သူေတာ္စင္ရပ္မွ ကုသိုလ္ေရး
နိဗၺိႏၵေတာရဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာ သိမ္ေက်ာင္း ဇရပ္မ်ားႏွင့္ သီလရင္ ေက်ာင္း မ်ားကလည္း ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕စာမွ် နီးနီး အေဆာက္အဦးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါသည္။ သီလရင္ ဆရာႀကီး အမွဴး ျပဳလွ်က္ ေခ်ာင္လုံးကၽြတ္ သီလရင္ရေသ့မစသည္မ်ားမွာ သံဃာႏွင့္ ပရိသတ္ငါးရာတေထာင္စာ ဆြမ္းပန္း ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ လုံးပမ္းရာ၌ ႏိုင္နင္းလွသည္။ အျပင္လူမပါရ၊ ေခ်ာင္ထည္းမွ သီလရင္ဆရာႀကီး ဆရာ ကေလး မ်ားက လက္က်ညီညီႏွင့္ ကုသိုလ္ေရးကို အားေပးလုပ္ကိုင္ ၾကသည္။ ေခ်ာင္နားနီးခ်င္း၊ သီလရင္မ်ား ကလည္း လာေရာက္ ကူညီ ၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပရိတ္သတ္မ်ား အတြက္ ဆြမ္းေကၽြးကိစၥ စီမံ ေဆာင္ရြက္ၾကပုံမ်ားမွာ လ်င္ျမန္ ဖ်ပ္လတ္ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ ၍ သီလရွင္ႀကီးငယ္ တို႕က သူ႕တာ၀န္သူ႕အစိပ္အပိုင္း ႏွင့္ ဆိုင္ရာ, ဆိုင္ရာ အစု ခြဲေ၀ၿပီး စံနစ္တက် လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္ကို ၾကည့္ေနရသည္မွာ အလြန္ၾကည္ညိဳဘြယ္ရာ ေကာင္းလွ ပါသည္။
ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပရိသတ္မ်ားအတြက္ ဆြမ္းေကြၽးကိစၥ စီမံ ေဆာင္ရြက္ၾကပံုမ်ား မွာ လ်င္ျမန္ ဖ်ပ္လတ္ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ ၍ သီလရွင္ႀကီးငယ္ တို႕က သူ႕တာဝန္ သူ႕အစိပ္အပိုင္းႏွင့္ ဆိုင္ရာ, ဆိုင္ရာ အစု ခြဲေဝၿပီး စံနစ္တက် လုပ္ကိုင္ ေနၾကသည္ကို ၾကည့္ေနရသည္မွာ အလြန္ ၾကည္ညိဳဘြယ္ရာ ေကာင္းလွ ပါသည္။
သီလရင္ ေခ်ာင္အုပ္ဆရာႀကီး အမွဴးျပဳေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ ဘုရား ႀကီးႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္ မ်ား၏ ေန႕စဥ္ ဆြမ္းဝတ္ ကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ကပ္လွဴေနက်ျဖစ္သည္။ က်မကဲ့သို႕ပင္ မၾကာ ခဏ လာေရာက္ လွဴဒါန္းၾကေသာ အလွဴရွင္တို႕အတြက္လည္း ဆြမ္းခ်က္ ဆြမ္းကပ္ ကုသိုလ္ေရး တာဝန္ ေတြ ယူ၍ ကူညီၿမဲျဖစ္ပါသည္။
သို႕ေၾကာင့္ သီလရင္ ေခ်ာင္အုပ္ဆရာႀကီး၏ အစီအမံႏွင့္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ၾကေသာ တရားရွင္၊ သီလရွင္၊ ရေသ့မ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးငယ္တို႕မွာ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ပံုမ်ားက အလြန္ေသသပ္ ႏိုင္နင္းစြာ ရွိလွ သည္။ မည္သည့္ အိမ္ရွင္မ အတတ္သင္ေက်ာင္း မ်ား၌ပင္၊ ဤမွ် လက္က်ညီေအာင္ တတ္ကြၽမ္းေအာင္ ျပဳျပင္ သင္ၾကား ေပးလိုက္ႏိုင္လိမ့္မည္မထင္ပါ။ က်မစိတ္ထင္ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည့္ လူေပါင္း မ်ားစြာ လာေရာက္ စားေသာက္ေသာ ကဖီးေတးရီးယက္ ေခၚ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီး မ်ား ဟိုတယ္ႀကီး မ်ား၏ ေနာက္ပိုင္း ရွိ ခ်က္ျပဳတ္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အခန္းထဲ မ်ား ေရာက္ေနသလိုပင္ စံနစ္တက် ေတြ႕ျမင္ ရပါ၏။
နိဗၺိႏၵေတာရဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းမွာ သိမ္ေက်ာင္း ဇရပ္မ်ားႏွင့္ သီလရင္ ေက်ာင္း မ်ားကလည္း ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕စာမွ် နီးနီး အေဆာက္အဦးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါသည္။ သီလရင္ ဆရာႀကီး အမွဴး ျပဳလွ်က္ ေခ်ာင္လုံးကၽြတ္ သီလရင္ရေသ့မစသည္မ်ားမွာ သံဃာႏွင့္ ပရိသတ္ငါးရာတေထာင္စာ ဆြမ္းပန္း ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ လုံးပမ္းရာ၌ ႏိုင္နင္းလွသည္။ အျပင္လူမပါရ၊ ေခ်ာင္ထည္းမွ သီလရင္ဆရာႀကီး ဆရာ ကေလး မ်ားက လက္က်ညီညီႏွင့္ ကုသိုလ္ေရးကို အားေပးလုပ္ကိုင္ ၾကသည္။ ေခ်ာင္နားနီးခ်င္း၊ သီလရင္မ်ား ကလည္း လာေရာက္ ကူညီ ၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပရိတ္သတ္မ်ား အတြက္ ဆြမ္းေကၽြးကိစၥ စီမံ ေဆာင္ရြက္ၾကပုံမ်ားမွာ လ်င္ျမန္ ဖ်ပ္လတ္ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ ၍ သီလရွင္ႀကီးငယ္ တို႕က သူ႕တာ၀န္သူ႕အစိပ္အပိုင္း ႏွင့္ ဆိုင္ရာ, ဆိုင္ရာ အစု ခြဲေ၀ၿပီး စံနစ္တက် လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္ကို ၾကည့္ေနရသည္မွာ အလြန္ၾကည္ညိဳဘြယ္ရာ ေကာင္းလွ ပါသည္။
ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပရိသတ္မ်ားအတြက္ ဆြမ္းေကြၽးကိစၥ စီမံ ေဆာင္ရြက္ၾကပံုမ်ား မွာ လ်င္ျမန္ ဖ်ပ္လတ္ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ ၍ သီလရွင္ႀကီးငယ္ တို႕က သူ႕တာဝန္ သူ႕အစိပ္အပိုင္းႏွင့္ ဆိုင္ရာ, ဆိုင္ရာ အစု ခြဲေဝၿပီး စံနစ္တက် လုပ္ကိုင္ ေနၾကသည္ကို ၾကည့္ေနရသည္မွာ အလြန္ ၾကည္ညိဳဘြယ္ရာ ေကာင္းလွ ပါသည္။
သီလရင္ ေခ်ာင္အုပ္ဆရာႀကီး အမွဴးျပဳေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ ဘုရား ႀကီးႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္ မ်ား၏ ေန႕စဥ္ ဆြမ္းဝတ္ ကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ကပ္လွဴေနက်ျဖစ္သည္။ က်မကဲ့သို႕ပင္ မၾကာ ခဏ လာေရာက္ လွဴဒါန္းၾကေသာ အလွဴရွင္တို႕အတြက္လည္း ဆြမ္းခ်က္ ဆြမ္းကပ္ ကုသိုလ္ေရး တာဝန္ ေတြ ယူ၍ ကူညီၿမဲျဖစ္ပါသည္။
သို႕ေၾကာင့္ သီလရင္ ေခ်ာင္အုပ္ဆရာႀကီး၏ အစီအမံႏွင့္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ၾကေသာ တရားရွင္၊ သီလရွင္၊ ရေသ့မ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးငယ္တို႕မွာ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ပံုမ်ားက အလြန္ေသသပ္ ႏိုင္နင္းစြာ ရွိလွ သည္။ မည္သည့္ အိမ္ရွင္မ အတတ္သင္ေက်ာင္း မ်ား၌ပင္၊ ဤမွ် လက္က်ညီေအာင္ တတ္ကြၽမ္းေအာင္ ျပဳျပင္ သင္ၾကား ေပးလိုက္ႏိုင္လိမ့္မည္မထင္ပါ။ က်မစိတ္ထင္ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည့္ လူေပါင္း မ်ားစြာ လာေရာက္ စားေသာက္ေသာ ကဖီးေတးရီးယက္ ေခၚ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီး မ်ား ဟိုတယ္ႀကီး မ်ား၏ ေနာက္ပိုင္း ရွိ ခ်က္ျပဳတ္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အခန္းထဲ မ်ား ေရာက္ေနသလိုပင္ စံနစ္တက် ေတြ႕ျမင္ ရပါ၏။
ေျပာ့သြားျခင္း၊ မာေနျခင္း၊ ငံေနျခင္း၊ ေပါ့ေနျခင္းစေသာ မီးဖိုခန္း၏ မလႊဲမေရွာင္ေတြ႕ရတတ္သည့္ အမွား အယြင္း မ်ိဳးမရွိ၊ ၾကည့္၍ အလြန္ႏွစ္သိမ့္မိပါသည္။ ႏွလံုးသားျဖဴစင္ေသာ တရားရင္ သီလရင္တို႕၏ စိတ္ဓါတ္ သန္႕ရွင္းစြာႏွင့္ ကုသိုလ္ေရးေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ ဤမွ်ေလာက္ ႀကီးမားေသာ တာဝန္မ်ားကို ေပါ့ေပါ့ ပါးပါး ကေလးႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း ယူဆမိပါသည္။
ရဟန္းခံကိစၥ၊ လွဴဘြယ္ဝတၳဳကိစၥမ်ားႏွင့္ သိမ္ဝင္ကိစၥမ်ားကို ႀကိဳတင္စီစဥ္ၿပီးသား ျဖစ္ေန၍ က်မက သီလရွင္ဆရာႀကီးကို အသိုင္းအဝိုင္းကို လွည့္လည္ ၾကည့္ရႈေနခဲ့ရာ ဆြမ္းေကြၽး ဧည့္ခံရန္ တရား နာရန္ အတြက္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေက်ာင္းေဆာင္အနီးမွာ က်ယ္ဝန္းေသာ ဓမၼာရံုႀကီးကို သီးသန္႕ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိပါသည္။ ထိုေနရာသို႕ေရဝံေသာအခါ သံဃာစင္ႏွင့္ လူပရိတ္သတ္အတြက္ သင္ျဖဴး၊ ေကာ္ေဇာ စသည္တိုက ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ေနသူမ်ားမွာလည္း သီလရွင္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
လူဦးေရအေျမာက္အျမားအတါက္ ဇြန္း၊ ပန္းကန္၊ ဖလ္ခြက္၊ ေထြးခံအစ လိုေလေသးမရွိရေအာင္ ဘန္းႀကီး, ဘန္းငယ္ ႏွင့္ သယ္ေဆာင္ပို႕ေပးေနသူမ်ားမွာလည္း သက္ငယ္ သီလရင္ကေလးမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သူတို႕သည္ ဆူဆညံညံမရွိ ေအးေဆးၿငိမ္သက္စြာ လႈပ္ရွားေနၾကပါသည္။ က်မသည္ ယမန္ႏွစ္က ေငြစု၍ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းထားေသာ ဇရပ္ငယ္ေပၚတြင္ ထိုင္ၿပီး ပုတီးစိပ္လ်က္ သူေတာ္ေကာင္း ရပ္ကြက္၏ ေအးျမ ခ်မ္းသာေသာ အရသာကို ခံယူေနမိပါသည္။
ေနာက္တေန႕မနက္ေစာေစာ အခ်ိန္မွာျဖင့္ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္စခန္းမွာ ကားႀကီး,ကားငယ္၊ အသြယ္သြယ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ထည္းမွာ ဧည့္သည္ေတြ၊ ပရိတ္သတ္ေတြ၊ တဖြဲဖြဲေရာက္လာေနပါၿပီ၊ ၿမဳိ႕ခံရဟန္းေလာင္းမ်ား၏ အိမ္သူအိမ္သားမ်ား မိတ္ေဆြမ်ားလည္း ေစာေစာႀကီးကပင္ လာေရာက္ၾကၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ပင့္ထားေသာ သံဃာေတာ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း သိမ္ထည္းမွာ ႂကြေရာက္လာၾကေလၿပီ။ သိမ္၏အ ျပင္မွာ လွဴဒါန္းရန္ ပစၥည္း၀တၳဳ မ်ိဳးစုံတို႕ကို စားပြဲႀကီးငယ္တို႕ႏွင့္ အသင့္ျပင္ဆင္လ်က္ သိမ္အထြက္မွာ ေလာင္းလွဴၾကဘို႕ရာ က်မႏွင့္တကြ ဆိုင္ရာ,ဆိုင္ရာ အလွဴရွင္တို႕က အရံသင့္ထားၾကပါသည္။
ရဟန္းခံသိမ္၀င္အခမ္းအနားကို မျမင္ဘူး၍ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကေသာ ဆိုင္ရာပရိသတ္ကေတာ့ သိမ္၏ အျပင္မွ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကပါသည္။ သံဃာေတာ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ထုံးစံအတိုင္း ရြတ္ဘတ္ သရဇၥၽယ္ျခင္း၊ ကမၼ၀ါဘတ္ျခင္း၊ သကၤန္းေပးျခင္း၊ စသည္မ်ားျပဳေနရသည္မွာ အေတာ္ၾကာပါသည္။ ရဟန္းခံသူ ရဟန္းေလာင္း ၅-ဦး မွာလည္း ထုံးစံအတိုင္း လက္စုံမိုး၍ ရွိခိုးလ်က္ ၾကားနာေနၾကသည္ကို အျပင္မွ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနသူမ်ားက ျမင္ၾကရသည္။
က်မကေတာ့ ဆံခ်ၿပီးစ သကၤန္းသစ္လြင္လြင္ ႏွင့္ ျမင္ရေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀- ဘ၀ခရီးေဖၚ ျဖစ္ခဲ့သူအား ဒုလႅဘ ရဟန္းအမ အျဖစ္ႏွင့္ အလွဴျပဳရေသာေၾကာင့္ ေသာမနႆ ေစတနာအထူးျဖစ္ေနခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါ သည္။၊ ဤအသက္အရြယ္ မ်ိဳးဂုဏ္သိကၡါ၀ါႏွင့္ အလြန္ကို ကိုက္ညီေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္လွေသာ အခ်ိန္အခါ မ်ိဳးလည္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳၚေသာ အလွဴဒါနေတြျပဳခဲ့ရ၊ ေရစက္ခ်ခဲ့ရေသာအခါေတြထက္ ယခုျပဳ ေနရေသာ ရဟန္းအမ ကုသိုလ္ေရးအတြက္ အႏွစ္သက္ဆုံး အၾကည္ႏူးဆုံး လဲျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သိမ္၀င္ေနၾကသည္ကို ေစတနာ သဒၶါတရားပြားမ်ား ရင္း မမွိတ္မသုံ ၾကည့္ရႈေနမိပါသည္။
ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ခရီးအဆုံးမွ ရဟန္းအမ
သိမ္၀င္ရေသာ အခ်ိန္မွာ အေတာ္ၾကာပါသည္။ ရဟန္းေတာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ရဟန္းေဘာင္၀င္မည့္ ရဟန္းေလာင္းမ်ားကို စစ္ေဆးေမးျမန္းေသာ က႑ကလည္း အတန္ၾကာပါသည္။ စစ္ေမးျမန္းရာ၌ စိတ္၀င္ စားဘြယ္ရာ အခ်က္အလက္ေတြ အမ်ားအျပား ပါ၀င္ပါသည္။ က်မသည္ ႀကဳံႀကိဳက္သည့္အခိုက္ အတန္႕ မွာ သုေတသနျဖစ္လို၍ မွတ္သားနားေထာင္ေနမိပါသည္။
ထိုေမးခြန္း ေတြထည္းမွာ ရဟန္းေလာင္းအား ကံငါးပါးက်ဴးလြန္မိသလား၊ ေႂကြးၿမီကင္းရဲ႕လား၊ ပ႑ဳက္လား၊ ေယာက်ာ္း အစစ္မွန္လား၊ မိဘႏွင့္ အိမ္ေထာင္ဘက္ ဇနီးျဖစ္သူ၏ ခြင့္ျပဳေၾကနပ္မႈရွိရဲ႕လား၊ ဘိကၡဳနီမ ဖ်က္ဆီးျခင္း ကာေမသုကံ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မႈရွိဘူးသလား၊ စသည္ စသည္မ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ ရဟန္းေလာင္း မ်ားက ထိုေမးခြန္းတိုင္း ေမးခြန္းတိုင္း တစ္ႀကိမ္စီမရွိပါဘူးဟု ေျဖၾကသည္။ ထိုေမးခြန္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြကို အတန္ၾကာၾကာေမးစစ္ေျဖဆိုမႈၿပီးေသာအခါ ရဟန္းေလာင္းတို႕ကို အလည္ကထား၍ ဥပဇၥၽာယ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ၀ိုင္းၿပီး ကမၼ၀ါဖတ္ၾကသည္။
အခ်ိန္တန္ႀကီးၾကာကာမွ ဥပသမၸဒရဟန္း ခံကိစၥအ၀၀မ်ား ၿပီးစီးၾကသည္။ ရဟန္းသစ္မ်ားသည္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ာႏွင့္ တညီတညာတည္း စီတန္းလ်က္ တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ေနၾကၿပီ၊ ဤတြင္ အတြင္းမွ ေယာက်္ားႀကီး တဦး၏ ေအာ္ေျပာေသာ အသံကိုၾကားရသည္။ သက္ဆိုင္ရာ တကာမမ်ား သိမ္ထည္းသို႕ ၀င္လာႏိုင္ၿပီ၊ ရဟန္းေဘာင္ ၀င္ၿပီးစ ျဖစ္၍ အျပစ္စင္ၾကယ္ လွေသာ ရဟန္းေတာ္ မ်ားကို ဤအခ်ိန္ ကန္ေတာ့ ရေသာသူမ်ား အလြန္ ကုသိုလ္ရသည္ဟုဆို၍ က်မတို႕ ၀င္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ရဟန္းေတာ္ အသစ္ စက္စက္ မ်ားကို ကန္ေတာ့ ၾကရပါသည္။
ထိုေနာက္ သိမ္ထြက္တြင္ လွဴဘြယ္၀တၳဳတန္းရန္ ပစၥည္းအရပ္ရပ္မ်ားကို ေရွ႕ဆုံးမွ ႂကြလာေသာ သံဃာေတာ္, ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက စ၍ သိမ္ထဲမွထြက္လာသမွ် ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ကပ္လွွဴၾကရပါသည္။ က်မ သည္ ၾကည့္ႏူးေသာ ေစတနာႏွင့္ လွဴဘြယ္ရာ ပစၥည္းမ်ားကို ေလာင္းလွဴလ်က္ရွိပါသည္။ ထိုကိစၥ ၿပီးစီးသြားေသာအခါ ဆရာေတာ္, သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပရိသတ္မ်ား ဧည့္ခံေကၽြးေမြးရန္၊ ေရစက္ခ် ျပင္ဆင္ထားေသာ အုတ္ဓမၼာရုံက်ယ္ႀကီးဆီသို႕ သြားၾကရပါသည္။
ဓမၼာရုံႀကီးအတြင္း ရွည္လ်ားေသာ သံဃာစင္ႀကီးေပၚတြင္ မနက္ဆြမ္းအတြက္ အသင့္ျပင္ထားေသာ ဆြမ္းပြဲရံမ်ားကို အလွဴ႕အမ, ရဟန္းအမျဖစ္သူ က်မကိုယ္တိုင္ ကပ္ရမည္ဟု ဆရာေတာ္ႏွင့္ သီလရင္ ဆရာႀကီးတို႕က တိုက္တြန္းသျဖင့္ သံဃာစင္တဆုံး ျပင္ဆင္ထားသမွ်ေသာ ဆြမ္းပြဲရံေတြကို က်မက လိုက္၍ ကပ္လွဴရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဆြမ္းကိစၥၿပီးဆုံးသြားေသာအခါ ၿမိဳ႕ထည္းမွ ဘိတ္ၾကား ထားသမွ် ဧည့္ပရိသတ္မ်ား ေတာရေခ်ာင္မွန္သမွ် ဘိတ္ၾကားထားေသာ သီလရင္မ်ားမွာလည္း တာ၀န္ မ်ားလ်က္က မြန္းမတိမ္းမီ နံနက္စာကို စားၾကရရွာသည္။
ညေန ႏွစ္နာရီ တြင္ ေရစက္ခ် တရားနာရမည္ျစဖ္ပါသည္။ ေခ်ာင္ရွိ သီလရင္မ်ား၏ လက္က်ညီမႈေၾကာင့္၊ ဓမၼာရုံထဲမွာ ၁-နာရီခန္႕ကပင္ ျပင္ဆင္ခင္းက်င္းၿပီးသား ျဖစ္သြားပါသည္။ ရႈပ္ေပြေနေသာ ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္မ်ား လူအားႏွင့္တနာရီအတြင္း သိမ္းဆည္းထားၿပီးျဖစ္သြားသည္။ တရားနာ ပရိတ္သတ္ အတြက္ ခင္းက်င္းၿပီးသား သံဃာစင္ေပၚမွာ သကၤန္းအစရွိေသာ လွဴဒါန္းဘြယ္ရာပစၥည္းမ်ား အစီအစဥ္ အလိုက္ ေနသားတက် ျပင္ဆင္ၿပီးသား တရားနာ ေရစက္ခ်ပြဲအၿပီး၌ တိုက္ေကၽြးဘို႕ အေအး အေဖ်ာ္ရည္ မ်ား ျပင္ဆင္ၿပီးသား ျဖစ္သြားေသာ သီလရင္တို႕ အစီအမံ အခန္႕အခြဲေကာင္းပုံကို တအ့ံတၾသ ေတြ႕ျမင္ရ ပါသည္။
ထိုအခါ အျခားေသာ အလွဴဒါနမ်ားျပဳခဲ့ရသည္ထက္ က်မအဘို႕ႏွစ္လို႕ ၀မ္းသာျခင္း၊ ေၾကနပ္ျခင္း၊ ၾကည့္ႏူး ျခင္းျဖင့္ စိတ္ဓာတ္ အသန္႕ရွင္းဆုံးေသာ အခိုက္အခါ လည္းျဖစ္ပါသည္။ သကၤန္းဆီးရေသာ အခြင့္ ေကာင္း ၾကဳံရဆဲမွာ သုံးလသို႕မဟုတ္ အနည္းဆုံး တလေလာက္ေနၿပီး တရားအားထုတ္ ေစလို ေသးသည္။ ေနလိမ့္မည္ ဟုလည္း သိသည္။ ရဟန္းအသစ္မ်ားသည္ နိဗၺိႏၵဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ေက်ာင္းအနီးရွိ အုတ္ေက်ာင္းႀကီး တြင္ သီတင္းသုံးၾကရသည္။
က်မတည္းခိုေသာ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္ဇရပ္ အေဆာက္အဦ အေပၚထပ္ ျပဴတင္းမွ ညအခါ လွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဧရာ၀တီ ျမစ္ တဘက္ကမ္း ရွိဖိုးဦးေတာင္ထိပ္ ဘုရားတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ လကမွ က်မက ဓါတ္မီးစက္ တလုံးတင္၍ တပ္ဆင္ လ်ဴဒါန္း ပူေဇာ္ထားေသာ ဓါတ္မီးေခ်ာင္းတို႕မွ စိမ္းစိမ္းလဲ့လဲ့ မီးေရာင္မ်ားကို ၾကည္ညိဳ ဘြယ္ ေတြ႕ျမင္ဖူးေမွ်ာ္ ေနရပါသည္။ ဤၾကည္ညိဳဘြယ္, ၾကည္ႏူးဘြယ္မ်ားကို အာရုံခံစားရင္း ျပဴတင္း မွ ရပ္ၿပီး ဂုဏ္ေတာ္ပူတီးစိပ္လ်က္ ၃-၄ရက္ဆက္၍ ကုသိုလ္ တရားပြားမ်ား ေနခဲ့ပါသည္။
ရဟန္းခံၿပီးေနာက္ အစီအစဥ္သစ္မ်ား ဆက္ရန္
.
ရဟန္းခံကိစၥ၊ လွဴဘြယ္ဝတၳဳကိစၥမ်ားႏွင့္ သိမ္ဝင္ကိစၥမ်ားကို ႀကိဳတင္စီစဥ္ၿပီးသား ျဖစ္ေန၍ က်မက သီလရွင္ဆရာႀကီးကို အသိုင္းအဝိုင္းကို လွည့္လည္ ၾကည့္ရႈေနခဲ့ရာ ဆြမ္းေကြၽး ဧည့္ခံရန္ တရား နာရန္ အတြက္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေက်ာင္းေဆာင္အနီးမွာ က်ယ္ဝန္းေသာ ဓမၼာရံုႀကီးကို သီးသန္႕ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိပါသည္။ ထိုေနရာသို႕ေရဝံေသာအခါ သံဃာစင္ႏွင့္ လူပရိတ္သတ္အတြက္ သင္ျဖဴး၊ ေကာ္ေဇာ စသည္တိုက ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ေနသူမ်ားမွာလည္း သီလရွင္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
လူဦးေရအေျမာက္အျမားအတါက္ ဇြန္း၊ ပန္းကန္၊ ဖလ္ခြက္၊ ေထြးခံအစ လိုေလေသးမရွိရေအာင္ ဘန္းႀကီး, ဘန္းငယ္ ႏွင့္ သယ္ေဆာင္ပို႕ေပးေနသူမ်ားမွာလည္း သက္ငယ္ သီလရင္ကေလးမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သူတို႕သည္ ဆူဆညံညံမရွိ ေအးေဆးၿငိမ္သက္စြာ လႈပ္ရွားေနၾကပါသည္။ က်မသည္ ယမန္ႏွစ္က ေငြစု၍ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းထားေသာ ဇရပ္ငယ္ေပၚတြင္ ထိုင္ၿပီး ပုတီးစိပ္လ်က္ သူေတာ္ေကာင္း ရပ္ကြက္၏ ေအးျမ ခ်မ္းသာေသာ အရသာကို ခံယူေနမိပါသည္။
ေနာက္တေန႕မနက္ေစာေစာ အခ်ိန္မွာျဖင့္ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္စခန္းမွာ ကားႀကီး,ကားငယ္၊ အသြယ္သြယ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ထည္းမွာ ဧည့္သည္ေတြ၊ ပရိတ္သတ္ေတြ၊ တဖြဲဖြဲေရာက္လာေနပါၿပီ၊ ၿမဳိ႕ခံရဟန္းေလာင္းမ်ား၏ အိမ္သူအိမ္သားမ်ား မိတ္ေဆြမ်ားလည္း ေစာေစာႀကီးကပင္ လာေရာက္ၾကၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ပင့္ထားေသာ သံဃာေတာ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း သိမ္ထည္းမွာ ႂကြေရာက္လာၾကေလၿပီ။ သိမ္၏အ ျပင္မွာ လွဴဒါန္းရန္ ပစၥည္း၀တၳဳ မ်ိဳးစုံတို႕ကို စားပြဲႀကီးငယ္တို႕ႏွင့္ အသင့္ျပင္ဆင္လ်က္ သိမ္အထြက္မွာ ေလာင္းလွဴၾကဘို႕ရာ က်မႏွင့္တကြ ဆိုင္ရာ,ဆိုင္ရာ အလွဴရွင္တို႕က အရံသင့္ထားၾကပါသည္။
ရဟန္းခံသိမ္၀င္အခမ္းအနားကို မျမင္ဘူး၍ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကေသာ ဆိုင္ရာပရိသတ္ကေတာ့ သိမ္၏ အျပင္မွ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကပါသည္။ သံဃာေတာ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ထုံးစံအတိုင္း ရြတ္ဘတ္ သရဇၥၽယ္ျခင္း၊ ကမၼ၀ါဘတ္ျခင္း၊ သကၤန္းေပးျခင္း၊ စသည္မ်ားျပဳေနရသည္မွာ အေတာ္ၾကာပါသည္။ ရဟန္းခံသူ ရဟန္းေလာင္း ၅-ဦး မွာလည္း ထုံးစံအတိုင္း လက္စုံမိုး၍ ရွိခိုးလ်က္ ၾကားနာေနၾကသည္ကို အျပင္မွ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနသူမ်ားက ျမင္ၾကရသည္။
က်မကေတာ့ ဆံခ်ၿပီးစ သကၤန္းသစ္လြင္လြင္ ႏွင့္ ျမင္ရေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀- ဘ၀ခရီးေဖၚ ျဖစ္ခဲ့သူအား ဒုလႅဘ ရဟန္းအမ အျဖစ္ႏွင့္ အလွဴျပဳရေသာေၾကာင့္ ေသာမနႆ ေစတနာအထူးျဖစ္ေနခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါ သည္။၊ ဤအသက္အရြယ္ မ်ိဳးဂုဏ္သိကၡါ၀ါႏွင့္ အလြန္ကို ကိုက္ညီေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္လွေသာ အခ်ိန္အခါ မ်ိဳးလည္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳၚေသာ အလွဴဒါနေတြျပဳခဲ့ရ၊ ေရစက္ခ်ခဲ့ရေသာအခါေတြထက္ ယခုျပဳ ေနရေသာ ရဟန္းအမ ကုသိုလ္ေရးအတြက္ အႏွစ္သက္ဆုံး အၾကည္ႏူးဆုံး လဲျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သိမ္၀င္ေနၾကသည္ကို ေစတနာ သဒၶါတရားပြားမ်ား ရင္း မမွိတ္မသုံ ၾကည့္ရႈေနမိပါသည္။
ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ခရီးအဆုံးမွ ရဟန္းအမ
သိမ္၀င္ရေသာ အခ်ိန္မွာ အေတာ္ၾကာပါသည္။ ရဟန္းေတာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ရဟန္းေဘာင္၀င္မည့္ ရဟန္းေလာင္းမ်ားကို စစ္ေဆးေမးျမန္းေသာ က႑ကလည္း အတန္ၾကာပါသည္။ စစ္ေမးျမန္းရာ၌ စိတ္၀င္ စားဘြယ္ရာ အခ်က္အလက္ေတြ အမ်ားအျပား ပါ၀င္ပါသည္။ က်မသည္ ႀကဳံႀကိဳက္သည့္အခိုက္ အတန္႕ မွာ သုေတသနျဖစ္လို၍ မွတ္သားနားေထာင္ေနမိပါသည္။
ထိုေမးခြန္း ေတြထည္းမွာ ရဟန္းေလာင္းအား ကံငါးပါးက်ဴးလြန္မိသလား၊ ေႂကြးၿမီကင္းရဲ႕လား၊ ပ႑ဳက္လား၊ ေယာက်ာ္း အစစ္မွန္လား၊ မိဘႏွင့္ အိမ္ေထာင္ဘက္ ဇနီးျဖစ္သူ၏ ခြင့္ျပဳေၾကနပ္မႈရွိရဲ႕လား၊ ဘိကၡဳနီမ ဖ်က္ဆီးျခင္း ကာေမသုကံ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မႈရွိဘူးသလား၊ စသည္ စသည္မ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ ရဟန္းေလာင္း မ်ားက ထိုေမးခြန္းတိုင္း ေမးခြန္းတိုင္း တစ္ႀကိမ္စီမရွိပါဘူးဟု ေျဖၾကသည္။ ထိုေမးခြန္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြကို အတန္ၾကာၾကာေမးစစ္ေျဖဆိုမႈၿပီးေသာအခါ ရဟန္းေလာင္းတို႕ကို အလည္ကထား၍ ဥပဇၥၽာယ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ၀ိုင္းၿပီး ကမၼ၀ါဖတ္ၾကသည္။
အခ်ိန္တန္ႀကီးၾကာကာမွ ဥပသမၸဒရဟန္း ခံကိစၥအ၀၀မ်ား ၿပီးစီးၾကသည္။ ရဟန္းသစ္မ်ားသည္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ာႏွင့္ တညီတညာတည္း စီတန္းလ်က္ တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ေနၾကၿပီ၊ ဤတြင္ အတြင္းမွ ေယာက်္ားႀကီး တဦး၏ ေအာ္ေျပာေသာ အသံကိုၾကားရသည္။ သက္ဆိုင္ရာ တကာမမ်ား သိမ္ထည္းသို႕ ၀င္လာႏိုင္ၿပီ၊ ရဟန္းေဘာင္ ၀င္ၿပီးစ ျဖစ္၍ အျပစ္စင္ၾကယ္ လွေသာ ရဟန္းေတာ္ မ်ားကို ဤအခ်ိန္ ကန္ေတာ့ ရေသာသူမ်ား အလြန္ ကုသိုလ္ရသည္ဟုဆို၍ က်မတို႕ ၀င္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ရဟန္းေတာ္ အသစ္ စက္စက္ မ်ားကို ကန္ေတာ့ ၾကရပါသည္။
ထိုေနာက္ သိမ္ထြက္တြင္ လွဴဘြယ္၀တၳဳတန္းရန္ ပစၥည္းအရပ္ရပ္မ်ားကို ေရွ႕ဆုံးမွ ႂကြလာေသာ သံဃာေတာ္, ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက စ၍ သိမ္ထဲမွထြက္လာသမွ် ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ကပ္လွွဴၾကရပါသည္။ က်မ သည္ ၾကည့္ႏူးေသာ ေစတနာႏွင့္ လွဴဘြယ္ရာ ပစၥည္းမ်ားကို ေလာင္းလွဴလ်က္ရွိပါသည္။ ထိုကိစၥ ၿပီးစီးသြားေသာအခါ ဆရာေတာ္, သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူပရိသတ္မ်ား ဧည့္ခံေကၽြးေမြးရန္၊ ေရစက္ခ် ျပင္ဆင္ထားေသာ အုတ္ဓမၼာရုံက်ယ္ႀကီးဆီသို႕ သြားၾကရပါသည္။
ဓမၼာရုံႀကီးအတြင္း ရွည္လ်ားေသာ သံဃာစင္ႀကီးေပၚတြင္ မနက္ဆြမ္းအတြက္ အသင့္ျပင္ထားေသာ ဆြမ္းပြဲရံမ်ားကို အလွဴ႕အမ, ရဟန္းအမျဖစ္သူ က်မကိုယ္တိုင္ ကပ္ရမည္ဟု ဆရာေတာ္ႏွင့္ သီလရင္ ဆရာႀကီးတို႕က တိုက္တြန္းသျဖင့္ သံဃာစင္တဆုံး ျပင္ဆင္ထားသမွ်ေသာ ဆြမ္းပြဲရံေတြကို က်မက လိုက္၍ ကပ္လွဴရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ဆြမ္းကိစၥၿပီးဆုံးသြားေသာအခါ ၿမိဳ႕ထည္းမွ ဘိတ္ၾကား ထားသမွ် ဧည့္ပရိသတ္မ်ား ေတာရေခ်ာင္မွန္သမွ် ဘိတ္ၾကားထားေသာ သီလရင္မ်ားမွာလည္း တာ၀န္ မ်ားလ်က္က မြန္းမတိမ္းမီ နံနက္စာကို စားၾကရရွာသည္။
ညေန ႏွစ္နာရီ တြင္ ေရစက္ခ် တရားနာရမည္ျစဖ္ပါသည္။ ေခ်ာင္ရွိ သီလရင္မ်ား၏ လက္က်ညီမႈေၾကာင့္၊ ဓမၼာရုံထဲမွာ ၁-နာရီခန္႕ကပင္ ျပင္ဆင္ခင္းက်င္းၿပီးသား ျဖစ္သြားပါသည္။ ရႈပ္ေပြေနေသာ ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္မ်ား လူအားႏွင့္တနာရီအတြင္း သိမ္းဆည္းထားၿပီးျဖစ္သြားသည္။ တရားနာ ပရိတ္သတ္ အတြက္ ခင္းက်င္းၿပီးသား သံဃာစင္ေပၚမွာ သကၤန္းအစရွိေသာ လွဴဒါန္းဘြယ္ရာပစၥည္းမ်ား အစီအစဥ္ အလိုက္ ေနသားတက် ျပင္ဆင္ၿပီးသား တရားနာ ေရစက္ခ်ပြဲအၿပီး၌ တိုက္ေကၽြးဘို႕ အေအး အေဖ်ာ္ရည္ မ်ား ျပင္ဆင္ၿပီးသား ျဖစ္သြားေသာ သီလရင္တို႕ အစီအမံ အခန္႕အခြဲေကာင္းပုံကို တအ့ံတၾသ ေတြ႕ျမင္ရ ပါသည္။
ထိုအခါ အျခားေသာ အလွဴဒါနမ်ားျပဳခဲ့ရသည္ထက္ က်မအဘို႕ႏွစ္လို႕ ၀မ္းသာျခင္း၊ ေၾကနပ္ျခင္း၊ ၾကည့္ႏူး ျခင္းျဖင့္ စိတ္ဓာတ္ အသန္႕ရွင္းဆုံးေသာ အခိုက္အခါ လည္းျဖစ္ပါသည္။ သကၤန္းဆီးရေသာ အခြင့္ ေကာင္း ၾကဳံရဆဲမွာ သုံးလသို႕မဟုတ္ အနည္းဆုံး တလေလာက္ေနၿပီး တရားအားထုတ္ ေစလို ေသးသည္။ ေနလိမ့္မည္ ဟုလည္း သိသည္။ ရဟန္းအသစ္မ်ားသည္ နိဗၺိႏၵဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ေက်ာင္းအနီးရွိ အုတ္ေက်ာင္းႀကီး တြင္ သီတင္းသုံးၾကရသည္။
က်မတည္းခိုေသာ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္ဇရပ္ အေဆာက္အဦ အေပၚထပ္ ျပဴတင္းမွ ညအခါ လွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဧရာ၀တီ ျမစ္ တဘက္ကမ္း ရွိဖိုးဦးေတာင္ထိပ္ ဘုရားတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ လကမွ က်မက ဓါတ္မီးစက္ တလုံးတင္၍ တပ္ဆင္ လ်ဴဒါန္း ပူေဇာ္ထားေသာ ဓါတ္မီးေခ်ာင္းတို႕မွ စိမ္းစိမ္းလဲ့လဲ့ မီးေရာင္မ်ားကို ၾကည္ညိဳ ဘြယ္ ေတြ႕ျမင္ဖူးေမွ်ာ္ ေနရပါသည္။ ဤၾကည္ညိဳဘြယ္, ၾကည္ႏူးဘြယ္မ်ားကို အာရုံခံစားရင္း ျပဴတင္း မွ ရပ္ၿပီး ဂုဏ္ေတာ္ပူတီးစိပ္လ်က္ ၃-၄ရက္ဆက္၍ ကုသိုလ္ တရားပြားမ်ား ေနခဲ့ပါသည္။
ရဟန္းခံၿပီးေနာက္ အစီအစဥ္သစ္မ်ား ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment