Monday, February 1, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ အပိုင္း (၆)

မုန္တိုင္းတခ်ီ စ, ေလျပီ

သို႕ႏွင့္ မႏၱေလးၿမဳိ႕ရိွ မိဘမ်ားအိမ္ႀကီးတြင္ ေခတၱစတည္းခ်ကာ ေရာဂါအေျခအေနကို ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပသရာ သုံးလထည္းနား၍ ေဆးကုရန္ ဆရာ၀န္ႀကီးက အတန္တန္ေတာင္းပန္ ေသာေႀကာင့္ ဆရာ၀န္ စကား နားေထာင္ကာ ေဆးကုရပါသည္၊ ဆရာ၀န္ႀကီးမွာမႏၱေလး ေဆးရုံးႀကီးမွ ဆရာ၀န္ႀကီး မစၥတာပင္နီ ဆုိေသာ ဘိလပ္သား ဆရာ၀န္ႀကီး ျဖစ္၍ ၎၏ လက္ေထာက္ဆရာ၀န္မွာ၊ ဦးစံျခဴး ျဖစ္ပါသည္၊ ဆရာ၀န္ႀကီး မစၥတာပင္နီက  တေန႕တေခါက္ လာ၍ဦးစံျခဴးက တေန႕လွ်င္ ႏွစ္ေခါက္လာ၍ ေရာဂါ အေျခ အေနကို ႀကည့္၍ ကုသႀကသည္၊ သို႕ေသာ္၃-လျပည့္လာေသာ အခါလည္း ေရာဂါ အေျခအေန က မေကာင္းေသး ဟုဆိုကာ ထပ္၍ခြင့္ယူေစပါသည္၊ စင္စစ္အားျဖင့္ ထုိေရာဂါသည္ တေျဖးေျဖ ကၽြမ္းေစမည့္ ေရာဂါသာ ျဖစ္၍ ဆရာ၀န္ႀကီးက ေရာဂါရွင္ႏွင့္ သားမယားမ်ား စိတ္မေကာင္းမည္ကို စိုးရိမ္သျဖင့္ ျပတ္ျပတ္ သားသား ထုတ္ေဖၚမေျပာဘဲ လက္ စြမ္းကုန္က်ဲ၍ ကုသ ေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

ငယ္ရြယ္သူ က်မကိုယ္တိုင္ မေျပာထား ႏွင့္ မိခင္ျဖစ္သူ ကိုယ္တိုင္လည္း ပ႒မအႀကိမ္ေလာကဓံ မုန္တုိင္း ႀကီးစ, ေတာ့မည္ကို မရိပ္မိေသးဘဲ ရိွေနပါသည္၊ ေမေမသည္ပါလာေသာ အိမေထာင္ ပစၥည္း မ်ားကိုပင္ တပည့္ငယ္သားတို႕အား ေနရာတက်ထားသိုေစရန္ မစီမံမခန္႕ခြဲႏိုင္ဘဲ အခန္းရိွသမွ်၌ ကစင့္ ကရဲ ပစ္ထားျပီး ေနထိုင္မေကာင္းသူကိုသာ ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ ရိွပါသည္။
ပါလာခဲ့ေသာ တပည့္တပန္းမ်ားႏွင့္ အတူ လူမမာႏွင့္ သင့္တင့္မည့္ အစားအစားမ်ားကို ခ်က္ျပဳတ္ ေကၽြးေမြး ေစပါသည္၊ သို႕ေသာ္ ဘိုးဘိုး၀က္မစြတ္ ျမိဳ႕စားမင္းႀကီးသည္ သူစားေသာက္ေသာ ထမင္းအုပ္ ကဲ့သို႕ အလားတူ ထမင္းတအုပ္ကို သားမက္ႏွင့္ သမီးအခန္း သို႕ ပို႕ေစရသည္၊ သို႕ေသာ္ ေမေမက ေနာက္ပိုင္း ရိွ လူမ်ားကို သက္ညႇာ၍ ဟင္းတခြက္တေလ သာယူျပီး တိတ္တဆိတ္ ျပန္ယူ သြားေစပါသည္။

က်မကလည္း ဘိုးဘိုးဘုရား ထမင္းစားေသာအခါ အျမဲအနီးတြင္ ထိုင္၍ ထမင္းလိုက္ေပးျခင္း ငါးအရိုးသင္ ေပးျခင္းစသည္မ်ားကို ျပဳလုပ္ေပးေလ့ရိွသည္။ ထမင္းပြဲမွာေရွးအခါက မႈးႀကီးမတ္ရာ တို႕စားေလ့ ရိွေသာ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့အတိုင္း ေဒါင္းေပါင္ေခၚအုပ္တမ်ိဳးတြင္ ဟင္းမ်ိဳးစုံထည့္၍ ထမင္းပုဂံကို ကလပ္ႏွင့္ တင္ရသည္။ တေယာက္စား ထမင္းအိုးငယ္ ကေလးကို မီးေငြ႕ေငြ႕ႏွင့္ ထားျပီး ဇြန္းကဲ့သို႕ေသာ ေငြေယာက္မငယ္ ႏွင့္ ေကာ္ထည့္ေပးရသည္။ ထမင္းပြဲမ, ခ်ီသယ္ပိုးလာသူမ်ားႏွင့္ အတူယပ္ရိုးရွည္ကို အနီးမွ ထိုင္၍ ခပ္ေပးရေသာ တပည့္ငယ္ တေယာက္ကလည္း ရိွေသးသည္။ ထမင္းစားရင္းလည္း က်မအား အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ေရွးေဟာင္းေနာက္ျဖစ္ မွတ္သားစရာ စကားမ်ား ေျပာႀကားေလ့ရိွပါသည္။ မင္းပြဲစိုးပြဲမ်ားႏွင့္ အျခား သြားစရာရွိေသာ ေနရာမ်ားကိုလည္း အျမဲေခၚသြားတတ္ပါသည္။

ေဗဒင္က်မ္း ကို အဂၤ၀ိဇၨာႏွင့္ လက္ရိုးက်မ္းမွ ဇာတာဖြဲ႕တတ္သည္အထိ သင္ျပပါသည္။ ေဖေဖ ဦးျမတ္ေက်ာ္ မွာ ဆရာ၀န္ႏွင့္ ကုေနရေသာလူမမာ ျဖစ္ေသာ္လည္ အိပ္ယာထည္း ၌ လဲေနသူမဟုတ္ပါ။ ျငိမ္ျငိမ္သက္ သက္ ေနထိုင္လႈပ္ရွားမႈ ျပဳႏိုင္ပါသည္။ တခါတရံ ျခံ၀င္းထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ အိမ္ေပၚ၌ အပ်င္းေျပ သူအလြန္ ၀ါသနာပါေသာ ပတၱလား တီးျခင္းမ်ား ျပဳႏိုင္ပါေသးသည္။ သို႕ေသာ္ေရာဂါႏွင့္ ေဆးကုရသည္ မွာေတာ့ ေငြကို ေရလိုသြန္ေနရပါသည္။ ဆရာ၀န္ႀကီးကလည္း တျဖည္းျဖည္း ယင္းသြင္း၍ ခြင့္ယူခိုင္းခဲ့ သည္မွာ သုံးလေပါင္း ၄-၅ႀကိမ္ရိွလာပါျပီ၊ တႀကိမ္၌သူမေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ခြင့္ဆက္မယူဟု ဆိုကာ ရန္ကုန္ သို႕ အလုပ္၀င္ရန္ ဇြတ္ထြက္သြားသည္၊ သူ႕ေနာက္မွ ပါသြားသူမွာ ရန္ကုန္ေက်ာင္းသား ဘ၀တုံးက အိမ္ မွ ထည့္လိုက္ေသာ ငယ္တပည့္ျဖစ္ပါသည္၊ ၎တပည့္မွာလည္း သူ႕ဆရာ မမာမက်န္း ျဖစ္ေနသည္ကို လာေရာက္ ျပဳစုေနထိုင္သူ ျဖစ္ပါသည္။

ခ်ိန္းထားသည့္ အလား သာစည္ဘူတာတြင္ ရန္ကုန္မွျပန္လာေသာ ဆရာ၀န္ႀကီးမစၥတာ ပင္နီ ႏွင့္ စားပြဲရုံ ထဲတြင္ သြားေတြ႕ေလသည္။ ဆရာ၀န္ႀကီးသည္ ဆက္မသြားရန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျဖာင္းဖ် ေခ်ာ့ေမာ့ေခၚလာသျဖင့္ မႏၱေလးသို႕ ျပန္ပါလာခဲ့ရာ ဤအခါတြင္မႈ သူ႕မ်က္ႏွာ မေကာင္းေတာ့ပါ၊ သူေသရေတာ့မည္ဟု ရိပ္မိ လာသည္။ သည္ပစၥည္းႏွင့္ သည္သားသမီးမ်ား ေနထိုင္စားေသာက္ ေလာက္ဦးမည္ မဟုတ္၍ ရွာေဖြ ေပးခဲ့ခ်င္ ေသးသည္ဟု ခဏ,ခဏျငီးထြားေနပါသည္။ သုိ႕ရာတြင္ သူရွာေဖြထားေသာ ပစၥည္းမ်ားမွာ သူအသုံး အျဖဳန္း ႀကီးျခင္း၊ မက်န္းမာ၍ကုသေနရေသာ ႏွစ္ပိုင္း အထိ ကုန္က်စရိတ္ေတြ မ်ားျပားျခင္း ရိွေနေစ ကာမႈ ေမေမ၏ က်စ္လစ္မႈေႀကာင့္ အတြင္းပစၥည္းေတြ အမ်ားအျပား က်န္ရိွေနပါ ေသးသည္။

လူႀကီး မ်က္ႏွာညိဳးငယ္ေနသည္ကို ျမင္ရေသာအခါ က်မမွာလည္း ေရွးအခါကလို ေပ်ာ္ေမြ႕ႀကည္ လင္မႈ မရွိေတာ့ပါ၊ စိတ္ကလည္း ဂဏာမျငိမ္ျဖစ္လာသည္။ ေတြ႕ရာစာအုပ္မ်ားကို ေကာက္ဖတ္မိသည္။ တခါ, တခါလည္း ဘာေတြ ေတြးမွန္းမသိ အေတြးသမား၊ အေငးသမားဘ၀ကို ေရာက္မွန္း မသိ ေရာက္လာ ခဲ့ပါသည္။
ေဖေဖဦးျမတ္ေက်ာ္သည္ သုံးႏွစ္သားမွ်သာ ရိွေသးေသာ သားအငယ္ကေလး ႏွင့္ တခါတရံ ျခံ၀င္း ထဲမွာ လက္တြဲ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ အဂၤလိပ္ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ားကို က်မႏွင့္အတူ သားအဖသုံး ေယာက္ သြားႀကည့္ေလ့ ရိွႀကသည္၊ မႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ ေရႊတုိက္ရုံ၊ အလ္ဖင္စတုံးရုပ္ရွင္ရုံႏွင့္ သီေပါ ရုပ္ရွင္ရုံတို႕မွာ အဂၤလိပ္ကားမ်ားျပေလ့ ရိွပါသည္။ ပလိုတီယာ မိန္းမလူစြမ္းေကာင္း ဇာတ္ထုတ္ႏွင့္ ဇီးကိုးမား ေခၚ ေယာက်္ား လူစြမ္းေကာင္း ဇာတ္ကားမ်ား စတင္ေရာက္လာခ်ိန္က ျဖစ္ပါသည္။

သို႕ေသာ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပင္ပသို႕ သားငယ္ကိုေခၚသြားျခင္း မျပဳရုံမက သားကေလး သူ႕အနား လာသည္ ကိုပင္ မႀကည့္ရက္ သလို မ်က္ႏွာလႊဲ၍, လႊဲ၍ေနသည္။ တခါတခါ မ်က္ရည္ေတြ ၀ဲေနသည္။ သူ႕တပည့္သည္ ဆရာ့ အေႀကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း ရိပ္မိသူျဖစ္ရာ၊ သားကေလး ေမာင္ေမာင္ကို သူ႕ဆရာ မျမင္ကြယ္ရာ မွာသာ အျမဲသြား၍ ထိန္းေနတတ္သည္။ ေရာဂါအေျခအေနသည္ တေန႕ထက္တေန႕ ဆိုးလာပါသည္။ လႈပ္ရွားမႈ႕မ်ား မျပဳႏိုင္ေတာ့ဘဲ မွီးအုံးတြင္မွီ၍၎၊ ေမွာက္၍၎၊ အသက္ကိုခဲခဲ ယဥ္းယဥ္း ရွဴရွိဳက္ ေနရရွာ ပါသည္။
ဤတြင္ ရင္းႏွီးေသာ ေဖေဖဘက္မွ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းမ်ားထံသို႕ ေႀကးနန္းရိုက္၍ ေခၚရသည့္ အေျခ အေန သို႕ ေရာက္လာျပီး တေန႕ေသာကံဆိုး မိုးေမွာင္ရက္၏ နံနက္လင္းအားႀကီး အခ်ိန္မွာ က်မ၏ဖခင္ႀကီးသည္ ႏွလုံးေရာဂါႏွင့္ အနိစၥ ေရာက္သြားရွာေတာ့သည္။ က်မတို႕မိသားတစု အဘို႕မွီခို အားထားရာ ျမင့္မိုရ္ ေတာင္ႀကီး ျပိဳခဲ့ေလျပီ။ ေလာကဓံ လႈိင္းတလုံးသည္ ျပဳံးျပဳံးရႊင္ရႊင္ႏွင့္ ဆီးႀကိဳ ငံ့လင့္လ်က္ရိွေလျပီ။

ေလာကဓံ၏ ႏွိပ္စက္မႈ အေသးစိပ္ကေလးမ်ားသည္ ႀကိမ္တံျပာႏွင့္ တဆပ္ဆပ္ရိုက္၍ ႏွိပ္စက္မ်ား သည္႕အလား နာက်င္ဘြယ္ရာတစုတို႕သည္ တခုျပီးတခုေတြ႕ႀကံဳ ဆုံစီးလာေတာ့မည္။ သို႕ေသာ္ ဒါေတြကို ႀကိဳတင္ မသိျမင္ႏိုင္ေသးပါ။ ေလာေလာဆယ္ ႀကဳံလာရေသာ ပူေဆြးဒုကၡမ်ားကို ခါးစီး၍ ခံရင္း ေမေမသည္ ေဖေဖအား သျဂိဳဟ္ပုံ အခမ္းအနားအတိုင္း အိမ္ဦးတြင္ စီစဥ္ေနပါသည္။ ရာထူး လက္ရွိႏွင့္ ေသဆုံးေသာ ပုလိပ္ အရာရိွ တဦးျဖစ္သည့္ အျပင္ ၀က္မစြတ္ ျမိဳ႕စားမင္းႀကီး ၏ မ်က္ႏွာေႀကာင့္ မ်က္ႏွာျဖဴ ပုလိပ္မင္းႀကီး၊ ရာဇ၀တ္၀န္ႀကီး တို႕ အမိန္႔ျဖင့္ လိုသည္ထက္ပိုေအာင္ လက္နက္ထမ္း ပုလိပ္တပ္သား မ်ားကို မသာ အခမ္းအနား မွာ လိုက္ပို႕ေစျခင္း၊ အမိန္႕ျပန္တမ္း ဖတ္ေစျခင္းမ်ား သည္ ေမေမအား အလူးအလဲ ပူေဆြး ဒုကၡ ျဖစ္ေစျပန္ပါသည္။
ဖခင္ႀကီး ဆုံးပါးသြားေသအခါ ေမေမမွာအသက္ သုံးဆယ္ခန္႕သာ ရိွ၍ က်မအသက္၁၂-ႏွစ္ေက်ာ္ ေမာင္ငယ္ေလး က သုံးႏွစ္သား မွ်သာ ရိွပါေသးသည္။ ဤမိသားစုႏွင့္ တပည့္တပန္းမ်ား သည္ အဘယ္မွာ ေနရမည္ မသိခဲ့၊ သို႕ေသာ္ ၀က္မစြတ္ျမိဳ႕စား မင္းႀကီးသည္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ႏွင့္ မုဆိုးမ ျဖစ္ရေသာ သမီးအား ရင္အုပ္မကြာ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ လို၍ သူ၏ အရိပ္အာ၀ါက ေအာက္မွာပင္ ေနေစသည္။

ေမေမသည္ အေနအထိုင္ကို က်ဥ္းႏိုင္သမွ်က်ဥ္းအာင္ ႀကိဳးစားျပီးမလိုေတာ့ေသာ ဘြိဳင္ကုလား၊ သားငယ္ ထိန္းေသာ ကုလားမအာယား စသည္မ်ားကို ျဖဳတ္လိုက္ျပီး၊ လက္ရင္းတပည့္ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္သာ ထားေတာ့သည္၊ ပိုလွ်ံေနေသာ အိမ္ေထာင္ပစၥည္း မ်ားကို လွည္းႏွင့္တိုက္၍ အဂၤလိပ္ ေလလံဆိုင္ မ်ားသို႕ ပို႕၍ ေရာင္းခ်ေစသည္၊ ဖခင္ႀကီး အျမတ္တႏိုးထားေသာ မိဘဘိုးဘြား တို႕၏ ပုံတူဆီေဆး ပန္ခ်ီ ကားႀကီးမ်ား ႏွင့္ ဓါတ္ပုံႀကီးမ်ားမွ တပါး အစိုးရအ၀တ္အစား၊ ဓါး, ေသနတ္ စသည္မ်ားကိုပါ မိတ္ေဆြပုလိပ္ အရာရိွမ်ားသို႕ ေရာင္းခ်ျပီး သြားေလသူအဘို႕ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳရေတာ့သည္။

ေပးႏိုင္မွ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြး


ဤအတြင္း ေနာက္ပိုင္း၌ အေျခအေနသည္တမ်ိဳးတဖုံ ေျပာင္းမွန္းမသိေျပာင္းလဲ လာပါသည္၊ ယခင္က လူျမင္လွ်င္ မ်က္ႏွာခ်ိဳ ေသြးေနက်၊ အေဆြအမ်ိဳးမ်ားသည္ မ်က္ႏွာထားခပ္တည္တည္ ျဖစ္လာႀကသည္၊ ရွင္းရွင္း ေရးရလွ်င္ ေမေမသည္ မိန္းမသားမုဆိုးမ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ေရွးအခါကလို မေခၽြ ႏိုင္ေတာ့ျပီ၊ အထူးသျဖင့္ ဖခင္သည္ လက္ႀကီးသူ ျဖစ္သည့္အတိုင္း တူသားေနာင္မယ္တို႕ကို မုန္႕ဘိုးေပးကမ္းရာ မွာပင္ ေငြကို ေပးသည့္အခါ ေပး၍ တခါတရံ ေရႊဒဂၤါးကိုပင္ ေပးတတ္သည္၊ ေရႊဒဂၤါး၏ တန္ဘိုးမွာလည္း ထိုစဥ္ အခါတုန္း ကေတာ့ ဆယ့္ေလးငါးက်ပ္သာ တန္ဘိုးရိွပါသည္။
ေမေမက မုဆိုးမ ဘ၀ကို ယခုမွ လပ္လပ္ဆပ္ဆပ္ ရင္ဆိုင္ရသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေမေမ၏အစ္မႀကီး မွာ ခပ္ေစာေစာ အခ်ိန္ပိုင္း ဆီကပင္ အိမ္ေထာင္ႏွင့္ကြဲလာျပီး သားႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ မိဘရိပ္တြင္ ၀င္ေရာက္ ေနထိုင္ လ်က္ရိွသည္။

၀က္မစြတ္ျမိဳ႕စားမင္းႀကီးသည္ တမ်ိဳးတဖုံစီ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပသူ သၼီးႏွစ္ေယာက္အား သနား ႀကင္နာစြာ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ပါသည္။ က်မတို႕ သားအမိကို ယခင္လို အိုးခြဲ မစား ေစလိုေသာ ေစတနာ ထားရိုးကား မွန္ပါသည္၊ သို႕ေသာ္ အိမ္ဦးပိုင္း က လူႀကီးမ်ား၏ေစတနာသည္ အေနာက္ေဆာင္ မိန္းမပိုင္းတြင္ ပေယာဂ ၀င္၍လာပါသည္။ မုဆိုးမ ဆိုေသာ္လည္း ပစၥည္းဥစၥာထုပ္ ႀကီး ရင္ခြင္ပိုက္လ်က္ မိဘ ေကၽြးစာ၊ ေမြးစာ ကို စားရန္မသင့္ဟု ေစာင္း၍တဖုံ၊ တည့္တည့္ တမ်ိဳး ေျပာႀကေသာေမေမ၏ သားခ်င္း ေဆြမ်ိဳးတို႕ အသံကထြက္လာသည္၊ ေမေမမွာေယာက်ာ္းဆုံး ျပီးစျဖစ္၍ မ်က္ရည္မစဲေသးခင္ တပည့္မ်ားႏွင့္ မီးဖိုေခ်ာင္ကိစၥကို ျပန္မႀကည့္ႏိုင္ေသးမွီ ဤမွ် အျမင္တိုစြာႏွင့္ မနာလိုမရႈစိမ့္ေသာ သေဘာထားေသးမႈကို အခ်ိန္ အေစာဆုံး ရင္ဆိုင္ရသည္။ တပည့္ တပန္းမ်ား အားလည္း စားေသာ ထမင္းလုပ္ကို မ်ိဳမက်ေအာင္ စူႀက, ေဆာင့္ႀက သည္၊ ထို႕သို႕ျမင္းက မလႈပ္ ခုံကလႈပ္သူ မ်ားမွာ ေမေမေရာက္ေလရာ ျမိဳ႕သို႕လိုက္၍ ေပးေကၽြး မႈကို ခံယူခဲ့ဘူးသူမ်ားက ပို၍ဆိုးရြားပါသည္။

သို႕ေႀကာင့္ ယခင္အတိုင္းပင္ တသီးတျခားျပန္၍ စားအိုးတည္ရသည္၊ သို႕ေသာ္ေရွ႕ပိုင္းက ေမေမ၏ ေမြးဖခင္ အား အသိမေပးပါ၊ က်မအဘို႕ဤကိစၥကို ေစာေစာပိုင္းက မရိပ္မိ မသိရိွပါ၊ က်မကိုယ္တိုင္လည္း ထမင္းဟင္း ကို စားေနႀကမဟုတ္၍ မစားေသာေႀကာင့္ သူတို႕ မီးဖိုေဆာင္ပိုင္း သို႕ မ၀င္မိသျဖင့္ မသိရျခင္း လည္း ျဖစ္ပါသည္။

က်မမွာေမြးဖခင္၏ ေပါင္မုန္႕ႏွင့္ ႀကက္သားရိုးစ္ကို အက်င့္ လုပ္ေပးထားခဲ့မႈေႀကာင့္ ထမင္းႏွင့္ ဟင္းကို စားေသာ အက်င့္မရိွဘဲ ေနသူျဖစ္၍ ယခုအခါ တားျမစ္မည့္သူ မရိွတိုင္း လြတ္လပ္ေရးရျပီး ႀကိဳက္ရာ မုန္႕မ်ားကို ၀ယ္စား တတ္လာသည္၊ အရင္ကတခါမွ မစားရဘူးေသာ လက္သုတ္၊ မုန္႕တီ စသည္တို႕အား မ်ားစြာ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေနပါသည္၊ ထုိအခ်ိန္ကမႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ မုန္႕စုံအထုပ္မ်ားကို ခံေတာင္းႏွင့္ထည့္၍ အရပ္ထဲ သို႕လည္ေရာင္းသည္၊ ထိုလက္သုတ္သယ္ မုန္႕တီသည္မုန္႕စုံ အထုပ္မ်ားမွာ က်မ၏ အဟာရ အတြက္ ေဖါက္သည္မ်ား ျဖစ္ေနသည္။ မင္းစိုးရာဇာအိမ္ဆိုျပီး ေစ်း သည္မ်ား အိမ္ေရွ႕မလာ၀န္႕ပါ၊ ေနာက္ေဖးဘက္ ေလွခါးမွ တတ္ရပါသည္၊ ေစ်းသည္ေတြ ကလည္း ဘုရားထူးျပီး ေရာင္းသည္၊ သူတို႕ ေစ်းေတာင္း ခ်ျပီး မသိေသးလွ်င္ (ေမာင္ေမာင္တို႕ ခင္ခင္တို႕ ကိုယ္ေတာ္ေလးတို႕မုန္႕သည္လာျပီဘုရာ့) ဟု ခပ္အုပ္အုပ္ ေအာ္ေျပာသည္။

ထိုအခါက ႀကိဳက္ရာမုန္႕ကို ၀ယ္စားျပီး ကာဖီတခြက္ ေဖ်ာ္ခိုင္းျပီး ေသာက္လိုက္ျခင္းျဖင့္ မနက္စာ ညစာ ကိစၥ ျပီးစီး သြားပါသည္၊ အမ်ားအားျဖင့္ အေနာက္ေဆာင္ေခၚ မိန္းမပိုင္းတြင္က်မ မေနခ်င္ေသာ အေႀကာင္း ရိွသည္၊ ထိုအေႀကာင္းမွာ ယခင္ကက်မ ဘာဘဲလုပ္လုပ္ ခ်ီးမြမ္း ေျမႇာက္ပင့္ေနႀကေသာ အိမ္သူအိမ္သား အခ်ိဳ႕တို႕သည္ က်မကိုျမင္လွ်င္ ေမးေငါ့သည္၊ ဘာကို ေငါ့မွန္းေတာ့ မသိပါ၊ ခါတိုင္းလို သူတို႕၀ိုင္းနား ကပ္လွ်င္ ေကာင္းစြာ လက္မခံခ်င္၊ အို ဖယ္စမ္းပါ-ဟူ၍၎၊ ေနဒါထိုင္ဒါႀကီး ကႀကမ္းလိုက္တာ- ဟူ၍၎ အျပစ္ တင္ႀက ဖယ္ထုတ္ႀကသည္။ က်မသည္ ဒါကို ခ်ီးမြမ္းျခင္း, ကဲ့ရဲ႕ျခင္း ဆိုေသာ ေလာကဓံ ဟူ၍ နားမလည္ ေသးေသာ ငယ္ရြယ္သူ ျဖစ္ယုံမက တႀကိမ္အတခါမွ ဤသို႕ ေျပာျခင္းမ်ိဳးမခံရ ဘူးသျဖင့္ အ့ံအား သင့္လ်က္ မေတြးတတ္ေအာင္ ရိွေနဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။

၀တ္စား ဆင္ျပင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္လည္း ထိုနည္း၎ အျပစ္တင္ ခံရျပန္သည္၊ ယခင္ေရးဘူး သည့္ အတိုင္း ေမေမသည္ မိုးကုတ္ျမိဳ႕တြင္ ေန႕စဥ္က ပတၱျမားေက်ာက္နီ အဘိုးတန္မ်ား အမ်ား အျပား ပါလာရာ ေမေမက တဆင္စာႏွင့္ သၼီးတဆင္စာ သားအမိႏွစ္ေယာက္ ရဲရဲေတာက္ နီးျမန္း ေနေအာင္ ၀တ္ဆင္ ခဲ့ရသည္။ ထို႕အျပင္ က်မ ေဖေဖက အေနာက္တိုင္းသား ဆန္ဆန္ အယူအဆ ႏွင့္ ေရႊႏွင့္ပတၱျမား စီျခယ္ ထားသည့္ တေပခဲြခန္႕အရွည္ရိွေသာ ထီးရိုး တခုကို လုပ္၍ ေဆာင္းေစသည္။ ဟိုအခ်ိန္ တုန္းက သည္ပစၥည္း ေတြ ၀တ္ဆင္လွ်င္ ၀ိုင္းအုံ ခ်ီးက်ဴးႀကသူ ေတြမွာ သူတို႕ဘဲျဖစ္၍ ယခု ဒါေတြ ၀တ္မိလွ်င္ ရိုင္းလိုက္တာ ေတာက လာတဲ့ သူႀကီးသၼီး လိုလို၊ ရွမ္းျပည္ကဆင္းလာတဲ့ ေစာ္ဘြားသၼီး လိုလိုဟု  ႀသဘာ ေပးႀကျပန္ ပါသည္။

က်မသည္ လူ႕သေဘာကိုစတင္ ရင္ဆိုင္ရေသာ ပဏာမနိဒါန္းအျဖစ္ အထက္ပါကိစၥမ်ိဳး ေတြခဏ, ခဏ ႀကဳံရ ႀကားရ မ်ားေသာအခါ သူတို႕အနားကို မသြားေတာ့ဘဲ ဘိုးဘိုး၀က္မစြတ္ ျမိဳ႕စားႀကီး အနားကပ္ခါ စာေပ ဗဟုသုတ ေပးသမွ် ရေအာင္ယူခဲ့သည္။ ထိုမွ အားလွ်င္ ပစ္ထားခဲ့ရေသာ အဂၤလိပ္ ဖတ္စာအုပ္ ကေလးမ်ား ျပန္လွန္ ေလ့လာသည္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ လူ႕ဘ၀၏ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ကို မေတြးတတ္ ေတြးတတ္ ႏွင့္ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ လာသည္။ မိမိစိတ္ဓါတ္ ၌ ခံစားခ်က္ အရပ္ရပ္ မ်ားကို တခုခု ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေပါက္ကြဲ ပစ္လိုသည္။

သို႕ေသာ္ဆြ႕ံအသူ အိမ္မက္မက္သကဲ့သို႕ ျပန္၍မေျပာတတ္သလို ရိွေနသည္။ ျမဳံ၍အုံ၍ ေနေသာ ေတြးေတာ မႈ႕မ်ားသည္ ျပည့္သည္ထက္ ျပည့္ႀကပ္လာသည္။ ျပည့္အားႀကီးလွ်င္ ဆီမ်ားကဲ့သို႕ ယုိဖိတ္ စီးဆင္းရန္ ထြက္ေပါက္ကို တြန္းကန္လိုက္ရွာလ်က္ ရိွရာမွ ေနာက္ဆုံးထြက္ေပါက္၏ အစကိုုေတြ႕ရသည္။ ထိုထြက္ေပါက္ကို တအုံေႏြးေႏြးခံစားရ ျပီျဖစ္ေသာ ဘ၀၏ အဆင္မေျပမႈ၊ လူေတြ ေျပာင္းလဲမႈစသည္မ်ားကို ပုံပမာ တခုသဘြယ္ ခ်ယ္လွယ္မြမ္းမံကာ စာဖြဲ႕ေရးသားခ်င္ေသာ စိတ္ဆႏၵ ေပၚေပါက္ လာရသည့္ ထြက္ေပါက္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။

မိမိခံစားခ်က္ကို မႈတည္၍ေရးသားလို္ေသာ္လည္း ထိုေခတ္ထိုအခ်ိန္ အခါကေရးအသားမွာ ခန္႕ျငား ေသာစားႀကီး,ေပႀကီးေတြသာ ျဖစ္သည္။ မွာတမ္းလကၤာ ဆိုသည္ပင္ေအာင္ထစ္ဆုံး အေပါစား အသုံး အစြဲ ျဖစ္သည္ဟု ပညာရိွပိုင္းက ယူဆေနႀကသည္။ စကားေျပ အေရးအသားမ်ိဳးကို တတ္မည့္သာ တတ္ႀကသည္၊ လူရာ မသြင္းခဲ့ေသးေပ၊ သို႕အတြက္ ေရးလိုေသာစာတခုခုကို ဘာႏွင့္ေရးရမည့္ဟု မေ၀ခြဲႏိုင္၊ အုန္းသီး ကိုင္ထားေသာ ေမ်ာက္ လိုျဖစ္ေနပါသည္။

မွာတမ္းလကၤာမ်ိဳးႏွင့္ စရမည္လားဟု စခ်ီေရးႀကည့္သည္။ ဦးပုညေမတၱာ စာမ်ိဳးလိုအေထ့အေငါ့၊ အရႊမ္း အေသာ ကေလးမ်ားႏွင့္ စႀကည့္သည္။ ေတာင္တြင္း ဦးႀသဘာသႏွင့္ မွန္နန္းရာဇာ၀င္သုံး စကား ခန္႕ခန္႕ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေရးသားႀကည့္သည္။ ကဗ်ာဘက္မွ လွည့္၍ ေတးထပ္၊ ေဒြးခ်ိဳး၊ ေလးခ်ိဳး၊ ေဘာလယ္ စသည္ ႏွင့္ စမ္းသည္။ တပိုင္းတစ တစိတ္တေဒသ မွ်သာ လိုသလို ရခဲ့ျပီး ေရွ႕ခရီးကို ဆက္၍ ေရးသား ခ်ီတက္ရမည္မွာ က်မ္းစာအုပ္တအုပ္ေလာက္ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ျဖစ္လာမွ အဆုံးသတ္ ၍ ရမည္။ သို႕ေႀကာင့္ တပိုင္းတစေတြ ကေလာင္စမ္းခဲ့သမွ် တို႕ကို ေခတၱရပ္ဆိုင္းထားျပီး တမ်ိဳးတဖုံ လွည့္ေရးရန္ စဥ္းစား မိျပန္သည္။

စဥ္းစားျခင္းမွာ တကယ္တန္း စဥ္းစား ဆင္ျခင္ တတ္ေသး၍ေတာ့ မဟုတ္ဘဲ ဘာလုပ္ရမည္ဟု မရဲတရဲ ျဖစ္ေနျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေန႕စဥ္ႀကားသိ ေတြ႕ျမင္ ေနရေသာ အိမ္ဦးခန္း မွ လူႀကီးမ်ား စကား အသုံးအႏႈန္း အေျပာအဆိ္ု ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား ႏွင့္ ဖတ္ႀကား မွတ္သား ရေသာ လက္ေတြ႕ စာေပမ်ားက လည္း အရြယ္ႏွင့္ မကိုက္ညီေအာင္ အဆင့္အတန္းျမင့္တာေတြခ်ည္းသာ ေတြ႕ေနရပါသည္။
နန္းတြင္း ဇာတ္၀တၱဳေတာ္ႀကီးမ်ား အျဖစ္ ဖတ္ခဲ့ရေသာ ဣႏၵာ၀ံသ၊ ေကသာသီရိ၊ ဇင္းမယ္ကဏၰာသ၊ ဦးႀကင္ဥ၊ ဦးပုညတုိ႕ျပဇာတ္မ်ား ကဲ့သို႕ေရသားရန္မွာလည္း သူတို႕ေခတ္၏ပတ္၀န္းက်င္ စရိုက္အယူ အဆ အတိုင္း ရွင္ဘုရင္မ်ား အေႀကာင္းေတြ၊ ဘုရင့္သားသၼီးတို႕၏ ခ်စ္ခန္းႀကိဳက္ခန္း စစ္တိုက္ခန္း၊ နတ္သိႀကား မ်ားက မေနႏိုင္၍ ကူညီရပုံ၊ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီး၍ နဂါးမ်ား ဘီးလူးမ်ား၊ ၀ိဇၨာေဇာ္ဂ်ီ မ်ားက လာေရာက္ ခစားျပီး လူသား တို႕ႏွင့္ ေထြးလား,လုံးလား ရိွေနပုံ၊ အေႀကာင္းေတြခ်ည္းသာ မူတည္ေရးႀက ျခင္းျဖစ္ရာ ေရွးဦးစြာ က်မ ေရးခ်င္သည္မွာ ဒါေတြ မဟုတ္ေသးပါ။

ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ က်မ၏မ်က္ေမွာက္ လက္ေတြ႕ေတြ႕ျမင္ရေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ဘတ္ေကာင္းေသာ ဒ႑ရီတခုလိုသာ ရိွသည္။ က်မပြင္အံထြက္ခ်င္သည္မွာေတာ့ ယခု လက္ငင္း ေတြ႕ ႀကဳံ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ လက္ရိွအေျခအေနႏွင့္ လက္ရိွေခတ္အျမင္ အေတြ႕မ်ားကိုသာ မႈတည္ေရးသား လိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေတြကို စကားေျပ ရိုးရိုးႏွင့္ ေရးဘို႕မွာလည္း အလြန္လြယ္ကူေသာ အလုပ္ဟု ယူဆ လာမိပါသည္။

သို႕ရာတြင္ လူႀကီးပိုင္းမွ အယူအဆေႀကာင့္ သိမ္ဖ်င္းေသးႏုပ္သည္ဟု အထင္ေရာက္ျပီး ရဲရဲႀကီး ေရးမခ်၀ံ့ဘဲ ထစ္ေငါ့ ေနဆဲရိွပါသည္၊ ေနာက္ဆုံး က်မကို ေအာင္ျမင္စြာ စာေရး ျဖစ္ေအာင္ စ၍ တြန္းပို႕ လိုက္ရျခင္း ခံရေသာ မဂၢဇင္း ႏွစ္ေစာင္ ထြက္လာပါသည္။ ၎မွာ ျမန္မာမဂၢဇိန္ ေခၚေသာ မဂၢဇင္း ပ်က္ သြားျပီးေနာက္ ေပၚထြက္လာေသာ ပညာ့အလင္း မဂၢဇင္း ႏွင့္ သူရိယမဂၢဇင္း တို႕ ျဖစ္ႀကပါသည္။

ဝတၳဳစ၍ ေရးရခ်ိန္ ဆက္ရန္
.

2 comments:

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

အခုေခတ္လူေတြ စိတ္ၾကိဳက္ေရးခြင့္ရေအာင္ ေရွးကလူေတြ အတိုက္အခံ လုပ္ခဲ့ရမွာေတြ ျမင္ေယာင္မိတယ္။ ဖိႏွိပ္တာေတြ ကဲ့ရဲ႕တာေတြ ကိုေတာ္လွန္ခဲ့ၾကရမွာပါပဲ။

ေနာက္တပိုင္းကို ေမွ်ာ္ေနတယ္အမေရ

Anonymous said...

အမရာ..ေရႊရိွမွမ်ိဳးေတာ္တာ...သူဆိုေတာ္ေတာ္ထိခဲ့မွာပဲေနာ္..

က်ေနာ္လည္းကိုယ္ေတြ႔..။ေမေမေသေတာ့ ေဖေဖက စီးပြါးေရးမလုပ္တတ္ ပစၥည္းေတြက ရံွဳး လိုက္အလိမ္ခံလိုက္နဲ့ ..အမ်ိဳးေတြက အဖတ္မလုပ္။ ေဖေဖ့ဘက္ကအမ်ိဳးေတြကို သိပ္မုန္းတာပဲ..။
အခုက်ေနာ္တို႔ေတအပ်ိဳေပါက္ျဖစ္လာေတာ့ အေတာ္အဆင္ျပန္ေျပေတာ့ ေဟာ..တေယာက္ပီးတေယာက္.. လာလိုက္ၾကတာ ေရႊမ်ိဳးေတြမ်ား.က်ေနာ္ကေတာ့ လံုး၀ပဲ။ လူၾကီးေတြကသာ..မ်က္ႏွာေလးျပံဳးျပလိုက္တာနဲ့ အရင္ကခံခဲ့ရတာေတြေမ႔သြားတာ..။
ေရႊရိွမွမ်ိဳးေတာ္တာ သိပ္မွန္တာပဲ..ေနာ္။
ေနာက္ဆက္တြဲေတြ ေမ်ွာ္ေနပါတယ္..ခ်စ္အမၾကီး..

မိုမိဂ်ိ