(၄)
ျဗဴလိုကလက္ေတြ၊ ပါတီေတြကိုလည္း ကပ္တတ္မယ္၊ ေငြရွင္ေၾကးရွင္ ကုန္သည္ပြဲစားေတြနဲ႔လည္း အလြမ္းသင့္ေအာင္ ေပါင္းတတ္မယ္ဆိုရင္ အင္းကိုလည္း ရေအာင္ ဆြဲႏိုင္မယ္၊ အင္းစရိတ္အတြက္ လိုတဲ့ေငြလည္း ပူစရာ မလိုေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ကိစၥအားလံုး ၿပီးၿငိမ္းၿပီလို႔ ထင္ရင္ တက္တက္ စင္ေအာင္ မွားေတာ့ မေပါ့ဗ်ာ။ လုပ္ငန္းတုိင္းမွာ မပါရင္ မၿပီးတဲ့ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကို ကိုယ္ ႏိုင္နင္း ကၽြမ္းက်င္မႈဆိုတဲ့ အရည္အ ခ်င္းတစ္ရပ္ လိုလာျပန္ေရာဗ်၊ အဲဒီ အရည္အခ်င္းမ်ိဳးလည္း ရွိထားမွ ထုိက္သင့္တဲ့ အက်ိဳး အျမတ္ ရဖို႔က ေသခ်ာတာကလားဗ်ာ။
ဟဲ ဟဲ အဲဒီအရည္အခ်င္းမ်ိဳးဆိုရင္လည္း က်ဳပ္မွာ ရွိသင့္တာထက္ေတာင္ ပိုေနေသးတယ္ဗ်၊ ဒီနယ္ တစ္၀ိုက္ မွာ က်ဳပ္ကို ေရသရဲလို႔ ဘြဲ႕ထူး ေပးထားရတာကိုပဲ ခ်င့္ၾကည့္ေတာ့ေလ။ တခ်ိဳ႕ မနာလို႔တဲ့ လူေတြကေတာ့ က်ဳပ္ကို မေသခင္က "တစ္ပြဲစား"ေနတဲ့ လူလို႔ က်ဳပ္ေနာက္ကြယ္မွာ တီးတိုး ေျပာေနၾက ေသးတယ္၊ မေသခင္ကတည္းက "တစ္ပြဲစား" ေနတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ က်ဳပ္ဟာ လူစင္စစ္က နတ္စိမ္းသရဲဘ၀ကို ကူးေျပာင္းေနသူမုိ႔ "ဘိုးမင္းက်ာ္"တို႔ "မင္းေလး"တို႔လို ပြဲတစ္ပြဲ အၿမဲေပးထားရတယ္လို႔ ဆိုလိုတာေပါ့ဗ်ာ။
တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း က်ဳပ္ဟာ အင္းလုပ္ငန္းကို ဒါေလာက္ မက္ေမာေနတယ္ဆုိရင္ တစ္ခါတုန္းက ပံုျပင္ လိုလို ဒ႑ာရီလိုလို ၾကားလိုက္ရဖူးတဲ့ အင္းရဲႀကီး အင္းသားႀကီး တစ္ဦးလို ရန္ကုန္တက္ၿပီး ဘုရားသြား ဖူးတာ ေရႊတိဂုံေစတီႀကီးကို ေရွ႕ တြင္ထားၿပီး မျမင္ႏိုင္ဘဲ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ကြယ္ေနတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး က်ဳပ္လည္း တစ္ေန႔မွာ ေရာက္သြားမွာပဲတဲ့။ ဟား ဟား ရယ္ခ်င္ေသးေတာ့ဗ်ာ၊ က်ဳပ္မ်က္စိက ေရေအာက္ မွာ ကူးေနတဲ့ ငါးေတြကို ေရေပၚက ေလွေလွာ္သြားရင္း အလိုလို ျမင္ေနရတဲ့အထိ စူးရွတဲ့ မ်က္စိဗ်။ ဒီမ်က္စိ မ်ိဳးကလား ဗ်၊ ေရႊတိဂုံေစတီႀကီး တစ္ခုလံုးကို မဖူးျမင္ႏိုင္ဘဲ ရွိရမွာ။
က်ဳပ္ကို ေရသရဲလို႔ ဘြဲ႕ထူး ေပးတာ တကယ္ေတာ့လည္း မမွားဘူးဗ်၊ က်ဳပ္ အလုပ္ကို ၀ါသနာလည္း ပါ၊ စိတ္လည္း အဟုတ္ တကယ္ ၀င္စားတာမုိ႔ အမွတ္သညာ မ်ားတာေပါ့ဗ်ာ။ ေလမတိုက္ဘဲနဲ႔ ေရမ်က္ႏွာ လိႈင္းဂယက္ ေလးမ်ား ထ သြားရင္ ဒါဟာ ေရေအာက္မွာ ငါးအုပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကူးသန္းသြားလို႔ပဲဆိုတာ မသိႏိုင္ ဘူးလားဗ်ာ။ အဲ က်ဳပ္မွာ သူမ်ားထက္ ပိုထားတာက အဲဒီ လိႈင္းဂယက္ကေလးေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားပဳကို ၾကည့္လိုက္ ရုံနဲ႔ ေရေအာက္က ငါးအုပ္ဟာ ဘာငါးအုပ္ဆုိတာ အမ်ိဳးအမည္နဲ႔တကြ တိတိက်က် ခြဲျခား ေျပာဆို ႏိုင္ျခင္းပါပဲ၊ အဲဒဲ ေမွာ္ေပါက္လို႔ သိတာ မဟုတ္ဘူး၊ လူစင္စစ္က နတ္စိမ္းသရဲ ျဖစ္ ေနလို႔ သိတာ လည္း မဟုတ္ဘူး၊ သတိထားၿပီး ၾကည့္ရႈတတ္ျခင္းနဲ႔ အမွတ္သညာမ်ားျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ေၾကာင့္ပဲ ဆိုတာ ရွင္းမေနဘူးလာဗ်ာ။
က်ဳပ္အင္း တည္ရွိေနတဲ့ ကြင္းမွာဆိုရင္ အင္းေလးအင္း ရွိေနတယ္ေလ၊ အဲဒီကြင္းကိုလည္း ဒီေလးအင္းက ပိုင္တယ္၊ အဲဒီ တစ္ကြင္းထဲက ငါးကို အဲဒီေလးအင္းက အၿပိဳင္ဖမ္းတယ္၊ ဥာဏ္ရည္သာၿပီး အကြက္ျမင္တဲ့ လူက ငါးပိုမိတယ္။ ဒီေတာ့ ေနရာတကာမွာ ဥာဏ္ရည္သာၿပီး လ်င္ေနတဲ့ က်ဳပ္က က်န္တဲ့သံုးအင္းက အင္းသားႀကီး ေတြအေပၚမွာ အၿမဲတမ္း အေပၚစီးက ရေနတာေပါ့ဗ်ာ။
မိုးတြင္းဘက္ ေရေတြ ႀကီးေနတုန္းဆိုရင္ အင္းနယ္နိမိတ္ကို သတ္မွတ္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေသးလို႔ ကြင္း ထဲက ငါးေတြ ကို ဘယ္အင္းပိုင္ငါးလို႔ တိတိက်က် ခြဲျခား မေျပာႏိုင္ၾကေသးဘူးဗ်၊ ေလးအင္းလံုး ပိုင္တဲ့ ဘံုပိုင္ ပါးပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းေရာက္လို႔ ကြင္းထဲမွာ ေရနည္း သြားတဲ့အခါမွ အင္း နယ္နိမိတ္ ကို သတ္မွတ္ဖို႔ အခ်ိန္နီးလာတဲ့အခါ က်ဳပ္ ဘာလုပ္တယ္ မွတ္သလဲ၊ ဟဲ ဟဲ ထုတ္ေျပာရမွာေတာ့ ရွက္စရာ ပါပဲဗ်ာ၊ က်ဳပ္ လက္သပ္ေမြးထားတဲ့ ပိုက္သမားေတြကို ညသန္းေခါင္ လူေျခတိတ္မွာ အင္းနယ္နိမိတ္ သတ္မွတ္တဲ့အခါ သူတို႔ သံုးအင္းပိုင္ရမယ့္ ပိုက္နက္ ေတြထဲမွာ သြားၿပီး တိတ္တဆိတ္ ပိုက္ခ် ခိုင္း လိုက္တယ္။ ငါးဆိုတဲ့ သတၱ၀ါေတြကလည္း အသိ ဥာဏ္ မရွိဘူးလို႔သာ ဆုိရတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ ေဘးအႏၱရာယ္ ကိုေတာ့ သိျမင္ၿပီး ေရွာင္တိမ္းတတ္သား ဗ်။
အဲဒီလို ဟိုဘက္ အင္းပိုင္နက္ေတြမွာ ပိုက္သမားေတြ ေမႊလိုက္တာနဲ႔ တစ္ခ်က္တည္း အဲဒါ ငါးေတြဟာ ဟိုဘက္ အငး္ပိုက္နက္ေတြထဲမွာ မေနေတာ့ဘဲ ေဘးကင္းတဲ့ က်ဳပ္ အင္း ပိုက္နက္ထဲ ကို ကူးေျပာင္း ၀င္ေရာက္ၿပီး ခုိလႈံလာေတာ့တာပဲဗ်ာ၊ အဲဒီ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္လာတဲ့ ငါးေတြက က်ဳပ္အင္း ပိုက္နက္ ထဲက ဘယ္ကိုမွ မထြက္ဘဲ က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ထဲမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနေအာင္ က်ဳပ္က အထူးဂရုတစိုက္ လက္ခံၿပီး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ထားပါတယ္ဗ်ာ။
ပိုက္သမား၊ ငါးမွ်ားတံ သမားေတြ က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ထဲကို မ၀င္ႏိုင္ေအာင္ အထူးေစာင့္ၾကပ္ ကာကြယ္ ေပးတယ္၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီငါးေတြႀကိဳက္တဲ့ ဖြဲႏုမႈန္႔နဲ႔ ငါးေခါင္းျပဳတ္ရည္ အစရွိတဲ့ အစာအာဟာရေတြကို ေစတနာ ႀကီးစြာ နဲ႔ ေကၽြးေမြးထားေတာ့ ဒီငါးေတြဟာ က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ထဲမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ အင္း နယ္နိမိတ္ကို သတ္မွတ္ၾကစို႔ေဟ့လို႔ အင္းသားႀကီးအခ်င္းခ်င္း သေဘာတူ ညႇိႏိႈင္းၿပီး သတ္မွတ္ ပိတ္ဆို႔ လို႔လည္း ၿပီးေရာ က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ထဲမွာ ငါးေတြ စုၿပံဳေနၿပီး သူတို႔ အငး္ပိုက္နက္ထဲမွာ ေတာ့ ငါး သိပ္မရွိေတာ့ဘူးေလ။ ဟဲ ဟဲ အဲဒါ ေဖၾကံတာဗ်၊ ေဖၾကံတာ။ အဲဒီလို အစစ အရာရာမွာ ကၽြမ္းက်င္ၿပီး ဥာဏ္ရည္ သာရုံတင္ မဟုတ္ေသးဘူးဗ်ိဳ႕၊ က်ဳပ္က က်ဳပ္အလုပ္ကို တကယ္လည္း စိတ္၀င္စားတာ္၊ ဘယ္ေလာက္ အထိ စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုတာ နမူနာကေလးတစ္ခုေတာ့ ထုတ္ေျပာ လိုက္ရေသးတာေပါ့ဗ်ာ။
အဲဒီလို အင္းနယ္နိမိတ္ကို သတ္မွတ္ပိတ္ဆို႔လို႔လည္း ၿပီးေရာ၊ ငါးေတြဟာ ထြက္ေပါက္မရဘဲ အင္းပိုင္နက္ ေတြထဲမွာသာ တ၀ဲလည္လည္နဲ႔ ပိတ္မိေနၾကေရာဗ်။ ဒီေတာ့ ငါးေတြက သူတို႔ကို ပိတ္ မိေနၿပီဆိုတာ ရိပ္မိ သြားၿပီး ထြက္ေပါက္ကိုသာ တ၀ဲလည္လည္နဲ႔ မရမေန ကူးသန္းရွာေဖြၾကတာ ေပါ့။ ဟဲ ဟဲ ဒီေတာ့မွ က်ဳပ္လည္း ထြက္ေပါက္ရွာေနတဲ့ ငါးေတြဟာ ထြက္ေပါက္ကိုမရဘဲ ပိုၿပီး က်ဥ္းက်ပ္တဲ့ ေနရာကို စုၿပံဳ ေရာက္ရွိလာေအာင္ ေသြးေဆာင္ သိမ္းသြင္းရတာေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္လိုလဲ ဆိုေတာ့ က်ဳပ္က က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ တစ္ခုလံုးနဲ႔ ထြက္ေပါက္ျဖစ္တဲ့ ေခ်ာင္း၀ကေနၿပီး ယင္းမ်ားနဲ႔ ဆည္တားထားတာကိုးဗ်၊ ဆည္ကို တစ္တန္းတည္းထားတာ မဟုတ္ဘူး၊ အထက္ဆည္ ေအာက္ ဆည္ဆိုၿပီး ဆည္ႏွစ္တန္း ထားရတယ္၊
အဲဒီ ဆည္ႏွစ္တန္းရဲ႕ အတြင္းရိုးကို "ကတစ္"လို႔ ေခၚတယ္၊ အခုန ထြက္ေပါက္ရွာေနတဲ့ ငါးေတြဟာ အဲဒီ ကတစ္ထဲေရာက္လာေအာင္ ေသြးေဆာင္ သိမ္းသြင္းရမွာကိုးဗ်၊ အဲဒီ ကတစ္ထဲကို ဒီငါးေတြ စုၿပံဳ ေရာက္ရွိလာမွသာ က်ဳပ္အဖို႔ ဖမ္းရတာ လည္း ဆည္ႏွစ္တန္းရွိတဲ့ အနက္ ေအာက္ဆည္ကေနၿပီး ဒီ ငါးေတြ ကို "ကတစ္" ထဲေရာက္ေအာင္ သြင္းယူတယ္၊ ကတစ္ထဲ ေရာက္ေနတဲ့ ငါးေတြကိုမွ တစ္ဖန္ အထက္ဆည္မွာ ထြက္ေပါက္ေပးၿပီး အဲဒီ ထြက္ေပါက္၀က "ဗံုလံု"မ်ား တပ္ဆင္ထားၿပီး လက္စသတ္ ဖမ္းယူတယ္။ အဲ အခု က်ဳပ္ဟာ က်ဳပ္အလုပ္ကို ဘယ္ေလာက္စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုတာ ေျပာေတာ့မယ္ေနာ္၊ က်ဳပ္ဟာ က်ဳပ္အင္း ပိုင္နက္ထဲက ငါးေတြကို ေအာက္ဆည္ကေနၿပီး ကတစ္ထဲကို သြင္းတဲ့ အခါမွာေပါ့၊
အဲဒီအခါမွာ ဆိုရင္ က်ဳပ္ဟာ ထမင္းမွန္း ဟင္းမွန္း မသိေအာင္ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ေပါ့၊ ေအာက္ဆည္မွာ ငါးသြင္းတဲ့အခါ အသံုးျပဳဖို႔ ငါး၀င္ေပါက္ ထားရွိတယ္ေလ၊ ငါးသြင္းတဲ့အခါ လူေစာင့္ၿပီး သြင္းႏိုင္ ေအာင္ အဲဒီ ငါး၀င္ေပါက္ရဲ႕ အေပၚမွာ အမိုးနဲ႔ အကာနဲ႔ လူေနဖို႔ စင္ကေလးနဲ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေဆာက္လုပ္တယ္။ အဲဒါကို "ခရယ္အိမ္" လို႔ ေခၚတယ္၊ ယီးတီးယားတားေတာ့ သြားလုပ္မယ္ မၾကံနဲ႔၊ အဲဒီ "ခရယ္အိမ္"ဟာ နတ္ႀကီးတယ္ဗ်၊ ငွက္ေပ်ာပဲ အုန္းပြဲ အၿမဲေပးထားရတဲ့ ေနေရာေပါ့၊ အဲဒီေနရာကို အထြတ္အျမတ္ထားတာမို႔ မိန္းမေတြကို တက္ခြင့္မေပးဘူးဗ်၊ ႏွယ္ႏွယ္ရရ မမွတ္ လိုက္ပါနဲ႔။
ငါးသြင္းတို႔ ေန႔ဆိုရင္ က်ဳပ္ဟာ တစ္ေန႔လံုးလိုလို "ခရယ္အိမ္" ထဲမွာ ေရာက္ေနတာပဲ၊ ငါး ၀င္ေပါက္ေနရာမွာ "ေရွာ" သေဘာမ်ိဳး တပ္ဆင္ထားတာကိုး၊ ငါးသြင္းေတာ့မယ္ ဆိုရင္ အဲဒီေရွာကို နင္းျမႇဳပ္ၿပီး ၀ါးလံုးနဲ႔ ေထာက္ထားလိုက္ရင္ ေရွာဟာ ျမဳပ္ေနလိမ့္မယ္၊ ငါးေတြဟာ အဲဒီျမဳပ္ေနတဲ့ "ေရွာ"ေပၚက ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ကတစ္ထဲကို ၀င္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ငါးအ၀င္ တန္႔သြားတဲ့အခါမွာ ေထာက္ထားတဲ့ ၀ါးလံုး ကို ျဖတ္လိုက္ရင္ ေရွာဟာ ျပန္ေပၚလာၿပီး အတြင္း ငါးေတြလည္း အျပင္ကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မထြက္ႏိုင္ ၾကေတာ့ဘူးဗ်။
ေရေတြကလည္း ၀င္ေတာ့မယ္ေဟ့ ဆိုရင္ အဆီးအတားမရွိ ဒလေဟာ ပစ္၀င္ေတာ့တာပဲဗ်ာ၊ အုိ အဲဒီလို ငါးသြင္းေနတုန္း အခ်ိန္မွာဆိုရင္ က်ဳပ္ေလ အသံလည္း မျပဳဘူး၊ လႈပ္လည္း မလႈပ္ဘူး၊ လႈပ္ရွားလိုက္ရင္ ငါးလန္႔ၿပီး အ၀င္တန္႔သြားမွာ စိုးရေသးကိုးဗ်၊ ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း လႈပ္ရွားဖို႔ သတိမရ ေလာက္ေအာင္ တသဲသဲ တဖြဲဖြဲ ၀င္ေနတဲ့ ငါးေတြကိုၾကည့္ၿပီး ပီတိ ျဖစ္ေနတာ ကိုးဗ်။ အဲဒီအခါမွာဆိုရင္ က်ဳပ္ရဲ႕ စိတ္အာရုံဟာ ဘယ္ကိုမွ မပ်ံ႕မလြင့္ဘဲ တဖြဲဖြဲ ၀င္ေနတဲ့ ငါးေတြ အေပၚမွာသာ က်ေရာက္စူးစိုက္ၿပီး ပီတိေတြ ပြားမ်ားေနမိတယ္၊ က်ဳပ္ရဲ႕ ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ က်ဳပ္လံုးလံုး မသိေတာ့ဘူး၊ က်ဳပ္မိန္းမ ေမ်ာက္ေမြးေနတယ္ဆိုတာ ေတာင္ က်ဳပ္ လွည့္ၾကည့္မိမယ္ မဟုတ္ဘူး။ အဟုတ္ ကိုပါပဲဗ်ာ၊ ေျပာမယံု ႀကံဳဖူးမွ သိၾကပါလိမ့္ မယ္။ က်ဳပ္ စဥ္းစားမိတယ္ဗ်၊ သည္လို သမထ ၀ိပႆနာဆိုတဲ့ တရားေတြကိုသာ အဲဒီလို ပီတိ ေတြ တဖြားဖြားနဲ႔ စိတ္စူးစိုက္ စြဲၿမဲေနေအာင္ ပြားမ်ားႏိုင္မယ္ဆုိရင္ က်ဳပ္တို႔ တစ္ေတြဟာ နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္ကို ရက္တိုတိုနဲ႔ ေရာက္ကုန္ၾကမွာပဲလို႔။
(၅)
အဲဒီလို ျဗဴလိုကလက္ေတြ၊ ပါတီေတြကိုလည္း ကပ္တတ္တယ္၊ ေငြရွင္ေၾကးရွင္ ကုန္သည္ပြဲစား ေတြနဲ႔လည္း အလြမ္း သင့္ေအာင္ ေပါင္းတတ္တယ္၊ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကိုလည္း ႏိုင္နင္းကၽြမ္းက်င္ တယ္ဆိုေတာ့ က်ဳပ္ဟာ သူၾကြယ္ တစ္ဦး ေလာက္ ၾကြယ္၀ေနမွာပဲလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔က အေလာ သံုးဆယ္ မွတ္ခ်က္ မခ်လိုက္ပါနဲ႔ဦးဗ်ာ။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ အခုအခ်ိန္မွာ က်ဳပ္ဟာ ေၾကြးလည္ပင္းခိုက္ေအာင္ မြဲေနပါၿပီဗ်ာ၊ ရုတ္တရက္ ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က အံ့ၾသသြားမွာပဲေနာ္၊ မအံ့ၾသနဲ႔ဗ်ိဳ႕၊ မႏွစ္က ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္မွာ ေရလႊမ္းမိုးျခင္း ခံရတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းကို ခင္ဗ်ား တို႔လည္း ၾကားမိမွာေပါ့၊ အဲဒီေရဟာ လယ္သမားေတြရဲ႕ လယ္ယာ ကိုသာ ဖ်က္ဆီးပစ္တာ မဟုတ္ ဘူး၊ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ အင္းေတြကိုပါ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တယ္ေလ။
က်ဳပ္အင္းဆိုရင္ ယင္းေတြနဲ႔ ဆည္တားၿပီးလို႔ အင္း စပိတ္တဲ့ေန႔မွာပဲ ေလေရာ မိုးေရာ ဆင္းၿပီး ရြာခ် လိုက္တယ္ဗ်ာ၊ ဆည္တား ထားတဲ့ ယင္းေတြဟာ တစ္ခါတည္း ပြင့္ထြက္ကုန္တာေပါ့။ ေရကလည္း တစ္ဟုန္ထုိး တက္လာ ေတာ့ ဆည္တိုင္ေတြ ျမဳပ္ကုန္ေအာင္ ေရလႊမ္းမိုးသြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္အင္း ပိုင္နက္ ထဲက ငါးေတြလည္း ေခ်ာင္းမႀကီးထဲကို အကုန္ထြက္ကုန္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေရေတြ ျပန္အက်မွာ တစ္ခါ ျပန္ခ်ေသးတာေပါ့လို႔ က်ဳပ္ အားခဲထားေပမဲ့ တယ္ေတာ့ အားမရွိလွပါဘူးဗ်ာ။
က်ဳပ္ နားလည္ပါ တယ္ဗ်ာ၊ ပထမေရမွာ ဒီလို အျဖစ္ခံလိုက္ရၿပီးမွ ေနာက္ေရမွာ ျပန္ခ်လို႔လည္း အေၾကာင္းထူးမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ က်ဳပ္ နားလည္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ လူ႔ဓမၼတာအတိုင္း တစ္ဖက္ ကလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို လက္မလႊတ္ခ်င္ေသးေတာ့ ေနာက္ထပ္ စရိတ္အကုန္ခံ၊ ယင္း၊ ၀ါး၊ တန္ဆာ ပလာ အသစ္ထူေထာင္ၿပီး ေရျပန္အက်မွာ ျပန္ၿပီးပိတ္လိုက္ပါတယ္။ က်ဳပ္ ထင္တဲ့အတိုင္းပါပဲဗ်ာ။ စရိတ္ထပ္ကုန္တာသာ အဖတ္တင္တယ္။ အိမ္စားဖို႔ ငါးပိကေလး အနည္းအက်ဥ္း ရလိုက္တာက လြဲၿပီး တျခားဘာငါးမွ မတက္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ ဟိုႏွစ္ ဟိုႏွစ္ေတြက ျမက္ထားလို႔ စုမိေဆာင္းမိတာ ကေလးေတြလည္း ဒီတစ္ႏွစ္ တည္း ရႈံးတာနဲ႔ ေခ်ာေရာေပါ့ဗ်ာ။ ေၾကြးရွင္ေတြ ဆိုတာလည္း က်ဳပ္ ပတ္လည္မွာ ၀ိုင္းလို႔ေပါ့။ ေပါင္ထားတဲ့ ေရႊကေလးေတြလည္း ျပန္မေရြးႏိုင္ေတာ့ဘဲ အဆံုးခံလိုက္ ရမွာ ေသခ်ာေနလို႔ က်ဳပ္မိန္းမျဖင့္ တရႈပ္ရႈပ္နဲ႔ခ်ည္း ငိုေနတာေပါ့ဗ်ာ။
က်ဳပ္ေတာ့ စိတ္ညစ္ညစ္ရွိ တာနဲ႔ အရက္ဆိုင္သြားၿပီး အရက္ကိုခ်ည္း မလင္းေအာင္ ေသာက္ေနမိတယ္ဗ်ိဳ႕။
အင္းေလး၊ က်ဳပ္က ဘယ္ေလာက္ပဲေတာ္ေတာ္ သဘာ၀ဓမၼတာ ဖ်က္ဆီးေတာ့လည္း မခံႏိုင္ဘူး ေပါ့ဗ်ာ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း သဘာ၀ဓမၼတာ ဖ်က္ဆီးလို႔ ပ်က္စီးရတာကိုပဲ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွလို႔ဆိုၿပီး တလြဲေျပာေနၾကေသးတယ္၊ က်ဳပ္တို႔သာ သဘာ၀ကို အရႈံးေပးေနရတာပါ ဗ်ာ။ ဟို တရုတ္တို႔၊ ရြတ္ရွား တို႔မွာေတာ့ သဘာ၀ကို လူက ႏိုင္ၿပီး လူရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ သဘာ၀ကို နဖားႀကိဳးတပ္ၿပီး ခုိင္းေနၾကတယ္ ဆိုပါကလားဗ်။ က်ဳပ္ သတင္းစာထဲမွာ ေတြ႕လိုက္ မိပါတယ္၊ တရုတ္ျပည္မွာဆိုရင္ ေရလႊမ္းမိုး တဲ့ေဘးကို တညီတညာတည္း တည္ေဆာက္ေနၾကပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနရာတကာမွာ ကံထရိုက္ စနစ္ႀကီး နဲ႔ခ်ည္း လုပ္ေနေတာ့ တိုင္းျပည္ေငြေတြ ေသာက္ေသာက္လဲ ကုန္သေလာက္ အရာလည္း မေရာက္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အကပ္ေကာင္းတဲ့ မ်က္ႏွာ ႀကီး ကံထရိုက္တာႀကီးေတြ စားေပါက္ကို ဖန္တီးေပးေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။ လူထုရဲ႕ တက္ၾကြတဲ့ အကူအညီကိုလည္း မရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔ တစ္ေတြလည္း သဘာ၀ရဲ႕ ညႇဥ္းဆဲႏွိပ္ဆက္မႈ ဒဏ္ခ်က္ေတြကို မလူးသာ မလြန္႔သာေအာင္ ဇက္စင္းၿပီး ခံေနရ တာေပါ့ဗ်ာ။
ဒီႏွစ္လည္း က်ဳပ္ ဒီအင္းကိုပဲ ျဖစ္သလို ၾကံဖန္ၿပီး ဆြဲထားလိုက္ျပန္ၿပီဗ်ိဳ႕။ ဒီႏွစ္အဖို႔ ေရေဘးနဲ႔ လြတ္မယ္ ဆိုရင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးေတာ့ ရွိပါေသးတယ္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေရေဘးနဲ႔ လြတ္ကင္း ေအာင္ နတ္ေဒ၀ါ ကူညီ ၀ိုင္းလို႔ မိႈင္းမေတာ္မူပါရန္ ကန္ေတာ့ပြဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နတ္ဆိုင္းတၿခိမ့္ၿခိမ့္နဲ႔ တင္ေျမႇာက္ပသၿပီး ဆုေတာင္း ေနရ တာပဲဗ်ိဳ႕။ က်ဳပ္တို႔မွာ တျခား အားကိုးစရာ မရွိေတာ့ နတ္ေဒ၀ါ ေတြကိုပဲ အားကိုးေနရတာေပါ့ဗ်ာ။
ၿပီးပါၿပီ
ျဗဴလိုကလက္ေတြ၊ ပါတီေတြကိုလည္း ကပ္တတ္မယ္၊ ေငြရွင္ေၾကးရွင္ ကုန္သည္ပြဲစားေတြနဲ႔လည္း အလြမ္းသင့္ေအာင္ ေပါင္းတတ္မယ္ဆိုရင္ အင္းကိုလည္း ရေအာင္ ဆြဲႏိုင္မယ္၊ အင္းစရိတ္အတြက္ လိုတဲ့ေငြလည္း ပူစရာ မလိုေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ကိစၥအားလံုး ၿပီးၿငိမ္းၿပီလို႔ ထင္ရင္ တက္တက္ စင္ေအာင္ မွားေတာ့ မေပါ့ဗ်ာ။ လုပ္ငန္းတုိင္းမွာ မပါရင္ မၿပီးတဲ့ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကို ကိုယ္ ႏိုင္နင္း ကၽြမ္းက်င္မႈဆိုတဲ့ အရည္အ ခ်င္းတစ္ရပ္ လိုလာျပန္ေရာဗ်၊ အဲဒီ အရည္အခ်င္းမ်ိဳးလည္း ရွိထားမွ ထုိက္သင့္တဲ့ အက်ိဳး အျမတ္ ရဖို႔က ေသခ်ာတာကလားဗ်ာ။
ဟဲ ဟဲ အဲဒီအရည္အခ်င္းမ်ိဳးဆိုရင္လည္း က်ဳပ္မွာ ရွိသင့္တာထက္ေတာင္ ပိုေနေသးတယ္ဗ်၊ ဒီနယ္ တစ္၀ိုက္ မွာ က်ဳပ္ကို ေရသရဲလို႔ ဘြဲ႕ထူး ေပးထားရတာကိုပဲ ခ်င့္ၾကည့္ေတာ့ေလ။ တခ်ိဳ႕ မနာလို႔တဲ့ လူေတြကေတာ့ က်ဳပ္ကို မေသခင္က "တစ္ပြဲစား"ေနတဲ့ လူလို႔ က်ဳပ္ေနာက္ကြယ္မွာ တီးတိုး ေျပာေနၾက ေသးတယ္၊ မေသခင္ကတည္းက "တစ္ပြဲစား" ေနတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ က်ဳပ္ဟာ လူစင္စစ္က နတ္စိမ္းသရဲဘ၀ကို ကူးေျပာင္းေနသူမုိ႔ "ဘိုးမင္းက်ာ္"တို႔ "မင္းေလး"တို႔လို ပြဲတစ္ပြဲ အၿမဲေပးထားရတယ္လို႔ ဆိုလိုတာေပါ့ဗ်ာ။
တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း က်ဳပ္ဟာ အင္းလုပ္ငန္းကို ဒါေလာက္ မက္ေမာေနတယ္ဆုိရင္ တစ္ခါတုန္းက ပံုျပင္ လိုလို ဒ႑ာရီလိုလို ၾကားလိုက္ရဖူးတဲ့ အင္းရဲႀကီး အင္းသားႀကီး တစ္ဦးလို ရန္ကုန္တက္ၿပီး ဘုရားသြား ဖူးတာ ေရႊတိဂုံေစတီႀကီးကို ေရွ႕ တြင္ထားၿပီး မျမင္ႏိုင္ဘဲ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ကြယ္ေနတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး က်ဳပ္လည္း တစ္ေန႔မွာ ေရာက္သြားမွာပဲတဲ့။ ဟား ဟား ရယ္ခ်င္ေသးေတာ့ဗ်ာ၊ က်ဳပ္မ်က္စိက ေရေအာက္ မွာ ကူးေနတဲ့ ငါးေတြကို ေရေပၚက ေလွေလွာ္သြားရင္း အလိုလို ျမင္ေနရတဲ့အထိ စူးရွတဲ့ မ်က္စိဗ်။ ဒီမ်က္စိ မ်ိဳးကလား ဗ်၊ ေရႊတိဂုံေစတီႀကီး တစ္ခုလံုးကို မဖူးျမင္ႏိုင္ဘဲ ရွိရမွာ။
က်ဳပ္ကို ေရသရဲလို႔ ဘြဲ႕ထူး ေပးတာ တကယ္ေတာ့လည္း မမွားဘူးဗ်၊ က်ဳပ္ အလုပ္ကို ၀ါသနာလည္း ပါ၊ စိတ္လည္း အဟုတ္ တကယ္ ၀င္စားတာမုိ႔ အမွတ္သညာ မ်ားတာေပါ့ဗ်ာ။ ေလမတိုက္ဘဲနဲ႔ ေရမ်က္ႏွာ လိႈင္းဂယက္ ေလးမ်ား ထ သြားရင္ ဒါဟာ ေရေအာက္မွာ ငါးအုပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကူးသန္းသြားလို႔ပဲဆိုတာ မသိႏိုင္ ဘူးလားဗ်ာ။ အဲ က်ဳပ္မွာ သူမ်ားထက္ ပိုထားတာက အဲဒီ လိႈင္းဂယက္ကေလးေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားပဳကို ၾကည့္လိုက္ ရုံနဲ႔ ေရေအာက္က ငါးအုပ္ဟာ ဘာငါးအုပ္ဆုိတာ အမ်ိဳးအမည္နဲ႔တကြ တိတိက်က် ခြဲျခား ေျပာဆို ႏိုင္ျခင္းပါပဲ၊ အဲဒဲ ေမွာ္ေပါက္လို႔ သိတာ မဟုတ္ဘူး၊ လူစင္စစ္က နတ္စိမ္းသရဲ ျဖစ္ ေနလို႔ သိတာ လည္း မဟုတ္ဘူး၊ သတိထားၿပီး ၾကည့္ရႈတတ္ျခင္းနဲ႔ အမွတ္သညာမ်ားျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ေၾကာင့္ပဲ ဆိုတာ ရွင္းမေနဘူးလာဗ်ာ။
က်ဳပ္အင္း တည္ရွိေနတဲ့ ကြင္းမွာဆိုရင္ အင္းေလးအင္း ရွိေနတယ္ေလ၊ အဲဒီကြင္းကိုလည္း ဒီေလးအင္းက ပိုင္တယ္၊ အဲဒီ တစ္ကြင္းထဲက ငါးကို အဲဒီေလးအင္းက အၿပိဳင္ဖမ္းတယ္၊ ဥာဏ္ရည္သာၿပီး အကြက္ျမင္တဲ့ လူက ငါးပိုမိတယ္။ ဒီေတာ့ ေနရာတကာမွာ ဥာဏ္ရည္သာၿပီး လ်င္ေနတဲ့ က်ဳပ္က က်န္တဲ့သံုးအင္းက အင္းသားႀကီး ေတြအေပၚမွာ အၿမဲတမ္း အေပၚစီးက ရေနတာေပါ့ဗ်ာ။
မိုးတြင္းဘက္ ေရေတြ ႀကီးေနတုန္းဆိုရင္ အင္းနယ္နိမိတ္ကို သတ္မွတ္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေသးလို႔ ကြင္း ထဲက ငါးေတြ ကို ဘယ္အင္းပိုင္ငါးလို႔ တိတိက်က် ခြဲျခား မေျပာႏိုင္ၾကေသးဘူးဗ်၊ ေလးအင္းလံုး ပိုင္တဲ့ ဘံုပိုင္ ပါးပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းေရာက္လို႔ ကြင္းထဲမွာ ေရနည္း သြားတဲ့အခါမွ အင္း နယ္နိမိတ္ ကို သတ္မွတ္ဖို႔ အခ်ိန္နီးလာတဲ့အခါ က်ဳပ္ ဘာလုပ္တယ္ မွတ္သလဲ၊ ဟဲ ဟဲ ထုတ္ေျပာရမွာေတာ့ ရွက္စရာ ပါပဲဗ်ာ၊ က်ဳပ္ လက္သပ္ေမြးထားတဲ့ ပိုက္သမားေတြကို ညသန္းေခါင္ လူေျခတိတ္မွာ အင္းနယ္နိမိတ္ သတ္မွတ္တဲ့အခါ သူတို႔ သံုးအင္းပိုင္ရမယ့္ ပိုက္နက္ ေတြထဲမွာ သြားၿပီး တိတ္တဆိတ္ ပိုက္ခ် ခိုင္း လိုက္တယ္။ ငါးဆိုတဲ့ သတၱ၀ါေတြကလည္း အသိ ဥာဏ္ မရွိဘူးလို႔သာ ဆုိရတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ ေဘးအႏၱရာယ္ ကိုေတာ့ သိျမင္ၿပီး ေရွာင္တိမ္းတတ္သား ဗ်။
အဲဒီလို ဟိုဘက္ အင္းပိုင္နက္ေတြမွာ ပိုက္သမားေတြ ေမႊလိုက္တာနဲ႔ တစ္ခ်က္တည္း အဲဒါ ငါးေတြဟာ ဟိုဘက္ အငး္ပိုက္နက္ေတြထဲမွာ မေနေတာ့ဘဲ ေဘးကင္းတဲ့ က်ဳပ္ အင္း ပိုက္နက္ထဲ ကို ကူးေျပာင္း ၀င္ေရာက္ၿပီး ခုိလႈံလာေတာ့တာပဲဗ်ာ၊ အဲဒီ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္လာတဲ့ ငါးေတြက က်ဳပ္အင္း ပိုက္နက္ ထဲက ဘယ္ကိုမွ မထြက္ဘဲ က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ထဲမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနေအာင္ က်ဳပ္က အထူးဂရုတစိုက္ လက္ခံၿပီး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ထားပါတယ္ဗ်ာ။
ပိုက္သမား၊ ငါးမွ်ားတံ သမားေတြ က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ထဲကို မ၀င္ႏိုင္ေအာင္ အထူးေစာင့္ၾကပ္ ကာကြယ္ ေပးတယ္၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီငါးေတြႀကိဳက္တဲ့ ဖြဲႏုမႈန္႔နဲ႔ ငါးေခါင္းျပဳတ္ရည္ အစရွိတဲ့ အစာအာဟာရေတြကို ေစတနာ ႀကီးစြာ နဲ႔ ေကၽြးေမြးထားေတာ့ ဒီငါးေတြဟာ က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ထဲမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ အင္း နယ္နိမိတ္ကို သတ္မွတ္ၾကစို႔ေဟ့လို႔ အင္းသားႀကီးအခ်င္းခ်င္း သေဘာတူ ညႇိႏိႈင္းၿပီး သတ္မွတ္ ပိတ္ဆို႔ လို႔လည္း ၿပီးေရာ က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ထဲမွာ ငါးေတြ စုၿပံဳေနၿပီး သူတို႔ အငး္ပိုက္နက္ထဲမွာ ေတာ့ ငါး သိပ္မရွိေတာ့ဘူးေလ။ ဟဲ ဟဲ အဲဒါ ေဖၾကံတာဗ်၊ ေဖၾကံတာ။ အဲဒီလို အစစ အရာရာမွာ ကၽြမ္းက်င္ၿပီး ဥာဏ္ရည္ သာရုံတင္ မဟုတ္ေသးဘူးဗ်ိဳ႕၊ က်ဳပ္က က်ဳပ္အလုပ္ကို တကယ္လည္း စိတ္၀င္စားတာ္၊ ဘယ္ေလာက္ အထိ စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုတာ နမူနာကေလးတစ္ခုေတာ့ ထုတ္ေျပာ လိုက္ရေသးတာေပါ့ဗ်ာ။
အဲဒီလို အင္းနယ္နိမိတ္ကို သတ္မွတ္ပိတ္ဆို႔လို႔လည္း ၿပီးေရာ၊ ငါးေတြဟာ ထြက္ေပါက္မရဘဲ အင္းပိုင္နက္ ေတြထဲမွာသာ တ၀ဲလည္လည္နဲ႔ ပိတ္မိေနၾကေရာဗ်။ ဒီေတာ့ ငါးေတြက သူတို႔ကို ပိတ္ မိေနၿပီဆိုတာ ရိပ္မိ သြားၿပီး ထြက္ေပါက္ကိုသာ တ၀ဲလည္လည္နဲ႔ မရမေန ကူးသန္းရွာေဖြၾကတာ ေပါ့။ ဟဲ ဟဲ ဒီေတာ့မွ က်ဳပ္လည္း ထြက္ေပါက္ရွာေနတဲ့ ငါးေတြဟာ ထြက္ေပါက္ကိုမရဘဲ ပိုၿပီး က်ဥ္းက်ပ္တဲ့ ေနရာကို စုၿပံဳ ေရာက္ရွိလာေအာင္ ေသြးေဆာင္ သိမ္းသြင္းရတာေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္လိုလဲ ဆိုေတာ့ က်ဳပ္က က်ဳပ္အင္းပိုင္နက္ တစ္ခုလံုးနဲ႔ ထြက္ေပါက္ျဖစ္တဲ့ ေခ်ာင္း၀ကေနၿပီး ယင္းမ်ားနဲ႔ ဆည္တားထားတာကိုးဗ်၊ ဆည္ကို တစ္တန္းတည္းထားတာ မဟုတ္ဘူး၊ အထက္ဆည္ ေအာက္ ဆည္ဆိုၿပီး ဆည္ႏွစ္တန္း ထားရတယ္၊
အဲဒီ ဆည္ႏွစ္တန္းရဲ႕ အတြင္းရိုးကို "ကတစ္"လို႔ ေခၚတယ္၊ အခုန ထြက္ေပါက္ရွာေနတဲ့ ငါးေတြဟာ အဲဒီ ကတစ္ထဲေရာက္လာေအာင္ ေသြးေဆာင္ သိမ္းသြင္းရမွာကိုးဗ်၊ အဲဒီ ကတစ္ထဲကို ဒီငါးေတြ စုၿပံဳ ေရာက္ရွိလာမွသာ က်ဳပ္အဖို႔ ဖမ္းရတာ လည္း ဆည္ႏွစ္တန္းရွိတဲ့ အနက္ ေအာက္ဆည္ကေနၿပီး ဒီ ငါးေတြ ကို "ကတစ္" ထဲေရာက္ေအာင္ သြင္းယူတယ္၊ ကတစ္ထဲ ေရာက္ေနတဲ့ ငါးေတြကိုမွ တစ္ဖန္ အထက္ဆည္မွာ ထြက္ေပါက္ေပးၿပီး အဲဒီ ထြက္ေပါက္၀က "ဗံုလံု"မ်ား တပ္ဆင္ထားၿပီး လက္စသတ္ ဖမ္းယူတယ္။ အဲ အခု က်ဳပ္ဟာ က်ဳပ္အလုပ္ကို ဘယ္ေလာက္စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုတာ ေျပာေတာ့မယ္ေနာ္၊ က်ဳပ္ဟာ က်ဳပ္အင္း ပိုင္နက္ထဲက ငါးေတြကို ေအာက္ဆည္ကေနၿပီး ကတစ္ထဲကို သြင္းတဲ့ အခါမွာေပါ့၊
အဲဒီအခါမွာ ဆိုရင္ က်ဳပ္ဟာ ထမင္းမွန္း ဟင္းမွန္း မသိေအာင္ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ေပါ့၊ ေအာက္ဆည္မွာ ငါးသြင္းတဲ့အခါ အသံုးျပဳဖို႔ ငါး၀င္ေပါက္ ထားရွိတယ္ေလ၊ ငါးသြင္းတဲ့အခါ လူေစာင့္ၿပီး သြင္းႏိုင္ ေအာင္ အဲဒီ ငါး၀င္ေပါက္ရဲ႕ အေပၚမွာ အမိုးနဲ႔ အကာနဲ႔ လူေနဖို႔ စင္ကေလးနဲ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေဆာက္လုပ္တယ္။ အဲဒါကို "ခရယ္အိမ္" လို႔ ေခၚတယ္၊ ယီးတီးယားတားေတာ့ သြားလုပ္မယ္ မၾကံနဲ႔၊ အဲဒီ "ခရယ္အိမ္"ဟာ နတ္ႀကီးတယ္ဗ်၊ ငွက္ေပ်ာပဲ အုန္းပြဲ အၿမဲေပးထားရတဲ့ ေနေရာေပါ့၊ အဲဒီေနရာကို အထြတ္အျမတ္ထားတာမို႔ မိန္းမေတြကို တက္ခြင့္မေပးဘူးဗ်၊ ႏွယ္ႏွယ္ရရ မမွတ္ လိုက္ပါနဲ႔။
ငါးသြင္းတို႔ ေန႔ဆိုရင္ က်ဳပ္ဟာ တစ္ေန႔လံုးလိုလို "ခရယ္အိမ္" ထဲမွာ ေရာက္ေနတာပဲ၊ ငါး ၀င္ေပါက္ေနရာမွာ "ေရွာ" သေဘာမ်ိဳး တပ္ဆင္ထားတာကိုး၊ ငါးသြင္းေတာ့မယ္ ဆိုရင္ အဲဒီေရွာကို နင္းျမႇဳပ္ၿပီး ၀ါးလံုးနဲ႔ ေထာက္ထားလိုက္ရင္ ေရွာဟာ ျမဳပ္ေနလိမ့္မယ္၊ ငါးေတြဟာ အဲဒီျမဳပ္ေနတဲ့ "ေရွာ"ေပၚက ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ကတစ္ထဲကို ၀င္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ငါးအ၀င္ တန္႔သြားတဲ့အခါမွာ ေထာက္ထားတဲ့ ၀ါးလံုး ကို ျဖတ္လိုက္ရင္ ေရွာဟာ ျပန္ေပၚလာၿပီး အတြင္း ငါးေတြလည္း အျပင္ကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မထြက္ႏိုင္ ၾကေတာ့ဘူးဗ်။
ေရေတြကလည္း ၀င္ေတာ့မယ္ေဟ့ ဆိုရင္ အဆီးအတားမရွိ ဒလေဟာ ပစ္၀င္ေတာ့တာပဲဗ်ာ၊ အုိ အဲဒီလို ငါးသြင္းေနတုန္း အခ်ိန္မွာဆိုရင္ က်ဳပ္ေလ အသံလည္း မျပဳဘူး၊ လႈပ္လည္း မလႈပ္ဘူး၊ လႈပ္ရွားလိုက္ရင္ ငါးလန္႔ၿပီး အ၀င္တန္႔သြားမွာ စိုးရေသးကိုးဗ်၊ ၿပီးေတာ့ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း လႈပ္ရွားဖို႔ သတိမရ ေလာက္ေအာင္ တသဲသဲ တဖြဲဖြဲ ၀င္ေနတဲ့ ငါးေတြကိုၾကည့္ၿပီး ပီတိ ျဖစ္ေနတာ ကိုးဗ်။ အဲဒီအခါမွာဆိုရင္ က်ဳပ္ရဲ႕ စိတ္အာရုံဟာ ဘယ္ကိုမွ မပ်ံ႕မလြင့္ဘဲ တဖြဲဖြဲ ၀င္ေနတဲ့ ငါးေတြ အေပၚမွာသာ က်ေရာက္စူးစိုက္ၿပီး ပီတိေတြ ပြားမ်ားေနမိတယ္၊ က်ဳပ္ရဲ႕ ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ က်ဳပ္လံုးလံုး မသိေတာ့ဘူး၊ က်ဳပ္မိန္းမ ေမ်ာက္ေမြးေနတယ္ဆိုတာ ေတာင္ က်ဳပ္ လွည့္ၾကည့္မိမယ္ မဟုတ္ဘူး။ အဟုတ္ ကိုပါပဲဗ်ာ၊ ေျပာမယံု ႀကံဳဖူးမွ သိၾကပါလိမ့္ မယ္။ က်ဳပ္ စဥ္းစားမိတယ္ဗ်၊ သည္လို သမထ ၀ိပႆနာဆိုတဲ့ တရားေတြကိုသာ အဲဒီလို ပီတိ ေတြ တဖြားဖြားနဲ႔ စိတ္စူးစိုက္ စြဲၿမဲေနေအာင္ ပြားမ်ားႏိုင္မယ္ဆုိရင္ က်ဳပ္တို႔ တစ္ေတြဟာ နိဗၺာန္မဂ္ ဖိုလ္ကို ရက္တိုတိုနဲ႔ ေရာက္ကုန္ၾကမွာပဲလို႔။
(၅)
အဲဒီလို ျဗဴလိုကလက္ေတြ၊ ပါတီေတြကိုလည္း ကပ္တတ္တယ္၊ ေငြရွင္ေၾကးရွင္ ကုန္သည္ပြဲစား ေတြနဲ႔လည္း အလြမ္း သင့္ေအာင္ ေပါင္းတတ္တယ္၊ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကိုလည္း ႏိုင္နင္းကၽြမ္းက်င္ တယ္ဆိုေတာ့ က်ဳပ္ဟာ သူၾကြယ္ တစ္ဦး ေလာက္ ၾကြယ္၀ေနမွာပဲလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔က အေလာ သံုးဆယ္ မွတ္ခ်က္ မခ်လိုက္ပါနဲ႔ဦးဗ်ာ။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ အခုအခ်ိန္မွာ က်ဳပ္ဟာ ေၾကြးလည္ပင္းခိုက္ေအာင္ မြဲေနပါၿပီဗ်ာ၊ ရုတ္တရက္ ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က အံ့ၾသသြားမွာပဲေနာ္၊ မအံ့ၾသနဲ႔ဗ်ိဳ႕၊ မႏွစ္က ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္မွာ ေရလႊမ္းမိုးျခင္း ခံရတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းကို ခင္ဗ်ား တို႔လည္း ၾကားမိမွာေပါ့၊ အဲဒီေရဟာ လယ္သမားေတြရဲ႕ လယ္ယာ ကိုသာ ဖ်က္ဆီးပစ္တာ မဟုတ္ ဘူး၊ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ အင္းေတြကိုပါ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တယ္ေလ။
က်ဳပ္အင္းဆိုရင္ ယင္းေတြနဲ႔ ဆည္တားၿပီးလို႔ အင္း စပိတ္တဲ့ေန႔မွာပဲ ေလေရာ မိုးေရာ ဆင္းၿပီး ရြာခ် လိုက္တယ္ဗ်ာ၊ ဆည္တား ထားတဲ့ ယင္းေတြဟာ တစ္ခါတည္း ပြင့္ထြက္ကုန္တာေပါ့။ ေရကလည္း တစ္ဟုန္ထုိး တက္လာ ေတာ့ ဆည္တိုင္ေတြ ျမဳပ္ကုန္ေအာင္ ေရလႊမ္းမိုးသြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္အင္း ပိုင္နက္ ထဲက ငါးေတြလည္း ေခ်ာင္းမႀကီးထဲကို အကုန္ထြက္ကုန္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေရေတြ ျပန္အက်မွာ တစ္ခါ ျပန္ခ်ေသးတာေပါ့လို႔ က်ဳပ္ အားခဲထားေပမဲ့ တယ္ေတာ့ အားမရွိလွပါဘူးဗ်ာ။
က်ဳပ္ နားလည္ပါ တယ္ဗ်ာ၊ ပထမေရမွာ ဒီလို အျဖစ္ခံလိုက္ရၿပီးမွ ေနာက္ေရမွာ ျပန္ခ်လို႔လည္း အေၾကာင္းထူးမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ က်ဳပ္ နားလည္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ လူ႔ဓမၼတာအတိုင္း တစ္ဖက္ ကလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို လက္မလႊတ္ခ်င္ေသးေတာ့ ေနာက္ထပ္ စရိတ္အကုန္ခံ၊ ယင္း၊ ၀ါး၊ တန္ဆာ ပလာ အသစ္ထူေထာင္ၿပီး ေရျပန္အက်မွာ ျပန္ၿပီးပိတ္လိုက္ပါတယ္။ က်ဳပ္ ထင္တဲ့အတိုင္းပါပဲဗ်ာ။ စရိတ္ထပ္ကုန္တာသာ အဖတ္တင္တယ္။ အိမ္စားဖို႔ ငါးပိကေလး အနည္းအက်ဥ္း ရလိုက္တာက လြဲၿပီး တျခားဘာငါးမွ မတက္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ ဟိုႏွစ္ ဟိုႏွစ္ေတြက ျမက္ထားလို႔ စုမိေဆာင္းမိတာ ကေလးေတြလည္း ဒီတစ္ႏွစ္ တည္း ရႈံးတာနဲ႔ ေခ်ာေရာေပါ့ဗ်ာ။ ေၾကြးရွင္ေတြ ဆိုတာလည္း က်ဳပ္ ပတ္လည္မွာ ၀ိုင္းလို႔ေပါ့။ ေပါင္ထားတဲ့ ေရႊကေလးေတြလည္း ျပန္မေရြးႏိုင္ေတာ့ဘဲ အဆံုးခံလိုက္ ရမွာ ေသခ်ာေနလို႔ က်ဳပ္မိန္းမျဖင့္ တရႈပ္ရႈပ္နဲ႔ခ်ည္း ငိုေနတာေပါ့ဗ်ာ။
က်ဳပ္ေတာ့ စိတ္ညစ္ညစ္ရွိ တာနဲ႔ အရက္ဆိုင္သြားၿပီး အရက္ကိုခ်ည္း မလင္းေအာင္ ေသာက္ေနမိတယ္ဗ်ိဳ႕။
အင္းေလး၊ က်ဳပ္က ဘယ္ေလာက္ပဲေတာ္ေတာ္ သဘာ၀ဓမၼတာ ဖ်က္ဆီးေတာ့လည္း မခံႏိုင္ဘူး ေပါ့ဗ်ာ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း သဘာ၀ဓမၼတာ ဖ်က္ဆီးလို႔ ပ်က္စီးရတာကိုပဲ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွလို႔ဆိုၿပီး တလြဲေျပာေနၾကေသးတယ္၊ က်ဳပ္တို႔သာ သဘာ၀ကို အရႈံးေပးေနရတာပါ ဗ်ာ။ ဟို တရုတ္တို႔၊ ရြတ္ရွား တို႔မွာေတာ့ သဘာ၀ကို လူက ႏိုင္ၿပီး လူရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ သဘာ၀ကို နဖားႀကိဳးတပ္ၿပီး ခုိင္းေနၾကတယ္ ဆိုပါကလားဗ်။ က်ဳပ္ သတင္းစာထဲမွာ ေတြ႕လိုက္ မိပါတယ္၊ တရုတ္ျပည္မွာဆိုရင္ ေရလႊမ္းမိုး တဲ့ေဘးကို တညီတညာတည္း တည္ေဆာက္ေနၾကပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနရာတကာမွာ ကံထရိုက္ စနစ္ႀကီး နဲ႔ခ်ည္း လုပ္ေနေတာ့ တိုင္းျပည္ေငြေတြ ေသာက္ေသာက္လဲ ကုန္သေလာက္ အရာလည္း မေရာက္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အကပ္ေကာင္းတဲ့ မ်က္ႏွာ ႀကီး ကံထရိုက္တာႀကီးေတြ စားေပါက္ကို ဖန္တီးေပးေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။ လူထုရဲ႕ တက္ၾကြတဲ့ အကူအညီကိုလည္း မရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔ တစ္ေတြလည္း သဘာ၀ရဲ႕ ညႇဥ္းဆဲႏွိပ္ဆက္မႈ ဒဏ္ခ်က္ေတြကို မလူးသာ မလြန္႔သာေအာင္ ဇက္စင္းၿပီး ခံေနရ တာေပါ့ဗ်ာ။
ဒီႏွစ္လည္း က်ဳပ္ ဒီအင္းကိုပဲ ျဖစ္သလို ၾကံဖန္ၿပီး ဆြဲထားလိုက္ျပန္ၿပီဗ်ိဳ႕။ ဒီႏွစ္အဖို႔ ေရေဘးနဲ႔ လြတ္မယ္ ဆိုရင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးေတာ့ ရွိပါေသးတယ္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေရေဘးနဲ႔ လြတ္ကင္း ေအာင္ နတ္ေဒ၀ါ ကူညီ ၀ိုင္းလို႔ မိႈင္းမေတာ္မူပါရန္ ကန္ေတာ့ပြဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နတ္ဆိုင္းတၿခိမ့္ၿခိမ့္နဲ႔ တင္ေျမႇာက္ပသၿပီး ဆုေတာင္း ေနရ တာပဲဗ်ိဳ႕။ က်ဳပ္တို႔မွာ တျခား အားကိုးစရာ မရွိေတာ့ နတ္ေဒ၀ါ ေတြကိုပဲ အားကိုးေနရတာေပါ့ဗ်ာ။
ၿပီးပါၿပီ
.
1 comment:
မေန႔ကတည္းက ပထမပိုင္းဖတ္ျပီးေပမဲ့ ကြန္မန္႔မေရးျဖစ္ဘူး။
ဒီတပုဒ္ကေတာ့ ဖတ္ရတာ ခါတိုင္းနဲ႔ မတူတဲ့ ရသတမ်ဳိးေပါ့။
အဆံုးသတ္မွာ တ႐ုတ္တို႔ ရြတ္ရွားတို႔ သဘာ၀ကို နဖားႀကဳိးတပ္ ခိုင္းေနၾကတယ္ဆိုေပမဲ့ ခုေတာ့ လူေတြရဲ႕ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ မ်ားသထက္ မ်ားမ်ားလာလို႔ ပိုပိုဆိုး၀ါးလာတဲ့ သဘာ၀ေဘးဒဏ္ကို တ႐ုတ္ ရြတ္ရွားလဲ အလူးအလဲ ခံေနၾကရျပီေနာ္။
Post a Comment