အကီြအင္းမွ ရႈခင္း
ေဟာဟုိ ေရွ႕နားက ရြာဟာ အကီြရြာေပါ့။ အိမ္ေျခတစ္ရာေလာက္ရွိတဲ့ ရြာသိမ္ရြာငယ္ ကေလးပါပဲ။ အကီ္္ြရြာကုိ အစဲြျပဳျပီး အင္းကုိ အကီြအင္းလို႕ ေခၚသလား ၊ ဒါမဟုတ္ အကီြအင္းကုိ အစဲြဲဲဲဲျပဳျပီး ရြာကုိ အကီၤြရြာ လုိ႕ ေခၚသလား ဆုိတာကုိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း အတပ္မေျပာႏုိင္ဘူး။အခုဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္ တုိ႕ ေလွဟာ ကြင္းနဲ႕ေခ်ာင္းရုိးကုိ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ ရုိးကေလးအတုိင္း ကြင္းထဲမွ ေခ်ာင္းရုိး ကို ကူးထြက္ လာျပီေလ။
ကြင္းလမ္းကမုိ႔ ဒါေလာက္ ျမန္္တာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ေခ်ာင္းရုိးအတုိင္းသာ လာရရင္ ေကာက္ေကြ႕တဲ့ ေခ်ာင္းရုိး တစ္ေလွ်ာက္ ေကြ႕ပတ္ျပီး လာရမွာမုိ႔ ဒီအခ်ိန္နဲ႕ ဘယ္ေရာက္ႏိုင္မလဲ။ ဒါေပမဲ့ ၾကာခ်င္ၾကာပါေစ။ အျပန္ က်ရင္ေတာ့ ေခ်ာင္းရုိးလမ္းကပဲ လွည့္ျပန္မယ္ေလ။ စာဖတ္သူကုိ ထူးေထြတည့္ အံ႔ရာေသာ္လုိ႕ လက္ဖ်ားခါ ရမယ့္ ေခ်ာင္းရုိးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ ေရလားကုိ ျပလုိပါေသးတယ္။
ေဟာဗ်ာ----အကီြရြာ တစ္ဖက္ကမ္းက အကီြအင္းတဲကုိေတာင္ ကပ္လာပါပေကာ။ အင္းတဲသာ ဆုိရင္ ဗုိလ္ဆန္ဆန္ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ တစ္ထပ္အိမ္ ျမင့္ျမင့္ကေလးပါပဲ။ ေဟာဟုိမွာ ယင္းမ်ားနဲ႕ ဆည္းတား ထားတဲ့ အကီြအင္း ဆည္၀ကုိ ၾကည့္လုိက္ပါဦး။ ငါးက်တဲ့ရက္မို႔ အင္းသားေတြဟာ ေလွၾကီးတစ္စင္းနဲ႕ ဆည္၀ မွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့"ဗုံလုံ"ထဲက ငါးေတြကုိ ေလွထဲ ေလာင္းထည့္ေနၾကတယ္ေလ။ "ဗုံလုံ" ဆုိတာ ကေတာ့ ကြင္းထဲမွ ေခ်ာင္းရုိးသုိ႔ ထြက္လာတဲ့ ငါးေတြကုိ ထြက္လမ္းေပးထားတဲ့ ဆည္၀က အသင့္ေထာင္ ဖမ္းတဲ့ ျမွဳံးသေဘာမ်ဳိး လက္နက္ကိရိယာပါပဲ။ အသံထြက္ျပီးေခၚေတာ့ "ဗလုံ"လုိ႔ ေခၚၾကတယ္။ စာေရးတဲ့အခါ "ဗုံလုံ"လုိ႔သာ ေရးရမယ္လုိ႔ အင္းသားၾကီး တစ္ဦးထံမွ မွတ္သားရဖူးသည့္အတြက္ "ဗုံလုံ" လုိ႔ ေရးလုိက္ရတာပဲ။ ဒါဟာ အမွန္ပဲလို႔ ကြ်န္ေတာ္လည္း္ အခုိင္အမာ မေျပာႏိုင္ဘူး။
"ဗုံလုံ" ထဲက ငါးေတြကုိ ေလွထဲ ေလာင္းခ်လုိက္တဲ့အခါတုိင္း အင္းသားမ်ားထံမွ"ေ၀းေဟးေဟး"လုိ႔ အားရ ပါးရ ေၾကြးေၾကာ္လုိက္တဲ့ အသံၾကီးဟာ ျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ဟိန္းထြက္လာတာပဲ။
အားရမွာေပါ့ခင္ဗ်ာ၊ "ဗုံလုံ" ျပည့္က်ပ္ေနေအာင္ ငါးေတြ မိေနတာကုိး။ သူတုိ႔ရဲ႕ ေလွၾကီးထဲကုိ ၾကည့္လုိက္ ပါဦး။ ငါးဖယ္ေအာင္း၊ ငါးခုံးမမီးနီ၊ ငါးျမစ္ခ်င္း၊ ကုန္သည္အေခၚ ဒုိး၊ေခ်ာမီးနီ၊ ေခါင္းျဖတ္ငါးမ်ားဟာ တဖ်တ္ဖ်တ္ ခုန္ေနၾကတယ္။ ငါးခုံးမ၊ ကုန္သည္အေခၚဘူး ငါးမ်ားလည္း ပါပါရဲ႕။ ငါးရံ႕ၾကီးမ်ားကေတာ့ ေလွနံကုိ ေက်ာ္ျပီး ေရထဲ က်လုမတတ္ ထခုန္ေနၾကလုိ႕ ၀ါးရင္းတုတ္နဲ႕ ၀ုန္း ခနဲ႕ ၊ခြပ္ခနဲ ရုိက္သံဟာ လည္း ညံလုိ႔ေပါ့။ သည္ၾကားထဲ အသည္းယားစရာ ေျမြၾကီးေတြကလည္း ပါလာလုိက္ေသးတယ္။ ငါးပူတင္းေတြကေတာ့ ကုိယ္၀န္ေဆာင္နဲ႔တူတဲ့ သူတို႕ရဲ႕၀မ္းဗုိက္ေတြကို ေဖာင္းျပီး"ကိြ---ကြ--ကြိ--ကြ"နဲ႕ က်ိန္ဆဲေနၾကတယ္။
စာဖတ္သူရဲ႕ ဦးေခါင္းကုိ တစ္ဆိတ္ကေလး အေပၚေမာ့ျပီး ၾကည့္ရႈလုိက္စမ္းပါ။ စူးရွတဲ့ အသံတစ္မ်ဳိးနဲ႔ ေအာ္ျပီး ပ်ံ၀ဲေနၾကတဲ့ "စင္ေရာ္ငွက္"ေတြကုိ ေတြ႕တယ္ မဟုတ္လား။တစ္ခါတစ္ရံ ေရေပၚမွာ ေမ်ာပါ ေနတဲ့ ငါးေသကေလးမ်ားကုိ ထုိးသုတ္ကိုက္ခ်ီ သြားတာကုိလည္း ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဟုိျမင့္ျမင့္ ေကာင္းကင္မွာေပါ့ စြန္ၾကီးေတြ ပ်ံ၀ဲေနၾကတယ္။ အျမင့္ၾကီးမွာေပမဲ့ သူတုိ႕မ်က္စိဟာ အေတာ္လ်င္တယ္ခင္ဗ်။ ေရေပၚမွာ ေမ်ာပါသြားတဲ့ ငါးပုပ္အေသး ကေလးကုိ ေတာင္ သူတုိ႔ ျမင္ႏုိိင္တယ္။
ေဟာ---စြန္တစ္ေကာင္ဟာ ျဖန္႕ကားထားတဲ့ အေတာင္ႏွစ္ဖက္ကုိ စုျပီး ေစြခနဲ ထိုးဆင္းလာျပီေလ။ သူ ဘာကုိမ်ား ထုိးသုတ္မလုိ႔ ပါလိမ့္။ အလုိ---ေရထဲကုိ မဟုတ္ဘဲ ကမ္းစပ္ ကုန္းဘက္ကုိ ထုိးဆင္းလာတာလဲ။ေဟာဗ်--- ၾကက္ေပါက္စကေလးတစ္ေကာင္ သန္မာတဲ့ သူ႔ေျခၾကားထဲ ပါသြားပါပေကာ။ "က်စ္---က်စ္---က်စ္"နဲ႔ ေအာ္သြားလုိက္တာ ဆူလုိ႔ ညံလုိ႔။ မိခင္ၾကက္မၾကီး ကေတာ့ ေျပးလာ ပါေသးရဲ႕ မမီလုိက္ေတာ့ဘူး။ၾကက္မၾကီးဟာ မုိးေပၚကုိေမွ်ာ္ျပီး "ကေတာ္---ကေတာ္ လုိ႔ ေအာ္ေန တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ အားမလို အားမရ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္ေနဟန္နဲ႕ ထခုန္လိုက္တယ္။ သားငယ္ကုိ စြန္ခ်ီခံရတဲ့ မယ္ဋာရဲ႕ ျဖစ္ပုံမ်ဳိးလည္း ဒီလုိပဲေနမွာ ထင္ရဲ႕ ။က်န္ရွိေနတဲ့ ၾကက္သားေပါက္ ကေလး ေတြလည္း အေျပးေရာက္လာ ျပီး မိခင္ရဲ႕ အေတာင္ေအာက္ကုိ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ၀င္ေရာက္္ ခုိလႈံ ေနၾကျပီေလ။
"ဆည္တုိင္ေပၚမွာေတာ့ ဗ်ဳိင္းျဖဴေတြနဲ႕ ဗ်ဳိင္းေအာက္ေတြ ငုတ္တုတ္ကေလးနားျပီး ငါးေခ်ာင္း ေနၾကတယ္။"ေရေၾကာင္းျပ" လုိ႕ေခၚတဲ့ ငွက္ကေလးေတြ ဟာလည္း နိမ့္စြာ ပ်ံ၀ဲျပီး မလစ္ေသာ မ်က္စိနဲ႔ သားငါး မ်ား ရွာေဖြလို႔ေပါ့။ အင္းမွာ ငါးက်တဲ့ ရက္မိို႔လည္း ငွက္သံ၊ လူသံ တညံညံနဲ႔ အင္မတန္ စည္ကား ေနတာ ပါပဲ။
ေဟာဟိုေရထဲက တိုင္ငုတ္ေပၚကို ၾကည့္လိုက္ပါဦး။ ကတၱရားေစးေရာင္ေတာက္ေနတဲ့ "တင္က်ီး" တစ္ေကာင္ဟာ အဲဒိတိုင္ငုတ္ေပၚမွာ နားျပီး ေရစိုေနတဲ့ အေတာင္ႏွစ္ဖက္ကို ျဖန႔္ကားကာ ေနပူ လွန္း ေနတယ္။ သူကေတာ့ ဘအစာ၀ေနမွကုိး။ သူလိုအစာမ၀ေသးတဲ့" ေအာ္ေယာ" ေတြ၊ "တင္က်ီး" ေတြ ကေတာ့ ေခ်ာင္းရိုးထဲမွာ ေရငုပ္ျပီး ငါးမ်ားရွာေဖြဖမ္းဆီး စားေသာက္ေနၾကသည္။ အင္မတန္ ေရငုပ္ သန္ျပီး ငါးဖမ္းက်င္လည္တဲ့ ငုက္မ်ိဳးေပါ့ ခင္ဗ်ာ။တစ္ခါငုတ္ရင္ သူတို႔ရဲ႕ ႏႈတ္သီးဖ်ားမွာ တြန္႔လိမ္ေနတဲ့ ငါးရွင္ တစ္ေကာင္ ပါလာ တယ္။ ႏႈတ္သီးကလည္း ၿမဲပါေပရဲ႕ အင္မတန္ ေလွ်ာလွတဲ့ ငါးေျမြထိုး ေတြကိုေတာင္ အမိဖမ္းၿပီး ႏႈတ္သီးမွာ မလြတ္ေအာင္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ကိုက္ခ်ီထားႏိုင္တယ္။
ေဟာဟိုမွာ "တင္က်ီး" တစ္ေကာင္ ေရထဲမွာ ေနာက္ကၽြမ္းထုိးၿပီးေတာ့ ငုပ္သြားၿပီးေလ ေစာင့္လိုသာ ၾကည့္ေနပါ။ ျပန္ေပၚလာရင္ ငါးတစ္ေကာင္ပါလာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ မယံု ရင္ အေလာင္းအစား လုပ္မွာ လားေလ ေဟာၾကည့္ ... ျပန္ေပၚလာတဲ့ သူ႔ႏႈတ္သီးမွာ တြဲေလာင္းကေလး ပါလာတဲ ငါးေျမြထုိး တစ္ေကာင္ ကို ျမင္တဲ့မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္ေတာ္က ရဲရဲႀကီး ေျပာတာေပါ့။ သူဟာ အလိုဆႏၵ ျပည့္၀ သြားသလို ေရကိုရွပ္ၿပီး နိမ့္စြာ ပ်ံသြားၿပီးေလ အေတာင္ေတြ ေရစိုေနလို႔ ေ၀းေ၀းေတာ့ မပ်ံႏိုင္ ပါဘူး။ မနီးမေ၀းက ကမ္းစပ္မွာ သူသြားနားတယ္။ အခုဆုိရင္ သူဖမ္းရမိလာတဲ့ ငါးေျမြထိုးကို ေခါင္းက စၿပီး မ်ိဳခ် ေနပါပေကာ။
ကဲ အကြီအင္းရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ရႈခင္းကို ဒါေလာက္ၾကည့္ရင္ ေတာ္ေရာေပါ့ေနာ္။အခု ေလွကုိ ကမ္းကပ္ေတာ့မယ္။ ကမ္းစပ္မွာ ငါးခုတ္ဖုိ႔ ေရစင္ေဆာက္ လုပ္ထားမွာမို႕ အဲဒီေရစင္မွာ ေလွကို ကပ္ရ မွာပါပဲ။ ေရစင္မွာ ငါးခုတ္ေနတဲ့ မိန္းကေလးေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ အနီးေရာက္မွ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာ ၾကည့္ရႈေပေတာ့။
ေရစင္မွာ ေလွကုိကပ္ျပီး ဦးၾကဳိးပဲ့ၾကဳိးပါ အေသအခ်ာ ခ်ည္ေႏွာင္ျပီးျပီ မို႔ စာဖတ္သူဟာ ေရစင္ေပၚ တက္ၿပီး ငါးခုတ္ေနၾကတဲ့ မိန္းကေလးေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရႈႏိုင္ပါၿပီ။ အပ်ိဳေပါက္၊ အပ်ိဳစင္၊ အပ်ိဳႀကီး၊ အပ်ိဳဟိုင္း၊ တစ္ခုလပ္၊ မုဆိုးမပါ မက်န္ ၁၅ယာက္ခန္႔ရွိတဲ့ မိန္းမ ေတြဟာ စဥ္းတီးတံုးကေလးေတြ ေရွ႕မွာ ကိုယ္စီခ်ၿပီး ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ကာ ငါးခုတ္ေနၾကတယ္။ ငါးခံုးမ၊ ငါးဘဲ စတဲ့ ငါးကေလးေတြကို ဘယ္လက္နဲ႔ ဆက္ခနဲ ဆြဲယူၿပီး ညာလက္က ဓားမနဲ႔ ငါးေခါင္းကို ေဒါက္ခနဲ ခုတ္ျဖတ္လိုက္တယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္း ဘယ္လက္နဲ႔ ငါး၀မ္းထဲမွ အဆီကို ညႇစ္ထုတ္လိုက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေကာင္ ဆြဲယူ၊ ေဒါက္ခနဲ ခုတ္၊ ျပစ္ခနဲ အဆီညႇစ္နဲ႔ အဆက္မျပတ္ သြက္သြက္လက္လက္ ခုတ္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ ငါးခုတ္ပံုဟာ လ်င္ျမန္လြန္းလို႔ မျမင္ဖူးတဲ့ လူဆို ရင္ လက္ကိုမ်ား ဓားထိသြားမလားဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ အသက္ရွဴ မွားေလာက္ပါတယ္။ စဥ္းတီးတံုး နဲ႔ ဓားနဲ႔ ထိတဲ့အခါမွာ ၾကားရေလ့ရွိတဲ့ "ေတာက္ … ေတာက္ … ေတာက္" အသံဟာ အဆက္ မျပတ္ဘဲ ဆူညံလုိ႔ေပါ့။
သူတို႔ဟာ အဲဒီငါးေတြကို ခုတ္ေပးရတဲ့အတြက္ အခစားနား မရၾကရွာပါဘူး။ ဒါျဖင့္ရင္ ဘာျပဳလို႔ အလုအယက္ လာခုတ္ေပးေနၾကရတာလဲလို႔ ေမးႏိုင္ပါတယ္။ အေျဖကေတာ့ ငါး၀မ္းထဲမွ ငါးဆီကို ရလိုမႈအတြက္ ေမတၱာရိ လာခုတ္ေပးၾကရတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ "ငါးဖယ္ေအာင္း"လို အဆီမ်ားတဲ့ ငါးမ်ိဳး ကိုေတာ့ သူ႔ခမ်ာမ်ား ထိေတာင္ မထိၾကရရွာပါဘူး။ ငါးဆီထဲမွာ အဲဒီငါးဆယ္အာင္းဆီဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီး "၀မ္းေဖာက္ဆီ"ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ အင္းသားေလာကမွာ ထင္ေပၚေက်ာ္္ၾကား ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အင္းသားႀကီးကေတာ္ ကုိယ္တိုင္ ႀကီးၾကပ္ အဲဒီ "ငါးဆယ္ေအာင္း"ကို ဘယ္သူမွ မထိေစဘဲ သူ႔လူမ်ားကိုသာ သီးသန္႔ခုတ္ခုိင္းၿပီး သိမ္းပိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ ငါးခံုးမ၊ ငါးဘဲ စတဲ့ အဆီပါးရွားၿပီး ခုတ္ရတာ လက္၀င္တဲ့ ငါးကေလးေတြကိုမွ သူ႔ခမ်ာမ်ာ ေမတၱာရိ လာခုတ္ေပး ရၿပီး ငါးဆီကို ကတ္ကတ္သတ္သတ္ ထုတ္ယူၾကရရွာတယ္ေလ။ လုပ္အားနဲ႔ လုပ္ခကေတာ့ မမွ် လိုက္ေလဗ်ာ။
ေဟာ … ေျပာရင္း ဆုိရင္းနဲပ အင္းသားႀကီးေတာင္ ျပန္ေတာင္ပါပေကာ။ အရာင္းအ၀ယ္ စကား ေျပာဖို႔ အခ်ိန္ ေရာက္လာၿပီေလ။ အင္းသားႀကီးက အင္းတဲေပၚကို တက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဖိတ္ ေခၚေနတယ္။ လာဗ်ိဳ႕ စာဖတ္သူ … အင္းသားႀကီးနဲ႔အတူ အင္းတဲေပၚကို တက္လိုက္သြားၾကရ ေအာင္။
အင္းတဲကေလးကေတာ့ ေနခ်င့္စဖြယ္ အင္းတဲကေလးပါပဲ။ အိပ္ခန္းေတြ ဘာေတြနဲ႔ အက်အန ေဆာက္လုပ္ထားတာေပါ့။ သူ ညႊန္ျပတဲ့ စားပြဲ၀ိုင္းက ကုလားထုိင္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုိင္ၾကပါစို႔ ေနာ္။ အိပ္ခန္း ေတြ၊ စားပြဲ၀ိုင္းေတြ၊ ကုလားထုိင္ေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ အင္းသားႀကီးထဲမွာျဖင့္ ဒီအင္းသား ႀကီး အေမာက္ဆံုး ေပါ့ဗ်ာ။ ေမာက္ေပမေပါ့ … သူက ရြာသူႀကီးတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ေနေသးသကိုးဗ်။
စာဖတ္သူ ကို တုိးတိုးကေလး သတိေပးထားပါရေစ။
သူနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံတဲ့အခါမွာ ရိုေသ ကိုင္းရိႈင္းတဲ့ အမူအရာမ်ိဳးနဲ႔ ေအာက္တန္းကေနၿပီး ေျပာဆို ဆက္ဆံ ရင္ မွားသြားလိမ့္မယ္။ သူလို႔ ရြာသူႀကီး၊ အင္းသားႀကီး တစ္ဦးကို မမႈေလာက္တဲ့ အမူအရာမ်ိဳးနဲ႔ ဂိုက္ေကာင္း ဆိုက္ေကာင္း ဟန္ေကာင္းေကာင္းထားၿပီး အထက္တန္းက်တဲ့ ေလသံမ်ိဳးနဲ႔ ေတာ္ရုံ တန္ရုံ လူေတြ နားမလည္တဲ့ စကားႀကီး စကားက်ယ္ေတြကို မ်ားမ်ား သံုးေပးႏိုင္မွ သူရဲ႕ အထင္ႀကီးမႈနဲ႔ လိုက္ေလ်ာမႈ ကို ခံယူရ ရွိႏိုင္မယ္။
တတ္ႏိုင္ရင္ အဂၤလိပ္လို "ရႊတ္ရွက္ … ဒြတ္ … ဒက္"ေတြ ခပ္မ်ားမ်ား လုပ္ေပးေပါ့ဗ်ာ။ သဒၵါနည္းက်က် ၀ါက် ေကာင္းေကာင္း နဲ႔ စကားလံုး အထားအသို မွန္ကန္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ အဂၤလိပ္ အစစ္ရဲ႕ ေလသံနဲ႔ တူေအာင္ ေတြ႕ကရာ ေပါက္ကရေတြကို ေလွ်ာက္ရြတ္ႏိုင္ရင္ လံုေလာက္ပါၿပီ။ ေနာက္ၿပီး ဘယ္အေရးပိုင္ နဲ႔ စာဖတ္သူဟာ ဘယ္ေကာလိပ္မွ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ၾကလို႔ မႏိုင္ရင္ကာ လူ ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ အေၾကာင္း၊ ဘယ္၀န္ေထာက္နဲ႔ စာဖတ္သူဟာ အၿမဲတမ္း ပုလင္းေထာင္ဖက္ေတြ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ဟိုအေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္းေတြကို ေလွ်ာက္ေျပာေပး ေပါ့ဗ်ာ။ ရာထူးႀကီးတဲ့ အရာရွိႀကီးမ်ားနဲ႔ ေဆြမ်ိဳး စပ္ျပႏိုင္ရင္သာ ေကာင္းမယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္ စာဖတ္သူ လုိခ်င္တာကို ေျပာ၊ ေကာင္းကင္ၾကယ္ ကိုပင္ အလြယ္တကူနဲ႔ သူ ဆြတ္ခုးေပးလိမ့္မယ္။
ေဟာ … သူက သူ႔ကုန္မ်ားထားတဲ့ ဂိုေဒါင္ကို သြားဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေခၚေနျပန္ၿပီေလ။ ကုန္ၾကည့္ၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္စကား ေျပာရေအာင္တဲ့၊ လိုက္သြားၾကဦးစို႔ဗ်ာ။ ဂိုေဒါင္ထဲမွာ ဆားကူးထားတဲ့ ေခ်ာမီးနီ ငါးပိေကာင္ ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္သေလာက္ အခ်ိန္ႏွစ္ေထာင္ခန္႔ေလာက္ပဲ ရွိေနတယ္။ သူက မီးျဖဴဆိုလို႔ တစ္ေကာင္မွ မပါဘဲ အားလံုး မီးနီခ်ည္းပဲ ျဖစ္တဲ့အျပင္ အေကာင္ ကလည္း ႀကီးလို႔ တစ္ရာေစ်းမွ ေရာင္းႏိုင္မယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က မီနီခ်ည္းပဲျဖစ္ၿပီး အေကာင္ႀကီးတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုန္က အသား မေသေသးဘဲ ပုပ္တုန္း ပြတုန္းမုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲမွာ အေလ်ာ့တြက္ အေတာ္မ်ား ဦးမွာလို႔ အျပစ္ျပၿပီး ကိုးဆယ္ေစ်း ဆစ္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ငါးက်ပ္တိုး ငါးက်ပ္ဆုတ္ၿပီး ကိုးဆယ့္ငါးက်ပ္ နဲပ တည့္ေရာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က စရန္ ေငြ ေပးၿပီး နက္ျဖန္မွ လာခ်ိန္မယ္လို႔ ရက္ခ်ိန္းေပးလိုက္တယ္။
ကဲ … အခုဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကိစၥ လံုး၀ၿပီးၿပီမို႔ ျပန္ရုံသာ ရွိေတာ့တာေပါ့ ခင္ဗ်ာ။ ေခ်ာင္းရိုးလမ္းက လွည့္ျပန္ မယ္ေလ၊ ကမ္းနားကို ဆင္းေပေတာ့။ ေလွေပၚကို တက္၊ ျဖည္းျဖည္းဗ်… ျဖည္းျဖည္း၊ ေလေမွာက္ သြားလိမ့္မေနာ္။ အဲ … ဟုတ္ၿပီ၊ ေလွႀကိဳးကိုေျဖ၊ ေလွထြက္ေပေတာ့။ ကိုင္းေဟ့ ေလွေတာ္သား မ်ား … ယီးေလေလ့ … ယီးေလေလး။
ေခ်ာင္းရိုးကေလးကေတာ့ မက်ဥ္းမက်ယ္ ေခ်ာင္းရိုးကေလးပါပဲ။ ေခ်ာင္းရိုးရဲ႕ ေဘးတစ္ဖက္ တစ္ခ်က္ ကမ္းရိုးတန္းေပၚမွာ ကုကၠိဳပင္ေတြရယ္၊ ခ်ံဳပုတ္ကေလးေတြရယ္၊ စိမ္းလြင္ညိဳညိဳ ၀ါးပင္ပ်ိဳ ကေလး မ်ားရယ္၊ အဆက္မျပတ္ ဆိုသလိုပဲ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ သရက္ပင္၊ လက္ပံပင္နဲ႔ မန္က်ည္းပင္ အိုႀကီးမ်ားကိုလည္း တစ္ခါတစ္ရံ ေတြ႕ႏိုင္ပါရဲ႕။ ဆူးရစ္ခ်ံဳႏြယ္မ်ား ပတ္ရစ္ထားတဲ့ ဘုရား ငုတ္တိုမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရတတ္ပါေသးတယ္။ ရိပ္ၿငိမ္သာယာတဲ့ ေျမျပန္႔ကမ္းနဖူး မွာဆိုရင္ ထံုးျဖဴေဖြးေတဲ့ ကိုးေတာင္ျပည့္ ေစတီကေလးမ်ားကိုလည္း ဖူးျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေလကေလးအသုတ္မွာ တခၽြင္ခၽြင္ ထြက္ေပၚလာေတဲ့ ဆည္းေလး သံကေလးဟာလည္း သာေတာင့္သာယာ ရွိလွပါဘိ။ ၿငိမ္သက္ေသာ ဣေျႏၵျဖင့္ ေခ်ာင္းေရကို ကသိုဏ္းရႈေနတဲ့ ေစတီ ကေလးရဲ႕ ကိုယ္စား ဓမၼေတးသံကို က်ဴးရင့္ ကာ အ၀ိဇၨာေမွာင္အတြင္းမွာ နစ္ျမဳပ္ေနၾကတဲ့ လူ အေပါင္းအား တရားျပေန သေယာင္ေယာင္။
ေစတီကေလးရဲ႕ ငွက္ျမတ္နားေပၚမွာ ပုစဥ္းထုိးငွက္ကေလး တစ္ေကာင္ နားေနတယ္။ တစ္ခါ တစ္ရံ နားေနရာ မွ ထျပန္သြားၿပီး ေလဟာျပင္ထဲမွာ ၀ဲကာ၀ဲကာနဲ႔ အတန္ၾကာေအာင္ လွပစြာ ပ်ံ၀ဲ ေနတတ္ၿပီး၊ ေနာက္ မွ မူလေနရာေဟာင္း ငွက္ျမတ္နားေပၚကို ျပန္နားလိုက္တယ္။ ဘာသာဘာ၀ ျမဴးထူးေနရွာတာေပါ့ ခင္ဗ်ာ။
ေဟာ … အထူးအဆန္း တစ္ခုတုိ႔ျဖင့္ ေတြ႕ရျပန္ေပါ့။ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလြန္းလို႔ စာဖတ္သူ တုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပခ်င္ပါတယ္။ ေလွကို ကမ္းကပ္ၿပီး တေအာင့္တနား ရပ္ထားလိုက္ၾကပါ။ အဲ … ဟုတ္ၿပီ၊ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ေနၾကေနာ္။ ဆူဆူညံညံ အသံတစ္စုံတစ္ရာကို မျပဳၾကပါနဲ႔။
ေရလယ္မွာ တေရြ႕ေရြ႕ ေမ်ာေနတဲ့ ေဗဒါေဖာင္ႀကီးကို ၾကည့္စမ္းပါ။ ေဗဒါေဖာင္ႀကီးေပၚမွာ ေအာ္ေယာငွက္တစ္ေကာင္ နားေနတယ္။ ဒါလား၊ အထူးအဆန္းလို႔ အလ်င္စလို ျပန္ေမးမေနပါနဲ႔။ စူးစိုက္လို႔သာ ၾကည့္ေနပါ။ ပ်ံ႕လြင့္တဲ့ အၾကည့္မ်ိဳးနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမထူးလွပါဘူး။ စူးစမ္း တဲ့ အၾကည့္မ်ိဳးနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ အထူးအဆန္းကို ရွာေတြ႕ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ေဗဒါေဖာင္ႀကီးကေတာ့ သူ႔ပင္ကိုသဘာ၀အတုိင္း ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေဗဒါေဖာင္ႀကီး မဟုတ္ဘဲ တစ္စုံ တစ္ေယာက္ေသာ သူက ျပဳျပင္ထားတဲ့ ေဗဒါေဖာင္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္ေနက် လူဆိုရင္ သိႏိုင္ပါ တယ္။ အခက္အလက္ အရြက္ေတြ ေ၀ေ၀ဆာဆာနဲ႔ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကို ျပန္႔ပြားဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ေဗဒါေဖာင္ဆိုရင္ သူ႔ပင္ကို သဘာ၀အတုိင္း ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေဗဒါေဖာင္လို႔ ဆိုရပါမယ္။ အခုျမင္ရ တဲ့ ေဗဒါေဖာင္ကေတာ့ တကြဲတျပား ျဖစ္ေနတဲ့ ေဗဒါပင္ကေလးမ်ားကို စုပံုထပ္ဆင့္ၿပီး ဖြဲ႕စည္း ထားတဲ့အတြက္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာသူက ျပဳျပင္ထားတဲ့ ေဗဒါေဖာင္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွား ေနပါတယ္။ ေဗဒါေဖာင္ရဲ႕ ေနာက္ဘက္ ခပ္က်က်မွာ ကိုင္းပင္ကေလးမ်ားကို ပံုပန္းက်က် မိုးကာ ထားတာကိုလည္း ေတြ႕ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီကိုင္းပင္ အမိုးအကာရဲ႕ ေအာက္မွာေတာ့ ဘာမွ မရွိဘဲ ကြက္လပ္ေပါ့ဗ်ာ။ တကယ္လို႔ လူတစ္စုံတစ္ေယာက္ဟာ ေရထဲက ငုပ္လွ်ိဳးသြားၿပီး အဲဒီကိုင္းပင္ အမုိးအကာေအာက္တြင္ ကြက္လပ္ထဲကို ၀င္ေနခဲ့ရင္ ဘယ္သူမွ သူ႔ကို မျမင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ဟုတ္ကဲ့ … အဲဒီ ေဗဒါေဖာင္က ကိုင္းပင္ အမိုးအကာရဲ႕ေအာက္ ကြက္လပ္မွာလည္း လူ တစ္ေယာက္ ရွိေနပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္ရင္ စာဖတ္သူ အံ့ၾသသြားမလား၊ ကက္သီး ကတ္သတ္ ဘာ၀င္လုပ္ေနတာလဲလို႔ေကာ ေမးဦးမလား။ မေမးနဲ႔ေလ၊ ေစာင့္ၾကည့္ … အေၾကာင္း သိလိမ့္မယ္။
စာဖတ္သူဟာ မ်က္စိ ခပ္စူးစူးနဲ႔ ခပ္စိပ္စိပ္ကေလး ၾကည့္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ကိုင္းပင္ အမိုးအကာရဲ႕ ေရွ႕ေဗဒါေဖာင္ေပၚမွာ ေဗဒါပင္ကေလးမ်ားနဲ႔ ဖံုးအုပ္ထားတဲ့ ၀ါးေျပာင္းတံရဲ႕ ေျပာင္း၀ကို ခပ္ေရး ေရးကေလး ျမင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ ၀ါးေျပာင္းတံထဲမွာ ေနာက္ၿမီးက ငွက္ေမြး၊ ၾကက္ေမြးမ်ား တပ္ခ်ည္ထားတဲ့ ျမားတစ္စင္း ရွိေနတယ္ေလ။ ေျပာင္း၀ကို ပါးစပ္ထဲသြင္းၿပီး ေလျပင္းျပင္းနဲ႔ တအား မႈတ္ထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ျမားတံဟာ တစ္ဟုန္ထိုး ထြက္သြားမွာေပါ့။ ေဗဒါေဖာင္နဲ႔ ကိုင္းပင္ အမုိးအကာေအာက္က ကြက္လပ္မွာ ၀င္ေနတဲ့ လူဟာ ဘာအႀကံနဲ႔ ၀င္ေနတယ္ဆိုတာ ရိပ္မိေလာက္ေရာေပါ့ေနာ္။
အႏို႔ … ေဗဒါေဖာင္ေပၚမွာ ကာလၾကာျမင့္စြာက နားေနတဲ့ ေအာ္ေယာငွက္ကို ဘာေၾကာင့္ အခု အခ်ိန္အထိ ျမားစာမေကၽြးဘဲ ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးထားပါသလဲလို႔ စာဖတ္သူက ေမးခ်င္တယ္ မဟုတ္ လား။ ဟိုး … ဆရာ … ဟိုး၊ တစ္ဆိတ္ကေလး သည္းခံစမ္းပါဦး စာဖတ္သူရယ္၊ ဒါေလာက္ေတာင္ မေလာစမ္းပါနဲ႔။ တကယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီ ေအာ္ေယာငွက္ကေလး ဟာေလ … တျခား ေအာ္ေယာနဲ႔ တင္က်ီးငွက္ေတြကို အယံုသြင္းၿပီး ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္ရန္အတြက္ သူ တပင္တပန္း လက္သပ္ ေမြးထားရတဲ့ သူ႔လက္စြဲေတာ္ ေအာ္ေယာငွက္ အလိမၼာကေလးပါ ခင္ဗ်ား။ ဟဲ … ဟဲ ဒါေၾကာင့္မို႔ လည္း အခုအခ်ိန္အထိ က်န္းမာပကတိ ခ်မ္းသာစြာ ရွိေနတာေပါ့။
အလိုေလး ကံဆိုးရွာတဲ့ ေအာ္ေယာငွက္တစ္ေကာင္ဟာ ေရထဲမွ ထပ်ံလာၿပီး ေအာ္ေယာငွက္လိမၼာ ရဲ႕နံေဘး ေဗဒါေဖာင္ေပၚမွ လာနားေနပါပေကာ။ မုိက္လိုက္တဲ့ ေအာ္ေယာကေလးရယ္၊ မင္း ေသေန႔ျဖင့္ ေစ့ၿပီထင့္။ မင္းနဲ႔ မ်ိဳးတူ ေအာ္ေယာငွက္လိမၼာကို ယံုစားၿပီး လာနားတာလား၊ မင္းရဲ႕ မရႈမလွ ဇာတ္သိမ္းခန္း ကို ငါ ဘယ္လို ရႈရက္ပါ့။ ဘုရား … ဘုရား … ေျပာင္းတံကို ဖံုးအုပ္ထားတဲ့ ေဗဒါပင္ ကေလးမ်ားျဖင့္ မသိမသာ လႈပ္ရွားေနေခ်ၿပီ။ မင္းရဲ႕ ဇီ၀ိန္ကို ျဖဳတ္ေခၽြရန္ ျပင္ဆင္ေန တယ္ဆိုတာ မင္းကေလး ဘာမွ မသိပါကလား။
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ စာဖတ္သူေရ႕၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေျပာင္းတံအလႈပ္မွာ ေအာ္ေယာငွက္ကေလးကို ျမားခရွာၿပီေကာ။ အနီးကပ္ မႈတ္ရလို႔ ခ်က္ေကာင္းကို ထိဟန္တူရဲ႕၊ လန္႔ဖ်ပ္ၿပီး ေသြးရူးေသြးတန္း ထ ပ်ံတာေတာင္ မပ်ံႏိုင္ရွာဘဲ ခ်က္ခ်င္းျပန္က်ၿပီး ၿငိမ္သက္သြားရွာၿပီေလ။ ေၾသာ္ … အနိစၥ … အနိစၥ … အနိစၥ။
ကဲ … သည္ေနရာက ခြာၾကပါစို႔။ ေလွကို ေရွ႕ဆက္ၿပီး ေလွာ္ခတ္ၾကပါ။ အဲ … ဟုတ္ၿပီ၊ တရိပ္ရိပ္ ေျပးေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွရဲ႕ ၀ဲယာႏွစ္ဖက္မွ တံငါေလွကေလးေတြကို ၾကည့္စမ္းပါဦး။ ေဟာဟို တံငါေလွကေလးကေတာ့ ငါးရံမွ်ားေနတဲ့ တံငါေလွေပါ့။ ေလွကေလးရဲက ပဲ့မွာ ပဲ့ကိုင္သူ မပါဘဲ တက္မကိုသာ အေသ တပ္ဆင္ထားတယ္ေလ။ ကိုတံငါကေတာ့ ေလွဦးက ေနၿပီး ဘယ္လက္နဲ႔ ေလွာ္တက္ကို ကိုင္ကာ ေလွာ္ယက္ရင္း၊ ညာလက္ကလည္း ငါးမွ်ားတံကို ကိုင္ေျမႇာက္ကာ ငါးပြက္ ရာ ငါးစာ လိုက္ခ်ေနတယ္ေလ။ သူ႔ငါးမွ်ားမွာ ငါးစာလုပ္ၿပီး တပ္ထားတာကေတာ့ ငါးခံုးမအရွင္ ကေလးေပါ့၊ ငါးရံ႕ႀကီး ေတြ ဟပ္ေလ့ ရွိတယ္။
ေဟာဒီ တံငါေလွကေတာ့ ကြန္ပစ္တဲ့ တံငါေလွေပါ့။ အဲဒီေလွမွာေတာ့ လုိရာကို ပဲ့ေပးရန္ ပဲ့ကိုင္ သူ ပါလာတယ္။ ေလွဦးက ကိုတံငါႀကီးကေတာ့ မတ္တတ္ရပ္ကာ ပိုက္ကြန္ကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ကိုင္ တြယ္ၿပီး "ကြန္ခ်က္"ကို ေတြ႕တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အလိုက္သင့္ ပစ္ႀကဲႏိုင္ရန္ ဟန္ျပင္ထားတယ္။ "တံငါကြန္ခ်က္ မျပနဲ႔" ဆိုတဲ့ ဆိုရိုးစကားကို စာဖတ္သူ ၾကားဖူူးတယ္ မဟုတ္လား။ "လူခ်င္းခင္ရင္ ငါးဟင္းစား ေပးလိုက္၊ ကြန္ခ်က္ကိုေတာ့ မျပနဲ႔"လို႔ သူတို႔ကလည္း ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ ေခ်ာင္းရိုး ထဲ ေတြ႕ကရာ ေလွ်ာက္ပစ္လို႔ ငါးမိတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါးအုပ္မ်ား စုေ၀းေနတတ္တဲ့ ကြန္ခ်က္ကို သိလို႔ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ပစ္ႀကဲႏိုင္မွ ပင္ပန္းက်ိဳးနပ္ၿပီး ငါးမိတာ။
ေဟာ … အခု သူဟာ ကြန္ခ်က္ကို ေတြ႕သြားၿပီထင့္။ လက္ထဲမွ ပိုက္ကြန္ကို ဟန္ပါပါလႊဲၿပီး ကိႏၷရာ ငွက္ကေလးမ်ား ၀ဲသလို ၀ဲကာ တအားကုန္ပစ္ႀကဲလုိက္ၿပီေလ။ ပိုက္ကြန္ရဲ႕ စက္ကြင္းထဲ ေရာက္ ေနတဲ့ ငါးေတြေတာ့ ေျပးေရွာင္လို႔ မလြတ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ တေအာင့္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူဟာ ပိုက္ကြန္ကို တျဖည္းျဖည္း ဆြဲေဖာ္ၿပီး ေလွေပၚမွ "ကြန္တိုင္"တြင္ ပိုက္ကြန္ကို ခ်ိတ္ကာမိတဲ့ ငါးေတြ ကို ျဖတ္ေနၿပီေလ။
ေဟာဒီ တံငါေလွကေတာ့ အဆန္းပါလား။ ဦး တစ္ေယာက္၊ ပဲ့ တစ္ေယာက္ လူႏွစ္ေယာက္က အျပင္း ေလွာ္ခတ္လို႔။
ေလွလယ္မွ လူတစ္ေယာက္ကေတာ့ ေရႏွစ္ျမႇဳပ္ထားတဲ့ အရာ၀တၳဳ တစ္စုံ တစ္ခုမွ လက္ကိုင္ရုိး၀ါးလံုးကို တအား ထိန္းကိုင္ရင္း လုိက္လာတယ္။ သူ ေရထဲ ႏွစ္ျမႇဳပ္ထားတဲ့ အရာ၀တၳဳက ေလွအရွိန္ကုိ တန္႔ေစလို႔ ေလွာ္ေခတ္ရတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ခမ်ာ မသက္သာလွပါဘူး။ အေတာ္ကေလးၾကာေတာ့ ေလွလယ္က လူဟာ ေရထဲ နစ္ျမႇဳပ္ထားတဲ့ အရာ၀တၳဳကို ဆြဲေဖာ္လုိက္ တယ္။ ၾသ … လက္စသတ္ေတာ့ ပိုက္ေဇာကြက္ ကုိ ၀ါးအနားကြပ္ၿပီး လက္ကိုင္ရိုး တပ္ထားတဲ့ "ဒိုင္း၀န္း" ေပကိုး။ အဲဒီ ဒိုင္း၀န္းထဲ မိေန တာကေတာ့ အေတာ္ကေလးမ်ားတဲ့ ငါးစင္စပ္ေတြေပါ့။
အလို ဟုိကမ္းစပ္က ဆူဆူညံညံနဲ႔ ဘာလုပ္ေနၾကတာတံုး။ လူစုလူေ၀းကလည္း တယ္အားႀကီးပါ ကလား။ ၾသ … ဒါလား… ခ်ံဳဆို႔ေနၾကတာေလ။ သစ္ပင္အကိုင္းအခက္နဲ႔ သစ္တံုးႀကီးေတြကို ကမ္းစပ္ ေရထဲခ်ထားၿပီး အေပၚက ေဗဒါပင္မ်ားနဲ႔ ဖံုးအုပ္ထားကာ ရက္ကေလး အေတာ္ရလာလို႔ ငါးေတြ ၀င္ေရာက္ခုိေအာင္းေနတဲ့အခါမွ ဂုန္နီပိုက္နဲပ ပိတ္ဆို႔၀န္း၀ိုင္းၿပိး ဖမ္းယူၾကတာေပါ့။ အင္း … ငါးဖမ္းနည္းကျဖင့္ စုံပါေပရဲ႕။
ဒါထက္ ဆန္းၾကယ္တဲ့ တံငါလုပ္ငန္းရပ္ေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္သူကို ကၽြန္ေတာ္ ေခၚလာတာဟာ တန္ေဆာင္မုန္းလရာသီျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မ်က္ျခည္ျပတ္လို႔ မျဖစ္ေပဘူး။ တန္ေဆာင္မုန္းလမွာ တန္ေဆာင္မုန္းလနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ တံငါလုပ္ငန္းရပ္ေတြကိုသာ ျပႏိုင္ေတာ့မေပါ့။ တပို႔တြဲ၊ တေပါင္းမွ ျမင္ရေလ့ရွိတဲ့ တံငါလုပ္ငန္းရပ္ေတြကိုပါ ေရာေထြးၿပီး ျပေန မယ္ဆိုရင္ သဘာ၀နဲ႔ ကင္းလြတ္ၿပီး လူရယ္စရာႀကီး ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။
ခြဲၾကစို႔
"စာေပသည္ စားပြဲခံုေပၚရွိ ရႈေမ်ာ္ခင္းျဖစ္၍ ရႈေမ်ာ္ခင္းမ်ားကား သဘာ၀ေလာကေပၚရွိ စာေပ ျဖစ္ေလသည္"လို႔ ကမၻာေက်ာ္ တရုတ္စာေရးဆရာႀကီး "လင္ယူတန္"က ဆိုတယ္။ ဟုတ္တယ္ …။ အခု ကၽြန္ေတာ္ဟာ စာဖတ္ သူကို သဘာ၀ေလာကေပၚရွိ စာေပကို လက္ေဆာင္ ပါးၿပီးခဲ့ၿပီေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္ လက္ေဆာင္ပါး လုိက္တဲ့ သဘာ၀ ေလာကေပၚရွိ စာေပကို စာဖတ္သူဟာ စားပြဲခံုေပၚရွိ ရႈေမွ်ာ္ခင္း အျဖစ္နဲ႔လည္း ေလ့လာၾကည့္ရႈႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ၿပီးေတာ့ "လင္ယူတန္"က ထပ္ၿပီး ဆိုလိုက္ေသးတယ္။ "စာဖတ္သူ သေဘာတရားကို တကယ္ နားလည္ေသာသူ အတြက္ဆိုလွ်င္ သူ သြားေလရာရာ အရာရာတုိင္းလည္း စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ေနေလ သည္။ ေတာ ေတာင္ ျမစ္ ေခ်ာင္းမ်ားသည္ စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ေနသကဲ့သို႔၊ အရက္ခြက္ႏွင့္ စစ္တုရင္ ခံုမ်ားလည္း စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ေနေပသည္။ လႏွင့္ ပန္းပြင့္ကေလးမ်ားသည္လည္း သူ႔အတြက္ စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္"တဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ စာဖတ္သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေလွေလာင္းနဲ႔ ေရေၾကာင္း ကို စုန္ဆန္ခဲ့ရာမွာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့သမွ် ရႈေမွ်ာ္ခင္းေတြ၊ အရာ၀တၳဳေတြဟာ စာအုပ္ ေတြသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ သဘာ၀ေလာကေပၚရွိ စာေပသာလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း ယံုမွားစရာ မရွိပါဘူးေနာ္။ ယံုမွားသံသယ ရွိေနတယ္ဆုိရင္လည္း အစကေန ျပန္ၾကည့္ေလ။ ဘာေတြကို ေတြ႕ရသလဲ၊ အကၡရာ စာလံုးကေလးေတြကိုသာ ေတြ႕ရတယ္ မဟုတ္လား။ ဟဲ … ဟဲ … ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့တဲ့ သဘာ၀ေလာကေပၚရွိ စာေပပါဆိုတာ စာဖတ္သူ လက္ခံရလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္သူ ဟာ ဒီအကၡရာ စာလံုးကေလးေတြကို ေဖာက္ထြင္းၿပီး၊ အဲဒီအကၡရာ စာလံုးကေလးေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ ျပသထားတဲ့ ရႈေမွ်ာ္ခင္းေတြကိုသာ ျမင္ေနရမွာမို႔ စားပြဲခံုေပၚရွိ ရႈေမွ်ာ္ခင္းအျဖစ္နဲ႔ လည္း ေလ့လာၾကည့္ရႈႏိုင္ပါတယ္လို႔ ဆိုစကားဟာလည္း မမွားႏိုင္ပါဘူးနာ္။
ကဲ … အခုဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းသတ္မွတ္ထားတဲ့ ခရီးလမ္းအဆံုးကို ေရာက္ၿပီမုိ႔ လမ္းခြဲၾကစို႔ေနာ္။ ခြဲၾကဦးစို႔ဗ်ာ … ေနာက္ … ေတြ႕ၾကေသးတာေပါ့။
ဆက္ရန္
.
2 comments:
မနက္က ေသခ်ာမဖတ္ရေသးလို႔ မမန္႔ခဲ့တာ။ ခုအိပ္ခါနီးမွ ေသခ်ာဖတ္ျဖစ္တယ္။
ေရးထားတာ တကယ္ကို မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္လာတယ္။ သူနဲ႔အတူ လိုက္ပါသြားသလိုပဲ။
ျမင္႐ံုတြင္မကဘူး ျမည္သံစြဲေလးေတြ ထည့္ထားေတာ့ နားထဲပါ ၾကားေယာင္မိတယ္။
ဗံုလံုဆိုတာလဲ ခုမွသိေတာ့တယ္။
ဗံုလံုတလွည့္ ငါးပ်ံတလွည့္ စကားပံုထဲက ဗံုလံု ျဖစ္မလား မသိဘူးေနာ္။
အစတုန္းက ဗံုလံုသီးလို႔ ထင္ထားတာ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ
Post a Comment