Sunday, January 31, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ အပိုင္း (၅)

ပ႒မကမၻာစစ္ႏွင့္ နားထြင္းမဂၤလာ

ယင္းသို႕ ပုံႀကီးခ်ဲ႕ ေနႀကသည့္ ႀကားထည္းမွာ ျဗဳံးကနဲ ပထမကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္လာပါသည္၊ စစ္ေက်ညာ ေသာ ေန႕ကဆိုလွ်င္ တအိမ္သားလုံး မ်က္လုံးေတြျပဴးျပီး ယေန႕နက္ျဖန္ဆိုသလို ဂ်ာမဏီက လာ၍ သိမ္းေတာ့ မလိုလိုေႀကာက္ရြ႕ံေနႀကသည္၊ မိန္းမပိုင္း ကေတာ့ ခက္တာပါပဲ၊ အလွဴအတြက္ ပစၥည္းေတြ ကလဲ ၀ယ္ခ်မ္း စုေဆာင္း ျပီးျပီ၊ ထြက္ေျပးရရင္ ဒါေတြမသယ္ႏိုင္ေတာ့ ဘူးဟု ညည္းတြားႀကသည္၊ အခ်ိဳ႕ ကလည္း ျမန္ျမန္ လွဴျဖစ္ေအာင္ျဖစ္သလို လွဴလိုက္ပါစို႕ဆိုသည္။ စစ္ကို မႀကံဳဘူးသူေတြျဖစ္၍ အလြန္ ေ၀းကြာသည့္ ဥေရာပႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ေနေသာအဂၤလိပ္ႏွင့္ ဂ်ာမန္ တို႕၏ ပထမကမၻာစစ္မွာ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ အနီးအနား မွာ ျဖစ္ေနသလို စိတ္ဓါတ္ေခ်ာက္ခ်ားေနႀက သည္၊ "က်ဳံးေပၚတီေပၚလို႕ ျပည္ေတာ္အပ္ရမည္" ဟူေသာ အတိတ္တေပါင္ကို ရြတ္သူကရြတ္၍၊ မွန္အိမ္မွာစာနီနဲ႕ ဂ်ာမနီမု႕ံဖက္ထုပ္ ဆိုျပီး ည, ညလယ္ ေရာင္းတာကို နိမိတ္ေကာက္သူ ကေကာက္၊ မုန္႕ဖက္ထုပ္သည္ကို ပုလိပ္ဘက္မွ လိုက္ဖမ္းကုန္ျပီ  ေျပာသူက ေျပာႏွင့္ တေသာေသာ တႀကိတ္ ႀကိတ္ႏွင့္ စိတ္ဓါတ္လႈပ္ရွားေနႀကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ ေနရပါသည္။

"ေဗဒါပင္ ကမ္းကပ္ေတာ့၊ နန္းအပ္မွေအးလိမ့္မည္" ဆိုေသာ တေပါင္ ေႀကာင့္၊ အဂၤလန္ျပည္ ပဥၨေျမာက္ ေဂ်ာ့ဘုရင္က ဂ်မဏီျပည့္ရွင္ဘုရင္ ကိုင္ဇာကိုထီးနန္း အပ္ရမွာေသခ်ာသည္ ဟုလည္း တိုးတိုးေျပာ ေနႀကသည္ကို ႀကားရသည္၊ ထိုေခတ္က ဘယ္ကစ၍ ေရာက္လာသည္မသိရေသာ ေဗဒါပင္ကေလး မ်ားကို အိမ္တိုင္း၌ အင္ဒုံတြင္ေရထည့္ျပီး အလွစိုက္ေလ့ရွိႀကသည္၊ ေနာက္ပိုင္းပြားမ်ား လာသျဖင့္အင္း အိုင္ ေခ်ာင္း ျမစ္တို႕မွာ ေဗဒါပင္ ေတြျပည့္ႀကပ္လာျပီး ေရစီးမရိွေသာ အင္းအိုင္တို႕တြင္ ေရကိုမျမင္ရ ေအာင္ပိတ္ ဖုံးလာသည္၊ ဒါကို တေပါင္ဆရာတို႕က မိမိတို႕နီးစပ္ရာ လဘက္ရည္ႀကမ္း၀ိုင္းတြင္ ပဲျပဳတ္ ဆီဆမ္း ႏွင့္ျမီးရင္း ယခင္ကသျဂၤဳိဟ္ပရမတ္ ျငင္းႀကမည့္အစား ဂ်ာမဏီ ပထမကမၻာစစ္ တရားကို ႏွီးေႏွာ ေနၾက ပါသည္။

သုိ႕ေသာ္ ရက္မွလသုိ႕ကူးလာေသာအခါ ရုိးသြားျပီးေၾကာက္ရြံ႕စုိးရိမ္မႈေတြ ေျပသြားၾကပါသည္။ အဂၤလိပ္ သတင္းစာ ျမန္မာသတင္းစာမ်ား၌ပါလာေသာ စစ္သတင္းကုိေလ့လာနားေထာင္ရုံမွတပါး စုိးရိမ္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ႕ မ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားၾကပါသည္၊ ဘုိးဘိုး၀က္မစြတ္ျမိဳ႕စားမင္းၾကီးမွာ မင္းတုန္း ဘုရင္ၾကီးႏွင့္ သီေပါမင္း တုိ႕ႏွစ္ဆက္တုိင္ အေနာက္တုိင္းသုိ႕ သံတမာန္အဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ သြားတုိင္း ပါ၀င္ခဲ့ရ၍ အဂၤလန္၊ ျပင္သစ္၊ အိႏိၵယျပည္ ဆင္မလား စသည္မ်ားကုိေရာက္ဘူးျပီး အျခားေသာ မွဴးေတာ္ မတ္ေတာ္ၾကီး မ်ားကဲ့သို႕ သုိ႕ေဆာင္းစကားႏွင့္သုိးေဆာင္းစာကုိ ေတာ္သင့္ေလွ်ာက္ပတ္ ရုံမွ် တတ္ေျမာက္ နားလည္ ခဲ့သူ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ႏွင့္အဂၤလန္ျပည္ဂ်ာမဏီျပည္တုိ႕ မည္မွ် ေ၀းေၾကာင္း၊ သူတုိ႕ ႏုိင္ငံတြင္ ျဖစ္ပြား ေနေသာ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္မွာျမန္မာျပည္က တုိက္ရိုက္ ထိခုိက္ႏုိင္ပ်က္စီးေစႏုိင္မည္႕ အရိပ္ အေယာင္ မရွိ ေၾကာင္းကုိ ဆုိင္ရာမင္းေယာက်္ားပုိင္းတြင္ ရွင္းလင္း ေျပာေနရသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ ေနရ ပါသည္၊ ေဖေဖဦးျမတ္ေက်ာ္ကလည္း အဂၤလိပ္ဘာသာ ႏွင့္ ဂ်ာနယ္မွာပါရွိေသာ စစ္သတင္းႏွင့္ ဓာတ္ပုံ မ်ား ကုိ၎၊ ေျမထဲပင္လယ္ႏွင့္ဘလက္စီးေခၚ ပင္လယ္နက္ကုိ ဆက္ထားေသာတူရကီျပည္ႏွင့္ ဘူလ္ေဂး ရီးယားျပည္အၾကားရွိ ဒါလင္နယ္ေရ လက္ၾကားတုိက္ပြဲမွ ေရငုတ္သေဘၤာမ်ားႏွင့္ တုိက္ခုိက္ၾက ပုံမ်ား ကုိ၎၊ ရွင္းလင္းေျပာျပ၍ စစ္ဗဟုသုကုိ ျဖန္႕ရင္းပင္ အလွဴေန႕ရက္ခ်ိန္းက တစ, တစနီးကပ္ လာပါ သည္။

ေန႕ရက္ကုိ ဘိတ္စာမ်ား ကမ္းျပီးေလျပီ၊ အလွဴကိစၥပုံၾကီးခ်ဲ႕ လက္စေတြကုိလည္းဆက္လက္လုပ္ ကုိင္စီမံလ်က္ေျခသြက္ေနၾကပါျပီ။ အေကၽြးအေမြးက မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္တုိ႕အၾကိဳက္ နန္းတြင္းသုံး အခ်ိဳအုပ္-အဆိမ့္အုပ္-အခ်ဥ္အုပ္- လဘက္အုပ္စသည္မ်ားျဖစ္၍ ဦးျမတ္ေက်ာ္ အၾကိဳက္က ကိတ္မုန္႕စုံ ႏွင့္ အုိက္စကရင္ တုိ႕ကုိ ေမျမိဳ႕ ဗီယာနာကဖီး ေခၚ အဂၤလိပ္မုန္႕တုိက္ ၾကီးမွ မွာယူျပီးဧည္႕ခံ ဘြိဳင္ကုလား မ်ားပါ အသုံးျပဳ ပါသည္၊ ထုိေခတ္က ဗီယာနာကဖီးမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ႏွင့္ အဂၤလိပ္ေတြ အေနမ်ားေသာ ေမျမိဳ႕ မွာသာ ရွိပါေသးသည္၊ မႏၱေလးျမဳိ႕ွရွိ ဧည္႕ခံပြဲမ်ားမွာ ျမန္မာဆန္ဆန္သာ ေကၽြးေမြးဧည္႕ခံျမဲျဖစ္၍ အဂၤလိပ္ မုန္႕တုိက္ မ်ား မေပၚလာေသးေသာ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါသည္။

ဇာတ္ပြဲမ်ား ထုိအခါက တဟုန္ထုိး အလြန္လူၾကိဳက္မ်ားေသာ ဘာဂ်ာဘေအးေခၚ ဇာတ္မင္းသား ေခါင္း ေဆာင္သည္႕ ဇာတ္ျဖစ္၍ ေန႕ပုိင္းထုိင္ဆုိစႏၵယား၀ုိင္းမွာ အဆုိ္ေတာ္ ဦးလူၾကီးႏွင့္ ေဒၚစိန္သုံ ေဒၚစိန္ဆင္ ၾကီး တုိ႕ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႕ေသာ္ အလွဴမတုိင္မီတေန႕ညဥ္႕မွာ၊ ဆုိင္း၀င္သည္ဟုထုံးစံရွိ၍ ဆုိင္းတီးရသည္၊ ဆုိင္းႏွစ္၀ုိင္းကုိ ၀င္းေပါက္၀ ရွိ ေက်ာက္လမ္းမေပၚ မွာ အေရွ႕ဘက္အေပါက္တြင္တ၀ုိင္း၊ ေတာင္ဘက္အေပါက္တြင္ တ၀ုိင္း တီးေစ သည္၊ ထုိဆုိင္း၀ုိင္းႏွစ္၀ုိင္းမွာ ဆုိင္းဆရာ-ဆရာစိန္ႏွင့္စိန္ေဗဒါၾကီး တုိ႕ ညီအစ္ကုိ အျပဳိင္ၾကဲ ေစေသာ ဆုိငး္ပြဲ မ်ားျဖစ္ပါသည္။
ညဥ္႕ဦး ဆုိင္းပြဲမ်ား စည္ကားေနခ်ိန္တြင္ ရင္းႏွီးေသာဧည္႕သည္မ်ား တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ လာလ်က္ရွိ သည္၊ မ႑ပ္တြင္း၌ လွဴဘြယ္၀တၱဳပစၥည္းပေဒသာပင္မ်ားလည္း ျပင္ဆင္သူကျပင္ဆင္ၾကသည္၊ ထုိအခ်ိန္တြင္ အလွဴဒကာ ေပ်ာက္ေနသျဖင့္ လုိက္ရွာရသည္၊ ဘယ္မွာမွ ရွာ၍မေတြ႕၊ ဧည္႕သည္မ်ား ကလည္း ေမးလွသည္၊ ေမေမစိတ္ပူေနသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရသည္။ ခဏၾကာေသာအခါ ကုိျမတ္ေက်ာ္ ၏ အိမ္ေတာ္ပါ ငယ္တပည္႕ျဖစ္သူ တဦးက ေမ့ေမ့အနား တုိးတုိး လာေျပာသည္။

(ေမာင္ေမာင္ ရယ္ေလ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါၾကီး ေခါင္းေပါင္းရုပ္ဖ်က္ျပီး၊ ဆရာစိန္႕ဆုိင္း၀ုိင္းၾကီးထဲမွာ ၀င္တီး ေနတာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္ဟု ဆုိေလသည္၊ အေမက လူေတြသိမွာ ရွက္လွခ်ီရဲ႕ဟုေျပာျပီး အေရးတၾကီး လက္တုိ႕ ၍ အေခၚခုိင္းလုိက္သည္ကုိ ျမင္ရပါသည္)

က်မအဘုိ႕ေတာ႔ သူတုိ႕အလွဴကိိစၥအတြက္လႈပ္ရွားမႈေတြကုိ ဘာမွ နားမလည္ခဲ့ေသာ္လည္း မွတ္သား မိသမွ် မင္းခမ္း မင္းနားႏွင့္ ခ်ဲ႕ၾကသေလာက္မွာ အေတာ္ကေလး ပင္ပန္း လုိက္ပါေသးသည္ ။ အလွဴ မတုိင္မီွ ၂-ရက္ခန္႕ကလွဴေသာဘုရား ဆင္းတုေတာ္တဆူႏွင့္ စာတုိက္ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား ကုိအတီးအမႈတ္ ႏွင့္ သြားပင့္ၾကရသည္၊ ဘုရားကုိတင္၍ပင့္ေသာ မွန္စီေရႊခ်ေရွးကယာဥ္ရထားတခု ကုိ ေဆြမ်ိဳးတသုိက္က ပိတ္ျဖဴၾကိဳး ႏွင့္ဆြဲရသည္၊ ေနာက္မွေယာက်ာ္းမ်ားက ညင္ညင္သာသာတြန္း ေပးၾကသည္၊ ယာဥ္ရထား၏ ေရွ႕ပုိင္းမွာ ျမန္မာဘုရင္ လက္ထက္က ေစာင္းတီးရာ၌ နာမည္ၾကီး တဦးျဖစ္ေသာ ေဒ၀႑ႏၵာ ေမာင္ေမာင္ၾကီး ပဥၨသီခနတ္သား ကဲ့သုိ႕ ၀တ္ဆင္ျပီး ေစာင္းေတာ္ပုိက္ခါ တီးလာသည္၊ ေဒ၀႑ႏၵာ ေမာင္ေမာင္ၾကီးမွာ ရဟန္းေဘာင္ ၀င္ထားရာမွ ေခတၱလူ၀တ္လဲထားခ်ိန္ ျဖစ္၍၀က္မစြတ္ျမိဳ႕စားၾကီးက တူရင္း သားရင္း ကဲ့သုိ႕ ခင္မင္ခဲ့ သူျဖစ္၍ တကူးတတန္လာေရာက္ကူ ညီျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ထုိနည္းအတူပင္ ေရႊဘုိျမိဳ႕ ၌ေနထုိင္ေသာ အေ၀းေရာက္မင္း ဦးေအာင္ၾကီးက လည္းေရွးနန္းစဥ္ထုံးစံအတုိင္း သူကုိယ္တုိင္ စည္ေတာ္ၾကီး သီခ်င္းမ်ားကုိ သီဆုိတီးရြမ္း၍ သင္းၾကန္ ေဆာင္ဆင္းေသာအခမ္းအနားမွာ ကူညီ ပါသည္။

သင္းၾကန္ေဆာင္ဆင္းရေသာ အဓိပၸာယ္မွာ အလွဴပြဲ မ၀င္မွီ ဘုရားပင့္ေသာေန႕ ညေနပုိင္း တြင္ ေရႊခ်ည္ထုိး ရာမွ ျပီးစီးေသာ စည္းပုံ၊ ထမီ၊ သုိရင္းအက်ီမ်ား ႏွင့္ နားသမည္႕ စိန္အပ္တစုံကုိ ကလပ္ မ်ားမွာ တင္လ်က္ ကန္ေတာ့ပြဲႏွင့္ အႏၱရယ္ကင္းပရိတ္နာထားရသည္၊ ေနာက္တေန႕ သင္းၾကန္ ေဆာင္သုိ႕ ဆင္းရန္ ပုဏၰား မ်ားက အခ်ိန္အခါေရြးျပီး ေစာင့္ရသည္၊ အခ်ိန္က်၍သင္းၾကန္ေဆာင္ အဆင္းမွာ စည္ေတာ္ရြမ္း ရပါသည္၊ အေ၀းေရာက္မင္း၏ စည္ေတာ္ၾကီးအဖြဲ႕က သင္းၾကန္ေဆာင္ ေရွ႕မွာရွိပါသည္၊ သင္းၾကန္ ေဆာင္ကုိ ေရာက္ေသာအခါ ေခါင္းေလွ်ာ္ဟန္ဆံပင္အဖ်ားကုိ သေရာ္ ကင္ပြန္းေရႏွင့္ ပုဏၰားမမ်ား (ပုဏၰားမ ကုိ ဆုိလုိသည္)က စတိအျဖစ္ ေလွ်ာ္ေပးျခင္း လက္သဲ, ေျခသဲတုိ႕ကုိ စတိမွ်သာ လွီးေပးျခင္း ျပဳျပီး မေန႕က ပရိတ္နာထားေသာ ကုလပ္ႏွင့္သုိရင္းအက်ီ စသည္မ်ားကုိအခ်ိန္နာရီႏွင့္ကုိက္ညီေအာင္ စ၍ ၀တ္ရသည္၊ ၀တ္ျပီးေသာအခါအိမ္ေပၚကုိ ျပန္တက္လာရသည္၊ ေရႊခ်ည္ထုိးထည္ၾကီးေတြကုိ သယ္ပုိး ၀တ္ဆင္ လာရသည္မွာ အလြန္ေလးလံ ျပီးထူလြန္းလွသျဖင့္ ေခၽြးတလုံးလုံး ႏွုင့္ ဒုကၡခံ လုိက္ရသည္႕ ျဖစ္ျခင္း၊ သုိ႕ေပမင့္ သူတုိ႕ လူၾကီးမ်ား ၏ အယူအဆႏွုင့္၀ါဒက ဒါေတြကုိမလုပ္လွ်င္ဘဲ ငရဲၾကီး ရေတာ့ မလုိလုိ။

ေနာက္တစ္ေန႕ ဧည္႕ပရိတ္သတ္မ်ား အလယ္၌ဒါၾကီးေတြကုိ ၀တ္ျပီး ထုိင္ရဦးမည္ကုိ ၾကိဳတင္စုိးရိမ္ မိသည္၊ သုိ႕ေသာ္ ေရွာင္မရတိမ္းမရေသာ ကိစၥျဖစ္သည္၊ နားထြင္းရန္ေညာင္ေစာင္းမွာ ထုိင္ရေလျပီ ပုဏၰးေတာ္ ေတြက ၾကြက္ၾကြက္ညံေအာင္ ရြတ္ၾက, ဘတ္ၾက ပူေဇာ္ပြဲေျမွာက္သူထမင္းခြန္႕ ထမင္း ခံလုပ္သူ ေတြႏွင့္ အနားတြင္ဆူေနၾကသည္၊ ပီးေတာ့မွအနာတရနားကုိ စိန္ထိပ္အပ္ႏွင့္ ထုိးေဖာက္ ျခင္းခံ ရသည္၊ နားထြင္းေပးသူက မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီး သမီးေတာ္ခၽြန္းေတာ္ျမိဳ႕စား ထိ္ပ္ေခါင္ တင္ျဖစ္ ပါသည္။

ထုိအခ်ိန္ ကစျပီး နာလြန္းသျဖင့္ပူထူသြားျပီး ဘာမွ မမွတ္မိေတာ့ဘဲ အခန္းထဲ ျပန္ပုိ႕လုိက္ၾကသည္ အထိ ေအာ္မငုိမိ ရန္ အေတာ္ ၾကိဳးစား ထားရပါသည္။
ေနာက္ပုိင္း မွာေတာ႔ ၀ဋ္ကၽြတ္သြားျပီ ဟု အ၀တ္ထူ ၾကီးေတြ ခၽြတ္ပစ္ျပီး၀မ္းေျမုာက္ ၀မ္းသာရြယ္တူ ကေလး မ်ားႏွင့္ မုံ႕ေတြ စားလုိက္ ပြဲၾကည္႕လုိက္ႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္။ ေငြကုန္လူပန္းႏွင့္ တခမ္းတနား လုပ္ခဲ့ေသာ ကိစၥမ်ားမွာျပီးစီး၍ ျပန္လည္သိမ္းဆည္းေနရသည္႕ ေန႕ရက္ကလည္း အေတာ္ ကုန္သြားၾက ပါေသး၏

အခြင့္မွာ ၆-လယူလာခဲ့ရာ ၃-လတိတိက်န္ေနေသး၍ မႏၱေလးမွာပင္ အနားယူ ေနၾကပါေသးသည္၊ ထုိအတြင္း ဘုိးဘုိးမစြတ္ျမိဳ႕စားမင္းၾကီးသည္ က်မအားေန႕စဥ္အပါးသုိ႕ေခၚထားျပီး စာဖတ္ခိုင္းသည္၊ ဖတ္ရေသာ စာမွာ ဦးကုလား မဟာရာဇ၀င္ အထိျဖစ္၍ ဖတ္ျပရင္းနားမလည္ေသာ ခက္ဆစ္ အဓိပၸာယ္မ်ား ကို စိတ္ရွည္, လက္ရွည္ရွင္းျပသည္၊ ဓမၼစၾကာသုတ္မွ အနတၱလကၡဏာသုတ္အထိ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ၀တ္ေက်ာင္း ဇရပ္မွာ လူူၾကီးမ်ားႏွင့္ေရာေႏွာရြတ္ခဲ့့၍ အလြတ္ရေနေသာ ေၾကာင့္အက်က္မခုိင္းေတာ့ဘဲ၊ ငါ့ေျမးကစိတ္ၾကမ္းကုိယ္ၾကမ္းရွိသည္၊ သုိ႕ေၾကာင့္သျဂၤဳလ္ ၉-ပုိင္း ကုန္ေအာင္က်က္ရမည္ဟု ဆုိကာ တေန႕ စာက်က္မွတ္၍ အလြတ္ရေသာအခါ ေနာက္တေန႕ သျဂၤဳလ္ကုိရုပ္ခြဲေပးသည္။ သျဂၤဳလ္က်မ္း ကုိသင္လွ်င္ လူေပ်ာ့ေျပာင္းႏူးညံလာသည္၊ သဒၵါတတ္ လွ်င္ ႏႈတ္သြက္ လွ်ာသြက္ရွိသည္ဟု အယူ ရွိၾက ပါသည္။ သုိ႕ေၾကာင့္သျဂၤဳလ္တတ္လွ်ုင္ေပ်ာ့ သဒၵါ တတ္သွ်င္ေဆာ့သည္ဟူ၍ စကားပုံရွိပါသည္၊ က်မကုိ ေပ်ာ့ေျပာင္း ႏူးညံ႕လာေစျခင္းငွါ သျဂၤဳလ္ကုိ စ၍ သင္ေပးရသည္ဟု ဆုိပါသည္။

ဘုရားထူးဦးခ်၀ါ၀ရ

အေနာက္ပုိင္း မိန္းမ ေဆာင္ဘက္သုိ႕ ၀င္လာလွ်င္ေတာ့ ဖြားဖြား၀န္ကေတာ္ၾကီးအနားမွာ မိန္းမ ဧည္႕သည္ ေတြ မျပတ္ပါ၊ သူတုိ႕သည္ေရွးကနန္းေတာ္သူ အပ်ိဳေတာ္ၾကီးငယ္ႏွင့္ျမိဳ႕စားရြာစားမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္၊ က်မ ထုိင္္၍ နားေထာင္လွ်င္္ နန္းတြင္းတုံးကေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ျဖစ္သူကုိ ျပန္ေျပာေနၾကျခင္း၊ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူစဥ္က ဘယ္သုိ႕ဘယ္ပုံထိတ္လန္႕၍ ေျပး၀င္ပုန္းေအာင္း ခဲ့ရျခင္းစသည္မ်ားသာ ျဖစ္ပါ သည္၊ သူတုိ႕ထုိင္ပုံေနပုံမ်ားမွာ အလြန္ေညာင္းညာဘြယ္ ေကာင္းပါ သည္။ ၾကမ္းေပၚမွာ သင္ျဖဴေခ်ာ ကေလး ခင္းျပီး ၾကံဳ႕ၾကဳံ႕ ၀ပ္၍ ေမးေထာက္ခါ တဘက္ကဖက္ျဖဴ ေဆးေပါ့လိပ္ၾကီးေတြ ေသာက္ရင္း စကား ေျပာေလ့ ရွိၾကပါသည္။ သူတုိ႕အပါးသုိ႕ က်မေရာက္သြား လွ်င္ သူတုိ႕ကဲ့သုိ႕ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ေျပာင္း ေျပာင္း မေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ကုိယ္ အမူအရာ အားျဖင့္ ကၽြတ္ဆပ္ဆပ္ ၾကြေစာင္းေစာင္း ျဖစ္ေနပုံ ရပါ သည္။

တေယာက္ကုိ တေယာက္ၾကီးစဥ္ငယ္လုိက္ ထူးလုိက္ရသည္႕ 'ဘုရား'ကလည္း အေမာတေကာပင္ အိမ္ကုိ ေဆြထဲ မ်ိဳးထဲက ဧည္႕သည္လာလွ်င္ ထုိင္, ထိုင္ျခင္းရွိခုိးဦၤးခ်ၾကသည္၊ ျပန္ခါနီးလွ်င္လည္း ရွိခုိးဦးတင္းျပီးမွ ျပန္ရသည္၊ သည္ကိစၥမွာ ေသးငယ္သည္႕ကိစၥမဟုတ္ပါ၊ ၀ါၾကီး၀ါငယ္ၾကီးစဥ္ငယ္ လုိက္ဦးခ်ကံေတာ့ရေသာ အေလ့ အထ ျဖစ္၍ သူတုိ႕မွာ အပန္းမၾကီးေသာ္လည္း က်မအဘုိ႕မွာ အက်င့္ မရွိ၍ အထူး အဆန္း ျဖစ္ေန ပါသည္၊ တခါတေလလည္း ဖြားဖြားမမသက္ေျပာဘူးေသာ ၀ိဋဋဴပမင္းသားႏွင့္ သာကီ၀င္ ေတြ ေတြ႕ေသာ အခါ ငယ္ရြယ္သူေတြကုိ ရွိမခုိးေစရေအာင္ ဖြက္ထား သည္ဆုိေသာ ၀တၱဳထဲက အပုိဒ္တခုကုိ သြား၍ သတိရကာ ဧည္႕သည္ျပန္ခါနီး ဒီဥစၥာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ရေအာင္ ကျပာကယာ ေျပးေရွာင္ ထြက္သြား မိသည္။ ဒါေတာင္မွ မရအရေခၚျပီးခုိင္းၾကပါေသး သည္၊ ေဂါရေ၀ါစနိ၀ါေတာစဆုိေသာ မဂၤလာ တရားေတာ္ အရ ျပဳလုပ္ၾကရျခင္း ျဖစ္ေစကာမူ ဧည္႕သည္လာတုိင္း, လာတုိင္းဂါရေ၀ါစေတြ ခဏ, ခဏ လုပ္ရ သည္မွာ ၾကာေတာ့ ခေလးပီပီ လက္ေညာင္း လာေသာေၾကာင့္ လစ္ေျပးျခင္း သာ ျဖစ္သည္၊၊

တခါတခါမွာလည္း က်မကိုယ္တိုင္ ဂါရေ၀ါစခံရပါေသးသည္၊ဤအခါမ်ိဳး၌က်မမွာ မ်က္လံုးျပဴးတူး ျပဲတဲနွင့္္ မေနတတ္၊ မထိုင္တတ္ျဖစ္သြားရပါသည္၊ ( ကိုယ္ေတာ့္ ေမေမ ဘုရားကေခၚေနတယ္ လဘုရာ့) ဆိုေသာ စကားလံုး မ်ိိဳးပင္၊ သူတို႔သည္အိမ္ေဖၚမ်ား၏ သားသီၼး ကေလးေတြျဖစ္၍ က်မနွင့္ ကစားေဖၚ ကစား ဘက္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ရြယ္တူကေလးခ်င္းခ်င္း သူတို႔ကဘုရားထူးၾက ရျပန္သည္၊ ဒါေတြ မႏၱေလးျမိဳ႕ရွိ နန္းတြင္းအဆက္ အႏြယ္ အိမ္တိုင္းမွာ ေတြ႔ရစျမဲ ျဖစ္ပါသည္၊ သူတို႔သည္ေရွးက အစဥ္အလာအတုိင္း အက်င့္ မေပ်ာက္ၾကပါ၊ ေရွးေခတ္တပည့္ လက္သား ေဟာင္းမ်ားသည္ ျမန္မာဘုရင္မရွိ၍ မိမိ ဆရာသမား မ်ား တန္ခိုး အာဏာ ေမွးမိန္လာေသာ္လည္း အရိုအေသ တရားမပ်က္ႀကပါ၊

ေက်းဇူးသစၥာ ကိုလည္း သိတတ္ႀကသူကမ်ားပါသည္၊ က်မကိုယ္တိုင္ သိမွီေသာ အရြယ္တြင္ ၀က္မစြတ္ ၿမိဳ႕စား ႀကီး ဘိုးဘိုးဖြားဖြားတို႔အိမ္၌ ေရွးက (ေငြ၀ယ္ကၽြန္နွင့္လက္ေဆာင္ရကၽြန္) ေခၚသည့္ အမ်ိဳးသီၼး မ်ားကို အဂၤလိပ္အစိုးရ လက္ထက္၌ အထားရသျဖင့္ သူ႔ေနရာ႒ာနသို႔ ျပန္လြတ္လိုက္ရာ၀ယ္ အခ်ိဳ႕မွာ အိမ္ေထာင္ ရက္သားက်၍ ခ်မ္းသာေကာင္းစားေနသည့္တိုင္ ေအာင္မေမ့မပ်က္ တနွစ္ တႀကိမ္ လာေရာက္ ၍ ကံေတာ့ၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္လိုက္ရ ပါေသးသည္၊ ၄င္းနည္းတူပင္ မွဴးေတာ္  မတ္ေတာ္ ၿမိဳ႕စားႀကီး မ်ား၌ အေဆာင္ကိုင္မ်ား၊ အေဆာင္ကိုင္မွဴး၊ ေ၀ါထမ္းဆင္ထိန္းစသူတို႔လည္း ကိုယ့္စီးပြား ကိုယ္ရွာ စား၍ ခ်မ္းသာႀကီးပြား သြားသည္တိုင္ေအာင္ မေမ့မေပ်ာက္ တစ္နွစ္တႀကိမ္ လာေရာက္၍ ကံေတာ့ ၾကသည္က္ို ေတြ႔ျမင္လိုက္ရ ပါေသးသည္၊ ၄င္းနည္း တူပင္မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္ ၿမိဳ႕စားႀကီးမ်ား၌ အေဆာင္ကိုင္မ်ား၊ အေဆာင္ကို္င္မွဴး၊ ေ၀ါထမ္း ဆင္ထိန္းစသူတို႕လည္း ကိိုယ့္စီးပြား ကိိုယ္ရွာစား၍ ခ်မ္းသာ ႀကီးပြားသြားသည္ တိုင္ေအာင္ မေမ့မေလ်ာ့ လာရာက္ကံေတာ့ တတ္ၾကပါသည္။

ေငြကုန္ေၾကးက် စရိတ္စကေတြ ကလည္း မမ်ားေသးေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္၊ ေအာက္ျမန္မာ ျပည္မွ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ သို႔အနွစ္-၅၀ ခန္႕ေစာ၍ေရာက္ေသာေၾကာင့္ အေနာက္တိုင္း အစားအေသာက္ အေန အထိုင္မ်ား ေရာေနွာလာေသာ္လည္း အထက္ျမန္မာျပည္ မႏၱေလး ၿမိဳ႕မွာေတာ့ ေခတ္္ေနာက္က် လ်က္ရွိပါေသးသည္။ အိမ္ေျခတရာလ်ွင္ (၁၀) ဦးေလာက္မွ အိမ္မွာလဘက္ရည္ကာဖီ ေဖ်ာ္ ေသာက္ေလ့ မရွိၾကေသးသည္ကို က်မ ၉-နွစ္ ၁၀-နွစ္ရြယ္အထိ သိျမင္ခဲ့ရပါသည္။ ကာဖီဆိုင္ကိုကာဖီ ရွပ္ ဟုေခၚသည္။ ၄င္းဆိုင္ မ်ားမွာ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသား မ်ား ကာလသားမ်ားသာ ၀င္ေရာက္ ေသာက္ေလ့ရွိပါသည္။

ေယာက်ာ္းမ်ားသည္ ဆံပင္ထားၾကသည္၊ လူပ်ိဳကာလသားမ်ားးက ဆံပင္ကို ခပ္ေစာင္းေစာင္း ထံုးလ်က္ ေခါင္းပက္လက္ ေပါင္းသည္။ ဆင္္ကေပါင္းဟုလည္း ေခၚသည္၊ ယခုေခတ္ ဇာတ္မင္းသားမ်ား ေပါင္းပံုနွင့္ ခတ္ဆင္ဆင္ တူပါသည္။ လူအိုမ်ားကေတာ့ ဆံပင္ထံုးၿပီးပု၀ါကို အုပ္ေပါင္း၊ ေပါင္းေလ့ရွိၾကသည္ကို သိမွီ ေတြ႕ျမင္ လိုက္ပါေသးသည္၊ အဂၤလိပ္ဆံေတာက္၊ ဗိုလ္ဆံ ေတာက္ဟု အဂၤလိပ္ေက်င္းသား တခ်ိဳ႕တေလ အစျပဳ၍ ထားလာၾကကိုပင္ ျမန္မာ့ဦးစြန္းမပယ္ စေကာင္းဟု အေရးတႀကီး တားဆီး ေျပာဆို ေနၾက သည္ကိုလည္း မွတ္မိေသးသည္၊ သို႕ေသာ္ ေအာက္ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ဗိုလ္ဆံေတာက္ ညွပ္ျခင္း၊ လဘက္ရည္ ကာဖီအခ်ိဳေသာက္ျခင္း စသည္မ်ား ယဥ္ပါးေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရပါသည္။

သို႕နွင့္ ခြင့္ရက္ေစ့ ခါနီးေသာအခါ အစိုးရထံမွ မည္သည့္အရပ္သို႔သြားရမည္ ဆိုေသာအမိန္႕စာ ကို ေစာင့္ရင္း ေဖေဖဦးျမတ္ေက်ာ္ သည္ က်မအားမႏၱေလးကြန္ဗြင့္ ေက်ာင္းတြင္ ေဘာ္ဒါထား ခဲ့မည္ဟု ၀တ္စံုမ်ား မွာယူျခင္း၊ ေသတၱာအိပ္ရာမ်ား၀ယ္ျခမ္းေစ ျခင္းျပဳပါသည္၊ ဤတြင္အေဖနွင့္ အေမတို႔ သၼီး ေက်ာင္းထားေရး ကိစၥကို စိတ္ကူးတမ်ိဳးစီျဖစ္ လာပါသည္၊ ဖခင္က ဂါ၀န္၀တ္ ေက်ာင္းမွာ ထား၍ အဂၤလိပ္စာ ကို တန္းကုန္သင္နိုင္သေရ႔ြ႕ သင္ေပးလုိသည္။ အေမကေတာ့  မိန္းကေလးျဖစ္၍ ခြဲမထားခ်င္ပါ၊ သၼီးကို အလုပ္၊လုပ္စား ေစမည္မရည္ရြယ္၍ အတူေနျပီး အဂၤလိပ္စာ အသင့္ အတင့္ ဘတ္တတ္ရံု ေလာက္သာ ထပ္သင္ေစလိုသည္။ ထိုေခတ္ကမိန္းမပိုင္း အထက္ျမန္မာျပည္မွာ မိန္းကေလးမ်ားကို အလြန္ဆံုး ၁၂- နွစ္သၼီးထက္ပို၍ ေက်ာင္းမထားလို ေသာအစြဲလမ္း လ်ွိ႕၀ွက္ခ်က္တခုရွိသည္။

ဤအထဲမွာ အထူး သျဖင့္ ေမေမ၏  အသိုက္အအံု အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ားသည္ ေက်ာင္းထားမည့္ အေၾကာင္းကို သိသြား ၾကသည္ နွင့္္ တၿပိဳင္ထည္း ရင္တမမနွင့္္ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္၊ ဒီကေလး ဂါ၀န္၀တ္ ေက်ာင္းမွာ သြားပို႕ထားရင္ ေယရွုခရစ္မႀကီး ျဖစ္သြားေတာ့မွာဘဲဟုဆို ၾကသည္။ ဤအဆိုက မိခင္ျဖစ္သူကိုပို၍ စိုးရိမ္ ေသာက ျဖစ္သြား ေစသျဖင့္ ဖခင္အား ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တားျမစ္ပါေတာ့သည္။ ေဖေဖဦးျမတ္ေက်ာ္၏ ရည္ရြယ္ ခ်က္မွာ အမ်ားနွင့္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လက္ေျမွာက္ အရွုံးေပးလိုက္ ရပါေတာ့သည္။

ဤသို႕ေသာ အေၾကာင္းမ်ား ေၾကာင့္ ခြင့္ရက္ေစ့၍ အစုိးရ႒ာနမွ မေကြးၿမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ အလုပ္၀င္ ေစရန္ အေၾကာင္းၾကားစာ ေရာက္လာေသာအခါ က်မသည္ မႏၱေလးတြင္ မေနရစ္ခဲ့ရေတာ့ဘဲ မေကြး ၿမိဳ႕သို႔ စာပို႕သေဘၤာႀကီးနွင့္ စုန္ဆင္းလိုက္ပါ လာခဲ့ရျပန္ပါသည္။ မေကြးၿမိဳ႕တြင္ တနွစ္ခြဲခန္႔ ေနရေသာ အခါ အိမ္နွင့္ မ်က္နွာခ်င္းဆုိင္ မွာအဂၤလိပ္ ၇-တန္းေက်ာင္းတခုရွိသည္၊ က်မကို ေက်ာင္းထားရန္ စိတ္ကုန္ သြားဟန္ရွိ၏။ ဘာမွမေျပာေတာ့ဘဲ ေနသည္၊ ေမေမကလည္း အိမ္ေရွ႕တြင္ ေက်ာင္းရွိ ေနသားနင့္ ဆက္လက္ ထားေပးရန္ ဂရုမစိုက္ဘဲ တလနီးပါး အခ်ိန္ကုန္ သြားသည္၊ သို႕ေသာ္ က်မ ေက်ာင္းထား ေပးဘုိ႕ပူဆာေတာ့မွာ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္သူ ပုလိပ္ရုံုးစားေရး ႀကီးတေယက္ကို သြားေရာက္ ေက်ာင္းအပ္ ေပးလိုက္စမ္းပါဟု ခပ္ေပါ့ေပါ့ပင္ ေျပာ၍ ထည့္လိုက္ သည္။
ထိုေက်ာင္း မွာ ၅-တန္းအထိ ေရာက္လာျပီးေရႊဘုိ႔ၿမိဳ႕သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့ရျပန္ပါသည္။ ေရႊဘုိၿမိဳ႕ တြင္လည္း တနွစ္ခြဲခန္႔ ေက်ာင္းဆက္ေနရပါေသးသည္၊ ၆-တန္းမွလြန္၍ ၇-တန္းစာေမးပြဲ ၀င္ရခါနီးတြင္ မႏၱေလး သို႔ ေရႊ႕လာရ၍ က်မ၏ေက်ာင္းစာ သင္တန္းသည္ ဤတြင္နိ႒ိတံခဲ့ရပါသည္။ သို႕ေသာ္ ေရႊဘုိၿမိဳ႕ တြင္ ေနထုိင္ခဲ့ရစဥ္အခါ က်မအဘို႔ရာဇ၀င္ အမွတ္အသားဘက္မွကိုယ္ေတြ႕ မ်က္ျမင္ အျမတ္ထြက္ ခဲ့ရသည္မ်ား ကို စာေပေရးသား ေနေသာ အခါေရာက္ မွ တန္ဘုိးကို နားလည္ မိပါသည္။

က်မ၏ဘုိုးဘိုး၀တ္မစြတ္ ၿမိဳ႕စားႀကီးသည္ မေကြးၿမိဳ႕၌ ေနစဥ္က တႀကိမ္အလည္ လာဘူးသည္ ၊ ေရႊဘိုၿမိဳ႕ ေရာက္ေသာ အခါလည္း တႀကိမ္ ေရာက္လာသည္။ အေ၀းသို႔ခြဲ ထည့္လိုက္ရေသာ သၼီးကိုအခ်စ္ပိုပံုရသည္၊ သၼီးနွင့္ သားမတ္ တို႔ကလည္းအခလည္ ေရာက္တိုင္းျပဳစုယုယရာ၌ လိုေလေသးမရွိေအာင္ ၀တၱရား ေက်ၾက ပါသည္။
မေကြးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္လာစဥ္ကလဲ မေကြးျမသလြန္ ဘုရားကုန္းေတာ္သို႔ တက္လ်ွင္ က်မကအတူပါခဲ့ ရသည္။ ဧရာ၀တီျမစ္နဖူးရွိ မေကြးျမသလြန္ဘုရားကုန္းေအာက္မွေန၍ မင္းဘူးၿမိဳ႕ တဘက္ကမ္း ရွိ စကၠိန္းတဲ့ ဘုရား သမိုင္း၊ မေကြးျမတ္သလြန္ ဘုရားသမိုင္း မလြန္ၿမိဳ႕ရွိ ျမသပိတ္ ဘုရားသမိုင္း နွင့္ လယ္ကိုင္း ေက်ာင္းေတာ္ရာ သမိုင္းမ်ား ပါ၀င္ေသာ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားသမိုင္းကို ေျမးငယ္အားစိတ္ လက္ရွည္ စြာျဖင့္ ေျပာျပ တတ္ေလသည္။

ယခုေရႊဘုိၿမိဳ႕သို႔ အလည္ေရက္လာေသာအခါမူကား ၿမိဳ႕ခံလူႀကီးတခ်ိဳ႕မွာ ရတနာ ပံုေနျပည္ေတာ္ ထီးက်ိဳးစည္ေပါက္ ျဖစ္ခဲ့ျပီးေနာက ေရႀကည္ရာျမတ္ႏုရာ ဆိုသလိုေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္လ်က္ရိွေသာ နန္းတြင္း အဆက္အႏြယ္ အရာရိုအရာခံေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ျမိဳ႕စားရြားစား သီေပါမင္းအပ်ိဳေတာ္ ေဟာင္း မ်ားလည္း ရိွႀကသည္။ သူတို႕သည္ ေရွးအဆက္အႏြယ္ ေဟာင္းမ်ားကိုတေယာက္ လာ ေရာက္ေတြ႕ ႀကသည္၊ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေျပာေႀကသည္။ ဗဟုသုတႏွီးေႏွာဖလွယ္ တတ္ႀက သည္။

သူတို႕တစုႏွင့္ ဘိုဘို၀က္မစြတ္ မင္းႀကီးသည္ က်မကိုေခၚကာေရႊဘို၏ ေရွးေဟာင္းရာဇာ၀င္၊ အင္းဟသၤာ ဆင္း၍ ဟသၤာမုဆိုးေလးႏွင့္ခြင္းရာ၌ မုဆိုးဘုိရြာက ထန္းသုံးတပ္သားမ်ားႏွင့္ အေလာင္း မင္းတရားႀကီး အေႀကာင္းႏွင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားျဖစ္ေသာ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ၏ ခ်က္ျမႇပ္ရာ ေရႊခ်က္သို ေစတီ၊ အေလာင္းဘုရား၏ ဂူ၊ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး၊ ေအာင္ေျမနင္း ရာ႒ာန၊ ဇမၺဴဆီမီး၊ ရႊဂူႀကီး၊ ေရႊလင္းပင္၊ ေရႊျခေသ့ၤ၊ ေရႊေစတီစေသာ ဘုရားေစတီမ်ားႏွင့္ မဟနႏၵာ ကန္ေတာ္ႀကီး- ကန္ဦးေစတီစေသာ ေကာင္းမႈေတာ္မ်ားကို  မွတ္မွတ္ရရရိွေအာင္ ေျပာျပေလ သည၊ မဲဇာ ေတာင္ေျခ ရတုကို အလြတ္ ဆိုခဲ့ေသာ္လည္း ထိုအထဲမွ အဓိပၸါယ္မ်ားကို ျပတ္ျပတ္သား သားယခုမွပင္ ကိုယ္ေတြ႕ မ်က္ျမင္ ရာဇာ၀င္ ေနာက္ ေႀကာင္းခံကာ ေလးေလးနက္နက္ သိရွိရပါသည္။
ေရႊဘိုျမိဳ႕၌ ေနစဥ္အခါက အိမ္ႏွင့္မနီးမေ၀း မွာေနထိုင္ေသာ "မက်ီးကန္-ခင္ေလး"ေခၚသီေပါမင္း၏ နန္းမေတာ္ႀကီးစုဘုရာလတ္၏ အပ်ိဳေတာ္မက်ီးကန္ရြာစားသည္ ထိုအခါက အိုမင္းမစြမ္းရိွ၍ စိန္ကုန္ ေက်ာက္ကုန္မ်ား ေရာင္းရန္အစိုးရ အရာရိွမ်ား အိမ္သုိ႕၀င္ထြက္သြားလာေန သူျဖစ္သည္ တြင္ အရာရိွပိုင္း ကလည္း သနားသျဖင့္ တတ္အားသေရြ႕ ၀ယ္ယူႀကသည္။

 က်မတို႕ေရာက္ ေသာအခါ ပင္ပန္းစြာသြားလာေနမည့္အစား အိမ္မွာလာေနရန္ ေမေမကေခၚထားပါသည္၊ ထို႕ ေႀကာင့္အမ်ားအားျဖင့္ အိမ္တြင္ညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေန လာေရာက္ခါ က်မႏွင့္အတူအိပ္ပါသည္၊ သူမအိပ္ ခင္က်မအား သီေပါမင္းႏွင့္ စုဘုေျပာျပတတ္ပါသည္၊ သူ၏သခင္ရင္းမ်ားျဖစ္ေသာေႀကာင့္လည္း အလြမ္း ေျပာေျပာျပေနသည္ဟုဆိုပါသည္၊ တခါတခါလည္း ေျပာရင္းေျပာရင္းမွ မ်က္ရည္မ်ားသုတ္ သည္ကို ေတြ႕ရပါေရာ အဆိုးပါေဒြးေရာယွက္တင္ ျဖစ္ေနပါသည္၊ သူသိထားေသာ အတြင္းေရးမ်ား သည္ အျခား ေသာ နန္ေတာ္သူတို႕ သိရိွႀကေသာ ရႈေဒါင့္ျမင္ကြင္းမ်ိဳးထက္ပင္ ပိုပုိသာသာႀကားသိ ရပါသည္၊ သူသည္ ထိုအခ်ိန္အခါက အတြင္းက်က်ေနရ၍ စုဘုရားလတ္၏ ခိုင္းေစေတာ္မႈသမွ်ကို ျမေတာင္ျမိဳ႕စားမင္သၼီး ဘ၀မွ နန္းမေတာ္ႀကီး စုဘုရားလတ္ဘ၀အထိ ပိပိယိယိအက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ ခဲ့ရသူျဖစ္ေႀကာင္း သိရိွ ခဲ့ရပါသည္။

ထိုအခါမွာ ပထမကမၻာစစ္က ေဘာ္လန္ဒီရာစစ္သား စုေဆာင္းျခင္း၊ စစ္စရိတ္ေငြေခ်းျခင္း၊ ဘိလပ္ မွ "မြန္ေတဂူ"၏ ကတိမ်ားေပးျခင္းစသည္ေတြ လြန္ခဲ့ျပီးစစ္ေျပျငိမ္းစ ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္၊ ျမန္မာ ျပည္သို႕ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ႀကီး လတ္ကစ္ဘက္ျပတ္သြားသူ လာမည္ဆို၍ ျမန္မာျပည္က လက္ဖ တင္နင္ ေဂၚ၀ါနာ ေခၚ ဒုတိယဘုရင္ခံက အစျပုျပီး အစိုးရအရာရို ႒ာနအားလုံးအလုပ္မ်ား ႀကရပါ သည္၊ က်မ ေဖေဖ ဦးျမတ္ေက်ာ္ သည္ မႏၱေလးအထိသြား၍ အလုပ္၀တၱရားေဆာင္ရြက္ရပါသည္။

၎မွျပန္လာေသာ အခါေရႊဘိုျမိဳ႕မွေန၍ ရန္ကုန္ျမိဳ႕သို႕ ျမိဳ႕မရာဇ၀တ္ ၀န္ေထာက္ကေလး ရာထူး  ႏွင့္ ေျပာင္းေရႊ႕ ရန္ စာေရာက္လာျပန္ပါသည္။
သို႕ေသာ္ ဦးျမတ္ေက်ာ္သည္ ရုတ္တရက္ေမာ၍ ႏွလုံးေသြားအားနည္းျခင္း၊ ေခ်ာင္းဆိုးလွ်င္ ေသြးပါလာ ျခင္း စေသာ ေရာဂါျဖစ္လာသည္၊ အပရိကပင္ မွတ္ထင္၍ ဆရာ၀န္ေခၚျပရာေရာဂါ အေျခအေန မဆိုးမွီ အနားယူ ေဆးစားေစခ်င္ေႀကာင္းကို ဆရာ၀န္က အႀကံေပးေလသည္၊ ဦးျမတ္ေက်ာ္ အလိုက ေဆးလည္း စားမည္၊ ရန္ကုန္လည္း အလုပ္လကၡံရန္သြားမည္၊ ၂-မ်ိဳးဆုံး ျဖတ္သည္။

မုန္းတိုင္းတခ်ီစ, ေလျပီ ဆက္ရန္
.

5 comments:

Anonymous said...

အမဆီက စာကိုေစာင့္ရတာ..ကိုယ့္ေက်ာင္းစာေတာင္ဆက္မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ပဲ..။

အရမ္းေကာင္းတယ္..အမရာ။ ဗဟုသုတလဲရတယ္..
မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ေတြရဲ့ ဘုရား ထူးတာကိုလည္းရီခ်င္တယ္..
ေခတ္ပီးသြားတာေတာင္က်န္ခဲ့ေသးတယ္..ဟီးး

ေရာဂါ..ေရာဂါဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးကို သြားသတိရမိေသးတယ္။

မိုမိဂ်ိ

ေရႊရတုမွတ္တမ္း said...

ေရႊစင္သမီးေတြ စာရုိက္တာ သတ္ပုံေတြမွားလိုက္တာဒါေပမဲ့ဖတ္လို႔ရပါတယ္

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

အမေရ အပိုင္း ၅ လည္း ဖတ္ျပီးျပန္ျပီ။
ျမန္မာေတြရဲ႕ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြက ခ်ဲ႕ရင္ခ်ဲ႕ သေလာက္ က်ယ္ျပန္႔တာပါပဲလား

ေမာင္ေမာင္ said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မေရႊစင္ဦး ေရ ဗဟုသုတေတြလဲ
အပုံၾကီးရတယ္။ ျမန္မာရာဇ၀င္လဲသိရတယ္။ေခတ္ အေျခ အေန ကိုလဲ မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္မိတယ္။
အျမဲလာအားေပးေနပါတယ္။
ခင္မင္ရပါေသာ
ေမာင္ေမာင္

ေမာင္ေမာင္ said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မေရႊစင္ဦး ေရ ဗဟုသုတေတြလဲ
အပုံၾကီးရတယ္။ ျမန္မာရာဇ၀င္လဲသိရတယ္။ေခတ္ အေျခ အေန ကိုလဲ မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္မိတယ္။
အျမဲလာအားေပးေနပါတယ္။
ခင္မင္ရပါေသာ
ေမာင္ေမာင္