Saturday, April 24, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) အပိုင္း (၈၆)

မိန္းမဥာဏ္သံုးတဲ့ေယာက္်ား

ယင္းသုိ႕လွ်င္ျပင္ပ၌ ေစ့စပ္ေနၾကတုန္းရွွိသည္ဟု သတင္းျဖန္႔ထားဆဲမွာဘဲ တဘက္ကလဲ စာခ်ဳပ္မ်ား မွတ္ပံုမတင္ျဖစ္ေစရန္ အခ်ိန္လြန္လာေစရန္ ဒလန္ေ႐ွ႕ေနတုိ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းႀကံစည္ေလ သည္၊ ေမာင္၀မ္းကဲြ အရာရွိ ၂-ေယာက္ကလည္း သူတုိ႔အသိမိတ္ေဆြ ေရွ႕ေန ၀တ္လံုမ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္ ေနပါသည္ ဟု က်မအား သင့္သလုိ ၿဖီးျဖန္းထားၾကဆဲျဖစ္ပါသည္၊ ဤတြင္ က်မသည္ ကြာရွင္းထားေသာ ကိစၥကုိ လူသိ ရွင္သိ ျဖစ္သြားေအာင္ ေၾကညာလုိက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ပါသည္။

ယခင္က ကြာရွင္းစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထုိးၿပီး၊ ၿပီးျခင္း ေၾကညာရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကုိယ့္လူလုိလုိႏွင့္ လာပူး ၾကေသာ ဘက္ေတာ္သားမ်ားက ရုတ္တရက္ အလန္႔တၾကား ျဖစ္သြားေအာင္ ေၾကညာျခင္း မျပဳပါႏွင့္ ေအးေအး ႏွင့္ကိစၥၿပီးေနမွဘဲ က်န္ေသာ ကိစၥမ်ားမ်ားလဲတိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ႏွင့္ဘဲ ျပဳလုပ္သြားရန္ ေမတၱာရပ္ခံၾကျခင္းအရ ေနခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ယခုကဲ့သုိ႕ ညစ္ပတ္ ယုတ္မာမႈ ဖက္လာေသာအခါ လူသိ ရွင္သိ တရားဥပေဒ၀င္သည့္ ကြာရွင္းစာခ်ဳပ္မ်ားကုိ သတင္းစားမ်ားမွ ေန၍ အထင္ အရွား ေၾကာ္ျငာ ရေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။ တရားဥပေဒအရ ရင္ဆုိင္ရမည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိကိစၥကုိ အခ်ိန္ဆဲြလာမႈေၾကာင့္ သတင္းစာ မွ အတည့္အလင္း ထည့္သြင္းေၾကညာေတာ့မည္ဟု ေျပာလုိက္ပါသည္။

ဒီလုိဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ဆံုး ႀကိဳးစားပါရေစ၊ ၄-၅ရက္ အခ်ိန္ေပးပါ၊ ၄-၅ရက္ လြန္လွ်င္ စီမံခ်င္ သလုိ စီမံပါ၊ လုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္ပါေတာ့ဟု အယ္ဒီတာဦးကုိေလးက ဆုိျပန္ပါသည္၊ က်မက ၅-ရက္ဟု တိတိ က်က် သူေတာင္းသည့္ အခြင့္ကုိ ေပးလုိက္ပါသည္၊ ၅ ရက္ရွိလုိ႔ ကေၾကာ္ျငာခ်င္သလုိ ေၾကာ္ျငာမည္၊ သည္ေတာ့ မ်က္ႏွာပူလင္ သတင္းစာတာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ အမည္ကုိပါ က်မအမည္ႏွင့္ ခရုိင္ ရာဇ၀တ္ တရားသူႀကီးရံုး၌ ေျပာင္းလဲႊေပးရန္ တခါတည္းအျပည့္အစံု စီစဥ္ထားပါဟူ၍ အေျဖေပးလုိက္ပါသည္။

က်မသည္ တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာဦးကုိေလးသုိ႕ ကတိေပးၿပီး ၅-ရက္ တိတိ ေစာင့္ခဲ့သည္။ ႀကိဳးစား ေနပါသည္ဟု ဆိုၿပီး၊ ၀င္ခ်ည္၊ ထြက္ခ်ည္၊ သြားခ်ည္၊ လာခ်ည္ လုပ္ေနပါသည္။ က်မစိတ္ ထင္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ေနသည္ဟု အထင္ေရာက္ေနမိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေျပာေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားလည္း ဟုတ္ေလမလားဟု စဥ္းစားမိပါသည္။ ပူးသတ္ညာစား သမားမိန္းမ ႏွင့္ ျမႇစားသမားမ်ား မဟုတ္ဘဲ  ႏွစ္ရွည္လမ်ား ရိုးရိုးသားသား လုပ္လာခဲ့ေသာ အလုပ္တုိက္သား တဦးအေနႏွင့္ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ဤမွ် ႀကီးပြား လ်က္ နာမည္ႀကီး ထိပ္တန္း တက္ေနေသာ အလုပ္ တုိက္ႀကီး၌ အလုပ္တိုက္ရွင္ ၂ဦး အေစး မကပ္ၾကေတာ့ဘဲ ခြါၿပဲ သြားၾကသည္ကို ျမင္လိုၾကမည္ မဟုတ္ပါ။

ေတာင္ရုံ၊ တန္ရုံအျပစ္မ်ား သည္းခံ ခြင့္ျပဳၿပီး စည္းစည္းလံုးလံုး ဣေျႏၵမပ်က္၊ ဟန္မပ်က္ ဆက္လက္ ေနထိုင္သြားၾကသည္ကိုသာ ၾကည့္လို၊ ျမင္လိုၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ မွန္ပါ၏ ကာယကံ ရွင္ တဦးအေနႏွင့္ ရွိေနသူ က်မသည္ ကိုယ္တုိင္လည္း ဤနည္းႏွင့္ ေစာေစာပိုင္းက တြက္ကိန္းခ် စဥ္းစားၾကည့္ခဲ့ဘူး သူ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ေကာက္က်စ္စဥၤးလဲေသာ က်ားငစဥ္လဲ စိတ္ရွိသူ နည္းပရိယာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ က်မ၏ အသက္အႏၱရာယ္အထိ အခ်ိန္ရြယ္ခဲ့သူအား ယံုစား စိတ္ခ်၀ံ့ ေတာ့သည္ မဟုတ္ပါ။

က်မသည္ မိန္းမတဦး ျဖစ္ေနေစကာမူ သတၱိရွိရွိႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရမည့္ ကိစၥဆို လွ်င္ ေယာက်္ားမ်ားလိုဘဲ ရဲရဲႀကီး ရင္ဆိုင္ရဲသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုလို ေယာက်္ားတဦးက မိန္းမ လို မိန္းမရ မိန္းမဥာဏ္မ်ိဳးဟူ၍ ေရွးရိုး အစဥ္အလာ က နာမည္ဆိုး ကင္ပြန္းအတပ္ခံ ခဲ့ၾကရေသာ (မိန္းမဥာဏ္)မ်ိဳးကို မိန္းမက မသံုးစြဲရဘဲ ေယာက်္ားႀကီး တဦးက ကုိယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ့္သိကၡာ ကုိယ္မရွက္ဘဲ ပက္ပက္စက္စက္ သံုးရဲလာခဲ့သည္။ ဤကဲ့သို႔ မိန္းမလိုမိန္းမရ ေအာက္တန္းက်က် ေသးႏုတ္စုတ္ပဲ့စြာ စဥ္းလဲေကာက္က်စ္မႈသည္။ ယုတ္ညံ့ သိမ္ဖ်င္း ၍ လူမပီသသူဟူ၍ မွတ္ခ်က္ ခ်ကာ တံေထြးေပါက္ကဲ့သို႔ ေထြး စြန္႔ပစ္လိုက္ရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

သတင္းစာေလာကမွ သိလ်က္နဲ႔ ႏွာေစးေနျခင္း
တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ ဦးကိုေလးကို ေပးလိုက္ေသာ ၅ရက္သည္ ေစ့ေရာက္လာၿပီ၊ ထုိေန႔ ညေန ၃နာရီအထိ ဦးကိုေလး အလုပ္တိုက္သို႔ မေရာက္လာေသးေပ၊ အတန္ၾကာမွ ယေန႔ဖ်ားလို႔ အလုပ္ မလာႏိုင္ေၾကာင္း အေျပာ လႊတ္သည္ဟု သိရပါသည္။ ယေန႔မလာလွ်င္ နက္ျဖန္ေတာ့ လာရမည္ မလာလွ်င္ သြားေခၚ ေစမည္ ဟု ပိုင္းျဖတ္ထားပါသည္။ သူသည္ အခက္အခဲအၾကပ္အတည္း ေတြ႕လွ်င္ ဖ်ားေလ့ ရွိပါသည္။ ဆရာ၀န္ ေဆးလက္မွတ္ႏွင့္ မက်န္းမမာရသည္မွာလည္း မၾကာခဏ ျဖစ္ေလ့ ရွိ၏။ ေဆးရုံလည္းခဏ ခဏ တက္ရ၏။

ေနာက္တေန႔ညေနပိုင္းအထိ ေစာင့္ၾကည့္ေနပါသည္။ အိမ္ေပၚမွ တယ္လီဖုန္းႏွင့္ အလုပ္တိုက္ကို လွမ္းေမးမိသည္။ ဦးကိုေလး လာပါၿပီ၊ ယခုဘဲအိမ္ေပၚလာပါလိမ့္မည္ဟု အေျဖရပါသည္။ ခဏေန လွ်င္ အိမ္ေပၚေရာက္လာသည္။ မေန႔က ကၽြန္ေတာ္ဖ်ားလို႔ မလာရပါဟု ဆုိသည္။ က်မက သူတာ၀န္ခံသြားေသာ ကိစၥကို ေမးပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ သြားေမးၿပီးပါၿပီ၊ ယခုလဲဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာတတုိက္လံုးကို လႊဲေပးထားခဲ့သားဘဲ၊ က်မ လက္ထဲ မွာ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ႏိုင္၊ စီမံခ်င္သလို စီမံႏိုင္ေနမွ ေနာက္ထပ္ဘာလုပ္ေပးစရာလိုေသး လဲလို႔ ေျပာလိုက္ပါသည္ဟူ၍ ေျဖေလသည္။ ဤတြင္မွ သူကလဲ အခ်ိန္ကေလး ၄-၅ရက္ဘဲ ဆြဲရ၊ ဆြဲရ၊ နည္းသလားဆိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ၀င္ၿပီး ညာျဖန္းေပးရျခင္းသာဟု က်မက နားလည္ လာပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေကာင္းၿပီ၊ ဒါျဖင့္ သတင္းစာမွာ မနက္ျဖန္ကစ၍ ထည့္ရမည္၊ မရဲလွ်င္ တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ အမည္ ကိုလည္း က်မနာမည္ႏွင့္ ေျပာင္းလဲရန္ ခရိုင္ရာဇ၀တ္တရားသူႀကီး ဦးသန္းႏြဲ႕ ရုံးႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး ရုံးဌာန ဆုိင္ရာတုိ႔သို႔ စတင္ပို႔ရန္ အသင့္စီမံပါဟု ဦးကိုေလးအား ေျပာၾကားလိုက္ ပါသည္။

သတင္းစာ တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာအမည္ မေျပာင္းလႊဲဘဲႏွင့္လဲ ထည့္ခ်င္သည့္ေၾကာ္ျငာထည့္ပါ၊ ေရးခ်င္သည့္ ေက်ာ္ညာခ်က္ကိုလည္း ေရးပါ၊ ကိစၥမရွိပါဟူ၍ ဆုိျပန္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ က်မသည္ ေနာက္တေန႔ က စၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၂၀-ေဆာင္းပါးကို စ၍ ေရးသည္၊ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀-ကို ေရးရသည္မွာ ကြာရွင္းေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာႀကီး ျပဴးတူးၿပဲတဲ ပါမလာခင္ ႀကိဳတင္ၿပီး က်မ၏အျဖစ္အပ်က္ေတြကို သိေစခ်င္ ၍ အက်ဥ္းခ်ံဳး ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀-သည္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀-ေလာက္ မက်ယ္၀န္းပါ၊ အရွည္ အေ၀းႀကီး ခေရေစ့တြင္းက်ေရးျပေနရန္လည္း မရည္ရြယ္ပါ။ ၅-ရက္ သို႔မဟုတ္ ၇-ရက္ ေလာက္ ႏွင့္ ဘဲ ကြာရွင္းၿပီးစီးေသာ စာခ်ဳပ္ပါ စာသားအဓိပၸာယ္မ်ား ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေဖၚျပ ေၾကာ္ျငာျခင္းျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ ရန္ ရည္မွန္းထားပါသည္။

ဤသို႔ ေရေရလယ္လယ္မွ မသိရလွ်င္ လွ်ာႏွင့္ သြားပမာ စိတ္အခန္႔မသင့္ၾကရာ ေပါခ်ာခ်ာ ကြာရွင္း ေၾကာ္ျငာမ်ိဳး လို ျဖစ္ေနပါသည္။ ဤလို ေပါခ်ာခ်ာစိတ္လိုက္မာန္ပါမ်ိဳး မျဖစ္ေစလိုသည္ တေၾကာင္း၊ လူေတြက သိေနသည္မွာ အသက္အရြယ္ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ညီမွ်စြာ ဗမာျပည္အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕ အရြာရြာ၌ ကုသိုလ္ ဒါန ေတြ လွည့္လည္ျပဳလုပ္လ်က္ အလွဴေရစက္လက္ႏွင့္မကြာ စိတ္တူ သေဘာတူ ျပဳေနၾကေသာ သတင္းေတြ သာ ၾကားေနခဲ့ရာမွ ယခုလို ရုတ္တရက္ႀကီး အသက္ အရြယ္ႀကီးကာမွ ကြာၾကရွင္းၾကရေသာ ကိစၥမ်ိဳး အထိ ျဖစ္လာရသည္ကို သို႔ေလာ၊ သို႔ေလာ ေတြးေတာစရာေတြ ျဖစ္လာမည္ကိုလည္း ကိစၥက မၿပီးၾက ေတာ့မည့္အတူ လူသူေလးပါး နားလည္ သိၾကားေအာင္ ရွင္းလင္းရမွ ကြာရွင္းျပတ္စဲရေသာ ေၾကာ္ျငာ ၏ သေဘာမွန္ကို လက္ခံနားလည္ ႏိုင္ၾကေလမည္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔အတြက္ က်မက ဤသို႔အရြယ္ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ မမွ်ေသာ ျဖစ္သမွ်တို႔ကို အတိုးခ်ဳံး၍ ေဖၚျပရန္ တာ၀န္ရွိလာသည့္အေလ်ာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀-ေဆာင္းပါးႏွင့္ စတင္ရွင္းျပရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၎ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀-ေဆာင္းပါးမပါမွီမွ ရုပ္ရွင္ေျပာမင္းသားႀကီး၏ အညႇီအေဟာက္ သတင္းမ်ားမွာ သတင္းစာရပ္ကြက္၌ အေတာ္ ျပန္ႏွံ႔ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ သတင္းစာသမားမ်ားသည္ အေတာ္ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းေနၾကပါသည္။ ႏွာေစးေနၾကသည္။ ဇာတ္လိုက္မင္းသားျပာႀကီး ကိုယ္တိုင္သာဆုိလွ်င္ ကိုယ့္မွာ ေျခာက္ျပစ္ကင္း သဲလဲျစင္ မဟုတ္ပါဘဲႏွင့္ သူတပါးအတြင္းေရး ကိစၥမ်ိဳးဆိုလွ်င္ မိတ္ေဆြေသာ ဘာေသာ မေရွာင္၊ သူမ်ားအရွက္တကြဲ သတင္းမ်ိဳးကို ႀကိဳးႀကိဳး စားစား အားရ၀မ္းသာ ရွာေဖြထည့္သြင္းခဲ့သည္။

ဒီလို သတင္းမ်ိဳးကို လုိက္ရမည္ဆိုလွ်င္ လူငယ္ သတင္းေထာက္ကေလးမ်ားကိုပင္ မခုိင္းေတာ့ဘဲ ကိုယ္တုိင္ ႀကိဳးႀကိဳးပမ္းပမ္း ၀မ္းသာအားရ လိုက္သြား၍ သတင္းေထာက္လွမ္းၿပီး တ၀တအီႀကီး ေရးျပ ခဲ့သည္။ ဤလိုေရးျပရသည့္ အတြက္ သတင္းစာေတြ တက်ပ္ အထိ ေပး၀ယ္ဘတ္ၾကရသည္ၾကားလွ်င္ အူရႊင္ ၀မ္းသာ ျဖစ္ေလ့ရွိသည္။ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ ေျခဖ်ားေထာက္ေလသည္။ သူတပါး၌ တရားသျဖင့္ တမယား ေသ၍ တမယား အသစ္ ယူသည္ကိုလည္း တအံ့တၾသႀကီး ျဖစ္ေအာင္ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ကာ သတင္းစာ မွာ ထည့္ေရးမိ၍ သိန္းႏွင့္ခ်ီၿပီး ေလ်ာ္ေၾကးရလိုမႈ တရားစြဲခံခဲ့ရဘူးသည္။ ယခုလို ကိုယ့္အတြင္းေရး အညႇီ အေဟာက္ သာမက ဒု၊ သ၊ န၊ ေသာ ပိုးေတြက်၍ ေလာက္ထိုး ပုပ္ပြေနသမွ်ေတြကိုေတာ့ မေရးၾကရန္ ေလးဘက္ေထာက္ ၍ ႀကိတ္ ေတာင္းပန္ခုိင္း ထားေလသလားမသိ၊ ဖံုးဖံုးဖိဖိ လုပ္ေပးေနၾကသည္ဟု သိရွိ ရပါသည္။ ဤေနရာမ်ိဳးေတာ့ လက္ပါးေစ အယ္ဒီတာႀကီးက စိတ္ခ်ရသည္။ ႏႈတ္ပိတ္ေပးခဟု ခန္႔မွန္း၍ ရႏိုင္ စေကာင္း ေသာ ကိစၥ မဟုတ္ပါ။

ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းလိုက္သည္မွာေတာ့ အေတာ္ ႀကီး မီးေသေနပါသည္။ အခါတိုင္း ပုဂၢိဳလ္စြဲအရ ဗလာဆဲ ေနက် သတင္းစာမ်ားကပင္ ညႇတာ ေထာက္ထားေနသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ဗမာ့ေခတ္ ေက်ာင္းထြက္ ကုိယ့္သတင္းစာႏွင့္ ျဖစ္ေနၾက သူမ်ားက ၎အျခားသတင္းစာတို႔တြင္ အယ္ဒီတာ ၀င္လုပ္ ေနၾကသူမ်ား သည္၎၊ သတင္းစာ ေရာင္းေကာင္းမည့္ သတင္းမွန္း သိပါလ်က္ သူ႔လက္က်အတိုင္း မလိုက္ၾကဘဲ မိမိတို႔ အိတ္ထဲ ၀င္လာမည့္ ပိုက္ဆံကုိပင္ အနာခံ၍ ေနၾကရရွာပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဗူးတရာ အေပါက္ကိုသ ပိတ္ႏိုင္ မည္။ ပါးစပ္တေပါက္စီ၊ တေပါက္စီကို လိုက္မပိတ္ႏိုင္ပါ။

တနသၤာရီေန႔စဥ္ မ်က္ႏွာဖံုးသတင္း ဆက္ရန္
.

2 comments:

ကိကိ said...

မုိးၾကိဳးဦးအုန္းခင္နဲ႔ ဆရာမၾကီၤး ေဒၚခင္ခင္ေလးတုိ႔ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးျပႆနာမွာ ဘယ္သူ မွားတယ္မွန္တယ္ ဆုိတာ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာလုိပါ။ ဒါေပမယ့္ ေဘးကဝန္ထမ္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ၊ အိမ္က အလုပ္သမားေတြဆုိတာ ေက်းဇူးရွင္မၾကီး ေဒၚခင္ခင္ေလးကုိ ေက်းဇူးကန္းသူေတြအျဖစ္ တဦးမက်န္ မေကာင္းေရးခံေနရတဲ့ ကိစၥေတာ့ ၾကားဝင္ရွင္းျပခြင့္ျပဳပါ။

ဆရာမၾကီးေဒၚခင္ခင္ေလးဟာ ဘုရင္ေခတ္ကလုိ ေက်းဇူးရွင္အရွင္သခင္နဲ႔ ေက်းဇူးေတာ္ခံ ေက်းေတာ္မ်ိဳးကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး ဘဝမ်ိဳးကုိ သူလုိခ်င္ရွာပံု ရပါတယ္။ လခယူျပီး သူ႔အိမ္မွာ၊ သတင္းစာတုိက္မွာ၊ သူ႔အနီးအနားမွာ လုပ္ေပးေနရတဲ့ လူေတြအားလံုးကုိ သူ႔ေက်းဇူးခံလုိ႔ သေဘာထားတယ္။ လခကုိ မုိးၾကိဳးဦးအုန္းခင္ကေပးေပး သူကေပးေပး ဇနီးေမာင္ႏွံမုိ႔ သူေပးရတာလုိ႔ ေျပာရင္ ရတဲ့ေနရာ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်းဇူးရွင္လုိ႔ ေျပာခ်င္ရင္ေတာ့ အလုပ္သမားေတြ၊ အယ္ဒီတာ စာျပင္ ဖုိမင္ စတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြဖက္ကလဲ ေဒၚခင္ခင္ေလးစီးပြားတက္ဖုိ႔ လာလုပ္ေပးေနရတာ သူ႔ေက်းဇူးရွင္ေတြလုိ႔ ျပန္စကားကပ္ေျပာလုိ႔ ရတာေပါ့။ အိမ္ေဖာ္ကလဲ ငါခ်က္ေကၽြးတဲ့ထမင္း စားေနရတာ၊ ငါလဲသူ႔ေက်းဇူးရွင္လုိ႔ ျပန္ကပ္ရင္ ရတာပဲ။

ဆရာမၾကီးက သူဟာ မင္းေဆြစုိးမ်ိဳးဆုိျပီး ဂုဏ္ယူတာလဲ အဲဒီေခတ္က စာေပနယ္မွာ ဖုိမင္ကအစ စာဖတ္ေနာေက်ေနေတာ့ သိပ္လက္ခံခ်င္စရာ မရွိဘူး။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘုရင္ေတြ မွဴးးမတ္ေတြမွာ ဘယ္သူက ဘယ္ေလာက္အဆင့္ ၾကီးတယ္ငယ္တယ္ဆုိတာ စာသမားေတြ အကုန္သိေနတာ။ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ စာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာေတြထဲမွာ မင္းမ်ိဳးအစစ္ေတြ ရွိတယ္။ မႏၱေလးမွာ ပုိမ်ားတယ္။ နာမည္ၾကီး မင္းသမီး မေထြးေလးဆုိ ဘုိးေတာ္ဘုရားျမစ္ေတာ္၊ နန္းေတာ္ေရွ႔ဆရာတင္ဆုိ သံရြာမင္းသားေျမးေတာ္။ အားလံုး သာမန္လူေတြနဲ႔ ေရာေႏွာေပါင္းသင္းေနတာပဲ။ မွဴးမတ္မ်ိဳးထဲမွာလဲ မဟာေဆြက တုိင္တားမင္းၾကီးနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတာ္တယ္။ တုိင္တားမင္းၾကီးဆုိတာ ဆရာမၾကီးအဖုိး ဝန္ေထာက္ထက္ အမ်ားၾကီးျမင့္တယ္။ ဒီလုိပဲ သာမန္လုိ ေနၾကတာပါပဲ။

ဆရာမၾကီးက မွဴးမတ္မ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ရတာကုိ ဘုရင့္သမီးေတာ္ေျမးေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ရသလုိ ဂုဏ္ယူေနေတာ့ ဘာအမ်ိဳးကမွ ဆင္းသက္လာတာမဟုတ္တဲ့ တျခားလူေတြ မ်က္စိေနာက္မွာပဲ။ စာေရးဆ၇ာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေလးစားႏုိင္ေပမယ့္ မွဴးမတ္ေျမးျဖစ္လုိ႔ေတာ့ ရုိေသစရာမွ မလုိတာ။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ရွိေသးရင္လဲ ဆရာမၾကီးဟာ မွဴးမတ္ေျမးအေနနဲ႔ အပ်ိဳေတာ္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။ ဒါဆုိလဲ အပ်ိဳေတာ္ခင္ခင္ေလးဆုိျပီး ဘုရင့္သမီး မင္းသမီးေတြကုိ လက္အုပ္ခ်ီျပီး ဘုရားခ်ည္း ထူးေနရမွာပဲ။ ဘုရားထူးခံ ျဖစ္ဖုိ႔ထက္ ကုိယ္ကခ်ည္း ဘုရားထူးေနရဖုိ႔ ရွိတာပဲ။

ဆရာမၾကီးက အနားမွာ ေျခြရံသင္းပင္းေတြနဲ႔ ေနရသြားရတာကုိ ေက်နပ္တယ္။ ေဆြၾကီးမ်ိဳးၾကီးအျဖစ္လဲ အနားကလူေတြက ေျမွာက္ပင့္ေနတာကုိ ခံခ်င္တယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာမၾကီးအၾကိဳက္ေဆာင္ျပီး ေျမွာက္ပင့္ညာစားမယ့္ မိတ္ေဆြတုလဲ အနည္းနဲ႔အမ်ားေတာ့ ေပၚလာႏုိင္တယ္။ ဒါကုိ လွဴတယ္တန္းတယ္ အလွဴအတန္း ရက္ေရာတယ္လုိ႔ ဆရာမၾကီး သူ႔ကုိယ္သူ မႊန္းသလို ေျပာဖုိ႔ ခက္ပါတယ္။

Anonymous said...

ဟီး..ကိကိမေျပာလဲ.. စာကိုေသခ်ာဖတ္ပီးခန္႔မွန္းပီးသိရိွပါေၾကာင္းးး
အစီရင္ခံပါသည္။

သူပဲေကာင္းပီးက်န္တာမေကာင္းမွေတာ့ ..စဥ္းစားၾကည့္မိပါေၾကာင္း။

အေတာ္ ငယ္ငယ္ကဖတ္မိရင္ေတာ့ သနားစရာေကာင္းလိုက္တာလို႔ေျပာမိေကာင္းေျပာမိႏိုင္ေပမဲ့ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ..သူ႔ကိုသနားတယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ စာေရးဆရာမ ဘုရားဒကာ အလွဴရွင္ၾကီး ျဖစ္ရဲ့သားနဲ့ ဒီလို တဖက္ေစာင္းနင္းဆန္တဲ့ စာအေရးအသားဟာ..ဂုဏ္ေဖာ္ေနတယ္လို႔ထင္မိပါေၾကာင္း။

ျမတ္ႏိုး