ေနရွင္နယ္ဂ်ာနယ္၏ အယ္ဒီတာ
ထုိ႕ေႀကာင့္ ႏိုင္ငံေရးအခန္း က႑မ်ားမ်ားပါ၀င္ေစမည့္ ဂ်ာနယ္တေစာင္ကို ထပ္မံထုတ္ေ၀ပါ၀င္ ေစမည့္ ဂ်ာနယ္တေစာင္းကို ထပ္မံထုတ္ေ၀ရန္ျဖစ္ပါသည္။ ၎ဂ်ာနယ္မွာ က်မႏွင့္ပုံႏိုပ္တိုက္ရွင္ တို႕ႏွစ္ဦး ေပါင္းစပ္ ၍ ထုတ္ေ၀ဖို႕စီစဥ္ျပီး ဂ်ာနယ္၏အမည္ကို "ေနရွင္နယ္" ဂ်ာနယ္ဟူ၍ေရြးခ်ယ္ လိုက္သည္။ ပုံႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ခြင့္ ကိုလည္းအေရးပိုင္ရုံးတြင္ ေလွ်ာက္လႊာတင္လိုက္ပါသည္။ ထုိေလွ်ာက္လႊာမွာ တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ အျဖစ္ကက်မ အမည္ႏွင့္ျဖစ္ျပီး ပုံႏိုပ္မည့္ တိုက္ရွင္က ပုံႏွိပ္ခြင့္ပါ အတူတြဲ၍ယူရန္ စာတင္သြင္း လိုက္ႀက ပါသည္။
က်မတို႕၀တၳဳ,မဂၢဇင္းမ်ားကို ရုိက္ႏွိပ္ေပးေသာ ပုံႏိုပ္တုိက္၏ အမည္မွာဆိုင္းတန္းရပ္ရွိ ၀ဇီရာမ႑လ ပုံႏွိပ္တုိက္ ျဖစ္ပါသည္။ ပုံႏွိပ္တိုက္ပိုင္ရွင္ ေဒၚေဒၚရြက္တို႕က ထုတ္ေ၀ေသာ ဟုမၼရူး သတင္းစာ ၏ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ မွာ ေက်ာက္ေျမာင္း အတြင္း၀န္မင္း၏ သား ဦးခင္ေမာင္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ က်မေရး ေပးေနေသာ "ဟုမၼရႈးလမ္းညႊန္" အခန္းကို တိုက္ရွင္ႏွင့္ အယ္ဒီတာ မွ တပါး မည္သူ ေရးသည္ဟု အသိ မေပးဘဲ လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ႏိုင္ငံေရးလႈ႕ံေဆာ္မႈ အေရးအသားမ်ားေႀကာင့္ ထိုစဥ္က ေခတ္စား ေနေသာ ပုဒ္မ ၁၂၄(က)ႏွင့္ မႀကာခဏ,ပြတ္ခါ, သီခါ ရိွသည္ဟု အစိုးရပိုင္းမွ ဂရုစိုက္ ေစာင့္ႀကည့္ ျခင္း ခံေနရသည္။ မည္သူဟု လည္း စုံစမ္း ေနႀကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ေက်ာက္ေျမာင္း ဦးခင္ေမာင္ႀကီး သာလွ်င္ ျဖစ္ရမည္ဟု စြပ္စြဲႀကသည္ဟုဆိုသည္။
ဟုမၼရူး သတင္းစာႏွင့္ ပုံႏိုပ္တိုက္ရွင္ ေဒၚေဒၚရြက္၏ ခင္ပြန္းသည္ ဦးစံျမမွာ ထုိအခါက အေရးပိုင္ရုံး စာေရးႀကီး ျဖစ္၍ ရုံးျပင္ကႏၷားကအတြင္း က်ေသာသတင္းမ်ားကို ႀကားသိရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါ အစီအစဥ္မ်ားအတိုင္း "ေနရွင္နယ္ ဂ်ာနယ္"အမည္ႏွင့္ အေရးပိုင္ရုံး တြင္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေ၀ ခြင့္ႏွင့္ ေရစစၥႀတီ အမွတ္ ယူေသာအခါ က်မအမည္ အယ္ဒီတာႏွင့္ ပတ္ဗလစ္ရွာ ေခၚ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေ၀သူ အျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ လက္မွတ္ထိုးရန္ အေရးပိုင္ရုံး သို႕ပုံႏွိပ္တိုက္ရွင္မ်ားႏွင့္ က်မကိုယ္တိုင္ လိုက္သြားရပါသည္။ လက္မွတ္ထိုး အမိန္႕ရျပီးမွ မ်က္ႏွာျဖဴ လူမ်ိဳးအေရးပိုင္က က်မကိုႀကည့္ျပီး ခင္ဗ်ားအသက္လဲငယ္တယ္၊ မိန္းခေလးလဲ ျဖစ္တယ္၊ အ့ံႀသစရာပဲ-ဟုေျပာလိုက္ေသးသည္။ ၎အေရးပိုင္မွာ မစၥတာဂရန္႕ျဖစ္၍ေနာက္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ျဖစ္ခါနီး အခ်ိန္အထိ ရန္ကုန္ျမိဳ႕အတြင္း၀န္ မ်ားရုံး ထိုအခါက (စကၠရီေတရီယက္ ေခၚသည္) ၌ ရာထူးဌာန မင္းႀကီးအျဖစ္ အမႈထမ္း သြားသူ ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိေခတ္က မႏၱေလးျမိဳ႕အတြက္ အေရးပိုင္ႏွင့္ ရာဇ၀တ္၀န္ႀကီးမ်ားကို မ်က္ႏွာျဖဴဘိလပ္သား အစစ္မ်ားသာ ခန္႕ထား၍ ျမန္မာထည္းကဆိုလွ်င္ ထိုေခတ္က ဒီ၀ုိင္ိိိအက္စ္ပီဟု အတိုေကာက္ ေခၚေလ့ရိွေသာ ရာဇ၀တ္ ၀န္ေထာက္ ကေလးႏွင့္ တရာမ႒ာနကဆိုလွ်င္လည္း နယ္ပိုင္ ၀န္ေထာက္ ရာထူးရိွ သူမ်ားသာ ထားေလ့ ရိွပါေသးသည္။ ဒါေတာင္မွ တခါတခါ ျမန္မာေနရာကုိ အဂၤလိပ္ကျပား မ်ားအား အစားထုိး၍ ထားတတ္ ပါေသးသည္။ ဒါမွလဲ ျမန္မာမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကုိ မႏုိင္မနင္းေသး သျဖင့္ ကုိယ္ပုိင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေခၚေသာ ဟုမၼရူးကုိ ရုတ္တရက္ လႊတ္မေပးပဲ ဒုိင္အာခီ ေခၚ ပူးတြဲအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးႏွင့္ အစပ်ဳိးယူရန္သာ သင့္သည္ဟု အဓိပၸာယ္ ေပၚလြင္လာေစမည္႕ အလွည္႕ကေလးမ်ား ျဖစ္သည္။
ယင္းသုိ႕ေနရွင္နယ္ဂ်ာနယ္ ထုတ္ေ၀ရန္ စီစဥ္ေနခ်ိန္ ေၾကာ္ျငာမ်ားထည္႕၍ နယ္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ လ်က္ ရွိေနဆဲမွာပင္ ထုိအခ်ိန္က ႏုိင္ငံေရးကုိစတင္လႈံ႕ေဆာ္ေပးရာ၌ ထိပ္တန္းမွပါ၀င္လ်က္ရွိေသာ ဦးဥတၱမ ကုိယ္ေတာ္ၾကီး သည္ မႏၱေလးျမိဳ႕သုိ႕ ၾကြလာမည္ ရွိရာ မႏၱေလးျမိဳ႕က နုိင္ငံေရး ဂ်ီစီဘီအမ္ အဖြဲ႕ ကုိယ္စားလွယ္ မ်ား ဟုမၼရူးစ္ ေခၚေသာ အဖြဲ႕ႏွင့္တကြ ကုမၼာရီအသင္းသူမ်ား၊ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ ခ်ဳပ္ေရး လုိ္လားေသာ ႏုိင္ငံေရး စိတ္အားထက္သန္သူ ရဟန္း၊ ရွင္လူ မ်ားက ေသာင္းေသာင္း ဖ်ဖ် ၾကိဳဆုိမည္ ျဖစ္သည္။ ၾကိဳျပီး လွည္႕လည္ ေဆာင္က်ဥ္း လာမည္႕ ခရီး တစ္ေလွ်ာက္ မွာလည္း ႏုိင္ငံေရး ေၾကြးေၾကာ္သံ မ်ားႏွင့္ လႈံ႕ေဆာ္ ၾကမည္ဟု အစီအစဥ္ ျပဳထားၾကပါသည္။ ေရွ႕မွ ဦးေဆာင္ ခ်ီတက္မည္႕ သူမ်ုားမွာလည္း စိတ္ဓာတ္ တက္ၾကြ ေနေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီး မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ဦးဥတၱမ ကုိယ္ေတာ္ လွည္႕လာေသာေန႕တြင္ မ်က္ႏွာျဖဴ အရာရွိမ်ားသည္ လက္ေအာက္ခံ ပုလိပ္ အရာရွိ မ်ားအား ဦးဥတၱမ ကုိယ္ေတာ္ လွည္႕လည္လာမည္႕ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္၌ အေစာင့့္ခ် ထားျခင္း၊ မူလ အစီအစဥ္ ျပဳထားေသာ လမ္းတေလွ်ာက္ မွ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ မသြားရဟု တားဆီးျခင္း ေၾကာင့္ အလြန္ စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေနေသာ လူထုလူအုပ္ မွာ စိတ္ဆုိးလာသည္ မခံခ်င္စရာ ေၾကြးေၾကာ္သံ မ်ားလည္း ပုိကဲလာသည္။ ႏုိင္ငံေရး လူထုသာမက ႏုိင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္ ထက္သန္ ေနေသာ ရဟန္းေတာ္ မ်ား ကလည္း ေရွ႕ဆုံးမွ ဦးေဆာင္လွည္႕လည္လာၾကရသူမ်ားျဖစ္၍ ပုိျပီး မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ၾကသည္။
လမ္းမေပၚမွ လွည္႕လည္လာၾကေသာ လူအုပ္သည္ လမ္းေဘး လမ္းထိပ္မ်ားမွ ေစာင့္ၾကည္႕ ေနေသာ ပုလိပ္ အရာရွိ မ်ားကုိ ျမင္ၾကတုိင္း အသံပုိ၍ က်ယ္လာၾကသည္။ ယင္းသုိ႕ လွည္႕လာရင္း ေက်ာက္ေသြးတန္း လူအစည္ကားဆုံး ရက္ကြက္သုိ႕ေရာက္ေသာအခါ ေရွ႕မွ ပိတ္ဆုိ႕ တားဆီးထား ေသာ လမ္း တစ္ေနရာသုိ႕ ေရာက္လာသည္။ ေရွ႕ဆုံးမွ ခ်ီတက္ေသာ ရဟန္းေတာ္ မ်ား အမ်ားဆုံးျမိဳ႕ ျဖစ္၍ အင္အားမွာ အလြန္ ၾကီးမား လွပါသည္။ ေနာက္မွ လုိက္ပါလာေသာ လူအုပ္ၾကီး ကလည္း တညီ တညာတည္း ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား တစ္ခါ ခ်ီတက္ လာသည္။
ဤတြင္ေရွ႕တန္းက ခ်ီတက္ေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ အေစာင့့္အတား ပုလိပ္အရာရွိမ်ား ရုန္းရင္း ဆန္ခတ္ ရုိက္ပြဲၾကီး ျဖစ္သြားသည္။ ေက်ာက္ေသြးတန္း ရပ္ကြက္ တခုလုံး ရုိက္ၾက ႏွက္ၾက ေျပးလႊားၾကႏွင့္ စစ္ပြဲကေလး ပမာ အထိတ္တလန္႕ ျဖစ္သြားၾကေတာ့သည္။ သည္တုိက္ပြဲ၌ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား ႏွင္႔ လွည္႕လည္လာေသာ ႏုိင္ငံေရး အဖြဲ႕၀င္မ်ား ဘာမွျဖစ္သည္ဟု မၾကားရေသာ္ လည္း ပုလိပ္အရာရွိ အခ်ိဳ႕ ထိခုိက္ဒဏ္ရာ ရျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ ေသဆုံးျခင္း ျဖစ္ၾကရသည္။
အေရးပုိင္ မစၥတာဂရန္႕သည္ ဤအခ်ိန္မွစ၍ မႏၱေလးျမိဳ႕ကုိ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း အုပ္ခ်ဳပ္သည္။ ပုဒ္မ၁၄၄ ေန၀င္မီးျငိမ္း အမိန္႕ဆုိဒါေတြႏွုင့္လည္း တားဆီးေခ်ာက္လွန္႕လုိက္သည္။ သုိ႕ျဖစ္၍ ေနာက္ေနမ်ား ဘာျဖစ္ဦးမည္ မသိဟု တျမိဳ႕လုံး ေခ်ာက္ခ်ားလ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။ ႏုိင္ငံေရး၏ ပထမ အစခ်ီေသာ တုိက္ပြဲ ျဖစ္၍ျမန္မာ အမ်ိဳးသား ေသြးတူသားတူ မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း အစုိးရ အမႈထမ္းပုလိပ္ အရာရွိမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးသမား တုိ႕မွာ ရန္သူပမာ တေစာင္းေစးႏွင့္ မ်က္ေခ်းကဲ့သုိ႕ ျဖစ္လာ ၾကသည္။
စုံေထာက္ အဖြဲ႕ကလည္း လိုက္ႏုိင္သမွ် လိုက္၍္ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ကိစၥမွ ေခါင္းေဆာင္မႈ ျပဳသူတို႔အား အပူတျပင္း စံုစမ္းဘမ္းဆီးၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရး အေငြ႕အသက္ရွိေသာ ပံုႏိွပ္တိုက္မ်ားကိုလည္း အဆက္ အသြယ္ ဘယ္သူနဲ႕ ရွိ,မရွိ လိုက္၍ စံုစမ္းၾကသည္။ သို႔ေၾကာင့္ တၿမိဳ႕လံုး ၿငိမ္၀ပ္ေနၾကရေသာ အခ်ိန္ပိုင္း ကေလး ျဖစ္ေန ပါသည္။ ဤအခ်ိန္အခါမွာ က်မတို႔ စီစဥ္မႈျပဳေနၾကေသာ ေနရွင္နယ္ဂ်ာနယ္ ကိုလည္း အခို္က္ အတန္႔ အားျဖင့္ ဆိုင္းငန္႕ ေနၾကရပါသည္။
ေနရွင္နယ္ ဂ်ာနယ္ကိုသာ မဟုတ္ေသး၊ ထုတ္ေ၀လက္စ ရွိေသာ ၾကည္ေတာ္ဆက္ ၀တၳဳ မဂၢဇင္းကိုပင္ ေနာက္တပါတ္ အတြက္ ရိုက္ႏွိပ္မည့္ စာမူမ်ား မေပးေတာ့ဘဲ ေခတၱ ရပ္စဲထားရသည္။ ၿမိဳ႕ရြာ ေခ်ာက္ခ်ား၍ အေရာင္းအ၀ယ္ မ်ားလည္း အေျခပ်က္ အေနပ်က္ ျဖစ္သြားသည္။ ပြဲလမ္းသဘင္ ေပ်ာ္ရႊင္ ဘြယ္ရာ မ်ားလည္း ေခတၱခဏ တန္႔နား သြားၾကသည္။ ခါတိုင္း ဆိုလွ်င္ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ဘယ္ေနရာ သြားသြား ဇာတ္, အၿငိမ့္, ရုပ္ေသးမ်ား တခ်ိမ့္ခ်ိမ့္ ေတြ႕ရေသာ ၿမိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားပြဲ, ဆြမ္းေတာ္ႀကီးပြဲ မ်ား ေပါမ်ား သေလာက္ ဘုရားပြဲ, ဆြမ္းေတာ္ႀကီး ကပ္ပြဲမွန္လွ်င္ ဇာတ္၊ အၿငိမ့္၊ ရုပ္ေသး မ်ား ပါရသည္။ မဂၤလာေဆာင္ ဆိုလွ်င္လည္း အၿငိမ့္ ပါရသည္။ ရွင္ျပဳ နားထြင္း အလွဴဆိုလွ်င္ အၿငိမ့္ သာမက ဆိုင္းေရာ၊ ဇာတ္ေရာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ထည့္ၾကသည္။ ယုတ္စြအဆံုး ဇာတ္၊ အၿငိမ့္ မ်ားသည္ ေသတၱာဖြင့္ ဆိုၿပီး အလကားပင္ ကျပေလ့ရွိၾကသည္။ ထိုမွ် စည္ကား ဆူညံ ဆိုင္းသံ ဗံုသံ မစဲေသာ သဘင္ပညာသည္ ေပါလွသည့္ ၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာ မႏၱေလး၏ ညအခ်ိန္မ်ားမွာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေအာင္ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္လ်က္ ရွိပါသည္။
ယင္းသို႔ေသာ အေျခအေန အရပ္ရပ္တို႔ေၾကာင့္ ေခတၱ ရပ္နားလိုက္ရေသာ က်မ၏ အလုပ္မ်ားကို ျပန္ကိုင္ရ ႏိုးႏိုး ေစာင့္ေမွ်ာ္ခဲ့ရာ ေန႔ရက္ အခ်ိန္ေတြ ကုန္၍သာလာသည္၊ ဂ်ာနယ္ ထုတ္မည့္ သူကလည္း စိတ္ပ်က္ သြားၿပီး က်မ၏ ၀တၳဳမဂၢဇင္း အတြက္လည္း ေငြဆက္၍ လိုက္ႏိုင္ေစကာမူ ဆက္လက္ထုတ္ေ၀သြားရန္ ခန္႔မွန္းခ်က္ က တြက္သား မကိုက္ေသးသျဖင့္ အခ်ိန္ကာလကို ေမွ်ာ္ေငးေစာင့္စားရင္းမွ လံုး၀ ရပ္ဆိုင္း လိုက္ရေသာ အျဖစ္သို႔ ေရာက္သြား ခဲ့ပါေတာ့သည္။
အလုပ္မရွိလွ်င္ မေနတတ္သူ
စာေရးရန္ အလုပ္ရပ္နားထားရေသာအခါ မေနတတ္၊ မထိုင္တတ္ ျဖစ္သြားပါသည္၊ အခ်ိန္ပို ေတြ မ်ားေနေသာေၾကာင့္ ဇာထိုးပန္းခ်ဳပ္စေသာ လက္မႈပညာ အလုပ္တို႔ကို ျပန္လုပ္ပါသည္၊ မိမိလက္ျဖစ္ ဇာပန္း စသည့္တို႔ကို အိမ္သံုး အတြက္ လွလွပပ ပံုအသစ္အဆန္း ထြင္သံုးရာမွ ထိုအသစ္အဆန္းတို႔ကို မ်ားမ်ားႀကီး ထိုးခ်ဳပ္ ျပဳလုပ္ၿပီး ကုန္တိုက္ ေတြမွာ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အပ္၍ ေရာင္းခ်ေစပါသည္၊ သို႔အတြက္ ကုန္ဆိုင္ စတိုးဆိုင္ မ်ားတြင္ က်မလက္ရာ ျဖစ္ေသာ ေရခဲခ်ည္ေစာင္၊ တက္တင္းဇာမ်ား၊ ပုတီးေစ့ လက္ေပြ႕အိတ္၊ ပိုးပြင့္ထိုး ႏွင့္ ဆီေဆး၊ ေရေဆး ပန္းေရးလံုခ်ီေတြၽမွာ ေရာင္းခန္းအလွျပ မွန္ဘီရိုမ်ား၌ အၿမဲမျပတ္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္၊ မစြန္႕ႏိုင္ေသာ ၀တၳဳ ေရးလိုသည့္ စိတ္ကလည္း ရိွသျဖင့္၊ လက္က ဇာထိုးရင္ ေတြးမိသမွ် အခ်က္အလက္ အကြက္အခန္းမ်ား ရလွ်င္ လုပ္လက္စအလုပ္ကို ရပ္ခါ စာရြက္ႏွင့္အပ္၍ ေရးမိ ပါသည္။
သို႕ႏွင့္ ေရးျပီးေသာ ၀တၳဳမ်ားရိွလာေသာအခါ ဆုေပး၍အေျမဲေခၚထားေသာ သူရိယမဂၢဇင္းကိုဘဲ ထပ္ပို႕မိပါ သည္၊ ဒဂုန္မဂၢဇင္းကလည္း ဒုတိယအႀကိမ္ တိုးခ်ဲ႕စီစဥ္သည့္ အေနႏွင့္၀တၳဳျပိဳင္ ပြဲ ျပန္ လုပ္သျဖင့္ က်မ၏၀တၳဳတခုကို ထပ္ပို႕လိုက္ပါသည္၊ သည္အခ်ိန္တုန္းက အျပင္အကမွ မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀သူတို႕ႏွင့္ က်မသည္တေယာကႏွင့္မွ အသိမိတ္ေဆြမရိွခဲ့ပါ၊ မိတ္ေဆြျဖစ္ မ်က္ႏွာသိျဖစ္၍ မ်က္ႏွာလိုက္ျပီး ထည့္ေပးခဲ့ေသာ၀တၳဳမ်ိဳးႏွင့္ တခါမွမႀကဳံရဘူးဘဲ ျပိဳင္ပြဲ တို႕မွာသာပါ၀င္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ျပိဳင္ပြဲသို႕မဟုတ္ ဆုေပးမည္ဟု ဖိတ္ေခၚျခင္း မရိွေသာ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာလည္း အေႀကာင္းမဲ့ စာမႈကို ေရးပို႕ရန္ အလြန္ ရွက္စႏိုးျဖစ္မိသည္၊ ၎ဇြဲ၎ မာနကေလးမွာ ထိုအခါက စြဲကပ္ အျမစ္တြယ္ ေနေသာေႀကာင့္ စာမူ ကိုယူပါ, သုံးပါဟု ရန္ကုန္ျမိဳ႕ႏွင့္ မႏၱေလးျမိဳ႕ရိွ ဘယ္ထုတ္ေ၀သူ မ်ားထံသို႕မွ မပို႕ခဲ့ဘူးပါ၊ ဒဂုန္မဂၢဇင္း ဒုတိယ အႀကိမ္ ဆုေပးပြဲမွာလည္း က်မပို႕လိုက္ေသာ ေရႊေဒါင္းညိဳေခၚ ၀တၳဳမွာ ပ႒မ ရရိွပါသည္၊ ၎မွာ ျမန္မာအေဆြကုမၸဏီ မွ ရိုက္ကူးေသာ မႈိင္းေ၀ေ၀ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား ၏ တနည္းတဖုံ ေႀကာ္ျငာျခင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ စပ္ဆိုင္ေသာ ၀တၳဳျပိဳင္ပြဲသာ ျဖစ္ပါသည္။
ေရႊေဒါင္းညိဳ ၀တၳဳပါရိွျပီးသည့္ ေနာက္ျပိဳင္ပြဲ မရိွျပန္၍ ၀တၳဳမျပိဳင္ဘဲ ရိွခဲ့ရာ ဒဂုန္မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္က က်မထံမွ ၀တၳဳမ်ား မျပတ္ေပးပို႕ရန္ စာေရာက္လာပါသည္၊ ဤအခါမ်ိဳး တြင္လစဥ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ၀တၳဳေပါင္း ၁၀-ပုဒ္နီးပါး ပါ၀င္ရိုက္ႏွိပ္ျပီးသည္အထိ ေရးပို႕ပါသည္၊ သို႕ေသာ္ထို၀တၳဳမ်ားမွာ ဆုေပး၀တၳဳ တို႕ကဲ့သို႕ ေငြမရသျဖင့္ ေငြေတာင္းစာ ေရးရမွာလည္းရွက္ေသာေႀကာင့္ ေနာက္ထပ္ ၀တၳဳေရး မပို႕ဘဲ ခဏရပ္ ဆိုင္း ထားပါသည္။
သို႕ရာတြင္ ဒဂုန္မဂၢဇင္းကို လယ္တီပ႑ိတ ဆရာဦးေမာင္ႀကီးဦးစီး၍ ထပ္မံခ်ဲ႕ထြင္ လုပ္ကိုင္လာေသာ အခါက်မထံသို႕ ၀တၳဳပို႕ပါရန္ စာေရးျပန္ပါသည္၊ ထိုအခ်ိန္က ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွာ ေမာင္သစၥာ, ပီမိုးနင္း, ေရႊဥေဒါင္း, ဓူ၀ံ, ဦးဥာဏ, ဦးေဇယ်ႏွင့္ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးတို႕မွာ ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွ ခြဲထြက္၍ ကိုယ္ပိုင္ ဂ်ာနယ္ ထုတ္ႀကသည္၊ ေလးတရာဟု အမည္ေပးသည္ ထင္ပါသည္၊ ေကာင္းစြာမမွတ္မိပါ၊ က်မ၏ ၀တၳဳမ်ား ျပတ္ေန ၍ေပးပို႕ရန္ စာမေရာက္မွီက စိတ္ကူးရ၍ေရးထားေသာ ၀တၳဳႏွစ္ပုဒ္ခန္႕ႏွင့္ ျမင္းကင္းစက္ ထိုးပြဲေတာ္ အေႀကာင္းမ်ား ျမင္းစီးေရး ၃၇-ခ်င္းရုပ္ပုံႏွင့္ သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း စုေဆာင္းရရိွ ထား၍ ဗဟုသူတအလို႕ငွါ ေခတ္လူတို႕ နားလည္ႏိုင္ေသာ အသုံး အႏႈန္းမ်ား ျဖည့္စြက္ေရး သား စီစဥ္ထားပါသည္။
ထို႕ျပင္လည္း ဟုိအခ်ိန္တုန္းက မေပၚေပါက္ေသးေသာ အိမ္သူက ညာမွတ္စရာအခန္း တခုအျဖစ္ ထုိေခတ္က ေခတ္စားသေလာက္ လူတိုင္းစိတ္၀င္စား ေစမည့္ပန္းထိုး ပန္ေဖါက္- ဇာေဖါက္- ဇာခ်ဳပ္နည္း မ်ားကို လုပ္နည္းပုံစံမ်ားႏွင့္ တကြဒဂုန္ မဂၢဇင္း မွာ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပရန္ စီမံထားပါသည္။ ၀တၳဳေရးျခင္း ေဆာင္းပါး မ်ား ေရးျခင္းကို ညဥ့္ဘက္တြင္ေရးသား၍ အခ်ဳပ္အလုပ္မ်ားကို ေန႕ပိုင္းတြင္ျပဳလုပ္ခါ အခ်ိန္ကို ႏွစ္ပိုင္း ခြဲလိုက္ပါသည္။ သို႕ေႀကာင့္ စာေရးေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕သူနည္း၍ ခ်ဳပ္လုပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ ရသူသာ မ်ားပါသည္။
တေန႕ေသာအခါ မႏၱေလးျမိဳ႕ ျမန္မာအေဆြ တိုက္ခြဲ ရိွ မန္ေနဂ်ာဦးထြန္းျမိဳင္ႏွင့္ ဒုတိယမန္ ေနဂ်ာ ဦးဘေမာင္ တို႕သည္ ရန္ကုန္တိုက္ႀကီးမွ အပူတျပင္း အေႀကာင္း ႀကားစာအရ က်မ ၏ လိပ္စာအတိုင္း ရွာေဖြျပီး ေရာက္လာ ႀကပါသည္၊ လက္ကိုင္ပု၀ါ ႏွစ္ဒါဇင္ႏွင့္ အျခားလက္ ေဆာင္ပစၥည္းအခ်ိဳ႕ပါ ရန္ကုန္ တိုက္ႀကီးမွ က်မအတြက္ ပို႕လိုက္၍ လာေရာက္ ေပးႀကေႀကာင္း ႏွင့္ ဒဂုန္မဂၢဇင္း အတြက္ ၀တၳဳမ်ား ေဆာင္းပါး မ်ားကို လစဥ္ အျမဲတန္း ေရးသားေပးပိုု႕ရန္ ေတာင္းေသာစာႏွင့္တကြ ေငြေရးေႀကးေရး ႏွင့္ စာမႈပို႕ေရး ကိစၥ တို႕ကိုပါ မႏၱေလးျမိဳ႕ ရိွ ျမန္မာအေဆြ ကုမၸဏီဆိုင္ခြဲက တာ၀န္ယူ၍ ေဆာင္ရြက္ပါမည္၊ က်မ ကိုယ္တိုင္ ေငြလာယူရျခင္း စာမႈလာပို႕ရျခင္း မျပဳရပါဟုဆိုလာ ႀကပါသည္။
က်မအဘို႕မွာ ပတ္၀န္းက်င္၏ တားဆီးခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ား၊ ကဲ့ရဲ႕ရႈံ႕ခ်မႈမ်ားေႀကာင့္ စာေရးသည္ကို ျပင္ပ လူမ်ားအား အသိမေပး၀ံ့ခဲ့ေသာ အက်င့္ကပါေနသျဖင့္၊ ယခုကဲ့သို႕ စေရးဆရာမ တေယာက္အျဖစ္ ေနရပ္ကို ရွာေဖြ ေမးျမန္း၍ ေရာက္လာႀကေသာ လူစိမ္းေတြ ႏွင့္ ေရွးဦးစြာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕လိုက္ ဆုံလိုက္ ရေသာအခါ ရာဇ၀တ္မႈတခု က်ဴးလြန္ မိသူကဲ့သို႕ ထိတ္လန္႕ေႀကာက္ရြံ႕သလိုလည္း ျဖစ္သြားသည္၊ ရွက္သလို ရြံ႕သလို မ်က္ႏွာ ေတြ ပူေနမိသည္။
ႀကာႀကာ ရင္ဆိုင္ေနရမည္ကို စိုးရိမ္ကသူတို႕ ျမန္ျမန္ျပန္သြားႀက ပါေစေတာ့ဟု ရိွျပီး ၀တၳဳ ႏွစ္ပုဒ္ႏွင့္ ဇာထိုး, ပန္းခ်ဳပ္နည္းေတြ စိတ္ကူးရသလို စီစဥ္ခ်ဲ႕ထြင္ထားေသာ ျမင္းခင္းစက္ထိုး ပြဲေတာ္မွ ရုပ္ပုံႏွင့္ သီးခ်င္းမ်ား၊ ဒါးေရး ၃၇-ခ်င္း၊ ေလွေတာ္တက္ေရး ၃၇-ခ်င္းစသည္မ်ား ေရးသားျပီး စာမူ တခ်ိဳ႕တ၀က္ ေပးလိုက္ပါသည္။
ဒဂုန္ မဂၢဇင္းမွာ ေရးခဲ႔ သမွ် ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment