Thursday, July 29, 2010

ၾကယ္နီ အပိုင္း (၁၇)

'အဲဒီေလာက္နဲ႕ မလံုေလာက္ေသးလုိ႕ ထပ္ၿပီး အကိုးအကားနဲ႕ ရွင္းျပစမ္းပါလုိ႕ ဆုိရင္လည္း အဲဒီ သံေ၀ဂပ်ိဳ႕ ကပဲ အပိုဒ္ ၃၆ ကို ထုတ္ႏုတ္ကိုးကားရြတ္ဆုိျပရေသးတာေပါ့ဗ်ာ။ "မိစၦာယူမွား၊ အလားလားႏွင့္၊ ေလးပါး ပါယ္၀ လူ႕ဗာလတုိ႕၊ ႀကံဆေကာင္းစြာ မာယာလ်ည့္ဖ်ား၊ လူ႕ငႏြားတုိ႕၊ မယားေထြေထြ၊ သံေျခ ညင္းညင္း၊ နားခ်ိဳသြင္း၍၊ ေမာင္မင္းႏွင့္ငါ၊ ခ်စ္ၾကပါျငား၊ တုိ႕အေၾကာင္းတြင္၊ ႏွစ္ပါးမလို၊ မၾကည္ညိဳေအာင္၊ တုိ႕ကို ဖ်က္ဆီး၊ ရွင္နတ္ႀကီးအား ခင္းႏွီးေကာ္ေဇာ၊ အုန္းငွက္ေပ်ာႏွင့္၊ မေနာလင္ပန္း၊ မခန္းခန္းျဖင့္၊ ပြဲလမ္း က်င္းပ၊ ပူေဇာ္သလွ်င္၊ ႏွမလည္းခ်စ္၊ ေမာင္လည္းခ်စ္၏၊

ငုပ္နစ္ကၽြမ္းေလာင္၊ ေပါင္းရေအာင္လွ်င္၊ လက္ေဆာင္စကား၊ ေျပာေပျငားေသာ္၊ ခ်စ္အားႀကီးစြာ၊ ကိေလသာ ကို၊ ၿမိန္စြာမက္ေမာ၊ တဏွာေဇာလည္း၊ ေျဖာေျဖာအင္ၿခိဳက္၊ လူငမိုက္က၊ အႀကိဳက္ႏွင့္ႀကံဳ၊ ကုိယ္လံုး ထံု၍၊ အယံုတရား၊ ရွိေပျငား၍၊ မယားယုတ္မာ၊ နတ္မိစၦာကို၊ ေမတၱာခ်စ္ခင္၊ ရွိသည့္အင္ႏွင့္၊ သူ႕လင္ အိမ္ေသြး၊ အေထြးေထြးျဖင့္၊ ပါယ္ေလး၀ေဘာင္၊ လုိက္၍ေျမႇာင္သည္၊ လက္ေဆာင္အမ်ား၊ နတ္ကနား ႏွင့္၊ သစ္၀ါးအသင့္၊ စင္နိမ့္ျမင့္ႏွင့္၊ လုိသင့္လုိရာ၊ ေငြသျပာကို၊ မ်ားစြာထုတ္ပိုး၊ ဆယ္ဆံုၿဖိဳးမွ၊ တုိး၍ ခ်စ္ပါ၊ ဆုပန္ကာႏွင့္၊ ရတနာသံုးဦး၊ ျမတ္ေက်းဇူးကို၊ မကူးစိတ္မွာ၊ ရွင္းရွင္းခြာ၍၊ ေမာဟာကတိ၊ ကိုယ္လံုး ၿငိလ်က္၊ မရွိတရား၊ အမွားမွားႏွင့္၊ မီးပြားမီးပူ၊ ရန္သူႏွိပ္စက္၊ ခံစားလ်က္ႏွင့္၊ ဖုိလ္မဂ္ရွစ္တန္၊ မဆန္စုန္ဆင္း၊ ခႏၶာကင္းသည္။  ။ ျပည္မင္းပါယ္၀ ရပ္သာတည္း"တ့ဲ။

ရွင္းရွင္းကေလးဗ်ေနာ္၊ ရွင္းရွင္းကေလး။ အိမ္က မယားေတြက သံေျခညင္းညင္း နားခ်ိဳသြင္းၿပီးေတာ့ ေမာင္မင္းႏွင့္ငါ ခ်စ္ၾကပါတ့ဲ။ တုိ႕အၾကားမွာ ႏွစ္ပါးမလုိ မၾကည္ညိဳေအာင္ တုိ႕ကို ဖ်က္ဆီးေနတ့ဲ ရွင္နတ္ႀကီးအား ခင္ႏွီးေကာ္ေဇာ အုန္းငွက္ေပ်ာ စသည္မ်ားနဲ႕ မေနာလင္ပန္း အခန္းခန္းနဲ႕ ပြဲလမ္းက်င္းပ ပူေဇာ္ပသမွသာလွ်င္ ႏွမလည္းခ်စ္ ေမာင္လည္းခ်စ္ၿပီး စိတ္ခ်လက္ခ် ခ်စ္ခင္ေပါင္းသင္းရမယ္ အစရွိသျဖင့္ ေျပာလုိက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္ လူငမုိက္ေတြက ပစ္ယံုလုိက္ၿပီး နတ္ကနားကို သစ္၀ါးအသင့္ စင္နိမ့္ျမင့္နဲ႕ ေဆာက္လုပ္၊ လုိသင့္လုိရာ ေငြသျပာမ်ားကို မ်ားစြာထုပ္ပိုးကာ လက္ဆယ္စံု ထိပ္မွာမုိးၿပီး တုိး၍ ခ်စ္ၾကပါေစလုိ႕ ဆုမ်ားေတာင္းပန္လုိက္ၾကေသးတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒါ အပါယ္သြားမယ့္ တစ္လမ္းသြား အလုပ္ေတြဗ်'

ဦးပဥၥင္းသည္ အေတာ္ကေလး ေဟာေျပာလုိက္ရ၍ အာေျခာက္သြားဟန္ျဖင့္ ကိုေဒါင္းစိန္ ထံမွ ေရတစ္ခြက္ ေတာင္းေသာက္ၿပီးေနာက္ သူ႕စကားကို ဆက္ျပန္၏။
'အဲဒီနတ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အရွင္မဟာသီလ၀ံသနဲ႕ တစ္ေခတ္တည္းေပၚတ့ဲ အင္း၀ ေခတ္စာဆုိ အရွင္မဟာရ႒သာရရဲ႕ အာေဘာ္ကို သိခ်င္ေသးသပဆုိရင္လည္း ၈၅၆ ခုႏွစ္မွာ ေရးစပ္တ့ဲ ဘူရိဒတ္ ဇာတ္ေပါင္းပ်ိဳ႕ထဲက ေကာက္ႏုတ္ၿပီး ရြတ္ဆုိျပရေသးတာေပါ့။ အဲဒီ ဇာတ္ေပါင္းပ်ိဳ႕၊ "လူတုိ႕လံု႕လ"အစခ်ီတ့ဲ အပုိဒ္မွာ "တခ်ိဳ႕သသူ၊ အမိုက္လူကား၊ အယူမွားခၽြတ္၊ မီးကိုနတ္ဟု၊ အမွတ္တရ၊ ႐ုိညြတ္ခ၏"တ့ဲ။ တခ်ိဳ႕ လူမုိက္ ေတြကေတာ့ အယူလြဲမွားၿပီး မီးကိုနတ္ဟု၊ အမွတ္တရ၊ ႐ုိေသကိုင္းညြတ္ ခယပူေဖာ္ၾကတယ္တ့ဲ။ "ေတာစေတာင္ေျခ၊ ေနသည္တစ္စု၊ မိလကၡဳကား၊ အမၺဳအာေပၚ၊ မေယာေတာယ၊ ကံဒကႏွင့္၊ ၀ါလ၀ါရိ၊ အစရွိသား၊ အဘိဓာန၊ နာမအမ်ား၊ ေ၀ါဟာျပားသည္၊ ေရအားေဒ၀၊ မွတ္ကုန္ၾက၏"တ့ဲ။'

' ေတာစ ေတာင္ေျခမွာေနတဲ့ မိလကၡဳ (မိလကၡဳဆုိတာ ေတာင္သူေပါ့ဗ်ာ) အဲဒီ ေတာင္သူ တစ္စု ကေတာ့ အမၺဳတဲ့၊ အာေပါတဲ့၊ ပေယာတဲ့၊ ေတာယတဲ့၊ ကံတဲ့၊ ဒကတဲ့၊ ၀ါလတဲ့၊ ၀ါရိတဲ့ ... အစ႐ွိတဲ့ အဘိဓာန္ထဲက ေရေဟာပရိယာယ္ ၁၅ ပုဒ္ထဲက ေရကုိပဲ နတ္ရယ္လုိ႔ မွတ္ယူထားၾကတယ္တဲ့။ ' ထုိမွတစ္ပါး၊ နတ္၀င္မ်ားမူ၊ ထင္႐ွားသသူ၊ ေသေသာဟူက၊ အယူမလဲြ၊ နတ္ျဖစ္ၿမဲဟု၊ ၀မ္းထဲ ျပတ္ျပတ္၊ မွတ္သိရကား၊ ဘူးကရားႏွင့္၊ မွန္းထားျမည္ရည္၊ နတ္အိမ္တည္၍၊ အၾကည္အညိဳ၊ နတ္ ကုိခ်ည္းသာ၊ လံုးပန္း႐ွာ၏' တဲ့။

' အဲ နတ္၀င္ေတြကေတာ့ ထင္႐ွားတဲ့လူေတြ ေသရင္ အယူမလဲြ နတ္သာလွ်င္ ျဖစ္ၿမဲလုိ႔ တရားေသ စဲြမွတ္ထားၾကတဲ့အတြက္ နတ္အိမ္တည္ၿပီး အၾကည္အညိဳ နတ္ကုိခ်ည္းသာ လံုးပန္းၾက႐ွာတယ္ တဲ့။ ' ရတနာသံုးပါး၊ အျမတ္အားမူ၊ မ်ားမ်ားမယံု၊ အာ႐ံုေႏွာင့္ေႏွး၊ ႏွစ္ခေတြးလ်က္၊ နာေရးဖ်ားတာ၊ ေရာက္ေသာ ခါလည္း၊ ၾကမၼာဘံုေဟာင္း၊ အိမ္မေကာင္းကုိ၊ ၿမဲေၾကာင္းပင့္ကူ၊ ေထာက္တုိဟူသား၊ အလွဴသီတင္း၊ ဆည္းပူးျခင္းကုိ၊ စင္းစင္းမျပဳ၊ နတ္မႈစုန္း႐ယ္၊ အကယ္ကယ္သုိ႔၊ ရယ္ဖြယ္အုိးႀကီး၊ မ႐ွက္သီးဘဲ၊ ကနားပဲြႏွင့္၊ ၀တ္လဲျဖဴနီ၊ ပန္းသီးပန္းႏွစ္၊ ဆင္ကာ ရစ္လ်က္၊ လက္ႏွစ္လက္၀န္း၊ တဖ်င္သန္းတည့္၊ သြန္းမွန္မသိ၊ မ်က္စိသံလည္း နတ္႐ံႈးသည္ဟု၊ မတည္မတံ့၊ လြင့္ပ်ံ႕ႏွလံုး၊ သူမုိက္ထံုးလည္း၊ စဲြသံုးေလ့လာ၊ မက်င့္ရာသည္၊ မိစၥာ ေယာင္ယိေယာင္ယမ္းတည္း' တဲ့။

' ရတနာသံုးပါးကုိေတာ့ မ်ားမ်ားမယံု၊ ေခ်ာ္ေတြး ေငါ့ေတြး ႏွစ္ခြေတြးၿပီး နာေရးဖ်ားတာ ေရာက္တဲ့ အခါမွာ ဆုိရင္လည္း ကုသုိလ္ကံအက်ိဳးကုိ ဆက္ေပးတဲ့ သေဘာနဲ႔ အလွဴသီတင္း ဆည္းပူးျခင္းကုိ ေတာ့ စင္းစင္းမျပဳ၊ နတ္လုိလုိ စုန္းလုိလုိနဲ႔ ႐ူးမုိက္တဲ့ အေလ့အလာ အျပဳအမူေတြကုိ မက်င့္ရဘူးတဲ့၊ ဒါေတြဟာ ေယာင္ကန္းကန္း မိစၦာအလုပ္ေတြပါပဲတဲ့။ အဲဒီစာဆုိ အ႐ွင္ႏွစ္ပါးရဲ႕ ပ်ိဳ႕ ကဗ်ာ သံုးပူိဒ္နဲ႔ပဲ နတ္ကုိးကြယ္ ယံုၾကည္မႈဟာ အပါယ္သြားမယ့္ မိစၦာအယူျဖစ္ေၾကာင္း ထင္႐ွားၿပီး ျဖစ္လုိ႔ က်ဳပ္က ထပ္မံၿပီး ေျပာျပဖုိ႔ လုိပါေသးသလား
ဦးပဥၥင္းကား သူ ျပဆုိခဲ့ေသာ အကုိးအကား အေထာက္အထားမ်ားမွာ နတ္ကုိးကြယ္ ယံုၾကည္မႈ၏ အေကာင္း အဆုိးကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္ေလာက္သည္အထိ ျပည့္စံုလံုေလာက္ျခင္း ႐ွိၿပီဟု ယူဆကာ သူ႔တရားကုိ နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ေလၿပီ။ ဤတြင္ စာၾကည့္တုိက္ မွဴး လူ႐ြယ္က တစ္စခန္း ထ ျပန္၏။

' ဒီ နတ္စုတ္ နတ္ပဲ့ နတ္ဘိန္းစား နတ္အရက္သမားေတြကုိ ကုိးကြယ္ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တေလာက ဓႏုျဖဴအသြား မယ္ဘာလေညာင္ပင္မွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မယ္ဘာလကုိ ပသစဥ္ အခ်ိန္က က်ဳပ္ရဲ႕ သေဘာထား ကုိ ေျပာၾကားၿပီး ျဖစ္လုိ႔ အခု ဘာမွ ထပ္ေျပာစရာ မ႐ွိပါဘူး။ တစ္ခုပဲ ေျပာခ်င္တာက ခင္ဗ်ားတုိ႔ အဲဒီ နတ္တုိ႔၊ ေဗဒင္တုိ႔၊ အင္းအုိင္ မႏၱရား စတဲ့ ပေဒသရာဇ္ အေတြးအေခၚ အစဲြအလမ္းေတြကုိ မေဖ်ာက္ ႏုိင္ေသးသေ႐ြ႕ ကာလပတ္လံုး ခင္ဗ်ားတုိ႔ မဲြသထက္ မဲြ၊ ငတ္သထက္ငတ္၊ ဒုကၡေရာက္သထက္ ေရာက္ရ ဦးမယ္ ဆုိတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဘယ္လုိပဲ အကုိးအကား အေထာက္အထားေတြနဲ႔ အေၾကာင္းျပၿပီး ေဟာေျပာေပမဲ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ႏွလံုးသားထဲမွာ ခ်ိဳးကပ္ေအာင္ စဲြၿမဲေနတဲ့ အစဲြအလမ္းေတြကုိ ဒီအေၾကာင္း ယုတၱိက ေမာင္းထုတ္ဖယ္႐ွားပစ္ျခင္း မျပဳႏုိင္ဘူး ဆုိတာလည္း က်ဳပ္ သိပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကုိလည္း အျပစ္မတင္ခ်င္ပါဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ လက္႐ွိ ပညာေရးစံနစ္ဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ပေဒသရာဇ္ အေတြးအေခၚ အစဲြအလမ္းေတြကုိ ပ ေပ်ာက္ကုန္ေအာင္၊ အေတြးအေခၚသစ္ ပညာသစ္ကုိ မေပးဘဲ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးျမည့္ေနတဲ့ ပေဒသရာဇ္ အေတြးအေခၚ အစဲြအလမ္းေတြ ထဲမွာပဲ နစ္ျမဳပ္ေနေအာင္ သင္ၾကားေပးျခင္းကုိ ခံယူေနရလုိ႔ပဲ ဆုိတာ က်ဳပ္သိထားလုိ႔ပဲ။

ဥပမာ ... ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ ဖတ္ခြင့္ျပဳထားတဲ့ စာအုပ္ေတြဟာ ဘာစာအုပ္ေတြလဲ၊ အုပ္စုိးတဲ့မင္းကုိ သစၥာေစာင့္ သိဖုိ႔၊ ေခတ္ ဘယ္လုိပဲေျပာင္းေျပာင္း ေ႐ွးထံုးစဥ္လာကုိ မပယ္ဖုိ႔၊ ခပ္႐ွင္း႐ွင္းေျပာရရင္ က်ိဳးက်ိဳးႏံြႏံြ ကၽြန္ပီသေအာင္ ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးထားတဲ့ နီတိက်မ္းေတြ၊ ေယာက္်ားေကာင္း ေမာင္းမ တစ္ေထာင္ဆုိတဲ့ စကားမ်ိဳးနဲ႔ ေျမကၽြန္ ယာကၽြန္တုိ႔ရဲ႕ ေခၽြးႏွဲစာျဖင့္ မယားငယ္ အမ်ားအျပား ယူထားတဲ့ ပေဒသရာဇ္ ေျမ႐ွင္ႀကီးေတြကုိ ေထာက္ခံထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ၊ အဲဒီစာအုပ္ေတြသာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဖတ္ေနရတယ္ မဟုတ္လား။

ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၾကည့္ေနရတဲ့ ဇာတ္ေတြကေတာ့ ဘာအေၾကာင္း အရာကုိ ဇာတ္ကြက္ ဆင္ၿပီး ကျပတဲ့ ဇာတ္ေတြလဲ၊ ပေဒသရာဇ္႐ွင္ဘုရင္ရဲ႕ ႀကီး က်ယ္ခမ္းနားပံုေတြ၊ နတ္ေတြ သိၾကားေတြ နဂါးေတြ ေျမလွ်ိဳးၿပီး မုိးပ်ံပံုေတြ၊ ဒါေတြကုိသာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၾကည့္ေနရတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အဲဒီ ပေဒသရာဇ္ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာ အစဲြ အလမ္းေတြဟာ ပေဒသရာဇ္ စီးပြားေရးစနစ္ရဲ႕ ဖိႏွိပ္ျခယ္လွယ္မႈေအာက္မွာ ဆင္းရဲတြင္း နက္ ေနရတဲ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ တကယ့္အေၾကာင္းရင္းအမွန္ကုိ မျမင္ေစဘဲ၊ မိ႐ုိးဖလာနတ္ေတြ ဘာနတ္ေတြ ညာနတ္ေတြဆီမွာသာ ဆည္းကပ္ ကုိးကြယ္ရာကုိ ႐ွာေစၿပီး လမ္းလဲြကုိ ျပထားတဲ့ အတြက္ ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္း အဲဒီ နတ္ေတြကုိသာ အယူသီးေနရတာပဲ။

ဒါေပမဲ့ ေခတ္ရဲ႕ တုိးတက္မႈကုိ ဘယ္သူမွ မပိတ္ပင္ႏုိင္ပါဘူး။ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ ႐ုိက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိယ္တုိင္ အလုိလုိ ႏုိးၾကားလာမွာပါပဲ။ ျပည္သူ႕ေခတ္မွာ ျပည္သူ႕ ပညာေရး စနစ္သစ္ဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဆီ အေရာက္လာၿပီး ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ႏွလံုးသည္းပြတ္ထဲမွာ ခ်ိဳးကပ္နေအာင္ စဲြၿမဲေနတဲ့ အစဥ္အလာ အစဲြအလမ္းေဟာင္းေတြကုိ အၿပီးတုိင္ ေမာင္းထုတ္ပစ္မယ့္ေန႔ကေတာ့ တစ္ေန႔မွာ မုခ် ဆုိက္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ အခုေနမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က လူတတ္ႀကီးလုပ္ၿပီး ေဟာေျပာေနမပမဲ့ ကၽြဲပါးေစာင္းတီး အခ်ည္းႏွီးပဲ ေနမွာပဲ'

လူငယ္ကား ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔၏ နတ္အယူသီးမႈကုိ ယခုအခ်ိန္၌ တုိက္ဖ်က္၍ ရမည္မဟုတ္ဟု သိျမင္ ယံုၾကည္ သျဖင့္ လံုး၀ လက္ေလွ်ာ့လုိက္ေပၿပီ။ မွန္လည္း မွန္လွေပသည္။ သူတုိ႔၏ နားလည္ရန္ ခက္ေသာ အေၾကာင္း ယုတၱိမ်ားမွာ ပညာအေျခခံဟူ၍ ေလာက္ေလာက္လားလား မ႐ွိ႐ွာေသာ ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔၏ ႏွလံုးသည္းပြတ္ထဲအေရာက္ စူး၀င္သြားျခင္းမ႐ွိဘဲ နားထဲမွသာ လွ်ံထြက္သြားၾက ပါသည္။ သုတုိ႔အား အေတြး အေခၚသစ္၊ ပညာသစ္မ်ားကုိ ေပးခ်င္လွ်င္ သူတုိ႔၌ ပညာအေျခခံ႐ွိသည့္ အခ်ိန္သုိ႔တုိင္ ေစာင့္ဆုိင္း ရေပမည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဦးပဥၥင္းလည္း ဤအခ်က္ကုိ ရိပ္မိ သေဘာေပါက္လာဟန္ျဖင့္ လံုး၀ လက္ေလွ်ာ့ လုိက္ကာ လူငယ္ႏွင့္အတူ ျပန္ႂကြသြားေတာ့၏။

ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔ခ်ည္း က်န္ရစ္ေသာအခါ မျပားႀကီးက 'မိ႐ုိးဖလာ နတ္ကုိးကြယ္မႈကုိ ဘုရားေတာင္မွ တားျမစ္ျခင္းမျပဳဘူးလုိ႔ ငါေတာ့ ၾကားဖူးတာပဲ' ဟု ေျပာလုိက္ရာ၊ အားလံုးက 'ဟုတ္တယ္' ဟု ၀ုိင္း၀န္း ေထာက္ခံလုိက္ၾက၏။ ေနာက္တြင္ သူတုိ႔သည္ နတ္ကရန္ အစီအစဥ္မ်ားကုိ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြး တုိင္ပင္ေနၾကေတာ့သည္။
နတ္ကနားအတြင္းမွ နတ္ဆုိင္းသံ တညံညံကုိ ၾကားရေပၿပီ။

နတ္၀င္ဖူးေသာ နတ္၀င္သည္မ်ားႏွင့္ နတ္ကုိ စဲြစဲြလမ္းလမ္း ယံုၾကည္ေနသူမ်ားကား မ႐ုိးမ႐ြႏွင့္ ကခ်င္ ေကြးခ်င္၊ ခုန္ခ်င္ ေပါက္ခ်င္လာေအာင္ နတ္ဆုိင္းသံသည္ ညိႈ႕ေနေပၿပီ။ ဂီတသည္ လူတုိ႔၏ စိတ္အာ႐ံုကုိ ညြတ္ႏူးလာေအာင္ ဆဲြေဆာင္လာႏုိင္သည္ျဖစ္ရာ ယခု နတ္ဆုိင္းမွာလည္း နတ္၀င္သည္မ်ားွင့္ နတ္ယံုၾကည္သူမ်ား၏ စိတ္အာ႐ံုကုိ ညြတ္ႏူးၿပီး ယိမ္းယုိင္လာေအာင္ ေသြးေဆာင္ေနေပၿပီ။
နတ္ကနား ပတ္လည္႐ွိ စင္ျမင့္ေပၚတြင္ကား ၃၇ မင္း နတ္ကုိ ရည္စူး၍ ကန္ေတာ့ပဲြ ၃၇ ပဲြကုိ ျပင္ ဆင္ထား သည္။

စင္ေပၚတြင္ ၃၇ မင္း နတ္႐ုပ္အစံုအေစ့မ႐ွိေသာ္လည္း ဓားထမ္းထားေသာ မင္းညီ ေနာင္နတ္႐ုပ္ႏွင့္ အခ်ိဳ႕ နတ္႐ုပ္ေလးငါး႐ုပ္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ေခါင္းေပါင္းအနီ အနက္၊ အ၀တ္ တန္ဆာ၊ အေမးအႀကိဳက္စေသာ အသုိင္း အ၀ုိင္း အေဆာင္အေယာင္မ်ားမ်ားကုိလည္း နတ္စင္ေပၚတြင္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ဤပတ္၀န္းက်င္ အသုိင္း အ၀ုိင္း အေဆာင္အေယာင္မ်ားကလည္း နတ္၀င္သည္မ်ားႏွင့္ နတ္ကုိးကြယ္ယံုၾကည္သူမ်ား၏ စိတ္အာ႐ံုကုိ နတ္ဘက္သုိ႔ ညြတ္ႏူးလာေအာင္ ဖ်ားေယာင္းေနသည္။

နတ္ကနား၏ အလယ္တည့္တည့္တြင္ကား စည္ပုိင္းႀကီးတစ္လံုးတည္းထား၍ ဤစည္ပုိင္းႀကီး အတြင္း၌မူ နတ္ကမည့္ ပဲခူးေမာင္ႏွံ ခုနစ္စံုအတြက္ ငါးရံ႕ႀကီး ခုနစ္ေကာင္ကုိ ကၽြဲခုနစ္ေကာင္ အမွတ္ျဖင့္ ေရမ်ားႏွင့္ ေလွာင္ထားသည္။
ကုိေဒါင္းစိန္ႏွင့္ မယ္စိန္ အပါအ၀င္ ပဲခူးေမာင္ႏွံ ခုနစ္စံုကား အ၀တ္သစ္အစားသစ္ႏွင့္ နတ္ကနား အတြင္းသုိ႔ ေရာက္ေနၾကေပၿပီ။ ဦးပဥၨင္းႏွင့္ လူငယ္၏ ေဟာေျပာမႈောကာင့္ နတ္ယံုၾကည္မႈမွာ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားေသာ္လည္း သူတုိ႔၏ စိတ္ထဲ၌မူ နတ္အေပၚအနည္းငယ္ သံသယကေလး ႐ွိလာ၏။

သုိ႔ေသာ္ ယခုလုိ နတ္ဆုိင္း၊ နတ္႐ုပ္၊ ကန္ေတာ့ပဲြ စေသာ အသုိင္းအ၀ုိင္းအေဆာင္အေယာင္မ်ား ျပည့္ႏွက္ ေနသည့္ နတ္ကနားအတြင္း နတ္စက္ကြင္းသုိ႔ ၀င္မိသည့္အခါ၌ကား၊ ထုိသံသယကေလးပင္ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၿပီး နတ္ကုိ ယံုၾကည္မႈမွာ ရာခုိင္ႏႈန္းအျပည့္ ျပန္ျဖစ္ သြားေတာ့သည္။

ကေလးသူငယ္မ်ားကား နတ္ကနားအျပင္မွေန၍ ကန္ေတာ့ပဲြအတြင္း႐ွိ ငွက္ေပ်ာသီး၊ အုန္းသီးမ်ားကုိ မ်က္ေစာင္းထုိးေနၾကေလၿပီ။ နတ္ပဲြတုိင္း၌ ပါေလ့႐ွိေသာ ေဒၚကလီစာ၊ ေဒၚေအးစိန္၊ ေဒၚမယ္ဟန္တုိ႔ နတ္၀င္သည္တစ္စုလည္း နတ္ကနားအတြင္းသုိ႔ ေရာက္ေနၾကေလၿပီ။ သႀကၤန္စာမ်ားတြင္ ၀ါးတုိ႔၏ အဓိပတိကား ဘာ၊ သစ္ပင္တုိ႔၏ အဓိပတိကား ဘယ္သင္း၊ အေျခေလးေခ်ာင္းတုိ႔၏ အဓိပတိကား ဘယ္ဟာ စသျဖင့္ ပါတတ္ေသာ သႀကၤန္စာ ေလသံအတုိင္း သံုးႏငန္းရလွ်င္ ဤ႐ြာတြင္ နတ္၀င္သည္တုိ႔၏ အဓိပတိကား ေဒၚကလီစာ၊ သူမပါလွ်င္ နတ္ပဲြ မစည္ကား။

နတ္ထိန္းလုပ္သူမွာ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္ ေျခာက္ဆယ္နီးပါး႐ွိ ေယာက္်ားႀကီးတစ္ဦးျဖစ္၏။ သူ႔ေခါင္းတြင္ကား ေသွ်ာင္ထံုးႏွင့္ျဖစ္၍ ဆံပင္မ်ားမွာ ေငြေရာင္ေျပးေနေလၿပီ။ ဤေငြေရာင္ေတာက္ ေနေသာ ေသွ်ာင္ထံုးကုိ ပတ္လည္လွည့္၍ ပ၀ါနီႏွင့္ ေခါင္းေပါင္းထားသည္။ ႐ွပ္အက်ႌအျဖဴ လက္႐ွည္၊ ေကာ္လာ မပါ ေခါက္လက္ မဟုတ္ေသာ လက္႐ုိးႏွင့္ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း ရခုိင္လံုခ်ည္ အနီကြက္တံုးႀကီးကုိ ၀တ္ထားသည္။ မယ္စိန္တုိ႔ ပဲခူးေမာင္ႏွံ ခုနစ္စံုက နတ္ပဲြအစမွ အဆံုးအထိ ႀကီးၾကပ္စီမံေပးရန္ ေငြေပး၍ ငွားထား ရေသာ နတ္ထိန္းျဖစ္သည္။

ကုိေဒါင္းစိန္ကား ဤနတ္ထိန္းႀကီးႏွင့္ စင္ေပၚမွ နတ္႐ုပ္မ်ား၊ ကန္ေတာ့ပဲြမ်ားကုိ ၾကည့္၍ နတ္ဆုိင္းသံကုိ နားေထာင္ရင္း သူ႔စိတ္တြင္း၌ တုန္လႈပ္ေခ်ာင္းခ်ားကာ ေၾကာက္အားပဲ ပုိလာသလုိလုိ၊ တုန္ယင္လိႈက္လွဲ ၀မ္းပန္းတနည္းပဲ ျဖစ္လာသလုိလုိ၊ ႐ုိး႐ုိး႐ြ႐ြႏွင့္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ခုန္ ေပါက္ၿပီး ထ က လုိက္ခ်င္သလုိလုိႏွင့္ အေကာင္အထည္ ႐ွာမရေသာ ေ၀ဒနာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ သူ႔ရင္တြင္း၌ ခံစားေနရသည္။

အတန္ၾကာေသာအခါ နတ္ထိန္းႀကီးက ယခု ပဲခူးနတ္ေခၚ နံက႐ုိင္္းမယ္ေတာ္ႀကီးကုိ သြင္းေတာ့မည္ျဖစ္၍ ခါတုိင္း၀င္ေနက် နတ္၀င္သည္မ်ားအား မသြင္းလုိဘဲ ကာယကံ႐ွင္မ်ားျဖစ္ သည့္ ပဲခူးေမာင္ႏွံ ခုနစ္စံုမွ မိန္းကေလး ခုနစ္ဦးအနက္ တစ္ဦးဦးကုိ သြင္းလုိောကာင္း၊ သုိ႔မွသာ အခ်ိဳ႕ နတ္ မယံုၾကည္သူမ်ားလည္း ယံုလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေျပာျပကာ ကာယကံ႐ွင္ မိန္းကေလးမ်ားထဲမွ တစ္ဦးဦး လာေရာက္ရန္ ေခၚေလ၏။

သုိ႔ေသာ္ ကာယကံ႐ွင္ မိန္းမခုနစ္ဦးစလံုး နတ္၀င္ဖူးေသာ မိန္းမမ်ား မဟုတ္သျဖင့္ ႐ွက္ေၾကာက္ေနၾကေသာေၾကင့္ မည္သူမွ် ထ မလာေပ။ ထုိအခါ ေဒၚကလီစာ၊ ေဒၚေအးစိန္တုိ႔လုိ နတ္၀င္သည္ အဓိပတိႀကီးမ်ားက ႐ွက္စရာမ႐ွိသည္ကုိမွ ႀကံဖန္ၿပီး ႐ွက္ေနရသလားဟုဆုိကာ ကာယကံ႐ွင္ မိန္းမ ခုနစ္ဦးအနက္ မိန္းမ႐ြယ္တစ္ဦးကုိ ေခြးေသေကာင္ လင္းတဆဲြသလုိ အတင္းဆဲြထုတ္လာ၏။ ထုိမိန္းကေလးကား ပတၱျမားေ႐ႊၾကဳတ္ ႏႈတ္ငံုေတာ္ အရင့္အမာႏွင့္ျဖစ္၍ သူမ၏ ဂမၻေသယ် ပူနာေရတိအတြက္ ေဘးပရိသတ္ကုိ ႐ွက္႐ြံ႕ေနဟန္ျဖင့္ မ်က္ႏွာကေလး နီျမန္း ေန႐ွာသည္။

သူမ၏ ေခါင္းေပၚသုိ႔ ကန္ေတာ့ပဲြတစ္ပဲြကုိ အတင္းတင္ေပးလုိက္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဆုိင္းဆရာမ်ားကလည္း ဆုိင္းခ်က္ၿမိဳင္ၿမိဳင္ျဖင့္ နတ္ဆုိင္းကုိ တီးမႈတ္ၾကေတာ့၏။ ေဒၚကလီစာႏွင့္ နတ္ထိန္းဆရာႀကီးက စိတ္ကုိ တင္းမထားဘဲ ေလွ်ာ့ထားၿပီး နတ္ကုိသာ အာ႐ံုျပဳေနရန္ ေျပာၾကား ၿပီးေနာက္၊ မိန္းကေလး၏ ကုိယ္ကုိ ဆုိင္းခ်က္အတုိင္း ဘယ္ညာ ယိမ္းႏဲြ႕ေနေအာင္ ဆဲြငင္တြန္းထုိး ေန၏။ အေမႊးရည္ မ်ားျဖင့္လည္း မိန္းကေလး၏ ကုိယ္ေပၚသုိ႔ ပက္ဖ်န္းေပးေန၏။ ဒါေပမဲ့လည္း အခ်ည္းအႏွီး ပါပဲကလား ေဒၚကလီစာရယ္။

တစ္ေယာက္ လဲလုိက္ျပန္၏။ မ၀င္။ ေနာက္တစ္ဦးကုိ အစားထုိးျပန္၏။ အလဟႆ။ ေနာက္တစ္ ေယာက္ႏွင့္ ဖလွယ္ျပန္၏။ အခ်ည္းႏီွး။ လာေလဟဲ့ ေနာက္တစ္ေယာက္၊ နကမၸတိ။ က်န္သည့္ႏွစ္ ဦးမွာလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း။ ေၾသာ္ ... ခုနစ္ဦးပဲ ေစ့သြားေပါ့၊ ေဘာက္မယ့္ေၾကာင့္မ်ား မ၀င္ရတာလဲ နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္ရယ္။
ကုိေဒါင္းစိန္က မိန္းကေလး ခုနစ္ဦး အလဲအလွယ္ သြင္းသည့္တုိင္ မ၀င္ဘဲ ႐ွိေနေသာ နံက႐ုိင္း မယ္ေတာ္သည္ သူတုိ႔နတ္ပဲြအတြက္ စီမံပံုအမွား အယြင္းမ်ား႐ွိေနလုိ႔ စိတ္ဆုိးေနသည့္အတြက္ မ၀င္တာ မ်ားလားဟု ေတြးေတာစုိးရိမ္ေနမိ၏။ သုိ႔ေသာ္ အလုိ ... ဒါက ဘာလဲ။

ဆုိင္းဆရာမ်ားက ဆုိင္းခထ်က္ကုိ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း တီးလုိက္၍ ေဒၚကလီစာမွာ နတ္ကနားအတြင္း ကန္ေတာ့ပဲြမ်ား ျပင္ဆင္ထားေသာ နတ္စင္ေ႐ွ႕တင္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ခုန္ေပါက္၍ က ေနလုိက္ပါၿပီ ေကာ။ ေၾသာ္ ... သူတစ္ပါးကုိ သြင္းမရလုိ႔ ကုိယ္တုိင္ပဲ ၀င္ေရာ့ထင့္။

အားရေအာင္ ခုန္ေပါက္ၿပီးေသာအခါ နတ္ထိန္းဆရာႀကီးႏွင့္ ေဒၚေအးစိန္၊ ေဒၚမယ္ဟန္တုိ႔က နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္ ၀င္ေနသည္ဟု က်မ္းကုိင္ၿပီး ေျပာႏုိင္ေသာ ေဒၚကလီစာအား အသင့္ခ်ထား ေသာ ကုလားထုိင္ဆီသုိ႔ တဲြေခၚလာၿပီးထုိင္ေစ၏။ ေနာက္ ပဲခူးေမာင္ႏွံ ခုနစ္စံုက နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္ႀကီးေခၚ ေဒၚကလီစာအား ၀ုိင္းဖဲြ႕ကာ ႐ုိေသစြာ လက္စံုမုိး၍ ႐ွိခုိး ကန္ေတာ့ၾက ေတာ့၏။
ပထမ မိန္းကေလး ခုနစ္ဦး သြင္းစဥ္က မ၀င္ဘဲ ဘာ့ေၾကာင့္ ယခုမွ၀င္ရသလဲဟု နတ္ထိန္းဆရာႀကီးႏွင့္ ေဒၚေအးစိန္တုိ႔က ေမး၏။

ကုိေဒါင္းစိန္သည္ နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္၏ အေျဖကုိ ၾကားခ်င္ေဇာႏွင့္ နားကုိတအားစြင့္ထား၏။ သုိ႔ေသာ္ နံက႐ုိင္းမယ္ ေတာ္ႀကီးေခၚ ေဒၚကလီစာမွာ အားရပါးရ ကလုိက္ခုန္လုိက္ရေသာေၾကာင့္ အေတာ္ပင္ ေမာဟုိက္ ေနသျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း ျပန္မေျဖႏုိင္ဘဲ အတန္ၾကာမွ ေလသံသဲ့သဲ့ႏွင့္ ယဲ့ယဲ့ကေလး ေျဖဆုိႏုိင္႐ွာ၏။ ကုိေဒါင္းစိန္မွာ ၾကားခ်င္ေဇာႏွင့္ နားအစြင့္ လြန္သြားေသာေၾကာင့္ နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္၏ ေျဖသံသည္ သူ႔အာ႐ံုတြင္းသုိ႔ ေရာက္မလာဘဲ အတန္ၾကာမွ နားထဲမွ လွ်ံထြက္သြား၏။ စိတ္တည္ ၿငိမ္မွ နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္၏ အေျဖကုိ သူ႕အာ႐ံုျဖင့္ လုိက္ဖမ္းရာ ေရးေရးကေလးမွ တစ္ဆင့္ ကြင္း ကြင္းကြက္ကြက္ ေပၚလာသည္ထိ ဖမ္းမိေတာ့၏။ ၾသ ... ခရီးေ၀း ေရာက္ေနလုိ႔ ၾကာေနပါသတဲ့။

အေတာ္ကေလး အေမာေျပသြားေသာအခါ နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္ႀကီးသည္ ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံအား ဖိႀကိမ္းေတာ့၏။ ' ငါ့အေၾကာင္းကုိ သိပလားဟဲ့၊ နင္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ မဂၤလာ ေဆာင္ၿပီးလုိ႔ ကေလးေလးေယာက္ရတဲ့တုိင္ေအာင္ ငါ့ကုိ သတိမရဘူး မဟုတ္လား၊ အခု နင့္တုိ႔ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကုိ ငါ ဖမ္းစားသတ္ျဖတ္လုိက္မွ ငါ့ကုိ သတိရတယ္ မဟုတ္လားဟဲ့' စသည္ျဖင့္ ႀကိမ္းေမာင္းေနရာ နတ္ထိန္းဆရာႀကီးႏွင့္ ေဒၚေအးစိတ္တုိ႔က သတိမရလုိ႔ မဟုတ္ပါ၊ ဆင္းရဲသည့္ အတြက္ ယခုမွ နတ္ကရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၀ုိင္း၀န္းေတာင္းပန္ၾကမွ ၿငိမ္သြားေတာ့၏။

ၿပီးေနာက္ကား နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္ႀကီးေခၚ ေဒၚကလီစာအား စည္ပို္င္းထဲတြင္ ေရမ်ားႏွင့္ ေလွာင္ထားေသာ ငါးရံ႕မ်ားကုိ ေခၚျပၿပီးေနာက္ -
'ပဲခူးေမာင္ႏွံ ခုနစ္စံုအတြက္ ကၽြဲခုနစ္ေကာင္ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေက်နပ္ပါရဲ႕လား'ဟု နတ္ထိန္းဆရာႀကီး ကေမး၏။ နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္၏ ေျဖသံကုိ ကုိေဒါင္းစိန္သည္ ရင္တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ နားစြင့္ေန၏။ အကယ္၍ နံက႐ုိင္းမယ္ေတာ္က မ်က္နပ္ဟုဆုိလွ်င္ ယခု လုပ္ၿပီးသား အစီအစဥ္ကုိ ဖ်က္၍ ေနာက္ထပ္ ျပန္ကရမည္ျဖစ္ရာ စရိတ္ပုိကုန္ရေပဦးမည္။ သုိ႔ေသာ္ ေတာ္ပါေသး၏။ နံက႐ုိင္းမယ္ ေတာ္က ေက်နပ္ပါသည္ဟု ေခါင္းညိတ္အေျဖေပးလုိက္သျဖင့္ တစ္ပူေအးသြားရ၏။ ဤသည့္ေနာက္၌ကား ၃၇ မင္းကုိ အစဥ္လုိက္သြင္း၍ ကၾက ခုန္ၾက၊ ေသာက္ၾကစားၾကႏွင့္ ဆူလုိ႔ သာ ညံေနေတာ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ပဲြအက်ဆံုးကား မင္းညီေနာင္ႏွင့္ ဘုိးမင္းေက်ာ္ျဖစ္သည္။

ယစ္ထုတ္နတ္ေတြျဖစ္၍ လက္တစ္ဖက္ကား အရက္ပုလင္း၊ လက္တစ္ဖက္ကား ၾကက္ေပါင္ေၾကာ္ ကုိကုိင္ကာ ဟန္ေရးတျပျပ လုပ္ေနၾက၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ နတ္၀င္ပူးသလုိ ယိမ္းထုိးကာ ၀င္လာၿပီးေနာက္ ခုန္ေပါက္၍ က ျပန္၏။ ဆုိင္းဆရာမ်ားမွာ ဘာနတ္မွန္း မသိ၍ တီး ကြက္မေျပာင္းဘဲ႐ွိရာ 'ေဟ့၊ မင္းညီေနာင္ မယ္ေတာ္မယ္၀ဏၰကြ'ဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သ႐ုပ္ေဖာ္ လုိက္မွ ဆုိင္းဆရာမ်ား တီးကြက္ေျပာင္းကာ ဘီလူးဆုိင္း တီးေပးရ၏။ မင္းညီေနာင္မယ္ေတာ္ မယ္၀ဏၰဆုိသူက ဘီလူးက က၍ မင္းေလးႏွင့္ မင္းႀကီးက ရင္ညြန္႔ေ႐ွ႕တြင္ လက္၀ါးႏွစ္ခုဟပ္ကာ ႐ွိခုိးရင္း ေနာက္မွလုိက္၏။ အတန္ၾကာ၍ မယ္၀ဏၰႏွင့္ မင္းႀကီး ထြက္သြားေသာ္လည္း မင္းေလးမွာ မထြက္ဘဲ ကုလားထုိင္ေပၚ၌ ထုိင္ကာ ေလေဖာေန၏။ အျခားေနရာမ်ား၌ ပထမတန္းအရက္ကုိ အ၀ ေသာက္ရေသာ္လည္း ယခု ဤေနရာ၌မူ အေပါစားအရက္ အာတားသာရေၾကာင္း ညည္းညဴ ေန၏။ ကုိေဒါင္းစိန္ကား ဤမွ်ေလာက္ ေသာက္ခ်င္လွ်င္ နတ္တုိ႔၏ တန္ခုိးိျဖင့္ ဘံုဆုိင္ထဲသြားၿပီး ဘာ့ေၾကာင့္ ခုိးမေသာက္ပါလိမ့္ စဥ္းစားေန၏။

ေန႔လယ္ တစ္နာရီေလာက္ေရာက္မွ ၃၇ မင္းေစ့သြားေတာ့၏။ ဤပဲြတင္ ပဲခူးေမာင္ႏွံစံုမ်ား ကၽြဲဆဲြ ရေတာ့မည္ျဖစ္သိျဖင့္ မည္သူအလ်င္ဆဲြမည္နည္းဟု အခ်င္းခ်င္း တုိင္ပင္ညႇိႏိႈင္းၾကရာ ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔ ေမာင္ႏွံစံု အလ်င္ဆဲြရန္ သေဘာတူညီခ်က္ ရ႐ွိၾက၏။ ဤတြင္ ကုိေဒါင္းစိန္လည္း ျမန္ျမန္ ၿပီးခ်င္သည့္ ေဇာျဖင့္ ဆုိင္းငံ့မေနဘဲ ငါးရံ႕ေလွာင္ထားေသာ စည္ပုိင္းအထက္၌ သူ ေစာေစာ ကဆဲြခ်ိတ္ထားေသာ ကၽြဲေက်ာင္းသား လက္သံုးတန္ဆာပလာမ်ားျဖစ္သည့္ ႀကိဳး၊ ႀကိမ္၊ ပေလြ၊ ပက္ခြန္႔ငယ္၊ ဘူးခါးေရဘူး၊ စတိျပဳလုပ္ထားေသာ  ေလွာ္တက္ကေလး၊ ခေမာက္ စေသာ ပစၥည္းမ်ိဳးစံုမ်ားကုိ လွမ္းယူလုိက္၏။ ငွက္ေပ်ာ ပဲြထဲ၌ကား ငွက္ေပ်ာတစ္ဖီး၊ ေကာက္ညႇင္းတစ္ထုပ္၊ မုန္႔ျဖဴ၊ မုန္႔နီ၊ အုန္းသီးစိတ္၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း၊ ဖေယာင္းတုိင္ တစ္တုိင္စီ ပါ႐ွိ၏။

ထုိငွက္ေပ်ာပဲြ၏ ေ႐ွ႕နား၌မူ ေခါင္ရည္အမွတ္ျဖင့္ ေသာက္ရန္ ထန္းလ်က္ႏွင့္ မန္က်ည္းမွည့္ေဖ်ာ္ထားေသာ ေဖ်ာ္ ရည္မ်ား ထည့္ထားသည့္ ေျမအုိးအသစ္ကေလး ခုနစ္လံုးကုိ စီရရီ ခ်ထားသည္။ ထုိေျမအုိးအထဲ႐ွိ ေဖ်ာ္ရည္ကုိ ေခါင္ရည္အမွတ္ျဖင့္ ပါးစပ္ႏွင့္ စုပ္ေသာက္ရန္ သေဘၤာပင္မွ အကုိင္းကုိ ျဖတ္ေတာက္ သန္႔စင္ထားသည့္ သေဘၤာ႐ုိးတစ္ခုစီ တပ္ထားသည္။ ဖုိးသူေတာ္ဘဲြ႕ကုိ ခံယူထားသည့္ လူတစ္ ေယာက္ကမူ အပ်ိဳေတာ္ ခုနစ္ေယာက္၏ ထိပ္၌ ကုလားထုိင္ျဖင့္ ထုိင္ေနသည္။ နတ္ထိန္းဆရာႀကီး၏ အမိန္႔အရ ကုိေဒါင္းစိန္သည္ စည္ပုိင္းထဲမွ ငါးရံ႕ႀကီးတစ္ေကာင္ကုိ ဖမ္းယူ လုိက္၏။ သူ႕လက္တြင္း၌ ႐ုန္းကန္ေနေသာ ငါးရ႕ံႀကီးအား ကၽြဲအမွတ္ျဖင့္ ပါးဟက္ႏွစ္ခုကုိ ခြ၍ လည္ပင္းႀကိဳး တပ္ခ်ည္လုိက္၏။

ေနာက္ ႀကိဳးတပ္ထားေသာ ဆန္ေကာတစ္ခ်ပ္ထဲတြင္ ငါးရံ႕ကုိ ထည့္ကာ ငါးရဲ႕၏ လည္ပင္းႀကိဳးႏွင့္ ဆန္ေကာ၌ တပ္ထားေသာ ႀကိဳးကုိ ပူးတဲြခ်ည္ေႏွာင္ထားလုိက္၏။ ဤနည္းအားျဖင့္ ငါးရံ႕သည္ ဆန္ေကာအျပင္သုိ႔ ခုန္ထြက္ျခင္း မျပဳ ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ဆန္ေကာထဲတြင္သာ လူးလြန္႔လႈပ္႐ွားေန၏။ မုန္႔ႏွစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ကၽြဲ႐ုပ္ကေလး တစ္႐ုပ္ကုိလည္း လည္ပင္းႀကိဳးတပ္ခ်ည္၍ ငါးရံ႕၏ ေဘး၌ ခ်ထားသည္။ မယ္စိန္က ခေမာက္ကေလးကုိ ေဆာင္း၍ ညာလက္တြင္ ႀကိမ္လံုးကုိ ကုိင္ထားရသည္။

ကုိေဒါင္းစိန္ကေတာ့ ႀကိဳး၊ ႀကိမ္၊ ပေလြ၊ ပက္ခြန္႔ငယ္၊ ဘူးခါး ေရဘူးကေလးမ်ားကုိ စတိျပဳလုပ္ထားေသာ ေလွာ္တက္ ကေလး၌ ႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ဆဲြခ်ိတ္ကာ ဘယ္ဘက္ပခံုးထက္တြင္ တင္ထမ္းထား၍၊ ညာလက္ကမူ ဆန္ေကာ၌ တပ္ထားေသာ ႀကိဳး၏ အျခားတစ္ဖက္စကုိ ဆဲြကုိင္ထားရသည္။ ေနာက္ နယ္ထိန္း ဆရာႀကီး၏ အမိန္႔ျဖင့္ အပ်ိဳေတာ္ ခုနစ္ေယာက္သည္ ငွက္ေပ်ာပဲြ ကုိယ္စီပင့္၍ ေ႐ွ႕ေနာက္ အစဥ္ လုိက္ တန္းကာ နတ္ကနား ပတ္လည္တစ္ေလွ်ာက္၍ ကုိေဒါင္းစိန္က ငါးရံ႕ႏွင့္မုန္႔ႏွစ္ကဲၽြ႐ုပ္ ထည့္ ထားေသာ ဆန္ေကာမွ ႀကိဳးကုိ ကၽြဲအမွတ္ျဖင့္ ဆဲြ၍ ေနာက္မွ လုိက္ရ၏။ မယ္စိန္ကမူ ႀကိမ္လံုး တစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ကၽြဲအမွတ္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ငါးရံ႕ကုိ တုိ႔၍ တုိ႔၍ ေမာင္းႏွင္ရင္း ေနာက္ဆံုးမွ လုိက္ရ၏။ နယ္ထိန္းဆရာႀကီးက ႀကိမ္လံုး ကုိင္ထားေသာ မယ္စိန္၏ လက္ကုိ သူ႔လက္ႏွင့္ အုပ္ကုိင္ကာ ငါးရံ႕၏ ကုိယ္ကုိ တုိ႔ေပးရင္း မြန္ဘာသာ ႏွင့္တူေသာ ဘာသာစကားကုိ တုိင္ေပး၍ မယ္စိန္က လုိက္ဆုိရ၏။

ကုိေဒါင္းစိန္သည္ ဆန္ေကာမွ ႀကိဳးကုိဆဲြ၍ အပ်ိဳေတာ္ ခုနစ္ေယာက္ေနာက္မွ ေလွ်ာက္လုိက္ရင္း သူ႔အျဖစ္ကုိ သူေတြး၍ ရယ္ခ်င္ေန၏။ သုိ႔ေသာ္ နတ္စိတ္ဆုိးမည္ကုိ ဆုိး႐ြံ႕သည့္အတြက္ သူ မရယ္ ၀ံ့႐ွာ။ နတ္ထိန္းဆရာႀကီးသည္ မည္သုိ႔ေသာ္ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ သည္လုိအထူးအဆန္းေတြ ေလွ်ာက္ လုပ္ခုိင္းေနသည္ ဆုိတာကုိေတာ့ သူ မသိ။ သူ သိတာကေတာ့ သူတုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ က်န္႐ွိေသာ ရင္ေသြးႏွစ္ေယာက္ကုိ နတ္က ထပ္မံဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္ျခင္းမျပဳရန္ နတ္ကေနရျခင္းျဖစ္သည္ ဆုိတာကုိပဲ သူ သိသည္။

နတ္ကနားကုိ သံုးပတ္ ပတ္မိေသာအခါ ေျမအုိးအသစ္ကေလးႏွင့္ ထမင္း ခ်က္ေနေသာ ေနရာ၌ရပ္လုိက္ၾက၏။ ထုိေနရာ၌ နတ္ထိန္းဆရာႀကီး၏ အမိန္႔အရ မယ္စိန္ အား အုပ္ထိန္းသူ အႀကီးအကဲျဖစ္ေသာ မယ္စိန္၏ အစ္ကုိႀကီးသည္ ရပ္ေစာင့္ေနရသည္။ မယ္ စိန္၏ မိဘႏွစ္ပါးမွာ ကြယ္လြန္ၿပီးျဖစ္၍ မယ္စိန္၏ အစ္ကုိႀကီးက အုပ္ထိန္းသူ အႀကီးအကဲအျဖစ္ ရပ္ေစာင့္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ နတ္ထိန္း ဆရာႀကီး၏ သင္ျပေပးခ်က္အရ မယ္စိန္၏ အစ္ကုိေတာ္က ကုိေဒါင္းစိန္အား ' အေမာင္ ဘယ္က လာသလဲ 'ဟု ေမးလုိက္၏။ ကုိေဒါင္းစိန္ကလည္း နတ္ထိန္း ဆရာႀကီး သင္ေပးသလုိပင္ ' ပဲခူးၿမိဳ႕က လာပါသည္ ခင္ဗ်ား၊ ကၽြဲကုိ မထိန္းႏိုင္၊ မေက်ာင္းႏုိင္လုိ႔ လာအပ္ပါသည္' ဟု ျပန္ေျဖလုိက္၏။

တစ္ဖန္ မယ္စိန္၏ အစ္ကုိေတာ္က ' ေကာင္းပါၿပီ၊ ထမင္းစား ေသာက္ၿပီးမွ ျပန္ပါ' ဟု ေျပာလုိက္၍ ကုိေဒါင္းစိန္က ' တစ္သက္တစ္ခါသာျဖစ္ပါေစ' ဟု ေျပာၿပီး ခေမာက္၊ ႀကိဳး၊ ႀကိမ္ စေသာ ကၽြဲေက်ာင္းသား လက္သံုးတန္ဆာပလာမ်ားႏွင့္ ငါးရံ႕ကၽြဲကုိ မယ္စိန္၏ အစ္ကုိေတာ္ လက္ထဲသုိ႔ အပ္ႏွံလုိက္၏။ ဤတြင္ အုပ္ထိန္းသူ အႀကီးအကဲအား အပ္ႏွံ ေသာ အခမ္းအနားသည္ ၿပီးဆံုးေလၿပီ။ နတ္ထိန္းဆရာႀကီးသည္ မုန္႔ႏွစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ကၽြဲ ႐ုပ္ကေလးကုိ အရင္ ယူလုိက္၍ စဥ္းတီးတံုးေပၚ တင္လုိက္ကာ ကုိေဒါင္းစိန္အား ပုဆိန္အေႏွာင့္ႏွင့္ ၇ ခ်က္၊ အသြားႏွင့္ ၇ ခ်က္ ခုတ္ပုိင္းမည့္ဟန္ ႐ြယ္လုိက္ေစ၏။

ကုိေဒါင္းစိန္ကလည္း နတ္ထိန္း ဆရာႀကီး၏ အမိန္႔အတုိင္း လုိက္နာျပဳလုပ္၏။ တစ္ဖန္ ပုဆိန္ကုိ ျပန္ခ်၍ ဓားမႀကီးကုိ ယူလုိက္ျပန္ ကာ အေႏွာင့္ႏွင့္ ၇ ခ်က္၊ အသြားႏွင့္ ၆ ခ်က္ ႐ြယ္ၿပီး၊ ၇ ခ်က္ေျမာက္တြင္ တကယ္ပင္ ခုတ္ပုိင္း လုိက္ေတာ့၏။ တစ္ခ်က္တည္းႏွင့္ ထက္ပုိင္းမျပတ္လွ်င္ အထ ေျမာက္၊ မေအာင္ျမင္ ဟု အယူ႐ွိကာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္ က ရတတ္သည္ျဖစ္၍ ကုိေဒါင္းစိန္သည္ ရင္တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ပင္ အား႐ွိ သမွ် ခုတ္ပုိင္းလုိက္ရ၏။ တစ္ခ်က္တည္းႏွင့္ ထက္ပုိင္းျပတ္သြား၍ သူ အသက္႐ွဴေခ်ာင္သြား၏။

ေနာက္ ခုတ္ပုိင္းထားေသာ ငါးရံ႕ကုိ အတစ္ ၈ တစ္၊ မုန္႔ႏွစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ကၽြဲ႐ုပ္ကေလးကုိ လည္း အတစ္ ၈ တစ္ျပဳုပ္၍ တံစုိ႔ ၃ ေခ်ာင္းတြင္မွ်၍ ထုိးသီ၏။ ၿပီးလွ်င္ ၾကပ္စင္ပံုသ႑ာန္ ၀ါမ်ား ျဖင့္ စတိျပဳလုပ္ထားေသာ ႀတိဂံ ေထာင့္ခၽြန္းပံု႐ွိသည့္ က်ပ္စင္ အေသးကေလးတြင္ တံစုိ႔မ်ားကုိ ကန္႔လန္႔ ထုိးတင္ကာ ေအာက္မွ မီးအနည္းငယ္ ထည့္ေပးၿပီး 'ေညႇာ္ၾကမယ္ဗ်ိဳ႕'ဟု ေအာ္လုိက္၏။
ထမင္း ဟင္းခ်က္သူမ်ား လက္သုိ႔ ထုိ ငါးတစ္၊ မုန္႔ႏွစ္ကုိ အပ္လုိက္ရာ ထုိသူမ်ားလည္း ယူ၍ ဟင္းခ်က္ရန္ ျပင္ဆင္ ေန၏။

ထုိသုိ႔ ထမင္းဟင္းခ်က္ေပးသူက ထမင္းဟင္းခ်က္ေသာ ေျမအုိးအသစ္ ကေလးမ်ားႏွင့္ ခ်က္ျပဳတ္၍ ပုိေနေသာ ဆန္နီ၊ င႐ုတ္စသည့္ ပစၥည္းမ်ားကုိ ပုိင္ဆုိင္ သည္။ ထမင္းဟင္းမ်ား က်က္ေသာအခါ ထမင္းပဲြ ခုနစ္ပဲြ ျပင္၍ ငွက္ေပ်ာပဲြ ကုိယ္စီႏွင့္ ထုိင္ေနေသာ အပ်ိဳေတာ္ ခုနစ္ဦး ေ႐ွ႕႐ွိ ေခါင္ရည္အုိး ခုနစ္လံုးအနီး၌ ထမင္း ခုနစ္ပဲြကုိ ခင္းက်င္း ထားသည္။ ကုိေဒါင္းစိန္ႏွင့္ မယ္စိန္တုိ႔သည္ ထိပ္ဆံုးမွ ထမင္းစားပဲြတြင္ ၀င္ထုိင္၍ ထမင္းလက္ဆံု စားၾက၏။ ကုိေဒါင္းစိန္က ထမင္းတစ္လုတ္ႏွင့ ငါးရံ႕ဟင္းတစ္ဖဲ့ စားလုိက္၍ နတ္ထိန္းဆရာႀကီး သင္ေပးသည့္အတုိင္း ' တီ ... မတီ ' ဟု ဆုိလုိက္ရာ မယ္စိန္ကလည္း ထမင္းတစ္လုတ္ႏွင့္ ဟင္းတစ္ဖဲ့ စားလုိက္ၿပီးေနာက္ ' တီ .. ငန္းငန္း' ဟု ျပန္ေျပာလုိက္ရ၏။ ထုိနည္းအတုိင္း ေခါင္ရည္ အမွတ္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အုိးသစ္ထဲမွ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားကုိ သေဘၤာ႐ုိးျဖင့္ တစ္ေယာက္ တစ္လွည့္ စုပ္မ်ိဳရင္း ' တီ မတီ '၊ ' တီ ငန္းငန္း' လုပ္ၾကျပန္၏။ သည္ထမင္းပဲြၿပီးလွ်င္ ေနာက္ ထမင္းပဲြ တစ္ပဲြ သုိ႔ ကူးျပန္၏။ သည္လုိနဲ႔ ေနာက္တစ္ပဲြ ..... ေနာက္တစ္ပဲြ။

ထမင္းပဲြ ခုနစ္ပဲြ ေစ့သြားေသာအခါ သူတုိ႔ ကၽြဲနတ္ကေသာ အခမ္းအနားမွာလည္း ၿပီးဆံုးေလၿပီ။ ဤတြင္ ဖုိးသူေတာ္ဘဲြ႕ကုိ ခံယူထားေသာ သူသည္ အပ်ိဳေတာ္ ခုနစ္ဦးထံ အလွဴလုိက္ခံရာ အပ်ိဳေတာ္ ခုနစ္ဦးကလည္း သူတုိ႔ ငွက္ေပ်ာပဲြထဲ၌ ႐ွိေသာ ပစၥည္းမ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕အ၀က္ကုိ ဖုိးသူေတာ္အား အသီးသီးေပးလွဴလုိက္ၾကရ၏။ အပ်ိဳေတာ္ လုပ္သူ မိန္းကေလး ခုနစ္ဦးမွာ ငွက္ေပ်ာပဲြ အတြင္း၌ ႐ွိေသာ ပစၥည္း မ်ားကုိ ပုိင္ဆုိင္၍ ဖုိးသူေတာ္လုပ္သူကလည္း အပ်ိဳေတာ္မ်ား ထံမွ အလွဴခံ ရ႐ွိေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ အပုိင္ ရ႐ွိသည္။

ေနာက္ လူတစ္ေယာက္က ေ ခြးေယာင္ေဆာင္ကာ ' ၀ူး ၀ူး ' ဟု ေဟာင္ရင္း ဖုိးသူေတာ္အား လုိက္ ကုိက္ရ၏။ ဖုိးသူေတာ္က ေျခသလံုးကုိ ေခြးကုိက္မိသြားဟန္ျဖင့္ ေျခသလံုးတြင္ ကြမ္းစားထံုး အနည္းငယ္ သုတ္ေပးလုိက္ရၿပီးသည့္ေနာက္ ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔ ပဲခူးေမာင္ႏွံ အလွည့္သည္ လံုး၀ ၿပီးဆံုးေလၿပီ။
ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔ စံုတဲြ ၿပီးဆံုးေသာအခါ မျပားႀကီးႏွင့္ အငွားလင္တုိ႔၏ အလွည့္ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ကုိေဒါင္းစိန္သည္ ေ႐ွ႕ေရးကုိ ေတြးကာ ရင္ေလးၿပီး စိတ္စက္မေကာင္းလွသျဖင့္ ေစာင့္ဆုိင္းၾကည့္႐ႈ မေနေတာ့ ဘဲ သူ႕အိမ္ကေလးသုိ႔ ျပန္လာခဲ့၏။

သူသည္ သူ႕အိမ္ကေလးေပၚ၌ ပက္လက္လွန္အိပ္၍ နဖူးေပၚ လက္တင္ကာ ဆင္ျခင္ စဥ္းစား၏။ အတိတ္ကုိ ေတြး၏။ ပစၥဳပၸန္ကုိ ဆင္ျခင္၏။ အနာဂတ္ကုိ ေမွ်ာ္မွန္းၾကည့္၏။ အတိတ္မွသည္ ပစၥဳပၸန္၊ ပစၥဳပၸန္မွတစ္ဆင့္ အနာဂတ္ဆီသုိ႔ (၀ါ) မုိးဦးမွသည္ မုိးေႏွာင္းဆီသုိ႔၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ ေရာက္ လာမည့္အနာဂတ္ဘ၀ သံသရာ ၀ဲဂယက္အတြင္းဆီသုိ႔ ေတြးေခၚဆင္ျခင္ ေမွ်ာ္မွန္း ... ။

သုိ႔ေသာ္ ဘာတစ္ခုမွ ၾကည္လင္ျပတ္သားစြာ ေပၚလာျခင္း မ႐ွိဘဲ အားလံုးမႈန္တ၀ါး၀ါးႏွင့္ ထင္တေရးေရး။ ေနာက္ေတာ့ အေမွာင္ကသာ ပိန္းပိတ္ေအာင္ လႊမ္းၿခံဳသြားသည္။ သူသည္ စိတ္ ပ်က္စြာျဖင့္ သက္မကုိသာ ခ်လုိက္မိ၍ ဘာကုိမွ ေတြးေခၚဆင္ျခင္ ေမွ်ာ္မွန္းျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ ျဖစ္သလုိသာ ေနသြားေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။ သူ ကာလၾကာျမင့္စြာက ေမွ်ာ္မွန္း ေတာင့္တခဲ့ေသာ အရာမ်ားကား ရခဲလွစြာႏွင့္ပင္ ရ႐ွိပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ခဲ့ပါေသာ္လည္း၊ ၾကာ႐ွည္စြာ လက္ခံ ထိန္းသိမ္းထားျခင္းမျပဳႏုိင္ဘဲ ခ်က္ခ်င္းပင္ လက္လြတ္ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရျပန္သည့္အတြက္၊ ေနာက္ တြင္ေတာ့ ဘာတစ္ခုကုိမွ ေမွ်ာ္မွန္းေတာင့္တျခင္းမျပဳေတာ့ဘဲ ဘ၀၏ ေရစီးေၾကာင္းတြင္ မ်က္စိကုိ စံုမွိတ္၍ အလုိက္သင့္ ေမွ်ာခ်လုိက္ရန္သာ ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။ ေက်ာက္ေဆာဆင္ႏွင့္ တုိက္မိၿပီး ေၾကမြပ်က္စီးကာ ၀ဲဂယက္ေအာက္၀ယ္ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခ်င္ လည္း သြားပါေစေတာ့။

ကုိေဒါင္းစိန္အကား အားေလွ်ာ့ေလၿပီ။
မွန္သည္။ သူတုိ႔၏ ဘ၀၌ အလင္းေရာင္ဟူသည္ကား ေမွာင္မည္းမည္းတြင္ ထ ျပက္လုိက္လွ်င္ လွ်ပ္ တစ္ျပက္မွ်သာ ျဖစ္၍၊ ေနာက္တြင္ေတာ့ အမည္းႏွင့္ အေမွာင္။ သုခ ဟူသည္မွာလည္း သမုဒၵရာ ေရမ်က္ႏွာထက္ ခဏတက္သည့္ ေရပြက္ပမာသာျဖစ္၍၊ ေနာက္တြင္ေတာ့ ဒုကၡႏွင့္ ေသာကပရိေဒ၀။ ဤသည္ပင္လွ်င္ သူတုိ႔၏ ဘ၀သံသရာ။
-------------------
ၿပီးပါၿပီ

.

No comments: