Thursday, August 19, 2010

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း (ငထြန္းကား တို႕ညီအစ္ကို)

စပါးတစ္ေစ့ ပဲတစ္ေစ့

"ေဟာ လာႀကပါျပီေကာ"
ရီးက်ီးဒန္သည္ မည္မွ်ပင္ မ်က္စိမႈန္ေစကာမူ ႏွင္းမႈန္ထဲ၌ တေရြ႕ေရြ႕လာေနေသာ ကေလးတန္း ႀကီးကို တစ္ခ်က္ ႀကည့္ရုံျဖင့္ သူ႕ျမစ္ေတြဟု သိ၏။ ျမစ္မ်ားကလည္း အေဘးရီးက်ီးဒန္ ေျပာစရာ ျဖစ္၏။ သူတို႕ အဘြား ေဒၚေခ်ာစိန္၊ ေဒၚလွေမတို႕အိမ္သို႕ မသြား။ လင္းျပီ ဆိုလွ်င္ အေဘး ရီးေဆးရိုး ရီးက်ီးဒန္ တို႕အိမ္သို႕သာ တန္းျပီးလာႀက ေတာ့သည္။

အခ်မ္းေပါ့ေစရန္ ခါးကို ကုန္းထားေသာ လူတန္းႀကီး၏ ေရွ႕ဆုံးတြင္ သူ႕ေက်ာ္ႏွင့္ သူရသန္း၊ သူရထြန္း ညီအစ္ကုိ သုံးေယာက္ ျဖစ္သည္။ ဦးဘညိန္း၊ ေဒၚလွေမတို႕၏ သမီးဦး ေမႀကည္၏ သားမ်ားျဖစ္ႀကသည္။ သည္ သုံးေယာက္၏ေနာက္မွ ကုပ္ကုပ္ကေလး လိုက္ပါလာႀကသူမ်ားမွာ ညီဘညိန္း၊ ေဒၚလွေမတို႕၏ ဒုတိယ သား ကိုခင္ေမာင္ျငိမ္း၊ မရီရီျပဳံးတို႕၏ သမီးမ်ား၊ ျပဳံးျပဳံးျငိမ္းႏွင့္ ျပဳံးျပဳံးရည္ငယ္။

သသည့္ေနာက္တြင္ကား ဦးထြန္းရ၊ ေဒၚေခ်ာစိန္တို႕၏ ေျမးမ်ား ျဖစ္ေသာ ငဟစ္ႀကီး၊ သတၱိခဲႏွင့္ ေရႊရည္၀င္းတိုက ေပတည္း။
သူတို႕က အေမႀကီးဟုေခၚေသာ ေဘးမႀကီး ရီးက်ီးဒန္ ႀကည္ျဖဴသည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကည္ျဖဴသည္ ျဖစ္ေစ၊ ျမစ္ မ်ားကား မီးဖိုကို ၀ိုင္းထိုင္ႀကေခ်ျပီ။
"ေရာ့ ေရာ့ ဒါနဲ႕ထိုင္"
ရီးေဆးရိုးသည္ 'ထန္းဖုံးဖတ္'မ်ားကို အေလာေတာ္ျဖစ္ေအာင္ ျဖတ္ထားေသာ ထိုင္စရာမ်ားကို ထိုးေပး၏။
"အ၀တ္စ ကို သိမ္းဦးေလ ဖုန္ထဲ မက်ပေစနဲ႕" ဟူ၍လည္း ေျပာေသး၏။

ထိုင္မိႀကသည္ႏွင့္ မ်က္လုံးေတြက မီးဖိုေအာက္ေျခကို မ်က္ေတာင္မခတ္ဘဲ ႀကည့္ေနႀကျပီ။ မီးဖိုကို ပတ္ခ်ာလွည့္ခ်က္ ထုိးထားေသာ ထန္းပင္ျမစ္မ်ားျဖစ္ေခ်သည္။ ထန္းပင္ျမစ္မ်ားကို မီးေတာက္ထဲသို႕ မထည့္၊ မီးက်ီးခဲေပၚ မတင္ပါ။ ပူေနေသာ ေျမႀကီးႏွင့္ အပူဓာတ္အား ေကာင္းေနေသာ မီးဖို၏ႀကားတြင္ ထုိးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

