Tuesday, July 6, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကမၻာ႕ခရီးသြားမွတ္တမ္း အပိုင္း (၂၂)

ဟုတ္ခ်င္လည္း ဟုတ္မည္လားမသိ။ အေမရိကန္ျပည္ရယ္လုိ႔ တည္႐ွိလူသိလာခဲ့သည္မွာ ျမန္မာ ရာဇ၀င္၏ ေနာက္ဆြယ္ ေနာက္ၿမီးပုိင္းေလာက္ဆီက စ လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကျဖင့္ သူတုိ႔ ခမ်ာမ်ားမွာ တုိင္းျပည္ တည္စမုိ႔ ေနသားတက်မ႐ွိခဲ့။ သူတုိ႔ျပည္တြင္း မွာတြင္ဘဲ တုိက္ဟယ္ ခုိက္ဟယ္... ေနာင္ခ်ိန္ ...ေနာင္ခ်ိန္...တခြပ္ခြပ္သတ္လ်က္ဗုိလ္လုပဲြသဘင္ ဆင္ႏဲြေနၾကတုန္း၊ ေျခာက္လံုးျပဴး ႏွစ္လက္ ခါးထုိးၿပီး ေကာင္းဘြိဳင္ နဲ႔ ႏြားသူခုိးေတြ၊ ဆုိးခ်င္တုိင္း ဆုိး၍ ၾကမ္းခ်င္တုိင္းၾကမ္းေနတဲ့လူေတြ၊ ႐ုိင္းလြန္းတဲ့ အင္ဒီးယန္း ေတြ၊ တႏုိင္ငံကလြင့္လာတဲ့ လူပရမ္းပတာေတြသာ ႏုိင္ငံအလံုး အုပ္ဖံုးပ်ံ႕ႏွံ႕ လ်က္႐ွိပါ ေသးသည္။

ထုိ႔ေနာက္လည္း အဂၤလိပ္လက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္မႈစစ္ပဲြ အီဘရာဟင္လင္းကြန္းတုိ႔ရဲ႕ ကၽြန္ လြတ္စစ္ပဲြ စသည္မ်ားေၾကာင့္လည္း၊ ၿမိဳ႕ျပႏုိင္ငံသာယာမႈကုိ ျပဳသင့္သေလာက္ ျပဳျပင္ရန္ အခ်ိန္မရ ႐ွာၾက ေသး ျဖစ္ေနပါသည္။ ေနာက္ဆံုး ၄၈-နယ္ညီညြတ္စြာ ျပည္ေထာင္စုအျဖစ္ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးမွသာ တေန႔ၿပီး တေန႔ ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖင့္၊ ယေန႔ ကမၻာက ေမာ္ၾကည့္ ေနရေသာ ဓန႐ွင္ ႏုိင္ငံႀကီး၏ မိႈလုိေပါက္ေနေသာဘံုဗိမာန္ႀကီးေတြျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ေၾကာင့္ ဤအေဆာက္ဦးခၽြန္ေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ သိပ္မၾကာေသးပါ။ အႏွစ္ ၄-ဆယ္သာ႐ွိပါ ဦးမည္။
ေနာက္တမ်ိဳး ေသာ အေထာက္အထားလည္း ႐ွိပါေသးသည္။ ဗမာျပည္ႀကီး အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ ေရာက္စအခ်ိန္က ကၽြန္းသစ္၊ ေရနံ၊ ဆန္စပါး စေသာ ဗမာ့ဥစၥာသုိက္ႀကီးမ်ားအနက္ ဘီအုိစီ ကုမၸဏီ သည္ ေခ်ာက္၊ ေရနံေခ်ာင္းစေသာေရနံေျမမွေရနံမ်ားတူးေဖာ္ရန္ အလုိ႔ငွာ ဗမာေရနံတြင္းစာမ်ားပုိင္ ေရနံတြင္း မ်ား ကုိ ႏွစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ငွားျခင္းျဖင့္၎၊ေရနံေၾကာသြားရာ ေရနံေျမမ်ားကုိ ဂရံခံျခင္း၊ ၀ယ္ယူျခင္းျဖင့္ အလုပ္စတင္လုပ္ၾကေသာ အခ်ိန္မွာ ေရနံထုတ္လုပ္သည့္ စက္ယႏၱယားမ်ားျပဳလုပ္ တည္ေဆာက္ရာ၌ လုိအပ္ေသာ အလုပ္မ်ားကုိ အေမရိကန္ လူမ်ိဳး အင္ဂ်င္နီယာႀကီးေတြကုိ အမ်ား အျပားႏွစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ငွားရမ္း ေခၚယူ လုပ္ကုိင္ ေစသျဖင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၅၀-ခန္႔ကပင္ ဗမာျပည္၌ ေရနံ တူးေဖာ္ျခင္းဆုိင္ရာမွ အေမရိကန္ လူမ်ိဳးအင္ဂ်င္နီယာႀကီးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လာေရာက္ေနထုိင္ဘူးၾကသည္မဟုတ္ပါလား။

အဲဒီအခါတုန္းက အေမရိကန္အင္ဂ်င္နီယာႀကီးေတြရဲ႕ ႐ုပ္လကၡဏာေတြဟလည္း ယေန႔ အေမရိ ကန္မ်ားျဖစ္ေသာ (ဂေရဂရီးပက္တုိ႔တုိင္႐ုိပါ၀ါ) တုိ႔လုိေျပေျပျပစ္ျပစ္နဲ႔ ခ်စ္စရာ ဇာတ္လုိက္မင္းသား ႐ုပ္မ်ိဳးေတြ မဟုတ္ေသးပါ။ ၾကံ့ခုိင္ၾကမ္းတမ္းၿပီး မုိး႐ြာေနပူမေ႐ွာင္ အဆင္းရဲအပင္ပမ္းခံ၍ လုပ္ကုိင္ ႏုိင္ေသာ ျမင္းစီးေကာင္းဘြိဳင္႐ုပ္မ်ိဳးႀကီးေတြျဖစ္၍ အဂၤလိပ္ကဲ့သု႔ိ ပန္ကာေအာက္တြင္ ဇိမ္ယူထုိင္ လုပ္ေနသူမဟုတ္၊ အလုပ္ကုိ အလုပ္ႏွင့္တူေအာင္ ေနပူႀကဲႀကဲ မုိးသဲသဲ ဇဲြနဲ႔ လုပ္ေနၾကသျဖင့္ ဗမာေတြက အေမရိကန္ႀကီးေတြကုိ ' လူၾကမ္းေထာ' ႀကီးေတြ ခပ္႐ုိင္း႐ုိင္းႀကီးေတြ ဟုသာ အျမင္႐ွိခဲ့ၾကသည္။
ဒါေၾကာင့္ေပါ့ လူမ်ိဳးျခား အသစ္အသစ္ ေရာက္လာတုိင္း ဖမ္း၍လင္လုပ္ေလ့႐ွိၾကေသာ ဗမာမမ်ား ကပင္ အဂၤလိပ္ ႏွင့္ အေမရိကန္ကုိ ယွဥ္ေပးလုိက္လွ်င္ အဂၤလိပ္ကုိ အရင္လင္ေတာ္ပစ္လုိက္ၾကသည္။

အေမရိကန္ႀကီးေတြက ႀကီးႀကီးၾကမ္းၾကမ္းႀကီးေတြမုိ႔တဲ့ ဒီေတာ့ ေနာက္ဆံုး ဘာျဖစ္သလဲဆုိရင္ အေမရိကန္ အင္ဂ်င္နီယာ ႀကီးေတြမွာ ႀကိဳက္မည့္သူ နည္းေနခုိက္ မရ ရဒါ ႏိႈက္မယ္ဘယ္လုိဟာ ျဖစ္ျဖစ္ ပါလာရင ္ၿပီးေရာဆုိတဲ့ ရည္႐ြြယ္ခ်က္နဲ႔  မဲခ်င္မဲ နက္ခ်င္နက္ မ်က္ေခ်းထူခ်င္လဲထူ ဗုိက္ေခါက္စူခ်င္လဲစူ အမူအရာ မလုပ္၊ မခုပ္တုန္း၀ေနမယ့္ အက်ည္းတန္ နံနံ ေစာ္ေစာ္ ဟာႀကီးေတြကုိပင္ ေငြစ႐ႊင္႐ႊင္ေပး၍ေရေမႊးဖ်န္းၿပီး ေခတၱ ဇနီးအျဖစ္ ေျခေတာ္တင္လုိက္ ၾကသည္။ ေျမပဲေကာက္ေနတဲ့ မေအးလွတုိ႔ ေနပူထဲမွာ ေက်ာက္ခဲ ထုေနတဲ့ မသာအိတုိ႔ တေတြဟာ ဟုိတေခတ္က အေမရိကန္ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ ေရနံ ဗုိလ္ကေတာ္ ေတြျဖစ္ခဲ့ၾကဘူး သတတ္။

ဤသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ပင္ ကြယ္လြန္သူနာမည္ေက်ာ္ လူပ်က္ဦးသခၤါက အၿငိမ့္မင္းသမီး ၾသဘာေသင္း ႏွင့္ ေဒလီညြန္႔ႀကီးတုိ႔ အပ်ိဳေပါက္ဆံေတာက္ကေလးတခါခါ ေခတ္ဆီတြန္းက တနည္း ဆန္းဒါက (ပဥၥလက္) တပင္ တက္တာက ထန္းသမား၊ ပခမ္းသြားဒါက ကုိေက်ာ္ေစာ၊ (ဗုိလ္ကေတာ္ေပါဒါက ေရနံေခ်ာင္း)ဆုိေသာ ပ်က္လံုး လကၤာ တပုဒ္ကုိ စပ္ဆုိ၍ျပက္လံုးထုတ္ခဲ့ဘူး သည္။
(ဗုိလ္ကေတာ္ေပါက ေရနံေခ်ာင္း)ဆုိသည့္ အတုိင္းပင္ ေခ်ာက္၊ ေရနံေခ်ာင္း တ၀ုိက္မွာ ဗုိလ္ကေတာ္ေတြ ေသာက္ေသာက္လဲ ေပါမ်ားခဲ့ဘူးသည္။

အေမရိကန္ ဗုိလ္ကေတာ္ ' မ႐ုပ္ဆုိးႀကီး 'ေတြသာလုိ႔ပင္ေပါမ်ားခဲ့ပါသည္။ အေမရိကန္ အင္ဂ်င္နီယာ တဦး လွ်င္ ခု ၅ ႏွစ္ ႏွစ္ ၁၀ ႏွစ္စသျဖင့္ ေနရရာ ေနတုန္းမွာ အငွားဇနီးအျဖစ္ထားသည္။ သူတုိ႔ ႏွစ္ေစ့၍ ျပန္သြားလွ်င္ ေနအိမ္ လက္၀တ္လက္စား ဘဏ္ေငြစသျဖင့္ တသက္ေအးေအးထုိင္စားႏုိင္ရန္ ေပးသြား သည္။ သားသမီး ထြန္းကားလွ်င္လည္း ေခၚသြားသည္။ အခိ်ဳ႕လက္ထပ္မယားမ႐ွိေသာ လူပ်ိဳအင္ဂ်င္နီယာ မ်ားကေတာ့ သံေယာဇဥ္တြယ္လက္စ ႐ွိသျဖင့္၊ အ႐ုပ္ဆုိးခ်င္လည္းဆုိး တခါတည္း လက္ထပ္၍ပင္ ယူလုိက္ သူလည္း ႐ွိေသးသည္။ ဗုိလ္ကေတာ္ေပါလွေသာ ေရနံေခ်ာင္းမွာဘဲ လင္ျပန္သြားသျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာ အထုပ္အထည္ ႏွင့္ က်န္ရစ္ေသာ ဗုိလ္ကေတာ္က်ေတြကုိလုိက္၍ သုိက္တူးစားေနေသာ လူစားမ်ိဳးေတြပင္ တေခတ္ ဆီက ႐ွိဘူးခဲ့ၾကပါေသးသည္။

အဲ ဤ၍ဤမွ်သုိ႔ကေလာက္ မ်ားမ်ား ေရာက္လာဘူးေသာ အေမရိကန္ အင္ဂ်င္နီယာေတြဟာ ဗမာ ျပည္က ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာရပ္မ်ားျဖစ္ေသာ ဘုရား၊ တန္ေဆာင္းေက်ာင္း၊ ျပႆာဒ္တုိ႔မွာ႐ွိတဲ့ ပန္းခ်ီပန္းပု ႐ုပ္ထု၊ ႐ုပ္လံုး စသည္မ်ားကုိ ေလ့လာစုေဆာင္းသြားသူေတြ မ႐ွိဘူးလုိ႔ ဆုိႏုိင္မည္ေလာ။ ႏုိင္ငံျခား သား မ်ား၏ ထံုးစံမွာ မိမိတို႔ေရာက္႐ွိရာ တုိင္းျပည္ ႏုိင္ငံအရပ္ဒသတုိ႔က အႏုပညာပစၥည္းမ်ားကုိ စုေဆာင္း ၀ယ္ယူသြားတတ္ေသာ အေလ့အထ႐ွိၾကၿမဲျဖစ္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ိဳးထဲက ဗမာပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ား၏ လက္စြမ္းျပ ဘုရား၊ တန္ေဆာင္းတုိ႔မွ နတ္ဗိမာန္မ်ား၊ နတ္ဘံုမ်ား၊ ျပႆာဒ္ခၽြန္ မ်ားကုိ တိမ္ႀကိဳတိမ္ၾကားထဲမွ ေရးေရး ျမင္ေနရဟန္ပံုသ႑ာန္မ်ားအား နည္းယူ မူတည္ၿပီးမွ အဆန္း ထြင္ခ်င္တဲ့ သူတုိ႔ အေမရိကန္လူမ်ိဳး မ်ား၏ ၀ါသနာအရ တစံုတဦးေသာ သူက အေဆာက္အဦး ခၽြန္ခၽြန္ႀကီး ေတြ အစထြင္လုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေကာင္းစရာ႐ွိေနပါသည္။

အကယ္၍ ဗမာပန္းခ်ီကားက မွီျငမ္းျပဳ၍ မယူဘဲ သူတုိ႔ပင္ကုိယ္ စိတ္ကူးပါဟု ခုိင္ခုိင္လံုလံုဆုိလွ်င္ ေတာင္မွ ေလာက ဓါတ္ပညာႏွင့္ စက္မႈလက္မႈပညာေတြ ထိပ္တန္းေရာက္ပုိ႔ႏုိင္ေသာ သူတုိ႔ဦးေႏွာက္မ်ိဳးႏွင့္ အလားတူ ဗမာျပည္သင္းေတြကလည္းလြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း သံုးေလးရာ ေစာစြာကပင္ က်မ္းဂန္အရ စိတ္ကူးယဥ္ ပံု ေရးဆဲြျပေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားအရပင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံတုိ႔မွ ျပႆဒ္ ခၽြန္ခၽြန္ေတြ ေလာင္တုိက္ႀကီး ေတြ တုိင္းရင္းျဖစ္ ၀ါးေပၚတြင္ မုိင္းကုိင္ စကၠဴ ကပ္၍ လက္ေတြ႕လုပ္ျပႏုိင္ခဲ့ေသးသည္ကုိ ေထာက္ထား၍ မူအားျဖင့္ စိတ္ကူးခ်င္း၊ ဦးေႏွာက္ခ်င္း တူေနျပန္သည္ဟု ဆင္ေျခတမ်ိဳးႏွင့္ဘ၀င္ျမင့္စရာ႐ွိပါေသးကလား။

ဆုိလုိသည္ကား ဒုိ႔မွာ ေငြႏွင့္စက္ကရိယာပစၥည္းမျပည့္စံုလုိ႔သာ လက္ကမပါႏုိင္ေပမဲ့ စိတ္ကူး ဥာဏ္ခ်င္း ေတာ့ ေ႐ွ႕ကေနပီး အႏွစ္တရာ၊ ႏွစ္ရာေစာေစာႀကီးကေတာင္မွ ေျပးျပႏုိင္ေသးရဲ႕ဟု ႀကံဖန္ၿပီး ေသြးႀကီး ခဲ့မိေသးသည္ ဟူလုိ။

*
(ဘိကၠမင္တာ၀ါ့)၏ေခါင္ေပၚ႐ွိ ေကာက္ေတးခန္းေဆာင္၏ေလသာလက္ရမ္းမွညေနေနရီၿဖိဳးဖ် အခ်ိန္ကစ၍ ၾကည့္ရင္း... ၾကည့္ရင္းပင္ တိမ္ထု ကဗၺလာ ဂြမ္းပံုလႊာႀကီး ဖံုးလႊမ္းလုိက္ျခင္း ခံရေသာေၾကာင့္ မုိးထုိး အေဆာက္ အဦး မ်ားသည္ တိမ္လႊာျပင္တြင္ နစ္၀င္ေပ်က္ကြယ္သြားၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာ ခၽြန္ခၽြန္မားမား အျမင့္ဆံုး ျပႆဒ္ ထိပ္ဖ်ားလုိ ဟာႀကီးေတြသာ တိမ္လႊာ၀မွ တစတစျပဴထြက္ကာ ထုိးထုိး ေထာင္ေထာင္ က်န္ေနရစ္ သည္ကုိ ေတြ႕ရေလေတာ့သည္။

တခဏၾကာေသာအခါ ျဖဴေဖြးေသာ တိမ္လႊာမ်ားကုိ ညဥ့္ေမွာင္ကမၺလာနက္ႀကီးကတဆင့္ လႊမ္းၿခံဳ လုိက္ျပန္ ပါသည္။ ထုိေသာအခါ၌ အျဖဴႏွင့္အမဲနဘမ္းပဲြကဲ့သုိ႔ သူႏုိင္ငံ ႏုိင္လံုးေထြးေနဆဲ တခဲနက္ ေသာ ၀င္း၀င္း လက္လက္ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္မီး အေရာင္မ်ားက ၾကား၀င္ၿပီး ေနရာယူလုိက္ျပန္ပါသည္။

ေနာက္ခံအမဲႏွင့္ တိမ္လႊာျဖဴက်ဲက်ဲတုိ႔ ရစ္ဆုိင္းေနေသာ အေဆာက္အဦးတုိ႔၏ မ်ားစြာေသာ ျပဴတင္း ေပါက္ကေလးေတြမွာ ၀င္းလက္ေသာ အေရာင္ေတြ ေတာက္ေျပာင္လာသျဖင့္ မီးေရာင္စံု ပေဒသာပင္ႀကီး ေတြ ကုိ စီကာစီကာ ကြက္လပ္မ႐ွိျပည့္ေအာင္ ခ်ထားသကဲ့သုိ႔ေတြ႕ရျပန္ပါသည္။

ဤအခါ၌ကား... ဒုိ႔ဗမာေရဒီယုိမွ ေန႔တုိင္းၾကားရၿမဲျဖစ္ေသာ (ဘံု...ေဆာင္ျမင့္ စိန္ေၾကာင္နီလာ ဖာလ္႐ွိန္ေလညီးလုိ႔...လုိ႔...လင္း...)ဆုိေသာ ေရကင္းသံ႐ွည္ေတးသြားကုိ ေျပး၍အမွတ္ရမိျပန္ပါသည္။
သိၾကားမင္းႀကီး ကလည္း နကင္းႀကီးနဲ႔ ဘယက္တန္ဆာဓါြဒယာဆင္ထားေသာ နတ္သမီးေတြ တဖက္ ငါးရာ ရံ၍ ခံစားေနေသာ ပံုသ႑ာန္၊ နတ္ျပည္နတ္႐ြာက နတ္ကာလသား၊ နတ္မယ္လ်၊ ေဒ၀စၦရာ သူဇာမ်ိဳးႏြယ္ေတြကုိ ဒါနကထာေဟာခန္း၏ က်မ္းဂန္ပါဠိလာ႐ွိသည္ႏွင့္အညီ ႐ုတ္ခနဲဆုိ ေတာ့ နတ္တန္ဆာ ေတြ သြားလာကူးသန္းေနသည္ကုိမ်ား ျမင္ရၿခိမ့္မလား...ဟု အထင္မွားစရာ၊
သုိ႔ရာတြင္ ေဘာင္းဘီ႐ွည္၊ ဘြတ္ဖိနပ္ နကၠတုိင္ႏွင့္ 'လူထီး'ျဖဴႀကီးေတြကုိကား၊ ကုိယ့္ထက္အဆမတန္ ေသးငယ္ေသာ ခံုျမင့္ေဒါက္ဖိနပ္ကေလးေတြစီးၿပီး တ႐ုပ္ေျခေသးမနီးနီး ဒုကၡႀကီးစြာခံ၍ အလွျပင္ထားေသာ ဆံေလးတုိေကာ့ေကာ့ ေကာက္ေကာက္ႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ ဂါဂရာ၀တ္၊ 'လူမ' ျဖဴျဖဴ ေတြကုိ၎၊ ျမင္ေနရေသာေၾကာင့္သာ ဤ႐ြာကား...
နတ္႐ြာ မဟုတ္ လက္ေတြ႕လံု႔လ၀ိရိယအႀကံဥာဏ္ေ႐ွးေဆာင္ဖန္တီးထားေသာ လူ႔ရြာ အေမရိကန္ လူမ်ိဳး တုိ႔၏ နယူးေယာက္ေခၚေသာ ႐ြာႀကီးသာျဖစ္သတည္းဟု ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ သတိထား လုိက္ရပါသည္။

ေအာက္ေျခ လမ္းမႀကီးေပၚမွာေတာ့ လမ္းေဘးတဖက္တခ်က္မွ စိန္ႀကိဳးသြယ္ေတြကုိ အစင္းလုိက္ ခ်ထားသလုိ... ျဖဴ ၀င္း၀င္းမီးပြင့္မ်ား ႏွစ္သြယ္႐ွက္၍ တဆက္တည္း ေပ်ာ္မဆံုးေအာင္ ေတြ႕ျမင္ရပါ သည္။
ထုိ ျဖဴ၀င္း၀င္း စိန္ႀကိဳး သြယ္မီးတန္းႀကီးမ်ားမွာ တခါတခါလည္း နီနီရဲရဲပတၱျမားဆဲြႀကိဳးသြယ္ေတြ အလား၊ နီ၀င္း၀င္း အေရာင္ ကုိ ေျပာင္းသြားတတ္၍ ယင္းတေမွ်ာ္တေခၚႀကီးလံုးလံုးပင္ အခ်က္ညီညီနီ လုိက ္ျဖဴလုိက္ ႏွင့္ ျဖတ္ကနဲျဖတ္ကနဲအေရာင္ေျပာင္းလ်က္ ႐ွိေတာ့သည္။

ထုိသုိ႔ မိနစ္ပုိင္းႏွင့္ခ်ိန္ဆ၍ အခ်က္က်က် နီလုိက္ျဖဴလုိက္ျဖစ္ေနေသာ မီးလံုးတန္းႀကီးေတြမွာ ကုန္ပစၥည္း ေရာင္းစရာ၊ ေၾကာ္ျငာေနေသာ မီးမ်ားမဟုတ္ပါသြားလမ္းလမ္းလာေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ကုိမီးေရာင္ႏွင့္ အခ်က္ျပ ညႊန္ၾကားေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ လမ္းတကာ လမ္းတကာတုိ႔တြင္ ေရအယဥ္ကဲ့သုိ႔ သြင္သြင္ စီးဆင္း ေနေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က လူသားရဲယာဥ္ အရာ႐ွိတုိ႔ကဲ့သုိ႔ လက္႐ံုး ႏွစ္ဖက္ အားကုိး ၍ ညႊန္ၾကားခ်က္ မေပးရေတာ့ပါ။ မ်ားလွစြာေသာ လမ္းေဒါင့္တုိင္း လမ္းေဒါင့္တုိင္းသာ ရဲ ယာဥ္အရာ႐ွိ တုိ႔က လက္ျပေနရမည္ဆုိလွ်င္ အေမရိကန္ တႏုိင္ငံလံုးအတြက္ ရဲယာဥ္အမႈထမ္းေပါင္း လံုေလာက္ေအာင္ ခန္႔ထားရန္ မည္မွ်စရိတ္ႀကီးေလး မည္ကုိ တြက္ခ်က္၍ မီးျဖဴနီႏွင့္ အခ်က္ ျပညႊန္ၾကား ျခင္းျဖင့္ သက္သာလြယ္ကူေအာင္ တည္ထြင္ စီမံထားျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

စံနစ္တက် စီမံသူတုိ႔က စီမံသြားသေလာက္ ေနာက္မွ လုိက္၍ စည္းကမ္းကုိ႐ုိေသစြာ က်င့္သံုးၾက ေသာ လူထု ၏ စိတ္ေနအထက္တန္း က်မႈေၾကာင့္လည္း ဤမွ်ခရီးေရာက္သည္ဟု ဆုိရေပမည္။ အသက္မ႐ွိေသာ မီးလံုး ကေလးမ်ားက စံနစ္တက်နီလုိက္လွ်င္ ေျပးေနေသာကားေတြ လူေတြက စံနစ္တက် ရပ္လုိက္သည္။ မီးလံုး ကေလးမ်ား ျဖဴလုိက္လွ်င္ စံနစ္တက် ဆက္ေမာင္းသြားၾကသည္။
လန္ဒန္ၿမိဳ႕မွာ ဆုိလွ်င္ မီးေရာင္သံုးမ်ိဳးထား၍ပင္ ေပးေသးသည္။ အျဖဴႏွင့္အနီ အကူးတြင္ ၾကားမွာ အ၀ါေရာင္ မီးလံုးတလံုးထားပါေသးသည္။ အ၀ါေရာင္ လင္းေပးျခင္း၏ အဓိပၸါယ္ကား သြားရန္ႏွင့္ ရပ္ရန္ ျပင္ဆင္ ဘုိ႔ ႏိႈးေဆာ္ျခင္းအထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ပါသည္။ နယူးေယာက္မွာေတာ့ အနီႏွင့္အျဖဴ ႏွစ္ မ်ိဳးဘဲ သံုးေတာ့သည္။ ၾကားက အ၀ါေရာင္ကုိ ေအာင္သြယ္မခုိင္းေတာ့ေပ။

ယာဥ္ေမာင္း သမားႏွင့္ လူထုကလည္း အသက္မ႐ွိေသာမီးေရာင္၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ကုိ မည္မွ်႐ုိေသစြာ လုိက္နာ သနည္းဆုိလွ်င္ လမ္းအကူးမွာ ဘယ္ကားမွမေတြ႕ဘဲ မိမိကားတစင္းဘဲ ႐ွိ ေနေသာ အခ်ိန္မ်ိဳး မွာပင္ မီးနီလုိက္လွ်င္ ဆက္မေမာင္းဘဲရပ္ေပးသည္။ မီးျဖဴလာေသာ အခါမွ ေအးေအးေဆးေဆး ဆက္ေမာင္း သြားပါသည္။
အရက္မူးသမားတဦးတေလက တခါတရံ ခုိး၍ေမာင္းလုိက္မိလွ်င္လည္း ဘယ္ဆီက ဘယ္နည္းႏွင့္ ျမင္လုိက္ သည္မသိ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ တဒုိင္းဒုိင္းႏွင့္ အေျပးစုိင္းလုိက္လာေသာ ရဲယာဥ္အရာ႐ွိ အား ကားေမာင္း လုိင္စင္ စာအုပ္ကုိထုိးေပးၿပီး အနည္းဆံုး ဆယ့္ငါးေဒၚလာဒဏ္ခ်ခံရပါသည္။

အဲဒီလုိနယူးေယာက္၏ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းကုိ ၾကည့္႐ႈစဥ္းစားေနဆဲ၌ အခ်ိန္ၾကာေညာင္းလာၿပီးျဖစ္၍ တည္းခုိရာ ဟင္နရီဟတ္ဆင္ ေဟာ္တယ္သုိ႔ ျပန္ခဲ့ၿပီး ခရီးပင္ပန္းမႈကုိ အနားယူေနပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ အနားယူခြင့္ မရႏုိင္ေသးပါ၊ မ်ားမၾကာမီ တံခါးေခါက္သံတခုေပၚလာ၍ တံခါးထဖြင့္ေပးလုိက္ေသာအခါ ညေနက ဦးခင္မွ တဆင့္ တယ္လီဖုန္းႏွင့္ အေၾကာင္းၾကားထား ေသာေၾကာင့္ ဗုိလ္ႀကီးသိန္းေဆြတုိ႔ လူတသုိက္ ေရာက္လာ ၾကသည္ ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

ဗမာေတြပီပီ ေတြ႕ေတြ႕ခ်င္း ေဟးလား ၀ါးလားႏွင့္ အားပါးတရ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆုိလုိက္ၾကသည္မွာ တခန္းလံုး ပြက္ေလာ႐ုိက္သြားေတာ့သည္။ ဤလူစုထဲမွာ သူမ်ားထက္ထူးေသာ ဗုိလ္ႀကီးသိမ္းေဆြ၏ အသံကား အျမင့္မွ လိမ့္က်လာေသာ ေၾကးလင္ဗန္းသံႏွင့္ နင္လားငါလား ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။

ေပါက္ေပါက္ေလွာ္သံကဲ့သုိ႔ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ေျပာေနေသာ သူ၏စကားေတြထဲမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ ယူျပ ရလွ်င္ သူ႕မွာသံုးစဲြစရာ ေဒၚလာ လံုေလာက္ မရသျဖင့္ အဆင္သင့္ ေရာက္လာေသာ ကိတၱိမ အေမဆီက ေတာင္းယူ လုိက္ရဦးမည္တဲ့ ကဲ ...ဘယ့္နဲ႔ လုပ္ရမလဲသူ႔ ပုသိမ္ထီး ထုတ္ အေကာက္ ေဆာင္းဘုိ႔ ေနေန သာသာ ထပ္ေတာင္ မုန္႔ဘုိးေပးရဦးမွာပါကလား။

စာေရးသူ သတိမထားမိလုိ႔ပါ။ ဟုတ္ေတာ့လည္း အဟုတ္သာဘဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂-ႏွစ္ ၃-ႏွစ္ကစၿပီး ခင္ဗ်ားတုိ႔ သားသမီး တေယာက္ မွ မ႐ွိဘဲဥစၥာ ကၽြန္ေတာ့ကုိဘဲ ေမြးစားၾကပါဗ်ာဟူ၍ေတြ႕သမွ် အခ်ိန္တုိင္းသူ႔ကုိ ကိတၱိမသား အျဖစ္ ေမြးစားရန္ နားပူေနသူျဖစ္ပါသည္။  စာေရးသူက သားဒီေလာက္ အ႐ြယ္ငယ္ငယ္ ကေလး ကုိ ေမြးစားလုိ႔ ျဖစ္မွျဖစ္ပါမလားဟု စဥ္းစားေနဆဲ႐ွိပါသည္။
ထုိ႔ေနစက္ ဗုိလ္ႀကီးသိမ္းေဆြမွအစ ဦးသန္းျမင့္ႏွင့္တကြ ေမာနင္ဆုိက္ ပါတီမွ႐ွိၾကေသာ အေမရိကန္ ျပည္႐ွိ ဗမာမ်ား အသင္းသားမ်ား ကသာ နက္ဖန္ညစာ အတြက္ ဖိတ္ၾကားၾကသျဖင့္ လက္ခံလုိက္ရပါသည္ ဗုိလ္ႀကီးသိမ္းေဆြ ကား လူပင္ငယ္ေသာ္လည္း လူငယ္ဟုတ္ႀကီးထဲကပင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ အပါးေတာ္ ၿမဲ ရန္ကုန္ခ႐ုိင္ ဖဆပလ အဖဲြ႕ႀကီး၏ ဥကၠဌလည္းျဖစ္ဘူးသူ ဧရာပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္ေစကာမူ မာန္မာန မ႐ွိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ေနတတ္သူျဖစ္ပါသည္။

သူ႔ေခါင္းေဆင္၏ ဖိတ္ေခၚေကၽြးေမြးေသာ ထမင္းစားပဲြကား သူ႔လူသုိက္ႏွင့္သူ မည္မွ်ဆူပူ ပြက္ေလာ ႐ုိက္လုိက္ ဦးမည္ဆုိသည္ကုိ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ စဥ္းစားထားလုိက္မိပါသတည္း။

*
ဧည့္သည္မ်ား ျပန္သြားေသာအခါ၌ ည ၁၀-နာရီပင္ ႐ွိေနပါၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အိပ္ရာတြင္ အေညာင္းေျပ လွဲလုိက္ သည္တြင္ ေခါင္းရင္းစာၾကည့္ မီးအိမ္ေအာက္ တယ္လီဖုန္းအနားမွ စာအုပ္ တခုတင္ထားသည္ကုိ ေတြ႕ရေသာ ေၾကာင့္ ဆဲြယူၾကည့္မိရာ ဟင္နရီဟတ္ဆင္ ဟုိတယ္မွ တပါတ္ တႀကိမ္က် ထုတ္ေ၀ေသာ ေပ်ာ္ပဲြ ႐ႊင္ပဲြႏွင့္ သြားလုိရာသြားဘုိ႔ လမ္းညႊန္စာအုပ္တခုျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ မဖတ္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ ေနာက္တေန႔ မနက္ေစာေစာ အိပ္ရာမွႏုိးရာ ႐ုတ္တရက္မထေသးဘဲ၊ အနီး႐ွိ ထုိစာအုပ္ကုိ ဆဲြဖြင့္ၾကည့္လုိက္မိပါသည္။ တၿမိဳ႕လံုးကုိ က်ိဳက်ိဳၾကားၾကားမက်န္ သြားလုိရာ သြားႏုိင္ရန္ လမ္းမ်ား အကြက္ခ်၍ ညႊန္ၾကားထားသည္။ ဘတ္စ္ကား လမ္းညႊန္၊ ေျမေအာက္မီးရထားလမ္းညႊန္၊ တည္းခုိရာ ေဟာ္တယ္ေပါင္းစံု လမ္းညႊန္၊ စားလုိရာစားေသာက္ဆုိင္ လမ္းညႊန္၊ ၾကည့္လုိရာ ႐ုပ္႐ွင္-ျပဇာတ္- တီး၀ုိင္းလမ္းညႊန္၊ လည္ပတ္ ၾကည့္႐ႈလုိရာ ျပတုိက္-စာၾကည့္ တုိက္မ်ားႏွင့္တကြ အျခားေသာ ေရာက္သင့္ ေရာက္ထုိက္သည့္ေနရာ ဌာနမ်ားကုိ ႐ုပ္ပံု ဘေလာက္မ်ားႏွင့္ ညႊန္ၾကားျပသထားပါသည္။

ထုိစာအုပ္ကုိ လွန္လုိက္ေသာ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေ႐ွးဦးစြာ ေတြ႕ျမင္ရေသာအရာမွာ ယခုအပတ္မွစ၍ ႐ံုတင္ေသာ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားမ်ား အမည္ႏွင့္ျပေသာ ဇာတ္႐ံုမ်ား၊ ျပဇာတ္အမည္ႏွင့္ ႐ံုအမည္စာရင္း၊ စတိတ္႐ိႈး ေခၚ ႐ုပ္႐ွင္ျပဇာတ္ပါ ပူးတဲြျပေသာ႐ံုမ်ားျဖစ္ေနပါသည္။

စာေရးသူ ေရာက္ေတာ့ ေန႔ရက္က ျပသေနေသာ ႐ံုမ်ားမွာ ၄၇-လမ္း႐ွိ ဘာရီမုိးသီေရတာ႐ံုတြင္ (ဖုိးပုိစတာ) ၄၅-လမ္းအေနာက္ ဘေရာ့ေ၀း႐ွိ ျမဴးဇစ္ေဘာက္စ္သီေရတာ႐ံုတြင္ ' သမြန္းအစ္ဘလူး' ဆုိေသာ ျပဇာတ္မ်ား ျပသလ်က္႐ွိပါသည္။ ႐ံုတင္ခမွာ ဗမာေငြ ၂၀-နီးပါးက ေျခာက္က်ပ္ေလာက္ အထိ၊ တန္းခဲြ ထားပါသည္။ စတင္ျပသေသာ အခ်ိန္မွာ ၈-နာရီ မိနစ္ ၄၀-မွစပါသည္။
ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားတဲ့ မီထ႐ုိပုိလီတန္ ေအာ္ပရာေဟာက္စ္ကာေနဂ်ီ ေဟာလ္တုိ႔ဆုိတဲ့ ေအာ္ပရာကပဲြ ႐ံုႀကီးမ်ား အျပင္ နာမည္ေက်ာ္ အတီး၀ုိင္းမ်ားကုိသာ အသားေပး၍ သပ္သပ္တီးျပ ေသာ ႐ံုမ်ားကလည္း ႐ွိပါ ေသးသည္။ (ျမဴးဇစ္ကယ္)ရယ္လုိ႔ အမည္တတ္သည္။ သူတုိ႔ ႐ံု၀င္ေၾကးက ပုိလုိ႔ပင္ ႀကီးပါေသးသည္။ ဗမာေငြ ၃၀ိ ေက်ာ္ က ၆၀ိ ေက်ာ္အထိ တန္းခဲြလ်က္ထားပါ သည္။

ဤတီး၀ုိင္း႐ံုမ်ားကေတာ့ ၄၄-လမ္း႐ွိ 'စိန္ဂ်ိန္းသီေရတာ' ၅၆-လမ္းသီေရတာ။ ၄၅-လမ္း ' ႐ိုင္ရယ္သီေရတာ' ၄၄-လမ္း၊ 'မဂ်စ္စတိတ္သီေရတာ။ လမ္း ၅၀-ဘေရာ့ေ၀း ' ၀င္တာဂါဒင္ '။ ၄၅-လမ္း ' အင္ပီးရီးရယ္ ' သီေရတာ တုိ႔ျဖစ္ၾကရာ၊ ထုိေနရာ တ၀ုိက္တြင္ ဤလုိတီး၀ုိင္း႐ံုမ်ိဳးေတြ စုၿပံဳ ေနၾကသေလာက္၊ ၾကည့္႐ႈ အားေပးသူ ေတြကလည္း တုိးမေပါက္ေအာင္ ဒုႏွင့္ေဒးမ်ားၾကလုိ႔သာ တည္တံ့ ခုိင္ၿမဲ ေနျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္ဟုေတြးမိပါသည္။

ဗမာျပည္မွာမ်ား ႐ြာစားႀကီး စိန္ေဗဒါတုိ႔၊ ဆရာစိန္ႀကီးတုိ႔လုိနာမည္ေက်ာ္ ဆုိင္း၀ုိင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ စႏၵယား၊ မယ္ဒလင္၊ ဘင္ဂ်ိဳ၊ တေရာ၊ ေဂါေဂါဂြီဂြီေတြ ပါ၀င္ေသာ ကာလေပၚတီး၀ုိင္းဆရာ နာမည္ေက်ာ္မ်ားကုိပါ ဘယ္ေသာအခါကမွ ကဇာတ္ ဇာတ္ေတြႏွင့္ မေရာမစပ္ဘဲ သီးသန္႔႐ံု၀င္ခ ေပးၿပီး ၾကည့္႐ႈအားေပးေလ့ မ႐ွိခဲ့ၾကသည္မွာ ၀မ္းနည္းစရာႀကီးပါ။ ဗမာျပည္က ဂီတဆရာေတြအဘုိ႔ တဘမ္း႐ံႈးလ်က္႐ွိေနပါသည္။

႐ုပ္႐ွင္ႏွင့္ ျပဇာတ္-ကဇာတ္မ်ား ေပါင္းဖဲြ႕ျပသေသာ ႐ွိမ်ားလည္း႐ွိပါသည္။ ထုိ႐ံုေတြမွာ (၇) ရိပ္သာ လမ္းႏွင့္ လမ္း ၅၀-ေဒါင့္တြင္႐ွိေသာ ဒီသီေရတာ႐ံုတြင္ 'ဒရမ္းဘုတ္'ေခၚေသာဇာတ္ကား၊ ဘေရာ့ ေ၀း ပါရာေမာင့္ သီေရတာတြင္ ' ဂ်မ္းပင္းခ်က္ ေခၚဇာတ္ကားႏွင့္။ ၆-လမ္းရိပ္သာႏွင့္ လမ္း ၅၀ေဒါင့္တြင္႐ွိေသာေရဒီယုိ စီတီျမဴးစစ္ေဟာလ္ေခၚ သူတုိ႔ဆီက အေက်ာ္အေမာ္ျဖစ္ေသာ ႐ံုႀကီးမ်ား မွာေတာ့၊ နာမည္ေက်ာ္ ေရာဘတ္ေတလာႏွင့္၊ အယ္လစ္ဇဘက္ေတလာတုိ႔ပါ၀င္ေသာ အုိင္ဗင္ဟုိ ဇာတ္ကားႀကီးမ်ား ပထမ အပတ္ျပသ လ်က္႐ွိေနပါသည္။ ႐ံု၀င္ေၾကးမွာ ဗမာေငြ ၁၀ိ-ခန္႔ တန္းခဲြမ႐ွိ။ သုိ႔ေသာ္ေ န႔ပဲြမ်ားတြင္ ေစ်းေလွ်ာ့ ျပတတ္သျဖင့္ ၇..က်ပ္ ေလာက္က်ပါသည္။

အဲသည္ေရဒီယုိစီတိက အုိင္ဗင္ဟုိ ဇာတ္ကားကုိေတာ့ သဘက္ခါ ၀ါ႐ွင္တန္မသြားခင္၊ ဒီေန႔ ေန႔ပဲြ မွာဘဲ ၾကည့္သြားဦးမည္ဟု စိတ္ကူးထားလုိက္ပါသည္။
႐ုပ္႐ွင္ကားသာ သပ္သပ္ျပသေသာ ႐ံုေပါင္းကလည္း မနည္းလွပါ။ ၄၆-လမ္း ၀ိတုိရိယ သီေရတာ႐ံု တြင္ ' အပဲယား တရီဒက္ 'ေခၚဇာတ္ကား။ ၅၁-လမ္း ကပီတယ္ သီေရတာတြင္ကဲရီ။ ၄၆ လမ္းဂလုပ္ ႐ံုတြင္ ' ဒုန္႔ဘရားသား တူးနီက္ '။ ၅၇-လမ္း ေနာ္မာဒီ႐ံုတြင္ အင္ကုိးရား။ ၄၅လမ္း ဂုိးစတိတ္ သီေရတာတြင္ ဂလုိးရီအယ္လီ။ ၄၇လမ္း ေမပဲယား႐ံုတြင္ ဟုိက္ဒနန္း။ ၎မွာ ဂယ္ရီကူးပါးပါ၀င္၍ ၅၂ ႏွစ္ အကယ္ဒမီ ဆုရေသာဇာတ္ကားျဖစ္သည္။

၅၂လမ္း ထရမ္းေလာက္ဇ္၊ 'ဟုိက္ထရမ္ဆန္ '၊ ၅၉လမ္း ဘာရီဂ်ံဳး၌ 'အုိင္လန္းရီဘုိ႔'၊ ၅၇လမ္း ဆပ္တြန္သီေရတာ၌ 'သမင္အင္၀ွိဳက္ဆု'၊ ၅၅လမ္း ပေလးေဟာက္တြင္ 'မစၥဂ်ဴလီ၊ ၅၈လမ္း၊ ဖုိင္းအတ္သီေရတာတြင္ 'ေအာက္စေအာ့သအုိင္လန္း'၊ ၄၅လမ္း႐ွိ ကရိဘာရီးရင္း သီေရတာတြင္ ေ၀ါလ္ဒစၥနီ ၏ '၀ါတာဘား' ကားတြန္းနဲ႔ စတုိးရီးေအာ့႐ုိဘင္ဟု ဇာတ္ကား၊ ၄၅လမ္း ဘေရာ့ေ၀႐ွိ အက္စတား သီေရတာ`၌ 'စတုိးရီးေအာ့ ၀ုိင္းလ္႐ုိးဂ်ား ' ၅၈လမ္း ပဲရစ္သီေရတာ ' စတ ႐ုိင့္၀မ္'၊ ၄၉လမ္း၊ ၀ါလ္သီေရတာ မွာ 'စတေရာလား'၊ ၅၇လမ္း ကာေနဂ်ီ ေရတာတြင္ 'သရီးဆင္းနား'၊ေမဒီဆင္ အဇင္းႏူး႐ွိထရန္းေလာစ္မွာ '၀ွိဳက္ေကာ္ရီဒါ' စေသာ မ်ားလွစြာေလထည့္မွ ႐ုပ္႐ွင္ကားေတြကုိ ျပသေနေသာ အသံထြက္ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုမ်ား ျဖစ္ၾက ပါသည္။

ဤသည္တုိ႔ကား 'ကြင္း' 'ဘေရာင့္စ' 'ဘ႐ုပ္ကလင္' စေသာ ရပ္ကြက္မ်ားလည္းမပါ။ နယူးေယာက္ မဟတၱန္ ကၽြန္း၏ အထက္ပုိင္းႏွင့္ ေအာက္ပုိင္း ရပ္ကြက္မ်ားလည္း မပါေသးဘဲ အလယ္ပုိင္း ရပ္ကြက္ႀကီးတခုထဲမွာ ႐ွိေနေသာ ျပဇာတ္႐ံု၊ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုမ်ားသာ ျဖစ္ပါေသးသည္။ စာေရးသူသည္ နယူးေယာက္တြင္ သံုးလခန္႔ ေနမိေသာ အခါမူကား ထုိမွ်ေလာက္မ်ားျပားတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေတြမွာ ဤမွ် ေလာက္မ်ားျပားတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္ကား ေတြကုိ ေသာက္ေသာက္လည္းေအာင္ ျပေနၾကေလာက္ ဇာတ္ကားတုိင္း၊ ဇာတ္ကားတုိင္း ကားေကာင္းေတြခ်ည္း မဟုတ္ဘဲ ဗမာျပည္မွာလုိပါဘဲ၊ ကားေကာင္းေရာ၊ ကားညံ့ပါေသာ ေကေရေကာေတြ႕ေနရသည္ႏွင့္မျခား ဇာတ္ကား အစုပ္အခ်ာ ဆားမပါေသာ ဟင္းလုိ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ ေတြလည္း အမ်ားႀကီးဘဲေတြ႕ရပါသည္။ တခုေတာ့႐ွိပါသည္။

သူတုိ႔ဆီက 'ခ်ာ'ေသာ ဇာတ္ကားသည္ ေစ်းေပါေပါရေသ နာမည္မ႐ွိေသးသူ ဇာတ္ကားသည္ ေစ်းေပါေပါရေသာ နာမည္မ႐ွိေသး ဇာတ္လုိက္မ်ားႏွင့္ အဆီအေငၚ မတဲ့ေသာ ဇာတ္လမ္းတုိ႔ ေၾကာင့္ ညံ့ဖ်င္းစုပ္ခ်ာေနသည္ျပင္ မံႈျခင္း၊ တံုျခင္းႏွင့္ ေအာက္ေတာ့ဖုိးကပ္မျဖစ္ ၾကည့္မရေအာက္ ျဖဴလြန္းမဲလြန္းျခင္းမ႐ွိ၊ အသံထြက္ေသးခ်ည္တလွဲ႔၊ တုန္ခ်ည္တခါမ႐ွိ ဓါတ္ပံု၏ၾကည္လင္ျခင္း အသံထြက္ မွန္ကန္ျခင္းစေသာ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကား၏ အဂၤါအစိပ္အပုိင္းမ်ားကုိ လူတန္းေစ့ေအာင္ ေမြးဖြား ေပးလုိက္ ပါသည္။

ေနာက္ၿပီး ႐ွိပါေသးသည္။ ယခုရယ္ တပါတ္ အတြင္းတြင္႐ွိေသာ ျမဴးဇစ္စတာဒီရမ္ ကြန္ဆတ္တုိ႔ကုိ လည္း ဘယ္လမ္းသယ္႐ံုမွာ ၀င္ေၾကး ဘယ္ေလာက္ႏွင့္ သြားၾကည့္ႏုိင္သည္ဟူ၍၎။ ယခုတပါတ္ အတြင္း အစီအစဥ္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ကစားခုန္စားျခင္း ဆုိင္ရာမွ ေနရာဌာနအခ်ိန္ နာရီႏွင့္ ၀င္ေၾကး အခေငြပါ သတင္းေပး ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကုိ၎၊ျမင္းပဲြ၊ ႐ြက္ေလွလြင့္ပဲြ၊ အေပ်ာ္ငါးမွ်ားပဲြ၊ ေရပန္းစီပဲြ၊ တယ္လီေဗ႐ွင္း ႐ုပ္ေဖာ္အသံလႊင့္ဌာနႀကီးမ်ားႏွင့္ ၎တုိ႔၏ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ အျခား က်န္႐ွိေနေသးေသာ ဥယ်ာဥ္ျပပဲြ၊ ပန္းပဲြ စသျဖင့္ ျပပဲြၿပိဳင္ပဲြမ်ိဳးစံုတုိ႔ကုိလည္း တခုမက်န္ ထုိစာအုပ္တြင္ေဖာ္ျပထားပါေသးသည္။

ထုိအခ်ိန္အခါမွာ ႏွင္းခဲမ်ားကင္းစင္ခ်ိန္ သူတုိ႔ဌာနီ၏ ေႏြရာသီျဖစ္ေန၍လည္း လြင္ျပင္ ေပ်ာ္ပဲြ႐ႊင္ပဲြ ေတြ အထူးဘဲ မ်ားျပားေနခုိက္ျဖစ္ပါသည္။ ပင္လယ္ကမ္းစ ေရခ်ဳးဆိပ္ေပ်ာ္ပဲြမ်ားမွာလည္း ထူးကဲ စြာစည္ကား လ်က္၊ ေပ်ာ္ပဲြ႐ႊင္ပဲြ သဘင္စံု အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ခ်ိမ့္ခ်ိမ့္မႊမ္းေနေသာ အခုိက္မ်ားေနခုိက္ျဖစ္ပါ သည္။ ပင္လယ္ ကမ္းစ ေရခ်ိဳးဆိပ္ေပ်ာ္ပဲြမ်ားမွာလည္း ထူးကဲစြာ စည္ကားလ်က္ ေပ်ာ္ပဲြ႐ႊင္ပဲြသဘင္ စံုအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ၿခိမ့္ၿခိမ့္မႊမ္း ေနေသာ အခုိက္အတန္႔ျဖစ္ေနပါသည္။ ဘ႐ုတ္ကလင္အရပ္႐ွိ အတၱလန္ တိတ္ သမုဒၵရာေရျပင္ကုိ မ်က္ႏွာျပဳထားေသာ နယူးေယာက္လူထုႏွင့္ အနီးဆံုးျဖစ္၍ အထူးသျဖင့္ စည္ကား ႀကီးက်ယ္ လ်က္ ေပ်ာ္႐ႊင္ဘြယ္ အေကာင္းဆံုးေသာ ဌာနျဖစ္သည္ဟု အဆုိ႐ွိပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤမွ်မ်ားျပားလွစြာေသာ ေပ်ာ္ပဲြ႐ႊင္ပဲြစသည့္ ဌာနေတြကုိ ဘယ္လုိမ်ား ေစ့ကုန္ေအာင္ သြားၾကည့္  ရပါမလဲဟု ေတြးမရေလာက္ေအာင္ပင္ ႐ွိသြားပါေတာ့သည္။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

သူႀကီးမင္း (တုုံးဖလား) said...

စာေရးဆရာမ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးက စာေရးဆရာပီသတယ္။ ေတြ႔ကရာျမင္ကရာေတြကုိ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ေရးတတ္ မွတ္တမ္းတင္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ နာမည္ႀကီးခဲ့တာ ျဖစ္မယ္။