Wednesday, February 17, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ အပိုင္း (၂၂)

ဆက္တိုက္ထုတ္ခဲ့ရေသာ လုံးခ်င္း၀တၳဳမ်ား

က်မေရးေသာ လုံးခ်င္း၀တၳဳမွာ တလလွ်င္တႀကိမ္သာ ထုတ္ေ၀ႏိုင္ပါသည္။ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး စာအုပ္တိုက္ မွ ၀တၳဳကို ၂-ႀကိမ္ထုတ္ေပးပါဟု စာႀကည့္ပရိတ္သတ္ေတာင့္ တခ်က္ကို စာအုပ္ကိုယ္စားလည္မ်ား မွ တဆင့္ ယူလာႀက၍ စာေရးဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း ဘာသာျပန္တို႕ အလွည့္က် ထုတ္ေ၀သြားရပါသည္။

ေရႊဥေဒါင္း ဘာသာျပန္ ၀တၳဳမ်ားမွာ ေတာင္းေအာ့(ဖ္) မြန္တီခရစ္စတို ေခၚ ရတနာသိုက္ ၀တၳဳ ပ႒မ တြဲ မွ တတိယတြဲ အထိျဖစ္၍ ေစာလမြန္သိုက္ စေသာ၀တၳဳမ်ား ျဖစ္ရာ က်မေရးေသာလုံးခ်င္း ၀တၳဳမ်ားမွာ ဂုဏ္ျမင့္သူ မွ အစ ျဖစ္၍ ခ်စ္အဏၰ၀ါ၊ သမုဒယ၊ ဆရာမ၊ ျမျမ၀င္း၊ တသက္လွ်ာ၊ ငယ္ကၽြမ္းခင္၊ ေရႊစြန္ညိဳ၊ သားေရႊစြန္ညိဳ၊ ေဖ့သီးခ်ာ၊ ေမ့သီးခ်ာ၊ မိန္းမဘ၀၊ ဂုဏ္နိမ့္ သူ၊ ကၽြန္းဘိုညိဳ၊ သ၀ဏ္လႊာ၊ စသည္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

တိုက္အလုပ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ႀကီးႀကပ္ ရသည္ကတဘက္၊ စာစီသမားလက္သို႕ စာမူေကာ္ပီကို အလွ်င္မွီေအာင္ တရြက္ျပီးတရြက္ေရးျပီး လက္ဆင့္ကမ္း လွမ္းေပးေနရသည္ က တဘက္ႏွင့္ စက္လည္သကဲ့သို႕ လုပ္ကိုင္ေနရေသာအခါ ေခါင္းေအးေအးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္စိတ္ကူး ၀တၳဳမ်ား သေဘာက် အခ်ိန္ ယူေရးသားရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာေႀကာင့္ အဂၤလိပ္ရုပ္ရွင္ကားမွ ဇာတ္လမ္းေကာင္း မ်ားႏွင့္ကုလားဇာတ္ကားမွ ဇာတ္လမ္း ေကာင္းမ်ား ကုိယူကာျမန္မာႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္သလို ေရးသားလိုက္ရပါသည္။

ထို႕ေႀကာင့္ ၀ါတာလူး တံတား ေခၚ အဂၤလိပ္ဇာတ္ကား ရုံတင္ျပဆဲမွာပင္ ဂုဏ္နိမ့္သူ၀တၳဳထြက္ေပၚ လာျပီး ကုလားဇာတ္ကား ခါဆန္ခ်ီ ျပေနခ်ိန္မွာ ေဖ့သီးခ်ာ၀တၳဳ ထြက္ေပၚ လာခဲ့ပါသည္။ ခ်စ္အဏၰ၀ါ သမုဒယ စသည့္၀တၳဳမ်ားမွာ လည္းနာမည္ႀကီး အဂၤလိပ္၀တၳဳမ်ားမွာ မွီးယူေရးသား လိုက္ရျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါ သည္။

နာမည္ေက်ာ္ အဂၤလိပ္၀တၳဳႀကီးမ်ားကို မွီးယူျခင္းႏွင့္ အစအဆုံးျမန္မာ လိုသင့္ေတာ္သလို ျပန္ဆို ေရးသား ျခင္းမွာ ေမာင္ရင္ေမာင္မမယ္မ ၀တၳဳမွ စခဲ့သည္ျဖစ္၍ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ ေသာ္ လည္း အဂၤလိပ္ ရုပ္ရွင္ ကား၊ ကုလားဇာတ္ကား မ်ားမွ ေကာင္းႏိုင္မည္ထင္ရာကို ျမန္မာလို၀တၳဳေရး၍ အေျပးအလႊား အခ်ိန္မွီ ထုတ္ေ၀ ခဲ့ျခင္း မွာ က်မက စ၍ အေခ်ာင္ခိုနည္း နိသွ်ည္းျပ ေပးသလို ရိွပါ၏။

သို႕ရာတြင္ စာဖတ္သူပရိသတ္မ်ားမွာ စာဖတ္ရာ၌ တမ်ိဳးအရသာခံစားရ၍ ရုပ္ရုင္ကားအျဖစ္ ႀကည့္ရေသာ အခါ အာရုံ တမ်ိဳးခံစားရျပီး ႏွစ္နည္းႏွစ္ဘက္ လက္ခံႏွစ္သက္ႀကသည္ကို ေတြ႕ျမင္သိ ရိုရပါသည္။
သို႕ေႀကာင့္ စစ္ျပီးေခတ္ နာမည္ေက်ာ္ႀကား၍ လူႀကိဳက္မ်ားေသာ စာေရးဆရာ မ်ားအားအခ်ိဳ႕က ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမွ ဇာတ္လမ္းမ်ား ယူေရးသည္ဟု ေ၀ဖန္ႀကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ ရေသာအခါ က်မက ကိုယ္ခ်င္း စာမိပါသည္။ မဂၢဇင္းေတြမွာ အခ်ိန္မွီစာမူေပးရန္ အေလာတႀကီးပူလာႀကေသာ အခါ သူ႕ချမာမ်ားလည္း ဤနည္း ကိုသာ အသုံးျပဳရ ရွာႀကရပါမည္။

ဦးေႏွာက္ ဆိုသည္မွာ အသုံးခ် ရပါမ်ား လာေသာအခါ၌ စက္ကဲ့သို႕အခ်ိန္မွီ ထုတ္လုပ္၍ရေသာ အလုပ္မ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ တခါ, တခါေရးရင္း အေတြးမေပၚ၍ ထစ္ေငါ့ေနလွ်င္ စာေလးငါးေႀကာင္း ရဖို႕ပင္ တေနကုန္ သြားခ်င္ က သြားေလ့ရိွပါသည္။
က်မအဖို႕ကေတာ့ ဘယ္နည္းႏွင့္မဆို တလတႀကိမ္အခ်ိန္မွန္မွန္ ထုတ္ေ၀ႏုိင္ရန္ လုံးခ်င္း၀တၳဳရွည္ တခုကို အျမဲ ျပဳစု ေရးသားလ်က္ သာ ျဖစ္၍တခါတရံမွာလည္း အလုပ္တိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ အေထြေထြ ကိစၥမ်ား ထည္းမွ စိတ္ကူးတခ်က္ရလိုက္သည္ႏွင့္ အမွ်ကိုယ္ပိုင္ စိတ္ႀကိဳက္၀တၳဳဇာတ္ သြားမ်ားေပၚလာတတ္သျဖင့္ အခြင့္သင့္ ျပီး ကေလာင္ကို လက္သြက္သြက္ လႊတ္ေပးလိုက္ ေသာအခါ ငယ္ကၽြမ္းခင္၊ ေမ့သီးခ်ာ၊ ကၽြန္းဘိုညိဳ  စေသာ၀တၳဳမ်ိဳး ေတြထြက္လာ တတ္ပါသည္။

စာအုပ္မ်ားအတြက္ ျပီးစီးသမွ် စာေဖာင္မ်ားကို အျပင္စက္အခ်ိဳ႕သို႕ ထြက္ရိုက္ျခင္း၊ စာအုပ္ခ်ဳပ္သမား မ်ားအား သြားေရာက္ အပ္ျခင္း ၊ စကၠဴထုတ္ မ်ား ၀ယ္ယူျခင္း၊ မ်က္ႏွာဖုံး ပန္းခ်ီ ဘေလာက္ တာ၀န္မ်ား၊ တိုက္တြင္းရိွ စာစီစက္ရိုက္႒ာနမ်ား ကိုႀကည့္ႀကပ္ရသူ ဖိုမင္ေမာင္သန္းက အေထြေထြလုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ ၍ သူ၏လခမွာ တလလွ်င္ ၁၅၀ ေပးထားရပါသည္။ သို႕ေႀကာင့္ အလုပ္တိုက္ဆိုင္ရာ ျပင္ပကိစၥမ်ားကို က်မကိုယ္တိုင္ ေႀကာင့္ၾက ေစခိုင္းရျခင္း မရိွ၍ သက္သာရာ ရပါေတာ့သည္။

ထုိသို႔ တိုင္းျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္ ႏွင့္ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး စာအုပ္တိုက္ ကို ဖြင့္လွစ္အုပ္ခ်ဳပ္ စာအုပ္ပါ ေရးသား ထုတ္ေ၀ ရေသာ တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ ေနရေသာအခ်ိန္မွာ က်မ၏ ဘ၀ခရီးေဖာ္ ျဖစ္ေနသူသည္ ပံုႏွိပ္တိုက္ တည္ေထာင္စက လိုအပ္သမွ် ပစၥည္းပစၥယမ်ား ၀ယ္ယူ ခိုင္းေစေပးျခင္း၊ နဂါးနီ တိုက္မွပါလာေသာ သူ၏ တပည့္ မ်ားကို တိုင္းျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္တြင္ ေနသားတက် အလုပ္႒ာန အသီးသီးမွာ ေနရာခ်ထား ေပးရုံသာရွိ၍ အလုပ္တိုက္ကို ၾကည့္ရႈျခင္း မရွိဘဲ ၿဗိတိသွ်ဘားမား ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီသူေဌး ဦးညြန္႔၏ ဟံသာ၀တီ စာပံုႏိွပ္တိုက္တြင္ တစ္လလွ်င္ လခ-၁၅၀ိႏွင့္ အလုပ္၀င္ လုပ္လိုက္ပါသည္။ က်မက ကိုယ့္ စာပံုႏွိပ္တိုက္ တြင္ တိုးတက္ရာ၊ တိုးတက္ေၾကာင္း ပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္ျခင္း မျပဳဘဲ သူတစ္ပါးတိုက္မွာ သြား၍ အလုပ္ လုပ္ရန္ မသင့္ဟုေျပာေသာ္လည္း ဦးညြန္႔ က ေခတၱလာေရာက္ ကူညီပါဆုိ၍ မိတ္ေဆြ ၀တၱရား အတိုင္း သြားေရာက္ ကူညီျခင္းသာ ျဖစ္ပါ သည္။

တာရွည္မလုပ္ပါ၊ ယခု ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ ဟံသာ၀တီဂ်ာနယ္ ကို ထုတ္ေ၀ေပးရန္ တာ၀န္ခံ ထားသည္ ဆိုေသာ အေျဖကို ေပးၿပီးလွ်င္ ဒို႔ရွမ္းျပည္ ဦးအုန္းျမင့္ႏွင့္ အတူ သူေ႒း ဦးညြန္႔၏ ဟံသာ၀တီ ပံုႏွိပ္တိုက္ တြင္ ဟံသာ၀တီဂ်ာနယ္ ကို ထုတ္ေ၀ ေပးေနပါသည္။ သို႔လွ်င္ ကိုယ္က်ိဳး ကိုယ့္စီးပြားကို စိတ္အား ထက္သန္စြာ ဦးစီး ႀကီးၾကပ္ ရမည့္ အခုိက္အခါမွာ ဟံသာ၀တီ ပံုႏွိပ္တိုက္ တြင္ မျဖစ္ စေလာက္ ေသာ လခေငြႏွင့္ ၀င္လုပ္ ကူညီသည္ကိုပင္ သူ႔အား မလိုလားသူ အခ်ိဳ႕က သူတို႔တြင္လည္း တုိင္းျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္ တစ္ခုရွိေသာေၾကာင့္ ဟံသာ၀တီ ပံုႏွိပ္တုိက္ႀကီးကို ထိုးအပ္ မထားသင့္ေၾကာင္း ေျခထိုးစကား ေျပာၾကားျခင္း ခံရေသးသည္ သည္အေၾကာင္း ေတြကို ၾကားေသာအခါ သာ၍ပင္ မလုပ္ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ မၾကာ မၾကာ အလုပ္မွ ထြက္လာရန္ ေျပာ ၾကားမိပါသည္။

တရားက်ဘြယ္ရာသခၤါရေလာက

သို႔လွ်င္ စားပြဲတလံုးႏွင့္ထုိင္ကာ စာေရးလိုက္ စာရင္းအင္း ကိုင္သူ စာေရးမ်ား အလုပ္သိမ္းခ်ိန္မွီ လယ္ဂ်ာ စာအုပ္ ႏွင့္ ၀င္ေငြထြက္ေငြ စာရင္းမ်ား စစ္ေဆးၾကည့္ရႈျခင္းျဖင့္ ေန႔စဥ္ အလုပ္၀တၱရားမ်ား ကို ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္မွာ တႏွစ္နီးပါး ရွိလာေတာ့မည္။ စာအုပ္တိုက္ လုပ္ငန္းက ေအာင္ျမင္ေန ေသာေၾကာင့္ ပင္ပန္း ရသည္ တို႔ကို ေက်နပ္မိပါသည္။ ေနာက္ထပ္ သည္အေျခအေနထက္ တုိးတက္ ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ကိုပါ စိတ္အား ထက္သန္လ်က္ ရွိေနပါသည္။ သို႔ရာတြင္ စစ္ရိပ္၊ စစ္ေရာင္မ်ား မွာ မၿငိမ္းေအးရုံမက ရန္စက နီးကပ္လာၿပီ ျဖစ္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အစမ္းမီးေမွာင္ခ်ျခင္း၊ ဗံုးခိုက်င္း  အုတ္ဂူကေလးမ်ား တည္ေဆာက္ထားျခင္း၊ စစ္သား အကာ အကြယ္ အေလ့အက်င့္မ်ားကို အစုိးရ ဌာနမ်ားမွ လုပ္ကိုင္ေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

က်မ၏ စာအုပ္တိုက္ႏွင့္ တုိင္းျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္ လုပ္ငန္း မ်ား ေအာင္ျမင္ေနသည္ဟု ၾကားေသာအခါ မႏၱေလး ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ဘႀကီး ၀က္မစြတ္ ေမာင္ေမာင္ႀကီးထံမွ အိမ္ကိစၥက ဆက္ရန္ ရွိေသးသည္ ျဖစ္လာ ျပန္ပါ၏။ ၎၏စာဆိုအရ ခ်စ္တီး ကို အႏိုင္ေပးလိုက္ေသာ ရုံးမိန္႔ဒီဂရီ ခ်မွတ္ခ်က္အရ ခ်စ္တီးက အိမ္ကုိ ေလလံပစ္ ေတာ့မည္ျဖစ္၍ အရွက္တကြဲ မျဖစ္ရန္ စသည္တို႔ ျဖစ္၏။ က်မက တဘက္သတ္ ရုံးက အမိန္႔ခ် ၿပီးသား ျဖစ္၍ အေၾကြးရွင္ျဖစ္သူ ဘႀကီးသေဘာအတိုင္း ေရာင္းယူသည္ျဖစ္ေစ၊ ေလလံပစ္ ယူသည္ျဖစ္ေစ၊ ေက်နပ္ ၿပီးသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘာမွ မေျပာလိုပါဟု စာျပန္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆက္တြဲ လာလိုက္ျပန္ေခ်ေသး၏။ ခ်စ္တီးက ဒီဂရီက်ထားေသာ သူ႔ေငြမ်ားကို ရလိုသျဖင့္ ေလလံပစ္ယူမည္ဆိုေသာေၾကာင့္ အရွက္ရမည္စိုးသျဖင့္ သူကဘဲ ေခတၱေငြစိုက္ ေပးထားလိုက္ရသည္။ ထုိေၾကာင့္ သံုးထပ္တိုးႏွင့္ တရား စရိတ္မ်ားပါ က်သင့္သမွ် ထုိေငြမ်ားကို ေပးဆပ္ေစလိုေၾကာင္း စာ လာျပန္ပါသည္။ က်မသည္ မူလကတည္းမွပင္ ခ်စ္တီးကပင္ ဒါးစားခံ အမည္၀င္တပ္ျခင္းသာျဖစ္၍ အထပ္ ထပ္ေငြတိုး ယူမႈ ရုံးတြင္ တရားစြဲ၍ ကုန္က်စရိတ္ပါ အႏိုင္ယူ ရမႈမ်ားကို ဘႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ တူမအေပၚတြင္ ထင္ထင္ ေပၚေပၚ ရက္ရက္ စက္စက္ လုပ္လွ်င္ လူကဲ့ရဲ႕ ခံရမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ သူႏိုင္ရေသာ ခ်စ္တီး အမည္ႏွင့္ လွည့္ထားေၾကာင္း၊ အိမ္ဂရံႏွင့္တကြ တဘက္သတ္ အႏိုင္ ရထားေသာ ရုံးမိန္႔ပါ သူ႔ထံမွာ ရွိေၾကာင္း တို႔ကို ထုိစဥ္က ရုံးျပင္ကႏၷား၀င္ဆန္႔ သူ အတြင္းသိ ေရွ႕ေနႀကီး ႏွစ္ဦးသံုးဦးထံမွ သတင္း အတိ အက် ရၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။

က်မကလည္း ဇာတ္တူသား စားရက္ေလျခင္းဟု ယူဆမိေစကာမူ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုလွ်င္ သူလဲ ဘယ္မွာ အနစ္နာ ခံခ်င္ေပမွာလဲဟု ေျဖရသည္။ ထုိေၾကာင့္ ေလာဘ ေရွ႕ေဆာင္ၿပီး အိမ္ႀကီးတစ္ခု လံုးရေအာင္ ယူလိုသည္ ထင္၍ ေလွ်ာ့ေပးလိုက္ခါမွ ယခုေတာ့ အိမ္ထက္ က်သင့္ေငြမ်ားကို လိုခ်င္ ျပန္သည္ဟုဆိုရာ ေနာက္ဆံုး မွာ က်မက ယခုအခ်ိန္၌ အလုပ္တိုက္ တည္ေထာင္ထားရ၍ စိန္ထည္ လက္၀တ္လက္စား အနည္းငယ္ မွ တပါး ေငြပိုေငြလွ်ံ မရွိေသးေၾကာင္း၊ ေငြပိုရွိလာေသာ အခါ ႀကိဳက္သလို လုပ္ေပးပါမည္ဟု ႏွစ္သိမ့္ရာ ႏွစ္သိမ့္ေၾကာင္း စာျပန္ထားရပါသည္။

ထုိသို႔ အိမ္ကိစၥျပန္လည္း ႏွဴးဆြျခင္းမွာလည္း အျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ ၄၇လမ္းရွိ က်မအိမ္တြင္ ၀င္ေရာက္ တည္းခိုလာၾကျပန္ေသာ ဘႀကီး၏သား၊ ေခၽြးမ၊ သမက္မ်ားႏွင့္ ႀကီးေဒၚ၏ သားမ်ားမွတဆင့္ က်မမွာ ေငြေၾကးေခ်ာင္လည္စြာႏွင့္ အလုပ္တိုက္ ပံုႏွိပ္တိုက္မ်ား ဖြင့္ထားျခင္း၊ ၀င္ေငြကလည္း စီးပြား တိုးတက္စ ျပဳလာၿပီး ေအာ္စတင္ (ဂ) ေမာ္ေတာ္ကား ကေလးေတာင္ စီးေန ၿပီဟု သတင္း ေပးၾက ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္တိုက္ ဖြင့္စကလည္း မႏၱေလးသို႔ တစ္ေခါက္ သြားေရာက္မိၾကသည္။

ထုိအခ်ိန္ အခါ က ယခုတိုင္ က်မတစ္သက္ ၌ မေမ့ႏိုင္ေသာ စကားတစ္ခုကို လည္း သတိရလိုက္မိေသး၏။ က်မမိခင္၏ အမျဖစျ္သူ ၀က္မစြတ္ ခင္ခင္ႀကီးေခၚ ႀကီးေတာ္သည္ မ်က္စိေရာဂါ စြဲကပ္ေနသည္ဆို၍ သြားေရာက္ ေမးျမန္းသည္။ က်မကို အနားကပ္မိေအာင္ ဆြဲ ေခၚၿပီး လက္မ်ား၊ နားရြက္မ်ား စမ္းသပ္ ၾကည့္ရႈသည္။ မ်က္စိမျမင္၍ ဒါေတြ စိန္အစစ္ေတြဘဲေနာ္ ဟု ေမးေသာအခါ သူ႔အနီးရွိ ညီမ၀မ္းကြဲေတာ္ ေဒၚခင္ခင္မ်ိဳးက အစစ္မွ ေရမေရာ ပါနီ မေရာဟု ၀င္ေတာလိုက္သည္။

က်မက သူ ဘာအဓိပၸာယ္ႏွင့္ ေမးသည္ကို သတိမျပဳမိဘဲ အိမ္ခန္းထဲတြင္ ၀င္သြားစဥ္ အျပင္မွာ က်န္ရစ္ေသာ (      ) အား တီးတိုးစကားႏွင့္ မွာၾကား ေျပာဆိုလုိက္သည္။ က်ဳပ္တူမ က အင္မတန္ ဆုိးတယ္၊ သည္းညည္း ေတာ္ေတာ္ခံေပါင္းရလိမ့္မည္ဟု ေျပာသည္။ အေျပာ ခံရသူက ဒီအေဒၚႀကီးဟာ ကိုယ့္တူမ ကိုယ္ ဒီလိုေျပာဘုိ႔ မေကာင္းေၾကာင္း ေတြးမိေသာ္လည္း၊ မေျပာအပ္ေၾကာင္း ျပန္မေျပာခဲ့ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ဟာ တစ္ေယာက္ဘ၀ တစ္ေယာက္ သိၾကၿပီးပါ၊ ဘယ္ေလာက္ပင္ ဆိုးဆိုး သည္းညည္း ခံႏိုင္ပါတယ္လို႔ ေျဖခဲ့ရပံု ကို ရန္ကုန္ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ျပန္လည္ ေျပာျပ၍ သိရွိရပါသည္။

က်မႏွင့္ က်မ၏ မိခင္ကို ငယ္စဥ္က စၿပီး ႏိုင္ထက္စီးနင္း ျပဳခဲ့ရသည္တို႔ကို မေက်နပ္ႏိုင္ေသးဘဲ မ်က္မျမင္ ဒုကၡိတ ဘ၀ေရာက္ေသာ အခ်ိန္မွာပင္ လင္ခန္း၊ မယားခန္းမွာ ၀င္၍ ေျခထိုးေသြးခြဲ ပစ္ခ်င္ေသာ အရိပ္ လကၡဏာ ကေလးမွာ ထုိအခ်ိန္ကိုက ဇာတိျပလႊတ္လိုက္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ယေန႔အထိ သူ႔သား၊ ေျမး၊ ျမစ္ တို႔မွာ က်မ၏ အရိပ္အာ၀ါသ ေအာက္မွာ လာေရာက္ ခုိလႈံ ေနႏိုင္ ေအာင္ ေခၚယူေထာက္ပံ့ ၾကည့္ရႈ ျပဳစု ထားခဲ့ရာမွ သူ႔ဇာတိမ်ိဳးရိုးမူအရ က်မ၌ ေသေရး၊ ရွင္ေရး တမွ် အေရးႀကီးလွေသာ အခ်ိန္အခါမွာပင္ သူခိုး ဒါးရိုးကမ္း ရန္သူအားေပးဆိုေသာ စကားပံုပမာ က်င့္သံုး ေဆာက္တည္ ေနရွာၾကပါသည္။

ေရးလက္စႏွင့္ ဆက္ေရးရဦးမည္ဆိုလွ်င္ အိမ္ႏွင့္ ေငြတစ္ခုခုကို ပံုေသကားက် ရလိုယူလိုေနေသာ ဘႀကီး ျဖစ္သူ ၀က္မစြတ္ ေမာင္ေမာင္ႀကီးမွာ က်မႏွင့္ အိမ္ကိစၥ စကား အဆက္အစပ္ ျပဳေနဆဲ တြင္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးက ၀င္၍ ေမႊလိုက္ေသာအခါ၌ မႏၱေလးတစ္ၿမိဳ႕လံုး ဂ်ပန္၏ မီးေလာင္းဗံုး မ်ား ေအာက္မွာ ျပာပံု အတိ ျဖစ္ရွိသြားေသာေၾကာင့္ ေငြရင္းရွစ္ရာတြင္ အျပန္တရာ ထပ္၍ အတိုး ယူ အပိုင္ သိမ္းထားေသာ က်မ မိခင္၏ အိမ္သာမက သားသၼီးေတြ ၿမိဳင့္ၿမိဳင့္ဆိုင္ဆိုင္ႏွင့္ သူပိုင္ ေနထိုင္ေသာ အိမ္ႀကီးပါ မီးေလာင္စာ အျဖစ္ႏွင့္ ျပာက်သြားျခင္း ခံလိုက္ရရွာပါေတာ့သည္။ သခၤါရေလာကႀကီးသည္ အလြန္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေၾကာင္း စဥ္းစားမိသူတိုင္း တရားက်သြား ဘြယ္ရာ ေကာင္းလွပါသည္။

လူ႔ဘ၀၌ တခဏတေလး လူျဖစ္ရစဥ္ လူတို႔သည္ ေလာဘတရား ႀကီးမား ထူေျပာစြာ ေရွ႕ေဆာင္လ်က္ တရား မဘက္ႏိုင္ေသာ အျပဳအမူတုိ႔ကို မဆင္မျခင္ ျပဳမိမွား ေသာ္လည္း အမွန္တရားႀကီးသည္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္စားကာ ေျဖရွင္းေပးေနပါသည္။ ထုိထက္ပင္ သံသရာ၌ က်င္လည္ရဦးမည္ ျဖစ္ေသာ ဘ၀မ်ားတြင္ ပင္ကိုယ္ စိတ္ဓာတ္အရ ျပဳမူခဲ့ၾကေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ အမွား၊ အမွန္ကို သံတရာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေရာက္ရာ ဘ၀မွ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် ၍ ေပးျခင္း ခံရတတ္ ေလရာ၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား သည္ သံသရာ၀န္ ကို ပို၍ ေၾကာက္လန္႔တတ္ ၾကသည္ဟု ဆိုရိုး စကား အလာ ရွိခဲ့ပါသည္။

ေနာက္ဆံုး ပရိေဒဝမီး ဆက္ရန္
.

1 comment:

ေမဓာ၀ီ said...

ဒီအပိုင္းကိုဖတ္ရင္း မူပိုင္ခြင့္ကိစၥ ေတြးမိလိုက္တယ္။
အဲဒီေခတ္ကတည္းက ႏိုင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္ေတြ ၀တၳဳေတြကို မွီးလိုက္ ေကာ္ပီကူးလိုက္ လုပ္လာၾကတာ ခုထိေအာင္ပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး လုပ္ေနၾကတုန္း။ ႐ုပ္ရွင္၊ ၀တၳဳ၊ သီခ်င္း ေနရာတကာမွာ ဒီအတိုင္းပဲေနာ္။

ေနာက္တခုက ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးက အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ဦးအုန္းခင္ နာမည္ကို ထည့္မေရးဘူးေနာ္။ က်မ ငယ္ငယ္က ဖတ္ဖူးတာဆိုေတာ့ ထည့္ေရးမေရး ေမ့ေနျပီ။ ဦးအုန္းခင္က ဟံသာ၀တီမွာ လုပ္ဖူးတာလဲ က်မ မသိတာလား အမွတ္တမဲ့ သတိမထားမိတာလား မေျပာတတ္ဘူး။ ခုမွ သိၿပီး အံ့ၾသေနတာ။ ဦးညြန္႔က အေဖ့ အဖိုးေတာ္ပါတယ္။