Sunday, September 26, 2010

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ (ေလထန္ေပမယ္႔ ပန္းမေၾကြ) အပိုင္း (၁ဝ)

ကၽြန္မ၏တာ၀န္

ကၽြန္မအလုပ္က တက္လုိ႔မဆံုးႏုိင္ေအာင္ျဖစ္ေန၏။ စီးပြားေရးေၾကာ္ျငာမ်ားအျပင္ ေတးဂီတ ဗြီဒီယုိေခြ ေတြပါ ႐ုိက္ရ၏။ ကမၻာေက်ာ္ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ားႏွင့္ ဖက္႐ွင္ေလာကထဲတြင္ ကၽြန္မလြင့္ေမ်ာေန၏။
ကၽြန္မဘ၀သည္ ထိပ္တန္းသုိ႔ေရာက္ေနၿပီ။

အိမ္ေထာင္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ အေမ့ကုိေျပာခဲ့စဥ္က ဘယ္ေယာက္်ားမွ ကၽြန္မ မ်က္စိမက်ေသးပါ။ သုိ႔ေသာ္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်က္ဇ္ေတးဂီတကလပ္ကေလးတစ္ခုတြင္ သူ႔ကုိ ကၽြန္မ စေတြ႕ခဲ့ပါသည္။ သူက ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားဆီက ေခတ္စားခဲ့သည့္ အာဖရိက ဆံပင္ပံုစံထားေသာ ဒရမ္တီးသမားတစ္ ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔နာမည္က ဒါနာမႈေရး ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္းပင္ လွ်င္ ကၽြန္မ၏ ခ်စ္လင္ျဖစ္ ရမည္ဟု တန္းသိ လုိက္၏။

ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္မတုိ႔ အတူတူညစာစားရင္း တစ္ခ်ိန္တြင္ သူ႕ ကေလးကုိ ကၽြန္မ ေမြးျဖစ္လိမ့္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာျဖစ္ခဲ့၏။ ဘ၀တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ကၽြန္မေယာက္်ား ယူခ်င္စိတ္ေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ မၾကာမတင္အတြင္း ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ခ်စ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိလာၾကေတာ့၏။ ၿပီးေတာ့ ဘ၀အေဖာ္အျဖစ္နဲ႔ မခဲြတမ္းေနသြားဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ၾကသည္။
ကၽြန္မ၏ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ေဟာကိန္းသည္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ တကယ္ျဖစ္လာေတာ့၏။ ဇြန္လ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ကၽြန္မ သားေယာက္်ားကေလး ဖြားျမင္ခဲ့ပါသည္။ ေျခတံလက္တံ႐ွည္႐ွည္၊ ပုိးသားလုိ အနက္ေရာင္ ဆံပင္ေတြ ႏွင့္ ခ်စ္စရာသားကေလး။

သူ႔ပါးစပ္ကေလးက ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းမုိ႔ "အလီကီ" ဟု နာမည္ေပးလုိက္ၾကသည္။ ပါးေဖာင္းေဖာင္း ကေလး ႏွင့္ ေခါင္းေပၚတြင္ ဆံပင္ေခြကေလးေတြႏွင့္မုိ႔ မဟူရာျမားနတ္ေမာင္႐ုပ္ကေလးႏွင့္ တူေန၏။
သားကေလး ေမြးၿပီးကတည္းက ကၽြန္မဘ၀ တစ္ဆစ္ခ်ိဳးေျပာင္းလဲသြားေလေတာ့သည္။ သူ႔ဆီက ရ႐ွိ သည့္ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈမ်ိဳး ဘယ္တုန္းကမွ၊ ဘယ္သူ႕ဆီကမွ မရခဲ့ဖူးပါ။ သားကေလးသည္ ကၽြန္မဘ၀အတြက္ အေကာင္းဆံုး လက္ေဆာင္မြန္စစ္စစ္ျဖစ္ပါသည္။

ငါးႏွစ္သမီးအ႐ြယ္ တြင္ အမဲဖ်က္သလုိ စနစ္ဆုိးတစ္ခု၏ အဖ်က္ဆီးခံလုိက္ရၿပီးခ်ိန္မွစ၍ အသက္ ၃၀ ႐ြယ္တြင္ သားကေလး ေမြးသည္အထိ မိန္းမသားဘ၀တြင္ က်င္လည္ခဲ့ရၿပီးေနာက္ အေမ့ကုိ ကၽြန္မ ပုိၿပီး ေလးစားၾကည္ညိဳ လာသည္။ ဆုိမာလီသူ မိန္းမသားတုိ႔၏ အားမာန္ကုိ ကၽြန္မ နားလည္လာသည္။

သဲကႏၱာရထဲတြင္ ဆိတ္ေက်ာင္းေနသည့္ ေကာင္မေလး ကုိ ကၽြန္မ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္လာသည္။ ကီလုိမီတာ ေပါင္းမ်ားစြာ ေရ႐ွာထြက္ခဲ့ရသည့္ ေကာင္ေလး။ ဧရာမ သုိးအုပ္ဆိတ္အုပ္ႀကီးကုိ ထိန္းေက်ာင္း ခဲ့ရသည့္ ေကာင္မေလး။ ၿပီးေတာ့ ဆာေလာင္ေနသည့္ ကေလးေတြကုိ ေကၽြးဖုိ႔ ကုိယ္၀န္ ၉လ ႏွင့္ သဲကႏၱာရထဲတြင္ အစာ႐ွာထြက္ရသည့္အေမ။ ၿပီးေတာ့ ကေလးေမြးၿပီးသည္ႏွင့္ ေယာက္်ား ေက်နပ္ေအာင္ အပ်ိဳစင္ကေလးလုိ ျပန္ျဖစ္ဖုိ႔ ေနာက္ထပ္ အသားအနာခံရသည့္အေမ။ သည္အေမလုိ သတၱိမ်ိဳး ကၽြန္မတြင္ ရွိႏုိင္ပါမည္လား။

တျဖည္းျဖည္း အသက္ကေလးရ၊ ပညာကေလးတတ္လာေတာ့ ရက္စက္႐ုိင္းစုိင္းသည့္ ႐ုိးရာဓေလ့၏ သားေကာင္ မ်ားျဖစ္ၾကေသာ အာဖရိကတုိက္သူ အမ်ိဳးသမီးေပါင္းမ်ားစြာ၏ဘ၀ကုိ ကၽြန္မနားလည္လာ သည္။
သည္အေၾကာင္းေတြကုိ ကမၻာက ၾကားေအာင္ ေျပာျပ ေဖာ္ထုတ္ဖုိ႔လုိသည္။ ကႏၱာရထဲ၌ ေျခသလံုးအိမ္ တုိင္ဘ၀မ်ိဳး တြင္ ဆုိး႐ြားစြာ က်င္လည္ေနရသည့္ ဘ၀တူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကုိ ကယ္တင္ဖို႔ အတတ္ႏုိင္ ဆံုး ကူညီမည္ ဟု ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။

မၾကာေသးခင္က မာရီကလယ္ဖက္႐ွင္ မဂၢဇင္းမွ ကၽြန္မကုိ ဗ်ဴးဖုိ႔ စာေရးဆရာမ ေလာ္ရာဇစ္ဗ္က ရက္ခ်ိန္း ေတာင္းသည္။
ေရာက္လာေတာ့ လုိရင္းကုိ ကၽြန္မ တန္းေျပာလုိက္သည္။
" ဆရာမ ဘယ္လုိဇာတ္လမ္းမ်ိဳး လုိခ်င္တာလဲ၊ ဆူပါေမာ္ဒယ္ ဘ၀ဆုိတာမ်ိဳးကေတာ့ ဆီသည္မ လက္သုတ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ တကယ္ေရးမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ အားလံုး ေျပာျပ ခ်င္ပါတယ္ "
" ဟာ ေရးမွာေပါ့၊ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ႀကိဳးစားၿပီးေရးမယ္" ဟု သူက အားတက္သေရာေျပာ၏။

သူက အသံဖမ္းစက္ဖြင့္သည္။ ကၽြန္မအေၾကာင္းေျပာရင္း ေက်ာက္ဖ်ာေပၚတြင္ အမဲဖ်က္ခံရသည့္အခန္း ေရာက္ေတာ့ စာေရးဆရာမသည္ စက္ကုိပိတ္ၿပီး ၾကဴၾကဴပါေအာင္ ငုိပါေလ ေတာ့၏။
" တကယ္ေျပာတာပါ႐ွင္၊ ဒါေလာက္ေအာက္တန္းက်ၿပီး ဒါေလာက္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့အျဖစ္ေတြ ဒီေန႔ အထိ ႐ွိေနေသးတယ္ဆုိတာ ကၽြန္မ လံုး၀မသိခဲ့ပါဘူး "
" ဟုတ္တယ္၊ အေနာက္ႏုိင္ငံကလူေတြ ဘယ္လုိလုပ္ သိႏုိင္မလဲ၊ ဒါေၾကာင့္ အားလံုးသိေအာင္ ကၽြန္မ ေျပာခ်င္ ေနတာ "

သူ႔ကုိ ကၽြန္မဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲ တစ္မ်ိဳးႀကီးျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္မ၏ အတြင္းေရး ေတြကုိ လူေတြသိကုန္ေတာ့မည္။ ကၽြန္မ၏ အခင္ဆံုး အရင္းႏီွးဆံုးလူေတြ မသိသည့္ ကၽြန္မ၏ ငယ္ဘ၀ ကုိ လူစိမ္းသူစိမ္းေတြ သန္းႏွင့္ခ်ီၿပီး သိကုန္ေတာ့မည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစား ေတာ့မွ ကၽြန္မ ရင္ထဲတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နာေနခဲ့သည့္ သည္ FGM ကိစၥကုိ ေျပာသင့္သည္ဟု ကၽြန္မ သေဘာေပါက္ လာ၏။

က်န္းမာေရး႐ႈေထာင့္ တစ္မ်ိဳးတည္းအတြက္သာ ဆုိးသည္မဟုတ္။ ကၽြန္မသည္ လင္မယား ဘ၀၏ အရသာ ကုိ လံုး၀ ခံစားလုိ႔ မရေတာ့ပါ။ မည္သုိ႔မွ် ျပဳျပင္ႏုိင္သည့္ ကိစၥမဟုတ္သျဖင့္ စိတ္ဓာတ္က်႐ံုက လဲြၿပီး ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ခဲ့ပါ။
သည္အစဥ္အလာဆုိးႀကီး ယေန႔တုိင္႐ွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း လူေတြ သိေစခ်င္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ ရင္ဖြင့္ရမည္၊ သည္အစဥ္အလာေၾကာင့္ မိန္းကေလးေပါင္းမ်ားစြာ ကၽြန္မလုိ ခံစားေနၾကရသည္။ မိန္း ကေလးေပါင္း မ်ားစြာ ေသေက်ပ်က္စီးေနရသည္။

မဂၢဇင္းထဲတြင္ သည္ေဆာင္းပါး ပါလာေတာ့ ထင္တာထက္ ပုိၿပီး လႈပ္လႈပ္႐ွား႐ွားျဖစ္သြား၏။ မဂၢဇင္း တုိက္ ကုိ စာေတြ ဖတ္လုိ႔ မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ေရာက္လာသည္ဆုိ၏။
ကၽြန္မဆီ လာဗ်ဴးသည့္လူေတြ ပုိမ်ားလာ၏။ ေက်ာင္းမ်ားတြင္လုိက္ၿပီး ေဟာေျပာပဲြေတြ လုပ္ေပးရ၏။ အဖဲြ႕အစည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္လည္း ေဟာရေျပာရ၏။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ကုလသမဂၢ လူဦးေရ ရံပံုေငြ အဖဲြ႕ (UNITED NATION POPULATION FUND) မွ FGM တုိက္ဖ်က္ေရးတြင္ သူတုိ႔ႏွင့္ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ ဖုိ႔ ကၽြန္မကုိ ဖိတ္ေခၚသည္။

ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖဲြ႕ႀကီး (The World ealth Organisation)က သည္ျပႆနာကုိ စာရင္းဇယားျပဳ စုေတာ့ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားထြက္လာသည္။ စာရင္းဇယားမ်ားကုိ ေတြ႕ရၿပီးေနာက္ ပုိင္းတြင္ သည္ကိစၥမွာ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း၏ကိစၥမဟုတ္ေတာ့ေၾကာင္း ပုိ႐ွင္းလာ၏။

FGM ကုိ အာဖရိက ၂၈ ႏုိင္ငံတြင္ က်င့္သံုးလ်က္႐ွိ၏။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဥေရာပႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ အေမရိကန္ ႐ွိ အာဖရိကတုိက္သူ မိန္းကေလးမ်ားပါ လုိက္လုပ္ေနၾကရၿပီဟုသိရသည္။
တစ္ကမၻာလံုးတြင္ FGM လုပ္ထားသည့္ မိန္းကေလးေပါင္း သန္း ၁၃၀ ႐ွိသည္။ ႏွစ္စဥ္ မိန္းကေလး ၂ သန္းလုပ္ၾကရ၏။ တစ္ေန႔ ၆၀၀၀ ႏႈန္းျဖစ္၏။ ႐ြာလက္သည္မ်ားသည္ ယေန႔တုိင္ မီးဖုိေခ်ာင္သံုး ဓားေတြ၊ ကတ္ေၾကးေတြႏွင့္ ခဲြစိတ္ျဖတ္ေတာက္ေနၾကဆဲျဖစ္၏။ လံုး၀ ထံုေဆးမသံုး။

မိန္းမငယ္ကေလးေတြ ကၽြန္မ အတုိင္း ခံစားေနၾကရဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေခါင္းထဲ၀င္လာလွ်င္ ကၽြန္မရင္နာ ရသလုိ ေဒါသလည္း ျဖစ္ရ၏။ ကုလသမဂၢလူဦးေရ ရံပံုေငြအဖဲြ႕၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကုိ ကၽြန္မ ဂုဏ္ယူစြာ လက္ခံ လုိက္သည္။ သည္တုိက္ပဲြတြင္ ကၽြန္မကုိ အထူးသံ ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ဖုိ႔ တာ၀န္ေပး၏။
သည္ရာဇ၀တ္မႈကုိ ေဖာ္ထုတ္ဖုိ႔ အာဖရိကကုိ ကၽြန္မ ျပန္သြားရမည္။ မိတ္ေဆြအခ်ိဳ႕က ကၽြန္မအတြက္ စိတ္ပူၾက၏။ ကၽြန္မ အသက္ခံရမည္ကုိ စုိးရိမ္ၾက၏။ တစ္ယူသန္သမားမ်ားက FGM ကုိ ျမင့္ျမတ္သည့္ အလုပ္၊ ကုိရန္က်မ္းစာအလုိအရ လုိက္နာရမည့္ အလုပ္ဟု ယံုၾကည္ေနၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

စင္စစ္ဘယ္ ကုိရန္က်မ္း၊ ဘယ္သမၼာက်မ္းမွာမွ FGM ကိစၥမပါ။ သည္ကိစၥကုိ ဘယ္မိန္းကေလးမွ မခံစားရေစခ်င္ပါ။ အတိတ္မွာ က်န္ခဲ့သည့္အျဖစ္ဆုိးတစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္လွပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မ ႀကိဳးႀကိဳး စားစား ဆက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ျခေသ့ၤရန္မွ ကာကြယ္လုိက္ျခင္းမွာ ဘုရားသခင္က ကၽြန္မကုိ ေနာက္တာ၀န္တစ္ခုေပးဖုိ႔ ႐ွျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ ဟု ကၽြန္မစိတ္ထဲစဲြေန၏။ သည္တာ၀န္မွာ ယေန႔ ကၽြန္မဆီေရာက္လာေသာ တာ၀န္ျဖစ္ပါ လိမ့္မည္။
ကၽြန္မလုပ္ရမည့္ အလုပ္သည္ အႏၱရာယ္မ်ားပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္မေတြးေၾကာက္မိေၾကာင္း ၀န္ခံပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သည္အခြင့္အေရး ကုိ ကၽြန္မ လက္လြတ္ခံလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။
အခြင့္အလမ္းကုိ လက္လြတ္မခံျခင္းသည္ ကၽြန္မ တစ္သက္လံုး က်င့္သံုးခဲ့သည့္ နီတိမဟုတ္ပါလား။
--------------------------

ၿပီးပါၿပီ
.

3 comments:

Anonymous said...

အရမ္းခ်ီးကွူးမိတယ္.. အားလဲက်တယ္..ဂုဏ္ယူလဲယူတယ္။ ဒီလိုပဲျဖစ္ေနရမယ္။
အစက အဲဒီကိစၥကို ေသခ်ာမသိဘူး။ ဘယ္ေနရာကိုလုပ္ေနတာလဲဆိုပီး.. ေတာ့..ေနာက္မွ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကိုေမးေတာ့ ပံုျပေတာ့ ပီးတဲ့အထိေတာင္မၾကည့္ရဲဘူး။ ၁ပံု ၂ပံုနဲံရပ္လိုက္တယ္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းလိုက္တာ။ သူေတာ္ေတာ္ခံစားရမွာပဲ။ အဲဒါ လူမဆန္တဲ့လုပ္ရပ္။ မိန္းကေလးေတြရဲ႔ ေရွ႕က မားမားရပ္တဲ့ ၀ါးရစ္ရဲ့ စိတ္ဓာတ္အားမန္ကို တအားသေဘာက်တယ္။ အတုယူမိတယ္။

တင္ေပးတဲ့ အမကို ေက်းဇူးပါလို႔...


ျမတ္ႏိုး

Anonymous said...

Thank you very much for this post.

Ray

ေဇာ္သိခၤ said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာမေရ..

ခင္မင္စြာျဖင့္
ေဇာ္သိခၤ