Thursday, August 26, 2010

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း (ငထြန္းကား တို႕ညီအစ္ကို) အတြဲ (၂) အပိုင္း (၅)

ေက်း႐ြာသူတုိ႔၏ လက္ေလာက္မွ် မၾကမ္းတမ္းေသာ လက္ညိဴးတစ္ေခ်ာင္းက က်ီးဒန္၏ ပါးမုိ႔မုိ႔ေပၚသုိ႔ ေရာက္ လာ၏။ က်ီးဒန္သည္ ဆတ္ခနဲပုတ္ခ်ရင္း ထရပ္၏။
' လူကုိ ဘာမွတ္တံုး၊ ပါးက်ိဳးသြားခ်င္သလား'
မႊန္မႊန္ ထူထူျဖင့္ တစ္ခြန္းေျပာအၿပီးတြင္ က်ီးဒန္မွာ တဆတ္ဆတ္တုန္ေန၏။ အေဖာ္မ်ားလည္း မင္တက္ ေနမိၿပီး မွ ထရပိမိၾကေတာ့သည္။

' အမယ္ ေတာသူမက ဆတ္ဆတ္ႀကံပါကလား '
မေကာင္းေသာ ရနံ႔လိႈင္ေနေသာသူသည္ က်ယ္ေလာင္စြာ ရယ္ေမာ၏။ သည္အျဖစ္အပ်က္ကုိ ၾကက္သြန္ခင္း မ်ားထဲ႐ွိ လူမ်ားက သတိမျပဳမိျငား၊ ကမ္းပါးေစာက္ ကုကၠိဳျမစ္မ်ားၾကား႐ွိ ငပုတုိ႔ လူသုိက္ က သတိထားမိသည္။ ခ်က္ခ်င္းခုန္ခ်ၾကသည္။

' ေဟ့ေကာင္ ေတြ မေျပးနဲ႔ '
ငပုႏွင့္ျမတ္သာေက်ာ္၊ ထြန္းအံ့တုိ႔ ေျပးေျပးဆဲဆဲ ေအာ္ေအာ္ ဟစ္ဟစ္ ေျပးလာၾကသည့္အခါက်မွသာ ' လာၾကပါဦး ေဟာသည္မွာ ' ဟူသည့္ ေငြေသာ့၏ ေအာ္သံ ေပၚလာ ေတာ့၏။ ၾကက္သြန္ခင္း တစ္နံ တစ္လ်ားအတြင္း႐ွိ လူမ်ားမွာလည္း ဤအခါက်မွသာ အေျခအေနကုိ သတိမူမိၾကသည္။ သူတုိ႔တစ္ေတြ ခက္ရင္းဆဲြ တူရင္းဆဲြျဖစ္ေနၾကခ်ိန္တြင္ ထြန္းအံ့ႏွင့္ ငပု၊ ျမတ္သာေက်ာ္တုိ႔က ေရစီးေၾကာင္းကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ မိၾကၿပီ။

ၿမိဳ႕သားျဖစ္ဟန္တူေသာ ငမူးႏွစ္ေယာက္မွာ ေတာင္ေျပးရမည္သုိ႔ ေျမာက္ေျပးရမည္သုိ႔ ျဖစ္ေနၾကရာက ေျပးေပါက္ ပိတ္ေနၿပီ။
' ဘာလဲ၊ ကုိယ့္လူတုိ႔က ဘာလုပ္ခ်င္လုိ႔လဲ '
ေရစီးေၾကာင္းတြင္ လက္ခုပ္ျဖင့္ ခပ္ၿပီး ေရေသာက္ေနသူက ျပဴးတူးၿပဲတဲ ဟန္႔၏။

' အဲဒါ လုပ္ခ်င္လုိ႔ေဟ့ '
' သူ မဟုတ္ဘူး၊ သူ မဟုတ္ဘူး၊ ဟုိေကာင္ ဟုိေကာင္ '
ေ႐ႊသစ္၏ ေအာ္သံအဆံုးတြင္ ထြက္ေပးစ ငမူးလည္း ယုိင္ဆင္းသြားေလ၏။ ၾကက္သြန္ခင္းမ်ားထဲမွ ေျပးလာၾက သူမ်ားတြင္ ရပ္မိရပ္ဖမ်ား ပါ၀င္ၾကသည္။ ဦးစံေအး၊ ဦးကံေမာင္၊ ဦးေသာင္းစသည္ျဖင့္။ သုိ႔ေၾကာင့္ ငမူးႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ခ်က္စီသာ အ႐ုိက္ခံရ၏။

' မင္းတုိ႔ႀကိဳက္လုိ႔ ေသာက္ရင္လည္း ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ ေအးေအး ေဆးေဆး သြားၾကမွေပါ့ '
ဦးစံေအးက လူႀကီးပီပီ ဤမွ်သာေျပာျငား၊ ငပုကုိမူ ၀ုိင္း၀န္းဆဲြလဲြေနၾကရ၏။

' ရမ္းဘုိကုန္းသားအေၾကာင္းကုိ ျပပါရေစ၊ လႊတ္ၾကစမ္းပါ၊ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ၊ ငါ ၿမိဳ႕သားဆုိၿပီး'
ၿမိဳ႕သားဟန္ လူႏွစ္ေယာက္သည္ အမူးေျပသြားဟန္ျဖင့္ သုတ္ေျခတင္ၾက၏။ 'တာလမ္းကျပန္ရင္ အ႐ုိက္ ခံရမွာစုိးလုိ႔ ေခ်ာင္း႐ုိးအတုိင္း ျပန္လာၾကတာျဖစ္မယ္' ဟု ဦးစံေအးက ထင္ျမင္ခ်က္ေပးသည္။
' ဒါျဖင့္ လည္း ေအးေအးျပန္ေပါ့ဗ်ာ၊ အခုေတာ့ မိန္းကေလးေတြကုိ ထိကပါးရိကပါးနဲ႔ ေသမွာေပါ့'

' ဟုတ္တယ္၊ က်ဳပ္တုိ႔သာ ၾကက္သြန္ခင္းထဲေရာက္မေနရင္ သည္သူငယ္ေတြ မေသေတာင္ ေသေကာင္ေပါင္းလဲေတာ့ ျဖစ္မွာ '
ဦးေသာင္း မွတ္ခ်က္ခ်ေနစဥ္၊ ႐ြာထဲမွ လူေတြ အုပ္ခ်ၿပီး ဆင္းလာၾက၏။ ဦးကံေမာင္ ဦးစံေအးတုိ႔မွာ ထုိလူအုပ္ ကုိ ဆီးဆုိ႔ထိန္းသိမ္းေနရျပန္၏။ ထုိကိစၥသည္ ဤေနရာတြင္ပင္ဤမွ်ျဖင့္ ၿပီးျပတ္ သြားေသာ္ျငား၊ အောကာင္းဆက္ကား ႐ွည္လ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေလ၏။

အေၾကာင္းေသာ္ကား ထုိညေနက လယ္ျပင္သုိ႔ ေရာက္ေနေသာ ေဆး႐ုိးက က်ီးဒန္ကုိယ္စား ငပုတုိ႔အား ထန္းရည္တုိက္ေသာေၾကာင့္ ေပတည္း။
ေဆး႐ုိးက ထန္းရည္တဲအနီးတြင္ ေသာက္ပဲြစးပဲြက်င္းပမည္။ ပဲႀကီးေလွာ္ 'တစ္ခါးပုိက္' ယူလာမည္။ ထန္းရည္၊ ငါးျမဴႀကိဳတင္မွာထားၿပီးၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ျမတ္သာေက်ာ္က သေဘာမတူ။
' တုိ႔ဘာသာ တုိ႔ ေဘးထြက္ေနေပမဲ့ အသိက တစ္ေယာက္မဟုတ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာမွာပဲကြ။ ေျပာခ်င္တာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မေျပာရဘူး'
သုိ႔အတြက္ ေဆး႐ုိးတုိ႔ အိမ္ေနာက္ေဖး႐ွိ ကုိင္းေတာထဲသုိ႔ ထန္းရည္အုိးေတြ ႀကိဳတင္ပုိ႔ထားသည္။ ေန၀င္သည္ ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ကုိင္းေတာထဲတြင္ ဆံုၾကသည္။

မယ္ႂကြယ္စုိး သည္ သူ႔သားႀကီး မူးပံု႐ူးပံုကုိၾကည့္ၿပီး သားငယ္ငမူးျဖစ္မလာေစရန္ ႀကိဳတင္ ႏွိပ္ကြပ္ ထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဆး႐ုိးမွာ ယခုထက္ထိ မေသာက္တတ္ေသး။ မေသာက္တတ္ ေသးေသာ္ျငား သူ႔ ေ႐ွ႕တြင္ ေ၀ပံုက် အၾကမ္းပန္ကန္ ေရာက္ေရာက္လာသည္။ သူက အီေလးအာေလး လုပ္ေနလုိက္၊ ေဘး က လူက ေကာက္ယူေမာ့လုိက္ျဖင့္ ေဆး႐ုိး၏ ၀မ္းထဲသုိ႔ ထန္းရည္ တစ္ပန္းကန္စာျပည့္ေအာင္ မေရာက္ ေသးေခ်။ ထန္းရည္တစ္ျမဴ ကုန္ခါနီးတြင္ ငပု အာ႐ႊင္လာ၏။

' မတီးလုိက္ရတာ နာသကြာ၊ ေနာက္ေစ့ကုိ ပင့္လွန္ၿပီး ႐ုိက္လုိက္ရရင္ '
' ေဟ့ေကာင္ စကားကုိ တုိးတုိးေျပာ၊ အေမၾကားလုိ႔ ဆင္းလာရင္ ငါကေတာ့ အေျပးပဲ ေမာင္ '
မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ ၀ုိင္းထဲတြင္ သူ႔သားကုိ လက္ပူးလက္ၾကပ္ မမိျငား၊ က်န္ခဲ့သူေတြကုိ သိမ္းက်ံဳးၿပီး မဆဲဆုိ မ႐ုိက္ႏွက္ပါဟု အာမ မခံႏုိင္ေပ။ သုိ႔အတြက္ ငပု၏ ဖြာေလာင္ဖြာေလာင္ အသံႀကီးသည္ နိမ့္ဆင္း သြား၏။

' ၿမိဳ႕သား ငမူးက က်ီးဒန္ရဲ႕ပါးကုိ တုိ႔သတဲ့ ဆုိတာလည္း ၾကားေရာ၊ စိတ္ထဲမွ 'ဖ်င္း'ခနဲ ျဖစ္သြားသကြ၊ ဒါေပမဲ့ သည္ေကာင္မ ငါ့ကုိမွ မႀကိဳက္တာ တုိ႔ပေစ့ဆုိၿပီး ျပန္ထုိင္ခ်င္ေပမဲ့ 'ငါတုိ႔ ရမ္းဘုိကုန္း ႐ြာသူ ပါကလား၊ ရမ္းဘုိကုန္းဟာ ငါတုိ႔႐ြာ 'ဆုိတဲ့ စိတ္လည္း၀င္လာေရာ ကုကၠိဳျမစ္ၾကားက ခုန္ခ် ေတာ့တာပဲေဟ့'
ေဆး႐ုိး လက္လြတ္သြားေသာ ညေနက ပဲြႀကီးပဲြေကာင္းကုိ ထြန္းအံ့က စားၿမံဳ႕ျပန္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

' တူလုိက္ေလ အေကာင္ရာ '
ျမတ္သာေက်ာ္က ေပါင္ကုိပုတ္ၿပီး ေထာက္ခံ၏။ ' ဒါေပမဲ့ ' ဟူ၍လည္း စကားဆက္ရန္ ပ်ိဳးေသး၏။
' ဒါေပမဲ့ ေခြးေတြေတာင္မွ ကုိယ့္၀ုိင္းကေခြးကုိ တျခားအပုိင္းက ေခြးစိမ္းလာကုိက္ရင္ ၀ုိင္းကုိက္ ၾကတာကြ။ ၀င္ကုိက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အေကာင္မႀကီးေသးတဲ့ ေခြးကေလးတြက ေဟာင္တယ္။ အဲ တုိ႔က လူ။ ေခြးေလာက္မွ ညီညြတ္စိတ္မ႐ွိရင္ ေခြးေအာက္ ေရာက္သြားေတာ့မွာေပါ့'

' ဒါေပါ့ ဒါေပါ့၊ ရမ္းဘုိကုန္းကလူကုိ ေစာ္ကားတာဟာ ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာကုိ ေစာ္ကားတာပဲကြ။ ကုိယ့္႐ြာကုိ ေစာ္ကားတာေတာ့ ေၾကာင္ေတာင္ၾကည့္မေနႏုိင္ဘူးေမာင့္'
ျမတ္သေက်ာ္ ႏွင့္ ထြန္းအံ့၊ ငပုတုိ႔ ပလုတ္ပေလာင္းေျပာေနရာသုိ႔ ေဆး႐ုိး ၀င္ေျပာႏုိင္သည္မွာ 'ငါမ႐ွိတာ နာသကြာ' ဟူ၍သာျဖစ္၏။

' ေအး ဒါေပမဲ့ '
ျမတ္သာေက်ာ္က စကားစလုိက္သျဖင့္ က်န္လူမ်ားက စိတ္၀င္တစား နားစြင့္ၾက၏။ လေရာင္ဟပ္ေသာ အဆီျပန္မ်က္ႏွာႀကီးကုိ ၀ုိင္း၀န္းၿပီး ၾကည့္ေနၾက၏။
' အေနာက္ဖ်ားက ဘခ်ဳပ္ၾကက္သြန္ခင္း '
' ဘယ္က ဘခ်ဳပ္ရမွာတံုး၊ လင္းပင္စုကပါကြာ၊ ဘယ္သူတဲ့ သူ႕နာမည္ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ပါကြာ '
' ထားပါကြာ အေနာက္ဖ်ားက ၾကက္သြန္ခင္း ဘာျဖစ္သတံုး '

ျမတ္သာေက်ာ္ႏွင့္ ထြန္းအံ့၏ အခက္အခဲကုိ ေဆး႐ုိးက ၀င္ေရာက္ၿပီး ျဖတ္ေပး၏။ ျမတ္သာေက်ာ္က သူ႔စကားကုိ ' ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ရမ္းဘုိကုန္းသားျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ ေျပးမလာဘူးကြ' ဟုဆက္၏။
' ေဟ ဘယ္သူေတြတံုး '
ေဆး`၇ုိးအပါအ၀င္ သံုးေယာက္သား၏ အေလာတႀကီး ေမးသံ။
' ငႂကြက္နဲ႔ တင္ေမာင္ေလ၊ ၾကက္သြန္ခင္းခ႐ုိးကုိ ခုိၿပီး ေခ်ာင္းၾကည့္ေနၾကပါေရာလား'

စကား၀ုိင္း တိတ္သြားသည္။ ထန္းရည္မ်ိဳခိသံ 'ဂြပ္'ခနဲ ေပၚလာ၏။ သည္တစ္ေအာင့္မွ်ၾကာမွ 'လုပ္ေလကြာ၊ မင့္အလွည့္' ဟူသည့္အသံ ခပ္အုပ္အုပ္ေပၚလာ၏။
ေငြလ၀န္းသည္ မျပည့္၀ုိင္းေသးျငား ႐ႊန္း႐ႊန္းလက္လက္သာေနသည္။ ေလးထပ္ေက်ာင္း ထန္းေတာဆီမွ ဇီးကြက္တစ္ေကာင္၏ ေဒါသတႀကီးေအ္သံေပၚလာသည္။ ေဆး႐ုိးတုိ႔အိမ္၀ုိင္း၏ ေနာက္ေဖးဘက္ရာဟုေထာင့္႐ွိ ငထြန္းကားတုိ႔၏ တဲကေလးမွာ လေရာင္ေအာက္၌ ၿငိမ္၀ပ္ေနသည္။

ဇီးကြက္ျမည္သံအစဲတြင္ ေခ်ာင္းကမ္းပါးေလွကားထစ္ထိပ္သုိ႔ လူတစ္ေယာက္ ကုန္းကုန္းကြကြျဖင့္ ေရာက္လာသည္။ ထန္းရည္ကုိ အာစြတ္႐ံုမွ် ပါးစပ္နံ႐ံုမွ် သာေသာက္ေသာ ေဆး႐ုိးက ဤအျမင္းအရာကုိ ေကာင္းစြာ ျမင္သည္။ သူ႔အစ္ကုိ ငထြန္းကား ေခ်ာင္းဟုိဘက္႐ြာမ်ားမွ ျပန္လာလွ်င္လည္း ယခုႏွယ္ ပုန္းလွ်ိဳး ၀ွက္လွ်ိဳး ခ်ဥ္းကပ္မလာရာ။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ သူခုိးေလာ။ သူခုိးဆုိလွ်င္လည္း ႏြားသူခုိးျဖစ္ဖုိ႔ မ်ားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ႏြားသူခုိးသည္ တစ္ေယာက္တည္း မလာတတ္။

ထုိမသကၤာစရာ မည္းမည္းကုိ အျခားသူေတြ ျမင္သေလာဟု ေဆး႐ုိးအကဲခတ္သည္။ ျမင္ဟန္မတူ။ သတိထားသူမ႐ွိေခ်။ သုိ႔ေၾကာင့္ ေဆး႐ုိးလည္း ပုဆုိးကုိ မလ်က္၊ ဟုိေယာင္ေယာင္ သည္ေယာင္ ေယာင္ထြက္လာၿပီး ကမ္းပါးအေျခကုိ ကပ္လာသည္။ ေစာက္မတ္သည့္ ေနရာက မ်ားေသာေၾကာင့္ ေဆး႐ုိးမွာ တက္စရာ ႐ုတ္တရက္ မေတြ႕။ ကုပ္ေခ်ာင္း ကုပ္ေခ်ာင္း လူတက္သည့္ ေရစပ္ လေွကားအတုိင္း အေျပးတက္သည္။ ပဒုိင္းခ်ံဳထဲ ေျပး၀င္သည္။ တဲတံစက္ၿမိတ္ေအာက္မွ မည္းမည္း သ႑ာန္ တစ္ခု ထြက္လာသည္။ အမ်ိဳသမီးတစ္ေယာက္၏ သြင္ျပင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ႔မရီးဟူ၍သာ ေဆး႐ုိး ယူမွတ္လုိက္သည္။

ေဆး႐ုိး ျမင္လုိက္ရသည္မွာ ဤမွ်သာျဖစ္သည္။ ပထမအမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ဟုထင္ရေသာ မည္းမည္းသ႑ာန္သည္ ရဲရဲ တင္းတင္း မ႐ွိေသာ ဟန္ပန္ျဖင့္ ၀င္သြားသည္။ ဒုတိယ သူ႔မ႐ီးဟု ထင္ရေသာ မည္းမည္းသ႑ာန္သည္ ထဲထဲမွ ထြက္လာ၏။ ထုိႏွစ္ေယာက္ဆက္စပ္မႈ ႐ွိသေလာ၊ ပတ္သက္ မႈ မ႐ွိေသာ တုိက္ဆုိင္မႈေလာ၊ ေဆး႐ုိးမသိပါ။ ထပ္မံၿပီး စလယ္၀င္အုိး တစ္လံုးခ်က္ၾကာမွ် ေစာင့္ၾကည့္ ေသးသည္။ ထူးထူးျခားျခား လႈပ္႐ွားမႈလည္း မေပၚလာ။ ေနာက္ေၾကာင္းလည္း မေအးေသး သျဖင့္ ေဆး႐ုိး ျပန္ဆင္းခဲ့ရ၏။

စင္စစ္အားျဖင့္ မယ္ၿငိမ္းစည္အား သကၤာယန မကင္းစရာကုိ ေဆး႐ုိးတစ္ေယာက္သာ သိသည္မဟုတ္။ အေမ လည္း သိပံုရသည္။ သုိ႔တေစ မယ္ႂကြယ္စုိးလည္း ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္းမွ်သာ သိဟန္တူ၏။ ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း သိလွ်င္ ျမင္လွ်င္ သည္ေလသံ ထြက္မည္မထင္။

' ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေနမိမင္းကုိ မာတလိ နတ္သားက ငရဲျပည္ကုိ လုိက္ျပေတာ့ ခါး ေက်က္ေဆာင္ႀကီးနဲ႔ အႀကိတ္ခံေနရတဲ့ ငရဲသူတစ္ေယာက္ကုိျမင္လုိ႔ ဘာေၾကာင့္ သည္လုိ ခံရတာတံုး ေမးတဲ့အခါ ' မွန္လွပါ အ႐ွင္မင္းႀကိး၊ လူ႔ဘ၀မွာ သေယာက္ လင္ေျမွာက္ထားခဲ့သူေတြ ခံရတဲ့ ငရဲပါဘုရား'လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္သတဲ့၊ သိပ္ေၾကာက္ဖုိ႔ေကာင္းတာ'
သမီး မယ္မွ်င္အား ဆံုးမေလဟန္ျဖင့္ ေခၽြးမၾကားေအာင္ အသံျမွင့္လ်က္ေျပာေသာ မယ္ႂကြယ္စုိးအသံ။

' အင္း ေမ်ာက္ေမြးတဲ့မိန္းမမ်ား ေသမွ ငရဲခံရတာ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ အခုဘ၀မွာလည္း လူတကာ အထင္ေသး ခံရ၊ လူေတာမတုိးသူေတာမတုိးနဲ႔ ႐ွက္စရာပါ'
ေဆး႐ုိး သည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘဲြ႕ မသင္ရမီ ထြက္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္ အေမေျပာေသာ ငရဲခန္း သည္ လဲြေခ်ာ္သေလာ မွန္သေလာ မသိပါ။ မသိေသာ္ျငား မ႐ီးကုိ သံသယ၀င္သည္။ သံသယစိတ္ အခံ႐ွိထားသျဖင့္ အေမ့စကားသည္ မရီးကုိ ေစာင္းေျမာင္း သတိေပးသည္ခ်ည္း ထင္မွတ္ ေနေလ၏။

ရမ္းဘုိကုန္း ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားသည္ ႐ြာေတာင္ပုိင္း၌ ဦးဘမွန္၏ အိမ္ႀကီး တည္႐ွိေနသည့္အတြက္ လြန္စြာ ဂုဏ္ယူသည္။ ဦးဘမွန္ရဲ႕အိမ္ႀကီးကုိလည္း ျမင္ဖူးတယ္႐ွိေအာင္၊ လမ္းႀကံဳတဲ့အခါ ၀င္ခဲ့ပါ လားဟု ၀င့္၀ါစရာ မ႐ွိ ႀကံဖန္ၿပီး ၀င့္၀ါၾကသည္။

မယ္ၿငိမ္းစည္ မွာလည္း ယခု သည္အိမ္ႀကီးႏွင့္ သံုးအိမ္ေက်ာ္႐ွိ ေျမကြက္သုိ႔ ေျပာင္းရမည္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ႐ႊင္ေန၏။ သုိ႔ေသာ္ မယ္ႂကြယ္စုိးႏွင့္ သား ငထြန္းကားမူ မ႐ႊင္။ အဘယ္မွာ ႐ႊင္ပါမည္နည္း။ အေမ ေျပာပံု ကုိၾကည့္။

' ေကာင္းပါ့ေတာ္၊ ေကာင္းပါ၊ မိဘေျပာတစ္လ၊ မယားေျပာတစ္ည ဆုိသမႈတ္လား။ မယားက ' ပလပ္တတ္တတ္ညပ္တတ္တတ္' ေျပာလိုက္တာ တစ္ခါတည္း မိဘရင္ကုိ စံုကန္ေတာ့တာပဲ'
အေမ မယ္ႂကြယ္စုိး ေျပာမည့္သာ ေျပာရသည္။ စိတ္ထဲတြင္ သေဘာက်ေနသည္။ အေမ ဆင္းလာၿပီး ႐ုိက္မည္ ဆုိးေသာေၾကာင့္ က်ိတ္ၿပီး ရန္ျဖစ္ေနသံကုိ မၾကာခဏၾကားရသည္။ 'လင္နဲ႔ မယား ၾကင္ၾကင္ နာနာ ရယ္ရယ္ၿပံဳးၿပံဳးမ႐ွိရင္ စီးပြားမျဖစ္ဘူးတဲ့ 'ဟု အေမေျပာေသာ္ျငား 'ငေျပာ' သာျဖစ္သည္။ က်ိတ္ၿပိး ရန္ျဖစ္မႈကား ရပ္စဲမသြားေပ။ အကယ္၍ ငထါန္းကား လင္မယား ေ႐ႊ႔ေျပာင္းသြားၾကပါက နားခ်မ္းသာၿပီ၊ စိတ္ခ်မ္းသာ ရာ၏ ဟု ေဒၚႂကြယ္စုိး မွတ္ထင္ခဲ့ေစကာမူ အမွန္ ေျပာင္းေတာ့မည္ျပင္ဆင္ေသာအခါ ရင္ထဲ၌ ဟာေန၏။

' ဒါေပါ့ေလ သည္မွာေတာ့ ေယာကၡမေတြကုိ ေၾကာက္ရ၊ မတ္နဲ႔ ေယာက္မကုိ အားနာရမႈတ္လား။ ေတာင္ပုိင္းကုိ ေျပာင္းသြားေတာ့ ေဇာင္းထဲက ျမင္းကုိ လႊတ္လုိက္သလုိ'
ေဒၚႂကြယ္စုိးသည္ ျမင္းတစ္ေကာင္ဟီသည့္အသံျဖင့္ ဟီျပလုိက္ေသးသည္။ မယ္မွ်င္မွာ မရယ္ဘဲ မေနႏုိင္။ ပါးစပ္ကုိ လက္၀ါးအုပ္လ်က္ ေခ်ာင္းစပ္သုိ႔ ေျပးကာ ဟားတုိက္ရယ္ေမာရသည္။
' လမ္းေခၚ ေပ်ာ္မွည့္ဆုိတာ ဒါမ်ိဳးေပါ့။

ငါ့သား ငႏံုငအ ခမ်ာ ပဲြအသြားေကာင္းလုိ႔ မိန္းမလည္နဲ႔ေတြ႕ လာတာ၊ ေဆးခတ္ၿပီး ဖမ္းသလား၊ တံစူး၀ါးနဲ႔ လုပ္တဲ့ ေလးကုိပဲ အတင္အခ် လုပ္သမားလားမွ မသိတာ'
အေမ၏ သည္အေျပာသည္ ငထြန္းကားအား ပုိႏွိပ္စက္ေနသည္။ အိမ္ေဆာက္ရာသုိ႔လာၿပီး 'အဲ' သူမ်ား တဟီးဟီး တဟားဟား ျဖစ္ေနျငား ငထြန္းကား မ႐ႊင္ျပေခ်။ မတတ္သာစြာ ေခါင္းညိတ္ ေခါင္းခါ ျပရျငား၊ အၿပံဳးေသႀကီးျဖင့္။ အမွန္မွာ ငထြန္းကား မေ႐ႊ႕ခ်င္။ မိဘအရိပ္ကုိ ခုိေနရသျဖင့္ လံုၿခံဳသည္ထင္၏။ 'အေမေရ၊ ငါးပိ တစ္ခါ ခတ္ေလာက္၊ အေမေရ ၾကက္သြန္ကေလးတစ္ဥေလာက္' ဟု ေလခ်ိဳကေလးျဖင့္ ေျပာကာ ေျပာကာ ႏႈိက္၍ ရႏုိင္သည္။

မယ္ၿငိမ္းစည္တြင္ ကေလး႐ွိေနၿပီ။ ' ႐ွက္ေသာေၾကာင့္ မည္သူကုိမွ် မေျပာပါႏွင့္'ဟု မယ္ၿငိမ္းစည္က ေတာင္းပန္ထားသျဖင့္ မိဘကုိပင္ အသိမေပးရေသး။ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ ကုိယ့္တြင္ ကေလး ေျမးငယ္ ႐ွိေနပါက ကိယ္ပူသည္ကအစ 'အေမေရ' အစ ခ်ီကာ ေမးျမန္းႏုိင္၏။ မိဘက တျခား၊ ကုိယ္က တျခား ေနရေသာအခါ အိမ္နီးခ်င္းသာ႐ွိသည္။ အိမ္နီးခ်င္းဆုိရာ၌ ကုိယ့္ထက္ သိဦးမွ။ ထုိ႔ျပင္ စိတ္ေကာင္း႐ိွဦးမွ။ သုိ႔ျဖစ္၍ မိဘအရိပ္မွ ငထြန္းကား မခြာခ်င္။ မခြာခ်င္ေသာ္ျငား မယ္ၿငိမ္းစည္က အေနအထုိင္ မတတ္။ အေမ့ပါးစပ္ႏွင့္ တစ္ေန႔မဟုတ္ တစ္ေန႔ ေတြ႕ေတာ့မည္။ ေယာကၡမႏွင့္ ေခၽြးမ မေခၚႏုိင္မေျပာႏုိင္ျဖစ္မွ ေျပာင္းရသည့္ အေနသုိ႔ ငထြန္းကား အေရာက္မခံႏိုင္။ ေဆး႐ုိးသည္ပင္ ဟီလာတုိက္ေနေသာ မ႐ီးကုိ ၾကည့္၍မရ။ ၾကည့္၍ရျခင္းမွာ အစ္ကုိႏွင့္ ဖီလာျဖစ္ေနေသာ္ေၾကာင့္ပင္။ မ႐ီးျမဴးသည္ႏွင့္အမွ် အစ္ကုိ ငထြန္းကားသည္ မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ မျမဴးရသနည္း။

အိမ္ကေလးသည္ လူတစ္က်ိပ္ အဲေသာေၾကာင့္ တစ္နံနက္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေပၚလာသည္။ တြင္းတူး တုိင္ထူရန္ ႀကိဳးစားသူ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္ကတည္းက ၀ါးခဲြကာ ထရံရက္ေနသူက ရက္ေနခဲ့ၾကသည္။ ေခါင္တန္း ခ်ဳပ္တန္း ႐ုိက္ၿပီးခ်ိန္၊ အျခင္တန္းခ်သူက ခ်ေနခ်ိန္တြင္ ဇလီသပ္ခ် ထားေသာ ထရံမ်ားက သူ႔ေနရာႏွင့္သူ ကာေနၾကၿပီ။ သုိ႔အတြက္ အမုိးကုိ သက္ကယ္မုိးၿပီးခ်ိန္တြင္ ဆင့္၀ါးစီၿပီး ၀ါးၾကမ္းခင္းၿပီး ျဖစ္သြားေတာ့သည္။

က်န္လူမ်ား ေခ်ာင္းထဲေျပးၿပီး ေရခ်ိဳးေသာ္ျငား ေဆး႐ုိးမခ်ိဳးႏုိင္ေသး။ ေခါင္းနဲ႔မလြတ္ေသာ သက္ကယ္ တံစက္ၿမိတ္မ်ားကုိ စုစည္းတန္သည္ကုိ စည္း၊ ျဖတ္တန္သည္ကုိ ျဖတ္သည္။ ငထြန္းကားကလည္း တံစက္ၿမိတ္ေအာက္တြင္ ေျမာင္းရာ ေပးေနသည္။
' အစ္ကုိ ေနမေကာင္းဘူးလား '
' ေကာင္းပါတယ္ကြာ '
' ေကာင္းတယ္သာ ဆုိတယ္ '

ေဆး႐ုိးသည္ စကားဆက္ရန္ ေဘးဘီသုိ႔ ၾကည့္သည္။ မရီးလာေနသျဖင့္ စကားမဆက္ျဖစ္။
' ေမာင္ေလးေရ 'ဗ်ပ္ခြက္' ႏွစ္ခြက္ေလာက္ ငွားေပးပါဦး'
ေဆး႐ုိးစိတ္တုိသြားသည္။ ' ခင္ဗ်ားတစ္ေန႔လံုး ဘာလုပ္ေနတာတံုး' ဟု ေအာ္ေငါက္ပစ္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဆး႐ုိးအစား ငထြန္းကားက ေငါက္သည္။
' ထမင္းေကၽြးဖုိ႔ ခ်က္အၿပီးမွာ ဗ်ပ္ခြက္အသင့္ ႐ွိရမယ္ဆုိတာ ညည္းမသိဘူးလား '
' ဘယ္အိမ္မွာ ဗ်ပ္ခြက္႐ွိမွန္းမွမသိတာ '

' မသိရင္ေမးေပါ့၊ ညည့္မွာ႐ွိတဲ့ပါးစပ္ဟာ အတင္းေျပာဖုိ႔ခ်ည္း မဟုတ္ဘူး၊ မသိတာကုိ သိေအာင္ေမး ရာမွာလည္း အသံုး၀င္တယ္'
မယ္ၿငိမ္းစည္ ႏႈတ္လွန္မထုိးဘဲ ဟီးခနဲ ငုိခ်လုိက္ေလ၏။
' မရီးတုိ႔ဟာကဗ်ာ၊ မဂၤလာယူရမယ့္ အိမ္သစ္မွာ ငုိရတယ္လုိ႔၊ ကုိင္း တိတ္ တိတ္ က်ဳပ္ သြားငွားေပးပါ့မယ္ '

ထမင္းေကၽြးေသာ အလွဴမဂၤလာ ေဆာင္မ်ားတြင္ ' စားပဲြခံု'ကုိ အသံုးျပဳေနၿပီျဖစ္ျငား အိမ္မ်ားတြင္မူ ဗ်ပ္ခြက္ မ်ားျဖင့္သာ ထမင္းစားၾကဆဲ႐ွိေသး၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အိမ္အဲသူမ်ားကုိလည္း ဗ်ပ္ခြက္ျဖင့္ပင္ ထမင္းေကၽြးၾကသည္။ ေဆး႐ုိးသည္ တဟီးဟီး တဟားဟား စားေသာက္ေနၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မ်ား အတြက္ ဟင္းလုိက္ရင္းက အစ္ကုိႏွင့္ မရီးအား မၾကာခဏ လွည့္ၾကည့္သည္။

အေမေျပာလည္း ေျပာစရာပါတကား။ ငထြန္းကားသည္ လယ္ထဲတြင္ ကၽြဲႀကီးတစ္ေကာင္ႏွင့္မျခား စြမ္းပကားထက္ေသာ္ျငား၊ လူမႈေရးတြင္ ငႏံုငအႀကီးပါတကား။ ယခုပင္ ၾကည့္၊ မယားက မ်က္ရည္ျဖင့္ အႏုိင္ယူသည္ကုိ ခ့ေနရပါၿပီေကာ။ ေဆး႐ုိးသည္ မရီးမယ္ၿငိမ္းစည္အား ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္မိသည္မွာ ဤအႀကိမ္သည္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္၏။ သည့္ေနာက္တြင္ကား အစ္ကုိ႔ အိမ္ေ႐ွ႕မွ ျဖတ္သြားေသာ္ျငား မ၀င္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မရီးႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္း မဆံုရေတာ့ေခ်။ မဆံုရ ေသာ္ျငား သိေနသည္။ ၾကားေနသည္။ အေမ ႀကိဳတင္ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့သည့္အတုိင္း မယ္ၿငိမ္းစည္သည္ ေဇာင္းထဲမွ လႊတ္ေသာ ျမင္း ျဖစ္ေနပံု မွာ ထန္းရည္ (ထည့္ျခင္း၊ အရက္ခ်က္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မယ္ၿငိမ္းစည္၏ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ' ကၽြန္မ ေယာက္်ား ေသာက္ဖုိ႔ ကေလးပါ' ဟူ၏။

ငထြန္းကားသည္ မယ္ၿငိမ္းစည္အား အေၾကာင္းျပဳလ်က္ မယ္ၿငိမ္းစည္ႏွင့္ အေၾကာင္းမပါမီကတည္းက အရက္ျပတ္ခဲ့သည္။ ယခု မယ္ၿငိမ္းစည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ပင္ အရက္ ျပန္ေသာကေနေခ်ၿပီ။ အေၾကာင္းေသာ္ကား မယားကုိ ေျပာမရေသာေၾကာင့္တည္း။ ထန္းတဲသုိ႔ မသြား၊ အရက္ဖုိသုိ႔မသြားဘဲ လြယ္လင့္တကူ ေသာက္ရသည့္အတြက္ ငထြန္းကားမွာ အရက္နံ႔ အၿမဲနံေနသည္။ သူသည္ အိမ္ေထာင္ ခဲြသြားေသာ္ျငား မိဘလယ္ကုိ ပစ္မထား။ သူ႔ညီထံသုိ႔ ေန႔စဥ္လာသည္။ ေဆး႐ုိးႏွင့္ ေန႔စဥ္ဆံုၾကသည္။

' အစ္ကုိ႔ဟာကဗ်ာ မနက္အေစာႀကီးလည္း ေသာက္တာပဲ '
' ညီေလးရာ မေန႔ညတုန္းက အနံ႔ပါ'
အရက္ႏွင့္ ပလုတ္က်င္း၊ အရက္ႏွင့္မ်က္ႏွာသစ္သူမ်ား၏ လက္သံုးစကားကုိ ေဆး႐ုိးရယ္ေမာ၏။

' အစ္ကုိတုိ႔ အရက္သမားေတြရဲ႕ တစ္ဆရာတည္းက သင္ေပးလုိက္တဲ့ ဂါထာကလည္း တစ္ပုဒ္ တည္း ပါကလား'
' ညီေလး မင္း မသိဘူးေနာ္၊ ငါ့ရင္ထဲမွာ ဘာျဖစ္ေနသလဲ ဆုိတာ '
' ဘာျပဳလုိ႔ တံုးအစ္ကုိ '
' ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူးကြာ'

ဆက္ရန္
.

3 comments:

ကိုေဇာ္ said...

ျမန္မာဘီယာ ဆိုတာ ထန္းရည္တဲ႔. . ဒါေပမဲ႔ေလ..
ျမန္မာအျမည္းက်ေတာ႔ ပဲၾကီးေလွာ္ ျဖစ္ေနတာေတာ႔ ရင္နာတယ္။

:P said...

ဘာေတြျဖစ္ၾကဦးမလဲ...............

ေမာင္သီဟ said...

ကူးသြားျပီဗ် ေအးေဆးျပန္ဖတ္မွရမွာ း)
သိတယ္ဟုတ္ း) ေက်းဇူးအစ္မေရ