ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး ရဲ႕ သူလိုလူ စာအုပ္ ကို ဖတ္ၿပီး သတင္းစာဆရာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္ ကို ေလးစား အားက်ရင္း ဆရာ ဦးဝင္းတင္ ဘာသာျပန္တဲ႔ ကြိ ကို စြဲလမ္းမိတယ္..
ေဒၚဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ကို ဖတ္ၿပီး သတင္းစာဆရာ ဗမာ႔ေခတ္ ဦးအုန္းခင္ (ဗမာ႔ေခတ္ သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ သခင္ႏု’ တို႔ရဲ႕ ‘နဂါးနီ’ စာအုပ္ အသင္းမွာ မန္ေနဂ်ာလုပ္ခဲ့လို႔ ‘နဂါးနီ ဦးအုန္းခင္’၊ ဗမာ့ က်န္းမာေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ ေခါင္း ေဆာင္ တဦး အျဖစ္နဲ႔ ‘ေျခလ်င္ဦးအုန္းခင္’ လို႔လဲ ေက်ာ္ ၾကားခဲ့သူ၊ သတင္းစာ ဆရာႀကီး ေၾကးမံု ဦးေသာင္း ေခၚ ဆရာေအာင္ဗလ ရဲ႕ ဆရာ) ကိုေတာ႔ အခုထိ ဘယ္လို နားလည္ ရမွန္း မသိဘူး....
(အိမ္ေစာင့္အစုိးရေခတ္က ေန႔တေန႔တြင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြကို စစ္႐ံုးသို႔ ဖိတ္သျဖင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ သတင္းေထာက္ ငါးဆယ္ခန္႔ တက္ၾကသည္။
၀န္ႀကီး အမည္မခံဘဲ ၀န္ႀကီးရာထူးကို ထမ္း႐ြက္ေနေသာ တာ၀န္ခံစစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ား ႀကိဳဆိုၿပီး တင္ေမာင္တို႔ သတင္းေထာက္မ်ားကို အစည္းအေ၀းခန္းမတြင္ ေနရာခ်ေပးပါသည္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း မလာေသး သျဖင့္ ေစာင့္ေနၾကရသည္။ ဖိတ္ေခၚေသာ အခ်ိန္ထက္ (၂) နာရီ ခန္႔ ေနာက္က်ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေန၀င္း ေရာက္လာသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းသည္ အစည္းအေ၀းခန္းမထဲသို႔ မလာေသးဘဲ အတြင္းခန္းထဲတြင္ သူ၏၀န္ႀကီး စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ား အား ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္းေမာင္းသံမ်ားကို သတင္းေထာက္မ်ား ၾကားၾကရသည္။ တျဖည္းျဖည္း ေဒါသတိုးတက္လာကာ စစ္ဗိုလ္၀န္ႀကီးမ်ား အားလံုးကို ေအာ္ႀကီးဟစ္ႀကီး မေအ၊ ႏွစ္မ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ဆဲေရးေတာ့သည္။ မေအေတြ၊ ႏွစ္မ ေတြကို ငါကိုင္တုတ္ၿပီး `မင္းတို႔က ဘာလို႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ လုပ္ခ်င္ၾကတာလဲ´ လို႔ ဆူပူသံကိုလည္း ၾကားေနရ သည္။
(၁၅) မိနစ္ခန္႔ အားရေအာင္ ဆဲေနရာမွ အစည္း ေ၀းခန္းမတြင္းသို႔ ၀င္လာသည္။ စစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ား ခမ်ာတို႔မွာ ရွက္ၿပံဳးကိုယ္စီႏွင့္ မခ်ိဳမခ်ဥ္၊ လက္မ်ားကို ေနာက္သို႔ ပစ္ကာ ေနာက္မွ လုိက္လာၾကသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းက စင္ျမင့္ေပၚရွိ သူ၏ ကုလားထုိင္မွာ ေနရာယူသည္။ မိန္႔ခြန္းတပါဒမွ မေခၽြဘဲ ငူငူႀကီးထုိင္ ေနသည္။ တင္ေမာင္တို႔ သတင္းေထာက္အားလံုးတို႔မွာလည္း မည္သို႔ မ်က္ႏွာထားရမည္မသိ၊ အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ ငိုင္ၾကည့္ေနမိၾကသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းက စင္ျမင့္ေပၚရွိ သူ၏ ကုလားထုိင္မွာ ေနရာယူသည္။ မိန္႔ခြန္းတပါဒမွ မေခၽြဘဲ ငူငူႀကီးထုိင္ ေနသည္။ တင္ေမာင္တို႔ သတင္းေထာက္အားလံုးတို႔မွာလည္း မည္သို႔ မ်က္ႏွာထားရမည္မသိ၊ အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ ငိုင္ၾကည့္ေနမိၾကသည္။
အတန္ၾကာမွ … `ခင္ဗ်ားတို႔ကေကာ ဘာေမးခ်င္တာလဲ´ ဟု က်ယ္ေလာင္ေသာ ေဒါသသံႀကီးႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေန၀င္းက ႏႈတ္ဆက္သည္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ သတင္းေထာက္ငါးဆယ္ေက်ာ္တို႔မွာ ႏႈတ္ပိတ္ သြားသည္။ မည္သူကမွ ေမးခြန္းမေမး ၀ံ့ဘဲ ၿငိမ္သြားသည္။ ေစာေစာက ဆူပြက္ေနေသာ အခန္းႀကီးမွာ အပ္က်သံကို ၾကားရေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ သြားေတာ့သည္။
`ေမးခ်င္တာ ေမးၾကေလ´ ဟု သူက ေနာက္တခြန္းထပ္ၿပီး ေဟာက္ျပန္သည္။ ေမးခြန္းထုတ္၀ံ့ေသာ သတင္း ေထာက္ တေယာက္မွ ထြက္မလာ။
ဤသို႔ လိပ္ခဲတည္းလည္း ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ေ႐ွ႕ဆံုးတန္း၌ ထိုင္ေနသူ ဗမာ့ေခတ္ ဦးအုန္းခင္က ယဥ္ေက်းစြာ ထိုင္ေနရာမွ ေျခေထာက္တဖက္ကို ကုလားထိုင္ေပၚ တင္လုိက္သည္။ လံုခ်ည္ေလ်ာက်သျဖင့္ ေပၚလာ သည့္ သူ၏ ဒူးကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ျဖည္းျဖည္းေလး ပုတ္ေလသည္။ ဖ်ပ္ဖ်ပ္ႏွင့္၊ စည္း၀ါးမွန္မွန္ႏွင့္ ဒူးပုတ္ သံႀကီးက ခန္းမကို လႊမ္းမိုးသြား ေသာအခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းက ဦးအုန္းခင္ကို စိုက္ၾကည့္ေတာ့သည္။
`ဗိုလ္ေန၀င္း´ ဟု ဦးအုန္းခင္က စတင္ေခၚလိုက္သည္။ ေတြ႔ဖူးသူမ်ား သိၾကသည္။ ဦးအုန္းခင္က အသံ ေအာင္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သို႔မဟုတ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဟု ေခၚဆိုျခင္း မျပဳသည္မွာ ဦးအုန္းခင္က သူ႔ကို စိန္ေခၚ လိုက္သည္ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းႏွင့္ တကြ တခန္းလံုးက သိလုိက္သည္။ နားလည္လိုက္ၾကသည္။
`က်ဳပ္တို႔ တေတြ လာၾကရတာက ခင္ဗ်ားတို႔က ေျပာခ်င္တာရွိတယ္ဆိုၿပီး ဖိတ္လို႔လာၾကတာ၊ ေမးစရာ မရွိဘူး။ ခင္ဗ်ား ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာပါ။ မရွိရင္ ျပန္႐ံုပဲ။ က်ဳပ္တို႔ အခ်ိန္ကုန္မခံႏုိင္ဘူး´ ဦးအုန္းခင္က အသံက်ယ္က်ယ္ႏွင့္ ပီပီသသ တလံုးခ်င္း၊ တလံုးခ်င္း ေျပာေတာ့သည္။
သူက ေဒါသမီးေတာက္လာေသာ မ်က္လံုးႀကီးမ်ားႏွင့္ ဦးအုန္းခင္ကို စို္က္ၾကည့္သည္။ လင္ရွိမယားႏွင့္ မဂၤလာေဆာင္ ေသာေန႔က ဓာတ္ပံု႐ုိက္မိသူ ေနးရွင္းသတင္းေထာက္၏ ကုပ္ပိုးကို တခ်က္တည္းႏွင့္ အလဲ အုပ္ၿပီး ကင္မရာကို ႐ိုက္ခဲြ သည္ကို ျမင္ဖူးၾကေသာ တင္ေမာင္တို႔ သတင္းေထာက္မ်ားမွာ ဦးအုန္းခင္ အတြက္ စိုးရိမ္မိၾကသည္။ ပဲြႀကီးပဲြေကာင္း တခု ၾကည့္ရေတာ့မည္ဟုလည္း ထင္မိၾကသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းက ဦးအုန္းခင္၏ စကားလံုးမ်ားကို စဥ္းစားေနဟန္ႏွင့္ (၅) မိနစ္ခန္႔ ထိုင္ေနေသးသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေဒါသအိုး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသည္ စကားတခြန္းမွ ေနာက္ထပ္ မထြက္ႏိုင္ဘဲ စင္ျမင့္ေပၚမွ ဆင္းေျပး ေလေတာ့သည္။
တပ္မေတာ္ စစ္ေသနာပတိ `၀န္ႀကီးခ်ဳပ္´ ႀကီး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းအဖို႔ ရွမ္းႏွင့္ဆင္ လယ္ျပင္တြင္ ေတြ႕ ေသာ အခါ၌ သတင္းစာဆရာဦးအုန္းခင္ကို အၫံ့ခံ အ႐ႈံးေပးရရွာေလသည္။)
(ဒါက က်ေနာ္ဖတ္ဘူးတဲ႔ ဗမာ႔ေခတ္ ဦးအုန္းခင္ အေၾကာင္းတပိုင္းတစပါ)
(စာေရးဆရာမႀကီး ႏွစ္ေယာက္လံုးကေတာ႔ သူတို႔ ခင္ပြန္းေတြ အေၾကာင္း ကို သူတို႔ ေရးခဲ႔ၾကတာဘဲ..)
(ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ကေတာ႔ ဆရာမႀကီး ရဲ႕ ဘဝျဖစ္စဥ္ အားလံုး ပါဝင္တဲ႔ အျပင္ ဖတ္ဘူးသူ
သူလိုလူ ထက္ နည္းမယ္ ထင္တဲ႔ အတြက္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ကိုဘဲ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္..)
ယု၀တီေန႕စဥ္ သတင္းစာကုိ ဗမာ့ေခတ္ႏွင့္ ယု၀တီအလုပ္သမားမ်ား ၀မ္းေရးအတြက္ ၁၉၆၁-ခုႏွစ္ ေမလ ၁-ရက္ အလုပ္သမားမ်ားေန႕တြင္ သတင္းစာတုိက္စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပီး ေမလ၁၅-ရက္ေန႕တြင္ သတင္းစာ ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါသည္။ စတင္ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာေန႕မွစ၍ က်မ၏ဘ၀ျဖစ္စဥ္ အရပ္ရပ္ အထုပၸတၱိတုိ႕ကုိမေသမွီက ေရးသားခဲ့မည္ဟု မူလရည္ရြယ္ခ်က္ရွိခဲ့သည္အတုိင္း ႏွစ္ေပါင္း ၆၀-အမည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေပသည္။
ထုိသုိ႕ေရးသားခဲ့ရာ ယု၀တီသတင္းစာကုိ အားေပးၾကည္႕ၾကေသာ စာဖတ္ပရိသတ္တုိ႕မွာ ေန႕စဥ္ ေစာင့္၍ ေစာင့္၍ ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္းဖတ္လာခဲ့ရသျဖင့္ မ၀တ၀ျဖစ္ရသည္။ တခါတရံ သတင္းစာပုိ႕သူတုိက အေၾကာင္း မညီညႊတ္၍ မေရာက္လာလွ်င္ ေနမထိ ထုိင္မထိပင္ ျဖစ္ေနၾကရ ပါသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ တထုိင္တည္း အားပါးတရဖတ္ႏုိင္ခြင့္ရေစရန္ အျမန္ဆုံးစာအုပ္ရုိက္ထုတ္ေပး ပါဟူေသာ တုိက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္ခ်က္အရ အလုိဆႏၵျဖည္႕ေသာအေနျဖင့္ ဤႏွစ္ေပါင္း ၆၀-ကုိ စာအုပ္ၾကီးတအုပ္အျဖစ္ ရုိက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ျဖန္႕ျဖဴးလုိက္ရပါသည္။
ဤႏွစ္ေပါင္း ၆၀-မွာ က်မ၏ဘ၀ျဖစ္စဥ္အထုပၸတၱိကုိ အပုိအလုိမရွိ တိတိက်က်ေတြ႕ၾကံဳ ခံစားရ သမွ်ေသာ အေကာင္းအဆုိးအရပ္ရပ္တုိ႕ကုိ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာမကြယ္မေထာက္ ေရးသား ထားျခင္း ျဖစ္ရာ မည္သူ တစုံတဦးကုိမွ် သာေစ နာေစ ရည္သန္ျခင္းမရွိေသာ္လည္း တိက်မွန္ကန္ ေသာကုိယ္ေတြ႕ခံစားခ်က္ ကိစၥ အရပ္ရပ္ မ်ားကုိ သိုသပ္ခ်န္လွပ္ထား၍မျဖစ္သျဖင့္ က်မဘ၀ျဖစ္စဥ္ တြင္ အက်ဳံး၀င္ေနေသာ အျခားသူ တုိ႕၏အမည္နာမမ်ားကုိ ထည္႕သြင္းေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၎ျပင္ က်မဘ၀တေလွ်ာက္ ယေန႕အထိေလာကဓံလႈိင္းလုံးမ်ားအၾကား၌ တလိမ့္လိမ့္ ေတြ႕ၾကဳံ ခံစားခဲ့ရ သမွ်တုိ႕ကုိ ေရးသားရျခင္းျဖစ္၍ အစပ်ိဳးခဲ့ေသာ ပထမပုိင္းတြင္ ေတြ႕ျမင္ဖတ္ရႈရ ေသာအခါ ေမာင္ရင္ေလာင္း ျဖစ္စဥ္က ေရႊထီးေဆာင္းရျခင္းကုိ ၀ါၾကြားေနသည္ဟု မယူဆမိေစရန္ ၾကိဳတင္ ေတာင္းပန္ ပါေၾကာင္း။
ဇာတိအႏြယ္
ဟုိလြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၆၀ေက်ာ္အခ်ိန္က ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရွိ အဂၤလိပ္ပညာေတာ္သင္ ေက်ာင္းသား မ်ားမွာ (F.A)အက္(ဖ)ေအဆုိေသာ အတန္းတြင္ဆုံးခမ္းေရာက္ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ ၅-တန္း ၆-တန္း ၇-တန္း ေအာင္ရုံ ႏွင့္ရုံးစာေရးၾကီးအလုပ္မွအစ အလွည္႕သင့္သလုိ ရရွိလုပ္ကုိင္ၾကသည္။
F.A အတန္း ကုိလူတုိင္းမေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါ။ အထက္ျမန္မာျပည္ရွိ မင္းေဆြစုိးမ်ိဳးသူေ႒းကုန္သည္ သားမ်ားက မႏၱေလး၀က္စလီယန္ေက်ာင္း၊ သံတဲေက်ာင္းေခၚ အက္စပီဂ်ိ၊ ေနာက္ေအဘီအမ္ေခၚ သာသနာျပဳ ေက်ာင္းမ်ား၌ေနၾကရသည္။ ၇-တန္းေအာင္လွ်င္ အတန္းကုန္၍ အစုိးရလခစားမ်ား၊ စာေရး ၾကီး မ်ား လုပ္ၾကရသည္။ (ဟုိက္စကူး)ေခၚ ၁၀တန္းေက်ာင္းမ်ားမေပၚေသးေပ။
ထုိအခ်ိန္က ရန္ကုန္ျမိဳ႕၌ F.Aကုိ၀င္ေရာက္ေျဖဆုိမည္႕ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးမွ အျခား ေက်ာင္းသားမ်ား ကဲ့သုိ႕ မဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းတက္ရာ၌ ကုိယ္ပုိင္ေဒါက္ကပ္ကုိစီး၍ ေက်ာင္းတက္ ေလ့ရွိပါသည္။ (ေဒါက္ကပ္ ဆုိသည္မွာ ျမင္း၁-ေကာင္၊ သုိ႕မဟုတ္ ၂-ေကာင္ဆြဲေသာ အမုိးအဖြင့္အပိတ္လုပ္ႏုိင္သည္႕ ယဥ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ကားမေပၚေသးေသာ ေခတ္တြင္ျဖစ္၍ ေဒါက္ကပ္စီးႏုိင္သူမ်ားက အေတာ္စရိတ္ ကုန္ခံႏုိင္မွစီးရပါသည္)။
အမွာစာ
ယု၀တီေန႕စဥ္ သတင္းစာကုိ ဗမာ့ေခတ္ႏွင့္ ယု၀တီအလုပ္သမားမ်ား ၀မ္းေရးအတြက္ ၁၉၆၁-ခုႏွစ္ ေမလ ၁-ရက္ အလုပ္သမားမ်ားေန႕တြင္ သတင္းစာတုိက္စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပီး ေမလ၁၅-ရက္ေန႕တြင္ သတင္းစာ ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါသည္။ စတင္ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာေန႕မွစ၍ က်မ၏ဘ၀ျဖစ္စဥ္ အရပ္ရပ္ အထုပၸတၱိတုိ႕ကုိမေသမွီက ေရးသားခဲ့မည္ဟု မူလရည္ရြယ္ခ်က္ရွိခဲ့သည္အတုိင္း ႏွစ္ေပါင္း ၆၀-အမည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေပသည္။
ထုိသုိ႕ေရးသားခဲ့ရာ ယု၀တီသတင္းစာကုိ အားေပးၾကည္႕ၾကေသာ စာဖတ္ပရိသတ္တုိ႕မွာ ေန႕စဥ္ ေစာင့္၍ ေစာင့္၍ ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္းဖတ္လာခဲ့ရသျဖင့္ မ၀တ၀ျဖစ္ရသည္။ တခါတရံ သတင္းစာပုိ႕သူတုိက အေၾကာင္း မညီညႊတ္၍ မေရာက္လာလွ်င္ ေနမထိ ထုိင္မထိပင္ ျဖစ္ေနၾကရ ပါသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ တထုိင္တည္း အားပါးတရဖတ္ႏုိင္ခြင့္ရေစရန္ အျမန္ဆုံးစာအုပ္ရုိက္ထုတ္ေပး ပါဟူေသာ တုိက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္ခ်က္အရ အလုိဆႏၵျဖည္႕ေသာအေနျဖင့္ ဤႏွစ္ေပါင္း ၆၀-ကုိ စာအုပ္ၾကီးတအုပ္အျဖစ္ ရုိက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ျဖန္႕ျဖဴးလုိက္ရပါသည္။
ဤႏွစ္ေပါင္း ၆၀-မွာ က်မ၏ဘ၀ျဖစ္စဥ္အထုပၸတၱိကုိ အပုိအလုိမရွိ တိတိက်က်ေတြ႕ၾကံဳ ခံစားရ သမွ်ေသာ အေကာင္းအဆုိးအရပ္ရပ္တုိ႕ကုိ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာမကြယ္မေထာက္ ေရးသား ထားျခင္း ျဖစ္ရာ မည္သူ တစုံတဦးကုိမွ် သာေစ နာေစ ရည္သန္ျခင္းမရွိေသာ္လည္း တိက်မွန္ကန္ ေသာကုိယ္ေတြ႕ခံစားခ်က္ ကိစၥ အရပ္ရပ္ မ်ားကုိ သိုသပ္ခ်န္လွပ္ထား၍မျဖစ္သျဖင့္ က်မဘ၀ျဖစ္စဥ္ တြင္ အက်ဳံး၀င္ေနေသာ အျခားသူ တုိ႕၏အမည္နာမမ်ားကုိ ထည္႕သြင္းေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၎ျပင္ က်မဘ၀တေလွ်ာက္ ယေန႕အထိေလာကဓံလႈိင္းလုံးမ်ားအၾကား၌ တလိမ့္လိမ့္ ေတြ႕ၾကဳံ ခံစားခဲ့ရ သမွ်တုိ႕ကုိ ေရးသားရျခင္းျဖစ္၍ အစပ်ိဳးခဲ့ေသာ ပထမပုိင္းတြင္ ေတြ႕ျမင္ဖတ္ရႈရ ေသာအခါ ေမာင္ရင္ေလာင္း ျဖစ္စဥ္က ေရႊထီးေဆာင္းရျခင္းကုိ ၀ါၾကြားေနသည္ဟု မယူဆမိေစရန္ ၾကိဳတင္ ေတာင္းပန္ ပါေၾကာင္း။
ႏွစ္ေပါင္း(၆၀)
ဇာတိအႏြယ္
ဟုိလြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၆၀ေက်ာ္အခ်ိန္က ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရွိ အဂၤလိပ္ပညာေတာ္သင္ ေက်ာင္းသား မ်ားမွာ (F.A)အက္(ဖ)ေအဆုိေသာ အတန္းတြင္ဆုံးခမ္းေရာက္ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ ၅-တန္း ၆-တန္း ၇-တန္း ေအာင္ရုံ ႏွင့္ရုံးစာေရးၾကီးအလုပ္မွအစ အလွည္႕သင့္သလုိ ရရွိလုပ္ကုိင္ၾကသည္။
F.A အတန္း ကုိလူတုိင္းမေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါ။ အထက္ျမန္မာျပည္ရွိ မင္းေဆြစုိးမ်ိဳးသူေ႒းကုန္သည္ သားမ်ားက မႏၱေလး၀က္စလီယန္ေက်ာင္း၊ သံတဲေက်ာင္းေခၚ အက္စပီဂ်ိ၊ ေနာက္ေအဘီအမ္ေခၚ သာသနာျပဳ ေက်ာင္းမ်ား၌ေနၾကရသည္။ ၇-တန္းေအာင္လွ်င္ အတန္းကုန္၍ အစုိးရလခစားမ်ား၊ စာေရး ၾကီး မ်ား လုပ္ၾကရသည္။ (ဟုိက္စကူး)ေခၚ ၁၀တန္းေက်ာင္းမ်ားမေပၚေသးေပ။
ထုိအခ်ိန္က ရန္ကုန္ျမိဳ႕၌ F.Aကုိ၀င္ေရာက္ေျဖဆုိမည္႕ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးမွ အျခား ေက်ာင္းသားမ်ား ကဲ့သုိ႕ မဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းတက္ရာ၌ ကုိယ္ပုိင္ေဒါက္ကပ္ကုိစီး၍ ေက်ာင္းတက္ ေလ့ရွိပါသည္။ (ေဒါက္ကပ္ ဆုိသည္မွာ ျမင္း၁-ေကာင္၊ သုိ႕မဟုတ္ ၂-ေကာင္ဆြဲေသာ အမုိးအဖြင့္အပိတ္လုပ္ႏုိင္သည္႕ ယဥ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ကားမေပၚေသးေသာ ေခတ္တြင္ျဖစ္၍ ေဒါက္ကပ္စီးႏုိင္သူမ်ားက အေတာ္စရိတ္ ကုန္ခံႏုိင္မွစီးရပါသည္)။
ေက်ာင္းသြားရာ၌ ေဒါက္ကပ္စီးရုံမကေသး။ ထမင္းခ်က္အျဖစ္ အိမ္မွထည္႕လုိက္ေသာ ျမန္မာတဦးအျပင္ အဂၤလိပ္အစာႏွင့္ ကုလားအစာကုိ ခ်က္တတ္ေသာ မဒရာစီလူမ်ိဳးထမင္းခ်က္ႏွင့္ တရုပ္ထမင္းခ်က္ တေယာက္ပါ၊ သုံေယာက္မွ်ငွါးထားျပီးလွ်င္ အဂၤလိပ္အစာစားေသာေန႕၌ ဇြန္းခရင္းအသုံးအေဆာင္မ်ား၊ တရုပ္အစာစားေသာ ေန႕တြင္တရုပ္အမ်ိဳးသားသုံး ပန္းကန္ႏွင့္တူမ်ား၊ ကုလားအစာစားေသာေန႕၌ ေၾကးလင္ပန္းေၾကးပန္းကန္စေသာ အသုံးအေဆာင္မ်ားႏွင့္ စံနစ္တက်ျပင္ ဆင္ေကၽြးေမြးၾကရသျဖင့္ အသုံး အျဖဳန္း၌ တရားလြန္သူတစ္ဦးဟူ၍ မွတ္ခ်က္ခ်ၾကပါသည္။
ထုိေက်ာင္းသား၏ အျမဲတြဲဘက္အရင္းႏွီးဆုံး ေက်ာင္းသားသူငယ္ခ်င္းသုံးဦးမွာ ကုိထြန္းမင္း ကုိလွေဘာ္ႏွင့္ ကုိဘုိးသဲတုိ႕ျဖစ္ၾကပါသည္။ ကုိထြန္းမင္းႏွင့္ ကုိလွေဘာ္မွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္ခန္႕က အနိစၥေရာက္သြားၾကေသာ ဟုိအခ်ိန္ကအေခၚ ရာဇ၀တ္၀န္ေထာက္ၾကီး (ယခုေခတ္ရဲ႕၀န္ၾကီး)မ်ားျဖစ္၍ ကုိဘုိးသဲ မွာလည္း ကြယ္လြန္ရွာျပီျဖစ္ေသာ ေရွးေခတ္အေရးပုိင္ မင္ ဦးဘုိးသဲ၊ ယခုတရားလႊတ္ေတာ္ တရား၀န္ၾကီး ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးခ်န္ထြန္းေအာင္၏ ေယာကၡမ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုိအျဖဳန္းအသုံးအားၾကီးေသာ ေဒါက္ကပ္ႏွင့္ေက်ာင္းသား၏အမည္မွာ ေမာင္ေမာင္ေက်ာ္ဟု သူ႕မိဘက မ်ိဳးရုိး အလုိက္ေပးထားေသာ္လည္း ကုိျမတ္ေက်ာ္ဟူေသာ သာမညအမည္ကုိ ေက်ာင္းစာရင္းတြင္ သြင္းလုိက္သည္။ ကုိျမတ္ေက်ာ္တုိ႕မွာ ညီမအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမ၄-ေယာက္ရွိသည္။ အကုိႏွစ္ေယာက္က လူေအး မ်ားျဖစ္၍ အငယ္ဆုံးကုိျမတ္ေက်ာ္သာ ထက္ျမက္သူျဖစ္သည္။ အေထြးဆုံးတေယာက္က မိန္းမ။
ကုိျမတ္ေက်ာ္မွာ သတၱိေကာင္းသူျဖစ္၍ ၁၃ႏွစ္သားက သူ႕ဖခင္ႏွင့္အတူ ပုပၸါး ေက်ာက္ပန္းေတာင္း နယ္တ၀ုိက္ရွိ ေသာင္းက်န္းလွေသာ ေတာင္ပန္နီ ေတာပုန္းဒျမမ်ားကုိ တူမီးေသနတ္တလက္ျဖင့္ ခံခ်ခဲ့ သည္။ အထက္ဗမာျပည္အဂၤလိပ္သိမ္းျပီ သုံးေလးႏွစ္အထိပုပၸါး၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ ေတာင္တြင္း ၾကီး၊ နတ္ေမာက္ စေသာနယ္မ်ားမွာ အုပ္ခ်ဳပ္၍မရေအာင္ ေတာင္ပန္နီေတာပုန္းဒျမ မ်ားရန္ေၾကာင့္ တနယ္လုံး က်ီလန္႕စာစားႏွင့္ဒုကၡၾကီးေတြ႕ေနၾကရသည္။
ထိုိအျဖဳန္းအသုံးအားၾကီးေသာ ေဒါက္ကပ္ႏွင့္ေက်ာင္းသား၏အမည္မွာ ေမာင္ေမာင္ေက်ာ္ဟု သူ႕မိဘက မ်ိဳးရုိး အလုိက္ေပးထားေသာ္လည္း ကုိျမတ္ေက်ာ္ဟူေသာ သာမညအမည္ကုိ ေက်ာင္းစာရင္းတြင္ သြင္းလုိက္သည္။ ကုိျမတ္ေက်ာ္တုိ႕မွာ ညီမအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမ၄-ေယာက္ရွိသည္။ အကုိႏွစ္ေယာက္က လူေအး မ်ားျဖစ္၍ အငယ္ဆုံးကုိျမတ္ေက်ာ္သာ ထက္ျမက္သူျဖစ္သည္။ အေထြးဆုံးတေယာက္က မိန္းမ။
ကုိျမတ္ေက်ာ္မွာ သတၱိေကာင္းသူျဖစ္၍ ၁၃ႏွစ္သားက သူ႕ဖခင္ႏွင့္အတူ ပုပၸါး ေက်ာက္ပန္းေတာင္း နယ္တ၀ုိက္ရွိ ေသာင္းက်န္းလွေသာ ေတာင္ပန္နီ ေတာပုန္းဒျမမ်ားကုိ တူမီးေသနတ္တလက္ျဖင့္ ခံခ်ခဲ့ သည္။ အထက္ဗမာျပည္အဂၤလိပ္သိမ္းျပီ သုံးေလးႏွစ္အထိပုပၸါး၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ ေတာင္တြင္း ၾကီး၊ နတ္ေမာက္ စေသာနယ္မ်ားမွာ အုပ္ခ်ဳပ္၍မရေအာင္ ေတာင္ပန္နီေတာပုန္းဒျမ မ်ားရန္ေၾကာင့္ တနယ္လုံး က်ီလန္႕စာစားႏွင့္ဒုကၡၾကီးေတြ႕ေနၾကရသည္။
ရြာငယ္ကေလးမ်ား ျခံရံေသာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ျမိဳ႕ငယ္ကေလးမွာလည္း ရြာစည္းရုိးအလုံကာ၍ လင့္စင္ထုိးေစာင့္ျပီး ၀ုိင္းလာေသာ ေတာင္ပန္နီ ေခတ္ပ်က္ဒျမမ်ားအား ျဖိဳခြင္းႏွိမ္နင္းျခင္းျဖင့္ ေသဆုံး သူဒျမဗုိလ္အ ေလာင္းမ်ားမွ ေခါင္းေတြ ကုိ ျမိဳ႕ေရွ႕မန္က်ည္းပင္တြင္ ဆြဲ၍ ဆြဲ၍ ျပထားမွ ေနာက္လုိက္ ဒျမငယ္သား ေတြျငိမ္၀ပ္ပိျပား သြားသည္။ နယ္သူ နယ္သားေတြ ေအးခ်မ္းစြာ လုပ္ကုိင္ စားေသာက္ႏုိ္င္ေတာ့သည္။ ဤအခါ အဂၤလိပ္ အစုိးရ ၾကက္ေတာင္ဗုိလ္ ေခၚ (ဦးထုပ္တြင္ငွက္ေမြးၾကီးမ်ား ထုိးစုိက္ထားသျဖင့္ ေရွးဗမာတုိ႕အေခၚ) ကုိယ္ေတာ္ၾကီးမ်ား ၾကြေရာက္လာျပီး ကုိျမတ္ေက်ာ္၏ဘခင္ ဦးဘုိးေဆြကုိ ျမိဳ႕အုပ္မင္းလုပ္ပါဟုေျပာျပီး ၾကက္သေရ ေဆာင္ ေရႊစလြယ္ ၾကီးကုိေပးသျဖင့္ အထက္ဗမာျပည္ အတြင္းက်ေသာနယ္မွ ေရွးဦးစြာ ေကအက္စ္အမ္ ေခၚ ေရႊစလြယ္ရျမိဳ႕အုပ္မင္း ျဖစ္ရပါ ေတာ့သည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ ဦးဘုိုးေဆြမွာ ျမန္မာဘုရင္သီေပါလက္ထက္က ၾသာဇာအာဏာဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ျပည္႕စုံ ခဲ့ေသာ ျမိဳ႕သူၾကီးျဖစ္၏။ သူ႕တုိ႕ျမိဳ႕သူၾကီးမ်ိဳးရုိးကလည္း ပုဂံျပည္ေနာ္ရထာမင္း လက္ထပ္ မတုိင္မီက စခဲ့ေသာ မ်ိဳးရုိးျဖစ္သည္။ ေနာ္ရထာမင္းသည္ ပုဂံျပည္ကုိသိမ္းဘုိ႕ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ျမိဳ႕ရွိ ေက်ာက္ေတာင္ မ်ားႏွင့္ ပုပၸါးေတာင္ေျခတြင္ ခုိေအာင္းရင္းျမိဳ႕သူၾကီးေတြႏွင့္ စီး၀ါးရုိက္၍လူစု ခဲ့စဥ္က မ်ိဳးရုိး အတုိင္း ယခုထက္ထိ အႏြယ္မပ်က္ခဲ့ေသးေပ။
ဦးဘုိးေဆြေရႊစလြယ္ရ ျမိဳ႕အုပ္ၾကီးျဖစ္သည္႕တုိ္င္ေအာင္ျမိဳ႕သူၾကီး မ်ိဳးဆက္မျပတ္ရေလေအာင္ သားအၾကီးဆုံး ေမာင္ေမာင္၀င္းက ျမိဳ႕သူၾကီးရာထူးဆက္ခံရျပန္ပါသည္။ ကုိျမတ္ေက်ာ္ကုိေတာ့ သတၱိ ေကာင္းေသာ သားဟု သူ႕ဖခင္ကထူးျခားေစခ်င္လြန္းသျဖင့္ ရန္ကုန္အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသုိ႕ ပုိ႕၍ပညာ သင္ေစ ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ပုိ႕ရသည္မွာလည္း မႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ ၇-တန္းအထိသာ သင္ႏုိင္ေသး ေသာေခတ္ ျဖစ္၍ F.A ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ရန္ကုန္ကုိမွ သားအားထူးထူးျခားျခားစရိတ္ အကုန္ခံ ၍ပုိ႕ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ ဦးဘုိုးေဆြမွာ ျမန္မာဘုရင္သီေပါလက္ထက္က ၾသာဇာအာဏာဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ျပည္႕စုံ ခဲ့ေသာ ျမိဳ႕သူၾကီးျဖစ္၏။ သူ႕တုိ႕ျမိဳ႕သူၾကီးမ်ိဳးရုိးကလည္း ပုဂံျပည္ေနာ္ရထာမင္း လက္ထပ္ မတုိင္မီက စခဲ့ေသာ မ်ိဳးရုိးျဖစ္သည္။ ေနာ္ရထာမင္းသည္ ပုဂံျပည္ကုိသိမ္းဘုိ႕ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ျမိဳ႕ရွိ ေက်ာက္ေတာင္ မ်ားႏွင့္ ပုပၸါးေတာင္ေျခတြင္ ခုိေအာင္းရင္းျမိဳ႕သူၾကီးေတြႏွင့္ စီး၀ါးရုိက္၍လူစု ခဲ့စဥ္က မ်ိဳးရုိး အတုိင္း ယခုထက္ထိ အႏြယ္မပ်က္ခဲ့ေသးေပ။
ဦးဘုိးေဆြေရႊစလြယ္ရ ျမိဳ႕အုပ္ၾကီးျဖစ္သည္႕တုိ္င္ေအာင္ျမိဳ႕သူၾကီး မ်ိဳးဆက္မျပတ္ရေလေအာင္ သားအၾကီးဆုံး ေမာင္ေမာင္၀င္းက ျမိဳ႕သူၾကီးရာထူးဆက္ခံရျပန္ပါသည္။ ကုိျမတ္ေက်ာ္ကုိေတာ့ သတၱိ ေကာင္းေသာ သားဟု သူ႕ဖခင္ကထူးျခားေစခ်င္လြန္းသျဖင့္ ရန္ကုန္အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသုိ႕ ပုိ႕၍ပညာ သင္ေစ ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ပုိ႕ရသည္မွာလည္း မႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ ၇-တန္းအထိသာ သင္ႏုိင္ေသး ေသာေခတ္ ျဖစ္၍ F.A ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ရန္ကုန္ကုိမွ သားအားထူးထူးျခားျခားစရိတ္ အကုန္ခံ ၍ပုိ႕ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သားကုိရန္ကုန္ေက်ာင္းပုိ႕ရသည္မွာလည္း မသက္သာလွပါ။ ေညာင္ဦးျမိဳ႕ကုိ တဆင့္ သြားျပီး ဧရာ၀တီ ဖလုိတီလာကုမၸဏီပုိင္ မီးသေဘၤာကုိစီးျပီးမွ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သုိ႕စုန္ဆင္းလာၾကရသည္။ တပည္႕ တပန္းေခၽြရံ သင္းပင္း အစုံအလင္ႏွင့္ လာရသျဖင့္ စရိတ္ကုန္၊ ေန႕ရက္ကုန္မ်ားျပီးမွ ရန္ကုန္သုိ႕ ေရာက္ရသည္။ ေက်ာင္းသားအျဖစ္ထားခဲ့ျပီးသည္အထိ ေငြဒဂၤါး မ်ားကုိ (ေထာင္အိ္တ္မ်ားႏွင့္) သယ္ပုိး လာခဲ့သည္ (ထုိေခတ္ကေငြစကၠဴမေပၚေသးဘဲ ၀ိတုိရိယ ဘုရင္မေခါင္း ေငြဒဂၤါးမ်ားသာသုံးစြဲရသျဖင့္ ကြန္ျခာ အိတ္ႏွင့္ထည္႕ထားေသာ ေငြဒဂၤါးတေထာင္ ဆုိလွ်င္ လူတေယာက္နင့္ေနေအာင္ ထမ္းရပါသည္)။
မိဘမ်ားျပန္သြားျပီးေနာက္ သားေက်ာင္းသားကလည္း မိဘ အားေပးခဲ့ေသာ အရွိန္ႏွင့္ ေနေရး ထုိင္ေရး အဆင္းရဲ မခံဘဲသူ႕စိတ္ၾကိဳက္ေနထုိင္ရင္း အဂၤလိပ္စာကုိသင္ၾကားပါသည္၊ အဆုိပါ ရန္ကုန္ေက်ာင္းသား ကုိျမတ္ေက်ာ္ မွာ က်မ၏ဘခင္ျဖစ္လာမည္႕ ပုဂၢိဳလ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႕ျဖင့္ရန္ကုန္ေက်ာင္းသား ကုိျမတ္ေက်ာ္သည္ေနာက္ဆုံးႏွစ္ စာေမးပြဲေျဖဆုိုဘုိ႕ အခ်ိန္နီးကပ္ လာေသာ အခါ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေက်ာင္းဆရာမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားသူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိ စာေမးပြဲ ေျဖျပီးလွ်င္ ဒင္းနား ပါတီ ဧည္႕ခံပြဲတခုေကၽြးေမြးရန္ ရည္ရြယ္လ်က္ အိမ္သုိ႕ၾကိဳၾကိဳတင္တင္ ေငြပုိ႕ရန္မွာလုိက္သည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ ဖခင္ျဖစ္သူဦးဘုိးေဆြသည္ ရန္ကုန္ရွိသားအေၾကာင္းကုိ မိတ္ေဆြမ်ားထံမွ သန္႕သန္႕ ၾကား ထားသည္၊ ထုိသတင္းမွာ ဗသွ်ဴးျမန္မာကျပားအမ်ိဳးသမီးတဦးႏွင့္ သမီးရည္းစား ျဖစ္ေနေသာ ကိစၥပင္၊ သုိ႕ေၾကာင့္ယခုမွာေသာေငြမွာလည္း ခါတုိင္းထက္မ်ားေနသျဖင့္ မိ္န္းမကိစၥ ႏွင့္သုံးျဖဳန္း ပစ္ရန္မွာ သည္ထင္၍ တေၾကာင္း၊ သူ႕သားအား သာမညမိန္းမႏွင့္ မေပးစားလုိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေၾကာင့္ တေၾကာင္း မွာေသာေငြကုိ ေရွာေရွာရွဴရွဴမပုိ႕ဘဲ ရပ္ဆုိင္းထားလုိ္က္သည္။ ကုိျမတ္ေက်ာ္ကေတာ့ ေငြမေရာက္ မျခင္း ညစာဧည္႕ခံပြဲကုိ ထုတ္ေဖၚဖိတ္ၾကားျခင္းမျပဳ၀ံ့ေသး၊ ေနာက္ဆုံး စာေမးပြဲ ေျဖရမည္႕ ေန႕အထိ ေငြအိတ္ထမ္းလာပုိ႕သူ မေရာက္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ စိတ္ဆုိး သြားသည္။
"ကုိျမတ္ေက်ာ္ေသျပီအျမန္လာ"ဆုိေသာ သံၾကိဳးစါကုိ သူ႕မိဘမ်ားလက္သုိ႕ေရာက္လာေသာအခါ ရင္ထု ၍ငုိၾကသည္၊ တေဆြတမ်ိဳးလုံးအုံးအုံးၾကြက္ၾကြက္ ပူေဆြးဒုကၡျဖစ္ကာ ရန္ကုန္သို႕ လုိက္လာၾကသည္။ သုိ႕ေသာ ခရီးေရာက္မဆုိက္ခပ္ျပဳံးျပဳံးထုိင္ေနေသာ သားကုိေတြ႕ၾကရ၍ မေသဘဲ ေတြ႕ရသည္ကုိပင္ ၀မ္းသာ သြားၾကသည္။၊ ဘာေၾကာင့္လူၾကီးေတြ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ ေအာင္လုပ္ရသလဲဟု ေျပာေသာအခါ လူၾကီး ေတြက သူ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္သည္႕ အတြက္စာေမးပြဲလည္း ၀င္မေျဖေတာ့ဘဲ ေသျပီ ဟု သံၾကိဳး ရုိက္လုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ခပ္ေအးေအး ဘဲျပန္ေျပာလိုက္ေလသည္။
စာေမးပြဲေျဖႏုိင္လ်က္ အရြဲ႕တုိက္ျပီး ၀င္မေျဖသည္ကုိဘခင္ျဖစ္သူက ယူၾကံဳးမရျဖစ္သြားသည္။ သားကုိ ဆက္၍ ရန္ကုန္မွာထားေနလွ်င္ မိန္းမယူသြားမည္စုိးသျဖင့္ ျပန္ေခၚသြားရန္ ပုိင္းျဖတ္လုိက္ သည္၊ အဂၤလိပ္ အစုိးရမ်ား အေပၚတြင္ နာမည္ၾကီးေနသူေရႊစလြယ္ရ ျမိဳ႕အုပ္မင္းျဖစ္သည္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ညီစြာ ရန္ကုန္ ေရာက္ေသာ အခါ (လက္ဖတင္နင္ေဂၚ၀ါနာေခၚ ထုိအခါကဗမာျပည္မွာ အိႏိၵယျပည္ ၏ လက္ေအာက္ ခံျဖစ္သည္) ဒုတိယဘုရင္ခံႏွင့္မင္းၾကီးမ်ားကုိ ၀င္ႏႈတ္ဆက္ရင္း သားအတြက္ လာရေၾကာင္း၊ ယခုေတာ့ ေက်ာင္းဆက္ မထားဘဲ ျပန္ေခၚသြားေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပသည္။
မိဘမ်ားျပန္သြားျပီးေနာက္ သားေက်ာင္းသားကလည္း မိဘ အားေပးခဲ့ေသာ အရွိန္ႏွင့္ ေနေရး ထုိင္ေရး အဆင္းရဲ မခံဘဲသူ႕စိတ္ၾကိဳက္ေနထုိင္ရင္း အဂၤလိပ္စာကုိသင္ၾကားပါသည္၊ အဆုိပါ ရန္ကုန္ေက်ာင္းသား ကုိျမတ္ေက်ာ္ မွာ က်မ၏ဘခင္ျဖစ္လာမည္႕ ပုဂၢိဳလ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႕ျဖင့္ရန္ကုန္ေက်ာင္းသား ကုိျမတ္ေက်ာ္သည္ေနာက္ဆုံးႏွစ္ စာေမးပြဲေျဖဆုိုဘုိ႕ အခ်ိန္နီးကပ္ လာေသာ အခါ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေက်ာင္းဆရာမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားသူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိ စာေမးပြဲ ေျဖျပီးလွ်င္ ဒင္းနား ပါတီ ဧည္႕ခံပြဲတခုေကၽြးေမြးရန္ ရည္ရြယ္လ်က္ အိမ္သုိ႕ၾကိဳၾကိဳတင္တင္ ေငြပုိ႕ရန္မွာလုိက္သည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ ဖခင္ျဖစ္သူဦးဘုိးေဆြသည္ ရန္ကုန္ရွိသားအေၾကာင္းကုိ မိတ္ေဆြမ်ားထံမွ သန္႕သန္႕ ၾကား ထားသည္၊ ထုိသတင္းမွာ ဗသွ်ဴးျမန္မာကျပားအမ်ိဳးသမီးတဦးႏွင့္ သမီးရည္းစား ျဖစ္ေနေသာ ကိစၥပင္၊ သုိ႕ေၾကာင့္ယခုမွာေသာေငြမွာလည္း ခါတုိင္းထက္မ်ားေနသျဖင့္ မိ္န္းမကိစၥ ႏွင့္သုံးျဖဳန္း ပစ္ရန္မွာ သည္ထင္၍ တေၾကာင္း၊ သူ႕သားအား သာမညမိန္းမႏွင့္ မေပးစားလုိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေၾကာင့္ တေၾကာင္း မွာေသာေငြကုိ ေရွာေရွာရွဴရွဴမပုိ႕ဘဲ ရပ္ဆုိင္းထားလုိ္က္သည္။ ကုိျမတ္ေက်ာ္ကေတာ့ ေငြမေရာက္ မျခင္း ညစာဧည္႕ခံပြဲကုိ ထုတ္ေဖၚဖိတ္ၾကားျခင္းမျပဳ၀ံ့ေသး၊ ေနာက္ဆုံး စာေမးပြဲ ေျဖရမည္႕ ေန႕အထိ ေငြအိတ္ထမ္းလာပုိ႕သူ မေရာက္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ စိတ္ဆုိး သြားသည္။
"ကုိျမတ္ေက်ာ္ေသျပီအျမန္လာ"ဆုိေသာ သံၾကိဳးစါကုိ သူ႕မိဘမ်ားလက္သုိ႕ေရာက္လာေသာအခါ ရင္ထု ၍ငုိၾကသည္၊ တေဆြတမ်ိဳးလုံးအုံးအုံးၾကြက္ၾကြက္ ပူေဆြးဒုကၡျဖစ္ကာ ရန္ကုန္သို႕ လုိက္လာၾကသည္။ သုိ႕ေသာ ခရီးေရာက္မဆုိက္ခပ္ျပဳံးျပဳံးထုိင္ေနေသာ သားကုိေတြ႕ၾကရ၍ မေသဘဲ ေတြ႕ရသည္ကုိပင္ ၀မ္းသာ သြားၾကသည္။၊ ဘာေၾကာင့္လူၾကီးေတြ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ ေအာင္လုပ္ရသလဲဟု ေျပာေသာအခါ လူၾကီး ေတြက သူ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္သည္႕ အတြက္စာေမးပြဲလည္း ၀င္မေျဖေတာ့ဘဲ ေသျပီ ဟု သံၾကိဳး ရုိက္လုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ခပ္ေအးေအး ဘဲျပန္ေျပာလိုက္ေလသည္။
စာေမးပြဲေျဖႏုိင္လ်က္ အရြဲ႕တုိက္ျပီး ၀င္မေျဖသည္ကုိဘခင္ျဖစ္သူက ယူၾကံဳးမရျဖစ္သြားသည္။ သားကုိ ဆက္၍ ရန္ကုန္မွာထားေနလွ်င္ မိန္းမယူသြားမည္စုိးသျဖင့္ ျပန္ေခၚသြားရန္ ပုိင္းျဖတ္လုိက္ သည္၊ အဂၤလိပ္ အစုိးရမ်ား အေပၚတြင္ နာမည္ၾကီးေနသူေရႊစလြယ္ရ ျမိဳ႕အုပ္မင္းျဖစ္သည္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ညီစြာ ရန္ကုန္ ေရာက္ေသာ အခါ (လက္ဖတင္နင္ေဂၚ၀ါနာေခၚ ထုိအခါကဗမာျပည္မွာ အိႏိၵယျပည္ ၏ လက္ေအာက္ ခံျဖစ္သည္) ဒုတိယဘုရင္ခံႏွင့္မင္းၾကီးမ်ားကုိ ၀င္ႏႈတ္ဆက္ရင္း သားအတြက္ လာရေၾကာင္း၊ ယခုေတာ့ ေက်ာင္းဆက္ မထားဘဲ ျပန္ေခၚသြားေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပသည္။
ထုိအခ်ိန္က ဒုတိယဘုရင္ခံႏွင့္ မ်က္ႏွာျဖဴ၀န္ရွင္ေတာ္မင္းၾကီးမ်ားမွာ လက္ညွိဳးညႊန္ရာေရျဖစ္ေတာ့ မေလာက္ တန္ခုိးအာဏာ ေတာက္ပသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ဦးဘုိးေဆြအား "သားအတြက္မပူပါႏွင့္ ယခု ခ်က္ျခင္းပင္ ျမိဳ႕အုပ္ခန္႕လုိက္ပါမည္၊ ေနာက္မွျမိဳ႕အုပ္စာေမးပြဲကုိ အဆင့္ဆင့္ေျဖဆုိပါေစ"ဟု ေျပာ၍ သဲေတာ ဝမ္းတြင္း ၂-ျမိဳ႕တြဲ၍ ရုံးထုိင္ရေသာျမိဳ႕အုပ္ ရာထူးကုိရရွိလာခဲ့ပါသည္။
ကုိျမတ္ေက်ာ္ျမိဳ႕အုပ္ရာထူးကုိ အလြယ္တကူႏွင့္ရခဲ့သည္မွာ အဂၤလိပ္ပညာတတ္တဦးျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ မထူးဆန္း လွပါ၊ ထုိေခတ္က လူဆုိးဒျမေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕ကုိပင္ ရာဇ၀တ္အုပ္၊ ရာဇ၀တ္ ၾကပ္၊ ပုလိပ္ စေသာ ရာထူးမ်ားကုိ ထုိးေပးလုိက္ျခင္းျဖင့္ လူဆုိးကုိလူဆုိးခ်င္းက ႏွိမ္နင္းအုပ္ခ်ဳပ္၍ တုိင္းျပည္ ေအးခ်မ္းမႈ ကုိ ေရွ႕ရႈျပဳလုပ္ခဲ့သည္၊ အခ်ိဳ႕ပုလိပ္အရာရွိမ်ားမွာ ဗမာစာကုိလက္မွတ္ပင္ မထုိးတတ္သျဖင့္ ေနာက္မွ ကုိယ့္ဗမာစာကုိ ၾကိတ္သင္ယူရေသာ ေခတ္ျဖစ္ပါသည္။
ျမိဳ႕အုပ္ၾကီးဦးဘုိးေဆြသည္ သားျမိဳ႕အုပ္မင္းကေလးအတြက္ ဇနီးရွာရန္တာ၀န္တခုတုိးလာ ျပန္သည္၊ သားကုိ သည္အတုိင္း ပစ္ထားလွ်င္သူထင္ရာယူလုိက္မည္စုိးသည္၊ သုိ႕ေၾကာင့္အားလပ္ ေသာအခါ သားကုိ မႏၱေလးျမိဳ႕သုိ႕ေခၚလာျပီး ေဆြၾကီးမ်ိဳးၾကီးမင္းမ်ိဳးစုိးႏြယ္ထည္းက သၼီးပ်ိဳမ်ားႏွင့္ ေစ့စပ္ေပးရန္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း သခင္ေခၚ မွန္နန္းအပ်ိဳေတာ္ၾကီး ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႕စား အိမ္သုိ႕ ၀င္ထြက္ သြားလာ ခဲ့ၾကသည္။
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွ သီေပါမင္းလက္ထက္တုိင္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႕သူၾကီး ဘ၀က ဦးဘုိးေဆြ သည္ သႆေမဓ အခြန္ေတာ္ေငြမ်ားဆက္ရန္ ရတနာပုံေနျပည္ေတာ္သုိ႕ တႏွစ္တၾကိမ္ လာရျမဲျဖစ္သည္၊ လာေသာ အခါတုိင္း ေက်ာက္ပန္းေတာင္းသခင္၏ မိဘမ်ားအိမ္မွာ ၀င္ထြက္ တည္းခုိ၍ ေဆြမ်ိဳးကဲ့သုိ႕ ခင္မင္ရင္း ရွိသည္၊ ျမိဳ႕အုပ္ၾကိးဦးဘုိးေဆြ ကုိယ္တုိင္လည္းအိမ္ေထာင္ဘက္ ဇနီးကုိ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း သခင္၏ မိဘမ်ားကဆက္သြယ္၍ ရရွိခဲ့သူျဖစ္ရာ သားျမိဳ႕အုပ္ ကေလး ကုိျမတ္ေက်ာ္အဘုိ႕လည္း ဇနီး ေရြးရန္ ဤဌာနသုိ႕ လာရျပန္ပါသည္။
ျမိဳ႕အုပ္ကေလး ကုိျမတ္ေက်ာ္၏မိခင္ ဦးဘုိးေဆြ၏ ဇနီးမွာမမသက္ျဖစ္ေလသည္။ မမသက္၏အ ေၾကာင္းကုိ မသိသူမ်ားက မင္းတုန္းဘုရင္မင္းၾကီး၏ မိဖုရားတဦးျဖစ္သူ သီေပါမိဖုရား၏ လက္ပါးေစ သာမည ရွမ္းအမ်ိဳးသၼီးတဦးဟု ယူဆ၍ဦးဘုိးေဆြ၏ မိဘမ်ားႏွင့္အဘုိး ေက်ာက္ပန္းေတာင္း မင္းၾကီး ဦးေရႊၾကဴ တို႕က မေက်မနပ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးသည္၊ သုိ႕ေသာ္ေနာက္ပုိင္းအျဖစ္မွန္သိေသာအခါ လည္း ဗမာရွင္ ဘုရင္မ်ား လက္ထက္ေတာ္၌ ထုတ္ေဖၚမေျပာ၀ံ့ေသာ ကိစၥျဖစ္၍ မမသက္၏မ်ိဳးရုိး ကိစၥကုိ ျပည္ဖုံးကား ခ်ထားလုိက္ ၾကရသည္ဟု သိရွိရသည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ မမသက္သည္ ရွမ္းအမ်ိဳးသမီး၏ ရုပ္ေရမ်ိဳးမဟုတ္၊ ရွမ္းျပည္သူလုိ အသားမျဖဴ၊ ကုိယ္လုံး မထြား၊ အသားညိဳညိဳကုိယ္လုံးေသးေသးအရပ္ ျပတ္ျပတ္ႏွင့္ယိုးဒယားသူ တဦး၏ရုပ္ေရ မ်ိုဳးျဖစ္သည္၊ သူ၏ဖခင္ ႏွင့္မိခင္တုိ႕မွာ ယုိးဒယားဘုရင့္ညီေတာ္ဇင္းမယ္ျမိဳ႕စားျဖစ္သည္။၊ ဘၾကီးေတာ္ဘုရား လက္ထက္ စစ္ေရးနိမ့္၍ ထြက္ေျပးၾကရာ မမသက္မွာ မိခင္၏၀မ္းဗိုက္တြင္ရွိေသးသည္၊ က်ဳိင္းတုံ ေစာ္ဘြား ထံ၌ ရုပ္ေဖ်ာက္ခုိေအာင္းစဥ္ ဘြားျမင္ေလသည္၊ ေရွးျမန္မာမင္းတုိ႕သည္ စစ္ရႈံး သူမ်ားကုိ က်ဳပင္ခုတ္ က်ဳငုတ္ပါမက်န္ ေျမလွန္၍ရွာေဖြဖမ္းဆီးျမဲျဖစ္ရာ က်ဳိင္းတုံေစာ္ဘြားထံ၌ ခေလးငယ္ ကုိအပ္ခဲ့ျပီး မင္းသား ဇနီးေမာင္ႏွံမွာ ယုိးဒယားနယ္စပ္တေလ်ာက္ ရုပ္ေဖ်ာက္ေျပးလြႊား ရင္းမွ ဖမ္းဆီး ကြပ္မ်က္ ခံရွာၾကရသည္။
က်ဳိင္းတုံေစာ္ဘြားသည္ ခေလးငယ္ကုိ ယုိးဒယားနယ္စပ္ႏွင့္ အလွမ္းေ၀းေစျခင္းငွါ သူ၏ႏွမျဖစ္သူ သီေပါေစာ္ဘြားၾကီး၏ မဟာေဒ၀ီထံသုိ႕ပုိ႕အပ္လုိက္ျပန္သည္၊ သီေပါမဟာေဒ၀ီမွာလည္း သၼီးငယ္ တပါးရွိသည္၊ ထုိသၼီးငယ္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ မင္းတုန္းဘုရင္မင္းၾကီးအား သၼီးကညာ အျဖစ္ ဆက္သ လုိက္သည္၊ မင္းတုန္းဘုရင္ၾကီးသည္ ထုိသၼီးကညာအား သီေပါမိဖုရားဟူေသာ အမည္ျဖင့္ သိမ္းပုိက္ေတာ္ မူေသာအခါ မိဘုရား၏ရံေရြေတာ္ငယ္ဘ၀ႏွင့္ မမသက္ကအတူပါလာျပီး နန္းေတာ္ ၾကီးထဲတြင္ ရွမ္းမငယ္ လက္ပါးေစ အပ်ဳိေတာ္ကေလးအျဖစ္ အမ်ား၏ ထင္စားယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ ရာဇ၀တ္ ေၾကြးေဟာင္း ေျမေဟာင္း တုိ႕ကုိ ေခ်ရွင္းလုိက္ရသူျဖစ္သည္၊ သူ႕အေၾကာင္းကုိ သူကုိယ္တုိင္ပင္ မသိရွာေပ၊ သီေပါ ေစာ္ဘြားၾကီး ၏ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္သူ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းသခင္တုိ႕ မိသားစုမ်ားသာလွ်င္ အတြင္း က်က် သိခဲ့ရသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ထီးေငြ႕နန္းသက္မပ်က္စဥ္လာ မနက္ျဖန္.
.
ကုိျမတ္ေက်ာ္ျမိဳ႕အုပ္ရာထူးကုိ အလြယ္တကူႏွင့္ရခဲ့သည္မွာ အဂၤလိပ္ပညာတတ္တဦးျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ မထူးဆန္း လွပါ၊ ထုိေခတ္က လူဆုိးဒျမေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕ကုိပင္ ရာဇ၀တ္အုပ္၊ ရာဇ၀တ္ ၾကပ္၊ ပုလိပ္ စေသာ ရာထူးမ်ားကုိ ထုိးေပးလုိက္ျခင္းျဖင့္ လူဆုိးကုိလူဆုိးခ်င္းက ႏွိမ္နင္းအုပ္ခ်ဳပ္၍ တုိင္းျပည္ ေအးခ်မ္းမႈ ကုိ ေရွ႕ရႈျပဳလုပ္ခဲ့သည္၊ အခ်ိဳ႕ပုလိပ္အရာရွိမ်ားမွာ ဗမာစာကုိလက္မွတ္ပင္ မထုိးတတ္သျဖင့္ ေနာက္မွ ကုိယ့္ဗမာစာကုိ ၾကိတ္သင္ယူရေသာ ေခတ္ျဖစ္ပါသည္။
ျမိဳ႕အုပ္ၾကီးဦးဘုိးေဆြသည္ သားျမိဳ႕အုပ္မင္းကေလးအတြက္ ဇနီးရွာရန္တာ၀န္တခုတုိးလာ ျပန္သည္၊ သားကုိ သည္အတုိင္း ပစ္ထားလွ်င္သူထင္ရာယူလုိက္မည္စုိးသည္၊ သုိ႕ေၾကာင့္အားလပ္ ေသာအခါ သားကုိ မႏၱေလးျမိဳ႕သုိ႕ေခၚလာျပီး ေဆြၾကီးမ်ိဳးၾကီးမင္းမ်ိဳးစုိးႏြယ္ထည္းက သၼီးပ်ိဳမ်ားႏွင့္ ေစ့စပ္ေပးရန္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း သခင္ေခၚ မွန္နန္းအပ်ိဳေတာ္ၾကီး ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႕စား အိမ္သုိ႕ ၀င္ထြက္ သြားလာ ခဲ့ၾကသည္။
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွ သီေပါမင္းလက္ထက္တုိင္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႕သူၾကီး ဘ၀က ဦးဘုိးေဆြ သည္ သႆေမဓ အခြန္ေတာ္ေငြမ်ားဆက္ရန္ ရတနာပုံေနျပည္ေတာ္သုိ႕ တႏွစ္တၾကိမ္ လာရျမဲျဖစ္သည္၊ လာေသာ အခါတုိင္း ေက်ာက္ပန္းေတာင္းသခင္၏ မိဘမ်ားအိမ္မွာ ၀င္ထြက္ တည္းခုိ၍ ေဆြမ်ိဳးကဲ့သုိ႕ ခင္မင္ရင္း ရွိသည္၊ ျမိဳ႕အုပ္ၾကိးဦးဘုိးေဆြ ကုိယ္တုိင္လည္းအိမ္ေထာင္ဘက္ ဇနီးကုိ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း သခင္၏ မိဘမ်ားကဆက္သြယ္၍ ရရွိခဲ့သူျဖစ္ရာ သားျမိဳ႕အုပ္ ကေလး ကုိျမတ္ေက်ာ္အဘုိ႕လည္း ဇနီး ေရြးရန္ ဤဌာနသုိ႕ လာရျပန္ပါသည္။
ျမိဳ႕အုပ္ကေလး ကုိျမတ္ေက်ာ္၏မိခင္ ဦးဘုိးေဆြ၏ ဇနီးမွာမမသက္ျဖစ္ေလသည္။ မမသက္၏အ ေၾကာင္းကုိ မသိသူမ်ားက မင္းတုန္းဘုရင္မင္းၾကီး၏ မိဖုရားတဦးျဖစ္သူ သီေပါမိဖုရား၏ လက္ပါးေစ သာမည ရွမ္းအမ်ိဳးသၼီးတဦးဟု ယူဆ၍ဦးဘုိးေဆြ၏ မိဘမ်ားႏွင့္အဘုိး ေက်ာက္ပန္းေတာင္း မင္းၾကီး ဦးေရႊၾကဴ တို႕က မေက်မနပ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးသည္၊ သုိ႕ေသာ္ေနာက္ပုိင္းအျဖစ္မွန္သိေသာအခါ လည္း ဗမာရွင္ ဘုရင္မ်ား လက္ထက္ေတာ္၌ ထုတ္ေဖၚမေျပာ၀ံ့ေသာ ကိစၥျဖစ္၍ မမသက္၏မ်ိဳးရုိး ကိစၥကုိ ျပည္ဖုံးကား ခ်ထားလုိက္ ၾကရသည္ဟု သိရွိရသည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ မမသက္သည္ ရွမ္းအမ်ိဳးသမီး၏ ရုပ္ေရမ်ိဳးမဟုတ္၊ ရွမ္းျပည္သူလုိ အသားမျဖဴ၊ ကုိယ္လုံး မထြား၊ အသားညိဳညိဳကုိယ္လုံးေသးေသးအရပ္ ျပတ္ျပတ္ႏွင့္ယိုးဒယားသူ တဦး၏ရုပ္ေရ မ်ိုဳးျဖစ္သည္၊ သူ၏ဖခင္ ႏွင့္မိခင္တုိ႕မွာ ယုိးဒယားဘုရင့္ညီေတာ္ဇင္းမယ္ျမိဳ႕စားျဖစ္သည္။၊ ဘၾကီးေတာ္ဘုရား လက္ထက္ စစ္ေရးနိမ့္၍ ထြက္ေျပးၾကရာ မမသက္မွာ မိခင္၏၀မ္းဗိုက္တြင္ရွိေသးသည္၊ က်ဳိင္းတုံ ေစာ္ဘြား ထံ၌ ရုပ္ေဖ်ာက္ခုိေအာင္းစဥ္ ဘြားျမင္ေလသည္၊ ေရွးျမန္မာမင္းတုိ႕သည္ စစ္ရႈံး သူမ်ားကုိ က်ဳပင္ခုတ္ က်ဳငုတ္ပါမက်န္ ေျမလွန္၍ရွာေဖြဖမ္းဆီးျမဲျဖစ္ရာ က်ဳိင္းတုံေစာ္ဘြားထံ၌ ခေလးငယ္ ကုိအပ္ခဲ့ျပီး မင္းသား ဇနီးေမာင္ႏွံမွာ ယုိးဒယားနယ္စပ္တေလ်ာက္ ရုပ္ေဖ်ာက္ေျပးလြႊား ရင္းမွ ဖမ္းဆီး ကြပ္မ်က္ ခံရွာၾကရသည္။
က်ဳိင္းတုံေစာ္ဘြားသည္ ခေလးငယ္ကုိ ယုိးဒယားနယ္စပ္ႏွင့္ အလွမ္းေ၀းေစျခင္းငွါ သူ၏ႏွမျဖစ္သူ သီေပါေစာ္ဘြားၾကီး၏ မဟာေဒ၀ီထံသုိ႕ပုိ႕အပ္လုိက္ျပန္သည္၊ သီေပါမဟာေဒ၀ီမွာလည္း သၼီးငယ္ တပါးရွိသည္၊ ထုိသၼီးငယ္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ မင္းတုန္းဘုရင္မင္းၾကီးအား သၼီးကညာ အျဖစ္ ဆက္သ လုိက္သည္၊ မင္းတုန္းဘုရင္ၾကီးသည္ ထုိသၼီးကညာအား သီေပါမိဖုရားဟူေသာ အမည္ျဖင့္ သိမ္းပုိက္ေတာ္ မူေသာအခါ မိဘုရား၏ရံေရြေတာ္ငယ္ဘ၀ႏွင့္ မမသက္ကအတူပါလာျပီး နန္းေတာ္ ၾကီးထဲတြင္ ရွမ္းမငယ္ လက္ပါးေစ အပ်ဳိေတာ္ကေလးအျဖစ္ အမ်ား၏ ထင္စားယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ ရာဇ၀တ္ ေၾကြးေဟာင္း ေျမေဟာင္း တုိ႕ကုိ ေခ်ရွင္းလုိက္ရသူျဖစ္သည္၊ သူ႕အေၾကာင္းကုိ သူကုိယ္တုိင္ပင္ မသိရွာေပ၊ သီေပါ ေစာ္ဘြားၾကီး ၏ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္သူ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းသခင္တုိ႕ မိသားစုမ်ားသာလွ်င္ အတြင္း က်က် သိခဲ့ရသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ထီးေငြ႕နန္းသက္မပ်က္စဥ္လာ မနက္ျဖန္.
.
3 comments:
အမ ..ညစာစား၇င္းဖတ္၏
ဖတ္မ၀ျဖစ္၏
သို့ေသာ္..ေက်နပ္၏
ေက်းဇူးတင္၏
သူလိုလူလည္းၾကိဳက္၏
မိုမိဂ်ိ
ဖတ္သြားပါတယ္။ေက်းဇူးပါ။
မေရႊစင္ဦးေရ ...
ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ တင္ေပးတာ အရမ္းေက်းဇူးတင္တယ္။
ငယ္ငယ္တုန္းက ဖတ္ခဲ့ၿပီး ႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္ႀကီးပါ။ (စာအုပ္က ထူလြန္းလို႔) အဲဒီအဖံုးကိုလည္း ခုထိ မွတ္မိေနတုန္းပဲ။
က်မလည္း ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးရဲ႕ စာေတြႀကိဳက္ေပမဲ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံကို ပိုသေဘာက်ၿပီး ပိုေလးစားတယ္။ ဦးခ်စ္ေမာင္ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဦးအံုးခင္ စိတ္ဓာတ္က အကြာႀကီးကြာပါတယ္။ လုပ္ရပ္ေရာ ဆိုပါေတာ့။ စာနယ္ဇင္းသမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားခ်င္း အတူတူ က်မကေတာ့ ဦးခ်စ္ေမာင္ကို အရမ္းေလးစားတယ္။ သူတို႔ ေမာင္ႏွံကိုလဲ အားက်မိပါတယ္။ ဦးခ်စ္ေမာင္ကေတာ့ တကယ့္ကို သူလိုလူပါပဲ။
ငယ္ငယ္က ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ဖတ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီဦးအုန္းခင္ႀကီးကို ပိုအျမင္ကပ္မိေသးတယ္။ ဒါနဲ႔သူက မိုးႀကိဳး (သတင္းစာလား ဂ်ာနယ္လား) အဲဒါ ထုတ္ဖူးလို႔ မိုးၾကိဳးဦးအုန္းခင္လဲ ေခၚတယ္မဟုတ္လား။
Post a Comment