Wednesday, July 28, 2010

ပန္းသတင္း (ဂၽြန္ ၂၈)

ထြန္တံုးပိတ္ခိ်န္
ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း

မေခ်ာစိန္ စိတ္ဆိုးလိုက္ပံုမွာ ေျပာစရာမရွိ အသားပင္တုန္ေန၏။ ေဒါသတြင္ ေမာပန္းျခင္းႏွင္႔ ဆာေလာင္ျခင္း တို႔ စြက္ဖက္လာသည္႔ အတြက္ ေဆာက္တည္ရာမရေပ ၊ ေျမႀကီးေပၚတြင္ လွဲ အိပ္လိုက္ လွ်င္ ေဝဒနာေျပႏိုးႏိုး ေအာ္ဟစ္ ငိုေၾကြးလိုက္လွ်င္ သက္သာ ႏိုးႏိုး အေတြးဝင္လာသည္။

ေျမွင္းကို တစ္ခါ ျဖတ္တိုင္း လက္ခုပ္ျဖင္႔ တစ္ႀကိမ္ ေရခပ္ေသာက္သည္ ေရသည္ လည္ေခ်ာင္းမွ တစ္ဆင္႔ အူတြင္း တစ္ေလွ်ာက္ စီးဆင္းသြားသည္ကို အတုိင္းသား သိရ၊ ခံစားရ၏။ ဆာေလာင္ျခင္းကား ေလ်ာ့ပါး မသြားေခ်။ မေခ်ာစိန္၏ တစ္ကုိယ္လုံးရွိ အေၾကာအျခင္မ်ား ေသကုန္ၾကျပီ ထင္မိ၏။ ကုန္းကုိတက္ရျပီ။ ေျမာင္း ေသးေသးကို ေက်ာ္ရျပီဆုိလွ်င္ကား ေမာလုိက္ပုံမွာ မခ်ိတရိပင္။ ပင္ပန္းလြန္းလွသည္။ ေမာလ ွသည္။ အသက္ကုိ ၀ေအာင္ရွဴၾကည့္သည္။ အုိ----ရင္ဘတ္က  ေအာင့္လုိက္တာ။ အသက္ကို မွ်င္း့သည္။ အုိ----ရင္ဘတ္ က  ေအာင့္လုိက္တာ။ အသက္ကို မွ်င္းရွဴသည္။ သည္မွ်မကေသး၊ လက္ေမာင္းက ေအာင့္ေသး။ ဇက္က နာေနလုိက္ေသးသည္။

မေခ်ာစိန္မွာ ေတာက်ီးကန္းႏွယ္ ပါးစပ္ကုိ ဟထားရသည္။ ေကာက္ပင္ေတြ စတုဂံအကြက္ၾကီး။ ငိိုခ်င္လာသည္။ ၀ါေခါင္လျပည့္ေန႕ကတည္းက စိုက္ရန္အသင့္ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ တမန္းျပင္ႀကီး၊ မဲဇလီ ေကြ႕က ေကာက္စိုက္စည္း သည္ဘက္မလာႏိုင္ ဆုိစဥ္က ေဒါသသည္ စတိမွ်သာ ျဖစ္ရ၏။ ရက္ေပါင္း ၃၀မွ တစ္ရက္ၿပီး တစ္ရက္ေက်ာ္လာေသာ ေကာက္ပင္မ်ားကိုၾကည့္ရင္း ဟိုေျပးလိုက္ သည္လႊားလုိက္ ႏွင့္ ပ်ိဳးသက္ ရင့္လာသည္။ ပ်ိဳးပင္ေတြ တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ အသက္ႀကီးလာျငား စိုက္ရက္မေသခ်ာ။ ေကာက္စိုက္စည္း ရမည့္ေန႕ မေရရာ။

ၾကည့္ပါဦး၊ စိုက္မည့္စိုက္ေတာ့ ေတာ္သလင္းလျပည့္။ ပ်ိဳးသက္က ၄၅ရက္ေက်ာ္ၿပီ။ ပ်ိဳးသက္ႏုႏု ေရႊ႕ ေပးပါမည္ ေျပာလည္း မရႏိုင္။ ထြက္ေပေရာ့၊ လွန္ထြက္ ထြက္ေပေရာ့။ စတိမွ်သာျဖစ္ခဲ့ေသာ ေဒါသ သည္ မေခ်ာစိန္ ၏ ရင္၌ တစ္ေန႕တစ္ျခား ရင့္သန္လာခဲ့ရာ ယေန႕ အထြတ္အထိပ္သို႕ ေရာက္ေတာ့ သည္။ ေကာက္စိုက္မ ေတြႏွင့္လည္း ရန္ျဖစ္ရ၏။ စိုက္ၾကပ္ႏွင့္လည္း စကားမ်ားရ၏။ သို႔ေသာ္ သိမ္ေမြ႕စြာ ေျပာေနက် ဆုိေနက် မေခ်ာစိန္ ေဒါသၾကီးသျဖင့္ အားလုံးမွာ အံ႔အားသင့္ၾကသည္။

"ဘယ့္ႏွယ္ေတာ္၊ ၀ါေခါင္လျပည့္ကုိ ပ်ဳိးသက္ႏုလြန္းတယ္ဆုိ ထားပါေတာ့၊ အခုေတာ"့။
ေဒါသ မုိးတိမ္ စင္ေသာအခါ ခလုတ္တိုက္သည္ကုိလည္း မေခ်ာစိန္ မသိပါ။ ဆူူးစူး၍လည္း မနာက်င္ေတာ့ပါ။ ေနပူ ေလတိုက္ သျဖင့္ မည္းေမွာင္ေနေသာ မေခ်ာစိန္၏ မ်က္ႏွာျပင္သည္ ေဒါသ ေၾကာင့္ ထူးျပီး အက်ည္းမတန္ျငား ရင္တြင္း၌ကား ဆုိ႔က်ပ္ေနသည္။ ေဒါသသည္ ေျပးလႊားလွဳပ္ခတ္ရန္ က်ဥ္းက်ပ္ လြန္းသျဖင့္ ရင္ကုိတြန္းသည္။ ႏွလုံးသားကို ဖိသည္။

ထန္းသားေရေက်ာ္ သို႕ေရာက္လာသည္။ တစ္ဖက္လယ္ကြက္မွ ေရပုိေရလွ်ံသည္ သည္ဘက ္လယ္ကြက္ အတြက္ အသက္ေသြးျဖစ္၏။ ျဖစ္ျငား ကန္သင္းကို ေဖာက္ျပီးလႊတ္လုိက္ရုံမွ်ျဖင့္ မရေခ်။ ၾကားမွာ ရင္စုိ႔ခန္႔ နက္ေသာ ေျမာင္းၾကီး ျခားေန၏။ သို႕အတြက္ ထန္းသားေရတံေလွ်ာက္ကို အသုံးျပဳရသည္။ ထန္းသားပင္ လုံးကုိ ထက္ျခမ္းျခမ္းသည္။ အလယ္က အူသားေတြကုိ ထုတ္ပစ္သည္။ ေျမာင္းျဖတ္ေက်ာ္ျပီး အလယ္ ကန္သင္း ႏွစ္ခု ဆက္ထားရာ ၾကည္လင္ေသာ ေရရွင္သည္ တသြင္သြင္စီးဆင္းေနေပ၏။

ေရေတြ ဗုံးေပါလေအာရွိေသာ လယ္ကြက္ထဲမွ ေမ်ာက်လာေသာ ပုစြန္ဆိတ္ တစ္ေကာင္ သည္ ထန္းသားေရေက်ာ္ အစပ္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ေရက တသြင္သြင္ဆုိရျငား လယ္ကြက္ထဲႏွယ္ မမ်ား။ ပုစြန္ဆိတ္ မေက်နပ္၊ သူ႕အတြက္ လုံျခဳံသည္ မထင္။ ေရစီးျဖင့္ ေမွ်ာျပီးလုိက္လွ်င္ လုံျခဳံပါမည္လား။ သို႕အတြက္ ေရစီးအားထက္ လ်င္ျမန္ေစရန္ ခုန္ေပါက္ေျပး၏။ ပထမတစ္ခ်က္ ထန္းသားေရတံေလွ်ာက္ ႏွဳတ္ခမ္း ေပၚတင္သည္။ ေၾကာက္လန္႕တၾကား ခုန္လုိက္ျပန္ရာ မေခ်ာစိန္ေျခဖမုိးေပၚသုိ႔ တန္းတန္း မတ္မတ္ ေရာက္သြား၏။

မေခ်ာစိန္သည္ ပုစြန္ဆိတ္က္ို မျမင္ပါ။ ျမင္လွ်င္ကား ဟန္က်တာပဲဆုိကာ ေကာက္ယူမည္မုခ်။ ယခု မေကာက္ႏုိင္။ သူျမင္ေနရေသာ ေကာက္ပင္စိမ္း ေမွာင္ေမွာင္ေတြက ဆဲြေဆာင္ထားသည္။ မေခ်ာစိန္ တုိ႔ လယ္ပြဲ ႏွင့္ အတူတူပင္။ ၀ါေခါင္လျပည့္က အသင့္ျဖစ္ခဲ့ေသာ လယ္ပဲြမ်ား။ သူတို႕ကား ပ်ဳိးသက္ေပါင္း ၃၀ တြင္ ေခ်ာေမာစြာ စုိက္ခဲ့ရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေကာက္ပင္ေတြ သန္စြမ္းလွသည္။ သားတက္ေတြပင္ မူရင္း ပင္မၾကီး ႏွင့္ မယိုးမယိမ္း။ ထိုအခါ မေခ်ာစိန္၏ ေဒါသသည္ ပို၍ျပင္းထန္လာ၏။ ေကာက္စုိက္စည္းေတြ ကေပါက္တိ ကေပါက္ခ်ာ ျဖစ္ကုန္ျခင္းကုိလား၊ မဲဇလီေကြ႕က ေကာက္စုိက္မေတြကိုလား ဟူသည္ကား မသိပါ။ ေဒါသမွာမူ ပုိ၍ႂကီးလာသည္။ သို႕အတြက္ ထန္းသားေရေက်ာ္ကို ရြရြမနင္း၊ ညင္ညင္သာသာမျဖတ္၊ အမွ်င္မွ်င္ ျဖစ္ေနသည္႔ ထန္းသားအမွ်င္မွ်င္ျဖစ္ေနသည္႔ ထန္းသားအမွ်င္သည္ ေျငာင့္တစ္ေခ်ာင္းအျဖစ္ မေခ်ာစိန္ ၏ ေျခမ အသားထဲသို႔ ေခ်ာေမာစြာ စူး၀င္သြားေလ၏။

စလင္းေခ်ာင္း သည္ ေညာင္ကုန္းရြာႏွင့္ ရွားေတာသုသာန္ကို ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးျငား ရမ္းဘုိ ကုန္းေသာ္မူ မထိပါး။ ရြာေနာက္ေဖးက ေခ်ာင္းတိမ္ယာမ်ားသည္ ႏွံစားေျပာင္းမ်ားျဖင့္ ေ၀လြင္ေန၏။ ေခ်ာင္းေရက ယာမ်ားေပၚအထိ တက္လႊမ္းခဲ့သျဖင့္ ေျပာင္းပင္တုိ႔အၾကဳိက္ က်ေနသည္။

'ငါတို႔ေကာင္းဖုိ႔အတြက္ ေညာင္ကုန္းရြာဘက္မွာ ကမ္းျပဳိတာေတာ့ မေကာင္းပါဘူး
ေတြးရင္းက ရီးေဆးရုိးသည္ 'အင္း'ခနဲ ညည္းညဴသံေပးလ်က္  ကမ္းပါးစပ္တြင္ ထုိင္၏။ ေခ်ာင္းေရသည္ ရီးေဆးရုိး သည္ ေက်ာဘက္ရွိ ယာျပင္တန္းၾကီးကုိ လည္ျပန္လည့္၍ ၾကည့္ျပန္၏။စင္စစ္ သူသည္ ႏွံစားေျပာင္း အားလုံး ရိတ္သိမ္းအျပီးတြင္ ေနာက္တစ္လွည့္၀င္ရသည့္အသီးကုိ စ္ိတ္ကူးေနျခင္း ျဖစ္၏။

ေနၾကာပဲ ၾကဲရေကာင္းမလား၊ ခ၀ဲ ပဲလင္းေျမြ ခ်ရေကာင္းမလား စဥ္းစားသည္။ ေနၾကာမွာ စီမံကိန္း လည္း ၀င္သည္။ ၾကဲထားျပီးေနာက္ ေပါင္းလုိက္ရန္သာ လုိသည္။ ေရေလာင္းေပးရန္ မလုိ။ ဆီထြက္သီးႏွံမုိ႔ ေစ်းကြက္ လည္း မပူရ။ သို႔ေသာ္ တစ္ဦးတည္းကြကျပီး ေနၾကာခင္း အျဖစ္ ထီးတည္းၾကီး တည္ရွိေနပါက ေက်းႏွင့္ စာဒဏ္ကို ေသလုေအာင္ ခံေပေရာ့။ သို႔ုျဖစ္၍ ခ၀ဲႏွင့္ ပဲလင္းေျမြကုိ စိတ္ကူးျပန္သည္။ ႏွစ္ခုလုံး ေပါင္းလုိက္ ရမည္။ ပဲလင္းေျမြမွာ အသီးမက်ဳိးေအာင္ ေအာက္က ငွက္ေပ်ာဖက္ခံေပးရန္ လုိအပ္သလုိ ခ၀ဲ မွာလည္း ခရမ္းပုိး ႏွိပ္စက္လွသည္။
ရီးေဆးရုိးသည္ ျဖဴေဖြးေသာဆံပင္ငုတ္မ်ားကို လက္ျဖင့္သပ္မိ၏။ အင္း---ငရုတ္ခ်ရ ေကာင္းမလား အၾကံေပၚလာစဥ္မွာပင္ 'ရြာနားက နီးနီး၊ ဟုိလူက တစ္ေတာင့္ လာေကာင္း။ မေပးျပန္ရင္ တိုထြာရာ က်မည္။ ေပးျပန္ရင္ လူတစ္ရာ။ ဟာ-----မျဖစ္ေသးပါဘူး။

အေတြးေပၚလာသျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း ပ်က္ျပားရျပန္၏။ ရီးေဆးရုိး၏ မ်က္လုံးမ်ားက ေရစီးေၾကာင္း၏ ဟုိဘက္သုိ႔ ေရာက္သြားျပန္၏။ က်ေန၏ ေနျခည္ေအာက္၌ ေတာက္ပေနသည့္ ေငြပြင့္မ်ား တလက္လက္ တ ေတာက္ေတာက္။

သဲျပင္၏ အမ်ဳိးအစားႏွင့္ အေနအထားသည္ ၾကက္သြန္ၾကီးစုိက္သူတုိ႔္ သြားေရက်စရာ။ သုိ႔တေစ ၀ါသနာ ပါ၍ သြားရည္ယိုျငား ရီးေဆးရုိး မလုပ္ႏုိင္ပါ။ ႏြားေခ်းခ်ျခင္း၊ ဖဲြခ်ျခင္း၊ ဓါတ္ေျမၾသဇာထည္႔ျခင္းႏွင့္ ထြန္ယက္ျခင္းတုိ႔အနက္ ထြန္ရန္သက္သက္ကိုပင္ ရီးေဆးရုိး အႏုိင္ႏိုင္။ သို႔ေသာ္ အလ်ား ၀ါးႏွစ္ျပန္သာသာ ေခ်ာင္းတိမ္ယာကေလးကိုကား----
ရီးေဆးရုိုး၏ မ်က္လုံးမ်ား ၀င္းေတာက္လာသည္။ သည္မွ်ကုိကား သူတတ္ႏုိင္သည္။ ထည့္သမွ်ေသာ ေျမၾသဇာမ်ားမွာလည္း ကိိုယ့္ယာထဲမွာသာ ရွိေနမည္။ ေရစီးႏွင့္ပါသြားစရာ မရွိ။ တစ္ခုကား စဥ္းစားစရာရွိ၏။ ေခ်ာင္းျပင္တြင္း ဆင္းစုိက္ထားေသာ ၾကက္သြန္မွာကား 'စမ္း' ရွိသျဖင့္ ေရေလာင္းရန္ မလုိ။ ေခ်ာင္းတိမ္္္္္္ယာမူ 'ေမာင္းတက္'ျဖင့္ ေရေလာင္းေပးရလိမ့္မည္။ ၾကက္သြန္ေစ်းက ယခုပင္ ခုနစ္က်ပ္ အထက္သို႔ ျမားျပေနသျဖင့္ ရီးေဆးရုိး စိတ္အားတက္ၾကြသည္။

'ေနၾကာေကာ'
ေနၾကာ ကုိလည္း ရီးေဆးရုိး သံေယာဇဥ္မျပတ္။ ၾကက္သြန္ကုိလည္း အာသီသျပင္းျပသည္။ သိုိ႔အတြက္ ေရစီးေၾကာင္း ေဘးမွ ခြါခဲ့သည္။ ေနၾကာအေဖာ္မရွိပါက ၾကက္သြန္စုိက္မည္။ ကင္ပြန္းခါးပင္မ်ားသည္ ရမ္းဘုိကုန္းရြာ ၏ ေက်ာျပင္ကုိ ဖုံးကြယ္ထားသည္။ အပြင့္၀ါမ်ားသည္ ေရခပ္ဆင္းလာေသာ လွပ်ဳိျဖဴ မ်ားအား ေလွာင္ေျပာင္ေနသည္။ ရြာေပၚသို႔ ရီးေဆးရုိး မတက္ေတာ့ပါ။ လာလမ္းအတုိင္း ယာခင္းမ်ားကုိ တစ္ခုျပီး တစ္ခု ျဖတ္လာခဲ့၏။ အခ်ဳိ႕ယာသည္ ထြန္ယက္စ၊ အခ်ဳိ႕ယာသည္ ထြန္ယက္စ၊ အခ်ဳိ႕ ထြန္ယက္ျပီး၊ အခ်ဳိ႕ေသာ္ကား ျမက္ေသာေသာႏွင့္ နလန္(ႏြားလွန္)သာရွိသျဖင့္ ႏြားစားက်က္။

အိမ္ထဲသ္ို႔၀င္မိသည္ႏွင့္တစ္ျပဳိင္နက္တည္း မေခ်ာစိန္သည္ အရုပ္တစ္ရုပ္ ၾကဳိးျပတ္သြားသည္အလား ပုံက် သြားသည္။ေဒါသကုိ ေမ့ပစ္ႏုိင္ျငား၊ ဆာေလာင္ျခင္း နာက်င္ျခင္းတုိ႔မူ ေဖ်ာက္မရေခ်။
မေခ်ာစိန္၊ ကုိထြန္းရတုိ႔အိမ္မွာ အိမ္ဆုိသည္ထက္ တင္းကုတ္ၾကီးႏွင့္ ပုိျပီးတူသည္။ ေျမစုိက္ ထန္းရြက္ တဲၾကီးမွ တံစက္ျမိတ္မ်ားသည္ ေျမၾကီးႏွင့္ ထိမတတ္ နိမ့္ဆင္းထား၏။ အထဲတြင္ ေလးပုံသံုးပုံက ေျမျပင္ၾကီး။ သည္ေျမျပင္ေပၚတြင္ အုိးမ်ား၊ သပိတ္မ်ား ဟိုနားတစ္စု သည္နားတစ္စုရွိသည္။ သည္အထဲ၌ သၾကၤန္ တုန္းက မေရာင္းလုိက္ရေသာ အုိးအခ်ဳိ႕လည္း ရွိ၏။

ပုတ္ျပီးျပီျဖစ္ျငား တစ္ဖုိစာမျပည့္သျဖင့္္ မဖုတ္ရေသးေသာ သပိတ္ႏွင့္ ဆီအုိးမွာ အမ်ားစုျဖစ္သည္။ ေခါင္းရင္း ဘက္ တြင္ မိသားစုတစ္ေတြ အိပ္စက္ရန္အတြက္ အဆင့္ထုိးထားေသာ ေနရာတစ္ခုသာ ၀ါးၾကမ္း ခင္း၍ ထရံကာထားသည္။ အခန္းေရွတြင္ ေက်ာမွီမပါေသာ ခုံတန္းလ်ားတစ္ခုႏွင့္ ႏြားသားေရခင္းသည့္ ပက္လက္ ကုလားထုိင္ တစ္လုံး။ ဟုိဘက္တြင္ကား ဆန္ေဆးရည္ႏွင့္ ၾကက္သြန္ခြံနံ႔တုိ႔ တေဟာင္ ေဟာင္ လွဳိင္ေနသည့္ ေရပုပ္အင္တုံတစ္လုံး ဦးေဆာင္ေသာ မီးဖုိေခ်ာင္။

မေခ်ာစိန္သည္ တန္းလ်ားေပၚတြင္ လွဲခ်ျပီးေနာက္ တစ္ေအာင့္ႀကာမွ တစ္အိမ္လုံး တိ္တ္ဆိတ္ေနပါကလား သတိျပဳ မိသည္။ ယမန္ေန႕က ထြန္တုံးပိတ္သျဖင့္ အားလုံးပင္ ေက်ာင္းသြားကုန္ ႀကျပီေလာ။ သည္ႏွယ္ လည္း မဟုတ္။ နံနက္က မေခ်ာစိန္ လယ္ျပင္ သြားခါနီးတြင္ သားစုံသမီးစုံကို အိမ္ေရွ႕၌ ျမင္ခဲ့ရေသးသည္။ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ၊ မည္သူေတြ မည္သို႕ပင္ရွိရွိ သမီးႀကီး ခင္ခင္ႀကီးတစ္ေယာက္ကား အိမ္တြင္ မုခ်ရိွရ မည္။ သူသည္ရွစ္တန္း ႏွစ္ခါက်သျဖင့္ ရွက္သည္ဆိုကာ ေက်ာင္းထြက္ထားသူ ျဖစ္၏။ အေမ မေခ်ာစိန္ ကိုယ္စား အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းရသူလည္း ျဖစ္ေပ၏။
"သမီးေရ၊ ေရတစ္ခြက္ေလာက္ သမီးရယ္"
တိတ္ဆိတ္ျခင္း မွတစ္ပါး အျခားတုံ႕ျပန္မႈမရိွ။

"သမီး ခင္ခင္ႀကီး"
ထပ္မံေခၚရင္း လက္ေထာက္၍ ထသည္။ နံႀကားက ေအာင့္သျဖင့္ ရႈံ႕မဲ့ရသည္။  လည္ပင္းက နာသျဖင့္ စုတ္သပ္ရသည္။ တိတ္ဆိတ္ေသာ တင္းကုပ္ႀကီး အတြင္း၀ယ္ မေခ်ာစိန္တစ္ေယာက္တည္းပါ။ အေဖာ္ဟူ၍ ေရအိုးစင္ မွ ေရစိမ့္က်သံသာရိွသည္။ ေရးအိုးစင္ေပၚရိွ ေသာက္ေရအိုးမွ ေရသည္ ေအာက္ခံအင္တုံထဲသို႕ တစ္ေပါက္ခ်င္း စိမ့္က်ေန၏။ အစေသာ္ ပလုံခနဲ လိုဏ္သံပါ၏။ အင္တုံထဲ၌ ေရမ်ားလာေသာအခါ ေပါက္ခနဲ၊ ေပါက္ခနဲအသံတို႕ ေျပာင္းလာသည္။ သည္ေရက်သံတို႕ အေဖာ္ျပဳခ်က္ မေခ်ာစိန္ ရႈံ႕မဲ့ထသည္။

ေရအိုးစင္ ေဘး အေရာက္တြင္ ခ်ဴပ္ထိ္န္းထားရသည့္ ေဒါသက လူးလြန္႕လာ၏။ ႀကည့္ေလ၊ ဦးခၽြန္ခေမာက္ ကေလး သည္ ေရးအိုးေပၚတြင္ မရိွ။ ေရခြက္ကို မ်စ္စိတစ္ ကမ္းအတြင္း၌ မျမင္။ ေရအိုးက ေဟာင္းေလာင္းႀကီး။ သို႕ေႀကာင့္မီးဖိုေခ်ာင္ သုံးေရမႈတ္ျဖင့္ ေသာက္ရန္ မီးဖိုဘက္သို႕ လွမ္းခဲ့သည္။ ေရမႈတ္ မွာသာ အာရုံေရာက္ ေနေသာေႀကာင့္ ထင္းခြဲဓားကိုမျမင္။ ျမင္စရာလည္းမလို။ ဓားထားေနက်ေနရာက "ထင္းစင္" ေဘးမွာမဟုတ္လား။

ထန္းသား ေရေက်ာ္တုန္းက ထန္းသားေျငာင့္ တစ္ေခ်ာင္းေျခမတြင္ စူး၀င္ထားခဲ့သည္။ ဓားသြားႏွင့္ တိုက္မိ ပါလွ်က္ မရွျငား၊ အနာႏွင့္ တိုက္မိသျဖင့္ မ်က္ရည္ပိုးပိုး ေပါက္က် ေအာင္နာသည္။
"ဓားကို သတိထားတဲ့၊ ကိုယ့္ထိလည္းမေကာင္းဘူး၊ တျခားလူထိလည္း ကိုယ္မိဘနဲ႕ ကိုယ့္ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြပဲ၊ ေနရာတက်ထား"

ဓားကိုယူျပီး ေဆာ့တတ္သည့္အရြယ္ကတည္းက သင္ခဲ့ေသာအခ်က္။ မႀကာခဏ သတိေပးခဲ့ရေသာ စည္းကမ္း။ နေမာ္နမဲ့ အရြယ္ပါဆိုရန္ကလည္း သင္းအသက္သည္ ၁၅ႏွစ္ရိွျပီ။ ျပီးေတာ့ အိမ္ေထာင္ထိ္န္း၊ မေခ်ာစိန္ ေဒါသျဖစ္ရေခ်ျပီ။ ဓားကို ေနရာ တက် ထားအျပီး၌ ထမင္းရည္အုိးဘက္သို႕ မ်က္စိေရာက္၏။ ထမင္းရည္ ေတြလွ်ံက် ေနသည္။ ထမင္းႀကမ္းခဲတစ္ခဲ က ေသာင္တင္ေသာ ငါးႀကီးအာနႏၵာ ျဖစ္ေန၏။

"ထမင္းရည္ အသစ္မငွဲ႕ခင္မွာ ထမင္းရည္အေဟာင္းေတြ သြန္ပစ္ရတယ္။ ဒါမွ မေတာ္တဆ ထမ္င္းေစ့ေတြ အန္က်ရင္ ျပန္ယူလို႕ေကာင္း ေတာ့မေပါ့။ ထမင္းရည္ အသိုးအပုပ္ထဲက ထမင္းေစ့ေတြကို ျပန္ယူရင္ တစ္အုိးလုံး ကို ပုပ္ေစာ္နံကုန္မွာစိုးလို႕ အန္က်တဲ့ ထမင္းေစ့ေတြကို အဆုံးခံရေရာ"
သည္မွ်ျပည့္လွ်ံေနသည့္ ထမင္းရည္အိုးေပၚသို႕ ေစာင္းတင္ျပီး ထမင္းရည္ငွဲ႕ပါက တမင္းအိုးႏႈတ္ခမ္းမွာ ထမင္းရည္အေဟာင္းထဲသို႕ နစ္ေနမည္မဟုတ္ပေလာ။ သည္ အခ်က္ကိုလည္း မေခ်ာစိ္န္ တတြတ္တြတ္ ရွင္းလင္း                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           သင္ျပခဲ့ျပီးျပီ။ ထိုထမင္းရည္အုိးထဲသို႕ စားႀကြင္းစားက်န္ေတြလည္း ထည့္သျဖင့္ ေခြးေကၽြး ခ်ိန္မတိုင္ေသးမီ လုံေအာင္အုပ္ထားရမည္။ အုပ္မထားပါလွ်င္ ေခြးလာႏိႈက္သျဖင့္ ေခြးစား ခြက္အျဖစ္သို႕ ေရာက္ရိွသြားမည္။ ထမင္းႀကမ္း က်န္၍ စားမကုန္လွ်င္ ေရေဆးျပီး ေျခမြပါ။ ဆန္ေကာထဲတြင္ ျဖန္႕ျပီး ေနလွန္းပါ။ ေရေႏြး ပြက္ပြက္ဆူထဲသို႕ ထမင္းေျခာက္ကိုထည့္ျပီး ေရငွဲ႕လိုက္ပါက ထမင္းျဖစ္သည္။ ထမင္းအျဖစ္မစားလို၍ ဆီပူထိုးလွ်င္ အဆာေျပ စားစရာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္လာသည္။

ရီးက်ီးဒန္႕လက္ထြက္၊ ရီးက်ီးဒန္႕သမီးပီပီ အကြက္အကြင္းက်က် ရွင္းလင္းသင္ျပခဲ့ျငား၊ သမီးႀကီးသည္ အေမႀကီး၏ ေျမးမပီသည္သို႕၊ အေမ့သမီး မဟုတ္ဘိသို႕ 'ကပက္ကစက္' လုပ္ထား၏။ ေဒါသကို မေခ်ာစိ္န္ ထိ္န္း၍မရပါ။ မရေတာ့ပါ။ ဖိုခေနာက္ (ဖိုခုံေလာက္) သုံးလုံးေပၚသို႕ လွမ္းႀကည့္သည္။
ဟင္းအိုးအဖုံးမွာ ျပာထဲသို႕ ေစာင္းက်ေန၏။ အဖုံးအဖိမရိွသည့္အတြက္ က်ီး၀င္ထုိးျခင္း ျဖစ္သည္။ အိုးအဖုံးေဘး သည္ ႀကက္သြန္ထည့္ေသာ ဆန္ေဆးေတာင္းထားသည့္ ေနရာ မဟုတ္။ 'ေနပါဦး၊ ဟင္းအိုးကို မဖုံးဖိ ႏိုင္ရေအာင္၊ ထမင္းရည္အုိးကို မအုပ္ႏိုင္ရေအာင္၊ ႀကက္သြန္ေတာင္းကို ေနရာတက် မထားႏိုင္ ရေအာင္ ဘာအေရးတႀကီးျဖစ္လို႕လဲ' စိတ္ထဲကေမးရင္း မေခ်ာစိန္၏ ဦးေခါင္းသည္ တံစက္ျမိတ္အျပင္သို႕ ေရာက္သြားသည္။ အိမ္သာဘက္သို႕ လွမ္းႀကည့္ျပီးမွ ႏြားတင္းကုပ္၊ တင္းကုပ္ျပီးမွ ႏြားစာစဥ္းေသာ ေျခနင္း
စင္။
ႏြားစာစဥ္းေသာ ေျခနင္းဓားစင္ေပၚတြင္ ေျပာင္းဖူးပင္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေကာက္ရိုးထုံးႀကီး ရိွသည္။ ေကာက္ရိုး ထုံးကြယ္ေနသည့္ အတြက္ ခင္ခင္ႀကီးကို မျမင္ရ။ သို႕ရာတြင္ ဖြင့္လ်က္ထား ေသာစာအုပ္တစ္အုပ္ကိုကား မေခ်ာစိန္ျမင္ရသည္။ ဓားေရွ႕ရိွ ႏြားစာစဥ္းေသာ ေရတံေလွ်ာက္ေအာက္မ်ာ ႏြားစာခံေသာ ျခင္းႀကား ေတာင္းရွိသည္။ သည္ေတာင္းကို လွမ္းႀကည့္သည္။ စဥ္းျပီးသားႏြားစာ ေတာင္း၀က္ပင္မရိွေသး။ မေခ်ာစိန္ ၀ါးျခမ္းျပားကို လွမ္းဆြဲသည္။ ၀တၳဳဖတ္ေနတဲ့ မိန္းမလာခဲ့စမ္းေဟ့ လွမ္းေခၚသည္။

"၀တၳဳဖတ္ေနတဲ့ မိန္းမလာခဲ့စမ္းေဟ့၊ ဟိုမွာ ထမရည္(ထမင္းရည္)အိုး ဘာျဖစ္ေနလဲ၊ ဟင္းအိုးအဖုံး  ဘာျပဳလို႕ ပြင့္ေနတာလဲ၊ ဒါႀကက္သြန္ေတာင္း ထားတဲေနရာလား"
သည္ အသံမ်ား ရီးေဆးရိုး၏နားထဲ၀င္လာသို႕ ၀င္လာသည္။ ၀င္လာပုံက ရိုးရိုးမဟုတ္၊ ပို၍ပို၍ က်ယ္ေလာင္ လာသည္။

"ေမာင္ျမမင္းေရ ေတာ္ေတာ္ႀကာမွ တစ္ေခါက္လာခဲ့ဦးမယ္ကြာ။ ေနႀကာႀကဲမယ့္ အေဖာ္ရ လို႕၀မ္းသာေပမဲ့ ေအးကြာခဏ ခဏ"
ရီးေဆးရိုး သည္ ေစာင္ရန္းတန္းတစ္ခုသာ ျခားေသာ သမီးအိမ္ဘက္သို႕ သုတ္ေျခတင္ခဲ့ သည္။ မတင္၍ မျဖစ္။ လယ္ပိတ္ေရးအတြက္ သူ႕သမီးအဘယ္မွ် ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ဆင္းရဲ ေႀကာင္းသိသည္။ သူ႕ေျမးမ မည္မွ် နေမာ္နမဲ့ ႏိုင္ေႀကာင္းလည္း ရီးေဆးရိုးသိသည္။ သိျငား၊ ထုံထုံႏုံႏုံ သည္ေျမးမကို သူအတြယ္အတာ ပိုရသည္။

"ေႀကာက္ပါျပီ အေမရဲ႕၊ ေနာက္ကုိ မဖတ္ေတာ့ပါဘူး အေမရဲ႕၊ ေနာက္ကို အေမခိုင္းသလို လုပ္ပါ့မယ္"
တဖုန္းဖုန္း တရႊမ္းရႊမ္း ၀ါးျခမ္းျပားသံမ်ားႏွင့္ ခင္ခင္ႀကီး၏ငိုသံသည္ 'ဟဲ့ မိန္းကေလး' ေအာ္သံေပၚလာလွ်င္ လာခ်င္း တုံ႕ခနဲ ရပ္သြားေလ၏။ ေျမးမ၏ အားထားေသာမ်က္ႏွာ။ သမီး၏ ညိႇဳးခ်ဳံး၀မ္းနည္းမ်က္ႏွာ။

"မိန္းကေလးရယ္.....ေဒါသျဖစ္ေနတုန္းမွာ ကေလးေတြကို မရိုက္ပါနဲ႕ဟယ္၊ ကေလးရဲ႕ အျပစ္က နည္းနည္းေပမဲ့ ေဒါသေတြပုံခ်မိေတာ့ ကေလးခမ်ာ နာရွာမွာေပါ့ မိ္န္းကေလး ရယ္"
မေခ်ာစိန္သည္ ၀ါးျခမ္းျပားကို ပစ္ခ်သည္။ တံစက္ျမိတ္လက္ခံတိုင္ ေျခရင္းရိွ ထန္းဖုံးဖတ္ ဖင္ထိုင္ခုံကို ဆြဲယ ူထိုင္သည္။ ဒူးေပၚ လက္တစ္ဖက္တင္ျပီး ေခါင္းကိုအုပ္လုိက္သည္။
"သမီးလိုလူေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ သမီးရယ္။ မခံခ်င္စိ္တ္ေတြ၊ ေဒါသစိ္တ္ေတြနဲ႕ ကေလးကို မဲရင္မွားမွာေပါ့။ ကိုယ္ရိုက္ရင္ ခံရမယ့္ ကိုယ့္သမီးမဟုတ္လား"
ရီးေဆးရိုး ၏ စကားအဆုံးတြင္ မေခ်ာစိန္သည္ ဆိုင္းမဆင့္ဗုံမပါဘဲ ဟီးခနဲငိုခ်လိုက္ေလ၏။ တစ္ျပိဳင္နက္ တည္းမွာပင္ ေခါင္းေပါင္းပုဆိုးစုတ္ကိုဆြဲခ်ျပီး မ်က္ႏွာကိုအုပ္ထားလုိက္ေလ ၏။ ရိႈက္ႀကီးတငယ္ငိုသံသည္ ပုဆိုးစုတ္ ေအာက္ မွ သဲသဲမဲမဲထြက္ေပၚေနျငား ရိီးေဆးရိုး ႏွစ္သိမ့္ရန္ သတိမရ။ ေႀသာ္........ သူကိုယ္တိုင္ သည္ပင္ နက္ရိႈင္းစြာ ေငးေမာ ေနသည္ မဟုတ္လား။

စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
.

1 comment:

ကိုေဇာ္ said...

ဘဝေတြကလည္းဗ်ာ. . .
မလြယ္ဘူး. . .

မေျပာမဆိုဘဲနဲ႔ နာမည္ ယူသံုးထားမိပါသည္။
http://www.zaw357.net/2010/07/blog-post_29.html