Wednesday, March 10, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အပိုင္း (၄၁)

ဂဏွာမၿငိမ္ေသာအမ်ိဳးသမီး

ပုဂံဘုရားမ်ား ဖူးရန္အတြက္ ေညာင္ဦးဗုိလ္တဲတြင္ (၃)ရက္ခန္႔ တည္းခုိေနစဥ္ ဗုိလ္တဲတစ္ခုလံုး အိမ္ဦးႏွင့္ အိမ္တြင္း ပရိသတ္ျပည့္ညပ္ ေန႐ံုမက အေစာင့္အေ႐ွာက္ အကူအညီ ထည့္လုိက္ေသာ သူမ်ား၏ ေလာ္ရီကားႀကီးမွ လူမ်ားပါ ဗုိလ္တဲ၏ ၿခံ၀ုိင္းအတြင္း ပတ္လည္တြင္ အလွည့္သင့္ရာ အိပ္ၾက သည္။ ေန႔ဆုိလွ်င္လည္း ပုဂံၿမိဳ႕ အစြန္အဖ်ား႐ွိ ေလာကနႏၵာဘုရား၊ ငွက္ပစ္ေတာင္ သမီး၀ွက္ဂူမ်ားအထိ သြားေလရာရာ လုိက္ပါ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးၾကရပါသည္။ ထုိအခ်ိန္အခါက ၄င္းနယ္၌ အစြန္အဖ်ားက်ေသာ ေနရာအစိတ္အပုိင္းတုိ႔တြင္ စိတ္မခ်ရေသးေသာ အခါျဖစ္၍ ဤသုိ႔ ေစာင့္ေ႐ွာက္ၾက ကူညီၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဗုိလ္ေပၚ႐ွိ အခန္းမ်ားတြင္ မိန္းမမ်ားသာ တစုတေ၀း အိပ္ၾက၍ ေယာက္်ားမ်ားက အျပင္ခန္းမ်ားတြင္ အိပ္ၾကရသည္။ ကၽြန္မေနာက္တြင္ ပါလာသူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ အိမ္ေထာင္သည္မ်ားထက္ အပ်ိဳအ႐ြယ္ေတြကပုိ၍ မ်ားျပားလွပါသည္။ အိမ္ေဖာ္မိန္းခေလးမ်ား၊ ေဆြသား မ်ိဳးသားထဲမွ ေခၚထားေသာ မိန္းခေလးမ်ားအျပင္ ယု၀တီအယ္ဒီတာ အဖဲြ႕၀င္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးကေလာင္႐ွင္ အဖဲြ႕၀င္မ်ားမွာလည္း အပ်ိဳအ႐ြယ္ေတြခ်ည္း လုိလုိျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔ မိဘမ်ားသည္ ကၽြန္မက မိခင္သဘြယ္ သြားေလရာ လုိက္ပါၾကတုိင္း၊ ေစာင့္ေ႐ွာက္ထိန္းသိမ္း၍ ေခၚသြားေလ့႐ွိသျဖင့္ ကၽြန္မကုိ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ေသာ ေၾကာင့္သာ သူတုိ႔၏ ပ်ိဳ႐ြယ္သူ သမီးငယ္မ်ားကုိ စိတ္ခ် လက္ခ် ထည့္ၾကျခင္းျဖစ္ရာ ကၽြန္မမွာလည္း ေခၚလာေလ သမွ်တုိင္းကုိ ေရၾကည္တေပါက္မွ် အစြန္းအထင္း မခံရေအာင္ ထိန္းသိမ္းခဲ့ သည္။ အသြား အလာ၊ အေနအထုိင္၊ အစားအေသာက္မွစ၍ လုိေလေသးမ႐ွိရ၊ က်န္းမာေရးအထိ ၾကည့္ၢႈ ေစာင့္ေ႐ွာက္ခါ တာ၀န္ ယူခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။

ဒါေၾကာင့္လည္း သူတုိ႔တေတြမွာ ကၽြန္မသြားေလရာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လုိက္ခဲ့ၾကသလုိ က်န္ရစ္သူ လူႀကီးမိဘ မ်ားကလည္း စိတ္ခ် လက္ခ် ပူပင္ေသာကမ႐ွိ ထည့္လုိက္ၾကပါသည္။ မိန္းခေလးမ်ား ဆုိေသာ္လည္း စာေပႏွင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ေနသူ၊ ေရးသားေနၾကသူေတြ အမွားအမွန္ ဆင္ျခင္ႏုိင္ၾကသူေတြ၊ ဗဟုသုတ႐ွိ၍ မိမိဂုဏ္သိကၡာကုိ ေစာင့္သိတတ္ၾကသူေတြျဖစ္ရာ၊ စုိးရိမ္မကင္း၍သာ လူႀကီး၀တၱရား အတုိင္း ငယ္႐ြယ္သူ ေတြျဖစ္၍ ေစာင့္ေ႐ွာက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တႀကိမ္တခါမွ် တဦး တေယာက္ကမွ ကၽြန္မစိတ္ကုိ အေႏွာင့္ အယွက္ ေပးျခင္း မျပဳခဲ့ၾကပါ၊ သုိ႕ရာတြင္ (မင္းႀကီးတာကထြက္) ေသာကိစၥတစ္ခုမွာ ကၽြန္မ ရန္ကုန္ျပန္ ေရာက္ေသာအခါ၌ ထုိစဥ္က အတူပါလာေသာ အရာ႐ွိကေတာ္ တေယာက္က ေျပာျပမွ သိရပါသည္။

ေညာင္ဦး ဗုိလ္တဲမွာ မိန္းမ၊ ေယာက္်ား လူေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္ တည္းခုိေနစဥ္ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ အိမ္က ပါလာေသာ (ယု၀တီႏွင့္ ကေလာင္အဖဲြ႕မွမဟုတ္) သူ မိန္းခေလး တေယာက္မွာ ညဥ့္သန္းေခါင္     ၂-နာရီ ခန္႔ အခ်ိန္တုိင္း ေျခဖ်ားေထာက္၍ အျပင္ဘက္သုိ႕ ခုိးထြက္သြားသည္။ ဘုရားဖူးအဖဲြ႕မွာ အတူပါလာေသာ (၁၀)တန္းေက်ာင္းသား ကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ခုေတြ႕၊ ခုႀကိဳက္ၿပီး ရည္းစားစကား ထေျပာၾကသည္ကုိ သူတုိ႔သိခဲ့ေၾကာင္း။ ဤခေလးမမွာ အက်င့္မေကာင္း ဂဏွာမၿငိမ္သျဖင့္ အိမ္မွာ ၾကာၾကာ ထားလွ်င္ မသင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း သတိေပးခံရသည္။ ကၽြန္မက သည္အေၾကာင္းကုိ ခရီးသြားေနဆဲ မွာ မသိခဲ့ေသးဘဲ အိမ္ျပန္ေရာက္မွ ထုိမင္းကေတာ္ေျပာျပ၍ သိ႐ွိရပါသည္။

သတိေပးသူ မင္းကေတာ္သာမက၊ အတူပါလာၾကေသာ လူႀကီးပုိင္းက အမ်ဳးသမီးမ်ားကလည္း သိၾကသည္။ သူတုိ႔ခ်င္း ႏွီးေႏွာ၍ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပန္ေရာက္မွဘဲ ေျပာဘုိ႕ ပုိင္းျဖတ္ထားေၾကာင္း သိရျပန္ပါသည္။ ထုိေက်ာင္းသား ငယ္မွာလည္း ရန္ကုန္မွ အတူါပလာသူမဟုတ္ဘဲ ပုဂံပုပၸါးစသည္မ်ားသုိ႕ ဘုရားဖူး လွည့္ေတာ့မွ ၿမိဳ႕ခံပရိသတ္ႏွင့္အတူ ေရာပါလာေသာသူငယ္ျဖစ္ရာ၊ ေညာင္ညိဳပင္စခန္းကဘဲ လမ္းခဲြျပန္ ၾကရမည္ျဖစ္၍ စုိးရိမ္စရာ မ႐ွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ထိေအာင္ ညည္ကိစၥကုိ ေမွ်ာယူ လာၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္မတုိ႔၏ ေနာက္ဆံုး အစီအစဥ္မွာ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕မွေနၿပီး ရန္ကုန္ အေရာက္ ျပန္ၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အျပန္မွာ သေဘၤာႏွင့္ ျပည္အေရာက္သြားၿပီး မီးရထားႏွင့္ တဆင့္ကူးရေသာ ကိစၥက ကသီလင္တ ႏုိင္လြန္းသည္။ အမ်ိဳးသမီးေတြခ်ည့္ျဖစ္၍ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕မွ စာပုိ႔ သေဘၤာႀကီးႏွင့္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ ေအးေအးေဆးေဆး စုန္ဆင္းၾကမည္ဟု ပုိင္းျဖတ္လုိက္ၾကပါသည္။ ေယာက္်ားပုိင္းကေတာ့ ကိစၥတစ္ခု႐ွိသည္ဆုိ၍ ေညာင္ဦးမွ မႏၱေလးသုိ႕ ကူးတုိ႔သေဘၤာႏွင့္ ဆန္တက္ခဲြ ထြက္သြားၾကသည္။

မႏၱေလးကေနၿပီးမွ ရန္ကုန္သုိ႕ မီးရထားႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္ျဖစ္ေစ ျပန္ႏွင့္ၾကမည္ဟုဆုိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မ ေခါင္းေဆာင္ေသာ မိန္းမတစ္စုက အစုန္စာပုိ႔ သေဘၤာႀကီးႏွင့္ တစုတေ၀း တေပ်ာ္ တပါးလုိက္ၾကသည္၊ ဘုရားဖူးအဖဲြ႕ထဲမွာ ထုိစာပုိ႔ သေဘၤာႀကီးတြင္ ဦးစီးေသာ မာလိန္းမွဴး၏ ဇနီးက ပါေနသျဖင့္ ေနရာထုိင္ခင္းကုိ ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ လူ ၃၀-ခန္႔မွာ တေနရာတည္း စုစု စည္းစည္း လုိက္ပါလာခဲ့ရပါသည္။

ေလသံၾကားႏွင့္တရားနာ

ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းမွ အစုန္စာပုိ႔ သေဘၤာႀကီးခြာထြက္လာေသာအခါ ရန္ကုန္ျပန္ ကၽြန္မတုိ႔ လူတစုမွာ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္႐ႊင္စြာ လုိက္ပါလာၾကပါသည္။ လူ ၃၀-ခန္႔ တစုတ႐ံုးတည္း ေနႏုိင္ေသာ စာပုိ႔သေဘၤာ ေအာက္ထပ္ ဦးပုိင္းမွာ ေနရာက်ယ္က်ယ္ရသည္။ သြားေရး လာေရးလည္း လြယ္ကူသည္။ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္စာအတြက္ ေ႐ွ႕ပုိင္းမွ အခန္းငယ္ကေလး တစ္ခုႏွင့္ေနရန္ အကာအကြယ္ လုပ္ေပးထား ပါသည္။

သူလူတသုိက္လံုးအတြက္ သေဘၤာအထက္တန္း အခန္းမ်ားငွား၍ မရ၊ ရသေလာက္ႏွင့္ လူစုခဲြေန ဘုိ႕ရာကလည္း တရားမည္မဟုတ္ပါ။ ေနာက္ဆံုး က်န္းမာေရးကုိ ဦးစားေပးေသာအေနႏွင့္ ကၽြန္မ တဦးတည္း ခဲြထြက္ခါ အထက္တန္းအခန္းသုိ႕ သြားမေနလုိေတာ့ဘဲ သူတုိ႔ႏွင့္ မခဲြဟုဆုိကာ သာတူညီမွ် စံနစ္ျဖင့္ ကၽြန္မပါ သေဘၤာႀကီး ေအာက္ထပ္တြင္ အတူလုိက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

လူေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သံုးဆယ္အတြက္ ေန႔စဥ္ အစားအေသာက္ကိစၥကုိ သေဘၤာပဲ့ပုိင္းမွာ ႐ွိေသာ ဆုိင္တြင္ ရန္ကုန္မေရာက္မျခင္း ကန္ထ႐ုိက္စာခ်ဳပ္သလုိ သိမ္းခ်ဳပ္မွာထားရပါသည္။ မိန္းမေတြ ခ်ည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူသံုးဆယ္ ထမင္း၀ုိင္းမွာ ကုိယ့္ေနရာတြင္ပင္ တေပ်ာ္တပါး ၀ုိင္းဖဲြ႕စားေစရန္ ေကၽြးေမြး လာခဲ့ရပါသည္။ အမ်ိဳးသမီးေတြျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သေဘၤာဆုိက္ေလရာ ၿမိဳ႕တုိင္း၌ အစုလုိက္ ဆင္းၾက၊ ဆုိင္ရာအသိမိတ္ေဆြမ်ားက လာေရာက္ေတြ႕ၾက၊ ၀ယ္လုိရာေတြ ၀ယ္ၾကႏွင့္ ေပ်ာ္ၾကသည္။

ထမင္းဟင္းလ်ာစားေသာက္စရာအတြက္ ဆုိင္မွာ တာ၀န္ၿငိမ္း ေငြေပးထားသည္တုိင္ေအာင္ သေဘၤာဆုိက္ရာ အရပ္တြင္ ျမင္ျမင္ကရေပါလွသည္ဆုိၿပီး ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္မ်ား ဆင္း၀ယ္ၾကသည္။ တေတာင္းတ႐ြက္ႀကီး ၀ယ္လာသမွ် မကုန္ဘူးထင္ေသာ္လည္း စားမည့္လူအုပ္ကမ်ားသျဖင့္ ရန္ကုန္ မေရာက္ခင္ ၂-ရက္ေလာက္ကပင္ ေျပာင္သလင္းခါသြားပါသည္၊ ကၽြန္မသည္ ဤပရိသတ္ကုိသာမက စာပုိ႔သေဘၤာႀကီး၌ အလုပ္လုပ္ၾကေသာ သေဘၤာသား ျမန္မာအမ်ိဳးသားကေလးမ်ားကုိလည္း ခရီး တေလွ်ာက္ မွာ သိကၽြမ္းခင္မင္လာသျဖင့္ သူတုိ႔အလုပ္၀တၱရား ေဆာင္႐ြက္ရပံု၊ သူတုိ႔တေတြ စားေသာက္ ေနထုိင္ ရပံုမ်ားကုိ သတိထားမိသည္။

ေ႐ွးအခါက သေဘၤာႏွင့္ ေရလမ္း ခရီးသြားလွ်င္ သေဘၤာ အလုပ္သမားမ်ားမွာ စစ္တေကာင္း ျပည္သားမ်ား (ေခၚေတာကုလား ေခၚၾကသည္) သာလုပ္ကုိင္ေလ့႐ွိေသာ ေနရာတြင္ ယခုလြတ္လပ္ေရးေခတ္၌ ျမန္မာ အမ်ိဳးသားကေလးမ်ား အစား၀င္ထုိးလုပ္ကုိင္ၾကသည္ကုိ ဤတႀကိမ္သာ ေတြ႕ျမင္ေလ့လာျခင္းျပဳမိပါသည္။ သူတုိ႔ အခက္အခဲမ်ားကုိလည္း ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ခရီးသည္တုိ႔၏ အခက္အခဲမ်ားကုိလည္း သိ႐ွိရသည္။ သေဘၤာသား ကေလးမ်ားမွာ လူႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခန္႔႐ွိၿပီး ကုလားကဲ့သုိ႕ ပဲဟင္းကုိသာ အၿမဲခ်က္စားၾကရ႐ွာ သည္။ သူတုိ႔ရေသာ လခေငြထဲမွ မေရာက္မျခင္း ေန႔တုိင္းဟင္းေကာင္းခ်က္စားၾကေစရန္ ကၽြန္မက တကာခံ၍ ကုသုိလ္ ျပဳလာခဲ့မိပါသည္။ သုိ႕ႏွင့္ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕မွ စတင္ထြက္ခြာလာေသာအခ်ိန္ကစၿပီး စာပုိ႔ သေဘၤာႀကီး တစ္ခုလံုးမွ လူအမ်ားႏွင့္ တအိမ္တည္းသားမ်ားပမာ ခ်စ္ခင္ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ႐ွိခဲဲ့ၾကပါသည္။

ေညာင္ဦးက ထြက္လာၿပီး ေရာက္လာသမွ် ေခ်ာက္ၿမိဳ႕၊ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕၊ စေလ၊ မိေခ်ာင္းရဲ၊ ဆင္ျဖဴကၽြန္း စသည့္ၿမိဳ႕မ်ားသုိ႕ သေဘၤာဆုိက္တုိင္း ၿမိဳ႕ခံ အသိမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေဆြတစ၊ မ်ိဳးတစမ်ားက ကၽြန္မ ပါလာမွန္း ႀကိဳတင္သိၾက၍ လာေတြ႕ၾကသည္။ သူတုိ႔ အညာထြက္ပစၥည္း ဟင္းလွ်ာမ်ားကုိ ကၽြန္မ ေနာက္ကပါလာေသာ လူအုပ္ လူသုိက္ႏွင့္ညီမွ်ေအာင္ အမ်ားအျပား သယ္ယူလာၾကပါသည္။

ကၽြန္မကုိ သိၿပီး၊ ျမင္ၿပီး လူမ်ားက လာေတြ႕ၾကသလုိ တခါမွ မသိမျမင္ဘူးေသးေသာ ရပ္ေဆြ ရပ္မ်ိဳးေတြကလည္း ေလသံၾကားႏွင့္ တရားနာသလုိ လာေတြ႕ၾကသည္မွာ အေတာ္ေၾကာင္ေသာ အလုပ္ျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔က နယ္သံေႏွာ၍ ေျပာသည္ကုိ နားေထာင္ၿၿပီးမွ ဘယ္သူ၊ ဘယ္၀ါဆုိသည္ကုိ သိရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေတာ့မွ သူတုိ႔လာေတြ႕ၾကတဲ့ ဆႏၵ အျပဳအစု၊ အေထာက္အပံ့ ခံလုိေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ကုိ တတ္ႏုိင္ သေလာက္ ျပည့္၀ေစခဲ့ရပါသည္။

ဤနည္းအတုိင္း စေလၿမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းသုိ႕ စာပုိ႔သေဘၤာႀကီး ဆုိက္မိေသာအခါ စေလဇီးသီး ေတာင္းႀကီး တေတာင္းႏွင့္ တက္လာေသာ လူတသုိက္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ သူတုိ႔ကုိလည္း ကၽြန္မတုိ႔ လူတသုိက္ကမသိ၊ သူတုိ႔ကလည္း ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ျမင္လ်က္ႏွင့္မသိ၊ ေတာင္ၾကည့္၊ ေျမာက္ၾကည့္ႏွင့္တစံု တဦးကုိ လုိက္လံ႐ွာေဖြၾကည့္႐ႈေနၾကသည္။ အေပၚထပ္တက္သြားလုိက္ၾက၊ ေအာက္ထပ္ ဆင္းလုိက္ၾကႏွင့္ အေတာ္ဒုကၡျဖစ္ေနပံုရသည္။ ကၽြန္မတုိ႔လူအုပ္ကလည္း သေဘၤာႀကီးေပၚ တက္ၿပီး ေရာင္းလာသမွ် ေစ်းသည္ မ်ားကုိ တဦးမက်န္ရေအာင္ ေခၚၾကသည္။ စေလဇီးသီး၊ ပံုးေရႀကီးမွအစေတာင္းပလံုးႏွင့္ လက္ေစ့ အညာျပန္လက္ေဆာင္ေပးရန္ ၀ယ္ယၾကရေသာအလုပ္ကုိ ႐ႈပ္ေနၾကဆဲျဖစ္ပါသည္။

ဒါနပါရမီမွာ ေစတနာသာပဓါန ဆက္ရန္

.

No comments: