Tuesday, January 12, 2010

ပန္းသတင္း (ဇန္နဝါရီ ၁၀)

က်ေနာ္ ရဲ႕  ပန္းသတင္း ထဲမွာ တေန႕ ဖတ္တဲ႔ အထဲက ေကာင္းတာေလး ေတြ ထည္႔ေပးဖို႕ စဥ္းစား ထားတာပါ။ ဒါေပမဲ႔ အေျခအေနအရ အဆင္ေျပ သလိုဘဲေဖာ္ျပပရေစ..ခြင္႔လႊတ္ပါ..။

အခု ေသာ္တာေဆြ ရဲ႕ ေအးေဆြ၊ ေပၚအူး ဇာတ္လမ္းတြဲ မ်ားကို တင္ေပးပါမယ္..၊ က်ေနာ္ တို႔ ေမာင္ႏုမ အားလံုးဟာ ေသာ္တာေဆြ  crazy ေတြပါ..။ ေသာ္တာေဆြ စာအုပ္ ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ဝယ္ပါတယ္ ဒါေပမဲ႔ သိတယ္မဟုတ္လား..၊ အခုကေတာ႔ ဆရာေသာ္တာေဆြ ရဲ႕  ေအးေဆြ ေပၚအူး ဇာတ္ေကာင္ ေတြကို ဘယ္လို ေမြးဖြား လာသလည္း ဆိုတာလည္း သိေစခ်င္လို႕ ဘယ္ထဲမွာ ပါသလည္း ဆိုတာ ျပန္ရွာေနလို႕ပါ..၊ အခု ဒီပို႔စ္ ထဲမွာ တခါထဲ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္..။

ေနာက္ၿပီး မူရင္း စာေရးဆရာ ပီဂ်ီ ဝုဒ္ေဟာက္စ္ ရဲ႕ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္းက နာဇီ အက်ဥ္းေထာင္မွာ ေနခဲ႔ရတဲ႔ အေၾကာင္းလည္း အရင္ေရးျပခ်င္လို႕ပါ..ဒါေပမဲ႔ အဲဒီအေၾကာင္းကေတာ႔ ဘယ္စာအုပ္ထဲမွာ မွန္း မသိေတာ႔ ျပန္ရွာလို႔ မေတြ႕ေတာ႔ဘူး..၊ တခ်ဳိ႕လည္း သိမယ္ထင္တယ္..သိတဲ႔သူမ်ား ရွိရင္ ပို႔ေပးေစခ်င္ပါတယ္..၊ တေနရာထဲ စုထားလို႕ရတာေပါ႔..။

ေအးေဆြ - ေပၚဦး ဇာတ္ေကာင္ ႏွစ္ေကာင္ အား
ေသာ္တာေဆြ ေမြးဖြားလာပံု


ဟာသႏွင့္ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္
ေသာ္တာေဆြ

'ဦးေဆြရဲ႕ စာေရးဆရာဘ၀ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ မူလျဖစ္ခ်င္တာက စုံေထာက္ ၀တၳဳေရး ဆရာ၊ ေနာက္ျဖစ္လာေတာ့ ဟာသ၀တၳဳေရးဆရာ ေဟာ အခုေတာ့ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္ စာေတြခ်ည္း ေရးေန ျပန္တယ္၊ ဘယ္လိုက ဘယ္လိုေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲ သြားရတာလဲ'

'အဲဒါ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လည္ စိစစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က စာဖတ္တတ္စ အခ်ိန္မွာ စုံေထာက္ ၀တၳဳေတြကို သိပ္ႀကိဳက္တယ္ဗ်၊ ဒါေၾကာင့္ စုံေထာက္ ေမာင္စံရွား၀တၳဳေတြ ဖတ္ရာက ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း ကို အားက်ၿပီး သူ႔လိုပဲ စုံေထာက္ ၀တၳဳေရးဆရာ ျဖခ်င္စိတ္ေပၚတာပဲ၊ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းသား ဘ၀ကတည္းက စုံေထာက္၀တၳဳေရးဖို႔ ဇာတ္လမ္းေတြ ေတြးေလ့ရွိၿပီးေတာ့ ၁၉၄၁ခုႏွစ္ (ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္ခါနီးမွာ) သူရိယမဂၢဇင္းက ၁။ ဟာသ၀တၳဳ၊ ၂။ စုံေထာက္၀တၳဳ၊ ၃။ စြန္႔စား၍ ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း ၀တၳဳတို ၿပိဳင္ပြဲတစ္လတစ္မ်ိဳး သံုးမ်ိဳးေခၚေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သံုးမ်ိဳးစလံုးကိုပဲ ေရးပို႔ လုိက္တယ္'

'ဒီသံုးမ်ိဳးစလံုး ကို ေရးတတ္သလား'
'ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေတာ့ ေရးတတ္တယ္ ထင္ၿပီး ေရးပို႔လိုက္တာပဲ၊ အဲဒီသံုးပုဒ္ထဲမွာ ကိုယ္၀ါသနာပါေနတဲ့ စုံေထာက္၀တၳဳကိုေတာ့ အားအရဆံုးပဲဗ်ာ၊ သို႔ေသာ္ ဒီစုံေထာက္ ၀တၳဳက ၿပိဳင္ပြဲမလုပ္ျဖစ္ပါဘူး၊ ပထမဦးဆံုး ဟာသ ၀တၳဳကိုသာ ညစ္ညမ္းတယ္လို႔ အပယ္ ခံရၿပီး စုံေထာက္၀တၳဳအလွည့္ေရာက္ေတာ့ ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ႀကီး ျမန္မာျပည္ေရာက္ခါနီးေန ၿပီမို႔ စကၠဴ အခက္အခဲေၾကာင့္ သူရိယမဂၢဇင္းကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရၿပီဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ႔ ၀တၳဳ စာမူေတြ ျပန္ပို႔လိုက္တယ္ဗ်။

'အဲသည္ေနာက္ ဂ်ပန္ေခတ္ေရာက္ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေယာကၡမ ခုိင္းေစခ်က္ အရ ျမင္းလွည္း ေမာင္းရတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္က မျပယ္ ေတာ့ အခြင့္ရတိုင္း ရတိုင္း ဒီၿပိဳင္ပြဲ ၀င္ခဲ့တဲ့ စုံေထာက္၀တၳဳတုိကေလးကို ခ်ဲ႕ခ်ဲ႕ေရးလိုက္ တာ လံုးခ်င္း၀တၳဳ ျဖစ္သြားေရာဗိ်ဳ႕၊ ရန္ေအာင္ ရတနာ လုိ႔ နာမည္ေပးလိုက္တယ္။

'အဲဒါနဲ႔ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္မွာ အေဖက ေငြရင္း မတည္ေပးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆန္ကုန္သည္အျဖစ္နဲ႔ မႏၱေလးကို ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းဆီ ေရာက္သြားေအာင္ လူခ်င္း ခင္မင္ေအာက္လုပ္ၿပီး ဒီ၀တၳဳကို ၾကည့္ရႈေ၀ဖန္ၿပီး အမွာစာေရးေပးဖုိ႔ ေတာင္းပန္လိုက္ရပါ တယ္။

'ဆရာႀကီးက ဒီ၀တၳဳဖတ္ၿပီးေတာ့ အမွာစာ ေရးေပးပါတယ္၊ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း ခ်ီးမြမ္း ပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးတယ္၊ မင္းဒီ၀တၳဳေရးရတာ ဘယ္ေလာက္ၾက သလဲတဲ့၊ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ ဆရာႀကီးေရ ၾကာခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ၁၉၄၁ခုႏွစ္က စၿပီး အခု ၁၉၄၆ခုႏွစ္အထိပဲ ဆုိပါ ေတာ့ဗ်ာ၊ အထပ္ထပ္အခါခါ ျပန္ေရးခဲ့တာပဲဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးက မင္းအခု ဒါမ်ိဳးတစ္လ တစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးႏိုင္ပါ့မလားတဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္ေရးႏိုင္မွာလဲ ဆရာႀကီးရယ္ဆိုေတာ့၊ ဒါျဖင့္ မင္း စုံေထာက္ ၀တၳဳ ေရးဖို႔ စိတ္မကူးပါနဲ႔၊ ဟာသ၀တၳဳမ်ား ေရးႏိုင္မလား၊ အဲဒီလိုင္းက ေခ်ာင္တယ္ကြ၊ ဇ၀န တစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္။

သူ႔ထက္ မေကာင္းေတာ္ သူ႔တစ္၀က္ေလာက္ ေရးႏိုင္ရန္ ဟန္လိမ့္မယ္ ထင္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ သူရိယ မဂၢဇင္းက ညစ္ညမ္းတယ္လို႔ ပယ္လိုက္တဲ့ ဟာသ၀တၳဳတိုေလးကို အထပ္ထပ္အခါခါ ျပဳျပင္ ေရးသားၿပီး အဲသည္တုန္းက ၁၉၄၇ခုႏွစ္ ဇြန္လမွာ စတင္ ထြက္ လာတဲ့ ရႈမ၀ မဂၢဇင္းကို ဘရန္ဒီ တစ္ပုလင္းဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ဇူလိုင္လဆန္းမွာ ပို႔လိုက္တာ၊ တစ္ပတ္အတြင္းမွာပဲ ေရြးခ်ယ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ထပ္ ဤကဲ့သို႔ ဟာသ၀တၳဳမ်ား ေပးပို႔ပါ ဦး  ဆိုတဲ့ ျပန္စာလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းသာအားရနဲ႔ ဟာသ ၀တၳဳေတြခ်ည္း တစ္ပုဒ္ၿပီး တစ္ပုဒ္ ေရးပို႔ေတာ့တာပဲဗ်ိဳ႕၊ ရႈမ၀ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေရးပို႔သမွ် အပယ္ မရွိ၊ ၾသဂုတ္လ ရႈမသအမွတ္ ၃ မွာ ဘရန္ဒီတစ္ပုလင္း ၀တၳဳပါလာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဟာသ ၀တၳဳေရး ဆရာ ျဖစ္သြားေတာ့တာပဲဗ်ိဳ႕'

'ဦးေဆြ စာေရးဆရာ ျဖစ္တာ ျမန္တယ္ေနာ္'
'ျမန္တယ္လို႔ ေခၚသလား၊ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဖို႔ ေလ့က်င့္ေနတာက ၁၀တန္း၊ ၁၈ႏွစ္သား ေလာက္ကတည္း ကဗ်၊ ေနာက္ ဂ်ပန္ေခတ္ေရာက္၊ စာေပေတြ ေပ်ာက္ေနၿပီး ၁၉၄၇ခုႏွစ္မွ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာ ျဖစ္ရတယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္က ၂၈ႏွစ္သား ရွိေနၿပီ၊ ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳကလည္း ေတာ္ေတာ္ စုံေနၿပီ၊ စာေရးဆရာနဲ႔ အေျခခံပစၥည္းဟာ ဘ၀ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားဖို႔ပဲဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဦးဆံုး ေရးပို႔လိုက္တဲ့ ဘရန္ဒီတစ္ပုလင္း၀တၳဳကို ရႈမ၀က လက္ခံၿပီးဆိုကတည္းက ေခါင္းထဲက တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ ထြက္လာ လိုက္တာေလ၊ လက္ကမျပတ္ ေရးေတာ့တာပဲ'
'ဘာ၀တၳဳေတြလဲ'

'ဟာသ ၀တၳဳေတြခ်ည္းပဲ၊ စင္စစ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းကို အားက်ၿပီး စုံေထာက္၀တၳဳ ေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္ေနတာ၊ အမွန္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီ အခ်ိန္အရြယ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ပင္ကို အားသာတာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေႏွာက္ထဲ ရွိေနတာေတြက ဟာသဗ်၊ အဲဒီ မွာ ကံကေကာင္းခ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဟာသ ၀တၳဳေတြ ေရးဖို႔ နယ္ပယ္က်ယ္လာေအာင္ ဖန္တီးေပးတဲ့ ေက်းဇူးရွင္က ေပၚလာေသးဗ်'

'ဘယ္သူပါလဲရွင္'
'အစ္မႀကီး ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္ရယ္ေပါ့ ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အမွတ္ထား လိုက္ပါတယ္၊ ၁၉၄၈ခုႏွစ္ မတ္လ ရႈမ၀မဂၢဇင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ သည္ေမာင့္လက္သံ ၀တၳဳ ပါလာေတာ့ တစ္ေန႔ခင္းမွာ ရႈမ၀တိုက္ ေရာက္လာတဲ့ ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္ကို ဦးေက်ာ္က ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးေတာ့ သူက ကၽြန္ေတာ့္ ကို ေတြ႕ေတြ႕ခ်င္း ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့၊ ေဟ့ေကာင္ ေသာ္တာေဆြ၊ မင္းဂ်ိဗ္စ္ကာရုိက္တာယူတာ လြဲေနတယ္ကြ တဲ့၊ ဟယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔စကား ဘာမွ နားမလည္ဘူး၊ အစ္မႀကီး ဘာေျပာတာလဲ ဆုိေတာ့၊ မင္း ဒီလ ရႈမ၀ထဲမွာပါတဲ့ သည္ေမာင့္လက္သံ ၀တၳဳထဲက ေအးေဆြနဲ႔ ေပၚအူးဟာ ပီဂ်ီ ၀ုဒ္ေဟာက္စ္ ရဲ႕ ဘာထရန္ ၀ု စတားနဲပ ဂ်ိဗ္စ္ကို မွီးေရးတာ မဟုတ္လားဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ၿပီး အစ္မႀကီး ရယ္ ကၽြန္ေတာ္ အဂၤလိပ္စာလည္း ေကာင္းေကာင္း မတတ္ပါဘူး၊ အစ္မႀကီး ခုနေျပာတဲ့ အဂၤလိပ္ နာမည္ ေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွန္းမသိ ပါဘူးဆုိေတာ့ သူပါ အံ့အားသင့္ၿပီး ဒါျဖင့္ မင္း အဲဒီ သည္ေမာင့္ လက္သံ ၀တၳဳအစပိုင္းဟာ ဘယ္က ရတာလဲ၊ ဒါ မင္း ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ မဟုတ္ဘူး ဆိုေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ သူခုိး ေပၚ ေတာ့တာကိုးဗ်'

'ဦးေဆြက ခိုးမိတာလား'
'အဲဒီလိုဆိုရမွာေပါ့ဗ်ာ၊ အျဖစ္က ဒီလိုဗ်၊ တစ္ေန႔ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းအိမ္မွာ ၀တၳဳစာအုပ္ ေသတၱာ တစ္ခု ကို ရွင္းေတာ့ ဆရာႀကီးလက္ေရးနဲ ဖူးလ္စကက္ ၁၇မ်က္ႏွာရွိတဲ့ စာမူ ေဟာင္းတစ္ခု ေတြ႕တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ရဲ႕ အစပိုင္းဗ်၊ ၀တၳဳ နာမည္လည္း ေပးမထားေသးဘူး၊ တပည့္က အုပ္ေပါင္း ဗ်၊ သူ႔ဇာတ္လမ္း ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ဆရာႀကီး မေရးဖူးတဲ့ ဟာသ၀တၳဳမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္၊ ဆရာက ျမာ တစ္ေယာက္နဲ႔ ေနာက္ေကာက္က်ေတာ့ စိတ္ညစ္လို႔ ဘင္ဂ်ိဳတီးတယ္၊ ပတ္၀န္းက်င္က နားမခံႏုိင္လို႔ အိမ္ရွင္က ႏွင္ခ်ေတာ့ ကဲ၊ တပည့္ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အိမ္ေတြ ေပါလြန္းလုိ႔ ကမာရြတ္ဘက္ ထြက္ၿပီး ၿခံနဲ႔၀င္း နဲ႔ သီးသန္႔ အိမ္တစ္လံုး ငွားေနမယ္ ဆိုေတာ့ တပည့္က ဆရာ ဟုိေရာက္ ဒီလိုပဲ ဘင္ဂ်ိဳ တီးဦးမွာလား၊ အုိ၊ တီး မွာေပါ့ကြယ္၊ ဒီထက္ ပိုတီး ဦးမယ္။

ဒါျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ဆီက အလုပ္ထြက္ပါရေစ ဆရာ၊ ဘာလို႔လဲကြယ္၊ ဆရာ့လက္သံ ကၽြန္ေတာ္လည္း နာမခံ ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဆရာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘင္ဂ်ိဳတီးသတ္သလို ေနပါလိမ့္မယ္၊ ေၾသာ္၊ မင္းကလဲ ဒီလိုကိုး၊ ဒါျဖင့္ ထြက္ေလကြာ၊
'ဆရာႀကီး ေရးထားတာက အဲသည္ေလာက္ပဲ၊ အဲဒါေလး ကၽြန္ေတာ္ခ်ဲ႕ၿပီး စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ သည္ေမာင့္ လက္သံ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သြားတာဗ်၊ ဆရာႀကီး ေရးထားတဲ့ ဇာတ္လိုက္ မူလနာမည္က ေမာင္ထြန္းလင္း ကို ဒီနာမည္က မာတယ္၊ ဇာတ္လမ္းနဲ႔ မကိုက္ဘူးဆုိၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ေအးေဆြလို႔ ေျပာင္းလိုက္တယ္၊ အုပ္ေပါင္း ကိုေတာ့ ေပၚအူး လုပ္လုိက္တယ္၊

'အဲသည္႕ အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ အစ္မႀကီး ေျပာျပေတာ့၊ မင္းဆရာႀကီးက ပီဂ်ီ ၀ုဒ္ေဟာက္စ္ရဲ႕ ဂြဒ္ေမာနင္း ဂ်ိဗ္စ္ကို မွီးေရးထားတာကြ၊ အဲဒီ စာအုပ္ၾကည့္ခ်င္ရင္ လာ ငါ့အိမ္လိုက္ခဲ့ဆိုၿပီး ၾကည့္ျမင္တုိင္ သံတံတား လမ္း၊ သူတို႔ေနတဲ့အိမ္ ေခၚသြားတယ္ဗ်၊ ဟုိေရာက္ေတာ့ သူ႔ခင္ပြန္းသည္ ဦးခင္ေမာင္လတ္နဲ႔ပါ ေတြ႕ၿပီး အက်ိဳး အေၾကာင္း ေျပာျပ ေတာ့ သူတုိ႔စာအုပ္ ဗီရုိထဲမွာ အသင့္ရွိေနတဲ့ Goodmorning Jeeves by P.G. Wodehouse ဆိုတဲ့ ကတ္ထူဖံုးနဲလံုးခ်င္း စာအုပ္ထူႀကီး ကို ျပတယ္ဗ်။

'အမွန္ေတာ့ ဆရာႀကီးက အဲဒီထဲက အခန္းသံုးခန္းပဲ ေရးရေသးတာ၊ ၀တၳဳနာမည္ေတာင္ မေပးရေသးဘူး၊ မူရင္း ဇာတ္လိုက္နာမည္က Bertram Wooster ဘာထရမ္ ၀ုစတားကို ေမာင္ထြန္းလင္း၊ သူ႔အိမ္ေဖာ္တပည့္ Jeeves ဂ်ိဗ္စ္ကို အုပ္ေပါင္း၊ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေတြ႕ရာ ေအးေဆြနဲ႕ေပၚအူး လုပ္ပစ္ လိုက္တာဗ်၊ ေပၚအူးကို ကၽြန္ေတာ္ နာမည္ေပးပုံက (သူ႔မိဘမ်ားကင္ပြန္းတပ္စဥ္က ေပးေသာနာမည္မွာ သားဦးမို႔ ေပၚဦး ျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေရာက္လာေသာအခါ ေဟ့မင္းနာမည္က တုိ႔ျမန္မာပညာရွိ အမတ္ႀကီး နာမည္ကြ၊ မင္းနဲ႔ မတန္ပါဘူး၊ ဒီေတာ့ မင္းနာမည္ အသံလည္း မေျပာင္းရ ေအာင္ အကၡရာသာ ေျပာင္းၿပီး ေပၚအူး လုပ္တယ္ကြာလို႔ သည္ေမာင့္လက္သံ၀တၳဳမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့ပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ဒီ ေအးေဆြ၊ ေပၚအူး နာမည္ေတြဟာ ဒီ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္တည္းနဲ႔ ၿပီးေရာ၊ ေရွ႕ဆက္စရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး ေအာက္ေမ့ ခဲ့တာ၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ သူတို႔ပါ၀င္တဲ့ ၀တၳုေတြ မ်ားစာေရးဖို႔ ဖန္လာပံုက ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္တုိ႔ ဇနီးေမာင္ႏွံရဲ႕ ေက်းဇူးပါပဲခင္ဗ်ာ'
'ဘယ္လိုပါလဲ ရွင္'

'သူတုိ႔လင္မယား ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ဟာသ၀တၳဳေတြကို အင္မတန္ႀကိဳက္ၾကေလေတာ့ ကမၻာ့ဟာသ  ခ်န္ပီယံ ပီဂ်ီ ၀ုဒ္ေဟာက္စ္ရဲ႕ ၀တၳဳေတြအားလံုးကို သူတို႔ စာအုပ္ဗီရိုထဲမွာ ရွိ ေနၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာတယ္၊ 'ကဲ၊ မင္းနဲ႔ ပီဂ်ီ၀ုဒ္ ေဟာက္စ္နဲ႔ ကုိက္တယ္ကြာ၊ သူ႔၀တၳဳ ေတြ မင္း မွီးေရးရေအာင္ လုိခ်င္တာ ယူသြားေပေရာ့ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေခ်ာက္က်ေရာ ဗ်'
'ဘာလို႔လဲရွင္'

'ကၽြန္ေတာ္က ပီဂ်ီ ၀ုဒ္ေဟာက္စ္ ၀တၳဳေတြ ဖတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အဂၤလိပ္စာမွာ မတတ္ ဘဲဗ်၊ ဒါနဲ႔ ရွက္ႏိုင္ပါဘူး၊ ကိုယ့္ဘ၀ အမွန္ကို ဖြင့္ေျပာေရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ငယ္ငယ္က အဂၤလိပ္စာ သင္ခဲ့ရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ျမန္မာလို ၁၀တန္းနဲ႔ အထက္တန္းဆရာျဖစ္ေအာင္ ၿပီးေတာ့မွ အဂၤလိပ္စာကို အလြတ္ ပညာ သင္ေက်ာင္း မွာ ႏွစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ပဲ ဖုတ္ပူမီးတိုက္ သင္လိုက္ရတာပါ၊ ေနာက္ေတာ့ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္လာတာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ပညာ သင္ပ်က္သြားရပါတယ္ဆိုေတာ့၊ ဆရာဦးခငေမာင္လတ္က ဟာ၊ ဒါေလာက္ ဆို ျဖစ္တယ္၊ မင္း ဘာမွ မပူနဲ႔၊ ဒီစာေတြ ငါတက္ေပးမယ္ဆိုၿပီး လင္မယားႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ တစ္လဲ ပီဂ်ီ ၀ုဒ္ေဟာက္စ္ရဲ႕ ၀တၳဳေတြကို တစ္ပုဒ္ၿပီး တစ္ပုဒ္ ကၽြန္တာ့္ကို စာတတ္ေပး လိုက္ၾက တာဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တဲ့ ေအးေဆြ ေပၚအူး၀တၳဳေတြ၊ ပတၱျမား၀င္းထိန္ ၀တၳဳ ေတြ၊ လက္ေ၀ွ႔ ခ်န္ပီယံ ၾကံ့ဗဟံုး ၀တၳဳေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပင္ကို မဟုတ္၊ ဆရာ ဦးခင္ေမာင္လတ္နဲ႔ ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္တုိ႔ ေက်းဇူး ေၾကာင့္ ပီ ဂ်ီ ၀ုဒ္ေဟာက္စ္ ၀တၳဳေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မွီးေရးႏိုင္တာပါခင္ဗ်ာ'
'က်န္တာေတြ ကေတာ့ ဦးေဆြရဲ႕ ပင္ကို ေအာ္ရီဂ်င္နယ္လ္ ေတြေပါ့'

'ဟုတ္ပါတယ္၊ သူတို႔လင္မယားေက်းဇူးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဟာသ၀တၳဳေတြ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ မ်ားမ်ား စားစား ေရးသြားႏိုင္တာ၊ တုိင္းျပည္စာဖတ္ ပရိသတ္အဖို႔ေရာ ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ေရာ သိပ္ေကာင္း သြားပါတယ္၊ ဟာသ ၀တၳဳေရးဆရာ ေသာ္တာေဆြလု႔ိလည္း တစ္ခါ တည္း နာမည္ႀကီးသြားပါတယ္'
'ေနာက္ေတာ့ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္ဘက္ ကူးသြားပံုကေကာ'

'အဲဒါက ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၄၇ခုႏွစ္ ေက်ာ္ၿပီး ၁၉၅၃ ခုႏွစ္အထိ ၆ႏွစ္တိုင္တုိင္ ဟာသ၀တၳဳေတြ ခ်ည္း ေရးေနရာ က ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ တစ္မ်ိဳး တစ္ဖံုေသာ ၀တၳဳမ်ိဳး ေရးခ်စ္စိတ္ေပၚလာ တယ္၊ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္းလွည္း သမားဘ၀က ကိုယ္ေတြ႕ေတြကို ဇာတ္ကြက္ဆင္ၿပီး ေတာ့ ႀကံဳခဲ့ရသည္ဆိုတဲ့ ၀တၳဳ ေရးလိုက္ တာ ၁၉၅၃ခုႏွစ္ ဇြန္လ ရႈမ၀မွာ အဲဒီ၀တၳဳပါလာ ေတာ့ လူႀကီးပိုင္း ပရိသတ္က ဟာသထက္ ပိုႏွစ္သက္ ၾကၿပီး၊ ဟင္း ဒါမ်ိဳးလည္း ေရးတတ္ သကိုး၊ ဒါမွတကယ့္ စာေကာင္းကြ၊ ေနာက္ထပ္လည္း ေရးဦးကြာလို႔ ၀ိုင္း၀န္း အားေပးၾက တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာသ၀တၳဳနဲ႔ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္၀တၳဳေတြ တစ္လွည့္စီ ေရးသား လာခဲ့တာ၊ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ အသက္က ႀကီးႀကီးလာေတာ့ ဟာသ၀တၳဳေတြ တျဖည္းျဖည္း နည္းနည္း လာရာက အခုေတာ့ ဘ၀ သရုပ္ေဖာ္ဘက္ လံုးလံုး ေရာက္သြားတယ္ ဆိုပါေတာ့ ခင္ဗ်ာ'
'ဘ၀ သရုပ္ေဖာ္ စာေပေတြက ဦးေဆြ စာေပဆုရခဲ့တယ္ေနာ္'

'သံုးႀကိမ္ ရခဲ့ပါတယ္'
'ဟာသ၀တၳဳေတြေတာ့ ဆု မေပးၾကဘူးေနာ္'
'စာေပ လူရႊင္ေတာ္အျဖစ္နဲ႔ စာဖတ္သူေတြရဲ႕ ခ်စ္ေမတၱာကို ရခဲ့ပါတယ္'
'ဟာသ၀တၳဳနဲပ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္စာေပ ဘယ္လိုျခားနားသလဲ'
'ႏိုပ်ိဳျခင္း နဲ႔ ရင့္က်က္ျခင္း ပါပဲ'

'ဦးေဆြ၊ ခုႏွယ္ ဟိုတုန္းကလို ဟာသ၀တၳဳေတြ ျပန္ေရးႏိုင္ပါဦးမလား၊ ေရးခ်င္စိတ္ေကာ ရွိေသးရဲ႕လား'
'မခင္ေက်ာ့ ဟိုတုန္းကလို အပ်ိဳကေလး ျပန္ျဖစ္ႏိုင္ပါဦးမလား၊ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ေကာ ရွိေသးရဲ႕ လား'
'ဟြန္း၊ ရွိတဲ့အခါ ရွိတယ္ေတာ့'
'အင္း၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီလိုပဲေပါ့'

(ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ။     ။ ႏို၀င္ဘာ၊ ၁၉၈၇)


သည္ေမာင္႔ လက္သံ (မနက္ျဖန္ ေမွ်ာ္ပါ)
.

No comments: