ဗုန္းၾကား အေျမာက္ၾကားမွ စတုဒီသာ
၎ ပံုႏိွပ္စက္ႀကီး ႏွစ္လံုးသည္ တဝံုးဝံုး ျမည္သံေပးကာ ေန႕ေရာညပါ အလုပ္ဝတၱရား မပ်က္ ျမည္သံ ေပးကာ ေန႔ေရာ ညပါ အလုပ္ဝတၱရားမပ်က္ ရုန္းေနရွာသည္။ ပထမဦးစြာ စီးပြားဖက္မ်ားျဖစ္ေသာ ေၾကာင္႔ လည္း စက္ႀကီးႏွစ္လံုးကို ဘိုးစိန္ႀကီး ႏွင္႔ စိန္ကတံုး ဟု အမည္ေပးထား ၾကပါသည္။
ထိုအခ်ိန္က ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္း သမားမ်ား၏ ပံုႏွိပ္မွင္-ပံုႏွိပ္ စကၠဴ စေသာ မရွိမျဖစ္သည္႔ အသံုးပစၥည္း မ်ားမွာ ႏိုင္ငံျခား မ်ားမွ အသစ္ေရာက္မလာေတာ႔ ဘဲ ျပည္တြင္းရွိ စစ္မျဖစ္မွီက လက္က်န္ ပစၥည္း ေတြကိုသာ အမွီ သဟဲ ျပဳေနၾကရပါသည္။ စကၠဴ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားထံမွ လက္က်န္ပစၥည္း မ်ားႏွင္႔ ဂိုေဒါင္ ေဖာက္သယ္ မ်ားထဲက အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသို႔ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ထားေသာ ေနရာမ်ားသို႕ စံုစမ္း ေမးျမန္း ၀ယ္ယူ အသံုးျပဳ ၾကရပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ ဝယ္လိုသူက မရွာရေတာ႔ဘဲ ပြဲစားမ်ားက လာေရာက္စပ္ဟပ္ ေရာင္းခ်ျခင္း ေၾကာင္႔ ေငြထုတ္ကိုင္၍ အိမ္မွထိုင္ေစာင္႔ ေနျခင္းျဖင္႔ စကၠထုပ္မ်ား အိမ္ခါးပန္း အေရာက္ ျမင္႔ေမာက္ မ်ားျပား လာပါသည္။ ေစာေစာပိုင္းက ေစ်းနည္းနည္း ျဖင္႔ ရသေလာက္ မလြတ္တမ္း ဖမ္းဝယ္ စုေဆာင္း ထားေသာ အခါၾကာေတာ႔ ထက္ခ်ဳးိမက ေစ်းတက္ၾကြ လာျပန္ပါသည္။
ယင္းသို႔ ဂ်ပန္ ေခတ္ ပြဲစား မ်ား၏ လုပ္ငန္းအေထြေထြ ၏ ေငြရေပါက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ အလြန္ စားသာ ၾကသည္။ လူလယ္ လွ်င္ လယ္သေလာက္ မ်က္လံုးက်ယ္လွ်င္ က်ယ္သေလာက္ အက်ဳိးမ်ား ၾကပါသည္။ ပံုႏွိပ္တိုက္ ႏွင္႔ ဆိုင္လွ်င္ ဆိုင္ရာပစၥည္းမ်ား ရွိရာ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကား ၊ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ မက်န္ အဆက္အသြယ္ျပဳကာ ရွာေဖြၿပီး လာေရာက္ ေရာင္းခ်ပါသည္။
၎ ပံုႏိွပ္စက္ႀကီး ႏွစ္လံုးသည္ တဝံုးဝံုး ျမည္သံေပးကာ ေန႕ေရာညပါ အလုပ္ဝတၱရား မပ်က္ ျမည္သံ ေပးကာ ေန႔ေရာ ညပါ အလုပ္ဝတၱရားမပ်က္ ရုန္းေနရွာသည္။ ပထမဦးစြာ စီးပြားဖက္မ်ားျဖစ္ေသာ ေၾကာင္႔ လည္း စက္ႀကီးႏွစ္လံုးကို ဘိုးစိန္ႀကီး ႏွင္႔ စိန္ကတံုး ဟု အမည္ေပးထား ၾကပါသည္။
ထိုအခ်ိန္က ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္း သမားမ်ား၏ ပံုႏွိပ္မွင္-ပံုႏွိပ္ စကၠဴ စေသာ မရွိမျဖစ္သည္႔ အသံုးပစၥည္း မ်ားမွာ ႏိုင္ငံျခား မ်ားမွ အသစ္ေရာက္မလာေတာ႔ ဘဲ ျပည္တြင္းရွိ စစ္မျဖစ္မွီက လက္က်န္ ပစၥည္း ေတြကိုသာ အမွီ သဟဲ ျပဳေနၾကရပါသည္။ စကၠဴ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားထံမွ လက္က်န္ပစၥည္း မ်ားႏွင္႔ ဂိုေဒါင္ ေဖာက္သယ္ မ်ားထဲက အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသို႔ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ထားေသာ ေနရာမ်ားသို႕ စံုစမ္း ေမးျမန္း ၀ယ္ယူ အသံုးျပဳ ၾကရပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ ဝယ္လိုသူက မရွာရေတာ႔ဘဲ ပြဲစားမ်ားက လာေရာက္စပ္ဟပ္ ေရာင္းခ်ျခင္း ေၾကာင္႔ ေငြထုတ္ကိုင္၍ အိမ္မွထိုင္ေစာင္႔ ေနျခင္းျဖင္႔ စကၠထုပ္မ်ား အိမ္ခါးပန္း အေရာက္ ျမင္႔ေမာက္ မ်ားျပား လာပါသည္။ ေစာေစာပိုင္းက ေစ်းနည္းနည္း ျဖင္႔ ရသေလာက္ မလြတ္တမ္း ဖမ္းဝယ္ စုေဆာင္း ထားေသာ အခါၾကာေတာ႔ ထက္ခ်ဳးိမက ေစ်းတက္ၾကြ လာျပန္ပါသည္။
ယင္းသို႔ ဂ်ပန္ ေခတ္ ပြဲစား မ်ား၏ လုပ္ငန္းအေထြေထြ ၏ ေငြရေပါက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာ အလြန္ စားသာ ၾကသည္။ လူလယ္ လွ်င္ လယ္သေလာက္ မ်က္လံုးက်ယ္လွ်င္ က်ယ္သေလာက္ အက်ဳိးမ်ား ၾကပါသည္။ ပံုႏွိပ္တိုက္ ႏွင္႔ ဆိုင္လွ်င္ ဆိုင္ရာပစၥည္းမ်ား ရွိရာ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကား ၊ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ မက်န္ အဆက္အသြယ္ျပဳကာ ရွာေဖြၿပီး လာေရာက္ ေရာင္းခ်ပါသည္။
အထည္အဝတ္ဆိုင္မွာ လည္း ထိုနည္း၎ ၊ ေဆး၀ါးပစၥည္း အထည္ အလိပ္ဆုိင္မွာ လည္း ထိုနည္း၎ ေရႊ၊ ေငြ စိန္ေက်ာက္ စားကုန္ေသာက္ကုန္မွ အစ သံတို သံစ အထိ အေရာင္း အဝယ္တြင္က်ယ္ေနသည္။ ပစၥည္း တခု ၀ယ္ထားသူတို႔မွာ မိမိ လက္တြင္း၌ မၾကာခင္ ဆယ္စ တုိးေသာ တန္ဘိုး အျမတ္ရတတ္ၾကသျဖင္႔ ေလာဘ မသတ္ႏိုင္သူတို႔မ်ားမွာ မၾကာမၾကာ အရိုးစူးခံရသည္ ကိုေတြ႕ ရပါသည္။
က်မႏွင္႔ သိေဟာင္းကၽြမ္းေဟာင္း အသိမိတ္ေဆြမ်ားမွာလည္း ဂ်ပန္ေခတ္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ စိန္ပြဲစားမ်ား ထလုပ္ၾကေသာအခါ တျခားတေနရာမွာ ရုတ္တရက္ မေရာင္းရေသာ ပစၥည္းမ်ား ရွိလွ်င္ က်မထံသို႔ခ်ည္း အတင္းလာေရာက္ ထိုးေပးေလ့ရွိသည္။ သူတို႔ ေျပာပံု ဆိုပံု မွာ ဒါကေလး ယူထားလိုက္မွ သူတို႔ ပြဲခလမ္းခရျပီး ေနေရးစားေရး အေထာက္အကူရပါမည္ဟု ပူဆာၾကသည္။
က်မက သနားတတ္သူျဖစ္၍ ႏွလံုးေကာင္ ၀မ္းေဖာင္ ဆိုသလို အဆိုးေရာ အေကာင္းပါ ေသာင္းေျပာင္း ေထြလာ စိန္ေရႊပစၥည္းမ်ား သည္ တထုပ္တပိုးၾကီးျဖစ္လာေသာအခါ၌ ပြဲစားေတြ ေနာက္ထပ္ ပစၥည္း အသစ္ ယူမလာမွီ ျပန္ေရာင္း ပစ္ခုိင္းရပါသည္။ သို႔ ေရာင္းရာမွာလည္း ဂ်ပန္ ေခတ္နည္း အတိုင္း တေထာင္ တန္ေသာ ပစၥည္းမွာ ငါးေထာင္တေသာင္း တက္ေစ်းႏွင့္ ရပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဂ်ပန္ေငြစကၠဴေစ်းမွလည္း တန္ဘိုး နည္းလာျပီး ကုန္ပစၥည္းကသာတန္ဘိုးၾကီးျမင့္လ်က္ ရွိေနပါသည္။
က်မသည္ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ဘက္၌ ကၽြမ္းက်င္သူလည္းမဟုတ္ ထိုအလုပ္ကိုလည္း ၀ါသနာမပါ။ ဘယ္တုန္း ကမွ် မေလ့လာခဲ့ဘဲ နားပူလာသမွ်ကို အကူအညီေပးရင္း ေငြေလး ငါးေထာင္ဘုိးမွ် အစ လုပ္လိုက္ မိသည္တြင္ ငါးေသာင္းမွ ငါးသိန္းဘိုးအထိ တိုးၾကြ လာျခင္းေၾကာင့္ အ့ံၾသသြားမိသည္။ ပံုႏွိပ္စက္ အလုပ္မွာ အလုပ္သမားမ်ားနွင့္ ေန႔ေရာညပါ ဖတ္ဖတ္ဆာေအာင္ လုပ္ေသာ္မွလည္ သူ႔စရိတ္ႏွင့္ သင့္ရံု မွ်သာ ရွိသည္။ တခါတခါ ပံုႏွိပ္တိုက္မွ လိုအပ္လာေသာ ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ယူ ျဖည္႔တင္းရာ၌ က်မဘက္က စိန္ေရႊ ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ် အျမတ္ရသည္႔ေငြႏွင့္ ၀ယ္ယူ ျဖည္႔စြက္ေပး ေနရေသးသည္။
ယခင္က ေနမည္႔သူ နည္းျပီး အိမ္က ၾကီးလြန္းသည္ဟု ထင္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခု အခ်ိန္မွာ အိမ္ႏွစ္ထပ္ စလံုး ႏွင့္ ေနာက္ေဖး တန္းလ်ားအထိ လူခ်င္းညွပ္ထိေနေအာင္ အိပ္ရေနရာေတြ အျပည့္ျဖစ္လာေလျပီ။ ေနလာသမွ် လူမ်ား၏ စားေရ ရိကၡာတာ၀န္မွာလည္း က်မကသာ ကုသိုလ္ျဖစ္ စတုဒီသာ လုပ္ျပီး ကာလ ဒါန ေခၚ ကုသိုလ္ၾကီး ကို စိတ္ထည္းမွ အဓိ႒ာန္ႏွင့္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
က်မႏွင္႔ သိေဟာင္းကၽြမ္းေဟာင္း အသိမိတ္ေဆြမ်ားမွာလည္း ဂ်ပန္ေခတ္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ စိန္ပြဲစားမ်ား ထလုပ္ၾကေသာအခါ တျခားတေနရာမွာ ရုတ္တရက္ မေရာင္းရေသာ ပစၥည္းမ်ား ရွိလွ်င္ က်မထံသို႔ခ်ည္း အတင္းလာေရာက္ ထိုးေပးေလ့ရွိသည္။ သူတို႔ ေျပာပံု ဆိုပံု မွာ ဒါကေလး ယူထားလိုက္မွ သူတို႔ ပြဲခလမ္းခရျပီး ေနေရးစားေရး အေထာက္အကူရပါမည္ဟု ပူဆာၾကသည္။
က်မက သနားတတ္သူျဖစ္၍ ႏွလံုးေကာင္ ၀မ္းေဖာင္ ဆိုသလို အဆိုးေရာ အေကာင္းပါ ေသာင္းေျပာင္း ေထြလာ စိန္ေရႊပစၥည္းမ်ား သည္ တထုပ္တပိုးၾကီးျဖစ္လာေသာအခါ၌ ပြဲစားေတြ ေနာက္ထပ္ ပစၥည္း အသစ္ ယူမလာမွီ ျပန္ေရာင္း ပစ္ခုိင္းရပါသည္။ သို႔ ေရာင္းရာမွာလည္း ဂ်ပန္ ေခတ္နည္း အတိုင္း တေထာင္ တန္ေသာ ပစၥည္းမွာ ငါးေထာင္တေသာင္း တက္ေစ်းႏွင့္ ရပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဂ်ပန္ေငြစကၠဴေစ်းမွလည္း တန္ဘိုး နည္းလာျပီး ကုန္ပစၥည္းကသာတန္ဘိုးၾကီးျမင့္လ်က္ ရွိေနပါသည္။
က်မသည္ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ဘက္၌ ကၽြမ္းက်င္သူလည္းမဟုတ္ ထိုအလုပ္ကိုလည္း ၀ါသနာမပါ။ ဘယ္တုန္း ကမွ် မေလ့လာခဲ့ဘဲ နားပူလာသမွ်ကို အကူအညီေပးရင္း ေငြေလး ငါးေထာင္ဘုိးမွ် အစ လုပ္လိုက္ မိသည္တြင္ ငါးေသာင္းမွ ငါးသိန္းဘိုးအထိ တိုးၾကြ လာျခင္းေၾကာင့္ အ့ံၾသသြားမိသည္။ ပံုႏွိပ္စက္ အလုပ္မွာ အလုပ္သမားမ်ားနွင့္ ေန႔ေရာညပါ ဖတ္ဖတ္ဆာေအာင္ လုပ္ေသာ္မွလည္ သူ႔စရိတ္ႏွင့္ သင့္ရံု မွ်သာ ရွိသည္။ တခါတခါ ပံုႏွိပ္တိုက္မွ လိုအပ္လာေသာ ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ယူ ျဖည္႔တင္းရာ၌ က်မဘက္က စိန္ေရႊ ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ် အျမတ္ရသည္႔ေငြႏွင့္ ၀ယ္ယူ ျဖည္႔စြက္ေပး ေနရေသးသည္။
ယခင္က ေနမည္႔သူ နည္းျပီး အိမ္က ၾကီးလြန္းသည္ဟု ထင္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခု အခ်ိန္မွာ အိမ္ႏွစ္ထပ္ စလံုး ႏွင့္ ေနာက္ေဖး တန္းလ်ားအထိ လူခ်င္းညွပ္ထိေနေအာင္ အိပ္ရေနရာေတြ အျပည့္ျဖစ္လာေလျပီ။ ေနလာသမွ် လူမ်ား၏ စားေရ ရိကၡာတာ၀န္မွာလည္း က်မကသာ ကုသိုလ္ျဖစ္ စတုဒီသာ လုပ္ျပီး ကာလ ဒါန ေခၚ ကုသိုလ္ၾကီး ကို စိတ္ထည္းမွ အဓိ႒ာန္ႏွင့္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ က်မအိမ္တြင္ လာေရာက္ ေနထိုင္ေနသူမ်ားမွာ အလုပ္အကိုင္ အဆင္မေျပ၍ ေနေရးထိုင္ေရး ခက္သူမ်ား အတြက္ေရာ အလုပ္အကိုင္ ႏွင့္ ရွိေသာ္လည္း ရသည့္ လခေၾကးေငြႏွင့္ ဂ်ပန္ေခတ္ အိုးအိမ္ ထူေထာင္ မေနနိုင္ စားစရိတ္ မွာလည္း အနည္းဆံုး ဆီတပံုးရွစ္ရာ တေထာင္ျဖစ္ေနရာ ရေသာ လခႏွင့္ ဘယ္ေလာက္မွ် စားေလာက္ ရွာမည္ မဟုတ္ၾကေသာ အိမ္ေထာင္စု မ်ားကိုလည္း ေခၽြးသိပ္ေစခဲ့ပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ က်မအိမ္မွာ ခေလးငယ္ ေျမးငယ္ ဘုစုႏွင့္ အိမ္ေထာင္ သယ္ေပါင္းကလည္း ေလးငါး ဆယ္ဦး ထက္ မနည္းွရွိသည္။ တစုဆင္း တစုတက္ ဧည္႔သည္မ်ားကလည္း တခါတခါ ထားစရာမရွိ ေအာင္ ျပည္႔သိပ္ ေနသည္။ တျမိဳ႕ထည္းက ခဏဘန္း ဧည္႔ပရိတ္သတ္ေတြကလည္း ေျခခ်င္းရႈပ္ခါ အိမ္သာ၍ ဧည္႔လာ ဆိုေသာ စကားအတိုင္း ခင္မင္စြာ ၀င္ထြက္ေလ့ရွိရာ သူတို႔ကလည္း အလြတ္မေပး ေကၽြးေမြးျပဳစုျခင္းျဖင့္ က်မ၏ အဓိ႒ာန္ ကာလ ဒါနပါရမီကို ႏွစ္လို ၀မ္းေျမာက္စြာ အားထုတ္ခဲ့ပါသည္။
အယုတ္အလတ္ အျမတ္မေရြး ေန႕စဥ္ ေကၽြးေမြးလွဴဒါန္း ေနျခင္းမွာ က်မငယ္စဥ္က ၾကံဳၾကိဳက္ ဘူးေသာ မႏၱေလး သားခ်င္း တစု၏ ကရုဏာကင္းမဲ့ မႈ စိတ္ထားနိမ့္က်မႈမ်ားကို သတိတရားရေလ့ရွိသျဖင့္ နိဗာန္ ခ်မ္းသာ မရမီွ ဘ၀မ်ား၌ ေနေရး စားေရး ၾကပ္တည္း ခဲယဥ္းေသာ ဘ၀မ်ိဳး၌ အခုိက္အတန္႕ကေလးမွ် မၾကံဳၾကိဳက္ ရလို႔ေသာ ဆုေတာင္းမ်ိဳး မ်ားကိုသာ ၾကိတ္၍ ဆုေတာင္းမိပါသည္။ သူတပါး၏ စာ၀တ္ေနေရး အၾကပ္ အတည္း မ်ားကို တတ္အားသမွ် ေျဖရွင္းေပးရေသာ ဤအလွဴမွာ လူမသိဘဲ ေအာင္ျမင္ လ်က္ရွိ ပါသည္။
ရွင္အဇေဂါဏ တို႕ကဲ့သို႕ ျပဒါးေသ၍ တေျပလံုး၀ေအာင္ မလုပ္နုိင္ေသာ္ျငားလည္း က်မ ၏ အင္အားနွင့္ မွ်တေသာ အလွဴ သူတပါး၏ အပူကို ျငိမ္းေစေသာ အလွဴမ်ိဳး မ်ား ဗံုးၾကားအေျမာက္ၾကား၌ ၾကိဳးစားခဲ့ပါ သည္။ သို႔ေၾကာင့္ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွ နီးစပ္သူတုိ႔အား လာလာသမွ် စတုဒီသာဇရပ္အလား လက္ခံ ထားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဤမွ်ႏွင့္ မတင္းတိမ္ ေသးဘဲ အခ်ိဳ႕ကလည္း မိမိတို႔ ရာထူး႒ာန ကေလးမ်ား ရရွိေရး။ တိုးတက္ ေပးေရး၌ လိုက္ပါ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အပူကပ္ၾကျပန္သည္။
အဂၤလိပ္ အစိုးရလက္ထက္က အင္စပက္ေတာ္ရာထူးမွ မတက္ခဲ့ရသူ ၀မ္းကြဲေမာင္ တေယာက္ ကလည္း ေဒါက္တာဘေမာ္၏ အဓိပတိ အစိုးရလက္ထက္ေရာက္ခါမွ ၀န္ေထာက္ရာထူးရေအာာင္ ေျပာေပးရမည္ဟု အိမ္မွာ တည္းခိုးျပီး တညည္းညည္း နာပူလ်က္ရွိသည္။ က်မအတြက္ ယေန႔အထိ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဒုကၡ မေပး ခဲ့ရဘဲ သူတပါးအတြက္ႏွင့္ တဘက္သားထံ သြားေရာက္ နားပူေပးရမည္မွာ ၀န္ေလး ပင္ပန္း လွပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ က်မအိမ္မွာ ခေလးငယ္ ေျမးငယ္ ဘုစုႏွင့္ အိမ္ေထာင္ သယ္ေပါင္းကလည္း ေလးငါး ဆယ္ဦး ထက္ မနည္းွရွိသည္။ တစုဆင္း တစုတက္ ဧည္႔သည္မ်ားကလည္း တခါတခါ ထားစရာမရွိ ေအာင္ ျပည္႔သိပ္ ေနသည္။ တျမိဳ႕ထည္းက ခဏဘန္း ဧည္႔ပရိတ္သတ္ေတြကလည္း ေျခခ်င္းရႈပ္ခါ အိမ္သာ၍ ဧည္႔လာ ဆိုေသာ စကားအတိုင္း ခင္မင္စြာ ၀င္ထြက္ေလ့ရွိရာ သူတို႔ကလည္း အလြတ္မေပး ေကၽြးေမြးျပဳစုျခင္းျဖင့္ က်မ၏ အဓိ႒ာန္ ကာလ ဒါနပါရမီကို ႏွစ္လို ၀မ္းေျမာက္စြာ အားထုတ္ခဲ့ပါသည္။
အယုတ္အလတ္ အျမတ္မေရြး ေန႕စဥ္ ေကၽြးေမြးလွဴဒါန္း ေနျခင္းမွာ က်မငယ္စဥ္က ၾကံဳၾကိဳက္ ဘူးေသာ မႏၱေလး သားခ်င္း တစု၏ ကရုဏာကင္းမဲ့ မႈ စိတ္ထားနိမ့္က်မႈမ်ားကို သတိတရားရေလ့ရွိသျဖင့္ နိဗာန္ ခ်မ္းသာ မရမီွ ဘ၀မ်ား၌ ေနေရး စားေရး ၾကပ္တည္း ခဲယဥ္းေသာ ဘ၀မ်ိဳး၌ အခုိက္အတန္႕ကေလးမွ် မၾကံဳၾကိဳက္ ရလို႔ေသာ ဆုေတာင္းမ်ိဳး မ်ားကိုသာ ၾကိတ္၍ ဆုေတာင္းမိပါသည္။ သူတပါး၏ စာ၀တ္ေနေရး အၾကပ္ အတည္း မ်ားကို တတ္အားသမွ် ေျဖရွင္းေပးရေသာ ဤအလွဴမွာ လူမသိဘဲ ေအာင္ျမင္ လ်က္ရွိ ပါသည္။
ရွင္အဇေဂါဏ တို႕ကဲ့သို႕ ျပဒါးေသ၍ တေျပလံုး၀ေအာင္ မလုပ္နုိင္ေသာ္ျငားလည္း က်မ ၏ အင္အားနွင့္ မွ်တေသာ အလွဴ သူတပါး၏ အပူကို ျငိမ္းေစေသာ အလွဴမ်ိဳး မ်ား ဗံုးၾကားအေျမာက္ၾကား၌ ၾကိဳးစားခဲ့ပါ သည္။ သို႔ေၾကာင့္ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွ နီးစပ္သူတုိ႔အား လာလာသမွ် စတုဒီသာဇရပ္အလား လက္ခံ ထားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဤမွ်ႏွင့္ မတင္းတိမ္ ေသးဘဲ အခ်ိဳ႕ကလည္း မိမိတို႔ ရာထူး႒ာန ကေလးမ်ား ရရွိေရး။ တိုးတက္ ေပးေရး၌ လိုက္ပါ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ အပူကပ္ၾကျပန္သည္။
အဂၤလိပ္ အစိုးရလက္ထက္က အင္စပက္ေတာ္ရာထူးမွ မတက္ခဲ့ရသူ ၀မ္းကြဲေမာင္ တေယာက္ ကလည္း ေဒါက္တာဘေမာ္၏ အဓိပတိ အစိုးရလက္ထက္ေရာက္ခါမွ ၀န္ေထာက္ရာထူးရေအာာင္ ေျပာေပးရမည္ဟု အိမ္မွာ တည္းခိုးျပီး တညည္းညည္း နာပူလ်က္ရွိသည္။ က်မအတြက္ ယေန႔အထိ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဒုကၡ မေပး ခဲ့ရဘဲ သူတပါးအတြက္ႏွင့္ တဘက္သားထံ သြားေရာက္ နားပူေပးရမည္မွာ ၀န္ေလး ပင္ပန္း လွပါသည္။
တခါမ ွလည္း မလုပ္ဘူးေသာ အလုပ္ကို သူတပါး အလိုျပည္႔ေစေတာ့ဟု စြန္႕စားလိုက္ရပါသည္။ က်မကို ခင္မင္ ေလးစားသူျဖစ္ေသာ ဆိုင္ရာဌာန အၾကီးအကဲမွာ ေရွာေရွာရူရူပင္ လုပ္ေပး လိုက္ပါသည္။ က်မ တသက္တာ တြင္ ဒီတခါသာ စြန္႔စား ေဆာင္ရြက္ေပးမိရာ ယေန႔ ထိုသူသည္ က်မ အက်ိဳးယုတ္ဘြယ္ရာ ကိစၥ အမ်ိဳးမိ်ဳး ၌ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေဆာင္ရြက္ ေေနျခင္းျဖင့္ တံု႕ျပန္ ေနသည္ကို ခံရပါသည္။
အႏၱရာယ္ႀကားမွ အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ား
အဂၤလိပ္ ေလယာဥ္ပ်ံ မ်ား လာေရာက္ ဗုံးႀကဲခ်ျခင္းမွာ ျပတ္သည္ ဟုမရိွပါ၊ ျမိဳ႕တြင္း တြင္ပို၍ အထိနာ ႀကပါသည္။ ျမိဳ႕ျပင္ဆင္ေျခဖုံးရပ္ကြက္ မ်ားမွာလည္းႀကိဳးႀကား, ႀကိဳးႀကားအထိခံရလ်က္ရိွ၏။ ျမစ္ရိုး တေလ်ာက္ မီးရထားလမ္း ကား လမ္းတေလွ်ာက္တို႕မွာလည္း စီးပြားရွာသူမ်ား အတြက္ အသက္စြန္႕၍ သြားလာ လုပ္ကိုင္စား ရပါသည္။
ျပည္သူလူထုမွာ ေကာင္းကင္ကေလယာဥ္ပ်ံ ရန္ကို ေႀကာက္ရသည္ကတမ်ိဳး၊ ဆိုး၀ါးႀကမ္းတမ္းေသာ ဂ်ပန္၏ လက္၀ါးေစာင္းရန္ ေႀကာက္ရသည္ကတ မ်ိဳး ရိုးရိုးသားသား ေနထိုင္သူမ်ားမွာ ဂ်ပန္မာစတာမ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာလို အားရ မလုပ္တက္ႀက၊ မပူးမကပ္တတ္ႀကသျဖင့္ ကင္ေပတိုင္အဖြဲ႕မွ သကၤာမကင္းသူမ်ား ခံရတတ္ျပီး အေႀကာင္းႀကီး ငယ္မျပပဲ ဖမ္းဆီးေခၚသြားတတ္ပါသည္။ အျပစ္ထင္ရွားမေတြ႕ရသမွ် လက္သဲခြာျခင္း၊ ေရးေႏြးပူ ေလာင္းျခင္းစသည္တို႕မွာ အခ်ိဳ႕ အျပစ္မရိွသူမ်ားပင္ အထင္မွားမႈက အယူခံ မရေတာ့ပဲ ေသသည္ အထိ မခ်ိမဆန္႕ဒုကၡခံစား သြားရွာႀကရသည္။
ဂ်ပန္ႏွင့္ နာနာဖိေပါင္းတတ္သူ မ်ားမွာအျပစ္အနာေတြ ဒုႏွင့္ေဒး ရိွေနေစကာမူ ေနသာစားသာ ႀကေသာ္လည္း ပြတ္သီး၊ ပြတ္သပ္ ပလူးပလဲ မလုပ္တ္သူမ်ားမွာ အျပစ္မရိွ အျပစ္ရွာ ခံရတတ္ရပါ သည္။ ထိုအထည္း မွာ ဗမာကိုဗမာ ခ်င္းခ်င္း မနာလို၀န္တို မစၦာရိယစိတ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ကင္ေပတိုင္ကို မမွန္ သတင္းပို႕တတ္ ႀကသူေတြ ရိွသလို ကင္ေပတိုင္ အဖြဲ႕ထဲ ၀င္ေရာက္ အမႈထမ္း ေနသူမ်ားမွာလည္း လူတန္းစား အသီးသီးတြင္ ေျခခ်င္း လိန္လ်က္ရိွ၍ မိတ္ေဆြအျဖစ္ ေန႕စဥ္ အိမ္သို႕ ၀င္ထြက္ေန သူရယ္ လို႕လဲ သိပ္စိတ္မခ်ရပါ၊ ကင္ေပတုိင္၏စုံေထာက္မ်ား ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ခါေတာ္မွီဂ်ပန္ စကား နည္းနည္း ပါးပါးကို သင္ႀကားျပီးဂ်ပန္စကားျပန္ လုပ္သူေတြက တသြယ္၊ စကားျပန္ရာ၀ယ္ မလိုလွ်င္ မလိုသည့္ အေလ်ာက္ ခ်ယ္လွယ္ သြားျခင္းခံ ႀကရေသး၏။
၎ျပင္ ဂ်ပန္ အ၀ယ္ေတာ္ ဆိုသူမ်ား ကလည္း ၀င့္၀င့္၊ ႀကြားႀကြား ႏွင့္ ေျခဖ်ား ေထာက္လ်က္ရိွ ေလသည္။ လမ္းသြား လမ္းလာ မ်ားအားလမ္းထိပ္မွ ဆီးျပီးေဆးထိုးေပးသူဂ်ပန္ႏွင့္ တပည့္ထီး၊ တပည့္မ မ်ား အထိ ထပ္တလဲလဲ ႏွိပ္စက္ႏိုင္ သျဖင့္ သူ႕ေနရာႏွင့္သူ အဆိပ္အေတာက္ ကေလးေတြ ကိုယ္စီ ႏွင့္ ျဖစ္ေနႀကရာ ဂ်ာမနီ ျပည္မွ နာဇီ၀ါဒႏွင့္ ဂ်က္စတာပိုစုံေထာက္အဖြဲ႕တို႕ ထုံးနည္းအလားတူျဖစ္ျပီး ဂ်ပန္သလွ်ိဳေခၚ စာအုပ္ထည္း မွာပါသည့္အတိုင္းထက္ ပို၍ကိုယ္ေတြ႕၊ လက္ေတြ႕ ဒုကၡခံေနႀကရေလသည္။
သည္ အေတာတြင္းမွာ ျမိဳ႕ထည္း၌လူေတြမေန၀ံ့၊ အလုပ္မလုပ္၀ံ့ ေလာက္ေအာင္ဗုံးႀကဲေလယာဥ္၏ အႏၱရာယ္ ကဆိုး၀ါး လာျပန္ပါသည္။ က်မ၏ တိုင္းျပည္ျပဳ ပုံႏိွပ္တိုက္မွာ အျပင္အလုပ္မ်ားအျပင္ ဒဂုန္ ခင္ခင္ေလး စာအုပ္တိုက္မွ ထုတ္ေ၀လ်က္ ရိွေနပါသည္။ က်မေရးေသာတပိုင္းတစ ျဖစ္ေနသည့္ "သ၀ဏ္လႊာ" ၀တၳဳကို အျပီးသတ္ေရး ၍ ထုတ္အျပီး ေနာက္ထပ္ စာေရးခ်င္စိတ္မရိွ ေသးေသာေႀကာင့္ ေျမပေဒသာ ၀တၳဳကို ဘာသာျပန္ေစျပီး ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထိုေခတ္ျပန္ႀကားေရး ၀န္ႀကီး၊ သခင္ႏု ေရးေသာ "ရက္စက္ပါေပ့ကြယ္" ႏွင့္ "ပုထုဇၨေနာ ဥမၼာတၱ ေကာ" ဆိုေသာ ၀တၳဳမ်ားကို ရိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ ပါသည္။
ေဒါက္တာဘေမာ္ ၏ အဓိပတိအစိုးရ အဖြဲ႕မွာ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာကို ထုတ္ေ၀လ်က္ရိွရာ၊ ပုံႏွိပ္ရာ ႒ာနမွာ ျမိဳ႕တြင္း ရိွ အစိုးရစာပုံႏွိပ္တိုက္မွ ရိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေနပါသည္။ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာႏွင့္ သူရိယ သတင္းစာ ႏွစ္ေစာင္ မွာလည္း ျမိဳ႕ထည္းတြင္ အလုပ္သမားမ်ား အလုပ္မဆင္း၀ံ့ႀကပဲ ရိွ၍ သူရိယ သတင္း စာတိုက္မွာ ကုကၠိဳင္းလမ္းေကြ႕ တြင္ဖြင့္ထားျပီးျမန္မာ့ အလင္းသတင္းစာမွာ ယခုလက္ရိွေရႊတိဂုံ တိုင္အ၀ိုင္းႀကီး အနီးရိွ တုိက္မွာ ရိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀လ်က္ ရိွရာ ဂ်ပန္ေခတ္၌ စုစုေပါင္း မွ သတင္းစာ ၃-ေစာင္ သာ ထုတ္ေ၀ ေနပါသည္။
က်မအိမ္မွာ လူေတြ မ်ားသည္ထက္ မ်ား လာရာ၌ စာေပနယ္ သတင္းစာနယ္မွ လူမ်ားသာမက ပန္း ခ်ီဆရာ၊ ဂီတ ဆရာ ေတြကလည္း အတြဲကိုယ္စီႏွင့္လာေနႀကပါသည္။ စာေရးဆရာအသင္းမွာလည္း က်မ အိမ္မွာ တလ တႀကိမ္စည္းေ၀းျဖင္း ျပဳႀကပါသည္။ အျခားေနရာမွဆိုလွ်င္ နံနက္ပိုင္းစည္းေ၀း ျခင္းျဖစ္၍ နံနက္စာ အတြက္ က ကိုယ္စီကိုငွ ဒုကၡတာ၀န္ပိုႀကရသည္ ဆိုေသာအခက္အခဲကို က်မက တာ၀န္ ယူျပီး ဂ်ပန္ တေခတ္လုံး အျမဲ ေျဖရွင္း ေပးခဲ့ပါသည္။
စာေရးဆရာ အသင္းမွ စတင္ျပဳလုပ္ ေသာပထမဆုံး စာဆိုေတာ္ေန႕ အခမ္းအနားမွာ က်မ အိမ္ေရွ႕ ရိွ ျမက္ခင္း ေပၚ၌ ခင္းက်င္းဖြင့္လွစ္ရာ ပိတ္စ၀ယ္မရေသာေႀကာင့္ ဗမာျဖစ္ ပင္ျဖဴစႀကီးကို အလံခ်ုပ္လ်က္ လက္နက္ ႏွင့္ ကေလာင္တန္ ကိုယ္ဟန္ပန္ခ်ီခ်ယ္ျပီး ေနာက္ခံကားအျဖစ္ခ်ိတ္ဆဲြရပါသည္။ စားစရာ ကလည္း ၀ယ္ခ်င္တိုင္း၀ယ္ မရ၊ ငတ္ျပတ္လွေသာ ဂ်ပန္ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာညီစြာ မုန္႕စိမ္းေပါင္းႀကီး တခုလုံး ကို စားပြဲ အလည္မွာ တင္ျပီးကိတ္မုန္႕ႀကီးအမွတ္ႏွင့္ သုံးေဆာင္ႀကရင္း တေပ်ာ္တပါး မွတ္တမ္း တင္ထား ရပါ ေသးသည္။
ေတးဂီတ ကဗ်ာေရးဆရာႏွင့္ တူရိယာတီးအႏုပညာသည္မ်ား ၀င္ထြက္သြားလာရာ ေနအိမ္ ျဖစ္ေသာ ေႀကာင့္ စႏၵယားႀကီး မ်ား တလုံးျပီးတလုံးလာေရာက္ ေရာင္းခ်သြား၍ အခန္းတခု အတြင္းမွာ စႏၵယားႀကီး သုံးေလး လုံး ျဖစ္လာပါသည္။ ထိုေသာအခါ ေက်ာင္းစာမသင္ရဘဲ အားလပ္ေနေသာ မိတ္ေဆြ တစုတို႕ ၏ သားသၼီး မ်ားမွာ စႏၵယားတီး သင္လိုလာႀကသည္၊
အတီး သင္မည့္ဆရာမ်ားက လည္းအိမ္မွာပင္ ထြက္၀င္ေနသူမ်ားျဖစ္၍ သူတို႕မွာလည္း သင္ျပရေသာအခ ေႀကးေငြ ရေစေတာ့၊ စႏၵယားမ်ားကိုပါ အခမဲ့အသုံးျပဳသင္ႀကား ႀကေစျခင္းျဖင့္ဂီတ၏ တန္ေဆာင္ ကို ထြန္းေျပာင္ ႏိုင္ရန္ကူညီအားေပးခဲ့ပါသည္။ ထိုစႏၵယားသင္ ဂီတ အႏုပညာေက်ာင္း ကို အခမ္းအနား ႏွင့္ ဖြင့္ေပး ရာ တြင္ ကြယ္လြန္သူ ဘုရားဒကာဦးဘိုးစိန္ႀကီး ကိုယ္တိုင္လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ ေပးရွာပါသည္။ ထို ေက်ာင္း မွာ ဂ်ပန္မ်ား ဆုတ္ခြာေျပးေသာအအခ်ိန္ အထိ အသက္၀င္လ်က္ ရိွပါေသးသည္။
ဗမာ႔ေခတ္သတင္းစာ လက္ခံပံုႏွိပ္ေပးျခင္း ဆက္ရန္
အႏၱရာယ္ႀကားမွ အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ား
အဂၤလိပ္ ေလယာဥ္ပ်ံ မ်ား လာေရာက္ ဗုံးႀကဲခ်ျခင္းမွာ ျပတ္သည္ ဟုမရိွပါ၊ ျမိဳ႕တြင္း တြင္ပို၍ အထိနာ ႀကပါသည္။ ျမိဳ႕ျပင္ဆင္ေျခဖုံးရပ္ကြက္ မ်ားမွာလည္းႀကိဳးႀကား, ႀကိဳးႀကားအထိခံရလ်က္ရိွ၏။ ျမစ္ရိုး တေလ်ာက္ မီးရထားလမ္း ကား လမ္းတေလွ်ာက္တို႕မွာလည္း စီးပြားရွာသူမ်ား အတြက္ အသက္စြန္႕၍ သြားလာ လုပ္ကိုင္စား ရပါသည္။
ျပည္သူလူထုမွာ ေကာင္းကင္ကေလယာဥ္ပ်ံ ရန္ကို ေႀကာက္ရသည္ကတမ်ိဳး၊ ဆိုး၀ါးႀကမ္းတမ္းေသာ ဂ်ပန္၏ လက္၀ါးေစာင္းရန္ ေႀကာက္ရသည္ကတ မ်ိဳး ရိုးရိုးသားသား ေနထိုင္သူမ်ားမွာ ဂ်ပန္မာစတာမ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာလို အားရ မလုပ္တက္ႀက၊ မပူးမကပ္တတ္ႀကသျဖင့္ ကင္ေပတိုင္အဖြဲ႕မွ သကၤာမကင္းသူမ်ား ခံရတတ္ျပီး အေႀကာင္းႀကီး ငယ္မျပပဲ ဖမ္းဆီးေခၚသြားတတ္ပါသည္။ အျပစ္ထင္ရွားမေတြ႕ရသမွ် လက္သဲခြာျခင္း၊ ေရးေႏြးပူ ေလာင္းျခင္းစသည္တို႕မွာ အခ်ိဳ႕ အျပစ္မရိွသူမ်ားပင္ အထင္မွားမႈက အယူခံ မရေတာ့ပဲ ေသသည္ အထိ မခ်ိမဆန္႕ဒုကၡခံစား သြားရွာႀကရသည္။
ဂ်ပန္ႏွင့္ နာနာဖိေပါင္းတတ္သူ မ်ားမွာအျပစ္အနာေတြ ဒုႏွင့္ေဒး ရိွေနေစကာမူ ေနသာစားသာ ႀကေသာ္လည္း ပြတ္သီး၊ ပြတ္သပ္ ပလူးပလဲ မလုပ္တ္သူမ်ားမွာ အျပစ္မရိွ အျပစ္ရွာ ခံရတတ္ရပါ သည္။ ထိုအထည္း မွာ ဗမာကိုဗမာ ခ်င္းခ်င္း မနာလို၀န္တို မစၦာရိယစိတ္ႏွင့္ ဂ်ပန္ကင္ေပတိုင္ကို မမွန္ သတင္းပို႕တတ္ ႀကသူေတြ ရိွသလို ကင္ေပတိုင္ အဖြဲ႕ထဲ ၀င္ေရာက္ အမႈထမ္း ေနသူမ်ားမွာလည္း လူတန္းစား အသီးသီးတြင္ ေျခခ်င္း လိန္လ်က္ရိွ၍ မိတ္ေဆြအျဖစ္ ေန႕စဥ္ အိမ္သို႕ ၀င္ထြက္ေန သူရယ္ လို႕လဲ သိပ္စိတ္မခ်ရပါ၊ ကင္ေပတုိင္၏စုံေထာက္မ်ား ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ခါေတာ္မွီဂ်ပန္ စကား နည္းနည္း ပါးပါးကို သင္ႀကားျပီးဂ်ပန္စကားျပန္ လုပ္သူေတြက တသြယ္၊ စကားျပန္ရာ၀ယ္ မလိုလွ်င္ မလိုသည့္ အေလ်ာက္ ခ်ယ္လွယ္ သြားျခင္းခံ ႀကရေသး၏။
၎ျပင္ ဂ်ပန္ အ၀ယ္ေတာ္ ဆိုသူမ်ား ကလည္း ၀င့္၀င့္၊ ႀကြားႀကြား ႏွင့္ ေျခဖ်ား ေထာက္လ်က္ရိွ ေလသည္။ လမ္းသြား လမ္းလာ မ်ားအားလမ္းထိပ္မွ ဆီးျပီးေဆးထိုးေပးသူဂ်ပန္ႏွင့္ တပည့္ထီး၊ တပည့္မ မ်ား အထိ ထပ္တလဲလဲ ႏွိပ္စက္ႏိုင္ သျဖင့္ သူ႕ေနရာႏွင့္သူ အဆိပ္အေတာက္ ကေလးေတြ ကိုယ္စီ ႏွင့္ ျဖစ္ေနႀကရာ ဂ်ာမနီ ျပည္မွ နာဇီ၀ါဒႏွင့္ ဂ်က္စတာပိုစုံေထာက္အဖြဲ႕တို႕ ထုံးနည္းအလားတူျဖစ္ျပီး ဂ်ပန္သလွ်ိဳေခၚ စာအုပ္ထည္း မွာပါသည့္အတိုင္းထက္ ပို၍ကိုယ္ေတြ႕၊ လက္ေတြ႕ ဒုကၡခံေနႀကရေလသည္။
သည္ အေတာတြင္းမွာ ျမိဳ႕ထည္း၌လူေတြမေန၀ံ့၊ အလုပ္မလုပ္၀ံ့ ေလာက္ေအာင္ဗုံးႀကဲေလယာဥ္၏ အႏၱရာယ္ ကဆိုး၀ါး လာျပန္ပါသည္။ က်မ၏ တိုင္းျပည္ျပဳ ပုံႏိွပ္တိုက္မွာ အျပင္အလုပ္မ်ားအျပင္ ဒဂုန္ ခင္ခင္ေလး စာအုပ္တိုက္မွ ထုတ္ေ၀လ်က္ ရိွေနပါသည္။ က်မေရးေသာတပိုင္းတစ ျဖစ္ေနသည့္ "သ၀ဏ္လႊာ" ၀တၳဳကို အျပီးသတ္ေရး ၍ ထုတ္အျပီး ေနာက္ထပ္ စာေရးခ်င္စိတ္မရိွ ေသးေသာေႀကာင့္ ေျမပေဒသာ ၀တၳဳကို ဘာသာျပန္ေစျပီး ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထိုေခတ္ျပန္ႀကားေရး ၀န္ႀကီး၊ သခင္ႏု ေရးေသာ "ရက္စက္ပါေပ့ကြယ္" ႏွင့္ "ပုထုဇၨေနာ ဥမၼာတၱ ေကာ" ဆိုေသာ ၀တၳဳမ်ားကို ရိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ ပါသည္။
ေဒါက္တာဘေမာ္ ၏ အဓိပတိအစိုးရ အဖြဲ႕မွာ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာကို ထုတ္ေ၀လ်က္ရိွရာ၊ ပုံႏွိပ္ရာ ႒ာနမွာ ျမိဳ႕တြင္း ရိွ အစိုးရစာပုံႏွိပ္တိုက္မွ ရိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေနပါသည္။ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာႏွင့္ သူရိယ သတင္းစာ ႏွစ္ေစာင္ မွာလည္း ျမိဳ႕ထည္းတြင္ အလုပ္သမားမ်ား အလုပ္မဆင္း၀ံ့ႀကပဲ ရိွ၍ သူရိယ သတင္း စာတိုက္မွာ ကုကၠိဳင္းလမ္းေကြ႕ တြင္ဖြင့္ထားျပီးျမန္မာ့ အလင္းသတင္းစာမွာ ယခုလက္ရိွေရႊတိဂုံ တိုင္အ၀ိုင္းႀကီး အနီးရိွ တုိက္မွာ ရိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀လ်က္ ရိွရာ ဂ်ပန္ေခတ္၌ စုစုေပါင္း မွ သတင္းစာ ၃-ေစာင္ သာ ထုတ္ေ၀ ေနပါသည္။
က်မအိမ္မွာ လူေတြ မ်ားသည္ထက္ မ်ား လာရာ၌ စာေပနယ္ သတင္းစာနယ္မွ လူမ်ားသာမက ပန္း ခ်ီဆရာ၊ ဂီတ ဆရာ ေတြကလည္း အတြဲကိုယ္စီႏွင့္လာေနႀကပါသည္။ စာေရးဆရာအသင္းမွာလည္း က်မ အိမ္မွာ တလ တႀကိမ္စည္းေ၀းျဖင္း ျပဳႀကပါသည္။ အျခားေနရာမွဆိုလွ်င္ နံနက္ပိုင္းစည္းေ၀း ျခင္းျဖစ္၍ နံနက္စာ အတြက္ က ကိုယ္စီကိုငွ ဒုကၡတာ၀န္ပိုႀကရသည္ ဆိုေသာအခက္အခဲကို က်မက တာ၀န္ ယူျပီး ဂ်ပန္ တေခတ္လုံး အျမဲ ေျဖရွင္း ေပးခဲ့ပါသည္။
စာေရးဆရာ အသင္းမွ စတင္ျပဳလုပ္ ေသာပထမဆုံး စာဆိုေတာ္ေန႕ အခမ္းအနားမွာ က်မ အိမ္ေရွ႕ ရိွ ျမက္ခင္း ေပၚ၌ ခင္းက်င္းဖြင့္လွစ္ရာ ပိတ္စ၀ယ္မရေသာေႀကာင့္ ဗမာျဖစ္ ပင္ျဖဴစႀကီးကို အလံခ်ုပ္လ်က္ လက္နက္ ႏွင့္ ကေလာင္တန္ ကိုယ္ဟန္ပန္ခ်ီခ်ယ္ျပီး ေနာက္ခံကားအျဖစ္ခ်ိတ္ဆဲြရပါသည္။ စားစရာ ကလည္း ၀ယ္ခ်င္တိုင္း၀ယ္ မရ၊ ငတ္ျပတ္လွေသာ ဂ်ပန္ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာညီစြာ မုန္႕စိမ္းေပါင္းႀကီး တခုလုံး ကို စားပြဲ အလည္မွာ တင္ျပီးကိတ္မုန္႕ႀကီးအမွတ္ႏွင့္ သုံးေဆာင္ႀကရင္း တေပ်ာ္တပါး မွတ္တမ္း တင္ထား ရပါ ေသးသည္။
ေတးဂီတ ကဗ်ာေရးဆရာႏွင့္ တူရိယာတီးအႏုပညာသည္မ်ား ၀င္ထြက္သြားလာရာ ေနအိမ္ ျဖစ္ေသာ ေႀကာင့္ စႏၵယားႀကီး မ်ား တလုံးျပီးတလုံးလာေရာက္ ေရာင္းခ်သြား၍ အခန္းတခု အတြင္းမွာ စႏၵယားႀကီး သုံးေလး လုံး ျဖစ္လာပါသည္။ ထိုေသာအခါ ေက်ာင္းစာမသင္ရဘဲ အားလပ္ေနေသာ မိတ္ေဆြ တစုတို႕ ၏ သားသၼီး မ်ားမွာ စႏၵယားတီး သင္လိုလာႀကသည္၊
အတီး သင္မည့္ဆရာမ်ားက လည္းအိမ္မွာပင္ ထြက္၀င္ေနသူမ်ားျဖစ္၍ သူတို႕မွာလည္း သင္ျပရေသာအခ ေႀကးေငြ ရေစေတာ့၊ စႏၵယားမ်ားကိုပါ အခမဲ့အသုံးျပဳသင္ႀကား ႀကေစျခင္းျဖင့္ဂီတ၏ တန္ေဆာင္ ကို ထြန္းေျပာင္ ႏိုင္ရန္ကူညီအားေပးခဲ့ပါသည္။ ထိုစႏၵယားသင္ ဂီတ အႏုပညာေက်ာင္း ကို အခမ္းအနား ႏွင့္ ဖြင့္ေပး ရာ တြင္ ကြယ္လြန္သူ ဘုရားဒကာဦးဘိုးစိန္ႀကီး ကိုယ္တိုင္လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ ေပးရွာပါသည္။ ထို ေက်ာင္း မွာ ဂ်ပန္မ်ား ဆုတ္ခြာေျပးေသာအအခ်ိန္ အထိ အသက္၀င္လ်က္ ရိွပါေသးသည္။
ဗမာ႔ေခတ္သတင္းစာ လက္ခံပံုႏွိပ္ေပးျခင္း ဆက္ရန္
.
1 comment:
မုန္႕စိမ္းေပါင္းႀကီး တခုလုံး ကို စားပြဲ အလည္မွာ တင္ျပီးကိတ္မုန္႕ႀကီးအမွတ္ႏွင့္ သုံးေဆာင္ႀကရင္း း)
Post a Comment