Monday, July 12, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကမၻာ႕ခရီးသြားမွတ္တမ္း အပိုင္း (၂၈) ဇာတ္သိမ္း

ဗမာႏုိင္ငံစေသာ အေ႐ွ႕ႏုိင္ငံက လူမ်ားစုေတြကလည္း အေနာက္ႏုိင္ငံသား မ်က္ႏွာျဖဴမ်ားကုိေတြ႕ လွ်င္ အမ်ား အားျဖင့္ အဂၤလိပ္၊ အေမရိကန္၊ ဂ်ာမဏီ၊ ျပင္သစ္၊ စပိန္၊ အီတလီ စသျဖင့္ မခဲြတတ္ မ်က္ႏွာျဖဴ အေနာက္တုိင္းသား မ်ားဟုသာ အမွတ္သညာ ထားတတ္ၾကသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

အခ်ိဳ႕ ေဖာ္ေ႐ြ၍ ဗမာကုိ မျမင္ဘူးေသာ အေမရိကန္ လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တေနရာရာတြင္ ရင္ဆုိင္ ေတြ႕ ရေသာအခါ အိႏၵိယကပါလားဟု အေမးခံရေသာအခါလည္း ႐ွိသည္။ တ႐ုပ္ျပည္ကပါလားဟု အေမးခံရေသာအခါလည္း ႐ွိတတ္ပါသည္။ ကုလားႏွင့္ တ႐ုပ္မွာ အ၀တ္အဆင္ႏွင့္ ႐ုပ္အသြင္ မည္မွ် ကဲြျပားေစကာမူ သူတုိ႔ဆီမွာခဲြျခား နားမလည္ေသးသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ႐ွိပါေသးသည္။ သုိ႕ရာတြင္ သူတုိ႔ အေနာက္တုိင္းသားခ်င္းေတာ့လည္း ႐ုပ္ကုိျမင္႐ံုႏွင့္ဘဲ ဒီေကာင္ဟာ ျပင္သစ္ဘဲ ဒီငတိကေတာ့ စပိန္ ဟုိငနဲ က ဂ်ာမနီ ဤအမ်ိဳးသားက အေမရိကန္ဟု တိက်မွန္ကန္ေအာင္ နားလည္တတ္ၾကပါသည္။

ဤသေဘာကေတာ့ ဆန္းက်ယ္သည္ဟု အံ့ၾသစရာမဟုတ္ပါ။ စာေရးသူတုိ႔အေ႐ွ႕ႏုိင္ငံနီးခ်င္းသား ေတြမွာလည္း သည္ဟာတ႐ုပ္၊ သူဟာဂ်ပန္၊ သူက ယုိးဒယား၊ သူကား ကုလား၊ သူကား ဗမာဟု ခဲြ ႏုိင္ၾကသည္။ အထဲကမွတဆင့္ ကုလား လူမ်ိဳးမ်ားကုိ ဟိႏၵဴ၊ မူဆလင္၊ ပန္ခ်ာပီ၊ ေဂၚရင္ဂ်ီ၊ မဒရာစီ ဟု ႐ုပ္ကုိျမင္႐ံုႏွင့္ ခဲြ၍ နားလည္သလုိ ျဗံဳးကနဲဆုိပါက ႐ုပ္ခ်င္းခဲြ၍မရေအာင္တူေသာ တ႐ုပ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ကုိပင္ မ်က္ခံုးေမႊး အထူအပါးကုိ အကဲဖမ္းကာ သူဟာ တ႐ုပ္၊ သူဟာဂ်ပန္ဟု လွ်င္ျမန္စြာ နားလည္ တတ္ၾကပါသည္။

ဗမာျပည္မွာပင္ ဗမာ ဆယ္မ်ိဳးကဲြလ်က္႐ွိေသးသည္၊ (ေယာ၊ ရခုိင္) (ခ်င္း၊ ကခ်င္) (ပေလာင္၊ ေတာင္သူ) (႐ွမ္း၊ ကရင္) (မြန္၊ ျမန္မာ) ဟု ဆယ္မ်ိဳးကုိ မွတ္ုလြယ္ေစျခင္းငွာ၊ နီးကပ္ရာအမ်ိဳးျခင္း ႏွစ္ခုစီတဲြ၍ ငါးတဲြ ဆယ္မ်ိဳး မွတ္သားထားၾကပါသည္။
ေယာလူမ်ိဳးႏွင့္ ရခုိင္လူမ်ိဳး ႐ုပ္ရည္ျခင္း ခဲြမရသလုိ ပေလာင္ႏွင့္ ေတာင္သူ၊ ခ်င္းကခ်င္၊ ႐ွမ္းႏွင့္ကရင္၊ မြန္ႏွင့္ ျမန္မာတုိ႔ ႐ႈပနိကာယ္၌ ခဲြမရ စကားေျပာမွသာ အသံကဲြလဲြ၍ သိၾကရပါေတာ့ သည္။

တဖန္ ယုိးဒယား၊ အင္ဒုိနီး႐ွား၊ မေလးစသည္မ်ားမွာလည္း မ်က္ႏွာပံုသ႑ာန္မွာ ဗမာႏွင့္ မ်ားစြာ တူၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကုိယ့္တုိင္းျပည္ နီးသားခ်င္းျဖစ္ သူဟာဘာလူမ်ိဳးလဲဟု ခဲြျခားသိစြမ္း ႏုိင္ၾက ပါသည္။ အေ႐ွ႕ဘက္က အခ်င္းခ်င္းသိသလုိ အေနာက္ပုိင္းကလည္း အခ်င္းခ်င္း နားလည္ မ်ိဳးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

၀ါ႐ွင္တန္ၿမိဳ႕တြင္ အမ်ားဆံုးေနထုိင္ၾကေသာ လူမ်ိဳးမွာ နီဂ႐ုိးလူမ်ိဳးေတြျဖစ္ပါသည္။ တၿမိဳ႕လံုး ဘယ္ေနရာ သြားသြား နီဂ႐ုိးအမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ ေျခာက္ဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ ေတြ႕ရ ပါသည္။ လမ္းေပၚမွာ ကားေပၚ မွာ ကုန္တုိက္ေစ်းဆုိင္ထဲမွာ စားစရာ ဆုိင္ေတြမွာ အလုပ္တုိက္ေတြ မွာ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေတြမွာ မဲကနဲ မဲကနဲ သူတုိ႔ခ်ည္းပါဘဲ။

ဒီ၀ါ႐ွင္တန္ နယ္ထဲမွာ သူတုိ႔တေတြ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား စု႐ံုးလုိ႔ ေနပါလိမ့္။ သူတုိ႔အဘုိ႔ ေရၾကည္ရာ မ်က္ႏုရာျဖစ္လုိသာေနၾက ေလသလားဟု စဥ္းစားစရာပင္။ မိန္းမအသံုးအေဆာင္ေရာင္းတဲ့ဆုိင္ ေတြမွာ ဆုိရင္လည္း ၀ယ္သူေရာ ေရာင္းသူပါ မမဲတူေတြႀကီးမ်ားေနပါသည္။

ေပါင္ဒါႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းဆုိးေဆးမ်ားမွာပင္ ဘယ္ဆုိင္၀င္ ၾကည့္ၾကည့္ မမဲတူတုိ႔ အသားေရာင္ႏွင့္ သင့္ေတာ္ေသာ အေရာင္မ်ားသာေတြ႕ရပါသည္။ အသား၀ါ အသားျဖဴမ်ား သံုးစဲြေလ့႐ွိေသာ အေရာင္ကုိ အေတာ္ႀကိဳးစား႐ွာ၀ယ္ႏုိင္မွ ရ႐ွိၾကပါသည္။

ဗမာျပည္မွ ဂ်ပန္ေတြေျပး၍ စစ္ၿပီးစအခါ၌ ရန္ကုန္ႏွင့္ ဗမာျပည္တ၀ုိက္မွာ နီဂ႐ုိးႏွင့္ စီးကရက္ ေခ်ာ့ကလက္ဂ်စ္ကားမ်ား အေတာ္ေခတ္စားလုိက္ရာ စီးကရက္ ေခ်ာ့ကလက္ေၾကင့္ နီဂ႐ုိးႏွင့္ အေရာ၀င္ အျမဴး လြန္ၿပီး၊ ေလဒဂ်စ္ပ်က္မေတြ႕တာ မ်ားခဲ့သေလာက္ လူထုက နီဂ႐ုိးဆုိတဲ့ အေကာင္ေတြဟာ အ႐ုိင္း ေတြရယ္လုိ႔ ယူဆခဲ့ၾကသည္။