"ႀကည့္ႀကည့္မေနႀကနဲ႕။ ဘနဲ႕ေမႀကီး မစားရေသးဘူး"
မိရင္းဖရင္းႏွင့္ ဘိုးေအးဘြားေအမ်ားကို ေက်ာ္ျပီး။ ေဘးမ်ားထံသို႕ ေရာက္လာသည့္အတြက္ ေကာင္စြာ မႀကည္ျဖဴ ေသာ ရီးက်ီးဒန္၏ ရွစ္ေခါက္ခ်ိဳးမ်က္ႏွာႀကီး ေျပျပစ္ႀကည္လင္လာေအာင္ လုပ္လိုက္ေသာသူမွာ သတၱိခဲျဖစ္သည္။

မီးဖို၀န္းက်င္ တြင္ ထန္းပင္ျမစ္အခြံညိဳညစ္ညစ္ႏွင့္ မဲမဲသဲသဲေတြ ေပပြမေနေပ။ ျဖဴေဖြးေသာ အူတိုင္ ေတြ၊ အမွ်င္ ေတြ မရွိေသးသျဖင့္ သည္နံနက္တြင္ မည္သူမွ် ထန္းပင္ျမစ္ မစားရေသးေႀကာင္း ထင္ရွားသည္။
ဘ၏ ေဘးတြင္ အႀကမ္းအိုးမရိွေသး။ အႀကမ္းအိုး လက္ခံကရားမွာ ဘ၏ေက်ာဘက္ရွ မန္က်ည္း ပင္ရင္း တြင္သာ ရိွေသးသည္။ မီးဖိုေပၚတြင္ သံခေနာက္(ခုံေလာက္)ျဖင့္ တည္ထားေသာ 'တည္ကရား'မွာ ႏႈတ္သီးမွ အေငြ႕ မ်ား ထြက္စသာရိွေသး၏။

ဤသည္ တို႕ကိုႀကည့္ျပီး သတၱိခဲက သူ၏ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားအား ဆရာလုပ္လိုက္သည္။ ရီးေဆးရိုး ျပဳံးသည္။
"မင္းက ေတာ္ေတာ္လာတဲ့ ေကာင္ပဲကြ ေဟ။ မင့္အေမႀကီး မေကၽြးခ်င္တာကို ေကၽြးခ်င္ေအာင္ ေျပာတာ မဟုတ္လား"
"သတၱိခဲ က လူလည္ ဘရဲ႕"

၀င္ေျပာသူမွာ ညီအစ္ကိုတစ္၀မ္းကြဲ ငဟစ္ႀကီးေခၚ ေအာင္ေက်ာ္စံဦး ျဖစ္သည္။ အေကာင္ေသး ေသာ္ျငား အသံက အသံႀသႀကီး။
"ဘေရ စက္ရျပီဗ်ိဳ႕"
အိမ္ေျခရင္းအကြယ္ ႏွင္းကမၺာလာထဲမွ ဘြားခနဲထြက္လာရင္း ေျပးေျပးေျပာေျပာ ေျပးလာသူမွာ ေမာင္ကိုႀကီး ျဖစ္သည္။ စြပ္က်ယ္ခ်ိဳင္းျပတ္ေလးႏွင့္ ခ်မ္းဟန္တူသည္။ တူေတြ တူမေတြႀကားသို႕ အတင္း ေျပး၀င္သည္။ မီဖိုနားသို႕ အတင္းကပ္သည္။

သူက သမီးႀကီး မေခ်ာစိန္၏ သားႀကီးျဖစ္သည္။ ေဘးေအ၏အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္ အဖီဆြယ္ျပီး ေနရင္း၊ ေဘးေအးႀကီး ၏ လယ္ကိုလုပ္ေပးေနသူ ျဖစ္သည္။
"ဒါေလာက ္ခ်မ္းတာကို စြပ္က်ယ္ကေလး နဲ႕ ေသေတာ္ေခၚခ်င္လို႕"
ရီးက်ီးဒန္ ေငါက္ငမ္းျငား ေမာင္ကိုႀကီး မ်က္ႏွာမပ်က္။ အစီအရီထိုးထားေသာ ထန္းပင္ျမစ္ သုံးေခ်ာင္းကို ဆြဲ ထုတ္သည္။ ထန္းပင္ျမစ္အခြံမ်ားမွာ မည္းျခစ္မေနေပ။ မူလအေရာင္လည္း မပ်က္ ေခ်။ သို႕ရာတြင္ႀကြပ္ရြေနသည္။ သည္ထန္းပင္ျမစ္မ်ားကို ေမာင္ကိုႀကီးသည္ ႏွီးကေလး တစ္စျဖင့္ ျခစ္ျခလိုက္ရာ ထန္းပင္ျမစ္ သားသည္ ေဖြးခနဲေပၚလာ၏။ ႏွစ္ေခ်ာင္း ျခစ္အျပီးတြင္ ဘႏွင့္ အေမႀကီးထံသို႕ တစ္ေခ်ာင္းစီလွမ္းေပးျပီးမွ သူ႕အတြက္ တစ္ေခ်ာင္းကို အခြံခြာသည္။

"ဘႀကီးက ကိုယ့္ဖို႕ပဲသိတယ္"
မႀကည္ျမ အသံတစ္သံ ထြက္လာေတာ့မွ ေမာင္ကိုႀကီးသည္ တူေတြ တူမေတြအတြက္ သတိရ သည္။
"ဟဲ ဟဲ ဟဲ ေဆာရီး ေဆာရီး"
ေနာက္ထပ္ ထန္းပင္ျမစ္ ငါးေခ်ာင္း ထပ္မံဆြဲထုတ္စဥ္ ရီးက်ီးဒန္က သူ႕ဘက္လွည့္လာေသာ မီးခိုး ညြန္႕ကို ေရွာင္ တိမ္းရင္း ေျမးအားေမး၏။
"ခုနက နင္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဘာစက္တုံး"

"ေကာက္ရိတ္စက္ပါ အေမႀကီးရာ"
"စည္းေတြ မအားလို႕ စက္ငွားတာလား လူေလး"
"စက္ရလို႕ စည္းမငွားတာ အေမႀကီးေရ။ ေကာက္ရိတ္စည္းကို ငွားလို႕ရရင္ စပါးေတြ ကၽြမ္းေအာင္ ေစာင့္ရမယ္။ ေကာက္ရိတ္စက္ ငွားေတာ့ ေျခြစက္ပါတစ္ခါတည္း ပါလာတယ္ဗ်"
ေမာင္ကိုႀကီး သည္ အေမႀကီး၏ အေမးကိုလည္း ေျဖ၏။ ထန္းပင္ျမစ္ ငါးေခ်ာင္းကိုလည္း အခြံခြာ၏။ အခြံခြာ ျပီးေသာ ထန္းပင္ျမစ္မ်ားကို ထက္ျခမ္းခြဲျပီး တူေတြ တူမေတြကို ေ၀ငွလိုက္ရာ တစ္ေခ်ာင္းသာ က်န္ေတာ့ သည္။

"ငခ်ိပ္ေပါင္း ကုသိုလ္ျပဳပါတယ္"
အိမ္ေရွ႕ႏွင္းေမွာင္ထဲမွ ေပၚလာေသာ အသံျဖစ္သည္။
"တစ္ဆိတ္ လွမ္းလိုက္ႀကပါဦး" ေအာ္သံ ဆက္လက္ထြက္ေပၚ ေနစဥ္တြင္ ေမာင္ကိုႀကီးသည္ အသံ လာရာသို႕ ေရာက္ရိွသြားေပျပီ။
"သာဓု ေတာ္ သာဓု သာဓု။ ခိုးခိုးခါခါေတာ္ ငခ်ိပ္ေပါင္းတဲ့"

ေကာက္ဦးေကာက္ဖ်ားကို အျမတ္တႏိုးျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႕ လွဴဒါန္းရုံမက၊ တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာထြက္ ေ၀ငွတတ္သည္မွာ သည္အရပ္၏ ဓေလ့ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕မွာမူ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းကို ရိုးသည္ ဆိုကာ ေကာက္္ညႇင္းျဖင့္လုပ္ေသာ 'မုန္႕ေပါင္း'မ်ား လုိက္လံေ၀ငွ တတ္သည္။ ေမာင္ကိုႀကီးသည္ ငွက္ေပ်ာရြက္ျဖင့္ ထည့္ထားေသာ ငခ်ိပ္ေပါင္းမ်းကို ယူျပီး မီးဖိုေဘးသို႕ အေျပးေရာက္လာ၏။ တစ္စလယ္ ခ်က္ခန္႕ ရိွမည္။

"အင္း ဆီကုန္ဦးမွာ ပါကလား"
ရီးက်ီးဒန္ ျမည္တမ္းေနဆဲမွာပင္ ေမာင္ကိုႀကီးသည္ အိမ္ေပၚသို႕ ေျပးတတ္သြားသည္။ မႈတ္တပ္ ထားေသာ ဆီအိုးႏွင့္ ဆားပုလင္းအျပင္၊ သံဇလုံ တစ္လုံးႏွင့္ ပန္ကန္ျပားမ်ားပါ ယူခ်လာသည္။
ေမာင္ကိုႀကီး သည္ ဖက္ထဲမွ ေကာက္္ညႇင္းေပါင္းမ်ားကို ဇလုံထဲသို႕ သြန္ခ်ျပီး ရီးက်ီးဒန္ကို လွမ္းေပး၏။
"အေမႀကီး စားႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး သားရယ္။ မင္းပဲ ဆီးဆမ္း၊ ဆားျဖဴး နယ္ဖတ္ျပီး မင္းအမ်ိဳး ေတြကို ေ၀ငွ ေပးလိုက္ပါ"

"ငခ်ိပ္ေပါင္း က ရင္မခံပါဘူး အေမႀကီးရ"
"ခံခံ မခံခံဟယ္"
ေမာင္ကိုႀကီးသည္ ေကာက္္ညႇင္းေပါင္းေပၚကို ဆားသာျဖဴး၏။ အေမႀကီး၏ပါစပ္ကို သိေသာ ေႀကာင့္္ ဆီမႈတ္ ကို မကိုင္။ အေမႀကီး လက္ထဲသို႕ အိုးပါ ကမ္းသည္။
အေမႀကီး သည္ ပုန္းညက္သီးကို အရိုးတပ္ထားေသာ မႈတ္ျဖင့္ တစ္မႈတ္ခပ္ကာ ဆမ္းေပး၏။

ျမစ္မ်ားအတြက္ ထန္းပင္ျမစ္ တစ္ျခမ္းသည္ နံမစြတ္ေပ။ ငခ်ိပ္ေပါင္းနံ႕ သင့္ပ်ံေသာအခါ ပါစပ္ တျပင္ျပင္ လက္ တကမ္းကမ္း ျဖစ္ေနႀကျပီ။
ေမာင္ကိုႀကီးသည္ အေမႀကီးႏွင့္ ဘအတြက္ တစ္ဆုပ္စီ ဦးခ်သည္။ ပန္းကန္တစ္ခ်ပ္စီျဖင့္ ထည့္ေပးသည္။ ကေလး ေတြကိုကား သည္အတိုင္း တစ္ဆုပ္စီ ေ၀ငွသည္။
"ပဲ ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါကလား"

ဘသည္ သြားဖုံးျဖင့္ ႀကိတ္ျမဳံ႕ရင္းက ေက်နပ္စြာေျပာ၏။ အေမႀကီးကမူ အေလာသုံးဆယ္ မ်ိဳခ် ေနေသာ ျမစ္ မ်ားအား မ်က္လုံးေ၀့ႀကည့္၏။ "သပ္သပ္ရပ္ရပ္ စားႀက။ ေအာက္ကို တစ္ေစ့က်ရင္ တစ္ေစ့ ေကာက္စား ရမယ္"ဟု လွမ္းမာန္၏။
ေမာင္ကိုႀကီးသည္ ဆီအိုးႏွင့္ ဆားကို မန္က်ည္းပင္၏ ေျခရင္းတြင္ က်က်နနထားျပီးမွ ေကာက္္ညႇင္းေပါင္းဇလုံကို တင္ပ်ဥ္ေခြထဲ ထည့္လိုက္သည္။ ေကာက္္ညႇင္းေပါင္း တစ္ဆုပ္ကို ဆုပ္ရာက လွည့္ေျပာ၏။

"ေျမႀကီးေပၚ ဖ်ာေပၚ ႀကမ္းေပၚ က်ျပီးသားကို ေကာက္စားခိုင္းတာ မေကာင္းပါဘူး အေမႀကီးရာ။ သန္႕မွ မသန္႕တာ"
ထိုအခါ ရီးေအးရိုးသည္ ေကာက္္ညႇင္းေပါင္း ပန္းကန္ကို ခုံငယ္ေပၚသို႕ တင္ထားျပီး၊ ေရေႏြးႀကမ္း ပန္းကန္ ကို ေကာက္ကိုင္၏။ "ဒါက သည္လိုကြ လူေလးရ"ဟု အစခ်ီ၏။
ေမာင္ကိုႀကီး ေမာ့ႀကည့္ျငား ရီးေဆးရိုးသည္ ေရေႏြးတရႈပ္ရႈပ္ ယူလိုက္ေသး၏။

"ကိုယ္စားတဲ့ ထမင္းကို အသက္သခင္အျဖစ္ ရိုေသေစခ်င္လို႕ကြ။ ျပီးေတာ့ ႏွမ္းတစ္ေစ့ ပဲတစ္ေစ့ စပါး တစ္ေစ့ျဖစ္လာဖို႕ အေရးဟာ ကေန႕ေခတ္လို လြယ္တာမဟုတ္ဘူး။ မင္းတို႕ေခတ္မွာ ဆည္ေတြ ေျမာင္းေတြနဲ႕၊ လယ္ကြင္းေတြနဲ႕ အသာကေလး စိုက္ႀကရာတာ။ ငါတို႕ အေဖမ်ား လက္ထက္တုန္းက လင္းဇင္း ေျမာင္းေတာင္ မရိွေသးဘူး။ သာဒြန္း၀ ေျမာင္းဆိုတာပဲ ေရမမွန္တစ္ခ်က္ မွန္တစ္ခ်က္နဲ႕"
"တစ္အိမ္ ကို ဆန္တစ္ျပည္၊ ဓားတစ္ေခ်ာင္း၊ မီးတုတ္တစ္ခု၊ ဒကပ္ (ထြန္ကပ္)နဲ႕ ႏြားတစ္ရွဥ္းေဟ့။ ကေန႕ည သန္းေခါင္းအခ်ိန္မွာ ဆည္တက္ႀကရမယ္ေဟ့"

သာဒြန္း၀ေျမာင္းေသာက္ လယ္သမားမ်ားသည္ ေျမာင္းေခါင္း၏ အသံကို နားစြင့္ေနခဲ့ႀကသည္မွာ သုံးရက္ရွျပီ။ ေျမာင္းေရျပတ္သြား ကတည္းက ျဖစ္ေပတည္း။ ဆန္တစ္ျပည္မွာ ဆည္တက္ေသာ လယ္သမား ခ်က္စားရန္ ျဖစ္သည္။ ဆန္တစ္ျပည္ကုန္ေအာင္ ႀကာျမင့္မည္ဆိုေသာေႀကာင့္ ဆည္သည္ မ်ားစြာ ပ်က္စီးသြားခဲ့သည္ဟု နားလည္ႀက၏။
မီးတုတ္ မွာ ညအခ်ိိန္တြင္ ထြန္းညိွရန္ျဖစ္သည္။ တုတ္မီးေခၚ လက္ႏိွပ္ဓာတ္ေသာ္မွ် ေက်းလက္သို႔ မေရာက္ေသး။ ထြန္ကပ္(ဒကပ္)ကား ထြန္သြားမ်ားကို ထန္းပလပ္ျပားျဖင့္ ရက္ထားေသာ  ကပ္ျဖစ္သည္။ ေျမာင္းထဲ သို႔ စီး၀င္ပို႔ခ်ထားခဲ့ေသာ သဲေတြ ယက္ထုတ္၇န္၊ ဆည္ေပါက္ကို ဖို႔ရန္ ျဖစ္သည္။

ဆင္းရဲသားေျမာင္းသးည္ ကိုယ့္အားကိုယ္ ကိုးစားေသာ ေျမာင္းျဖစ္သည္။ ဘုရင္မင္းျမတ္ ကိုယ္ေတာ္တိိုင္ ၾကြေရာက္ ကာ ၾကပ္မတ္ျပီး ဆည္ဖို႔တည္ေဆာက္ ေဖာက္လုုပ္ထားျခင္းမဟုတ္။ သို႔ေၾကာင့္ ထိုဆည္ႏွင့္ ထုိေျမာင္း ကို ေစာင့္ေရွာက္သည့္  "ဘင္သား" မရွိပါ။ ေျမာင္းေခါင္းေတြသာ အလွည့္က် ၾကီးၾကပ္ရသည္။ ေရညာဘက္ သို႔ ေမွ်ာ္ကာ သဲေပါင္ကိုေမွ်ာထားေသာ ည္ဆည္တြင္ ဆည္တိုင္ေတြ တစ္လန္ကြာ တစ္ေတာင္ ျခားျပီး သံုးထပ္ ရိုက္ထားသည္။ ဆည္တိုင္ေတြၾကား သစ္ကိုင္းသစ္ခတ္ေတြ ထည့္ထားသည့္ အတြက္ "သစ္ခတ္ဆည္"ဟူ၍လည္း ေခၚ၏ ။

ေခ်ာင္းေရသ္ည သင့္တင့္ရံုသာ လာ၏ ။ သစ္ခတ္ဆည္ ခံထားေသာ ေျမာင္းထဲသို႔ ေကာင္းမြန္စြာ စီး၀င္၏ ။ လယ္သမား ေတြ ေတးတေၾကာ္ေၾကာ္ျဖင့္ ထြန္ၾကစိုက္ၾက။ ေခ်ာင္းေရသည္ ေဒါသတၾကီး စီးဆင္းလာျပီး ကမ္းပါး ေတြကို ျဖိဳခ်ျပီး သစ္ပင္ေတြကို သယ္ပိုးလာ၏ ။ သစ္ခက္ဆည္၀တြင္ ဒိုက္သေရာေတြ ဆို႔ကုန္ျပီ။ သဲေပါင္ၾကီး ႏွင့္ ဆည္တိုင္မ်ားလည္း ေရစီးေနာက္သို႔ ပါသြားျပီ။ ပ်ိဳခင္းထဲက ေတးသံ ဆိတ္သြားျပီ။

    "ဆည္တက္ၾကရမယ္ေဟ့"
    သစ္ခက္ဆည္ကား မေရရာမႈ လြန္ကဲသည္။
    ဆည္ဆက္သူမ်ား အိမ္သို႔ျပန္ေရာက္၍ ဖင္မွ် မေႏြးေသး၊ ေျမာင္းေခါင္း ေရာက္လားျပီး "ေမာင္တို႔ေရ၊ ထမေျခာက္ ရွိရင္ ထမေျခာက္၊ ထမေျခာက္ မရွိရင္ ဆန္တစ္ခြက္ ထည္ျပီး ဆည္တက္ဖိို႔ ျပင္ၾကေပဦး ေမာင္တို႔ေရ"  ဟု အားနာသံျဖင့္ ဆင့္ဆိုသည္။

သည္ကဲ့သို႔ ေသာအခ်ိန္တြင္ ကိုက်န္ၾကီး၊ မၾကြယ္စိုးတို႔က သာဒြန္၀ ေျမာင္းေသာက္ လယ္သမား ျဖစ္လာ ၾကသည္။ သူတို႔လုပ္စက ပိုင္ရွင္မရွိေသာ တစ္ေယာက္စိုက္ ႏွစ္ေယာက္စိုက္ ေျမမ်ားေပၚ
တြင္္ စမ္းသပ္ လုပ္ၾကည္္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔ အစမ္းလုပ္ၾကည့္ေသာႏွစ္တြင္ ေျမာင္းေရက မွန္သည္။ ရာသီဥတု က သင့္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ ၀မ္းစာ စပါးဆယ္ေတာင္းခန္႔ ရလိုက္သည္။ စပါးေစ်းသည္ တစ္ေတာင္းေခါင္း သံုးမတ္ေလာ တစ္က်ပ္ေလာ မယ္ၾကြယ္စိုးတို႔ မသိပါ။ ၀မ္းစာ ဖူလံုလုနီးပါး ရသည့္ အတြက္ လယ္လုပ္သည့္အရသာကို ခ်ိဳျမိန္သည္ ထင္ၾကျခင္း ျဖစ္ေပ၏ ။
ကိုက်န္ၾကီး၊ မၾကြယ္စိုးတို႔ ေလာဘ နားရြက္တက္လာျပီ။ မတက္၍လည္း မျဖစ္။ ၾကံဳရာက်ပန္း လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနရျငား ကေလးသံုးေယာက္ ရေနျပီ။ အၾကီးဆံုးေကာင္ ငထြန္းကား၊ အလယ္လူ ေဆးရိုး၊ သားေႏွာင္းမွာ မယ္မွ်င္။

လယ္ေျမသစ္ရွာေဖြရင္းျဖင့္ ကိုက်န္ၾကီးႏွင့္ မၾကြယ္စိုးတို႔သည္ သာဒြန္း၀ေျမာင္းဖ်ား၌ ေျမအသစ္ ေတြ႔သည္။ ေတာေရွာက္ႏွင့္ ေညာင္ပင္ၾကီး တစ္ပင္၊ ကုကၠိဳပင္ ႏွစ္ပင္၊ ကသစ္ပင္ တစ္ပင္ ဖံုးလႊမ္း ေနသည္။ မယ္ႀကြယ္စိုးက သားေႏွာင္းကို ခါးထစ္ခြင္လ်က္ ကူလီလုပ္စဥ္ ကိုက်န္ႀကီးက ဓားမ တစ္ေခ်ာင္း ျဖင့္ ေတာတိုးသည္။ သားႏွစ္ေယာက္ကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ထားေသာေႀကာင့္ ထမင္းဆာ၍ ငိုယုိမည္ကို မပူပန္ရေပ။ သို႕ေသာ္ လယ္တီက်င္းရာတြင္ ကိုက်န္ႀကီးတစ္ေယာက္ တည္းျဖင့္ အလုပ္ မတြင္လွ။ သားႏွစ္ေယာက္ သည္ ငယ္ပင္ ငယ္ေငါင္း ေသာ္ျငား 'ငမန္းစြယ္' တစ္ဖက္ကို ထိန္းေပးႏိုင္၏။ ကိုင္းဖ်ား၊ ကိုင္းနားေတြ ခုတ္ထြင္ႏိုင္၏။ ေရေႏြးအိုးတည္၊ ထင္းရွာ၊ ဟင္းရွာ။ သို႕အတြက္ ကိုက်န္းႀကီးမွာ ဆရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ထံ၌ မရဲတရဲ ေလွ်ာက္ရ၏။

အပိုင္း (၂) ဆက္ရန္
.

2 comments:

ကိုေဇာ္ said...

ေမွ်ာ္လ်က္...

ေမဓာ၀ီ said...

ထမျမစ္ (ထန္းပင္ျမစ္) စားခ်င္တယ္၊
ငခ်ိတ္ေပါင္း စားခ်င္တယ္။
ငယ္ငယ္တုန္းက ေဆာင္းတြင္းဆို ျခံထဲမွာ မီးဖိုျပီး ထမျမစ္ေတြ ဖုတ္စားၾကတာ သတိရတယ္။
အဲဒီတုန္းက ေကာက္ညွင္းေပါင္းရင္ ခုလို ႐ိုက္စ္ကြတ္ကာနဲ႔ ခ်က္တာဟုတ္ဘူး။ ေျမေပါင္းေခ်ာင္နဲ႔ ထင္းမီးဖိုေပၚမွာ ေပါင္းတာ။ ေမႊးျပီး စားလို႔ေကာင္းမွေကာင္း။
ငခ်ိတ္ေပါင္းကို စားေတာ္ပဲျပဳတ္ရယ္ ငါးေျခာက္ဖုတ္ရယ္ ႏွမ္းေထာင္းေလးရယ္ ... စားလိုက္ရရင္ ......