Friday, August 27, 2010

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း (ငထြန္းကား တို႕ညီအစ္ကို) အတြဲ (၂) အပိုင္း (၆)

ထုိစကားအဆံုးတြင္မူ ငထြန္းကားသည္ လယ္ထဲဆင္းၿပီး 'တမန္းစမ္း'သည္။ ဘယ္ႏွစပ္ ထပ္မံထြန္ရန္ ညႊန္ၾကား သည္။ မည္သည့္ေနရာ၌ "ကၽြန္း" ခံေနသည္၊ ေကာက္စိုက္သမေတြ၏ အဆဲမခံရေစရန္ ငန္းျပား ျဖင့္ တူးပစ္ စသည္ျဖင့္ အၾကံေပးတတ္သည္။ ညီထမင္းစားေနစဥ္ သေဘာမေတြ႕ေသာ ေနရာ မ်ားကို ကိုယ္တုိင္ဆင္းၿပီး ထြန္းလာ ထြန္းတတ္၏။ ေထာင့္ေကြးေနရာ မ်ားမွာ ထြန္းမ၀ေသာေၾကာင့္ ခံုႀကီး ျဖစ္ေနေလ့ရွိရာ ငန္းျပား ဆြဲၿပီး တူးလား တူးတတ္၏။

လယ္ထဲတြင္ ေဆးရိုးရွိေနလွ်င္ ကန္သင္းနားျဖတ္သည္ကအစ ၀င္လုပ္၊ ထမင္း၀င္စားေသာ ငထြန္း ကားသည္ အေဖ့ကို ရိပ္ခနဲ မျမင္လိုက္ႏွင့္၊ တစ္ခ်ိဳးတည္း ေျပးေတာ့သည္။ မနက္အေစာႀကီး ေတာင္ မေရွာင္ေတာ့ ဘူးလား ေမးကာ တစ္ႀကိမ္ ရိုက္ထားဖူးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ မူးမူး ရူးရူးျဖင့္ အမူး စက္၀န္း ကို ငထြန္းကား ပတ္ေျပးေနစသ္ ဖံုးတုန္းလံုးတုန္း တန္ေဆာင္မုန္း မကုန္႔ တကုန္တြင္ မယ္ၿငိမ္းစည္ မ်က္ႏွာျမင္သည္။ သားေယာက်္ားေလးျဖစ္သျဖင့္ ငထြန္းကားမွာ ရူးေန ေအာင္ ခ်စ္သည္။

မယ္ၾကြယ္စိုးလည္း ေခၽြးမကို မ်က္ႏွာေၾကာမတည့္ေသာ္ျငား ေရာက္လာရသည္။ တုိင္းသူျပည္သား တို႔၏ အက်ိဳးစီးပြား ကို ျပန္ေစာင္းမၾကည့္ေသာ အဂၤလိပ္အစိုးရ၏ လက္ေအာက္တြင္ အမ်ိဳးသမီး မ်ား "မီးေန" ရျခင္းသည္ အသက္ကို ဖက္ျဖင့္ထုပ္ထားရေသာ အလုပ္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မယ္ၾကြယ္စိုး လာရသည္။ ရမ္းဘုိကုန္း ႏွင့္ ႏွစ္နာရီျပင္းျပင္း ခရီးမွ်သာ ေ၀းေသာ ေရႊတစ္ဆုပ္ရြာေန မယ္ၿငိမ္းစည္၏ သားခ်င္းမ်ား မလာႏိုင္ပါ။ လက္လႈပ္မွ ပါးစပ္လႈပ္ရေသာ လက္ဖ၀ါး ေျခဖ၀ါးသမား ေတြမို႔ ျဖစ္ေပသည္။

မယ္ၾကြယ္စုိးႏွင့္ သမီး မယ္မွ်င္တို႔ မယ္ၿငိမ္းစည္ထံ၌ အလုပ္မ်ားေနၾကသည့္အတြက္ ေဆးရိုးတံသို႔ ထမင္းပို႔သူမွာ ဦးက်န္ႀကီး ျဖစ္လာသည္။ ဖေအက သားထံသို႔ ထမင္းလာပို႔ေနခ်ိန္၀ယ္ မိက်ီးဒန္ လည္း လယ္ပြဲ သံုးပြဲေက်ာ္ တစ္ေခၚသာသာေ၀းေသာ လယ္ပြဲရွိ ဖေအထံသို႔ ထမင္းပို႔လာေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ က်ီးဒန္ႏွင့္ ေဆးရိုးတို႔ မယူလွ်င္ မၿပီးေသာ အေၾကာင္းတစ္ရပ္သည္ မေမွ်ာ္လင့္ ဘဲ ေပၚေပါက္ လာခဲ့ေလ၏။

ရမ္းဘိုကုန္းရြာ၏ ရြာဦးေက်ာင္းျဖစ္ေသာ ေလးထပ္ေက်ာင္းမွ ေခါင္းေလာင္းထုိးသံ စည္ေ၀စြာ လြင့္ပ်ံလာၿပီ။ မေရွးမေႏွာင္းတြင္ သရက္ေတာေက်ာင္းႏွင့္ ေတာင္ပလူေက်ာင္းတို႔မွာလည္း လြင္လြင္ ေ၀ေ၀ ထြက္ေပၚလာသည္။
သို႔ပါလ်က္ႏွင့္ ေနသည္ မပူ။ ောဆင္းလယ္ေႏြေပကိုး။

ေျမာင္းလက္တံႀကီး၏ ၀ဲယာရွိ စပါးခင္းမ်ားမွာ ႏွင္းသီးႏွင္းစက္ကေလးမ်ားပင္ မကုန္စင္ေသးေခ်။ ႏို႔ရည္ခဲစပါးႏွံမ်ား ငိုက္ယမ္းေနေသာ စိမ္းေမွာင္ေမွာင္လယ္ကြက္မ်ားၾကားမွ မိန္းကေလး ၄ေယာက္ တေရြ႕ေရြ႕ လာေနၾကသည္။ သူတို႔ေခါင္းေပၚတြင္ ထမင္းထုပ္ကိုယ္စီ ရြက္ထားၾက သည္။

"ေဒါသမူအရာမွာ ေလေလ့၊ ေဒါသမူအရာမွာ ေယာယု၀ အေရာက္သြားပါမဗ်၊ ေယာက်္ား အာဇာနည္မုိ႔"
"သြားေဟ့ သြားဟဲ့၊ ေယာယု၀ မကလို႔ မဟာတာပႏၷပဲ သြားသြား၊ ျပန္မလာခဲ့နဲ႔။ နားညည္းလြန္းလုိ႔"
ေတးသံရွင္၏ အသံျမင့္ႏႈန္းႏွင့္ထပ္တူ ျမႇင့္ၿပီး ေအာ္လိုက္သူမွာ ေရႊသစ္ ျဖစ္သည္။
"ေကာင္မ ျမဴးမေနနဲ႔၊ ဟိုကၾကားသြားလို႔ က်ဳပ္ကို ထမင္းလာပို႔တာလားခင္ရဲ႕ ေအာ္လုိက္မွ ဟုတ္ေပ့ ျဖစ္ေနမယ္"
မယ္သုန္၏ သတိေပးသံအဆံုးတြင္ ေရႊသစ္၏ လက္၀ါးႀကီးက မယ္သုန္၏ေက်ာေပၚသို႔ ျဗဳန္းခနဲ ေရာက္သြားေလ၏။
"သူ႔လင္ၾကားရင္ အားရေအာင္လို႔ ငါ့ကို ရုိက္သေတာ့္"

"ငါ့လင္မဟုတ္ဘူးဟဲ့၊ နင့္လင္"
"ညည့္လင္ ညည့္လင္"
မယ္သုန္ သည္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အရိုက္မခံရေစရန္ မိေဖာ့ႏွင့္ က်ီးဒန္ကို တြန္းတိုက္ၿပီး လူအုပ္၏ ေရွ႕ဆံုးသို႔ ေရာက္ေအာင္ ေျပးသည္။
"ေကာင္မ ေတြေနာ္၊ ေကာင္မေတြ"
မိေဖာ့က ထုိမွ်သာေအာ္ျငား၊ က်ီးဒန္ကမူ ကန္သင္းေပၚမွ ေခ်ာ္က်လုလုကိုယ္ကို ထိန္းမတ္ရင္း ဆံုးမသည္။
"မိန္းကေလးျမင္ရင္ အလိုလိုေနရင္း ၿပီတီတီလုပ္ခ်င္ေနတဲ့ လူေတြကို ဆင္အိပ္ရာ ဆိတ္ႏိႈး သြားမလုပ္ရဘူးဟဲ ေကာင္မေတြရဲ႕"

"မသိလို႔ပါ အစ္မႀကီးရယ္၊ ေျပာပါဦး"
ေရႊသစ္က သေရာ္ေတာ္ေတာ္ ေခ်ာ္ေတာ္ေတာ္ ေျပာေသာ္ျငား က်ီးဒန္ မတုံ႔ျပန္ေတာ့ပါ။ ေရွ႕တြင္ "ေျမာင္းကူး ေရေက်ာ္" ရွိေသာေၾကာင့္ ထဘီကို ျပင္၀တ္ေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ ေလွ်ာက္လာ ေသာ လမ္း သည္ သာဒြန္း၀ေျမာင္းေဟာင္းတစ္ျဖစ္လဲ လင္းဇင္းေျမာင္း ျဖစ္သည္။

ထုိေျမာင္းသည္ အေနာက္မွ အေရွ႕သို႔ စီးဆင္းလာခဲ့ရာ ဤေနရာတြင္ ေတာင္မွ ေျမာက္သို႔ စီးဆင္း  ေနေသာ "မဲဇလီ" မုန္းေျမာင္းက ကန္႔လန္႔ခံေနသည္။ မုန္းေျမာင္း၏ အေရွ႕ဘက္ကမ္းတြင္ လင္းဇင္းေသာက္လယ္ေတြ ရွိေနေသးသည္။ မုန္းေျမာင္းေရ မတတ္ႏိုင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံေရတံ ေလွ်ာက္ျဖင့္ မုန္းေျမာင္းကို ျဖတ္ကူးေပးထားရသည္။

တစ္ေတာင္ခန္႔က်ယ္ေသာ ထုိေရတံ ေလွ်ာက္၏ ၀ဲ ယာ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ျဗက္ တစ္ထြာခန္႔ က်ယ္ေသာ သံျပားေတြ ခင္းေပး ထားသည္။ ဤအရာေပၚတြင္ ျဖတ္သန္းေလွ်ာက္လွမ္းရန္အတြက္ က်ီးဒန္ထမီျပင္ ၀တ္ျခင္း ျဖစ္ ေခ်၏။ အျပန္အလွန္ဆဲဆိုေနေသာ ေရႊသစ္ႏွင့္ မယ္သုန္တို႔လည္း တိတ္ဆိတ္ သြားၾကၿပီ။ ေရတံ ေလွ်ာက္အတုိင္း ေလဆာက္ရန္ သတိထားေနၾကသည္။

ေရတံေလွ်ာက္ကို ခြၿပီး ေလွ်ာက္ရသည္မွာ ကြတကြတ ျဖစ္သည္ဆိုကာ ေရတံေလွ်ာက္ထဲသို႔ ဆင္းၿပီး မေလွ်ာက္ရဲ။ ေခ်ာ္လဲေသာ္ ေခါင္းကြဲႏိုင္သည္။ ေခါင္းကြဲၿပီး ေအာက္ရွိ ေျမာင္းထဲသို႔ က်သြားခဲ့ေသာ္ ေရနစ္ဦး မည္။ သို႔ေသာ္ စလင္းေခ်ာင္းနံေဘးတြင္ ေနသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ "ေခြးကူး"မူ ကူးတတ္ရကား ေရနစ ္မည္ကို မစိုးရိမ္။ လယ္ျပင္မွ အူတၾကဳတ္ၾကဳတ္ လက္တရွည္ရွည္ျဖင့္ ေမွ်ာ္ငံ့ ေနသူ ထမင္းငတ္ မည္ကိုသာ စိုးရိမ္ေနသည္။

"ေကာင္မေတြ ရွားပင္ေပါင္းက သြားကူးၾကရေအာင္ဟယ္"
ေရႊသစ္သည္ ဤေနရာကို ကူးရတိုင္း အသည္းယား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေဖာ္ညႇိျငား အေဖာ္မရ။
"ဟိုေပါင္းနားမွာ ရပ္ထားတဲ့လွည္းဟာ တို႔ရြာကနဲ႔တူတယ္ေဟ့"
ထုိစကားေၾကာင့္ "ရွားပင္ေပါင္း" ဆီသို႔ မိန္းကေလးမ်ား ၿပိဳင္တူ ၾကည့္မိၾက၏။

"ေအးဟဲ့ တပ္ထားတဲ့ ႏြားေတြကို ျမင္ဖူးသလိုလိုပဲ"
ဤမွ်ျဖင့္ စကားျပတ္သြားသည္။ ေရေက်ာ္ေရတံေလွ်ာက္ကို တိတ္ဆိတ္စြာ ျဖတ္ကူးၾကသည္။ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း က်ီးဒန္တုိ႔ လူစုကြဲေတာ့သည္။ ေရႊသစ္က ေတာင္ဘက္ သို႔၊ မယ္သုန္ႏွင့္ မိေဖာ့က ေျမာက္ဘက္သို႔ တစ္လမ္း။ တည့္တည့္ သြားရမည့္သူမွာ က်ီးဒန္ တစ္ေယာက္ တည္း ျဖစ္သည္။

"က်ီးဒန္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားေနာ္၊ ဘယ္လယ္ထဲမွ ၀င္စားမေနနဲ႔"
ေရႊသစ္၏ က်ီစယ္မႈကို တုံ႔ျပန္ပံုမွာ "ဟဲ့ ေခြးနာမ"
က်ီးဒန္သည္ လယ္ၾကားေျမာင္းေပါင္အတုိင္း လာသည္။ ေရခမုိးရြက္တစ္ရြက္တေလ၏ အဖ်ားတြင္ သက္တံေရာင္ ေတာက္ေနေသာ ႏွင္းစက္ကေလးတစ္စက္တေလ ေတြ႕ရသည္။ ေရခမိုးပင္မ်ား ဆံုး သြားသည္။ ၀ဲယာတြင္ နဘူးခ်ံဳေတြ။

"ဥမၼာဒႏၱီလွပ်ိဳမကိုဋ္ရယ္က ငါ့ကို ႀကိဳက္မလားလို႔ ေမးစမ္းခ်င္ ေမးစမ္းခ်င္၊ မေတာ္ပါဘုရား၊ အဘိပါရက ခ်စ္သူမၿငီး၊ စစ္သူႀကီးဟာျဖင့္ ကၽြန္မလင္ ကၽြန္မလင္"
ေကာက္ညႇင္း စပါးရိတ္သူမ်ား၏ ေတးသံ ျဖစ္သည္။ က်ီးဒန္သည္ သီ၀ိမင္းႏွင့္ ဥမၼာဒႏၱီကို ျမင္ေယာင္ကာ ၿပံဳးသည္။ ၿပံဳးေနဆဲတြင္ နဘူးခ်ံဳထဲမွ လူတစ္ေယာက္ ဘြားခနဲေပၚလာသည္။

ငၾကြက္။ က်ီးဒန္ ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သည္။ ေျခလွမ္းတုံ႔သြားရာက "အို ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္သြားတာ ဘာျဖစ္လဲ" ဟု အားတင္းလ်က္ ဆက္ေလွ်ာက္သည္။ ငၾကြက္က လမ္းကို ပိတ္လုိက္သည္။
"က်ီးဒန္ ငါ့ကို ႀကိဳက္ပါ"
ေထာင္းေထာင္း ထေနေသာ အရက္နံ႔။
"နင့္ကို မႀကိဳက္ဘူးလို႔ ဘယ္ႏွခါေျပာရမတံုး၊ ဖယ္စမ္း"
ရင္ထဲက တဒိန္းဒိန္းျမည္ေနသည္။ မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး ထူပိန္းေနသည္။ သို႔ျဖစ္ျငား က်ီးဒန္သည္ ေနာက္မဆုတ္။ ထမင္းထုပ္ကို ပစ္ခ်သည္။ ထဘီကို ျပင္၀တ္သည္။ ငၾကြက္၏ ပြေရာင္းေရာင္း ခါးပိုက္ေထာင္ ထဲမွ ဓားေျမႇာင္တစ္ေခ်ာင္း ထြက္လာသည္။

"ေဟ့ ခ်စ္ရင္ လံုးလံုး၊ မုန္းရင္ လားလားတဲ့ေဟ့၊ ႀကိဳက္ရင္ မယား၊ မႀကိဳက္ရင္ ဓားကြ"
"လာၾကပါဦး၊ ေဟာသည္မွာ ငၾကြက္ရယ္၊ က်ဳပ္ကို"
က်ီးဒန္သည္ ငၾကြက္၏ လက္ထဲရွိ ဓားကို ၀င္လုေတာ့သည္။

"လာၾကပါဦး၊ လာၾကပါဦး ေဟာသည္မွာ ငၾကြက္"
က်ီးဒန္၏ ေအာ္သံကို ေရႊသစ္ ၾကားသည္။ လွမ္းၾကည့္သည္။ ဓားလုေနေသာ လက္ ေလးဖက္ႏွင့္ ေခါင္းႏွစ္လံုး ကို ျမင္ရသည္။
"ဓားျမ ဓားျမ၊ ဟိုေျမာင္းေပါင္ေပၚမွာ ဓားျပတိုက္ေနတယ္၊ လာၾကပါဦး"
ေရႊသစ္လည္း ထမင္းထုပ္ကို လမ္းေဘးခ်ထားခဲ့ၿပီး သံကုန္ေအာ္ဟစ္လ်က္ ေျပးလာသည္။ မယ္သုန္ႏွင့္ မိေဖာ့ သည္လည္း ေရႊသစ္ျမင္သကဲ့သို႔ပင္ ျမင္ၾကသည္။ ထမင္းထုပ္ႀကီးေတြ ရြက္လ်က္ "ဓားျပ ပါေတာ္၊ လာၾကပါဦး" ေအာ္ၿပီး ျပန္ေျပးလာၾကသည္။

ငၾကြက္မွာ မိမိရစ္္ေသာ ၾကက္မတမ္းမ၏ အခြပ္ခံရေသာ တြန္ခါစ ၾကက္ဖအလား ၾကံရာမရ ျဖစ္ သြားသည္။ အမွတ္မထင္ေသာ ခုခံမႈေၾကာင့္ ဓားေျမႇာင္မွာ က်ီးဒန္လက္ထဲ ေရာက္သြားၿပီ။ က်ီးဒန္ ကို ဓားေျမႇာင္ျဖင့္ ခ်ိန္ထားၿပီး က်ီးဒန္လက္ထဲ ေရာက္သြားၿပီ။ က်ီးဒန္ကို ဓားေျမႇာင္ျဖင့္ ခ်ိန္ထားၿပီး လက္ဆြဲ ေခၚကာ လွည္းျဖင့္ အသင့္ေစာင့္ေနေသာ တင္ေမာင္ထံ လာမည္။ သူတို႔ကိုျမင္လွ်င္ တင္ေမာင္က လွည္း တက္မည္။ က်ီးဒန္ကို လွည္းေပၚတင္၊ ပါးစပ္ပိတ္ထား။
စိတ္ကူး ယဥ္ထားသမွ် ပ်က္ရုံမက ဓားျဖင့္အထုိးခံရေတာ့မည့္မို႔ လယ္ၾကားေျမာင္းေပါင္အတုိင္း ငၾကြက္ စုန္ေျပးသည္။ ေခြးေလွးကားခ်ံဳေဘးမွ တံစဥ္ကိုယ္စီျဖင့္ လူငါးေယာက္ ေပၚလာသည္။

"ဟဲ့ ငၾကြက္၊ မုိက္ရိုင္းလွခ်ညလား၊ နင့္ႏွမကို သည္လိုလုပ္ရင္ နင္ ႀကိဳက္မလား"
ေရႊသစ္က ပါးစပ္ျဖင့္သာ ရန္ေတြ႕ျငား၊ က်ီးဒန္က သူ႔ဓားျဖင့္ သူ႔ကို ၀င္ထိုးသည္။
"က်ီးဒန္ ငါ့ႏွမ မွားမယ္"
"သူ႔အမွားက ကိုယ့္အမွားျဖစ္မယ္၊ မလုပ္နဲ႔"
ေကာက္ညႇစ္စပါး ရိတ္သူမ်ားႏွင့္ ျမက္ရိတ္သမားမ်ားမွာ က်ီးဒန္ကို မေစာင့္ေရွာက္ရဘဲ ငၾကြက္ အား ေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ေနၾကရ၏။ သို႔ေသာ္ မယ္သုန္ႏွင့္ မိေဖာ့ ေရာက္လာေသာအခါ ထမင္း ထုပ္ေတြ ကို သုတ္ခနဲ ခ်ထားၿပီး ငၾကြက္ကို ၀င္ရိုက္ၾကေတာ့သည္။

တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနၿမဲ ေျမာင္းေပါင္မွာ လူမ်ားျဖင့္ စည္ကားသည္။ "က်ီးဒန္ကို ငၾကြက္က ဓားနဲ႔ ေထာက္ၿပီး လွည္းတင္လို႔တဲ့" ဟူသည့္ သတင္းသည္ သရက္ခ်င္ကြင္းအတြင္းရွိ လယ္ပြဲမ်ားသို႔ တစ္ခဏခ်င္း ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသည္။ သရက္ခ်င္းကြင္းမွတစ္ဆင့္ ေရၾကည္ကြင္းသို႔။ ထုိမွ တစ္ဆင့္ ရြာမ်ားသို႔။
ေျမာက္ဖ်ား ရွိ လယ္ထဲသို႔ ေရာက္ေနေသာ ေဆးရိုးထံသို႔ ထုိသတင္း ေရာက္သြားခ်ိန္၀ယ္ ေျမာင္းေပါင္ ေပး၌ လူရွင္းေနၿပီ။ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲအမႈဖို႔ ရြာတိုင္းတြင္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္ သည္။

ဦးၾကြက္နီသည္ သူ႔သမီး၏ သတင္းကိုၾကားလွ်င္ ၾကားခ်င္း အိမ္သုိ႔ ျပန္လာသည္။ မ်က္ရည္ မေျခာက္ေသးေသာ သားအမိကို ပုဏၰားကြယ္၌ ေတြ႕သည္။
"သမီး ဘာျဖစ္ေသးလဲ"
"ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး အေဖ"
"ေတာ့္သမီးကို ဓားေျမႇာင္နဲ႔အခ်ိန္မွာ ေတာ့္သမီးက ဓားေျမႇာင္ကို ၀င္လုေတာ့ ဘာလုပ္ႏိုင္မွာတံုး၊ ေရႊသစ္နဲ႔ မိေဖာ့ မယ္သုန္တုိ႔က ပုစြန္က်စ္စာခဲနဲ႔ ထု၊ ဆံပင္ဆြဲ ပါ းရိုက္သတဲ့"

ေဒၚေရႊအိမ္က ရွင္းျပသျဖင့္ ဦးၾကြက္နီမွာ စိတ္သက္သာရာ ရသြား၏။ သို႔ရာတြင္ ဦးၾကြက္နီမွာ "ရပ္တည္း" ခ်မေနႏိုင္ေသး။ သူႀကီး၏ "ထိတ္တံုး"ထဲ ေရာက္ေနေသာ ငၾကြက္ကို ေရြးႏုတ္ရဦး မည္။ ငၾကြက္ မွာ ေဒၚေရႊအိမ္၏ ေမာင္မွစပ္ေသာ ေယာက္မႏွင့္ ေမာင္တစ္၀မ္းကြဲ ျဖစ္ေနသည္။ ေခတ္ကာလ မွာ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား အေနအထုိင္ သန္႔ျပန္႔ခ်ိန္ ဟီရိၾသတၱပၸ တရား အားႀကီးခ်ိန္ျဖစ္ ရကား သည္မွ်သာ မထိပါး မရိပြန္းေသာအေၾကာင္းကို ႀကံဳရျငား က်ီးဒန္မွာ သတင္း ပုပ္ရၿပီ။ သို႔ေၾကာင့္ ေဒၚေရႊအိမ္မွာ သမီးႏွင့္ ထပ္တူ မ်က္ရည္ႏွင့္ မ်က္ခြက္ မစဲေတာ့ေခ်။

ငထြန္းကားသည္ သည္သတင္းကိုၾကားလွ်င္ၾကားခ်င္း ညီကို လိုက္လံရွာေဖြသည္။ လယ္ျပင္၌ မေတြ႕၊ လယ္ျပင္လမ္းမ၌ မေတြ႕၊ ယာထဲ၌ မေတြ႕။ ေတြ႕မည့္ေတြ႕ေတာ့ အိမ္မွာ။ ႏွမ မယ္မွ်င္က အိမ္အတက္အဆင္းကို ပိတ္ၿပီး ထိုင္ေနသည္။ ေဆးရိုးေဘးတြင္ အေဖ။ အေဖးေဘးတြင္ ငွက္ႀကီး ေတာင္ဓား။

"အေမေကာ မယ္မွ်င္"
"မႀကီးက်ီးဒန္တို႔အိမ္ သြားပါ့ေကာ"
သည္မွ်ျဖင့္ ငထြန္းကား စိတ္ခ်သြားၿပီ။ သူ႔ညီ ေဆးရိုးကို အေဖ ထိန္းထားႏိုင္လွ်င္ လံုေလာက္ၿပီ။ အရက္နံ႔ ရလွ်င္ အေဖ့ေဒါသ က်ယ္၀န္းလာမည္ စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ဦးၾကြက္နီတို႔ အိမ္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။
ႏြားတင္းကုပ္ထဲ၌ က်ီးဒန္ ႏြားစာစဥ္းေနသည္။ အိမ္ေပၚတြင္ အေမ့ေက်ာျပင္တစ္ျခမ္းကို ျမင္ရ သည္။ ေဒၚေရႊအိမ္ ကား လမ္းဘက္သို႔ မ်က္ႏွာျပဳထားျငား လက္တကားကား ေျပာေနေသာ ေဒၚၾကြယ္စိုး၏ အေျပာ ၌ အာရုံစိုက္ေနရေသာေၾကာင့္ ငထြန္းကားကို မျမင္။

"ငါ့သမီးေလး အပ်ိဳလုပ္ရတာ မ၀ေသးဘူး။ ၀ေအာင္လုပ္ပါေစ အလိုလိုက္ထားမိတာေတာင္ ေကာင္မေရ႕၊ ဆယ္သံုး ေလးငါးႏွစ္သမီး အပ်ံသင္စတုန္းက ဘာမွ်မျဖစ္ခဲ့ဘဲ အပ်ိဳႀကီးဖားဖား ၁၈ႏွစ္သမီးက်မွ လူေျပာခံစရာ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ ေကာင္မရဲ႕"
"ငါကေတာ့ ငၾကြက္ကိုေတာင္ ေက်းဇူးတင္ေသး"
ေဒၚေရႊအိမ္၏ အလြမ္းမ်က္ရည္မ်ားမွာ ေဒၚၾကြယ္စိုး၏ ကတိေအာက္စကားေၾကာင့္ ျပန္၀င္ရ အခက္၊ ဆက္ထြက္ရအခက္ ျဖစ္သြားကာ မ်က္ေစာင္းသာထုိးႏိုင္သည္။

"ေကာင္မ၊ မေထာ္မလန္း ေတာ္ေတာ္ေျပာ"
"မေထာ္မလန္း မဟုတ္ဘူးဟဲ့၊ သည္အတိုင္းသြားေနရင္ အသက္၂၀ျပည့္ေတာင္ ညည့္ကို ေျပာလို႔ ရမွာ မဟုတ္ဘူး၊ အခုေတာ့ ညည္း မျငင္းႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ၊ ၀မ္းသာလိုက္တာ။ ညည္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ခမည္း ခမက္ ေတာ္ရ ေတာ့မယ္"
"ညည္းက ၀မ္းသာေန၊ ညည္းသားကေတာ့ ငါ့သမီးကို သတီပါ့ဦးမလား"
"မသတီ ရေအာင္ ငါ့ေခၽြးမ က်ီးဒန္က ဘာျဖစ္ေနလုိ႔ေနတံုးဟဲ့"

"ေကာင္မ ညည္း မသိေသးဘူးေနာ္၊ သူတို႔ကသာ မေကာင္းတဲ့အိမ္ေတြကို သြားလိုသြားေပမဲ့ သူတို႔ယူတဲ့မိန္းမက်ေတာ့ အပ်ိဳစစ္မွ သေဘာက်ေတာ္မူၾကတာဟဲ"
ေဒၚၾကြယ္စိုးသည္ "သိပါ့ေတာ္ သိပါ့ေတာ္"ဆိုလ်က္ ေခါင္းကို ဘယ္ညာယိမ္းရာက ေဒၚေရႊအိမ္၏ ဒူးကို ပုတ္၏။
"သည္ကို ငါထြက္လာေတာ့ အိမ္မွာ ဘာျဖစ္က်န္ခဲ့တယ္မွတ္လဲ"

"ဘာျဖစ္လို႔တံုး"
နေ၀တိမ္ေတာင္ အေမး။
"ညည္းသမက္ေလ၊ အိမ္ေပၚေျပးတက္လာၿပီး သူ႔အေဖ အိပ္ရာေဘးက ငွက္ႀကီးေတာင္ဓားကို ၀င္ဆြဲ တယ္။ ဘာျဖစ္တာတံုး ေမးလဲ မေျပာဘူးေအ။ သတ္မတ္ သတ္မယ္ ေအာ္ေနလုိ႔ သူ႔အေဖက ကုပ္ကို ႏွိမ့္၊ သူ႔ႏွမက ေလွကားအဆင္းမွာ ပိတ္ထုိင္ထားတယ္ေလ။

ငါလည္း တံခါးေတြ ေလွ်ာက္ပိတ္ၿပီး အရိပ္အျခည္ၾကည့္ေတာ့ ေမာင္မင္းႀကီးသား ၿငိမ္ေနတာ ျမင္တာနဲ႔ ေျပးလာခဲ့တာ"
ေဒၚေရႊအိမ္ ဟင္းခ်၏။
"ဟင္းမခ်မေနနဲ႔ေအ့၊ စပါးမရိတ္ခင္ ေပးစားလုိက္ရေအာင္"
"မျမန္လြန္းဘူးလား သူငယ္ခ်င္းရာ။ တလင္းတက္ေအာင္ေတာ့ ဆိုင္းပါဦးေအ"
"ငါ့ေခၽြးမကို ငါ့တလင္းထဲမွ စပါးနယ္တာ ျမင္ခ်င္လို႔ပါေအ"

ဤသို႔လွ်င္ ေဒၚၾကြယ္စိုး နားပူနားဆာတုိက္ေသာ္ျငား "သူ႔အေဖကို ေျပာရဦးမွာဟဲ့" ဆိုလာခ်ိန္၀ယ္ ထမင္းဆာသူ ေရငတ္သူအျဖစ္ ဆက္လက္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ စင္စစ္အားျဖင့္ ဦးၾကြက္နီသည္ သူ႔သမီးႏွင့္ ေဆးရိုး တို႔ ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ေနသည္ကိုလည္း ၾကား၏။ အရြယ္ေျပာင္းလာခ်ိန္၌ အၾကည့္ရာ ေလသံ ပါ ေျပာင္းလာသည္ကိုလည္း သတိထားမိ၏။ ေကာက္လိႈင္းတုိက္ရာ စပါး ယက္ရာတြင္ လူစလူန ကို သိၿပီး ျဖစ္သည္။

အျမင္မေတာ္၍ ထြန္သန္၀င္တပ္သြား၊ ႀကိဳး၀င္က်စ္ေပး သြား၊ ႏႈတ္သီးစြပ္ ၀င္ယ္ေပးသြားေသာေၾကာင့္ လက္ေၾကာတင္းသူအျဖစ္ သိမွတ္ထားၿပီး ျဖစ္၏။
ဦးၾကြက္နီ ေခါင္းညိတ္ေသာ္ျငား ေဒၚၾကြယ္စိုး၏ အလိုက် ဖုတ္ပူ မီးတိုက္ကား ျဖစ္မလာပါ။ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္လံုး ေငြေပၚခ်ိန္ျဖစ္ေသာ တလင္းတက္ခ်ိန္သာ အတည္ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
ပီပီျပင္ျပင္ တလင္းမတက္ေသး။

ၾကယ္နီႀကီးႏွင့္ အၿပိဳင္ထၿပီး ေငြႏွင္းမႈန္ေအာက္တြင္ ေတးဟစ္ သူတို႔ ဟစ္ေနဆဲအခ်ိန္တြင္ က်ီးဒန္ႏွင္ ေဆးရုိးတို႔၏ မဂၤလာေဆာင္ရက္ကို သတ္မွတ္သည္။ ပီပီျပင္ျပင္တလင္းတက္ခ်ိန္တြင္ တလင္းထဲတြင္ စပါးအေမွာ္ႏွင့္ ေကာက္ရိုးပံုသာ က်န္ခဲ့ခ်ိန္ ျဖစ္၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ျပည္၂၀၀င္ တင္းေတာင္းႀကီးေတြျဖင့္ ျမန္မာေျမပိုင္ရွင္ေတြ၊ ခ်စ္တီးေတြ ေရာက္လာၾကေတာ့၏။ ျမန္မာေျမ ပိုင္ရွင္ကား ျမန္မာခ်င္းမုိ႔ မဆိုစေလာက္ ေျပာဆို၍ ရေသးေသာ္ျငား ခ်စ္တီးကား အေမမွာသည့္ ဆန္တစ္ခြဲကို သံုးစိတ္ႏွင့္ မလဲလွယ္သူေတြ ျဖစ္သည္။

စာခ်ဳပ္ႀကီးတျဖန္႔ျဖန္႔ျဖင့္ ေကာက္ျပန္႔ဆန္ေကာ ထြန္တံုး ထြန္သန္ကို သိမ္းသည္။ ေကာက္ရိုးပံုကို သိမ္းသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ႏြား။ ႏြားကို ထိေသာအခါ လယ္သမားက မခံေတာ့ေပ။ နဖူးတြင္ ထံုးသံုး ခ်က္တားကာ ပိတ္ျဖဴ၀တ္ထားေသာ ခ်စ္တီး၏ ေနာက္တြင္ ေသနတ္တကားကားျဖင့္ ဟန္ေရး ျပေနေသာ ပုလိပ္ ကိုလည္း အေရးမလုပ္ေတာ့ပါ။ ကိုင္းခုတ္သမားသည္ ခ်စ္တီးခုတ္ေသာဓား၊ ပုလိပ္ခုတ္ေသာ ဓားအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းေရြ႕သြားေလ၏။ ေသြးသံတရဲရဲ၊ မ်က္ရည္ တရႊဲရႊဲအနိ႒ာရုံကဲ ေနေသာ တလင္းတက္ ခ်ိန္ ပီပီျပင္ျပင္တြင္ မည္သို႔လွ်င္ လက္ထပ္မဂၤလာပြဲ ဆင္ႏြႊဲ၍ ေကာင္းပါ မည္နည္း။
"အိမ္နီးခ်င္း တို႔ေရ ေညႇာ္ၾကမယ္ေနာ္"

ေညႇာ္ဟစ္သူ၏ မီးဖိုကို သြားၾကည့္လွ်င္ ငရုတ္သီးေတာင့္ကို သီတံထုိးၿပီး မီးကင္ေနသည္ကို ေတြ႕ ရမည္။ ငါးပိကို စေလာင္းတြင္ ကပ္ၿပီး မီးက်ီးခဲေဘး၌ ေထာင္ထားသည္ကို ျမင္ရမည္။ သည္ထက္ ပီျပင္လွ်င္ကား အမဲေျခာက္ကို ျပာပူ "အံုး" ထားလိမ့္မည္။

ရမ္းဘိုကုန္းကား မိမိေၾကာင့္ သူတစ္ပါးအား အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေအာင္ သတိထားေသာ ေတာရြာ။ ရြာထဲတြင္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ အိပ္ရာထဲ၌ လဲေနၿပီၾကားလွ်င္ ေဆြေဆြမ်ိဳးမ်ိဳး စိမ္းစိမ္း က်က္က်က္ အမ်ိဳးသမီး ေတြ သနပ္ခါးမလိမ္း၊ ပန္းမပန္ သြားေပၚေအာင္ မၿပံဳးၾကၿပီ။ ရမ္းဘိုကုန္း ကား ဤသို႔လွ်င္ ယဥ္ေက်းလြန္း ေသာ ပစၥႏၱရာဇ္။

သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတစ္ပါး ငိုေၾကြးေနခ်ိန္၊ တစ္ေဆြလံုး တစ္မ်ိဳးလံုး လင္းတမိႈင္ မိႈင္ေနၾကရခ်ိန္ တြင္ ၾကြပါ ထုိင္ပါ၊ စားပါ ေသာက္ပါ၊ ရယ္ကာေမာကာလုပ္ရမည့္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲရလွ်င္ မသတီစရာ။ မ်က္ႏွာေျပာင္ တိုက္ရာက်သည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္တြင္ ေမာင္ေဆးရိုးႏွင့္ မက်ီးဒန္တို႔ မဂၤလာမေဆာင္ၾကရပါ။ အေၾကာင္းေသာ္ကား ရြာထဲတြင္ ဓားျပတိုက္မႈတစ္ခု ျဖစ္ပြားေသာေၾကာင့္ ေပတည္း။

ဓားျပမႈေပၚေပါက္ေသာညက မိက်ီးဒန္တုိ႔အိမ္သို႔ ေမာင္ေဆးရိုး ေရာက္လာသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ တြင္ ေကၽြးေမြးရန္အတြက္ ဟင္းခ်က္ေနသူမ်ားထံသို႔ ေရာက္သြားသည္။ မီးအပူခံႏိုင္ေစရန္ ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ၀ိုင္းဖြဲ႕ေနေသာ အရက္၀ိုင္းကို ငုံ႔အၾကည့္တြင္ အရက္ခြက္က မ်က္ႏွာနား ေရာက္လာ သည္။
ေမာင္ေဆးရိုး အိမ္ေပၚသို႔ ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာသည္။

"ဟဲ့ ေဆးရိုး ရက္လြဲေနပါၿပီေကာ"
"နင့္ဟာက မလြန္လြန္းဘူးလား၊ နက္ျဖန္မွ လာရမွာဟဲ့"
ကန္ေတာ့ပြဲ ျပင္ေနေသာ၊ ပန္းသီေနေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက သေရာ္ၾကသည္။
"ကိုယ္ခ်င္းစာတယ္ဗ်ိဳ႕"
ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္မ်ား စာရင္းျပဳစုေနေသာ ကာလသားမ်ားကလည္း  သေရာ္ၾကသည္။
"လိုတာမ်ား ဘာရွိမလဲ၊ လာၾကည့္တာပါ။

ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ေခါင္းအံုးေတြကို ရယ္က်ဲက်ဲျဖင့္ ပုတ္သည္။ ေထာင္ထားေသာ သင္ဖ်ဴးလိပ္ကို ျပင္လိပ္သည္။ မျဖန္ၤ႔ရေသးေသာ ကန္႔လန္႔ ကာလိပ္ေတြကို ေရတြက္ၾကည့္သည္။ ထုိသု႔ိ လုပ္ရင္း က ဗဟီး ဗယား ျဖင့္ ကာလသား၀ိုင္းေဘးသို႔ ေရာက္လာသည္။

"သြားစမ္း လူအုိေစာ္ နံတယ္"
ေမာင္ေဆးရိုသည္ ရယ္ေမာရင္း "ဓာတ္မီးအလင္းေရာင္" မက်ေရာက္သည့္ ေမွာင္ရိပ္တြင္ အရွက္ ေျပ ၀င္ထုိင္သည္။ ခုနက သတိမထားမိေသာ ေဒၚေရႊအိမ္ႏွင့္ ေဒၚၾကြယ္စိုးတို႔ ကြမ္းသီး "စိတ္" ေနၾကသည္။ သူတို႔ ေဘးတြင္ ကေလးတစ္သိုက္။
"တစ္ျပဴး၊ တစ္လံ၊ ေညာင္ကန္၊ ထမ္းပိုး၊ အက်ိဳး၊ ေရာ့ဆယ္ေစ့"

ထုိကေလး၀ိုင္းသို႔ ေမာင္ေဆးရိုး ခ်ဥ္းကပ္လာသည္။ မန္က်ည္းေစ့ျဖင့္ စုံ မ ၀ွက္တမ္း ကစားေနၾက ျခင္းပါတကား။
"ငါလည္း ပါမယ္ကြာ"
"သူ႔လည္း မန္က်ည္းေစ့ မရွိဘဲနဲ႔
ႏႈတ္ခမ္းစူၿပီး မ်က္ေစာင္းထုိးေသာကေလးသည္ လက္သီး ဆုပ္ကို ဖ်ာေပၚသို႔ ခ်လုိက္၏။
"စုံ ေအ"
"မ ေအ"

စုံဆိုသူ သံုးေယာက္၊ မဆိုသူ ႏွစ္ေယာက္။ သူတို႔အသီးသီး ေရွ႕တြင္ မန္က်ည္းေစ့ေတြ ပံုထား၏။ လူစုံလွ်င္ စုံခ်င္း ၀ွက္သူက လက္ဆုပ္ကို ေျဖလိုက္၏။ မန္က်ည္းေစ့တြင္ မ်ားျပားသည့္အတြက္ တစ္ျပဴး၊ တစ္လံ ဆိုတာ ၂ေစ့စီခ်ၿပီး ေရတြက္ရာ တစ္ေစ့ပိုေန၏။
"မ မ ငါ့ကို ဆယ္ေစ့ေလ်ာ္"

ဒိန္းခနဲ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံႀကီးတစ္သံ မလွမ္းမကမ္းမွ ထြက္ေပၚလာသည္။ တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္သံမ်ားျဖင့္ ညံစည္ေနခဲ့ေသာ မဂၤလာေဆာင္အိမ္မွ တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ တစ္ေယာက္ ကို တစ္ေယာက္ မ်က္လံုးျပဴလ်က္ ၾကည့္ေနၾကသည္။

"ေဟ့ မဆိုင္သူ မကပ္နဲ႔၊ နင္တို႔ မယားေတြ မုဆိုးမ ျဖစ္ကုန္မယ္ေနာ္"
"ဟာ ဓားျပပါကလား"
ေမာင္ေဆးရုိး ခုန္ထသည္။
"ကိုရင္ ကိုရင္"
မဂၤလာေဆာင္၍ မၿပီးမခ်င္း လူျမင္ခံေလ့မရွိေသာ သတို႔သမီးသည္ အခန္းထဲ မွ ေျပးထြက္လာ၏။ ေလွကားထိပ္ သို႔ ဦးတည္ေျပးသြားေသာ ေမာင္ေဆးရိုးကို ေျပးဖက္၏။

"သူတို႔မွာ ေသနတ္ပါတယ္၊ ကိုရင္ မသြားရဘူး"
"ေသနတ္ပါေတာ့ ဘာျဖစ္တံုး၊ ေမွာင္ထဲက ၀ိုင္းၿပီး "ႏွစ္ဖက္ခၽြန္"နဲ႔ ပစ္၊ "ေလာက္ေလး"နဲ႔ ထု"
ခ်စ္စ ခင္စ ဇနီးေလာင္းျဖစ္ျငား ေမာင္ေဆးရိုး တြန္းပစ္သည္။ ခါးကို ဖက္ထးေသာ လက္ျပဳတ္သြား ေသာ္ျငား က်ီးဒန္သည္ "အရီးတို႔ အေမတို႔ ၾကည့္ေနၾကေတာ့မွာလား" ေအာ္ဟစ္ၿပီး အကူအညီ ေတာင္းသည္။ ခ်က္ခ်င္း ေဒၚၾကြယ္စိုး ကပ္လာသည္။
"လူေလး အေမ့စကားနားေထာင္စမ္း၊ လာ ထုိင္ေန"

"ဟုတ္ကဲ့ အေမ"
ေမာင္ေဆးရိုးသည္ အေမဆြဲေခၚရာသို႔ အသာတာကည္ပါလာသည္။ ရြာထဲတြင္ ေျပးလႊား ေအာ္ဟ္သံမ်ား ဆူညံေနသည္။
ရြာေခါင္းအိမ္မွ ေမာင္းထံုသံ ႏွစ္ခ်က္သာ ထြက္ေပၚလာၿပီး ေပ်ာက္သြား၏။
"ဦးဘမွန္အိမ္ကို ဓားျပတိုက္တာတဲ့"
"မဆိုင္သူ မကပ္နဲ႔ေဟ့၊ မုဆိုးမ မျဖစ္ခ်င္ရင္ ကိုယ့္လင္ ကိုယ္ဆြဲထားၾကပါေတာ့လား"

ဓားျပသည္ ထပ္မံၿပီး ေသနတ္သံ မေပးျငား ေအာ္ဟစ္ ႀကိမ္းေမာင္းေနသည္။ သို႔စဥ္တြင္ မီးတုတ္ တယမ္းယမ္းျဖင့္
"တစ္အိမ္ တစ္ေယာက္၊ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ ႏွစ္ဖက္ခၽြန္၊ ေက်ာက္ခဲအိတ္ေတြ လြယ္ၿပီး ထြက္ၾက ေဟ့၊ ေရနံကြင္း တစ္ကြင္းစီ မီးညႇိခဲ့ၾက"

ရြာေခါင္းမ်ား၏ ေဆာ္ၾသသံမ်ား ေပၚလာ၏။ သို႔ရာတြင္ တစ္ရြာလံုး တုတ္တုတ္မွ်မလႈပ္။ ေမာင္ေဆးရိုး သည္ ထြန္းညႇိထားေသာ ဓာတ္မီးအိုးရွိ ေလေပါက္ကို ဖြင့္လုိက္သည္။ ရွဴးခနဲအသံႏွင့္ အတူ မဂၤလာေဆာင္ အိမ္တစ္အိမ္လံုး ေမွာင္ႀကီးက်သြားသည္။

"ဟဲ့ လူေလး"
"ကိုရင္ ကိုရင္"
ေခၚသံ ေအာ္သံမ်ားကို လ်စ္လ်ဴရႈလ်က္ ေမာင္ေဆးရိုး ေျပးလာသည္။ ျမတ္သာေက်ာ္သည္ ၿခံ၀ တြင္ ေမွာင္ရိပ္ခိုလ်က္ ရပ္ေနသည္။
"ဘာလုပ္မလို႔တံုး"
"ဘာလုပ္ရမွာတံုး၊ ကိုယ့္ရြာကို တုိက္ေနတဲ့ ဓားျပကို သည္အတိုင္း ထုိင္ၾကည့္ေနရမွာလား။ သြား ကြာ၊ ေက်ာက္ခဲအိတ္ ႏွစ္ဖက္ခၽြန္အိတ္ေတြနဲ႔ ငါ့ဖို႔ ဓားတစ္ေခ်ာင္းပါ ယူခဲ့"

"ဓားျပမွာ ေသနတ္ပါတယ္ဟ ေဆးရိုးရ"
"ေသနတ္ပါေတာ့ ဘာျဖစ္သတံုး၊ အဲသည္ေသနတ္ဟာ ေသနတ္အစစ္လား၊ လုပ္ေသနတ္လား၊ ယမ္းေတာင့္ကေကာ တစ္ေတာင့္အျပင္ ႏွစ္ေတာင့္ပါရဲ႕လား။ ခုနကၾကားလိုက္တဲ့အသံဟာ ေပထုပ္ (ေျဗာက္အိုး) ေဖာက္သံ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား"
ေျပာလည္းေျပာ ေက်ာကိုလည္း တြန္းသည့္အတြက္ ျမတ္သာေက်ာ္သည္ ဂုံနီအိတ္ျဖင့္ ခ်ဳပ္ထား ေသာ အိတ္မ်ား ကို လြယ္လာသည္။ ဓားမေခ်ာင္းလည္း ပါလာသည္။

ေမာင္ေဆးရိုးသည္ ေက်ာက္ခဲအိတ္ကို လြယ္သည္။ ဓားမကို လွမ္းယူရာက ျမတ္သာေက်ာ္၏ လက္ကိုပါ ဆြဲသည္။
"ေဟ့ေကာင္ အရမ္းသြားမလုပ္နဲပေနာ္"
"ေဟ့ ဘယ္သူေတြလဲ"
"ဟာ ငပု၊ တုိ႔အသံမွ မမွတ္မိဘူးလားကြ"
ရြာလမ္း၏ တစ္ဖက္ရွိ ရြာခရိုးေဘးမွ မည္းမည္းအရိပ္မ်ား လႈပ္ရွားလာသည္။ ငပုႏွင့္ ထြန္းအံ့၊ ဘေရႊတို႔ ျဖစ္သည္။

"မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဘာလုပ္ၾကမလို႔တံုး"
ဘေရႊ၏အသံက တုန္တုန္ယင္ယင္။
"မင့္ေဖကလႊား ကိုယ့္ရြာကို တိုက္ခုိက္ေနတဲ့ ဓားျပကို ေရပူ ေရခ်မ္း ကမ္းလွမ္းရေအာင္ သြားပါ့ မလားဟ၊ ပစ္မယ္ခတ္မယ္၊ ဓားနဲ႔ ခုတ္မယ္။ လာ သြားၾကစို႔၊ ေၾသာ္ ေဟ့ မီးကြင္းေတြပါ ယူခဲ့ေဟ့"
"မင္းသား လူစြမ္းေကာင္း သြားလုပ္၊ ငါတို႔ မလိုက္ဘူး။ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ၊ အေ၀းႀကီးက လွမ္းပစ္လို႔ရ တဲ့ ေသနတ္ပါမွန္းသိလ်က္နဲ႔
ငပုတုိ႔သတၱိ ယခုမွ ေပၚေတာ့သည္။

"ၾသ ငပုရာ၊ အရမ္းသြားပါ့မလားကြ။ ေမွာင္ထဲက ေခ်ာင္းၾကည့္မယ္။ တျဖည္းျဖည္း ေမွာင္ရိပ္ခိုၿပီး အနားကပ္သြားမယ္။ အနားကပ္ၿပီး ဘြားခနဲ ေပၚလာၿပီး ဓားနဲ႔ပိုင္းေတာ့ မင့္ေသနတ္ ဘာလုပ္ႏိုင္ မွာတံုး"
"ငါေတာ့ သူရဲေဘာေၾကာင္တယ္ေျပာေျပာ၊ မလုိက္ရဲဘူးေဟ့။ မေတာ္လို႔ သူက ဦးသြားရင္ ကိုယ္ေသမွာ။ ကိုယ္က ဦးသြားလို႔ သူ ေသပါၿပီတဲ့၊ ဘာရမွာတံုး ကဲ"

ထြန္းအံ့ကလည္း ေျခာက္ကပ္ကပ္အသံႀကီးျဖင့္ ဇာတိျပသည္။ ေမာင္ေဆးရိုး ဆဲေရးတိုင္းထြာမိၿပီ။
"ဓားျပကို ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ ထုိင္ၾကည့္ေနၾကရင္ အလကားရြာပါကြာ၊ ရမ္းဘိုကုန္းဟာ မုဆိုးမရြာကြ၊ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္မွ မရွိဘူးလို႔ အထင္ေသးစကားနဲ႔ ေစာ္ကားမယ္။ အိုကြာ၊ အခုကိုပဲ ေစာ္ကားေနပါၿပီ။ ရမ္းဘိုကုန္းရြာသားတစ္ေယာက္ကို ေစာ္ကားတာဟာ တစ္ရြာလံုးကို ေစာ္ကား တာနဲ႔ အတူတူပဲ"
"ဒါ မွန္တယ္"

ဘေရႊ၏ စကားေၾကာင့္ ေဆးရိုး အားတက္သည္။
"ရမ္းဘိုကုန္းကို သြားမစမ္းနဲ႔ ဆိုတဲ့စိ္တ္ ၀င္သြားေအာင္ လုပ္လႊတ္ရမယ္။ ႏို႔မို႔ရင္ ထစ္ခနဲရွိ ဖဲ၀ိုင္းမွာ ဖဲရႈံးရင္ ရမ္းဘုိကုန္း ကို လာၿပီး ဓားျပတိုက္၊ ၾကက္ပြဲမွာရႈံးရင္ ရမ္းဘိုကုန္းကို လာၿပီး ဓားျပတုိက္နဲ႔ ဓားျပ ေတြရဲ႕ မိန္းမရႊင္အိမ္ျဖစ္ေရာ"
ေရွ႕ဆီမွ အသံအုပ္လ်က္ "ငေခြးတို႔၊ ဘေရႊတို႔၊ ေဆးရိုးတုိပ၊ ထြန္းအံ့တုိ႔" ဟု ခပ္အုပ္အုပ္ေခၚသံ ေပၚလာသည္။ လူႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ အေပၚပိုင္း မလင္းက်င္းျငား သူတို႔ေရွ႕ေျမျပင္ေပၚမွာ လင္းေန သည္။

ဆက္ရန္
.

2 comments:

Anonymous said...

ေနာက္တစ္ပိုင္း ျမန္ျမန္တင္ေပးပါဗ်္ိဳး....


sdl

Yu said...

thx for uploading ma shwe zin u. looking forward to read next part. :-)