စစ္ေရာင္ျခည္
အတြင္း၀န္မ်ား ရုံးႀကီးေအာက္ထပ္ မွ အခန္းက်ယ္ႀကီး တစ္ခုတြင္ ရွိေသာ ဦးေက်ာ္ ၏ အလုပ္စားပြဲ ထိုင္မိ ေသာအခါ ေမာင္ေမာင္ေျပ ေျပာသည့္ အတိုင္း ဦးေက်ာ္သည္ ေဖာ္ေရြ ေလးစားစြာႏွင့္ ဧည့္ခံ စကား ေျပာလ်က္ သူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ေျပာျပပါသည္။ ထိုစဥ္က ဦးေက်ာ္၏ ၀ါဒျဖန္႕ခ်ီေရး ရံုးခန္း မွွာ အဂၤလိပ္အစိုးရ နည္းစံနစ္အရ သားနားသပ္ရပ္ ခံညားလွ ပါသည္။ သာမန္ ဧည့္သည္မ်ား မ၀င္ရဘဲ သီးသီးသန္႕သန္႕ ျခားျခားနားနားထားၿပီး အေရးပါအရာေရာက္ေသာ လူႀကီးမ်ားသာ စီမံခန္႔ခြဲ အမိန္႔ေပးရာ အခန္း တစ္ခု ျဖစ္၍ အျပင္အပ လူမ်ား ဥဒဟို သြားလာ၀င္ထြက္ ျခင္း မျပဳႏိုင္ၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
တခါတရံ စစ္ဗိုလ္ယူနီေဖါင္း ၀တ္ထားေသာ ဦးေအးကို ေတြ႕ရၿပီး တခါတရံလည္း ဦးျမင့္သိန္း ယခု ႏိုင္ငံေတာ္ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ ႏိုင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အား ေတြ႕ရပါသည္။ ဦးေက်ာ္ ႏွင့္ ေတြ႕ေသာအခါ ေမာင္ေမာင္ေျပ ႀကိဳတင္ေျပာျပထားေသာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ မ်ား ထပ္မံေဆြးေႏြး ျခင္းျပဳၾကပါသည္။ ဦးေက်ာ္၏ ဆႏၵ မွာက်မေရးေပးမည့္ ၀တၳဳမ်ားကို လိုသေလာက္ စာမူခ၊ ဥာဏ္ပူေဇာ္ပါမည္။ ၎အျပင္ ၀တၳဳမ်ားကို စာအုပ္အျဖစ္ရိုက္ထုတ္ရာ၌လည္း ေဒၚခင္ခင္ေလး၏ သေဘာ အတိုင္း သေဘာက်ရာ စာပံုႏိွပ္္ တိုက္တြင္ အပ္ႏွံပါ။ စာအုုပ္ထုတ္ေ၀ရန္ ဌာနတစ္ခုကိုလည္း ျဖန္႕ခ်ီ တင္ပို႕ေပးရန္ စသည္မ်ားကို အေျခခံကာ တိုင္ပင္ၾကပါသည္။
က်မသည္ ၀တၳဳစာမူေရးဘို႕ ေဆြးေႏြးရံုသာမက စာအုပ္အျဖစ္ရိုက္ႏိွပ္ရန္ ကိစၥတာ၀န္ အျပင္ ျမန္မာ တျပည္လံုး ကို ျဖန္ခ်ီရန္စာအုပ္ဌာနတခုကို ဖြင့္ၿပီး ဦးစီးရမည့္ တာ၀န္တခုႏွင့္ ျမန္မာတ ျပည္လံုးရွိ ခရိုင္ မင္းႀကီး မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ရာ ခရိုင္နယ္အသီးသီး သို႔ တင္ပို႕ေပးရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ရိုက္ႏိုပ္ရမည့္ စာအုပ္မ်ား မွာလည္း သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ရိုုက္ရပါမည္။ အစိုးရ စာပံုႏိွပ္စက္ႀကီး တခုလံုးရွိပါ လ်က္ႏွင့္ က်မလက္သို႔ တာ၀န္ အသီးသီး စုပံုၿပီးေပးအပ္လိုက္သည္မွာ စားလိုသူစားတတ္သူတို႔ အဖို႕ေတာ့ သြားရည္ယိုစရာ အလုပ္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ က်မမွာ စာမူခေလာက္သာ လိုခ်င္သူျဖစ္၍ အပိုတာ၀န္ေတြကို ပင္ပန္းႀကီး စြာ ေဆာင္ရြက္ရၿပီးမွ ၀င္ရမည့္လာဘ္ေလာဘကို ေရွ႕ရႈမက္ေမာေနသူ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေၾကာင့္ က်မ စာမူ ၿပီးလွ်င္ ပံုႏွိပ္ရန္အပ္ခ်င္ေသာ စာပံုႏွိပ္တိုက္ မ်ားကို စဥ္းစား ရာထားေနသည္။
သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ရိုက္ရမည္ စာအုပ္မ်ားအတြက္ စကၠဴဘိုးကပင္ အမ်ားႀကီး အရင္း၀င္ေနသည္။ စာစီခရိုက္ခ မွ အစ စာအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီးသည္အထိ စရိတ္စက မည္မွ်ၾကေရာက္သည္တို႔ကို အၾကမ္းအား ျဖင့္ တြက္ခ်က္ ခိုင္းၾကည့္ ရာ စာအုပ္၏ စာမ်က္ႏွာ အနည္းအမ်ားကို တိတိက်က် မရေသး ၍ခပ္ေအးေအး စာမူၿပီးေအာင္ ေရးေန ခဲ့သည္။ စာမူၿပီး၍ စာအုပ္ရိုက္ ရေတာ့မည့္ အေျခအေန ေရာက္လာလွ်င္လည္း ကုန္က်စရိတ္ မ်ားကို က်မက စိုက္ထုတ္ရမည္ မဟုတ္ပါ။
က်မအပ္ႏွံရန္ ေရြး ခ်ယ္ရာ စာပံုႏိုပ္တိုက္မ်ားကလည္း ဤမွ် အရင္းအႏွီးမ်ားေသာ စာအုပ္မ်ားကို စကၠဴ စိုက္ထုတ္ရိုက္ ေပးႏိုင္မည့္ အင္းအားမရွိပါ။ သို႕ေသာ္ ပံုႏိုပ္လုပ္ငန္းရွင္တို႕၏ စီးပြားေရးအရ တအီတ၀ႀကီး ရရွိမည့္ ပံုႏိုပ္ခကိုေတာ့ မက္ေမာၾကပါလိမ့္မည္။ က်မ ပဌမစတင္ေရးေနေသာ ၀တၳဳစာမူ တခုၿပီးစီးေလၿပီ။ ထို၀တၳဳမွာ သူနာျပဳ အလုပ္ကိုအရိုးေၾကေၾက အေရစုတ္စုတ္ စြန္႔စြန္႕စားစား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကမာၻေက်ာ္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး ဖေလာ္ရင့္ ႏိုက္တင္းေဂးလ္စ္ အေၾကာင္း ကိုမူတည္လ်က္ ဘယ္လဂ်ီယံ ႏွင့္ ဂ်ာမဏီတို႕၏ စစ္တိုက္ခန္း အရပ္ရပ္မွ ဆိုး၀ါး ရက္စက္မႈ အျဖစ္မွန္မ်ားအား ဇာတ္ကြက္၀င္ေအာင္ ထည့္သြင္း ေရးသား ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၎၀တၳဳမွာ စာမ်က္ႏွာဖြဲ႕ လွ်င္ ၈၀ ေက်ာ္မွ် သာရွိ၍ စာပံုႏိုပ္တိုက္ အေခၚ ၅ - ေဖာင္မွ်သာ ရွိပါသည္။ မ်က္ႏွာဖံုး ဘေလာက္ရိုက္ပံု ကို စကၠဴေခ်ာႏွင့္ ရိုက္ရန္ စသည္ တို႕ကိုပါ စရိတ္စကတို႕ကို ႏွစ္ေနရာ သံုးေနရာ ခြဲ၍ တြက္ခိုင္း ထားၿပီးေလၿပီ။ သို႕ေသာ္ မည္သည့္ ပံုႏိုပ္တိုက္မွာ အပ္ေတာ့ မည္ဟု က်မ သေဘာ အတိုင္း စစ္ေရာင္ျခည္ဟု ေပးလိုက္ေသာအခါ မင္းႀကီးဦးေက်ာ္က အလြန္ သေဘာက်ေနသည္။ ဇာတ္အိမ္ ဇာတ္လမ္း ႏွင့္တကြ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားေပၚလြင္ေနေသာေၾကာင့္ စာအုပ္ အျဖစ္ျမန္ျမန္ ထုတ္ေ၀ ရန္ အေလာတႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
ဤတြင္ က်မက စာအုပ္ရိုက္ရန္ ကုန္က်မည့္စရိတ္မ်ားကို တင္ႀကိဳထုတ္ေပးရန္ႏွင့္ ထိုသို႔ တင္ႀကိဳ ထုတ္ေပး ၿပီး ပံုႏိွပ္အလုပ္ကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ရိုက္ႏိွပ္ေပးရန္ တာ၀န္ခံႏိုင္ေသာ တိုက္မ်ား မွသာ အလုပ္ ကို အပ္ႏွံ၀န္႔မည္။ စရံစကေငြေတြယူၿပီးမွ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္လိုေသာ ေန႔ရက္ကုိ မအပ္ႏိုင္လွ်င္ က်မက တာ၀န္မကင္းျဖစ္ေနဦးမည္ကိုလည္း တနည္းအားျဖင့္ စိုးရိမ္ရေသးသည္။
အတြင္း၀န္မ်ား ရုံးႀကီးေအာက္ထပ္ မွ အခန္းက်ယ္ႀကီး တစ္ခုတြင္ ရွိေသာ ဦးေက်ာ္ ၏ အလုပ္စားပြဲ ထိုင္မိ ေသာအခါ ေမာင္ေမာင္ေျပ ေျပာသည့္ အတိုင္း ဦးေက်ာ္သည္ ေဖာ္ေရြ ေလးစားစြာႏွင့္ ဧည့္ခံ စကား ေျပာလ်က္ သူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ေျပာျပပါသည္။ ထိုစဥ္က ဦးေက်ာ္၏ ၀ါဒျဖန္႕ခ်ီေရး ရံုးခန္း မွွာ အဂၤလိပ္အစိုးရ နည္းစံနစ္အရ သားနားသပ္ရပ္ ခံညားလွ ပါသည္။ သာမန္ ဧည့္သည္မ်ား မ၀င္ရဘဲ သီးသီးသန္႕သန္႕ ျခားျခားနားနားထားၿပီး အေရးပါအရာေရာက္ေသာ လူႀကီးမ်ားသာ စီမံခန္႔ခြဲ အမိန္႔ေပးရာ အခန္း တစ္ခု ျဖစ္၍ အျပင္အပ လူမ်ား ဥဒဟို သြားလာ၀င္ထြက္ ျခင္း မျပဳႏိုင္ၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
တခါတရံ စစ္ဗိုလ္ယူနီေဖါင္း ၀တ္ထားေသာ ဦးေအးကို ေတြ႕ရၿပီး တခါတရံလည္း ဦးျမင့္သိန္း ယခု ႏိုင္ငံေတာ္ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ ႏိုင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အား ေတြ႕ရပါသည္။ ဦးေက်ာ္ ႏွင့္ ေတြ႕ေသာအခါ ေမာင္ေမာင္ေျပ ႀကိဳတင္ေျပာျပထားေသာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ မ်ား ထပ္မံေဆြးေႏြး ျခင္းျပဳၾကပါသည္။ ဦးေက်ာ္၏ ဆႏၵ မွာက်မေရးေပးမည့္ ၀တၳဳမ်ားကို လိုသေလာက္ စာမူခ၊ ဥာဏ္ပူေဇာ္ပါမည္။ ၎အျပင္ ၀တၳဳမ်ားကို စာအုပ္အျဖစ္ရိုက္ထုတ္ရာ၌လည္း ေဒၚခင္ခင္ေလး၏ သေဘာ အတိုင္း သေဘာက်ရာ စာပံုႏိွပ္္ တိုက္တြင္ အပ္ႏွံပါ။ စာအုုပ္ထုတ္ေ၀ရန္ ဌာနတစ္ခုကိုလည္း ျဖန္႕ခ်ီ တင္ပို႕ေပးရန္ စသည္မ်ားကို အေျခခံကာ တိုင္ပင္ၾကပါသည္။
က်မသည္ ၀တၳဳစာမူေရးဘို႕ ေဆြးေႏြးရံုသာမက စာအုပ္အျဖစ္ရိုက္ႏိွပ္ရန္ ကိစၥတာ၀န္ အျပင္ ျမန္မာ တျပည္လံုး ကို ျဖန္ခ်ီရန္စာအုပ္ဌာနတခုကို ဖြင့္ၿပီး ဦးစီးရမည့္ တာ၀န္တခုႏွင့္ ျမန္မာတ ျပည္လံုးရွိ ခရိုင္ မင္းႀကီး မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ရာ ခရိုင္နယ္အသီးသီး သို႔ တင္ပို႕ေပးရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ရိုက္ႏိုပ္ရမည့္ စာအုပ္မ်ား မွာလည္း သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ရိုုက္ရပါမည္။ အစိုးရ စာပံုႏိွပ္စက္ႀကီး တခုလံုးရွိပါ လ်က္ႏွင့္ က်မလက္သို႔ တာ၀န္ အသီးသီး စုပံုၿပီးေပးအပ္လိုက္သည္မွာ စားလိုသူစားတတ္သူတို႔ အဖို႕ေတာ့ သြားရည္ယိုစရာ အလုပ္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ က်မမွာ စာမူခေလာက္သာ လိုခ်င္သူျဖစ္၍ အပိုတာ၀န္ေတြကို ပင္ပန္းႀကီး စြာ ေဆာင္ရြက္ရၿပီးမွ ၀င္ရမည့္လာဘ္ေလာဘကို ေရွ႕ရႈမက္ေမာေနသူ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေၾကာင့္ က်မ စာမူ ၿပီးလွ်င္ ပံုႏွိပ္ရန္အပ္ခ်င္ေသာ စာပံုႏွိပ္တိုက္ မ်ားကို စဥ္းစား ရာထားေနသည္။
သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ရိုက္ရမည္ စာအုပ္မ်ားအတြက္ စကၠဴဘိုးကပင္ အမ်ားႀကီး အရင္း၀င္ေနသည္။ စာစီခရိုက္ခ မွ အစ စာအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီးသည္အထိ စရိတ္စက မည္မွ်ၾကေရာက္သည္တို႔ကို အၾကမ္းအား ျဖင့္ တြက္ခ်က္ ခိုင္းၾကည့္ ရာ စာအုပ္၏ စာမ်က္ႏွာ အနည္းအမ်ားကို တိတိက်က် မရေသး ၍ခပ္ေအးေအး စာမူၿပီးေအာင္ ေရးေန ခဲ့သည္။ စာမူၿပီး၍ စာအုပ္ရိုက္ ရေတာ့မည့္ အေျခအေန ေရာက္လာလွ်င္လည္း ကုန္က်စရိတ္ မ်ားကို က်မက စိုက္ထုတ္ရမည္ မဟုတ္ပါ။
က်မအပ္ႏွံရန္ ေရြး ခ်ယ္ရာ စာပံုႏိုပ္တိုက္မ်ားကလည္း ဤမွ် အရင္းအႏွီးမ်ားေသာ စာအုပ္မ်ားကို စကၠဴ စိုက္ထုတ္ရိုက္ ေပးႏိုင္မည့္ အင္းအားမရွိပါ။ သို႕ေသာ္ ပံုႏိုပ္လုပ္ငန္းရွင္တို႕၏ စီးပြားေရးအရ တအီတ၀ႀကီး ရရွိမည့္ ပံုႏိုပ္ခကိုေတာ့ မက္ေမာၾကပါလိမ့္မည္။ က်မ ပဌမစတင္ေရးေနေသာ ၀တၳဳစာမူ တခုၿပီးစီးေလၿပီ။ ထို၀တၳဳမွာ သူနာျပဳ အလုပ္ကိုအရိုးေၾကေၾက အေရစုတ္စုတ္ စြန္႔စြန္႕စားစား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကမာၻေက်ာ္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး ဖေလာ္ရင့္ ႏိုက္တင္းေဂးလ္စ္ အေၾကာင္း ကိုမူတည္လ်က္ ဘယ္လဂ်ီယံ ႏွင့္ ဂ်ာမဏီတို႕၏ စစ္တိုက္ခန္း အရပ္ရပ္မွ ဆိုး၀ါး ရက္စက္မႈ အျဖစ္မွန္မ်ားအား ဇာတ္ကြက္၀င္ေအာင္ ထည့္သြင္း ေရးသား ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၎၀တၳဳမွာ စာမ်က္ႏွာဖြဲ႕ လွ်င္ ၈၀ ေက်ာ္မွ် သာရွိ၍ စာပံုႏိုပ္တိုက္ အေခၚ ၅ - ေဖာင္မွ်သာ ရွိပါသည္။ မ်က္ႏွာဖံုး ဘေလာက္ရိုက္ပံု ကို စကၠဴေခ်ာႏွင့္ ရိုက္ရန္ စသည္ တို႕ကိုပါ စရိတ္စကတို႕ကို ႏွစ္ေနရာ သံုးေနရာ ခြဲ၍ တြက္ခိုင္း ထားၿပီးေလၿပီ။ သို႕ေသာ္ မည္သည့္ ပံုႏိုပ္တိုက္မွာ အပ္ေတာ့ မည္ဟု က်မ သေဘာ အတိုင္း စစ္ေရာင္ျခည္ဟု ေပးလိုက္ေသာအခါ မင္းႀကီးဦးေက်ာ္က အလြန္ သေဘာက်ေနသည္။ ဇာတ္အိမ္ ဇာတ္လမ္း ႏွင့္တကြ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားေပၚလြင္ေနေသာေၾကာင့္ စာအုပ္ အျဖစ္ျမန္ျမန္ ထုတ္ေ၀ ရန္ အေလာတႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
ဤတြင္ က်မက စာအုပ္ရိုက္ရန္ ကုန္က်မည့္စရိတ္မ်ားကို တင္ႀကိဳထုတ္ေပးရန္ႏွင့္ ထိုသို႔ တင္ႀကိဳ ထုတ္ေပး ၿပီး ပံုႏိွပ္အလုပ္ကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ရိုက္ႏိွပ္ေပးရန္ တာ၀န္ခံႏိုင္ေသာ တိုက္မ်ား မွသာ အလုပ္ ကို အပ္ႏွံ၀န္႔မည္။ စရံစကေငြေတြယူၿပီးမွ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္လိုေသာ ေန႔ရက္ကုိ မအပ္ႏိုင္လွ်င္ က်မက တာ၀န္မကင္းျဖစ္ေနဦးမည္ကိုလည္း တနည္းအားျဖင့္ စိုးရိမ္ရေသးသည္။
၄င္းစာအုပ္ကုိ ထုတ္ေ၀ရာ ဌာနအျဖစ္ က်မေနထိုင္ေသာ ဒါလဟိုဇီလမ္းရွိ တုိက္ခန္းအမွတ္ ႏွင့္ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး စာအုပ္တိုက္မွ ထုတ္ေ၀သည္ဟု စာအုပ္တြင္ ေနရာကို အတည္ျပဳၾကပါသည္။ ဦးေက်ာ္၏ ဆႏၵအရ စာအုပ္ကို ခပ္ျမန္ျမန္ထြက္ေပၚလာေစလိုမႈေၾကာင့္ က်မစိတ္တိုင္းက် ပံုႏွိပ္ တိုက္တခုကို ေရြးခ်ယ္ဘို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါသည္။ ၄င္းပံုႏွိပ္တိုက္မွာ နဂါးနီ ပံုႏွိပ္တိုက္ျဖစ္ပါသည္။
က်မသည္ ႏို္င္ငံေရးအယူသီးသူအဟုတ္၊ မ်က္ကန္းမ်ဳိးခ်စ္စိတ္မ်ဳိး ထား၍ သူတပါးေနာက္ လိုက္ လုပ္ခဲ့သူလည္း မဟုတ္သျဖင့္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အယူအဆႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္မွီ သမွ် ခ်င့္ခ်ိန္ စဥ္းစား၍ ရသမွ်ကိုသာ ယံုၾကည္လာခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ တကယ္တန္း ျမန္မာႏိုင္ငံက ကိုယ္ပိုင္ လြတ္လပ္ေရး ရမည္ဆိုုုုုုလွ်င္ လိုခ်င္သူထည္းမွာ က်မလည္း ေရွ႕တန္းက အပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။ အရြယ္ ငယ္စဥ္ ျမန္မာျပည္ ႏိုင္ငံေရး၏ ပ႒မအရစ္ ေသြးၾကြခဲ့ၾကေသာ ဂ်ီ, စီ, ဘီ, ေအ ေခတ္ ကပင္ စာနယ္ဇင္း ေလာက တြင္ ပါ၀င္၍ ကေလာင္ႏွင့္ ႏႈိးဆြလ်က္ တတ္္အားသမွ် အားေပး ေရးသား ခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ ဂ်ီ, စီ, ဘီ, ေအ ေကာင္းစားၿပီး လူထုႀကီးတရပ္လံုး အထင္ႀကီး တခြဲသားႏွင့္ အားထား ေနၾကစဥ္ ဂ်ီ, စီ, ဘီ, ေအ၏ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား အစိပ္စိပ္, အမႊာမႊာ ကြဲျပားသြားၿပီး ေခါင္းေဆာင္ လူႀကီးေတြ တေယာက္တေပါက္ျဖစ္ခါ သူတို႔အတြင္းေရး အရႈပ္အေထြးေတြကိုပါ ကေလာ္ၾက ေဖာ္ၾက၍ တိုင္းျပည္ က ျဖစ္ရပ္ အေထြေထြ သိကုန္ၾက ေလေတာ့သည္။
ဤအခ်ိန္ကစ၍ က်မ၏ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြလည္း တျဖည္းျဖည္း ယိုင္လဲ သြားခဲ့ေလသည္။ ေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ ယခု ဒိုင္အာခီေခၚ ၉၁-႒ာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရး လက္ခံၾကသည္ အထိ ေပၚထြက္လာသည့္ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အသီးသီးမ်ားကိုပါ အထင္ႀကီးေသာ စိတ္မေပၚဘဲ ေနရာမရခင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေအာ္ဟစ္ ေနၾကသူ ဟု၄င္း၊ ရာထူး႒ာန ေခြးေသေကာင္ပုပ္မ်ားစားလို၍ ၀ဲပ်ံေနေသာ ဠင္းဒ ေတြသာဟု ၄င္း စိတ္ထဲ က ႀကိတ္၍ ယူဆ လာခဲ႔ သူျဖစ္ေတာ႔သည္။ ရွင္းရွင္းဆိုရလွ်င္ အမ်ဳိး ခ်စ္လွပါသည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရး သမားကို ယံုၾကည္မႈ အလ်င္းမရွိ လိုေတာ႔ျခင္း သာျဖစ္ပါသည္။
ဤအခ်ိန္ကစ၍ က်မ၏ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြလည္း တျဖည္းျဖည္း ယိုင္လဲ သြားခဲ့ေလသည္။ ေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ ယခု ဒိုင္အာခီေခၚ ၉၁-႒ာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရး လက္ခံၾကသည္ အထိ ေပၚထြက္လာသည့္ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အသီးသီးမ်ားကိုပါ အထင္ႀကီးေသာ စိတ္မေပၚဘဲ ေနရာမရခင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေအာ္ဟစ္ ေနၾကသူ ဟု၄င္း၊ ရာထူး႒ာန ေခြးေသေကာင္ပုပ္မ်ားစားလို၍ ၀ဲပ်ံေနေသာ ဠင္းဒ ေတြသာဟု ၄င္း စိတ္ထဲ က ႀကိတ္၍ ယူဆ လာခဲ႔ သူျဖစ္ေတာ႔သည္။ ရွင္းရွင္းဆိုရလွ်င္ အမ်ဳိး ခ်စ္လွပါသည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရး သမားကို ယံုၾကည္မႈ အလ်င္းမရွိ လိုေတာ႔ျခင္း သာျဖစ္ပါသည္။
အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္ ၏ ဧည့္ခံပြဲ
သုိ႔ေၾကာင့္ သူတို႔လည္း သူတို႔ဘာသာဘာ၀ ရာထူးစေသာ ေနရာအခြင့္အေရးရႏိုင္မည့္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ႀကဳိးစားဟစ္ေအာ္ေနၾကသလို က်မကလည္း က်မကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္ရွိသမွ် ဗဟုသုတငံုမိသမွ်ႏွင့္သာ ကိုယ္ကေလာင္ႏွင့္ ဆိုင္ရာ အေရးအသား အယူအဆကို လူထုအား ၀တၳဳ ဇာတ္သြားျဖင့္ ၾကားညွပ္တင္ျပ ေရးသားခဲ့ပါသည္။
ယခုက်မေရးသားၿပီးစီး၍ စက္တင္ပံုႏွိပ္ေတာ့မည့္ စာအုပ္ျဖစ္ေသာ ''စစ္ေရာင္ျခည္'' ၀တၳဳ မွာ သူနာျပဳ ဆရာမႀကီး ဖေလာ္ရင့္ႏိုက္တင္ေဂးလ္ႏွင့္ ဂ်ာမဏီ၏ ရက္စက္မႈေၾကာင့္ ဘယ္လ္ဂ်ီယံစ ေသာ ႏိုင္ငံရွိ လူသားမ်ား ဒုကၡေရာက္ေၾကာင္းေလာက္သာရွိသျဖင့္ သိသင့္, သိထိုက္ေသာ အေၾကာင္းအရာ မွန္ မ်ားကိုသာ ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းစာအုပ္မွာ အုပ္ေရ ငါးေသာင္း ပ႒မ စ၍ ရိုက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ ၿပီး နဂါးနီ ပံုႏွိပ္တိုက္မွာ အပ္ပါသည္။
နဂါးနီပံုႏွိပ္တိုက္မွာ က်မ အစုရွယ္ယာလည္း ပါထားသည္။ တုိက္ႀကီးပြားထြန္းကားၿပီး အျမတ္အစြန္း မ်ားလာ ေစလိုေသာ ေစတနာထား၍ အျခားပံုႏွိပ္တိုက္မ်ားက လက္ယားေနေအာင္ လိုခ်င္မည့္ ပံုႏွိပ္ခ မ်ားကို နဂါးနီပံုႏွိပ္တိုက္သာ ရေစေတာ့ဟု ပိုင္းျဖတ္လိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ စာတအုပ္သာမက ေနာက္ထပ္ ထုတ္ေ၀ဦးမည့္ က်မေရးသားေသာ ''ကမ ၻာ့ရန္သူ'' ဆိုသည့္ စာအုပ္ ကိုလည္း အုပ္ေရ ''တသိန္း'' တိတိ အလုပ္အပ္ရန္ရွိေသးသည္။ ၄င္းအလုပ္ကုိလည္း နဂါးနီတိုက္မွာ သာ အပ္ရန္ ရည္ရြယ္ ထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ နဂါးနီတိုက္မွ မန္ေနဂ်ာႏွင့္ စာအုပ္အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဆက္သြယ္ရသည္။ နဂါးနီမန္ ေနဂ်ာမ်ားမွာ ဦးထြန္းေရြ၊ ဦးထြန္းေအး စသျဖင့္ တဦးၿပီးတဦး ေျပာင္းလဲလာေသာ္လည္း တဦးကိုမွ် ေတြ႔ျမင္ဘူး ျခင္းမရွိပါ၊ တခါေသာ္ ေရႊတိဂံုဘုရားေစာင္းတန္း၌ မိတ္ေဆြအမ်ဳိးသမီး တဦးႏွင့္ ဘုရား ဖူးတက္ရင္း လမ္းမွာ သူ၏ အသိေယာက်္ားတဦးႏွင့္ ရင္ဆိုင္မိ၍ ရပ္ခါႏႈတ္ဆက္ပါသည္။ ၿပီးမွ က်မ အား နဂါးနီတုိက္ မန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအးဆိုဒါဘဲဟု မိတ္ဆက္ေပးပါသည္။ သူကလည္း နဂါးနီစာ အုပ္ အသင္းသူတဦးျဖစ္၍ စာအုပ္ထုတ္ ေသာအခါ လစဥ္သြားေရာက္ ၀ယ္ယူသူျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ လူႏွင့္အမည္မွားေနသည္ကို ေနာက္မွသိရသည္။ မၾကာမွီ စာေရးဆရာႀကီး အိပ္ဂ်ီ ၀ဲလ္ ဗမာျပည္ လာရာ၌ ျမန္မာစာေရးဆရာမ်ားက ေတြ႕ဆံုမိတ္ဆက္ၾကမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စာေရးဆရာမ်ား၏ အမည္ ေနရပ္ ကို လိုက္ရွာ၍ ေငြြေကာက္ အလႈခံၾကသူမ်ားသည္ က်မ ေနရာတုိက္ခန္း အေပၚထပ္ကို ကတ္သီး ကတ္သတ္ ေမးျမန္းစံုစမ္း ေရာက္လာၾကၿပီး လဘက္ရည္ပြဲ စရိတ္ လည္း အလွဴခံသည္။ လူကိုယ္တုုုိင္ မိတ္ဆက္ လာေရာက္ ဘုိ႔လည္း ဘိတ္ၾကားပါသည္၊ ၄င္းလာ ေရာက္အလွဴခံသူမ်ားတြင္ စာေရးဆရာ တက္တိုး က ေခါင္းေဆာင္၍ ေရာက္လာသည္ဟု ထင္ပါ သည္။
က်မမွာ အျပင္ ေလာကႏွင့္ သိပ္ၿပီးဆက္ဆံလိုသူမဟုတ္ပါ၊ က်မ စာေရးဆရာမႀကီးပါဟု ေဖၚ လိုေသာ စိတ္လည္း လံုး၀မရွိခဲ့၍ ငယ္စဥ္က အေလ့အက်င့္အတုိင္း ကုတ္ႏိုင္သမွ် ကုတ္၍ ငုတ္ႏိုင္ သမွ် ငုတ္လွ်ဳိး၍ ေနခဲ့ ေစကာမူ ယခုလို အိမ္တုိင္ရာေရာက္ ဘိတ္ေခၚလာမႈေၾကာင့္ ျငင္းဆိုရမည္ကို အားတံု႔, အားနာ ျဖစ္ေန ပါသည္။ အလွဴခံေငြကို ထည့္၀င္လိုက္ၿပီး ဧည့္ခံပြဲသို႔ လာႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားပါ မည္။ သို႔ရာတြင္ က်မ တေယာက္ တည္း ဘယ္လိုလာရမည္ မသိသျဖင့္ မလာႏိုင္လွ်င္ ခြင့္လြတ္ေစ ခ်င္ပါသည္ဟု ကတိကို အရင္ ေပးရပါသည္။ ဒါေပမဲ့ မလာျဖစ္မည္ စိုးသျဖင့္ သူတို႔ ၀င္ေခၚပါမည္ဟု အာမခံသြားပါသည္။
စာေရးဆရာႀကီး အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္ကုိ လဘက္ရည္ပြဲႏွင့္ ဧည့္ခံမည့္ ေနရာ႒ာနမွာ အင္းယားကန္ ေစာင္း ေလွေလွာ္အသင္းရုံေရွ႕ရွိ ျမက္ခင္းျပင္တြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေန႔က အခ်ိန္ေစာေစာပုိင္းတြင္ ယခင္ မိတ္ေဆြမ သည္ အိမ္သုိ႔ ေပါက္လာၿပီး စေကာ့ေစ်း (ယခု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း) သို႔ သြားရန္ အေဖာ္ စပ္လာသည္။ က်မက အေနာက္ဘက္တန္းရွိ ပိုးထည္တုိက္တခု၌ ပိုးျဖဴစတခုမွာထားရာ ယေန႔ရ မည္ဟု ခ်ိန္းဆို ထားေသာေၾကာင့္ ပိုးစ ယူရန္ သူႏွင့္ အတူ လိုက္လာခဲ့ပါသည္။
က်မကိစၥၿပီးေသာ္ လည္း အတူလာသူ မိတ္ေဆြ သူငယ္မႀကီးမွာ ဟုိဟာစပ္စု၊ သည္ဟာ စပ္စုႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ ႏွင့္ သူ႔ကိစၥ ၀ယ္ျခမ္းမူမ်ားက မၿပီးႏိုင္ပါ၊ က်မကလည္း အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္၏ ဧည့္ခံပြဲ လာေခၚမည္ ဆိုေသာ အခ်ိန္နီးၿပီ ျဖစ္၍ ျပန္ရန္ ႏႈိးေဆာ္ေနရင္းမွ သူ႕ကိစၥက ၿပီးဘဲ မၿပီးႏိုင္ေသး၊ နဂါးနီတုိက္က စာအုပ္ အသစ္ ကေလး ၀င္ယူလိုက္ပါရေစဦးဟု ေျပာကာ ခ်ာကနဲ စြပ္၀င္သြား ျပန္ပါေတာ့သည္။
မေခ်ာႀကီးမွာ စကားတန္ ရွည္ေနလ်က္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ျပန္ထြက္မလာရုံမက က်မလက္ကုိ လာဆြဲေခၚၿပီး ဆိုင္ထဲသို႔ သြင္းခဲ့သည္။ သူ႔ကို ဧည့္ခံေနေသာလူမွာ ယခင္ ဘုရားေစာင္းတန္းတြင္ ေတြ႕ရေသာ သူ႔အေျပာ မန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအး ဆိုသူပင္ ျဖစ္သည္။ ဒီလူကို က်မအား ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ျဖစ္ေၾကာင္း သူေျပာ ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္၏ ဧည့္ခံပြဲသြားရန္ လာႀကိဳသူမ်ားႏွင့္ လြဲေန မည္စိုး၍ ျပန္ၾကမည္ ေျပာေသာအခါ နဂါးနီမန္ေနဂ်ာက သူတုိ႔လဲ ယခုပင္ သြားမည္ျဖစ္၍ တခါတည္း လိုက္ခဲ့ရန္ ေျပာသည္။ မိတ္ေဆြမ ကလည္း စာေရးဆရာ မဟုတ္ဘဲ တခါတည္း ေရာေႏွာ လိုက္လာခ်င္သည္။ အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္ကို ျမင္ဘူး ခ်င္သည္ဆိုၿပီး အတင္း ေထာက္ခံေနျပန္ေလ သည္။
ထိုအေတာအတြင္း စာေရးဆရာမ ခင္မ်ဳိးခ်စ္က ဆိုင္ခန္းထည္း ၀င္လာၿပီး စာေရးဆရာႀကီး အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္ လဘက္ရည္ ပြဲ သြားရန္ ကားၾကံဳလာေမးျပန္သည္။ နဂါးနီမန္ေနဂ်ာ ဆိုသူကုိ ခင္မ်ဳိးခ်စ္ ေခၚလိုက္ေသာ အမည္မွာ က်မမိတ္ေဆြမက ယခင္ ေျပာထားေသာ ဦးထြန္းေအး ဆိုသည့္ အမည္မဟုတ္ပါ၊ လူတဦးတည္း နာမည္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိေနသလားဟု မစပ္စုႀကီးက အံ့အားသင့္ၿပီး ေမးေတာ့မွ ဦးထြန္းေအးမွာ မၾကာေသးမွီက အလုပ္ ထြက္သြားေၾကာင္း အေျဖရၿပီး ကၽြန္ေတာ္က နဂါးနီ မန္ေနဂ်ာ အသစ္ ေျခလ်င္ အုန္းခင္ ပါဟု ေျပာမွ မေခ်ာႀကီးသည္ ျမင္းစီးၿပီးမွ အထီးမွန္း အမမွန္း ျပန္ၾကည့္ရသလို သူ႔ဟာသူ အမည္ မွားခဲ့သည့္ အတြက္ ရွက္ကုိး ရွက္ကန္းႀကီး ျဖစ္ေနဒါ ေတြ႔ရသည္။
ထိုအေတာ အတြင္းမွာ တက္ဘုန္းႀကီး သိန္းေဖ (သိန္းေဖျမင့္) ေရာက္လာျပန္သည္။ သူကလဲ အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္၏ ဧည့္ခံပြဲ သြားရန္ျဖစ္သည္။ အဆင္သင့္ဘဲ ကားေနာက္ပိုင္းမွာ စီး၍ ေမာင္းသူပါ ေယာက်ာ္း သံုးေယာက္က ေရွ႕ထိုင္ခံုက စီးလာၾကသည္။ အင္းယားကန္ေစာင္းရွိ ေလွေလွာ္အသင္းတြင္ ခင္းက်င္းဧည့္ခံေသာ လဘက္ရည္ပြဲ မွာ စာေရးဆရာမ်ား အေတာ္စံုလင္စြာ ေရာက္ရွိ လာၾကသည္။
တေယာက္ကို တေယာက္နီးစပ္ရာ ႏႈတ္ဆက္ၾကၿပီး စာေရးဆရာႀကီး အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္ ႏွင့္ လည္း တဦးခ်င္း မိတ္ဆက္ ၾက၍ လဘက္ရည္ မိတ္ဆက္ ဧည္ခံပြဲမွာ ညေနပုိင္းေလာက္ ၿပီးစီး သြားရာ စာေရးဆရာ တစု တသိုက္ တ၀န္း ႏွင့္ ဧည့္သည္ စာေရးဆရာႀကီး အိပ္ဂ်ီ၀ဲလ္ပါ အမွတ္တရ ဓါတ္ပံု မ်ားပင္ ရိုက္လိုက္ ၾကပါ ေသးသည္။
ရည္ရြယ္ခ်က္ ၂ ခု ဆက္ရန္
ရည္ရြယ္ခ်က္ ၂ ခု ဆက္ရန္
.
1 comment:
သုိ႔ေသာ္ ဂ်ီ, စီ, ဘီ, ေအ ေကာင္းစားၿပီး လူထုႀကီးတရပ္လံုး အထင္ႀကီး တခြဲသားႏွင့္ အားထား ေနၾကစဥ္ ဂ်ီ, စီ, ဘီ, ေအ၏ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား အစိပ္စိပ္, အမႊာမႊာ ကြဲျပားသြားၿပီး ေခါင္းေဆာင္ လူႀကီးေတြ တေယာက္တေပါက္ျဖစ္ခါ သူတို႔အတြင္းေရး အရႈပ္အေထြးေတြကိုပါ ကေလာ္ၾက ေဖာ္ၾက၍ တိုင္းျပည္ က ျဖစ္ရပ္ အေထြေထြ သိကုန္ၾက ေလေတာ့သည္။
ဤအခ်ိန္ကစ၍ က်မ၏ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြလည္း တျဖည္းျဖည္း ယိုင္လဲ သြားခဲ့ေလသည္။ ေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ ယခု ဒိုင္အာခီေခၚ ၉၁-႒ာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရး လက္ခံၾကသည္ အထိ ေပၚထြက္လာသည့္ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အသီးသီးမ်ားကိုပါ အထင္ႀကီးေသာ စိတ္မေပၚဘဲ ေနရာမရခင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေအာ္ဟစ္ ေနၾကသူ ဟု၄င္း၊ ရာထူး႒ာန ေခြးေသေကာင္ပုပ္မ်ားစားလို၍ ၀ဲပ်ံေနေသာ ဠင္းဒ ေတြသာဟု ၄င္း စိတ္ထဲ က ႀကိတ္၍ ယူဆ လာခဲ႔ သူျဖစ္ေတာ႔သည္။ ရွင္းရွင္းဆိုရလွ်င္ အမ်ဳိး ခ်စ္လွပါသည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရး သမားကို ယံုၾကည္မႈ အလ်င္းမရွိ လိုေတာ႔ျခင္း သာျဖစ္ပါသည္။
ဒီစာဖတ္ပီး ေၾသာ္..အယင္ကတည္းကရိွပါလား..လို႔....
က်ေနာ္လည္း အဲ့အခ်ိန္ကလူျဖစ္ခဲ့ရင္ ဒီလိုပဲထင္ပါတယ္..။
Post a Comment