Tuesday, February 16, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အပိုင္း (၂၁)

ရည္ရြယ္ခ်က္တူ၍ ဘ၀ခရီးေဖၚျပဳျခင္း

နဂါးနီတိုက္၏ အတြင္းေရးကိစၥမ်ားကို က်မက တိတိက်က် မသိရပါ။ သိရမည့္ ေကာ္မတီမ်ား စာရင္းမွာ ပါ၀င္သူမဟုတ္၊ သာမန္ ရွယ္ယာရွင္တစ္ဦးအျဖစ္ ျပင္ပမွ အားေပးလာခဲ့သူ ျဖစ္ပါ သည္။ သို႔ရာတြင္ လူႀကီးပိုင္က သေဘာကြဲလြဲမႈ ျဖစ္ၾကရျခင္း၊ သူက ေစတနာႏွင့္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သမွ် အခ်ိဳ႕က အေကာင္း မထင္ေၾကာင္း မန္ေနဂ်ာလာတုိင္း ညည္းတြား ေျပာဆို သည္ကိုသာ နားေထာင္မိ ၍ သိရွိရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

က်မစာအုပ္ အငွားရိုက္စဥ္ အေတာအတြင္းမွာ သံုးေရာင္ျခယ္ မ်က္ႏွာဖံုး ရုိက္ႏိုင္ေသာ ပံုႏွိပ္ စက္တစ္လံုးကို ေရာင္းသူရွိ၍ က်မ၏ေငြႏွင့္ ၀ယ္ယူထားခဲ့ရာ နဂါးနီတိုက္မွာ တစ္လလွ်င္ ၅၀က်ပ္ ႏွင့္ အငွား ရုိက္ပါရေစဆို၍ ေခတၱ ငွားထားသည္။ က်မရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ပံုႏွိပ္တိုက္တခုေထာင္မိ၍ သိရွိရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထိုအေတာအတြင္း အလုပ္ကိစၥ အပိုေတြမ်ားေနသည္တေႀကာင္း၊ ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္ တိုက္ရွင္ႏွင့္ ယခင္က လူေဟာင္းမ်ား အႀကည့္ႀကပ္ပဲ လူသစ္မ်ားႏွင့္ ႀကည့္ႀကပ္မႈလႊဲထားရာ လူသစ္မ်ားမွာ ဆက္ဆံမႈ မေျပျပစ္ သည္ကလည္း တေႀကာင္းေႀကာင့္၊ လစဥ္ေပးေနက် စာမူမ်ားမေပးျဖစ္ပဲ ရိွခဲ့ရိွ ခဲ့သည္။ သို႕ေႀကာင့္ ကိုယ္ပိုက္ပုံႏွိပ္တိုက္တခုဖြင့္၍ ၀တၳဳရွည္မ်ား ေရးသားထုတ္ေ၀ရန္ သႏၷိ႒ာန္ခ် လိုက္ပါသည္။

သခင္ႏု အမႈးရွိေသာ နဂါးနီစာအုပ္တိုက္မွ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သူ အမႈေဆာင္လူႀကီးမ်ားမွာ လက္ရိွမန္ေန ဂ်ာအေပၚ မေက်မနပ္ျဖစ္ႀကရာမွ ရက္မ်ားမႀကာမွီ အလုပ္မွ ႏႈတ္ထြက္လိုက္ရသည္။ ၎အခ်ိန္ တြင္ က်မအိမ္သို႕ အလာအေရာက္မ်ားျပီး လူခ်င္းနီးနီးကပ္ကပ္ ေတြ႕ရဖန္မ်ားေသာေႀကာင့္ တေႀကာင္း၊ စာေပ ေလာကႏွင့္ ျပြမ္းတီးႀကသူ စာေပလုပ္ငန္းႏွင့္ စိတ္တူအလုပ္တူ ျဖစ္ႀကသည္ တေႀကာင္၊ စာေပႏွင့္ စပ္ဆိုင္ရာ စီးပြားေရးသေဘာ ကိုက္ညီျခင္းေႀကာင့္ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ဘ၀ခရီးေဖၚ အျဖစ္သို႕ ေရာက္ခဲ့ႀက ရေတာ့သည္။

က်မ အသက္အရြယ္ သုံးဆယ္ေက်ာ္တြင္ အိမ္ေထာင္ေရးကို စိတ္မ၀င္စား၀ံ့ပဲ ေနလာသူျဖစ္သည္။ အဆင္ မေျပဘ၀တူက စိတ္ပင္ပန္း ဆင္းရဲမႈသာ တာ၀န္ပို ခဲ့ရဘူးေသာေႀကာင့္ တကိုယ္ေရတကာယ လြတ္လပ္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနလာခဲ့သည္မွာ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ လာသျဖင့္ သည္နည္းႏွင့္ ေနရသည္မွာ အခ်မ္းသာဆုံးဟု သုံးသပ္ ဆင္ျခင္ မိသူျဖစ္ပါသည္။

သို႕ရာတြင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အေႀကာင္းေႀကာင္း မ်ားေႀကာင့္ ၎၊ တဖက္ကလည္း သူ၏ ဘ၀ခရီး ၌ မေျပျပစ္မႈ၊ မညီမွ်မႈ စသည္မ်ားကို၎၊ အလုပ္ကိစၥက အဆင္မေျပျဖစ္လာရျခင္း မ်ားကို၎၊ ေသာင္းေျပာင္း ေရာရာေႏွာ၍ စိတ္သေဘာ၀ါသနာတူလ်က္ တဦးေပၚတဦး သက္ညွာစိတ္ျဖစ္ေပၚ ကာ ဘ၀ ခရီး ေဖၚ အျဖစ္ေရာက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပုထုဇဥ္သားတို႕၏ ဓမၼတာ ကာမဂုဏ္မႈ တခု ကုိ မူတည္၍ ျဖစ္လာေသာ အိမ္ေထာင္ေရး မဟုတ္၊ အလုပ္တူ ဘ၀တူခ်င္း လက္တြဲ၍ ဘ၀ခရီးကုိ သြားၾကရန္သာ ခုိင္မာေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ေပါင္းဘက္ မိၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

မ်ားမၾကာမွီ ရန္ကုန္အေရွ႕ပုိင္း ၄၇-လမ္းတြင္ ပုံႏွိပ္တိုက္ဖြင့္ရန္ အိမ္တခုငွါး၍ အေပၚထပ္မွာ လူေနၿပီး ေအာက္ထပ္တြင္ ပုံႏွိပ္အလုပ္တိုက္ႏွင့္ အလုပ္ခန္းထားရန္ အစီအစဥ္ျပဳ ကာ ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့ၾကပါသည္။ ခဲစာလုံး စာစီခြက္မ်ားႏွင့္ စာပုံႏွိပ္စက္ဆုိင္ရာ အသုံးအေဆာင္ မ်ားကုိ က်မ စုေဆာင္း သုိမွီးထားလာေသာ စာမူေရးခ ဇာတ္ညႊန္းေရးခ ေခၽြးနည္းစာတို႕ႏွင့္ အလုပ္ ခန္းထားရန္ အစီအစဥ္ျပဳကာ ေျပာင္းေရႊ႕ လာခဲ့ၾကပါသည္။ ခဲစာလုံး စာစီခြက္မ်ားႏွင့္ စာပုံႏွိပ္စက္ ဆုိင္ရာ အသုံးအေဆာင္မ်ားကုိ က်မ စုေဆာင္း သုိမွီးထားလာေသာ စာမူေရးခ ဇာတ္ညႊန္းေရးခ ေခၽြးနည္းစာတို႕ႏွင့္ ၀ယ္ယူမ တည္ခဲ့သည္။ စာအုပ္ မ်က္ႏွာဖုံးရုိက္ရန္၀ယ္ထားေသာ နဂါးနီ ပုံႏွိပ္ တိုက္မွာ ငွါးထားသည့္ကာလာရုိက္ စက္ကေလး ကုိလည္း ျပန္ယူလာသည္။

တိုင္းျပည္ျပဳပုံႏွိပ္တိုက္

ပုံႏွိပ္တိုက္ မတည္ ရ၍ ၄င္းရွယ္ယာမ်ားကုိ အလုပ္ထြက္စဥ္က အစားထုိး၍ ေပးဆပ္လိုုိက္ ရၿပီဟု ေျပာေသာေၾကာင့္ သူ၏ ၾကပ္တည္းမႈ အေျခအေနအရ ငဲ့ညွာလုိက္ရပါေတာ့သည္။ ပုံႏွိပ္ တိုက္တခုု အတြက္ ၀ယ္ယူေသာ ပစၥည္းမ်ားျပည့္စုံေသာအခါ စာစီ-စာရုိက္-ဖုိမင္-စာေရး တိုက္ေစ စသျဖင့္ အလုပ္လုပ္မည့္ လူမ်ားမွာလည္း နဂါးနီတိုက္မွ ဆရာအေျပာင္းအလႊဲတြင္ ခင္မင္ရာအလုပ္ သမားအခ်ိဳ႕ပါ က်မ ပုံႏွိပ္တိုက္သုိ႕ကူးေျပာင္းေရာက္လာၾကျခင္းေၾကာင့္ အျပင္အပက အလုပ္ သမားမ်ားကုိ ထပ္မံ မရွာေဖြ ရေတာ့ပါ။

စာပုံႏွိပ္တိုက္၏ အမည္မွာ (တိုင္းျပည္ျပဳပုံႏွိပ္တိုက္) ေပးကာပုံႏွိပ္တိုက္ ဥပေဒအရ ရုံးတြင္ မွတ္ပုံတင္ ရာ၌လည္း ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးပုိင္ျဖစ္သည္၊ ပုံႏွိပ္တိုက္ႏွင့္တြဲ၍ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး စာအုပ္ တိုက္မွ စာအုပ္မ်ား ထုတ္ေ၀မည့္ အေၾကာင္းပုံႏွိပ္လုပ္ငန္းပါ အပ္ႏွံဆက္သြယ္ၾကရန္ျမန္မာ့အလင္း သူရိယစေသာ သတင္းစာ မ်ားတြင္ ေၾကျငာလုိက္ပါသည္။ ပုံႏွိပ္တိုက္ဖြင့္လုိက္ၿပီ ဆုိသည့္အခ်ိန္ ကစၿပီး၊ က်မကလည္း ကေလာင္ကုိ ေကာက္ကုိင္ ရေတာ့သည္။ ေရွ႕မ်က္ႏွာစာအခန္းတြင္ အလုပ္ စာပြဲမ်ားထားသည္။ က်မကစာပြဲတလုံး၊ ဖိုမင္ ေမာင္သန္းက စာပြဲတလုံး၊ စာေရးညႊန္႔ေမာင္ေခၚ ေမာင္ပါက စာပြဲတလံုး၊ ေမာင္ဘိုနီေခၚသူငယ္ကေလးက ပါဆယ္ပို႔၊ တိုက္ေစ စသျဖင့္ အေထြေထြ လုပ္ရသူ ျဖစ္သည္။

က်မမွာ ၀တၳဳရွည္မ်ားအတြက္ စာမူကို စာစီသမားမ်ား လက္သို႔ တရြက္ေရးၿပီး ရင္း တရြက္ခ်ေပးရင္းျဖင့္ ေရးသူက ေရးေပး၍ စာစီသူက စီၾကကာ တေန႔တာအလုပ္ကို ေ၀ငွ လုပ္ၾကသည္။ စာမူေကာ္ပီကို စာစီသူ ေတြ မၿပီးမွီ ေရးသူက အေျပးၿပိဳင္သလို အႏိုင္ရေအာင္ ေရးႏိုင္မွသာ က်န္ေသာ တာ၀န္မ်ားကို ၾကည့္ရႈဘို႔ အခ်ိန္ပို ရရွိပါသည္။ က်န္တာ၀န္ဆိုသည္မွာ ေန႔စဥ္ လယ္ဂ်ာႏွင့္ သြင္းထားေသာ ေငြထြက္ ေငြ၀င္ စာရင္းမ်ား၊ နယ္ကိုယ္စားလည္ ၿမိဳ႕ကိုယ္စား လည္တို႔၏ အဆက္အသြယ္ စာရင္းမ်ားကို တေန႔စာ တေန႔စာ ၿပီးျပတ္ေအာင္ စစ္ေဆးရပါသည္။

ထိုအခ်ိန္က နာမည္ရၿပီး စာေရးဆရာတို႔၏ လံုးခ်င္း၀တၳဳမ်ားမွာ ရွစ္ပဲမွ်သာ တန္ဘိုးထားရပါသည္။ ထုိရွစ္ပဲမွာ ယခုသံုးေလးက်ပ္ႏွင့္ညီမွ်ေသာ ေငြတန္ဘိုး ရွိလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။ လံုးခ်င္း၀တၳဳ ရွစ္ပဲတန္မ်ား အလြန္ ေရာင္း၍ တြင္က်ယ္ပါသည္။ ထုတ္ေ၀မည့္ ေန႔ရက္ေၾကာ္ျငာပါလာလွ်င္ ရန္ကုန္ ကိုယ္စားလည္ မ်ားသည္ ေငြ႔စကၠဴေတြ ကိုင္ကာ ထုိင္ေစာင့္ၾကပါသည္။ တခါတခါ စာအုပ္ ခ်ဳပ္ရာ ဌာနမွ လံခ်ား ေတြႏွင့္တင္ ယူလာေသာ စာအုပ္အစီးမ်ားကို သူ႔ထက္ငါအလုအယက္ျဖစ္ ေနက်ေသာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ လံခ်ား တစီး မေရာက္လာမွီ အဆင္ေျပေအာင္ မ်ွမ်ွတတ ေ၀ေပး ေနရပါသည္။

က်မမွာ စာေရးရသည္က တဘက္၊ မ်က္ေမွာက္၌ ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ အေထြေထြအလုပ္ကိစၥမ်ား ကို အဆင္ ေျပေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးရသည္ကတဘက္၊ တာ၀န္ေတြ သြက္သြက္လ်က္ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ၀ါသနာ ပါရာ လုပ္ငန္းထဲ၌ တြင္က်ယ္မွဳရသျဖင့္ ပင္ပန္းသည္မထင္ဘဲ စိတ္ထဲမွာေၾကနပ္ ျခင္းရွိပါသည္။ က်မ စာအုပ္တိုက္ မွ ပဌမဦး ဆံုးစထြက္ေသာ ' ဂုဏ္ျမင့္သူ' ေခၚ၀တၱဳမွာ ၃-ၾကိမ္တိုင္ ျပန္လည္ ရိုက္နိွပ္ ေပးရသည္ အထိ စာၾကည့္ပရိသတ္က စြဲလန္းၾကပါသည္။

ဆက္တိုက္ ထုတ္ခဲ႔ ရေသာ လံုးခ်င္းဝတၳဳမ်ား ဆက္ရန္
.

1 comment:

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

အမေရႊစင္ေရ အခုေရာက္သေလာက္အထိ ဖတ္ျပီးျပီ။
အပင္ပန္းခံျပီးတင္ေပးတာေက်းဇူးပါေနာ္