ဤျခံေျမ
ေသာ္တာေဆြ
ေသာ္တာေဆြ
ဤျခံေျမ၏ အႏွစ္ေလးဆယ္၊ ျဖစ္ေရးၾကြယ္ခဲ့သည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ေသာ္လည္း လြမ္းသရုပ္ေတာ့ ေပၚလာ၏ ကၽြန္ေတာ္စသိသည္မွာ ဘုိးေတာင္ရုိး-ဘြားေရႊအိမည္ေသာ အဘုိးအုိ လင္မယား အိမ္ငယ္ ကေလး ေဆာက္လုပ္၍ ေနထုိင္ၾက၏ ။ ဤအဘုိး, အဘြား လင္မယားမွာ ဆင္းရဲသားမ်ားျဖစ္ၾက၍ သူတုိ႕ ျခံပုိင္မဟုတ္ေပ။ ျခံရွင္ေဒၚထြားက သူတုိ႕အား ျခံေစာင့္အျဖစ္ႏွင့္ ေနေစျခင္းျဖစ္သည္။ ဤျခံေျမသည္ ေပ ၁၀၉x၁၂၀မွ် က်ယ္ေလရာ ဘုိးေတာင္ရုိးတုိ႕၏ သုံးပင္အိမ္ကေလးသည္ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာစာႏွင့္မွ ေပအစိတ္ သုံးဆယ္မွ် ေနရာယူေသာေၾကာင့္ က်န္ေသာေျမကြက္လပ္သည္ ျခံရွင္၏ရာသီ လုိက္သီးႏွံမ်ား စုိက္ပ်ိဳးရာ ျဖစ္၏ ။ ယင္းသုိ႕ေၾကာင့္ ျခံရွင္အဖုိ႕ ျခံေစာင့္ရသည္။ ဘုိးေတာင္ ရုိးတုိ႕အဖုိ႕ ေသတစ္ပန္သက္တစ္ဆုံး ေနဖုိ႕ရသည္။
ဘုိးေတာင္ရုိးတုိ႕ လင္မယားတြင္ သားသမီးမ်ား မထြန္းကားခဲ့ ထုိ႕ေၾကာင့္မည္သည္႕အခါ တြင္မွ် ေက်ာေထာက္ ေနာက္ကူမရွိခဲ့ရွာဘဲ၊ တစ္သက္လုံးပင္ သူတုိ႕ဖာသာသူတုိ႕ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ သြားၾက ရသည္။
ကၽြတ္ေတာ္မွတ္မိေသာအရြယ္တြင္ ဘြားေရႊအိက ဆန္ခါတင္မႈန္႕ ေရာင္းသည္။ ဆန္ခါတင္ မုန္႕ဆုိသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္သိသမွ်ေျပာရလွ်င္ ဆန္မႈန္႕ကုိ ထန္းလ်က္အရည္က်ဳိႏွင့္ ေဖာက္ကာ ဆန္ခါၾကီးေပၚတြင္ အျပားၾကီး တင္၍ မုိးျဗဲဒယ္ၾကီးၾကီးေအာက္ခံႏွင့္ ေပါင္းျခင္းျဖစ္ သည္။ ဓားျဖင့္အတုံးအတုံးလွီးျပီး ေရာင္းသည္။ ယခုေခတ္ ဘိန္းမုန္႕ႏွင့္တူေလမည္ေလာ မေျပာတတ္။
ဖုိးေတာင္ရုိးက ျခံၾကိဳျခံၾကား၊ လယ္ၾကိဳလယ္ၾကားမွ ထန္းပင္ေပါက္ကေလးေတြ၏ ထန္းလက္ငယ္ငယ္ ကေလးေတြ ရွာေဖြခုတ္ကာ ထုိထန္းလက္ေလွ်ာ္ ႏုႏုကေလးေတြကုိ ႏြားနဖားၾကိဳးက်စ္၍ ေရာင္းသည္။ သူတုိ႕လင္မယား သည္ ယင္းသုိ႕လွ်င္ ျမန္မာျပည္၌ ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစားတုိ႕၏ လုပ္ငန္းမ်ိဳးျဖင့္ ဥပုသ္ရက္ ဘုရား ေက်ာင္းတက္ျဖင့္ ေနထုိင္ စားေသာက္သြားခဲ့ၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္သူ႕တုိ႕ကုိ စတင္အမွတ္သညာထားတတ္ေသာ အရြယ္မွာ သူတုိ႕သည္ အဘုိးအုိ, အဘြားအုိမ်ား ျဖစ္ေနၾကျပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ႏွင့္ေဆြမ်ိဳးေတာ္သည္ဟုလည္း သိရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းသြား တတ္ေသာ အရြယ္မွာ ေန႕တုိင္းေန႕တုိင္း ဘြားေရႊအိ ကဆန္ခါတင္မုန္႕ တစ္တုံးတစ္တုံး ဆီး၍ေပပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ယေန႕တုိင္မေမ့ႏုိင္သည္႕ အစားတစ္လုပ္ကာ အမဲသားတစ္လုံးျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႕သ၌ ကၽြန္ေတာ္ သူတုိ႕အိမ္သြားလည္စဥ္မွာ အဘုိးအဘြား ထမင္းစားေနခုိက္ျဖစ္ပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ့အား ထမင္း စားရန္ေခၚရာ ကၽြန္ေတာ္က ထမင္းစားခဲ့ျပီးပါျပီ။ ဘာဟင္းခ်က္သလဲ၊ ဟင္းေတာ ့စားခ်င္ပါသည္ ဆုိသျဖင့္ သူတုိ႕ဟင္းပန္းကန္ထဲမွ အမဲသား တစ္တုံးကုိခပ္၍ေပးပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တစ္ကုိက္စားလုိက္ေသာ ေခြး မီးခဲ၀ါးမိသလုိ တရွဴရွဴး တရွားရွားျဖစ္ရပါေတာ့သည္။ အေၾကာင္း ကာ ငရုတ္သီးစပ္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္၏ ။
စင္စစ္ဒီအဘုိးအဘြားဟင္းက ငရုတ္သီးအမ်ားၾကီးခတ္လုိ႕ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အိမ္ ကငရုတ္သီး အစပ္မစား တတ္၍ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့အေမသည္ ၾကက္သား, ၀က္သား တစ္ပိႆာေလာက္ခ်က္၍မွ ငရုတ္သီး ႏွစ္ေတာင့္ သုံးေတာင္ေလာက္ကုိ အေစ့ထုတ္ျပီး ၾကက္သြန္ႏွင့္ေထာင္းထည္႕တတ္သူ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါကုိ အမွတ္မဲ့ျပဳလုိက္မိေသာ အဘြားသည္ ကၽြန္ေတာ့အားသနားကာ အင္း... ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ ငါ့ေျမးရယ္၊ ေရာ့...ေရာ့ ေရငုံျပီး ပလုတ္က်င္းလုိက္ ဆုိ၍ ေရတစ္ခြက္ခပ္ေပးပါသည္။ ႏုိ႕ျပီး အမဲသား တစ္တုံးကုိ ေရေဆးျပီး ကၽြန္ေတာ့္ကုိေပးပါသည္။ ျပီးေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ့ကုိ ေနာက္ပါသည္။
"ငါ့ေျမး ေယာကၡမအိမ္ေရာက္မွ ခက္မယ္ကြယ္"
"ဘာေၾကာင့္လည္း အဘုိးရ...."
"မင္း...ဒီလုိ ဟင္းတုံးမ်ိဳးကုိ ေရေဆးျပီးမွ စားေနရမွာေပါ့... "
"ေအာင္မယ္ အဘုိးရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အိမ္လုိပဲ ငရုတ္သီးစပ္စပ္မစားတဲ့ အိမ္ကမိန္းမကုိ မွေရြးယူမွာေပါ့ဗ်..."
ယင္း၌ အဘုိးသည္ ပါးခ်ိဳင့္ခ်ိဳင့္၊ သြားက်ိဳးပဲ့ပဲ့ႏွင့္ သေဘာက်ရယ္ေမာခဲ့သည္ကုိ မွတ္မိပါေသးသည္။
ဤအဘုိးအုိး ႏွင့္ အဘြားအုိ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ သိပ္မျခားဘဲ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ေသဆုံး ကြယ္ေပ်ာက္ၾကေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္အသက္မွာ ၈ ႏွစ္၊ ၉ ႏွစ္မွ်သာ။ အဘြားႀကီးက ပထမေသဆုံးသည္ဟု ထင္ပါသည္။
ငယ္လင္ငယ္မယား အသက္ ၇၀ ေက်ာ္မွ် ေပါက္လင္းေနထုိင္သြားခဲ့ ၾကေသာ ဤအဘုိးအုိး အဘြားအုိ လင္မယား အား ရြာထဲေျပာလွတ္ စကားက်န္ခဲ့သည္မွာ....
''သူတို႕လင္မယား တစ္ခါမွ ရန္မျဖစ္ခဲ့ဖူးဘူး...'' တဲ့။
ဤအဘုိးအုိးႏွင့္ အဘြားအုိ၏ အိမ္ကေလးသည္ တစ္မုိးႏွင့္ တစ္ေဆာင္းမွ် လူသူကင္းမဲ့စြာ ယိမ္းယုိ္င္ ပ်က္စီးေနၿပီးမွ ထုိအိမ္ကေလးကိုဖ်က္၍ အိမ္သစ္ေဆာက္ကာ ဤျခံေျမသုိ႕ (ကၽြန္ေတာ္သိသမွ်) ဒုတိယ ေရာက္လာသူ မွာ ငေက်ာ္မယ္ျမေခၚ အိမ္ေထာင္စု ျဖစ္ေခ်သည္။
ယင္းအဘုိး အဘြားလင္မယားႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္။ သူတုိ႕မွာ သားသမီးေတြ သိပ္မ်ားသည္။ ႏုိ႕ၿပီး လင္မယားလည္း ခဏခဏရန္ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႕လင္မယားသည္ အရပ္၌ ထူးျခား သည္မွာ လင္က ပုသေလာက္ မယားက အရပ္ျမင့္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိလူ၏ နာမည္မွာ သူ႕မိဘမ်ားမွည္စဥ္ ' ေမာင္ေက်ာ္ ' ဟု ျဖစ္တန္ရာေသာ္လည္း 'ငေက်ာ္- ငေက်ာ္ ' ဟုအေခၚခံရသည္ကုိ ေထာက္ခ်င့္ျခင္းျဖင့္ ဆင္းရဲသား လူတန္းစားျဖစ္ ေၾကာင္း ထင္းရွားလွေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထက္မ်ားစြာႀကီး၍ ကုိေက်ာ္ဟု ေခၚခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယခု ကုိေက်ာ္ဟု ေရးရပါမည္။
ေအာင္မယ္... ကုိေက်ာ္သည္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါတုန္းက ေက်းရြာေဒသတြင္အေတာ္ပင္ ေရးပန္းစား ခဲ့ဖူးသည္တဲ့။ သူသည္ အရပ္ပုသေလာက္ ဒုန္းေျပးေကာင္းသူလည္းျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အရြယ္ႏွင့္ မမီလုိ္က္ေသာ ေရွးေခတ္ေရွးအခါမ်ားတြင္ ထုိေက်းရြာမ်ားမွာ ဒုန္းေျပးၿပိဳင္ပြဲမ်ား အေလာင္းအစားႏွင့္ က်င္းပခဲ့ ၾကသည္တဲ့။ ထုိစဥ္အခါမွာ ကုိေက်ာ္က အႏုိင္မ်ားခဲ့သည္တဲ့။ ထုိ႕ေၾကာင့္ေၾကးရတတ္တို႕၏ ေျမွာက္စားျခင္း ကုိခံရ၍ ေငြစလည္း ရႊင္ခဲ့သည္တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္သိရေသာအခ်ိန္၌ကား ဒုန္းေျပးပြဲမ်ားလည္း မရွိေတာ့၍ ကုိေက်ာ္သည္ သူမ်ားအိမ္က သူရင္းငွား သာတည္း။ သားသမီး လူမမယ္ေတြကမ်ား၍ ဆင္းရဲလုိက္သည္ ကား ေျပာဖြယ္မရွိ။ စပါးေပးေတြ၊ တင္းတုိး ေတြ၊ကုန္စုံဆုိင္က ေၾကြးေတြမွာ ၀လေခ်းလည္ ေနသည္။ ဘယ္ေတာ့မွ ေက်သည္ျပတ္သည္မရွိခဲ့။ ေၾကြးေဟာင္း မဆုံးခင္ ေၾကြးသစ္က ထပ္၍ထပ္၍သာ ေလာင္းေနခဲ့သည္။ ကုိေက်ာ္သည္ သေဘာသကာယ ေကာင္း၍ သူမ်ားခုိင္းသမွ် ေပါ့ပါးသြက္လက္စြာ လုပ္ေပးတတ္၍သာ သူတုိ႕အိမ္သားမ်ား မငတ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ကုိေက်ာ္သည္ လုံး၀ပ်င္းရိတတ္သူမဟုတ္ေခ်။ အလုပ္ႏွင့္လက္ႏွင့္ မျပတ္ေအာင္ လုပ္သူျဖစ္သည္။ သူမ်ားအိမ္မွာ သူရင္းငွားအျဖစ္ႏွင့္ မုိးတြင္းလယ္လုပ္ျပီးေသာ ထန္းရည္ ကေလးတတ္လုိက္ေသးသည္။ ေကာက္ရိတ္ခ်ိန္စပါးေပၚခါနီး၌ မုန္႔ဟင္းခါးလုပ္၍ ေရာင္းလုိက္ေသးသည္။ ျမိဳ႕မွာလုိ မုန္႕ကုိဖုိက၀ယ္၍ ဟင္းသာခ်က္ရုံမဟုတ္။ ကိုယ္တုိင္ ဆန္ပုပ္စိမ္၊ အမႈန္႕ေထာင္းျပီး ညွစ္ရျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းသုိ႕ မုန္႕လုပ္ဆန္ႏွင့္ ဟင္းဖုိးရေအာင္ကား အေၾကြးယူရျခင္းႏွင့္ ေခ်းရျခင္းျဖစ္သည္။ လယ္ေတာက အျပန္ ေမာေမာႏွင့္ လာစားၾကသူမ်ားကလည္း အမ်ားအားျဖင့္ ပုိက္ဆံႏွင့္ မဟုတ္ၾက။ စပါး ေပၚေတာ့မွ စပါးကုိေပးၾကမည္။
ထည္႕စမ္းေဟ့ တစ္ပန္းကန္၊ ထည္႕အုံးေဟ့ ေနာက္တစ္ပန္းကန္ႏွင့္ ေတာထမင္းစားပန္း ကန္ၾကီးေတြ အေမာက္ တစ္ေယာက္ကုိ သုံေလးငါးပန္းကန္စားၾကသည္မွာ အားရစရာ ေကာင္းလွသည္။ ပိုက္ဆ ံလက္ငင္းေပး ဆုိလွ်င္ သူတုိ႕တစ္ေတြ ဤမွ်စားၾကမည္မဟုတ္၊ လယ္သမားကုိ စပါးေပၚေပး ဆုိလွ်င္ကား ဆင္ေတာင္ အေၾကြး၀ယ္လုိၾကသည္ကုိသတိျပဳ ရာသည္။ ဤမုန္႕ဟင္းခါးစားပြဲကုိ စဥ္းစားမည္ ဆုိပါက စပါးဖုိကုိ ေခါက္ခ်ိဳးထားရမည္ျဖစ္၍ လူတစ္ေယာက္သည္ တစ္ထုိင္တည္းမွာပင္ စပါးတစ္ခြဲ တစ္တင္း ကုိ စားပစ္ ေနသည္႕ အဓိပၸာယ္ေပၚေပသည္။
ယင္းသုိ႕လွ်င္ ကုိေက်ာ္တုိ႕သည္ ေဆာင္းခါသမယ စပါးေပၚခါနီးမွာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၃-၄ၾကိမ္ မွ်မုန္႕ဟင္းခါး လုပ္၍ ေရာင္းခ်တတ္သည္။ လင္ကမုန္႕ညွစ္၊ မယားက ဟင္းခ်က္၊ က်က္ပေဟ့ဆုိပါက တစ္အိမ္မွတစ္ဆင့္ တစ္ေရာက္တစ္ေပါက္ႏွင့္ အရပ္ထဲကုိ ေၾကညာလုိက္ေလသည္။
အခ်ိန္မွာ ညေနခင္းကေလးျဖစ္ေလသည္။ ဤတြင္ညစာကုိ ငါးပိေရႏွင့္တုိ႕စရာသာျဖစ္ ေၾကာင္း အတတ္သိေနၾကေသာ ကုိေရႊလယ္သူလယ္သားတုိ႕သည္ အေျပးအလႊားလာ ေရာက္ကာ တ၀တျပဲ အေၾကြး စားေသာက္ ပါေလေတာ့သည္။
ယင္းကားကုိေက်ာ္တုိ႕၏ ပြေပါက္ပင္။ သုိ႕ေသာ္လည္း သူတုိ႕၏ ေၾကြး၀လေခ်းလည္ေန သည္ကား ဘယ္ေတာ့မွ ကိစၥမျပီးေခ်။ အေၾကာင္းမွာေက်းရြာက အေၾကြးမည္သည္ စပါးေပးတင္းတုိးေငြ ျဖစ္ေခ်သည္။ ဤအထဲ၌ ကိုေက်ာ့္အိမ္မွာ ကေလးေတြ တစ္ႏွစ္တစ္ ေယာက္လုိတုိးေနသည္။ ဤလုိဆင္းရဲသားမွ် လင္ႏွင့္မယားတက္ညီလက္ညီ လုပ္ႏုိင္မွ တန္ရုံစားရသည္ကုိ ကုိေက်ာ့္ဇနီး ေဒၚမယ္ျမက ကေလးေတြ တျပြတ္ျပြတ္ ေမြးေလေတာ့ သူ႕လုပ္အားသည္ ႏွစ္စဥ္လို ပဋိသေႏၶ ရင့္ခ်ိန္၊ မီးဖြားခ်ိန္၊ ေသြးႏုခ်ိန္တို႕မွာ ပ်က္ကြက္ ရသည္။ သူပ်က္ကြက္သေလာက္ စားမည့္ပါးစပ္ ေပါက္ေတြက တိုးလာသည္။ ဒီေတာ့ ဒီအိမ္ေထာင္ မဆင္းရခံႏိုင္ေရာ႕လား။
ဒါႏွင့္ကိုေက်ာ္သည္ တစ္ႏွစ္ေသာအခါ၀ယ္ အပြၾကံေသာ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ကို လုပ္ေလ သည္။ အရက္ခ်က္ျခင္း။
အရက္ခ်က္ျခင္းသည္ တစ္က်ပ္ဖိုးရင္းလွ်င္ ငါးက်ပ္ဖိုးရ၍ ေလးက်ပ္ျမတ္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ိဳး ေပတည္း။ စြန္႕စားခန္းေတာ့ ျဖစ္သည္။ မိမိဤလုပ္ငန္း လုပ္မွန္းသိသူတုိ႕အား 'သြားတုိ႕'မွာ စိုး၍ သင့္ျမတ္ေအာင္ ေခ်ာ့ေမာ့ ေပါင္းသင္းရသည္။ သုိ႕ေသာ္ ရာဇ၀တ္မႈ မကင္းေသာ လုပ္ငန္းမ်ိဳးသည္ တစ္ေကြ႕မေတြ႕၊ တစ္ေကြ႕ေတာ့ေတြ႕ တတ္ေပရာ တစ္ေန႕သ၌ 'ငေက်ာ္ခ်က္ေနတုန္း ညၾကီး မင္းၾကီးမွာ ယစ္မ်ိဳးဘက္က လာဖမ္းရာ အရက္ေတြေရာ ေပါင္းအိုးေတြေရာ မိသြားပတဲ့ေဟ..." ဟုၾကားရသည္။ ထိုမွတျပီး ကိုေက်ာ္ ေထာင္တစ္လ က်သြားသည္။
ကိုေက်ာ္ ေထာင္ကလြတ္လာေသာအခါ၌ သူမရွိမီ သူ႕အိမ္သားမ်ား အေၾကြးစားထားၾက သည္ကို ဘာႏွင့္ျမန္ျမန္ ျပန္ဆပ္ပါမည္နည္း။ ကိုေက်ာ္သည္ အရိပ္အျခည္ၾကည့္၍ ေခတၱမွ်သာ ေစာင့္ဆိုင္း ျပီးေနာက္ ျမက္ျမက္ေတြ႕ခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ အရက္ခ်က္လုပ္ငန္းကိုပဲ ျပန္ကိုင္ေလသည္။
လယ္လုပ္ခ်ိန္မွာ လယ္လုပ္မပ်က္ေပ၊ မုန္႕ဟင္းခါးလုပ္ခ်ိန္မွာ မုန္႕လုပ္မပ်က္ခဲ့ေပ။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ခါတိုင္း ႏွစ္မ်ား ထက္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ သို႕ေသာ္ တစ္နွစ္ေက်ာ္မွ်ၾကာသည္၌ အရက္ အဖမ္းခံ ရျပန္၍ ကိုေက်ာ္ေထာင္ထဲ ေရာက္သြားျပန္ ေခ်သည္။ ဤဒုတိယအခ်ိန္ ၌ကား ႏွစ္ဆတိုး၍ ႏွစ္လ ေထာင္က်ေလသည္။
ထုိ႕ေနာက္၌ကား ကိုေက်ာ္သည္ ေထာင္ကိုျခင္ေထာင္ဟု ေအာက္ေမ့သြားေခ်ျပီ။ ေထာင္မ က်မီ၌ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ စားသံုးရေသာ အရက္ခ်က္ခ်င္း လုပ္ငန္းကိုလည္လွ်င္ လည္သလုိ ဦးစားေပး လုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္းျဖင့္ ေထာင္ကလြတ္လိုက္၊ ျပန္က်လုိက္ျဖင့္ သူ႕ဘ၀ကို ဖန္တီးေနေပေတာ့သည္။ သူသည္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ေလရာ အရက္ ခ်က္ျခင္း၊ ေထာင္က်ျခင္းသည္ ဒုစရိုက္မႈမွန္း သိေပသည္။ သုိ႕ေသာ္ သူ႕အိမ္ေထာင္၏ ၀မ္းေရးကခက္လွသည္။ သူ႕စိတ္ထဲ၌ ငါ့သားမ်ား လူလားေျမာက္ခဲ့ေသာ အားကိုးေဖာ္ ရကာ ေကာင္းေၾကာင္းေကာင္းရာျဖင့္သာ အသက္ေမြးႏုိင္ရာ၏ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေပသည္။ သူ၏ အၾကီးဆံုး ႏွစ္ေယာက္ေသာ ရင္ေသြးမွာလည္း သားမ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။
သုိ႕ရာတြင္ သူ၏သားၾကီး ၾသရသမ်ား ထြန္တံုးထြန္တံႏုိင္စျပဳေသာအခါ၌ ကိုေက်ာ္ ၀မ္းေျမာက္စ ရွိေသးသည္။ ျမတ္ရိတ္ရာမွာ ကိုေက်ာ္ပိုးထိျပီး ဆံုးရွာေလသည္။ သူ႕ဘ၀သည္ ဒုကၡတြင္း သက္သက္။
ကိုေက်ာ္ ေသဆံုးျပီးေနာက္ သူ႕အိမ္ေထာင္သည္ ဤျခံေျမတြင္ တစ္ႏွစ္မွ် ဆက္လက္ တည္ရွိ ေနေပေသးသည္။ သုိ႕ေသာ္ ဤျခံေျမပိုင္ရွင္ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သည္၌ ေနထိုင္ သူတုိ႕လည္း ေျပာင္းရ ေပေတာ့သည္။
ဤျခံေျမ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ရသည္မွာ တစ္ဆင့္မွတစ္ဆင့္ ေရာင္းခ်၍ မဟုတ္ဘဲ မူလဤ ေျမပိုင္ရွင္ ေဒၚထြား ေသဆံုးသည္၌ သားျဖစ္သူ အေမြရသည္။ ဤသားက သူ၏ေရာင္းရင္း အေပါင္းအသင္းမိတ္ေဆြကို ထားျခင္းျဖင့္ ေဒၚမယ္ျမတုိ႕ မုဆိုးမသားအမိေတြ အျခား တစ္ေနရာသို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
တတိယေျမာက္ ေရာက္လာသူကား ဘိန္းစားမိသားစု ျဖစ္၏။ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္နွင့္ သမီးတစ္ေယာက္။ သုိ႕ေသာ္ ဘိန္းစားဆိုေပမယ့္ သိပ္ျပီးေတာ့ အထင္မေသးလုိက္ႏွင့္၊ မူလက ဤျခံေျမတြင္ ရိုးရိုး လုပ္ကိုင္ စားေသာက္သြားေသာ ေမာင္ေက်ာ္ကို ငေက်ာ္ဟု ေခၚၾကေသာ္လည္း ဤဘိန္းစား နာမည္ရင္း ကိုဘိုတင ္ကိုးကား ေရႊဘိုတင္တဲ့ခင္ဗ်ာ။ အရပ္ကာလသားမ်ားက ေခၚၾကသည္။ ေရႊဘိုသားျဖစ္၍ မဟုတ္ေခ်။ ကာလာသား ဆန္ျခင္း၊ အေပါင္းအသင္း၀င္ဆံ့ျခင္း၊ ၀င္ေငြရႊင္ျခင္းတုိ႕ေၾကာင့္ ေရႊတစ္လံုး ဘြဲ႕တပ္၍ ေပးၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ေရႊဘိုတင္အလုပ္သည္ ႏြားပြဲစားျဖစ္သည္။ ေရႊဘိုတင္သည္ ဘိန္းစားပီပီ သည္းခံျခင္း သေဘာတရား အျပည့္အစံုႏွင့္ အေျပာညက္လွေပသည္။ ႏြားပြဲစားမွ ႏြားကို ကိုယ္တိုင္ကိုင္သူ မဟုတ္ေပ။ လက္ေထာင္ တပည့္အားကိုင္ေစျပီး သူကအေျပာ ကေလးႏွင့္ စားေနသူျဖစ္သည္။ ရြာတြင္ ႏြားေရာင္းသူ သည္လည္း ေကာင္း၊ ႏြား၀ယ္လိုသူ သည္လည္းေကာင္း သူ႕ကို အားကိုးရ ေပသည္။ လယ္သမား တုိ႕ ေက်းရြာ၌ ႏြားအေရာင္းအ၀ယ္တုိ႕သည္ သီတင္းမျပတ္ ရွိေနၾကေပသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ အေရာင္း အ၀ယ္ေကာင္းေသာ ႏြားပြဲစားသည္ စားသာသည္သာခ်ည ္း။
ယင္းသုိ႕ျဖင့္ ဘိန္းစားေပမယ့္ ၀င္ေငြရႊင္ေတာ့ လူေတြက "သူ႕ဘိန္းဖိုး သူရွာစားတာပဲ၊ တျခား ဘိန္းစားေတြလို ခုိးျခင္း ၀ွက္ျခင္း မရွိ"ဟု သူ႕ကိုဖိႏွိပ္ျခင္း မျပဳၾကေပ။ ႏြားေရာင္း၀ယ္မႈကိစၥ၌ သူ႕ကိုပင္ ဆရာတင္ၾကရေခ်သည္။
မိုးရာသီတြင္ လယ္လုပ္ခ်ိန္မို႕ ႏြားအေရာင္းအ၀ယ္ ပါးေသာ္လည္း ေရႊဘိုတင္သည္ ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ရသည္မရွိေခ်။ သူ႕ဇနီးနွင့္ သူ႕သမီးက ေကာက္စိုက္ျခင္း၊ ရက္ကန္းရက္ျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္၍ ၀င္ေငြရ ေနေသး၏။ ထို႕ျပင္ ေရႊဘုိိတင္သည္ (သူေျပာေလ့ရွိေသာ စကားအရ) ညဏ္ကေလး လႊာသုံးသည္လည္း ရွိေသး၏ ၎မွာ ရပ္ရြာအဖို႕ေကာင္းသည္မဟုတ္ေခ်။ ရပ္ရြာ၌ လူငယ္လူရြယ္ မ်ားကို ဘိန္းစားသင္ေပးျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
သူသည္ လုိင္စင္ရ ဘိန္းစာျခင္းေလရာ တစ္ပတ္စာ သူထုတ္လာေသာ ဘိန္းမ်ားထဲမွ ကာလသား လူငယ္မ်ားကို အလကားစျပီး ဘိန္းရူးသင္ေပးေလသည္။ အဲ…….. ဒင္းကေလး ေတြ စြဲေနျပီ ဆုိေသာအခါ၌ သူံထံမွာ ဘိန္းေက်းကြ်န္ခယေတာ့သည္။ ေနာက္ဆုံး၌ သူသည္ သူံလို္္င္စင္ ႏွင့္ေစ်းသက္သာစြာ ရလာခဲ့ေသာဘိန္းကုိ သူ႕တပည့္ ရပ္ရြာလူငယ္ ဘိန္းစားမ်ားအား အျပင္ေပါက္ေစ်းျဖင့္ ေရာင္းျခင္း ျဖင့္ သူသည္အျမတ္ထုတ္သူ ျဖစ္လာ ေပေတာ့၏။
ဤျခံေျမတြင္ ေရႊဘုိတင္ေနေသာအခါ၌ ကြ်န္ေတာ္အရြယ္ေရာက္ျပီျဖစ္၍ သူ႕အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး မွတ္မိခဲ့ပါသည္။ သူသည္ ႏွစ္စဥ္၀က္တစ္ေကာင္ တစ္ေကာင္လည္း ေမြးေလ့ရွိသည္။ သူ႕စကား အသုံးအရ ေျပာရေသာ္ " စုဗူးကေလး တစ္လုံးေတာ့ မျပတ္ထားရတယ္" ဟူ၏။ " လူတစ္ေယာက္ ဟာ တစ္ေန႕ကုိ ပုိက္ဆံ တစ္ျပား ႏွစ္ျပားစုပါဆိုရင္ ခဲယဥ္းသကြ၊ ေဟာ ဒီေကာင္ ရွိေနေတာ့ ဟာ……သူက ကြ်ိကြ်ိျမည္လိုက္ရင္ မေနသာဘူးဟ၊ ဆန္ကြဲ႕၊ ဖြဲႏု ႏွစ္ျပားသုံးျပားဖိုး ၀ယ္ျပီက်ဳိလုိ္က္ ရေတာ့တာပဲ၊ ႏုိ႕ျပီး ကိုယ့္အိမ္ကေရာ နံေဘးအိမ္ေတြက ထမင္းက်န္းဟင္းက်န္ ေတြေရာ မစားႏုိင္တာေတြ အလကား မျဖစ္ရဘူး၊ သူ႕ကုိယ္ိထဲထည့္ျပီး ၀က္သားလုပ္တာ့ေပါ့ကြ၊ အဟား ဟား………ဟား."ဟုရယ္ေမာ၍ ေျဖဆုိ တတ္ပါသည္။
သူ႕စုဗူူးကို ႏွစ္စဥ္ စပါးေပၚခ်ိန္မွ ေဖာက္တတ္ပါသည္။ လူေတြက ပ်ားဖြပ္ သားတုိး ၀က္ေမြးျခင္းအလုပ္သည္ မေကာင္းေသာ အကုသုိလ္အလုပ္ဟူ၍ အမ်ားျဖင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ ေနၾကေသာ္္လည္း ေရႊဘုိတင္အား " ခင္ဗ်ား စုဗူးမေဖာက္ေသးဘူးလား၊ ေဖာက္ေတာ့ဗ်ာ" ဆုိသည္ကုိ ေတာ့သေဘာ က်လွသည္ေပါ့။
ကုိုယ္တုိင္ပင္ လုပ္ကိုင္သည္မဟုတ္ ၎၏တပည့္ငယ္သား ဘိန္းစားငယ္မ်ားကုိ ေမးထုိးျပ လုိက္ရုံႏွင့္ ကိစၥျပီး၏
ယခုေရးသားေဖာ္ျပခဲ့သည္အထိ ေရႊဘုိတင္ဘ၀မွ ဘိန္းစားျဖစ္ဘိလည္း ၾကံရည္ ဖန္ရည္ ႏွင့္ေငြစရႊင္ကာ ေအးေဆး ျငိမ္သက္လွေပသည္။ သုိ႕ရာတြင္ လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀တစ္ခုတြင္ မုန္းတုိင္းသည္ အမွတ္မထင္ က်ေရာက္ေပေသးသည္။
အေၾကာင္းကား ေရ၌ ကြ်မ္းက်င္သူသည္ ေရ၌ပင္ ေဘးအႏၱယ္ေတြ႕တတ္ ဘိကဲသို႕ ႏြားေရာင္အ၀ယ္၌ ကြ်မ္းက်င္ေသာ ေရႊဘုိတင္သည္ ႏြားအေရာင္အ၀ယ္၌ ေဘးအႏၱရာယ္ေတြ႕ေရ ေတာ့သည္။
တစ္ခုေသာ ဗုဒၶဟူးပတ္ ႏြားပြဲထဲ၀ယ္ လူငယ္ကေလးႏွစ္ေယာက္သည္ ႏြားတစ္ေကာင္ကုိ ဦးေလး ၾကည့္ေရာင္းေပးစမ္းပါဆုိသျဖင့္ သူကေရာင္းေပးလုိက္သည္။ စင္စစ္ ဤႏြားသည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ အရပ္ေခၚ ႏြားေပါ့ (ခုီီးရာပါ ႏြားျဖစ္ေနသည္။) ပုိင္ရွင္ေပၚလာေသာအခါ၌ ၀ယ္သူ အေပၚ အမူ႕ ေရာက္လာသည္။ ေနာက္၀ယ္သူက ေရႊဘုိတင္အေပၚ လႊဲေပးလုိက္သည္။ ေရႊဘုိတင္ သူ႕အား ေရာငး္ေပး ပါဆုိေသာ လူငယ္မ်ားထံသို႕ ပုိ႕ေပးရမည္။ သို႕ေသာ္ ဤလူငယ္ကေလးမ်ားမွာ မ်က္ႏွာစိမ္းျဖစ္၍ သူရွာမေပး ႏုိင္ေတာ့။
ဤေနရာ၌ အကုသုိ္လ္သည္ ယင္းအမူျဖစ္၍ တစ္ခုထဲမလာ၊ အေဖာ္ႏွင့္ တြဲလာတတ္သည္ ဆုိေသာစကား မွန္ျပန္သည္က ယင္းအမူျဖစ္၍ အာမခံႏွင့္ေနရစဥ္ တစ္ေန႕သ၌ သူ႕လက္သင္ ဘိန္းစာငယ္ ကေလးသည္ ဓားေျမွာင္တစ္ေခ်ာင္းကုိ အေပါင္ထား၍ သူ႕ထံမွ ဘိန္း၀ယ္သြားသည္။ ဤဓားေျမွာင္သည္ အသြား ၆-လက္မရွိသည္။ ဆင္စြယ္ရိုး ေငြေခြးတပ္ႏွင့္ လွလည္းလွသည္၊ အဖုိး လည္းတန္သည္။
ဒါကို ေရႊဘုိတင္သည္ သေဘာက်စြာ ကုိင္တြယ္ၾကည့္ေနစဥ္ ရြာသူၾကီးသည္ ရုတ္တရက္ သူ႕အနီးေရာက္လာ၍ ဤဓားေျမွာင္ ျမင္သြားေသာ္ ဟာ……….လွလုိက္တာကြာ။ ေရႊဘိုတင္ မင္းဘယ္က ရသလဲ၊ မွန္ ေပးစမ္းငါ့ကုိ ဆိုျပီး ဖ်က္ကနဲ႕ ဆြဲယူုလုိ္က္သည္။
ေရႊဘိုတင္က အမွန္ကုိေျပာျပေသာအခါ၌ သူၾကီးမွာ ဤဓားေျမွာင္ကုိသိမ္သေဘာက်ေနျပီ ျဖစ္၍ ဒါျဖင့္ ဘိန္းစားေပါက္ကေလး တင္စိန္ကုိ ေျပာလုိက္ ဒီဓားေျမွာင္ ငါသိမ္းထားျပီလုိ႕ အမႈမ လုပ္ေစခ်င္း ငါ့ဆီလာေတာင္းပန္းလွည့္ၾကားလား ဆုိျပီး သူၾကီးထြက္သြားေတာ့သည္။ ေရႊဘိုတင္ ပါးစပ ္အေဟာင္းသားႏွင့္ က်န္ခဲ့ေတာ့သည္။
ဤအခ်ိန္၌ ဘိန္းစားေပါက္စကေလး ေမာင္တင္စိန္ဆုိသည္မွာ အသက္အစိတ္ ေလာက္ အင္မတန္ စိတ္ထက္သည္။ သူဓားေျမွာင္အေၾကာင္း ၾကားရသည္၌ ေဒါသ အမ်က္ေျခာင္းေျခာင္း ထြက္ေလသည္။
ေရႊဘုိတင္သည္ ဇိမ္းႏွင့္စား၍ မိွန္းေနတတ္သူျဖစ္သည္။ သူထမင္းစားခါနီး၌ အရက္ အနည္းငယ္ ေသာက္သည္။ ထမင္းကုိ ျမိန္ယွက္စြာ စားျပီေနာက္ ဘိန္းကိုမ်ိဳကာ ေတာင္ဆုပ္ေလာက္ရွိေသာ ေျပာင္ဖူးဖက္ ေဆးေပါ့လိမ္ၾကီး မီးညွိလ်က္ ငုတ္တုတ္ မွိန္းေလ့ရွိသည္။
ေဆးေပါ့လိပ္ကုိ အားရပါးရ ဖြာလုိက္၊ မ်က္စိကုိ မွိတ္ကာ မွိန္းငုိက္လုိက္ သူေဆးလိပ္ဖြာစဥ္ မတ္မတ္ေနေသာ သူ႕မ်က္ႏွာသည္ ဘိန္းမွိန္းရင္း တျဖည္းျဖည္း ငုိက္ငုိက္သြားေလရာ လည္ပင္း ေခါက္ခ်ိဳး ျဖစ္သြားေသာအခါ ဇတ္ကနဲ သူ႕ေခါင္းျပန္စူျပန္ၿပီး ေဆးလိပ္ဖြာလုိက္ျပန္သည္။ ၿပီးလွ်င္ ထုိနည္း လည္းေကာင္း ျပန္ငုိက္ျပန္ေလသည္။ ယင္းသုိ႕လွ်င္ ဇိမ္ႏွင့္ ငုတ္တုတ္မွိန္းေနၿပီး သန္းေကာင္ နီးပါးမွ အိပ္ရာ၀င္ေလ့႐ွိ၏။
ထုိေန႔ည၌ ေ႐ႊဘုိတင္သည္ အိမ္ေ႐ွ႕ဘက္မွ ပုဏၰားကြယ္တုိင္မွီ၍ ဘိန္းငုိက္ေနသည္။ ဇနီးႏွင့္ သမီးက အတြင္းခန္းထဲမွာ ရက္ကန္းရက္ေနၾကသည္။ ည ၉ နာရီေလာက္မွ စီကနဲ ဆူဆူညံညံ ၾကားလုိက္ရသည္။
"ေဟာဒီမွာ... လာၾကပါ... လာၾကပါ တင္စိန္ရယ္ ကုိဘုိတင့္ခါးကုိ ဓားနဲ႔ ခုတ္ၿပီး ထြက္ေျပးပါတယ္"
ေ႐ႊဘိုတင္ကေတာ္၏ ေအာ္သံျဖစ္၏။
ေ႐ႊဘုိတင္၏ ဒဏ္ရာႀကီးကား နဲနဲေနာေနာမဟုတ္၊ ဂ်ိဳေဟာင္းမွ နဖူးထိ လုနီး ဘုိေကခဲြထားသကဲ့သုိ႕ ဟက္တက္ႀကီး ကဲြေလရာ ဦးေႏွာက္မေပါက္႐ံု အေျႇးကေလးသာ ခံေနေတာ့၏။ အသက္မေသရန္ ဆရာ၀န္ သည္ အေတာ္ႀကိဳးစားကုလုိက္ရ၏။ လေပါင္းမ်ားစြာ ေဆး႐ံုမွာေနရသည္။
ေဆး႐ံုက ဆင္းလာေသာအခါ သူ႕ဦးေခါင္းခံြ အကဲြဟက္တက္ႀကီးႏွစ္ဖက္မွာ က်ည္းေပါင္း ႀကီးတက္၍ လက္ႏွစ္လံုးေလာက္နက္ေသာ အေျမႇာင္းႀကီးျဖစ္ေနသည္။ ဦးေႏွာက္ အေျမႇးေပၚက အသားႏုမွာ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မက်က္၊ အျပင္လူနာအျဖစ္ႏွင့္ ေဆး႐ံုသုိ႕ ေန႔စဥ္သြား၍ ေဆးထည့္ရတုန္း ျဖစ္သည္။ ဤအခ်ိန္၌ သူ၏ "ႏြားေပါ့" အမႈကုိ စစ္ေဆးရာ ေရာင္းခုိင္းသူမ်ားကုိ ႐ွာမေပးႏိုင္ေတာ့၍ ႏြားခုိးမႈႏွင့္ ေထာင္ ၉-လ က်သြားေလသည္။
ကုိတင္စိန္ကား ေသေလာက္ေသာ ဒဏ္ရာရေအာင္ ဓားခုတ္မႈျဖင့္ ေထာင္တစ္သက္တစ္ ကၽြန္း က်သြား ႐ွာသည္။
ဤေနရာ၌ ေ႐ႊဘုိတင္အား ကံေကာင္းသူဟု ဆုိရမည္လား။ သူ႕အား ဆရာ၀န္က မည္သုိ႕မွ် အလုပ္ၾကမ္းမခုိင္းရ၊ ႏုိ႔ၿပီး သူ႕ဦးေခါင္းကုိ ႏွီးဖ်ားျဖင့္ပင္ ႐ုိက္ႏွက္ ပုတ္ခတ္ျခင္းမျပဳရ၊ ျပဳလွ်င္ ခ်က္ျခင္းပင္ သူေသသြားႏုိင္သည္ဟု ေျပာဆုိထား သျဖင့္ ေ႐ႊဘုိတင္မွာ ေထာင္ထဲ၌ အၿငိမ္းစားေနရ႐ံုမက ဘာယာ တစ္ေယာက္ႏွင့္ ေန႔စဥ္ပင္ ေဆး႐ံုသုိ႔လာၿပီး ေဆးထည့္ေသာ အမႈကုိ ျပဳရသည္။ (ၿမိဳ႕နယ္ကေလး၌ ေထာင္ေဆး႐ံု၊ ေထာင္ဆရာ၀န္ မ႐ွိေခ်။)
ယင္း၌ ေ႐ႊဘုိတင္အဖုိ႕ ေထာင္ ၉-လက်သည္ကုိ ရက္နည္းသည္ဟုပင္ ဆုိခ်င္သည္။ အေၾကာင္းမွာ သူ႕မယားေထာင္၀င္စာ မၾကာခဏ သြားၾကည့္သည္တြင္ အျခားသူမ်ားလုိ ကုိယ့္လင္ ေထာင္ထဲ၌ အေနရ ေခ်ာင္ေအင္ အိမ္ကပုိက္ဆံမ်ားယူသြားစရာ မလုိသည့္ျပင္ သူ႕လင္ထံမွပင္ အိမ္စားဖုိ႕ေငြမ်ား မွန္မွန္ ရလာခဲ့ေသးသည္။
ကဲ... ေ႐ႊဘုိတင္ ေထာင္ထဲ၌ ေငြဘယ္လုိျဖစ္ေနျပန္ေလသနည္း။ အေၾကာင္းကား ဤသုိ႕ တည္း။
ေ႐ႊဘုိတင္ ေန႔စဥ္ ေဆးသြားထည့္ရေသာ ေဆး႐ံုက ကြန္ေပါင္ဒါ (ေဆးစပ္ေပးရသူ၊ အျပင္လူနာမ်ားကုိ ေဆးထည့္ေပးရသူ) သည္ ေ႐ႊဘုိတင္ႏင့္ သူငယ္ခ်င္း ဘိန္းစားပင္တည္း။ ယင္း၌ ဘိန္းစား ႏွစ္ေယာက္ ေပါင္းၿပီး ႀကံလုိက္ၾကရာ ေ႐ႊဘုိတင္၏ လက္ႏွစ္လံုးေလာက္နက္ေသာ ဦးေခါင္းခံြေျမာင္းႀကီးထဲ၌ ၀ါဂြမ္းေပၚက တစ္ေန႔လွ်င္ ဘိန္းတစ္က်ပ္သားမွ်ထည့္ၿပီး ပတ္တီးစည္း ေပးလုိက္ေသာေၾကာင့္ေပတည္း။ ေထာင္ထဲ၌ ဘိန္းေစ်းႀကီးလွသည္ကုိ အထူးေျပာစရာ မလုိပါ။
ေထာင္ဘာယာကုလားသည္ ေထာင္မွထြက္လာခဲ့ၾကစဥ္ ေ႐ႊဘိုတင္ေနာက္မွ ပံုစံတုတ္ႀကီး ကုိကုိင္ၿပီး လုိက္လာ ခဲ့သည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဆးထည့္ခန္းသုိ႕ကား သူ၀င္ရ သည္ မဟုတ္ေခ်။ အျပင္မွသာ သူေစာင့္ ေနရ၏။ အတြင္း၌ကား ဘိန္းစား ႏွစ္ေဖာ္တုိ႔ လုပ္ငန္းႀကီးစြာ လုပ္ၾက၏။ ေထာင္ဗူး၀၌လည္း မသကၤာသူကုိ မည္သည့္ေနရာ၌မဆုိ ႐ွာေဖြႏိုင္ေသာ္လည္း ေဆး႐ံုက ေဆးထည့္ျပန္လာေသာ ေ႐ႊဘုိတင္၏ ေခါင္းက ပတ္တီးကုိကား ဘယ္သူေျဖ၍ ၾကည့္၀ံ့ပါအံ့နည္း။ ေထာင္ထဲ၌လည္း သူ႕ပတ္တီးကုိ ေျဖကာပါလာေသာ ဘိန္းကုိယူၿပီး ျပန္စည္း ေပးသည့္လူအသင့္႐ွိ၏။ ဤနည္းျဖင့္ ေ႐ႊဘုိတင္သည္ ေထာင္ထဲ၌ပင္ စီးပြား ျဖစ္ခဲ့ေပသတည္း။
အ႐ြယ္ငယ္ငယ္ေလးႏွင့္ အဖတ္ဆယ္မရေအာင္ ဘ၀ဆံုးရသူကား စိတ္ထက္ျမက္၍ လုပ္ရဲကုိင္ရဲေသာ မုိက္႐ူးရဲကုိတင္စိန္တည္း။ ဂ်ပန္ေခတ္က တစ္ကၽြန္းက်ေသာလူမ်ား ျပန္လြတ္ လာၾကၿပီဆိုေသာ္လည္း ကုိတင္စိန္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ယခုတုိင္ ေပၚမလာေတာ့ေခ်တကား။ သူ႕ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနခဲ့ၾကေသာ သူ႕မိဘဘုိးဘြားမ်ားလည္း ေသဆံုးကုန္ခဲ့ၾကပါၿပီ။ ယခုအခ်ိန္၌ကား ေ႐ႊဘုိတင္တုိ႔ မိသားစုအားလံုးလည္း လူ႔ျပည္၌ မ႐ွိၾကေတာ့ပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ့္ အသက္မီသမွ် ဤၿခံတြင္ အၾကာ႐ွည္ဆံုး ေနထုိင္သြားၾကသူမ်ားမွာ ေ႐ႊဘုိတင္တုိ႔ မိသားစု ျဖစ္ေပသည္။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွသည္ လြတ္လပ္ေရးရသည္အထိ၊ ဖဆပလေခတ္တြင္ ဤၿခံေျမ႐ွိရာသုိ႕ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေရာက္သြားေသာအခါတြင္ ေရႊဘိုတင္၏ဇနီး မရွိေတာ့ၿပီ။ ဒုတိယအေခါက္တြင္ ေရႊဘိုတင္တို႔ သားအဖကို ေတြ႕ရွိေသး၏။
တတိယအေခါက္တြင္မူ ေရႊဘိုတင္ ကြယ္လြန္ရွာၿပီ။ သမီးကေလးကလည္း တစ္ဦးတည္း အိမ္တစ္ေဆာင္ႏွင့္ မေနႏိုင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ သူ႔ေဆြမ်ိဳးရွိရာ အျခားေဒသသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ သြားေၾကာင္း သိရသည္။ သူတို႔ေဂဟာလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေနသျဖင့္ ဤၿခံေျမတစ္ခုလံုး ကြက္လပ္ျဖစ္ေနသည္။
စတုတၳအေခါက္ေရာက္သြားေသာအခါ၌ကား ဤၿခံေျမသည္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲေနလ်က္ ၀င္းၿခံ လံုလံုၿခံဳၿခံဳႏွင့္ သင့္တင့္ထည္၀ါေသာ အိမ္ႏွစ္ေဆာင္ကို ျမင္ေတြ႕ရေလသည္။ တစ္ေဆာင္က အျခားရြာမွ ေျပာင္းေရႊ႕လာေသာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မရင္းႏွီးသည့္ သူမ်ား၊ ဖိုးေတာင္ရိုး၊ ကိုေက်ာ္၊ ေရႊဘိုတင္တုိ႔ အိမ္ေနရာ၌ ကား ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းဆရာမကေလး၏အိမ္။
သူတို႔သည္ ဤၿခံပိုင္ရွင္ထံမွ တစ္ေယာက္တစ္၀က္ ၀ယ္ျခမ္းယူလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤၿခံေျမသည္ ယခုမွ ပိုင္ရွင္မ်ား ေနထိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္မရွိခဲ့ ေသာ ကာလတုန္းက အေၾကာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမျပႏိုင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့သမွ် ေတာ့ ေရႊဘိုတင္တို႔မိသားစုအထိ ၿခံေစာင့္ အျဖစ္ႏွင့္ ေနထုိင္ၾကသူမ်ားကိုသာ သိကၽြမ္းခဲ့ရ ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ရြာဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းက မူလတန္းေက်ာင္း ဆရာမျဖစ္၍ သူသည္ ပထမရြာထိပ္ရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနားမွာ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ေနာက္၌ သူ႔အိမ္ ဓားျပ တုိက္၊ သူ႔အား ျပန္ေပးဆြဲ၊ ႏို႔ၿပီး သူ႔လင္ကို အသတ္ခံရ၍ မုဆိုးမကေလးအျဖစ္ႏွင့္ ရြာလယ္ လံုလံုၿခံဳၿခံဳရွိရာ လာေရာက္ခိုလႈံေနထုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဤၿခံေျမတြင္ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း၊ အႏွစ္၄၀ေက်ာ္အတြင္း ၄-အိမ္ေထာင္ တို႔ ေနထိုင္သြားၾကေလရာ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိထဲတြင္ ၄-မ်ိဳးေသာ ပံုစံတို႔ကို ျမင္ေယာင္ႏိုင္ ပါသည္။
ဘိုးေတာင္ရိုး-ဘြားေရႊအိတို႔ အိမ္ငယ္မွာ အဘိုးအို-အဘြားအို အိမ္ပီပီ အိုစာေသာ အိမ္ ကေလးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အိမ္ေရွ႕တြင္ သိပ္ၿပီး သပ္သပ္ယပ္ယပ္ မရွိ။ ဘြားေရႊအိ မုံ႔ေပါင္း ေသာ ေျမက်င္းတူး မီးလင္းဖို ႀကီးႏွင့္ ဖိုးေတာင္ရိုး ထင္းေခြထားသည့္ ၀ါးျမစ္ဆံုပံုကိုသာ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေယာင္ လာပါသည္။
ကိုေက်ာ္-ေဒၚမယ္ျမတို႔အိမ္ကား ကေလးေတြ မ်ားသျဖင့္ ဖိုးေတာင္ရိုးတုိ႔ အိမ္ထက္ႀကီး ပါသည္။ အိမ္ေရွ႕ အိမ္ေအာက္တို႔တြင္မူ ကေလးေတြ ကစားထားထားေသာ ျဗဳတ္စ ျဗင္းေတာင္း အရာ၀တၳဳေတြႏွင့္ ရႈပ္ပြေန၏။ ထို႔ျပင္ တစ္ရပ္ေလာက္ျမင့္ေသာ အိမ္ေအာက္ မွ ဆန္ဖြပ္ေမာင္းဆံုႏွင့္ အိမ္ေရွ႕မွာ ႀကိတ္တစ္လံုး ရွိ၏။ အေၾကာင္းမွာ ေႏြရာသီမွာ သူတို႔ ေမာင္ႏွံသည္ အျခားသူတို႔၏ ၀မ္းစာ စပါးကို ႀကိတ္ထုိး ဆန္ဖြပ္အလုပ္လည္း ငွားလုပ္ေပး ရေသး၏။ ထုိေခတ္၌ ၀မ္းစပါး ႀကိတ္စက္ကေလးေတြ မေပၚေသးေခ်။
ဤၿခံေျမတြင္ ေသသပ္သန္႔ရွင္းဆံုးကား ေရႊဘိုတင္လက္ထက္ပါေပတည္း။ သူ႔အိမ္ေရွ႕မွာ ၾကက္ပြဲ၊ ေဂၚလီပစ္ပြဲကေလးမ်ားလည္း လုပ္ေလ့ရွိသျဖင့္ ေျပာင္တလင္း ရွင္းေန၏။ ေရႊဘို တင္သည္ ေန႔စဥ္တံျမက္လွဲ၏။ ႏို႔ၿပီး သူသမီးကေလးကလည္း ေ၀ဆာေနေသး၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ညေနခင္း အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ လူတို႔သည္ ေရႊဘိုတင့္အိမ္ေရွ႕သို႔ လာ၍ စကားစျမည္ေျပာေလ့ ရွိၾက၏။
အဲ ... ဤၿခံေျမတြင္ ေရႊဘိုတင္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ လူသူအလာနည္းဆံုးကား ယခု ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ဆရာမလက္ထပ္ပါေပ။ သူကေလးသည္ ဓားျပတိုက္တစ္ခါခံဖူး ထားသျဖင့္ "ပ်ဥ္ဖိုး" နားလည္ကာ "ခ" မွန္ဖူးတဲ့ စာသူငယ္ ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန၏။ သူ႔ၿခံ၀င္းထဲ အျပင္မွ ဘာမွမျမင္ရေအာင္ပင္ ၀င္းၿခံကို လံုၿခံဳစြာကာ၏။ တံခါးမွာ ေသာ့ႏွင့္၊ မင္းတုန္းႏွင့္ ထား၏။ ယခင္ ေရႊဘိုတင္လက္ထက္က တလင္းျပင္တြင္ ပန္းပင္ေတြ၊ သစ္သီးပင္ေတြ အျပည့္စိုက္ထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ၿခံ၀င္းႏွင့္ အိမ္တြင္းမွာ အလင္းေရာင္မေကာင္းေတာ့ ေခ်။ ကၽြန္ေတာ့ စိတ္တြင္ သူ႔အိမ္သြားလည္ရတာ အသက္ရွဴက်ပ္သည္ဟု ထင္၏။
ကၽြန္ေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာတစ္ေခါက္က ကၽြန္ေတာ့သူငယ္ခ်င္းမ အိမ္ေပၚတက္ရင္း ဤ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ျပန္ေျပာင္းစဥ္းစားမိ၍ ယခု ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ထုိစဥ္ သူငယ္ခ်င္းမ၏ လက္ဖက္ရည္ကိုေသာက္ရင္း ဤၿခံေျမတြင္ ေဆာက္ခဲ့ၾကေသာအိမ္တို႔၌ ဘိုးေတာင္းရိုး ဘြားေရႊအိတို႔၏ ဆန္ခါတင္မုန္႔ႏွင့္ ေရေဆးေပးေသာ အသားဟင္လ်ားမ်ား ကို စားရျခင္း၊ ကိုေက်ာ္-ေဒၚမယ္ျမတို႔၏ ႏွစ္စဥ ္မုံ႔ဟင္းခါးကို စားရျခင္း၊ ေရႊဘိုတင္၏ ၀က္ေပၚေသာ ေန႔ ညေနဘက္၌ ၀က္ေခါငး္သုပ္ႏွင့္ ထန္းရည္ ေသာက္ရျခင္းတို႔ကို ျပန္ေျပာင္း သတိရလွပါေတာ့သည္။
ကဲ ... ဤၿခံေျမတြင္ ကၽြန္ေတာ္သိသမွ် အႏွစ္ ၄၀အတြင္း ပံုျပင္မ်ားကေတာ့ ၿပီးဆံုးပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ မေမြးမီက ပံုျပင္မ်ားမည္သို႔ ရွိခဲ့ေသး၍ ယခု ဆရာမကေလးလက္ထက္မွစ၍ ေရွ႕တြင္ မည္သို႔ေသာ ၀တၳဳပံုျပင္ ျဖစ္ေပၚဦးမည္နည္း။
ေျမျပင္ေပၚတြင္ လူသတၱ၀ါေတြ ေနစဥ္မွာ ပံုျပင္၀တၳဳတုိ႔ကား မနားတမ္းေပၚေပါက္ေနလိမ့္ မည္တည္း။
ေသာ္တာေဆြ
No comments:
Post a Comment