ဗမာ့ေခတ္ကိစၥလာစစ္ေဆးစဥ္
တရားသူႀကီးႏွင့္ ဆိုင္ရာ ရဲအရာရွိမ်းသည္ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာတိုက္ အလုပ္သမားမ်ား ပဋိပကၡ ျဖစ္ရန္ ရွိ၊ မရွိ ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးကာပိတ္ခဲ့ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗဟန္း႒ာနာမွ ရဲအရာရွိမ်ားႏွင့္ တရား သူႀကီး ဦးေအာင္ႀကီး အမွဴးျပဳလ်က္ ရဲ၀ိုင္ယာလက္ ကားတစီးေရွ႕ေဆာင္ကာ ဗမာ့ေခတ္၀င္း အတြင္း ေရာက္ရွိ လာၾကၿပီး ေနာက္ အယ္ဒီတာ ဦးကုိေလးက ေခါင္းေဆာင္ျပဳ၍ ေတြ႕ဆံုပါသည္။ အလုပ္သမားမ်ား အလုပ္ လုပ္ရာ ျဖစ္ေသာ ယု၀တီစာစီခန္း၊ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာစီခန္း၊ မိုႏို စာစီခန္း၊ စာလံုးသြင္းခန္း၊ ပံုႏွိပ္စက္ ခန္း ႏွင့္ ခဲစာလံုးမ်ား သြင္းလုပ္ရာ အခန္းမ်ား လိုက္လံ ၾကည့္ရႈ ေစသည္။
အလုပ္သမားေတြ ဣေျႏၵမပ်က္ ေအးခ်မ္းစြာ အလုပ္လုပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း လိုက္ျပ သည္။ မေန႔က ဗရုတ္သုကၡ အလုပ္ေတြကို ျပည္ဖံုးကားအုပ္ၿပီး တက္သေလာက္ ၿဖီးျဖန္းေနသည္။ အလုပ္သမားခ်င္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ဘို႔ အေၾကာင္းမရွိပါ၊ ျမင္တဲ့အတိုင္း ေအးခ်မ္းစြာ အလုပ္လုပ္ ေနၾက ပါသည္ ဟူေသာ အေျခ အေန ကို တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ တေယာက္က ဤသို႔ လိုက္ျပေသာေၾကာင့္ အစစ္အေဆးလာ သူတို႔မွာ ဘာမွ မျပဳလုပ္ေသးဘဲ ရွိသည္။
အလုပ္သမားေတြကို မီးေရႏွင့္ သတ္ထားသလို ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားစြာေနေစရန္ ညဦးကစၿပီး ယခုေန႔ မနက္ပိုင္းအထိ ဟိန္းေဟာက္ ၿခိမ္းေခ်ာက္ထားၿပီး အခ်ိဳ႕ဘက္ေတာ္သားတို႔ ႀကိဳးကိုင္ခံေနေသာ ႒ာနဦးစီး မ်ားကလည္း ႏွာစီး ေနၾကေလသည္။ တစုံတရာ ဘာမွ ၀င္မေျပာ၊ ေမးသူ၊ စစ္သူက ေမးျမန္း စစ္ေဆးသည့္ တိုင္ေအာင္ ႀကိဳးကိုင္ခ်ယ္လယ္ထားသူတို႔ အႀကိဳက္ကိုသာ ထြက္ဆိုၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သတင္းစာတိုက္ရွင္ ႏွစ္ဦးမသင့္မတင့္ ျဖစ္၍သာ တုိင္တမ္းသည္ဟူ၍ ခပ္ေပါ့ေပါ့ ျဖစ္သြားေအာင္ ႀကိဳးစား ေပးရွာသည္။ သို႔ေၾကာင့္ အလုပ္တုိက္ကို စစ္ေဆးၾကည့္ရႈၿပီးေသာအခါ တရားသူႀကီး ဦးေအာင္ႀကီးႏွင့္ ဗဟန္း ရဲ႒ာနာမွ ဦးျမဒင္တုိ႔သည္ မူလ တိုင္တမ္းသူ က်မႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ အိမ္ေပၚသို႔ ေရာက္လာ ၾကပါသည္။
က်မ ကို တရားသူႀကီး ဦးေအာင္ႀကီးက အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးသည္။ က်မက ညက ျဖစ္ပ်က္သမွ် ႏွင့္ ယေန႔မနက္ ေစာေစာကစၿပီး ၁၁နာရီေလာက္အထိ မူးယစ္ၿပီး အိမ္ေအာက္ထပ္မွာ ၀င္ေရာက္ ေသာင္းက်န္း ေနသည္မ်ားကိုပါ ေျပာျပရပါသည္။ ၎ျပင္ ယမန္႔ေန႔ညက ၿခံထဲသို႔ ပင္စင္ရဲ ဦးခင္ေမာင္လတ္ ႏွင့္အတူ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္လာၿပီး ေသာ့ခတ္ထားေသာ ေအာက္အိမ္သစ္ ကေလးကို ေသာ့ခေလာက္ ရိုက္ခ်ိဳး၍ အဓမၼ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ေသာေၾကာင့္ ပိုင္နက္ က်ဴးလြန္မႈပါ တုိင္တမ္း ထားေသာ အေၾကာင္းမ်ား ေျပာျပပါသည္။
ပဌမ၌ သူတို႔မွာ လင္မယားရန္ျဖစ္ရာ၌ ရဲဘက္မွ အေရးမပိုင္သလို အထင္ေရာက္ေနသည္လား မေျပာ တတ္ပါ၊ ဒါကို က်မ ရိပ္မိသျဖင့္ တရားသူႀကီးအား က်မက ကြာရွင္းထားၿပီး ဘာမွ မသက္ဆုိင္ ေတာ့ေၾကာင္း၊ ဤၿခံ၀င္းထဲမွ ထြက္သြားရသည္မွာ ၃လခန္႔ပင္ ၾကာရွိၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပရပါသည္။
သည္ေတာ့မွ အမႀကီး ေျပာတဲ့အတိုင္း ကြာရွင္းၿပီးသား ဆိုပါလွ်င္ စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ ထုိးမ်ားေကာ ရွိပါသလား ဟု ဖြင့္ဟ ေမးပါေတာ့သည္။ ထုိေၾကာင့္ စာခ်ဳပ္မူရင္းကို ဓာတ္ပံုရိုက္ထားေသာ မိတၱဴ ကြာရွင္း စာခ်ဳပ္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို တရားသူႀကီးအား ထုတ္ျပလိုက္ပါသည္။ ကြာရွင္းစာခ်ဳပ္မွာ အသိ သက္ေသအျဖစ္ တရား၀င္ လက္မွတ္ထိုးထားသူမွာလည္း နည္းနည္းေနာေနာ ပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ပါ။ ဥပေဒပါရဂူ ႏိုင္ငံ မွာ ျပတ္ျပတ္ သားသား ထင္ထင္ရွားရွားႀကီး ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။
သည္ေတာ့မွ တရားသူႀကီးက ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပားသြားၿပီး ရဲအရာရွိအား ဒီအတိုင္းဆိုေတာ့ ရဲက ထပ္ အေရးယူ ရမွာေပါ့ဟု ဦးျမဒင္ဘက္သို႔ လွည့္ေျပာပါသည္။ တရားသူႀကီးႏွင့္တကြ ရဲအရာရွိမ်ားမွာ ယခုမွ ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပား သြားၾက ပါသည္။ ဒါျဖင့္လွ်င္ ပိုင္နက္က်ဴးေက်ာ္မႈ တုိင္ခ်က္မ်ားကို ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေရးၿပီး ယေန႔ထပ္တုိင္ပါ။ မေန႔ညက တုိင္ခ်က္မွာ ျပည့္စုံလံုေလာက္ေသာအေၾကာင္းအခ်က္ တခ်ိဳ႕ ၾကြင္းက်န္ေနပါေသးသည္ဟု ဆုိသည္။ သို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ေရွ႕မွာဘဲ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေရးၿပီး ကြားရွင္း စာခ်ဳပ္မိတၱဴဓာတ္ပံုမ်ားကိုပါ တရားသူႀကီး ႏွင့္ ရဲအရာရွိတို႔အား ပူးတြဲေပးလိုက္ပါသည္။ တရား သူႀကီးႏွင့္ ရဲအရာရွိမ်ားသည္ က်မအား ႏႈတ္ဆက္ ၿပီး ျပန္သြားၾကပါသည္။
ယင္းသို႔ တရားသူႀကီးႏွင့္ ရဲအရာရွိမ်ား ျပန္သြားၾကေသာအခါ အလုပ္ခန္းမွာ တပါးကၽြန္တို႔ ေခါင္းခ်င္း ရုိက္ၿပီး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲႀကီး ျပဳလုပ္ျပန္သည္။ ဒီကိစၥကို အဖ်ားရွဴးသြားရန္ ဘယ္လို ၾကံ ရမည္ဟူေသာ ေျခထိုးနည္းကို ဆရာႀကီးထံ အမိန္႔ခံ၍ ပန္ၾကားလ်က္ ရွိေလသည္။ ယုတ္မာနည္း ႏွင့္ ေျခထုိးမႈမ်ားကို တခုၿပီး တခု အစီအစဥ္ျပဳကာ စ၍ ေျခလွမ္းၾကပါသည္။
၁၉-၁၁-၆၀ေန႔ မနက္မွာဘဲ လြန္ခဲ့ေသာ တပါတ္မွ ေလယာဥ္ပ်ံ လက္မွတ္မ်ား ႀကိဳတင္ ၀ယ္ထား သျဖင့္ ငပလီ သို႔ ေန႔ခ်င္း ျပန္သြားရန္ ကိစၥကရွိ၍ ေန႔ခ်င္းျပန္ ခရီးထြက္ခဲ့ရပါသည္။ ငပလီ အိမ္မ်ား ေဆာက္ရာ၌ ကန္ထရိုက္ ႏွင့္ ေငြေပးရန္ ခ်ိန္းဆိုၿပီးသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မသြားမျဖစ္သျဖင့္ သြား ရပါသည္။ မေန႔က ျဖစ္ခဲ့ေသာ အေရးေပၚအရႈပ္အရွင္းမ်ားေၾကာင့္လဲ ရုံးျပင္က ကႏၷားကိစၥေတြက တုိးလာျပန္ပါသည္။
ညစ္ပတ္မႈစီမံကိန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး
၂၀-၁၁-၆၀ရက္ေန႔ က်မ ငပလီသို႔ လိုက္ရန္ မနက္ ေစာေစာႀကီး ေလယာဥ္ပ်ံကြင္းသို႔ ေရာက္မွ ယေန႔ထုတ္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာကို ၾကည့္မိရာ တာ၀န္ခံ ထုတ္ေ၀သူ အယ္ဒီတာ ကိုကိုေလး အမည္မပါေတာ့ဘဲ၊ ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေ၀သူ အုန္းခင္ဟု ပါလာၿပီး၊ ယခင္က တႀကိမ္မွ မထည့္ဘူးဘဲ သတင္းစာ မ်က္ႏွာဖံုး စာလံုးႀကီး အေပၚ မွ (ႀကီးမွဴးထုတ္ေ၀ေသာ) ဆိုေသာ အပိုနာမည္တပ္၍ ထား သည္။ အႏိုင္အထက္ အဓမၼစံနစ္ သံုးယံု မက ဤမွ်ေစာ္ကားျပလိုက္ျပန္သည္။
ဤသို႔ အလြယ္တကူ ျပဳႏိုင္သည္မွာ မူတာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ ကိုကိုေလး၏ မတရား တဘက္သတ္ ျပဳေပးမႈ ေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု နားလည္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ တပါတ္ခန္႔ကပင္ က်မအမည္ႏွင့္ ျဖစ္ေစ၊ က်မ ညႊန္ျပ သူတဦးဦးအမည္ႏွင့္ ျဖစ္ေစ၊ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀သူ နာမည္ေျပာင္းရန္ ေျပာစဥ္က မလိမ့္တပါတ္ ရက္ အခ်ိန္ ဆြဲၿပီးမွ ရုံးမွာ ႀကိတ္၍ သူ႔သခင္အမည္ သြားေျပာင္းေပးလိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အမည္ ေျပာင္းရာ၌ ပထမ အမည္ရွိသူက သေဘာတူ လက္မွတ္ထုိး၍ ေျပာင္းလႊဲေပးမွ ရသည္။ က်မကို မလိမ့္တပါတ္ ေျပာထားၿပီးမွ တပါးကၽြန္ကဲ့သို႔ တဖက္သတ္ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္၍ အမည္လႊဲေပး လိုက္သည္။ သူရသတၱိ အျပည့္ ႏွင့္ မိန္းမတဦးအား မေလးမခန္႔ ေစာ္ကားျပလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ သည္။
မတရား မႈေတြ ၾကဴးလြန္ ထားသူကိုသာ သူတို႔တေတြက ဤသို႔ မ်က္ႏွာေျပာင္ တိုက္ခါ တဘက္ သတ္ ပင္းေပး ေနၾကရာ က်မမွာ တဦးတေယာက္တည္းသာ ရွိသည္။ မက်န္းမာ၍ စိတ္ရွိ သေလာက္ ကိုယ္က မပါႏိုင္ ဘဲ၊ ဆရာ၀န္က အေစာင့္အေရွာက္ အကုအသကိုမွ မ်က္ႏွာမလႊဲရ ေသး ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနေသာ မိန္းမသားတေယာက္ဟူ၍မွ လူပီပီ ေထာက္ထားငဲ့ညႇာမည့္သူမရွိဘဲ၊ ယုတ္မာသူ ၏ အသိုင္းအ၀ိုင္းဘက္ေတာ္သားမ်ား ခ်ည္းႏွင္ႏွင္ ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ အလုပ္သမား႒ာန ေခါင္းေဆာင္ မ်ား ကလည္း နဲနဲမွ ငဲ့ကြက္ေဖၚမရ၊ မွန္ပါ့ဘုရား အင္အားစုထည္းမွာသာ ရပ္တည္ေနၾကပါသည္။
ဤမွ်မကေသးဘဲ ထုိေန႔ထုတ္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာ အတြင္းတေနရာမွာလည္း ပမာမခန္႔ ေလွာင္ေျပာင္ ေသာ သေဘာႏွင့္ သတင္းအပုဒ္တိုတခုကို ေဖၚျပထားေသးသည္။ ထုိသတင္းမွာ ဗမာ့ေခတ္ တိုက္အတြင္း ရွိ အိမ္သစ္ကေလးထဲသို႔ ျပန္ေရာက္ေနၿပီဟု ေဖၚျပရာ၌ ရိုးရိုးမဟုတ္ေသး ဘဲ ဟဲ ဟဲ ဟဲ ဟူ၍ အဆစ္ ထည့္ကာ ေလွာင္ေျပာင္ ထားပါေသးသည္။ မည္မွ် အရွက္နဲလိုက္သည္ ကို ထိုအျပဳအမူက သက္ေသျပ ေနၿပီး ျဖစ္ရာ ဤမတရားျပဳမႈ ေစာ္ကားမႈမ်ားကို က်မအေနႏွင့္ နိမ့္ က်ေသာ အဆင့္အတန္းသို႔ ငုံ႔ဆင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ ရန္ မထိုက္တန္ေတာ့သည္အတုိင္း တရားဥပေဒ စည္း၀ိုင္း အတြင္းကသာ အတန္းျမင့္ျမင့္ႏွင့္ အေရးယူ သင့္သမွ်ယူဘို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရပါေတာ့ သည္။
မပိုင္ဆိုင္ေတာ့သူက ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာကို ႀကီးမွဴး၍ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ပါသည္ဟု ဇြတ္အဓမၼ အမည္ လာတပ္ ထားေသာ္လည္း တရားရုံး၌ က်မက ကန္႔ကြက္၍ ပယ္ဖ်က္ပစ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအခ်ိန္ ၌ က်မသည္ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမွာ ေရာက္ေနပါသည္။ ညေနမိုးခ်ဳပ္မွ ငပလီမွ ရန္ကုန္ျပန္လာ ေရာက္ရွိ ပါမည္။ က်မတေန႔လံုး ခရီးသြားေနဆဲတြင္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာတိုက္ အယ္ဒီတာခန္း၌ တပါးကၽြန္ ဇာတ္ခင္းေနသူ အယ္ဒီတာႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္တို႔က ဦးစီးၿပီး အလုပ္သမား အႀကီး အကဲမ်ား ေခၚယူကာ ဗိုလ္၀င္ ခံၾကပါသည္။
ယာယီ မန္ေနဂ်ာ ဦးဗေအး ႀကီးမွဴး ေသာ အလုပ္ရုံးခန္းမွ စာေရးစာခ်ီအလိုေတာ္ရိအိမ္ေတာ္ပါ ေငြထိန္းမ တို႔ပါ တႀကိတ္တည္း သပိတ္ ၀င္ အိတ္၀င္ အခ်ိပ္အဆက္ ျပဳထားၾကသည္။ စာစီ႒ာန စက္ရိုက္႒ာနတို႔မွ အႀကီးအမွဴးျပဳသူ ႏွစ္ဦးပါ စုရံုးလ်က္ ရွိပါသည္။
အျပင္မွ ၀င္သူထြက္သူေတြကလဲ ၀င္လိုက္ထြက္လိုက္ႏွင့္ တစုံတခုျပဳလုပ္ဘုိ႔ လူစုေနပံုရသည္ဟု အိမ္ႀကီး ေပၚ၌ ရွိေနရစ္ၾကေသာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းက မိန္းမမ်ားသည္ ျမင္ေနၾကရသည္။ ထုိေန႔ တေန႔လံုး ဦးကိုႀကီး ဦးပုစေသာ ေယာက်္ားမ်ား မ၀င္မထြက္မလာမေရာက္ၾကပါ။
မလာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ေဟာ့ရမ္းေသာင္းက်န္းေနေသာ အရက္မူးႀကီး၏ မေလးမစား ျပဳမူ ေစာ္ကားျခင္း ခံရလွ်င္ ေယာက်္ားခ်င္းျဖစ္၍ ေခါင္းငုံ႔ခံေနရလည္း မေကာင္း၊ မခံဘဲျပန္တြယ္ရလွ်င္ လည္း မေကာင္း၊ ဘယ္ဘက္ကမွ မေကာင္း၍ မလာဟု အေၾကာင္းျပယံုမက ၿခံ၀င္း၀မွာ မ၀င္ရ၍ ရစ္သီ ရစ္သီ လုပ္ေနၾက ရေသာ က်မေမာင္းထုတ္ပစ္ထာသည့္ ခုိးသား ၄၀ အႏြယ္အဆက္ကပ္ပါး မ်ာသည္ ေလွထိုး လႊတိုက္၊ ငါးႏိႈက္၊ ဖားႏိႈက္မ်ားပီပီ မနာလို၀န္တို မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ သူတို႔ လူသိုက္ အားဆီ ဆီးၾကည့္ေလ ႔ ရွိသည့္ ဒီအဆင့္အတန္းမ်ားႏွင့္လည္း ဘက္ၿပိဳင္ရအခက္၊ မဘက္ၿပိဳင္ရလဲ အခက္ေၾကာင့္ တရက္ ႏွစ္ရက္ ေတာ့ မလာၾကဘဲ ေနၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ယင္းသို႔ ထိုေန႔ညေန ေစာေစာပိုင္းမွာ အထက္ေဖၚျပပါ ရွိခဲ့ၿပီးအတုိင္း မတရးအဘက္သပ္ အက်ိဳး ေဆာင္ အယ္ဒီတာ တို႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းျပဳလ်က္ အထက္ထပ္အယ္ဒီတာခန္းမွာ ႀကိတ္၀ိုင္းတခု ျပဳၾက ပါသည္။ ၿခံေပါက္ လက္သပ္ေမြးဓာတ္ပံုဆရာ ေယာက္ဖေပါက္စကတဖ်ပ္ဖ်ပ္ႏွင့္ ဓာတ္ပံုရိုက္ေပး ရသည္။ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာတိုက္ အလုပ္သမားမ်ား၏ အစည္းအေ၀းႀကီးဟု အမည္ေပးသည္။ ေဒါင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ေန၍ ဓာတ္ပံုရိုက္လ်က္ ႏွစ္ခုဆက္ထားရသည္တိုင္ေအာင္ လူဦးေရက ႏွစ္ဆယ္ မွ် မျပည့္ပါ။ လက္သင့္ရာ တို႔ႏွင့္ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္၍ လိမ္ၾကျခင္းသာ ညစ္ပတ္မႈတြင္ ကမ္းကုန္ ေနေသာ ဆရာ့ဆရာ၏ စီမံကိန္း သာ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိဓာတ္ပံုႏွင့္ သတင္းမွာ ေနာက္တေန႔ ၂၁-၁၁-၆၀ထုတ္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာတြင္ ပါလာမွ မည္မွ် ကလိမ္ က်ၿပီး ေျခထုိုးမႈသတင္းေပး လက္သြက္ၾကသည္ကိုလည္း ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ႀကီး သိရပါသည္။
ေစတနာ ဆိုသည့္ မေရရာတဲ့ သတင္းလုပ္ႀကံမႈ ဆက္ရန္
.
တရားသူႀကီးႏွင့္ ဆိုင္ရာ ရဲအရာရွိမ်းသည္ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာတိုက္ အလုပ္သမားမ်ား ပဋိပကၡ ျဖစ္ရန္ ရွိ၊ မရွိ ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးကာပိတ္ခဲ့ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗဟန္း႒ာနာမွ ရဲအရာရွိမ်ားႏွင့္ တရား သူႀကီး ဦးေအာင္ႀကီး အမွဴးျပဳလ်က္ ရဲ၀ိုင္ယာလက္ ကားတစီးေရွ႕ေဆာင္ကာ ဗမာ့ေခတ္၀င္း အတြင္း ေရာက္ရွိ လာၾကၿပီး ေနာက္ အယ္ဒီတာ ဦးကုိေလးက ေခါင္းေဆာင္ျပဳ၍ ေတြ႕ဆံုပါသည္။ အလုပ္သမားမ်ား အလုပ္ လုပ္ရာ ျဖစ္ေသာ ယု၀တီစာစီခန္း၊ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာစီခန္း၊ မိုႏို စာစီခန္း၊ စာလံုးသြင္းခန္း၊ ပံုႏွိပ္စက္ ခန္း ႏွင့္ ခဲစာလံုးမ်ား သြင္းလုပ္ရာ အခန္းမ်ား လိုက္လံ ၾကည့္ရႈ ေစသည္။
အလုပ္သမားေတြ ဣေျႏၵမပ်က္ ေအးခ်မ္းစြာ အလုပ္လုပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း လိုက္ျပ သည္။ မေန႔က ဗရုတ္သုကၡ အလုပ္ေတြကို ျပည္ဖံုးကားအုပ္ၿပီး တက္သေလာက္ ၿဖီးျဖန္းေနသည္။ အလုပ္သမားခ်င္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ဘို႔ အေၾကာင္းမရွိပါ၊ ျမင္တဲ့အတိုင္း ေအးခ်မ္းစြာ အလုပ္လုပ္ ေနၾက ပါသည္ ဟူေသာ အေျခ အေန ကို တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ တေယာက္က ဤသို႔ လိုက္ျပေသာေၾကာင့္ အစစ္အေဆးလာ သူတို႔မွာ ဘာမွ မျပဳလုပ္ေသးဘဲ ရွိသည္။
အလုပ္သမားေတြကို မီးေရႏွင့္ သတ္ထားသလို ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားစြာေနေစရန္ ညဦးကစၿပီး ယခုေန႔ မနက္ပိုင္းအထိ ဟိန္းေဟာက္ ၿခိမ္းေခ်ာက္ထားၿပီး အခ်ိဳ႕ဘက္ေတာ္သားတို႔ ႀကိဳးကိုင္ခံေနေသာ ႒ာနဦးစီး မ်ားကလည္း ႏွာစီး ေနၾကေလသည္။ တစုံတရာ ဘာမွ ၀င္မေျပာ၊ ေမးသူ၊ စစ္သူက ေမးျမန္း စစ္ေဆးသည့္ တိုင္ေအာင္ ႀကိဳးကိုင္ခ်ယ္လယ္ထားသူတို႔ အႀကိဳက္ကိုသာ ထြက္ဆိုၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သတင္းစာတိုက္ရွင္ ႏွစ္ဦးမသင့္မတင့္ ျဖစ္၍သာ တုိင္တမ္းသည္ဟူ၍ ခပ္ေပါ့ေပါ့ ျဖစ္သြားေအာင္ ႀကိဳးစား ေပးရွာသည္။ သို႔ေၾကာင့္ အလုပ္တုိက္ကို စစ္ေဆးၾကည့္ရႈၿပီးေသာအခါ တရားသူႀကီး ဦးေအာင္ႀကီးႏွင့္ ဗဟန္း ရဲ႒ာနာမွ ဦးျမဒင္တုိ႔သည္ မူလ တိုင္တမ္းသူ က်မႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ အိမ္ေပၚသို႔ ေရာက္လာ ၾကပါသည္။
က်မ ကို တရားသူႀကီး ဦးေအာင္ႀကီးက အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးသည္။ က်မက ညက ျဖစ္ပ်က္သမွ် ႏွင့္ ယေန႔မနက္ ေစာေစာကစၿပီး ၁၁နာရီေလာက္အထိ မူးယစ္ၿပီး အိမ္ေအာက္ထပ္မွာ ၀င္ေရာက္ ေသာင္းက်န္း ေနသည္မ်ားကိုပါ ေျပာျပရပါသည္။ ၎ျပင္ ယမန္႔ေန႔ညက ၿခံထဲသို႔ ပင္စင္ရဲ ဦးခင္ေမာင္လတ္ ႏွင့္အတူ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္လာၿပီး ေသာ့ခတ္ထားေသာ ေအာက္အိမ္သစ္ ကေလးကို ေသာ့ခေလာက္ ရိုက္ခ်ိဳး၍ အဓမၼ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ေသာေၾကာင့္ ပိုင္နက္ က်ဴးလြန္မႈပါ တုိင္တမ္း ထားေသာ အေၾကာင္းမ်ား ေျပာျပပါသည္။
ပဌမ၌ သူတို႔မွာ လင္မယားရန္ျဖစ္ရာ၌ ရဲဘက္မွ အေရးမပိုင္သလို အထင္ေရာက္ေနသည္လား မေျပာ တတ္ပါ၊ ဒါကို က်မ ရိပ္မိသျဖင့္ တရားသူႀကီးအား က်မက ကြာရွင္းထားၿပီး ဘာမွ မသက္ဆုိင္ ေတာ့ေၾကာင္း၊ ဤၿခံ၀င္းထဲမွ ထြက္သြားရသည္မွာ ၃လခန္႔ပင္ ၾကာရွိၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပရပါသည္။
သည္ေတာ့မွ အမႀကီး ေျပာတဲ့အတိုင္း ကြာရွင္းၿပီးသား ဆိုပါလွ်င္ စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ ထုိးမ်ားေကာ ရွိပါသလား ဟု ဖြင့္ဟ ေမးပါေတာ့သည္။ ထုိေၾကာင့္ စာခ်ဳပ္မူရင္းကို ဓာတ္ပံုရိုက္ထားေသာ မိတၱဴ ကြာရွင္း စာခ်ဳပ္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို တရားသူႀကီးအား ထုတ္ျပလိုက္ပါသည္။ ကြာရွင္းစာခ်ဳပ္မွာ အသိ သက္ေသအျဖစ္ တရား၀င္ လက္မွတ္ထိုးထားသူမွာလည္း နည္းနည္းေနာေနာ ပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ပါ။ ဥပေဒပါရဂူ ႏိုင္ငံ မွာ ျပတ္ျပတ္ သားသား ထင္ထင္ရွားရွားႀကီး ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။
သည္ေတာ့မွ တရားသူႀကီးက ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပားသြားၿပီး ရဲအရာရွိအား ဒီအတိုင္းဆိုေတာ့ ရဲက ထပ္ အေရးယူ ရမွာေပါ့ဟု ဦးျမဒင္ဘက္သို႔ လွည့္ေျပာပါသည္။ တရားသူႀကီးႏွင့္တကြ ရဲအရာရွိမ်ားမွာ ယခုမွ ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပား သြားၾက ပါသည္။ ဒါျဖင့္လွ်င္ ပိုင္နက္က်ဴးေက်ာ္မႈ တုိင္ခ်က္မ်ားကို ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေရးၿပီး ယေန႔ထပ္တုိင္ပါ။ မေန႔ညက တုိင္ခ်က္မွာ ျပည့္စုံလံုေလာက္ေသာအေၾကာင္းအခ်က္ တခ်ိဳ႕ ၾကြင္းက်န္ေနပါေသးသည္ဟု ဆုိသည္။ သို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ေရွ႕မွာဘဲ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေရးၿပီး ကြားရွင္း စာခ်ဳပ္မိတၱဴဓာတ္ပံုမ်ားကိုပါ တရားသူႀကီး ႏွင့္ ရဲအရာရွိတို႔အား ပူးတြဲေပးလိုက္ပါသည္။ တရား သူႀကီးႏွင့္ ရဲအရာရွိမ်ားသည္ က်မအား ႏႈတ္ဆက္ ၿပီး ျပန္သြားၾကပါသည္။
ယင္းသို႔ တရားသူႀကီးႏွင့္ ရဲအရာရွိမ်ား ျပန္သြားၾကေသာအခါ အလုပ္ခန္းမွာ တပါးကၽြန္တို႔ ေခါင္းခ်င္း ရုိက္ၿပီး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲႀကီး ျပဳလုပ္ျပန္သည္။ ဒီကိစၥကို အဖ်ားရွဴးသြားရန္ ဘယ္လို ၾကံ ရမည္ဟူေသာ ေျခထိုးနည္းကို ဆရာႀကီးထံ အမိန္႔ခံ၍ ပန္ၾကားလ်က္ ရွိေလသည္။ ယုတ္မာနည္း ႏွင့္ ေျခထုိးမႈမ်ားကို တခုၿပီး တခု အစီအစဥ္ျပဳကာ စ၍ ေျခလွမ္းၾကပါသည္။
၁၉-၁၁-၆၀ေန႔ မနက္မွာဘဲ လြန္ခဲ့ေသာ တပါတ္မွ ေလယာဥ္ပ်ံ လက္မွတ္မ်ား ႀကိဳတင္ ၀ယ္ထား သျဖင့္ ငပလီ သို႔ ေန႔ခ်င္း ျပန္သြားရန္ ကိစၥကရွိ၍ ေန႔ခ်င္းျပန္ ခရီးထြက္ခဲ့ရပါသည္။ ငပလီ အိမ္မ်ား ေဆာက္ရာ၌ ကန္ထရိုက္ ႏွင့္ ေငြေပးရန္ ခ်ိန္းဆိုၿပီးသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မသြားမျဖစ္သျဖင့္ သြား ရပါသည္။ မေန႔က ျဖစ္ခဲ့ေသာ အေရးေပၚအရႈပ္အရွင္းမ်ားေၾကာင့္လဲ ရုံးျပင္က ကႏၷားကိစၥေတြက တုိးလာျပန္ပါသည္။
ညစ္ပတ္မႈစီမံကိန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး
၂၀-၁၁-၆၀ရက္ေန႔ က်မ ငပလီသို႔ လိုက္ရန္ မနက္ ေစာေစာႀကီး ေလယာဥ္ပ်ံကြင္းသို႔ ေရာက္မွ ယေန႔ထုတ္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာကို ၾကည့္မိရာ တာ၀န္ခံ ထုတ္ေ၀သူ အယ္ဒီတာ ကိုကိုေလး အမည္မပါေတာ့ဘဲ၊ ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေ၀သူ အုန္းခင္ဟု ပါလာၿပီး၊ ယခင္က တႀကိမ္မွ မထည့္ဘူးဘဲ သတင္းစာ မ်က္ႏွာဖံုး စာလံုးႀကီး အေပၚ မွ (ႀကီးမွဴးထုတ္ေ၀ေသာ) ဆိုေသာ အပိုနာမည္တပ္၍ ထား သည္။ အႏိုင္အထက္ အဓမၼစံနစ္ သံုးယံု မက ဤမွ်ေစာ္ကားျပလိုက္ျပန္သည္။
ဤသို႔ အလြယ္တကူ ျပဳႏိုင္သည္မွာ မူတာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ ကိုကိုေလး၏ မတရား တဘက္သတ္ ျပဳေပးမႈ ေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု နားလည္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ တပါတ္ခန္႔ကပင္ က်မအမည္ႏွင့္ ျဖစ္ေစ၊ က်မ ညႊန္ျပ သူတဦးဦးအမည္ႏွင့္ ျဖစ္ေစ၊ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀သူ နာမည္ေျပာင္းရန္ ေျပာစဥ္က မလိမ့္တပါတ္ ရက္ အခ်ိန္ ဆြဲၿပီးမွ ရုံးမွာ ႀကိတ္၍ သူ႔သခင္အမည္ သြားေျပာင္းေပးလိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အမည္ ေျပာင္းရာ၌ ပထမ အမည္ရွိသူက သေဘာတူ လက္မွတ္ထုိး၍ ေျပာင္းလႊဲေပးမွ ရသည္။ က်မကို မလိမ့္တပါတ္ ေျပာထားၿပီးမွ တပါးကၽြန္ကဲ့သို႔ တဖက္သတ္ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္၍ အမည္လႊဲေပး လိုက္သည္။ သူရသတၱိ အျပည့္ ႏွင့္ မိန္းမတဦးအား မေလးမခန္႔ ေစာ္ကားျပလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ သည္။
မတရား မႈေတြ ၾကဴးလြန္ ထားသူကိုသာ သူတို႔တေတြက ဤသို႔ မ်က္ႏွာေျပာင္ တိုက္ခါ တဘက္ သတ္ ပင္းေပး ေနၾကရာ က်မမွာ တဦးတေယာက္တည္းသာ ရွိသည္။ မက်န္းမာ၍ စိတ္ရွိ သေလာက္ ကိုယ္က မပါႏိုင္ ဘဲ၊ ဆရာ၀န္က အေစာင့္အေရွာက္ အကုအသကိုမွ မ်က္ႏွာမလႊဲရ ေသး ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနေသာ မိန္းမသားတေယာက္ဟူ၍မွ လူပီပီ ေထာက္ထားငဲ့ညႇာမည့္သူမရွိဘဲ၊ ယုတ္မာသူ ၏ အသိုင္းအ၀ိုင္းဘက္ေတာ္သားမ်ား ခ်ည္းႏွင္ႏွင္ ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ အလုပ္သမား႒ာန ေခါင္းေဆာင္ မ်ား ကလည္း နဲနဲမွ ငဲ့ကြက္ေဖၚမရ၊ မွန္ပါ့ဘုရား အင္အားစုထည္းမွာသာ ရပ္တည္ေနၾကပါသည္။
ဤမွ်မကေသးဘဲ ထုိေန႔ထုတ္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာ အတြင္းတေနရာမွာလည္း ပမာမခန္႔ ေလွာင္ေျပာင္ ေသာ သေဘာႏွင့္ သတင္းအပုဒ္တိုတခုကို ေဖၚျပထားေသးသည္။ ထုိသတင္းမွာ ဗမာ့ေခတ္ တိုက္အတြင္း ရွိ အိမ္သစ္ကေလးထဲသို႔ ျပန္ေရာက္ေနၿပီဟု ေဖၚျပရာ၌ ရိုးရိုးမဟုတ္ေသး ဘဲ ဟဲ ဟဲ ဟဲ ဟူ၍ အဆစ္ ထည့္ကာ ေလွာင္ေျပာင္ ထားပါေသးသည္။ မည္မွ် အရွက္နဲလိုက္သည္ ကို ထိုအျပဳအမူက သက္ေသျပ ေနၿပီး ျဖစ္ရာ ဤမတရားျပဳမႈ ေစာ္ကားမႈမ်ားကို က်မအေနႏွင့္ နိမ့္ က်ေသာ အဆင့္အတန္းသို႔ ငုံ႔ဆင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ ရန္ မထိုက္တန္ေတာ့သည္အတုိင္း တရားဥပေဒ စည္း၀ိုင္း အတြင္းကသာ အတန္းျမင့္ျမင့္ႏွင့္ အေရးယူ သင့္သမွ်ယူဘို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရပါေတာ့ သည္။
မပိုင္ဆိုင္ေတာ့သူက ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာကို ႀကီးမွဴး၍ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ပါသည္ဟု ဇြတ္အဓမၼ အမည္ လာတပ္ ထားေသာ္လည္း တရားရုံး၌ က်မက ကန္႔ကြက္၍ ပယ္ဖ်က္ပစ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအခ်ိန္ ၌ က်မသည္ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမွာ ေရာက္ေနပါသည္။ ညေနမိုးခ်ဳပ္မွ ငပလီမွ ရန္ကုန္ျပန္လာ ေရာက္ရွိ ပါမည္။ က်မတေန႔လံုး ခရီးသြားေနဆဲတြင္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာတိုက္ အယ္ဒီတာခန္း၌ တပါးကၽြန္ ဇာတ္ခင္းေနသူ အယ္ဒီတာႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္တို႔က ဦးစီးၿပီး အလုပ္သမား အႀကီး အကဲမ်ား ေခၚယူကာ ဗိုလ္၀င္ ခံၾကပါသည္။
ယာယီ မန္ေနဂ်ာ ဦးဗေအး ႀကီးမွဴး ေသာ အလုပ္ရုံးခန္းမွ စာေရးစာခ်ီအလိုေတာ္ရိအိမ္ေတာ္ပါ ေငြထိန္းမ တို႔ပါ တႀကိတ္တည္း သပိတ္ ၀င္ အိတ္၀င္ အခ်ိပ္အဆက္ ျပဳထားၾကသည္။ စာစီ႒ာန စက္ရိုက္႒ာနတို႔မွ အႀကီးအမွဴးျပဳသူ ႏွစ္ဦးပါ စုရံုးလ်က္ ရွိပါသည္။
အျပင္မွ ၀င္သူထြက္သူေတြကလဲ ၀င္လိုက္ထြက္လိုက္ႏွင့္ တစုံတခုျပဳလုပ္ဘုိ႔ လူစုေနပံုရသည္ဟု အိမ္ႀကီး ေပၚ၌ ရွိေနရစ္ၾကေသာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းက မိန္းမမ်ားသည္ ျမင္ေနၾကရသည္။ ထုိေန႔ တေန႔လံုး ဦးကိုႀကီး ဦးပုစေသာ ေယာက်္ားမ်ား မ၀င္မထြက္မလာမေရာက္ၾကပါ။
မလာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ေဟာ့ရမ္းေသာင္းက်န္းေနေသာ အရက္မူးႀကီး၏ မေလးမစား ျပဳမူ ေစာ္ကားျခင္း ခံရလွ်င္ ေယာက်္ားခ်င္းျဖစ္၍ ေခါင္းငုံ႔ခံေနရလည္း မေကာင္း၊ မခံဘဲျပန္တြယ္ရလွ်င္ လည္း မေကာင္း၊ ဘယ္ဘက္ကမွ မေကာင္း၍ မလာဟု အေၾကာင္းျပယံုမက ၿခံ၀င္း၀မွာ မ၀င္ရ၍ ရစ္သီ ရစ္သီ လုပ္ေနၾက ရေသာ က်မေမာင္းထုတ္ပစ္ထာသည့္ ခုိးသား ၄၀ အႏြယ္အဆက္ကပ္ပါး မ်ာသည္ ေလွထိုး လႊတိုက္၊ ငါးႏိႈက္၊ ဖားႏိႈက္မ်ားပီပီ မနာလို၀န္တို မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ သူတို႔ လူသိုက္ အားဆီ ဆီးၾကည့္ေလ ႔ ရွိသည့္ ဒီအဆင့္အတန္းမ်ားႏွင့္လည္း ဘက္ၿပိဳင္ရအခက္၊ မဘက္ၿပိဳင္ရလဲ အခက္ေၾကာင့္ တရက္ ႏွစ္ရက္ ေတာ့ မလာၾကဘဲ ေနၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ယင္းသို႔ ထိုေန႔ညေန ေစာေစာပိုင္းမွာ အထက္ေဖၚျပပါ ရွိခဲ့ၿပီးအတုိင္း မတရးအဘက္သပ္ အက်ိဳး ေဆာင္ အယ္ဒီတာ တို႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းျပဳလ်က္ အထက္ထပ္အယ္ဒီတာခန္းမွာ ႀကိတ္၀ိုင္းတခု ျပဳၾက ပါသည္။ ၿခံေပါက္ လက္သပ္ေမြးဓာတ္ပံုဆရာ ေယာက္ဖေပါက္စကတဖ်ပ္ဖ်ပ္ႏွင့္ ဓာတ္ပံုရိုက္ေပး ရသည္။ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာတိုက္ အလုပ္သမားမ်ား၏ အစည္းအေ၀းႀကီးဟု အမည္ေပးသည္။ ေဒါင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ေန၍ ဓာတ္ပံုရိုက္လ်က္ ႏွစ္ခုဆက္ထားရသည္တိုင္ေအာင္ လူဦးေရက ႏွစ္ဆယ္ မွ် မျပည့္ပါ။ လက္သင့္ရာ တို႔ႏွင့္ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္၍ လိမ္ၾကျခင္းသာ ညစ္ပတ္မႈတြင္ ကမ္းကုန္ ေနေသာ ဆရာ့ဆရာ၏ စီမံကိန္း သာ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိဓာတ္ပံုႏွင့္ သတင္းမွာ ေနာက္တေန႔ ၂၁-၁၁-၆၀ထုတ္ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာတြင္ ပါလာမွ မည္မွ် ကလိမ္ က်ၿပီး ေျခထုိုးမႈသတင္းေပး လက္သြက္ၾကသည္ကိုလည္း ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ႀကီး သိရပါသည္။
ေစတနာ ဆိုသည့္ မေရရာတဲ့ သတင္းလုပ္ႀကံမႈ ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment