Friday, August 6, 2010

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး ပံုရိပ္ ေဆာင္းပါးမ်ား (၉)

ေမတၱာပန္းပြင့္
စာေရးသူ - ဒဂုန္တာရာ

အိုးေ၀မဂၢဇင္းအတြက္ ေရႊလင္း ယုန္ထံေဆာင္းပါးယူရန္ ဆူးေလဘုရားလမ္း ဒဂုန္ဓာတ္ပံုကူး တိုက္အနီး အေပၚထပ္ "ဂ်ာနယ္ေက်ာ္" တိုက္သို႔ တက္ခဲ့ေလသည္။
အ၀င္၀စားပြဲတြင္ မိန္းမတစ္ေယာက္ စာေရးလ်က္ ရွိသည္။ စာရင္းအင္းစာအုပ္၊ မင္ခြက္၊ ကေလာင္ တံမ်ား၊ စားပဲြေပၚတြင္ ဆင္ယင္ထားသည္။ ထိုမိန္းမမွာ အသည္းညိဳညိဳ၊ ပိန္ပိန္ပါးပါး၊ သြယ္လ်လ်၊ ေရညႇိေရာင္ အႏု အက်ႌ လားမသိ၊ ၀တ္ထားသည္။

မ်က္ႏွာထားမွာ ၿပံဳးေၾကာ့ျခင္း မရွိ။ တည္တည္တင္းတင္းပင္ သိကၡာကို ဆင္ယင္ထားသည္။ အလုပ္၌ ၀င္စားေနဟန္ ရွိသည္။ စာေရးမကေလးမ်ားလားဟု သာမန္ပင္ ေအာက္ေမ့လိုက္သည္။
ေရႊလင္းယုန္ထံမွ စီးပြားေရးေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ရခဲ့သည္။ သတင္းစာရိုက္သည့္ စကၠဴ၀ါက်င္က်င္ ေပၚတြင္ မင္နီျဖင့္ ေရးထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မွ အျပန္ကပ္လ်က္ရွိ ဒဂုန္ မဂၢဇင္းတုိက္သို႔ ၀င္လိုက္သည္။ ကိုလွဘူး၊ ေရႊညာေမာင္တို႔ႏွင့္အတူ ေထာင့္ရွိသဟာယလက္ဖက္ ရည္ပန္းကန္တိုက္မိ ဖိတ္က်၍ ေရႊလင္းယုန္၏ ေဆာင္းပါးမွာ လက္ဖက္ရည္မ်ား ေပစိုကုန္ၿပီး မင္နီ မ်ားမွာ ၀ါးမႈန္သြားေလ၏။ ဖတ္၍ မရေတာ့ေခ်။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အားနာသည္ႏွင့္ ေနာက္ထပ္ ေရႊလင္းယုန္ထံသို႔ မေရာက္ေတာ့ေပ ...။

ဂ်ပန္ေခတ္ ေရႊေတာင္ၾကား ဗိုလ္လက်္ာ အိမ္တြင္ ျဖစ္၏။ တစ္ညေန ဦးခ်စ္ေမာင္ႏွင့္ဇနီး လာလည္ၾက သည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ စႏၵရားတီးလ်က္ ရွိ၏။ ထုိအခိုက္ ဦးခ်စ္ေမာင္မွာ မူးသည္ ဆိုကာ အန္ေလသည္။ သူ၏ ဇနီးမွာ ေဘးမွ ျပဳစုလ်က္ရွိရာမွ ၀ိုင္းအံုေနေသာ လူမ်ားထဲမွ ကၽြန္ေတာ့္အား "ေရတစ္ခြက္ေပးစမ္းပါ" ဟု ခုိင္း၏။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ လက္တုိ ကေလး ၀တ္ထား ရာ ခုိင္းရန္သင့္ေသာ လူငယ္ေလးဟု မွတ္ေလသလား မေျပာ တတ္ေပ။ ခုိင္းသည္ ဟူ၍ ေအာင့္သက္သက္ႏွင့္ ေရတစ္ခြက္ ခပ္ေပးလိုက္သည္။

တစ္ညေန ရန္ကုန္ေဂဇက္တြင္ တာရာမဂၢဇင္းအဖံုး လာရိုက္ရင္း သူမကို ေတြ႕ျပန္သည္။ ပန္းေရာင္ ဆင္ယင္ ထားသည္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္အဖံုး အပ္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ အလုပ္ ပင္ပင္ပန္းပန္းလုပ္ရသျဖင့္ ႏြမ္းနယ္ ေနဟန္ ရွိသည္။ ထုိအခါက ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးအမည္ျဖင့္ "သူလိုလူ" ထြက္ေနေပ ၿပီ။

"သူလိုလူ" ပထမတြဲ ေ၀ဖန္စာတြင္ "လူဂုဏ္တန္ အထက္တန္းစားမွ ျဖစ္သည္ဟူေသာ အသိႏွင့္ ပင္ သိသိ သာသာ ေရးထားေလသည္။ မတင္တင္သည္ အဂၤလိပ္စာတတ္၊ ေခတ္ဆန္သူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ အ၀တ္ အထည္ကို ဗီရိုအျပည့္ထား၍ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ေၾကာ့ေၾကာ့လြင္လြင္ အဖံုဖံု အနည္းနည္း ေျပာင္းလဲ ဆင္ယင္ ၀တ္တတ္သည္။ တစ္လလွ်င္ ၁၇၅က်ပ္ အသက္အာမခံ ေပးသြင္း သည္။ မတင္တင္ကား လူဂုဏ္တန္ အထက္တန္းစား ေခတ္ဆန္သူ။ ဦးခ်စ္ေမာင္ကား ... " စသည္ ျဖင့္ တာရာ၌ ေရးခဲ့ဖူးသည္။

ယခု ေ၀ဖန္စာထဲမွာ "ေခတ္ဆန္သူ"ႏွင့္ ေတြ႕ရေပၿပီ။ စာေပအေၾကာင္း အနည္းငယ္ေျပာၾကၿပီး စကား ေျပာရင္း လမ္း၄၀ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္သို႔ အတူသြားၾကသည္။ သူမသည္ ညသန္းေခါင္သန္းလြဲ အထိ၊ ေနာက္ဆံုး ေဖာင္ပိတ္ သည္႕အထိ ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးၿပီးမ် အိမ္သို႔ ျပန္တတ္သည္။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ပိတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ ထပ္မံထုတ္ရန္ စီစဥ္ေနစဥ္ ပံုႏွိပ္တုိက္ခန္းတြင္ လာေတြ႕သည္။ ဗိုလ္လက်္ာ က ကၽြန္ေတာ့္အား အယ္ဒီတာအျဖစ္ထားရန္ အၾကံေပးသည္ဆုိ၍ ဗိုလ္လက်္ာႏွင့္ ေတြ႕ ၿပီးေနာက္ မမေလးႏွင့္ ေတြ႕ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိအခါက ကၽြန္ေတာ္က တာရာ ထုတ္လ်က္ရွိ၍ မလုပ္ႏိုင္ေပ။

ထိုစဥ္က မမေလးသည္ အမ်ိဳးသမီးကေလာင္ရွင္အဖဲြ႕မွ ထုတ္ေ၀ေသာ ကေလာင္ရွင္ဂ်ာနယ္ကို စီစဥ္ေန၏။ ယခင္ ၿမင္ရသကဲ့သို႕ ပိန္ပိန္လ်လ်မဟုတ္ေတာ့။ ၿပည့္တင္းကာ ႏုပ်ိဳရႊင္လန္းလာ သည္ဟုမွတ္ရသည္။
ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ေတြ႕တိုင္း ရုပ္ပံုလႊာမွာ ေၿပာင္းလဲေနေပသည္။ အေရာင္မ်ားမွာ အမႈိင္းမွ အႏုသို႕ ကူးေၿပာင္း ေနသည္။ ပန္းပြင့္မ်ား အဆုတ္မွအႏြယ္သို႕ တြန္႕ယွက္ေနသည္။

(၂)

လူခ်င္း ခင္မင္သိကၽြမ္းသည္ကား စာေရးဆရာအသင္းတြင္ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ထဲ၌  အတူလုပ္ကိုုင္ စဥ္က ျဖစ္၏။
မမေလး မွာ ကုန္သည္လမ္း၌ "တင္လိႈင္ကုမၸဏီ" ဖြင့္ကာေဘာက္ေထာ္၌ေနသည္။ ဗန္းေမာ္
တင္ေအာင္္ ႏွင့္ ပက္သက္ေသာမိတ္ေိဆြမ်ားအား ထမင္းေကၽြးရာ၌ ပထမတစ္ေခါက္ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေန၍ မသြားျဖစ္၊ ေနာက္တစ္ေခါက္မွ သြားျဖစ္၏။
ကၽြန္ေတာ္ တို႔သည္ ဆံုၾကလွ်င္  စာေပအေၾကာင္း ျငင္းၾကခံုၾက၏။ ေမာင္ၾကည္လင္ႏွင့္ ျမသန္းတို႔မွာ မီးရထား မမီသျဖင့္ ေနာက္က်၍ ေရာက္လာ၏။

မမေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္၏ အေရးအသားမ်ားကို ေ၀ဖန္လ်က္ရွိသည္။ ထိုအခါက ကၽြန္ေတာ္ တို႔မွာ"စာေပသစ္နန္းေတာ္" ကို တည္ေေဆာက္လ်က္ရွိသည္။
"စံပယ္ဦး" ဟု အစခ်ီကာေရးေသာ တာရာေခါင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မမေလးက ရွင္ေရးတာက တင္စား တာေတြ သိပ္မ်ားေနတယ္။ ဆန္းပါတယ္၊ သစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပြတ္သိပ္ၿပီး လူက အဓိပၸယ္ကို ဒက္ခနဲ မေကာက္ ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ကၽြန္မက စာဖတ္သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ စာဖတ္သူဘက္ကေနၿပီး ေျပာေန တာ။ ကၽြန္မအထင္ေတာ့ လြန္ကဲေနၿပီလို႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္ရွင့္"
ထို "စပယ္ဦး" ကို သူက ကၽြန္ေတာ္၏ အျဖတ္အေတာက္ အသုံးအႏႈန္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ရုိးရုိးပင္ စီစဥ္ကာ ထပ္ေရးထား ေသာစာ ျပမည္ဟုေျပာ၏။ ေနာက္ထိုစာမွာေပ်ာက္သြား၍ မၾကည့္ျဖစ္ေတာ့။

တာရာေခါင္းႀကီးပိုင္းမ်ားကုိ ေခါင္းႀံကီးပိုင္းႏွင့္ အတူေအာင္ေရးစမ္းၾကည့္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေခါင္းၾကီး ဖတ္ လိုက္ သကဲ့သို႔ ေရးျခင္းျဖစ္၏။ န၀ေဒး၊ နတ္ရွင္ေနာင္တို႔၏ ရတုကုိးကား ေကာက္ႏႈတ္ ခ်က္မ်ားပင္ ပါ၏။
"ကၽြန္မ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အေရးအသားပါပဲ။ အေတြးအေခၚကို ေျပာစရာမရွိပါဘူး။ လူေတြ နားမလည္ ဘဲ ျဖစ္ေနမွာကိုသတိေပးတာပါ"
ထုိိသို႔ စာေပေဆြးေႏြး ေ၀ဖန္ရင္းက စာေရးဆရာ အသင္းေရးရာမ်ားေရာက္သြားသည္။ မမေလးသည္ ဥကၠ႒ျဖစ္စဥ္က စာပုံႏွိပ္တိုက္ဥပေဒကို အသင္းေနျဖင့္ ကန္႔ကြက္သင့္ေၾကာင္း ေျပာလ်က္ရိွေလသည္။ ေနာက္တြင္ ကန္႔ကြက္ရန္ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔တြင္ အဆိုသြင္းခဲ့ေပသည္။

ကၽြန္ေတာ္စာေရးဆရာအသင္း ဥကၠ႒ျဖစ္ေသာအခါ အမႈေဆာင္ထဲ၌ မမေလးလည္း ပါ၀င္သည္။ ထုိအခါ အသင္း ၌ စိတ္ထက္သန္ျခင္းႏွင့္ဇြဲကို ေတြ႔လာရေတာ့သည္။
နတ္ရွင္ေနာင္ျပဇာတ္အတြက္ တစ္ေန႔လုံးကားတစ္စင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ထဲလွည့္ကာ တစ္ရာတန္း အထူးလက္မွတ္ ေငြ ၅၀၀ က်ပ္္ဖိုးေရာင္းေပးသည္။ ျပဇာတ္ျပသည့္ ရက္မ်ားတြင္ တစ္ေန႔လုံး လက္မွတ္ေရာင္းသည့္ အခန္း တြင္ ထိုင္သည္။ လက္မွတ္ကုန္သြား၍ အျပင္က ဆူၾကဆဲၾကသည္။ ရဲပင္ အကူအညီေခၚထားရသည္။ ညဘက္ ပြဲသိမ္း ၁ နာရီေလာက္မွ ေငြမ်ားကိုပိုက္ကာ ေဘာက္ေထာ္ျပန္ရေလ၏။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္မ်ားတြင္သာ မဟုတ္။ ၁၉၄၇ ခုံေတာ္ေမာင္က်ဘန္းကသည့္ ႏွစ္ကလည္း ထုိ႔အတူပင္၊ လက္မွတ္ တာ၀န္ ယူ၍ ေငြတစ္ေသာင္းေက်ာ္ အျမတ္က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
နတ္ရွင္ေနာင္ ျပဇာတ္အတြက္ အ၀တ္အစားမ်ား ၀ယ္ရာတြင္လည္း လုိက္ပါ၀ယ္ျခမ္းေပးလုိက္ ေသးသည္။ ထုိအတြင္း တစ္ဆုိင္ထြက္ တစ္ဆိုင္၀င္၀ယ္ရင္း ေငြရွစ္ရာက်ေပ်ာက္သြားရာ အသင္းကို စိုက္ေလ်ာ္ ေပးလိုက္ ရေသးသည္။

ၿမိဳ႕မေမာင္က 'အသင္းအပင္းလုပ္တာေတာ့ သိပ္အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းတာပဲ၊ ဇြဲနပဲ သိပ္ႀကီးတယ္ ' ဟု အံ့ၾသ ေနေလ သည္။
ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသသည္ကာ အသင္းမွ ခရီးစရိတ္တစ္ျပားမွမယူဘဲ မိမိအိတ္ထဲက အကုန္စိုက္ထုက္ကာ ျပဇာတ္ မၿပီးမခ်င္း မအိပ္မေန လုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ရုံကုလားထိုိင္ ေနရာမ်ားခ်ကာ စာရင္းယူစဥ္ကဆုိလွ်င္ တစ္ညလုံး ကာေ႒းရုံထဲတြင္ အခ်ိန္ကုန္ေလသည္။
ထုိႏွစ္က နတ္ရွင္ေနာင္ျပဇာတ္မွာ အျမတ္ေငြတစ္ေသာင္းရခဲ့ေလသည္။

(၃)
ကၽြန္ေတာ္ မမေလး၏ စာေပစဖတ္ရသည္ကား"သူမ" ၀တၳဳျဖစ္၏။ ဂ်ပန္ေခတ္က လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရး ၀န္ႀကီး သခင္သန္းထြန္း၏ လူပ်ိဳဘ၀ကို ၾကည့္ကာ စိတ္ကူးေပၚလာတာပဲဟု ေအာက္ေမ့လိုက္သည္။ လူပ်ိဳ ၀န္ႀကီး မွာ အိမ္ေထာင္ထိိန္းသိမ္းမႈမရွိသျဖင့္ ထိန္းသမ္းေစာင့္ ရွာက္ရန္ မိန္းမပ်ိဳတစ္ဦးကို လခႏွင့္ ငွားထား ရာမွ ၀န္ႀကီးက ထိုသူမကို စြဲလမ္းေနေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေနာက္ "အျဖဴ" ကို ဖတ္ရ၏။ အျဖဴမွာ ေတာ္လွန္းေရးဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ေၾကကြဲဖြယ္ အျဖစ္အပ်က္ကို ေရးထားသည္။ "သူလုိမိန္းမ" ၀တၳဳမွာ အခ်စ္၀တၳဳသက္သက္ျဖစ္၏။

ေရႊလင္းယုန္၏ ေလယူေလသိမ္းကုိပင္ ယူသည္ဟု ထင္ထားသည္။ ၀တၳဳစပံုမ်ားမွာ ေရႊလင္းယုန္ ႏွင့္ တူလွသည္။ အျဖစ္အပ်က္၏ အျပဳအမူတစ္ခုခုႏွင့္ စတတ္၏။ စစ္ၿပီးစ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တြင္ မမေလး၏ ၀တၳဳတို  မ်ားကို မၾကာခဏဆိုသလို ဖတ္ရေလ၏။

"သည္မုိုး" ၀တၳဳမွာ အ၀တ္အစား ခ်ိိဳ႕တဲ့ရွာေသာ ဆင္းရဲသူမေလး ဂုံနီအ၀တ္ကို သြားခိုးရင္း ဂိုေဒါင္ အေစာင့္ ၏ မတရားက်င့္ျခင္းကို ခံရကာ ေနာက္ဆုံး၌ တစ္ထည္မွ်သာရွိေသာ သူ၏အ၀တ္ အစားကို ခၽြတ္ထားခဲ့ၿပီး (သူ႔ သူငယ္ခ်င္း ၀တ္ပါေစေတာ့ဟု) ေရထဲ ခုန္ဆင္းေသေသာ အလြမ္း၀တၳဳကေလးျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲ ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း ၏ သရုပ္ကို ေၾကကြဲဖြယ္ရာ ေဖာ္ထား၏။
"သူလုိိလူ" တြင္ကား တစ္ဟုန္ထုိး ေက်ာ္ၾကားလာေပသည္။ ခင္ပြန္းသည္ သတင္းစာဆရာ၏ အတၳဳပၸတိၱကို ဇနီးျဖစ္သူက ေရးသည့္အတြက္ စာေပႏွင့္ ေမတၱာ ေပါင္းစပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္၍ ထူးဆန္းေသာ ၀တၳဳကို ေတြ႔ျမင္ၾက ရေလ၏။ မမေလးမွာ သူ၏ ခင္ပြန္းသည္ကို ခင္လည္းခင္၊ ၾကည္လည္း ၾကည္ညိဳသည္။

မမေလးသည္ လဆန္း ၂ ရက္ေန႔တိုင္း သုသာန္သို႔သြားကာ ပန္းမ်ား သြားတင္လ်က္ရွိ၏။ ပ်က္ကြက္ သည္ ဟူ၍ မၾကားဖူး။ သူ႔လိုလူပါတကားဟု ျမတ္ႏိုး၏။
"သူလုိလူ" ၀တၳဳ၌ သတင္းစာေလာကႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေလာက ပုံျပင္မ်ားမွ ေနာက္ခံကားမ်ားျဖစ္ၾက သည္။

ဦးခ်စ္ေမာင္ ကြယ္လြန္ေသာအခါမွ မမေလး အေရာင္သည္ေပၚထြက္လာေလသည္။ စာမ်ားလည္း ေရးလာသည္။ ခင္ပြန္းသည္ရွိစဥ္ကမႈ အိ္မ္၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥတို႔၌သာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရဟန္တူ၏။ ခ်စ္လင္ အယ္ဒီတာ ၏ စာမူ မ်ားကိုဖတ္ကာ'ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးေနရ၏။ ေရခ်ိဳးရန္ တိုက္တြန္းေနရ၏။ ခ်စ္လင္ ထမင္းစား ေကာင္းမေကာင္း ပူပန္ေနရ၏။ သူလိုလူ၏ေဘး၌ ေရပူေရခ်မ္းကမ္းလွမ္းကာ ေနခဲ့ရ၏။
ဦးခ်စ္ေမာင္ ကြယ္လြန္ေသာအခါ သူ႔တြင္ ပုံႏွိပ္စက္၊ ဂ်ာနယ္လုပ္ငန္း၊ လူမမယ္ ကေလးမ်ားႏွင့္ က်န္ရစ္ ခဲ့ ေလသည္။ ထိုအခါ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ အပတ္စဥ္ ဂ်ာနယ္သာမက ''ျပည္သူ႔ဟစ္တုိင္''မွာ ခ်စ္ လင္ ဦးခ်စ္ေမာင္ ရည္မွန္း ထားေသာ အလုပ္ျဖစ္၍ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ထုတ္ရန္ ပိုင္းျဖတ္ထားသည္။

ထိုအခါ၌ မမေလးသည္ ဖဆပလ ဆုိရွယ္လစ္မ်ားအား ေ၀ဖန္ေသာ သတင္းစာထုတ္သျဖင့္ တိုက္ပြဲမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေလ၏။ မိန္းမသားအေနႏွင့္ ယင္းတိုက္ပြဲမ်ားမွာ ႀကီးမားျပင္းထန္လွ ခ်၏။

(၄)

ညဘက္ ေနာက္ဆုံးေဖာင္ကို ၾကည့္ရႈခဲ့ရၿပီးေနာက္ ေမာေမာႏွင့္ အိပ္ကာ ေမွးေမွးေပ်ာ္ခို္က္ 'ဆရာကေတာ္ ထပါဦး' ဟုေနအိမ္ ပန္းဆုိးတန္း အေပၚထပ္သို႔ လာႏိႈးေလသည္။ လာႏိႈးသူမွာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ စာပုံႏွိပ္စက္မွ ျဖစ္ေလ သည္။
'ဘာျဖစ္ျပန္ၿပီလဲ' ဟု တထိတ္ထိတ္ႏွင့္ ေမးရသည္။ ညဘက္ ပုံႏွိပ္စက္၌ တစ္ခုခု အခက္အခဲေတြ႔လွ်င္ လာႏိႈး တတ္၍ ထိတ္ရျပန္၏။

'စာေဖာင္ႀကီး ေအာက္ၿပိဳက်သြားလုိ႔'
'ဟယ္'
ကမန္းကတန္း လမ္း ၄၀ ပုံႏွိပ္တုိက္သို႔ မမေလးသည္ ေျပးသြားရေလသည္။ စာေဖာင္ႀကီးထဲမွ စာလုံးမ်ား ဖရိုဖရဲ ႏွင့္ ေနာက္ဆုံးေဖာင္ မရုိက္ႏိုင္လွ်င္ မနက္ျဖန္ သတင္းစာ မထြက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္…
'ေကာ္ပီ ေတြရွိလား'
'ရွိပါတယ္'
မမေလးသည္ နဖူးေပၚက်လာေသာ ဆံပင္ကုိ သပ္တင္လို္က္ကာ 'ကဲစာစီသမား သြားရွာမယ္'

သန္းေခါင္ေက်ာ္ ည၏ ေလတဟူးဟူး၀ယ္ ဂ်စ္ကားကေလးသည္ တစ္လမ္း၀င္ တစ္လမ္းထြက္ အေသာ့ ေမာင္း လာေလသည္။ သတင္းစာတုိက္ တံခါးမ်ားကို ေခါက္ကာ ဟိုတိုက္က တစ္ေယာက္၊ ဆက္၍ စီရ၏။ သို႔ေသာ္ ေဖာင္စ၍ တင္ကာရုိ္က္ဆံ၌ လင္းအရုဏ္ေရာင္နီသည္ မွန္တံခါး၌ ေရးေရးေပၚေနေလံၿပီ။
မမေလး သည္ စက္ေဘး၌ ေစာင့္ရပ္ကာ က်လာသမွ်စာရြက္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္သယ္၍ ေခါက္၏။ ၿပီးခ်င္ေဇာ၊ မနက္ဖက္အမီထြက္ခ်င္ေဇာႏွင့္ မီးရထားအမီ ပို႔ရမည့္ အထုပ္မ်ားကို တံဆိပ္ကပ္ေန ေလ၏။
ညတို႔သည္ ထမင္းလုံးတေစၦေျခာက္ေသာ အိပ္မက္မ်ားႏွင့္ ႏုိုးတစ္၀က္ရွိေနစဥ္ 'ဆရာကေတာ္ ထပါဦး' ဟု ႏိႈးသံၾကားရ၏။

မုိးတစ္စိမ့္စိမ့္ ရြာေနသျဖင့္ သကၠလပ္ကြတ္ရွည္ႀကီးရုံကာ ၀တ္ၿပီးသား ထြက္လာၿပီးလာျဖစ္ျပန္ၿပီ လဲ ေဟ့'
'မီးပ်က္ သြားတယ္ ဆရာကေတာ္'
'ဘယ္က ပ်က္တာလဲ၊ တို႔တို္က္ခလုတ္ကလား'
'မဟုတ္ဘူး ဆရာကေတာ္၊ ဓာတ္တိုင္က ထင္တယ္'
လမ္း ၄၀ သို႔ ေရာက္ေသာအခါ တစ္တိုက္လုံးေမွာင္ေန၏။

'ကဲ … အာရ္အီးတီ လိုက္မွပဲ'
မုိးေရစက္မ်ားၾကားထဲမွ အာရ္အီးတီသို႔ ဂ်စ္ကားႏွင့္ သတ္ေခ်တင္ရ၏။ တံခါး တစ္၀က္ဟ ထားသည္။
'ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အလုပ္သိမ္းၿပီ၊ ညအလုပ္သမားေတြေတာင္ ျပန္ကုန္ၿပီ'
'တစ္ေယာက္ျဖစ္ျဖစ္ ရေအာင္ ရွာေပးပါရွင္၊ ကၽြန္မတုိ႔သတင္းစာတုိက္ကပါ။ ဒီည မီးမရရင္ မနက္ျဖန္ သတင္းစာ ထြက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး''
ၿငိမ္သက္ေနၾက၏။

'တစ္ဆိတ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျဖစ္ရေအာင္ ရွာေပးပါလားရွင္'
မိန္းမသားျဖစ္၍ အားနာလာကာ 'ကဲ… မင္းလိုက္သြားစမ္း၊ ေလွကားနဲ႔ ကားေတာ့မရွိဘူး''
'ကၽြန္မ တုိ႔ ေလွကားရွာေပးပါ႔မယ္ရွင္'
'ေလွကား ရွိမွျဖစ္မွာဗ်'
'လုိက္သာ လိုက္ခဲ့ပါ'
၃၉ လမ္း တိုက္တစ္တိုက္၌ ေခါင္မိုးမိုးသျဖင့္ ေဘးမွေလွကားႀကီးကို ကြက္ခနဲ ျမင္မိ၍ ေျပာျခင္းျဖစ္ သည္။ ညေမွာင္ႀကီး ထဲ တိုက္ေဘးတြင္ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးႏွင့္ စမ္းတ၀ါး၀ါးသြားကာ ၀ါးေလွကားႀကီး ကို သယ္မ လာၾက၏။ မမေလးသည္ လက္ပတ္နာရီကို ၾကည့္လုိက္၏။ ၂နာရီေက်ာ္ေပၿပီ။

'ဟာ … ၀ါးလုံးက ေခ်ာ္တယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္မတက္၀ံ့ဘူး' အခက္အခဲတစ္ခု ထပ္ေတြ႔ရျပန္ေလၿပီ။
'ဒါျဖင့္ ဘယ္ႏွယ့္လုပ္မလဲရွင္'
ၿငိ္မ္သက္သြားၾကျပန္၏။
'အလုံ ရုံးႀကီးမွာေတာ့ ေလွကားေမာ္ေတာ္ကားရွိမလားမေျပာတတ္ဘူး'

'ကဲ ... လာသြားမယ္'
ဂ်စ္ကားသည္ အလုံသို႔ ၀ူးခနဲ ေျပးသြားေလၿပီ။ မိုးရြာထားသျဖင့္ လမ္းတိို႔မွာ ေခ်ာေျပာင္ေန၏။
'ေဟာ ... ေဟာ ... ဟိုမွာ'
လမ္းတစ္လမ္းမွ ေလွကားေမာ္ေတာ္ကားတစ္စင္း ထြက္လာသည္ကိုျမင္၍ ထုိကားေနာက္သို႔ လိုက္ၾက သည္။ ေရွ႕ကလည္း အျပင္းေမာင္းသြားသည္။ ေနာက္ကစက္ကုန္ဖြင့္ကာလုိက္၏။ ရုပ္ရွင္ထဲက လူဆိုးကား ႏွင့္ ပုလိပ္ကားလိုက္သည့္ပမာ။ လမ္းတစ္ေကြ႕တြင္ ကၽြီခနဲျမည္ကာ ေလွကား၊ ေမာ္ေတာ္ကားေရွ႕မွ ထိုး၍ ရပ္လုိက္၏။ ဒရိုင္ဘာမွာ ေၾကာင္ေန၏။

'အခု လုိက္ခဲ့ပါရွင္၊ အေရးႀကီးေနလို႔ပါ'
ထုိည လြန္ေျမာက္၍ လင္းအရုဏ္တြင္ စက္ေဘး၌ ထိုင္ကာစကၠဴေခါက္ေနေသာ မမေလးကို ေတြ႕ရ ျပန္ေလ၏။

မတ္လ ၁၅ ရက္။


ဗႏၶဳလပန္းၿခံဆီမွာ လူစီတန္းႀကီး ခ်ီတက္လာသံၾကားရ၏။ မမေလးသည္ ၀ရန္တာမွ ေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ 'ေၾသာ္ ... သတင္းေထာက္ေတြလာရင္ သိရမွာပဲ' ဟု သာမန္ေတြးကာ အိမ္ထဲျပန္ ၀င္လုိက္၏။
ထုိလူအုပ္ႀကီး သည္ ဆုိရွယ္လစ္ ေတာင္သူလယ္သမားအစည္းအရုံး 'လူထုအစည္းအေ၀း' မွ ခ်ီတက္ လာၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဒါလဟိုဇီလမ္း (မဟာဗႏၶဳလလမ္း)မွ ခ်ီတက္လာၾကသည္။
လူတစ္အုပ္ သည္ အုိးေ၀သတင္းစာတုိက္ဘက္သို႔သြား၏။ တစ္အုပ္ကား လမ္း ၄၀သို႔ ေကြ႕လုိက္ သည္။
ေတာင္သူ လယ္သမား အစည္းအရုံးဥကၠ႒သခင္တင္၏ မီးခြက္မႈတ္ေသာ သတင္းကို ေရးရပါမည္ ေလာဟု ေဒါသအမ်က္ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ေသာ သခင္ ---သည္ ဘေလာဇာအနက္၀တ္ကာ လြယ္အိတ္တြင္ ေျခာက္လုံးျပဴး ထည့္လ်က္ အေရွ႕ဆုံးမွ တက္လာသည္။

အရက္တုိက္ထားသျဖင့္ မူးေနေသာ သူမ်ားသည္ ရဲတင္း၊ တူ၊ ပုဆိန္တုိ္႔ကို ကိုင္္ေဆာင္လ်က္ ပုံႏွိပ္စက္မ်ားကို ရုိက္ခ်ိဳးၾကကုန္၏။ အလယ္ထပ္ အခ်ိဳ႕တက္ကာ စာခုံမ်ားကို ခုတ္ထစ္၍ စာခြက္မ်ားကို ေမွာက္ခ်ၿပီး ပုဆိန္ႏွင့္ခဲစာလုံးမ်ားကို ထုၾက၏။ အမိႈက္ေဂၚႏွင့္တူေသာ ဂယ္လီႏွင့္ ခဲမ်ားကို ေကာ္ခတ္ကာ ေအာက္သို႔ တေ၀ါေ၀ါသြန္ခ်လုိက္ၾက၏။ အလုပ္သမားမ်ားကား ေျပးကုန္ၾကေလၿပီ။ တခ်ိဳ႕လည္း ေျပးခ်ိန္မရသျဖင့္ ေတာက္တဲ့မ်ားပမာ ထုတ္ဆင့္တုိ္႔၌ တြယ္ကပ္ေနၾကရ၏။ အေပၚဆုံးထပ္၌ေနေသာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေစာဦးမွာ ေရတုိင္ကီေပၚ၌ ပုန္းေနရေလ၏။
၂နာရီခန္႔ ၾကာေသာအခါ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးသည္ ခဲစာလုံးတို႔၏ ေငြေရာင္ျဖင့္ ေဖြးေနေသာ လမ္း၌ ခဲစာလုံးမ်ားကို နင္းေလွ်ာက္ကာ တုိက္ေပၚသို႔ တက္ရေလ၏။ ေျမာင္းထဲ၌ပင္ ခဲမ်ားသည္ ပုံေန၏။
တုိက္ေအာက္ ေလွကားရင္း၌ နယ္ကုိယ္စားလွယ္ အေၾကြးစာရင္းစာအုပ္မွာ ေလာင္ပုံထဲတြင္ မီးေလာင္ကၽြမ္းလ်က္ ျပာအျဖစ္သာ ေငြ႕ေငြ႕ က်န္ရစ္သည္။

စက္ႀကီးေလးလုံးအနက္စက္ႏွစ္လုံးမွာ အခြံသာက်န္ေတာ့၏။
ဗမာ့ေခတ္၊ ဒီးဒုုတ္၊ ျပည္သူ႔အာဏာ စသည္တို႔တြင္ ငွားရိုက္ထားေသာ စာေဖာင္မ်ားကို ညသန္းေခါင္ေက်ာ္ လင္းအားႀကီး၌ လိုက္ေကာက္ကာ ''ျပည္သူ႔ဟစ္တိုင္'' ကို ဆက္ထုတ္ေနရ ေလ၏။
စက္တစ္လုံးကို ျပင္ကာ ပုံႏွိပ္စက္ဆင္၏။ သံတံခါးတပ္ကာ၊ သံႀကိဳးျဖင့္ ပတ္၍ ေသာ့ခေလာက္ ခတ္ကာ သတင္းစာရိုက္ရသည္။ အစိုးရက ရိုက္ၿပီးသား စာရြက္မ်ား သိမ္းသြားျပန္သည္။
သို႔ေသာ္ ညဘက္ ဆက္ရိုက္ကာ မနက္မိုးလင္းတြင္ သူငယ္ေလးတစ္ေယာက္လႊတ္၍ ဖာတစ္လုံးထဲ၌ သတင္းစာလိပ္မ်ား ထည့္လ်က္ မီးရထားျဖင့္ လုိက္ပါသြားကာ ဘူတာတုိ႔တြင္ ပစ္၍ ပစ္၍ ခ်ေပးခဲ့ရသည္။

အအိပ္ပ်က္ အစားပ်က္ႏွင့္ လုပ္လာရာ လူမွာ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့လာသည္။ တစ္ညေန ေလွကားမွ ဆင္းမည္အလုပ္ မူးကာ မုိက္ကနဲ ျဖစ္သြားၿပီး ေအာက္သို႔ ဒလိမ့္ေခါက္ေကြးက်သြားသည္။ ၂ ရက္ခန္႔ ေမ့ေနေလ၏။
'အဲဒီတုန္းကမ်ားရွင္ လူကို အရိုးေပၚ အေရတင္ၿပီး လ်လ်ေလးရွိေတာ့တယ္။ ပင္ပန္းလိုက္တာမ်ား မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ အဲဒါဘာမွ အဟုတ္ဘူး။ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ထုတ္မယ္ဆုိၿပီးထားတဲ့စိတ္။ ေမ့လဲသြားေတာ့မွပဲ သတင္းစာကိုရပ္ပစ္ၿပီး ဂ်ာနယ္ပဲ ထုတ္ရတယ္' ဟု မုန္္တိုင္းထဲမွာ ရုန္းကန္ခဲ့ေသာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္၏ ပုံျပင္မ်ားကို စပ္မိရင္း ေျပာျပတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ ဇြဲကို အံ့ၾသေန၏။

(၅)

စာေပျပသာနာမ်ား၌ သူသည္ စိတ္၀င္စားသည္။ စာေပသစ္အယူအဆမ်ားကို မပစ္ဘဲ စာဖတ္သူ ကို မေမ့ထား အပ္ေၾကာင္း သတိေပးေလ့ရွိ၏။
'ကၽြန္မ စာေရးတာမွာ ထိန္းထိန္းေရးတယ္၊ ဟိုဘက္သည္ဘက္ခ်ိန္ထိုးၿပီး မွ်မွ်တတျဖစ္ေအာင္ ဇာတ္ေကာင္ ေတြကို ကိုင္တယ္။ ကၽြန္မ စာတစ္ပုဒ္ကိုေ၀ဖန္ရင္ စာဖတ္တဲ့လူ ဘက္ကေနၿပီး ၾကည့္တာပဲ'
သူသည္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္ကို ခ်ိန္ဆ စဥ္းစားေတြးေတာၿပီးမွ ေရးခ်ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာမူ ႀကိဳတင္ ေရးထား ၍ မရ။ စိတ္ႏွင့္ မွန္းၾကည့္၍လည္း ဇာတ္အိမ္ကို မျမင္။ အစအနေလာက္သာရ၏။
ထုိအစအန ကို ေကာက္၍ စိတ္ကူးေခၚရာသို႔ လုိက္ပါတတ္၏။ အစက္တစ္စက္ေလာက္သာ ၀ိုးတစ္၀ါး လက္ခနဲ ျမင္ရ၏။ ေဆးစက္က်ရာသို႔သာ စုတ္တံကို တုိ႔ကာေရးခ်င္၏။ နိဂုံးကို ဘယ္ေတာ့မွ မေတြးတတ္။ ကၽြန္ေတာ္ ၀တၳဳေရးလွ်င္ အဘယ္ပုံ အဆုံးသတ္မည္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မသိ။

''နတ္ေရးငယ္ေရ႔ႊစာ''၊ ''မုန္း၍ မဟူ'' စေသာ ၀တၳဳမ်ားေရးစဥ္က ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ အျပဳအမူ၊ စိတ္မွာ ျဖစ္ေပၚပုံ စသည္မ်ားကို ပင္ပန္းစြာ ခ်င့္ခ်ိန္ၾကံစည္ေနသည္ကို ျမင္ဖူးသည္။
'ကၽြန္မ ၀တၳဳေရးရင္ စာနာၿပီး ေရးတယ္၊ ေမတၱာစိတ္ထားၿပီး ေရးတယ္။ လူေတြမွာ ခံစားရပုံေတြကို ကုိယ္ခ်င္း စာနာစိတ္ထဲကို ၀င္ၾကည့့္ၿပီးေရးတာပဲ'
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ သူ၏ ၀တၳဳမ်ားမွုာ လူ၏ ႏွလုံးကို ရိုက္ခတ္ေအာင္ လာထိေသာအခ်က္မ်ား ပါေနသည္ဟု ထင္သည္။ သူသည္ ႏွလုံးသားႏွင့္ေရး၏။ ဖတ္ရသူ ႏွလုံးသားကုိ သြား၍တိုးေတြ႕၏။
''မုဆုိးမ'' ဆုိလွ်င္ ေဇာ္ဂ်ီကေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္၏။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ သိပ္မႀကိဳက္။

'ရွင့္မွာ ႏွလုံးသားမရွိဘူး' ဟု သူကဆုိ၏။
''ကမၻာေျမ၀ယ္''၀တၳဳ (၁၉၅၂) တြင္ သူသည္ ေတာရြာေက်းလက္ကို ေနာက္ကားခံၿပီ ေျမယာျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ကို ေခတ္အေျခအေနႏွင့္ဟပ္လ်က္ ေ၀ဖန္ေဖာ္ျပထားသည္။ လယ္လုပ္သူ လယ္ပိုင္ေရးကို ရည္စူး ထား၏။

မ်က္ျမင္ၾကဳံေတြ႕ ရခ်က္ေရးရာ၌ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာရွိ၏။ အတၳဳပၸတၱိဆန္ေသာ စာမ်ားတြင္ အသက္ပါ ၏။ ''ဒိုးနက္'' တြင္ ဂ်ပန္မကေလးမ်ား၏ ခ်စ္ခင္တတ္ေသာ လူ႔ေမတၱာစိတ္ကို ေတြ႕ရ၏။ စစ္ၿပီးေခတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုိလားေသာ ဂ်ပန္လူထုလႈပ္ရွားမႈႏွင့္ စစ္ဒဏ္၊ စစ္တန္ျပန္ခ်က္ကို ''ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလံ'' ခရီး သြားျခင္း ေဆာင္းပါး၌ ေဖာ္ျပ၏။ ''ျမက္ကေလးတစ္ပင္'' မွာ လြတ္လပ္ေရးကဗ်ာတစ္ပုဒ္ႏွင့္တူ၏။ ေရာင္းစားျခင္း ခံရေသာ အေစခံကေလးမကေလး၏ လြတ္လပ္ေရးရ၍ ေပ်ာ္ျမဴးပီတိျဖစ္ျခင္းကို ဖြဲ႕သီ ထားေပ၏။

''မုန္း၍မဟူ'' ၀တၳဳတြင္ ခ်စ္ေမတၱာ၏ အသြားႏွစ္ဖက္ကိုျပထား၏။ တစ္ေယာက္က ခ်စ္လြန္းသျဖင့္ တယုယု တယယ လုပ္ရာ အခ်စ္ခံရသူမွာ မလြတ္လပ္ေတာ့ဘဲ အရုပ္ပမာျဖစ္ကာ စိတ္မခ်မ္းသာျဖစ္ရေလ၏။ သူသည္ ေ၀ေ၀ဒစိတ္၌ က်င္းေျမာင္းက်ပ္တည္းစြာ ခံစားရခ်က္တို႔ကို လူ႔စိတ္ႏွလုံးႏွင့္စာနာ၍ ေရးသား ထားသည္။
သူသည္ အစြဲအလမ္္း ထားတတ္သူျဖစ္၏။ ငယ္စဥ္က အိပ္မက္တစ္ခုကို စြဲလမ္းလ်က္ရွိ၏။ ထုိအိပ္မက္ကို မွီး၍ ဇာတ္လမ္းဆင္ကာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ေရးလုိက္၏။ ဦးခ်စ္ေမာင္၏ဂူသို႔ လဆန္း ၂ ရက္ေန႔တုိင္းသြားကာ ကန္ေတာ့၊ ပန္းတင္ျခင္းသည္လည္း စြဲလမ္းျခင္း၏ လကၡဏာတစ္ရပ္ျဖစ္၏။

သူ၏ လုပ္ရပ္မ်ားမွာ ဤအစြဲအလမ္းစိတ္က ေစ့ေဆာ္ဖန္တီးတတ္ေပ၏။ အစြဲအလမ္းေနာက္သို႔ လုိက္ တတ္၏။ အစြဲအလမ္းယုံၾကည္ခ်က္က လႊမ္းေနတတ္၏။
သူသည္စြဲလမ္းမႈတစ္ရပ္ေၾကာင့္ အားမာန္ခြန္တုိက္လုပ္၏။ ဦးခ်စ္ေမာင္၏ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္လုပ္ငန္း ကို မပ်က္ရေအာင္ဟူေသာ အစြဲအလမ္းျဖင့္ ေမ့လဲက်သည္အထိလုပ္၏။
အတိတ္နိမိတ္တုိ႔၌ ထင္ျမင္စူးစမ္းတတ္၏။ ကၽြန္ေတာ္ကားဤကိစၥမ်ားကို နားလည္းမလည္၊ အယုံအၾကည္ လည္းမရွိလွ။ အျပင္ပ အျမင္အထင္ ေတြ႕ရွိခ်က္တို႕ကိုသာ အေျချပဳလိုသည္။
အမ်ိဳးသား ေဆးပညာ ေလ့လာလုိက္စားရာ၌ ၀ါသနာႀကီးလွ၏။ သစ္ပင္ရုကၡမ်ားကို စိုက္ကာ၊ သတ္ကာ ရုကၡေဗဒ မွ ေလ့လာပညာရွာခဲ့၏။

သူ၏ အလုပ္ခန္းတြင္ လူနာမ်ားႏွင့္ မျပတ္မလပ္ေတြ႔ ရတတ္၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အစက ျမန္မာ ေဆးမ်ား အေၾကာင္း သိလည္းမသိ၊ အယုံအၾကည္လည္း မရွိ။ ေနာက္ သူေဆးပညာရွာမွီးပုံ ေတြ႕ရေသာအခါ အမ်ိဳးသားေဆးပညာ၌ ဓာတုေဗဒသိပၸံ သေဘာမ်ား ပါေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ရုပ္ႏွင့္နာမ္တုိ႕၏ ဆက္ဆံေရးမ်ားလညး္ပါေန၍ 'ရုပ္နဲ႕နာမ္ ဘယ္ဟာအဓိက်ထားၿပီး ေဆးကုသလဲ' ဟုေမးရာ 'ရုပ္က အဓိကေပါ့' ဟုေျဖသျဖင့္ ႏွစ္သက္လက္ခံႏုိင္ေသာ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံ၍မရေသာ အခ်က္မ်ားလည္းေတြ႕၍ အျငင္းပြားရာ သူက 'ကဲ... ဒါျဖင့္ ရွင္နဲ႔ မတည့္တာ စား၀ံ့မလား' ဟု ေမးလိုက္၏။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ လက္ေတြ႕ျဖစ္၍ ၿပဳံးရယ္၍သာ ေနရေလ၏။
မမေလး၏။ ဘ၀မာတိကာမ်ားကား ဒို႔ဗမာသခင္မ၊ ေဆာင္းပါးရွင္ ရေ၀လိႈင္၊ အယ္ဒီတာကေေတာ္၊ မုဆိုးမ၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ထုတ္ေ၀သူ၊ ေဆးဆရာမ၊ အမိ်ဳးသမီးစာေရးဆရာ စသည္ျဖင့္ အခန္းခန္း ရွိ၏။
လူ႔ အျဖစ္ကား တစ္ဖက္သား၏ စိတ္၌ နာက်င္သြားမည္ကို သူစုိးရိမ္တတ္ေသာ ေမတၱာစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ၀တၳဳ ဇာတ္ေကာင္ တုိ႕၏ စိတ္ထား၊ အျပဳအမူတုိ႔ကို ျခယ္ေရး၏။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ ေမတၱာပန္းပြင့္ အျဖစ္ ျမင္ေနမိေလ၏။

ဒဂုန္တာရာ
(ဒဂုန္တာရာ၏ ရုပ္ပုံလႊာ၊ ပထမအႀကိမ္၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး စာေပ၊ ၁၉၅၅)
.

4 comments:

ေမဓာ၀ီ said...

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးကို သူလိုလူနဲ႔ စသိခဲ့တယ္။
သူလိုလူဖတ္ၿပီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္ကိုေလးစား ၾကည္ညိဳခဲ့တယ္။ ဦးခ်စ္ေမာင္ရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဖက္ေကာင္း ျဖစ္တဲ့ ဂ်ာနယ္မမေလးရဲ႕ စာေတြကို သေဘာက်တဲ့အျပင္ သူလုပ္ခဲ့တဲ့ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ မိန္းမတေယာက္အေနနဲ႔ ႐ုန္းကန္ရတာေတြကို အရမ္းခ်ီးက်ဴး ေလးစားမိတယ္။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ေမာင္ႏွံရဲ႕ စာေတြကို ဘယ္ႏွခါ ဖတ္ဖတ္ ဖတ္လို႔ မျငီးဘူး။
ဒဂုန္တာရာ ေရးတဲ့ ဒီေဆာင္းပါးေတာ့ ခုမွဖတ္ဖူးတယ္။
တင္ေပးတာ ေက်းဇူးပဲ မေရႊစင္ေရ ... ။
ဒါနဲ႔ အခန္း(၄) ရဲ႕ အစမွာ "ဆရာကေတာ္" ျဖစ္ရမယ္ ထင္တယ္။ "ဆရာေတာ္" ျဖစ္ေနလို႔။ (ကႀကီးက်န္တာနဲ႔ အဓိပၸါယ္ အေတာ္လြဲသြားတာေနာ္) :)

ကိုေဇာ္ said...

စာအုပ္ေလး တစ္အုပ္မွာ ဖတ္ဖူးတယ္ဗ်ာ။
အခု ေခတ္ကာလက အရင္ေခတ္က ထက္ေတာ႔ ေပ်ာ႔ေျပာင္းႏုညံ့သြားျပီတဲ႔။ ဟုတ္တာပါပဲေလ။ သူတို႕တုန္းက အရမ္းကို လႈပ္ရွား ရုန္းကန္ခဲ႔႔ၾကရတာ။
ဒါေပမဲ႔ ေနာင္လူငယ္ေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ က်ေနာ္တို႔လည္း အခု လႈပ္ရွား ရုန္းကန္ေနၾကရတုန္းပါပဲ။

SHWE ZIN U said...

မေမဓါဝီ ေရ

ျပင္ထားလိုက္ၿပီေနာ္ ဆရာေတာ္ နဲ႔ ဆရာကေတာ္ ဆိုတာ အေတာ္ျခားနားတယ္ အဟဲ ျပင္မွ ျပင္မွ

ေက်းဇူး
ေရႊစင္ဦး

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

အအိပ္မက္ေနတဲ့ ကို႔ကိုယ္ကို ႐ွက္လာၿပီ...အေတာ္ ဇဲြႀကီး အပင္ပန္းခံတဲ့ အမ်ိဳးသမီးပဲ...ဒါ့ေၾကာင့္လည္း လူေတာ္ စာရင္းဝင္တာ....