Sunday, February 21, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အပိုင္း (၂၆)

ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္း ျပန္လည္တာစူျခင္း

    က်မသည္ ထိုသူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာရွိေနၿပီျဖစ္၍ သူ၏သမီးမ်ားကို လာေရာက္ ျပန္ေခၚသည္ ကို တားျမစ္ရန္ မရွိပါ။ ၀မ္းသာအားရႏွင့္ပင္ ျပန္ထည့္လိုက္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပစၥည္းဥစၥာကို ကံေထာက္မ၍ ရလာေသာ အခိုက္အတန္႔မွာ ေနာင္ေရးကို မေမွ်ာ္ေတြးဘဲ အရမ္းမဲ့ေအာက္ေျခ လြတ္ သံုးျဖဳံးမပစ္ ဘို႔ႏွင့္ အရင္းအႏွီး ရွိသည့္အခါ အိမ္ပိုင္ယာပိုင္ အေရာင္းအ၀ယ္ အလုပ္တခု ေကာင္းေရာင္း ေကာင္း၀ယ္ျပဳလုပ္၍ တသက္လံုး ထိုင္စား သြားႏိုင္ေအာင္ စီမံထားရန္ သတိေပး ျခင္း ျပဳမိပါသည္။

    သူကလဲ မွန္ပါသည္၊ ကၽြန္ေတာ္၏ သားသမီးမ်ားႏွင့္အတူ ျပန္ေနရလွ်င္ သံေယာဇဥ္အ ထိန္းအခ်ည္ ရွိသျဖင့္ အေျခတက် ျဖစ္ရပါလိမ့္မည္။ ယခုေတာ့ သူ႔မွာ တေယာက္တည္းျဖစ္ခါ ရွာရသမွ် ေရႊေငြမ်ားကို သူႏွင့္ အလားတူ ဘီ-အို-စီ ေရႊရည္ေရာင္းေဖၚမ်ားႏွင့္ ဖဲရိုက္ အရက္ ေသာက္ ေအာက္ေျခလြတ္ ေနမိ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လယ္ကူလီဘ၀က ထပြသူမ်ား၏ ဖဲ၀ိုင္းမွာ ရာတန္ႏွင့္ ေရႊဒဂၤါး မ်ား ေရႊတံုး ေရႊခဲမ်ား ႏွင့္ခ်ည္းကို မီးခဲေလာင္းကစားၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္ဖဲရႈံး၍ ေရႊေတြ အေတာ္ျဖံဳးသြားၿပီး၊ ဒီအက်န္အၾကြင္းကေလးမ်ားႏွင့္ သားသမီးေတြ သတိရ၍ လာေခၚရ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္တခါ ရွာေဖြရေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ ေလာင္းကစားျခင္းျဖင့္ ျဖံဳးတီးမပစ္  ေတာ့ပါ ဟု ေျပာသြားပါသည္။ သုို႔ေသာ္ လူမိုက္ႏွင့္ေငြ အတူမေနဆိုေသာ စကားအတိုင္း သံလ်င္ ဘီ-အို-စီ ဓါတ္ဆီ တိုင္ကီႀကီး မ်ားကို ရြာသားတစုမွာ ဖဲရႈံးတုိင္း မၾကာခဏ လာေရာက္ ေဖာက္ယူ ခုိး ထုတ္ၾကသျဖင့္ ၾကာေသာ္ ဂ်ပန္စစ္ဘက္က စက္ေသနတ္ႏွင့္ ပစ္သတ္ရာတြင္ တႀကိမ္ မွာေတာ့ လူ အေတာ္ မ်ားမ်ား ေသဆံုး သြားၾကေၾကာင္း ၾကားရေသာအခါ အႏၱရာယ္ကင္းပါေစဟု ေမတၱသာ နာနာ ပို႔လိုက္ရ ေသာ္လည္း ယေန႔ အထိ သူ႔တို႔အား မေတြ႔ရေတာ့ပါ။

    ထို႔ေၾကာင့္ ဤခေလးမ ၃-ေယာက္ ျပန္ထည့္လိုက္ရေသာ အခါ ေယာက်ာ္း ေကာင္ကေလး ၂-ေယာက္ သာ က်န္ခဲ့သည္။ သူတို႔မွာ မေလာက္ေလး မေလာက္စား အရြယ္ျဖစ္ၿပီး အိမ္ေဖာ္အျဖစ္ လည္း အသံုးခ် ၍မရ။ အား, အားရွိလွ်င္ ကစား၍သာေနတတ္ရာ ထမင္းခ်က္ရန္ အိမ္အမႈလုပ္ရန္ အိမ္ေဖာ္မ်ား ငွားမရ ေသာ အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေလသည္။ လုပ္ရဲ ကိုင္ရဲ ေရာင္း၀ယ္ရဲသူ လူမြဲ ေတြမွာ လက္ဖ်ား ေငြသီး ေနခ်ိန္ ျဖစ္သျဖင့္ အိမ္ေဖာ္လခစား အျဖစ္ႏွင့္ မည္သူမွ် လုပ္ကုိင္လိုေသာ ဆႏၵမရွိ ဘာပစၥည္း ျဖစ္ျဖစ္ လက္လႊဲ အေရာင္း အ၀ယ္ျပဳလုပ္ ေငြရႊင္၍ ဆူၿဖိဳးျမဲ ျဖစ္ပါသည္။

    ဒါေၾကာင့္ အိမ္ႀကီးကုိ ငွား၍ရေသာ္လည္း ေနမည့္သူက လူႀကီးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ေကာင္ငယ္ ကေလး ႏွစ္ေယာက္ ေပါင္း ေလးေယာက္သာ ျဖစ္ေနသျဖင့္ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ ေနေရး ထိုင္ေရး အဆင္မေျပေသးသူ အသိ မိတ္ေဆြမ်ားအား က်မတို႔အိမ္က်ယ္က်ယ္ႀကီးမွာ ေနေရးတြင္မက စားေရးပါ တာ၀န္ ယူၿပီး အတူ လာေနရန္ ေခၚထားလိုက္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပ႒မဦးဆံုး ထိုအိမ္ႀကီး ကို ေျပာင္းေရြ႕ လာေသာအခါ ကြယ္လြန္သူ အင္ဒီပင့္ဒင့္ ေဒၚစန္း(ေဒၚကြာစိ)ႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာ လင္မယား၊ အျခားအမည္ မမွတ္မိ ေတာ့ေသာ ကုလားကျပား ကုန္သည္လင္မယား၊ ေပါင္း ၅-ေယာက္ျဖစ္ၾက၏။ ကုန္သည္ လင္မယား မွာ ညေလာက္ သာအိပ္၍ တလေလာက္ေနၿပီး ၿမဳိ႕တည္း အလုပ္တုိက္ ဆိုင္ဖြင့္သျဖင့္ ျပန္ေရႊ႕ ေျပာင္းသြား ပါသည္။

    မနက္လင္း လွ်င္ ၿမဳိ႕တြင္းက ပံုႏွိပ္တိုက္ သြားၾကည့္ၾကရင္း စားေသာက္ ဖြယ္ရာမ်ား ၀ယ္ ခ်မ္းလာရသည္။ ၿမဳိ႕တည္းမွ ညစဥ္ေလယာဥ္ပ်ံလာ ဗံုးၾကဲသျဖင့္ ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္သူ႔ အိမ္ ဘယ္သူ႔တိုက္ထိ၍ ၿပဳိပိ ပ်က္ျပဳန္းၾက ရမည္မသိ။ မေကာင္းသူထိပ္ ေကာင္းသူထိပ္ဆိုသလို ျဖစ္ေနၾကရေသာအခါ ပံုႏွိပ္စက္ ပိုင္ရွင္မ်ား က သူတို႔စက္မ်ား ေဘးကင္းရာ ေျပာင္းေရႊ႕သယ္ယူ ထားၿပီး ပံုႏွိပ္စက္ငွားခ ေပးျမဲ ေပးထားမည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ စက္ပိုင္ရွင္မ်ားကလည္း အားရေၾကနပ္ စြာ ေျပာင္းေရႊ႕ယူရန္ သေဘာတူကာ ငွားျမဲတိုင္း ငွားထားပါသည္။

    ဤတြင္ တိုက္ႀကီးၿမဳိ႕၌ ေရႊ႕ယူထားသည့္ က်မ၏ တိုင္းျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ ေသာ မ်က္ႏွာဖံုး ကာလာရိုက္ စက္ကေလး စာပံုႏွိပ္တိုက္ဆိုင္ရာ ပစၥည္းအသံုးအေဆာင္မ်ား၊ ဒဂုန္ ခင္ခင္ေလး ၀တၳဳတိုက္မွ ထုတ္ေ၀ေသာ စာအုပ္မ်ား၊ အလုပ္တိုက္သံုး ရုံးသံုးစားပြဲ ကုလားထိုင္ ဘီရိုစသည္တို႔ႏွင့္ အိမ္ေထာင္မႈ ပစၥည္းမ်ားပါ ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ားႏွင့္ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ဆက္ကာ ေရႊ႕ေျပာင္းသယ္ယူရပါသည္။ တိုင္းျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္ႏွင့္ စာအုပ္တိုက္ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္မည္ၾကား ေသာအခါ မူလတပည့္ေဟာင္း၊ အလုပ္သမား ေဟာင္းမ်ား ျပန္ေရာက္ရွိလာၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕ လည္း ကုန္သည္ႀကီးမ်ားျဖစ္သြားၾက၍ အလုပ္တိုက္ သို႔ ျပန္မ၀င္ေတာ့ဘဲ ဧည့္သည္အျဖစ္ႏွင့္သာ မၾကာ မၾကာလာေရာက္ လည္ပတ္ ေလ့ရွိၾကပါသည္။

    ၄၇-လမ္းအိမ္မွာ ဆြဲခ်ိပ္ထားေသာ တိုင္းျပည္ျပဳပံုႏွိပ္တုိက္ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီး ကိုလည္း ျဖဳတ္ ယူကာ ေရႊဂံုတိုင္ လမ္းအိမ္ႀကီး ၏ ၀င္းေပါက္၀တြင္ စိုက္ထူထားပါသည္။ ေရႊ႕လာေသာ အငွားပံုႏွိပ္ စက္ကိုလည္း အိမ္ႀကီး ၏ ေရွ႕ပိုင္းရွိ ေျမလပ္မွာ ယာယီဓနိမိုးတဲႀကီးတခု ထိုးလ်က္စက္လည္စရာ တပ္ဆင္ ျပဳျပင္ ေနရ ပါသည္။ အိမ္ေအာက္ထပ္ရွိ အခန္းတ၀က္မွာ စာစီခံုမ်ားထား၍ ေရွ႕ဆင္၀င္ခန္း မႀကီးမွာ ဧည့္ခန္း အျဖစ္ႏွင့္ အလုပ္အခန္းအျဖစ္ ေပါင္းထားၿပီး တဘက္ေဆာင္ ခန္းမႀကီးမွာေတာ့ ထမင္းစားခန္းအျဖစ္ အသံုးခ် ထားပါသည္။ ေနာက္ပုိင္းရွိ အခန္းမ်ားမွာလည္း သူ႔ေနရာႏွင့္သူဆိုင္ ရာ အသံုးခ် ထားလုိက္ေသာ အခါ အိမ္ႀကီးက က်ယ္သေလာက္ဟာ မေနဘဲ အလိုက္အထိုက္ျပည့္ သြားပါသည္။ ဤအခ်ိန္က အစပ်ဳိး လိုက္သည္မွာ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အိမ္အျပည့္ လူအျပည့္မွ ေနာက္ ေဖးအေစခံ တန္းလ်ားမ်ားအထိ တအံုးအံုး တရုံးရုံး ျဖစ္ရွိလာပါေတာ့သည္။

    ပံုႏွိပ္စက္လည္ရန္မွာ ဓါတ္မီးအား ရရွိဘို႔လည္း လိုအပ္လာပါသည္။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္မ်ားသည္ အႀကိဳ အၾကား မက်န္ရွာေဖြကာ ပံုႏွိပ္တိုက္မွန္သမွ် သူတို႔အသံုးခ်လိုေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို ရိုက္ရန္ အပ္ႏွံ ၾကပါသည္။ ပံုႏွိပ္တိုက္ကလည္း မ်ားမ်ားစားစားမရွိေသးမွီ က်မတိုင္းျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္ တိုက္ကို ေရာက္လာ ၾကသည္။ အပ္လိုေသာ ပုိစတာမ်ားကို ဓါတ္မီးအားရမွ ရိုက္ႏွိပ္ႏိုင္မည္ကိုသိ၍ မီးသြယ္ေပးရန္ ကူညီ မည္ဆိုသည္။ စစ္မျဖစ္မွီက ဗမာျပည္တြင္ လာေရာက္ေနထိုင္သြားေသာ ဗုဒၶ ဘာသာ ဂ်ပန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးနာဂါအီ ႏွင့္ မ်က္ႏွာသိခဲ့ဘူး၍ ဓါတ္မီးတပ္ဆင္ေပးရန္ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ မ်ားကို ေျပာရာ၌ အကူ အညီ ေပးပါသည္။ ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးနာဂါအီသည္ ဂ်ပန္မ်ား ၀င္လာ ေသာအခါ ၾသဇာရွိ ပုဂၢိဳလ္ တဦး ျဖစ္ေနပါသည္။ ေစာေစာစီးစီး လွ်ပ္စစ္ဓါတ္မီးရရွိဘို႔မွာ ႀကီးႀကီး မာစတာေခၚ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရမွ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ဂ်ပန္ေခတ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး

    ဂ်ပန္မ်ား၀င္ေရာက္လာေသာအခါ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕မွ အစျပဳ၍ ၿမဳိ႕ႀကီးၿမဳိ႕ငယ္ အသီးသီး၌ ရွိၾက ေသာ ၿမဳိ႕မိၿမဳိ႕ဘအေခၚခံ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားမွာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ေဒသအေလ်ာက္ ပုဆိုးရွည္ ေခါင္းေပါင္းစ မ်ားႏွင့္ ႀကိဳဆုိကာ ဧည့္၀တ္ေတာ္ေၾကေၾကႏွင့္ ကြမ္းေရေတာ္ ကမ္းၾကပါသည္။ သုိ႔ရာ တြင္ ခက္ထန္ေသာ ဂ်ပန္မာစတာတု႔ိ၏ ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ျပဳမူေၾကာင့္ ေအာင့္သက္သက္ႏွင့္ ခိုးလိုးခုလုျဖစ္ၾကရရွာသည္။

    ၾသဇာအာဏာ ကလည္း အလြန္အမင္း ျပင္းျပသည္။ စ၍၀င္လွ်င္ ၀င္ျခင္း ၿမဳိ႕ခံ လူႀကီးမင္း မ်ားႏွင့္ ယာယီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ စလံုးေရး စကာ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔ႀကိဳးကိုင္ထားေသာ လြတ္ လပ္ေရးေခၚ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကုိ ေဒါက္တာဘေမာ္ အမွဴးျပဳေသာ ဗမာအစိုးရ၀န္ႀကီးအဖြဲ႕အားျဖင့္ ဖြဲ႕ စည္းအုပ္ခ်ဳပ္သြား ေစကာမူ တကဲ့ အာဏာမွာ သူတို႔လက္တြင္း၌သာထားၿပီး ကင္ေပတိုင္အဖြဲ႕ ေကဘိုတိုင္ အဖြဲ႕၊ ေခၽြးတပ္ အဖြဲ႕ စသည္ စင္းလ်က္ရွိၾကပါသည္။

    ဂ်ပန္မ်ား ၀င္စအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အသားမက်မွီ အခ်ိန္က ေဒါက္တာဘေမာ္၊ သခင္ႏုစသသည္႕ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ တို႔အား အဂၤလိပ္အစိုးရမ်ားက ခ်ထားခဲ့ေသာ ေထာင္အတြင္းတြင္ က်န္ရွိခဲ့ရာ အဂၤလိပ္ ေျပးသြား ေသာ စပ္ကူးမတ္ကူး အခါ ေထာင္အာဏာပိုင္္မ်ားက အျပင္ထုတ္လ်က္ ေစာင့္ေရွာက္ ထားသင့္ သူ ကို ေစာင့္ေရွာက္ ကူညီထားၾကသျဖင့္ ဂ်ပန္အစိုးရက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဖြဲ႕ရာ တြင္ အသင့္၀င္ေရာက္ ပါ၀င္ ႏိုင္ၾက သည္။

    လွ်ပ္စစ္မီးအားမ်ား ရရွိေသာအခါ ပံုႏွိပ္တိုက္လုပ္ငန္းကို စႏိုင္ပါၿပီ၊ တစီစီႏွင့္ ေန႔ေရာညပါ အခါမျပတ္ လာေလ့ရွိေသာ အဂၤလိပ္ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ပ်ံမ်ားကလည္း သူ႔၀တၱရားအတိုင္း တရက္ျခား ႏွစ္ရက္ျခား ဆိုသလို ၀တ္မပ်က္ လာေရာက္ဗုန္းၾကဲခ်သည္။ ဂ်ပန္စစ္တပ္ကလည္း ေလယာဥ္ပ်ံ ပစ္ အေျမာက္မ်ားႏွင့္ ျပန္ခုခံ သည္။ ေလေၾကာင္းအခ်က္ေပးဥၾသဆြဲလွ်င္ ရန္ကုန္လူထုမွာ နီးရာ ဗုန္းခုိက်င္းအတြင္းသုိ႔ ဆင္းေျပး ၍ အႏၱရာယ္ကင္းပါၿပီဆိုေသာ ဥၾသသံၾကားေသာအခါမွ က်င္းက ထြက္ေသာ ပလူပရြက္တို႔ ကဲ့သို႔ ကူးလူး ဆန္ခပ္ သြားလာ ေရာင္း၀ယ္ျခင္း အလုပ္မ်ားကို ဆက္လုပ္ ၿပီး နီးစပ္ရာ ဗုန္းဒဏ္ထိသူ ကံဆိုးမိ သူမ်ား အတြက္ လည္း မရႈရက္ မျမင္သာ ျဖစ္ၾကရပါသည္။

    သု႔ိရာတြင္ ၾကာေတာ့လဲ ဤအေတြ႕အၾကံဳမ်ဳိးက ရိုးသြားၿပီး မိမိတို႔စီးပြားေရးကုိသာ သဲသဲ မဲမဲ လုပ္ကုိင္ ရွာေဖြျခင္း ျပဳၾကသည္။ က်မတို႔အိမ္မွာလည္း အရပ္ရပ္မွ လာေရာက္ၾကသူ ကုန္ကူး သမားမ်ား အစိုးရ လခစား မ်ားကုိ ဇရပ္တခုပမာ တည္းခုိစရာအျဖစ္ လက္သင့္ခံရလ်က္ရွိေနပါသည္။ ထိုသုိ႔ စစ္အတြင္း ေလေၾကာင္း ရန္ကို မျပတ္္ခံယူရရင္းပင္ ေဒါက္တာဘေမာ္ႏွင့္ ဒို႔ဗမာသခင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ သခင္ႏု၊ သခင္ ဗစိန္၊ သခင္ထြန္းအုပ္တို႔ႏွင့္ ဗႏၶဳလဦးစိန္ စေသာ ၀န္ႀကီးမ်ား၏ ေခါင္း ေဆာင္ ေဒါက္တာဘေမာ္အား အဓိပတိ ႀကီးဟု ေခၚၾကရသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအမွဴးျပဳေသာ ဘီအိုေအ တပ္မေတာ္ကိုလည္း စနစ္ တက် ျပန္လည္စုရံုးကာ ဘီဒီေအဟု အမည္ေျပာင္းလဲ ေခၚေစသည္။

    ေခတ္တမ်ဳိး ေျပာင္းလာေသာ အခါသမယကို ေဖၚျပရျခင္းသာျဖစ္၍ က်မ၏ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀၊ ဘ၀ခရီးကို ဤအေျပာင္းအလဲမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာေမ်ာပါရသမွ် ဆက္လက္ေရးသားရမည္ ျဖစ္ပါ သည္။ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ ေနရင္းမွ စာအုပ္မ်ားျပန္လည္ရိုက္ႏွိပ္ရန္ ႀကိဳးစားရျပန္ပါသည္။ စာေရးမည္ဟု စားပြဲ၌ထိုင္လိုက္ၿပီး တရြက္ တေလမွ် ေရးအၿပီးေလာက္မွာ ေၾကာက္စရာေကာင္း ေသာ ေလေၾကာင္းဥၾသသံႀကီး ေပၚလာ တက္သည္။

ထိုအခါ ထိတ္ထိတ္ျပာျပာႏွင့္ ဗုန္းခိုက်င္းရွိရာ ဆင္းေျပးရပါသည္။ အႏၱရာယ္ကင္း ဥၾသသံၾကားရမွ က်င္းထဲက ထြက္လာရပါသည္။ သည္ေတာ့ လဲ ေရးလက္စ စာကို ဆက္၍မေရးခ်င္ေလာက္ေအာင္ သတင္း ဆိုး အမ်ဳိးမ်ဳိး တို႔ကို ၾကားရပါသည္။ ထိုသတင္းဆိုးမ်ားမွာ ဘယ္ေနရာ ဘယ္အရပ္မွာ ဗုန္းထိသြားၿပီ၊ လူေတြ ဘယ္ေလာက္ ေသၿပီ၊ တိုက္ေတြဘယ္ေလာက္ ၿပိဳလ်က္ မီးေလာင္ဗုန္း လက္ခ်က္ေၾကာင့္ မီးခိုးေတြ တလူလူ တက္လာ သည့္ ကံဆိုးမုိးေမွာင္ရပ္ကြက္မ်ားဆီသုိ႔ ေမွ်ာ္မွန္းၾကည့္လိုက္ရတိုင္း စိတ္မခ်မ္းမသာႏွင့္ ငါတို႔လဲ ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဒီအျဖစ္မ်ဳိးၾကံဳလာ ရမလဲဟု ေက်ာထဲက စိမ့္လာၾကရပါသည္။

    ၀တၳဳရွည္စာမူတခုကို တခါတရံ ၄-၅ရက္ႏွင့္ ေရးခ်ႏိုင္ခဲ့ဘူးေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္မွာ ရိုက္ လက္စ တပိုင္း တစရွိခဲ့ေသာ သ၀ဏ္လႊာေခၚ ၀တၳဳတပုဒ္ကို အဆံုးသတ္ရန္ စာမ်က္ႏွာအနည္းငယ္ လိုေနသည္ ကိုပင္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္အစသတ္၍ မရေအာင္ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္း က အျပင္အပ အလုပ္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ က်မ ဆီကစာမူ ခ်မေပးႏိုင္ ေသာ္လည္း သူ႔အလုပ္ႏွင့္သူ လည္ေနပါသည္။ ပံုႏွိပ္ရန္ စာရြက္ စာတမ္း အပ္ႏွံသူမ်ားမွာ ဂ်ပန္စစ္ဘက္မွ အသံုးခ်ေသာ စာရြက္ စာတမ္းမ်ားမွာ အစိုးရ စာပံုႏွိပ္တိုက္ တြင္ ရိုက္ႏိွပ္ရန္ မႏိုင္မနင္းျဖစ္လာသမွ် အျပင္အပ ပံုႏွိပ္တိုက္ အသီးသီးသို႔ ခြဲေ၀ ေပးအပ္ လ်က္ ရွိေသာ အလုပ္မ်ားျဖစ္၍ အျခားပံုႏွိပ္တိုက္မ်ားနည္းတူ လက္ခံ ရိုက္ႏွိပ္ေပးလ်က္ရွိပါသည္။

သို႔ႏွင့္ အလုပ္မ်ားတြင္က်ယ္စျပဳလာေသာအခါ ပံုႏွိပ္စက္ကို အခႏွင့္ ငွားထားသူ ပစၥည္းရွင္ ကျပန္လည္ ေျပာင္းေရႊ႕ ယူလိုသည္။ သူတို႔လည္း ေရႊၾကက္ယက္ ကုန္းအနီးရွိ ျခံမွာ ပံုႏွိပ္တိုက္ဖြင့္ၿပီး အျပင္ အလုပ္မ်ား လုပ္ေတာ့မည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ပံုႏွိပ္စက္အစားထိုးရန္ အေျပးအလႊား ရွာေဖြ၀ယ္ယူရပါသည္။

၀ယ္ယူရရွိေသာ ပံုႏွိပ္စက္မွာလည္း စစ္ႀကီးအတြင္းျဖစ္၍ ရရာကို ရွာယူလ်က္ အပ်က္အစီး မ်ား အစား ျဖည့္စြက္ တပ္ဆင္အသံုးျပဳမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ၿမဳိ႕ထည္းရွိ အစိုးရပံုႏွိပ္ တိုက္တြင္ အႏွစ္ ၂၀-ေလာက္ သံုးၿပီး ေဟာင္းႏြမ္းပ်က္စီးၿပီး သံတိုမယ္န ျဖစ္ေနသျဖင့္ ပစ္ထား ေသာ ပံုႏွိပ္စက္အပ်က္ႀကီး ႏွစ္လံုး ကို တင္ဒါစနစ္ႏွင့္ ခ်ေရာင္းခိုက္မွာ ၀ယ္ယူလိုက္ရပါသည္။ ပံုႏွိပ္ စက္သာဆိုသည္ ကိုယ္ထည္ႏွင့္ ဆလင္ဒါ ေခၚ မ်ဥ္းလံုးႀကီးသာပါလာသည္။ စပယ္ယာပတ္ေခၚ က်န္ပစၥည္း အစိပ္အပိုင္း တ၀က္ေလာက္မွာ အျပင္ အပ သံပစၥည္းေရာင္းေသာဆိုင္မ်ားမွ ၀ယ္ျခင္း၊ ၀ယ္မရေသာ ပစၥည္းမ်ား ပန္းဘဲမွာျဖစ္သလို လုပ္ခိုင္း ၍ တပ္ဆင္ျခင္း ျပဳလုပ္ေသာအခါမွ အျပည့္ အစံုရိုက္ႏွိပ္၍ ရရွိပါသည္။

ဗုန္းၾကား အေျမာက္ၾကားမွ စတုဒီသာ ဆက္ရန္
.

No comments: