Friday, August 13, 2010

ၾကယ္နီ အပိုင္း (၃၂)

ဗ်ိဳင္းကၽြန္းအင္းသားႀကီး ဖိုးေရႊသီး

 (၁ )

အဟမ္ ... အဟမ္း ... က်ဳပ္ကေတာ့ ဘာလဲလို႔ဆိုေတာ့ ဗ်ိဳင္းအင္းသားႀကီး ဖိုးေရႊသီးကိုဗ်၊ ႏွယ္ႏွယ္ရရေတာ့ မမွတ္လိုက္ၾကနဲ႔ဗ် ေနာ္၊ ဖိုးေရႊသီး ဖိုးေရႊသီးနဲ႔ ဒီနယ္တရိုးမွာ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ေန တာ က်ဳပ္မွ က်ဳပ္အစစ္ပဲဗ်။ မေက်ာ္ဘဲ ေနႏိုင္ရိုးလား ... က်ဳပ္ဆိုတဲ့ က်ဳပ္ကလည္း သာမေညာင္ ည က်ဳပ္မဟုတ္ဘဲ တမိုးေအာက္ တစ္ေယာက္ လုိ႕ ဆိုေလာက္တဲ့ အာဂ က်ဳပ္ ေပကလားဗ်။ ဟဲ ... ဟဲ ... ၾကြားတယ္လို႔ မထင္ၾကနဲ႔ေနာ္၊ တကယ္ ေျပာေနတာ။

က်ဳပ္တို႔ဆီမွာေတာ့ အင္းပိုင္တဲ့ အင္းသားႀကီးဆိုရင္ တယ္ၿပီး မ်က္ႏွာႀကီးတာကလားဗ်ာ၊ မ်က္ႏွာ ပြင့္ေဆး လိုခ်င္ရင္ ပီယေဆး မေဆာင္နဲ႔၊ ေလလံမွာ တက္ၿပီး အင္းကိုသာ ရေအာင္ဆြဲ၊ မလြဲတမ္း မ်က္ႏွာ ပြင့္လန္း ရမွာေပါ့ဗ်ာ။ သမီးကညာ ဆက္ခ်င္တဲ့ လူကလည္း မရွားဘူး၊ ငွက္ေပ်ာ၊ သခြား၊ ေတာေရွာက္၊ မာလကာ စတဲ့ ၿခံထြက္သီးႏွံေတြကို လက္ေဆာင္ပဏၰာ ဆက္သခ်င္တဲ့ လူေတြက လည္း အပံုေပါ့ေလ...။ သမီးကညာ ဆက္ခ်င္တဲ့ လူေတြကေတာ့ က်ဳပ္ အင္းပိုင္နက္ထဲက အင္း လက္တက္ကေလးေတြကို အဖိုးခ်ိဳခ်ိဳႏွင့္ လုပ္ႏိုင္ခြင့္ ရေအာင္ သမီးကညာ ဆက္သၿပီး မ်က္ႏွာခ်ိဳး ေသြးတာေပါ့ဗ်ာ...။ ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ၿမိဳ႕မွာ မင္းကေတာ္၊ ဗိုလ္ကေတာ္ဆိုတဲ့ ဘြဲ႕ထူးကို သမီး ရွင္တိုင္းက မက္ေမာသလို က်ဳပ္တို႔ဆီမွာလည္း အင္းသားႀကီးကေတာ္ဆိုတဲ့ ဘြဲ႕ထူးကို သမီးရွင္ တုိင္းက ငမ္းငမ္းတက္ျဖစ္ေနၾကတာကလားဗ်။ အဲ ၿခံထြက္ သီးႏွံေတြကို လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြကို ပို႔ဆက္ၿပီး မ်က္ႏွာလို မ်က္ႏွာရ လုပ္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။

အဲဒီလို အင္းသားႀကီးဆိုရင္ မ်က္ႏွာႀကီးတဲ့အခါမွာ က်ဳပ္ဟာ ဒီ ဗ်ိဳင္းကၽြန္းအင္းကို တစ္ႏွစ္မွ အလြတ္ မေပးဘဲ ရေအာင္ ဆြဲႏိုင္တဲ့ လူဆိုေတာ့ ျပည္ေပၚမွာ ေရႊေၾကာ္ျငာထုတ္သလို ေက်ာ္ၾကား ေပမေပါ့ဗ်ာ။ က်ဳပ္ဟာ ဒီအင္းနဲ႔ပဲ စီးပြားတက္ၿပီး အိမ္ႀကီးရခိုင္နဲ႔ ဘာနဲ႔ အက်အန ေနႏိုင္လာတယ္။ အဲဒါကို မနာလို မရႈဆိတ္တဲ့လူေတြက က်ဳပ္ကို အျပဳတ္ခ်မယ္ဆိုၿပီး အမ်ိဳးမ်ဳိး ၾကံၾကတာေပါ့၊ ေလလံမွာလည္း တက္ၿပီး က်ဳပ္နဲ႔ အၿပိဳင္ လုဆြဲၾကေသးတယ္ေလ၊ ဒါေပမဲ့ ဖိုးေရႊသီးကို သူတို႔ ဘာရမလဲဗ်ာ၊ က်ဳပ္က သူတို႔လို အႏုညာတ အထိုင္း အအႀကီးေတြမွာ မဟုတ္ဘဲလား ဗ်။

ပါးၿပီး ေပါက္ေနတဲ့လူ၊ ခ်က္ဆိုရင္ နားခြက္က မီးထ ေတာက္တဲ့လူ၊ လ်င္လြန္အားႀကီးလို႔ ေခတ္ေရွ႕က ဒုန္းေျပးေနရတဲ့ လူဆိုေတာ့ ဒင္းတုိ႔တစ္ေတြ အင္းမရဘဲ ရွိတဲ့ ပစၥည္းကေလးေတြေတာင္ ျပဳတ္ ျပဳတ္ျပဳန္း ကုန္ပါေရာ လားဗ်။
က်ဳပ္ကို  လာတုလို႔ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဖားတုလို႔ ခရုခုန္ရင္ အုိင္ပ်က္ရုံသာ ရွိေတာ့မေပါ့၊ ဆီမီး ခြက္က လကို ၿပိဳင္၊ ဒီကမၻာ ႏိုင္ႏိုင္ရိုးလား ဆိုသလိုေပါ ့ေလ။ က်ဳပ္က က်ဳပ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ လာရင္ အေပါင္း အသင္း အဆက္အသြယ္ ေငြေရးေၾကးေရးက စၿပီး လုပ္ခန္းကိုင္ခန္းအထိ လာဘ္ျမင္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္ ၿပီးသား လူမို႔ က်ဳပ္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္လာတဲ့လူဟာ ကာလနာ တိုက္တာကမွ သက္သာလိမ့္ဦးဒမယ္ဆိုတာ က်ဳပ္က ေျပာရဲ ပါတယ္ဗ်ာ။

ေခတ္ေဟာင္းတုန္းကဆိုရင္ ျဗဴလိုကလက္ဆိုလား ဘာလားဗ်ာ၊ က်ဳပ္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မေခၚ တတ္ပါဘူး၊ အဲဒီ အရာရွိေတြကို က်ဳပ္ အမ်ားဆံုး ေပါင္းထားရတာေပါ့၊ ေပါင္းဆိုေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္း မ်ိဳး ေပါင္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဆရာနဲ႔တပည့္၊ သခင္နဲ႔ကၽြန္လို ေပါင္းရပံုမ်ိဳးကို ေျပာတာ။ ဘယ္လိုပဲ ေပါင္းရ ေပါင္းရ က်ဳပ္ကေတာ့ က်ဳပ္ လိုလားခ်က္ရရင္ ၿပီးတမ္းမို႔ မမႈေပါင္။ အထူးသျဖင့္ အင္းအင္စပက္တာဆိုတဲ့ အရာရွိ ကို ပိုၿပီး ေပါင္းရတယ္ဗ်ာ၊ ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ အင္းအုိင္ စတဲ့ တံငါလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ သူၿပီးရင္ မီးေသတာမို႔ ဘယ္သူ႔မွ ဂရုစိုက္စရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့ ဗ်ာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူ႔ကို နံပါတ္တစ္က ထားၿပီး ေပါင္းရတာေပါ့။ အင္းအင္စပက္တာနဲ႔ ေပါင္းထား တယ္လို႔သာ ဆိုရတယ္၊ သူနဲ႔ တိုက္ရိုက္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရတယ္လို႔ပဲ မရွိပါဘူး ဗ်ာ၊ မင္းကေတာ္ကတစ္ဆင့္ ဆက္ဆံရတဲ့ အႀကိမ္က မ်ားပါတယ္။

မင္းကေတာ္ဆိုလို႔ ေျပာရဦးမယ္၊ အင္းအင္စပက္တာရဲ႕ မင္းကေတာ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပဲဗ်၊ မ်ားလြန္း အားႀကီးလို႔ ဘယ္ႏွေယာက္ဆိုတာေတာင္ က်ဳပ္ျဖင့္ မေျပာတတ္ပါဘူးဗ်ာ။ မင္းကေတာ္ ကေလးေတြဟာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေခ်ာေခ်ာလွလွကေလးေတြခ်ည္းပဲဗ်၊ အင္းစပက္တာမင္း နယ္လွည့္ဆင္းရင္း သူ႔အႀကိဳက္ ေတြ႕သမွ် အေခ်ာအလွကေလးေတြကို တစ္ရြာတစ္ေယာက္ ေတာ္ေကာက္ခဲ့တဲ့ ဟာကေလး ေတြေပါ့ဗ်ာ။

ရွက္ရွက္နဲ႔ ဖြင့္ၿပီး ၀န္ခံလိုက္ရဦးမယ္ဗ်ာ။ အဲဒီ မင္းကေတာ္ကေလးေတြထဲမွာ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ ေအာင္သြယ္ လုပ္ၿပီး ဆြယ္ေပးလိုက္ရတဲ့ က်ဳပ္တို႔ရြာက အေခ်ာကေလးတစ္ေယာက္လည္း ပါ သဗ်ိဳ႕။ မိန္းကေလး ကေတာ့ သေဘာမတူပါဘူး၊ သူ႔ရဲ႕မိခင္ႀကီးက ဆိုရင္လည္း "ဆင္းရဲသား သား သမီးဟာ ဆင္းရဲသူ သားသမီး နဲ႔ သာ ေတာ္ပါတယ္"ဆိုၿပီး ဇြတ္ျငင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္က ဘယ္ေန လိမ့္မလဲဗ်၊ ဒီကိစၥ ေအာင္ျမင္မႈဟာ အင္းအင္စပက္တာရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈသာ မဟုတ္ဘဲ က်ဳပ္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈပါ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ က်ဳပ္ သေဘာေပါက္ထားၿပီးသား လူကိုးဗ်။

ဒါေၾကာင့္မို႔ "ဟ နင့္သမီး ေကာင္းစာတာကို နင္ မၾကည့္ႏိုင္ဘူးလားဟ၊ နင့္သမီးတင္ မဟုတ္ဘူး၊ ေတာ္ၾကာ နင္တုိ႔ပါ အင္းပိုင္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ ျဖစ္လာမွာ ဟ၊ နင္တုိ႔က သေဘာမတူဘူးဆိုရင္ သူတို႔က မင္းစိုးရာဇာ ေတြမို႔ ရာဇမာန္ ရွသြားမွျဖင့္ နင္တို႔တစ္ေတြ ေဘးေတြ႕ကုန္မယ္"လို႔ ေခ်ာ့လို႔တစ္မ်ိဳး၊ ေျခာက္လို႔တစ္ဖံု၊ နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ သံုးလိုက္တာ၊ ဘာခံႏိုင္မလဲ တစ္ခါတည္း ကၽြမ္းပစ္ရွာေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီကိစၥ ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး က်ဳပ္လည္း အင္စပက္တာမင္း အိမ္ကို တံခါးမရွိ ဓားမရွိ ၀င္ထြက္ႏိုင္ခြင့္ ရသြားၿပီး က်ဳပ္အင္းကို ဘယ္သူ ၀င္လုမွာကိုမွလည္း မစိုးရိမ္ရေတာ့ဘူး။ ဟဲ ဟဲ က်ဳပ္ကလည္း ဒီအထိ အကြက္ျမင္တာဗ်၊ ႏွယ္ႏွယ္ရရလူ မမွတ္လိုက္ပါနဲ႔၊ အႀကိဳက္ေပးၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွိေအာင္ ေပါင္းတတ္တဲ့ လူပါဗ်ာ။

(၂)

အဲ ျဗဴရိုကရက္ေတြ ေခတ္တိမ္သြားၿပီး တစ္ခါ ဘာေတြ ေခတ္စားလာျပန္သလဲဆိုေတာ့ ပါတီတဲ့၊ သမ၀ါယမ တဲ့ ဗ်ာ။ ပါတီဆိုတာ က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာစကားမဟုတ္လို႔ ဘယ္လိုအနက္အဓိပၸာယ္ ရွိတယ္ ဆိုတာ က်ဳပ္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မသိပါဘူးဗ်ာ။ က်ဳပ္တုိ႔ရဲ႕ ဆရာေတာ္ ဦး၀ါယမကေတာ့ "ဟဲ့ ဖိုးေရႊသီးရဲ႕၊ ပါတီဆိုတာ "အဖ" သို႔မဟုတ္ "အေဖ"လို႔ အနက္ထြက္တယ္ကြ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ မင္းတို႔ ဟာ ပါတီကို ကိုယ့္အေဖလို သေဘာထားၿပီး ဆက္ဆံရမယ္ကြ"လို႔ အမိန္႔ ရွိဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပါတီ က က်ဳပ္တို႔ကို ဆက္ဆံတဲ့ အခါမွာ အေဖ လို ၾကင္ၾကင္နာနာ မဟုတ္ဘဲ၊ ပေထြးလို ရက္စက္လြန္း လို႔ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အနက္ျပန္ဆိုခ်က္ကို က်ဳပ္ျဖင့္ တယ္ၿပီး သေဘာမတူပါဘူးဗ်ာ။

ဒါေပမဲ့ ပါတီဟာ ဘယ္လိုပဲ အနက္အဓိပၸာယ္ရွိရွိ တစ္ေန႔က်ရင္ ေခတ္စား လာေတာ့မယ္ဆိုတာ ေခတ္မီခ်င္လြန္းလို႔ သတင္းစာကေလး၊ စာတိုေပစ  ကေလးအစ မေတာက္တေခါက္ ဖတ္ထားတဲ့ က်ဳပ္က ႀကိဳၿပီး ျမင္ထားတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ဳပ္သားကို ပါတီထဲ သြင္းထားလိုက္တယ္ေလ၊ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္လည္း ပါတီထဲက အေရးပါတဲ့ လူေတြနဲ႔ ေပါင္းထားလိုက္တယ္။ ပါတီက လူေတြ သံုးစားဖို႔ ငါးေျခာက္ငါးျခမ္းနဲ႔ ငါးပိ၊ ငံျပာရည္ ေကာင္းေကာင္းကေလးေတြလည္း လက္ေဆာင္ထိုး ရတယ္။ ပါတီရန္ပံုေငြ ဆိုရင္လည္း က်ဳပ္က ေရွ႕ဆံုး က ေနၿပီး ထည့္လိုက္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္က ေစတနာသဒၶါတရား ထက္သန္လြန္းလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ အဲဒါေတြအတြက္ ရလဒ္ဟာ ဘာေတြ ျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ က်ဳပ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ျမင္ထားလိုပဲ။

က်ဳပ္တြက္ကိန္း မလြဲပါဘူးဗ်ာ၊ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပါတီေဟ့ဆိုရင္ မီးေသတဲ့အခ်ိန္ကိုလည္း ေရာက္ ေရာ က်ဳပ္လည္း က်ဳပ္နယ္မွာ လူတြင္က်ယ္တစ္ဦးျဖစ္ၿမဲ ျဖစ္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ က်ဳပ္အင္း ဆုိရင္ လည္း ဘယ္သူမွ မ်က္ေစာင္း မထုိး၀ံ့ေတာ့ဘူး၊ အဲဒီအရွိန္ကေလးနဲ႔ က်ဳပ္ကလည္း ၿပိဳင္ဘက္ေတြ ကို မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ ဖိထား လိုက္တယ္။
က်ဳပ္ၿပိဳင္ဘက္ေတြကလည္း ခပ္ရိုးရိုး ခပ္ႏုံႏုံေတြခ်ည့္ဆိုေတာ့ က်ဳပ္လုပ္သမွ် ခံေနၾကရေတာ့တာ ေပါ့ဗ်ာ။ ေခတ္ကိုက ရိုးလို႔ ျဖစ္တဲ့ေခတ္ မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ေလွႀကီးကို ရိုးရိုးဆိုရင္ လူရာမ၀င္တဲ့ေခတ္၊ လူရိုးကို သူခိုးထင္တဲ့ ေခတ္မုိ႔ ဆန္းႏိုင္သမွ် ဆန္းေပးမွ ေတာ္ရုံက်တာ။ ၿပီး ခုေခတ္က အကပ္ ေကာင္းမွ အေၾကာင္း လွတဲ့ ေခတ္ကိုးဗ်၊ ဘုရားေတာင္မွ အမွီမရွိရင္ မပြင့္ႏိုင္ဘူးဆို မဟုတ္လားဗ်၊ က်ဳပ္တို႔တစ္ေတြလည္း အကပ္ မေကာင္းရင္ ဘယ္ ႀကီးပြားႏိုင္မလဲ။

ျဗဳန္းဆို ပါတီက ဦးစီးတဲ့ သမ၀ါယမေခတ္ကို ေရာက္လာျပန္ပါေရာဗ်ိဳ႕။ ဘာသမ၀ါယမ၊ ညာသမ၀ါယမေတြ မိႈလိုေပါက္ေနသလို အင္းကိုလည္း အင္းသမ၀ါယမ လုပ္ရမယ္တဲ့ဗ်ာ။ ပါတီ ဆိုတာ ဘယ္လို အနက္ အဓိပၸာယ္ ရွိတယ္ဆိုတာ က်ဳပ္ ေကာင္းေကာင္း နားမရွင္းသလို သမ၀ါယမရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုဆိုတာ က်ဳပ္က သာၿပီး နားမလည္ေသးတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ သမ၀ါယမလို႔ လုပ္ခ်င္ရင္ ပထမဆံုး က်ဳပ္တို႔ကို သမ၀ါယမရဲ႕ သေဘာသရုပ္ေတြ၊ သမ၀ါယမ သေဘာတရားေတြ၊ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို သင္ျပေပးၿပီး စည္းရုံးမႈ ေပးသင့္တယ္ မဟုတ္လားဗ်ာ။ က်ဳပ္တုိ႔ကိုယ္တိုင္ သေဘာေပါက္ၿပီး လုိလိုလားလား ျဖစ္လာတဲ့ အခါမွာမွ သမ၀ါယမ လုပ္လိုက္ရင္ ခ်ပ္ခနဲ ေအာင္ျမင္သြားမယ္ မဟုတ္လားဗ်ာ။

အခုေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ေပါင္ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ အေျခအေန၊ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵေတြကိုေတာ့ နည္းနည္းကေလးမွ ထည့္မတြက္ဘဲ သူတို႔ နားလည္သလို၊ သူတို႔ တတ္သလို ေလွ်ာက္ၿပီး ေရးဆြဲ ထားတဲ့ သမ၀ါယမ နည္းဥပေဒေတြ၊ ဘာဥပေဒေတြကို က်ဳပ္တို႔ကို ေလ့လာခြင့္၊ ေစာဒကတက္ခြင့္ မေပးဘဲ သူတို႔ဟာ သူတို႔ အတည္ျပဳၿပီး တစ္ခ်က္လႊတ္အမိန္႔နဲ႔ ဇြတ္အတင္း ေပးအပ္လာေတာ့ ဟဲ ဟဲ၊ က်ဳပ္တို႔ ကလည္း က်ဳပ္တုိ႔နားလည္သလုိ အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳးေကာက္ၿပီး လက္ခံလိုက္တာေပါ့။

ဒီလိုမွ မလုပ္ရင္လည္း မျဖစ္ဘဲကလားဗ်။ က်ဳပ္တို႔က မရွင္းတာကေလးရွိေနလို႔ ေတာေမး ေတာင္ေမးနဲ႔ ေမးမိရင္ပဲ "အို ခင္ဗ်ားတို႔က ဘာနည္းလည္လို႔ ေတာေျပာ ေတာင္ေျပာနဲ႔ ေတာရမ္း ပယ္ဘြဲ႕ ေလွ်ာက္ေျပာ ေနတာလဲဗ်၊ အဲဒီနည္းဥပေဒဟာ ခင္ဗ်ားတို႔အတြက္ က်ဳပ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ ႀကီးေတြဟာ ႏိုင္ငံျခား တုိင္းျပည္ ေတြကို လွည့္လည္သြားလာၿပီး ေလ့လာမွတ္သားလာရတဲ့ နည္းေတြဗ်" လို႔ ေဟာက္ေနေတာ့ က်ဳပ္တို႔ မလည္း ေရငုံေနရေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။

ေအာင္မာ ...  အဲဒီ သမ၀ါယမ လုပ္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံျခားတုိင္းျပည္ေတြ အမ်ားႀကီးကို လွည့္လည္ သြားလာၿပီး နည္းယူ ခဲ့ရတယ္ ဆိုပါကလားဗ်။ အဟဲ ဟဲ၊ ဒီမွာ ဆရာတို႔ရဲ႕ က်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက ႏိုင္ငံျခားတုိင္းျပည္ေတြ မက လို႔ စတုမဟာရာဇ္၊ တာ၀တႎသာ၊ ယာမာ၊ တုႆိတာ၊ နိမၼာနရတိ၊ ပရနိမၼိတ၊ ၀ႆ၀တီ ဆိုတဲ့ နတ္ျပည္ ေျခာက္ထပ္ ေရာက္ေအာင္ တက္ၿပီး နည္းယူဦး၊ ကာယကံရွင္ ျဖစ္တဲ့ က်ဳပ္တို႔ လူထုေတြဆီက နည္း မယူရင္ က်ဳပ္တို႔ လူထုရဲ႕ အေျခအေန လုိအင္ဆႏၵေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ေပါင္းစပ္မေပးႏိုင္ရင္ အဲဒီနည္း ေတြဟာ လုပ္လို႔မရတဲ့နည္းေတြ၊ တစ္ကုိယ္ ေကာင္းသမားေတြအဖို႔ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသံုးျပဳဖို႔ ခုတံုး အလုပ္ခံရတဲ့နည္းေတြ၊ စာအုပ္ႀကီးထဲ မွာသာ အလွေရးထားဖို႔ ေကာင္းတဲ့ နည္းေတြထက္ ပိုၿပီး ဘာမွ အသံုး မ၀င္ဘူး ဆိုတာ က်ဳပ္ရဲရဲႀကီး ေျပာတယ္။
ဟဲ ဟဲ သူတုိ႔ေရွ႕ မွာ မေျပာရဲေတာ့ ကြယ္ရာမွာ ဖြင့္ခ်ရတာပဲဗ်ာ။ သြားၿပီးေတာ့ မတို႔လိုက္ၾကပါနဲ႔ဗ်ာ ေနာ္၊ ေနာက္ႏွစ္က်ရင္ က်ဳပ္ အင္းလက္လြတ္ ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ က်ဳပ္ကိုယ္တုိင္လည္း တစ္ကုိယ္ေကာင္းသမား ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႔ နားလည္သလို အတည္ ျပဳထားတဲ့ သမ၀ါယမကို က်ဳပ္ကလည္း က်ဳပ္ရဲ႕ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ က်ဳပ္ နည္းလည္သလို အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳး ေကာက္ၿပီး လက္ခံလိုက္တာေပါ့။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ သမ၀ါယမ ဆိုတာ အမ်ားနဲ႔ စုေပါင္း လုပ္ရမယ္ဆိုတာ မဟုတ္လားဗ်၊ ေဟာ အခု က်ဳပ္ကလည္း က်ဳပ္တစ္ဦး တည္း လု္ပေနရာက က်ဳပ္ရယ္၊ က်ဳပ္မယားရယ္၊ က်ဳပ္သားရယ္၊ က်ဳပ္သမီးရယ္၊ က်ဳပ္သမက္ရယ္၊ က်ဳပ္ေခၽြးမရယ္၊ အားလံုးေျခာက္ေယာက္ နာမည္စာရင္းသြင္းၿပီး အင္းသမ၀ါယမ လုပ္လုိက္တာ ေပါ့။ အင္း သမ၀ါယမ ေခၚေခၚ၊ ဘာပဲေခၚေခၚ က်ဳပ္ အင္းဟာ က်ဳပ္အင္း ျပန္ျဖစ္ရင္ ၿပီးတာပဲ မဟုတ္လားဗ်။

ဒါေပမဲ့ ဒီလိုျဖစ္ဖို႔ေတာ့ တယ္မလြယ္ဘူးဗ်ိဳ႕၊ သက္ဆုိင္ရာနဲ႔ နားလည္မႈ ယူရေသးတယ္ဗ်၊ နားလည္မႈ ယူရတာကေပမဲ့ ေငြအေတာ္ ကုန္သားဗ်၊ နားလည္မႈ ယူတယ္ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလို တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ေခတ္လူႀကီး ေတြ ျဖစ္တဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ သိၿပီးသား ျဖစ္မွာမို႔ က်ဳပ္ မေျပာလို ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ ၿပီးေတာ့ ဒီလို နားလည္မႈ ယူတဲ့နည္းကို က်ဳပ္ ထုတ္ေျပာလိုက္လို႔ က်ဳပ္ရဲ႕ ၿပိဳင္ ဘက္ေတြ နားကို ေပါက္ၾကားသြားခဲ့ရင္ သူတုိ႔ ကလည္း အတုခိုးၿပီး က်ဳပ္လိုပဲ နားလည္မႈ ယူၿပီး က်ဳပ္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္လာမွာ စိုးရေသးတယ္ဗ်။

(၃)
အဲဒီလို ေခတ္ကိုလိုက္ၿပီး ျဗဴလိုကလက္ေတြ၊ ပါတီေတြကို ကပ္တတ္ရုံနဲ႔ မၿပီးေသးဘူးဗ်၊ အဲဒီလို အကပ္ေကာင္း ရင္ အင္းကိုရဖို႔ ေသခ်ာသြားတာေတာ့ မွန္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အင္းလုပ္တယ္ဆိုတာ အင္းကို ရေအာင္ ဆြဲႏိုင္ရုံနဲ႔ မၿပီးေသးဘူး၊ အင္းကို ေရဆံုး မိုးဖ်ား ၿပီးဆံုးတဲ့အထိ ေခ်ာေခ်ာ ေမာေမာ လုပ္သြားႏိုင္ဖို႔ အေရး က ရွိေနေသးတယ္။ အဲဒီလို လုပ္သြားႏိုင္ဖို႔ အတြက္ဆိုရင္ အင္း စရိတ္နဲ႔ အျခားအေထြေထြ စရိတ္ေတြ အတြက္ပါ ေငြလိုလာျပန္ေရာဗ်၊ ဒီေတာ့ ေငြရွင္ေၾကးရွင္ ေတြနဲ႔ ကုန္သည္ ပြဲစားေတြ အတြက္ပါ ခ်ဥ္းကပ္ရျပန္တာေပါ့။

သူတို႔ဆီ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး သူတို႔နဲ႔ ေပါင္းသင္းရတာကလည္း တယ္ေတာ့ မလြယ္ဘူးဗ်ာ၊ ေငြရွင္ ေၾကး ရွင္ဆိုတဲ့ လူေတြကလည္း အင္မတန္ စည္းကမ္းႀကီးၿပီး အင္မတန္ ေစ့စပ္ေသခ်ာတဲ့ လူေတြက လားဗ်ာ၊ အေပါင္ ပစၥည္း မရွိဘဲ ေငြကို ထုတ္ေခ်းၾကတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အေပါင္ပစၥည္းဆိုရင္လည္း ေရႊမွတစ္ပါး အျခား ေလွ၊ လွည္း၊ ႏြား စတဲ့ ပစၥည္းေတြကို လက္ခံတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ေရႊေတာင္မွ က်ဳပ္တို႔ အင္းသားေတြဆီက ေရႊ ဆိုရင္ အတုလုပ္ထားတဲ့ သတၳဳထည္ေတြလို ထင္မွတ္ေတာ္မူဟန္ တူရဲ႕၊ မွတ္ေက်ာက္နဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပြတ္တုိက္ၿပီး၊ အထပ္ထပ္  စစ္ေဆးၿပီး ေသခ်ာမွ လက္ခံတာ ကလားဗ်ာ။
ၿပီးေတာ့ ဒီေငြရွင္ ေၾကးရွင္ဆိုတဲ့ လူေတြဟာ အေတာ္ ကက္သီးကက္သတ္ႏိုင္တဲ့ လူေတြပါကလား ဗ်ာ။

ၾကည့္စမ္းပါဦးဗ်ာ၊ ေရႊတစ္က်ပ္သားကို ေပါက္ေစ်းတစ္ရာ့ ရွစ္ဆယ္ေစ်း ရွိတာေတာင္ က်ဳပ္ တုိ႔ကိုေတာ့ ေရႊတစ္က်ပ္သားကို ေငြတစ္ရာပဲ  ထုတ္ေပးတယ္။ ဒါထက္ ပိုမေပးႏိုင္ဘူး၊ သေဘာ မက်ရင္ မေပါင္ နဲ႔ ေပါ့တဲ့၊ သူတို႔က က်ဳပ္တို႔ ေငြလိုလြန္းလို႔ မေပါင္ဘဲ မေနႏိုင္ဘူးဆိုတာ သိထား ေတာ့ အက်ပ္ကိုင္ တာေပါ့ဗ်ာ၊ ၿပီးေတာ့ တကယ္လို႔ မေရြးႏိုင္လို႔ အဆံုးခံလိုက္ရရင္ သူတို႔မွာ ေငြ တိုးထက္ ပိုၿပီး အျမတ္ ရေအာင္ ႏွိမ့္ခ်ေပးတာေပါ့ဗ်ာ၊ ေတာ္ေတာ့္ကို ေလာဘေဇာတိုက္တဲ့ လူေတြ ပါပဲဗ်ာ။

က်ဳပ္က သူတို႔ထက္ပိုၿပီး ေလာဘႀကီးေသးတဲ့ လူျဖစ္လုိ႔ သူတို႔ကိုလည္း တယ္ၿပီး အျပစ္မတင္ခ်င္ ပါဘူးဗ်ာ။ ဟုတ္တယ္ဗ်၊ က်ဳပ္လက္ထဲ ေငြကေလးရွိေနတုန္း အခါမ်ိဳးမွာ က်ဳပ္တို႔ရြာက ဆင္းရဲသား ေတြဆီမွာ က်ဳပ္ အေပါင္ခံ တဲ့ အခါ ဒါထက္ဆိုးတာေပါ့ဗ်ာ၊ အတိုးကိုလည္း နင့္ေလာက္ေအာင္ ယူ လုိက္ေသးရ႕၊ မေရြးႏိုင္တဲ့ အခါ ဆိုရင္လည္း အေပါင္ပစၥည္းကို မတန္တဆ အဖိုးျဖတ္ၿပီး သိမ္း လိုက္တာပဲ။ ဟဲ ဟဲ တတ္ႏိုင္ဘူးဗ်ာ၊ က်ဳပ္ထက္သာတဲ့ လူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါမွာ က်ဳပ္ကခ်ည္း အရႈံးေပးၿပီး ဆက္ဆံခဲ့ရသေလာက္ က်ဳပ္ထက္ နိမ့္က်တဲ့ က်ဳပ္ႏိုင္ရတဲ့ လူေတြအေပၚ ျပန္ၿပီး ဖိေထာင္းေပးႏိုင္မွ က်ဳပ္အဖို႔ ခံသာမွာကိုးဗ်။

က်ဳပ္မွာ ေငြကလည္း သိပ္လိုေန၊ ေရႊကလည္း လံုလံုေလာက္ေလာက္  ၀ယ္တုန္းကလည္း က်ဳပ္က အိမ္က မိန္းမကို ေျပာပါေသးတယ္ဗ်ာ။ ဒီေရႊေတြ ၀ယ္တုန္းကလည္း က်ဳပ္က အိမ္က မိန္းမကို ေျပာပါ ေသးတယ္ဗ်ာ။ "ဟဲ့ မိန္းမရဲ႕ ဒီေရႊေတြကို မ၀ယ္စမ္းပါနဲ႔ကြာ၊ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ေငြလိုလို႔ ျပနေပါင္ရရင္ အတိုး လည္း ေပးရ၊ တန္ဖိုးျပည့္ေအာင္လည္း မရလို႔ သိပ္နစ္နာတယ္"လို႔ က်ဳပ္ေျပာ ပါေသးရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္မိန္းမ က "ေအာင္မယ္၊ ေတာ္က ဘာနားလည္လို႔လဲ၊ ဒီလို ေရႊ၀ယ္ထားမွ ေငြစုမိတာ၊ မဟုတ္ရင္ ေတာ္က အရက္ေသာက္ပစ္၊ အေလလိုက္ပစ္တာနဲ႔ပဲ ဒီေငြေတြ အလဟႆ ျဖစ္ကုန္မွာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ၀ယ္ရတာ ေတာ္ေရ႕၊ က်ဳပ္ ၀တ္ခ်င္လွလို႔ ၀ယ္တာ မဟုတ္ ဘူး"လို႔ က်ဳပ္ကို ကက္ကက္လန္ေအာင္ ျပန္ေျပာ ေနလို႔ က်ဳပ္ကပဲ အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ရတယ္ဗ်ာ။

တကယ္ဆိုေတာ့ က်ဳပ္မိန္းမ ေျပာတာကလည္း မွန္ေနတာကိုးဗ်၊ က်ဳပ္ လက္ထဲ ေငြကေလးမ်ား ရွိလာရင္ က်ဳပ္ကလည္း အၿငိမ္ေနခ်င္တဲ့ လူမွ မဟုတ္ဘဲကလားဗ်ာ။ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ အရက္ကေလး တျမျမ ေသာက္ေနခ်င္တယ္၊ ဖဲ၀ို္ငးကိုလည္း သြားထုိင္ခ်င္တယ္၊ ဘုရားေဟာေတာ္ မူတဲ့ ဒုစရိုက္တရား ရွစ္ပါးဆိုလား၊ ဆယ္ပါး ဆုိလားဗ်ာ၊ အဲဒီ ရွိသမွ် ဒုစရိုက္ေတြ တစ္ခုမက်န္ အကုန္ ေလွ်ာက္လုပ္ခ်င္ေနေတာ့ က်ဳပ္လက္ထဲ ေငြမရွိတာကပဲ က်ဳပ္အဖို႔ ဒုစရုိက္ကင္းေနတာမို႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာ ေပါ့ဗ်ာ။

ေရႊေပါင္လို႔ ေငြမျပည့္စုံေတာ့ ဘယ္လိုၾကံဦးမလဲလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔က ေမးခ်င္ေပလိမ့္မယ္။ ဟဲ ဟဲ က်ဳပ္က အင္မတန္ နည္းမ်ားတဲ ့လူကလားဗ်၊ တစ္နည္းမရ တစ္နည္းနဲ႔ လွည့္ၾကံရျပန္တာေပါ့။ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ အင္းကုန္ေရာင္း၀ယ္ေနတဲ့ ကုန္သည္ေတြဆီကို တစ္ဦးၿပီးတစ္ဦး လွည့္လည္ သြားလာၿပီး ေငြရဖို႔ အေရး မ်က္ႏွာခ်ိဳးေသြးရျပန္တာေပါ့။

အဲဒီလို ကုန္သည္ေတြနဲ႔ သြားမေတြ႕ခင္ က်ဳပ္ေတြ႕ဆံုရမယ့္ ကုန္သည္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းကို က်ဳပ္ က က်က် နန စုံစမ္းထားတာကလားဗ်။ ဘယ္ကုန္သည္က အားနာမႈမ်ားၿပီး သေဘာလြယ္ တယ္၊ ဘယ္ကုန္သည္ ကေတာ့ စိတ္သေဘာခက္ထန္ၿပီး ေငြေပးရာမွာ လက္ေႏွးတယ္၊ ဘယ္ကုန္ သည္နဲ႔ ဘယ္ကုန္သည္ကေတာ့ လူခ်င္း မတည့္တဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ က်ဳပ္ ေသေသခ်ာခ်ာ စုံစမ္းထားရတာေပါ့။ ဒါမွသာ က်ဳပ္ လိုလားခ်က္ရေအာင္ ၾကံေဆာင္တဲ့အခါမွာ ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္လို အႀကိဳက္ေပးၿပီး ေျပာဆို ဆက္ဆံ ရမယ္ဆိုတာ က်ဳပ္ ႀကိဳတင္ ခန္႔မွန္းႏိုင္မွာ ေပါ့။

သူတို႔နဲ႔ လူခ်င္းဆံုမိတာနဲ႔ တစ္ခ်က္တည္း "ေတာက္ မႏွစ္က က်ဳပ္အင္း ငါးက်လိုက္တာဗ်ာ၊ ယူလို႔ ေတာင္ လက္မႏိုင္ ႏိုင္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔မ်ား ဘယ္သြားအိပ္ေပ်ာ္ေနၾကသလဲ၊ အဲဒီက ရတဲ့ ကုန္ေတြ ကို က်ဳပ္ကုန္သည္ ကိုအ၀ွာ ကို ေပးလိုက္ရတာ ခင္ဗ်ားလူ အေတာ္ပြသြားပါေရာဗ်" လို႔ မစားရ ၀မခန္း ေျပာလိုက္တယ္။ က်ဳပ္ဆီက ကုန္ကိုရၿပီး အေတာ္ပြသြားတဲ့ ကိုအ၀ွာ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ သူနဲ႔ မတည့္တဲ့ ၿပိဳင္ဘက္တစ္ဦးရဲ႕ နာမည္ ကို ဆြဲထည့္လိုက္တယ္ေလ။

အို ဘာေျပာေကာင္းမလဲ၊ သူတို႔ဟာ ဆတ္ဆတ္ခါ ျဖစ္သြားၿပီး "အို ဘာျပဳလို႔ သူနဲ႔ သြား ဆက္သြယ္ ရတာလဲဗ်၊ က်ဳပ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ပါလား၊ က်ဳပ္က သူတို႔ထက္ ေစ်းပိုေပးႏိုင္တဲ့လူပါဗ်" ဘာညာနဲ႔ ျဖစ္လာၾကေရာ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က ေလေအးကေလးနဲ႔ "အုိ ဒါက ဒီလို ရွိေသးကိုးဗ်၊ သူတုိ႔က က်ဳပ္ေငြလို တဲ့ အခါ အလြယ္တကူ ထုတ္ေပးေနတဲ့လူျဖစ္ေတာ့ သူတို႔ကိုပဲ ေပးရတာေပါ့ ဗ်" လို႔ က်ဳပ္က ဆုိလုိက္ရင္ပဲ "ေအာင္မာ၊ သူတို႔က တစ္ရာေပးရင္ က်ဳပ္က ႏွစ္ရာ ေပးႏိုင္ပါတယ္ ဗ်"ဆိုၿပီး ျဖစ္လာကုန္ၾကေရာ၊ မတည့္တဲ့ လူခ်င္း အၿပိဳင္က်ိတ္ခ်င္ၾကတာက လူ႔ဓမၼတာကိုးဗ်။

ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္နဲ႔ဆက္ဆံတဲ့ ကုန္သည္ဟာ ၾကာၾကာ မခံဘူးဗ်ိဳ႕၊ တစ္ႏွစ္ပဲ ခံတယ္၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ေရာက္ေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ေျပာင္းၿပီး ဆက္ဆံရျပန္ေရာဗ်၊ ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ ေငြယူစဥ္အခါ မွာ သူတို႔ ဆီက ေငြကို ယူလို႔ ေကာင္းေအာင္ သူတို႔ မတန္မဆေတာင္းတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို က်ဳပ္က ေပးပါ့မယ္လို႔ ရႊန္းရႊန္းေ၀ ေအာင္ ကတိေပးခဲ့ေပမဲ့ အင္းခ်လို႔ ငါးကိုလည္း ျမင္လုိက္ရေရာ အဲဒီကတိေတြကို က်ဳပ္ ေမ့ သြားေရာဗ်။ ဟုတ္တယ္ဗ်၊ က်ဳပ္သေဘာက ကတိဆိုတာ ပါးစပ္က ထုတ္ေပးဖို႔သာ ျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႕ လိုက္နာဖို႔ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆထားတာကိုးဗ်၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ဳပ္ နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့ ကုန္သည္အေပါင္းဟာ "တစ္ခါဆက္ဆံ" "ဆယ္ခါလန္"ဆိုသလို လန္ထြက္ကုန္ၾက တာေပါ့ဗ်ာ၊ ၾကာေတာ့ က်ဳပ္နဲ႔ ဆက္ဆံမဲ့ ကုန္သည္ မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားေပမဲ့ ကံအားေလ်ာ္စြာ ပဲဗ်ိဳ႕၊ တစ္ေယာက္မေတြ႕ တစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႕ လာေတြ႕ ေသးတာပဲ၊ ဟို တရုတ္ႀကီး ေျပာသလို လူ႔ကံ ၀ကံေပါ့ဗ်ာ။

ကုန္သည္ ေတြဆီက ေငြနဲ႔ မလံုေလာက္ေသးျပန္ရင္ ပြဲစားေတြဘက္ကို လွည့္ရ ျပန္ေရာဗ်။ "က်ဳပ္အင္းက ထြက္သမွ် ကုန္ကို ခင္ဗ်ားပြဲရုံ အကုန္တင္မယ္ဗ်ာ၊ အခုလက္ငင္း ေငြလို တာ ကေလးေတြ ခင္ဗ်ားပဲ ထုတ္ေပး လုိက္စမ္းပါဦးဗ်ာ" ဆိုၿပီး ပြဲစားတစ္ဦးနဲ႔ ေနရာမက်ရင္ ေနာက္တစ္ဦးနဲ႔ ဆိုသလို ႀကိဳးစားလိုက္ရင္ တစ္ဦးဦး နဲ႔ေတာ့ ေနရာက်လာတာပါပဲဗ်ာ။ ဟဲ ဟဲ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ဳပ္က အင္မတန္ နည္းမ်ားတဲ့လူလို႔ ခင္ဗ်ား တို႔ကို ေျပာတာေပါ့။

အခန္း (၄) ဆက္ရန္
.

1 comment:

Anonymous said...

ျဗဴလိုကလက္ဆိုလား ဘာလားဗ်ာ၊ က်ဳပ္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မေခၚ တတ္ပါဘူး၊ အဲဒီ အရာရွိေတြကို က်ဳပ္ အမ်ားဆံုး ေပါင္းထားရတာေပါ့၊ ေပါင္းဆိုေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္း မ်ိဳး ေပါင္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဆရာနဲ႔တပည့္၊ သခင္နဲ႔ကၽြန္လို ေပါင္းရပံုမ်ိဳးကို ေျပာတာ။ ဘယ္လိုပဲ ေပါင္းရ ေပါင္းရ က်ဳပ္ကေတာ့ က်ဳပ္ လိုလားခ်က္ရရင္ ၿပီးတမ္းမို႔ မမႈေပါင္။
ျဗဴရိုကရက္ေတြ ေခတ္တိမ္သြားၿပီး တစ္ခါ ဘာေတြ ေခတ္စားလာျပန္သလဲဆိုေတာ့ ပါတီတဲ့၊ သမ၀ါယမ တဲ့ ဗ်ာ။ ပါတီဆိုတာ က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာစကားမဟုတ္လို႔ ဘယ္လိုအနက္အဓိပၸာယ္ ရွိတယ္ ဆိုတာ က်ဳပ္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မသိပါဘူးဗ်ာ။ က်ဳပ္တုိ႔ရဲ႕ ဆရာေတာ္ ဦး၀ါယမကေတာ့ "ဟဲ့ ဖိုးေရႊသီးရဲ႕၊ ပါတီဆိုတာ "အဖ" သို႔မဟုတ္ "အေဖ"လို႔ အနက္ထြက္တယ္ကြ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ မင္းတို႔ ဟာ ပါတီကို ကိုယ့္အေဖလို သေဘာထားၿပီး ဆက္ဆံရမယ္ကြ"လို႔ အမိန္႔ ရွိဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပါတီ က က်ဳပ္တို႔ကို ဆက္ဆံတဲ့ အခါမွာ အေဖ လို ၾကင္ၾကင္နာနာ မဟုတ္ဘဲ၊ ပေထြးလို ရက္စက္လြန္း လို႔ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အနက္ျပန္ဆိုခ်က္ကို က်ဳပ္ျဖင့္ တယ္ၿပီး သေဘာမတူပါဘူးဗ်ာ။
ပါတီဟာ ဘယ္လိုပဲ အနက္အဓိပၸာယ္ရွိရွိ တစ္ေန႔က်ရင္ ေခတ္စား လာေတာ့မယ္ဆိုတာ ေခတ္မီခ်င္လြန္းလို႔ သတင္းစာကေလး၊ စာတိုေပစ ကေလးအစ မေတာက္တေခါက္ ဖတ္ထားတဲ့ က်ဳပ္က ႀကိဳၿပီး ျမင္ထားတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ဳပ္သားကို ပါတီထဲ သြင္းထားလိုက္တယ္ေလ၊ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္လည္း ပါတီထဲက အေရးပါတဲ့ လူေတြနဲ႔ ေပါင္းထားလိုက္တယ္။ရလဒ္ဟာ ဘာေတြ ျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ က်ဳပ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ျမင္ထားလိုပဲ။
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပါတီေဟ့ဆိုရင္ မီးေသတဲ့အခ်ိန္ကိုလည္း ေရာက္ ေရာ က်ဳပ္လည္း က်ဳပ္နယ္မွာ လူတြင္က်ယ္တစ္ဦးျဖစ္ၿမဲ ျဖစ္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။
ေခတ္အဆက္ဆက္က ဒီအခ်ိဳးျဖစ္ေနမွေတာ့ဗ်ာ
စိတ္ၾကီးနဲ႕ကိုယ္ၾကီးညစ္ရပါ့ဗ်ာ
ဘယ္ေတာ့မွမ်ား ေကာင္းႏိုင္ပ့ါဗ်