Tuesday, July 20, 2010

ပန္းသတင္း (ဂ်ဴလိုင္ ၂၀)

ေပါင္သားလွီးသူ
ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း

"ေဟ့ ... သာဒြန္းေအာင္"
ရမ္းဘိုကုန္းရြာလယ္ရွိ ၀တ္ေက်ာင္းငယ္ အေရွ႕ဘက္မွ တဲကေလးတစ္လံုး၏ ေရွ႕တြင္ ေခါင္းေပါင္း ဖိုသီဖတ္သီႏွင့္ လူတစ္ေယာက္မွာ ေယာင္ခ်ာခ်ာ ရပ္ေနသည္။ မြန္းလြဲ ႏွစ္နာရီခန္႔ ရွိေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ အညာရပ္၏ ခက္ထန္ေသာေနက ပိုလို႔ ပူျပင္းေတာက္ေလာင္ေန၏။ ဖုန္ႏွင့္ လူးေသာ ရြက္ေျခာက္တို႔သည္ ေျပးလႊား ေန၏။ ေခ်ာင္းရိုးတစ္ေလွ်ာက္မွ ဆိုး၀ါးလွသည့္ ေလပူ တို႔သည္ ႏြားခေလာက္သံႏွင့္ ေရာဖြဲ႕ကာ ၀င္ေရာက္ လာသည္။

"ေဟ ... သာဒြန္းေအာင္၊ ေဟး သာဒြန္းေအာင္"
တဲကေလးေရွ႕တြင္ ေနပူထဲ၌ ေယာင္ခ်ာခ်ာရပ္ေနသူက တဲ၏ အတြင္းဘက္သို႔ ငုံ႔ၾကည့္ ျပန္၏။
"ေဟး သာဒြန္းေအင္တုိ႔၊ မိေထြးတို႔"
ထပ္မံ၍ ေခၚလိုက္ျပန္ေသာ္လည္း တုံ႔ျပန္ေသာ အသံက ထြက္ေပၚမလာေသာေၾကာင့္
"ဟာ ... ဒီေကာင္ဟာ ဘယ္မ်ားသြားေနပါလိမ့္၊ ေဟး ... မိေထြး"
တဲရွင္ ျဖစ္ေသာ သာဒြန္းေအာင္၏ မယားအမည္ကို ဟစ္ေခၚလိုက္ျပန္သည္။

"ေတာ္" ... အတန္ၾကာမွ ထူးသံထြက္လာကာ ထဘီရင္ရွားႏွင့္ အသက္အစိတ္ခန္႔ရွိ မိန္းမငယ္ တစ္ေယာက္ သည္ တဲတြင္းမွ ေပၚလာၿပီး
"ေၾသာ္ ကိုေဆးရိုးလား၊ လာေလ အထဲကို"
မိန္းမငယ္က ေပြလိမ္က်ေနေသာ ဆံပင္နီၾကန္႔ၾကန္႔ ေၾကးနီေရာင္ အစုကေလးကို ၿပီးစလြယ္ ထံုးဖြဲ႕ ရင္းက ကိုေဆးရိုးအား တဲအတြင္းသို႔ ဖိတ္ေခၚလိုက္သည္။
"ေနပါေစဟာ မ၀င္ေတာ့ပါဘူး။ ႏို႔ေနပါဦးဟ၊ နင္တို႔ဟာက ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ႀကီးမွာ ဘာလုပ္ ေနၾကတံုးဟ။ ေခၚလိုက္ရတာလည္း လည္ေခ်ာင္း ပေဒါင္း (ပံုေတာင္း) လိုက္ေနၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ထြက္လာ ေတာ့လည္း ကိုးရိုးကားရားနဲ႔ပါကလား"

ကိုေဆးရိုးက မိေထြးကို ေသခ်ာပတ္နပ္ေအာင္ စူးစိုက္ၾကည့္ၿပီးမွ မိေထြး၏ မ်က္ႏွာကို ေမာ့ၾကည့္ ေန၏။
"ေတာ့္ ၀ါသနာကို ေတာ္ ေလွ်ာက္ေတြးေနတာကိုးေတာ့္။ ေနာက္ေဖးက ကင္ပြန္းခါးပင္ရိပ္မွာ သက္ကယ္ပ်စ္ ေနတာပါ။
"ေၾသာ္ ... အင္း ...၊ သာဒြန္းေအာင္ကေကာ"

"ဒီ ေအာ့နာ၀မ္းက်ကို ေျပာပဲ မေျပာခ်င္ပါဘူးေတာ္။ တစ္ေန႔လာလည္း သံုးပံု၊ တစ္ေန႔လာလည္း သံုးပံု၊ သံုးပုံ၀ိုင္း မွာ ထမင္းစားခဲ့ပါလား။ ႏြားစာေတာင္မွ ကေလးတစ္ဖက္နဲ႔ က်ဳပ္ေကၽြးလို႔ ႏြားေတြ စားေနရတာ။ လွည္းတိုက္ ကေလး ဘာေလး လိုက္ပါဆိုတာေတာင္မွ ဘာေလး ညာေလးနဲ႔ "ဂ်ီရိပတ္တ" မ်ားေနတာပဲ။ ၾကာေတာ့ က်ဳပ္ကလည္း စိတ္မရွည္ေတာ့ဘူးေတာ့္။ ေျမြေပြႀကီး ထြန္တံုးေလာက္ကိုက္ၿပီး ေသပါေစ ဆုေတာင္း မိတယ္။ မေသဘူးေတာ္ ... မေသဘူး"

"ဟယ္ ... နင္ကလဲ"
မိေထြး၏ ဘြင္းဘြင္းက်စကားကို ကိုေဆးရိုးက ဟန္႔တားလိုက္၏။
"နင္ေျပာတာေတြ ဟုတ္တယ္ဟ။ ဟုတ္ေပမဲ့လည္း ဒီလင္နဲ႔ ဒီမယားဆိုတာကလည္း ျပတ္ႏိုင္တာ ေတြ မဟုတ္ေတာ့ အၾကာင္းမသိရင္ နင့္ကိုသာ အဆိုးဆိုၾကမွာ"
"အို ... ဆိုၾကေပါ့၊ မိေထြးအေၾကာင္းသိခ်င္ရင္ ၀င္ၿပီးစြက္ေပါ့"
မိေထြးမွာ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးႏွင့္ ဒူးတလန္ေပါင္တလန္ ျဖစ္လာကာ လက္သီးလက္ေမာင္းကို တန္းလာ ေလသည္။

"ငါ့လေခြးမွပဲ၊ နင့္မွာ ဒါေတြေၾကာင့္ ခက္ေနတာပဲ၊ ဆိုေလ ကဲေလ မန္းေလ ၿပဲေလလ
"အခံရခက္လြန္းလို႔ပါ ကိုေဆးရိုးရာ၊ လင္မယား ရန္ျဖစ္ပလား၊ ရန္ျဖစ္ရင္ ဒီေကာင္မ အဆိုးခ်ည္းပဲ။ ဒီေကာင္မ မွာျဖင့္ ေနေအးတုန္းမွာ ၀က္လာပင္ေတြကို ရိတ္ထားၿပီး ငွားသူရွိရင္ သူမ်ားဆီမွာ အိုးကို အငွားဖုတ္ လို႔၊ ငွားမယ့္လူ မရွိရင္ သက္ကယ္ပ်စ္ၿပီး မ၀တစ္လုတ္ ၀တစ္လုတ္ စားေနရာတာကို ေတာ့ မသိၾကတဲ့ အတိုင္းပဲ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ဆိုးသလားေတာ့္ ကဲ"
"ေအးပါဟာ၊ တို႔ကေတာ့ နင္မဆိုးမွန္း သိတာေပါ့ဟ"

ကိုေဆးရိုးက မိေထြး၏ စကားကို အလိုက္သင့္ ေထာက္ခံလိုက္ျခင္းျဖင့္ သူ၏ ခံျပင္းေသာ ေ၀ဒနာ ေလ်ာ့ပါး သြားေစသည္။
"ငါလည္း ေျပာပါတယ္ဟ၊ ကေန႔ဆိုရင္ ကၽြန္းညိဳကို လွည္းလိုက္ဖို႔ကိုေတာင္ ငါေျပာထားလို႔ လိုက္ မယ္ေျပာ ထားတယ္။ အဲဒါကို အခုသြားေတာ့မလို႔ လာၿပီး သတိေပးတာ"
"အင္း အင္း ေတာ့္မွသာ သတိေပးေန၊ သူကျဖင့္ သူ႔သံုးပံုဖဲ၀ိုင္းကေတာင္ ထဦးမွာ မဟုတ္ဘူး"

"ကဲပါဟာ သြားေခၚေခ်ပါ။ ငါလည္း သြားၿပီး ႏြားစာကေလးဘာေလး ထပ္ေကၽြးလို႔ တစ္ေအာင့္ ေလာက္ၾကာ ရင္ လွည္းတပ္ၿပီး လာခဲ့မယ္။ ျမန္ျမန္လည္း လုပ္ေဟ့"
ကိုေဆးရိုးက ေနပူေအာက္မွာရပ္လ်က္ ေျပာဆိုၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ လွည့္ထြက္ခဲ့ေလသည္။ သာဒြန္းေအာင္ တို႔ အိမ္၀ိုင္းထဲမွ ထြက္လာၿပီး လွည္းလမ္းမွ မန္က်ည္းပင္ရိပ္ေအာက္သို႔ အေရာက္ တြင္ ခပ္သဲ့သဲ့ မွ်ေသာ သံုးပံုဖဲရိုက္သံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ စကားေျပာသံ၏ အဆံုးတြင္ ေ၀ါခနဲ ၀ိုင္းရယ္ေမာ လိုက္ၾကေသာ အသံကိုပါ ၾကားရသျဖင့္ ကိုေဆးရိုးမွာ ၿပံဳးမိေလသည္။

ဖဲ့တကာ့ ဖဲတို႔တြင္ သံုးပံုဖဲသည္ တသသႏွင့္ လြမ္းလို႔ အေကာင္းဆံုးေသာ ဖဲမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ တစ္အိမ္ က်ယ္၍ တစ္လွည့္ၿပီး သြားတိုင္း မိမိတို႔၏ အေထမွားပံု အေတြးမွာပံုမ်ားကို အသီးသီး ေျပာၾကကာ ၀ါးခနဲ ၀ါးခနဲ ရယ္ေမာ ၾကေလ့ရွိ၏။ ၿပီးခဲ့ေသာ အမွားကို တျမည့္ျမည့္ေသာ ေနာင္တျဖင့္ လြမ္းဆြတ္ရေသာ လူမိုက္က်င့္ ကို သံုးပံုဖဲကမ်ား မ်ိဳးေစ့ ခ်ေပးေလေရာ့သလား။
သာဒြန္းေအာင္ ေန႔စဥ္စြဲၿမဲ သဲမဲလ်က္ရွိေသာ သံုးပံု၀ိုင္းမွာ သာဒြန္းေအာင္တို႔အိမ္၏ ေတာင္ဘက္ ငါအိမ္ေက်ာ္ တြင္ ရွိေလသည္။ ရြာကလည္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အိမ္မ်ားမရွိဘဲ ေဘးတုိက္ယွဥ္တန္း ထားေသာ ရြာတံခြန္ႀကီးျဖစ္သျဖင့္ အလွမ္းေတာ့ေ၀းသည္။ ေလသင့္ပါမွ ဖဲ၀ိုင္းမွ အသံသဲ့သဲ့ၾကားရ ၏။

"ေတာက္"
သာဒြန္းေအာင္မွာ အၾကံရခက္ေန၏။ သူ႔တြင္ ဖဲႏွစ္ဖူရေနၿပီး က်န္ႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ဖူစိသာရၾက ေသးသည္။
"ေတာက္၊ မေထာင္လည္း ခက္၊ ေထာင္လည္းခက္နဲ႔၊ တြယ္သမွ်ေတြကလည္း ရွမ္းခ်ည့္ပါကလား"
"ေထာင္ေနာ္၊ မေထာင္ရင္ မဂၤလာပဲေဟ့"
လက္ တြင္ ထံုးေခြႀကီးမ်ား ျပည့္ထပ္ေနေသာ ဖိုးစိန္တုတ္ဆုိသူက လွန္႔လိုက္ေလသည္။
"ဟဲ ဟဲ ေထာင္ေတာ့ မေထာင္ႏိုင္ဘူးဗ်"

ဖိုးစိန္တုတ္၏ လွန္႔လံုးကို သာဒြန္းေအာင္က ဒူးတႏွံ႔ႏွံ႔ႏွင့္ ျပန္ၿပီး ထည့္လုိက္သည္။ ဖိုးစိန္တုန္၏ ၿဖီးလံုးကို သိေသာ ေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။
သာဒြန္းေအာင္၏ လက္ထဲတြင္ မဂၤလာမေဆာင္ႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ ပ်က္သြားရသည့္ ေျခာက္အိုးႏွင့္ ခၽြန္းရွိေနၿပီး မိုးႀကိဳးလုပ္ႏိုင္ရန္ စီတင္းအေကာက္တစ္ျပားႏွင့္ ထင္တစ္ခ်ပ္ရွိေနၿပီျဖစ္ရာ ဖိုးစိန္တုတ္ ၏ စကား ကို မည္သို႔လွ်င္ လန္႔ပါမည္နည္း။

"ကဲဗ်ာ ... ေရွာတုိးလားမလားလို႔ ေစာင့္ေနရတဲ့ မိုးႀကိဳးဗ်"
ပါးစပ္ကလည္း ေဖးကူ၍ စစ္ဆင္ရသည္။
"ဟဲ ... ဟဲ ဖူလံုပဲ ႀကိတ္ရေတာ့တာကိုးဗ်။ ကဲ ... ဒီတစ္ျပားလည္း ေထာင္လုိက္ဦးမယ္ဗ်ာ"
ဖံုးခနဲ ျမည္ကာ ထင္တစ္ခ်ပ္က ၾကမ္းေပၚက်လာသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္
"အင္း ... ကၽြတ္ ကၽြတ္ ကၽြတ္ အက်ဳိးနည္းၿပီေဟ့"

က်န္ရုိက္ေဖာ္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုပိတ္စက သူ၏ အေထမွား အေတြးမွားမူကို ေနာင္တရၿပီး ညည္းညဴ လိုက္ရွာ သည္။
"မင္းမွ မွားတာမဟုတ္ဘူး၊ ငါလည္း သြားၿပီ။ ကဲ သာဒြန္းေအာင္၊ က်ယ္ေပေတာ့ဟ၊ ငါထင္တာက မင္းဟာ မုိးႀကိဳးခ် ၿပီးရင္ ဗမာစုံတစ္ခုခု တုိက္မွာပဲဆိုၿပီး ေထလိုက္တာ သြက္သြက္လည္ၿပီေဟ့"
ဘႀကီး ဖိုးစိန္တုတ္က အဖူကို သာဒြန္းေအာင္ဘက္သို႔ ေရႊ႕ေပးရင္း ေျပာလိုက္ရာ

"မက်ယ္ႏိုင္ဘူးဗ်၊ ကိုပိတ္စ ဘာဆြဲထားသလဲ"
"ႏွစ္ဖက္က်န္ တာပဲကြ၊ ဒါေပမဲ့ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ရွမ္းေတခ်ည့္ ထြက္ေနတာနဲ႔ ထင္ပဲဆြဲတယ္ ေဟ့... "
"ေဟာဗ်ာ ... ဖိုးစိန္တုတ္ကေကာ"
"ငါလည္း ယင္းစုံကို ဖဲ့ေထလိုက္ရတာေပါ့ကြ"
"အမယ္ေလး ... က်ယ္ၿပီဗ် က်ယ္ၿပီ"

သာဒြန္းေအာင္ ခၽြန္ကေလးကို ႏွီးေခ်ာဖ်ာေပၚသို႔ ဖုန္းခနဲ ရိုက္ခ်လိုက္ၿပီး ထ၍ ခုန္ေလေတာ့သည္။ "ခၽြန္းတဲ့ကြ ... ခၽြန္း ... ခၽြန္း" ဟူ၍လည္း ေအာ္ေနလိုက္ေသး၏။
"ထင္ေတာ့ ထင္သားပဲကြ၊ ရွမ္းတစ္ျပားတေလ ရွိေနတတ္တယ္ဆိုတာကို ထင္ေတာ့ ထင္သားပဲ။ ဒါေပမဲ့ ရွမ္းေတထြက္ေနတာက ကုန္သေလာက္ရွိေနၿပီကြ"
ကိုပိတ္စက သူ၏အမွားကို တရား၀င္ေအာင္ စကားေျပထိုးလိုက္သည္။ သူ႔စကားအဆံုးတြင္ အုံးခနဲ ရယ္သံက လႊမ္းခ်ဲ႕က်ယ္ျပန္႔သြားေပ၏။
"ကဲ ဘႀကီး ဖိုးစိန္တုတ္က ကၽြန္ေတာ့္ဘက္မွာ လက္ေကာက္တစ္္ရန္နဲ႔ တစ္ဖက္ဆင္လိုက္ပါဦး"

"က်ဳပ္ဘက္က ပစၥည္းေတြကိုလည္း အတြက္က် ေရႊ႕လိုက္ပါ"
"တယ္ ငါလခြမ္းတဲ့မွပဲ၊ ငါက ပြဲစားျဖစ္ေနမွကိုး"
ဖိုးစိန္တုတ္က သူ၏လက္တြင္ ထံုးမွတ္မ်ား တုိ႔ေနရင္းက အသံတုန္ႀကီးျဖင့္ မေက်မနပ္ ညည္း လိုက္ရာ အုံးခနဲရယ္သံက လြင့္သြားျပန္သည္။
"သာဒြန္းေအာင္"
သည္တစ္ခါ ေခၚသံက ဖဲ၀ိုင္း၏ အပမွျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာဒြန္းေအာင္က ေနာက္ဘက္လွည့္ၾကည့္ လုိက္၏။

"ဟဲ့ ... ဘာလဲဟ"
"ကိုေဆးရိုးက ေျပာသြားတယ္၊ သြားရေအာင္တဲ့"
"မသိဘူး၊ ငါ့လာမေျပာနဲ႔"

သာဒြန္းေအာင္က ကေလးဆိုႀကီးလို ေခါင္းကို ခ်ာခနဲလွည့္ပစ္လိုက္ကာ ဖဲကို ဆက္ၿပီး ေမႊေနေလ သည္။ ေမ့ေနေသာ လွည္းတုိက္သြားရမည့္ကိစၥက အခုမွ ေခါင္းထဲ၀င္လာ၏။ သို႔ေပမဲ့ သူ႔ရင္ထဲ တြင္ အမည္မသိေသာ မေက်နပ္ျခင္းတစ္ခုက ၀င္ေရာက္လာသျဖင့္ လာၿပီး ေျပာရွာေသာမယားကို ကန္႔လန္႔ေျပာပစ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မိေထြးကလည္း သာဒြန္းေအာင္၏ ျပဳမႈပံုေၾကာင့္ ရင္ထဲက ေအာင့္သြာ၏။ သာဒြန္းေအာင္ကလည္း သူ၏ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးေနျခငး္ကို လာေရာက္ ဖ်က္ဆီးရ မည္လားဟူ၍ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သာဒြန္းေအာင္မွာ ၾကာျမင့္ေအာင္ ေက်ာခိုင္းမေနႏိုင္ပါ။

"မလိုက္ဘူးေဟ့ ... သြား"
"ဟဲ့ ... ဒါနဲ႔ နင္လိုက္မယ္ဆိုဟဲ့"
"သြား ... နင့္မ်က္ႏွာကို ၾကာၾကာမၾကည့္ခ်င္ဘူး၊ ငါ့ကို ထပ္ၿပီး ေျပာမေနနဲ႔"
"ေတာက္ ဟင္း တယ္ေလ"
အဘယ္မွ် ရက္စက္လို္ကေသာ စကားမ်ားပါနည္း။ အသက္ေပး၍ ၾကင္ခ်စ္၇ေသာ လင္သား၏ထံမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ဤစကားသည္ မယား၏ အသည္းကို ကိုင္ယမ္းနင္းေျခလိုက္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ ၏။ သို႔ေၾကာင့္ပင္ မိေထြးက သူ၏ ေဒါသႏွင့္ ရင္၏နာက်င္ရျခင္းကို က်ိတ္မွိတ္မ်ိဳသိပ္ကာ လွည့္ ထြက္သြားေလသည္။

"တစ္ခါတည္း ျဖစ္ေနလုိက္တဲ့ ရုပ္ႀကီးက"
သာဒြန္းေအာင္ ဖဲ၀ိုင္းမွထလာရင္း မေက်မနပ္ႏွင့္ ေရရြတ္လာ၏။
"ျဖစ္ေနလိုက္တဲ့ ရုပ္ႀကီးက သူ႔အေမ ေသသလိုပဲ"
ေနရိပ္မ်ားမွာ နည္းပါးလွသည္။ ရြာ၏ ေတာင္ဘက္ရွိ ေတာတန္းမွာလည္း ၿငိမ္သက္ ေသြ႔ဆိတ္ လြန္းလွသည္။ ေနေရာင္ေအာက္၀ယ္ ပိုဆိုးကိုမွ် ေခါင္းၿမီးၿခံဳဖို႔ သတိမရ။ သာဒြန္းေအာင္က ပုဆိုး စုတ္ကို ပခံုးေပၚတင္ၿပီး ေနပူက်ဲက်ဲထဲ၀ယ္ အသက္မဲ့လွစြာျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္လာေနသည္။

ေသဆံုးခဲ့ရၿပီေကာ။ သာဒြန္းေအာင္၏ ဘ၀က အမ်ားနည္းတူ ေၾကပ်က္ဆံုးပါးခဲ့သည္မွာ ၾကာပါ ေလၿပီ။ တကယ္ေတာ့မူ အသက္မေပ်ာက္ေလေသးေသာေၾကာင့္ လႈပ္ရွားေန၏။ အသက္မဲ့ေသာ လႈပ္ရွားျခင္း အဘယ္မွာ သန္စြန္းႏိုင္ပါမည္နည္း။
လယ္သမားႀကီး ဖိုးေရႊသီႏွင့္ လယ္သူမႀကီး မယ္မင္းဘံုတုိ႔မွာ လယ္သမားကေလး သာဒြန္းေအာင္ ၏ မိဘႏွစ္ပါး ျဖစ္သည္။ အေဖတို႔၏ လယ္သမားဘ၀ကို သာဒြန္းေအာင္က ေသြ႕ရိုင္းေသာ ျမက္ ေျခာက္ေတာပမာျမင္ခဲ့ရ၏။

"ငါတို႔တစ္ေတြဟာ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေသသြားၾကရေတာ့မွာလား
အေဖလယ္သမား၊ သားလယ္သမား။ အေဖလည္းင္ သားလည္းငတ္၏။ လြမ္းပံုေဟာင္းကို ထပ္ေလာင္း ရြတ္ဆိုရပါလွ်င္ ဖိုးေရႊသီးတို႔၏ ဓားမဦးခ် လယ္ကေလးေတြျပဳတ္ၿပီး ေၾကြးေႏွာင္း အထပ္ထပ္တို႔ ရစ္ပတ္ျခင္းးခံရမႈမွာ စတီးဘုရားသား စေသာ ျမန္မာ့ဆန္စပါးေစ်း ခ်ဳပ္ကိုင္ေနသူ မ်ား၏ စပါးေစ်း ႏွိမ့္ခ်မႈေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဒီႏွစ္ သာဒြန္းေအာင္ လယ္ကို စြန္႔ပစ္လိုက္တာ ကလည္း စပါးေစ်း နိမ့္က်လြန္းေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ မိုးသံုႏွစ္ဆက္ေခါင္၍ မ်ိဳးသာသာမွ်သာရ ေသာ လယ္ထြက္စပါးက ၂၈၅က်ပ္ေသာ စပါးေစ်းေအာက္၀ယ္ ပက္လက္ေမ်ာရေတာ့သည္။ လင္မယားႏွစ္ေယာင္လံုး၏ ကူလီခက ဘယ္မွာလဲ။ ႏြားႏွစ္ေကာင္အတြက္ ကူလီခကေကာ ဘယ္ေရာက္သြားၿပီနည္း။ တစ္မိုးလံုး၊ တစ္ေႏြလံုးႏွင့္ ေကာက္မရိတ္မခ်င္း စားခဲ့ရေသာ ထမင္းဖိုး ကလည္း ရႈံးလိုက္ျပန္ေသးသည္။
"ငါတို႔တစ္ေတြဟာ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေသသြားၾကရေတာ့မွာလား"

ဟုတ္ကဲ့၊ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေသသြားၾကရေတာ့ေလ။ ဒီ၀ဋ္မွ လြတ္ေစကၽြတ္ေစရန္အတြက္ ေျမႀကီးဆံုး ေအာင္ပဲ ေျပးသြားပါဦးေတာ့၊ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေသရမည္။
မွန္သည္၊ ထူးျခားခ်က္ကေကာ ရွိေနပါေသးသလား။ စိတ္ဓာတ္၏ က်ဆင္းမႈႏွင့္အတူ လူသားတိုင္း ၏ ဆုတ္နစ္ေသာ လုပ္အားမ်ားကလည္း လူ႔ေလာက၏ တစ္ခုေသာ အစြန္သို႔ ေျပးထြက္ကုန္ၾကရ ေပၿပီ။ ဒါကိုေတာ့ သာဒြန္းေအာင္ကိုပင္ လက္ညႇိဳးညႊန္ရေပမည္။

လယ္ျပင္သို႔ ေရာက္တုိင္းေရာက္တုိင္းပင္ သာဒြန္းေအာင္အတြက္ အ မဂၤလာႏွင့္ ႀကံဳဆံုရသည္။ ေညာင္ပင္ ေျခရင္း၀ယ္ ပစ္လွဲလို႔ဳသာ ထုိင္ခ်လုိက္မိသည္။ ဟစ္၍ ဟစ္၍ ငိုလိုက္ခ်င္ပါ၏။ မ်က္ရည္ က မယိုစိမ့္ လာႏိုင္။ ရင္တြင္း၀ယ္ ၾကမ္းေသာ လက္ႀကီးအစုံျဖင့္ ဆုပ္ကိုင္ေမႊ႕ယမ္းခံရသလို နာက်င္ဆို႔နင့္ေနရသည္။ ေျခသလံုး တစ္ပတ္စ္ ျမႇဳပ္ေအာင္ ထြန္ယက္ခဲ့ရေသာ သမန္းျပင္က သာဒြန္းေအာင္၏ အသည္းစိုင္ကို ရႊင္လန္းေအာင္ ဖန္တီးမေပးႏိုင္။ ေသြ႕ေျခာက္ေနေသာ အသြင္၊ ၀ါၾကင္ေနသာ အဆင္း၊ လိမ္ေကြးေနေသာ ရုပ္ျပျဖင့္ ၀မ္းနည္းသူကိုမွ ငိုခ်င္ေအာင္ ေျပာင္စေန ေသာ ေကာက္ပင္ေတာက ၾကည့္လိုက္တုိင္းလွ်င္ ရင္၀ယ္ ဆို႔နစ္သြားေစေလ၏။ ဒါကို မက္ေမာ ခင္တြယ္ေနလို႔လည္း သုညတြင္းမွ အေရအတြက္ ထုတ္ယူ မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မိမိ၏ ေခ်ာင္လည္ ေရးကို ရွာၾကံရေတာ့သည္။ စင္စစ္ေတာ့ လူေပၚ လူေၾကာ့အလုပ္ဟူ၍ ေခၚဆိုလိုက္လည္း ေခၚဆို ႏိုင္ပါေသး၏။ ထုိ႔ျပင္ ေခါင္းပံုျဖတ္ လွီးစားျဖတ္စား။

သာဒြန္းေအာင္မွာ လွည္းတစ္စီးျဖင့္ နီးေ၀းႏွံ႔စပ္ လွည့္ပတ္သြားလာေနသည္။ အေပါင္းအသင္းမ်ား ရွိရာ ကိုင္းထဲ ကၽြန္းထဲသို႔သြားရင္ ကိုယ့္ႏြားကို ႀကိဳက္လည္းမႀကိဳက္၊ ေငြမ်ားမ်ား စားစားေပးၿပီး လည္း အစား မ၀ယ္ႏိုင္ေသာ သူမ်ားထံမွ အလိုက္ေငြပိုကေလး အသင့္အတင့္ရလွ်င္ သာဒြန္းေအာင္က သူ႔ႏြားႏွင့္ လဲလွယ္လိုက္၏။ ႏြားေကာင္လံုးလည္း မေပ်ာက္၊ ေငြလည္းပိုေသာ အလုပ္မုိ႔ တစ္ဖက္တစ္နည္း ေခ်ာင္လည္ ေစေသာ နည္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ပင္ "ေပါင္းသားလွီးျခင္း" ဟု ေခၚဆိုၾကေပ၏။

"သာဒြန္းေအာင္ရာ ... မစားရလည္း ေနပါေစဟာ၊ ဒီႏြားေတြကိုေတာ့ မလဲပါနဲ႔ေတာ့"
မိေထြးက ႏြားတင္းကုတ္တြင္းရွိ ဖီးဖီးေၾကာ့ေၾကာ့ ႏြားထီးႀကီးႏွစ္ေကာင္ကို ၾကည့္ၿပီး သာဒြန္းေအာင္ကို ေတာင္းပန္ လိုက္သည္။
"အံမာ ... ႏြားခုိက္လို႔ မြဲမွာ ေသမွာကိုမ်ား ေၾကာက္ေသးသလားဟ၊ ဒါထက္ေကာ မြဲႏိုင္ေသးလား၊ ေသသြားေတာ့ေကာ ဒီအငတ္အမြဲဘ၀ကို မက္ေနေသလားဟ၊ ေစာေစာေသရင္ ေစာေစာ ၀ဋ္ကၽြတ္တာေပါ့ဟာ"

အံကို ႀကိတ္ လက္သီးကို ဆုပ္ၿပီး "ဟဲ့ ... ေလာကဓံ၊ နင္ဟာ ဒါထက္မြဲေအာင္ တတ္ႏိုင္ေသးရဲ႕ လား" ဟု အေထမဲ့၀ွန္ ႀကိမ္း၀ါးလိုက္သံမွာ ငိုသံစြက္ေသာ သံတုန္ေဆြးႀကီး ရင္တြင္း၀ယ္ အဘယ္မွ် နာၾကည္း ေနေၾကာင္း ကို ေဖာ္လွစ္ေနေပသည္။
"ေၾကာက္တာေပါ့ဟာ ... နင္ တေညာင္ရြာက ငါးဆယ္အလိုက္ရလို႔ လဲလာတဲ့ ႏြားႀကီးတုန္းကမ်ား ငါျဖင့္္ အစာ ေတာင္ မေကၽြး၀ံ့ဘူး။ သူ႔ကို ဘယ္ေတာ့ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ ေဆာင့္ေဆာင့္ႀကီး ထုိင္ေနတာပဲ"

ျခေသၤ့ထုိင္ ထုိင္ေသာ ႏြားကို ႏြားဘီလူး၊ သခင္ေသတတ္သည္ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကေသာ္လည္း သာဒြန္းေအာင္တို႔ လင္မယာမွာ ေသလည္း မေသ၊ နာလည္း မနာခဲ့။ ၿဂိဳဟ္ဆိုး ကံဆိုးေတြ ထူထဲ စြာ ၀န္းဆို႔ေနသည့္အထဲသို႔ အေသးအဖြဲကိစၥကေလးက တိုးႏိုင္ဟန္မတူ။

အိမ္သို႔ သာဒြန္းေအာင္ တစ္ေခါက္ျပန္လာတိုင္း မိေထြးမွာ ရင္ကို မ၊ ဘုရားကို တရသည္။ ဟုတ္သည္ မ ရ ေပမည္။ တစ္ခါျပန္လာလွ်င္ ႏြား၏အၿမီးႀကီးမွာ ေျမကို ဒရြတ္တိုက္လ်က္သား ပါလာသည္။ မြဲပင္ မြဲေသာ္ လည္း မိေထြးက မြဲဆိုေသာ စကားလံုးကိုေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕လွသည္။ ႏြားတံျမက္လွည္း၊ အိမ္တံျမက္လွည္း ခၽြတ္ၿခံဳ က်ေအာင္ မြဲဆိုမဟုတ္လား။

    ရင္ပံုၾကား၊ လက္ၾကား၊ မ်က္ၾကားဘဲ နံနိမ့္စသည္ျဖင့္ သူတစ္ပါး ေရွာင္သမွ် ႏြားတို႔သည္ သာဒြန္းေအာင္ ၏ ႏြားတင္းကုတ္တြင္းသို႔ ၀င္လိုက္ ထြက္လုိက္ႏွင့္။ ၾကာေတာ့လည္း မိေထြးမွာ ရိုးသြားေတာ့သည္။ ရိုးသြားရုံသာ မဟုတ္၊ ကိုယ့္လက္ထဲ ႏြားကို အျခားလဲလွယ္လိုသူ၏ အျမင္ တြင္ စိုျပည္၀ၿဖိဳးေနပါမွ အလိုက္မ်ားမ်ားရမည္ဟူေသာ အသိက မိေထြးအား ေရာက္လာသမွ် ႏြားမ်ားကို အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ ေကၽြးေမြး ေနေအာင္ ေစ့ေဆာ္ေပးေလ၏။ တစ္ေန႔ ...။

"သာဒြန္းေအာင္ ... သာဒြန္းေအာင္ ... ဟဲ့ ... ဟဲ့"
မိေထြးက ႏြားတင္းကုတ္ထဲမွေနၿပီး အလန္႔တၾကားေအာ္ေသာေၾကာင့္
"ဟ ... ဘာတံုး၊ ဘာတံုး၊ ဘာျဖစ္တာလဲဟ"
သာဒြန္းေအာင္မွာ တဲထဲမွ ေျပးထြက္လာ၏။ မိေထြးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပါးစပ္အေဟာင္းသား၊ မ်က္လံုးအ၀ိုင္းသားႏွင့္ ထိတ္ရြံ႕ အံ့ၾသေနသည္။

"မိေထြး ဘာလဲဟင္"
"နင္လဲလာတဲ့ ႏြားကို ေသခ်ာၾကည့္ပါဦး"
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
သာဒြန္းေအာင္ က ေသခ်ာပတ္နပ္စြာၾကည့္ၿပီးမွ လဲခဲ့ေသာ ႏြား၀ါကို တစ္ဖန္ျပန္ၾကည့္လိုက္ရျပန္ သည္။
"ငါလည္း ႏြားပိုက္ပဲေအာက္ေမ့ၿပီး အစာေကၽြးေနတာဟ၊ အဲ ငါ အစာေကၽြးေနတုန္း ေသးေပါက္ ေတာ့ ငါလည္း ထိတ္ၿပီးေအာ္မိတာဟ၊ ေသးေပါက္တာက ဗိုက္ေအာက္က မဟုတ္ဘူးဟ၊ အၿမီးကို မၿပီး ေနာက္က ေပါက္တာ"

"ေဟ"
သာဒြန္းေအာင္ပါ ပါးစပ္ၿပဲရေတာ့သည္။
"ဟင္ ... ၾကည့္စမ္း"
မိေထြးက အၿမီးကို ဆြဲလွန္ျပလိုက္သည္။ ႏြားမကို ႏြားမအစစ္။ သို႔ေသာ္လည္း ထူးဆန္းေသာ ႏြားပါတကား။ အၿမီးကိုသာ လွန္မၾကည့္လွ်င္ ဘယ္ႏြား၀ိဇၨာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏြားမဟု မေျပာႏိုင္။ ခ်ိဳကား ႀကီးႏွင့္ စြင့္ေနေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ထားသည္။ အလ်ားေကာင္း၏။ ကဲလား ေကာင္းသည္။ ခြာက် တာကအစ ႏြား၀ိုက္(ႏြားထီး)ပင္ ျဖစ္၏။ ဗိုက္ေအာင္မွာလည္း ႏြားထီး၏ က်င္ေခ်ာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤပစၥည္းမွာ အတု ျဖစ္သည္။ အေရအခြံ အတန္းကေလးႏွင့္ ရႈံ႕တြတြ အေရခံြ ဖုဖု ကေလးမ်ားမွာ ႏြားထီးအသြင္ကို ဖန္ဆင္းထားသည္။ တကယ္တမ္း က်င္ငယ္စြန္႔ခါမွ ဘြားဘြားေပၚ ရျခင္း ျဖစ္၏။
"အသာေန၊ အသာေန၊ လူၾကားသြားမယ္"

သာဒြန္းေအာင္ မ်က္ကလဲဆန္ပ်ာႏွင့္ လက္ခါခါ ေျခခါခါ ပိတ္ထားလုိက္သည္။ သို႔တေစလည္း အခါတိုင္းကိုမူ ကိုယ္က အလိုက္ရေနက်။ သာဒြန္းေအာင္မွာ ဒီတစ္ခ်ီေတာ့ ေငြအစိတ္လိုက္ၿပီး ေျမာက္ခြင္သားတစ္ေယာက္၏ လက္သို႔ ထည့္လိုက္ရသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ တစ္လခန္႔က ေနာက္ဆံုးေရာက္လာေသာ ႏြားႀကီးတစ္ရွဥ္းကို မိေထြး ျမင္ရေသာအခါ  "သာဒြန္းေအာင္ ရာ၊ ဒီႏြားႀကီးတစ္ရွသ္းကိုေတာ့ မလဲလိုက္ပါနဲ႔ဟာ" ဟူ၍ ဆိုလာေတာ့သည္။ အေသြးညီ အေမြးညီ ႏွင့္ ႏြားျပာညိဳႀကီးတစ္ရွဥ္းမွာ ၀မ္းဗိုက္ကားကား လည္ေမာ့ေမာ့ႏွင့္ ေၾကာ့ေၾကာ့ရွင္းရွင္း ခံ့ခံ့ သန္႔လွ ေပရာ မိေထြး မလဲေစခ်င္ေတာ့ေပ။ အစားကလည္း ေကာင္းလွသမို႔ ဒီႏွစ္ေကာင္ကိုသာ လဲမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရံႈးမွာပဲဟု ယူဆကာ ကန္႔ကြက္ျခင္း ျဖစ္၏။

"ကိုင္း ... ဒါျဖင့္လည္း လွည္းငွားကေလး ဘာကေလး လုိက္ရွာေပေတာ့ဟာ"
လွည္းတိုက္မွာ လိုက္ရတစ္ခ်က္ မလိုက္ရတစ္ခ်က္ႏွင့္ အားလပ္ခ်ိန္က မ်ားလာေသာအခါ ကိုေငြ ကိုင့္အိမ္မွ သံုးပံု ဖဲ၀ိုင္းကို သြားၾကည့္မိေတာ့သည္။ သူမ်ား ရယ္ေမာလို႔လည္း ဘာ့ေၾကာင့္ရယ္မွန္း မသိ၊ အေငးသားႏွင့္ ထုိင္ေနရာက ရွမ္း ဗမာ ခြဲတတ္လာသည္။ တျဖည္းျဖည္း ေထတက္ ေတြးတတ္ေသာအခါ ၀င္၍ ကစားမိ ေပ၏။ ဖဲမွာ တစ္ထုပ္တည္း ရွိသည္။ ကစားခ်င္သူက အမ်ား ႀကီးမို႔ တစ္ေယာက္ထႏိုး တစ္ေယာက္ထႏိုးႏွင့္ တစ္ေနကုန္ လို႔ တစ္ခါမွ မကစားရဘဲ ျပန္လာရ ေသာအခါမ်ားတြင္ ရင္ထဲမွာ မအီမသာႀကီး ျဖစ္ေနရသည္။ တစ္ေန႔လံုး ဖဲေကာင္းသျဖင့္ အရႈံးႏွင့္ ျပန္လာရေသာကာမ်ား၀ယ္ ငိုခ်င္သလို ဆဲခ်င္သလိုႏွင့္ ျဖစ္လာရကာ မိေထြးကပါ ဆီးႀကိဳဆူပူ လိုက္ပါမူ မီးေတာက္ၾကေလသည္။

ဖဲဆိုတာမ်ိဳးကလည္း ႀကီးမားေသာ ညႇိဳ႕ဓာတ္ျပင္းထန္လွေပ၏။ မယားဆိုတာမ်ိဳးကလည္း ပါးစပ္ ကသာ "ေမာင့္ကို ဓားနဲ႔မမုိးရင္ ခါးထိုးလို႔ ခံပါ့မယ္" ဆိုေသာ္လည္း မလုပ္မကိုင္ သံုးပံုဖဲ၀ုိင္း၌ ယစ္မူးဖန္ မ်ားေသာ အခါ ျငဴစူေဆာင့္ေအာင့္လာစၿမဲပင္။ လူသားတစ္ေယာက္၏ အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္ကြယ္းမႈမွအစ တုိင္းျပည္ တစ္ျပည္ ဆံုးပါးေစေရးအထိ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ဖမ္းစားထားေနေသာ ေငြ ဆက္ဆံေရးေလာက၀ယ္ ေငြေၾကး က်ပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္းျခင္းက သာဒြန္းေအာင္တုိ႔ အိမ္ေထာင္ အတြက္ ေပြလိမ္ရႈပ္ေထြးေသာ ဆူးေျငာင့္ မ်ား ျဖစ္လာရ၏။

စီးပြားေရးက်ပ္တည္းလွ်င္ မယား၏ ပီယ၀ါစာသည္လည္း လင့္အတြက္ မုိးႀကိဳးသံ ျဖစ္၏။ လင္၏ ယုပိုက္ျဖားမႈသည္လည္း မယားတြင္ ရိုက္ပုတ္ကန္ေက်ာက္ျခင္း ျဖစ္ေစ၏။
ဤသို႔ေသာ ကားခ်ပ္ကို ခံထားေသာ သာဒြန္းေအာင္တို႔၏ ရုပ္စင္၀ယ္ သာဒြန္းေအာင္၏ တဒဂီ ပီတိျဖစ္မႈကို လာေရာက္ဖ်က္ဆီးေသာ မိေထြး၏မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ခ်င္ဘူးဆိုသည္မွာ မွန္ကန္လွ ပါေပသည္။

"တို႔တစ္ေတြဟာ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေသၾကရေတာ့မွာလား"
သာဒြန္းေအာင္မွာ ပူျပင္းလွေသာ ေနအရွိန္ကိုမွ အမွတ္ထားမိပါစ၊ က်ိဳးေနေသာ ဇက္ႏွင့္ ေျခက တစ္လွမ္းခ်င္း လွမ္းလာေနပါ၏။ တကယ္ေတာ့မူ ေသဆံုးေၾကျပဳန္းခဲ့ရသည္မွာ ၾကာေလၿပီေကာ။ စီးပြားပ်က္ ျခင္း သည္ တရားလမ္း က်နျခင္း ကင္းမဲ့စြာ ဖိစီးလာေသာ ကာလ၀ယ္ လူသားတို႔၏ တန္ခုိး အင္အား သည္ က်ဆင္းကုန္ခမ္းရကာ တက္ၾကြျခင္း ကင္းလာရ၏။ အေမွာင္မည္းမည္းတြင္ ၀ယ္ ဒါသည္ပင္ ေသျခင္း မည္ေပ၏။

"ေဟ့ ... သာဒြန္းေအာင္ လုပ္လကြာ"
တဲေရွ႕သို႔ ကိုေဆးရုိး၏ လွည္းက ထုိးရပ္လိုက္သည္။ ကိုေဆးရုိး၏ ေလာတိုက္သံကပါ ညံလာ၏။ ကိုေဆးရိုး က သူ႔လွည္းေပၚတြင္ တင္ပ်ဥ္ေခြၿပီး ေဆးလိပ္မီးညႇိေနစဥ္တြင္ သာဒြန္းေအာင္က ႏြားျပာ ညိဳႀကီး ႏွစ္ေကာင္ ကို ေရွ႕မွ တစ္ေကာင္ေမာင္းၿပီး ေနာက္မွ တစ္ေကာင္ဆြဲယူလာရာ ဘုိ႔ခပ္ ထြားထြားႏွင့္ ႏြားႀကီးမွာ သူ႔အလိုအေလ်ာက္ သူ႔အတိုင္ဘက္သို႔ သူ၀င္သြားေတာ့သည္။
အလွည့္ဘက္ မွ ခ်ိဳကားႀကီးကလည္း လွည္းထဲသို႔ ထည့္ေအာင္ပင္ မ၀င္၊ ထမ္းပိုးေအာက္သို႔သာ အတင္း ေခါင္းလွ်ိဳလိုက္၏။ သာဒြန္းေအာင္က ထမ္းပိုးႀကိဳးကိုပတ္၊ လွည္းေဒါက္ကိုျဖဳတ္၊ ကန္ႀကိဳး ႏွစ္စကို လွည္းေပၚသို႔ ပစ္တင္ၿပီး နတံ (ႏွင္တံ)ကို ၀င့္လ်က္ ေမာင္းလိုက္ေသာအခါ ႏြားႀကီးႏွစ္ေကာင္မွာ လႈပ္ရုံမွ်ပင္ မလႈပ္။

"ဟဲ့ ... ေအာင္မယ္၊ မၾကားဘူးလား ဟ"
သာဒြန္းေအာင္က အလွည့္ဘက္မွ ႏြားႀကီးကို ဖတ္ခနဲ ႏွင္တံျဖင့္ တို႔လိုက္ရာ လွည္းထမ္းပိုးမွာ ညာဘက္သို႔ ေစာင္းသြားေတာ့သည္။
"ဟ ... ဒီႏြားႀကီးကေကာ ေသခ်င္ၿပီလား"
တစ္ဖန္ အတိုင္ဘက္မွ ႏြားႀကီးကို အသာကေလးတို႔လိုက္ျပန္သည္။ ႏြားႀကီးက မလႈပ္။ စားၿမံဳ႕ျပန္ ပင္ မပ်က္။

"ဟဲ့... " ေနာက္တစ္ခ်က္ ခပ္ျပင္းျပင္းကေလးခ်လိုက္ျပန္ေသာ္လည္း ဘုိ႔ထြားႀကီးမွာ  လႈပ္လည္း မလႈပ္၊ အၿမီးကေလးေသာ္မွ မခတ္ဘဲ ေလးဖက္ခြာစုံကား ခံေနသျဖင့္ အဆဲမ်ိဳးစုံႏွင့္ ရုိက္သံတုိ႔ သည္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ထြက္ေပၚလာ၏။ ႏွင္တံတစ္ေခ်ာင္းလံုးမွာ ေသးေသးမွ်င္မွ်င္ကေလး ေတြ ျဖစ္သြားသည္အထိ ကြဲေၾက ကုန္သည္ႏွင့္အညီ ဘို႔ထြားႀကီး၏ ေက်ာတစ္ျပင္လံုးမွာလည္း ႀကိမ္ရာတို႔သည္ အေျမႇာင္းေျမႇာင္း အစင္းလိုက္ အစင္းလိုက္ ထပ္စီေနေလသည္။

"ကိုင္းဟာ ... ကိုင္းဟာ"
ႏွင္တံကို အဖ်ားမွကိုင္ၿပီး အရင္းပိုင္းျဖင့္ ဆက္ကာဆက္ကာ တအားရိုက္ျပန္ေသာ္လည္း စဥ္းငယ္ မွ်မေရြ႕၊ အရင္း ပိုင္းသာ ကြဲမႈန္ေၾကြမြသြားေလသည္။
"ကိုင္း ... သိၾကေရာေပါ့ကြာ၊ နင္ကပဲ ရြတ္သလား၊ ငါကပဲ ရြတ္သလား စမ္းၾကတာေပါ့"

သာဒြန္းေအာင္က ျခင္မီးထည့္ဖို႔ရွာထားေသာ ထန္းရြက္တစ္ခ်ပ္ကို ဆြဲယူလာၿပီး မီးရိႈ႕ကာ ဘို႔ထြားႀကီး၏ ဗိုက္ေအာက္ သို႔ ထုိးသြင္းလိုက္၏။ ၀မ္းဗိုက္ရွိ အေမြးမ်ားကို အရွိန္ျပင္းစြာ မ်ိဳ၀ါး သြားရုံမွ်မက အေရခြံ တစ္ခုလံုး မွာ မည္းျခစ္သြားေလၿပီ။ သာဒြန္းေအာင္က ဘုိ႔ထြားႀကီးကို ေမာ့ၾကည့္ၿပီး
"ကိုင္း ...  ငါမွန္း သိပလား"
ႀကိမ္းလို႔သာ ႀကိမ္းရေသာ္လည္း ဘို႔ထြားႀကီးမွာ ေနရာမွ်ပင္မေရြ႕။ ကိုေဆးရိုးမွာမူ လူမုိက္ႏွင့္ ႏြားမိုက္တို႔၏ အစြမ္း ၿပိဳင္ပြဲ ကို အံ့ၾသထိတ္လန္႔စြာ ေငးၾကည့္ေနရွာေပ၏။

စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း
.

3 comments:

:P said...

မေရႊစင္ေရ..
ဒီတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ၿပီး စိတ္မေကာင္းသလိုႀကီးပဲ..။

ငယ္ငယ္ထဲက ႏြားႀကီးေတြကို ႀကိမ္လံုးနဲ႕ ရိုက္ေနတာ ျမင္တိုင္း စိတ္ထဲ တမ်ိဳးႀကီးရယ္။
ေနာက္ရွိေသးတယ္၊ လမ္းေပၚျဖတ္သြားတဲ့ ေက်ာကုန္းမွာ တံဆိပ္တံုးရိုက္ထားတဲ့ ႏြားအုပ္ႀကီးထဲက ႏြားတစ္ေကာင္ မ်က္ရည္က်တာ ျမင္ဖူးတယ္။

ကိုေဇာ္ said...

ငရြတ္ေလ............:P
အေနာ္႔လိုေကာင္ေပါ႔....အဟီး

ဧပရယ္လ္ပူး@ပူးေတ said...

အဆိုးေတြခ်ည္းပဲ ႀကံဳေနရေတာ့ခဲ ဒီထက္ဆိုးတာေတြ လာမွာကို မေႀကာက္ေတာ့ပဲ လူေတြက ေတေလကုန္တာထင္တယ္ေနာ္... စိတ္ညစ္စရာႀကီး... ႏြားကိုလုပ္တာလဲ ေႀကာက္စရာႀကီးေနာ္