မန္က်ည္းရြက္ သုပ္ေသာေန႔
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
ဥၾသတြန္သံ ခ်ိဳခ်ိဳျမေၾကာင့္ ေႏြသည္ ပူသည္ မထင္ရ။
မန္က်ည္းပင္ရိပ္တြင္ ပံုထားေသာ လက္က်န္ေကာက္လိႈင္းမ်ားမူ မည္သို႔ ေနမည္ မသိ။ ကိုင္၍ မရေအာင္ ၾကြပ္ေနၿပီလား၊ ကၽြမ္းေနၿပိလား ရီးေဆးရိုး မမွန္းဆတတ္။ လူမူ ေနစရာ မရွိ။ မန္က်ည္းပင္ေအာက္လည္း ပူသည္။ အိမ္ေအာက္လည္း ပူသည္။ ကုကၠိဳပင္ေအာက္လည္း သက္သာရာမရ။ ေန႔လယ္ေလာက္တြင္ ေနပူလွ်င္ ေန၀င္ခ်ိန္၌ ကေလးတစ္ခ်က္မူ သက္သာတန္ ရာ၏ ေမွ်ာ္ကိုး၏။ ျဖစ္မလာ။ တစ္ဆက္တည္း တစ္စပ္တည္း ပူေနသည္။ သည္မွ် အပူကဲေနစဥ္ တြင္ ဥၾသတြန္သံခ်ိဳခ်ိဳျမျမသည္ ေလးထပ္ေက်ာင္း ထန္းေတာ ဘက္မွ ပ်ံ၀ဲလာ၏။ အပူသည္ ခ်က္ခ်င္း ေလွ်ာညႇိဳးသြားေလသည္။
ရီးေဆးရိုးသည္ ႏြားစာစဥ္းရန္ နန္းတုိင္ေဘးေရာက္ေနၿပီး ဓားကိုတစ္ဖက္၊ ေကာက္ရိုးကို တစ္ဖက္ ဆုပ္ကိုင္ထားမိၿပီ။ သို႔ေသာ္ မစဥ္းျဖစ္ေသး။ ဥၾသတြန္သံတြင္ မိန္႔မူးေနမိသည္။ ဆြတ္ပ်ံ႕ သာေမာေသာ ဥၾသတြန္သံေၾကာင့္ ေႏြသည္ပင္ အပူယုတ္ေလ်ာ့သြားၿပီး ထင္ေနဆဲ။ စီခနဲ စီခနဲ အိမ္ပတ္၀န္းက်င္မွ အသံမ်ား ထြက္လာ၏။ ရင္ကြဲေကာင္ (ပုစဥ္းရင္ကြဲ)တို႔၏ အသံမ်ား ျဖစ္သည္။ ရီးေဆးရိုး မ်က္ႏွာ ရႈံ႕မဲ့မိသည္။ ပူအိုက္ျခင္းသည္ ဆထက္ထမ္းပိုး တိုးလာရုံသာမက စိတ္ပါ ညစ္ညဴးရေလေတာ့၏။
"ဒီေကာင္ေတြ ေသေတာ့မွာပဲ"
ပူေလာင္ျခင္းကို တုိးျမႇင့္ေပးေသာ ထုိသတၱ၀ါသည္ ႀကီးႀကီးမားမား မဟုတ္။ ယင္မမဲရိုင္း အရြယ္၊ မွက္အရြယ္မွ်သာ ရွိသည္။ အေကာင္းေသးသေလာက္ အသံက်ယ္သည္။ စူးသည္။ လုိက္လံရွာေဖြရန္ မလြယ္။ လူလာလွ်င္ အသံတိတ္သြား၏။ ေနေတာ့လ္ညး ေနရာအႏွံ႔။ ကင္ပြန္းခါးပင္ အေပြးၾကားတြင္ ရွိမည္။ မန္က်ည္းေခါက္ ႏွင့္ တစ္ေရာင္တည္း တစ္ေသြးတည္း ကပ္ ေနမည္။ ေခ်ာင္းကမ္းပါးက သေဘၤာ မန္က်ည္းပင္ တြင္လည္း ရွိၾကလိမ့္မည္။ သို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ကို လိုက္လံရွာေဖြကာ ဖယ္ရွား ပစ္လုိသည့္ အၾကံကို ရီးေဆးရိုး လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရသည္။
ေကာက္ရိုးဆုပ္ကို နန္းတိုင္ခြၾကားသို႔ အစြန္းထြက္ရုံမွ် ထိုးသြင္းကာ စတင္ စဥ္းသည္။ သံုးခ်က္သာ ခုတ္ေသးသည္။ ေခၽြးၿပိဳက္ၿပိဳက္ က်ေလၿပီ။ နဖူး၊ ပခံုး၊ ရင္ဘတ္၊ လက္ေမာင္းတို႔မွ တစ္ၿပိဳင္တည္း ယိုစိမ့္ လာေသာ ေခၽြး။
ရီးေဆးရိုး နားလိုက္ရ၏။ သည္မွ် ပူေလာင္လာေသာအခါ မိုးကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ၾကသည္မွာ ဓမၼတာပင္။ ရီးေဆးရိုးလည္း ေခ်ာင္းျပင္ ေဖြးေဖြးေပၚ အုပ္ဆုိင္းဖိထားေသာ မုိးျပာျပာကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ မိသည္။ တိမ္ျဖဴ ကေလး ၾကက္မတစ္၀ပ္စာေသာ္မွ် မရွိ။ ရမ္းဘိုကုန္းရြာဆီသို႔ေလ ျဖစ္ေစ၊ မုိးျဖစ္ေစ စုေဆာင္း ေပးပို႔ေလ့ ရွိေသာ စေနေထာင့္သို႔ လွမ္းၾကည့္ျပန္၏။ ၾကည္လင္ဘိသည့္ စေန ေထာင့္။ တိမ္လိပ္ဆင္လာမည့္ အရိပ္ အေယာင္ ေသာ္မွ် မျမင္။ ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း ရီးေဆးရိုး စိတ္ထဲတြင္ ပို၍ အိုက္လာသည္ ထင္၏။ ယင္းသို႔ ေငးၾကည့္ ေနစဥ္တြင္ တိမ္မည္းမည္းတစ္စသည္ သူ႔ျမင္ကြင္းထဲသို႔ ၀င္လာသည္။
"အင္း မဆိုးဘူးဟ"
တိမ္သည္ တိမ္အျဖစ္ပင္ ေနဦး။ မုိးရည္မိုးစက္ တစ္ေပါက္တစ္စက္မွ် ရြာမခ်ခ်င္ေနပါေစ။ တိမ္ေတာင္ တိမ္လိပ္ တိမ္စိုင္ခဲမ်ားအျဖစ္ျဖင့္ ပ်ံ႕လြင့္ေနလွ်င္ပင္ ေတာ္လွပါၿပီ။ အပူသက္သာရာ သက္သာေၾကာင္းကို သည္တိမ္ ေတြကို ကူညီသည္ မဟုတ္လား။
"ေဟး ေဆးရိုး"
ရီးေဆးရိုး ၀ိုင္း၀သို႔ ငဲ့ေစာင္းၾကည့္၏။ ဦးဘေသာင္း ျဖစ္၏။ ရီးေဆးရိုးႏွင့္ ေက်ာင္းေနဖက္ အသက္ ၆၀ေက်ာ္ သည္အထိ အရက္တျမျမ ရွိေနဆဲ ဦးဘေသာင္း။
ရီးေဆးရိုးသည္ ေက်ာင္းေနဖက္ေပမင့္၊ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေပမင့္ ဦးဘေသာင္း ေရာက္လာ သည္ကို မႏွစ္ၿမိဳ႕လွ။ အရက္သမားပီပီ ေပါက္ပန္းေစးေျပာသည္။ ထမင္းစားေနခိုက္တြင္ ဧည့္သည္ ေစာင္သည္ ေရာက္လာ လွ်င္ပင္ "ထမင္းစားပါဦး" ေခၚရေသာ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာရွိရာ ရီးေဆးရိုးသည္ ဦးဘေသာင္း အား ထုိသို႔လည္း မေခၚ၀ံ့။ မေတာ္တဆ တကယ္၀င္စားလွ်င္ မည္သို႔ လုပ္မည္နည္း။ သည့္ အျပင္ ရီးေဆးရိုး အေၾကာက္ဆံုးမွာ အရက္ဖိုး ပိုက္ဆံေခ်းငွားမည့္၊ ေတာင္းရမ္းမည့္ကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဦးဘေသာင္းအား ရီးေဆးရိုး မႏွစ္ၿမိဳ႕။ စိတ္ထဲမွ သေဘာမက်ေသာ္ျငား "ေဟး ဘေသာင္း ပါလား၊ ဘယ္ကလွည့္လာလဲ" ဟု ေဖာ္ေရြသံျဖင့္ တံု႔ျပန္ ၏။
"ဟိုဘက္ပိုင္းက ျပန္လာတာပါကြာ။ မင့္ျမင္တာနဲဲ႔"
"မေတြ႕တာၾကာလို႔ မင့္ကို ေသၿပီထင္ေနတာ။ အခုေတာ့ မေသေသးဘဲကိုး။ ခုႏွစ္ရက္ သားသမီး စိတ္ညစ္လွၿပီ၊ မေသေသးဘူးလား"
ခပ္မွန္မွန္ေနလိုက္မည္ တင္းထားျငား ရီးေဆးရိုး၊ သူ႔ပါးစပ္သူ မထိန္းႏိုင္။ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ကို ေတြ႕ရေသာ အခါ ငယ္က်င့္ကို သိကၡာဣေျႏၵ၀တ္ရုံကို ဆုတ္ၿဖဲကာ ထြက္လာ၏။
ဦးဘေသာင္း တဟဲဟဲရယ္လိုက္ကာ "ေသမင္းက သူေသာက္တဲ့အရက္ေတြ လုေသာက္ မွာစိုးလို႔ မေခၚခ်င္ဘူး တဲ့ကြ" ျပန္ေျပာလိုက္ရတာ "ဟ ခုထက္ထိ ေကာက္လိႈင္းေတြ ဘာလုပ္ထား တာလဲဟ" ေမးသည္။
"ပ်င္းေနတာေပါ့ကြ"
"ျဖဳန္းခနဲမိုးရြာလို႔ ဟုတ္ေပ့ျဖစ္ေမယ္မယ္"
"ေအးကြာ ဟုတ္ပါရဲ႕၊ ဒါေလး လက္စသတ္ဦးမွပါ"
သံုးေလးခ်က္ ခုတ္ထားလက္စ ေကာက္ရိုးဆုပ္ႏွင့္ ဓားကို နန္းတိုင္တြင္ သည္အတိုင္းခ် ထားလိုက္ကာ ရီးေဆးရိုး ထ၍ ပုဆိုးျပင္၀တ္သည္။ ဦးဘေသာင္းသည္ ရီးေဆးရိုး ေရြ႕လ်ားရာသို႔ လိုက္ပါလာ၏။
ဆြမ္းခံပင္ မ၀င္ေသး။ ရီးေဆးရိုးသည္ မည္မည္ရရ ဘာမွ် မလုပ္ရေသး။ သို႔ရာတြင္ မြဲညိဳ ရႈံ႕တြဲေနေသာ ေက်ာျပင္ႀကီး ၌ ေခၽြးစက္ေခၽြးေပါက္မ်ား ရႊဲေနၿပီ။ ရႈံ႕တြပိန္ခြက္ေနေသာ ရင္ဘတ္ တြင္လည္း ေခၽြးစို႔ ကေလး ေတြ သံမိႈႏွက္ေနသည့္အလား စီေနေခ်ၿပီ။
ရီးေဆးရိုးတို႔ အိမ္၀ုိင္းမွာ တလင္းလု္ပေလာက္ေအာင္ မက်ယ္၀န္းေပ။ ယင္းသို မက်ယ္ ၀န္းပါပဲလ်က္ ယခု အိမ္၀ိုင္းထဲတြင္ တလင္းလုပ္ထား၏။ ရီးေဆးရိုးတို႔ အိမ္၀ုိင္းသည္ ေရွးရိုးစဥ္လာ စပါးနယ္ေသာနည္းကို အသံုးျပဳေသာ တလင္းျပဳလုပ္ရန္အတြက္မူ လုံေလာက္ျခင္း၊ က်ယ္၀န္းျခင္း မရွိေပ။ ယေန႔နည္းအရမူ တလင္းလုပ္၍ ျဖစ္၏။ ေကာင္လိႈင္းပံုစရာ ေနရာသာရွိ၊ တလင္းလုပ္ ေလာက္သည္။ ေရွးနည္းက ႏြားျဖင့္ နယ္ရသည္။ ေကာက္ျပန္႔ ျပန္႔ေသာေနရာ အက်ယ္အ၀န္း ပင္ "တစ္စိတ္စိုက္" ေလာက္ ေနရာကုန္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေခတ္ကလည္း ရွိေသး၏။ စပါးၿပီးလွ်င္ ဘာမွ် မလုပ္ဟု ဆိုေလာက္ေသာ ေခတ္ျဖစ္ရာ၊ စပါးနယ္ရာ တြင္ ႏြားပင္ပန္းမည္ မစိုးရိမ္ရ။ ျဖည္းျဖည္း ေအးေအး နယ္မည္။
ေဟာ စပါးအၿပီးတြင္ ခ်ည္မွ်င္ရွည္ ၀ါက ေက်ာနားမွာကပ္ၿပီး ပါလာေသာအခါ ႏြားအတြက္ သက္သာရာ သက္သာေၾကာင္း လမ္းရွာသည္။ နည္းရွာသည္။ နည္း ေတြ႕သည္။ မခက္။ ရိုးရုိး ကေလး။ ရွင္းရွင္းကေလး၊ လွည္းဘီးကို ပက္လက္လွန္ထားကာ ၿငိမ္ေအာင္ သစ္တံုးခုထားၿပီး စပါး ေစ့ရိုက္ေျခြေသာ နည္း ျဖစ္သည္။
သည္နည္းမ်ာ ပေ၀သဏီကတည္းက ရွိေသာနည္း။ ေပၚဦးေပၚဖ်ား ေကာက္သစ္ကို အမြန္ အျမတ္ လွဴဒါန္းရန္အတြက္ လယ္ထဲတြင္ "တံစဥ္ကိုင္ နတ္ျပည္ေမႊး" စသည့္၊ "၀က္သဆီ" စသည့္၊ "ငခ်ိပ္" စသည့္ ေကာက္ညႇင္းမ်ား လယ္ကြက္ေသးေသးတြင္ စိုက္ခဲ့ၾကသည္။ အျခားစပါးမ်ား ဖံုးခ်ိန္လံုးခ်ိန္တြင္ ေကာက္ညႇင္း စပါးက ရင့္မွည့္ၿပီ။ ေကာက္လိႈင္းသယ္ရန္ လွည္းလမ္းက မေပါက္ ေသး။ အေၾကာင္း မဟုတ္။ သည္ အခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳ႕လယ္သမားမ်ား ေကာက္ရိုးကုန္ၿပီ။ သူတို႔သည္ ေကာက္ညႇင္းရွင္ လယ္သမားအိမ္သို႔ သယ္လာ ၾကသည္။
ေကာက္ညႇင္းရွင္သည္ ရိုင္ပတ္ ပတ္ကာ လွည္းမွ ဘီးကို ခၽြတ္ေပးလိုက္ရုံသာ ရွိ၏။ သူတစ္ခ်က္ ငါတစ္ခ်က္ ရိတ္ခါၿပီး အစုိဓာတ္ အခ်ိဳဓာတ္ မကုန္႔တကုန္ ေကာက္ညႇင္းေကာက္ရိုးကို ရြတ္ကာ ပိုးကာ ျပန္ သြားၾက ေလ၏။ အေျခအေနက ေတာင္းဆိုလာေသာအခါ ယေန႔ ျပန္ေပၚလာရ သည္။ ၀ါထြန္းေရးအတြက္ ႏြားအားေမြးခ်ိန္ရေစရန္ ရီးေဆးရိုးတို႔ ၾကံဆရာမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ငယ္မူျပန္ တစ္သစ္ဆန္း။
မန္က်ည္းပင္ရင္းတြင္ ေကာက္လိႈင္းမ်ားမ်ား မရွိေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ မုိးရိပ္ေလရိပ္ေၾကာင့္ ရီးေဆးရိုး မပ်င္းသာ။ ပုတ္ရၿပီ။ သူ႔ခါးခန္႔အျမင့္ခန္႔တြင္ တန္းပစ္ထားေသာ ပ်ဥ္ျပားေပၚသို႔ လိႈင္း၀က္တစ္ကိုင္ကို လႊဲကာလႊဲကာ ပုတ္ေျခြလိုက္သည္။ စပါးေစ့မ်ားသည္ ေဖ်ာခနဲေဖ်ာခနဲ ရိုင္ပတ္ကို ေျပးမွန္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕ စပါးေစ့ မ်ားမူ ရီးေဆးရိုး၏ ပေလြရိုးေျခသလံုးကို စပ္ဖ်ဥ္းနာက်င္ ေအာင္ ထိမွန္ၾက၏။ တစ္လိႈင္း၏ တစ္၀က္ "တစ္ကိုင္" ကို သံုးႀကိမ္မွ် ေနေရာင္ေျပာင္းၿပီး ပုတ္လိုက္လွ်င္ စပါးေစ့မ်ား စဥ္သြားေတာ့သည္။
"ကဲ မင္းလည္း စပါးပုတ္ကြာ။ ငါလည္း မန္က်ည္းရြက္ တက္ခူးလိုက္ဦးမယ္"
ဦးဘေသာင္းသည္ တစ္ေအာင့္မွ် ရပ္ေနၿပီးေနာက္ မန္က်ည္းပင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ သည္။
"ေဟ့ေကာင္ ေဟ့ေကာင္၊ ဟုတ္မွလည္း လုပ္ပါကြာ။ မေတာ္တဆ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္နဲ႔ လိမ့္က်မွျဖင့္ ေသေတာ္ ေခၚေနပါ့မယ္ကြာ"
"မင္းပါးစပ္ ေရေဆးပစ္လိုက္စမ္း။ ေခြးပါးစပ္ ၀က္ပါးစပ္၊ ပါးစပ္ပုပ္ ပါးစပ္ယုတ္"
"အိမ္၀ိုင္းထဲ တေစၦေျခာက္မွာစိုးလို႔ ေျပာေနတာဟ"
ဦးဘေသာင္း ျပန္မေျပာၿပီ။ တက္စရာေနရာကို လွည့္ပတ္ရွာရင္း ပုဆိုးတုိတို၀တ္သည္။ ခါးပိုက္ေထာင့္ အႀကီးႀကီးလုပ္သည္။ သည္ ခါးပိုက္ေထာင့္ႀကီးၾကည့္ကာ ရီးေဆးရိုး ရယ္ေမာ၏။ ရယ္လည္း ရယ္စရာပါေပ။ ပုဆိုးစသည္ ေပါင္လယ္သို႔ ေရာက္ေနကာ ခါးပိုက္ေထာင့္မူ ဒူးေဒါင္းထိ ေအာင္ တြဲက်ေန၏။
"မန္က်ည္းရြက္ျဖင့္ ဘယ္မွာေနမွန္း မသိေသးဘူး။ ခါးပိုက္ေထာင့္လုပ္တာက အရင္ကိုး ကြ။ သစ္ပင္ ေပၚေရာက္ မွ လုပ္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ"
"အသာေနစမ္းပါကြာ"
ဦးဘေသာင္းသည္ လက္ယမ္းျပရင္း ပင္စည္ကိုဖက္ကာ ေျခကန္၍ စတင္တက္သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအပင္ သည္ သည္အိမ္၀ိုင္းတြင္းရွိ မန္က်ည္းသံုးပင္ အနက္မွ အလယ္ပင္ ျဖစ္ေန၏။ သို႔ေၾကာင့္ ရီးေဆးရိုး မွာ ကပ်ာ ကယာ သတိေပးရျပန္၏။
"ဟေကာင္ အဲဒါ အခ်ိဳပင္ႀကီးကြ"
"ေစာေစာက ေျပာပါေတာ့လားကြ"
ခြၾကားကို လက္လွမ္းကိုင္မိမွ ေျပာသျဖင့္ ဦးဘေသာင္း ခုန္ခ်ရကာ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးျဖင့္ ဆဲသည္။
"အေကာင္းလည္း ေျပာရေသး။ မေျပာဘဲေနလိုက္ရ ေကာင္းသား"
သို႔စဥ္တြင္ ဦးဘေသာင္း ေတာင္ဘက္ဖ်ား အပင္ရင္းသို႔ ေရႊ႕သြား၏။
"အဲဒီအပင္က "ပနီ"ကြေနာ္ မေျပာမရွိနဲ႔"
သို႔ပါလ်က္ႏွင့္ ရီးေဆးရိုး အဆဲခံရမလြတ္။
"ခုနက ဘာျပဳလို႔ တစ္လက္စတည္း မေျပာလဲ"
ရီးေဆးရိုး ရယ္ေမာေနရေတာ့သည္။
မန္က်ည္း "ပနီ"မွာ အျခားမန္က်ည္းမ်ိဳးထက္ အေခါက္ပိုနီသည္။ အရြက္ ပိုနီသည္။ အရြက္ေရာ အသိးပါ အဖန္ ဓာတ္ပါသည့္အတြက္ နားလည္သူမ်ား ေရွာင္ကြင္းသည္။ ကိုင္းေျခာက္ မ်ား၊ သီးပုပ္မ်ား တဖြဲဖြဲ က်လာစဥ္ တြင္ ရီးေဆးရိုး ဆက္လက္ၿပီး စပါးပုတ္သည္။ ပုတ္ၿပီးသား ေကာက္လိႈင္းမ်ားကို အလိႈင္း ျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္ စည္းေႏွာင္သည္။
"ဆြမ္းေတာ္ခင္ဗ်ာ့"
ဘာလိုလိုႏွင့္ ဆြမ္းခံေတာင္ လာပါေပါ့လား ဟူေသာ အသိႏွင့္အတူ လင္းကတည္းက ဘာမွ် ဟုတ္ဟုတ္ ဟတ္ဟတ္ မလုပ္ရေသးပါကလားျဟု သတိရလာ၏။ သို႔ေသာ္ ဆြမ္းရပ္သံကို ရီးက်ီးဒန္ၾကားမွ ၾကားပါ ေလစ ဟု အိမ္ေပၚသို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္၏။ ပန္းကန္ေဆးသံဟု ထင္ရေသာ ေရသံၾကားရသည္။ ဆြမ္းခူးအၿပီးတြင္ ေယာက္မ ကို ေရအင္တံုေပၚ ပစ္ခ်သံထင္ရေသာ ေယာက္မ က်သံလည္း ၾကားရျငား နင္းေလွ်ာက္လာသံ ခ်ိဳးခ်ိဳး ခၽြတ္ခၽြတ္မွ် မၾကား။
"က်ီးဒန္ ဆြမ္းရပ္ေနတယ္ဟ"
အိမ္ေပၚသို႔ လွမ္းေျပာေနရာမွ တစ္ဆက္တည္း အိမ္၀ိုင္း၀သို႔ မ်က္ႏွာလွည့္ကာ "ရပ္ေတာ္ မူပါဦးဘုရား" ေအာ္လုိက္သည္။ ေအာ္ၿပီးကာမွပင္ ဆြမ္းရပ္ ဆြမ္းေအာ္သူမ်ားထဲတြင္ ရီးေဆးရိုး ရိုေသရမည့္ ရဟန္း သာမေဏ မပါသည္ကို ျမင္ရ၏။ ေရွ႕ဆံုးက အဖံုးပါ ေသာ သပိတ္ကို ပိုက္ထား သည့္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ အဖံုး မပါေသာ သပိတ္ကို တံေတာင္ဆစ္ေကြးၿပီး ထမ္းထားေသာ ေနာက္လိုက္ေက်ာင္းသား သံုးေယာက္ ျဖစ္သည္။
"က်ီးဒန္ ၾကားလားဟ"
ထပ္မံေအာ္ေငါက္ေတာ့မွ "ၾကားပါတယ္ေတာ္၊ အေရးထဲမွာ ပန္းကန္ေမွာက္က်ေနလို႔ပါ" ေအာင့္ေအာင့္အည္းအည္း ေျပာသံၾကားရ၏။ ရီးက်ီးဒန္ ထြက္လာလွ်င္ ကျပင္မွ ဆီးယူကာ ေလာင္းရန္ ရီးေဆးရိုး ကျပင္အစပ္သို႔ သြားေန၏။ ဆြမ္းရပ္ေနသူမ်ားသည္ ရိုေသရမည့္သူမ်ား မဟုတ္ေသာ္ျခား သူတို႔ ကိုယ္စား ျပဳထားသူမ်ားကား ရိုေသရမည့္သူမ်ား ျဖစ္၏။ သူတို႔ပခံုးေပၚမွ သပိတ္မ်ားမွာ ရတနာသံုးပါး၌ ပါ၀င္ေသာ သံဃာေတာ္ျမတ္တို႔ ပရိကၡရာ မဟုတ္ပါလား။
အေငြ႕တေထာင္းေထာင္းႏွင့္ ပန္းကန္ ပူပူေလာင္ေလာင္ႀကီးကို ဆီးယူကာ ရီးေဆးရိုး ေျပးလာ၏။ ေျပးရင္းျဖင့္ ပန္းကန္ကို ဘယ္ညာေျပာင္းရသည္။ ေျခဖ၀ါးႏွစ္ခု ပူးလ်က္ စုံရပ္ကာ ပန္းကန္ကို လက္ ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ကိုင္ၿပီး ရိုေသစြာ ေလာင္းခ်စဥ္ သပိတ္ထဲမွ ဆြမ္းအေျခအေနကို ျမင္ ရ၏။ ဆြမ္းညိဳညစ္ညစ္ နီက်င္က်င္ႏွင့္ ျဖဴျဖဴစင္စင္ လံုးေထြးေရာေနေပ၏။ သို႔ေသာ္ ဆြမ္းအရ နည္းသည္။ သပိတ္တစ္၀က္ မျပည့္။ ေန႔စဥ္ျမင္ေနရေသာ ကေလးေတြမုိ႔ မည္သည့္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမွ ဆြမ္းရပ္သည္ကို ရီးေဆးရိုး သိသည္။ သည္ကေလးေတြသည္ ျပည္စိုးကုန္း ေျမာက္ေက်ာင္းက။
ျပည္စိုးကုန္းေျမာက္ေက်ာင္း၏ ဆြမ္းခံရြာစဥ္မွာ သရက္ေတာ၊ စက္၀ိုင္း၊ ေညာင္ပင္၀ိုင္း၊ ရြာသစ္ႀကီးႏွင့္ ရမ္းဘိုကုန္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။ သရက္ေတာ၊ စက္၀ုိင္းႏွင့္ ေညာင္ပင္၀ိုင္း သံုးေနရာ ေပါင္းလွ်င္ပင္ အိမ္ေျခ တစ္ရာေက်ာ္ ေလာက္သည္။ အိမ္ေျခတစ္ရာလံုး မေလာင္းေစဦးေတာ့့၊ တစ္အိမ္လွ်င္ အၾကမ္း ပန္းကန္ လံုးျဖင့္ တစ္လံုးပင္ ေလာင္းဦး၊ ေရွ႕သပိတ္ျပည့္ေလာက္သည္။
ယခုေသာ္ ရြာသစ္ႀကီးအပါအ၀င္ အိမ္ေျခ တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးပါ လ်က္ ေနာက္လိုက္သပိတ္မ်ားထဲတြင္ ေလးငါးဇြန္းစာမွ်သာရွိေသာ ဆြမ္းကို ေတြ႕ရသည္။ ေရွ႕သပိတ္တြင္ တစ္၀က္ မရွိတတ္ေသး။ ေက်ာင္းသားေတြေနာက္တြင္ က်န္ခဲ့ေသာ ဖုန္တန္း ကေလးကို ရီးေဆးရိုး ေငးေန မိသည္။ "ဆြမ္းအရနည္းလိုက္တာ နည္းလိုက္တာ" ဟု စိတ္က ေရရြတ္ေနမိေလသည္။ ယင္းသို႔ စိတ္မေကာင္း စြာ ေရရြတ္ေနရာမွ ရမ္းဘိုကုန္းတြင္ ဆြမ္းခံေသာ ေက်ာင္းမ်ားကို ေရတြက္မိျပန္၏။
"တစ္ေကာင္း၊ ႏွစ္ေကာင္း အငး္ ေျခာက္ေက်ာင္း" သည္ ေျခာက္ေက်ာင္းအနက္ သရက္ခ်င္ ေျမာက္ ေက်ာင္းမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ျခင္း မွာ ေက်ာင္းအရာမ္ႏွင့္ ေက်ာင္းကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဆက္ ျပတ္သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ ၏။ ယင္းသို႔ အဆက္ျပတ္ လာရျခင္းသည္ လူေတြ သာသနာေတာ္၌ ၾကည္ညိဳသဒၶါ ဆြံ႕အလာၾက ေသာေၾကာင့္လာ။ ရီးေဆးရိုး မသိေတာ့ၿပီ။ သူ ဆက္မေတြးတတ္ၿပီ။ သူ႔ေျမးေတြသည္ ဘႏွင့္ အေမႀကီး၊ အေဖႏွင့္ အေမတို႔ကိုသာ ေၾကာက္ရြံ႕ ရိုေသရန္ သိသည္။ အျခားလူႀကီးသူမကို ရိုေသ ေလးစားရန္ ၀န္ေလးသည္။ ဘုန္းႀကီး ရဟန္း ႏွင့္လည္း စကားမေျပာတတ္.
"ဟာ ငါ့ဟာေတြလည္ ကုန္ပါၿပီ"
ရီးေဆးရိုး ဆက္လက္ေတြးေတာရန္ အင္အားကုန္ခန္းသြားသည္။ ပန္းကန္ကို ကိုင္လ်က္ အိမ္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာလွည့္လိုက္လွ်င္ "ေနပူႀကီးထဲမွာ ဘာလုပ္ေနတာလဲေတာ့္" ေအာ္သည္။
ရီးေဆးရိုး အေျဖမေပး။ ပန္းကန္ကို ၾကမ္းျပင္ေပၚလွမ္းတင္ၿပီး၊ စပါးပုတ္လက္စေနရာ ရုိင္ပတ္တြင္းသို႔ ၀င္လာ၏။
"ဒါက ဘာလုပ္တာလဲ၊ စပါးပုတ္မလို႔ ဟုတ္လား"
"ေအး"
"ႏြားစာေကာ စဥ္းၿပီးၿပီလား"
"ညည္း ထမင္းက်က္မွ စဥ္းေပါ့ေအ။ မေတာ္တဆ မုိးရြာလာရင္ ေကာက္လိႈင္းလည္း မႏိုင္၊ စပါးလည္း မႏိုင္နဲ႔ ျဖစ္ကုန္မွာစိုးလို႔"
"ၾကံေၾကာက္ေန ေၾကာက္ေန၊ ဒါေလာက္ေၾကာက္ရင္လည္း ငွားလိုက္ေပါ့ေတာ္၊ ေကာင္မေလးေတြ အားေန ၾကတဲ့ဟာကို"
"ဘာျဖစ္လု႔ ငွားရမွာလဲဟ"
ရီးေဆးရိုး ခပ္ဆတ္ဆတ္ေျပာရင္း ေကာက္လိႈင္းတစ္စည္းကို ေျဖေန၏။
"ေကာက္လိႈင္းတစ္ရာကို ပုတ္ခ ငါးက်ပ္ေတာင္ ေပးမယ့္အစား ငါ့ဘာသာပုတ္ၿပီး အဲဒီ ပုိက္ဆံကို အမဲသား ၀ယ္စားမွာေပါ့"
"အမဲသား၀ယ္စားရေအာင္ ေတာ့္မွာ သြားရွိလို႔လား"
ရီးက်ီးဒန္ ေမးဆတ္ေျပာရင္း သြားဖံုးညိဳညိဳေတြ ေပၚလာေအာင္ ၿပံဳးေနမိသည္။
"ၾကံဖန္ၿပီး သြားဖံုးနဲ႔ ႀကိတ္ရတာေပါ့ဟာ"
ရီးက်ီးဒန္းသည္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ၏ အေျပာကို သေဘာက်ၿမဲက်လ်က္ ႏြားတင္ကုပ္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္ သြားေလသည္။ ခဏၾကာလွ်င္ ႏြားစာစဥ္းခုတ္သံေပၚလာ၏။
"က်ီးဒန္ ႏြားစာစဥ္းေနပါကလား" ဟု ရီးေဆးရိုး လွည့္မၾကည့္ဘဲ သိလိုက္သည္။ သူလည္း တစ္လိႈင္း ပုတ္လိုက္၊ ပုတ္ၿပီးသား ျပန္စည္းလိုက္ႏွင့္ မပင္မပန္း အလုပ္တြင္ ေနသည္။ စပါးေစ့ ပုတ္ေျခြၿပီးသားကို ေကာက္လိႈင္း ရိုးေခၚသည္။ ျပန္လည္မစည္းေႏွာင္ဘဲထားလွ်င္ ရႈပ္ကုန္မည္စိုးရ သည္။ ေကာက္ရိုးလည္း စပါးေစ့ ေျခြၿပီးသား ေကာက္ပင္မ်ားပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ေကာက္ရိုးျဖစ္စတြင္ ကိုင္၍မေကာင္း၊ စဥ္း၍ မေကာင္းေပ။ အသားေသသြားမွ စဥ္းရကိုင္ရ ေကာင္းလာသည္။ ေကာက္လိႈင္းရိုးေတြ ရႈပ္ေထြး ကုန္လွ်င္ကား ရိုးရုိးထက္ အကိုင္အတြယ္ခက္မည္။ ရွင္းရွင္းကေလး တစ္ေခ်ာင္းစီေနေသာအခါတြင္ အကိုင္ ရ လြယ္သည္။ စဥ္း၍ ေကာင္းသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ျပန္လည္ စည္းေႏွာင္ရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
စည္းလိုက္ ေျဖလိုက္ ပုတ္လုိက္ႏ်င့္ မန္က်ည္းပင္ေအာက္မွ ေကာက္လိႈင္းတစ္ရာခန္႔မွာ တစ္၀က္ က်ိဳး သြားၿပီ။ ရီးက်ီးဒန္လည္း အိမ္ေပၚေျပးတက္ကာ ဆြမ္းခူးေလာင္းလိုက္၊ ႏြားစာျပန္စဥ္း လိုက္ႏွင့္ ေျခကုန္ လက္ပန္း က်သြားဟန္ တူ၏။ အိမ္ရိပ္တြင္ ထန္းဖံုးဖတ္ ဖင္ခုထိုင္ကာ ေဆးလိပ္ ေသာက္ေနေပသည္။
"၀တ္ခြက္ ခင္ဗ်ာ့"
"ကေလးေရ ကန္ေတာ့ေဟ့"
"ဟင္" ခနဲဆိုကာ ရီးေဆးရိုးသည္ ရီးက်ီးဒန္အား လွည့္ၾကည့္၏။
"ညည့္ဟာက ဆြမ္းေတာ့ရၿပီး ၀တ္ခြက္မရဘူးလို႔" ဆက္ေျပာ၏။
၀တ္ခြက္ကား ဆြမ္းဟင္းကို ေခၚျခင္း ျစဖ္၏။
၀တ္ခြက္ခံေသာ ေက်ာင္းသားသည္ ဆြမ္းႏွင့္ အတူမလိုက္ေပ။ မီးဖိုေခ်ာင္တို႔ သေဘာမွာ ထမင္းၿပီးမွ ဟင္းခ်က္တက္ရာ ဟင္းက်က္ခ်ိန္ကို မွန္းဆကာ ေနာက္က်ခံၿပီး ေရာက္လာေလ့ရွိ၏။ ထုိ႔ျပင္ ဆြမ္းခံေသာ ေက်ာင္း ငါးေက်ာင္းလံုးလည္း ၀တ္ခြက္မခံေပ။ ပရိသတ္မ်ားလြန္းေသာ ေက်ာင္းမ်ားကသာ ျဖန္႔က်က္ၿပီး ၀တ္ခြက္ ခံသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ရီးေဆးရိုး မေက်နပ္။ သ္ညသို႔ မေက်နပ္ေသာအၾကည့္ကို ရီးက်ီးဒန္ ေျဖရေပမည္။
"ငရုတ္သီးေထာင္း အက်န္နဲ႔ စားဖို႔ ပဲဟင္းခ်ိဳခ်က္ထားတာ ေတာ္ရဲ႕။ သူ႔ဒန္အုပ္ေသးေသး ကေလးထဲ ေလာင္းလိုက္ရင္ ဘယ္ေလာက္မွလည္း ပါမွာမဟုတ္ဘူး၊ ဖိတ္ကုန္ဦးမွာ"
ဤအခါ ရီးေဆးရိုး ေက်နပ္ရေပၿပီ။ သို႔ေသာ္ ေက်နပ္သလိုရွိၿပီးကာမွ ရီးက်ီးဒန္၏ ေနာက္ဆက္တြဲ စကား "၀တ္ခြက္ က မန္က်ည္းရြက္သုပ္ၿပီးမွ လာရင္လည္း အေကာင္းသား" ေၾကာင့္ မ်က္လံုးျပဴးရေလ၏။ "ဘာ" ဟု ေအာ္ရေလ၏။
"မန္က်ည္းရြက္သုပ္ဖို႔ မန္က်ည္းရြက္ေတာင္းရေအာင္ ေစာင့္ေနတာေလ။ ပဲဟင္းခ်င္တာနဲ႔ အေတာ္ပဲ မဟုတ္လား"
ရီးက်ီးဒန္တုိ႔ မန္က်ည္းရြက္မွာ ပဲဟင္းရွိရန္သာ အေရးႀကီးသည္။ ပဲဟင္းခ်ိဳရွိလွ်င္ ငါးပိဖုတ္ ႏွင့္ ၾကက္သြန္ မွာ မခက္ခဲေတာ့ေပ။
"ေနပါဦး၊ သည္မန္က်ည္းရြက္သုပ္ကို ဘယ္သူစားမွာလဲ"
"ေတာ္နဲ႔ က်ဳပ္ စားမွာေပါ့ ေတာ္ရဲ႕"
"ညည့္ မန္က်ည္းရြက္သုပ္ကို ဘယ္ကသြားနဲ႔ စားမွာလဲဟင္။ နင္ ၀ါးၿပီး ခြံမွာလား"
ရီးက်ီးဒန္သည္ လည္ပင္းရွည္ၿပီး တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္၏။.
"ေစာေစာက ေတာ္ေျပာတဲ့ အမဲသားတုန္းကေတာ့ ညည္း ၀ါးခြံမလား တစ္ခြန္းမေမးဘူး၊ ၾကံဖန္ၿပီး ႀကိတ္၀ါး ရမွာေပါ့တဲ့။ ခုလည္း ၾကံဖန္ၿပီး ႀကိတ္မွိတ္၀ါးေပါ့ေတာ္"
မ်က္ေစာင္း တစ္ခ်က္ထုိးၿပီးမွ တစ္ဖက္သို႔ လွည့္သြားရာ ရီးေဆးရိုးမွာ ၿပံဳးတံုးတံုး လုပ္ေနလိုက္ရေတာ့၏။
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
.
9 comments:
၇ီးေဆး၇ိုးကလဲ သြားမ၇ွိ၇င္ မန္က်ည္း၇ြက္စာဒေတာ့ သြားမက်ိန္းေတာ့ဘူးေပါ့
ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းလိုက္တဲ့ ရည္းေဆးရိုးနဲ႕ ရည္းက်ည္းဒန္...
ျပံဳးမိတယ္။
မမ စာေရးဆရာ ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း ေရးတဲ႔ စာေလးေတြက ေကာင္းတယ္ေနာ္.. ပူးေတေတာင္ ႀကိဳက္ေနၿပီ... အရင္က တခါမွ မႀကားခဲ႔ဖူးဘူး... ရွိရင္ မႀကာမႀကာ တင္ေပးဦးေနာ္....
ခ်စ္တဲ႔
ပူးေတ
ပုစဥ္းရင္ကြဲေတြ ေအာ္ရင္ ပိုပူတာလားမမ... သူတို႔ေအာ္သံ ႀကားဖူးလား မႀကားဖူးလားေတာင္ ကိုယ့္ကုိကိုယ္ မသိ..
:)
ထုနတုန္းက မန္႔လိုက္ေသးတယ္...မေပၚဘူးထင္တယ္...
ဆရာဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္းရဲ႔ ဘာသာေရးေဆာင္းပါးေတြေတာ့ဖတ္ဖူးပါတယ္။
၀တၳဳတိုကိုေတာ့ ခုမွပဲဖတ္ဖူးေတာ့တယ္။
ရီးေဆးရုိးနွင္႔ရီးက်ီးဒန္ကုိ
ဖတ္ျပီးတကယ္သေဘာက်ရပါ၏။
အညာအေငြ႔အသက္ေလးေတြပါေတာ႔
ဖတ္ရတာ..အိမ္ေတာင္ျပန္ခ်င္လာတယ္။
ေက်းဇူးပါ။..အမေရႊစင္ေရ
မန္က်ည္းရြက္သုပ္ စားခ်င္တယ္။
အိမ္မွာလဲအဲဒီလိုပဲ မန္က်ည္းပင္ေပၚ တေယာက္ေယာက္တက္ခူးတာကို ေအာက္ကေန ထိုင္ေစာင့္၊ ရလာတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ေရေဆးျပီး ၾကက္သြန္နီေလးပါးပါးလွီး ေျမပဲဆံေလးေထာင္းၿပီး ဆီရႊဲရႊဲနဲ႔ သုတ္စားတာ။ တခါတေလ ပဲနီေလးဟင္းခ်ဳိခ်က္ရင္ အဲဒီထဲက ပဲအႏွစ္ေလးေတြ စစ္ယူၿပီး ထည့္သုတ္ေသးတယ္။ အခ်ဥ္ေပါ့ေအာင္လို႔။
ဟင့္ လြမ္းလိုက္တာ အိမ္က မန္က်ည္းပင္ၾကီးကို။
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း ရဲ႕ ဝတၱဳေလးေတြက ေက်းလက္ စ႐ိုက္သဘာဝကို ေပၚလြင္ေစတယ္ေနာ္...
After reading comments, I feel more older and older, haha.
I am growing with these short stories.
I miss the short stories era and SaBaiOo Magazine where Saya Sin Phyu Kyun's stories always published.
Thanks indeed for your posts, Ma Shwe Zin.
Post a Comment