အခန္း (၃၅) အမွတ္တရ
လက္ဂရီး၏ အနားယူအခန္းသည္ ႀကီးက်ယ္လွသည္။ ထိုအခန္းသည္ တခ်ိန္က ခမ္းနားတင့္တယ္ လွစြာေသာ အဆင္တန္ဆာတုိ႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္ခဲ့ဖူးေစကာမူ ယခုအခါ အုိမင္းေဟာင္းႏြမ္းသည့္ အသြင္ကုိ ေဆာင္ေန၏။ အခန္းအတြင္း၌ ျမင္းကုန္းႏွီးမ်ား၊ ျမင္းဇက္ႀကိဳးမ်ား၊ ထမ္းပုိးႀကိဳး၊ ထမ္းပုိး တံစသည္မ်ား၊ ႏွင္တံမ်ား၊ အက်ႌမ်ားသည္ ဖ႐ုိဖရဲ ျပန္႔ႀကဲေန၏။ ထုိပစၥည္းမ်ားၾကား၌ လက္ဂရီး၏ ေခြးႀကီးမ်ား ႐ွိၾကသည္။
လက္ဂရီးသည္ မီးဖုိေဘး၌ ထုိင္လ်က္ေစာေစာပုိင္းက ထုိးခဲ့ႀကိတ္ခဲ့ရသျဖင့္ ဖူးေယာင္နာက်င္လာ ခဲ့ေသာ လက္သီးကုိ ေရေႏြးစိမ္ရန္အတြက္ ေရေႏြးစပ္ရင္း။
' ေခြးမသားဆမ္ဗုိ။ ဒီေကာင္ ၾကားက ၀င္ခ်တာ မဟုတ္ဖူး။ အေကာင္ႀကီး ဒီတပတ္ အလုပ္မလုပ္ ႏုိင္ဘဲ ေနအံုးမယ္။ ဒီေလာက္ အလုပ္လိႈင္ေနတဲ့ၾကားမ်ားကြာ'
တကုိယ္တည္းေျပာေန၏။
' ဒါေပါ့။ ႐ွင္လဲ ဒီလုိဘဲေပါ့'
လက္ဂရီး၏ ကုလားထုိင္ေနာက္မွ ကက္ဆီသည္ ေ႐ွ႕ဖက္သုိ႔ ေရာက္လာသည္။ ကက္ဆီသည္ ခပ္ေစာေစာကပင္ ေနာက္ဖက္တြင္ ေရာက္ေနခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။
' ေအာ။ မင္းကုိ။ ျပန္လာေသးသကုိးကြ'
' ဒါေပါ့။ က်ဳပ္ေနရာ က်ဳပ္ျပန္လာတာဘဲဟာ' ခပ္ေအးေအး ေျပာလုိက္သည္။
' ေတာ္စမ္းပါ။ မင္း သက္သက္ ပတ္တီး႐ုိက္ေနတာ။ ေအး၊ ငါ ေနာက္ဆံုးေျပာမယ္။ မင္း ဒီမွာ ေကာင္း ေကာင္း ေနခ်င္ေန၊ ဒါမွာ မဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သြားေနခ်င္ေန။ အဲဒီမွာဘဲ အဲဒါ ေဘနဲ႔၀င္ပီး အလုပ္လုပ္'
' အႀကိဳက္ပါဘဲ။ အခါတေထာင္ျပန္ေတာင္ ေနေသးရဲ႕။ ႐ွင့္ ေျခဖ၀ါးေအာက္ ေနတာထက္ေတာ့ ကၽြန္တန္းလ်ား က အခန္းက်ဥ္းထဲ သြားေနတာက ေကာင္းအံုးမယ္'
' ဒါေပမယ့္ မင္းဟာ ငါ့ေျခဖ၀ါးေအာက္မွာဘဲ ေနရမွာဘဲ။ ဒါကမွ သက္သာအံုးမယ္။ လာစမ္းပါ။ ငါ့ ေပါင္ေပၚ ထုိင္စမ္း။ ေျပာစရာ႐ွိလုိ႔' ကက္ဆီ့ခါးကုိ လွမ္းဖက္သည္။
' ဒီမယ္ ဆုိင္မြန္လက္ဂရီးသတိထားေနာ္' ကက္ဆီ၏မ်က္လံုးအစံုသည္ တလက္လက္ေတာက္ေန သည္။ ' ရွင္၊ ခု က်မကုိ လန္႔ေနၿပီမဟုတ္လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ ႐ွင္ အေၾကာင္း႐ွာအံုးမလုိ႔ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ ႐ွင္ သတိထား ေနာ္။ က်မ ခုအခ်ိန္မွာ ဘာကုိမွ ဂ႐ုစုိက္တာ မဟုတ္ဖူး။ သိရဲ႕လား' ကက္ဆီ သည္ ေနာက္ဆံုး စကား ကုိ လက္ဂရီးနားနားကပ္၍ ေလသံျဖင့္ ေျပာလုိက္သည္။
' သြားစမ္း၊ သြားစမ္း၊ မင္း ယုတ္မာေနတယ္ဆုိတာ ငါယံုတယ္' လက္ဂရီးသည္ ကက္ဆီကုိ တြန္း ပစ္လုိက္ၿပီး' ေဟး၊ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ကက္ဆီ။ မင္းငါ့ကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ရန္သူလုိ သေဘာထားခ်င္ ေနရ တာလဲ။ ခါတုိင္းလုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ခင္ခင္မင္မင္ မေနႏုိင္ရတာလဲ'
' ခါတုိင္းလုိ၊ ဟုတ္လား' ႐ုတ္တရက္ နာနာက်ည္းက်ည္း ေျပာလိုက္ေသးသည္။ ၿပီးလွ်င္ စကားစ သည္ျပတ္သြားသည္။
စင္စစ္ ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီးအေပၚတြင္ လႊမ္းမုိးႏုိင္စြမ္း႐ွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အမ္မလင္ကုိ ကက္ဂရီး ေခၚလာခဲ့သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ကက္ဆီသည္ မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ လက္ဂရီးႏွင့္ အျခင္း မ်ားခဲ့သည္။ ထုိအခါ လက္ဂရီး သည္ ကက္ဆီအား ေအးေအးေဆးေဆး မေနလွ်င္ ၀ါခင္းထဲပုိ႔၍ အလုပ္လုပ္ခုိင္းမည္ဟူေသာ စကား ကုိ ေဒါသတႀကီး ေျပာခဲ့ေလသည္။ ကက္ဆီသည္ မာနႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ ၀ါခင္း သုိ႔ ဆင္း၍ အလုပ္လုပ္မည္ဟု ရဲရဲရင့္ရင့္ ေၾက ညာခဲ့သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ သူသည္ ၀ါခင္းသုိ႔ တေန႔ ဆင္း၍ အလုပ္လုပ္ခဲ့ၿပီျဖစ္၏။
သည့္အတြက္ လက္ဂရီး အေနမေျဖာင့္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ စင္စစ္သူကုိယ္တုိင္ ကက္ဆီ့ ၾသဇာရိပ္က မလြတ္ ေျမာက္ ႏုိင္သည္ကုိ သူသိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ လုပ္ငန္းသိမ္းခ်ိန္ ညေနပုိင္းတြင္ ကက္ဆီ သည္ ၀ါခ်ိန္ရာ ေရာက္လာ ေသာအခါ လက္ဂရီးသည္ ကက္ဆီအား ေျပလည္ေျဖာင့္တန္းစြာ ဆက္ဆံႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစား ခဲ့ေသး၏။ သုိ႔ေသာ္ ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီးကုိ ခါးသည္းဟန္ အမူအရာ ျပခဲ့ ေလသည္။
ယခုလည္း ကက္ဆီ့စိတ္ သည္ ဦးေလးတြမ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အခဲမေက်ျဖစ္ေနဆဲ ႐ွိသည္။ သူ လက္ဂရီး ေနာက္သုိ႔ လုိက္ခဲ့သည္ကုိကား ဤကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ မခံမရပ္ျဖစ္ေနသည္ကုိ ထုတ္ ေဖာ္ျပသရန္ ျဖစ္သည္။
' ဒီမယ္ ကက္ဆီ။ ကုိယ္ကေတာ့ မင္းကုိ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ ေနေစ့ခ်င္တာဘဲ'
'႐ွင္ တဆိတ္႐ွိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေနဘုိ႔စကားဘဲ ေျပာတယ္။ ႐ွင္ကုိယ္တုိင္က်ေတာ့ ဘာလုပ္ ေနသလဲ။ ဒီလုိ အလုပ္လိႈင္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ႐ွင္ လူေတာ္တေယာက္ကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္တာဘဲ မဟုတ္ လား'
' ေအး၊ အမွန္ကေတာ့ ကုိယ္လြန္တာဘဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေကာင္ေတကုိ ပါစားေပးလုိ႔ေတာ့ မရဘူး။ ဆံုးမ ရမွာဘဲ'
' ႐ွင္ သူ႔ကုိ ဒီလုိဆံုးမစရာ မလုိဘူးထင္တယ္'
' ဘာရယ္။ က်ဳပ္မဆံုးမရဘူး၊ ဟုတ္လား။ ဒါျဖင့္ က်ဳပ္က ဘာလုပ္ရမွာဘဲ။ သူ ဒီလုိအ႐ုိက္မခံခ်င္ရင္ အေလွ်ာ့ ေပး လုိက္႐ံုဘဲေပါ့'
ထုိအခို္က္မွာပင္ တံခါးပြင့္လာၿပီး ဆမ္ဗုိ ၀င္လာသည္။ သူ႕လက္တြင္ စကၠဴထုပ္ကေလးတခုကုိ ကုိင္ထား သည္။
' ေဟ့ ေခြးေကာင္၊ ဘာလဲကြ'
' ေဟာဒီမွာ အေဆာင္လား၊ လက္ဖဲြ႕လားဘဲတခင္'
' ဘာကြ'
' တခ်ိဳ႕နီးဂ႐ုိးေတဟာ စုန္းမေတ၊ အထက္လမ္းဆရာေအာက္လမ္းဆရာေတဆီက အေဆာင္ေတ လက္ဖဲြ႕ေတ ေတာင္းပီးေဆာင္ေလ့႐ွိတယ္ တခင္။ သူတုိ႔အ႐ုိက္ခံရရင္ ဒါကုိ ေဆာင္ထားတတ္တယ္၊ ခုလဲ ဟုိ အေကာင္ႀကီး တူ႔လည္ပင္းမွာ ဒါကုိ ခ်ည္ထားတယ္'
လက္ဂရီးသည္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ား ျဖစ္သြား၏။ သူသည္ ဖုရားမဲ့ တရားမဲ့ ရက္စက္ယုတ္မာတတ္သူ ျဖစ္လင့္ ကစား အယူသည္းသူတေယာက္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ ဆမ္ဗုိ႔လက္က စကၠဴထုပ္ကုိ လွမ္းယူၿပီး ခပ္႐ြံ႐ြံေျဖၾကည့္သည္။ စကၠဴထုပ္တြင္းမွ ေငြဒဂၤါးတခုႏွင့္ ဆံပင္စသည္ထြက္လာ၏။ ဆံပင္သည္ မိမိ ၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကုိ ႐ုတ္တရက္ခ်ည္ေႏွာင္လုိက္ သလုိလက္ဂရီး ခံစားလုိက္ရ၏။
' အမယ္ေလး' လက္ဂရီးသည္ လက္ကုိမီးဟပ္ခံလုိက္ရသလုိ ေအာ္လုိက္ၿပီး လက္ထဲက ပစၥည္းကုိ လႊတ္ခ် လုိက္သည္ ' ဒါဘယ္က ရလာသလဲ။ ယူသြားစမ္း။ သြား သြား။ ခုခ်က္ခ်င္း မီးထဲ ထဲ့ပစ္ လုိက္' ေျပာေျပာ ဆုိဆုိ မီးဖုိတြင္းသုိ႔ လွမ္းပစ္ထဲ့လုိက္သည္။ ' ေခြးေကာင္၊ မင္း ဒါကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ယူလာရတာလဲ'
ဆမ္ဗုိ သည္ ပါးစပ္အဟသားျဖင့္ တအံ့တၾသျဖစ္ကာ ေနရာတြင္ ရပ္ေန၏။ ထုိေနရာမွ ထြက္ခြာ ေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ ကက္ဆီပင္ ေျခလွမ္းတုန္႔သြားၿပီး ေနာက္ဖက္သုိ႔ လွည့္ၾကည့္ေနမိ၏။
' ေနာက္ကုိ မင္း ဒီလုိဟာေတြ ယူလာရင္အသိဘဲ' လက္ဂရီးက လက္သီးကုိလႈပ္၍ ေျပာဆုိသည္။
ဆမ္ဗုိသည္ ေနာက္ဆုတ္သြားရင္း က်ေနေသာ ဒဂၤါးကုိ ေကာက္ယူၿပီး အျပင္ဖက္သုိ႔ လႊင့္ပစ္လုိက္ သည္။
လက္ဂရီး သည္ ဆမ္ဗုိမ႐ွိေတာ့မွပင္ သူ႔ကုိယ္သူ ႐ွက္သြားသည္။ ထိတ္လည္း ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ ေန၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ ဘာမွ် မဟုတ္သည့္အေရးကိစၥမွ်ႏ်င့္ သူ႔ကုိ လူတေယာက္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ား ခ်ားျဖစ္ရ ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းမွာလည္း သူ႔တြင္ ႐ွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ယခုအေန၌သာ သူသည္ လူမုိက္ လူရမ္းကားဖုရားမဲ့ တရားမဲ့လူတေယာက္ျဖစ္ေနသည္။ စင္စစ္ သူသည္ ငယ္စဥ္ ကမူ မိခင္ျဖစ္သူ၏ သြန္သင္ဆံုးမမႈျဖင့္ ဖုရားတရား ၾကည္ညိဳေသာ ကေလးငယ္ တေယာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူသည္ ဥပုသ္ေန႔တုိင္းပင္ ဖုရား႐ွိခုိးေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ ဤသုိ႔လွ်င္ မိခင္ျဖစ္သူကသာ သား ကုိ ဖုရားႏွင့္တရားႏွင့္လူလိမ္မာတေယာက္ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ သူ႔ဖခင္ကမူ သူ႔နည္းတူ လူရမ္းကား၊ လူမုိက္ လူေတတေယာက္ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ သုိ႔ျဖင့္ လက္ဂရီး သည္မိခင္၏ သြန္သင္မႈမွ ႐ုန္းထြက္ကာ အေဖ့လမ္းေၾကာင္းကုိ နင္းလုိက္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး၌ မိခင္အေပၚမွာပင္ သူ ရက္စက္တတ္လာခဲ့သည္။ မိခင္ ထံမွထြက္ကာ အေပါင္းအေဖာ္မ်ားႏွင့္ မူးယစ္ေသာက္စား၍သာလွ်င္ ေနခဲ့၏။
သုိ႔ျဖင့္ လူရမ္းကားတေယာက္ျဖစ္လာသည္။ တညတြင္ သူသည္ အရက္၀ုိင္း၌ မူးေနခုိက္ လူတေယာက္ သည္ သူ႔ထံသုိ႔ စကၠဴထုပ္ကေလး တထုပ္လာပုိ႔ ခဲ့ ေလသည္။ ထုိစကၠဴထုပ္ကုိ သူေျဖၾကည့္သည္။ စကၠဴထုပ္ တြင္း၌ ဆံပင္ခ်ည္တထံုးပါလာ၏။ စာ တေစာင္လည္း ပါလာ၏။ ထုိစာကား မိခင္ကြယ္လြန္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ သားကုိ မိခင္သည္ ခြင့္လႊတ္ခဲ့ ေၾကာင္း။ ဆံပင္ခ်ည္ကား သူ႔မိခင္၏ ဆံပင္ခ်ည္ျဖစ္သည္။ သားမုိက္အတြက္ မိခင္ ၏ အမွတ္တရ ပစၥည္းတည္း။
ယခုလည္း သူသည္ ဆံပင္ခ်ည္ေထြးကုိ ေတြ႕ခဲ့ရျပန္ေလၿပီ။ ဦးေလးတြမ္၏ အီဗာ့ အမွတ္တရ ဆံပင္ခ်ည္ အေၾကာင္းကုိ သူမသိႏုိင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆံပင္ခ်ည္သည္ သူ႔ကုိ ေခ်ာက္လွန္႔ေနေပၿပီ။
"အလကား" သူသည္ အရက္ခြက္ကို ေမာ့ေသာက္လိုက္သည္။ "ဒါကို သူ ဘယ္ကရလာတာလဲ။ ဒါဟာ ဘသူ႔ ဆံပင္လဲ။ အုိ၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ငါေမ့လိုက္ၿပီဘဲ။ ဒါကို ငါမေတြးဘူး။ ငါ သတိရမဘူး။ ငါေမ့ပစ္မယ္" ဆံပင္ခ်ည္းက ႏိုးဆြေသာ တမ္းတ စိတ္သည္ သူ႔ကို ဖိစီးေနေပၿပီ။ သူ အားငယ္ တုန္လႈပ္လာသည္။ ထုိအခါ သူ အမ္မလင့္ကို သတိရ လာျပန္၏။ မွန္သည္။ အထီးတည္း ျဖစ္ေန၍ သာ ဤမွ်တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားရသည္ဟု သေဘာရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ အမ္မလင္ ရွိရာသို႔ ထြက္လာခဲ့၏။ အမ္မလင္သည္ သူ႔ကို မၾကည္ျဖဴႏိုင္မွန္ သူသိ၏။ သို႔ေသာ္ ထုိမိန္းကေလးသည္ တေန႔တြင္ သူ႔အလိုအတုိင္း ျဖစ္္ရမည္ဟု သူ ဆံုးျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။
အမ္မလင့္ အခန္း၀သို႔ ေရာက္လွ်င္ပင္ သူ႔ေျခလွမ္းသည္ ရုတ္ကနဲ တုန္႔ရပ္သြားျပန္သည္။ အမ္မလင္၏ ဓမၼသီခ်င္းသံ သည္ သူ႔ကို တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစျပန္ေလၿပီ။
အမ္မလင္ သီဆိုေနေသာ သီခ်င္းပါ အေၾကာင္းအရာကား အမိအဖႏွင့္ သားသမီးတို႔ ေကြကြင္းၾက ရသည့္အျဖစ္အတြက္ ယူက်ံဳးမရ ငိုေၾကြးပူပန္ၾကရေသာ မိဖမ်ား သားသမီးမ်ား အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
လက္ဂရီးသည္ တစုံတခုေျပာမည္ျပဳၿပီးမွ ႏႈတ္အ ရျပန္သည္။ နဖူးတြင္ ေဇာေခၽြးျပန္လာ သည္။ ရင္ထဲ မွာလည္း တလွပ္လွပ္ တုန္ခါလာသည္။ အမ္မလင့္ကို ၾကည့္ရင္း ကြယ္လြန္ၿပီးေသာ မိခင္၏ ရုပ္သြင္သည္ သူ႔အျမင္ အာရုံ၌ ထင္လာ၏။ လက္ဂရီးသည္ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ ျဖစ္လာ ျပန္သည္။ သူသည္ သူ၏ အနားယူ အခန္းထဲသို႔ ျပန္လာ၏။ ေစာေစာက ဆံပင္စႏွင့္ ပတ္သက္ ေသာ အေၾကာင္းသည္ အေတြးတြင္ ဆက္လက္ ေယာက္ယက္ခတ္လာျပန္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူ သည္ အျပဳစားခံေနရၿပီဟုလည္း ထင္လာ၏။ ဂေယာင္ဂတမ္း ျဖစ္လာ၏။ အရာရာကို ေၾကာက္ လာသည္။ မိခင္ကို တမ္းတေသာ စိတ္၏ဖိစီးျခင္းျဖင့္ လက္ဂရီး၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ ေဆာက္တည္ ရာမရ ျဖစ္ရေခ်ၿပီ။
လက္ဂရီးသည္ ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မည့္ လမ္းစကို ရွာသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သူသည္ ဆမ္ဗိုႏွင့္ ကြင္ဗိုကို ဆင့္ေခၚသည္။
အရက္ကို မူးေအာင္ေသာက္သည္။ သူ႔တပ္ည့ေတြႏွင့္အတူ ေအာ္ဟစ္ဆူညံ ကခုန္ပစ္ သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူ သည္ လြတ္ေျမာက္လမ္းကို ရွာသည္။
အခ်ိန္ကား ည တနာရီ ႏွစ္နာရီခန္႔ ျဖစ္သည္။ ကက္ဆီ သည္ အိပ္မေပ်ာ္ေသးေပ။ ဆူဆူ ညံညံ အသံ ေတြကို သူၾကားေနရ၏။ သူသည္ ထုိအသံမ်ိဳးကို ၾကားေနက် ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအသံဗလံေတြကို ၾကားရသျဖင့္ သူပို၍ ေဒါသျဖစ္လာရသည္။ ခံျပင္းလာသည္။
အဆံုး၌ ကက္ဆီသည္ အမ္မလင့္ အခန္းတြင္းသို႔ ၀င္လာခဲ့သည္။
အခန္း (၃၆) ဆက္ရန္
.
လက္ဂရီး၏ အနားယူအခန္းသည္ ႀကီးက်ယ္လွသည္။ ထိုအခန္းသည္ တခ်ိန္က ခမ္းနားတင့္တယ္ လွစြာေသာ အဆင္တန္ဆာတုိ႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္ခဲ့ဖူးေစကာမူ ယခုအခါ အုိမင္းေဟာင္းႏြမ္းသည့္ အသြင္ကုိ ေဆာင္ေန၏။ အခန္းအတြင္း၌ ျမင္းကုန္းႏွီးမ်ား၊ ျမင္းဇက္ႀကိဳးမ်ား၊ ထမ္းပုိးႀကိဳး၊ ထမ္းပုိး တံစသည္မ်ား၊ ႏွင္တံမ်ား၊ အက်ႌမ်ားသည္ ဖ႐ုိဖရဲ ျပန္႔ႀကဲေန၏။ ထုိပစၥည္းမ်ားၾကား၌ လက္ဂရီး၏ ေခြးႀကီးမ်ား ႐ွိၾကသည္။
လက္ဂရီးသည္ မီးဖုိေဘး၌ ထုိင္လ်က္ေစာေစာပုိင္းက ထုိးခဲ့ႀကိတ္ခဲ့ရသျဖင့္ ဖူးေယာင္နာက်င္လာ ခဲ့ေသာ လက္သီးကုိ ေရေႏြးစိမ္ရန္အတြက္ ေရေႏြးစပ္ရင္း။
' ေခြးမသားဆမ္ဗုိ။ ဒီေကာင္ ၾကားက ၀င္ခ်တာ မဟုတ္ဖူး။ အေကာင္ႀကီး ဒီတပတ္ အလုပ္မလုပ္ ႏုိင္ဘဲ ေနအံုးမယ္။ ဒီေလာက္ အလုပ္လိႈင္ေနတဲ့ၾကားမ်ားကြာ'
တကုိယ္တည္းေျပာေန၏။
' ဒါေပါ့။ ႐ွင္လဲ ဒီလုိဘဲေပါ့'
လက္ဂရီး၏ ကုလားထုိင္ေနာက္မွ ကက္ဆီသည္ ေ႐ွ႕ဖက္သုိ႔ ေရာက္လာသည္။ ကက္ဆီသည္ ခပ္ေစာေစာကပင္ ေနာက္ဖက္တြင္ ေရာက္ေနခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။
' ေအာ။ မင္းကုိ။ ျပန္လာေသးသကုိးကြ'
' ဒါေပါ့။ က်ဳပ္ေနရာ က်ဳပ္ျပန္လာတာဘဲဟာ' ခပ္ေအးေအး ေျပာလုိက္သည္။
' ေတာ္စမ္းပါ။ မင္း သက္သက္ ပတ္တီး႐ုိက္ေနတာ။ ေအး၊ ငါ ေနာက္ဆံုးေျပာမယ္။ မင္း ဒီမွာ ေကာင္း ေကာင္း ေနခ်င္ေန၊ ဒါမွာ မဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သြားေနခ်င္ေန။ အဲဒီမွာဘဲ အဲဒါ ေဘနဲ႔၀င္ပီး အလုပ္လုပ္'
' အႀကိဳက္ပါဘဲ။ အခါတေထာင္ျပန္ေတာင္ ေနေသးရဲ႕။ ႐ွင့္ ေျခဖ၀ါးေအာက္ ေနတာထက္ေတာ့ ကၽြန္တန္းလ်ား က အခန္းက်ဥ္းထဲ သြားေနတာက ေကာင္းအံုးမယ္'
' ဒါေပမယ့္ မင္းဟာ ငါ့ေျခဖ၀ါးေအာက္မွာဘဲ ေနရမွာဘဲ။ ဒါကမွ သက္သာအံုးမယ္။ လာစမ္းပါ။ ငါ့ ေပါင္ေပၚ ထုိင္စမ္း။ ေျပာစရာ႐ွိလုိ႔' ကက္ဆီ့ခါးကုိ လွမ္းဖက္သည္။
' ဒီမယ္ ဆုိင္မြန္လက္ဂရီးသတိထားေနာ္' ကက္ဆီ၏မ်က္လံုးအစံုသည္ တလက္လက္ေတာက္ေန သည္။ ' ရွင္၊ ခု က်မကုိ လန္႔ေနၿပီမဟုတ္လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ ႐ွင္ အေၾကာင္း႐ွာအံုးမလုိ႔ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ ႐ွင္ သတိထား ေနာ္။ က်မ ခုအခ်ိန္မွာ ဘာကုိမွ ဂ႐ုစုိက္တာ မဟုတ္ဖူး။ သိရဲ႕လား' ကက္ဆီ သည္ ေနာက္ဆံုး စကား ကုိ လက္ဂရီးနားနားကပ္၍ ေလသံျဖင့္ ေျပာလုိက္သည္။
' သြားစမ္း၊ သြားစမ္း၊ မင္း ယုတ္မာေနတယ္ဆုိတာ ငါယံုတယ္' လက္ဂရီးသည္ ကက္ဆီကုိ တြန္း ပစ္လုိက္ၿပီး' ေဟး၊ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ကက္ဆီ။ မင္းငါ့ကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ရန္သူလုိ သေဘာထားခ်င္ ေနရ တာလဲ။ ခါတုိင္းလုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ခင္ခင္မင္မင္ မေနႏုိင္ရတာလဲ'
' ခါတုိင္းလုိ၊ ဟုတ္လား' ႐ုတ္တရက္ နာနာက်ည္းက်ည္း ေျပာလိုက္ေသးသည္။ ၿပီးလွ်င္ စကားစ သည္ျပတ္သြားသည္။
စင္စစ္ ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီးအေပၚတြင္ လႊမ္းမုိးႏုိင္စြမ္း႐ွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အမ္မလင္ကုိ ကက္ဂရီး ေခၚလာခဲ့သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ကက္ဆီသည္ မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ လက္ဂရီးႏွင့္ အျခင္း မ်ားခဲ့သည္။ ထုိအခါ လက္ဂရီး သည္ ကက္ဆီအား ေအးေအးေဆးေဆး မေနလွ်င္ ၀ါခင္းထဲပုိ႔၍ အလုပ္လုပ္ခုိင္းမည္ဟူေသာ စကား ကုိ ေဒါသတႀကီး ေျပာခဲ့ေလသည္။ ကက္ဆီသည္ မာနႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ ၀ါခင္း သုိ႔ ဆင္း၍ အလုပ္လုပ္မည္ဟု ရဲရဲရင့္ရင့္ ေၾက ညာခဲ့သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ သူသည္ ၀ါခင္းသုိ႔ တေန႔ ဆင္း၍ အလုပ္လုပ္ခဲ့ၿပီျဖစ္၏။
သည့္အတြက္ လက္ဂရီး အေနမေျဖာင့္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ စင္စစ္သူကုိယ္တုိင္ ကက္ဆီ့ ၾသဇာရိပ္က မလြတ္ ေျမာက္ ႏုိင္သည္ကုိ သူသိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ လုပ္ငန္းသိမ္းခ်ိန္ ညေနပုိင္းတြင္ ကက္ဆီ သည္ ၀ါခ်ိန္ရာ ေရာက္လာ ေသာအခါ လက္ဂရီးသည္ ကက္ဆီအား ေျပလည္ေျဖာင့္တန္းစြာ ဆက္ဆံႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစား ခဲ့ေသး၏။ သုိ႔ေသာ္ ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီးကုိ ခါးသည္းဟန္ အမူအရာ ျပခဲ့ ေလသည္။
ယခုလည္း ကက္ဆီ့စိတ္ သည္ ဦးေလးတြမ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အခဲမေက်ျဖစ္ေနဆဲ ႐ွိသည္။ သူ လက္ဂရီး ေနာက္သုိ႔ လုိက္ခဲ့သည္ကုိကား ဤကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ မခံမရပ္ျဖစ္ေနသည္ကုိ ထုတ္ ေဖာ္ျပသရန္ ျဖစ္သည္။
' ဒီမယ္ ကက္ဆီ။ ကုိယ္ကေတာ့ မင္းကုိ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ ေနေစ့ခ်င္တာဘဲ'
'႐ွင္ တဆိတ္႐ွိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေနဘုိ႔စကားဘဲ ေျပာတယ္။ ႐ွင္ကုိယ္တုိင္က်ေတာ့ ဘာလုပ္ ေနသလဲ။ ဒီလုိ အလုပ္လိႈင္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ႐ွင္ လူေတာ္တေယာက္ကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္တာဘဲ မဟုတ္ လား'
' ေအး၊ အမွန္ကေတာ့ ကုိယ္လြန္တာဘဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေကာင္ေတကုိ ပါစားေပးလုိ႔ေတာ့ မရဘူး။ ဆံုးမ ရမွာဘဲ'
' ႐ွင္ သူ႔ကုိ ဒီလုိဆံုးမစရာ မလုိဘူးထင္တယ္'
' ဘာရယ္။ က်ဳပ္မဆံုးမရဘူး၊ ဟုတ္လား။ ဒါျဖင့္ က်ဳပ္က ဘာလုပ္ရမွာဘဲ။ သူ ဒီလုိအ႐ုိက္မခံခ်င္ရင္ အေလွ်ာ့ ေပး လုိက္႐ံုဘဲေပါ့'
ထုိအခို္က္မွာပင္ တံခါးပြင့္လာၿပီး ဆမ္ဗုိ ၀င္လာသည္။ သူ႕လက္တြင္ စကၠဴထုပ္ကေလးတခုကုိ ကုိင္ထား သည္။
' ေဟ့ ေခြးေကာင္၊ ဘာလဲကြ'
' ေဟာဒီမွာ အေဆာင္လား၊ လက္ဖဲြ႕လားဘဲတခင္'
' ဘာကြ'
' တခ်ိဳ႕နီးဂ႐ုိးေတဟာ စုန္းမေတ၊ အထက္လမ္းဆရာေအာက္လမ္းဆရာေတဆီက အေဆာင္ေတ လက္ဖဲြ႕ေတ ေတာင္းပီးေဆာင္ေလ့႐ွိတယ္ တခင္။ သူတုိ႔အ႐ုိက္ခံရရင္ ဒါကုိ ေဆာင္ထားတတ္တယ္၊ ခုလဲ ဟုိ အေကာင္ႀကီး တူ႔လည္ပင္းမွာ ဒါကုိ ခ်ည္ထားတယ္'
လက္ဂရီးသည္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ား ျဖစ္သြား၏။ သူသည္ ဖုရားမဲ့ တရားမဲ့ ရက္စက္ယုတ္မာတတ္သူ ျဖစ္လင့္ ကစား အယူသည္းသူတေယာက္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ ဆမ္ဗုိ႔လက္က စကၠဴထုပ္ကုိ လွမ္းယူၿပီး ခပ္႐ြံ႐ြံေျဖၾကည့္သည္။ စကၠဴထုပ္တြင္းမွ ေငြဒဂၤါးတခုႏွင့္ ဆံပင္စသည္ထြက္လာ၏။ ဆံပင္သည္ မိမိ ၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကုိ ႐ုတ္တရက္ခ်ည္ေႏွာင္လုိက္ သလုိလက္ဂရီး ခံစားလုိက္ရ၏။
' အမယ္ေလး' လက္ဂရီးသည္ လက္ကုိမီးဟပ္ခံလုိက္ရသလုိ ေအာ္လုိက္ၿပီး လက္ထဲက ပစၥည္းကုိ လႊတ္ခ် လုိက္သည္ ' ဒါဘယ္က ရလာသလဲ။ ယူသြားစမ္း။ သြား သြား။ ခုခ်က္ခ်င္း မီးထဲ ထဲ့ပစ္ လုိက္' ေျပာေျပာ ဆုိဆုိ မီးဖုိတြင္းသုိ႔ လွမ္းပစ္ထဲ့လုိက္သည္။ ' ေခြးေကာင္၊ မင္း ဒါကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ယူလာရတာလဲ'
ဆမ္ဗုိ သည္ ပါးစပ္အဟသားျဖင့္ တအံ့တၾသျဖစ္ကာ ေနရာတြင္ ရပ္ေန၏။ ထုိေနရာမွ ထြက္ခြာ ေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ ကက္ဆီပင္ ေျခလွမ္းတုန္႔သြားၿပီး ေနာက္ဖက္သုိ႔ လွည့္ၾကည့္ေနမိ၏။
' ေနာက္ကုိ မင္း ဒီလုိဟာေတြ ယူလာရင္အသိဘဲ' လက္ဂရီးက လက္သီးကုိလႈပ္၍ ေျပာဆုိသည္။
ဆမ္ဗုိသည္ ေနာက္ဆုတ္သြားရင္း က်ေနေသာ ဒဂၤါးကုိ ေကာက္ယူၿပီး အျပင္ဖက္သုိ႔ လႊင့္ပစ္လုိက္ သည္။
လက္ဂရီး သည္ ဆမ္ဗုိမ႐ွိေတာ့မွပင္ သူ႔ကုိယ္သူ ႐ွက္သြားသည္။ ထိတ္လည္း ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ ေန၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ ဘာမွ် မဟုတ္သည့္အေရးကိစၥမွ်ႏ်င့္ သူ႔ကုိ လူတေယာက္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ား ခ်ားျဖစ္ရ ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းမွာလည္း သူ႔တြင္ ႐ွိခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ယခုအေန၌သာ သူသည္ လူမုိက္ လူရမ္းကားဖုရားမဲ့ တရားမဲ့လူတေယာက္ျဖစ္ေနသည္။ စင္စစ္ သူသည္ ငယ္စဥ္ ကမူ မိခင္ျဖစ္သူ၏ သြန္သင္ဆံုးမမႈျဖင့္ ဖုရားတရား ၾကည္ညိဳေသာ ကေလးငယ္ တေယာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူသည္ ဥပုသ္ေန႔တုိင္းပင္ ဖုရား႐ွိခုိးေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ ဤသုိ႔လွ်င္ မိခင္ျဖစ္သူကသာ သား ကုိ ဖုရားႏွင့္တရားႏွင့္လူလိမ္မာတေယာက္ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ သူ႔ဖခင္ကမူ သူ႔နည္းတူ လူရမ္းကား၊ လူမုိက္ လူေတတေယာက္ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ သုိ႔ျဖင့္ လက္ဂရီး သည္မိခင္၏ သြန္သင္မႈမွ ႐ုန္းထြက္ကာ အေဖ့လမ္းေၾကာင္းကုိ နင္းလုိက္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး၌ မိခင္အေပၚမွာပင္ သူ ရက္စက္တတ္လာခဲ့သည္။ မိခင္ ထံမွထြက္ကာ အေပါင္းအေဖာ္မ်ားႏွင့္ မူးယစ္ေသာက္စား၍သာလွ်င္ ေနခဲ့၏။
သုိ႔ျဖင့္ လူရမ္းကားတေယာက္ျဖစ္လာသည္။ တညတြင္ သူသည္ အရက္၀ုိင္း၌ မူးေနခုိက္ လူတေယာက္ သည္ သူ႔ထံသုိ႔ စကၠဴထုပ္ကေလး တထုပ္လာပုိ႔ ခဲ့ ေလသည္။ ထုိစကၠဴထုပ္ကုိ သူေျဖၾကည့္သည္။ စကၠဴထုပ္ တြင္း၌ ဆံပင္ခ်ည္တထံုးပါလာ၏။ စာ တေစာင္လည္း ပါလာ၏။ ထုိစာကား မိခင္ကြယ္လြန္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ သားကုိ မိခင္သည္ ခြင့္လႊတ္ခဲ့ ေၾကာင္း။ ဆံပင္ခ်ည္ကား သူ႔မိခင္၏ ဆံပင္ခ်ည္ျဖစ္သည္။ သားမုိက္အတြက္ မိခင္ ၏ အမွတ္တရ ပစၥည္းတည္း။
ယခုလည္း သူသည္ ဆံပင္ခ်ည္ေထြးကုိ ေတြ႕ခဲ့ရျပန္ေလၿပီ။ ဦးေလးတြမ္၏ အီဗာ့ အမွတ္တရ ဆံပင္ခ်ည္ အေၾကာင္းကုိ သူမသိႏုိင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆံပင္ခ်ည္သည္ သူ႔ကုိ ေခ်ာက္လွန္႔ေနေပၿပီ။
"အလကား" သူသည္ အရက္ခြက္ကို ေမာ့ေသာက္လိုက္သည္။ "ဒါကို သူ ဘယ္ကရလာတာလဲ။ ဒါဟာ ဘသူ႔ ဆံပင္လဲ။ အုိ၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ငါေမ့လိုက္ၿပီဘဲ။ ဒါကို ငါမေတြးဘူး။ ငါ သတိရမဘူး။ ငါေမ့ပစ္မယ္" ဆံပင္ခ်ည္းက ႏိုးဆြေသာ တမ္းတ စိတ္သည္ သူ႔ကို ဖိစီးေနေပၿပီ။ သူ အားငယ္ တုန္လႈပ္လာသည္။ ထုိအခါ သူ အမ္မလင့္ကို သတိရ လာျပန္၏။ မွန္သည္။ အထီးတည္း ျဖစ္ေန၍ သာ ဤမွ်တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားရသည္ဟု သေဘာရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ အမ္မလင္ ရွိရာသို႔ ထြက္လာခဲ့၏။ အမ္မလင္သည္ သူ႔ကို မၾကည္ျဖဴႏိုင္မွန္ သူသိ၏။ သို႔ေသာ္ ထုိမိန္းကေလးသည္ တေန႔တြင္ သူ႔အလိုအတုိင္း ျဖစ္္ရမည္ဟု သူ ဆံုးျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။
အမ္မလင့္ အခန္း၀သို႔ ေရာက္လွ်င္ပင္ သူ႔ေျခလွမ္းသည္ ရုတ္ကနဲ တုန္႔ရပ္သြားျပန္သည္။ အမ္မလင္၏ ဓမၼသီခ်င္းသံ သည္ သူ႔ကို တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစျပန္ေလၿပီ။
အမ္မလင္ သီဆိုေနေသာ သီခ်င္းပါ အေၾကာင္းအရာကား အမိအဖႏွင့္ သားသမီးတို႔ ေကြကြင္းၾက ရသည့္အျဖစ္အတြက္ ယူက်ံဳးမရ ငိုေၾကြးပူပန္ၾကရေသာ မိဖမ်ား သားသမီးမ်ား အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။
လက္ဂရီးသည္ တစုံတခုေျပာမည္ျပဳၿပီးမွ ႏႈတ္အ ရျပန္သည္။ နဖူးတြင္ ေဇာေခၽြးျပန္လာ သည္။ ရင္ထဲ မွာလည္း တလွပ္လွပ္ တုန္ခါလာသည္။ အမ္မလင့္ကို ၾကည့္ရင္း ကြယ္လြန္ၿပီးေသာ မိခင္၏ ရုပ္သြင္သည္ သူ႔အျမင္ အာရုံ၌ ထင္လာ၏။ လက္ဂရီးသည္ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ ျဖစ္လာ ျပန္သည္။ သူသည္ သူ၏ အနားယူ အခန္းထဲသို႔ ျပန္လာ၏။ ေစာေစာက ဆံပင္စႏွင့္ ပတ္သက္ ေသာ အေၾကာင္းသည္ အေတြးတြင္ ဆက္လက္ ေယာက္ယက္ခတ္လာျပန္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူ သည္ အျပဳစားခံေနရၿပီဟုလည္း ထင္လာ၏။ ဂေယာင္ဂတမ္း ျဖစ္လာ၏။ အရာရာကို ေၾကာက္ လာသည္။ မိခင္ကို တမ္းတေသာ စိတ္၏ဖိစီးျခင္းျဖင့္ လက္ဂရီး၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ ေဆာက္တည္ ရာမရ ျဖစ္ရေခ်ၿပီ။
လက္ဂရီးသည္ ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မည့္ လမ္းစကို ရွာသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သူသည္ ဆမ္ဗိုႏွင့္ ကြင္ဗိုကို ဆင့္ေခၚသည္။
အရက္ကို မူးေအာင္ေသာက္သည္။ သူ႔တပ္ည့ေတြႏွင့္အတူ ေအာ္ဟစ္ဆူညံ ကခုန္ပစ္ သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူ သည္ လြတ္ေျမာက္လမ္းကို ရွာသည္။
အခ်ိန္ကား ည တနာရီ ႏွစ္နာရီခန္႔ ျဖစ္သည္။ ကက္ဆီ သည္ အိပ္မေပ်ာ္ေသးေပ။ ဆူဆူ ညံညံ အသံ ေတြကို သူၾကားေနရ၏။ သူသည္ ထုိအသံမ်ိဳးကို ၾကားေနက် ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအသံဗလံေတြကို ၾကားရသျဖင့္ သူပို၍ ေဒါသျဖစ္လာရသည္။ ခံျပင္းလာသည္။
အဆံုး၌ ကက္ဆီသည္ အမ္မလင့္ အခန္းတြင္းသို႔ ၀င္လာခဲ့သည္။
အခန္း (၃၆) ဆက္ရန္
.
3 comments:
အမဖတ္ပီးးး ေက်းဇူး
အမရဲ့လက္ရာေလးလဲျမည္းပါရေစဦးေလ..အမ
ျမတ္ႏိုး
အင္း... လူဆိုးလည္း လူဆိုးအေရာက္ ေၾကာက္စရာအေၾကာင္းတစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ေနာ္။ ေကာင္းတယ္ အဲလိုေလးလည္း ရွိဦးမွပဲ ဟင္း (++)
ေဟာ ျမတ္နိုးနဲ႔ ၾကိုက္တဲ့ ၀တၱဳခ်င္းတူတာကိုး..။ အေဖာ္ရျပီ း))
ပူးေတလဲ ဖတ္ၿပီး...
ပူးေတလဲ မျမတ္ႏိုး မမလသာညတို႔လိုပဲ စာေရးဆရာမ မေရႊစင္ရဲ႔ လက္ရာေလးေတြ ဖတ္ခ်င္ေသးတယ္... အညာစာေလးေတြလဲ လြမ္းေနၿပီေနာ္...:)
Post a Comment