Wednesday, September 22, 2010

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ (ေလထန္ေပမယ္႔ ပန္းမေၾကြ) အပိုင္း (၆)

လန္ဒန္မွ အိမ္ေစမကေလး

လန္ဒန္ေလယာဥ္ကြင္းထဲက ထြက္လုိက္ၿပီဆုိသည္ႏွင့္ ဒ႐ုိင္ဘာသည္ ကားကုိ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေမာင္း ေန၏။ လံုး၀ မေရာက္ဖူးသည့္ ႏုိင္ငံႀကီးတစ္ႏုိင္ငံကုိ ေရာက္လာၿပီဆုိသည့္ အသိျဖင့္ အားငယ္စိတ္ ေတြ၀င္လာသည္။ ဘယ္ၾကည့္လုိက္ ၾကည့္လုိက္ ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္ႏွင့္ ေသြးမ႐ွိသည့္ မ်က္ႏွာေတြခ်ည္း။
လူေျခရာေတြေပၚတြင္လည္း ႏွင္းေတြျဖဴေဖြးလုိ႔။ ေနရမည့္ အိမ္ေရာက္လုိ႔ ကားရပ္လုိက္ေတာ့ ကၽြန္မ မ်က္လံုးျပဴးသြားသည္။ အားပါးပါး၊ သံအမတ္ႀကီးအိမ္က ၄ ထပ္တုိက္ႀကီးပါကလား။
အိမ္ထဲ၀င္သြားေတာ့ အန္တီမာရီယမ္က ဧည့္ခန္း၀မွ ထြက္ႀကိဳသည္။

" လာ အထဲ၀င္၊ တံခါးပိတ္ခဲ့ "
ကၽြန္မက အေဒၚ့ကုိေတြ႕လွ်င္ ေျပးဖက္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္မည္ဟု စိတ္ကူးလာခဲ့၏။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ပံုကုိၾကည့္ ၿပီး ကၽြန္မ အေတာင့္သားျဖစ္သြားသည္။ အန္တီမာရီယမ္သည္ အေနာက္တုိင္း၀တ္စံု အျပည့္တ၀္ထား၏။ လက္ႏွစ္ဖက္ကုိ တင္းတင္းဆုပ္လ်က္။
" လာ နင့္ကုိငါ တစ္အိမ္လံုးလုိက္ျပမယ္၊ ၿပီးေတာ့ နင္ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြကုိ ငါ ႐ွင္းျပမယ္ "
တစ္ခါမွ ဒီေလာက္ေ၀းသည့္ ခရီးကုိ မလာဖူး၍လား၊ ၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္မစီးဖူး၍လား မသိပါ။ မလႈပ္ခ်င္ ေအာင္ ပင္ပန္းေနပါၿပီ။

" သမီး ခဏေလး လွဲေနပါရေစ အန္တီမာရီယမ္ " လုိ႔ ေျပာေတာ့ အေဒၚလုပ္သူ လုိက္ေလ်ာ့ပါသည္။ အခန္းႀကီးတစ္ခန္းထဲေခၚသြားၿပီး ဆုိမာလီက ကၽြန္မတုိ႔ မိသားစုေနသည့္ တဲေလာက္ႀကီးေသာ ခုတင္ ႀကီးတစ္ခုမွာ ကၽြန္မကုိ အိပ္ခုိင္းသည္။ ဒါေလာက္ ႏူးညံ့ အိစက္သည့္ အိပ္ရာမ်ိဳး ေလာကတြင္ ႐ွိမည္ မထင္ပါ။ ဧရာမတြင္းနက္ႀကီးထဲကုိ က်သြားသလုိ ကၽြန္မ ခ်က္ခ်င္းအိပ္ေပ်ာ္သြား၏။
ေနာက္တစ္ေန႔မနက္က်ေတာ့ ကၽြန္မ အေစာႀကီးႏုိးေနသည္။ အိမ္ႀကီးကုိ တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္ ၾကည့္ေနစဥ္ အေဒၚႏွင့္ သြားတုိးသည္။

" ေအး ေကာင္းတယ္၊ နင္ အေစာႀကီး ႏုိးသားပဲ။ လာ တုိ႔မီးဖုိေခ်ာင္အရင္သြားၾကည့္မယ္၊ နင္လုပ္ရမွာ ေတြ ငါေျပာျပမယ္ "
ကၽြန္မ အေဒၚ့ေနာက္က ေလွ်ာက္လုိက္သြားသည္။ မူးရီမူးေ၀ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ မီးဖုိခန္းတစ္ခန္းလံုး အျပာေရာင္ေႂကြျပားမ်ားျဖင့္ ဖိတ္ဖိတ္လက္ေန၏။ နံရံကပ္ ဗီ႐ုိတြက ဆင္စြယ္ေရာင္။
မီးဖုိေျခာက္ခု ပါသည့္ ဓာတ္ေငြ႕မီးဖုိႀကီးက နံရံတစ္ဖက္၏ အလယ္တြင္ ေနရာယူထား၏။

အေဒၚလုပ္သူက အံဆဲြေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခုဆဲြဖြင့္ရင္း
" ေဟာဒါက ဇြန္းခရင္းေတြ၊ ေဟာဒါက ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြ၊ ေဟာဒါက စားပဲြခင္းနဲ႔ လက္သုတ္ ပ၀ါေတြ "
သူ ကၽြန္မကုိ ဆုိမာလီစကားႏွင့္ ေျပာေနေသာ္လည္း တစ္ခြန္းမွ နားမလည္ပါ။
" မနက္ ၆း၃၀မွာ နင့္ဦးေလးကုိ မနက္စာေကၽြးရမယ္။ လက္ဖက္ရည္နဲ႔ ၾကက္ဥႏွစ္လံုးေမႊေၾကာ္ လုပ္ေပး၊ ငါကေတာ့ အိပ္ခန္းထဲမွာပဲ ေကာ္ဖီေသာက္တယ္။ ၇ နာရီမွာ ပုိ႔ေပး။ ကေလးေတြအတြက္ နင့္ကိတ္မုန္႔ ဖုတ္ေပးရမယ္။ သူတုိ႔က ၈ နာရီတိတိမွာ စားတယ္။ စားၿပီးတာနဲ႔ .. "
" ကိတ္မုန္႔ဆုိတာဘာလဲ အန္တီ၊ အဲဒါေတြ ကၽြန္မကုိ ဘယ္သူသင္ေပးမွာလဲဟင္ "

အေဒၚစိတ္ပ်က္သြားပံုရသည္။ ကၽြန္မကုိ အထူးအဆန္းလုိ စုိက္ၾကည္ေန၏။ ၿပီးမွ သက္ျပင္းခ်ၿပီး " ေအးေလ၊ ေလာေလာဆယ္ ငါလုပ္ျပမယ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ထားေနာ္ ၀ါးရစ္ "
ကၽြန္မ ေခါင္းညိတ္ျပလုိက္၏။
ကၽြန္မအတြက္ သိပၸံဓာတ္ခဲြခန္းထဲ ေရာက္သြားသလုိပင္။ ပထမတစ္ပတ္ ကၽြန္မ အျပင္းအထန္ သင္ၾကား ရသည္။ ေနာက္ ၄ ႏွစ္လံုးလံုး အလုပ္လုပ္ရသည္။ ဘယ္တုန္းကမွ အခ်ိန္ အေၾကာင္း နားမလည္ခဲ့သည့္ မိန္းကေလးသည္ နာရီကုိ ၾကည့္တတ္ေအာင္ သင္ရေတာ့၏။ အခ်ိန္၏ တန္ဖုိးကုိ သိလာ၏။

နံနက္စာကိစၥၿပီးသည္ႏွင့္ မီးဖုိေခ်ာင္သန္႔႐ွင္းေရး လုပ္ရသည္။ ၿပီးေတာ့ အေဒၚ့အိပ္ခန္းႏွင့္ ေရခ်ိဳးခန္း၊ ၿပီးလွ်င္ က်န္အခန္းမ်ား။ အမိႈက္လွဲ၊ ဖုန္သုတ္၊ ၾကမ္းတုိက္။ တစ္ထပ္ၿပီးတစ္ထပ္။ အားလံုး ၄ ထပ္။
သန္းေခါင္သန္းလဲြအထိ ကၽြန္မလုပ္ၿပီးခ်င္မွ ၿပီးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မအတြက္ နားရက္ဟူ၍ လံုး၀မ႐ွိပါ။
ကၽြန္မတုိ႔ အာဖရိကတုိက္တြင္ ေဆြနီးမ်ိဳးစပ္ မိန္းကေလးမ်ားကုိ ေၾကးရတတ္မ်ားက အိမ္ေဖာ္အျဖစ္ ေခၚေမြးတတ္ၾကသည့္ ဓေလ့႐ွိပါသည္။ သည္လုိ အိမ္ေဖာ္ မိန္းကေလးမ်ားကုိ အိမ္႐ွင္မ်ားက ၾကည့္႐ႈ ေစာင့္ေ႐ွာက္ၾက၏။

အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ သူတုိ႔ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ပညာသင္ေပး၏။ လူတုိင္းေတာ့ မဟုတ္ၾကပါ။ ကၽြန္မ ဦးေလးလုိ၊ အေဒၚလုိ အိမ္ႀကီး႐ွင္မ်ားလည္း႐ိွပါ၏။ သူတုိ႔တြင္ ကၽြန္မတုိ႔အေရးထက္ ေတြးစရာေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိေနပံုရပါသည္။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္ ကၽြန္မ ၁၆ ႏွစ္႐ြယ္တြင္ ဦးေလးလုပ္သူ၏ ညီမဆံုးသြားသျဖင့္ သူ႕တူမကေလး ဆုိဖီကုိ ေခၚယူလုိက္သည္။ ၿပီးေတာ့ အေကာင္းဆံုးေက်ာင္းတြင္ထားေပးသည္။ ဆုိဖီကုိ ေက်ာင္းပုိ႔ရသည့္ အလုပ္တစ္ခု ကၽြန္မတြင္ ပုိလာခဲ့၏။

ဆုိဖီ့ကုိ ေက်ာင္းပုိ႔သည့္တစ္ေန႔တြင္ လူထူးလူဆန္း တစ္ေယာက္ကုိ ကၽြန္မေတြ႕ရ၏။ သူက ကၽြန္မကုိ စုိက္ၾကည့္ေနသည္။ သူက လူျဖဴတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ အသက္ ၄၀ ေလာက္႐ွိမည္ ထင္၏။ ဆံပင္႐ွည္ကုိ ျမင္းၿမီးပံုစံကုပ္ပုိးေပၚတြင္ ခ်ည္ထား၏။ သူကလည္း သူ႕သမီးကေလးကုိ ေက်ာင္းလာပုိ႔ ျခင္းျဖစ္သည္။ သူက ကၽြန္မကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ စုိက္ၾကည့္ေနသည္။
ဆုိဖီကုိ ေက်ာင္းမွာထားခဲ့ၿပီး ျပန္ထြက္လာေတာ့ သူ ကၽြန္မကုိ စကားလာေျပာသည္။ ခုထိ ကၽြန္မ အဂၤလိပ္စကားတစ္ခြန္းမွ မတတ္ေသးသျဖင့္ သူဘာေတြ ေျပာေနမွန္းမသိ။ ေၾကာက္ေၾကာက္ႏွင့္ ကၽြန္မ အိမ္ကုိ စြတ္ေျပးခ်လာခဲ့၏။

ေနာက္ပုိင္း သူ႔ကုိ ေက်ာင္းမွာေတြ႕လွ်င္ သူက ဘာမွ်မေျပာေတာ့ဘဲ ကၽြန္မကုိ ယဥ္ေက်းစြာ ၿပံဳး႐ံုသာ ၿပံဳးျပေတာ့သည္။ စကားလာမေျပာေတာ့ပါ။
တစ္ေန႔ေတာ့ သူ ကၽြန္မဆီေလွ်ာက္လာၿပီး ကတ္ျပားကေလးတစ္ခုကမ္းေပးၿပီး ျပန္လွည့္သြားသည္။ ဘာမ်ားပါလိမ့္၊ သူ႕ကုိ ကၽြန္မ ေနာက္ဘက္မွ ေငးၾကည့္ေနမိ၏။
အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ အေဒၚ့သမီးတစ္ေယာက္ကုိ ျပၾကည့္သည္။

" အဲဒါ ဘာ လဲဟင္ "
" သူက ဓာတ္ပံုဆရာတဲ့ "
သူက ဒါပဲေျပာၿပီး သူ႕စာအုပ္သူ ဆက္ဖတ္ေန၏။ ကတ္ျပားကေလးကုိ ကၽြန္မအခန္းထဲတြင္ သိမ္းထား လုိက္သည္။ " ေစာင့္ေန၊ ေစာင့္ေန၊ အသာေစာင့္ေန " ဟု တစ္ေနရာက ထြက္ေနသည့္ အသံေသးေသးကေလးကုိ ကၽြန္မ ၾကားေနရ၏။
ဦးေလး၏ ၄ ႏွစ္တာ သံတမန္ကာလျပည့္ေတာ့ မိသားစုအားလံုး ျပန္ရေတာ့မည္ဟုဆုိသည္။ ဆုိမာလီ ယာကုိ ကၽြန္မ သိပ္မျပန္ခ်င္ပါ။ ကၽြန္မအိမ္ကုိ ေငြထုပ္ပုိက္ၿပီး ျပန္ခ်င္ပါသည္။ ေအာင္ျမင္မႈ သရဖူေဆာင္းၿပီး ျပန္ခ်င္ပါသည္။ ကၽြန္မစုထားသည့္ အိမ္ေစလစာကေလးမွာ ဘာမွ် မေျပာပေလာက္ပါ။

ကၽြန္မက အေမ့ကုိ အိမ္တစ္ေဆာင္ မီးတစ္ေျပာင္ႏွင့္ ထားဖုိ႔ အိပ္မက္မက္ေနသူျဖစ္ပါသည္။ အဂၤလန္ မွာေနခဲ့လွ်င္ တစ္ခုခု ျဖစ္လာမည္ဟု စိတ္ထဲထင္ေန၏။ ဘယ္လုိ ႀကံရပါ့မလဲ။ ကၽြန္မ မစဥ္းစားတတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ တစ္နည္းနည္းႏွင့္ ျဖစ္လာမည္ဟု ယံုၾကည္ေန၏။

ဦးေလး သံအမတ္ႀကီးက ထြက္မည့္ရက္ကုိ သတ္မွတ္ၿပီး ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြ အသင့္လုပ္ထားဖုိ႔ ႀကိဳေျပာသည္။ ကၽြန္မ အဆင္သင့္လုပ္ပါသည္။ ပလတ္စတစ္အိတ္ႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာထုတ္ၿပီး ပန္းၿခံထဲတြင္ တူးျမႇဳပ္ထားလုိက္၏။ ၿပီးေတာ့ ႐ွာမေတြ႕ေၾကာင္း ေျပာလုိက္၏။ ကၽြန္မ အစီအစဥ္က ႐ုိး႐ုိးကေလးျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံကူး လက္မွတ္မ႐ွိလွ်င္ သူတုိ႔ ကၽြန္မကုိ ေခၚသြားလုိ႔ရေတာ့မည္မဟုတ္။
" ကိစၥမ႐ွိဘူးေလ။ ကၽြန္မကုိ ထားခဲ့ပါ " ေျပာေတာ့ ဦးေလးက မ်က္ႏွာပုပ္ႀကီးႏွင့္ ၾကည့္ေနသည္။ သူတုိ႔ထြက္သည့္မနက္အထိ ကၽြန္မကို တကယ္ထားခဲ့လိမ့္မည္ဟု ကၽြန္မ မေသခ်ာေသး။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ကၽြန္မကုိ တကယ္ထားၿပီး ထြက္သြားၾကပါေလသည္။ အိမ္ေ႐ွ႕တြင္ ရပ္ရင္း ထြက္သြားသည့္ သူတုိ႔ကားကုိ ကၽြန္မ လက္ျပက်န္ရစ္၏။

ျမင္ကြင္းထဲက သူတုိ႔ေပ်ာက္သြားမွ ေၾကာက္စိတ္ေတြ ၀င္လာသည္။ ေျမႀကီးထဲ ျမႇဳပ္ထားသည့္ ပလတ္စတစ္အိတ္ကေလးကုိ ေဖာ္ၿပီး လြယ္ထားသည့္ ခရီးေဆာင္အိတ္ကေလးထဲထည့္ကာ လမ္းေပၚကုိ ၿပံဳးၿပံုးကေလး ထြက္ခဲ့၏။
----------------
ဆက္ရန္
.

2 comments:

Anonymous said...

လမ္းေပၚကုိ ၿပံဳးၿပံုးကေလး ထြက္ခဲ့၏။

ဖတ္ရင္းသေဘာက်၏... ကိုယ္ပါျပံဳးမိ၏


ျမတ္ႏိုး

Anonymous said...

လမ္းေပၚကုိ ၿပံဳးၿပံဳးေလး ထြက္လာခဲ့ ၿပီး ၿပံဳးၿပံဳးေလး နဲ႕ ဆက္ရန္ကုိ ေစာင့္ဖတ္လုိက္အံုးမယ္ေနာ္.. :)

ခင္မင္စြာျဖင့္
ေဇာ္သိခၤ