အမ်ားအားျဖင့္လည္း ေ႐ွးသေရာအခါ ဗရာဏဦျပည္ တည္စကေတာ့ အာဖရီကမွ နီဂ႐ုိးေတာတြင္း သားေတြကုိ ေငြ၀ယ္ကၽြန္အျဖစ္ ၀ယ္ယူခုိင္းေစခံၾကရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတြရယ္လုိ႔ နာမည္နိမ့္က် ခဲ့ရဘူးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ႏုိင္ငံကျဖစ္ျဖစ္ လူမ်ိဳးခ်င္း အဘက္မတန္သလုိလုိ ထင္ခဲ့ၾကပါသည္။

ဒါေပမဲ့ ယခုေတာ့ နီဂ႐ုိးေတြဟာ အားလံုးမ႐ုိင္းၾကတဲ့အျပင္ လူျဖဴေတြႏွင့္ ေနရာတကာ ရင္ေဘာင္ တန္းေနၿပီး အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားမွာ လူျဖဴေတြထက္ တပန္းသာလ်က္႐ွိၾကပါသည္။
ကမၻာေက်ာ္အဆုိေတာ္မ်ား၊ အတီးအမႈတ္ ဆရာမ်ား ပညာေက်ာ္မ်ား၊ ပါေမာကၡမ်ား၊ ကမၻာ့ခ်န္ပီယံ လက္ေ၀ွ႕သမားႀကီးမ်ားစေသာ အထင္ကရႀကီးေတြကုိ အပထား၍ ၿမိဳ႕ေနလူတန္းစားတည္းမွာပင္ လူတုိ႔၏ မ်ိဳး႐ုိးအ၀တ္အစားျဖစ္ခဲ့တဲ့ လံကြတ္တီကုိ စြန္႔ပစ္ခါ ခေလးလူႀကီးမက်န္ ဥေရာပ ၀တ္စံုကုိ ဆင္ၾကသည္။

နီဂ`၇ုိးမ-ႀကီး-ငယ္-႐ြယ္-လပ္ ဟူသမေ႐ြ႕မွာ စကပ္ေခၚ ဂါ၀န္ႏွင့္ ဘေလာက္ေခၚ အက်ႌႏွင့္ ႏုိင္လြန္ ေျခအိတ္စြပ္ႏွင့္ ေဒါက္ျမင့္႐ွဴးဘိနပ္ႏွင့္ ေဘာ့ဟဲယး ဆံပင္လိပ္ လိႈင္းအလွျပင္ႏွင့္ မိတ္ကပ္ ႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းပန္းေရာင္ႏွင့္ လက္သဲ ပုဇြန္ဆီ ေရာင္ႏွင့္ လက္ေပြ႕အိတ္ႏွင့္ တကဲ့အဂၤလန္အေမရိကန္ မႀကီး ေတြႏွင့္ မူရာဟန္ပန္ ေလသံမျခား အသားမဲႏွင့္ အသားျဖဴသာ ကြာပါေတာ့သည္။

အခ်ိဳ႕နီဂ႐ုိးမမ်ားမွာ အေ႐ွ႕ႏုိင္ငံက လာသူေတြကုိ ခါးေထာက္၍ ေျခဆံုးေခါင္းဖ်ား ၾကည့္တတ္ၾက သည္။ သုိ႔ၾကည့္ရာတြင္ ဘယ္ကေတာသားေတြပါလိမ့္ဆုိေသာ အၾကည့္မ်ိဳး ဆန္ေနပါသည္။ သူတုိ႔ ဘ၀ကုိ သူတုိ႔ေမပေနၾကပံုရပါသည္။ တခါတခါ ပက္ကက္ကားႀကီးေပၚမွာ အသားျဖဴ ဒ႐ုိင္ဘာက ေမာင္းလုိ႔ ေနာက္ကစံုတဲြအသားမဲမဲ ေမွာင္ေသာ နီဂ႐ုိးလင္မယားကစီးလုိ႔။
သုိ႔ေသာ္ လင္ေတာ္ေမာင္၏ ေႂကြေရာင္ ေကာ္လာျဖဴႏွင့္ မ်က္လံုးျဖဴ ၂-ေပါက္ သြားျဖဴျဖဴအတန္း တခုသာျမင္ရၿပီး တဘက္က ဇနီးအလွနီဂ႐ုိးမႀကီးမွာလည္း မ်က္ျဖဴႏွစ္ေပါက္ႏွင့္ ပန္းေရာင္ေသြး ႏႈတ္ခမ္း တုိ႔ကုိသာ တန္းမွန္း ရည္ေရာ္၍ ကားေပၚတြင္လူႏွစ္ဦး ထုိင္လ်က္ပါလာ သည္ဟု အသိအမွတ္ ျပဳလုိက္ ရပါေတာ့သည္။

အခ်ိဳ႕ နီဂ႐ုိးမ်ားကား ေ႐ွးမဆြကပင္ လူျဖဴေတြႏွင့္ စပ္ေပါက္ၿပီး ကျပား၊ ကကသစ္၊ ကသေပါင္း၊ ကကူရံေတြျဖစ္  လာကာ အသားအေရျဖဴေၾကပါၿပီ ဆံပင္လိမ္ပံုကေလးႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းပံု ကေလးသာ သူတုိ႔ ဇာတိေသြး လကၡဏာကုိ အရိပ္ျပေနေတာ့သည္။

ဤသည္သုိ႔ေသာ နီဂ႐ုိးအစစ္ႏွင့္ကျပား ကကတစ္မ်ားသည္လည္း ၎တုိ႔တတ္ေျမာက္ေသာ ပညာအေျခခံအဆင့္အတန္းႏွင့္ လုလႅ-၀ီရိယ-ကံ-ဥာဏ္အားျဖင့္ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာေသာ သူေဌးႀကီး မ်ား၊ ထိပ္တန္း အရာ႐ွိႀကီးမ်ား၊ အလပ္တန္းစားမ်ား၊ လုပ္စားကုိင္စားမ်ား၊ မ႐ွိဆင္းရဲသူမ်ား စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႐ွိၾကပါေသးသည္။

ဘ၀ကုသုိလ္အတုိင္း က်ရာဘ၀တြင္ လုပ္ကုိင္အသက္ေမြးၾကရရာ၊ တခါတရံ နီဂ႐ုိး စံုတဲြစီးေသာ ကားကုိ အေမရိကန္ဒ႐ုိင္ဘာက ေမာင္းလာလ်က္ တခါတရံ အေမရိကန္ ဇနီးေမာင္ႏွံ စီးေသာကား ကုိနီဂ`၇ုိး ဒ႐ုိင္ဘာက ေမာင္းလာလ်က္၎၊ လူျဖဴလူမဲေပါင္းစံုစီးေသာ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ားကုိလည္း နီဂ႐ုိးဒ႐ုိင္ဘာေတြႏွင့္ အေမရိရန္ ဒ႐ုိင္ဘာမ်ားက ေမာင္းႏွင္လ်က္ ႐ွိသျဖင့္ လမ္းေပၚမွာ ကူးသန္း သြားလာ လ်က္႐ွိေသာ သူတုိ႔၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကုိ အၾကမ္းျပင္း အားျဖင့္ ၾကည့္႐ႈသံုးသပ္ႏုိင္ရာ စင္စစ္မွာေတာ့ နီဂ႐ုိးေသာ အေမရိကန္ေသာ မခဲြျခားသာ။ ကာမာ၀စရ ကုသုိလ္ အက်ိဳးေပးပံုႏွင့္ ကံ-ဥာဏ္-၀ိရိယ သံုးပါးမွ်တ၍ အေထာက္အမကုိရ႐ွိေသာ အလွည့္ႀကံဳ သူႏွင့္ အလွည့္ မႀကံဳရေသး သူမ်ားဟူ၍သူ အကဲျဖတ္ရန္႐ွိပါေတာ့သည္။

ငတ္ျပတ္မဲြေတေနသည္ကုိ ဘယ္သူ႕ကုိမွ် ေရ႐ြက္ႀကိမ္ဆဲမနလုိေန၍ မလြန္ေျမာက္ႏုိင္။ ကံ-ဥာဏ္-၀ိရိယ သံုးပါးမွ်မွႀကီးပြားရသည္။
တခါက အလြန္တရာမဲြေတ ငတ္ျပတုိ႔ေနသူ တဦးသည္ အခုိက္အလွည့္ သင့္လာေသာအခါ နာ မည္ေက်္ ဇာတ္လုိက္ႀကီးမ်ား၊ ကမၻာေက်ာ္သူေဌးႀကီးမ်ားျဖစ္လာ၍ တခါက အလြန္ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀ ေသာ သူေဌးႀကီးမ်ားလည္း အဆင္မသင့္လွ်င္ သူေဌးဘ၀မွ ဆင္းရဲငတ္ျပတ္ေသာ ဘ၀ျဖင့္ သာ အစသိမ္း သြား႐ွာၾကရသည္ကုိ မ်က္ျမင္ ကုိယ္ေတြ႕ ႀကံဳဘူးၾကားဘူးသူေတြမ်ားစြာ ႐ွိၾကပါလိမ့္မည္။

ဟုိေ႐ွးေ႐ွးတုန္းက အေမရိကန္ျပည္ကုိ စတင္ေတြ႕႐ွိၿပီးတဲ့အခ်ိန္ရဲ႕ ေနာက္ပုိင္းမွာ ႏုိင္ငံရင္းသား မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ရက္အင္ဒီယန္း လူမ်ိဳးေတြ၏ ေရေျမ ေပၚတြင္ အေမရိကန္ လူမ်ိဳးေတြ၏ အႀကံဥာဏ္ ႏွင့္ အာဖရိကတုိက္မွ ေခၚယူလာခဲ့ၾကတဲ့  နီဂ႐ုိးလူမ်ိဳးေတြ၏ လုပ္အားတုိ႔ကုိ စုေပါင္း၍ တုိင္းျပည္ ႏုိင္ငံေမွာ္ကြန္း မွတ္တုိင္မ်ားတြင္ ႐ုပ္လံုး၊ ႐ုပ္ထု၊ ပန္းခ်ီ စသည္မ်ားျဖင့္ အမြမ္းတင္ ျပင္ဆင္ေလ့ ႐ွိေသာျပ႐ုပ္ကား နီဂ႐ုိးႏွင့္ ရက္အင္ဒီယန္း လူမ်ိဳးႏွစ္ဦး၏ ပံုသ႑ာန္ကုိ အလယ္မွ အေမရိကန္ အ႐ုပ္က တဘက္တခ်က္လက္တဲြလ်က္ ေခၚယူေနဟန္၊ သံုးဦးသံုးေယာက္ေပါင္း၍ ေလာင္းေက်ာ ေနေသာ ကမၻာဓန႐ွင္ႏုိင္ငံႀကီးတခု ျဖစ္ေနပါၿပီဟု ေႂကြးေၾကာ္ေနသလုိ သေဘာအဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ေစသည္။

ေ႐ွးသေရာအခါက ငွက္ေတာင္စုိက္ ရက္အင္ဒီးယန္း လူမ်ိဳးေတြသည္၎၊ ဗလေကာင္းေကင္း ဆံပင္ လိပ္ေခြးႏႈတ္ခမ္းထူထူ၊ ေက်ာသားမဲမဲႀကီးေတြႏွင့္ နံငယ္ပုိင္း စည္းထားေသာ နီဂ႐ုိးေခၚ ကပၸလီ လူမ်ိဳးေတြသည္၎၊ ပံုေဟာင္းေပ်ာက္၍ အေမရိကန္ပံုသစ္ေရာက္ေနၾကပါသည္။

ကုလသမဂၢအစည္းအေ၀းသုိ႔ တခါတခါ တက္ေရာက္ရန္ လာၾကေသာအခါ လြတ္လပ္ေသာ ျပည္ ေထာင္စုသားမ်ားအျဖစ္ႏွင့္ ႐ုိးရာ အ၀တ္အစားမ်ား တမင္တကာ ၀တ္ျပၾကမွသာ ငွက္ေတာင္စုိက္ ကုလားနီေခၚတဲ့ ရက္အင္ဒီးယန္းလူမ်ိဳးဟာ ဒါပါဘဲဟု သိေစၾကပါသည္။ သုိ႔လုိမျပဘဲ ဥေရာပ ၀တ္စံုႏွင့္ ေတြ႕က အေမရိကန္ေတြႏွင့္ ေ႐ြးမရ။ သူတုိ႔လည္း အေမရိကန္လူမ်ိဳးေတြသာျဖစ္ေနပါသည္။

ဗမာျပည္တြင္ ေ႐ွးယခင္က အင္မတန္ အဂၤလိပ္ဆန္ၿပီး ဥေရာပ၀တ္စံုကုိ မခၽြတ္တန္း ဆင္ျမန္းခဲ့ၾက ေသာ ေခတ္ပညာတတ္အခ်ိဳ႕ ဒမ္း၊ ကရင္ လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ယခုလြတ္လပ္ေရး ရေသာဗမာႏုိင္ငံ၏ ျပည္ေထာင္စုသားအျဖစ္ ႐ုိးရာကခရင္ အ၀တ္အစား၊ ႐ွမ္းအ၀တ္အစားမ်ားကုိ လြတ္လပ္ေရးပဲြေတာ္ ေန႔ႀကီးမ်ား ၌ ၀တ္စားဆင္ရင္ လာၾကသည္ကုိ သြား၍ သတိရမိပါသည္။

၀ါ႐ွင္တန္ၿမိဳ႕၏ ေ႐ွာ့ပင္ ဆင္တာေခး စည္ကားေသာ အရပ္မွာ  ကုန္တုိက္ႀကီးငယ္ေပါင္းစံုႏွင့္ ျပည့္လွ်မ္း၍သာ ေနပါသည္ အပါတမင့္စတုိးေခၚကုန္တုိက္ႀကီးမ်ားမွာလည္း ၿမိဳ႕ထဲႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပင္ ဆင္ေျခဖံုး ရပ္ကြက္မ်ားအထိ လုိေလေသးမ႐ွိေအာင္ ေနရာအႏွံ႕ ျဖန္႔က်င္းလ်က္႐ွိၾကပါသည္။

တ႐ုပ္လူမ်ိဳးတုိ႔ သီးသန္႔ေနထုိင္ေသာ ရပ္ကြက္တေလွ်ာက္သုိ႔ သြားေသာအခါမူကား ဗမာျပည္ တ႐ုပ္တန္းရပ္ကြက္က တ႐ုပ္ကုန္ဆုိင္မ်ိဳးစံု ၀က္သားဆုိင္၊ ဘဲကင္၊ ၀က္ကင္၊ ၀က္အူေခ်ာင္း၊ ပဲငပိ၊ ပဲငံျပာရည္၊ မိႈေခ်ာက္၊ ပန္းေခ်ာက္၊ မွ်စ္ေရစိမ္က မက်န္၊ အေမရိကန္ ေပ်ာက္၍ တ႐ုပ္ျပည္ ေရာက္ ေနသလုိထင္ရပါေတာ့သည္။

တ႐ုပ္စားစရ ဆုိင္ေတြကလည္း ဥေရာပစတုိင္ႏွင့္ ၿမိဳင္လွပါသည္။ က ပဲြႀကီးမ်ားပါ က်င္းပႏုိင္ေသာ တ႐ုပ္ေဟာ္တယ္ႀကီးမ်ားလည္း ႐ွိပါသည္။ ဆုိင္ႀကီးဆုိင္ငယ္ ေဟာ္တယ္ႀကီး ေဟာ္တယ္ငယ္တုိ႔မွ ေႏြအခါ` ၌ အေအးဓါတ္ေပးထားသည္ဟူေသာေၾကာ္ျငာကေလးမ်ား ပါၾကသည္။ အေမရိကန္မွာ အၿမဲတမ္း ေအးမေန ပူအုိက္ေသာ အခါမ်ိဳးလည္း႐ွိပါေသးသည္။
ဗမာျပည္ မွာ တ႐ုပ္စားစရာ ဆုိင္ထဲ၀င္စားသူမ်ားသည္ ေခါက္ဆဲြ၊ ဖက္ထုပ္၊ ျမဴစြမ္ ၁၂-မ်ိဳးေၾကာ္၊ ၀က္သား ေပါက္စီ၊ ဘဲေပါင္းစသျဖင့္ လုိရာေျပာလုိက္လွ်င္ တ႐ုပ္လည္းနားလည္သည္။ ဗမာလည္း နားလည္သည္။ အဂၤလိပ္ကျပေတြလည္း နားလည္သည္။

အေမရိကန္မွာေတာ့ တ႐ုပ္ဆုိင္ထဲ၀င္ၿပီး ေဟ့-ေပါက္ေဖာ္ ေခါက္ဆဲြေၾကာ္တခြက္ဟု မမွာလိုက္ပါႏွင့္ အဲဒီက တ႐ုပ္ေတြက နားမလည္ၾကပါ။ ၀မ္းဘဲကင္ တျခမ္းဆုိလည္း မသိ။ ဖက္ထုပ္တပုဂံဆုိ၍လည္းေၾကာင္ၿပီးၾကည့္ေနမည္။ ၀က္သားေပါက္စီလုိ႔မွာလည္း လာပုိ႔မည္မဟုတ္ပါ။ သူ႔ဆုိင္ထဲ မွာ ဒီစားစရာမ်ိဳးေတြ႐ွိေတာ့ အားလံုးဘဲ ႐ွိၾကပါသည္။
ေခါက္ဆဲြတုိ႔ ဖက္ထုပ္တုိ႔ဆုိတာ တ႐ုပ္စကားဘဲ တ႐ုပ္ေတြ နားမလည္စရာ မ႐ွိပါဘူးလုိ႔ မထင္ပါေလႏွင့္ တ႐ုပ္ေတြေနတဲ့ ေဟာင္ေကာင္ၿမိဳ႕က ေဟာင္ေကာင္ေဟာ္တယ္မွာလည္း ေခါက္ဆဲြတုိ႔ ဖက္ထုပ္တုိ႔ဆုိတာ ဒါမ်ိဳးေတြေျပာလွ်င္ ေယာင္ေပေပလုပ္ေနၾကသည္။ ေခါက္ဆုိတုိ႔ ဖက္ထုပ္တုိ႔ကား ဗမာျပည္က်မွ ထြင္ထားတဲ့ တ႐ုပ္စကားေလလားဟု ေတြးမွားစရာ႐ွိေတာ့သည္။

အေမရိကန္ တ႐ုပ္ဆုိင္ႀကီးေတြက မီႏုေခၚ စားစရာ စာရင္းလာခ်လွ်င္ ေခါက္ဆဲြေၾကာ္၊ ၁၂-မ်ိဳး ဟင္း၊ ဘဲကင္၀က္သားေပါက္စီဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရမ်ိဳး မပါပါ။ အဂၤလိပ္ စာနဲ႔ ေရးထားေပမယ့္ အေခၚ အေ၀ၚ အသံုးအစဲြကတမ်ိဳးျဖစ္ေနလုိ႔ ဘယ္စာတမ္းက ေခါက္ဆဲြ၊ ဘယ္စာတမ္းက ၁၂-မ်ိဳးဟင္းဟု တခါႏွစ္ခါေလာက္ ေလ့လာထားမွ နားလည္ႏုိင္ၾကပါမည္။

၀ါ႐ွင္တန္ၿမိဳ႕မွာ ၾကည့္႐ႈမွတ္သားဖြယ္ ေနရာေတြႏွံ႕စပ္ေအာင္သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈခဲ့ရင္း တနဂၤေႏြ ႏွစ္ပတ္ခန္႔႐ွိ လာေသာအခါ သြားစရာေနရာ ကုန္ေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ ၿငီးေငြ႕စျပဳလာပါသည္။
ေန႔လည္စာစားပဲြ၊ ညစာစားပဲြ၊ လဘက္ရည္ပဲြ စသျဖင့္ ဘိတ္ေခၚဧည့္ခံၾကေသာ အေမရိကန္ မိတ္ေဆြ မ်ား၏ ပဲြမ်ားသုိ႔ မၾကာခဏလုိက္ပါရသည္မွာလည္း မ်ားလာၿပီးျဖစ္၍ စိတ္၀င္စားျခင္းမ႐ွိ ၿငီးေငြ႕လာသည္။

လြတ္လပ္စြာ သြားလာ လည္ပတ္ရန္ေနရာမ်ားလည္း ထပ္တလဲလဲေရာက္ရလြန္းသျဖင့္ ႐ုိး၍လာသည္။ ေ႐ွာ့ပင္းဆင္တာေခၚေသာ ကုန္တုိက္မ်ား႐ွိရာ လမ္းသုိ႔ထြက္၍ တေယာက္ထဲ ေနကုန္ေနခမ္းဆုိင္ေတြ ေလွ်ာက္ေမႊရသည္ပင္။ ေခါက္ေရ မ်ားလာေသာအခါ ၿငီးေငြ႕လာလ်က္ ဘယ္မွ မထြက္ဘဲ ဟုိတယ္အခန္းထဲမွာလည္း ကုတ္မေနခ်င္။ သုိ႔ေၾကာင့္ မၾကာခဏနယူးေယာက္ ၿမိဳ႕သုိ႔ ျပန္ဘုိ႔ရာ ျပင္ဆင္ ရပါသည္။

ဤအႀကိမ္ ... ၀ါ႐ွင္တန္မွ နယူးေယာက္သုိ႔ အျပန္မွာ ေလေၾကာင္းကမသြား၊ အေမရိကန္၏ မီးရထားကုိ လက္ေတြ႕ စီးပြားလုိေသးေသာေၾကာင့္ မီးရထားႏွင့္ ျပန္ခဲ့ပါသည္။ ၀ါ႐ွင္တန္ႏင့္ နယူးေယာက္သုိ႔ ကူးေသာ မီးရထား လမ္းမွာ သာယာေသာေတာေတာင္ေရေျမ တုိ႔ကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ေဖါက္လုပ္ထားျခင္းေၾကာင့္ သဘာ၀ ႐ႈခင္းသာမ်ားကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည္သာမက တာလ္တီမုိး၊ ဖဲလ္ဒီဖီးယားစေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွအစ၊ နယူးဂ်ာစီနယ္ နယူး၀ပ္ၿမိဳ႕အထိ ကုန္အမ်ိဳးမ်ိဳး ထုတ္လုပ္ရာ စက္႐ံုႀကီးမ်ားအစီအရီႏွင့္ ႐ွိၾကသည္။ တာလ္တီမုိးႏွင့္ ဖဲလ္ဒီဖီယားၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွာ ေတာ့ ကုန္စည္သယ္ပုိ႔ရာ ႀကီးက်ယ္ေသာ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာဆိပ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ပါသည္။

မီးရထားမ်ား၏ သန္႔ပ်ံ႕စင္ၾကယ္၍ အဆင့္အတန္းျမင့္ပံုႏွင့္ ထုိင္ခံုမ်ား အားလံုးတြင္ ကတၱီပါဖံုးေသာ ဆုိဖာက်ယ္ႀကီးေတြကေတာ့ ဘီအုိေအစီ၊ ပီေအေအ စတဲ့ ေလယာဥ္ႀကီးေတြေပၚက ထုိင္ခံုေတြႏွင့္ မျခား အခန္႔စားေတြသာျဖစ္၍ မီးရထားေပၚမွာ ပါ႐ွိေသာ ထမင္းစားပဲြခန္းတဲြမွာလည္း ေဟာ္တယ္ စားပဲြခန္းႀကီးမ်ားႏွင့္မျခား အျပဳအစုစားပဲြထုိးေတြ အေျမာက္အမ်ားႏွင့္ သားနားပါသည္။

မီးရထားလမ္း၀ဲ၊ ယာတေလွ်ာက္၌ နာမည္ေက်ာ္ အေမရိကန္ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္သည့္ စက္႐ံုႀကီးမ်ား ၌ ကားႀကီးေတြကုိ အေျမာက္အမ်ားလုပ္ကုိင္တင္ပုိ႔လ်က္႐ွိေသာေၾကာင့္ ၀န္ခ်ည္ စက္ေမာင္းႀကီး မ်ားႏွင့္ တဂ်ိန္းဂ်ိန္းသယ္ယူတင္ပုိ႔လ်က္႐ွိသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ အျခား အသံုး အေဆာင္ လုပ္ကုိင္ရာ စက္ႀကီးမ်ားမွာလည္း ဤနည္းႏွင္ႏွင္ႏွင့္သာ ႐ွိပါသည္။

နယူးေယာက္ၿမိဳ႕သုိ႔ မေရာက္မွီ နယူးဂ်ာစီဘက္က ျဖတ္ေက်ာ္လာၿပီးေနာက္ ေျမေအာက္၊ ေရေအာက္တုိ႔မွ ဥမွင္လုိဏ္ျဖင့္ ေဖာက္ထြင္းထားေသာ မီးရထားလမ္းတေလွ်ာက္က ေရ-ေျမလွ်ိဳ၍ မီးရထားႀကီး ခုတ္ေမာင္း ခဲ့ရာ ၾကည့္စရာအာ႐ံု အေျပာင္းအလဲြႏွင့္ မၿငီးေငြ႕မွီပင္ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕လယ္ ဗဟုိ မီးရထား ဘူတာ႐ံုႀကီး သုိ႔ ဘြားကနဲေရာက္လာခဲ့ပါေတာ့သည္။
---------------------------
ၿပီးပါၿပီ
.

No comments: