လတ္လတ္တို႔ တုန္းက ျဖင့္ ေငြႏွစ္သိန္းခြဲကို မ်က္ျဖဴဆိုက္မတတ္ ရွာခဲ့ရတာပါ။ ၿပီးေတာ့ အရစ္က်နဲ႔ ၀ယ္ရတာ။ ေဆာက္ၿပီးသာ အဆင္သင့္ ကန္ထရိုက္တုိက္ေတြကို ေမးေတာင္ မေမးရဲဘူး။ ဦးလူပ်ိဳ ဘ၀က ေန တဲ့ ဦးသူငယ္ခ်င္းအခန္းမွာ အားနာၿပီး မေနခ်င္တာရယ္၊ အိမ္ေထာင္ဦး လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေနခ်င္ တာ ရယ္၊ အိမ္ငွားအဆင္မေျပတာေတြရယ္ေၾကာင့္သာ ၀ယ္ျဖစ္သြားတာ။
ကန္ထရိုက္က ဦးတပည္႔ ျဖစ္ခဲ့ ဖူးတာလဲ ပါတယ္။ တုိက္ေဆာက္ေနစဥ္ကာလမွာ ထံုးစံက ႏွစ္ရစ္ခြဲ ေပးရေပမယ့္ လတ္လတ္တို႔ကို ေလးရစ္ ေတာင္ ခြဲယူရွာပါတယ္။ လတ္တို႔အခန္းကို ဘိလပ္ေျမတို႔ သံေခ်ာင္း တို႔လဲ ပိုထည့္ေပးတယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ... နံရံမွာ သံရိုက္တုိင္း အဂၤေတေတြ တဖြားဖြား ကြာက် တာပါပဲ။
ဦးရဲ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ စုေငြေတြလဲ အကုန္ေျပာင္။ လတ္လတ္ရဲ႕ မျဖစ္ညစ္က်ယ္စုေငြေလးေတြ နဲ႔ လတ္လတ္ လက္၀တ္လက္စားေလးေတြလဲ အကုန္ေျပာင္။ ဦးသူငယ္ခ်င္းရဲ႕ စုေငြေတြေတာင္ ပါေသးတယ္။ အခု ဖဲ့ဆပ္ေနရတုန္း။ ဒါေတာင္ လတ္လတ္တို႔ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲေတြ ဘာေတြ ဘာမွ မလုပ္လို႔။ ၿပီးေတာ့ ကေလး လဲ မယူလို႔။
အို ... ဟို အိမ္ပြဲစားတစ္ေယာက္ ေၾကာ္ျငာသလိုေပါ့။ စိန္မရွိရင္ ေနလို႔ရတယ္၊ အိမ္မရွိရင္ ေနလို႔ မရဘူး ဆိုတာေလ။ မွန္တာေပါ့၊ သိပ္မွန္တာေပါ့။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က လူေတြအတြက္ ပိုလို႔မွန္တာေပါ့။ လတ္လတ္မွာ ဘာမရွိရွိ၊ ေနစရာရွိၿပီ။ ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွ ၾကည့္စရာမလိုတဲ့ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္း ကိုယ္ပိုင္ ေနရာရွိၿပီး (လတ္တို႔က အေပ်ာက္တိုက္ခန္းဆိုေတာ့ ေျမညီထပ္မွာ ေနတဲ့ ေျမပိုင္ရွင္ကို တစ္လတစ္ရာ ေပးရတာကလဲြရင္) ဒီအခန္းကို ေရာင္းလိုေရာင္း၊ ေပါင္လိုေပါင္၊ ေနခ်င္ေန စေပၚ တိုးေတာင္းမယ့္ သူလဲမရွိ၊ အိမ္လခ တုိးေတာင္းမယ့္ လူလဲမရွိ။ ႏွစ္ခ်ဳပ္သက္တမ္းေစ့ၿပီး ဆက္မထားေတာ့မွာကို ပူရတဲ့ အပူမ်ိဳးလဲ မရွိေတာ့ၿပီ။
လတ္လတ္ကိုယ္ေပၚကို ေနာက္ဆံုး အၿပီးသတ္ ေရတစ္ခြက္ေလာင္းခ်လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပီပါထဲမွာ ေရႏွစ္ရစ္ ေလ်ာ့သြားၿပီ။ ဦးခ်ိဳးမွာကႏွစ္ရစ္၊ ဒါဆုိ ေရက ေျပာင္ေရာ။ လတ္လတ္ေရာ ဦးေရာ ေရ ႀကိဳက္တယ္။ ဒီအခန္းသဘာ၀အရလဲ ေရကမခ်ိဳးဘဲ ေနလို႔မရဘူး။ ေရခ်ိဳးခန္းထဲကေန လတ္လတ္ ထဘီ ရင္ရွား နဲ႔ တံခါးေပါက္ဆီ ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္တယ္။ အျပင္ထြက္တဲ့ သစ္သားတံခါးကို ဖြင့္တယ္၊ သံဘာဂ်ာ တံခါးကို ဖြင့္တယ္။
ဦးရဲ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ စုေငြေတြလဲ အကုန္ေျပာင္။ လတ္လတ္ရဲ႕ မျဖစ္ညစ္က်ယ္စုေငြေလးေတြ နဲ႔ လတ္လတ္ လက္၀တ္လက္စားေလးေတြလဲ အကုန္ေျပာင္။ ဦးသူငယ္ခ်င္းရဲ႕ စုေငြေတြေတာင္ ပါေသးတယ္။ အခု ဖဲ့ဆပ္ေနရတုန္း။ ဒါေတာင္ လတ္လတ္တို႔ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲေတြ ဘာေတြ ဘာမွ မလုပ္လို႔။ ၿပီးေတာ့ ကေလး လဲ မယူလို႔။
အို ... ဟို အိမ္ပြဲစားတစ္ေယာက္ ေၾကာ္ျငာသလိုေပါ့။ စိန္မရွိရင္ ေနလို႔ရတယ္၊ အိမ္မရွိရင္ ေနလို႔ မရဘူး ဆိုတာေလ။ မွန္တာေပါ့၊ သိပ္မွန္တာေပါ့။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က လူေတြအတြက္ ပိုလို႔မွန္တာေပါ့။ လတ္လတ္မွာ ဘာမရွိရွိ၊ ေနစရာရွိၿပီ။ ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွ ၾကည့္စရာမလိုတဲ့ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္း ကိုယ္ပိုင္ ေနရာရွိၿပီး (လတ္တို႔က အေပ်ာက္တိုက္ခန္းဆိုေတာ့ ေျမညီထပ္မွာ ေနတဲ့ ေျမပိုင္ရွင္ကို တစ္လတစ္ရာ ေပးရတာကလဲြရင္) ဒီအခန္းကို ေရာင္းလိုေရာင္း၊ ေပါင္လိုေပါင္၊ ေနခ်င္ေန စေပၚ တိုးေတာင္းမယ့္ သူလဲမရွိ၊ အိမ္လခ တုိးေတာင္းမယ့္ လူလဲမရွိ။ ႏွစ္ခ်ဳပ္သက္တမ္းေစ့ၿပီး ဆက္မထားေတာ့မွာကို ပူရတဲ့ အပူမ်ိဳးလဲ မရွိေတာ့ၿပီ။
လတ္လတ္ကိုယ္ေပၚကို ေနာက္ဆံုး အၿပီးသတ္ ေရတစ္ခြက္ေလာင္းခ်လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပီပါထဲမွာ ေရႏွစ္ရစ္ ေလ်ာ့သြားၿပီ။ ဦးခ်ိဳးမွာကႏွစ္ရစ္၊ ဒါဆုိ ေရက ေျပာင္ေရာ။ လတ္လတ္ေရာ ဦးေရာ ေရ ႀကိဳက္တယ္။ ဒီအခန္းသဘာ၀အရလဲ ေရကမခ်ိဳးဘဲ ေနလို႔မရဘူး။ ေရခ်ိဳးခန္းထဲကေန လတ္လတ္ ထဘီ ရင္ရွား နဲ႔ တံခါးေပါက္ဆီ ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္တယ္။ အျပင္ထြက္တဲ့ သစ္သားတံခါးကို ဖြင့္တယ္၊ သံဘာဂ်ာ တံခါးကို ဖြင့္တယ္။
ၿပီးေတာ့ ေလွကားထစ္ေတြကို တစ္ထစ္ေက်ာ္ဆင္းတယ္။ ေလွကား တစ္ဆစ္ခ်ိဳးမွာ ေရေမာ္တာ ခလုတ္ ရွိတယ္။ ေတာ္ေသးရဲ႕၊ ေမာ္တာခလုတ္က မီးလင္း မေနဘူး။ မီးလင္းေနရင္း သူတို႔ ေအာက္လႊာ က ဖြင့္ထားလို႔။ အုိေက ... အုိေက၊ ဦးရဲ႕ေလသံအတုိင္း လတ္လတ္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ခပ္တိုးတိုး ေအာ္လိုက္ ရင္း ေရခလုတ္ကို ဖြင့္လိုက္တယ္။ မလြယ္ဘူး၊ မလြယ္ဘူး၊ ကိုယ္က ဦးမွ မဦးရင္ သူတို႔ ေအာက္လႊာက လူေတြ အမ်ားႀကီးရယ္။ ေရခလုတ္က ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ပိတ္ေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး။
သံဆြဲတံခါးကို မပိတ္ေတာ့ဘဲ လတ္လတ္ အခန္းထဲ ျပန္၀င္ခဲ့တယ္။ သစ္သားတံခါးကို ပိတ္ၿပီး အိပ္ခန္းထဲ ျပန္၀င္၊ မီးလံုး၀ါျပန္ဖြင့္၊ မိတ္ကပ္ပါးပါးလိမ္း၊ ေပါင္ဒါရိုက္တာကိုကို အျမန္လုပ္၊ ၿပီးတာ နဲ႔ အက်ႌ၀တ္၊ ထဘီလဲ။ မီးဖိုထဲ ျပန္လာ၊ ေရခ်ိဳးခန္းထဲပီပါ ေရျပည့္ၿပီလား ၾကည့္ရင္း သစ္ပင္ ေရေလာင္းတဲ့အလုပ္ကို လတ္လတ္ လုပ္ရတယ္။
သံဆြဲတံခါးကို မပိတ္ေတာ့ဘဲ လတ္လတ္ အခန္းထဲ ျပန္၀င္ခဲ့တယ္။ သစ္သားတံခါးကို ပိတ္ၿပီး အိပ္ခန္းထဲ ျပန္၀င္၊ မီးလံုး၀ါျပန္ဖြင့္၊ မိတ္ကပ္ပါးပါးလိမ္း၊ ေပါင္ဒါရိုက္တာကိုကို အျမန္လုပ္၊ ၿပီးတာ နဲ႔ အက်ႌ၀တ္၊ ထဘီလဲ။ မီးဖိုထဲ ျပန္လာ၊ ေရခ်ိဳးခန္းထဲပီပါ ေရျပည့္ၿပီလား ၾကည့္ရင္း သစ္ပင္ ေရေလာင္းတဲ့အလုပ္ကို လတ္လတ္ လုပ္ရတယ္။
အလွအပ ႀကိဳက္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးခ်စ္တဲ့ အလွအပသစ္ပင္ေလးေတြေလ။ ဦး ခ်စ္သလို လတ္လတ္ ခ်စ္ပါတယ္။ လတ္လတ္လဲ အလွအပ ႀကိဳက္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လတ္လတ ္ႀကိဳက္ တဲ့ အလွအပနဲ႔ ဦးႀကိဳက္တဲ့ အလွအပ မတူၾက ဘူး။ လတ္လတ္ ႀကိဳက္တဲ့ အလွအပေတြက မိတ္ကပ္၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ ေပါင္ဒါ၊ လက္သည္းဆိုးေဆး၊ အ၀တ္အစား အဆင္အဆန္းဆန္း၊ ဆံညႇပ္ကလစ္ ဖဲပားပုံစံလွလ်၊ လက္၀တ္လက္စား ပံုစံဆန္းဆန္း၊ ဖိနပ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ လွလွကေလးေတြ။
ဦးႀကိဳက္တဲ့ အလွအပေတြက သစ္ပင္ပန္းပင္တို႔၊ ေနေရာင္၊ လေရာင္တို႔၊ တိမ္ေတြတို႔၊ ငွက္ေတြတို႔၊ ၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကား ေတြ၊ စာအုပ္ေတြ၊ သီခ်င္းေတြ၊ ရုပ္ရွင္ေတြ။
ဒါေတြ ကုိ ဦး ခ်စ္သလို ခ်စ္ႏိုင္ေအာင္ လတ္လတ္ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာအုပ္ေတြကိုေတာ့ ေဆာ့ရီးပဲ၊ လတ္လတ္ ခ်စ္လို႔ မရဘူး၊ ဖတ္လို႔မရဘူး (ဦးနဲ႔လဲခင္ၿပီး လတ္နဲ႔လဲ ခ်စ္ခင္တဲ့ စာေရး ဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀တၳဳေတြကိုေတာ့ လတ္ဖတ္ပါတယ္ေနာ္။)
သီခ်င္းေတြကိုေတာ့ အလြယ္ တကူ လတ္ႀကိဳက္ႏိုင္သား၊ ဒါေပမယ့္ ဦးႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဦးက "ၿမိဳင္ေဟမန္" ဆုိတဲ့ ၿမိဳင္ထသီခ်င္းႀကီးမ်ိဳးကို ႀကိဳက္တယ္၊ လတ္က ေဟမာေန၀င္းရဲ႕ "သေဘာေကာင္း လြန္းတဲ့ ကိုကိုမို႔ေလ ေဟမာဆိုးမိတာပါ" ဆုိတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးကိုပဲ ခဏခဏ ညည္း ေနခ်င္တာ။ ရုပ္ရွင္ကေတာ့ ... သြား။ ဦးႀကိဳက္တဲ့ ပ်င္းစရာ ရုပ္ရွင္ကားေတြကို လတ္လတ္ လံုး၀ မႀကိဳက္။ ရုပ္ရွင္ ကို လတ္လတ္ ၀ါသနာလဲ မပါဘူး။ လတ္လတ္နဲ႔ ရုပ္ရွင္ ဘယ္ေလာက္ ေ၀းသလဲဆိုေတာ့ လတ္လတ္ အပ်ိဳတုန္းက အစ္မေတြ အတင္းေခၚလို႔ ရုပ္ရွင္ လိုက္ၾကည့္ျဖစ္ တယ္။ ရုပ္ရွင္ကားနာမည္က "လူဆိုး ေတြနဲ႔ ေမာင္တိုင္ပင္"။ အဲဒီဇာတ္ကားကို ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စြာနဲ႔ ၾကည့္ဳရင္း အစ္မေတြကို လတ္လတ္က ေမးတယ္။ "ဇာတ္လမ္းကျဖင့္ တစ္၀က္ က်ိဳးေနၿပီ၊ ေမာင္တိုင္ပင္ဆိုတာ မလာေသးဘူးလား၊ ဘယ္ေတာ့ လာမွာလဲ" တဲ့ေလ။
အဲေလာက္ ရုပ္ရွင္နဲ႔ နီးစပ္တာ၊ လတ္လတ္တို႔ကေတာ့။ အခုေတာ့ ဦးရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ လတ္လတ္ ေတာ္ေတာ္ တိုးတက္လာပါၿပီေနာ္။ ဦးေျပာျပလို႔ ခရီးသြားရင္ လမ္းေဘး၀ဲယာက သစ္ပင္ေတြ ေတာအုပ္ ေတြ၊ အဲ ... အဲ ... စိမ္းလမ္းစိုျပည္တဲ့အလွကို လတ္ခံစားတတ္ပါၿပီ။ အလ်င္ဆို ခရီးသြားရင္ ရထားေပၚ၊ ကားေပၚ ေရာက္တာနဲ႔ ပိုက္ဆံအိတ္ေပြ႕ၿပီး အိပ္တာပဲ။ လမ္းေဘးက သစ္ပင္ေတြ႕၊ ရႈခင္းေတြ ဘာမွ မသိပါဘူး။
ပန္းခ်ီကားေတြကေတာ့ လတ္အတြက္ အဆိုးဆံုးပဲ။ ဦးႀကိဳက္တဲ့ ဦးဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီကားမ်ိဳးေတြေပါ့။ လတ္နားမလည္ဘူး။ ဟို ... ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း ပန္းခ်ီ ျပခန္းေတြမွာ ေတြ႕တဲ့ မင္းသားပံုတို႔၊ ဆင္ေတြ သစ္ဆြဲ ေနပံု တို႔၊ ဆီမီးခြက္ ကေနတဲ့ မင္းသမီးပံုတို႔၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံုတူ၊ ေက်ာ္ဟန္းပံုတူတို႔ က်ေတာ့ လတ္လတ္ နားလည္သားပဲ။
ဦး ပန္းခ်ီဆြဲတာကလဲ တစ္မ်ိဳးႀကီးပါ။ ပန္းခ်ီကားေတြ ဆြဲၿပီး ဧည့္ခန္းနဲ႔ အိပ္ခန္းထဲမွာ အကုန္ ေလွ်ာက္ခ်ိတ္ထားတာပဲ။ ဦး မိတ္ေဆြ ပန္းခ်ီဆရာေတြက ဦး ကားေတြကို ပန္းခ်ီျပပြဲမွာ ခ်ိတ္ဖို႔ ယူသြားရင္လဲ ကားမွ တစ္ခါတည္း စာကပ္ ေပးလိုက္တယ္။ (Not For Sale) ေရာင္းရန္ မဟုတ္၊ မေရာင္းပါတဲ့။ အစ ကေတာ့ လတ္ မသိပါဘး၊ တစ္ခါ ဦးေခၚလို႔ ဦးကားေတြ ခ်ိတ္တဲ့ ပန္းခ်ီျပပြဲ သြားၾကည့္ေတာ့မွ သူမ်ား ပန္းခ်ီကားေတြမွာ ကပ္ထားတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင္တာ။ ငါးေထာင္တဲ့၊ ရွစ္ေထာင္တဲ့၊ တစ္ေသာင္းတဲ့။ ကဲ ... Not For Sale ဦးကို လတ္ မအံ့ၾသရေတာ့ဘူးလား။
အဲဒီ အဖိုးတန္ Not For Sale ေတြကို အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာပဲ ေလွ်ာက္ခ်ိတ္ထားတယ္ေလ။ တခ်ိဳ႕ ေၾကာက္စရာကားေတြကိုေတာ့ မီးဖိုထဲမွာ လာ မခ်ိတ္ပါနဲ႔လို႔ ဦးကို ေတာင္းပန္ထားရတယ္။ ဟုတ္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ ဦး ပန္းခ်ီကားေတြကို လတ္ ေၾကာက္တယ္။ ဟင္း ... မီးဖိုထဲမွာ ခ်ိတ္ဖို႔ ငွက္ေပ်ာသီးေတြ၊ ပန္းသီးေတြ၊ နာနတ္သီးေတြ ပါတဲ့ စားခ်င့္စဖြယ္ သစ္သီး ပန္းခ်ီကားတစ္ခု ေလာက္ ဆြဲေပးပါလို႔ ပူဆာတာက်ေတာ့ မရဘူး။ ၿပီးေတာ့ လတ္ရဲ႕ ပံုတူရယ္။ ဆြဲေပးပါဆို ဘယ္ေတာ့မွ ပူဆာလို႔ မရဘူး။
ဒီသစ္ပင္ေတြဆိုလဲ လတ္ခ်စ္ေတာ့ ခ်စ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂရုတစိုက္ ျပဳစုယုယရ လြန္းတယ္ (လတ္က ဦးတစ္ေယာက္တည္းကို ျပဳစုယုယခ်င္တာ ရွင့္)။ တစ္ေန႔ ႏွစ္ႀကိမ္ ေရေလာင္းရတာ အခ်ိန္ကုန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီသစ္ပင္ေပါက္စေတြက ေစ်းလဲ ႀကီးတယ္။ ေဟာဒီ ဆက္တီ စားပြဲေပၚ က အပင္က ထုိင္းစံကား တဲ့။ ေထာင္ေက်ာ္တန္သတဲ့၊ ဦး တပည့္ တစ္ေယာက္အိမ္မွာ ႏွစ္ပင္ရွိလို႔ တစ္ပင္ကို ငါးရာနဲ႔ မွ်တာ။ စာအုပ္ဗီရုိ နဲ႔ တီဗြီၾကားခုံေလးေပၚက ထင္းရွဴးပေဒသာဆိုတာကလဲ ေစ်းႀကီးတာပဲ။ ၀ရန္တာ ဘက္မွာလဲ အပင္ ေတြ ရွိေသးတယ္။ ဂမုန္းလဲ ရွိတယ္။
ရြက္လွလဲ ရွိ တယ္။ ႏွင္းဆီအိုးေတြလဲ ရွိတယ္။ လသာတဲ့ ညက်မွ လေရာင္နဲ႔ ပြင့္တတ္ၿပီး အိပ္ခန္းတစ္ခုလံုး သင္းထံု ေနတတ္တဲ့ ကုမုျဒာ အျဖဴပြင့္ႀကီးပြင့္တဲ့ ပန္းအိုးကိုေတာ့ ဦး အျမတ္ႏိုးဆံုးပဲ။ လတ္ သေဘာသာဆို ဆက္တီ စားပြဲေပၚမွာ၊ တီဗြီေပၚမွာ၊ စာအုပ္ဗီရိုေပၚမွာ လတ္ရဲ႕ လက္ရာ တစ္ေခ်ာင္းထုိး ဇာပန္း အခင္း ၀ိုင္းေလး ေတြ ေရာင္စုံကို ေအာက္ကခံၿပီး ေရာင္စုံ ပလတ္စတစ္ ပန္းစိုက္အိုးေလးေတြ တင္ထားလိုက္မွာပဲ။
လတ္ သစ္ပင္ ေရေလာင္းၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပီပါေရ ျပည့္လွ်ံေနၿပီ။ ပလတ္စတစ္ပံုးနဲ႔ တစ္ပံုး ကဲ့ခပ္ လိုက္ၿပီး ေရခလုတ္ ပိတ္ဖို႔ အခန္းျပင္ ထြက္ရျပန္တယ္။ လတ္ ေရခလုတ္ ပိတ္ခ်ိန္မွာ ေရဖြင့္ဖို႔ ထြက္ထြက္ လာတတ္တဲ့ ေအာက္လႊာအျမြာ သမီးႏွစ္ေယာက္ထဲက ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ကို မေတြ႕ရဘူး၊ အိပ္ရာထ ေနာက္က်ကုန္ၾကၿပီ ထင္တယ္၊ အခန္းထဲက အသံဗလံေတြ ၾကားေနရ တယ္။ သူတုိ႔ ေျပာင္း လာတာ မၾကာေသးေတာ့ လတ္တို႔နဲ႔ သိပ္မသိဘူး။ အလ်င္လူေတြက ေရာင္း ၿပီး ေျပာင္းသြားၾကၿပီ။
လတ္ အခန္းထဲ ၀င္ၿပီး သံဘာဂ်ာတံခါးကို ဆြဲပိတ္လိုက္တာနဲ႔ အိပ္ခန္းထဲက ၀ရန္တာ တံခါး ဖြင့္သံ ၾကားရတယ္၊ ေဟာ ... ဦးႏိုးၿပီ။ ဒါဆို ေျခာက္နာရီထုိးၿပီးၿပီ။
"ေဟာ ... ၾကည့္ ... ၾကည့္၊ လုပ္ထားျပန္ၿပီ၊ ဒီ ေၾကာင္နဲ႔ေတာ့ကြာ"
ေအာင္ျမင္ ခန္႔ညားလွတဲ့ ဦးရဲ႕ အသံဟာ အလိုမက် ျဖစ္စြာနဲ႔ မဂၤလာ နံနက္ခင္းကို ႏႈတ္ဆက္ လိုက္ပါတယ္။ မဆုိင္းမတြဲ ၀ရန္တာဘက္ကို လတ္ အေျပးေလး ေရာက္သြားရၿပီ။
"ေၾကာင္ေခ်းေတြ ပါထားျပန္ၿပီလား။ ဒီေၾကာင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ရိုက္ရိုက္ မရဘူး၊ ညဆို ၀ရန္တာခ်င္း ခုန္ကူး ေနတာပဲ၊ ဖယ္ ... ဖယ္ဦး၊ လတ္ လုပ္ပစ္လိုက္မယ္"
"ဒီတစ္ခါ ေခ်းပါေနတာမ်ား ေတြ႕လို႔ကေတာ့ကြာ၊ ေၾကာင္စုတ္ကို ေျခေထာက္ ႏွစ္ေခ်ာင္းက ကိုင္ၿပီး တစ္ခါ တည္း ကိုင္ေပါ က္ သတ္ပစ္မယ္"
"အိုး ... ဦးကလဲ တိုးတိုးေျပာပါ၊ ဟိုဘက္က ၾကားသြားရင္ ဘယ္ေကာင္းပါ့မလဲ ဦးရဲ႕"
"ၾကား ... ၾကား၊ တိရစၦာန္ေတြကို အေရးအယူလုပ္တဲ့ဟာေတြဆို ေသာက္ျမင္ ကက္လြန္းလို႔"
"ေသာက္ျမင္ကတ္လို႔ မျဖစ္ဘူး ဆရာႀကီး၊ လတ္တို႔ ခရီးထြက္ရင္ ၀ရန္တာက သစ္ပင္ေတြကို ဟိုဘက္ ကေန သူတို႔ပဲ ေရလွမ္းေလာင္းေပးေဖာ္ရတာရွင့္ သိလား"
"မဆိုင္ပါဘူး၊ ေသာက္ျမင္ကတ္တာ ကတ္တာပဲ"
"ဦးကလဲ ... ဆိုင္တာေပါ့၊ သူတို႔သာ ေရေလာင္းမေပးရင္ ဦး သစ္ပင္ေတြ ေသကုန္မွာေပါ့"
"ေသ ... ေသ၊ ေသေပ့ေစ"
ဦးခြက်ႀကီး၊ သူ႔စိတ္ခ်ည္းပဲ၊ ေၾကာင္ေခ်းက်ံဳးတဲ့ အလုပ္ကို အပိုအလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ လတ္ လုပ္ၿပီး တဲ့အခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာသစ္ ေရမိုးခ်ိဳးေနၿပီ၊ လတ္ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေကာ္ဖီကို ပန္းကန္ ေတြထဲထည့္၊ ေရခဲေသတၱာထဲက သေဘၤာသီးမွည့္တစ္ျခမ္းကို ယူ၊ တစ္စိတ္စိတ္၊ သံပရာသီး တစ္စိတ္လွီးၿပီး သေဘၤာသီး စိတ္ပန္းကန္ေသးမွာတင္၊ ေထာပတ္ ဘူးနဲ႔ စေတာ္ဘယ္ရီကို ပုလင္းခ်၊ သၾကားခြက္ခ်။
"ဦးေရ ... လာေတာ့၊ ေကာ္ဖီေသာက္မယ္"
"အိုေက ... အိုေက"
ဒီစကားသံ ႏွစ္သံဟာ နံနက္ ၆နာရီခြဲမွာ အၿမဲတမ္းၾကားရတဲ့အသံ။ ၿပီးတာနဲ႔ ၾကားရမယ့္ အသံ တစ္သံက ေလလိႈင္းထဲက အသံ။ ဦးရဲ႕ Globe ဂလုပ္ခရီးေဆာင္ ေရဒီယိုေလးရဲ႕ အသံေလ။
"လန္ဒန္ၿမိဳ႕ ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္က အသံလႊင့္ေနပါတယ္" ဆိုတဲ့ ေလလိႈင္းသံနဲ႔အတူ ဦးေကာ္ဖီစားပြဲ ေရာက္လာတယ္။ ေရဒီယိုကို စားပြဲတစ္ေနရာမွာ ခ်တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေကာ္ဖီ ေသာက္တယ္။ ေပါင္မုန္႔ႏွစ္ခ်ပ္နဲ႔ ၾကက္ဥေၾကာ္ႏွစ္လံုး စားတယ္။ လတ္လတ္က ေပါင္မုန္႔ႏွစ္ခ်ပ္ ကို ေထာပတ္နဲ႔ သၾကားျဖဴတစ္ခ်ပ္၊ စေတာ္ဘယ္ရီ ယိုသုတ္ သၾကားျဖဴတစ္ခ်ပ္ လုပ္ၿပီး ထားတယ္။
"ေဒၚခ်တ္လစ္ေနာ္၊ သၾကားေတြ ၾကပ္ၾကပ္စား၊ လတ္ေမာင္းႀကီးေတြ တုတ္လာၿပီ"
"ဟင္ ... ဟုတ္ပဲနဲ႔ေနာ္ ဦး၊ ခ်တ္လစ္ လက္ေမာင္းေတြျဖင့္ ေသးေသးေလး ဥစၥာ"
ႏွစ္ေယာက္တည္းက်မွ ဦး ခ်စ္စႏိုး ေခၚတတ္တဲ့ "ခ်စ္လတ္" (ခ်တ္လစ္)ဆိုတဲ့ စကားလိမ္လမ္းကို လတ္လတ္က ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး သံုးစြဲရင္း မူႏြဲကတယ္၊ ဦးက မခ်ိဳမခ်ဥ္ ၿပံဳးလို႔။
"မွန္ထဲမွာ ေသခ်ာ ၾကည့္ပါဦးေနာ္၊ ေအး ... ဒီထက္ လက္ေမာင္းႀကီးေတြ တုတ္လာလို႔ကေတာ့ ကြာ၊ ေနာက္ တစ္ေယာက္ အရွာပဲသာ မွတ္"
"ရွာၾကည့္ေလ၊ ရွာၾကည့္၊ လတ္လတ္ေထြးရဲ႕ ၀က္သားခုတ္ဓားနဲ႔ ေတြ႕သြားမွာေပါ့ ... ဟင္း"
"ဘယ္သူ႔ကို ခုတ္မွာလဲ"
"ဦးကိုေပါ့၊ ဦးကို သံုးပိုင္း ပိုင္းၿပီး ေရခဲေသတၱာထဲမွာ ထည့္ထားမယ္၊ ၿပီးေတာ့ညမွ လတ္က ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေၾကာ္စား ပစ္မယ္ သိလား"
"အမယ္ေလးဗ်ာ၊ ေၾကာက္စရာႀကီး ေျပာပါဦး၊ ဘယ္အပိုင္းကို အလ်င္ စားမွာတုံး"
"ဦးေနာ္ ... ဦးေနာ္"
တဟားဟား ေအာ္ရယ္ေနတဲ့ ဦးကို လတ္လတ္က လက္သုတ္ပ၀ါနဲပ ပစ္ေပါက္လုိက္တယ္။ ဒီလို က်ေတာ့လဲ ဦးက ကေလးတစ္ေယာက္လို အျပစ္ကင္းၿပီး ခ်စ္ဖို႔ ေကာင္းလုိက္တာ။ အၿမဲတမ္း အလိုမက်ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ ဦးသက္ဦးရဲ႕ မ်က္ႏွာထားႀကီး ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။
"သေဘၤာသီးမစားဘူးလား ေဒၚခ်တ္လစ္" "ဟင့္အင္း"
လတ္က ေနာက္ဆံုးတစ္က်ိဳက္ ေကာ္ဖီကို အျမန္ေသာက္လိုက္ၿပီး ထုိင္ရာမွ ထတယ္။ သေဘၤာသီး မွည့္ကို နံနက္အေစာႀကီး ေကာ္ဖီနဲ႔တြဲၿပီး လတ္မစားတတ္ပါဘူး။ ေပါင္မုန္႔နဲ႔ ေကာ္ဖီေတာင္ ဦးနဲ႔ရမွ လတ္ အက်င့္လုပ္ယူရတာ္။ နံနက္ဆို လတ္က ပဲျပဳတ္ထမင္းေၾကာ္တို႔၊ မုန္႔ဟင္းခါးတို႔၊ ေခါက္ဆြဲ သုတ္တို႔ပဲ စားခ်င္တာ။
ေကာ္ဖီပန္းကန္ေတြကို လက္ေဆးဇလံုထဲ လတ္သြားထည့္တယ္။ ပန္းကန္ေဆးဖို႔ အခ်ိန္မရွိေတာ့ ဘူးေလ။ အျမန္ႏႈန္းနဲပ လတ္အိတ္ခန္းထဲ ျပန္၀င္ခဲ့တယ္။ ဦးရဲ႕ ဗီရုိဖြင့္ၿပီး ဦးအက်ႌအျဖဴနဲ႔ ရခုိင္ လံုခ်ည္တစ္ထည္ကို ထုတ္တယ္။ စာသင္ခ်ိန္ေတြမွာ အၿမဲတမ္း အက်ႌအျဖဴလက္ရွည္နဲ႔ ရခုိင္ လံုခ်ည္ကိုပဲ ၀တ္တတ္တဲ့ လက္ေထာက္ကထိက ဆရာဦးသက္ဦးကို စာသင္ခံုကေန လတ္ ေငးေမာ စိတ္၀င္စားခဲ့တုန္းက တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အဲဒီအက်ႌအျဖဴနဲ႔ ရခုိင္လံုခ်ည္ကုိ ကိုယ္တုိင္ ထုတ္ေပးရလိမ့္မယ္လိုပ လတ္မေတြ႕ မိခဲ့ပါ ဘူးေနာ္။
ခုတင္ေပၚမွာ ဦး၀တ္စုံကို တင္ၿပီး လတ္ေခါင္းၿဖီးတယ္၊ မ်က္ႏွာ တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ပုပ္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္းနီး ဆိုးတယ္။ ၿပီးေတာ့ လက္ကိုင္အိတ္ယူရင္း ညကတညး္ကထည့္ထားတဲ့ က်ဴရွင္ခန္းေသာ့ ပါ၊ မပါ လက္ကိုင္အိတ္ လႈပ္ၾကည့္။ ေနာက္ဆံုး ဟန္းခ်ိန္းဘတ္ႀကိဳးေလးပတ္၊ နာရီလဲပတ္ရင္း နာရီၾကည့္ ေတာ့ လတ္လတ္ စံေတာ္ခ်ိန္ဟာ အကိုက္ပဲ။ ေျခာက္နာရီခြဲၿပီး ဆယ္မိနစ္။ ခုႏွစ္နာရီထုိးဖို႔ မိနစ္ ႏွစ္ဆယ္အလို။ လတ္လတ္ ဧည့္ခန္းထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဧည့္ခန္းထဲမွာ ဦးထိုင္ေနၿပီ။ ေရဒီယို လိုင္းေျပာင္းတဲ့ ကြီကြီ ကြာကြာ အသံေတြကလဲ ဆူညံေနၿပီ။
"လတ္သြားျပဦး" "အုိေက .... အုိေက"
လတ္ကို ဦးမၾကည့္အားဘူး။ တကယ္ဆို ထလာၿပီး လတ္နဖူးေလးကို နမ္းၿပီး ႏႈတ္ဆက္လိုပါလား။ လတ္ကေလ ဦးထုိင္ေနတဲ့ဆီလာၿပီး (သာတယ္ နာတယ္ မတြက္ပါဘူး) ကစ္ Kiss ေပးလိုက္ခ်င္ ပါတယ္။ ေတာ္ၾကာေန ဘာရူးတာလဲလို႔ ေအာ္လိုက္မွာစိုးလို႔။ သစ္သားတံခါးကို လတ္လတ္ ဖြင့္ လိုက္တယ္။ ဒီလိုပဲ ... လတ္က က်ဴရွင္ခန္းကို အလ်င္သြားေနက်ေလ။
ဦးႀကိဳက္တဲ့ အလွအပေတြက သစ္ပင္ပန္းပင္တို႔၊ ေနေရာင္၊ လေရာင္တို႔၊ တိမ္ေတြတို႔၊ ငွက္ေတြတို႔၊ ၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကား ေတြ၊ စာအုပ္ေတြ၊ သီခ်င္းေတြ၊ ရုပ္ရွင္ေတြ။
ဒါေတြ ကုိ ဦး ခ်စ္သလို ခ်စ္ႏိုင္ေအာင္ လတ္လတ္ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာအုပ္ေတြကိုေတာ့ ေဆာ့ရီးပဲ၊ လတ္လတ္ ခ်စ္လို႔ မရဘူး၊ ဖတ္လို႔မရဘူး (ဦးနဲ႔လဲခင္ၿပီး လတ္နဲ႔လဲ ခ်စ္ခင္တဲ့ စာေရး ဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀တၳဳေတြကိုေတာ့ လတ္ဖတ္ပါတယ္ေနာ္။)
သီခ်င္းေတြကိုေတာ့ အလြယ္ တကူ လတ္ႀကိဳက္ႏိုင္သား၊ ဒါေပမယ့္ ဦးႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဦးက "ၿမိဳင္ေဟမန္" ဆုိတဲ့ ၿမိဳင္ထသီခ်င္းႀကီးမ်ိဳးကို ႀကိဳက္တယ္၊ လတ္က ေဟမာေန၀င္းရဲ႕ "သေဘာေကာင္း လြန္းတဲ့ ကိုကိုမို႔ေလ ေဟမာဆိုးမိတာပါ" ဆုိတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးကိုပဲ ခဏခဏ ညည္း ေနခ်င္တာ။ ရုပ္ရွင္ကေတာ့ ... သြား။ ဦးႀကိဳက္တဲ့ ပ်င္းစရာ ရုပ္ရွင္ကားေတြကို လတ္လတ္ လံုး၀ မႀကိဳက္။ ရုပ္ရွင္ ကို လတ္လတ္ ၀ါသနာလဲ မပါဘူး။ လတ္လတ္နဲ႔ ရုပ္ရွင္ ဘယ္ေလာက္ ေ၀းသလဲဆိုေတာ့ လတ္လတ္ အပ်ိဳတုန္းက အစ္မေတြ အတင္းေခၚလို႔ ရုပ္ရွင္ လိုက္ၾကည့္ျဖစ္ တယ္။ ရုပ္ရွင္ကားနာမည္က "လူဆိုး ေတြနဲ႔ ေမာင္တိုင္ပင္"။ အဲဒီဇာတ္ကားကို ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စြာနဲ႔ ၾကည့္ဳရင္း အစ္မေတြကို လတ္လတ္က ေမးတယ္။ "ဇာတ္လမ္းကျဖင့္ တစ္၀က္ က်ိဳးေနၿပီ၊ ေမာင္တိုင္ပင္ဆိုတာ မလာေသးဘူးလား၊ ဘယ္ေတာ့ လာမွာလဲ" တဲ့ေလ။
အဲေလာက္ ရုပ္ရွင္နဲ႔ နီးစပ္တာ၊ လတ္လတ္တို႔ကေတာ့။ အခုေတာ့ ဦးရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ လတ္လတ္ ေတာ္ေတာ္ တိုးတက္လာပါၿပီေနာ္။ ဦးေျပာျပလို႔ ခရီးသြားရင္ လမ္းေဘး၀ဲယာက သစ္ပင္ေတြ ေတာအုပ္ ေတြ၊ အဲ ... အဲ ... စိမ္းလမ္းစိုျပည္တဲ့အလွကို လတ္ခံစားတတ္ပါၿပီ။ အလ်င္ဆို ခရီးသြားရင္ ရထားေပၚ၊ ကားေပၚ ေရာက္တာနဲ႔ ပိုက္ဆံအိတ္ေပြ႕ၿပီး အိပ္တာပဲ။ လမ္းေဘးက သစ္ပင္ေတြ႕၊ ရႈခင္းေတြ ဘာမွ မသိပါဘူး။
ပန္းခ်ီကားေတြကေတာ့ လတ္အတြက္ အဆိုးဆံုးပဲ။ ဦးႀကိဳက္တဲ့ ဦးဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီကားမ်ိဳးေတြေပါ့။ လတ္နားမလည္ဘူး။ ဟို ... ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း ပန္းခ်ီ ျပခန္းေတြမွာ ေတြ႕တဲ့ မင္းသားပံုတို႔၊ ဆင္ေတြ သစ္ဆြဲ ေနပံု တို႔၊ ဆီမီးခြက္ ကေနတဲ့ မင္းသမီးပံုတို႔၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံုတူ၊ ေက်ာ္ဟန္းပံုတူတို႔ က်ေတာ့ လတ္လတ္ နားလည္သားပဲ။
ဦး ပန္းခ်ီဆြဲတာကလဲ တစ္မ်ိဳးႀကီးပါ။ ပန္းခ်ီကားေတြ ဆြဲၿပီး ဧည့္ခန္းနဲ႔ အိပ္ခန္းထဲမွာ အကုန္ ေလွ်ာက္ခ်ိတ္ထားတာပဲ။ ဦး မိတ္ေဆြ ပန္းခ်ီဆရာေတြက ဦး ကားေတြကို ပန္းခ်ီျပပြဲမွာ ခ်ိတ္ဖို႔ ယူသြားရင္လဲ ကားမွ တစ္ခါတည္း စာကပ္ ေပးလိုက္တယ္။ (Not For Sale) ေရာင္းရန္ မဟုတ္၊ မေရာင္းပါတဲ့။ အစ ကေတာ့ လတ္ မသိပါဘး၊ တစ္ခါ ဦးေခၚလို႔ ဦးကားေတြ ခ်ိတ္တဲ့ ပန္းခ်ီျပပြဲ သြားၾကည့္ေတာ့မွ သူမ်ား ပန္းခ်ီကားေတြမွာ ကပ္ထားတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင္တာ။ ငါးေထာင္တဲ့၊ ရွစ္ေထာင္တဲ့၊ တစ္ေသာင္းတဲ့။ ကဲ ... Not For Sale ဦးကို လတ္ မအံ့ၾသရေတာ့ဘူးလား။
အဲဒီ အဖိုးတန္ Not For Sale ေတြကို အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာပဲ ေလွ်ာက္ခ်ိတ္ထားတယ္ေလ။ တခ်ိဳ႕ ေၾကာက္စရာကားေတြကိုေတာ့ မီးဖိုထဲမွာ လာ မခ်ိတ္ပါနဲ႔လို႔ ဦးကို ေတာင္းပန္ထားရတယ္။ ဟုတ္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ ဦး ပန္းခ်ီကားေတြကို လတ္ ေၾကာက္တယ္။ ဟင္း ... မီးဖိုထဲမွာ ခ်ိတ္ဖို႔ ငွက္ေပ်ာသီးေတြ၊ ပန္းသီးေတြ၊ နာနတ္သီးေတြ ပါတဲ့ စားခ်င့္စဖြယ္ သစ္သီး ပန္းခ်ီကားတစ္ခု ေလာက္ ဆြဲေပးပါလို႔ ပူဆာတာက်ေတာ့ မရဘူး။ ၿပီးေတာ့ လတ္ရဲ႕ ပံုတူရယ္။ ဆြဲေပးပါဆို ဘယ္ေတာ့မွ ပူဆာလို႔ မရဘူး။
ဒီသစ္ပင္ေတြဆိုလဲ လတ္ခ်စ္ေတာ့ ခ်စ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂရုတစိုက္ ျပဳစုယုယရ လြန္းတယ္ (လတ္က ဦးတစ္ေယာက္တည္းကို ျပဳစုယုယခ်င္တာ ရွင့္)။ တစ္ေန႔ ႏွစ္ႀကိမ္ ေရေလာင္းရတာ အခ်ိန္ကုန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီသစ္ပင္ေပါက္စေတြက ေစ်းလဲ ႀကီးတယ္။ ေဟာဒီ ဆက္တီ စားပြဲေပၚ က အပင္က ထုိင္းစံကား တဲ့။ ေထာင္ေက်ာ္တန္သတဲ့၊ ဦး တပည့္ တစ္ေယာက္အိမ္မွာ ႏွစ္ပင္ရွိလို႔ တစ္ပင္ကို ငါးရာနဲ႔ မွ်တာ။ စာအုပ္ဗီရုိ နဲ႔ တီဗြီၾကားခုံေလးေပၚက ထင္းရွဴးပေဒသာဆိုတာကလဲ ေစ်းႀကီးတာပဲ။ ၀ရန္တာ ဘက္မွာလဲ အပင္ ေတြ ရွိေသးတယ္။ ဂမုန္းလဲ ရွိတယ္။
ရြက္လွလဲ ရွိ တယ္။ ႏွင္းဆီအိုးေတြလဲ ရွိတယ္။ လသာတဲ့ ညက်မွ လေရာင္နဲ႔ ပြင့္တတ္ၿပီး အိပ္ခန္းတစ္ခုလံုး သင္းထံု ေနတတ္တဲ့ ကုမုျဒာ အျဖဴပြင့္ႀကီးပြင့္တဲ့ ပန္းအိုးကိုေတာ့ ဦး အျမတ္ႏိုးဆံုးပဲ။ လတ္ သေဘာသာဆို ဆက္တီ စားပြဲေပၚမွာ၊ တီဗြီေပၚမွာ၊ စာအုပ္ဗီရိုေပၚမွာ လတ္ရဲ႕ လက္ရာ တစ္ေခ်ာင္းထုိး ဇာပန္း အခင္း ၀ိုင္းေလး ေတြ ေရာင္စုံကို ေအာက္ကခံၿပီး ေရာင္စုံ ပလတ္စတစ္ ပန္းစိုက္အိုးေလးေတြ တင္ထားလိုက္မွာပဲ။
လတ္ သစ္ပင္ ေရေလာင္းၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပီပါေရ ျပည့္လွ်ံေနၿပီ။ ပလတ္စတစ္ပံုးနဲ႔ တစ္ပံုး ကဲ့ခပ္ လိုက္ၿပီး ေရခလုတ္ ပိတ္ဖို႔ အခန္းျပင္ ထြက္ရျပန္တယ္။ လတ္ ေရခလုတ္ ပိတ္ခ်ိန္မွာ ေရဖြင့္ဖို႔ ထြက္ထြက္ လာတတ္တဲ့ ေအာက္လႊာအျမြာ သမီးႏွစ္ေယာက္ထဲက ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ကို မေတြ႕ရဘူး၊ အိပ္ရာထ ေနာက္က်ကုန္ၾကၿပီ ထင္တယ္၊ အခန္းထဲက အသံဗလံေတြ ၾကားေနရ တယ္။ သူတုိ႔ ေျပာင္း လာတာ မၾကာေသးေတာ့ လတ္တို႔နဲ႔ သိပ္မသိဘူး။ အလ်င္လူေတြက ေရာင္း ၿပီး ေျပာင္းသြားၾကၿပီ။
လတ္ အခန္းထဲ ၀င္ၿပီး သံဘာဂ်ာတံခါးကို ဆြဲပိတ္လိုက္တာနဲ႔ အိပ္ခန္းထဲက ၀ရန္တာ တံခါး ဖြင့္သံ ၾကားရတယ္၊ ေဟာ ... ဦးႏိုးၿပီ။ ဒါဆို ေျခာက္နာရီထုိးၿပီးၿပီ။
"ေဟာ ... ၾကည့္ ... ၾကည့္၊ လုပ္ထားျပန္ၿပီ၊ ဒီ ေၾကာင္နဲ႔ေတာ့ကြာ"
ေအာင္ျမင္ ခန္႔ညားလွတဲ့ ဦးရဲ႕ အသံဟာ အလိုမက် ျဖစ္စြာနဲ႔ မဂၤလာ နံနက္ခင္းကို ႏႈတ္ဆက္ လိုက္ပါတယ္။ မဆုိင္းမတြဲ ၀ရန္တာဘက္ကို လတ္ အေျပးေလး ေရာက္သြားရၿပီ။
"ေၾကာင္ေခ်းေတြ ပါထားျပန္ၿပီလား။ ဒီေၾကာင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ရိုက္ရိုက္ မရဘူး၊ ညဆို ၀ရန္တာခ်င္း ခုန္ကူး ေနတာပဲ၊ ဖယ္ ... ဖယ္ဦး၊ လတ္ လုပ္ပစ္လိုက္မယ္"
"ဒီတစ္ခါ ေခ်းပါေနတာမ်ား ေတြ႕လို႔ကေတာ့ကြာ၊ ေၾကာင္စုတ္ကို ေျခေထာက္ ႏွစ္ေခ်ာင္းက ကိုင္ၿပီး တစ္ခါ တည္း ကိုင္ေပါ က္ သတ္ပစ္မယ္"
"အိုး ... ဦးကလဲ တိုးတိုးေျပာပါ၊ ဟိုဘက္က ၾကားသြားရင္ ဘယ္ေကာင္းပါ့မလဲ ဦးရဲ႕"
"ၾကား ... ၾကား၊ တိရစၦာန္ေတြကို အေရးအယူလုပ္တဲ့ဟာေတြဆို ေသာက္ျမင္ ကက္လြန္းလို႔"
"ေသာက္ျမင္ကတ္လို႔ မျဖစ္ဘူး ဆရာႀကီး၊ လတ္တို႔ ခရီးထြက္ရင္ ၀ရန္တာက သစ္ပင္ေတြကို ဟိုဘက္ ကေန သူတို႔ပဲ ေရလွမ္းေလာင္းေပးေဖာ္ရတာရွင့္ သိလား"
"မဆိုင္ပါဘူး၊ ေသာက္ျမင္ကတ္တာ ကတ္တာပဲ"
"ဦးကလဲ ... ဆိုင္တာေပါ့၊ သူတို႔သာ ေရေလာင္းမေပးရင္ ဦး သစ္ပင္ေတြ ေသကုန္မွာေပါ့"
"ေသ ... ေသ၊ ေသေပ့ေစ"
ဦးခြက်ႀကီး၊ သူ႔စိတ္ခ်ည္းပဲ၊ ေၾကာင္ေခ်းက်ံဳးတဲ့ အလုပ္ကို အပိုအလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ လတ္ လုပ္ၿပီး တဲ့အခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာသစ္ ေရမိုးခ်ိဳးေနၿပီ၊ လတ္ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေကာ္ဖီကို ပန္းကန္ ေတြထဲထည့္၊ ေရခဲေသတၱာထဲက သေဘၤာသီးမွည့္တစ္ျခမ္းကို ယူ၊ တစ္စိတ္စိတ္၊ သံပရာသီး တစ္စိတ္လွီးၿပီး သေဘၤာသီး စိတ္ပန္းကန္ေသးမွာတင္၊ ေထာပတ္ ဘူးနဲ႔ စေတာ္ဘယ္ရီကို ပုလင္းခ်၊ သၾကားခြက္ခ်။
"ဦးေရ ... လာေတာ့၊ ေကာ္ဖီေသာက္မယ္"
"အိုေက ... အိုေက"
ဒီစကားသံ ႏွစ္သံဟာ နံနက္ ၆နာရီခြဲမွာ အၿမဲတမ္းၾကားရတဲ့အသံ။ ၿပီးတာနဲ႔ ၾကားရမယ့္ အသံ တစ္သံက ေလလိႈင္းထဲက အသံ။ ဦးရဲ႕ Globe ဂလုပ္ခရီးေဆာင္ ေရဒီယိုေလးရဲ႕ အသံေလ။
"လန္ဒန္ၿမိဳ႕ ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္က အသံလႊင့္ေနပါတယ္" ဆိုတဲ့ ေလလိႈင္းသံနဲ႔အတူ ဦးေကာ္ဖီစားပြဲ ေရာက္လာတယ္။ ေရဒီယိုကို စားပြဲတစ္ေနရာမွာ ခ်တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေကာ္ဖီ ေသာက္တယ္။ ေပါင္မုန္႔ႏွစ္ခ်ပ္နဲ႔ ၾကက္ဥေၾကာ္ႏွစ္လံုး စားတယ္။ လတ္လတ္က ေပါင္မုန္႔ႏွစ္ခ်ပ္ ကို ေထာပတ္နဲ႔ သၾကားျဖဴတစ္ခ်ပ္၊ စေတာ္ဘယ္ရီ ယိုသုတ္ သၾကားျဖဴတစ္ခ်ပ္ လုပ္ၿပီး ထားတယ္။
"ေဒၚခ်တ္လစ္ေနာ္၊ သၾကားေတြ ၾကပ္ၾကပ္စား၊ လတ္ေမာင္းႀကီးေတြ တုတ္လာၿပီ"
"ဟင္ ... ဟုတ္ပဲနဲ႔ေနာ္ ဦး၊ ခ်တ္လစ္ လက္ေမာင္းေတြျဖင့္ ေသးေသးေလး ဥစၥာ"
ႏွစ္ေယာက္တည္းက်မွ ဦး ခ်စ္စႏိုး ေခၚတတ္တဲ့ "ခ်စ္လတ္" (ခ်တ္လစ္)ဆိုတဲ့ စကားလိမ္လမ္းကို လတ္လတ္က ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး သံုးစြဲရင္း မူႏြဲကတယ္၊ ဦးက မခ်ိဳမခ်ဥ္ ၿပံဳးလို႔။
"မွန္ထဲမွာ ေသခ်ာ ၾကည့္ပါဦးေနာ္၊ ေအး ... ဒီထက္ လက္ေမာင္းႀကီးေတြ တုတ္လာလို႔ကေတာ့ ကြာ၊ ေနာက္ တစ္ေယာက္ အရွာပဲသာ မွတ္"
"ရွာၾကည့္ေလ၊ ရွာၾကည့္၊ လတ္လတ္ေထြးရဲ႕ ၀က္သားခုတ္ဓားနဲ႔ ေတြ႕သြားမွာေပါ့ ... ဟင္း"
"ဘယ္သူ႔ကို ခုတ္မွာလဲ"
"ဦးကိုေပါ့၊ ဦးကို သံုးပိုင္း ပိုင္းၿပီး ေရခဲေသတၱာထဲမွာ ထည့္ထားမယ္၊ ၿပီးေတာ့ညမွ လတ္က ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေၾကာ္စား ပစ္မယ္ သိလား"
"အမယ္ေလးဗ်ာ၊ ေၾကာက္စရာႀကီး ေျပာပါဦး၊ ဘယ္အပိုင္းကို အလ်င္ စားမွာတုံး"
"ဦးေနာ္ ... ဦးေနာ္"
တဟားဟား ေအာ္ရယ္ေနတဲ့ ဦးကို လတ္လတ္က လက္သုတ္ပ၀ါနဲပ ပစ္ေပါက္လုိက္တယ္။ ဒီလို က်ေတာ့လဲ ဦးက ကေလးတစ္ေယာက္လို အျပစ္ကင္းၿပီး ခ်စ္ဖို႔ ေကာင္းလုိက္တာ။ အၿမဲတမ္း အလိုမက်ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ ဦးသက္ဦးရဲ႕ မ်က္ႏွာထားႀကီး ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။
"သေဘၤာသီးမစားဘူးလား ေဒၚခ်တ္လစ္" "ဟင့္အင္း"
လတ္က ေနာက္ဆံုးတစ္က်ိဳက္ ေကာ္ဖီကို အျမန္ေသာက္လိုက္ၿပီး ထုိင္ရာမွ ထတယ္။ သေဘၤာသီး မွည့္ကို နံနက္အေစာႀကီး ေကာ္ဖီနဲ႔တြဲၿပီး လတ္မစားတတ္ပါဘူး။ ေပါင္မုန္႔နဲ႔ ေကာ္ဖီေတာင္ ဦးနဲ႔ရမွ လတ္ အက်င့္လုပ္ယူရတာ္။ နံနက္ဆို လတ္က ပဲျပဳတ္ထမင္းေၾကာ္တို႔၊ မုန္႔ဟင္းခါးတို႔၊ ေခါက္ဆြဲ သုတ္တို႔ပဲ စားခ်င္တာ။
ေကာ္ဖီပန္းကန္ေတြကို လက္ေဆးဇလံုထဲ လတ္သြားထည့္တယ္။ ပန္းကန္ေဆးဖို႔ အခ်ိန္မရွိေတာ့ ဘူးေလ။ အျမန္ႏႈန္းနဲပ လတ္အိတ္ခန္းထဲ ျပန္၀င္ခဲ့တယ္။ ဦးရဲ႕ ဗီရုိဖြင့္ၿပီး ဦးအက်ႌအျဖဴနဲ႔ ရခုိင္ လံုခ်ည္တစ္ထည္ကို ထုတ္တယ္။ စာသင္ခ်ိန္ေတြမွာ အၿမဲတမ္း အက်ႌအျဖဴလက္ရွည္နဲ႔ ရခုိင္ လံုခ်ည္ကိုပဲ ၀တ္တတ္တဲ့ လက္ေထာက္ကထိက ဆရာဦးသက္ဦးကို စာသင္ခံုကေန လတ္ ေငးေမာ စိတ္၀င္စားခဲ့တုန္းက တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အဲဒီအက်ႌအျဖဴနဲ႔ ရခုိင္လံုခ်ည္ကုိ ကိုယ္တုိင္ ထုတ္ေပးရလိမ့္မယ္လိုပ လတ္မေတြ႕ မိခဲ့ပါ ဘူးေနာ္။
ခုတင္ေပၚမွာ ဦး၀တ္စုံကို တင္ၿပီး လတ္ေခါင္းၿဖီးတယ္၊ မ်က္ႏွာ တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ပုပ္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္းနီး ဆိုးတယ္။ ၿပီးေတာ့ လက္ကိုင္အိတ္ယူရင္း ညကတညး္ကထည့္ထားတဲ့ က်ဴရွင္ခန္းေသာ့ ပါ၊ မပါ လက္ကိုင္အိတ္ လႈပ္ၾကည့္။ ေနာက္ဆံုး ဟန္းခ်ိန္းဘတ္ႀကိဳးေလးပတ္၊ နာရီလဲပတ္ရင္း နာရီၾကည့္ ေတာ့ လတ္လတ္ စံေတာ္ခ်ိန္ဟာ အကိုက္ပဲ။ ေျခာက္နာရီခြဲၿပီး ဆယ္မိနစ္။ ခုႏွစ္နာရီထုိးဖို႔ မိနစ္ ႏွစ္ဆယ္အလို။ လတ္လတ္ ဧည့္ခန္းထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဧည့္ခန္းထဲမွာ ဦးထိုင္ေနၿပီ။ ေရဒီယို လိုင္းေျပာင္းတဲ့ ကြီကြီ ကြာကြာ အသံေတြကလဲ ဆူညံေနၿပီ။
"လတ္သြားျပဦး" "အုိေက .... အုိေက"
လတ္ကို ဦးမၾကည့္အားဘူး။ တကယ္ဆို ထလာၿပီး လတ္နဖူးေလးကို နမ္းၿပီး ႏႈတ္ဆက္လိုပါလား။ လတ္ကေလ ဦးထုိင္ေနတဲ့ဆီလာၿပီး (သာတယ္ နာတယ္ မတြက္ပါဘူး) ကစ္ Kiss ေပးလိုက္ခ်င္ ပါတယ္။ ေတာ္ၾကာေန ဘာရူးတာလဲလို႔ ေအာ္လိုက္မွာစိုးလို႔။ သစ္သားတံခါးကို လတ္လတ္ ဖြင့္ လိုက္တယ္။ ဒီလိုပဲ ... လတ္က က်ဴရွင္ခန္းကို အလ်င္သြားေနက်ေလ။
ကလပ္စ္က ခုႏွစ္နာရီမွာ စမွာ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးလဲဟုတ္၊ စာေရးမ လဲဟုတ္၊ P.Aလဲျဖစ္တဲ့ လတ္လတ္ေထြးက က်ဴရွင္ခန္းကို အလ်င္သြား၊ တံခါးဖြင့္၊ အားလံုး ရယ္ဒီ ျပင္ထား။ ခုႏွစ္နာရီထုိးဖို႔ ငါးမိနစ္အလိုမွာ (တစ္မိနစ္ တစ္စကၠန္႔ ေနာက္မက်ေစရဘဲ) ဆရာ ဦးသက္ဦး ၾကြလာ လိမ့္မယ္ရွင္႕ ၊ သံဘာဂ်ာတံခါးကို လတ္လတ္ တြန္းဖြင့္လိုက္တယ္။
ဆက္ရန္
.
ဆက္ရန္
.
10 comments:
ဖတ္ၿပီးသားထင္တာ.. မဖတ္ရေသးဘူး..အစ္မေရ..
အင္း...
ခ်တ္လစ္.. .၊ ဦး...
ဟာ... ရႈပ္ေနေတာ ့တာပဲ။
ဒါနဲ ့ သူတို ့ ႏွစ္ေယာက္ အသက္ဘယ္ေလာက္ကြာ...။
ဖတ္ဘူးတာျကာပါျပီ...။အရမ္းျကိုက္တာဘဲ။ျပန္ဖတ္ခ်င္ေနတာ.....။မေရွ ြစင္ကိုေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္၊
က်န္တဲ့အပိုင္းေတြကိုလဲအျမန္ဖတ္ခ်င္လျွပီ၊ေနာက္ဆုံး
ဇာတ္သိမ္းေလးကလဲရင္နင့္စရာဘဲေနာ္..။မေရွြစင္ဘ ေ ေလာ့ဂ္ကိုလာမိတာကံေကာင္းတာဘဲ..။က်မျကိုက္တဲ့စာေရးဆရာေတြရဲ့စာေတြအမ်ားျကီးဘဲ၊ေန့တိုင္းလာဖတ္မယ္ေနာ္...။
နုနုရည္ရဲ႕ေရးသားတင္ျပပုံေတြက အရမ္းရဲတာေလးေတြကုိ ႀကဳိက္တယ္၊
တခါတုန္းကေတာ႕ သာရမဂဇင္းမွာေဖၚျပဘူးတဲ႕ သူရဲ႕"'နမ္းမွာလားေမာင္ရဲ႕ေမႊးတယ္ရွင္""ဆုိတဲ႕၀ထၳဳေလးကေတာ႕ ဂယက္ရုိက္သြားဘူးတာ မွတ္မိတယ္။
အားက်ေအာင္ လုပ္တဲ႔ ဇာတ္...
အဲသလိုနဲ႔ သတ္မွတ္ပလိုက္ဒယ္။
ဖတ္ျပီးေၾကာင္း
ဂ်ိဳစီေလးလဲေမွ်ာ္ေနေၾကာင္းပါ။
မယ္ဆင္တို႔ ..ေခတ္ေနာက္က်ေနခဲ့ပါ့လား
အမေရ ဆက္ရန္ေလးကို ေမွ်ာ္ေနတယ္ေနာ္
ဖတ္ရင္း အဲလူႀကီးလည္ပင္းညစ္ခ်င္လာပီ ဟိဟိ
ဆရာမ နုနုရည္ရဲ႕ ဒီ၀တၱဳေလးအရမ္း ဟာတ္ထိတယ္ မေရႊစင္ရာ..။ အၿပီးသတ္သြားရင္ Ebook ေလးလုပ္ေပးပါလားေနာ္..။ ေနာ္...။
သိမ္းထားခ်င္လို႕..။
Post a Comment