ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွာ ေရးခဲ့သမွ်
ထုိအခ်ိန္ကစ၍ ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္ ကၽြန္မ၏၀တၱဳမ်ား၊ ျမင္းခင္းေတာ္ေဆာင္းပါးႏွင့္ အိမ္သူကညာ မွတ္စရာမွ ဇာထုိး, ပန္းထုိးအခန္းမ်ားမွာ လစဥ္, လတုိင္းပါ၀င္ေရးသားေပးပုိ႕ေနရသည္။ သုိ႕ႏွင့္ ကိစၥမျပီးေသးဘဲ လယ္တီ ပ႑ိတဆရာ ဦးေမာင္ၾကီးကလည္း သူဖြင့္ထားေသာ ယု၀တီစကၡဳေခၚ အခဏ္းမွာ က်မပါ၀င္ ေရးေစ လုိေၾကာင္းစာႏွင့္ အေၾကာင္းၾကားျပန္ပါသည္။
ထုိအခ်ိန္ကစ၍ ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္ ကၽြန္မ၏၀တၱဳမ်ား၊ ျမင္းခင္းေတာ္ေဆာင္းပါးႏွင့္ အိမ္သူကညာ မွတ္စရာမွ ဇာထုိး, ပန္းထုိးအခန္းမ်ားမွာ လစဥ္, လတုိင္းပါ၀င္ေရးသားေပးပုိ႕ေနရသည္။ သုိ႕ႏွင့္ ကိစၥမျပီးေသးဘဲ လယ္တီ ပ႑ိတဆရာ ဦးေမာင္ၾကီးကလည္း သူဖြင့္ထားေသာ ယု၀တီစကၡဳေခၚ အခဏ္းမွာ က်မပါ၀င္ ေရးေစ လုိေၾကာင္းစာႏွင့္ အေၾကာင္းၾကားျပန္ပါသည္။
သူ၏လုိလားခ်က္မွာ ထုိစဥ္က အမ်ိဳးသမီး စာေရးသူမ်ား မရွိသေလာက္ျဖစ္ေနေသး၍ သူေရးေနေသာ ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွ ယု၀တီစကၡဳအခဏ္းမွာ မႏၱေလး ခင္တုတ္၊ ရန္ကုန္ခင္ေဆြ၊ သလႅာ၀တီတင့္အုန္၊ ပ်ဥ္းမနားစုစု စသူတုိ႕မွာ သူတစ္ဦးတည္း စိတ္ကူးေပါက္ သလုိ ေရးေနျခင္းျဖစ္၍ ျမင္းျခံခင္ခ်စ္၊ ျမစ္သားအေက်ာ့၊ ေမာ္လျမိဳင္သန္းသန္းတုိ႕မွာလည္း ေနာက္ပုိင္းမွ ၀င္ေရာက္ လာသည္။ စာေပေရးသားရာ၀ါသနာပါ ေသာ ေယာက်္ားၾကီးေတြသာ ေပးပုိ႕ေသာက်မ၏ လက္ရာကုိ အထူး လုိလားပါသည္ဟု အဆုိရွိပါ သည္။ ဒါေၾကာင့္ ယု၀တီစကၡဳအခဏ္းမွာ ရတနာပုံ ထိပ္တင္လႈိင္ ဟူေသာ အမည္ႏွင့္စာေပးစာယူ ေဆာင္းပါးေရးပုိ႕ခဲ့ရျပီး ပုဂံေခတ္၏ ဆံထုံး ၅၅-မ်ိဳး အေၾကာင္းကုိ ဆံထုံးပုံစံမ်ားႏွင့္ အစပ္ဆုိင္ဆုံး ျဖစ္ေသာဆံထုံးဋီကာကုိပါ ေရးသား ခဲ့ပါသည္။
ထုိႏွင့္မွ်မျပီးျပန္ပါ၊ ျမန္မာအေဆြကုမၸဏီမွ ေရွးဦးစြာရုိက္ကူးထုတ္လုပ္၍ ျပသခဲ့ေသာ ေတာျမိဳင္စြန္း က လြန္းေအာင္ဖန္ေခၚေသာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျပျပီးေနာက္ လူၾကိဳက္မ်ားလွေသာ ထုိဇာတ္ကား၏ အဆက္ ဥစၥာာေစာင့္ ကေလးႏွုင့္ ကုိဘေဌးတုိ႕ကုိ ထပ္မံေတာင့္တေနၾကျပန္သျဖင့္ ဇာတ္လမ္းတခု ေရးသား ဖန္တီး ေပးရန္ စာအတန္တန္ ပုိ႕ျပန္ပါသည္။
ထုိေတာျမိဳင္စြန္းဇာတ္ကားတြင္ နာမည္ရခဲ့ေသာ အဘုိးၾကီးဦးေရႊရိုး(ကြယ္လြန္သူ ကာတြန္းဦးဘကေလး) အတြက္ ရယ္စရာဇာတ္ထုတ္တခုအျဖစ္ ရုိက္ရန္ေနာက္ထပ္ လိုလားျပန္၍ ပလုပ္တုတ္ တုတ္စၾကာရွင္ေခၚ ဇာတ္ကား၌ကင္မရာထရိတ္ေခၚေသာ ဓါတ္ပုံလွည္႕စားရုိက္နည္းမ်ိဳုး အမ်ားဆုံး သုံးရမည္႕အတြက္ အခဏ္း မ်ားကုိ စိတ္ကူးေရးသားေပးပုိ႕ရန္စာ ေရာက္လာျပန္ပါသည္။
ထုိႏွင့္မွ်မျပီးျပန္ပါ၊ ျမန္မာအေဆြကုမၸဏီမွ ေရွးဦးစြာရုိက္ကူးထုတ္လုပ္၍ ျပသခဲ့ေသာ ေတာျမိဳင္စြန္း က လြန္းေအာင္ဖန္ေခၚေသာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျပျပီးေနာက္ လူၾကိဳက္မ်ားလွေသာ ထုိဇာတ္ကား၏ အဆက္ ဥစၥာာေစာင့္ ကေလးႏွုင့္ ကုိဘေဌးတုိ႕ကုိ ထပ္မံေတာင့္တေနၾကျပန္သျဖင့္ ဇာတ္လမ္းတခု ေရးသား ဖန္တီး ေပးရန္ စာအတန္တန္ ပုိ႕ျပန္ပါသည္။
ထုိေတာျမိဳင္စြန္းဇာတ္ကားတြင္ နာမည္ရခဲ့ေသာ အဘုိးၾကီးဦးေရႊရိုး(ကြယ္လြန္သူ ကာတြန္းဦးဘကေလး) အတြက္ ရယ္စရာဇာတ္ထုတ္တခုအျဖစ္ ရုိက္ရန္ေနာက္ထပ္ လိုလားျပန္၍ ပလုပ္တုတ္ တုတ္စၾကာရွင္ေခၚ ဇာတ္ကား၌ကင္မရာထရိတ္ေခၚေသာ ဓါတ္ပုံလွည္႕စားရုိက္နည္းမ်ိဳုး အမ်ားဆုံး သုံးရမည္႕အတြက္ အခဏ္း မ်ားကုိ စိတ္ကူးေရးသားေပးပုိ႕ရန္စာ ေရာက္လာျပန္ပါသည္။
ကၽြန္မလည္း စိတ္ကူးယဥ္ယဥ္ႏွင့္ လက္ထဲေတြ႕သေလာက္ အလ်င္အျမန္ပင္ ေ၇းသားေပးလုိက္ သည္။ ၎ေတာျမိဳင္စြန္းအဆက္ ဇာတ္ကား၏ဇာတ္လမ္းကုိ ၀တၱဳကဲ့သုိ႕ ဖတ္ေကာင္းဘို႕မေရးဘဲ ဇာတ္ကား ရုိက္ဘုိ႕ အကြက္ခ် ေရးရသည္ကုိဇာတ္ညႊန္းေရးခဆုိ၍ ေငြသုံးရာႏွင့္ေရႊဒဂၤါး ၃ ျပားခန္႕ ရွိ ေရႊတံဆိပ္တခုကုိ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ ပုိ႕လုိက္ၾကပါသည္။
သုိ႕ေသာ္ေတာ္ျမိဳင္စြန္းအဆက္ကုိ ရုတ္တရက္ဆက္၍ မရုိက္ႏုိင္ေသးဘဲ က်ားသစ္မယ္၊ အဘေရစ သည္႕ ဇာတ္ကား မ်ားကုိ ၾကားေဖါက္ရုိက္ကူးေနစဥ္ ဥစၥာေစာင့္မကေလးအျဖစ္ နာမည္ရခဲ့ေသာ ဇာတ္လုိက္ မင္းသမီး မျမညႊန္႕ႏွင့္ရုိက္ရန္ အေၾကာင္းမညီညႊတ္၍ ဆုိင္းရျပန္သည္။ ထုိမွတဖန္ မႈိင္းေ၀ေ၀ဇာတ္ကားကုိ မဲျပီးရုိက္ ေနခ်ိန္လည္းျဖစ္ရာ ေနာက္ဆုံး၌ ဇာတ္လုိက္မင္သမီး မခင္သစ္ လည္း အိမ္ေထာင္က်သြား၍ ဇာတ္ကား မရုိက္ေတာ့ဘဲ ရွိခဲ့ရာထုိဇာတ္လမ္းမွာ ေနာက္၆ ႏွစ္ခန္႕ၾကာမွ ဇာတ္လုိက္မင္းသား ေမာင္ေမာင္ ကေလးႏွင့္ ခင္ခင္ေအးတုိ႕ ေခါင္းေဆာင္ျပဳ၍ စိမ္းေရာင္စုိဟူေသာ အမည္ႏွင့္ ဇာတ္ထုပ္တခု ရုိက္ထုတ္ အသုံး ျပဳလုိက္ ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။
သုိ႕ေသာ္ဦးေရႊရုိး၏ရုိက္ကြက္ရယ္စရာကင္မရာ လွည္းစားခန္းမ်ားကုိ တကဲ့ဇာတ္ကားေကာင္းၾကီး တစ္ခု ျဖစ္ေသာ ျမတဘက္ဇာတ္ကား၌ ေျပာင္းလဲထည္႕သုံးထားသည္။ ဆင္ပ်ံႏွင့္ေကာင္းကင္ တက္ခန္းမ်ား၊ နတ္ဘီလူး ၏ကုိယ္လုံး အေသးဆုံးမွအၾကီးဆုံး ကူးျပာင္းခန္းမ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕မမွတ္မိ ေတာ့ပါ၊ ေနာက္ပုိင္း မွာေတာ့ လူကုိၾကီးေအာင္ေသာ္၎၊ အလြန္ငယ္ေအာင္ေသာ္၎၊ လွည္႕စား ကြက္မ်ားသည္ ဆန္းျပား အံ့ၾသ စရာ မဟုတ္ေတာ့ပဲ အေပါစား လွည္႕ကြက္မ်ား ျဖစ္လာပါသည္။
ျမတဘက္ ဇာတ္ကားမွာ ေရွးပုံျပင္ဇာတ္လမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဓါတ္ပုံလွည္႕ စားကြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္ အသုိင္း အ၀ုိင္း ျပဳထားေသာေၾကာင့္ ပရိသတ္က စြဲလန္း ႏွစ္သက္ ၾကသည္။ ထုိေခတ္က သူ, မတူေအာင္ ခမ္းနား ဆန္းျပားေသာ ဇာတ္ကားဟူ၍လည္း ေကာင္းခ်ီးေပးခံရသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဒုတိယအၾကိမ္လည္း ၎ ဇာတ္ကား မ်ဳိးကုိသာ ရိုက္ထုတ္ရန္ရည္ရြယ္လ်က္ ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွာ ထည္႕ရန္ ေပးပုိ႕ ထားေသာ "တေျမစံ" ေခၚက်မ၏ ၀တၱဳကုိ "ျမေအးယဥ္"ဟု အမည္ေပးျပီး အေရးတၾကီး ရုိက္ကူးၾကပါသည္။ ဇာတ္ထုပ္ ရုိက္ကူး ေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ပင္ မင္းသားေမာင္ေမာင္စုိးႏွင့္ မင္းသမီး တုိ႕၏ စေတလ္ေခၚပုံေသဓာတ္ပုံမ်ား၊ ဇာတ္ကြက္ႏွင့္ ဆုိင္ရာအခန္းမ်ားကုိ ရုက္ကူးလ်က္မဂၢဇင္းမွာ ေၾကာ္ျငာပါသည္။ ထုိေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္အတူ ျမေအးယဥ္ ဇာတ္ကား၏ ဇာတ္လမ္းမွာ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးေရးေသာ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းျဖစ္ေၾကာင္း ေက်ညာ လုိက္ပါသည္။
ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးဆုိသည္မွာ ပရိတ္သတ္ကမည္သူမွန္းလည္း မသိၾကေသးဘဲ ရွိပါသည္။ ေယာက်္ားၾကီး မ်ားကလည္း အမ်ိဳးသမီးအမည္ကေလာင္နာမည္ယူ၍ ေရးေနၾကသည္။ အထူးသ ျဖင့္လယ္တီပ႑ီတ ဦးေမာင္ၾကီး၏ ယု၀တီစကၡဳအခန္းမွ မႏၱေလးခင္တုတ္လုိ အမည္လႊဲမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ မိန္းမ အမည္ ပါလွ်င္ ဦးေမာင္ဟုသာစြပ္စြဲၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ဘုန္းေတာ္ၾကီး တစ္ပါးျဖစ္ရမည္ဆုိသည္။ ထုိအခါက စာေပ ကဗ်ာ ေရးသားေပးပုိ႕ေသာ ၀ါသနာရွင္အခ်ိဳ႕မွာ အမ်ိဳးသမီးနာမည္ခံထားသည္႕ ဘုန္းေတာ္ၾကီး မ်ားႏွင့္ ဘုန္းၾကီးလူထြက္မ်ားသာ အမ်ားအျပားေရး ေလ့ရွိပါသည္။
တၾကိမ္မွာလည္း ဒဂုန္မဂၢဇင္းကဗ်ာခန္း၌ ကဗ်ာရွင္ အမ်ားအျပား ၀င္ေရာက္ေရးသား ေနၾကရာမွ ရွင္သန္းေမ အမည္ခံ ကဗ်ာရွင္၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ ၾကြၾကြရြရြ သြက္သြက္ လက္လက္ ရွိ၍ လူၾကိဳက္ မ်ားေန သည္။ သူ႕ကဗ်ာေတြနာမည္ရသြားခ်ိန္၌ အျခား ကဗ်ာရွင္ ေယာက်ာ္းၾကီး ႏွစ္ဦးက ခ်ိတ္တိတ္တိတ္ ရိပ္ တိတ္တိတ္ ေနာက္ပုိ႕ခန္း ဖြင့္ေသာကဗ်ာမ်ား ပါလာေလသည္။ ထုိကဗ်ာရွင္တို႕မွာ တဦးက ေက်ာ္စြာ၊ တဦးက ေက်ာ္စြာ၊ တဦးကနင္းျပားဆုိသူတုိ႕ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဤတြင္ အတြင္းသိ ကဗ်ာရွင္ တဦးျဖစ္သူ ဦးေဇယ်ဟာ လက္မေနႏုိင္ ၍ ၀င္ကလိလုိက္သည္ကုိ အမွတ္ရမိပါသည္။
တုံခ်ပ္ တုံခ်ပ္ႏွင့္ ဘုံပတ္ေဆာ္က ဒဂုန္ဇာတ္ေတာ္မွာ ႏႊဲရွာၾက...အစခ်ီေသာ ကဗ်ာႏွင့္ေနာက္ပုိး ကဗ်ာ ရွင္ႏွစ္ဦးကုိ ခ်လိုုက္သည္။ သူတုိ႕သည္ရွင္သန္းေမကုိ တကယ္မိန္းမမွတ္သည္ သွ်င္သန္းေမ ဆုိလွ်င္ေတာ့ ၀ိ၀ါဒ ရွိခ်င္ရွိေလဦးမည္။ ရေကာက္ႏွင့္ရွင့္မွာေတာ့ တကဲ့ မိန္းမ အစစ္ပင္ ျဖစ္ရမည္ဟု တထစ္ခ် ယူဆလုိက္ ဟန္တူပါသည္။ တဖန္အေစခံရဖန္မ်ားလာေသာအခါ ရွင္သန္းေမ ကဗ်ာရွင္ မွာ မခံခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာေသာ ေၾကာင့္လားမသိ၊ ကဗ်ာတခုႏွင့္ဖိ၍ ေထာင္းလုိက္သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ထုိကဗ်ာ၏ အဆုံး၌ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္ႏွင့္ႏွက္လုိက္သည္မွာေတာ့ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါ သည္။
သုိ႕ေသာ္ေတာ္ျမိဳင္စြန္းအဆက္ကုိ ရုတ္တရက္ဆက္၍ မရုိက္ႏုိင္ေသးဘဲ က်ားသစ္မယ္၊ အဘေရစ သည္႕ ဇာတ္ကား မ်ားကုိ ၾကားေဖါက္ရုိက္ကူးေနစဥ္ ဥစၥာေစာင့္မကေလးအျဖစ္ နာမည္ရခဲ့ေသာ ဇာတ္လုိက္ မင္းသမီး မျမညႊန္႕ႏွင့္ရုိက္ရန္ အေၾကာင္းမညီညႊတ္၍ ဆုိင္းရျပန္သည္။ ထုိမွတဖန္ မႈိင္းေ၀ေ၀ဇာတ္ကားကုိ မဲျပီးရုိက္ ေနခ်ိန္လည္းျဖစ္ရာ ေနာက္ဆုံး၌ ဇာတ္လုိက္မင္သမီး မခင္သစ္ လည္း အိမ္ေထာင္က်သြား၍ ဇာတ္ကား မရုိက္ေတာ့ဘဲ ရွိခဲ့ရာထုိဇာတ္လမ္းမွာ ေနာက္၆ ႏွစ္ခန္႕ၾကာမွ ဇာတ္လုိက္မင္းသား ေမာင္ေမာင္ ကေလးႏွင့္ ခင္ခင္ေအးတုိ႕ ေခါင္းေဆာင္ျပဳ၍ စိမ္းေရာင္စုိဟူေသာ အမည္ႏွင့္ ဇာတ္ထုပ္တခု ရုိက္ထုတ္ အသုံး ျပဳလုိက္ ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။
သုိ႕ေသာ္ဦးေရႊရုိး၏ရုိက္ကြက္ရယ္စရာကင္မရာ လွည္းစားခန္းမ်ားကုိ တကဲ့ဇာတ္ကားေကာင္းၾကီး တစ္ခု ျဖစ္ေသာ ျမတဘက္ဇာတ္ကား၌ ေျပာင္းလဲထည္႕သုံးထားသည္။ ဆင္ပ်ံႏွင့္ေကာင္းကင္ တက္ခန္းမ်ား၊ နတ္ဘီလူး ၏ကုိယ္လုံး အေသးဆုံးမွအၾကီးဆုံး ကူးျပာင္းခန္းမ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕မမွတ္မိ ေတာ့ပါ၊ ေနာက္ပုိင္း မွာေတာ့ လူကုိၾကီးေအာင္ေသာ္၎၊ အလြန္ငယ္ေအာင္ေသာ္၎၊ လွည္႕စား ကြက္မ်ားသည္ ဆန္းျပား အံ့ၾသ စရာ မဟုတ္ေတာ့ပဲ အေပါစား လွည္႕ကြက္မ်ား ျဖစ္လာပါသည္။
ျမတဘက္ ဇာတ္ကားမွာ ေရွးပုံျပင္ဇာတ္လမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဓါတ္ပုံလွည္႕ စားကြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္ အသုိင္း အ၀ုိင္း ျပဳထားေသာေၾကာင့္ ပရိသတ္က စြဲလန္း ႏွစ္သက္ ၾကသည္။ ထုိေခတ္က သူ, မတူေအာင္ ခမ္းနား ဆန္းျပားေသာ ဇာတ္ကားဟူ၍လည္း ေကာင္းခ်ီးေပးခံရသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဒုတိယအၾကိမ္လည္း ၎ ဇာတ္ကား မ်ဳိးကုိသာ ရိုက္ထုတ္ရန္ရည္ရြယ္လ်က္ ဒဂုန္မဂၢဇင္းမွာ ထည္႕ရန္ ေပးပုိ႕ ထားေသာ "တေျမစံ" ေခၚက်မ၏ ၀တၱဳကုိ "ျမေအးယဥ္"ဟု အမည္ေပးျပီး အေရးတၾကီး ရုိက္ကူးၾကပါသည္။ ဇာတ္ထုပ္ ရုိက္ကူး ေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ပင္ မင္းသားေမာင္ေမာင္စုိးႏွင့္ မင္းသမီး တုိ႕၏ စေတလ္ေခၚပုံေသဓာတ္ပုံမ်ား၊ ဇာတ္ကြက္ႏွင့္ ဆုိင္ရာအခန္းမ်ားကုိ ရုက္ကူးလ်က္မဂၢဇင္းမွာ ေၾကာ္ျငာပါသည္။ ထုိေၾကာ္ျငာမ်ားႏွင့္အတူ ျမေအးယဥ္ ဇာတ္ကား၏ ဇာတ္လမ္းမွာ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးေရးေသာ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းျဖစ္ေၾကာင္း ေက်ညာ လုိက္ပါသည္။
ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးဆုိသည္မွာ ပရိတ္သတ္ကမည္သူမွန္းလည္း မသိၾကေသးဘဲ ရွိပါသည္။ ေယာက်္ားၾကီး မ်ားကလည္း အမ်ိဳးသမီးအမည္ကေလာင္နာမည္ယူ၍ ေရးေနၾကသည္။ အထူးသ ျဖင့္လယ္တီပ႑ီတ ဦးေမာင္ၾကီး၏ ယု၀တီစကၡဳအခန္းမွ မႏၱေလးခင္တုတ္လုိ အမည္လႊဲမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ မိန္းမ အမည္ ပါလွ်င္ ဦးေမာင္ဟုသာစြပ္စြဲၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ဘုန္းေတာ္ၾကီး တစ္ပါးျဖစ္ရမည္ဆုိသည္။ ထုိအခါက စာေပ ကဗ်ာ ေရးသားေပးပုိ႕ေသာ ၀ါသနာရွင္အခ်ိဳ႕မွာ အမ်ိဳးသမီးနာမည္ခံထားသည္႕ ဘုန္းေတာ္ၾကီး မ်ားႏွင့္ ဘုန္းၾကီးလူထြက္မ်ားသာ အမ်ားအျပားေရး ေလ့ရွိပါသည္။
တၾကိမ္မွာလည္း ဒဂုန္မဂၢဇင္းကဗ်ာခန္း၌ ကဗ်ာရွင္ အမ်ားအျပား ၀င္ေရာက္ေရးသား ေနၾကရာမွ ရွင္သန္းေမ အမည္ခံ ကဗ်ာရွင္၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ ၾကြၾကြရြရြ သြက္သြက္ လက္လက္ ရွိ၍ လူၾကိဳက္ မ်ားေန သည္။ သူ႕ကဗ်ာေတြနာမည္ရသြားခ်ိန္၌ အျခား ကဗ်ာရွင္ ေယာက်ာ္းၾကီး ႏွစ္ဦးက ခ်ိတ္တိတ္တိတ္ ရိပ္ တိတ္တိတ္ ေနာက္ပုိ႕ခန္း ဖြင့္ေသာကဗ်ာမ်ား ပါလာေလသည္။ ထုိကဗ်ာရွင္တို႕မွာ တဦးက ေက်ာ္စြာ၊ တဦးက ေက်ာ္စြာ၊ တဦးကနင္းျပားဆုိသူတုိ႕ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဤတြင္ အတြင္းသိ ကဗ်ာရွင္ တဦးျဖစ္သူ ဦးေဇယ်ဟာ လက္မေနႏုိင္ ၍ ၀င္ကလိလုိက္သည္ကုိ အမွတ္ရမိပါသည္။
တုံခ်ပ္ တုံခ်ပ္ႏွင့္ ဘုံပတ္ေဆာ္က ဒဂုန္ဇာတ္ေတာ္မွာ ႏႊဲရွာၾက...အစခ်ီေသာ ကဗ်ာႏွင့္ေနာက္ပုိး ကဗ်ာ ရွင္ႏွစ္ဦးကုိ ခ်လိုုက္သည္။ သူတုိ႕သည္ရွင္သန္းေမကုိ တကယ္မိန္းမမွတ္သည္ သွ်င္သန္းေမ ဆုိလွ်င္ေတာ့ ၀ိ၀ါဒ ရွိခ်င္ရွိေလဦးမည္။ ရေကာက္ႏွင့္ရွင့္မွာေတာ့ တကဲ့ မိန္းမ အစစ္ပင္ ျဖစ္ရမည္ဟု တထစ္ခ် ယူဆလုိက္ ဟန္တူပါသည္။ တဖန္အေစခံရဖန္မ်ားလာေသာအခါ ရွင္သန္းေမ ကဗ်ာရွင္ မွာ မခံခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာေသာ ေၾကာင့္လားမသိ၊ ကဗ်ာတခုႏွင့္ဖိ၍ ေထာင္းလုိက္သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ထုိကဗ်ာ၏ အဆုံး၌ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္ႏွင့္ႏွက္လုိက္သည္မွာေတာ့ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါ သည္။
သရည္စာေက်ာ္စြာစားရန္ဘုိ႕၊ အႏွီဟာေပၚကာသြားတဲ့ေအာင္။ ထမီသာေတာ္ရာထားလုိက္ရင္ ျပားေယာင္ႏွင့္ လုံး။ ဟုသူ႕ဘ၀မွန္ကုိထုတ္ေဖၚလုိက္သျဖင့္ မီးႏွင့္ေရသတ္သလုိ ျငိမ္၀ပ္ပိျပား သြားၾက ပါေတာ့သည္။ ထုိစဥ္က ရွင္ေမသန္းမွာ ရဟန္းေတာ္ျဖစ္သည္၊ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ သွ်င္ေမသန္းဟု အမည္ကုိ ေျပာင္း၍ ကဗ်ာေရးရင္းပင္ လူ၀တ္လဲကာစာေပေလာကသုိ႕ ၀င္ေရာက္လာပါသည္။
ယင္းသုိ႕ေသာ္ အေထာက္အထားမ်ားေၾကာင့္ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးေရးေသာ စာမ်ားကုိက႑အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွင့္ဖတ္ၾကဖန္ မ်ား၍ ေမးျမန္းၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးဆုိသူမွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ေရးေရးႏွင့္ ကတုံးေျပာင္ၾကီး ဟု ၎၊ ဘုန္းၾကီး တပါးက မိန္းကေလး နာမည္ကုိ ကေလာင္အမည္ခံ ယူ၍ ေရးေန သူျဖစ္ေၾကာင္း သာ ဆုံးျဖတ္မႈျပဳပါသည္။ ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ ကလည္း စာဖတ္ပရိသတ္ ကုိ အသိ မေပးခဲ့ပါ။ ယခုေခတ္ ကဲ့သုိ႕ ဓါတ္ပုံမ်ား ထည္႕ျပရျခင္းကုိလည္း ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ အျပစ္ တခုခု က်ဳးလြန္လုိက္ ရေတာ့ မလုိရွက္ရြံ႕ျခင္း၊ ေၾကာက္လန္႕ စုိးရိမ္ျခင္း ၾကီးလွသည္။ သုိ႕ေၾကာင့္ ဒဂုန္ မဂၢဇင္းႏွင့္ ဆုိင္ရာ တုိ႕ကလည္း အထူး သက္ညွာစြာ ဖုံးဖိ လွ်ိဳ႕၀ွက္ ေပးထားပါသည္။
သုိ႕လွ်င္ စာေရးသူကုိ မသိမျမင္ေစရဘဲကေလာင္အမည္ႏွင့္သာ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ ကုုိ ရင္ဆုိင္ ေတြ႕ဆုံလ်က္ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ၾကာေတာ့ မႏၱေလးမွ နီးစပ္သူ စာဖတ္ ပရိတ္သတ္ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘယ္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း သိၾကပါျပီ။ သူတုိ႕မွတဖတ္တဆင့္ စကားေၾကာင့္လည္း အျပင္လူေတြပါ ၾကားသိ ကုန္ၾက ပါသည္။ သုိ႕ေၾကာင့္ဒဂုန္းခင္ခင္ေလးဆုိသူမွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြးႏွင့္ ကတုံးေျပာင္လူၾကီး တစ္ေယာက္လည္း မဟုတ္၊ ေရႊမ်က္မွန္ႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးတပါးလည္း မဟုတ္ေၾကာင္း ျပႆနာရွင္း သြားၾကပါသည္။
ထုိအခ်ိန္အထိ က်မအသက္မွာ ၁၈-ႏွစ္ခန္႕ရွိလာပါျပီ ၄-၅ႏွစ္ကာလအတြင္းမွာ မိခင္၏အတြင္း ပစၥည္း မ်ားလည္ ထုခဲြရလြန္း၍ ကုန္သေလာက္ရွိလာသည္။ အေသးအဖြဲ႕ အကၽြင္းအက်န္ကေလး မ်ားမွာလည္း အေရးတၾကီး အသုံးလုိေသာအခါ ေရာင္းခ်ေနလွ်င္ အခ်ိန္ၾကာမည္စုိး၍ မတန္တဆ ႏွင့္ ေခတၱခဏ အေပါင္ သေဘာထား ေပးထားျပီး ေငြမ်ား ယူသုံးေလ့ရွိပါသည္။ ရင္းႏွီးသူ သားခ်င္း ျဖစ္၍ ထုတ္ယူ ေရာင္းခ်ေပး လုိက္လွ်င္ အပုိသုံးရန္ က်န္ရွိဦးမည္ထင္၍ ေရာင္းလုိေသာ အခါ ေခတၱ ေရာင္းရန္ ျပသဘုိ႕ ေတာင္းသည္ ကုိပင္ မယုံသကၤာ ျဖစ္ခါ ျပန္မေပးေတာ့ဘဲ အခ်ိန္ ဆြဲထားလ်က္ အတုိး တက္ေနျပီျဖစ္၍ တန္ဘုိး ျပည္႕ေနျပီ ဆိုကာ အပုိင္စီးျခင္း ခံရပါသည္။
ကုိယ္ပုိင္အိမ္ၾကီးရာၾကီးႏွင့္ ေနရေသာ္လည္း ေမေမမွအစုိးရ ေထာက္ပံ့ေၾကး ပင္စင္ရေနသည္မွ တပါး အတြင္း ပစၥည္း ကတစ တစ္ကုန္ခန္းလာေသာအခါ ေရႊေက်ာင္းေျပာင္ေျပာင္ ဆြမ္းေခါင္ေခါင္ ဆုိေသာ ကိန္းမ်ိဳးသုိ႕ ဆုိက္ေရာက္ ေနပါသည္။ သည္႕အခါက်ေတာ့ ေ၀ဘန္ရႈတ္ခ်ျခင္း၊ အမနာပ ေျပာဆုိျခင္း ကလည္း အင္အားျပန္ေကာင္းလာပါသည္။ အိမ္သုိ႕တစ္ခါတစ္ရံေရာက္လာေသာ ေမေမ၏ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မ်ားႏွင့္ ယခင္က ရင္းႏွီးခဲ့သူ မိတ္ေဆြသဂၤဟအခ်ိဳ႕သည္ ၾကည္ေတာ္ ဆက္မဂၢဇင္းအမွတ္ ၁-ကုိ ငါးေထာင္ ပုိရုိက္မိ၍ ေရာင္းမကုန္၊ က်န္ရွိေသာ စာအုပ္ပုံၾကီး ကုိ ၾကည္႕ကာ မဲ့ရြဲ႕ၾကပါသည္။ ဒါေတြကုိ ရုိက္ျပီး မေရာင္းရေတာ့ ပုိက္ဆံေတြ သိပ္ကုန္သြားသည္ဟု ရုိးစြပ္ၾက သည္။ စင္စစ္စာအုပ္ငါးေထာင္၏ တန္ဘုိးမွာ ေငြသုံးရာ ေလးရာနီးပါးသာ ရွိပါသည္။
သမီးကုိ အလုိလုိက္ျပီး စာအုပ္ေတြရုိက္ေရာင္းေစေသာေၾကာင့္ ရွိပစၥည္းမ်ား မြဲသြားျပီဆုိေသာ သတင္းကုိ ေမေမ၏ ရင္းခ်ာေသာ ေသြးသားမ်ားက အားရပါးရေျပာၾကျခင္းကုိ ခံရပါသည္။ က်မ အေပၚ၌ မူလကပင္ မလုိလားေသာ စိတ္ရင္းေစတနာအရ စာေပေလးစားသူမ်ားက ခ်ီးက်ဳးသမႈျပဳ လာသည္ကုိ အလြန္အမင္း မလုိလား ျခင္းေၾကာင့္ မိခင္၏ပစၥည္းမ်ားျဖဳန္းတီးပစ္သည္ဆုိေသာ အမည္ဆုိးကုိလူသိေအာင္ ၾကဳိးစား ၀ါဒျဖန္႕ ေပးၾကပါသည္။
တခါတရံလည္း က်မေရးေသာစာအမ်ိဳးအမည္ကုိ ဖတ္မၾကည္႕ဘဲႏွင့္ ဒါေတြဟာသူ႕အစြမ္းအစႏွင့္ ေရးျခင္း မဟုတ္ပါ၊ ဘုိးေဘးဆီမွေတာင္းယူရရွိေသာ ေရွးကစာေတြကုိ ကူးယူ ေရးသားေနသည္ဟု ဆုိပါေသးသည္။ သုိ႕ေသာ္က်မေရးေသာ ၀တၱဳေဆာင္းပါးမ်ားကုိ ဘုိးဘုိး၀က္မစြတ္ျမိဳ႕စား မင္းၾကီးအား တၾကိမ္တခါမွ်မျပ၀ံ့ပါ၊ အိမ္သုိ႕ မျပတ္ မျပတ္ၾကြေရာက္လာသည္႕တုိင္ေအာင္ သည္ေခတ္ေပၚ ၀တၱဳစာမူတခုကုိ ျပမိပါသည္။ ဖတ္ရန္ျပသ မိသည္မွာလည္း ထုိ၀တၱဳ စာမူမွာ ထီးနန္း အတြင္းက အေနအထုိင္ အသုံးမႏႈန္းမ်ားႏွင့္ စာစီကုံးရာ ၌ အလကၤာဂုဏ္ေျမာက္ရန္၊ ေရွးပညာ ရွိတုိ႕ေရးဟန္ေရးနည္းမႈတုိ႕ႏွင့္ ကုိယ္ပုိင္စိတ္ကူးအရ ဇာတ္လမ္း ဇတ္အိမ္ ဖြဲ႕ထားရာ ရသဂုဏ္ပါ မပါအကဲျဖတ္ ေ၀ဖန္ေပးေစ လုိေသာေၾကာင့္သာ ျပသ မိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ၀တၱဳ၏ အမည္မွာ ျမိဳင္ယံဘြားျဖစ္ပါသည္၊ စာမူကုိၾကည္႕ေနစဥ္ ရင္တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ေနပါသည္၊ ဖတ္ျပီးေသာ အခါ ျပဳံးပါသည္၊ ထုိအခါသာ၍ စိတ္လႈပ္ရွားမိပါသည္၊ လူမုိက္တရာ မဲ့ရြဲ႕ကဲ့ရဲ႕ပါလည္း ဂရုစုိက္စရာ မဟုတ္၊ ပညာရွိၾကီး တဦး၏ ျပဳံး၍ၾကည္႕လုိက္ျခင္းမွာ အျပစ္တင္ရန္ ရယ္ဘြယ္ရာ တခုကဲ့သုိ႕ ျဖစ္မ်ား ေနေလေရာ့ သလားဟုေၾကာက္လန္႕တၾကား ရွိေနစဥ္ ငါ့ေျမးအင္မတန္ စာအေရးအသား ေတာ္ေန ပါကလား၊ သည္အထဲက တခ်ဳိ႕ ေပါရာဏစကား အသုံးအႏႈန္း မ်ားမွ စကားလုံးေျပာင္ပါေပရဲ႕ ဟု အမိန္႕ရွိလုိက္ မွ ရင္ထဲက အလုံးၾကီးက်သြားပါသည္။
ထို၀တၱဳမွာ အေရးအသား၌ ပညာရွိသူတုိ႕က လကၤာဂုဏ္ ရသဂုဏ္ ေျမာက္သည္ဟု ဆုိထားသည္႕ ျပင္ ဇာတ္လမ္းမ်ား အားျဖင့္လည္း နန္းတြင္းယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေတာတြင္းလူရိုင္း တဦးအား ေရာေမႊထားျခင္း ေၾကာင့္ ဇာတ္ကြက္ ဇတ္လမ္းျပည္႕၀ ျမိဳင္ဆုိင္သျဖင့္ ျမိဳင္ယံဘြား ဇာတ္ကားကုိ ေနာင္ေသာအခါ၌ ေအ၀မ္းရုပ္ရွင္ ကုမၸဏီက ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ရုိက္ကူးျပဳၾကပါေသးသည္။
သုိ႕ေသာ္ ေကာင္းသည္ကုိ ေျပာလုိျခင္းထက္မေကာင္းသည္ကုိ ေျပာရျခင္းကပုိ၍ျမိန္ေရယွက္ေရ ရွိတတ္ေသာ လူတုိ႕ဓမၼတာ အတုိင္း ဆုိေပမဲ့ ေမေမ၏ ေသြးခ်င္းမ်ားမွာ က်မအေပၚ၌ ပုိပုိသာသာ အေလးတင္း ထားသူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးတကဲသာ ေဒၚတကဲသာ မ်ားဟု စိတ္ ထဲက စြဲမွတ္ထား ရုံမွတပါး ဟု ျပန္စကားေခ်ပျခင္း မျပဳခဲ့ေတာ့ပါ။
ႏူရာ၀ဲစြဲလဲရာသူခုိးေထာင္းဆုိေသာ စကားဥပမာကဲ့ သုိ႕မ်က္ႏွာၾကီး၍ (ေခၽြနုိင္လွ်င္) (ေရႊ) ၾကေသာ ထုံးစံ အတုိင္း အေျမွာက္အပင့္အသုိင္းအ၀ုိင္း ခံရဘူး လွ်င္ မေပးမကမ္းႏုိင္ေသာ အေျခဆုိက္ သည္႕ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ မ်က္ႏွာငယ္ဘ၀ေရာက္ခဲ့ရသည္မွာ လက္ေတြ႕ကုိယ္ေတြ႕ျဖစ္၍ ဟ-ဟ မေခၚခ်င္သူမ်ား၊ မထီးမဲ့ျမင္ျပဳသူမ်ား၊ ေနာက္ပုိင္းမွျမင္ေတြ႕ ၾကရေသာ အိမ္နီးခ်င္းလူသစ္မ်ား၏ ထိပါးပုတ္ခတ္၍ (မင္းမ်ိဳး စုိးမ်ိဳးလဲ ဆုိေသး၊ ဘာမွလဲမရွိဘူး) စေသာေမးေငါ့မႈမ်ားခံရသည္မွာ ေရွးသြားသီခ်င္းခံၾကီး ရြတ္ဆုိ ျပသည္႕ ပမာ ရုိးေနပါေတာ့သည္။
ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းမ်ား
က်မသည္ မႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ ၅-ႏွစ္ ၆-ႏွစ္ေနထုိင္မိေသာအခါ ငယ္ငယ္က ႏွစ္စဥ္ေခတၱခဏလာဘူး တုိင္း ၾကံဳေတြ႕ ရသည္႕သမၸတၱိ ေခတ္ႏွင့္ယခုလက္ေတြ႕၀ိပတၱိေခတ္ကုိ ယွဥ္ၾကည္႕မိပါသည္၊ ထုိေခတ္က မႏၱေလးသည္ ေရွးနန္းတြင္းအဆက္ အႏြယ္ေတြေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းေသာ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာ ေတြျဖင့္ တျမိဳ႕လုံးဖုံးလႊမ္းလ်က္ရွိေလသည္၊ ေအာက္ျပည္ ေအာက္ရြာမွအစုိးရအရာရွိသူ မ်က္ႏွာရွိသူဆုိျပီး သူ႕ထက္ငါ ၀င္ထြက္ဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းတတ္ၾက သည္။
သူတုိ႕၌နဂုိရ္ပါလာျပီးျဖစ္ေသာ မိေမြးတုိင္းဖေမြးတုိင္း မွည္႕ေခၚထားသည္႕နာမည္မ်ား ေရွးမွ ေမာင္ေမာင္ တုိ႕ ခင္ခင္တုိ႕ ထပ္၍ တပ္ေခၚေပးၾကသည္၊ သည္ကဘုရားမွဘုရားပါ ဘုရားဆုိေသာ ေလာကြပ္ေတြ ဘုရားထူး ဒူးတုပ္ေတြနွင့္ လုပ္လုိက္ေသာအခါ မူလကရုိးရုိးသားသားအရာရွိ ချမာ မ်ားမွာ မူလက ရုိးရုိးသားသား အရာရွိချမာမ်ားမွာ သာယာမႈေတြျဖစ္လာတတ္သည္၊ ဘုရားထူးေျပာ မွၾကိဳက္လာသည္၊ ခင္ခင္ ေမာင္ေမာင္ေခၚမွ ၾကိဳက္လာသည္၊ ခင္ခင္ေမာင္ေမာင္ေခၚမွ ၾကိဳလာသည္၊ သူတုိ႕ကုိ ေျမွာက္ေပါင္း ေနမွန္းမသိ ေအာက္ေျခလြတ္လြတ္သြားတတ္သည္၊ ေအာက္ေျခလြတ္အားၾကီး လာေသာအခါ အျပင္အပက လူမ်ားအျမင္ တြင္ ရူးေၾကာင္ေၾကာင္ေပါ ေတာၾကီးထင္လာျပီးျပဳံးတတ္ၾကသည္၊ ဒါကုိသူတုိ႕မသိရွာပါ၊ ၎ျပင္ ထုိေခတ္က ေမာင္ၾကီးႏွမ က်ားကုိက္ပါေစရဲ႕ အရင္းတုိင္း ႏွင့္ ေရာင္းပါသည္ဟု ဆုိသျဖင့္ ဒါေလာက္ က်ိန္ေျပာရင္ ေစ်းသက္သာ မွာဘဲဆုိျပီး ၀ယ္ခဲ့ရာ ေနာက္ပုိင္း ျပဳံးက်န္ရစ္သည္ကုိ လွည္႕ၾကည္႕ မိလွ်င္ က်ဳံးထဲ ဆင္းေသခ်င္ မလား မသိရပါ။
က်မကုိယ္တုိင္ မႏၱေလး အဆက္အႏြယ္ျဖစ္ေနရာ ဒါေတြသိေနပါသည္၊ သူတုိ႕ေျမွာက္ပင့္ထားသူမ်ားက မင္းစိတ္ စုိးစိတ္ ၀င္လာျပီး နန္းတြင္းသူနန္းတြင္းသားၾကီးေတြ လုိအထင္ေရာက္၍ ေျခေထာက္ႏွင့္ ေျမၾကီး ကြာလာမွန္း သိေသာခါ အေတာင္းအရမ္းအေခ်းအငွား ေတြထူ လာတတ္ပါသည္။ ေျမွာက္ပင့္ျပီး အရူူး လုပ္နည္း မွာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါ၏ အခ်ိဳ႕မွာဘုရားထူး ဒူးေထာက္၍ ေမာင္ေမာင္ခင္ခင္စေသာ အသုံးအႏႈန္း ႏွင့္ ေျမာက္၍ ေျမာက္သြားသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ၾကိဳက္တတ္ေသာ စရုိက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေစာင့္ၾကည္႕ျပီး က်င္လည္စြာ က်ဳံးသြင္း၍ လုပ္သမွ်ဘာဘဲ လုပ္လုပ္ေကာင္း လွပါသည္ဆုိေသာ ပိပိယိယိ ေျမွာက္လုံးမ်ိဳး ႏွင့္စျပီးမွ ေရွ႕လုိရာေျခလမ္းမ်ားကုိ ဆက္နင္းတတ္ၾကသည္။ မန္းေျမမွ ေျမွာက္၊ ျမဴ ၊ ျမိဳက္ ဆုိေသာ မ ေျခာက္လုံးမွာ အေတာ္နာမည္ၾကီး ခဲ့ဘူးပါသည္။
မိမိကုိယ္ကုိလယ္လွျပီဟု ယူတထားသူမ်ားပင္ ထိမွန္းမသိအထိခံလုိက္ၾကရသည္။ က်မတုိ႕ကဲ့သုိ႕ ဇာတိ ႏြယ္ခ်င္း ပင္လွ်င္ ပစၥည္းရွိလွ်င္တမ်ိဳး၊ မရွိလွ်င္တဖုံ၊ ဆုံစည္းေတြ႕ၾကဳံခဲ့ရာ ဓာတ္ယာယီမသိ ရွာေသာ မ်က္ႏွာစိမ္းမ်ားအဘုိ႕ေတာ့ ရုတ္တရက္ရိပ္စားမိရန္ ခဲယဥ္းလွပါေတာ့သည္၊ စားေပါက္ စားလမ္း အခြင့္အေရး တည္းဟူေသာ အညီွအေဟာက္ကေလး ရွိရာတြင္တအုံးအုံး တရုံးရုံး ယင္ေတြ အုံလာသကဲ့သုိ႕ တၾကိမ္မွာလည္း ဂ်မားသူေဌးၾကီး၏ ပဲျဖဴကေလးအ၀ယ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ တဦး၏ အိမ္မွာစၾကာမင္းႏွင့္ ဘုိးဘုိးေအာင္ ေရာက္ေနသည္႕အလား ျပားပန္းခပ္မွ်၀ုိင္းအုံခစား လုိက္ၾကသည္မွာ ပဲျဖဴကေလးေစ်းက်၍ အရႈံးေပၚျပီး ငုတ္လွ်ဳိးသြားရေတာ့မွာဘဲ လူစဲျပီး ကိစၥေအးရ ပါေတာ့သည္။
ဆုိခဲ့ျပီးေသာ ပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳးမွာ က်မတဦးတည္းတလူးလြန္႕လြန္႕ေနရင္း စာေရးျခင္းကိစၥႏွင့္ အခ်ဳပ္အလုပ္ ပါ ႏွစ္ဘက္ႏွစ္လမ္း မွ ေငြ၀င္ရေအာင္ ရွာလ်က္ ကုိယ္တြက္ ကုိယ္တာ သုံးစြဲ၍ မိခင္ျဖစ္ သူကုိလည္း အေထာက္ အကူ ျပဳျခင္း ထုိမွပုိလွ်င္ ေရႊတုိေရႊစမ်ားပင္ ၀ယ္ျခမ္း ၀တ္ျခင္းျပဳႏုိင္ပါသည္။ သုိ႕ရာတြင္ အထင္ ေသးခ်င္ေသာ သူတုိ႕ အစြဲအလန္း အယူအဆေၾကာင့္ ၀တ္ဆင္ထားေသာ ေျခက်င္း လက္ေကာက္ စသည္မ်ားကုိ တကူးတကန္႕ လာေရာက္ ကုိ္င္တြယ္ၾကည္႕ကာ ဒါေရႊအစစ္ ေတြလားဟူေသာ အေမးမ်ိဳး ကုိလည္း ခံခဲ့ရဘူး ပါသည္။
ထုိသုိ႕ေသာ အခ်ိန္အေတာအတြင္းမွာ က်မေရးသားေပးသည္႕ တေျမစံ၀တၱဳကုိ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား အျဖစ္ ရုိက္ကူးလုိက္ေသာ ျမေအးယဥ္ ဇာတ္ကားမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕၌ရုံတင္ျပသေတာ့မည္႕ အခ်ိန္တြင္ ဇာတ္ကား လည္းၾကည္႕ရန္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕သုိ႕အလည္အပတ္ ဘုရားဖူးရင္း လာၾကရန္ ကြယ္လြန္သူ ျမန္မာအေဆြ သူေဌးၾကီး ဦးဘညႊန္႕သူေဌးကေတာ္ေဒၚျငိမ္းရွင္တုိ႕က စာအတန္တန္ ေရး၍ ဘိတ္ေခၚေနသျဖင့္၊ က်မတုိ႕ သားအမိ သုံးဦး သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သုိ႕ အလည္ လာခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိအခါက မီးရထား ပဌမတန္း သီးသန္႕ တြဲ အသြားအျပန္ ႏွင့္တကြ ကုန္က်ခံ၍ ျမန္မာအေဆြတုိက္၏ သုံးထပ္ေပၚတြင္ သူေဌးၾကီး မိသားစုမ်ား က ေဖၚေရြ ခင္မင္စြာ ျပဳစု ဧည္႕ခံလုိက္ၾကပါသည္။
ထုိအခ်ိန္၌ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရွိ ကမ္းနားရုံးသစ္ၾကီးမွာ အု႒္ျမစ္ခ်ျပီးစျဖစ္၍ ယခုျမိဳ႕ေတာ္ ခန္းမေခၚ ေတာင္း ေဟာလ္ၾကီး ေနရာမွာ ေျမယာကြက္လပ္ၾကီးအျဖစ္ရွိသျဖင့္၊ ဦးဘုိးစိန္ဇာတ္အဖြဲ႕မွ သူပုိင္ရြက္ထည္ ရုံၾကီးႏွင့္ မၾကာခဏကျပလ်က္ရွိပါသည္။ ျမေအးယဥ္ဇာတ္ကားမွာ ပန္းဆုိးတန္းထိပ္ရွိ ေအာ္လံပီယာရုံ တြင္ ရုံတင္ ျပသ ပါသည္။ ျမန္မာအေဆြသူေဌးႏွင့္ သူေဌးကေတာ္ၾကီးတုိ႕က သူတုိ႕သၼီးျဖစ္သူ ေဒၚခင္ခင္ႏွင့္ က်မကုိ အမ်ိဳးသၼီးဒါရုိက္တာလုပ္၍ ဇာတ္ထုတ္တခု ရုိက္ကူးရန္ ေျပာဆုိ တုိင္ပင္ၾက ပါသည္။ က်မ ေရာက္ေသာ အခ်ိန္တြင္ မခင္ခင္(ေဒၚခင္ခင္) မွာ ဦးဘကေလးႏွင့္ ကြဲကြာျပီးျဖစ္ပါသည္။
၎အျပင္ ရန္ကုန္၌ တည္းခုိေနဆဲက်မေရးသားခဲ့ေသာ ႏွမေလးဆုိသည္႕၀တၱဳ ကုိလည္း ရုပ္ရွင္ရုိက္ ကူး ေတာ့မည္ျဖစ္၍ ဦးညီပုႏွင့္ဇာတ္လုိက္မင္းသၼီးသစ္ ခင္ခင္ထားတုိ႕၏ ပုံေသ စေတလ္မ်ားရုိက္ကူး ျပီး ဒဂုန္မဂၢဇင္း မွာ ထည္႕လုိက္ပါသည္။ ဧည္႕သည္အျဖစ္တည္းခုိေနစဥ္အခါ ျမန္မာအေဆြ မိသား တစုတုိ႕က ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းအေၾကာင္းမ်ားကုိ ၀ုိင္းဖြဲ႕မိတုိင္းစိတ္အားထက္သန္စြာ ေျပာဆုိၾက သည္က မ်ားပါသည္။
ေဒၚခင္ခင္က သူတုိ႕ႏွင့္တၾကိမ္က မႏၱေလးျမိဳ႕မွာ ေတြ႕ဘူးသည္ဟုဆုိပါသည္။ က်မက မမွတ္မိပါ။ ေတြ႕ေသာ ေနရာမွာ မႏၱေလးျမိဳ႕ တြင္ ျမန္မာအေဆြကုမၸဏီ နာမည္ၾကီးစက ဆုိင္ခဲြဖြင့္ထားျပီး တႏွစ္တၾကိမ္ စာရင္းပိတ္ေလွ်ာ့ေစ်းမ်ားလာေရာက္ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။ ၀ိႈက္တေ၀းကုမၸဏီ၊ ရုိးကုမၸဏီ စသည္ တုိ႕ထက္ လာဘ္ျမင္ေသ ျမန္မာအေဆြသူေဌးဦးဘညႊန္႕၏ အစီအစဥ္ႏွင့္ ေလွ်ာ့ေစ်း၌ တက်ပ္တန္ ပစၥည္း ၀ယ္သူကုိ တမတ္တန္ ပစၥည္း လက္ေဆာင္ တခုခု ၀ယ္ေသာေငြ၏ အခ်ိဳး က ျပန္ေပးေသာ စနစ္ျဖင့္ တည္ထြင္ကာ၊ ဆုိင္းသံဗုံသံျငိဳးျငိဳးညံ၍ ေၾကာ္ျငာစာရြက္ေတြ ပလူပ်ံေအာင္ ကမ္းလွမ္းျခင္းျဖင့္ ေလွ်ာ့ေစ်း လာ၀ယ္သူမ်ား မွာ ၾကိတ္ၾကိတ္တုိးေနေလ့ရွိပါသည္။
ဤအခ်ိန္က က်မတုိ႕သားအမိကလည္း အထည္ပစၥည္းအဆန္းအျပားႏွင့္ ဖခင္အတြက္ ထမင္းပန္း ကန္စုံမ်ားသြားေရာက္၀ယ္ျခမ္းစဥ္ ယခုဒါရုိက္တာေမာင္တင္ယု၏ မိခင္ေဒၚျမခင္ႏွင့္ ေဒၚခင္ခင္တုိ႕ ညီအမမွာ အပ်ိဳအရြယ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ က်မကသူတုိ႕႔ကုိ ကုန္ေရာင္းသူစာေရးမကေလးမ်ားဟု သာထင္၍ လုိခ်င္ေသာ ပစၥည္းမ်ားေျပာျပ၀ယ္ျခမ္းခါ အေပၚထပ္မွ ေအာက္ထပ္သုိ႕ဆင္းလာခဲ့ပါ သည္။ ထုိအခါ၌ က်မ ေဆာင္း လာေသာ ေက်ာက္စီ ေရႊထီးရုိးၾကီးမွာ သူတုိ႕ညီအမ ရပ္ေနေသာ အထည္ အလိပ္ ဘီရုိနား၌ ေမ့က်န္ ခဲ့၍ ေဒၚခင္ခင္ ကုိယ္တုိင္ေလွခါးရင္းအထိ လုိက္ေပးရေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပမွ အမွတ္ရ ပါေတာ့ သည္။
မဂၢဇင္း၀တၱဳႏွင့္ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ တဘက္က ေရးသားရသည္ထက္၊ ရုပ္ရွင္ အတြက္ ၀တၱဳဇာတ္လမ္း မ်ား ဇာတ္ညႊန္း မ်ားကုိ ပုိ၍ေရးသားရန္တုိက္တြန္းလုိက္ၾကပါသည္။ က်မကလည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ေရးသား ရပါသည္။ ထုိအခ်ိန္က ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားမွာ အသံထြက္ မေပၚလာေသး၍ ဇာတ္ညႊန္း မ်ားတြင္ စကား ေျပာဘုိ႕တုိင္တလ္ေခၚေသာ စကားေျပာကြက္မ်ားကုိ ဇာတ္ညႊန္းစာရြက္ ၏အလယ္၌ ေရး၍ ေဘးမွ တီ ဆုိေသာ အဂၤလိပ္စာလုံး အတုိေကာက္ႏွင့္ ျပေပးရသည္။ စာေတြမ်ားေနလွ်င္ လည္းမရ။
တုိလြန္းလွ်င္လည္း အဓိပၸာယ္မျပည္႕စုံ၊ ေျပာရမည္႕စကားလုံးအတြက္ ထိထိမိမိ စာသား က ေျပာင္ေျမာက္ ရေသးသည္။ တခါတခါအကြက္ဆုိက္လွ်င္၊ ေဒြးခ်ိဳးကေလးစ သျဖန္ကေလး စလည္းထည္႕ေရးရ၏ ညအခါ လသာသာ၌ လမင္းကုိတုိင္တည္ျပီး ရည္းစားေမွ်ာ္ခဏ္းမ်ားတြင္ လည္း ေတးထပ္မ်ား၊ ေဘာလယ္မ်ား ပါရေသးသည္။ လြမ္းခဏ္းဆုိလွ်င္လည္း ေရွးသီခ်င္းမ်ားမွ အလြမ္းပုဒ္မ်ားကုိ အလ်ဥ္းသင့္ရာ ျဖည္႕ ေရးေပး ရေသးသည္။ ရုပ္ရွင္ကားအျဖစ္ျပေသာအခါ၊ ဒါေတြကုိတီး၀ုိင္းမွ အဆုိေတာ္မ်ားက အံက်ေအာင္လုိက္၍ သီဆုိ တီးမႈတ္ ေပးရသည္။ ၾကည္႕သူ မ်ားက အလြမ္းမိလွ်င္ မိသေလာက္ မ်က္ရည္ ေပါက္ေပါက္ က်ၾကရွာ ပါသည္။
သုိ႕ႏွင့္မႏၱေလးျမိဳ႕ တြင္က်မ ဇာတ္လမ္းေရးေသာ ျမေအးယဥ္ဇာတ္ကား ျပသပါေတာ့သည္။ ထီးနန္း သုံးႏွင့္ ေရွးဇာတ္ကားတြင္ ရုပ္ရွင္ကင္မရာလွည္႕စားခဏ္းမ်ားပါ၍ ပရိသတ္ၾကိဳက္ၾကပါသည္။ ပရိသတ္ ၾကိဳက္၍ ဇာတ္လမ္းေရးသူ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးဆုိေသာအမည္ကုိပါ ပဏာမစာတမ္းထုိးျပစဥ္ ပါ၀င္လ်က္ ရွိေလရာ၊ ဇာတ္ကားၾကည္႕သြားသူမ်ားမွတဆင့္ ေစ်းစကား အရပ္စကား ကာဖီဆုိင္ စကားမ်ား တြင္ စကား စပ္မိသူ မ်ားက က်မအမည္ပါ ထည္႕ေျပာၾကမိပါလိမ့္မည္။
သည္တြင္ ရုပ္ရွင္ဆုိသည္မွာ ဘာမွန္းမသိေသးေသာ (ၾကည္႕ေလ့ၾကည္႕ထ မရွိျခင္းကုိ ဆုိလုိပါသည္) ေရွးက်က် ရပ္ကြက္မွ လူၾကီးတခ်ိဳ႕က က်မအား ရုပ္ရွင္ထဲလုိက္ေနဆုိပါကလားဟု ေလသံၾကား ႏွင့္တရားနာသလုိ ကဲ့ရဲ႕ အျပစ္ဆုိၾကျပန္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ က်မႏွင့္ေတြ႕လုိက္ လွ်င္ (ရုပ္ရွင္ထဲ လုိက္ေနျပီဆုိ ဟုတ္လား)ဟု ခပ္ေငါ့ေင့ါ ႏွင့္ေမးျခင္းခံရပါသည္။ က်မအဘုိ႕ၾကဴၾကဴ ခ်၍ ငို္ပစ္လုိက္ခ်င္ ေအာင္ပင္ စိတ္ႏွလုံးထိခုိက္သြားပါေတာ့သည္။
သူတုိ႕ေခတ္က သူတုိ႕သေဘာ ထားမွာ ဤအလုပ္ကုိလုပ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ိဳး အား ေၾကးစား ျပည္႕တန္ဆာ ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း သေဘာထားေၾကာင္း က်မကိုယ္တုိင္သိပါသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ က်မသည္ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ၀မ္းနည္းမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ က်မတုိ႕၏ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ေရွးက်ေသာ အယူအဆ မ်ားႏွင့္ မလုိသူ မ်ား၏ဒဏ္ကုိက်မသည္ အလူးအလဲခံလုိက္ရပါသည္။ ပါးစပ္ေပါက္ရွိသမွ်ကုိ က်မက ဘယ္ပုံ ဘယ္သုိ႕လုိက္၍ ရွင္းခ်က္ထုတ္ရမည္ဟု မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ပါ။ ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္း ေခါင္းငုံ႕ခံေန ရုံမွတပါး အျခားအေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါ။
သုိ႕ေသာ္ ေခတ္မွီသူမ်ားႏွင့္ စာေပ၀ါသနာရွင္တုိ႕ ရပ္ကြက္ကမူ က်မ၏ အေရးအသားႏွင့္ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ညႊန္း မ်ားအတြက္ ခ်ီးက်ဴးလ်က္ွရိွေၾကာင္း သတင္းေကာင္းစာမ်ား ရရွိပါသည္။ သုိ႕ေပမင့္ တဘက္မွ လည္း ေဆြမ်ိဳး မကင္းေသာ တ၀င္းတည္း တျခံတည္းေနအိမ္ တအိမ္မွေဆြမ်ိဳးထည္းသုိ႕ ေနာက္မွ နီးစပ္ ၀င္ေရာက္လာသူအခ်ဳိ႕သည္ က်မတုိ႕ အိမ္ဘက္သုိ႕မသကၤာေသာမ်က္ႏွာႏွင့္ မ်က္ေတာင္မခပ္ စုိက္ၾကည္႕ ကာ ေနထုိင္စားေသာက္လႈပ္ရွားသမွ်ကုိ အျမဲတမ္းလုိကဲ့ရဲ႕ေနရုံမက ေစာေစာပုိင္းမွ ပတ္၀န္းက်င္ တုိ႕၏ အဆက္အသြယ္ျဖစ္ျပီး မေကာင္းေသာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားဟုသာ ယူဆကာ အျပင္ဘက္သုိ႕ ၀ါဒျဖန္႕ ေပးလုိက္ ေသးသည္။
အႏုပညာျမတ္ႏုိးမႈ ဆက္ရန္
.
1 comment:
ama yae....
feel sad to read.
But it is life. She is good .I like her .she know how to solve life problem with pain heart.
:)
We will do like this. Life is struggle and always hard,ever changed.
Anyway, thanks to you,ama.
Momiji
Post a Comment