လူေဟာင္းမ်ားတၿပံဳႀကီး ကန္႔ထုတ္ပံု
ေခၚမရသည့္အဆံုးမွာ က်မက ထမင္းစားခန္းထဲသို႔ ၀င္လာၿပီး စားပြဲခန္း၌ အလုပ္လုပ္သူတို႔ကို ရွာေဖြ ေခၚယူသည္။ ဤအခါမွ မ်က္စိမလွ၊ မ်က္ႏွာမလွ ျဖစ္ေနသူ ဓါတ္ပံုဆရာ၏ အမအႀကီးဆံုး က စားပြဲခန္း ကလူေတြေရာ ထမင္းခ်က္ တာ၀န္ခံမီးဖိုေခ်ာင္က လူေတြေရာ အားလံုး အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္လိုက္ၿပီ၊ တေယာက္ မွ မရွိၾကေတာ့ဘူး ဟူ၍ ေလေျပႏွင့္ ေျပာျပေလသည္။
က်မေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသသြားမိသည္။ ဘယ္အျပစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ တၿပံဳလံုးထုတ္ပစ္ရသည္ကို ေမးျမန္းရာ အိမ္သူ အိမ္သား မ်ားႏွင့္ ဧည့္သည္မ်ားကို ထမင္းဟင္းေကာင္းစြာ ေကၽြးေမြးျခင္း မျပဳ၊ အိမ္သူ အိမ္သားမ်ားႏွင့္ ဧည့္သည္ မ်ား စားရန္ ထားေသာ ထမင္းဟင္းလ်ာမ်ားကို သူတို႔ေနေသာ အေစခံ တန္းလ်ားသို႔ သယ္ယူၿပီး အျပင္ မွ ထမင္းလခေပးစားသူမ်ားကို အခယူ၍ ေကၽြးေမြးသျဖင့္ ဧည့္သည္ႏွင့္ အိမ္သားမ်ား ထမင္းဟင္း ေကာင္းစြာ မစားရေၾကာင္း၊ သူတို႔ကိုယ္တုိင္မွာလည္း တခါတရံ ထမင္းဟင္းမက်န္၍ အျပင္မွာ သြား၀ယ္ ခုိင္းၿပီး စားရေၾကာင္း တုိင္ၾကားသျဖင့္ ႀကီးႀကီး မာ စတာက တခ်က္လႊတ္ အမိန္႔ခ်၍ ထုတ္ပစ္လိုက္သည္ဟု ဓာတ္ပံု ဆရာ၏ အမအႀကီးဆံုးက ေခါင္းေဆာင္၍ ေျပာျပသည္။
သူကုိယ္တိုင္က ထမင္းခ်က္မ်ား စားပြဲခန္း အလုပ္တာ၀န္ခံမ်ား ဆိုး၍ မေကာင္း၍ ထုတ္ပစ္ျခင္းျပစ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံ သျဖင့္ က်မကလည္း အထူး မေျပာေတာ့ပါ။ သို႔ရာ တြင္ က်မအိမ္၌ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္တုိးတိုး၊ မေလာက္ မငွ မျဖစ္ရေအာင္ အၿမဲ ပိုပိုလွ်ံလွ်ံ ရွိရၿမဲ ျဖစ္၍ ယံုႏိုင္စရာမရွိပါ။
ေနာက္ၿပီး သူတို႔အား အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္လုိက္သည္မွာ အတန္ၾကာၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း ေနာက္ထပ္ သိရသည္။ ငပလီႏွင့္ ရန္ကုန္အိမ္မွာ သတင္းစာ အဆက္အသြယ္ေန႔တုိင္း ရွိသည္။ တပါတ္လွ်င္ တခါေလာက္ လူေတြ လဲလာခဲ့ၾကဘူးသည္။ သည္ထဲမွာ ဂါ၀န္ျပာကေလး အေမလည္း လာသည္။ မန္ေနဂ်ာလည္းလာဘူးသည္။ ေနာက္ဆံုး ကရင္မ နာစ္အပို႔လာေသာ ဧည့္သည္ ေက်ာင္းသူမကေလး တဦးလာသည္ အိမ္က အလုပ္လုပ္ သူေတြ မရွိေတာ့ၿပီ ဆိုေသာ အေၾကာင္းကို မည္သူကမွ် က်မအား အသိမေပး၊ စကားစပ္၍မွ် ေျပာမသြား ေအာင္ အိမ္၏အျဖစ္ အပ်က္ကိစၥအ၀၀ကို ဖံုးဖိထားၾကသည္။
သည္ ထမင္းခ်က္မ်ား စားပြဲခန္း တာ၀န္ခံမ်ား က်ဘန္းငွါးသံုးသူမ်ား မဟုတ္ပါ။ (၇)ႏွစ္ (၈)ႏွစ္မွ် ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာ လူေဟာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထမင္း စားပြဲခန္းတာ၀န္ခံ အလုပ္လုပ္သူမွာ က်မက မိဘသဘြယ္ အိမ္ေထာင္ ခ်ေပး၊ မဂၤလာေဆာင္ေပး၍ ယခုအခ်ိန္၌ သားသမီး ၄-၅ေယာက္ပင္ ရွိေန ၿပီ ျဖစ္သည္။
သူ၏မိန္းမႏွင့္ ေယာကၡမကလည္း မီးဖိုတာ၀န္ခံ အလုပ္ကို လုပ္လ်က္ လခေၾကးေငြကိုယ္စီႏွင့္ပင္ ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ လ်က္ ရွိပါသည္။ ဤမွ်ၾကာျမင့္ၿပီ ျဖစ္ေသာ လူေဟာင္းမ်ားအား တၿပံဳႀကီး ကန္ထုတ္ပစ္ လိုက္သည္ တုိင္ေအာင္ က်မနားသို႔ မေရာက္ရသည္မွာ လည္း အေၾကာင္းတခုခု ရွိရမည္။ အိမ္ခံမိန္းမသံုးေယာက္က သူတို႔ ဆိုးလြန္း၍ အျပစ္ရွိ၍ ထုတ္ပစ္ ရသည္ဟု ေျပာစကားအတုိင္းမွန္လွ်င္ က်မထံသို႔ ထုတ္ပစ္ လုိက္သည့္ အေၾကာင္းမ်ား ရိုးရိုး သားသား သတင္းပိုရမည့္၀တၱရား ရွိသည္။
က်မကလဲ သူတို႔တေတြ အျပစ္႐ွိ၍ မခုိင္းလိုသျဖင့္ အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္ခဲ့လွ်င္ လူသစ္မ်ား ရွာေဖြ ငွါးရမ္း ထားရန္ ျပန္ၿပီး အေၾကာင္းၾကားမည္သာ ျဖစ္ပါ သည္။ ဤသို႔ ျမႇဳပ္ကြက္ျပဳထားျခင္းက နည္းလမ္း မက် ေၾကာင္း ေတြးမိသည္။
သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဒီအိမ္ေပၚက လူေတြႏွင့္ တရုံးရံုး လာေရာက္ၾကေသာ ဧည့္သည္ေတြကို မည္သူေတြက ခ်က္ျပဳတ္ ျပင္ဆင္ ေကၽြးေမြးေနသလဲဟု ေမးေသာအခါ စေလသူမိုႏို အလုပ္သမႏွင့္ စာအုပ္ေရာင္း စာေရးမ တုိ႔က ဦးေဆာင္ၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္ ေကၽြးေမြးေနေၾကာင္း သိရသည္။
ဤကိစၥကလည္း နည္းလမ္းမက်ပါ၊ သည္တာ၀န္သည္ သူတို႔တာ၀န္မဟုတ္ဘဲ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ေနျခင္းကို တအံ့ တၾသ ေတြ႕ရသည္။ ဤမွ်အခ်ိန္ကာ ၾကာသည္အထိ လူသစ္မငွါးဘဲ ထားသည္ကို အျပစ္ တင္မိ သည္၊ အိမ္အေပၚထပ္၌ အလုပ္လုပ္ရန္ ထားခဲ့ေသာ အိမ္ေဖၚကရင္ ေယာက်္ားရွာမ ကေလး ၂-ေယာက္ မွာလည္း အိမ္ႀကီးေပၚက အလုပ္ကိုင္ပစ္ၿပီး မီးဖိုႏွင့္ထမင္းစားခန္းထဲမွ အလုပ္တာ၀န္ အသီးသီး ကို ေဆာင္ရြက္ေနရေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
ေနာက္ထပ္ ၾကားရျပသည္မွာလည္း က်မ ငပလီ၌ ရွိေနစဥ္ ယခင္က တားမရ၊ ဆီးမရ ျပန္သြားၾက ေသာ က်မ၏ ေ၀ယ်၀စၥ ေဆာင္ရြက္သူ သားအမိႏွစ္ေယာက္မွာ ပါသြားေသာ ေငြစ၊ ေရႊစမ်ား ဒျမ တုိက္ခံရ၍ ဇင္းက်ိဳက္ မွ ျပန္လာၾကေၾကာင္း၊ က်မထံမွာ အလုပ္ျပန္လုပ္လိုေၾကာင္း လာေျပာၾက သည္။ သို႔ေသာ္ အိမ္ေပၚ က စေလသူမႏွင့္ ဂါ၀န္ျပာမ၏လင္တုိ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ရပ္စျပဴတင္ႀကီး၏ အမိန္႔အရ ဒီသားအမိကို လက္မခံရ ဟုဆို၍ ျပန္သြားရေၾကာင္း က်မနားသို႔ ေပါက္ၾကားလာရ သည္။ သူတို႔ သားအမိသည္လည္း အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္လိုက္ေသာ စားပြဲထုိးထမင္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ဇင္းက်ိဳက္ရွာ ဇာတိမ်ား ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မ်ား ျဖစ္၍ လက္သင့္မခံခ်င္သလိုလို အထင္ ေရာက္ေစသည္။ ေနာက္ပိုင္း မွာ ဇင္းက်ိဳက္ ရာဇ၀င္ကလည္း တခန္း တက႑ ျဖစ္လာေသး၏။
မူမမွန္ၾက၍ စိတ္မသိုးမသန္႔ျဖစ္ရျခင္း
က်မ ျပန္ေရာက္လာၿပီးေနာက္ ၂-ရက္၊ ၃-ရက္ေလာက္ ရွိေသာအခါ ထမင္းခ်က္ မိန္းမအသစ္ တစ္ေယာက္ ေရာက္လာ သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ လူသစ္မရွာေကာင္းသလားဟု က်မ၏ ျပစ္တင္မႈ ေလ်ာ့နည္း သြားေစ ရန္ သာ ျဖစ္ပါသည္။ မႏၱေလးက မိန္းမဧည့္သည္မ်ား အ၀င္အထြက္ က်ဲသြားၿပီး ခပ္စိမ္းစိမ္း ေယာက်္ား ဧည့္သည္မ်ား မွာလည္း ဘိလိယက္ခန္းထည္းမွာ ေန႔ေရာညပါ မစဲေအာင္ တဖြဲ႕ဖြဲ႕ ေရာက္လာေနသည္။ တခါတေလ လူနည္းသြားလွ်င္ ကားႏွင့္သြား၍ တမင္ တကာ ပင့္ေခၚထားသည္။
ဧည့္စိမ္းေတြ မ်ားေနလွ်င္ ေတာ္ရုံတန္ရုံ အဆင္မေျပေသာ အိမ္ကိစၥစကားမ်ားကို ေျပာဆိုေမးျမန္း ဘို႔ အခ်ိန္ မရေစရန္ ဖန္တီး ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္တိုက္ဘက္က မန္ေနဂ်ာ ေမာင္၀မ္းကြဲ ကအစ လူႀကီးပိုင္း က လူေတြမွာ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ က်မႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ မေတာ္တဆ ေတြ႕ရမွာကို အထူး ေၾကာက္ေန ၾကသည္ဟု သိရသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ အ၀င္အထြက္၌ ရင္ဆိုင္မိသည့္ တုိင္ေအာင္ "ျပန္လာၿပီလား၊ ေနေကာင္းရဲ႕လား" စေသာ အခါတိုင္း ျပဳေနၾက ပိဋိသႏၶာရ စကား ကေလး တလံုးကိုပင္ မသံုးႏိုင္ၾက ေတာ့ဘဲ မ်က္ႏွာလႊဲ၍ သြားသည္။ ေခါင္းငုံ႔သြားသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ အေရးမစိုက္ေသာ အမူအရာ လကၡဏာ မ်ားပင္ ေပၚလာသည္။
ေနာက္တေန႔တြင္ ရုပ္ရွင္မၾကည့္ရသည္မွာလည္း ၾကာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ရာ အဂၤလိပ္ ရုံတရုံသို႔ သြားၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ ဘဲ ရုပ္ရွင္ကားတခု ၀င္ၾကည့္မိပါသည္။ ထုိဇာတ္ကားအမည္မွာ (Beautiful But Bed) (ျဗဴတီးဖိုး ဘတ္ ဘက္ဒ္) ေခၚ ျပင္သစ္ အဂၤလိပ္စကားေျပာဇာတ္ကား ျဖစ္ ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းမွာ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲေသာလင္က မယားႀကီး၏ စာေရးမ မိန္းမငယ္ႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး မယားႀကီး၏ပစၥည္းမ်ား အပိုင္သိမ္း ယူရန္ မယားႀကီးကို ပိပိစီးစီး ဥပေဒလြတ္ေသာ နည္း၊ လက္သယ္ မေပၚေသာနည္းတုိ႔ျဖင့္ မေသမခ်င္း ကားေရာ လူပါေခ်ာက္ထဲခ်၍ သတ္ပစ္ လိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ပစၥည္းကို မရလိုက္ဘဲ ယုတ္မာ သူတို႔ သြားရာလမ္းကို အမွန္တရားက ပို႔လိုက္သျဖင့္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ ေယာက်္ားႏွင့္ ယုတ္မာ ေသာ မိန္းမတို႔တေယာက္ တျပန္ သတ္၍ ေသသြားၾကရေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။
က်မသည္ ဤဇာတ္ကာုးကို ၾကည့္ရၿပီး စိတ္ထဲ၌ မသိုးမသန္႔ႀကီး ျဖစ္လာမိပါသည္။ ဇာတ္ကား အဖြင့္ႏွင့္ အပိတ္မွာ က်ယ္၀န္း သာယာေသာ ဥယ်ာဥ္ႀကီးႏွင့္ အိမ္ႀကီးကို ျပသည္။ အိမ္ႀကီးေရွ႕မွာ အုတ္ေရကန္၌ ပဒုမၼာၾကာ မ်ား စြင့္စြင့္ ကားကာုး စိုက္ထားပံုကို ဖိုးဂေရာင္းခံ၍ ရိုက္ကူးျပထား သည္။ ဇာတ္လမ္း နိဂံုးခ်ဳပ္ေသာ အခါလည္း ဤပဒုမၼာ ၾကာကန္ႏွင့္ အိမ္ႀကီးကိုဘဲ သူယုတ္မာတို႔၏ လက္ထဲမေရာက္ဘဲ က်န္ရစ္ခဲ့ ရသည္ကို အသားယူလ်က္ ဇာတ္သိမ္း ျပကြက္ ျပဳလိုက္သည္။
ထုိသို႔ စိတ္မသိုးမသန္႔ ျဖစ္လာရသည့္အထဲမွာ က်မအိမ္မွာလဲ အုတ္ေရကန္ႏွင့္ ပဒုမၼာၾကာပင္ ေတြ စိုက္ထား မိသည္ႏွင့္ သြား၍ တိုက္ဆိုင္ေနျပန္ေသာေၾကာင့္ တေၾကာင္း၊ တႏွစ္အတြင္းမွာ သံုးေလး ခါဆက္၍ အိပ္မက္ဆင္တူ ထပ္မက္ဘူးသည္ကို သြားသတိရသည္။ က်မစီးေနက် ကားနီႀကီး စီးသြားစဥ္ ဒရိုင္ဘာ က ကားကို ေခ်ာက္ထဲက်ေတာ့မလိုလို ေမာင္းပစ္၍ အၿမဲအိပ္ရာမွ လန္႔ႏိုးခဲ့ရ ဘူးသည္။ တခါလဲ မဟုတ္၊ ႏွစ္ခါလဲမဟုတ္ သံုးေလးခါ သည္ပံုစံအတိုင္း တထပ္ထဲ အိပ္မက္ခဲ့ရ သည္ကို သတိသြားရမိသည္။
က်မက အိပ္မက္ကိတၳိဳံကို ယံုၾကည္သူ မဟုတ္၍ ေခါင္းထည္းမွာ ထည့္မထားခဲ့ေပမဲ့ သည္ဇာတ္လမ္းမွာ ကားတစင္းလံုး ေခ်ာက္ထဲက်၍ မရႈမလွ ေသရေသာ ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ အိပ္မက္ကို သြား၍ သတိရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္တဖန္ ငပလီမွ ျပန္လာေသာ ယခု ၄-၅-၆ရက္အတြင္း အိမ္ရွိ လူမ်ားတြင္ မုိႏိုစာစီမႏွင့္ စာေရးမ တုိ႔ ဟန္ပ်က္ပံုႏွင့္ အလုပ္တုိက္က လူေတြ က ခပ္ေရွာ္ငေရွာင္ အေရးမစိုက္လုပ္ေနပံုကိုပါ မသကၤာ စရာ ထင္ဟပ္လာမိသျဖင့္ င့ါကိုမ်ား သူတို႔ မေၾကာင္းႀကံေနသလားဟု ျပက္ရယ္ျပဳ၍ပင္ ထုတ္ေျပာမိ ပါေသးသည္။
ဤလိုထုတ္ေျပာမိျခင္းမွာ အိမ္က လူေတြ သည္လိုလုပ္မည္ဟု လံုး၀ မယူဆခဲ့ျခင္းေၾကာင့္သာ ရယ္စရာ ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထုိအခါက မသိမသာ မ်က္ႏွာပ်က္သူက ပ်က္ေနၾကသည္ကို ေနာက္ေၾကာင္း ဇာတ္ေပါင္းခန္းမွာမွ ျပန္၍ သတိရမိပါသည္။
မႏၱေလးက ေခတၱလာေနၾကေသာ အလုေတာ္ရိ ဓာတ္ပုံဆရာ၏အမ သံုးေယာက္မွာ မ်က္စိ မ်က္ႏွာ မလွႏွင့္ဘဲ မႏၱေလးသို႔ ျပန္သြားၾကသည္။ ျပန္ခါနီး ႏႈတ္ဆက္ေသာအခါ ဓာတ္ပံုဆရာ၏ အမအႀကီးဆံုးက ထူးဆန္းေသာ စကားတခုေတာ့ ေျပာသြားသည္။ သူတုိ႔သည္ မျပန္ခ်င္ေသာ္ လည္း ၾကာၾကာေနမျဖစ္၍ ျပန္ရပါမည္။
က်မအား "သိပ္သနားဒါဘဲ" ဟူေသာ စကားတလံုး ျဖစ္ ၏။ က်မ ဘာအဓိပၸာယ္မွေတြး၍မရ၊ သူ႔စကားက စီးစီး ပိုးပိုး ရွိလွပါဘိသည္ဟုပင္ ထင္လိုက္မိ သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔စကားက အဓိပၸာယ္မ်ားစြာ က်ယ္၀န္းေၾကာင္း ယခုမွ နားလည္ မိေတာ့သည္။ သူတို႔သည္ က်မ ငပလီမွာ ေနေသာ ႏွစ္လ၊ သံုးလ အတြင္း အိမ္ႀကီးေပၚက မိုႏိုမႏွင့္ မႏၱေလး ဧည့္သည္ လင္ရွိ ကိုယ္ေပ်ာက္မယ္တို႔၏ ေသာင္းက်န္း မႈ အ၀၀ ေတြကို မသိခ်င္၊ မျမင္ခ်င္ အဆံုး သိသြားၾကသူမ်ား ျဖစ္သ္ည။ သို႔ရာတြင္ က်မကို သတိေပးရန္ ၀တၱရား ရွိလ်က္ ဘက္လုိက္ၿပီး ဖံုးဖိ သိုသိပ္သြားၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔လည္း က်မအေမ၏ ေမာင္၀မ္းကြဲ ၏ သားသမီးမ်ား ျဖစ္၍ ႏွစ္၀မ္းကြဲအမမ်ားပင္ ေတာ္စပ္ၾကပါသည္။
ဘုရားကယ္၍ အသက္ရွည္ခဲ႔ရသည္ ဆက္ရန္
.
ေခၚမရသည့္အဆံုးမွာ က်မက ထမင္းစားခန္းထဲသို႔ ၀င္လာၿပီး စားပြဲခန္း၌ အလုပ္လုပ္သူတို႔ကို ရွာေဖြ ေခၚယူသည္။ ဤအခါမွ မ်က္စိမလွ၊ မ်က္ႏွာမလွ ျဖစ္ေနသူ ဓါတ္ပံုဆရာ၏ အမအႀကီးဆံုး က စားပြဲခန္း ကလူေတြေရာ ထမင္းခ်က္ တာ၀န္ခံမီးဖိုေခ်ာင္က လူေတြေရာ အားလံုး အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္လိုက္ၿပီ၊ တေယာက္ မွ မရွိၾကေတာ့ဘူး ဟူ၍ ေလေျပႏွင့္ ေျပာျပေလသည္။
က်မေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသသြားမိသည္။ ဘယ္အျပစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ တၿပံဳလံုးထုတ္ပစ္ရသည္ကို ေမးျမန္းရာ အိမ္သူ အိမ္သား မ်ားႏွင့္ ဧည့္သည္မ်ားကို ထမင္းဟင္းေကာင္းစြာ ေကၽြးေမြးျခင္း မျပဳ၊ အိမ္သူ အိမ္သားမ်ားႏွင့္ ဧည့္သည္ မ်ား စားရန္ ထားေသာ ထမင္းဟင္းလ်ာမ်ားကို သူတို႔ေနေသာ အေစခံ တန္းလ်ားသို႔ သယ္ယူၿပီး အျပင္ မွ ထမင္းလခေပးစားသူမ်ားကို အခယူ၍ ေကၽြးေမြးသျဖင့္ ဧည့္သည္ႏွင့္ အိမ္သားမ်ား ထမင္းဟင္း ေကာင္းစြာ မစားရေၾကာင္း၊ သူတို႔ကိုယ္တုိင္မွာလည္း တခါတရံ ထမင္းဟင္းမက်န္၍ အျပင္မွာ သြား၀ယ္ ခုိင္းၿပီး စားရေၾကာင္း တုိင္ၾကားသျဖင့္ ႀကီးႀကီး မာ စတာက တခ်က္လႊတ္ အမိန္႔ခ်၍ ထုတ္ပစ္လိုက္သည္ဟု ဓာတ္ပံု ဆရာ၏ အမအႀကီးဆံုးက ေခါင္းေဆာင္၍ ေျပာျပသည္။
သူကုိယ္တိုင္က ထမင္းခ်က္မ်ား စားပြဲခန္း အလုပ္တာ၀န္ခံမ်ား ဆိုး၍ မေကာင္း၍ ထုတ္ပစ္ျခင္းျပစ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံ သျဖင့္ က်မကလည္း အထူး မေျပာေတာ့ပါ။ သို႔ရာ တြင္ က်မအိမ္၌ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္တုိးတိုး၊ မေလာက္ မငွ မျဖစ္ရေအာင္ အၿမဲ ပိုပိုလွ်ံလွ်ံ ရွိရၿမဲ ျဖစ္၍ ယံုႏိုင္စရာမရွိပါ။
ေနာက္ၿပီး သူတို႔အား အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္လုိက္သည္မွာ အတန္ၾကာၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း ေနာက္ထပ္ သိရသည္။ ငပလီႏွင့္ ရန္ကုန္အိမ္မွာ သတင္းစာ အဆက္အသြယ္ေန႔တုိင္း ရွိသည္။ တပါတ္လွ်င္ တခါေလာက္ လူေတြ လဲလာခဲ့ၾကဘူးသည္။ သည္ထဲမွာ ဂါ၀န္ျပာကေလး အေမလည္း လာသည္။ မန္ေနဂ်ာလည္းလာဘူးသည္။ ေနာက္ဆံုး ကရင္မ နာစ္အပို႔လာေသာ ဧည့္သည္ ေက်ာင္းသူမကေလး တဦးလာသည္ အိမ္က အလုပ္လုပ္ သူေတြ မရွိေတာ့ၿပီ ဆိုေသာ အေၾကာင္းကို မည္သူကမွ် က်မအား အသိမေပး၊ စကားစပ္၍မွ် ေျပာမသြား ေအာင္ အိမ္၏အျဖစ္ အပ်က္ကိစၥအ၀၀ကို ဖံုးဖိထားၾကသည္။
သည္ ထမင္းခ်က္မ်ား စားပြဲခန္း တာ၀န္ခံမ်ား က်ဘန္းငွါးသံုးသူမ်ား မဟုတ္ပါ။ (၇)ႏွစ္ (၈)ႏွစ္မွ် ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာ လူေဟာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထမင္း စားပြဲခန္းတာ၀န္ခံ အလုပ္လုပ္သူမွာ က်မက မိဘသဘြယ္ အိမ္ေထာင္ ခ်ေပး၊ မဂၤလာေဆာင္ေပး၍ ယခုအခ်ိန္၌ သားသမီး ၄-၅ေယာက္ပင္ ရွိေန ၿပီ ျဖစ္သည္။
သူ၏မိန္းမႏွင့္ ေယာကၡမကလည္း မီးဖိုတာ၀န္ခံ အလုပ္ကို လုပ္လ်က္ လခေၾကးေငြကိုယ္စီႏွင့္ပင္ ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ လ်က္ ရွိပါသည္။ ဤမွ်ၾကာျမင့္ၿပီ ျဖစ္ေသာ လူေဟာင္းမ်ားအား တၿပံဳႀကီး ကန္ထုတ္ပစ္ လိုက္သည္ တုိင္ေအာင္ က်မနားသို႔ မေရာက္ရသည္မွာ လည္း အေၾကာင္းတခုခု ရွိရမည္။ အိမ္ခံမိန္းမသံုးေယာက္က သူတို႔ ဆိုးလြန္း၍ အျပစ္ရွိ၍ ထုတ္ပစ္ ရသည္ဟု ေျပာစကားအတုိင္းမွန္လွ်င္ က်မထံသို႔ ထုတ္ပစ္ လုိက္သည့္ အေၾကာင္းမ်ား ရိုးရိုး သားသား သတင္းပိုရမည့္၀တၱရား ရွိသည္။
က်မကလဲ သူတို႔တေတြ အျပစ္႐ွိ၍ မခုိင္းလိုသျဖင့္ အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္ခဲ့လွ်င္ လူသစ္မ်ား ရွာေဖြ ငွါးရမ္း ထားရန္ ျပန္ၿပီး အေၾကာင္းၾကားမည္သာ ျဖစ္ပါ သည္။ ဤသို႔ ျမႇဳပ္ကြက္ျပဳထားျခင္းက နည္းလမ္း မက် ေၾကာင္း ေတြးမိသည္။
သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဒီအိမ္ေပၚက လူေတြႏွင့္ တရုံးရံုး လာေရာက္ၾကေသာ ဧည့္သည္ေတြကို မည္သူေတြက ခ်က္ျပဳတ္ ျပင္ဆင္ ေကၽြးေမြးေနသလဲဟု ေမးေသာအခါ စေလသူမိုႏို အလုပ္သမႏွင့္ စာအုပ္ေရာင္း စာေရးမ တုိ႔က ဦးေဆာင္ၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္ ေကၽြးေမြးေနေၾကာင္း သိရသည္။
ဤကိစၥကလည္း နည္းလမ္းမက်ပါ၊ သည္တာ၀န္သည္ သူတို႔တာ၀န္မဟုတ္ဘဲ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ေနျခင္းကို တအံ့ တၾသ ေတြ႕ရသည္။ ဤမွ်အခ်ိန္ကာ ၾကာသည္အထိ လူသစ္မငွါးဘဲ ထားသည္ကို အျပစ္ တင္မိ သည္၊ အိမ္အေပၚထပ္၌ အလုပ္လုပ္ရန္ ထားခဲ့ေသာ အိမ္ေဖၚကရင္ ေယာက်္ားရွာမ ကေလး ၂-ေယာက္ မွာလည္း အိမ္ႀကီးေပၚက အလုပ္ကိုင္ပစ္ၿပီး မီးဖိုႏွင့္ထမင္းစားခန္းထဲမွ အလုပ္တာ၀န္ အသီးသီး ကို ေဆာင္ရြက္ေနရေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
ေနာက္ထပ္ ၾကားရျပသည္မွာလည္း က်မ ငပလီ၌ ရွိေနစဥ္ ယခင္က တားမရ၊ ဆီးမရ ျပန္သြားၾက ေသာ က်မ၏ ေ၀ယ်၀စၥ ေဆာင္ရြက္သူ သားအမိႏွစ္ေယာက္မွာ ပါသြားေသာ ေငြစ၊ ေရႊစမ်ား ဒျမ တုိက္ခံရ၍ ဇင္းက်ိဳက္ မွ ျပန္လာၾကေၾကာင္း၊ က်မထံမွာ အလုပ္ျပန္လုပ္လိုေၾကာင္း လာေျပာၾက သည္။ သို႔ေသာ္ အိမ္ေပၚ က စေလသူမႏွင့္ ဂါ၀န္ျပာမ၏လင္တုိ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ရပ္စျပဴတင္ႀကီး၏ အမိန္႔အရ ဒီသားအမိကို လက္မခံရ ဟုဆို၍ ျပန္သြားရေၾကာင္း က်မနားသို႔ ေပါက္ၾကားလာရ သည္။ သူတို႔ သားအမိသည္လည္း အလုပ္မွ ထုတ္ပစ္လိုက္ေသာ စားပြဲထုိးထမင္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ဇင္းက်ိဳက္ရွာ ဇာတိမ်ား ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မ်ား ျဖစ္၍ လက္သင့္မခံခ်င္သလိုလို အထင္ ေရာက္ေစသည္။ ေနာက္ပိုင္း မွာ ဇင္းက်ိဳက္ ရာဇ၀င္ကလည္း တခန္း တက႑ ျဖစ္လာေသး၏။
မူမမွန္ၾက၍ စိတ္မသိုးမသန္႔ျဖစ္ရျခင္း
က်မ ျပန္ေရာက္လာၿပီးေနာက္ ၂-ရက္၊ ၃-ရက္ေလာက္ ရွိေသာအခါ ထမင္းခ်က္ မိန္းမအသစ္ တစ္ေယာက္ ေရာက္လာ သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ လူသစ္မရွာေကာင္းသလားဟု က်မ၏ ျပစ္တင္မႈ ေလ်ာ့နည္း သြားေစ ရန္ သာ ျဖစ္ပါသည္။ မႏၱေလးက မိန္းမဧည့္သည္မ်ား အ၀င္အထြက္ က်ဲသြားၿပီး ခပ္စိမ္းစိမ္း ေယာက်္ား ဧည့္သည္မ်ား မွာလည္း ဘိလိယက္ခန္းထည္းမွာ ေန႔ေရာညပါ မစဲေအာင္ တဖြဲ႕ဖြဲ႕ ေရာက္လာေနသည္။ တခါတေလ လူနည္းသြားလွ်င္ ကားႏွင့္သြား၍ တမင္ တကာ ပင့္ေခၚထားသည္။
ဧည့္စိမ္းေတြ မ်ားေနလွ်င္ ေတာ္ရုံတန္ရုံ အဆင္မေျပေသာ အိမ္ကိစၥစကားမ်ားကို ေျပာဆိုေမးျမန္း ဘို႔ အခ်ိန္ မရေစရန္ ဖန္တီး ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္တိုက္ဘက္က မန္ေနဂ်ာ ေမာင္၀မ္းကြဲ ကအစ လူႀကီးပိုင္း က လူေတြမွာ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ က်မႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ မေတာ္တဆ ေတြ႕ရမွာကို အထူး ေၾကာက္ေန ၾကသည္ဟု သိရသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ အ၀င္အထြက္၌ ရင္ဆိုင္မိသည့္ တုိင္ေအာင္ "ျပန္လာၿပီလား၊ ေနေကာင္းရဲ႕လား" စေသာ အခါတိုင္း ျပဳေနၾက ပိဋိသႏၶာရ စကား ကေလး တလံုးကိုပင္ မသံုးႏိုင္ၾက ေတာ့ဘဲ မ်က္ႏွာလႊဲ၍ သြားသည္။ ေခါင္းငုံ႔သြားသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ အေရးမစိုက္ေသာ အမူအရာ လကၡဏာ မ်ားပင္ ေပၚလာသည္။
ေနာက္တေန႔တြင္ ရုပ္ရွင္မၾကည့္ရသည္မွာလည္း ၾကာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ရာ အဂၤလိပ္ ရုံတရုံသို႔ သြားၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ ဘဲ ရုပ္ရွင္ကားတခု ၀င္ၾကည့္မိပါသည္။ ထုိဇာတ္ကားအမည္မွာ (Beautiful But Bed) (ျဗဴတီးဖိုး ဘတ္ ဘက္ဒ္) ေခၚ ျပင္သစ္ အဂၤလိပ္စကားေျပာဇာတ္ကား ျဖစ္ ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းမွာ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲေသာလင္က မယားႀကီး၏ စာေရးမ မိန္းမငယ္ႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး မယားႀကီး၏ပစၥည္းမ်ား အပိုင္သိမ္း ယူရန္ မယားႀကီးကို ပိပိစီးစီး ဥပေဒလြတ္ေသာ နည္း၊ လက္သယ္ မေပၚေသာနည္းတုိ႔ျဖင့္ မေသမခ်င္း ကားေရာ လူပါေခ်ာက္ထဲခ်၍ သတ္ပစ္ လိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ပစၥည္းကို မရလိုက္ဘဲ ယုတ္မာ သူတို႔ သြားရာလမ္းကို အမွန္တရားက ပို႔လိုက္သျဖင့္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ ေယာက်္ားႏွင့္ ယုတ္မာ ေသာ မိန္းမတို႔တေယာက္ တျပန္ သတ္၍ ေသသြားၾကရေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။
က်မသည္ ဤဇာတ္ကာုးကို ၾကည့္ရၿပီး စိတ္ထဲ၌ မသိုးမသန္႔ႀကီး ျဖစ္လာမိပါသည္။ ဇာတ္ကား အဖြင့္ႏွင့္ အပိတ္မွာ က်ယ္၀န္း သာယာေသာ ဥယ်ာဥ္ႀကီးႏွင့္ အိမ္ႀကီးကို ျပသည္။ အိမ္ႀကီးေရွ႕မွာ အုတ္ေရကန္၌ ပဒုမၼာၾကာ မ်ား စြင့္စြင့္ ကားကာုး စိုက္ထားပံုကို ဖိုးဂေရာင္းခံ၍ ရိုက္ကူးျပထား သည္။ ဇာတ္လမ္း နိဂံုးခ်ဳပ္ေသာ အခါလည္း ဤပဒုမၼာ ၾကာကန္ႏွင့္ အိမ္ႀကီးကိုဘဲ သူယုတ္မာတို႔၏ လက္ထဲမေရာက္ဘဲ က်န္ရစ္ခဲ့ ရသည္ကို အသားယူလ်က္ ဇာတ္သိမ္း ျပကြက္ ျပဳလိုက္သည္။
ထုိသို႔ စိတ္မသိုးမသန္႔ ျဖစ္လာရသည့္အထဲမွာ က်မအိမ္မွာလဲ အုတ္ေရကန္ႏွင့္ ပဒုမၼာၾကာပင္ ေတြ စိုက္ထား မိသည္ႏွင့္ သြား၍ တိုက္ဆိုင္ေနျပန္ေသာေၾကာင့္ တေၾကာင္း၊ တႏွစ္အတြင္းမွာ သံုးေလး ခါဆက္၍ အိပ္မက္ဆင္တူ ထပ္မက္ဘူးသည္ကို သြားသတိရသည္။ က်မစီးေနက် ကားနီႀကီး စီးသြားစဥ္ ဒရိုင္ဘာ က ကားကို ေခ်ာက္ထဲက်ေတာ့မလိုလို ေမာင္းပစ္၍ အၿမဲအိပ္ရာမွ လန္႔ႏိုးခဲ့ရ ဘူးသည္။ တခါလဲ မဟုတ္၊ ႏွစ္ခါလဲမဟုတ္ သံုးေလးခါ သည္ပံုစံအတိုင္း တထပ္ထဲ အိပ္မက္ခဲ့ရ သည္ကို သတိသြားရမိသည္။
က်မက အိပ္မက္ကိတၳိဳံကို ယံုၾကည္သူ မဟုတ္၍ ေခါင္းထည္းမွာ ထည့္မထားခဲ့ေပမဲ့ သည္ဇာတ္လမ္းမွာ ကားတစင္းလံုး ေခ်ာက္ထဲက်၍ မရႈမလွ ေသရေသာ ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ အိပ္မက္ကို သြား၍ သတိရျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္တဖန္ ငပလီမွ ျပန္လာေသာ ယခု ၄-၅-၆ရက္အတြင္း အိမ္ရွိ လူမ်ားတြင္ မုိႏိုစာစီမႏွင့္ စာေရးမ တုိ႔ ဟန္ပ်က္ပံုႏွင့္ အလုပ္တုိက္က လူေတြ က ခပ္ေရွာ္ငေရွာင္ အေရးမစိုက္လုပ္ေနပံုကိုပါ မသကၤာ စရာ ထင္ဟပ္လာမိသျဖင့္ င့ါကိုမ်ား သူတို႔ မေၾကာင္းႀကံေနသလားဟု ျပက္ရယ္ျပဳ၍ပင္ ထုတ္ေျပာမိ ပါေသးသည္။
ဤလိုထုတ္ေျပာမိျခင္းမွာ အိမ္က လူေတြ သည္လိုလုပ္မည္ဟု လံုး၀ မယူဆခဲ့ျခင္းေၾကာင့္သာ ရယ္စရာ ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထုိအခါက မသိမသာ မ်က္ႏွာပ်က္သူက ပ်က္ေနၾကသည္ကို ေနာက္ေၾကာင္း ဇာတ္ေပါင္းခန္းမွာမွ ျပန္၍ သတိရမိပါသည္။
မႏၱေလးက ေခတၱလာေနၾကေသာ အလုေတာ္ရိ ဓာတ္ပုံဆရာ၏အမ သံုးေယာက္မွာ မ်က္စိ မ်က္ႏွာ မလွႏွင့္ဘဲ မႏၱေလးသို႔ ျပန္သြားၾကသည္။ ျပန္ခါနီး ႏႈတ္ဆက္ေသာအခါ ဓာတ္ပံုဆရာ၏ အမအႀကီးဆံုးက ထူးဆန္းေသာ စကားတခုေတာ့ ေျပာသြားသည္။ သူတုိ႔သည္ မျပန္ခ်င္ေသာ္ လည္း ၾကာၾကာေနမျဖစ္၍ ျပန္ရပါမည္။
က်မအား "သိပ္သနားဒါဘဲ" ဟူေသာ စကားတလံုး ျဖစ္ ၏။ က်မ ဘာအဓိပၸာယ္မွေတြး၍မရ၊ သူ႔စကားက စီးစီး ပိုးပိုး ရွိလွပါဘိသည္ဟုပင္ ထင္လိုက္မိ သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔စကားက အဓိပၸာယ္မ်ားစြာ က်ယ္၀န္းေၾကာင္း ယခုမွ နားလည္ မိေတာ့သည္။ သူတို႔သည္ က်မ ငပလီမွာ ေနေသာ ႏွစ္လ၊ သံုးလ အတြင္း အိမ္ႀကီးေပၚက မိုႏိုမႏွင့္ မႏၱေလး ဧည့္သည္ လင္ရွိ ကိုယ္ေပ်ာက္မယ္တို႔၏ ေသာင္းက်န္း မႈ အ၀၀ ေတြကို မသိခ်င္၊ မျမင္ခ်င္ အဆံုး သိသြားၾကသူမ်ား ျဖစ္သ္ည။ သို႔ရာတြင္ က်မကို သတိေပးရန္ ၀တၱရား ရွိလ်က္ ဘက္လုိက္ၿပီး ဖံုးဖိ သိုသိပ္သြားၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔လည္း က်မအေမ၏ ေမာင္၀မ္းကြဲ ၏ သားသမီးမ်ား ျဖစ္၍ ႏွစ္၀မ္းကြဲအမမ်ားပင္ ေတာ္စပ္ၾကပါသည္။
ဘုရားကယ္၍ အသက္ရွည္ခဲ႔ရသည္ ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment