"ဗမာေတြ အခ်ိဳ႕လာတယ္၊ လာေတာ့ ၾကည့္ၿပီး ငိုၾကတာပဲ၊ ဗမာေတြလာေတာ့ အံ့ၾသေနတယ္၊ ကုလားေတြအားလံုး ၀င္းေတာ္ထဲ ၀င္လာရင္ ဟို၀င္းအ၀ကစၿပီး ဒူးတုပ္၀င္လာရတာ၊ ခစားတဲ့အခါမွာ လည္း ၀ပ္ေနတာပဲ။ စုဘုရားတုိ႔လည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေရွ႕မွာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ၀ပ္ၿပီး ခစားေနရတာပဲ၊ တန္ခူးလက်ရင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားနဲ႔ မယ္ေတာ္တုိ႔ ေရသပၸာယ္တဲ့အခါမွာ တိတ္ေစလို႔ အမိန္႔ေတာ္ ရွိလိုက္ရင္ အားလံုး တိတ္ေနၾကတာ၊ ေရသံသာ ၾကားရတယ္။ ကုလားေတြကို ဒီလို ၀ပ္ဟဲ့၊ ဒီလို ဒူးတုပ္ဟဲ့၊ ဒီလို ရွိခုိးဟဲ့နဲ႔ ခုိင္းေတာ္မူတဲ့အတုိင္း လုပ္တတ္ၾကေတာ့ လာတဲ့ ဗမာေတြက အံ့ၾသတာ ေပါ့။ ေတာထဲက ၾကက္တူေရြးေတာင္ သင္ရင္ ရေသးတာပဲလို႔ အရွင္ နန္းမေတာ္ ဘုရားက ေျပာေတာ္မူတယ္"
"ကုလားျပည္မွာ စံေနခိုက္ ဘယ္လိုမ်ား ၀တ္ဆင္ေနပါသလဲ ဘုရာ့း"
"ဗမာအတိုင္းပဲ ၀တ္တယ္၊ ကုလားမလို ဆာရီ မ၀တ္ဘူး၊ ထုိင္မသိမ္းအက်ႌနဲ႔ ထဘီ၀တ္တယ္၊ ရန္ကုန္ က ကိုဘရွင္က ပို႔ေပးတယ္၊ ထိပ္စုဘုရား ဒုတိယမိဖုရားက အခ်ဳပ္အလုပ္ တတ္တယ္၊ အ၀တ္အစား ေတြ အကုန္လံုး သူပဲ ခ်ဳပ္လုပ္ေတာ္မူတယ္။ ထုိင္မသိမ္းအက်ႌ ႏို႔ကေလးႏွစ္ခုခ်ၿပီး ပန္းႏုေရာင္ ရင္စည္းနဲ႔ စိန္ဒလက္ကေလးေတြ တပ္ထားတယ္၊ နားထြင္းတုန္းက အဂၤလိပ္က ေငြတစ္သိန္း ဆက္ တယ္၊ ပြဲလမ္းလုပ္ရင္ ထုိင္မသိမ္းနဲ႔ ထဘီ၀တ္ၿပီး အိမ္မွာ ေန႔တုိင္းေတာ့ တရုတ္ပြ အက်ႌနဲ႔ထဘီ ၀တ္ေနၾကတယ္"
"အိမ္ေတာ္မွာ ပြဲလမ္းသဘင္ လုပ္ပါသလား"
"သီတင္းကၽြတ္နဲ႔ တန္ခူးလတိုင္း ပြဲလုပ္တယ္၊ လူေတြ အားႀကီးလာၾကည့္တယ္၊ မ႑ပ္ပံုစံကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဘုရားက ပံုေရး သနားေတာ္မူၿပီး ျပႆာဒ္ႀကီးေတြ အထပ္ထပ္ လုပ္တာ တကယ့္အိမ္ႀကီးပဲ။ မုခ္ေလးမုခ္နဲ႔ လုပ္ထားတယ္၊ တကတဲ ရြဲလံုးေတြ ရြဲလံုးေတြဆြဲလို႔၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘုရားဟာ လက္သမားလည္း ေကာင္းေကာင္း တတ္တယ္"
ကၽြန္မတို႔မွာ ဣေျႏၵမဆည္ႏိုင္ဘဲ ရယ္ေနၾကသည္။
"ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ ေစာင္းေကာက္လည္း တီးတယ္၊ စႏၵရားလည္း တီးတယ္၊ စႏၵရားႀကီး ေလးလံုး ေတာင္ ရွိတယ္။
"ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားက စႏၵရားတီးျပၿပီး သီခ်င္းသံကို တေယာနဲ႔ လိုက္ယူခုိင္းတယ္၊ စႏၵရား တီးေန ေတာ္မူတဲ့အခါမ်ား ဆိုရင္ အမယ္ေလး သိပ္သာယာေတာ္မူတာပဲ"
ကၽြန္မမွာ မပီ့တပီ ေျပာေနေသာ အသံကိုင္ အဂၤလိပ္၏ ဖ်က္ဆီးျခင္း တစ္ရပ္ကဲ့သို႔ ခံစားေနရေတာ့ သည္။ အဂၤလန္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္မ အယ္လစ္ဇဘက္ မင္းသမီးကို ျမင္ေယာင္လိုက္မိသည္။ အျဖစ္ခ်င္း လဲ၍ ခံစားၾကည့္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ အဂၤလိပ္ဘုရင္မ၏ ဘ၀မွာ ဘယ္လုိေနလိမ့္မည္နည္းဟု ေတြးေခၚ ၾကည့္မိ ေလသည္။
'သမီးေတာ္ေတြေကာ သင္မေပးဘူးလား ဘုရား'
'မသင္ရဘူး၊ သမီးေတာ္ေတြ သီခ်င္းဆိုရင္၊ ေလခၽြန္ရင္အရွင္နန္းမေတာ္ဘုရားက တစ္ခါတည္းပါးဖဲ့တယ္။ မိန္းကေလးေလမခၽြန္ရဘူးတဲ့'
အပါး တရိုတေသထိုင္ ခစားေနၾကေသာ ေျမးေတာ္ကေလးမ်ားသည္ ေတာက္ပေသာ မ်က္လုံး ကေလးေတြႏွင့္ဘြားေအကို စိုက္ၾကည့္ေနၾကသည္။ ရယ္ခ်င္ၾကလွ်င္ ပါးစပ္ကိုလက္ကေလးႏွင့္ ပိတ္ကာ အသံမထြက္ေအာင္ က်ိတ္ရယ္ၾကေလသည္။
"ပိ်ဳ႕၊ ရတု၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာ မသင္ျပဘူးလား ဘုရား"
"မသင္ဘူး၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးဘုရားပဲ ပ်ိဳ႕ရတုတို႔ ရြတ္ဆိုေနတယ္၊ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ဘယ္သူရွိလို႔တံုး၊ ဒီသားသမီးေလးဦးရွိတာ၊ ရြတ္ဆိုျပတာက ဘာတဲ့၊ ပိ်ဳ႕တစ္ခုဟာ။ ဇာတိ၊ ပုည၊ ဂုဏ္မာန တဲ့။ ရြတ္ေတာ္မူတဲ့အခါမ်ား သိပ္သာယာေတာ္မူတာပါပဲ"
"ပါေတာ္မူသြားေတာ့ ဘုရားဆင္းတုေတာ္တြင္ ပါသြားပါသလား"
"ပါတာေပါ့၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ ဘုရားကို အင္မတန္ ၀ါသနာပါတယ္၊ စုဘုရားတို႔ ဘုရား၀တ္ တက္ရတယ္၊ ေရကပ္ရတယ္။ ဘာေခၚပါလိမ့္၊ ဘုရားမ်က္ႏွာႀကီးက အျဖဴႀကီး၊ သိပ္ျဖဴတယ္၊ တစ္ခါ တစ္ေလ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရား ဘုရားကို ခ်က္ခံုးေမြး ေဆးထည့္ေပးေတာ္မူတယ္"
ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္ဘုရားကိုပင္ မည္သို႔ ေခၚေ၀ၚရမွန္း မသိရွာဘဲ မ်က္ခံုးေမြး ေဆးထည့္ေပး တယ္ဟု နားလည္ေတာ္မူသလို၊ ေျပာတတ္သလို မေျပာတတ္ ေျပာတတ္ ေျပာေနျခင္းပင္ နားေထာင္ သူမ်ားအတြက္ ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းေနေပသည္။ ကုလားစကား အသံုးအႏႈန္းကို ျမန္မာလို ဘာသာ ျပန္လ်က္ ေျပာသည့္အခါလည္း ေျပာ၏။
"စုဘုရားတို႔ ဖိနပ္ဆိုရင္ ဘယ္ေနရာမွန္းေတာင္ မသိဘူး၊ အရွင္မိဖုရားေခါင္ႀကီးဟာ ဖိနပ္ဆိုရင္ အင္မတန္ ရြံတယ္၊ ေနမေကာင္းေတာ္မူတဲ့အခါမ်ား အဂၤလိပ္နပ္စ္မေတြ လာရင္ သူတို႔ ဖိနပ္သံ ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္ ၾကားရတယ္၊ သူတို႔ဖိနပ္သံကို နားခါးလိုက္တာဟယ္လို႔ ဆိုေတာ္မူတယ္"
"ရတနာဂီရိမွာ စံေနစဥ္က မ်က္ႏွာကို လူးတာ လိမ္းတာ ဘယ္လိုအရာမ်ိဳးနဲ႔ လိမ္းပါသလဲ ဘုရား"
"သနပ္ခါးပဲ လူးတာပဲ၊ သနပ္ခါးနဲ႔ ငါးပိကို ရန္ကုန္က ကိုဘရွင္ဆီမွာ မွာရတယ္"
ကၽြန္မက ေမးခြန္းတစ္ခ်က္ တို႔လိုက္လွ်င္ အျခားသိသင့္စရာ အရာမ်ားပါ တြဲပါလာတတ္ေသာ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာတတ္ႏိုင္ျခင္း ရွိသည္။ တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္း စလိုက္ရုံႏွင့္ သိစရာမ်ား အကုန္တသီႀကီး သိခြင့္ရသည္။
"စုဘုရားတို႔ ေပါင္ဒါလူးရင္ အရွင္နန္းမေတာ္ဘုရား သိပ္စိတ္ဆိုးေတာ္မူတယ္၊ ေပါင္ဒါဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မလူးရဘူး၊ သနပ္ခါးမွတစ္ပါး ဘာမွ မလူးရဘူး၊ အမယ္ေလး ... ဘယ္ေတာ့မွ မလူးဘူး၊ အခုေပၚတဲ့ အိုက္စကရင္ဆိုတာမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ မလူးဘူး။ ဒီေန႔ထိ မလူးဖူးဘူး၊ အခုေခတ္ေတာ့ မေျပာနဲ႔ေတာ့၊ အမ်ိဳစုံ အမ်ိဳးစုံ"
မလူးဘူး၊ မလိမ္းဘူးဟု ေျပာသည့္အသံမွာ မာလြန္းလွေခ်သည္။ စိတ္ထဲမေတြ႕လွ်င္ မေတြ႕သည့္ အတုိင္း ထန္ထန္ကေလး ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ပင္ အသံမာမာ ေျပာခ်ေလသည္။ ကုလားျပည္ေနေတာ္မူစဥ္ က ဗမာႏွင့္ အဆက္ျပတ္ရုံသာမက ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ဗမာႏွင့္ အဆက္ျပတ္ေနေသာ အသြင္ လကၡဏာတုိ႔ကို တစ္ခ်ိန္လံုး အကဲခတ္၍ရသျဖင့္ ဘ၀တစ္ခုတြင္ တသီးတျခား အသက္ရွင္ေန သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနရွာသည္။
"အရွင္မိဖုရားေခါင္းႀကီးဟာ အဂၤလိပ္ရဲ႕အမူအရာ တစ္စက္မွ မရွိဘူး၊ အဂၤလိပ္ဆိုရင္ ဆဲေနတယ္"
"ေရွးေရွးက နန္းေတာ္ထဲမွာ မင္းသမီးေတြ ေခါင္းကို အုန္းဆီပဲ သံုးပါသလား ဘုရား"
"အုန္းဆီ မသံုးဘူး၊ ႏွမ္းဆီ သံုးတယ္။ ျမတ္ေလးပန္းကို ထုပ္၊ ႏွမ္းဆီထဲမွာ ထည့္ထားတယ္၊ ႏွမ္းစိမ္းနဲ႔ ျမတ္ေလးပန္းကို အထပ္ထပ္သပ္ၿပီးမွ ႀကိတ္ၿပီး၊ ျမတ္ေလးဆီထုတ္ၿပီး လိမ္းၾကတယ္။ သနပ္ခါးကို လွဲေသြးတာ မလူးဘူး၊ သနပ္ခါးတံုးကို မတ္တတ္ေထာင္ ေသြးမွ လူးတယ္၊ တစ္ေန႔လံုး ထိုင္ေသြးမွ ပန္းကန္ေလးတစ္လံုးပဲ ရတယ္၊ အရွင္ဘုရာုးက ငါ့သမီးမ်ား ေသြးၾက၊ ၁က်ပ္ေပးမယ္ အမိန္႔ရွိလို႔ စုဘုရားတို႔ေလ တစ္ေန႔လံုး ထုိင္ေသြးေနၾကတာပဲ"
ရယ္စရာ ေျပာရေတာ့မည္အခါဆိုလွ်င္ မေျပာမီ ၿပံဳးရယ္ၿပီးမွ ေျပာတတ္ေလသည္။ ၿပံဳးရယ္သြားသည့္ အခါ ခ်စ္စရာ သိမ္ေမြ႕ ၾကည္လင္သြားေသာ မ်က္ႏွာျပင္ကို စိုက္၍ ၾကည့္မိသည္။
"ေရေမႊးေကာ မသံုးပါဘူးလား ဘုရား"
"ေရေမႊး မလိုဘူး၊ သရဖီပန္း အဆံေတြ ေနလွန္းၿပီး ႀကိတ္၊ အခဲကေလးလို၊ ေနပူျပန္လွန္း၊ ေျခာက္ သြားေတာ့ ႏွင္းရည္နဲ႔ ေသြးလူးလိုက္တယ္၊ ေမႊးႀကိဳင္ေနတာပဲ။ အရွင္မိဖုရားေခါင္ႀကီး ဘုရားဟာ အဂၤလိပ္အသံုးအေဆာင္ ဘာမွမလုပ္ဘူး၊ တစ္ခါက သီတင္းကၽြတ္လ ပန္းစကၠဴေလးေတြ ထုိင္ညႇပ္ေန တုန္း "သခင္လာၿပီ၊ ဘုရား၊ ဘုရား"လို႔ ကုလားအေစခံေတြက လာေျပာေတာ့ ဟဲ့ သြား၊ မလာဘူး။ ဒီအဂၤလိပ္ဆီကို ငါမလာဘူးလို႔ ေအာ္လႊတ္လိုက္တာေလ"
စုဘုရား၏ အသံမွာ မာခ်င္သည့္အခါ၌ မာလွေသာ္လည္း သာယာညင္းေပ်ာင္း ေျပာရမည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ထူးထူးျခားျခားပင္ အသံေျပာင္းသြားလ်က္ ကရုဏာရသ ျပည့္၀ေသာအသံႏွင့္ သာယာညင္းေပ်ာင္း ထြက္ေပၚလာေလသည္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ ေန႔တိုင္းပဲ ေမတၱာပို႔တယ္၊ ညေနတိုင္း ေန၀င္ခ်ိန္မွာ လက္ပိုက္ၿပီး ေမတၱာပို႔ေနတယ္။ အဟံ၊ အကၽြႏ္ုပ္သည္ လုိ႔ ဆုိိလုိက္တာမ်ား သိပ္နားေထာင္ေကာင္းတာပဲ။ အဂၤလိပ္ ဟာ ငါတို႔ရန္သူတဲ့။ သူတို႔ေၾကာင့္ ေဆြမ်ိဳး၊ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာနဲ႔ တုိင္းျပည္ကို ပစ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာၿပီး ေန၀င္ခ်ိန္တိုင္း လက္ပိုက္ၿပီး အဂၤလိပ္ကို ေမတၱာပို႔ေနတယ္"
"ေရွးက နန္းေတာ္ထဲမွာ နန္းေတာ္သူေတြ အက်ႌ လက္ျပတ္ေတြ ၀တ္တာ မႏၱေလးဦးကိုကိုလတ္ သိမ္းထားတဲ့ ေရးေဆးပန္းခ်ီပံုေတြထဲမွာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္ ဘုရား"
"အဲဒါ ကိုယ္ကုပ္အက်ႌ ျဖစ္မယ္၊ ပထမသမီးေတာ္ ဘုရားဟာ ကိုယ္က်ပ္အက်ႌ၀တ္ရင္ အမယ္ေလး ငါ ဗမာျဖစ္ရတာ ေၾကာက္စရာေကာင္းလိုက္တာလုိ႔ ဆုိတယ္၊ ဗမာရဲ႕ ကိုယ္က်ပ္ဟာ ေၾကာက္စရာပါ။ ေနာက္ကေနၿပီး တစ္ေယာက္က ခါးကို ဒူးနဲ႔ တုိက္ၿပီး အတင္း ခ်ည္ေပးရတာပဲ"
"အဂၤလိပ္ရွင္ဘုရင္မနဲ႔ နန္းေတာ္သူေတြလည္း ခါးေသးေအာင္ ဒီလိုပဲ ေနာက္က တစ္ေယာက္က တုပ္ခ်ည္၀တ္ေပးရတာပဲ ဘုရား၊ ဗမာမွာလည္း ခါးေသးေအာင္ ဂရုစိုက္ရပါကလား"
"ဗမာလည္း ဂရုစိုက္ရတာေပါ့၊ ခါးေသးေလေလ လူလွေလေလပဲ။ စုဘုရား ကုိယ္က်ပ္၀တ္ရင္ "အမယ္ ေလး ေသေတာ့မွာပဲ" လို႔ ေအာ္တာပဲ။ အသက္ကို မရွဴႏိုင္ဘူး၊ က်ပ္လြန္းလို႔။ ကိုယ္က်ပ္၀တ္ၿပီးမွ ေခါင္းေပါ င္းပိုးပ၀ါ၊ မိန္းမအက်ႌထုိင္မသိမ္းထပ္ ၀တ္လိုက္ရတယ္။ ခါးေလးကို ေသးေသးကေလး ျဖစ္သြားတယ္။ အရွင္ မိဖုရားေခါင္ႀကီး ဘုရားေတာ့ ကိုယ္က်ပ္အၿမဲ ၀တ္ဆင္ေတာ္မူတယ္၊ ညအိပ္ ေတာ့လည္း ကိုယ္က်ပ္နဲ႔ပဲ စက္ေတာ္ ေခၚတယ္၊ နန္းေတာ္ထဲမွာ ကိုယ္က်ပ္နဲ႔ ၀င္ရတယ္လို႔ အမိန္႔ ေတာ္ရွိတယ္။ လင္ရွိရင္ ရင္စည္းတဲ့ မိန္းမဟာ အနက္ေရာင္ စည္းရတယ္၊ လင္မရွိတဲ့ အပ်ိဳေတြက ကုိယ္က်ပ္ႀကိဳးထုိး ၀တ္ၿပီး ၀င္ရတယ္တဲ့"
ကိုယ္အလွအပ ဂရုစိုက္ျခင္း ရွိေသာ နန္းတြင္းသူတို႔၏ ခါးေသးရင္ခ်ီေသာ အလွကို ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလိုက္တာဟု ေျပာရင္း တစ္ကိုယ္လံုး တုန္သြားေလ၏။ ကၽြန္မတို႔မွာ ရယ္ေနၾကရသည္။
"ထုိင္မသိမ္းအက်ႌလက္က အရွည္ႀကီးပဲ ခ်ဳပ္ရတယ္၊ လက္လွ်ိဳ၀တ္ေတာ့မွ တစ္ေတာင္ေလာက္အထိ မွာ တြန္႔တြန္႔၊ တြန္႔ၿပီးမွ လွ်ိဳ၀တ္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပန္းႏုေရာင္ ရင္စည္းၿပီး ရင္ဖြင့္ထားတယ္၊ အရွင္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးဘုရား အမိန္႔ေတာ္ ရွိတယ္။ "ငါတုိ႔ ဗမာလူမ်ိဳးဆိုတာ မိန္းမဆိုရင္ ေပါင္သားတစ္စက္မွ မေပၚရဘူး" တဲ့၊ စုဘုရားတို႔ အခုထက္ထိ အက်ႌ၀တ္ရင္ တင္ပါဖံုး ၀တ္ရတယ္၊ အခုေတာ့ ဘာအေရာင္အဆင္းမွ မ၀တ္ေတာ့ဘူး။ ရေသ့၀တ္နဲ႔ ေနတာ ခု ၂ႏွစ္ ရွိၿပီ"
"ရတနာဂီရိိကု ပို႔ေတာ့ မိဖုရား ဘယ္ႏွပါး ပါပါသလဲ ဘုရား"
"မိဖုရား သံုးပါး ရွိတယ္၊ သူတို႔ကို ဒိျပင္လင္နဲ႔ ေပးစားဖို႔ အမ်ိဳး မရွိဘူး၊ စုဘုရားတို႔ မယ္ေတာ္ဘုရားက မိဖုရားအႀကီးကို သေဘာမတူဘူး၊ ညီမသာ သေဘာတူေတာ္မူတယ္၊ အစ္မေတာ္ ဘုရားက သေဘာ မတူ မွန္း ရိပ္မိေတာ့ မယ္သီလရင္ လုပ္သြားတယ္၊ ဒီရာဇ၀င္ ၾကားဖူးတယ္ မဟုတ္လား"
ကၽြန္မမွာ ၿပံဳးုေနလိုက္ေလသည္။
"ရတနာဂီရိကေနၿပီး ဆင္ျဖဴရွင္ဘုရားနဲ႔အတူ အစ္မဖုရားႀကီး ျပန္သြားတယ္၊ နတ္ရြာစံေတာ့ သူ႔ဂူဟာ ၾကည့္ျမင္တုိင္မွာ ရွိတယ္ ေျပာတယ္၊ ဆင္ျဖဴရွင္ဘုရားကေတာ့ မႏၱေလးနန္းေတာ္ထဲမွာ ဘုိးေတာ္ ဘုရားဂူနဲ႔ အတူတူ ထားတယ္"
"ဒုတိယသမီးေတာ္ လတ္သခင္နဲ႔ လက္ထပ္ေတာ္မူတာ ရတနာဂီရိမွာလား ဘုရား"
"လက္ထပ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ရန္သူျဖစ္ၿပီး ခုိးသြားတာ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားက လတ္သခင္ကို ယံုလို႔ ဓားနဲ႔ ေသနတ္ သနားေတာ္မူၿပီး ၀င္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ၀င္၊ ထြက္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ထြက္၊ ဒီေတာ့ သမီးေတာ္ တစ္ပါး ပါသြားေရာ၊ ၿပီးေရာ၊ ေအးေရာ"
သံခုတင္ေပၚ၌ မိန္းမပီပီ ပုံ႔ပံု႔ႀကီး ထုိင္ေနေတာ္မူလ်က္ လက္ဟန္ေျခဟန္ မပါဘဲႏွင့္ ေျပာေနပံုမွာ လက္ဟန္ေျခဟန္ႏွင့္ ေျပာသည္ထက္ပင္ ဟန္ပါေသး၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ကေလးႏွင့္ တူသလို ကၽြန္မ စိတ္ထဲ ထင္မိသည္။
"အဲဒီတုန္းက တစ္အိမ္လံုး ေျဗာင္းဆန္ၿပီး မေကာင္းလိုက္တာ၊ ၀က္မစြတ္၀န္ေထာက္ကို ဘုန္းေတာ္ ႀကီးဘုရားက အမိန္႔ေတာ္ ရွိတယ္။ ခင္ေမာင္လတ္ကို ေသခန္းျဖတ္၊ တကယ္ဆုိရင္ ငါ့ကို ေျပာပါ ေတာ့၊ သမီးေတာ္ လိုခ်င္ပါတယ္လို၊ ငါသေဘာတူမွာေပါ့၊ အခုေတာ့ ဘာမွ မေျပာမဆိုဘဲ ေခၚသြား တယ္၊ အဂၤလိပ္က ဖြက္ထားတယ္။ မီးမယူနဲ႔၊ ေရမယူနဲ႔လို႔ ၀က္မစြတ္ ၀န္ေထာက္ကို ေရးသနားလိုက္ တယ္"
"ပထမသမီးေတာ္ ရန္ကုန္ျပန္ေတာ့ ပါလာပါေသးသလား"
"ပါလာတယ္၊ သူ႔ကိုလည္း ေခ်ာ့ၿပီး ေခၚလာရတယ္၊ သူ႔လင္က တံခါးေစာင့္၊ တစ္လမွ ၁၅က်ပ္ပဲ ရတယ္၊ ဒါေတာင္ ကုလားဇာတ္ရွိလိုတဲ့၊ ကုလားက လက္မထပ္ဘူး။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရား နတ္ရြာစံ ၿပီး ျမန္မာျပည္ ျပန္ၾကေတာ့ သူ႔ကို ျပန္ေခ်ာ့ေခၚေနရတဲ့အတြက္ အာရံကိုလာ သေဘၤာႀကီးမစီးရဘဲ ဖယ္ရီကြင္း သေဘၤာေလး နဲ႔ ျပန္ခဲ့ၾကရတယ္၊ ျမန္မာျပည္ လိုက္လာေတာ့ သူ႔သမီးေလး ပါလာတယ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ မေနခ်င္ဘူး ဆုိၿပီး အတင္း ကုလားျပည္ ျပန္သြားတယ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ သမီးေတာ္ေတြအတြက္ ႏွလံုး ေရာဂါ ျဖစ္ၿပီး နတ္ရြာစံရတာ၊ ကုလားျပည္မွာ အားလံုး ကိုးရိုးကားရား ႀကီးပဲ"
"ပထမ သမီးေတာ္၊ ဒုတိယ သမီးေတာ္တို႔နဲ႔ စာေပးစာယူ လုပ္ေသးသလား ဘုရာ့း"
"စုဘုရားတို႔ ေရးၾကတယ္၊ စာေရးေတာ့ ကုလားလိုပဲ ေရးၾကတယ္၊ ကုလားလိုေရးေတာ့ သူတို႔ လင္ေတြက စာမတတ္လို႔ မဖတ္ႏိုင္ဘူး"
တစ္ခါတစ္ရံ ထီးမူနန္းဟန္ စကားသံ ေပ်ာက္သြားေလသည္။ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ မဟုတ္ဘဲ အရပ္သူ အရပ္သားႏွင့္ စကားအတူတူ ေျပာသည့္အေနႏွင့္ ေျပာေနမက်လွေသာ အရပ္သံုး အရပ္သားႏွင့္ စကားမ်ားကို လိုက္ေျပာျခင္းေၾကာင့္ ကၽြန္မနား၌ပင္ ရင့္သီး၍ သြားေပသည္။ သီေပါဘုရင္ နတ္ရြာစံ ရပံု အေၾကာင္း ကို ေျပာျပေသာအခါ၌ မ်က္ႏွာေတာ္ ပ်က္လ်က္ မ်က္ရည္မ်ား ၀ဲေနေလသည္။
ဆက္ရန္
.
"ကုလားျပည္မွာ စံေနခိုက္ ဘယ္လိုမ်ား ၀တ္ဆင္ေနပါသလဲ ဘုရာ့း"
"ဗမာအတိုင္းပဲ ၀တ္တယ္၊ ကုလားမလို ဆာရီ မ၀တ္ဘူး၊ ထုိင္မသိမ္းအက်ႌနဲ႔ ထဘီ၀တ္တယ္၊ ရန္ကုန္ က ကိုဘရွင္က ပို႔ေပးတယ္၊ ထိပ္စုဘုရား ဒုတိယမိဖုရားက အခ်ဳပ္အလုပ္ တတ္တယ္၊ အ၀တ္အစား ေတြ အကုန္လံုး သူပဲ ခ်ဳပ္လုပ္ေတာ္မူတယ္။ ထုိင္မသိမ္းအက်ႌ ႏို႔ကေလးႏွစ္ခုခ်ၿပီး ပန္းႏုေရာင္ ရင္စည္းနဲ႔ စိန္ဒလက္ကေလးေတြ တပ္ထားတယ္၊ နားထြင္းတုန္းက အဂၤလိပ္က ေငြတစ္သိန္း ဆက္ တယ္၊ ပြဲလမ္းလုပ္ရင္ ထုိင္မသိမ္းနဲ႔ ထဘီ၀တ္ၿပီး အိမ္မွာ ေန႔တုိင္းေတာ့ တရုတ္ပြ အက်ႌနဲ႔ထဘီ ၀တ္ေနၾကတယ္"
"အိမ္ေတာ္မွာ ပြဲလမ္းသဘင္ လုပ္ပါသလား"
"သီတင္းကၽြတ္နဲ႔ တန္ခူးလတိုင္း ပြဲလုပ္တယ္၊ လူေတြ အားႀကီးလာၾကည့္တယ္၊ မ႑ပ္ပံုစံကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဘုရားက ပံုေရး သနားေတာ္မူၿပီး ျပႆာဒ္ႀကီးေတြ အထပ္ထပ္ လုပ္တာ တကယ့္အိမ္ႀကီးပဲ။ မုခ္ေလးမုခ္နဲ႔ လုပ္ထားတယ္၊ တကတဲ ရြဲလံုးေတြ ရြဲလံုးေတြဆြဲလို႔၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘုရားဟာ လက္သမားလည္း ေကာင္းေကာင္း တတ္တယ္"
ကၽြန္မတို႔မွာ ဣေျႏၵမဆည္ႏိုင္ဘဲ ရယ္ေနၾကသည္။
"ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ ေစာင္းေကာက္လည္း တီးတယ္၊ စႏၵရားလည္း တီးတယ္၊ စႏၵရားႀကီး ေလးလံုး ေတာင္ ရွိတယ္။
"ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားက စႏၵရားတီးျပၿပီး သီခ်င္းသံကို တေယာနဲ႔ လိုက္ယူခုိင္းတယ္၊ စႏၵရား တီးေန ေတာ္မူတဲ့အခါမ်ား ဆိုရင္ အမယ္ေလး သိပ္သာယာေတာ္မူတာပဲ"
ကၽြန္မမွာ မပီ့တပီ ေျပာေနေသာ အသံကိုင္ အဂၤလိပ္၏ ဖ်က္ဆီးျခင္း တစ္ရပ္ကဲ့သို႔ ခံစားေနရေတာ့ သည္။ အဂၤလန္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္မ အယ္လစ္ဇဘက္ မင္းသမီးကို ျမင္ေယာင္လိုက္မိသည္။ အျဖစ္ခ်င္း လဲ၍ ခံစားၾကည့္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ အဂၤလိပ္ဘုရင္မ၏ ဘ၀မွာ ဘယ္လုိေနလိမ့္မည္နည္းဟု ေတြးေခၚ ၾကည့္မိ ေလသည္။
'သမီးေတာ္ေတြေကာ သင္မေပးဘူးလား ဘုရား'
'မသင္ရဘူး၊ သမီးေတာ္ေတြ သီခ်င္းဆိုရင္၊ ေလခၽြန္ရင္အရွင္နန္းမေတာ္ဘုရားက တစ္ခါတည္းပါးဖဲ့တယ္။ မိန္းကေလးေလမခၽြန္ရဘူးတဲ့'
အပါး တရိုတေသထိုင္ ခစားေနၾကေသာ ေျမးေတာ္ကေလးမ်ားသည္ ေတာက္ပေသာ မ်က္လုံး ကေလးေတြႏွင့္ဘြားေအကို စိုက္ၾကည့္ေနၾကသည္။ ရယ္ခ်င္ၾကလွ်င္ ပါးစပ္ကိုလက္ကေလးႏွင့္ ပိတ္ကာ အသံမထြက္ေအာင္ က်ိတ္ရယ္ၾကေလသည္။
"ပိ်ဳ႕၊ ရတု၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာ မသင္ျပဘူးလား ဘုရား"
"မသင္ဘူး၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးဘုရားပဲ ပ်ိဳ႕ရတုတို႔ ရြတ္ဆိုေနတယ္၊ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ဘယ္သူရွိလို႔တံုး၊ ဒီသားသမီးေလးဦးရွိတာ၊ ရြတ္ဆိုျပတာက ဘာတဲ့၊ ပိ်ဳ႕တစ္ခုဟာ။ ဇာတိ၊ ပုည၊ ဂုဏ္မာန တဲ့။ ရြတ္ေတာ္မူတဲ့အခါမ်ား သိပ္သာယာေတာ္မူတာပါပဲ"
"ပါေတာ္မူသြားေတာ့ ဘုရားဆင္းတုေတာ္တြင္ ပါသြားပါသလား"
"ပါတာေပါ့၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ ဘုရားကို အင္မတန္ ၀ါသနာပါတယ္၊ စုဘုရားတို႔ ဘုရား၀တ္ တက္ရတယ္၊ ေရကပ္ရတယ္။ ဘာေခၚပါလိမ့္၊ ဘုရားမ်က္ႏွာႀကီးက အျဖဴႀကီး၊ သိပ္ျဖဴတယ္၊ တစ္ခါ တစ္ေလ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရား ဘုရားကို ခ်က္ခံုးေမြး ေဆးထည့္ေပးေတာ္မူတယ္"
ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္ဘုရားကိုပင္ မည္သို႔ ေခၚေ၀ၚရမွန္း မသိရွာဘဲ မ်က္ခံုးေမြး ေဆးထည့္ေပး တယ္ဟု နားလည္ေတာ္မူသလို၊ ေျပာတတ္သလို မေျပာတတ္ ေျပာတတ္ ေျပာေနျခင္းပင္ နားေထာင္ သူမ်ားအတြက္ ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းေနေပသည္။ ကုလားစကား အသံုးအႏႈန္းကို ျမန္မာလို ဘာသာ ျပန္လ်က္ ေျပာသည့္အခါလည္း ေျပာ၏။
"စုဘုရားတို႔ ဖိနပ္ဆိုရင္ ဘယ္ေနရာမွန္းေတာင္ မသိဘူး၊ အရွင္မိဖုရားေခါင္ႀကီးဟာ ဖိနပ္ဆိုရင္ အင္မတန္ ရြံတယ္၊ ေနမေကာင္းေတာ္မူတဲ့အခါမ်ား အဂၤလိပ္နပ္စ္မေတြ လာရင္ သူတို႔ ဖိနပ္သံ ေဒါက္ေဒါက္ေဒါက္ ၾကားရတယ္၊ သူတို႔ဖိနပ္သံကို နားခါးလိုက္တာဟယ္လို႔ ဆိုေတာ္မူတယ္"
"ရတနာဂီရိမွာ စံေနစဥ္က မ်က္ႏွာကို လူးတာ လိမ္းတာ ဘယ္လိုအရာမ်ိဳးနဲ႔ လိမ္းပါသလဲ ဘုရား"
"သနပ္ခါးပဲ လူးတာပဲ၊ သနပ္ခါးနဲ႔ ငါးပိကို ရန္ကုန္က ကိုဘရွင္ဆီမွာ မွာရတယ္"
ကၽြန္မက ေမးခြန္းတစ္ခ်က္ တို႔လိုက္လွ်င္ အျခားသိသင့္စရာ အရာမ်ားပါ တြဲပါလာတတ္ေသာ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာတတ္ႏိုင္ျခင္း ရွိသည္။ တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္း စလိုက္ရုံႏွင့္ သိစရာမ်ား အကုန္တသီႀကီး သိခြင့္ရသည္။
"စုဘုရားတို႔ ေပါင္ဒါလူးရင္ အရွင္နန္းမေတာ္ဘုရား သိပ္စိတ္ဆိုးေတာ္မူတယ္၊ ေပါင္ဒါဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မလူးရဘူး၊ သနပ္ခါးမွတစ္ပါး ဘာမွ မလူးရဘူး၊ အမယ္ေလး ... ဘယ္ေတာ့မွ မလူးဘူး၊ အခုေပၚတဲ့ အိုက္စကရင္ဆိုတာမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ မလူးဘူး။ ဒီေန႔ထိ မလူးဖူးဘူး၊ အခုေခတ္ေတာ့ မေျပာနဲ႔ေတာ့၊ အမ်ိဳစုံ အမ်ိဳးစုံ"
မလူးဘူး၊ မလိမ္းဘူးဟု ေျပာသည့္အသံမွာ မာလြန္းလွေခ်သည္။ စိတ္ထဲမေတြ႕လွ်င္ မေတြ႕သည့္ အတုိင္း ထန္ထန္ကေလး ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ပင္ အသံမာမာ ေျပာခ်ေလသည္။ ကုလားျပည္ေနေတာ္မူစဥ္ က ဗမာႏွင့္ အဆက္ျပတ္ရုံသာမက ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ဗမာႏွင့္ အဆက္ျပတ္ေနေသာ အသြင္ လကၡဏာတုိ႔ကို တစ္ခ်ိန္လံုး အကဲခတ္၍ရသျဖင့္ ဘ၀တစ္ခုတြင္ တသီးတျခား အသက္ရွင္ေန သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနရွာသည္။
"အရွင္မိဖုရားေခါင္းႀကီးဟာ အဂၤလိပ္ရဲ႕အမူအရာ တစ္စက္မွ မရွိဘူး၊ အဂၤလိပ္ဆိုရင္ ဆဲေနတယ္"
"ေရွးေရွးက နန္းေတာ္ထဲမွာ မင္းသမီးေတြ ေခါင္းကို အုန္းဆီပဲ သံုးပါသလား ဘုရား"
"အုန္းဆီ မသံုးဘူး၊ ႏွမ္းဆီ သံုးတယ္။ ျမတ္ေလးပန္းကို ထုပ္၊ ႏွမ္းဆီထဲမွာ ထည့္ထားတယ္၊ ႏွမ္းစိမ္းနဲ႔ ျမတ္ေလးပန္းကို အထပ္ထပ္သပ္ၿပီးမွ ႀကိတ္ၿပီး၊ ျမတ္ေလးဆီထုတ္ၿပီး လိမ္းၾကတယ္။ သနပ္ခါးကို လွဲေသြးတာ မလူးဘူး၊ သနပ္ခါးတံုးကို မတ္တတ္ေထာင္ ေသြးမွ လူးတယ္၊ တစ္ေန႔လံုး ထိုင္ေသြးမွ ပန္းကန္ေလးတစ္လံုးပဲ ရတယ္၊ အရွင္ဘုရာုးက ငါ့သမီးမ်ား ေသြးၾက၊ ၁က်ပ္ေပးမယ္ အမိန္႔ရွိလို႔ စုဘုရားတို႔ေလ တစ္ေန႔လံုး ထုိင္ေသြးေနၾကတာပဲ"
ရယ္စရာ ေျပာရေတာ့မည္အခါဆိုလွ်င္ မေျပာမီ ၿပံဳးရယ္ၿပီးမွ ေျပာတတ္ေလသည္။ ၿပံဳးရယ္သြားသည့္ အခါ ခ်စ္စရာ သိမ္ေမြ႕ ၾကည္လင္သြားေသာ မ်က္ႏွာျပင္ကို စိုက္၍ ၾကည့္မိသည္။
"ေရေမႊးေကာ မသံုးပါဘူးလား ဘုရား"
"ေရေမႊး မလိုဘူး၊ သရဖီပန္း အဆံေတြ ေနလွန္းၿပီး ႀကိတ္၊ အခဲကေလးလို၊ ေနပူျပန္လွန္း၊ ေျခာက္ သြားေတာ့ ႏွင္းရည္နဲ႔ ေသြးလူးလိုက္တယ္၊ ေမႊးႀကိဳင္ေနတာပဲ။ အရွင္မိဖုရားေခါင္ႀကီး ဘုရားဟာ အဂၤလိပ္အသံုးအေဆာင္ ဘာမွမလုပ္ဘူး၊ တစ္ခါက သီတင္းကၽြတ္လ ပန္းစကၠဴေလးေတြ ထုိင္ညႇပ္ေန တုန္း "သခင္လာၿပီ၊ ဘုရား၊ ဘုရား"လို႔ ကုလားအေစခံေတြက လာေျပာေတာ့ ဟဲ့ သြား၊ မလာဘူး။ ဒီအဂၤလိပ္ဆီကို ငါမလာဘူးလို႔ ေအာ္လႊတ္လိုက္တာေလ"
စုဘုရား၏ အသံမွာ မာခ်င္သည့္အခါ၌ မာလွေသာ္လည္း သာယာညင္းေပ်ာင္း ေျပာရမည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ထူးထူးျခားျခားပင္ အသံေျပာင္းသြားလ်က္ ကရုဏာရသ ျပည့္၀ေသာအသံႏွင့္ သာယာညင္းေပ်ာင္း ထြက္ေပၚလာေလသည္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ ေန႔တိုင္းပဲ ေမတၱာပို႔တယ္၊ ညေနတိုင္း ေန၀င္ခ်ိန္မွာ လက္ပိုက္ၿပီး ေမတၱာပို႔ေနတယ္။ အဟံ၊ အကၽြႏ္ုပ္သည္ လုိ႔ ဆုိိလုိက္တာမ်ား သိပ္နားေထာင္ေကာင္းတာပဲ။ အဂၤလိပ္ ဟာ ငါတို႔ရန္သူတဲ့။ သူတို႔ေၾကာင့္ ေဆြမ်ိဳး၊ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာနဲ႔ တုိင္းျပည္ကို ပစ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာၿပီး ေန၀င္ခ်ိန္တိုင္း လက္ပိုက္ၿပီး အဂၤလိပ္ကို ေမတၱာပို႔ေနတယ္"
"ေရွးက နန္းေတာ္ထဲမွာ နန္းေတာ္သူေတြ အက်ႌ လက္ျပတ္ေတြ ၀တ္တာ မႏၱေလးဦးကိုကိုလတ္ သိမ္းထားတဲ့ ေရးေဆးပန္းခ်ီပံုေတြထဲမွာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္ ဘုရား"
"အဲဒါ ကိုယ္ကုပ္အက်ႌ ျဖစ္မယ္၊ ပထမသမီးေတာ္ ဘုရားဟာ ကိုယ္က်ပ္အက်ႌ၀တ္ရင္ အမယ္ေလး ငါ ဗမာျဖစ္ရတာ ေၾကာက္စရာေကာင္းလိုက္တာလုိ႔ ဆုိတယ္၊ ဗမာရဲ႕ ကိုယ္က်ပ္ဟာ ေၾကာက္စရာပါ။ ေနာက္ကေနၿပီး တစ္ေယာက္က ခါးကို ဒူးနဲ႔ တုိက္ၿပီး အတင္း ခ်ည္ေပးရတာပဲ"
"အဂၤလိပ္ရွင္ဘုရင္မနဲ႔ နန္းေတာ္သူေတြလည္း ခါးေသးေအာင္ ဒီလိုပဲ ေနာက္က တစ္ေယာက္က တုပ္ခ်ည္၀တ္ေပးရတာပဲ ဘုရား၊ ဗမာမွာလည္း ခါးေသးေအာင္ ဂရုစိုက္ရပါကလား"
"ဗမာလည္း ဂရုစိုက္ရတာေပါ့၊ ခါးေသးေလေလ လူလွေလေလပဲ။ စုဘုရား ကုိယ္က်ပ္၀တ္ရင္ "အမယ္ ေလး ေသေတာ့မွာပဲ" လို႔ ေအာ္တာပဲ။ အသက္ကို မရွဴႏိုင္ဘူး၊ က်ပ္လြန္းလို႔။ ကိုယ္က်ပ္၀တ္ၿပီးမွ ေခါင္းေပါ င္းပိုးပ၀ါ၊ မိန္းမအက်ႌထုိင္မသိမ္းထပ္ ၀တ္လိုက္ရတယ္။ ခါးေလးကို ေသးေသးကေလး ျဖစ္သြားတယ္။ အရွင္ မိဖုရားေခါင္ႀကီး ဘုရားေတာ့ ကိုယ္က်ပ္အၿမဲ ၀တ္ဆင္ေတာ္မူတယ္၊ ညအိပ္ ေတာ့လည္း ကိုယ္က်ပ္နဲ႔ပဲ စက္ေတာ္ ေခၚတယ္၊ နန္းေတာ္ထဲမွာ ကိုယ္က်ပ္နဲ႔ ၀င္ရတယ္လို႔ အမိန္႔ ေတာ္ရွိတယ္။ လင္ရွိရင္ ရင္စည္းတဲ့ မိန္းမဟာ အနက္ေရာင္ စည္းရတယ္၊ လင္မရွိတဲ့ အပ်ိဳေတြက ကုိယ္က်ပ္ႀကိဳးထုိး ၀တ္ၿပီး ၀င္ရတယ္တဲ့"
ကိုယ္အလွအပ ဂရုစိုက္ျခင္း ရွိေသာ နန္းတြင္းသူတို႔၏ ခါးေသးရင္ခ်ီေသာ အလွကို ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလိုက္တာဟု ေျပာရင္း တစ္ကိုယ္လံုး တုန္သြားေလ၏။ ကၽြန္မတို႔မွာ ရယ္ေနၾကရသည္။
"ထုိင္မသိမ္းအက်ႌလက္က အရွည္ႀကီးပဲ ခ်ဳပ္ရတယ္၊ လက္လွ်ိဳ၀တ္ေတာ့မွ တစ္ေတာင္ေလာက္အထိ မွာ တြန္႔တြန္႔၊ တြန္႔ၿပီးမွ လွ်ိဳ၀တ္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပန္းႏုေရာင္ ရင္စည္းၿပီး ရင္ဖြင့္ထားတယ္၊ အရွင္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးဘုရား အမိန္႔ေတာ္ ရွိတယ္။ "ငါတုိ႔ ဗမာလူမ်ိဳးဆိုတာ မိန္းမဆိုရင္ ေပါင္သားတစ္စက္မွ မေပၚရဘူး" တဲ့၊ စုဘုရားတို႔ အခုထက္ထိ အက်ႌ၀တ္ရင္ တင္ပါဖံုး ၀တ္ရတယ္၊ အခုေတာ့ ဘာအေရာင္အဆင္းမွ မ၀တ္ေတာ့ဘူး။ ရေသ့၀တ္နဲ႔ ေနတာ ခု ၂ႏွစ္ ရွိၿပီ"
"ရတနာဂီရိိကု ပို႔ေတာ့ မိဖုရား ဘယ္ႏွပါး ပါပါသလဲ ဘုရား"
"မိဖုရား သံုးပါး ရွိတယ္၊ သူတို႔ကို ဒိျပင္လင္နဲ႔ ေပးစားဖို႔ အမ်ိဳး မရွိဘူး၊ စုဘုရားတို႔ မယ္ေတာ္ဘုရားက မိဖုရားအႀကီးကို သေဘာမတူဘူး၊ ညီမသာ သေဘာတူေတာ္မူတယ္၊ အစ္မေတာ္ ဘုရားက သေဘာ မတူ မွန္း ရိပ္မိေတာ့ မယ္သီလရင္ လုပ္သြားတယ္၊ ဒီရာဇ၀င္ ၾကားဖူးတယ္ မဟုတ္လား"
ကၽြန္မမွာ ၿပံဳးုေနလိုက္ေလသည္။
"ရတနာဂီရိကေနၿပီး ဆင္ျဖဴရွင္ဘုရားနဲ႔အတူ အစ္မဖုရားႀကီး ျပန္သြားတယ္၊ နတ္ရြာစံေတာ့ သူ႔ဂူဟာ ၾကည့္ျမင္တုိင္မွာ ရွိတယ္ ေျပာတယ္၊ ဆင္ျဖဴရွင္ဘုရားကေတာ့ မႏၱေလးနန္းေတာ္ထဲမွာ ဘုိးေတာ္ ဘုရားဂူနဲ႔ အတူတူ ထားတယ္"
"ဒုတိယသမီးေတာ္ လတ္သခင္နဲ႔ လက္ထပ္ေတာ္မူတာ ရတနာဂီရိမွာလား ဘုရား"
"လက္ထပ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ရန္သူျဖစ္ၿပီး ခုိးသြားတာ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားက လတ္သခင္ကို ယံုလို႔ ဓားနဲ႔ ေသနတ္ သနားေတာ္မူၿပီး ၀င္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ၀င္၊ ထြက္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ထြက္၊ ဒီေတာ့ သမီးေတာ္ တစ္ပါး ပါသြားေရာ၊ ၿပီးေရာ၊ ေအးေရာ"
သံခုတင္ေပၚ၌ မိန္းမပီပီ ပုံ႔ပံု႔ႀကီး ထုိင္ေနေတာ္မူလ်က္ လက္ဟန္ေျခဟန္ မပါဘဲႏွင့္ ေျပာေနပံုမွာ လက္ဟန္ေျခဟန္ႏွင့္ ေျပာသည္ထက္ပင္ ဟန္ပါေသး၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ကေလးႏွင့္ တူသလို ကၽြန္မ စိတ္ထဲ ထင္မိသည္။
"အဲဒီတုန္းက တစ္အိမ္လံုး ေျဗာင္းဆန္ၿပီး မေကာင္းလိုက္တာ၊ ၀က္မစြတ္၀န္ေထာက္ကို ဘုန္းေတာ္ ႀကီးဘုရားက အမိန္႔ေတာ္ ရွိတယ္။ ခင္ေမာင္လတ္ကို ေသခန္းျဖတ္၊ တကယ္ဆုိရင္ ငါ့ကို ေျပာပါ ေတာ့၊ သမီးေတာ္ လိုခ်င္ပါတယ္လို၊ ငါသေဘာတူမွာေပါ့၊ အခုေတာ့ ဘာမွ မေျပာမဆိုဘဲ ေခၚသြား တယ္၊ အဂၤလိပ္က ဖြက္ထားတယ္။ မီးမယူနဲ႔၊ ေရမယူနဲ႔လို႔ ၀က္မစြတ္ ၀န္ေထာက္ကို ေရးသနားလိုက္ တယ္"
"ပထမသမီးေတာ္ ရန္ကုန္ျပန္ေတာ့ ပါလာပါေသးသလား"
"ပါလာတယ္၊ သူ႔ကိုလည္း ေခ်ာ့ၿပီး ေခၚလာရတယ္၊ သူ႔လင္က တံခါးေစာင့္၊ တစ္လမွ ၁၅က်ပ္ပဲ ရတယ္၊ ဒါေတာင္ ကုလားဇာတ္ရွိလိုတဲ့၊ ကုလားက လက္မထပ္ဘူး။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရား နတ္ရြာစံ ၿပီး ျမန္မာျပည္ ျပန္ၾကေတာ့ သူ႔ကို ျပန္ေခ်ာ့ေခၚေနရတဲ့အတြက္ အာရံကိုလာ သေဘၤာႀကီးမစီးရဘဲ ဖယ္ရီကြင္း သေဘၤာေလး နဲ႔ ျပန္ခဲ့ၾကရတယ္၊ ျမန္မာျပည္ လိုက္လာေတာ့ သူ႔သမီးေလး ပါလာတယ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ မေနခ်င္ဘူး ဆုိၿပီး အတင္း ကုလားျပည္ ျပန္သြားတယ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားဟာ သမီးေတာ္ေတြအတြက္ ႏွလံုး ေရာဂါ ျဖစ္ၿပီး နတ္ရြာစံရတာ၊ ကုလားျပည္မွာ အားလံုး ကိုးရိုးကားရား ႀကီးပဲ"
"ပထမ သမီးေတာ္၊ ဒုတိယ သမီးေတာ္တို႔နဲ႔ စာေပးစာယူ လုပ္ေသးသလား ဘုရာ့း"
"စုဘုရားတို႔ ေရးၾကတယ္၊ စာေရးေတာ့ ကုလားလိုပဲ ေရးၾကတယ္၊ ကုလားလိုေရးေတာ့ သူတို႔ လင္ေတြက စာမတတ္လို႔ မဖတ္ႏိုင္ဘူး"
တစ္ခါတစ္ရံ ထီးမူနန္းဟန္ စကားသံ ေပ်ာက္သြားေလသည္။ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ မဟုတ္ဘဲ အရပ္သူ အရပ္သားႏွင့္ စကားအတူတူ ေျပာသည့္အေနႏွင့္ ေျပာေနမက်လွေသာ အရပ္သံုး အရပ္သားႏွင့္ စကားမ်ားကို လိုက္ေျပာျခင္းေၾကာင့္ ကၽြန္မနား၌ပင္ ရင့္သီး၍ သြားေပသည္။ သီေပါဘုရင္ နတ္ရြာစံ ရပံု အေၾကာင္း ကို ေျပာျပေသာအခါ၌ မ်က္ႏွာေတာ္ ပ်က္လ်က္ မ်က္ရည္မ်ား ၀ဲေနေလသည္။
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment