စြာက်ယ္စြာက်ယ္ လုပ္ခဲ့သူမုိ႔
ယခု၀င္လာသူကေတာ့ သခင္ေက်ာ္ရင္ဆိုသူ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဒီေန႔ ပဲခူးသို႔ လုိက္သြား ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဒီေန႔ ပဲခူးသို႔ လိုက္သြားပါသည္။ ဦးပဥၨင္းႀကီးမွာ အေတာ္ဘဲမ်က္ႏွာညႇိဳးႏြမ္း ေနပါသည္။ ေနခင္း၊ ထုိင္ခင္းအတြက္ကလည္း လံုၿခံဳမႈမရွိခဲ့ပါ။ သူစြာက်ယ္စြာက်ယ္ လုပ္ထားခဲ့ ဒါေတြကို ညႇိဳးထားသူ ေတြကလဲ ရွိေတာ့ ဒီေနရာမွာ ၾကာၾကာထားလွ်င္ အသက္အႏၱရာယ္ စိုးရိမ္ စရာ ျဖစ္ေနပါသည္။
ဒီေတာ့ ရန္ကုန္မွာ လံုၿခံဳသင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာတခုခုသို႔ ေရႊ႕ထားမွ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဟု ထင္ပါသည္ဟု ယခင္လူ မ်ား ဖြင့္သြားေသာ ဓာတ္ျပား အတိုင္း ျပန္ဖြင့္ျပသည္။ သူက ဒီလူေတြ ထဲမွာ ဘုတ္ကိုင္ ဆရာႀကီး ျဖစ္၍ ေနာက္ဆံုးမွ လာေတြ႕ၿပီး ေျပာျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သိရ သေလာက္ ပဲခူးျပန္ေတြ အေတာ္မ်ားေနပါၿပီ။ သည္လူ ေတြဟာ တေနရာစီ ေနၾကသူမ်ားေနပါၿပီ။ သည္လူေတြဟာ တေနရာစီ ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါလ်က္ တၿပိဳင္နက္ ထည္းဘယ္နည္းႏွင့္မွ စုစည္းၿပီး တမနက္ထဲႏွင့္ ပဲခူးသြားႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ညဦးထည္းက စည္း၀ါး ကိုက္ မထားဘဲ မျဖစ္ႏိုင္ၾက ပါ။ က်မကလည္း ဗိုလ္ရန္ႏိုင္ကို ေျဖလိုက္ေသာအေျဖမွ လြဲ၍ တပဲသား မပိုပါ။
က်မနဲ႔ မဆိုင္ ကိုယ့္ဆရာ ကုိယ့္မိတ္ေဆြအျဖစ္ႏွင့္ သင့္သလို စီစဥ္ႏိုင္ၾကပါသည္။ ဒီကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ လိုေတာ့ မတိုင္ပင္ပါႏွင့္ေတာ့ဟု ေျပာလိုက္သည္။
က်မဆီ က သူတို႔ လိုေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္မရေလေတာ့ တျခားစကားေတြ လွည့္ေျပာျပန္သည္၊ တျခား စကား ဆုိသည္မွာလဲ ဒီကိစၥေတြဘဲ ျဖစ္ပါသည္။ အေျခာက္ကို ေရႏွဴးျခင္းမ်ိဳးသား ျဖစ္သည္။ ဒီလို အရမ္းမဲ့ ျဖစ္ကုန္ ရဒါေတြဟာ အရက္ေသစာကို အလြန္အက်ဴးေသာက္လြန္း၍ မမွားသင့္ဘဲ မွားရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္ ဟု ဆိုသည္။ ဒီလိုေျပာေသာသူကလဲ မဟုတ္လားဟု က်မက ျပန္ေျပာ ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ မေျပာ ေတာ့ပါ။
ယခုေတာ့ အေတာ္ဘဲ တရားရေနပါၿပီ။ မ်က္ႏွာပံုပန္း သ႑ာန္ၾကည့္ရဒါ ၀ါရင့္ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ ႀကီး လိုပါဘဲ ဒီေတာ့ ေတြ႕ကရကိစၥေတြကိုလဲ ကၽြန္ေတာ့္အနနဲ႔ မေမးရဲပါ။ သကၤန္း၀တ္ႀကီးနဲ႔ ဆိုေတာ့ ေမးလဲ မေမး ထိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ခ်င္တာကေတာ့ အရႈပ္အေထြးကိစၥေတြဟာ မနာလိုလို႔ တြန္းတဲ့ စာေတြလဲ ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။ ေဒၚခင္ခင္ေလး ကိုယ္ေတြ႕ျမင္မ်က္မဟုတ္တဲ့ ကိစၥ ေတြကို ေလွနံဒါးထစ္ အမွန္ မယူဆေစျခင္ပါ။ ဟိုေနရာ ဒီေနရာေတြမွာ အတိအက်ရွိေသာ ေတြ႕ျမင္လို႔ပါလား။ ကၽြန္ေတာ္ သြားၾကည့္ေတာ့ ဒီေနရာေတြမွာ ဒီေကာင္မေတြ မရွိၾကပါဘူးဟု ေျပာေလသည္။ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ ၀န္ခံၿပီး ဟု ျပန္လွိမ့္ျပန္ပါသည္။
ဒီကိစၥေတြကို ထပ္ႏွဴးေနစရာ မလုိေတာ့ပါ။ တပ္အပ္ေသခ်ာ သိရၿပီး ျဖစ္သည္။ ဒါေပမဲ့ ယခုေန႔ ယခု ရက္ပုိင္း အတြင္းမွာ က်မ သိသြားမွန္းသိ၍ ဟိုေရႊ႕၊ ဒီေရႊႏွင့္ ေခတၱခဏ ေရွာင္တိမ္းထားေစ သည္။ သြားၾကည့္ လဲ လူကို မေတြ႕ အိမ္ခန္းဘဲ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ လုိရင္း အခ်ဳပ္မွာ ယခုကဲ့သို႔ ကြာရွင္း ၾကသည္ မွာ မိန္းမကိစၥ တခုတည္းကို မူတည္ၿပီး ျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စီးပြားေရး ၌ ယုတ္မာ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲမႈ ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မေသမီွက လွဴေရး၊ တန္းေရးအတြက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ခြဲခားထားခဲ့လိုေသာ ကိစၥကိုသာ ေရွ႕ရႈၿပီး ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု စကားကို ျဖတ္ခ် လုိက္ရသည္။
၎ သခင္ေက်ာ္ရင္ ဆုိသူမွာ ယခင္က ၀င္ထြက္ ဆက္ဆံေနသည္ကို မေတြ႕ရဘူးပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေန၀င္း အစိုးရ လက္ထက္ တြင္မွ အိမ္သို႔ ၀င္ထြက္လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ ေန႔စဥ္ အိမ္သုိ႔ မနက္ ေစာေစာ လာၿပီး ေအာက္ထပ္ ဧည့္ခန္းမွာ ထုိင္၍ စကားေျပာတတ္သည္။ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ ဘိလိယက္ခန္း၌ ထုိင္ၾကည့္ ရင္း ပုလင္းပါတီဘက္မွာ လက္အသြက္ဆံုး ျဖစ္သည္။ တေနကုန္ တေနခန္းေနၿပီး ညမိုးခ်ဳပ္မွ အိမ္ျပန္ ေလ့ရွိသည္။
ဤသို႔ဘဲ က်မမ်က္လံုးထဲ ေန႔စဥ္ ေတြ႕ျမင္ေနရ သည္။ ဘာအလုပ္အကိုင္ ရွိသည္ဟု မသိရေသာ္လည္း သခင္ အမည္တပ္ထားေသာ နာမည္ ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးထဲက ေနာက္လိုက္လား၊ အလယ္လိုက္လား၊ တခုခု လုပ္ခဲ့ဘူး သည္ဟုသာ သာမည နားလည္ထားမိပါသည္။ ေနာက္ေတာ့ အိမ္သား တပိုင္းလဲ အေတာ္ဘဲ ေရာေရာ ေႏွာေႏွာ ရွိလာသည္။ အလုပ္တိုက္ဘက္မွ လူေတြႏွင့္လည္း အေတာ္ရင္းႏွီးလာဒါ ေတြ႕ရ ျမင္ရ ပါသည္။ မႏၱေလး၊ မုံရြာ၊ ဖိုး၀င္းေတာင္၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္၊ ပုပၸါး၊ သထံု၊ ဇင္းက်ိဳက္၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ဘိတ္၊ ထား၀ယ္၊ ေမာင္းမကန္မွ အစ ျပည္ၿမိဳ႕ ဖိုးဦးေတာင္ႏွင့္ ငပလီ အဆံုးေရာက္ေနရာ၊ ေနရာတိုင္း အၾကံေပး အရာရွိ ဘုတ္ကိုင္ဆရာႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ က်မတို႔ သြားေလရာ မိန္းမအုပ္စု ေယာက်္ားအုပ္စု ထဲ၌ အၿမဲ ပါလာ တတ္သည္၊ ေခၚသူကဲလဲ အၿမဲဘဲ အသံုးက်သည္ ဆုိၿပီး ေခၚလာသည္။
တႀကိမ္ ၌ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္တြင္ ရွိစဥ္ တရားေဟာေသာ အသံတပုဒ္ တိတ္ရေကာ္ဒါမွာသြင္းေန သည္ကို ေတြ႕ရ သည္။ ျပန္ဖြင့္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတရားေဟာသံ တခုေပၚလာသည္။ သည္ေတာ့မွ သခင္ေက်ာ္ရင္ အမည္ မခံမွီ၊ ယပ္လဲွ တရားေဟာ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီး ျမေဒါင္းညိဳ ဆုိဒါ သူေပါ့ ဟု ေျပာျပ၍ ဘုန္းႀကီး လူထြက္ မွန္း သိရပါသည္။ အဲဒါ ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ ရွိစဥ္က ျမေဒါင္းညိဳ အမည္ခံၿပီး တရားေဟာ ခဲ့ဘူးေသာ တရားသံမ်ားကုိ ျပန္လည္မွတ္မိသေရြ႕၊ တိတ္ရေကာ္ဒါႏွင့္ သြင္းၿပီး ဖြင့္ၾကည့္ခ်င္၍ အသံသြင္း ၿပီး ျပန္ဖြင့္ၾကည့္ေနပါသည္ဟု ဆိုေလသည္။
သူတို႔တရားေဟာေသာ ေခတ္က သာယာ၀တီ ဦးေညယ်၊ ဦးဣႏၵက စေသာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ တရားေဟာ ဓမၼ ကထိက ကုိယ္ေတာ္ေတြကို တႏိုင္ငံလံုးၿခံဳၿပီး (ဟိတ္) သတင္းမႀကီးသည္ တိုင္ေအာင္ ကုိယ္နယ္ႏွင့္ ကုိယ္ ဆုိင္ရာ မွာေတာ့ အသင့္အတင့္ သတင္းႀကီးေနေသာ ယပ္လွဲ တရားေဟာ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီးေတြ အေတာ္ ေခတ္စားလွ်က္ ရွိသည္။ ထုိေခတ္ ကို အခ်ိဳ႕က ပလႅင္ဆင္း ေငြေခ် တရားေဟာေခတ္ ဟု ပ်က္ရယ္ ျပဳၾကေသးသည္။
ယပ္လွဲတရားေဟာဓမၼကထိက
ယင္း ယပ္လွဲတရားေဟာ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီး ျမေဒါင္းညိဳအျဖစ္မွ လူထြက္အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သခင္ အသင္း ထည္း ၀င္၍ သခင္အမည္ခံ သခင္ေက်ာ္ရင္၏ ဇာတိမွာ ျပည္ခရိုင္မွာ ၀က္ထီးကန္ ဆိုလား၊ ဇီးအုပ္ ဆိုလား ရြာမွ ဇာတိ ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က အေၾကာင္းကိစၥ တခုေၾကာင့္ ျပည္ၿမိဳ႕ နယ္မွ ထြက္လာၿပီး ရဟန္း ၀တ္သည္။ ပုသိမ္ခရိုင္ရွိ ေတာနယ္မ်ားမွာ အထက္ပါ ယပ္လွဲတရား ေဟာ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီး ျမေဒါင္းညိဳ အျဖစ္ႏွင့္ တရားလွည့္လည္ေဟာေျပာ ေနခဲ့ၿပီးမွ လူ၀တ္ လဲ၍ အိမ္ေထာင္က် သည္ဟု သိရ ပါသည္။
ဒီေတာ့မွ တရားေဟာသံ၊ အသံသြင္း တိတ္ရေကာ္ဒါမွ ေဟာေျပာသံမ်ားႏွင့္ ထင္ဟပ္လာသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ဖိုးဦးေတာင္ ဘုရားကိစၥႏွင့္ သြားျခင္း၊ ေနာက္ဆံုး နိဗၺိႏၵေတာရ၌ ကၽြမ္းက်င္စြာ နားလည္ ခဲ့သူ ျဖစ္သည့္ အတိုင္း စီမံ ခန္႔ခြဲ လုပ္ကိုင္ေဆာင္္ရြက္မႈ ေတြ ျပဳႏိုင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တရားသံ၊ ကမၼ႒ာန္း ဘာ၀နာသံ မ်ားမ်ား ပါေသာ စကားတို႔ကိုလည္း လူ႔စရိုက္ႏွင့္ အႀကိဳက္ကို ၾကည့္၍ ေျပာေနတတ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဘုန္းႀကီး လူထြက္ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး ေဆးဆရာလုပ္ေနရာမွ သခင္အသင္းေတြ ေပၚလာေသာအခါ သခင္ နာမည္ ယူသည္။
အဂၤလိပ္ အစိုးရေခတ္၊ ငါးပြင့္ဆိုင္ပါတီ ဟူ၍ ေပၚလာၿပီးေနာက္ ဂဠံဳဦးေစာအစိုးရလက္ထက္၌ ၀ါးရင္းတုတ္ တပ္သားမ်ား ဖြဲ႕ၿပီး သခင္အသင္း၀င္ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားအား အဂၤလိပ္ အစိုးရ အလိုက် ႏွိမ္နင္းၾကရာတြင္ သူက သခင္ဆိုေသာ္လည္း ဂဠံဳဦးေစာဘက္က သခင္ျဖစ္၍ ပုသိမ္မွာ အမတ္ ဦးေအာင္သာတို႔ႏွင့္ ေရာမိသည္။ ပုသိမ္ သို႔ ညီလာခံ တရား ေဟာလာေသာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ႀကီးကို ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ က်ဴးလြန္ ေစာ္ကားလိုက္ဘူးသူ ဟူ၍လည္း ဗမာ့ေခတ္ အလုပ္တိုက္ ရုံးခန္းက သခင္ဗေအး က ေျပာျပသျဖင့္ (ေနာက္မွသိရသည္) ၎ဂဠံဳဦးေစာ ေခတ္ ဆီတံုးက ပုသိမ္ မွ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအား ထိပါး ေစာ္ကား ခံရေသာ သတင္းမွာ သတင္းစာေတြထဲ၌ အထင္ အရွား ဖတ္လိုက္ၾကရဘူးပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဘယ္သူဘယ္၀ါရယ္လို႔ မသမိမမွတ္မိဘဲ ယခုမွ သိရ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၎သည္ ဂ်ပန္ေခတ္သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ သခင္ဗစိန္ ၀န္ႀကီး တေနရာခ်ိန္က ၾကည့္ရႈ ေစာင္႕မ ေသာ အေနႏွင့္ ယစ္မ်ိဳးဘက္မွ လခစားအမႈထမ္းတဦးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ၾကည့္ရႈထားသည္ဟု ဆိုသည္။ ဂ်ပန္ေခတ္ က အရာရွိ ခန္႔ဘို႔ အလြန္ လြယ္ကူပါသည္။ အဂၤလိပ္စာ ဗမာစာ တတ္ဘို႔မလို။ ဆန္ျပဳတ္ေရာင္းသူ မုန္႔ဟင္းခါး ေရာင္းသူမ်ားပင္ ၿမိဳ႕အုပ္ျဖစ္ၾက၊ ရာဇ၀တ္အုပ္ျဖစ္ ၾကႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေနာက္လိုက္မ်ား အေရးေတာ္ပံု တြင္ ထမင္းအိုးထမ္း ဟင္းအိုးထမ္းမ်ာပါ မက်န္ တန္ရာ တန္ရာ ရာထူး ကေလး ေတြႏွင့္ အခြင့္ အေရး ခံစားၾကရပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဂ်ပန္အစိုးရ ႀကီးစိုးေနစဥ္ အတြင္းမွာဘဲ သခင္အမည္ခံ ႏိုင္ငံေရး သမားႀကီးငယ္ မ်ားႏွင့္ ေဒါက္တာဘေမာ္တို႔ စိတ္သေဘာ ကြဲလြဲလာသည္။ သခင္ဗစိန္၊ သခင္ထြန္းအုပ္ အစ ရွိေသာ ၀န္ႀကီးမ်ား ႏႈတ္ထြက္ၿပီး စကၤာပူ သို႔ ဂ်ပန္က ပို႔သည္အထိ တမ်ိဳးတဖံု အေျခ အေန ေျပာင္းလဲသြားၾကသည္။
ေနာက္ ဂ်ပန္အစိုးရ ထြက္ေျပးရၿပီး အဂၤလိပ္ျပန္ေရာက္လာသည္မွ ဗမာျပည္သည္ လြတ္လပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု သမတႏိုင္ငံ အျဖစ္ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္အထိ ေျပာင္းလဲခဲ့သည္တြင္ သခင္ဗစိန္ ကဘဲ ထုိသူ သခင္ေက်ာ္ရင္ ကို ဆက္လက္ၾကည့္ရႈၿပီး ေလာင္း၀စ္လမ္း ရွိ သူ၏ ျခံအတြင္းအိမ္မွာေနေစ၍ အရက္ခ်က္ရုံ မွာ အလုပ္ေပး ထားသည္။ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္လည္း ဟိုအဖြဲ႕မွ သည္အဖြဲ႕သို႔ တဖြဲ႕ၿပီး တဖြဲ႕ေျပာင္းေရႊ႕ သြားရာ ဒီမိုကေရတစ္ ပါတီ မွ ပမညတ၊ ၎မွ တရားမွ်တ၊ ၎မွ ေနၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေန၀င္း အစိုးရ ေခတ္မွာ အရက္ခ်က္ရုံ ပိတ္လိုက္ သျဖင့္ ဗမာ့ေခတ္ သို႔ ေရာက္လာၿပီး ယေန႔အထိ အေရးႀကီးေသာ အတြင္းလူ လူယံုေတာ္ႀကီး တဦး အျဖစ္ ရွယ္ယာအစုရွင္ႀကီးတဦးအေနႏွင့္ ရပ္တည္ဆဲ ရွိေနပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း အစိုးရ လက္ထက္က သန္႔ရွင္းေရးေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္မီအထိ အရက္ေတြ ဖိေသာက္ ေနၾကေသာ ဘိလိယက္ခန္းထဲမွာ အလုပ္မရွိ စကား၀ိုင္းဖြဲ႕ ေျပာေနၾကသူအခ်ိဳ႕တြင္ သူက ေရွ႕ေဆာင္ ပါသည္။ ဗမာ့ေခတ္ အလုပ္တိုက္မွ လခစာရင္းတြင္ သခင္ေက်ာ္ရင္က အလုပ္မျပရဘဲ တလ ၂၀၀ိ၊ လခအၿမဲ ထုတ္ေပးရသည္ကို ေနာက္ပိုင္းက်မ ကိုယ္တိုင္ လခ စာရင္းမ်ား ျပန္ၾကည့္ေသာအခါမွာ ေတြ႕ရ ပါသည္။ အလုပ္မရွိ ၀င္ေငြမရွိ၍ ေထာက္ပံ့ထားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဟု ကက္ရွီယာ ေငြထိန္းမႏွင့္ စာရင္းကိုင္ သခင္ဗေအးက ေျပာျပ ပါသည္။ သူ႔တြင္သာမက သူႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သခင္ဖိုးဦးဆိုေသာ အဖိုးႀကီး တဦးကိုလည္း တလ၁၅၀ိႏွင့္ ဗမာ့ေခတ္အလုပ္တိုက္မွာ စာရင္းမွတ္ဘို႔ဆိုၿပီး ခန္႔ထားပါေသးသည္။
ဒါေပတဲ့ အလုပ္ေတာ့ မလုပ္တတ္ပါဟု ေျပာျပၾကပါ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ (………) ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ (………) တို႔အား သခင္ေက်ာ္ရင္ကတူသားတပည့္ အရင္းအျခားမ်ားလို ဆိုဆုမၼႏိုင္သည့္ ငယ္ႏိုင္ေတြဟု ၾကြားေျပာ ထားေသာေၾကာင့္ ဗမာ့ေခတ္ အလုပ္တိုက္၏ အယ္ဒီတာခန္း အလုပ္ရုံးခန္းက လူေတြႏွင့္တကြ ႀကီးႀကီး မာစတာ အမွဴးျပဳၿပီးသူ႔ကိုလက္မလႊတ္ႏိုင္။ ဘုတ္ကိုင္ႀကီး အရာထား၍ ေလးစားေနၾကရပါ သည္ဟု အခ်ိဳ႕က ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ေျပာမွ သိရပါသည္။ သို႔ေပတဲ့ က်မအဘို႔ကေတာ့ ပဲခူးျပန္မ်ား ၏ စကားက တိုး၍ မရပါ။ ပထမလာသူႏွစ္ဦးကို ေျဖသလိုဘဲ သခင္ေက်ာ္ရင္ကိုလဲ က်မႏွင့္ မဆိုင္ ေၾကာင္း ျပတ္ျပတ္ဘဲ ေျဖလိုက္ပါသည္။ သည္ေတာ့မွ ထြက္သြားၿပီး ေနာက္ဆံုး တပတ္ေၾကာ့ ၍ အယ္ဒီတာ ေမာင္သန္းညႊန္႔က စတုတၳေျမာက္ လာျပန္ပ ါသည္။
ဘဏ္ ၃တုိက္တြင္ နာမည္လႊဲရန္ ကိစၥ ဆက္ရန္
ယခု၀င္လာသူကေတာ့ သခင္ေက်ာ္ရင္ဆိုသူ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဒီေန႔ ပဲခူးသို႔ လုိက္သြား ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဒီေန႔ ပဲခူးသို႔ လိုက္သြားပါသည္။ ဦးပဥၨင္းႀကီးမွာ အေတာ္ဘဲမ်က္ႏွာညႇိဳးႏြမ္း ေနပါသည္။ ေနခင္း၊ ထုိင္ခင္းအတြက္ကလည္း လံုၿခံဳမႈမရွိခဲ့ပါ။ သူစြာက်ယ္စြာက်ယ္ လုပ္ထားခဲ့ ဒါေတြကို ညႇိဳးထားသူ ေတြကလဲ ရွိေတာ့ ဒီေနရာမွာ ၾကာၾကာထားလွ်င္ အသက္အႏၱရာယ္ စိုးရိမ္ စရာ ျဖစ္ေနပါသည္။
ဒီေတာ့ ရန္ကုန္မွာ လံုၿခံဳသင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာတခုခုသို႔ ေရႊ႕ထားမွ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဟု ထင္ပါသည္ဟု ယခင္လူ မ်ား ဖြင့္သြားေသာ ဓာတ္ျပား အတိုင္း ျပန္ဖြင့္ျပသည္။ သူက ဒီလူေတြ ထဲမွာ ဘုတ္ကိုင္ ဆရာႀကီး ျဖစ္၍ ေနာက္ဆံုးမွ လာေတြ႕ၿပီး ေျပာျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သိရ သေလာက္ ပဲခူးျပန္ေတြ အေတာ္မ်ားေနပါၿပီ။ သည္လူ ေတြဟာ တေနရာစီ ေနၾကသူမ်ားေနပါၿပီ။ သည္လူေတြဟာ တေနရာစီ ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါလ်က္ တၿပိဳင္နက္ ထည္းဘယ္နည္းႏွင့္မွ စုစည္းၿပီး တမနက္ထဲႏွင့္ ပဲခူးသြားႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ညဦးထည္းက စည္း၀ါး ကိုက္ မထားဘဲ မျဖစ္ႏိုင္ၾက ပါ။ က်မကလည္း ဗိုလ္ရန္ႏိုင္ကို ေျဖလိုက္ေသာအေျဖမွ လြဲ၍ တပဲသား မပိုပါ။
က်မနဲ႔ မဆိုင္ ကိုယ့္ဆရာ ကုိယ့္မိတ္ေဆြအျဖစ္ႏွင့္ သင့္သလို စီစဥ္ႏိုင္ၾကပါသည္။ ဒီကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ လိုေတာ့ မတိုင္ပင္ပါႏွင့္ေတာ့ဟု ေျပာလိုက္သည္။
က်မဆီ က သူတို႔ လိုေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္မရေလေတာ့ တျခားစကားေတြ လွည့္ေျပာျပန္သည္၊ တျခား စကား ဆုိသည္မွာလဲ ဒီကိစၥေတြဘဲ ျဖစ္ပါသည္။ အေျခာက္ကို ေရႏွဴးျခင္းမ်ိဳးသား ျဖစ္သည္။ ဒီလို အရမ္းမဲ့ ျဖစ္ကုန္ ရဒါေတြဟာ အရက္ေသစာကို အလြန္အက်ဴးေသာက္လြန္း၍ မမွားသင့္ဘဲ မွားရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္ ဟု ဆိုသည္။ ဒီလိုေျပာေသာသူကလဲ မဟုတ္လားဟု က်မက ျပန္ေျပာ ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ မေျပာ ေတာ့ပါ။
ယခုေတာ့ အေတာ္ဘဲ တရားရေနပါၿပီ။ မ်က္ႏွာပံုပန္း သ႑ာန္ၾကည့္ရဒါ ၀ါရင့္ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ ႀကီး လိုပါဘဲ ဒီေတာ့ ေတြ႕ကရကိစၥေတြကိုလဲ ကၽြန္ေတာ့္အနနဲ႔ မေမးရဲပါ။ သကၤန္း၀တ္ႀကီးနဲ႔ ဆိုေတာ့ ေမးလဲ မေမး ထိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ခ်င္တာကေတာ့ အရႈပ္အေထြးကိစၥေတြဟာ မနာလိုလို႔ တြန္းတဲ့ စာေတြလဲ ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။ ေဒၚခင္ခင္ေလး ကိုယ္ေတြ႕ျမင္မ်က္မဟုတ္တဲ့ ကိစၥ ေတြကို ေလွနံဒါးထစ္ အမွန္ မယူဆေစျခင္ပါ။ ဟိုေနရာ ဒီေနရာေတြမွာ အတိအက်ရွိေသာ ေတြ႕ျမင္လို႔ပါလား။ ကၽြန္ေတာ္ သြားၾကည့္ေတာ့ ဒီေနရာေတြမွာ ဒီေကာင္မေတြ မရွိၾကပါဘူးဟု ေျပာေလသည္။ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ ၀န္ခံၿပီး ဟု ျပန္လွိမ့္ျပန္ပါသည္။
ဒီကိစၥေတြကို ထပ္ႏွဴးေနစရာ မလုိေတာ့ပါ။ တပ္အပ္ေသခ်ာ သိရၿပီး ျဖစ္သည္။ ဒါေပမဲ့ ယခုေန႔ ယခု ရက္ပုိင္း အတြင္းမွာ က်မ သိသြားမွန္းသိ၍ ဟိုေရႊ႕၊ ဒီေရႊႏွင့္ ေခတၱခဏ ေရွာင္တိမ္းထားေစ သည္။ သြားၾကည့္ လဲ လူကို မေတြ႕ အိမ္ခန္းဘဲ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ လုိရင္း အခ်ဳပ္မွာ ယခုကဲ့သို႔ ကြာရွင္း ၾကသည္ မွာ မိန္းမကိစၥ တခုတည္းကို မူတည္ၿပီး ျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စီးပြားေရး ၌ ယုတ္မာ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲမႈ ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မေသမီွက လွဴေရး၊ တန္းေရးအတြက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ခြဲခားထားခဲ့လိုေသာ ကိစၥကိုသာ ေရွ႕ရႈၿပီး ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု စကားကို ျဖတ္ခ် လုိက္ရသည္။
၎ သခင္ေက်ာ္ရင္ ဆုိသူမွာ ယခင္က ၀င္ထြက္ ဆက္ဆံေနသည္ကို မေတြ႕ရဘူးပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေန၀င္း အစိုးရ လက္ထက္ တြင္မွ အိမ္သို႔ ၀င္ထြက္လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ ေန႔စဥ္ အိမ္သုိ႔ မနက္ ေစာေစာ လာၿပီး ေအာက္ထပ္ ဧည့္ခန္းမွာ ထုိင္၍ စကားေျပာတတ္သည္။ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ ဘိလိယက္ခန္း၌ ထုိင္ၾကည့္ ရင္း ပုလင္းပါတီဘက္မွာ လက္အသြက္ဆံုး ျဖစ္သည္။ တေနကုန္ တေနခန္းေနၿပီး ညမိုးခ်ဳပ္မွ အိမ္ျပန္ ေလ့ရွိသည္။
ဤသို႔ဘဲ က်မမ်က္လံုးထဲ ေန႔စဥ္ ေတြ႕ျမင္ေနရ သည္။ ဘာအလုပ္အကိုင္ ရွိသည္ဟု မသိရေသာ္လည္း သခင္ အမည္တပ္ထားေသာ နာမည္ ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးထဲက ေနာက္လိုက္လား၊ အလယ္လိုက္လား၊ တခုခု လုပ္ခဲ့ဘူး သည္ဟုသာ သာမည နားလည္ထားမိပါသည္။ ေနာက္ေတာ့ အိမ္သား တပိုင္းလဲ အေတာ္ဘဲ ေရာေရာ ေႏွာေႏွာ ရွိလာသည္။ အလုပ္တိုက္ဘက္မွ လူေတြႏွင့္လည္း အေတာ္ရင္းႏွီးလာဒါ ေတြ႕ရ ျမင္ရ ပါသည္။ မႏၱေလး၊ မုံရြာ၊ ဖိုး၀င္းေတာင္၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္၊ ပုပၸါး၊ သထံု၊ ဇင္းက်ိဳက္၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ဘိတ္၊ ထား၀ယ္၊ ေမာင္းမကန္မွ အစ ျပည္ၿမိဳ႕ ဖိုးဦးေတာင္ႏွင့္ ငပလီ အဆံုးေရာက္ေနရာ၊ ေနရာတိုင္း အၾကံေပး အရာရွိ ဘုတ္ကိုင္ဆရာႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ က်မတို႔ သြားေလရာ မိန္းမအုပ္စု ေယာက်္ားအုပ္စု ထဲ၌ အၿမဲ ပါလာ တတ္သည္၊ ေခၚသူကဲလဲ အၿမဲဘဲ အသံုးက်သည္ ဆုိၿပီး ေခၚလာသည္။
တႀကိမ္ ၌ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္တြင္ ရွိစဥ္ တရားေဟာေသာ အသံတပုဒ္ တိတ္ရေကာ္ဒါမွာသြင္းေန သည္ကို ေတြ႕ရ သည္။ ျပန္ဖြင့္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးတရားေဟာသံ တခုေပၚလာသည္။ သည္ေတာ့မွ သခင္ေက်ာ္ရင္ အမည္ မခံမွီ၊ ယပ္လဲွ တရားေဟာ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီး ျမေဒါင္းညိဳ ဆုိဒါ သူေပါ့ ဟု ေျပာျပ၍ ဘုန္းႀကီး လူထြက္ မွန္း သိရပါသည္။ အဲဒါ ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ ရွိစဥ္က ျမေဒါင္းညိဳ အမည္ခံၿပီး တရားေဟာ ခဲ့ဘူးေသာ တရားသံမ်ားကုိ ျပန္လည္မွတ္မိသေရြ႕၊ တိတ္ရေကာ္ဒါႏွင့္ သြင္းၿပီး ဖြင့္ၾကည့္ခ်င္၍ အသံသြင္း ၿပီး ျပန္ဖြင့္ၾကည့္ေနပါသည္ဟု ဆိုေလသည္။
သူတို႔တရားေဟာေသာ ေခတ္က သာယာ၀တီ ဦးေညယ်၊ ဦးဣႏၵက စေသာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ တရားေဟာ ဓမၼ ကထိက ကုိယ္ေတာ္ေတြကို တႏိုင္ငံလံုးၿခံဳၿပီး (ဟိတ္) သတင္းမႀကီးသည္ တိုင္ေအာင္ ကုိယ္နယ္ႏွင့္ ကုိယ္ ဆုိင္ရာ မွာေတာ့ အသင့္အတင့္ သတင္းႀကီးေနေသာ ယပ္လွဲ တရားေဟာ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီးေတြ အေတာ္ ေခတ္စားလွ်က္ ရွိသည္။ ထုိေခတ္ ကို အခ်ိဳ႕က ပလႅင္ဆင္း ေငြေခ် တရားေဟာေခတ္ ဟု ပ်က္ရယ္ ျပဳၾကေသးသည္။
ယပ္လွဲတရားေဟာဓမၼကထိက
ယင္း ယပ္လွဲတရားေဟာ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီး ျမေဒါင္းညိဳအျဖစ္မွ လူထြက္အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သခင္ အသင္း ထည္း ၀င္၍ သခင္အမည္ခံ သခင္ေက်ာ္ရင္၏ ဇာတိမွာ ျပည္ခရိုင္မွာ ၀က္ထီးကန္ ဆိုလား၊ ဇီးအုပ္ ဆိုလား ရြာမွ ဇာတိ ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က အေၾကာင္းကိစၥ တခုေၾကာင့္ ျပည္ၿမိဳ႕ နယ္မွ ထြက္လာၿပီး ရဟန္း ၀တ္သည္။ ပုသိမ္ခရိုင္ရွိ ေတာနယ္မ်ားမွာ အထက္ပါ ယပ္လွဲတရား ေဟာ ဓမၼကထိက ဘုန္းႀကီး ျမေဒါင္းညိဳ အျဖစ္ႏွင့္ တရားလွည့္လည္ေဟာေျပာ ေနခဲ့ၿပီးမွ လူ၀တ္ လဲ၍ အိမ္ေထာင္က် သည္ဟု သိရ ပါသည္။
ဒီေတာ့မွ တရားေဟာသံ၊ အသံသြင္း တိတ္ရေကာ္ဒါမွ ေဟာေျပာသံမ်ားႏွင့္ ထင္ဟပ္လာသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ဖိုးဦးေတာင္ ဘုရားကိစၥႏွင့္ သြားျခင္း၊ ေနာက္ဆံုး နိဗၺိႏၵေတာရ၌ ကၽြမ္းက်င္စြာ နားလည္ ခဲ့သူ ျဖစ္သည့္ အတိုင္း စီမံ ခန္႔ခြဲ လုပ္ကိုင္ေဆာင္္ရြက္မႈ ေတြ ျပဳႏိုင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တရားသံ၊ ကမၼ႒ာန္း ဘာ၀နာသံ မ်ားမ်ား ပါေသာ စကားတို႔ကိုလည္း လူ႔စရိုက္ႏွင့္ အႀကိဳက္ကို ၾကည့္၍ ေျပာေနတတ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဘုန္းႀကီး လူထြက္ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး ေဆးဆရာလုပ္ေနရာမွ သခင္အသင္းေတြ ေပၚလာေသာအခါ သခင္ နာမည္ ယူသည္။
အဂၤလိပ္ အစိုးရေခတ္၊ ငါးပြင့္ဆိုင္ပါတီ ဟူ၍ ေပၚလာၿပီးေနာက္ ဂဠံဳဦးေစာအစိုးရလက္ထက္၌ ၀ါးရင္းတုတ္ တပ္သားမ်ား ဖြဲ႕ၿပီး သခင္အသင္း၀င္ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားအား အဂၤလိပ္ အစိုးရ အလိုက် ႏွိမ္နင္းၾကရာတြင္ သူက သခင္ဆိုေသာ္လည္း ဂဠံဳဦးေစာဘက္က သခင္ျဖစ္၍ ပုသိမ္မွာ အမတ္ ဦးေအာင္သာတို႔ႏွင့္ ေရာမိသည္။ ပုသိမ္ သို႔ ညီလာခံ တရား ေဟာလာေသာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ႀကီးကို ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ က်ဴးလြန္ ေစာ္ကားလိုက္ဘူးသူ ဟူ၍လည္း ဗမာ့ေခတ္ အလုပ္တိုက္ ရုံးခန္းက သခင္ဗေအး က ေျပာျပသျဖင့္ (ေနာက္မွသိရသည္) ၎ဂဠံဳဦးေစာ ေခတ္ ဆီတံုးက ပုသိမ္ မွ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအား ထိပါး ေစာ္ကား ခံရေသာ သတင္းမွာ သတင္းစာေတြထဲ၌ အထင္ အရွား ဖတ္လိုက္ၾကရဘူးပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဘယ္သူဘယ္၀ါရယ္လို႔ မသမိမမွတ္မိဘဲ ယခုမွ သိရ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၎သည္ ဂ်ပန္ေခတ္သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ သခင္ဗစိန္ ၀န္ႀကီး တေနရာခ်ိန္က ၾကည့္ရႈ ေစာင္႕မ ေသာ အေနႏွင့္ ယစ္မ်ိဳးဘက္မွ လခစားအမႈထမ္းတဦးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ၾကည့္ရႈထားသည္ဟု ဆိုသည္။ ဂ်ပန္ေခတ္ က အရာရွိ ခန္႔ဘို႔ အလြန္ လြယ္ကူပါသည္။ အဂၤလိပ္စာ ဗမာစာ တတ္ဘို႔မလို။ ဆန္ျပဳတ္ေရာင္းသူ မုန္႔ဟင္းခါး ေရာင္းသူမ်ားပင္ ၿမိဳ႕အုပ္ျဖစ္ၾက၊ ရာဇ၀တ္အုပ္ျဖစ္ ၾကႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေနာက္လိုက္မ်ား အေရးေတာ္ပံု တြင္ ထမင္းအိုးထမ္း ဟင္းအိုးထမ္းမ်ာပါ မက်န္ တန္ရာ တန္ရာ ရာထူး ကေလး ေတြႏွင့္ အခြင့္ အေရး ခံစားၾကရပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဂ်ပန္အစိုးရ ႀကီးစိုးေနစဥ္ အတြင္းမွာဘဲ သခင္အမည္ခံ ႏိုင္ငံေရး သမားႀကီးငယ္ မ်ားႏွင့္ ေဒါက္တာဘေမာ္တို႔ စိတ္သေဘာ ကြဲလြဲလာသည္။ သခင္ဗစိန္၊ သခင္ထြန္းအုပ္ အစ ရွိေသာ ၀န္ႀကီးမ်ား ႏႈတ္ထြက္ၿပီး စကၤာပူ သို႔ ဂ်ပန္က ပို႔သည္အထိ တမ်ိဳးတဖံု အေျခ အေန ေျပာင္းလဲသြားၾကသည္။
ေနာက္ ဂ်ပန္အစိုးရ ထြက္ေျပးရၿပီး အဂၤလိပ္ျပန္ေရာက္လာသည္မွ ဗမာျပည္သည္ လြတ္လပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု သမတႏိုင္ငံ အျဖစ္ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္အထိ ေျပာင္းလဲခဲ့သည္တြင္ သခင္ဗစိန္ ကဘဲ ထုိသူ သခင္ေက်ာ္ရင္ ကို ဆက္လက္ၾကည့္ရႈၿပီး ေလာင္း၀စ္လမ္း ရွိ သူ၏ ျခံအတြင္းအိမ္မွာေနေစ၍ အရက္ခ်က္ရုံ မွာ အလုပ္ေပး ထားသည္။ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္လည္း ဟိုအဖြဲ႕မွ သည္အဖြဲ႕သို႔ တဖြဲ႕ၿပီး တဖြဲ႕ေျပာင္းေရႊ႕ သြားရာ ဒီမိုကေရတစ္ ပါတီ မွ ပမညတ၊ ၎မွ တရားမွ်တ၊ ၎မွ ေနၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေန၀င္း အစိုးရ ေခတ္မွာ အရက္ခ်က္ရုံ ပိတ္လိုက္ သျဖင့္ ဗမာ့ေခတ္ သို႔ ေရာက္လာၿပီး ယေန႔အထိ အေရးႀကီးေသာ အတြင္းလူ လူယံုေတာ္ႀကီး တဦး အျဖစ္ ရွယ္ယာအစုရွင္ႀကီးတဦးအေနႏွင့္ ရပ္တည္ဆဲ ရွိေနပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း အစိုးရ လက္ထက္က သန္႔ရွင္းေရးေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္မီအထိ အရက္ေတြ ဖိေသာက္ ေနၾကေသာ ဘိလိယက္ခန္းထဲမွာ အလုပ္မရွိ စကား၀ိုင္းဖြဲ႕ ေျပာေနၾကသူအခ်ိဳ႕တြင္ သူက ေရွ႕ေဆာင္ ပါသည္။ ဗမာ့ေခတ္ အလုပ္တိုက္မွ လခစာရင္းတြင္ သခင္ေက်ာ္ရင္က အလုပ္မျပရဘဲ တလ ၂၀၀ိ၊ လခအၿမဲ ထုတ္ေပးရသည္ကို ေနာက္ပိုင္းက်မ ကိုယ္တိုင္ လခ စာရင္းမ်ား ျပန္ၾကည့္ေသာအခါမွာ ေတြ႕ရ ပါသည္။ အလုပ္မရွိ ၀င္ေငြမရွိ၍ ေထာက္ပံ့ထားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဟု ကက္ရွီယာ ေငြထိန္းမႏွင့္ စာရင္းကိုင္ သခင္ဗေအးက ေျပာျပ ပါသည္။ သူ႔တြင္သာမက သူႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သခင္ဖိုးဦးဆိုေသာ အဖိုးႀကီး တဦးကိုလည္း တလ၁၅၀ိႏွင့္ ဗမာ့ေခတ္အလုပ္တိုက္မွာ စာရင္းမွတ္ဘို႔ဆိုၿပီး ခန္႔ထားပါေသးသည္။
ဒါေပတဲ့ အလုပ္ေတာ့ မလုပ္တတ္ပါဟု ေျပာျပၾကပါ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ (………) ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ (………) တို႔အား သခင္ေက်ာ္ရင္ကတူသားတပည့္ အရင္းအျခားမ်ားလို ဆိုဆုမၼႏိုင္သည့္ ငယ္ႏိုင္ေတြဟု ၾကြားေျပာ ထားေသာေၾကာင့္ ဗမာ့ေခတ္ အလုပ္တိုက္၏ အယ္ဒီတာခန္း အလုပ္ရုံးခန္းက လူေတြႏွင့္တကြ ႀကီးႀကီး မာစတာ အမွဴးျပဳၿပီးသူ႔ကိုလက္မလႊတ္ႏိုင္။ ဘုတ္ကိုင္ႀကီး အရာထား၍ ေလးစားေနၾကရပါ သည္ဟု အခ်ိဳ႕က ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ေျပာမွ သိရပါသည္။ သို႔ေပတဲ့ က်မအဘို႔ကေတာ့ ပဲခူးျပန္မ်ား ၏ စကားက တိုး၍ မရပါ။ ပထမလာသူႏွစ္ဦးကို ေျဖသလိုဘဲ သခင္ေက်ာ္ရင္ကိုလဲ က်မႏွင့္ မဆိုင္ ေၾကာင္း ျပတ္ျပတ္ဘဲ ေျဖလိုက္ပါသည္။ သည္ေတာ့မွ ထြက္သြားၿပီး ေနာက္ဆံုး တပတ္ေၾကာ့ ၍ အယ္ဒီတာ ေမာင္သန္းညႊန္႔က စတုတၳေျမာက္ လာျပန္ပ ါသည္။
ဘဏ္ ၃တုိက္တြင္ နာမည္လႊဲရန္ ကိစၥ ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment