Thursday, August 5, 2010

ပန္းသတင္း (ၾသဂုတ္ ၅)

ကဆုန္ဦး

ကိုးခြင္တိုင္းသို႕ ေမွ်ာ္ေလတိုင္းသည္ ၿပာစင္ေသာမိုးသားက ရစ္လႊားထားသည္။ က်ဲက်ဲေတာက္မွ် ပူေလာင္ေနေသာ ေနေရာင္ေအာက္၀ယ္ ေလဟုန္စီးေနေသာ လဲေပါက္ကေလးမ်ားမွအပ တိမ္ၿဖဴ ကေလး ေသာ္မွ် မၿမင္ရေပ။ တိုက္လာေသာ ေလကလည္း ေလပူႀကီးမို႕ ခို၀င္စရာ အရိပ္ေကာင္းကား ရွားပါး လွပါဘိေတာင္း။ က်ီးကန္းေတြ ဆက္ရက္ေတြကို ႀကည့္လိုက္ လွ်င္ ပါးစပ္အၿပဲသား။ ေခြးေတြကို ႀကည့္လိုက္လွ်င္ လွ်ာအတြဲသားႏွင့္။ ပူၿပင္းေသာ ေနရွိန္ေအာက္၀ယ္ ႏြမ္းညွဳိးေသာ ဖူးပုရစ္ဆင္သည့္ သစ္ႏြမ္းပင္ မ်ားသည္ ရမ္းဘိုကုန္းရြာ ကေလးအား အပူဒဏ္မွ ကာဆီးမေပးႏိုင္ပါေခ်။
ႀကမ္းႀကား ေလႏွင့္ ဘူးခါးေရ။

သည္လိုအပူရွိန္လြန္ကဲေနေသာအခါမ်ိဳး၌ ႀကမ္းၿပင္ေပၚ ေက်ာခင္း အိပ္ကာ ႀကမ္းႀကားမွတိုးေသာ ေလ၏ အရာသာကို ခံစားၿပီး အိပ္ရာထ၍ဘူးသီးေၿခာက္တြင္ ထည့္ထားေသာ ဘူးခါးေရ ကို ေသာက္ရေသာ္ ေအးၿမၿခင္းသည္ တစ္ကိုယ္လံုးပ်ံ႕လာ၏။ ထို႕ေႀကာင့္ ဘူးခါးေရသည္ေအး၏။ ႀကမ္းႀကားေလသည္လည္း ေအးပါ၏။ သို႕ေသာ္ ပူရွိန္ၿပင္း သည့္ ေနစြယ္သည္ ေခ်ာင္းအေနာက္ဘက္ကမ္းရွိ ရွားေတာထိပ္တြင္ ေမးတင္ ေနေလၿပီ။ ရမ္းဘို ကုန္းရြာ သမီးငယ္မ်ားသည္ ေရအိုးကိုယ္စီခါးေစာင္းတင္လ်က္ ေခ်ာင္းထဲ သို႕ဆင္းလာႀက၏။ ကာလသားငယ္မ်ားသည္လည္း ဆိုင္းထမ္းပိုးကိုယ္စီႏွင့္ လက္ယက္တြင္းမ်ားေဘး၀ယ္ ေထ့သံျမႇဴသံ မ်ားႏွင့္ လံုေမတို႕အားႀကဴေနႀကသည္။ သည္အခိုက္၀ယ္ ေခ်ာင္းရိုးအတိုင္း ပတ္မတုတ္ သံ တစ္ခု သည္ စုန္ဆင္းလာ၏။

ပတ္မတုတ္သံသည္ လုံမပ်ိဳတို႕အား သိသာထူးၿခားမႈၿဖစ္ေအာင္ လုပ္မေပးႏုိင္ေသာ္လည္း ကာလသား မ်ား ကိုကားလႈပ္ရွားသြားေစ၏။ ေတာသားဆိုတာကလည္း ကိုယ္ကသာ ဒိုးပတ္ကို ေၿဖာင့္ေအာင္မတီးတတ္၊ ၀ါးကိုမွ ေၿဖာင့္ေအာင္ မလိုက္တတ္ေသာ္လည္း ပတ္မသံႀကားလွ်င္ ဒါဟာ အလွဴကပဲ၊ ဒါဟာ မသာကပဲဆိုတာကို ခြဲၿခား၍သိတတ္ႀက၏။ သို႕ေႀကာင့္လည္း တစ္ေယာက္ေသာ ကာလသားက ဘယ္ရြာက အလွဴမ်ားပါလိမ့္ ဟု အၿခားေသာ အေဖာ္မ်ားကို လွမ္းၿပီးေမးလိုက္ႏိုင္ၿခင္းၿဖစ္၏။

"႐ွားေတာကလို႕ ထင္တာပဲကြ"
တစ္ေယာက္က မေရမရာၿပန္ေၿဖလိုက္စဥ္မွာပင္ "ဟုတ္တယ္ေဟ့ ရွားေတာကပဲ။ မေန႕တုန္းက လူေတြ လာတုန္းက ေၿပာသြားတယ္။ လာခဲ့ႀကပါလို႕မွာသြားတယ္" ဟူ၍ ၿဖည့္စြက္ ေထာက္ခံလိုက္ေလ၏။
ေႏြဦးေပါက္ ေတာသူေတာင္သား လယ္သမားေတြ ေငြစရႊင္တုန္းမို႕ လွဴႏိုင္တမ္းႏိုင္ႀကသည္ဟု ထင္လွ်င္ ္ကားမွားေပလိမ့္မည္။ သည္ေခတ္ သည္အခါသည္ ၿမန္မာၿပည္၌ေခ်ာင္လည္ေသာ လယ္သမား မရွိႏိုင္ပါ။ ရွိလည္းရွိႏုိုင္စရာ မရွိ။ ရွိႏိုင္ေသာလမ္းအခြင့္မ်ားသည္လည္း ၿပိဳကြဲခဲ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေနာက္သို႕ ေကာက္ ေကာက္ပါ ေအာင္လိုက္သြား ခဲ့ေလၿပီၿဖစ္သည္မွာ ကိုးႏွစ္တိုင္ခဲ့ေခ်ၿပီ။
ေမွာင္ရီပ်ိဳးေလေလ ဆိုင္းသံသည္ က်ယ္လာေလေလၿဖစ္၏။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္တြင္ ရြာထိပ္က တီးသလား ဟုေအာက္ေမ့ရ၏။ အေမွာင္ထုေအာက္၀ယ္ ေရနံဆီမီးခြက္ ၀ါေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ကေလးမ်ားသည္ မွိန္ခ်ည္ တစ္လွည့္ လင္းခ်ည္တစ္တန္ၿဖင့္ လင္းၿပန္႕ေနသည္။ ဘညိန္းကား ထမင္းစားၿပီးသည္ႏွင့္ တဲပုတ္၏ တိုင္တြင္ခ်ည္ထားေသာ လက္သုတ္ စုတ္ေစးထန္းထန္းကို ကေရာ္ကမည္သုတ္ၿပီး အက်ႌကို ေကာက္၀တ ္လိုက္သည္။

"လူေလး"
ေခၚသံဘက္သို႕ ဘညိန္း လွည့္လိုက္ေသာအခါ မီးေရာင္ၿဖင့္ လင္းဖန္႕ၿပဴးက်ယ္ေနေသာ မက်ီးဒန္၏ မ်က္လံုးအစံုကို ၿမင္ရသည္။
"ဗ်ာ ဘာလဲအေမ"
"ရွားေတာကအလွဴကို သြားဦးမလို႕လား"
မက်ီးဒန္က ထမင္းလုတ္ကို ပါးစပ္နားတြင္ ေတ့ထားလ်က္က လွမ္းေမးလိုက္ရာ
"ဟုတ္တယ္ အေမ သြားမလို႕။ ခဏတစ္ၿဖဳတ္ပါ"
"ခဏတစ္ၿဖဳတ္က ကိစၥမရွိဘူး။ အေဖာ္ပါရဲ႕လား၊ ဘယ္သူေတြပါသလဲ"

"စံုလို႕ေပါ့အေမရ။ ကိုဆယ္တို႕၊ ကိုအုန္းေမာင္တို႕၊ ခ်စ္ေမာင္တို႕၊ ဘခက္တို႕၊ ငႀကာတို႕၊ ၿပီးေတာ့"
"ကဲ၊ သြားသြား။ ရန္တို႕ဘာတို႕ မၿဖစ္နဲ႕ေနာ္"
"ဟုတ္ကဲ့"
ရြာကေလးမွာကား ညမိုက္ညမို႕ ၿငိမ္သက္ေန၏။ ေမွာင္တြင္းသြားလာေနက်ၿဖစ္ေသာေႀကာင့္ ဘညိန္းတို႕ အလွဴပြဲသြားလူတစ္စုမွား တစ္အိမ္၀င္ တစ္အိမ္ထြက္ႏွင့္ လူစုေနႀကသည္။ အေ၀းမွဆိုင္းသံကား အၿငိမ့္မ်ား ပင္ ထြက္ေနေလၿပီ။ သို႕ေသာ္ တကယ္တမ္းကား အၿငိမ့္ထြက္သည္ မဟုတ္။ မၿဖစ္တုတ္တက္ တည္ေထာင္ ထားေသာ ပတ္တစ္ၿခမ္း၀ိုင္းကေလးက ေတြ႕ကရ၊  ေကာင္းႏိုးရာရာ တီးလံုးမ်ားကို ေလွ်ာက္တီး ေနႀကၿခင္းၿဖစ္၏။ ပတ္တစ္ျခမ္း ၀ိုင္းဆိုသည္မွာ စည္တို၊ စခြန္၊ ေမာင္း၊ ဆိုင္း၊ ေႀကး၀ိုင္းႏွင့္ ပတ္မမ်ား စံုလင္ စြာပါ၏။ ဆိုင္း၀ိုင္း၏ အဓိကက်က္သေရေဆာင္ၿဖစ္ေသာပတ္၀ိုင္းႀကီးကား မပါေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ျခမ္း ပဲ့ဆုိင္း၊ ဆိုင္း တစ္ျခမ္းပဲ့၊ ပတ္တစ္ျခမ္း စသည္ျဖင့္ ေခၚ၍ေကာင္းသည္ ထင္သလို ေခၚေန ၾကျခင္း၏။

"ေဟ့ ဖိုးဆယ္၊ မၿပီးေသးဘူးလား"
ရြာ၏ ေတာင္ဘက္လွည့္လမ္းမွ ကၽြတ္စီကၽြတ္စီအသံမ်ားႏွင့္အတူ အုန္းေမာင္၏ အသံ၀ါႀကီး ထြက္ ေပၚလာသည္။
"ဟ ငါ့လေခြးမွပဲ လာပါၿပီ၊ ေလာလွခ်ည္လားဟ"
အသံမ်ား ေပ်ာက္သြား၍ ကြမ္းတစ္ယာညက္ခန္႔ၾကာလွ်င္ ေခ်ာင္းလယ္မွ အသံတစ္သံ ထြက္ေပၚ လာ၏။
"သူ႔သမီးဟယ္ ေတာ္ရာေစလို႔ လင္ရွာေခ်၊ လင္ရွာေခ် ခိုင္း"



မက်ီးဒန္မွာ အခါဆိုးေခတ္ဆိုးႀကီးတြင္ ညႀကီးမင္းႀကီး သြားလာခြင့္ကို သားျဖစ္သူအား မေပးလို ေပ။ သို႔ပါေသာ္လည္း တစ္ေနကုန္တစ္ေနခန္း အလုပ္ခြင္၌ အခ်ိန္ကုန္ေနရေသာ သားငယ္အား အမ်ားနည္းတူ လူပ်ိဳဘ၀ ေပ်ာ္ပါးေနျခင္းကိုလည္း မပိတ္ပင္လိုေပ။ မပိတ္ပင္လိုေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳလိုက္ရေပမင့္ စိတ္တ ထင့္ထင့္ ျဖစ္ေန ရပါသည္။ ေတာပြဲတို႔ သဘာ၀အတိုင္း အလွဴပြဲသည္ ရိုက္ပြဲျဖစ္သြားေတာ့မည္ေလာ။ ေပ်ာ္ပြဲသည္ ငိုပြဲ သတ္ပြဲပင္ ျဖစ္ေလမည္ေလာဟု ေၾကာင့္ၾကအိုးေ၀ေနရေလသည္။

ေနာက္ဆံုး၎ "ဟယ္ အေဖာ္ေတြပါသားပဲ။ ဘာမွလည္း မျဖစ္တန္ေကာင္းပါဘူး" ဟု စိတ္ကို တင္းကာ အိပ္ရာ၀င္လိုက္ရေလ၏။ သို႔ေသာ္ အိမ္ေခါင္ကိုလည္း ငွက္ဆိုးမထိုး၊ မက်ီးဒန္လည္း မ်က္ခံုးမလႈပ္၊ စိတ္မေလးဘဲႏွင့္ ဘညိန္းတို႔ သန္းေခါင္ေလာက္တြင္ ျပန္လာေသာအခါ၌ သတင္း ဆိုးကို ၾကားရေလ၏။
"အေဖ၊ အေဖ"
"ဟဲ့ ဘညိန္း၊ ဘာလဲ"
ကိုေဆးရိုး၏ အသံ ျဖစ္၏။ ဘညိန္း၏ အသံကို ေနာက္ထပ္မၾကားရေတာ့ဘဲ ဘညိန္း၏အသက္ရွဴ သံ ျပင္းျပင္းကသာ တဲတြင္းသို႔ ထိုး၀င္လာေနသည္။
"ဟဲ့ ဘာလဲလို႔ဆိုေန ဘာျဖစ္ေနလို႔လဲ"

ေနာက္ထပ္ အသံမၾကားရေသာေၾကာင့္ ကိုေဆးရိုးက ခပ္ေငါက္ေငါက္ကေလးေအာ္ေမးလိုက္ ေသာအခါ တြင္ မက်ီးဒန္ပါ လန္႔ႏိုးလာရသည္။
ဘညိန္းက "ဟို ဟို"ႏွင့္ ေမာပန္းထစ္ေငါ့စြာေျပာရင္း တဲတြင္းသို႔၀င္လာကာ "ဟို ဟို ဟိုအ၀ွာ"
"ဟဲ့ ဘာလဲလို႔ဆိုေနတာကို တ၀ွာ၀ွာ တဟိုဟုိနဲ႔။ နင့္အေမလင္ ဟိုနဲ႔၊ နင့္ႀကီးေဒၚ အ၀ွာလားဟင္"
ကိုေဆးရိုး ေအာ္ရင္းေငါက္ရင္းထထိုင္သည္။ ထထုိင္မိလွ်င္ အက်င့္ပါေနေသာ ညာဘက္လက္ က ဓားရွည္ကို စမ္းမိ၏။ ေနာက္ ပုဆိုးစုတ္ကို စမ္းမိကာ ေကာက္ကိုင္ၿပီး ေက်ာႏွင့္ ရင္ဘတ္ကို တဘုတ္ ဘုတ္ ႏွင့္ ယပ္ခတ္လိုက္ေလ၏။

"လူေလး ဘာျဖစ္တာလတာလဲဟင္"
ခ်က္ခ်င္းပင္ ရွဲခနဲ မီးျခစ္သံႏွင့္အတူ မက်ီးဒန္၏အသံေပၚလာၿပီး တဲကေလးအတြင္းမွာ လင္းသြား သည္။ မီးေရာင္ေအာက္တြင္ ကြပ္ပ်စ္ေဘး၌ ရပ္ေနေသာ ဘညိန္းမွာ မ်က္လံုးႀကီး အျပဴးသားႏွင့္ ပါးစပ္ႀကီးကို ဟေန၏။ မ်က္ႏွာမွာ ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာက္ႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ ညေနေစင္းက ၿငိမ့္ေညာင္းစြာ ထြက္ေပၚေနေသာ ဆိုင္းသံ၏ေနရာတြင္ ေသမင္းတမန္ျဖစ္သည့္ အႏုတ္လကၡဏာ ေသနတ္သံ မ်ားက ဆူညံစြာ လႊမ္းမိုး ေနပါပေကာ။
"သား သား လူေလး၊ ဘာျဖစ္လာတလဲ၊ အေမ့ကို ေျပာစမ္း"

မက်ီးဒန္က သားကို ေျပးဖတ္သည္။ ေခ်ာစိန္က အိပ္မႈန္စုံမႊားႏွင့္ ထလာကာ ေရတစ္ခြက္ ခပ္ေပး သည္။
"ေျပာစမ္း သား၊ ေျပာစမ္း"
"ဘာျဖစ္လာလဲ။ ပြဲမွာ ရုိက္ၾကသလား"
ကိုေဆးရိုးကပါ အနားသို႔ တိုးလာၿပီး ေမး၏။
"ဟို၊ ဟို၊ ဟို ဘခက္ကို ျပန္ေပး ျပန္ေပးဆြဲ ဆြဲထား"
"ဟယ္ ဟုတ္လား"

ကိုေဆးရိုး တစ္ခြန္းတည္းသာ ေအာ္ၿပီး ဓားကိုဆြဲလ်က္ ခုန္ထကာ တဲအျပင္သို႔ ထြက္သြားေလ၏။
"ကိုေဆးရိုး၊ ကိုေဆးရိုး"
"အေဖ၊ မသြားပါနဲ႔"
မက်ီးဒန္ႏွင့္ ေခ်ာစိန္က လွမ္းေအာ္လိုက္ရာ
"ဟဲ့၊ ငါ ဘယ္မွာ မသြားဘူး၊ ရြာထဲတင္"
ကိုေဆးရိုး၏အသံက အိမ္၀ုိင္း၏အျပင္မွ ထြက္ေပၚလာ၏။
"ဟဲ့ လူကေလး၊ မသြားနဲ႔လာ"

ကိုေဆးရိုး၏ အသံမဆံုးမီပင္ ဘညိန္းက ဖေအ့ေနာက္သို႔ ေျပးလိုက္ရန္ တဲေပါက္ဘက္သို႔ ေျခဦး လွည့္လိုက္ျပန္သျဖင့္ မက်ီးဒန္က ဖမ္းဆြဲလိုက္၏။
"ေဟ့ ပိတ္စ၊ ပိတ္စ"
"ေဟး"
"ထစမ္းေဟ့၊ ထစမ္း။ ေက်ာ္ဇံေရ ေဟ့ ေက်ာ္ဇံ"
ကိုေဆးရိုး၏ အသံသည္ အိမ္နား၀န္းက်င္တြင္ ဆူသြား၏။ ေတာင္ပိုင္းမွ ေအာ္သံေခၚသံမ်ား ကလည္း ဆူညံလာ၏။ တျဖည္းျဖည္း က်ယ္ေလာင္လာသည္။ ေခြးေဟာင္းသံမ်ား၊ ေခြးကို ေျခာက္ သံ၊ ေငါက္သံမ်ား ကလည္း ဆူညံစြာ ေပၚထြက္လာျပန္ေလ၏။ ေခ်ာစိန္မွာ စိမ္းလဲ့ေသာမ်က္လံုး ႀကီးအစုံကို မ်က္ေတာင္ ေကာ့ႀကီးေအာက္မွ အစြမ္းကုန္ျပဴးထားလ်က္ မက်ီးဒန္အပါးသုိ႔ တိုးကပ္ သြားသည္။ မက်ီးဒန္မွာကာ သားျဖစ္သူ၏ ပခံုးကို ကိုင္ထားသည္။ သူ၏ မ်က္လံုးအစုံ၌ ရတက္၏ ေႏွာက္ျခင္းက ေပၚေန၏။

"ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ ဟင္"
"ဆိုင္းပြဲကို သူပုန္ေတြလာသတဲ့ အေမေရ။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္တို႔ကေတာ့ ဘယ္သူေတြပဲလို႔ မသိပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္ၾကာလို႔ ယိမ္းလည္းထြက္ေရာ ပြဲလန္႔တာပဲ။ လိုက္ၿပီး သတင္းနားေထာင္လိုက္ေတာ့ ရြာေျမာက္ ဘက္မွာ အစိုးရတပ္သားေတြ ေရာက္ေနသလိုလုိၾကားရတာနဲ႔ က်ဳပ္တုိ႔လည္း ခ်က္ခ်င္း လူစုၿပီး ျပန္ေျပး လာၾကတာပဲ"
"ပြဲလည္း ပ်က္ကေရာလား"

"က်ဳပ္တို႔ ထြက္လာေတာ့ မပ်က္ေသးဘူး အေမေရ။ ဒါေပမဲ့ ပ်က္မွာပါပဲ။ က်ဳပ္ျဖင့္ အေမရာ၊ ေၾကာက္ လိုက္တာ လြန္ေရာ။ ေခ်ာင္းထဲေရာက္ေတာ့လည္း အသက္ေတာင္ ျပင္းျပင္းမရွဴ၀ံ့ဘူး။ ကင္းပုန္းေတြ ေတြ႕မလား ဘာလားနဲ႔၊ ကိုင္းေတာကို ျဖတ္လာတုန္းက ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ရြာနားက ရီးဖိုးသာရဲ႕ ယာ ေထာင့္က်မွ "ေဟ့ ရပ္လိုက္" ဆိုတဲ့ အသံက ေမွာင္ထဲက ထြက္လာေတာ့ လူကို လိပ္ျပာစဥ္သြားသလား ေအာက္ေမ့တယ္"
"အဲဒါက ဘယ္သူေတြလဲ၊ သူပုန္ေတြလား"
ေခ်ာစိန္က ၀င္ေထာက္သည္။

"သူပုန္လား၊ အစုိးရလား၊ ဓားျပလား ဘယ္သိမလဲဟ။ ဓားျပမွန္းသိရင္ ဘာေနမလဲ။ တစ္ခ်ိဳးတည္း သုတ္ရင္ သုတ္၊ မဟုတ္ရင္ ၀ိုင္းခုတ္မွာေပါ့။ အခုေတာ့ သူပုန္နဲ႔ အစိုးရ တစ္ခုခုေအာက္ေမ့လို႔ ရပ္လည္း ရပ္လုိက္ကေရာ မ်က္ႏွာေတြကို ဒုံမီး (လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး)နဲ႔ ၀ိုင္းထိုးထားၿပီး ဓားေတြသိမ္း၊ အထုိင္ခုိင္း ေတာ့တာပဲ။ ဓားေတြသိမ္းၿပီးမွ တစ္ေယာက္စီကို လိုက္ရွာေတာ့တာပဲ။ လက္စြပ္ပါတဲ့ လူဆီက လက္စြပ္၊ ၾကယ္သီးပါတဲ့လူဆီက ၾကယ္သီး၊ ကိုဖိုးခ်မ္း ၾကယ္သီးေလးသာ တပ္ႏိုင္တဲ့ ဘခက္က်မွပဲ "ကဲ မင္းကို ျပန္ေပးဆြဲတယ္ေဟ့၊ ထ" ဆိုၿပီး ေျပာေတာ့တာပဲ အမရာ"
"သူတို႔က လူေတာ္ေတာ္မ်ားသလား"
မက်ီးဒန္က ေဆးလိပ္တိုကို လွမ္းဆြဲရင္း ေမးျပန္၏။

"တစ္ကိ်ပ္ေလာက္ေတာ့ ရွိမွာပါပဲ"
"ဘယ္ကိုလာေရြးရမယ္ ေျပာမသြားဘူးလား"
"ရြာေတာင္ဘက္က ရွားပင္ေပါင္းကို မုိးမလင္းခင္ ေငြတစ္ေထာင္နဲ႔ လာေရြးရမတဲ့။ လာေရြးရင္ မီးခြက္ႏွစ္ခြက္ကို ပံုးထဲထည့္ၿပီး လာရမတဲ့"
"အင္း"
မက်ီးဒန္က မသက္မသာႏွင့္ ညည္းလိုက္သည္။

"ကဲ သြားၾကေတာ့လို႕လည္းဆိုေရာ က်ဳပ္ေတာ့ ေရွ႕ဆံုးက ထေျပးလာခဲ့ေတာ့တာပဲ အေမေရ႕၊ လူကို ဆို႕ေန တာပဲ။ ဒီေရာက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ စကားမေျပာႏိုင္ဘူး။ အေရးထဲမွာ အေဖက မာန္လိုက္ ေသး တယ္"
ဘယ္ကမွ သက္သာသည္မဟုတ္။ ဘညိန္းတို႕မွာ အလွဴလုပ္သည့္ရြာထဲတြင္ ခိုလံႈေနပါကလည္း တိုက္ပြဲ ႏွင့္ မိမည္။ သူတို႕ရြာထဲအေရာက္တြင္ အလွဴလုပ္သည့္ရြာဆီမွ ေသနတ္သံမ်ား ညံေန၏။ တိုက္ပြဲၾကားတြင္ ေရာက္ေန၍ အသက္မေသဘဲ က်န္ေနလွ်င္လည္း တိုက္ပြဲအၿပီး၌ ဘယ္ကလဲ၊ ဘာလဲ၊ ဘယ္သူ႕သားလဲ စသည္ျဖင့္ စစ္ေဆးလား အလုပ္ခံရဦးမည္သာမက အဆင့္မသင့္လွ်င္ အထုအေထာင္းႏွင့္ အဖမ္းအခ်ဳပ္ပင္ ခံရဖြယ္ရွိေသး၏။ တုိက္ပြဲၾကားတြင္ မမိဘဲ ရြာဆီသို႕ ျပန္ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း ယခုလို ျပန္ေပးႏွင့္ ေတြ႕ရ၏။

ထို႕ေၾကာင့္ ဘယ္ဟာမွ မသက္သာဟုဆုိခဲ့သည္။ ရမ္းဘိုကုန္းရြာမွာ အိမ္ေျခသံုးဆယ္မွ်သာရွိ၏။ ျပန္ေပး အတြက္ ေငြတစ္ေထာင္ကို တစ္အိမ္လွ်င္ ၃၀က်စုမွသာ ကိုးရာရေပမည္။ သုံးဆယ္ေသာအသျပာကို မည္သူသည္ ေပးႏိုင္ပါမည္နည္း။ စပါးေပၚခ်ိန္ေတာ့ဟုတ္၏။ စာလက္မကို အေမြးႏုတ္ပစ္ေတာ့ ဘာက်န္ သနည္း။ ဇီးကြက္ကို ေခါင္းျဖတ္ပစ္လွ်င္ေကာ ဘာက်န္ပါသနည္း။ ထို႕အတူ လယ္သမားမွာလည္း ဘယ္ သတင္းစာမွာမွမပါေသာ မုိက္ေၾကးအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဆက္ေၾကးအေထြေထြ၊ ကုန္စရာက်စရာအဖုံဖုံျဖင့္ စပါးႏွယ္၍ လက္စေသာအခ်ိန္တြင္ အသုံးအစြဲမေဟာ့ရမ္းပါမွ ၀မ္းစာႏွင့္မ်ဳိးသာ က်န္ခဲ့ေလသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ပင္ တစ္အိမ္ ၃၀ ဆိုေသာ ေငြမွာ ရမ္းဘိုကုန္းက ေက်ာေျပာင္မ်ားအဖုို႔ ေအာင့္ေအာင့္အက္အက္ႀကီးရွိလွ၏။ တစ္ရြာလုံးကုိ ေမာင္းထဲထည့္ေထာင္းပစ္မည္ဆုိေသာ္လည္း တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ထံမွအပ သည္အခ်ိန္ ၌ ေငြသုံးဆယ္ထြက္လာလိမ့္မည္မဟုတ္။

မြဲပါသည္ဆိုခါမွ မီးကေလာင္၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက တက္၊ ဓားျပက ဆူ၊ ျပန္ေပးက ထ၊ ေၾသာ္ ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ မေသ၀ံ့ၾကေသးေလေတာ့ မေသ၀့ံၾက ေသးသူမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း စုေပါင္း ေအးခ်မ္းမႈကို ရွာၾကရန္လမ္းတစ္လမ္းမွတစ္ပါး အျခားလမ္း သည္ မရွိေခ်။ ထမင္းအုိး တစ္လုံးခ်က္ ခန္႔ၾကာလွ်င္ ကိုေဆးရုိးျပန္ေရာက္လာကာ မက်ီးဒန္ထံတြင္ ရွိသမွ်ကေလးကို လာေရာက္ၿပီး ျခစ္ျခဳတ္ ယူသြားေလ၏။ သားအမိသုံးေယာက္သားမွာကား မီးခြက္ႀကီးကို အလယ္မွာခ်လ်က္ တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ေနမိၾကသည္။

"သားရယ္၊ မင္းတို႔တစ္ေတြကိုက ကံဆုိးပါတယ္ဟယ္။ ဒီေခတ္မွာလူလာျဖစ္တာဟာ ၀ဋ္မကင္းလို႔ လူလာ ျဖစ္ရတယ္လို႔ပဲ အေမထင္တယ္"
မီးခြက္မွာ တျဖည္းျဖည္းမွိန္သြားကာ မီးစာထိ္ပ္မွာ နီရဲ၍ ကၽြမ္းေန၏။
"ကဲ အေမ၊ ပုလင္းထဲမလဲ ေရနံဆီမရွိဘူး။ မီးခြက္ထဲက အကပ္ကေလးကုန္သြားရင္ လုံးလုံးထြန္း မရဘဲ ေနလိမ့္မယ္"
ေျပာေျပာဆိုဆုိႏွင့္ ေခ်ာစိန္က မီးခြက္အနားသို႔ အတုိးလုိက္တြင္ ေလပုန္းတစ္ခ်က္က တဲထဲသို႔ ၀င္ေဆာင့္ လုိက္သျဖင့္ ေမွာင္က်သြားေလ၏။ မည္မွ်ၾကာေအာင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္မသိ "က်ီးဒန္ က်ီးဒန္" ဟူေသာ ကိုေဆးရုိး၏ အသံကိုၾကားမွ လန္႔ႏုိးလာသည္။

"ေတာ္ စမ္းၿပီး၀င္ခဲ့ေပေတာ့။ ေရနံဆီမရွိဘူး"
ကိုေဆးရုိး၏ ေျခသံတရွပ္ရွပ္က ေမွာင္တြင္းတြင္ ထြက္ေပၚေနေသာ ကြပ္ပ်စ္နားသို႔ နီးကပ္လာသည္။ ေနာက္ဆုံး အိခနဲထုိင္ခ်လုိက္သံၾကားရၿပီးေနာက္
"ေရနံဆီမရွိတာထက္ ေငြမရွိတာက ခက္တယ္ေဟ့။ ေတာ္ရုံတန္ရုံဟာေတာ့ မထြန္းနဲ႕"
"ဘခက္ကေလး ျပန္လြတ္လာပလား"

"ေအး လြတ္လာပါၿပီ။ ဒါေတာင္ သြားေရြးတဲ့ ဘခ်စ္ကို တစ္ခ်က္၊ ေကာင္ေလးကို တစ္ခ်က္၊ ေငြနည္းရ မလားဆိုၿပီး ဓားျပားနဲ႕ တစ္ခ်က္စီရုိက္လႊတ္လုိက္ေသးတယ္"
"ေငြကဘယ္ေလာက္ရလို႔လဲ"
"ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္ပဲရတယ္"
"အင္း၊ ေမာင္မင္းႀကီးသားမ်ား ဒါေလာက္နဲ႔ေတာင္းပန္ေပလို႔ ေတာ္ပါေသးရဲ"
"ေအး၊ တုိင္းျပည္မေအးမခ်င္း ေနာက္ထပ္ဘယ္ႏွႀကိမ္ ေရြးရဦးမယ္ မသိဘူး။ ညည္း စုထားတာ ေလးမ်ား ရွိရင္"
"ဒီပါးစပ္ပုပ္ႀကီးက နိမိတ္မရွိ နမာမရွိ"

မက်ီးဒန္က ကိုေဆးရိုးစကားမဆံုးမီပင္ ေမွာင္ထဲတြင္ မွန္းၿပီး ပါးစပ္ကို လွမ္းပုတ္ပစ္လိုက္၏။ ကိုေဆးရိုး ေျပာသည္မွာ မွန္၏။ တစ္ျမန္ေန႔ကပဲ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ႀကီးတြင္ ဘႀကိးဖိုးကို ၃၀၀ ႏွင့္ ဆြဲသြားသျဖင့္ လိုက္ေရြးခဲ့ရ၏။ ရြာကသာ မေကာင္းလွ်င္ ဘႀကီးဖိုးလို သားေထာက္သမီးခံမဲ့ သူတစ္ေယာက္မွာ အေခ်ာင္ လဒစားခံရမည္မွာ ေသခ်ာ၏။ ဘႀကီးဖိုးမွာ ရြာဦးရွိ ေက်ာင္းေအာက္သို႔ ေန႔လယ္ေန႔ခင္းတြင္ သြားအိပ္ေလ့ ရွိ၏။ ေက်ာင္းမွာ က်ယ္၀န္းႀကီးမားသျဖင့္ ေက်ာင္းေအာက္ရွိ ခုတင္ရွည္ႀကီးမ်ားေပၚသို႔ သြားအိပ္လွ်င္ ေလကေလးက တျဖဴးျဖဴမုိ႔ အိပ္လို႔ ေကာင္း၏။ ရြာထဲတြင္ ၾကက္ေတြက ပါးစပ္တဟဟ၊ ေခြးေတြက လွ်ာတ ထြက္ထြက္၊ လူေတြက တလူးလူးႏွင့္ ပူဆဲေလာင္ဆဲ၀ယ္ ဘႀကီးဖိုးမွာ ဇိနတၳပကာသနီ အေဆြးတစ္အုပ္၊ ဘူးသီးေျခာက္ေရဘူးႏွင့္ ဇိမ္က်ေန၏။

ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ကင္းေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းႀကီးမွာ ၿပိဳစ၊ ပ်က္စ၊ ေတာျဖစ္စ ျပဳေလၿပီ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပင္ လူဆိုးတို႔ အထြက္အ၀င္ေကာင္း၊ အခုိေကာင္းျဖစ္ကာ ဘႀကီးဖိုးကို ဆြဲသြားႏိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ကိုေဆးရုိးတို႔ လင္မယားမွာ စကားေျပာ၍ ေမာသြားၾကေလၿပီ။ တစ္အိမ္လံုးမွာ တိတ္ေန၏။ တစ္ရြာလံုးမွာ တိတ္ေန၏။ သို႔ေသာ္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ကင္းမဲ့ျခင္းကို အမွီျပဳ ေပါက္ဖြားလာေသာ ရာဇ၀တ္မႈမ်ားကား မဆိတ္။ ကဆုန္ဦး၏ ေလေပြသဖြယ္ တစ္ျပည္လံုးကို ေမႊေႏွာက္ေနပါပေကာ။ ပူလြန္းေသာ သည္ရာသီ၌ ဘူးခါးေရသည္ ေအး၏။ ၾကမ္းၾကားေလသည္လည္း ေအးပါ၏။ ထုိ႔ထက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေရစင္သည္ ပို၍ပို၍ ေအးကာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရေလျပည္သည္ အဆအရာေထာင္မွ် သာ၍သာ၍ အတိုင္းထက္အလြန္ ေအးလွပါ သတည္း။

စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း
.

No comments: