ရဟန္းခံျပီးေနာက္အစီအစဥ္သစ္မ်ား
ေန႕စဥ္ဇရပ္မွ ဆြမ္းကိစၥအတြက္ကို ေဆာင္ရြက္ ႀကသည္။ သီလရင္ ဆရာႀကီးမ်ားကလည္း ထုံးစံအတိုင္း ဆြမ္းစားေက်ာင္း၌ ဆြမ္းကိစၥ ေဆာင္ရြက္ႀကသည္။ ျမိဳ႕ေပၚမွ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ တို႕ကလည္း နည္းမ်ား မဆို လာေရာက္ ပို႕လွဴႀကသည္။ ရဟန္းေတာ္ မ်ားသည္ တရားအားထုတ္ေန ေႀကာင္း သိရိွရပါသည္။
အခ်ိဳ႕ ဒုလႅဘ ရဟန္းမ်ားက ၎တို႕အလုပ္ကိစၥမ်ားေႀကာင့္ ခုႏွစ္ရက္ေလာက္သာ သကၤန္းႏွင့္ ေနႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းႀကီးကေတာ့ အလုပ္ကိစၥေတြ ျပန္မႀကည့္ေသာ္လည္း ျဖစ္သည္။ သို႕အတြက္ နိဗၺိႏၵ ေခ်ာင္မွာ အနည္းဆုံး တလေလာက္ သကၤန္း၀တ္ႏွင့္ တရားအားထုတ္ေစလို ေႀကာင္းေျပာထားရသည္။ ေနဦးမည္ဟုလည္း ၀န္ခံပါသည္။ က်မကေနာက္ထပ္ အစီအစဥ္ ျပဳထားသည္မွာ နီဗၺိႏၵေခ်ာင္မွာ တရား အားထုတ္ျပီးေသာအခါ သကၤန္း၀တ္ႏွင့္ပင္ ရန္ကုန္သို႕ျပန္ လာျပီးေနာက္ မႏၱေလးသို႕သြားႀကမည္။ မႏၱေလး ကို ဗဟိုျပဳလ်က္ မုံရြာ ဖိုး၀င္းေတာင္ ဘက္သုိ႕ ၎၊ ပုပၸါး ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ဘက္သို႕၎၊ ကေလာ၊ ပင္းဒယ စသည့္အလွဴေကာင္းမႈ ျပဳထားသမွ် ျမိဳ႕မ်ားသို႕ ကားလမ္း တေလွ်ာက္မွ သြားႀကဖို႕ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုျမိဳ႕ရြာေဒသတို႕မွ အသိမိတ္ေဆြမ်ားကလည္း ရဟန္း၀တ္ႏွင့္ဦးပဥၥင္းႀကီးကို ႀကည္ႀကည္ညိဳညိဳ ဖူးေမွ်ာ္ ကန္ေတာ့ လိုႀကပါသည္ဟု ဆိုသည္။ က်မက ဤသို႕ အျမိဳ႕ျမိဳ႕လွည့္သည္ သြားလာေနျခင္း အတြက္ ရက္ေညာင္း ၍ သကၤန္း၀တ္ဘ၀ႏွင့္ တလမွ ႏွစ္လသုံးလသို႕ တိုင္ေရာက္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ေႀကာင့္ လည္းျဖစ္ပါသည္။
ထို အစီအစဥ္မ်ား ျပီးေသာအခါ က်မႏွင့္ အတူပါလာေသာ မိန္းမေဖၚမ်ားမွာ အလုပ္တာ၀န္ ကုိယ္စီ ႏွင့္ ျဖစ္ႀကေသာ ေႀကာင့္ ရဟန္းခံ ကိစၥျပီး၍ ၄-၅ရက္ႀကာေသာအခါ ရန္ကုန္သို႕ျပန္လာခဲ့ ရပါသည္။ သို႕ရာ တြင္ ဦးပဥၨင္းႀကီး တရားအားထုတ္ ေနဦးမည္ဆိုေသာ တလအတြင္းမွာ သီတင္းတပါတ္လွ်င္ တႀကိမ္ ေလာက္ ျပည္ ႏွင့္ ရန္ကုန္သို႕ ကူးခ်ည္, သန္းခ်ည္ ျပဳေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေန႕စဥ္ဇရပ္မွ ဆြမ္းကိစၥအတြက္ကို ေဆာင္ရြက္ ႀကသည္။ သီလရင္ ဆရာႀကီးမ်ားကလည္း ထုံးစံအတိုင္း ဆြမ္းစားေက်ာင္း၌ ဆြမ္းကိစၥ ေဆာင္ရြက္ႀကသည္။ ျမိဳ႕ေပၚမွ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ တို႕ကလည္း နည္းမ်ား မဆို လာေရာက္ ပို႕လွဴႀကသည္။ ရဟန္းေတာ္ မ်ားသည္ တရားအားထုတ္ေန ေႀကာင္း သိရိွရပါသည္။
အခ်ိဳ႕ ဒုလႅဘ ရဟန္းမ်ားက ၎တို႕အလုပ္ကိစၥမ်ားေႀကာင့္ ခုႏွစ္ရက္ေလာက္သာ သကၤန္းႏွင့္ ေနႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းႀကီးကေတာ့ အလုပ္ကိစၥေတြ ျပန္မႀကည့္ေသာ္လည္း ျဖစ္သည္။ သို႕အတြက္ နိဗၺိႏၵ ေခ်ာင္မွာ အနည္းဆုံး တလေလာက္ သကၤန္း၀တ္ႏွင့္ တရားအားထုတ္ေစလို ေႀကာင္းေျပာထားရသည္။ ေနဦးမည္ဟုလည္း ၀န္ခံပါသည္။ က်မကေနာက္ထပ္ အစီအစဥ္ ျပဳထားသည္မွာ နီဗၺိႏၵေခ်ာင္မွာ တရား အားထုတ္ျပီးေသာအခါ သကၤန္း၀တ္ႏွင့္ပင္ ရန္ကုန္သို႕ျပန္ လာျပီးေနာက္ မႏၱေလးသို႕သြားႀကမည္။ မႏၱေလး ကို ဗဟိုျပဳလ်က္ မုံရြာ ဖိုး၀င္းေတာင္ ဘက္သုိ႕ ၎၊ ပုပၸါး ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ဘက္သို႕၎၊ ကေလာ၊ ပင္းဒယ စသည့္အလွဴေကာင္းမႈ ျပဳထားသမွ် ျမိဳ႕မ်ားသို႕ ကားလမ္း တေလွ်ာက္မွ သြားႀကဖို႕ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုျမိဳ႕ရြာေဒသတို႕မွ အသိမိတ္ေဆြမ်ားကလည္း ရဟန္း၀တ္ႏွင့္ဦးပဥၥင္းႀကီးကို ႀကည္ႀကည္ညိဳညိဳ ဖူးေမွ်ာ္ ကန္ေတာ့ လိုႀကပါသည္ဟု ဆိုသည္။ က်မက ဤသို႕ အျမိဳ႕ျမိဳ႕လွည့္သည္ သြားလာေနျခင္း အတြက္ ရက္ေညာင္း ၍ သကၤန္း၀တ္ဘ၀ႏွင့္ တလမွ ႏွစ္လသုံးလသို႕ တိုင္ေရာက္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ေႀကာင့္ လည္းျဖစ္ပါသည္။
ထို အစီအစဥ္မ်ား ျပီးေသာအခါ က်မႏွင့္ အတူပါလာေသာ မိန္းမေဖၚမ်ားမွာ အလုပ္တာ၀န္ ကုိယ္စီ ႏွင့္ ျဖစ္ႀကေသာ ေႀကာင့္ ရဟန္းခံ ကိစၥျပီး၍ ၄-၅ရက္ႀကာေသာအခါ ရန္ကုန္သို႕ျပန္လာခဲ့ ရပါသည္။ သို႕ရာ တြင္ ဦးပဥၨင္းႀကီး တရားအားထုတ္ ေနဦးမည္ဆိုေသာ တလအတြင္းမွာ သီတင္းတပါတ္လွ်င္ တႀကိမ္ ေလာက္ ျပည္ ႏွင့္ ရန္ကုန္သို႕ ကူးခ်ည္, သန္းခ်ည္ ျပဳေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။
က်မ ျပန္လာေသာ အခါ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္ဇရပ္မွာ ေနရစ္ေသာ လူမ်ားအတြက္ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ရန္ မွအစ ဆြမ္းကြမ္း ကိစၥမ်ား ကိုပါ လိုေလေသးမရိွ စီမံလႊဲအပ္ ထားခဲ့ပါသည္။ ျပန္လာေသာ အခါက က်မႏွင့္ မိန္းမေဖၚ သုံးဦးႏွင့္ ကားနီႀကီးကို (၇)ႏွစ္ အလုပ္သက္ ရိွေနသူ ဒရိုင္ဘာ က ေမာင္းပါသည္။ ကားတစီးႏွင့္ မိန္းမ ေတြခ်ည္း ျပန္လာရေသာ္လည္း ေႀကာက္ရြ႕ံစိတ္ဟူ၍ စိုးစဥ္းမွ်မရိွခဲ့ပါ။
ေရႊေတာင္ႏွင့္ေပါင္းတည္ႀကား ေတာင္တန္း ေတာအုပ္မွာ နာမည္ႀကီးလွေသာ ေနရာျဖစ္ပါသည္။ မႀကာ ခဏ ဒျမတိုက္ လုယက္မႈ ပစ္ခတ္မႈ ေတြမ်ားေသာ ေနရာ ျဖစ္ေစကာမႈ ကားအေဖၚအုပ္စု မပါပဲ ေအးေဆး စြာ ျဖတ္ေက်ာ္ လာခဲ့ပါသည္။
ေကာင္းမႈကုသိုလ္တရားပြားမ်ား၀မ္းေျမာက္ လာျခင္းအတြက္ လမ္းပန္းခရီးမွာ စိုးရိမ္ေႀကာင့္ႀကမႈ စိ္တ္မ်ား အလ်ဥ္း မ၀င္လာပဲ ရိွသည္။ မေတာ္တဆ ေတြ႕ရမည့္ရန္ကို ႀကိဳတင္ပူပင္ရမွန္း ပင္ သတိမရေစကာမႈ အတြင္း ရန္သူမွန္း မသိရေသးေသာ သူတေယာက္က ကားေရွ႕ထဲမွာပဲ ပါခဲ့ေလသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုအခ်ိန္ ထိုအခါမွာ မႀကံသာေသး၍ ေနးေသးသပ ခ်ဳံထဲကဆိုေသာ ဥပမာကဲ့သို႕ ျဖစ္ေနပုံရ ရပါသည္။ ညေန ၄-နာရီေလာက္ မွာေတာ့ ရန္ကုန္အိမ္သို႕ ျပန္ေရာက္ခဲ့ပါ သည္။
ရဟန္းခံ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ သတင္းစာမွပါရိွေတြ႕ျမင္ရသူ အသိမိတ္ေဆြမ်ားက လာေရာက္ေမး ႀက ျမန္းႀက သည္။ ေနာက္တခါျပည္သြားလွ်င္ သူတို႕, သူတို႕က လိုက္ပါရေစဆိုလာသည္။ တခ်ိဳ႕က ဘယ္ေတာ့ ျပန္လာမည္ဆိုသည္ကို လာေမးပါသည္။ က်မက တလေလာက္ တရား အားထုတ္ေန လိမ့္ဦး မည္ဟု ဆိုေသာအခါ သာဓုအႏုေမာဒါနာ ျပဳႀကပါသည္။ ေကာင္းေသာသတင္းႏွင့္ ေကာင္းေသာသာဓု ေခၚသံ မ်ားကို ႀကားရေသာ က်မအဖို႕ ႏွစ္ႏွစ္ ခ်ိဳက္ခ်ိဳက္ ေႀကနပ္ လိုက္မိပါ သည္။
အလုပ္တိုက္အဖြဲ႕ အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕ကလည္းေနာက္တစ္ႀကိမ္ က်မသြားလွ်င္ သူတို႕ အလွည့္က် လိုက္ပါ ရေစ ဟု ဆိုသည္။ သူတို႕ဆရာကို ႀကည္ညိဳလိုႀကသည္။ က်မ ျပန္ေရာက္ေသာ ေန႕ရက္မွစ ၍ ျပည္ျမိဳ႕မွ အျမဲ သတင္းစာတိုက္ ကို သတင္းပို႕သည့္ အထည္း မွာ ဦးပဥၨင္းႀကီး ျပည္ျမိဳ႕ထည္းမွာ ဆြမ္းခံႀကြသည္၊ ဆြမ္းစား ႀကြသည္၊ ဘယ္ေန႕, ဘယ္ရက္မွာ တရားပြဲ က်င္းပမည္။ စသည္- စသည္ျဖင့္ သတင္းမ်ား ေရာက္လ်က္ ရိွပါသည္။ အခ်ိန္ရိွခိုက္ တည္တည္- ျငိမ္ျငိမ္ တရားအားထုတ္ ႏိုင္သမွ် ကုသိုလ္ ျဖစ္ရမည္ ဆိုျပီး ရက္ရွည္ရွည္ ေနႏိုင္သေလာက္ တရားအားထုတ္ ေစလိုေသာ ဆႏၵအတိုင္း ဤ အသိုင္းအ၀ိုင္း ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္ မွာ တလွမွ်ေသာ အခ်ိန္အခါသည္ ဘယ္ေလာက္မွ် ႀကာလိမ့္မည္ မထင္ခဲ့ပါ က်မက ေနာက္သီတင္းပတ္ မွာ ျပည္ကိုတေခါက္သြားဖို႕ ပင္ ရာထားျပီးပါျပီ၊ လိုက္မည့္သူကိုလဲ စီစဥ္ဆဲျဖစ္ ပါသည္။
လွဴဒါန္းရန္ရည္မွန္းထားေသာ ပစၥည္း
ယင္းသို႕က်မက ေနာက္သီတင္းပတ္တြင္ ျပည္ျမိဳ႕သို႕သြားမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားဆဲမွာပဲ နိဗၺႏၵေခ်ာင္ႏွင့္ မလွမ္း မကမ္းမွာ တည္ရိွေသာ ပါဒႀကီး ဘုရားပ်က္စီးေနသည္ကို ျပဳျပင္တည္ထား လႈဒါန္းရန္ စီမံဖို႕ ကိစၥ ကလည္း ေခါင္းထဲမွာ ၀င္လာျပန္ပါသည္။
ဤမွ် မကေသးပါ၊ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ က က်မ ရည္စူးထားခဲ့ေသာ လွဴဒါန္းေရး ကိစၥႀကီး ကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစားလ်က္ အျပီးအစီး ျပဳလုပ္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ မိပါသည္။ ထိုကိစၥ မ်ားမွာ ယခုမွ အႀကံရျခင္း မဟုတ္ပဲ စီမံကိန္း ေရးဆြဲ ညိႇႏႈိင္းဆဲ ကိစၥႀကီးလည္းျဖစ္ပါသည္။ အျပည့္အစုံေဖၚ ျပရမည္ဆိုလွ်င္ က်မ အသက္ ထင္ရွား ရွိေနစဥ္ အခ်ိန္ကပင္ က်မႏွင့္ စပ္ဆိုင္သမွ် ပစၥည္း အ၀၀တို႕ ကို ကုသုိလ္ျပဳဖို႕ စီမံ ခဲ့လိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယခု က်မေနထိုင္လ်က္ ရိွေသာအမွတ္ ၄-၅ ေဘာင္ဒရီ လမ္းရိွ သုံးဧကက်ယ္ေသာ ဥယ်ဥ္ျခံေျမႏွင့္ အေဆာက္အဦး အိမ္ႀကီးအား သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ေက်ာင္းအျဖစ္ေသာ္၎၊ ေဆးရုံအျဖစ္ေသာ္၎၊ သို႕တည္းမဟုတ္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ဘာသာေရး ဆိုင္ရာႏွစ္မ်ိဳးလုံးပါ၀င္သည့္ စာႀကည့္ပိဋကတ္တိုက္ အျဖစ္ေသာ္၎၊ လွဴဒါန္းခဲ့ခ်င္သည္။ သတင္းစာတုိက္ စာပုံႏွိပ္တိုက္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္သမွ် လုပ္ငန္းမ်ားမွ က်မ ပိုင္ဆိုင္ သမွ် တန္းဖိုး ထက္၀က္ ကိုလည္းသီးသန္႕ ခြဲထားေစလ်က္ ႏွစ္စဥ္ ထြက္သမွ် အျမတ္ေငြမ်ား မွ ဗမာျပည္ အရပ္ရပ္ရိွ က်မျပဳ ထားေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မ်ားကို ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းသြားရန္ က်န္ အျမတ္ေငြ ထက္၀က္ ကို ဒိုးတူေဘာင္ဘက္ စီးပြားဘက္ျဖစ္ႀကေသာ တိုက္ရိွအလုပ္သမားအား လုံးတို႕အား ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း အပိုဆုေငြ အျဖစ္ထုတ္ေပးသြားရန္ ရည္သန္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၎ျပင္ စိန္ေစ်း အဆမတန္ ေကာင္းစဥ္က ပိုလွ်ံေနေသာ စိန္ထည္ ပစၥည္းႀကီးမ်ားကို ထုတ္ေရာင္းလ်က္ အရပ္ရပ္မွာ သာသနာအေဆာက္အဦး အျဖစ္လွဴဒါန္းခဲ့ျပီး ေနာက္ဆုံးလက္ က်န္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ႏွင့္ ထိကိုင္ သုံးစြဲခဲ့ဘူးသည့္ ပစၥည္းမ်ားကိုေတာ့ စိန္ေစ်းသည္မေကာင္းေတာ့ သျဖင့္ေရာင္းခ် လွဴဒါန္းျခင္း မျပဳေတာ့ပဲ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ႀကီး၏ ထီးေတာ္ငွက္ျမတ္နား စိန္ဖူးမွာ ရတနာပန္ေခြႀကီး ျပဳလုပ္ ထပ္ျဖည့္ လွဴဒါန္း လိုက္ပါေတာ့မည္ဟု ရည္စူးေရစက္ခ်လ်က္ လြန္ခဲ့ေသာ ၃-၄ႏွစ္ က စ၍ လုံး၀ ၀တ္ဆင္ျခင္း မျပဳေတာ့ပဲ လုံျခဳံေရး ဘဏ္ထဲ၌ အပ္ႏွံထားျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ေရႊတိဂုံဘုရား ဘ႑ာေတာ္ထိန္းအဖြဲ႕၀င္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား ႏွင့္လည္း စကားကမ္းလွမ္း လွဴဒါန္းျပီးသားျဖစ္ရာ ရတနာပန္းေခြ ႀကီးျပဳလုပ္ရန္ အတိုင္း အထြာ မ်ား ရွာေဖြေနႀကဆဲျဖစ္ပါ၏။ အထက္ပါအတိုင္း က်မ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ ေပၚလာေစရန္ စီမံမႈ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား အခါမျပတ္ျပဳခဲ့ဘူးရာ စိန္ေက်ာက္ ရတနာမ်ား လွဴထားရာတြင္ လြယ္ကူ သေလာက္ အလုပ္အကိုင္ ေငြပင္ေငြရင္း ခဲြခိုင္းရာ၌ ႀကန္႕ႀကာခဲ့ရသည္။
အိမ္ႏွင့္ျခံ အလွဴ မွာလည္း သတင္းစာတိုက္ အလုပ္တိုက္ ႏွင့္ ေရာေႏွာ ေနျခင္းေႀကာင့္ ျပတ္ျပတ္ သားသား ခဲြဲျခားဖို႕ရာ မလြယ္ကူ ေသးပဲ အခ်ိန္ ဆြဲလာျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ေနာက္တေႀကာင္း မွာလည္း အိမ္ႏွင့္ သတင္းစာတိုက္ကို ေျမနယ္နိမိတ္ ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားႏိုသည့္ အခ်ိန္တိုင္ေအာင္ အိမ္ႀကီး ကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အျဖစ္လွဴဒါန္းလိုက္ ပါက ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္၌ ေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းတာ္ႀကီး မ်ားသည္ ၀ိနည္းေတာ္ အရ ေက်ာင္သကၤန္း ဆြမ္းေဆး စသည္တို႕ကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း လုပ္လွ်င္ ခုံမင္စြဲလန္းမႈ ျပဴသကဲ့ရိွ၍ ေရွာင္ႀကဥ္ ရသည္။ ဥေပကၡာ ျပဳရသည္ ဆိုထားသည္။
အခ်ိဳ႕မွာ အဖိုးတန္ မွန္စီေရႊခ် ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ ေခတ္အေလ်ာက္ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ႀကေသာ အုတ္ေက်ာင္း၊ တိုက္ေက်ာင္းႀကီးမ်ားမွာ ပင့္ကူအိမ္မ်ား၊ ခိုသိုက္ငွက္ သို႕ စာကေလးသိုက္ မ်ားႏွင့္ ႀကပ္ခိုးမ်ား ေပေရ ညစ္ပတ္ ေနသည္တိုင္ေအာင္ သူ႕အသိုက္အအုံ မဖ်က္ဆီးရ ဆိုထားေသာ ၀ိနည္း ပညတ္ ေတာ္မ်ားအရ ဘုန္းႀကီးမ်ားက လွဲက်င္း သုတ္သင္ရန္ ကိုယ္တိုင္လည္း မႀကိဳးစားရ။ တပည့္တပန္း ေက်ာင္းသား ကပၸိယမ်ား ကိုလည္း မခိုင္းေစရ၊ ေက်ာင္းသား ကပၸိယႏွင့္ တကာ၊ တကာမ၊ မ်ားက အလိုက္သိစြာ ဆရာေတာ္မ်ား မ်က္ကြယ္တြင္ သန္႕ရွင္းေရးလုပ္၍ သုတ္သင္လွဲက်င္းျခင္း ျပဳႀကမွသာ အဖိုးတန္ အေဆာက္အအုံ ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးမွာ ႀကည့္သာရႈ႕သာ သန္႕ရွင္းစင္ႀကယ္ လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။
က်မရည္ရြယ္ခ်က္က အနိစၥသေဘာကို မေတြးမိ၍ မဟုတ္ေသာ္လည္း အေတာ္အသင့္ ႏွစ္ႀကာထာ၀ရ တည္ေစ လိုသည္။ အေမြခံအေမြစားသား ေထာက္သမီးခံ အမ်ားအျပား က်န္ရစ္ခဲ့ေသာေက်ာင္းအမ၊ ဇရပ္အမ၊ ဘုရားအမ၊ တန္ေဆာင္းအမ စသူအလွဴရွင္ေတြပင္လွ်င္ သူတို႕ကြယ္လြန္ အနိစၥ ေရာက္သြား ေသာ အခ်ိန္ကာလ၌ မိဘလက္ငုတ္ျဖစ္ေသာ အလွဴအတန္းျဖစ္သည့္ ဘုရားေက်ာင္း ဇရပ္မ်ား ကို သားသၼီးေျမးျမစ္မ်ားက ေလးစားသမႈ ဆက္လက္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမရိွ တတ္ႀကပုံေတြကို ေတြ႕ျမင္ ေနရ ေသးသည္။ က်မကဲ့သို႕ အကိုင္းအခက္ အဆက္အႏြယ္ မက်န္ရစ္ခဲ့သူ အဖို႕မွာ ေျပာဖြယ္ရာ မရိွေတာ့ပါ။
ေလာကုတၱရာ ေကာင္းက်ဳိးေရွ႕ရႈၿပီ ဆက္ရန္
.
ေရႊေတာင္ႏွင့္ေပါင္းတည္ႀကား ေတာင္တန္း ေတာအုပ္မွာ နာမည္ႀကီးလွေသာ ေနရာျဖစ္ပါသည္။ မႀကာ ခဏ ဒျမတိုက္ လုယက္မႈ ပစ္ခတ္မႈ ေတြမ်ားေသာ ေနရာ ျဖစ္ေစကာမႈ ကားအေဖၚအုပ္စု မပါပဲ ေအးေဆး စြာ ျဖတ္ေက်ာ္ လာခဲ့ပါသည္။
ေကာင္းမႈကုသိုလ္တရားပြားမ်ား၀မ္းေျမာက္ လာျခင္းအတြက္ လမ္းပန္းခရီးမွာ စိုးရိမ္ေႀကာင့္ႀကမႈ စိ္တ္မ်ား အလ်ဥ္း မ၀င္လာပဲ ရိွသည္။ မေတာ္တဆ ေတြ႕ရမည့္ရန္ကို ႀကိဳတင္ပူပင္ရမွန္း ပင္ သတိမရေစကာမႈ အတြင္း ရန္သူမွန္း မသိရေသးေသာ သူတေယာက္က ကားေရွ႕ထဲမွာပဲ ပါခဲ့ေလသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုအခ်ိန္ ထိုအခါမွာ မႀကံသာေသး၍ ေနးေသးသပ ခ်ဳံထဲကဆိုေသာ ဥပမာကဲ့သို႕ ျဖစ္ေနပုံရ ရပါသည္။ ညေန ၄-နာရီေလာက္ မွာေတာ့ ရန္ကုန္အိမ္သို႕ ျပန္ေရာက္ခဲ့ပါ သည္။
ရဟန္းခံ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ သတင္းစာမွပါရိွေတြ႕ျမင္ရသူ အသိမိတ္ေဆြမ်ားက လာေရာက္ေမး ႀက ျမန္းႀက သည္။ ေနာက္တခါျပည္သြားလွ်င္ သူတို႕, သူတို႕က လိုက္ပါရေစဆိုလာသည္။ တခ်ိဳ႕က ဘယ္ေတာ့ ျပန္လာမည္ဆိုသည္ကို လာေမးပါသည္။ က်မက တလေလာက္ တရား အားထုတ္ေန လိမ့္ဦး မည္ဟု ဆိုေသာအခါ သာဓုအႏုေမာဒါနာ ျပဳႀကပါသည္။ ေကာင္းေသာသတင္းႏွင့္ ေကာင္းေသာသာဓု ေခၚသံ မ်ားကို ႀကားရေသာ က်မအဖို႕ ႏွစ္ႏွစ္ ခ်ိဳက္ခ်ိဳက္ ေႀကနပ္ လိုက္မိပါ သည္။
အလုပ္တိုက္အဖြဲ႕ အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕ကလည္းေနာက္တစ္ႀကိမ္ က်မသြားလွ်င္ သူတို႕ အလွည့္က် လိုက္ပါ ရေစ ဟု ဆိုသည္။ သူတို႕ဆရာကို ႀကည္ညိဳလိုႀကသည္။ က်မ ျပန္ေရာက္ေသာ ေန႕ရက္မွစ ၍ ျပည္ျမိဳ႕မွ အျမဲ သတင္းစာတိုက္ ကို သတင္းပို႕သည့္ အထည္း မွာ ဦးပဥၨင္းႀကီး ျပည္ျမိဳ႕ထည္းမွာ ဆြမ္းခံႀကြသည္၊ ဆြမ္းစား ႀကြသည္၊ ဘယ္ေန႕, ဘယ္ရက္မွာ တရားပြဲ က်င္းပမည္။ စသည္- စသည္ျဖင့္ သတင္းမ်ား ေရာက္လ်က္ ရိွပါသည္။ အခ်ိန္ရိွခိုက္ တည္တည္- ျငိမ္ျငိမ္ တရားအားထုတ္ ႏိုင္သမွ် ကုသိုလ္ ျဖစ္ရမည္ ဆိုျပီး ရက္ရွည္ရွည္ ေနႏိုင္သေလာက္ တရားအားထုတ္ ေစလိုေသာ ဆႏၵအတိုင္း ဤ အသိုင္းအ၀ိုင္း ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္ မွာ တလွမွ်ေသာ အခ်ိန္အခါသည္ ဘယ္ေလာက္မွ် ႀကာလိမ့္မည္ မထင္ခဲ့ပါ က်မက ေနာက္သီတင္းပတ္ မွာ ျပည္ကိုတေခါက္သြားဖို႕ ပင္ ရာထားျပီးပါျပီ၊ လိုက္မည့္သူကိုလဲ စီစဥ္ဆဲျဖစ္ ပါသည္။
လွဴဒါန္းရန္ရည္မွန္းထားေသာ ပစၥည္း
ယင္းသို႕က်မက ေနာက္သီတင္းပတ္တြင္ ျပည္ျမိဳ႕သို႕သြားမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားဆဲမွာပဲ နိဗၺႏၵေခ်ာင္ႏွင့္ မလွမ္း မကမ္းမွာ တည္ရိွေသာ ပါဒႀကီး ဘုရားပ်က္စီးေနသည္ကို ျပဳျပင္တည္ထား လႈဒါန္းရန္ စီမံဖို႕ ကိစၥ ကလည္း ေခါင္းထဲမွာ ၀င္လာျပန္ပါသည္။
ဤမွ် မကေသးပါ၊ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ က က်မ ရည္စူးထားခဲ့ေသာ လွဴဒါန္းေရး ကိစၥႀကီး ကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစားလ်က္ အျပီးအစီး ျပဳလုပ္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ မိပါသည္။ ထိုကိစၥ မ်ားမွာ ယခုမွ အႀကံရျခင္း မဟုတ္ပဲ စီမံကိန္း ေရးဆြဲ ညိႇႏႈိင္းဆဲ ကိစၥႀကီးလည္းျဖစ္ပါသည္။ အျပည့္အစုံေဖၚ ျပရမည္ဆိုလွ်င္ က်မ အသက္ ထင္ရွား ရွိေနစဥ္ အခ်ိန္ကပင္ က်မႏွင့္ စပ္ဆိုင္သမွ် ပစၥည္း အ၀၀တို႕ ကို ကုသုိလ္ျပဳဖို႕ စီမံ ခဲ့လိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယခု က်မေနထိုင္လ်က္ ရိွေသာအမွတ္ ၄-၅ ေဘာင္ဒရီ လမ္းရိွ သုံးဧကက်ယ္ေသာ ဥယ်ဥ္ျခံေျမႏွင့္ အေဆာက္အဦး အိမ္ႀကီးအား သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ေက်ာင္းအျဖစ္ေသာ္၎၊ ေဆးရုံအျဖစ္ေသာ္၎၊ သို႕တည္းမဟုတ္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ဘာသာေရး ဆိုင္ရာႏွစ္မ်ိဳးလုံးပါ၀င္သည့္ စာႀကည့္ပိဋကတ္တိုက္ အျဖစ္ေသာ္၎၊ လွဴဒါန္းခဲ့ခ်င္သည္။ သတင္းစာတုိက္ စာပုံႏွိပ္တိုက္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္သမွ် လုပ္ငန္းမ်ားမွ က်မ ပိုင္ဆိုင္ သမွ် တန္းဖိုး ထက္၀က္ ကိုလည္းသီးသန္႕ ခြဲထားေစလ်က္ ႏွစ္စဥ္ ထြက္သမွ် အျမတ္ေငြမ်ား မွ ဗမာျပည္ အရပ္ရပ္ရိွ က်မျပဳ ထားေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မ်ားကို ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းသြားရန္ က်န္ အျမတ္ေငြ ထက္၀က္ ကို ဒိုးတူေဘာင္ဘက္ စီးပြားဘက္ျဖစ္ႀကေသာ တိုက္ရိွအလုပ္သမားအား လုံးတို႕အား ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း အပိုဆုေငြ အျဖစ္ထုတ္ေပးသြားရန္ ရည္သန္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၎ျပင္ စိန္ေစ်း အဆမတန္ ေကာင္းစဥ္က ပိုလွ်ံေနေသာ စိန္ထည္ ပစၥည္းႀကီးမ်ားကို ထုတ္ေရာင္းလ်က္ အရပ္ရပ္မွာ သာသနာအေဆာက္အဦး အျဖစ္လွဴဒါန္းခဲ့ျပီး ေနာက္ဆုံးလက္ က်န္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ႏွင့္ ထိကိုင္ သုံးစြဲခဲ့ဘူးသည့္ ပစၥည္းမ်ားကိုေတာ့ စိန္ေစ်းသည္မေကာင္းေတာ့ သျဖင့္ေရာင္းခ် လွဴဒါန္းျခင္း မျပဳေတာ့ပဲ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ႀကီး၏ ထီးေတာ္ငွက္ျမတ္နား စိန္ဖူးမွာ ရတနာပန္ေခြႀကီး ျပဳလုပ္ ထပ္ျဖည့္ လွဴဒါန္း လိုက္ပါေတာ့မည္ဟု ရည္စူးေရစက္ခ်လ်က္ လြန္ခဲ့ေသာ ၃-၄ႏွစ္ က စ၍ လုံး၀ ၀တ္ဆင္ျခင္း မျပဳေတာ့ပဲ လုံျခဳံေရး ဘဏ္ထဲ၌ အပ္ႏွံထားျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ေရႊတိဂုံဘုရား ဘ႑ာေတာ္ထိန္းအဖြဲ႕၀င္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား ႏွင့္လည္း စကားကမ္းလွမ္း လွဴဒါန္းျပီးသားျဖစ္ရာ ရတနာပန္းေခြ ႀကီးျပဳလုပ္ရန္ အတိုင္း အထြာ မ်ား ရွာေဖြေနႀကဆဲျဖစ္ပါ၏။ အထက္ပါအတိုင္း က်မ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ ေပၚလာေစရန္ စီမံမႈ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား အခါမျပတ္ျပဳခဲ့ဘူးရာ စိန္ေက်ာက္ ရတနာမ်ား လွဴထားရာတြင္ လြယ္ကူ သေလာက္ အလုပ္အကိုင္ ေငြပင္ေငြရင္း ခဲြခိုင္းရာ၌ ႀကန္႕ႀကာခဲ့ရသည္။
အိမ္ႏွင့္ျခံ အလွဴ မွာလည္း သတင္းစာတိုက္ အလုပ္တိုက္ ႏွင့္ ေရာေႏွာ ေနျခင္းေႀကာင့္ ျပတ္ျပတ္ သားသား ခဲြဲျခားဖို႕ရာ မလြယ္ကူ ေသးပဲ အခ်ိန္ ဆြဲလာျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ေနာက္တေႀကာင္း မွာလည္း အိမ္ႏွင့္ သတင္းစာတိုက္ကို ေျမနယ္နိမိတ္ ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားႏိုသည့္ အခ်ိန္တိုင္ေအာင္ အိမ္ႀကီး ကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အျဖစ္လွဴဒါန္းလိုက္ ပါက ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္၌ ေက်ာင္းထိုင္ ဘုန္းတာ္ႀကီး မ်ားသည္ ၀ိနည္းေတာ္ အရ ေက်ာင္သကၤန္း ဆြမ္းေဆး စသည္တို႕ကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း လုပ္လွ်င္ ခုံမင္စြဲလန္းမႈ ျပဴသကဲ့ရိွ၍ ေရွာင္ႀကဥ္ ရသည္။ ဥေပကၡာ ျပဳရသည္ ဆိုထားသည္။
အခ်ိဳ႕မွာ အဖိုးတန္ မွန္စီေရႊခ် ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ ေခတ္အေလ်ာက္ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ႀကေသာ အုတ္ေက်ာင္း၊ တိုက္ေက်ာင္းႀကီးမ်ားမွာ ပင့္ကူအိမ္မ်ား၊ ခိုသိုက္ငွက္ သို႕ စာကေလးသိုက္ မ်ားႏွင့္ ႀကပ္ခိုးမ်ား ေပေရ ညစ္ပတ္ ေနသည္တိုင္ေအာင္ သူ႕အသိုက္အအုံ မဖ်က္ဆီးရ ဆိုထားေသာ ၀ိနည္း ပညတ္ ေတာ္မ်ားအရ ဘုန္းႀကီးမ်ားက လွဲက်င္း သုတ္သင္ရန္ ကိုယ္တိုင္လည္း မႀကိဳးစားရ။ တပည့္တပန္း ေက်ာင္းသား ကပၸိယမ်ား ကိုလည္း မခိုင္းေစရ၊ ေက်ာင္းသား ကပၸိယႏွင့္ တကာ၊ တကာမ၊ မ်ားက အလိုက္သိစြာ ဆရာေတာ္မ်ား မ်က္ကြယ္တြင္ သန္႕ရွင္းေရးလုပ္၍ သုတ္သင္လွဲက်င္းျခင္း ျပဳႀကမွသာ အဖိုးတန္ အေဆာက္အအုံ ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးမွာ ႀကည့္သာရႈ႕သာ သန္႕ရွင္းစင္ႀကယ္ လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။
က်မရည္ရြယ္ခ်က္က အနိစၥသေဘာကို မေတြးမိ၍ မဟုတ္ေသာ္လည္း အေတာ္အသင့္ ႏွစ္ႀကာထာ၀ရ တည္ေစ လိုသည္။ အေမြခံအေမြစားသား ေထာက္သမီးခံ အမ်ားအျပား က်န္ရစ္ခဲ့ေသာေက်ာင္းအမ၊ ဇရပ္အမ၊ ဘုရားအမ၊ တန္ေဆာင္းအမ စသူအလွဴရွင္ေတြပင္လွ်င္ သူတို႕ကြယ္လြန္ အနိစၥ ေရာက္သြား ေသာ အခ်ိန္ကာလ၌ မိဘလက္ငုတ္ျဖစ္ေသာ အလွဴအတန္းျဖစ္သည့္ ဘုရားေက်ာင္း ဇရပ္မ်ား ကို သားသၼီးေျမးျမစ္မ်ားက ေလးစားသမႈ ဆက္လက္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမရိွ တတ္ႀကပုံေတြကို ေတြ႕ျမင္ ေနရ ေသးသည္။ က်မကဲ့သို႕ အကိုင္းအခက္ အဆက္အႏြယ္ မက်န္ရစ္ခဲ့သူ အဖို႕မွာ ေျပာဖြယ္ရာ မရိွေတာ့ပါ။
ေလာကုတၱရာ ေကာင္းက်ဳိးေရွ႕ရႈၿပီ ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment