Monday, August 2, 2010

ၾကယ္နီ အပိုင္း (၂၁)

အထင္ေတာ္လဲြလုိ႔ရယ္
(၁)

' ဆယ္လံအေစာက္၊ ေရထဲေအာက္သုိ႔၊ ထုတ္ေခ်ာက္စုပ္စုပ္၊ စံုးစံုးငုပ္၍၊ စမ္းခုပ္သေရာ္၊ သူေပၚ စိမ္းစား၊ တံငါသားလွ်င္၊ လည္ၾကားသံုးရစ္၊ မည္းခ်စ္ရင္ေျပာက္၊ ေရေႁမြေဟာက္ကုိ၊ လန္႔ေၾကာက္ မ႐ွိ၊ ငါးဟုမိ၍၊ လည္စိကုိင္ဆုပ္၊ ၀မ္းသာ႐ုပ္ျဖင့္၊ သူႏုပ္ကၽြန္ေလ်ာ္၊ ၾကည့္လ်က္ေပၚေသာ္၊ ေျမာ္ကတံုးတံုး၊ အလူဆံုးဟု၊ ႏွလံုးမဆံ့၊ ရင္တီးအံ့သုိ႔၊ သိႏွံ႔ပညာ၊ ထုိေရာ္ငါလည္း၊ ပမာဤတူ၊ စည္းစိမ္ထူ၍၊ ႐ွိမ္းပူမထိ၊ ခ်မ္းသာ႐ွိလ်က္၊ သတိျမင္က်ယ္၊ သူေတာ္ႏြယ္ကုိ၊ ယုိးမယ္မဲ့လွ်င္း၊ အခ်င္း စစ္ေဖြ၊ ႀကံတံုေခ်က၊ ေမြးေရခပင္း၊ ႏွလံုးတြင္း၌ သားညႇင္းအသြင္၊ မီး၀ယ္ကင္းသုိ႔၊ ပိတ္ပင္ မျပန္႔၊ ႐ံႈ႕႐ံႈ႕ုတြန႔္လ်က္၊ ေၾကာက္လန္႔ထိတ္စြာ၊ ေဘာ္သံုး႐ြာတြင္၊ ၀ါ၀ါ လည္းေလွာင္၊ သူတုိ႔ ေဘာင္ကား။    ။   ေျပာင္ေျပာင္ငါ့အား ၿငိသတည္း။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆုေတာင္းခန္းပ်ိဳ႕ကုိ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ ေလွ်ာက္လွန္ေနမိပါသည္။ ဆု ေတာင္းခန္းပ်ိဳ႕ မွာ ခက္ခဲနက္နဲလြန္းလွ၍ ကၽြန္ေတာ္၏ ႏုနယ္ေသးသိမ္ေသာ ဥာဏ္ကေလးျဖင့္ သေဘာ မေပါက္ ႏုိင္ဘဲ ႐ွိသည့္အတြက္ စာအုပ္ကုိသာ ေလွ်ာက္လွန္ေနေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္အာ႐ံုမွာမူ တျခား ေရာက္ကာ ပ်ံ႕လြင့္လ်က္႐ွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ဤစာအုပ္ကေလးသုိ႔ ေရာက္ေသာ အခါ စိတ္အာ႐့ုသည္ တစ္ခ်က္တည္း တန္႔ရပ္သြား၍ ဤစာပုိဒ္ကေလး၀ယ္ တည္ၿငိမ္စြာ စူးစုိက္မိ ေတာ့၏။ မွန္သည္၊ ဤစာပုိဒ္ ကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္အာ႐ံုတစ္ခုလံုးကုိ သိမ္းက်ံဳးညိႈ႕ယူ လုိက္ပါေလၿပီ။

စင္စစ္ စာဆုိ အ႐ွင္မဟာသီလ၀ံသ၏ ဆုိလုိရင္းမွာ ဆုေတာင္းခန္းပ်ိဳ႕၌ မ႑ိဳင္ ဇာတ္ေဆာင္သူ ျဖစ္ ပါ၀င္ေသာ သုေမဓာပုဏၰားသည္ မိမိကုိယ္ကုိ တံငါသည္ႏွင့္ ႏိႈင္း၍ ေလာကီစည္းစိမ္ကုိ ေႁမြ ေဟာက္အသြင္ တင္စားကာ၊ တံငါသည္ သည္ မိမိအား အႏၱရာယ္ျပဳမည့္ ေႁမြေဟာက္ကုိပင္ ငါးဟု ထင္မွတ္ကာ ၀မ္းသာ အားရ ျဖစ္ေနသလုိ၊ သူသည္လည္း ေလာကီစည္းစိမ္ကုိပင္ အဟုတ္ႀကီး ထင္ကာ တပ္မက္ေမာ ေနမိေၾကာင္း၊ ပညာျဖင့္ ဆင္ျခင္မိမွ ေလာကီစည္းစိမ္ႀကီးကုိ စက္ဆုပ္႐ြံ႐ွာ မိေၾကာင္း ျပဆုိလုိရင္းျဖစ္၍၊ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ တကယ့္ေႁမြကုိ တကယ့္ငါးဟု ထင္မွတ္ကာ တကယ့္ တံငါသည္တစ္ဦးကုိ ကုိယ္ေတြ႕ မ်က္ျမင္ ေတြ႕ႀကံဳဖူးခဲ့သည့္အတြက္ ဤစာပုိဒ္ကေလး ကုိမွ ထူးထူး ျခားျခား စူးစုိက္လုိက္မိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အခ်ိန္မွာ ညဥ့္ ၁၁ နာရီခန္႔႐ွိၿပီျဖစ္၍ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက၌ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္းသာ လႊမ္းမုိးႀကီးစုိးေန သည္။ အျပင္ဘက္ မွ ညင္သာညံ့ႏုေသာ ေဆာင္းေလေအး၏ တုိးေ၀ွ႕တုိက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ထြက္ေပၚ လာေသာ သစ္႐ြက္ ခတ္သံ ကေလးမ်ားသာ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ အိမ္ထဲသုိ႔ တုိး၀င္လာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သာယာ ခ်ိဳေအးလွေသာ သစ္႐ြက္ခတ္သံကေလးမ်ားကုိ မၾကားႏုိင္ေလာက္ ေအာင္ပင္ အာ႐ံုတစ္ခုလံုး ဤစာပုိဒ္ ကေလး၌သာ စံုးစံုးနစ္ျမဳပ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ စကၡဳအာ႐ံုမွာ စာပုိဒ္႐ွိ စာလံုး ကေလးမ်ား အေပၚ ၌ အစုန္အဆန္ ပ်ံ၀ဲေနသည္။

' ဆယ္လံအေစာက္၊ ေရထဲေအာက္သုိ႔၊ ထုတ္ေခ်ာက္စုပ္စုပ္၊ စံုးစံုးငုပ္၍၊ စမ္းခုပ္သေရာ္၊ သူေပၚ စိမ္းစား၊ တံငါသားလွ်င္၊ လည္ၾကားသံုးရစ္၊ မည္းခ်စ္ရင္ေျပာက္၊ ေရေႁမြေဟာက္ကုိ၊ လန္႔ေၾကာက္မ႐ွိ၊ ငါးဟုမိ၍၊ လည္စိ ကုိင္ဆုပ္၊ ၀မ္းသာ႐ုပ္ျဖင့္၊ သူႏုပ္ကၽြန္ေလ်ာ္၊ ၾကည့္လ်က္ေပၚ ေသာ္၊ ေျမာ္ကတံုးတံုး၊ အလူဆံုးဟု၊ ႏွလံုး မဆံ့၊ ရင္တီးအံ့သုိ႔ ...' ။
ကၽြန္ေတာ္၏ မ်က္စိေအာက္မွ စာလံုးကေလးမ်ားသည္ အသက္၀င္၍ လူးကာလြန္႔ကာႏွင့္ လႈပ္႐ွား လာသည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္က ထင္မိ၏။ ေဟာ ေနာက္ေတာ့ လူးလြန္႔လႈပ္႐ွားလ်က္႐ွိေသာ စာလံုး ကေလး မ်ားသည္ မႈန္တ၀ါး၀ါးျဖစ္လာရာမွ ေနာက္ဆံုးတြင္ လံုး၀ပင္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ႀကံဳ ခဲ့ဖူးေသာ အတိတ္မွ အရိပ္ကေလးမ်ားက စာလံုးကေလးမ်ား ေနရာတြင္ အစား၀င္ယူလုိက္ပါၿပီေကာ...။

(၂)

မုိးဦးက် လ ၀ါဆုိ။
မုိးသား တိမ္လိပ္မ်ား ကင္းစင္၍ သာယာၾကည္လင္ေသာ ေန႔တစ္ေန႔။
အလ်ား ၁၀ ေပခန္႔႐ွည္ေသာ ေလွငယ္တစ္စင္းသည္ ဗ်င္းဘဲြ႐ြာမွ ကြင္းဘက္သုိ႔ ခပ္သြက္သြက္ ေ႐ြ႕လ်ား ေနသည္။ ေလွဦးအနီး႐ွိ ေလွကန္ေပၚတြင္ ကန္စြန္းစည္းကုိ ခံထား၍ အေပၚမွ ငါးထုိးေသာ ' ေဆာင္ပံု 'ကုိ တင္ထား သည္။ ေလၿငိမ္သည့္အခါျဖစ္၍ ေလွသည္ လူးျခင္း ေစာင္းျခင္း မ႐ွိဘဲ ၿငိမ္သက္စြာပင္ ေ႐ြ႕လ်ား ေန၏။

ေလွဦးေပၚတြင္ေတာ့ ႐ုပ္ရည္ၾကမ္းတမ္း ႀကံ့ခုိင္သန္စြမ္းေသာ အသြင္ကုိ ေဆာင္ေနသည့္ ေယာက္်ားႀကီး တစ္ေယာက္။ လံုခ်ည္ကုိ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ထားသည္။ ကုိယ္တြင္ အက်ႌမရွိ။ ဟုိ အေ၀းမွ မုိးကုပ္စက္၀ုိင္း၏ ျပာလဲ့လဲ့ ေနာက္ခံတြင္ မည္းနက္ေသာ သူ႔ေက်ာေျပာင္ႀကီးမွာ အထင္းသား ေပၚလြင္ေနသည္။ တက္ တစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ေလွဦးမွ မတ္တတ္ရပ္၍ ေလွာ္ေနသည္ ျဖစ္ရာ တက္ကုိ ေရထဲသုိ႔ ႏွစ္၍ အားစိုက္ကာ ေလွာ္ယက္ လုိက္သည့္အခါ၌ သူ႕လက္ျပင္ ႂကြက္သားမ်ား၊ လက္ေမာင္းႂကြက္သားႏွင့္ ေပါင္တံမွ ႂကြက္သား မ်ားသည္ အလွျပေနေသာ ကာယဗလသမား တစ္ဦးကဲ့သုိ႔ ဖုထစ္ႂကြ႐ြလာသည္။ သူ႔ေခါင္းတြင္ လံုခ်ည္ေဟာင္း တစ္ထည္ကုိ ေပါင္းထား၍ အေပၚကမွ ခေမာက္ကုိ ေဆာင္းထားသည္။ တံငါသည္ ကုိဖုိးေငြ ၏ ႐ုပ္လံုးေပၚ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္။

ေလွပဲ့တြင္မူ ဘ၀၏ ကႏၱာရလမ္းၾကမ္းႀကီးကုိ အပန္းတႀကီး ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့ရဟန္ျဖင့္ အ႐ြယ္ႏွင့္ မလုိက္ေအာင္ အုိစာလ်က္႐ွိေသာ မိန္းမႀကီးတစ္ဦး။ ေလွပဲ့ေပၚတြင္ထုိင္လ်က္ ေလွကုိပဲ့ေပးရင္း ေလွာ္ ေနသည္။ အသက္ သံုးဆယ္ခန္႔မွ်သာ ႐ွိေသးေသာ္လည္း ဇရာ၏ အမွတ္လကၡဏာျဖစ္ေသာ အေရး အေၾကာင္း အတြန္႔ကေလးမ်ားသည္ သူမ၏ မ်က္ႏွာေပၚ၀ယ္ ခုိနားစ ျပဳေလၿပီ။ သူမ၏ အတိတ္၌ ေပ်ာ္႐ႊင္ ခ်မ္းေျမ့မႈ၊ ပစၥဳပၸန္၀ယ္ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးမႈ၊ အနာဂတ္တြင္ ေမွ်ာ္လင့္ အားတက္ဖြယ္ တစ္စံုတစ္ခုမွ် မ႐ွိေလ ေရာ့သလား မသိ။ သူမ၏ မ်က္လံုး၌ ေတာက္ပေသာ အရိပ္ အေယာင္ဆုိ၍ အစအနကေလးမွ် ႐ွာမရဘဲ ေမွးမွိန္ ေဖ်ာ့ေတာ့ကာ မုိးတိမ္မ်ား ပိတ္ဖံုးလ်က္႐ွိေသာ အာကာျပင္လုိ မိႈင္းညိဳ႕ေနသည္။

ဆင္းရဲဒုကၡကုိ လံုး၀ မေတြ႕ႀကံဳဖူးသူ တစ္ဦးသည္ သူမ၏ မ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္႐ံုမွ်ႏွင့္ ဆင္းရဲဒုကၡ၏ အနက္ အဓိပၸာယ္ ကုိ အလြယ္တကူ သိႏုိင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေနသည္။ သူမ၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကုိ အလြယ္ တကူ သိႏုိင္ေအာင္ သ႐ုပေဆာင္ေန သည္။ သူမ၏ ကုိယ္တြင္ကား ထဘီတစ္ထည္ကုိ ရင္႐ွားထား၍ ေခါင္းေပၚ တြင္ ခေမာက္တစ္လံုးကုိ ေဆာင္းထားသည္မွအပ အျခား၀တ္စားတန္ဆာကား နတၳိ။ သူမ ကေတာ့ တံငါ သည္ကုိဖုိးေငြ၏ ဇနီးသက္လ်ာ မေငြ႐ြက္။

ေလွသည္ ညင္သာစြာပင္ ေ႐ြ႕လ်ားေနသည္။ ေလကလည္း လံုးလံုးကုိ ၿငိမ္ေနပါသည္။ ေရျပင္ သည္လည္း လိႈင္းၾကက္ခြပ္ကေလးပင္ မထဘဲ ေရသင္ျဖဴးခင္းကာ ပကတိ ၿငိမ္သက္ေနသည္။ ရင့္က်က္ေသာ သမာဓိ ႐ွိသည့္ ေတာရေထရ္၏ မ်က္ႏွာျပင္လုိ ဣေႁႏၵရလွပါ၏။

    ဣေႁႏၵရလွေသာ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚ၀ယ္ ေလွငယ္သည္ ဦးကေလးကုိ ေမာ့၍ ေၾကာ့ေၾကာ့ ကေလး ေ႐ြ႕ေနရာ၊ ေလွသြားရာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး႐ွိ ေရျပင္သည္လည္း တည္ၿငိမ္ရာ မရ႐ွာဘဲ လႈပ္လႈပ္ ႐ွား႐ွား ျဖစ္သြား၏။ ေလွဦးမွ ေရကုိ ခဲြလုိက္သည့္အတြက္ ေလွတစ္ဖက္တစ္ခ်က္၌ လိႈင္းတြန္႔ ကေလး မ်ားျဖစ္သြားကာ တည္ၿငိမ္ေသာ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚ၀ယ္ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားရင္း က်န္ရစ္ ခဲ့ၾကေတာ့၏။

ေရာက္ေပၿပီ။ ဒုိက္ပင္မ်ား၊ ျမက္မ်ား၊ ေဗဒါပင္အုပ္မ်ား၊ ကန္စြန္းေဖာင္မ်ား၊ ကညြတ္ေဖာင္မ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ ေနသည့္ ကြင္းထဲသုိ႔ ေလွငယ္ကေလးသည္ ေရာက္ေနခဲ့ေပၿပီ။ ေလွပဲ့မွ မေငြ႐ြက္သည္ ေလွကုိ အ႐ွိန္သတ္ ၍ ခပ္ျဖည္းျဖည္းသာ ေလွာ္ေနေတာ့သလုိ၊ ေလွဦးမွ ကုိဖုိးေငြကလည္း ေလွ အေလွာ္ ရပ္လုိက္ၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ ႐ွိ ဒုိက္ပင္မ်ား၊ ျမက္ပင္မ်ား၊ ကန္စြန္းေဖာင္မ်ား၊ ကညြတ္ေဖာင္ မ်ားကုိသာ လ်င္ျမန္ ဖ်တ္လတ္ ေသာ မ်က္လံုးအစံုျဖင့္ လႊမ္းၿခံဳစူးစမ္းရင္း လုိက္ပါေနသည္။

သူတုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ အဘယ္သုိ႔ေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေလွငယ္ကုိ စီးကာ ကြင္းထဲသုိ႔ လာေရာက္ ခဲ့ၾက ပါသနည္း။
အေမး ႐ွိလွ်င္ အေျဖသည္လည္း ႐ွိရေပမည္။ သည္ေမးခြန္းကုိ ေလွဦးဘက္မွ ေလွကန္႔ေပၚ႐ွိ ကန္စြန္းစည္း ေပၚတြင္ အလ်ားလုိက္ တင္ထားေသာ မွိန္းသြားခုနစ္ေခ်ာင္းတပ္ ငါးထုိးေသာ ' ေဆာင္ပံု ' ႀကီးက တိက် စြာ အေျဖေပးေနပါသည္။ မွန္သည္။ သူတုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ ငါးထုိးရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေလွငယ္ကုိ စီးကာ ကြင္းထဲ သုိ႔ လာေရာက္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔မွ စ၍  ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔အထိကြင္းကုိ အစုိးရပုိင္သည္ျဖစ္ ရာ ' အစုိးရပုိင္သည့္ရက္တြင္ ဆင္းရဲသားမ်ားသည္ ေဆာင္းတစ္လံုး၊ မွိန္းတစ္လက္၊ ငါးမွ်ားတံ တစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ကြင္းထဲ၌ ႐ွာေဖြစားေသာက္ႏုိင္၏' ဟု အစုိးရမင္းမ်ားက ႀကီးမားေသာ မဟာက႐ုဏာႏွင့္ အခြင့္ အေရး ကေလးမ်ား ေပးသနားထားေတာ္မူသည့္အတြက္ ရ႐ွိေသာ အခြင့္ အေ၇းကုိ ပုိင္ႏုိင္စြာ အသံုးခ်ရန္ ငါးထုိးေသာ ' ေဆာင္ပံု ' တစ္လက္ျဖင့္ ကြင္းထဲသုိ႔ သူတုိ႔ ေရာက္ ႐ွိလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ေလၿငိမ္ေနသျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္႐ွိ ေရေပၚ တစ္ေတာင္ခန္႔၊ တစ္ထြာခန္႔ ျမင့္တက္ေနေသာ ဒုိက္ပင္ ကေလးမ်ား၊ ျမက္ပင္ကေလးမ်ားႏွင့္ ကန္စြန္းေဖာင္၊ ကညြတ္ေဖာင္ကေလးမ်ားသည္ လံုး၀ လႈပ္႐ွားျခင္း မ႐ွိဘဲ ၿငိမ္သက္ေနပါ၏။ ကုိဖုိးေငြ၏ စူး႐ွေသာ မ်က္လံုးအစံုမွာ ဤၿငိမ္သက္ေနေသာ ဒုိက္ပင္မ်ား၊ ျမက္ပင္ မ်ား အေပၚ၀ယ္ လႊမ္းၿခံဳက်က္စားကာ လႈပ္႐ွားလ်က္႐ွိေသာ ဒုိက္ပင္ႏွင့္ ျမက္ပင္ကုိ ႐ွာေဖြေန၏။

ေရေအာက္႐ွိ ငါး၏ အသြားအလာ အကူးအသန္း အမ်ိဳးအမည္ကုိ ေရေပၚျမင့္တက္လ်က္႐ွိေသာ ဒုိက္ပင္၊ ျမက္ပင္ မ်ား၏ လႈပ္႐ွားျခင္းျဖင့္ သဲလြန္စ ႐ွာေဖြကာ ေနာက္ေယာင္ခံလုိက္ၿပီး ထုိးရသည္ ျဖစ္၍ လႈပ္႐ွား ေနေသာ ဒုိက္ပင္ႏွင့္ ျမက္ပင္ကုိ သူ ႐ွာေဖြေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ငါးထုိးသမုိင္း၌ ငါးထုိးျခင္း အစအဦး အခ်ိန္ျဖစ္ ၍ လက္ေတြ႕ဆည္းပူးရယူခဲ့ေသာ အေတြ႕အႀကံဳ ဗဟုသုတမ်ား ေခါင္းပါးလွေသးသည့္အတြက္ ယခုေခတ္ ၌ ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔လုိ ငါးထုိးသမားမ်ားကဲ့သုိ႔ လႈပ္႐ွားေနေသာ ဒုိက္ပင္၊ ျမက္ပင္မ်ားကုိ ျမင္႐ံုမွ်ႏွင့္ ငါးအမ်ိဳး အမည္ကုိ ခဲြျခားႏုိင္စြမ္း မ႐ွိေသးေပ။
ေတာင္ ေျမာက္ ၀ဲ ယာ ပတ္၀န္းက်င္တစ္၀ုိက္႐ွိ ဒုိက္ပင္၊ ျမက္ပင္မ်ား အေပၚ၀ယ္ ပ်ံ၀ဲလ်က္႐ွိေသာ သူ႔မ်က္လံုး အစံုသည္ တစ္ေနရာတြင္ ရပ္တန္႔သြားေလၿပီ။ ထုိေနရာတြင္ ျမက္ေတာကေလးတမွ် ျမက္ပင္ မ်ားသည္ စု၍ ေပါက္ပြားေနရာ၊ ဤ စု၍ ေပါက္ပြားေနေသာ ျမက္ပင္မ်ားသည္ အလယ္ တည့္တည့္မွ တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္ ကဲြကြာသြားကာ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွ ျမက္ပင္ကေလးမ်ားမွာလည္း လႈပ္႐ွား ယိမ္းယုိင္ လ်က္႐ွိၾက၏။

သူ႕ကုိယ္ကာယသည္ ဆတ္ခနဲ ျဖစ္သြားကာ လႈပ္႐ွားလ်က္႐ွိေသာ ျမက္ပင္ကေလးမ်ားမွ မ်က္လံုး ကုိမခြာဘဲ၊ 'ကၽြတ္ ကၽြတ္' ဟု စုတ္သပ္လုိက္ၿပီး ေနာက္ေလွပဲ့မွ မေငြ႐ြက္အား လက္၀ါးကာျပလုိက္ ၏။ ဘာကုိ ဆုိလုိသည္ကုိ နားလည္ထားၿပီး ျဖစ္ေနေသာ မေငြ႐ြက္ကလည္း ေလွကုိ တျဖည္းျဖည္း ႏွင့္ အ႐ွိန္သတ္ ၍ ရပ္လုိက္၏။
ေရေအာက္မွ ငါးသည္ ျမက္ေတာကုိ တုိးေ၀ွ႔ေနေပၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ျမက္ပင္မ်ားသည္ ငါးသြားရာ လမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ ကဲြကြာသြားကာ လႈပ္ယမ္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါကုိ 'ျမက္တုိးငါး' ဟု ေခၚရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ဒုိက္ပင္တစ္ပင္တည္း သြက္သြက္ခါ လႈပ္ယမ္းေနေအာင္ ဒုိက္ပင္ ၌ တြယ္ကပ္ ေနေသာ ေရညႇိကုိ ေရေအာက္မွေနၿပီး ကုိက္ဆဲြတတ္သည့္ ငါးကုိမူ 'ျမက္ကုိငါး'ဟု ေခၚရသည္။ ယခု သူ ထုိးရမည့္ ငါးမွာ 'ျမက္တုိးငါး' ျဖစ္သည္။

    ငါးသည္ တစ္ေနရာတည္း၌ ရပ္တန္႔မေနဘဲ၊ ေ႐ွ႕သုိ႔ ဆက္လက္တုိးေ၀ွ႕သြားလာလ်က္ ႐ွိျခင္းေၾကာင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ျမက္ပင္မ်ားမွာ ျပန္ေစ့သြားၿပီး၊ ေ႐ွ႕မွ ျမက္ပင္ကေလးမ်ားကေတာ့ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ ကဲြကဲြ သြားသည္။ ျမက္ပင္အက္ေၾကာင္းမွာ အတန္ငယ္ က်ယ္၀န္းသည့္အတြက္ ေရေအာက္၌ တုိးေ၀ွ႕ ေနေသာ ငါးသည္ အေကာင္အထည္ အတန္ပင္ႀကီးေသာ ငါးျဖစ္ေၾကာင္း သူ သိရသည္။

ကဲြအက္ေၾကာင္းသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ေ႐ွ႕သုိ႔သာ ေ႐ြ႕လ်ားေနရာ သူႏွင့္ အတန္ငယ္ ေ၀းကြာ သြားၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ သူသည္ 'ေဆာင္ပံု' ျဖင့္ ေ႐ွ႕သုိ႔ ဆတ္ခနဲ ဆတ္ခနဲ ႏွစ္ခ်က္ သံုးခ်က္ ျပလုိက္၏။ ကုိဖုိးေငြ၏ အရိပ္အျခည္ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ေနေသာ မေငြ႐ြက္ကလည္း သူ႔အား ေ႐ွ႕သုိ႔ အနည္းငယ္ ဆက္ေလွာ္ ရန္ အရိပ္အျခည္ ျပေနေၾကာင္း နားလည္သည္ျဖစ္၍ ေ႐ွ႕သုိ႔ ေလွာ္ ေပးလုိက္၏။ လက္လွမ္း မီေလာက္သည့္ ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ကုိဖုိးေငြသည္ ' ေဆာင္ပံု 'ကုိ ေျမႇာက္၍ ေ႐ြ႕လ်ားေနေသာ ကဲြအက္ေၾကာင္း ၏ ေ႐ွ႕သုိ႔ အနည္းငယ္ ႀကိဳ၍ ခ်ိန္ကာ လက္လႊတ္ ထုိးခ်လုိက္၏။
ထိသြား ေပၿပီ။

ေရေပၚတြင္ ေပၚလ်က္႐ွိေသာ ' ေဆာင္ပံု ' လက္ကုိင္႐ုိးမွာ ထိထားေသာ ေရေအာက္မွ ငါး၏ ႐ုန္းကန္ မႈေၾကာင့္ သြက္သြက္ခါေအာင္ လႈပ္ယမ္းေနရျခင္းက ငါးကုိ ထုိးမိထား ေၾကာင္း သက္ေသခံေနပါၿပီ။ ငါးကုိ လက္လႊတ္ ထုိးၿပီးလွ်င္ ၿပီးခ်င္း၊ ေလွပဲ့မွ မေငြ႐ြက္က ေဆာင္ပံု ႐ွိရာသုိ႔ ေလွကုိ ခပ္သြက္သြက္ ေလွာ္ပုိ႔ လုိက္သျဖင့္၊ ကုိဖုိးေငြသည္ ေဆာင္ပံု လက္ကုိင္႐ုိးကုိ လွမ္းကုိင္ကာ ေရေအာက္ ေျမႀကီးဆီသုိ႔ ထုိးစုိက္ ဖိကပ္ထား၏။ သုိ႔မွသာ ေရေအာက္႐ွိ ငါးသည္ ႐ုန္း၍ မလြတ္ႏုိင္ဘဲ သူ႕လက္တြင္းသုိ႔သာ စိတ္ခ်လက္ခ် သက္ဆင္း ရေပမည္။

မေငြ႐ြက္သည္ ေလွပဲ့မွေန၍ ေလွဦးသုိ႔ ေလွ်ာက္လာကာ ကုိဖုိးေငြ၏ လက္တြင္းမွ ' ေဆာင္ပံု ' လက္ကုိင္ ႐ုိးကုိ လွမ္းကုိင္ထုိးစုိက္ထားသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္၊ သူက ေဆာင္ပံု လက္ကုိင္႐ုိးမွ လက္ကုိ ျပန္လည္ ႐ုပ္သိမ္းလုိက္ကာ ေရထဲသုိ႔ ခုန္ခ်လုိက္၏။ ေနာက္ ' ေဆာင္ပံု '႐ုိးကုိ ကုိင္လ်က္ပင္ ေရထဲသုိ႔ ငုပ္ကာ ႐ုန္းကန္ေနေသာ ငါး၏ ဇက္ကုိ ဖမ္းကုိင္ၿပီး ေဆာင္ပံုေရာ ငါးပါ ေဖာ္တင္လာ၏။
မေငြ႐ြက္က ေက်နပ္စြာ ၿပံဳးလုိက္၍ ကုိဖုိးေငြကုိ အားရပါးရ ရယ္လုိက္၏။ သူတုိ႔၏ ဘ၀၌ သဘာ၀က်ေသာ ဟာသျဖစ္သည္။ သည္ဟာသသည္သာ ႏွစ္လုိဖြယ္ရာ အၿပံဳးျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မေငြ႐ြက္က ၿပံဳး၏။ ကုိဖုိးေငြ က ရယ္၏။ ၿပံဳး ... ရယ္ ... ။

သဘာ၀က်ေသာ ဟာသႏွင့္ ႏွစ္လုိဖြယ္ရာ အၿပံဳး။
' အဟီး ... ေန႔တြက္ေတာ့ စီသြားျပန္ေပါ့ ' သဘာ၀က်ေသာ ဟာသ၏ အသံပင္ျဖစ္ပါသည္။
' ဟုတ္သေပါ့ေတာ္ ... ခုတ္ထစ္ၿပီး ခုတ္သားလုပ္ ေရာင္းလုိက္ရင္ ေငြႏွစ္က်ပ္ဖုိးေတာ့ တန္းေနတာေပါ့' ႏွစ္လုိဖြယ္ရာ အၿပံဳး၏ အသံ ...။
ထုိး၍ရေသာ ငါးျမစ္ခ်င္းႀကီးကုိ ခင္းထားေသာ ေလွကပ္ေအာက္သုိ႔ သြင္းၿပီးေနာက္ ကုိယ့္ေနရာ ကုိယ္ ျပန္ယူကာ ကုိယ့္တာ၀န္ ကုိယ္ထမ္း႐ြက္ၾက၏။ မေငြ႐ြက္က ေလွပဲ့မွထုိင္ကာ တက္တစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ေ႐ွ႕သုိ႔ ေလွာ္ေပး၏။ ကုိဖုိးေငြက ေလွဦးေပၚမွ မတ္တတ္ရပ္ကာ ပတ္၀န္းက်င္႐ွိ ဒုိက္ပင္ႏွင့္ ျမက္ပင္မ်ားကုိ လႊမ္းၿခံဳ စူးစမ္းရင္း လုိက္ပါလာ၏။

ေလွသည္ ညင္သာစြာ ေ႐ြ႕ေနသည္။ အခ်ိန္သည္လည္း မွန္မွန္ႀကီး ေ႐ြ႕ေနေလသည္။ ေလွသည္ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသုိ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ကူးသန္းေနသည္။ အခ်ိန္သည္လည္း တစ္စကၠန္႔မွ တစ္စကၠန္႔သုိ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ ကူးသန္းေနသည္။ နာရီ၀က္ေတာင္ ၾကာသြားၿပီေကာ ...။

ေတြ႕ျပန္ေလၿပီ၊ လႈပ္ယမ္းလ်က္႐ွိေသာ ျမက္ပင္ကုိ တစ္ႀကိမ္ေတြ႕ျပန္ေလၿပီ။ ကုိဖုိးေငြ၏ မ်က္ႏွာ ေပၚတြင္ သဘာ၀က်ေသာ ဟာသမွ ဖူးပြင့္လုိက္ေသာ အၿပံဳးသည္ ခုိနားေလၿပီ။ လႈပ္ယမ္းေနေသာ ျမက္ပင္မွ မ်က္လံုးကို မခြာဘဲ ' ကၽြတ္ ကၽြတ္ ' ဟု စုပ္သပ္ကာ မေငြ႐ြက္အား လက္၀ါးကာျပလုိက္၏။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေလွအ႐ွိန္ လည္း တန္႔ေလၿပီ။

ကုိဖုိးေငြ၏ မ်က္ႏွာမွ အၿပံဳးသည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြား၍ နဖူးေရမ်ားတြန္႔လာသည္အထိ မ်က္ခံုးႏွစ္ ဖက္ကုိ ခ်ီထားေသာ စိတ္၀င္စားစြာ စူးစမ္းဆင္ျခင္လ်က္႐ွိသည့္ အသြင္သည္ ေရာက္႐ွိလာသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ သံသယ မကင္းျဖစ္ေနဟန္၊ ေ၀ခဲြ၍ မရဟန္၊ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ျခင္း မ႐ွိဘဲ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနဟန္ ... ေတြေ၀ေနေသာ အမူအရာသုိ႔ ေျပာင္းလဲသြားျပန္သည္။
ျမက္ပင္ လႈပ္ယမ္းပံုကား ငါးသည္ ျမက္ေတာကုိ တုိးေ၀ွ႕လုိက္၍ ျမက္ပင္သည္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ သုိ႔ ကဲြကြာသြားကာ၊ ငါးသြားရာ လမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး လႈပ္ယမ္းသြားျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ၊ တစ္ေနရာ တည္း ကြက္၍ လႈပ္႐ွားေနသည့္အတြက္၊ ျမက္ကုိက္ငါးဟု ဆုိရမွာကလည္း ျမက္ကုိက္ငါးမွာ ဒုိက္ပင္၌ တြယ္ကပ္ေနေသာ ေရညႇိမ်ားကုိ ဆဲြကုိက္ စားေသာက္သည့္အတြက္ ဒုိက္ပင္တစ္ပင္တည္းသာ လႈပ္ယမ္း ေနရမည္။ ယခုေတာ့ ျမက္ပင္ ဆယ္ပင္ခန္႔ကုိ ႀကိဳးႏွင့္ စုစည္းထားသကဲ့သုိ႔ အစည္းလုိက္ ထူးဆန္းစြာ လႈပ္ယမ္းေနသည္။

သံသယသည္ ႀကီးထြား၍လာ၏။ ျမင့္မား၍လာ၏။ ငါး ဟုတ္သလား၊ မဟုတ္ဘူးလား၊ ထုိးရမလား၊ မထုိးဘဲ ေ႐ွာင္ဖယ္သြားရမလား၊ ငါး မဟုတ္ဘူးဆုိရင္ ဘာမ်ားျဖစ္မလဲ ...။
အေျဖသည္ တစ္ခုတည္းသာ ထြက္လာလွ်င္ ျပႆနာသည္ ေျဖ႐ွင္းၿပီးသားျဖစ္ေနလိမ့္မည္။ ယခုေတာ့ အေျဖသည္ ႏွစ္ခု၊ သံုးခု ထြက္လာ၍ ျပႆနာကုိ ႐ွင္းလင္းပစ္ျခင္း မျပဳႏုိင္ဘဲ ပုိ၍သာ ႐ႈပ္ေထြးေနရသည္။ သူ႔အား မျပတ္သားသူ၊ ေတြေ၀သူဟု အျပစ္တင္ခ်င္လွ်င္ တင္ပါ၊ သူကေတာ့ ယခုအထိ ေ၀ခဲြ၍ မရႏုိင္ ေသးပါ။

ေ၀ခဲြ၍ မရျခင္းမွာ ျပတ္ျပတ္သားသား မသိ၍သာျဖစ္သည္။ ျပတ္ျပတ္သားသား မသိရျခင္းမွာလည္း ငါးထုိးသမုိင္း၌ ငါးထုိးျခင္း၏ အစအဦးခ်ိန္ခါ ျဖစ္၍ လက္ေတြ႕မွ ဆည္းပူး ရယူ ထားေသာ အေတြ႕အႀကံဳ ဗဟုသုတ မ်ားေခါင္းပါးလွေသးသည့္အတြက္ျဖစ္သည္။ မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ၊ သည္တစ္ႀကိမ္ စြန္႔စား ထုိးၾကည့္ လုိက္ရင္ေတာ့ လက္ေတြ႕ အေတြ႕အႀကံဳ ဗဟုသုတတစ္မ်ိဳးတုိးလာၿပီး၊ ေနာင္ ဤအတြက္ အခက္အခဲ ေတြ႕လာ ႏုိင္စရာ အေၾကာင္း႐ွိေတာ့ မည္မဟုတ္ေပ။

သူက ဆံုးျဖတ္လိုက္ေလၿပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အက်ိဳးအေၾကာင္း သိရေအာင္ ထုိးၾကည့္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ လိုက္ေလၿပီ။ သူသည္ ေဆာင္ပံုကုိ ေျမႇာက္၍ အစည္းလုိက္ လႈပ္ယမ္းေနေသာ ျမက္ပင္ေအာက္ေျခ႐ွိမည္ ထင္ရေသာ ေနရာေလာက္ဆီသုိ႔ မွန္းဆ ခ်ိန္႐ြယ္ကာ လက္လႊတ္ ထုိးခ် လုိက္ေတာ့၏။

ေရေပၚ တြင္ ေပၚလ်က္႐ွိေသာ 'ေဆာင္ပံု' လက္ကုိင္႐ုိးမွာ တဆတ္ဆတ္ယိမ္းထုိးလႈပ္႐ွားေနပါ၏။ ဤကား ေရေအာက္ မွ သက္႐ွိသတၱ၀ါတစ္ေကာင္အား ထုိးမိထားေၾကာင္း ေထာက္ခံေနေသာ အေထာက္အထားပင္ ျဖစ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ယခင္ ငါးႀကီးမ်ားကုိ ထုိးမိထားစဥ္ အခါမ်ားကကဲ့သုိ႔ သြက္သြက္ခါေအာင္ လႈပ္ယမ္း ေနျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ၊ သိသာ႐ံုကေလးမွ် တဆတ္ဆတ္ ယိမ္းထုိးလႈပ္႐ွားေနျခင္းက သူ႔အဖုိ႔ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနပါသည္။

ငါးထုိး သမားဘ၀၏ သူ႔အေတြ႕အႀကံဳမ်ားထဲ၌ ဤကဲ့သုိ႔ ျမက္ပင္ဆယ္ပင္ခန္႔ကုိ ႀကိဳးႏွင့္ စုစည္းထား သကဲ့သုိ႔ အစည္း လုိက္ လႈပ္ယမ္းပံုမ်ိဳး၊ ငါးကုိ ထုိးမိထားသည့္ ခါ၌လည္း ' ေဆာင္ပံု ' လက္ကုိင္႐ုိး မွာ ဤကဲ့သုိ႔ ညငင္သာစြာ ယိမ္းထုိးလႈပ္႐ွားေနပံုမ်ိဳးလုိ အေတြ႕အႀကံဳမ်ိဳးကုိ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် ေတြ႕ဖူးႀကံဳဖူး ခဲ့ျခင္း မ႐ွိေသးပါ။
မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ၊ သူ မေတြ႕ႀကံဳ မဆံုစည္းဖူးေသာ ငါးအမ်ိဳးအႏြယ္မ်ားထဲမွ ငါးတစ္မ်ိဳးျဖစ္မည္ဟု ယူဆ ကာ ေရထဲငုပ္ၿပီး ဆင္းဖမ္းရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။ ေလွေပၚမွေန၍ ' ေဆာင္ပံု 'ကုိ ဆဲြေဖာ္ ယူလွ်င္ေတာ့ ငါး သည္ လြတ္ေျမာက္သြားမည္ကုိ စုိးရိမ္ရေပသည္။

သူသည္ ေလွပဲ့မွ မေငြ႐ြက္ကုိေခၚ၍ ေဆာင္ပံု လက္ကုိင္႐ုိးကုိ ကုိင္ဖိထားေစၿပီးေနာက္၊ ေရထဲသုိ႔ ခုန္ခ်လုိက္ကာ ေရေအာက္သုိ႔ က်င္လည္စြာ ငုပ္လွ်ိဳးသြား၏။ ျပန္ေပၚလာေသာအခါ သူ႔ဘယ္ဘက္ လက္တြင္း၌ ေဆာင္ပံုကုိ ဆုပ္ကုိင္ထား၍၊ ညာဘက္လက္တြင္း၌မူ ေႁမြတစ္ေကာင္၏ လည္ပင္းကုိ ဆုပ္ကုိင္ ထားသည္။ ေႁမြ၏ ႐ွည္လ်ားေသာ ကုိယ္ကာယမွာမူ သူ႕ဘယ္ဘက္လက္တြင္း၌ ဆုပ္ကုိင္ထားေသာ ' ေဆာင္ပံု ' အသြား ခုနစ္ေခ်ာင္းကုိ ရစ္ပတ္ထားသည္။ ေဆာင္ပံု အသြားႏွစ္ေခ်ာင္းက ေႁမြ၏ ခါးလယ္ကုိ စူး၀င္ ေနသည္။

ေလွေပၚမွ မေငြ႐ြက္က ထိတ္လန္႔စြာျဖင့္ ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္ဟစ္လုိက္၏။ ကုိဖုိးေငြ၏ မ်က္ႏွာ အမူအရာ မွာ ေသြး႐ူးေသြးတန္း ျဖစ္ေနသူတစ္ဦး၏ မ်က္ႏွာမ်ိဳးျဖစ္ေနပါသည္။ စင္စစ္သူသည္ ေရေအာက ္မွာကတည္း က ေႁမြကုိက္ခံရၿပီး ျဖစ္ေနပါသည္။ ဒဏ္ရာအနာတရ ရ႐ွိ ထား၍ ေဒါထလ်က္႐ွိေသာ ေႁမြ၏ အားရ ပါးရ ကုိက္ခဲလုိက္ျခင္းကုိ ေရေအာက္မွာကတည္းက ခံယူ ရ႐ွိၿပီး ျဖစ္ေနပါသည္။ သူကုိယ္တုိင္လည္း ေရေအာက္ မွာကတည္းက ေႁမြပဲဟု သိ႐ွိထားဟန္ လကၡဏာ ႐ွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ ေသြး႐ူး ေသြးတန္း ျဖင့္ သူ႔အား ကုိက္ခဲထားေသာ ေႁမြ၏ လည္ပင္းကုိ ဆုပ္ကုိင္ၿပီး ေရေပၚ ျပန္ေပၚ တက္လာ ျခင္းျဖစ္ဟန္ လကၡဏာ႐ွိပါသည္။

မေငြ႐ြက္၏ ေအာ္သံေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္မွ ငါးထုိးသမားတစ္စုသည္ ေလွကေလးမ်ား ကုိယ္စီျဖင့္ အေျပးေရာက္လာၾက၏။ အက်ိဳးအေၾကာင္း သိရသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကုိဖုိးေငြ၏ လက္တြင္းမွ ေဆာင္ပံု ႏွင့္ ေႁမြကုိ ဖယ္႐ွားပစ္ၿပီး၊ ေႁမြဆိပ္တက္၍ မိန္းေမာလ်က္႐ွိေသာ ကုိဖုိးေငြအား ေလွေပၚသုိ႔ ဆဲြတင္ၾက၏။ ဘာလုပ္ ရမည္ကုိ မသိသျဖင့္ ႏွာႏွတ္သူက ႏွာႏွတ္၏။ နင္းႏွိပ္သူက နင္းႏွိပ္ေပး၏။
ထုိစဥ္ အတြင္း ငါးထုိးသမားတစ္ဦးသည္ တစ္စံုတစ္ရာကုိ သတိရသလုိ ကုိဖုိးေငြ၏ ' ေဆာင္ပံု 'ကုိ လွမ္းယူကာ ေဆာင္ပံုအသြား ခုနစ္ေခ်ာင္းတြင္ ပတ္ရစ္ထားေသာ ေႁမြအား အေသ႐ုိက္သတ္လုိက္၏။ ေနာက္ ပတ္ရစ္ထားေသာ ေႁမြကုိယ္ကုိ ေျဖကာ ေႁမြ၏ ခါးလယ္၌ စူး၀င္ ေနေသာ မွိန္းသြား ႏွစ္ေခ်ာင္း ကုိလည္း ဆဲြႏုတ္လုိက္၏။ ေလွေပၚတြင္ ပါလာေသာ ဓားျဖင့္ ေႁမြ၏ အၿမီးကုိ လက္ႏွစ္သစ္ခန္႔ ျဖတ္လုိက္ၿပီး ေနာက္ ပါးစပ္မွ အျမႇဳပ္တစီစီထြက္၍ မိန္းေမာေနေသာ ကုိဖုိးေငြ၏ ပါးစပ္ထဲသုိ႔ ခုတ္ျဖတ္ထားေသာ ေႁမြၿမီး ကုိ ထုိးထည့္လုိက္၏။ ကုိဖုိးေငြ သတိတစ္ႀကိမ္ ျပန္လည္လာေသာခါတြင္ 'မ်ိဳခ်လုိက္ မ်ိဳခ်လုိက္' ဟု ေျပာလုိက္ရာ ကုိဖုိးေငြလည္း အေယာင္ေယာင္ အမွားမွားႏွင့္ပင္ မ်ိဳခ်လုိက္၏။

ေႁမြကုိက္ခံရပါက ကုိက္ေသာေႁမြ၏ အၿမီးကုိျဖတ္၍ မ်ိဳလွ်င္ အဆိပ္ျပယ္သည္ဟု အယူ႐ွိၾကေသာ ေၾကာင့္ ေျမၿမီးကုိျဖတ္၍ မ်ိဳခုိင္းျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မထူးျခားလွပါ။ ေႁမြ၏ အားရပါးရ ကုိက္ခဲ ျခင္းကုိ ခံလုိက္ ရေသာေၾကာင့္ ခဏမွ်သာ သတိလည္လာၿပီးေနာက္ ျပန္၍ မိန္းေမာသြားျပန္ေတာ့ သည္။

ကြင္းထဲမွေန၍ ႐ြာဘက္ ဦးတည္ေလွာ္ယက္ကာ အိမ္သုိ႔ ေခၚေဆာင္လာခဲ့စဥ္မွာပင္ လမ္းတြင္ ေသဆံုး သြားေတာ့၏။ မေငြ႐ြက္သည္ ေအာ္ဟစ္၍ ငုိလုိက္၏။ အားရပါးရ ႐ိႈက္ႀကီးတငင္ ငုိလုိက္၏။ ငုိရေပမည္။ သူမ၏ ဘ၀၌ ဒါသည္ သဘာ၀က်ေသာ အလြမ္းျဖစ္သည္။ ေျဖမဆည္ႏုိင္ ေသာ အေဆြး ျဖစ္သည္။

သူတုိ႔အား ႐ြာသုိ႔ လုိက္ပုိ႔ၾကေသာ ငါးထုိးသမားမ်ားကား ဘ၀တူ မိတ္ေဆြတစ္ဦး၏ ဇာတ္သိမ္းခန္း အတြက္ စိတ္မေကာင္းျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္းမ်ားျဖစ္ေနသလုိ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနၾက၏။ တိတ္ဆိတ ္ၿငိမ္သက္ျခင္း ကုိ ေဖာက္ထြင္း၍ မေငြ႐ြက္၏ ငုိ႐ိႈက္သံသည္သာ ဘ၀ကုိ နာၾကည္းေဆြး ျမည့္သည့္ ငုိ႐ိႈက္သံ၊ ေသာက ပရိေဒ၀၏ ေလာင္ၿမိဳက္ျခင္းကုိ ခံရေသာ အသည္းႏွလံုးမွ ျမည္ဟည္း ထြက္လာေသာ ငုိက္႐ိႈက္သံ။ ငုိ ... ႐ိႈက္ ... သံ။
' ေဒါင္ ... ေဒါင္ ... ေဒါင္ ... '
၁၂ ခ်က္ သံေခ်ာင္းေခါက္သံသည္ အတိတ္မွ အရိပ္ကေလးမ်ား၌ ၀င္စားလ်က္႐ွိေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ အာ႐ံုအား ပစၥဳပၸန္သုိ႔ ျပန္လည္ေခၚယူလုိက္ေပၿပီ။

*

' ေဒါင္ ... ေဒါင္ ... ေဒါင္ ... '
၁၂ ခ်က္ သံေခ်ာင္းေခါက္သံသည္ အတိတ္မွ အရိပ္ကေလးမ်ား၌ ၀င္စားလ်က္႐ွိေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ အာရံုအား ပစၥဳပၸန္သုိ႔ ျပန္လည္ေခၚယူလုိက္ေလၿပီ။
ေမွးေနေသာ မ်က္လံုးသည္ ပြင့္လာ၏။ ေလးေနေသာ မ်က္ခံြသည္ ေပါ့လာ၏။ စင္းေနေသာ မ်က္ ေတာင္သည္ ေကာ့ေထာင္လာ၏။ မ်က္လံုးေအာက္၀ယ္ ေပ်ာက္ေနေသာ စာလံုးကေလးမ်ားသည္ လည္း မႈန္၀ါး၀ါး မွ တစ္ဆင့္ ထင္႐ွားျပတ္သားစြာ ျပန္ေပၚလာေပၿပီ။

' ဆယ္လံအေစာက္၊ ေရထဲေအာက္သုိ႔၊ ထုတ္ေခ်ာက္စုပ္စုပ္၊ စံုးစံုးငုပ္၍၊ စမ္းခုပ္သေရာ္၊ သူေပၚစိမ္းစား၊ တံငါသားလွ်င္၊ လည္ၾကားသံုးရစ္၊ မည္းခ်စ္ရင္ေျပာက္၊ ေရႁမြေဟာက္ကုိ၊ လန္႔ ေၾကာက္မ႐ွိ၊ ငါးဟုမိ၍၊ လည္စိကုိင္ဆုပ္၊ ၀မ္းသာ႐ုပ္ျဖင့္၊ သူႏုပ္ကၽြန္ေလ်ာ္၊ ၾကည့္လ်က္ေပၚေသာ္၊ ေျမာ္ကတံုးတံုး၊ အလူဆံုးလူ၊ ႏွလံုးမဆံ့၊ ရင္တီးအံ့သုိ႔ ... '
အတိတ္မွ အရိပ္ကေလးမ်ားကုိ ယခုပစၥဳပၸန္၌ အေကာင္အထည္ေပၚလြင္လာေအာင္ သည္ကဗ်ာက ႐ုပ္လံုးေဖာ္ေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အတိတ္၏ အရိပ္မွ ငုိက္႐ိႈက္သံကေလးကုိသာ ၾကားေယာင္ကာ ရင္ထဲ၌ တလွပ္လွပ္ ျဖစ္ေနမိသည္။ ယခုမွပင္ ေတြ႕ႀကံဳ ခံစားလုိက္ရသလုိ က႐ုဏာ သက္ေနမိသည္။ ေၾသာ္ ... ဆုိး႐ြားလွတဲ့ သူတုိ႔ဘ၀ပါကလားရယ္လို႔။

သုိ႔ေသာ္ ငါးထုိးသမားေလာက၌ ကုိဖုိးေငြသည္ ေနာင္လာ ေနာက္သားမ်ားအတြက္ သစ္လြင္ေသာ သေဘာတရားတစ္ရ္ကုိ ထုတ္ေဖာ္ျပသသြားသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေလးေလးစားစား သတိရလ်က္ ႐ွိၾကပါသည္။ မွန္သည္၊ ျမက္ပင္မ်ား အစည္းလုိက္ ယမ္းေနလွ်င္ ေရေအာက္မွ သတၱ၀ါသည္ မည္သည့္ သတၱ၀ါ ျဖစ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ကုိ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအား သူသည္ အသက္ေပး၍ ႐ွင္းလင္းျပသ သြားသူျဖစ္သည္။

အျပင္ဘက္မ် သာယာခ်ိဳေအးေသာ သစ္႐ြက္သစ္ခတ္သံကေလးမ်ားကုိ ယခုမွပင္ အရသာခံ၍ နားေထာင္မိေတာ့သည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ကင္းေစာင့္ရဲေဘာ္တစ္ဦး၏ သီခ်င္းဆုိသံ သဲ့သဲ့သည္ သစ္႐ြက္ ခတ္သံ ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္၏ နားထဲသုိ႔ တုိး၀င္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အာ႐ံုသည္ သစ္႐ြက္ ခတ္သံမွ ကင္းေစာင့္ရဲေဘာ္၏ သီခ်င္းသံသုိ႔ ကူးေျပာင္းေလၿပီ။
' အထင္ေတာ္ လဲြလုိ႔ရယ္ ... ခ်စ္တဲ့သူရယ္ ... မုန္းရက္ေလအားတယ္ '

သဲ့သဲ့မွ်သာ ျဖစ္ပါ၏။ အစမွ အဆံုးအထိ ပီပီသသ မၾကားရ။ ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ၿပံဳးလုိက္၏။ ေၾသာ္ ... သူ႔ခမ်ာ အထင္ေတာ္လဲြၿပီး မုန္းေတာ္မူသြားေသာ သူ႔ခ်စ္သူကုိ ရည္မွန္းၿပီး ဒီသီခ်င္းကုိ ဟစ္ဆုိေန႐ွာထင့္။

ကၽြန္ေတာ္ လည္း စာေရးစားပဲြေပၚမွ ဆုေတာင္းခန္းပ်ိဳ႕ကုိ ျပန္ပိတ္လုိက္၍ မတ္တတ္ထရပ္လုိက္ ကာ အေညာင္း ဆန္႔ရင္းျဖင့္ ေႁမြကုိ ငါးဟု အထင္ေတာ္ လဲြမွားခဲ့သည့္အတြက္ အေသဆုိး ေသရ႐ွာ ေသာ ကုိဖုိးေငြ ကုိ ရည္မွန္းကာ ႏႈတ္မွ ခပ္တုိးတုိး ျမည္တမ္းလုိက္၏။
' ေၾသာ္ ... အထင္ေတာ္ လဲြလုိ႔ရယ္  ..... '
-----------------------
ၿပီးပါၿပီ
.

No comments: