Author Biography
ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး (၁၉၀၄-၁၉၈၁)
၁၉၀၄ - ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ(၂၀)ရက္၊ စေနေန႕(၁၂၆၅-ခု၊ တေပါင္းလဆန္း-၆-ရက္) တြင္ မႏၱေလးျမိဳ႕၌ အဖ ရဲအင္စပိတ္ေတာ္ ဦးေမာင္ေမာင္ေက်ာ္(ေခၚ) ဦးျမတ္ေက်ာ္ႏွင္႕ အမိ-ေဒၚခင္ခင္လတ္ (၀က္မစြတ္ျမိဳ႕ စားမင္း၏သမီး လတ္) တို႕ကေမြးဖြားခဲ႕။
မ်ိဳးႏြယ္ - အဖိုးျဖစ္သူ ၀က္မစြတ္ျမိဳ႕စားမင္းက ေျမးျဖစ္သူကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည္႕အတြက္ မိမိအဖြားျဖစ္သူ၏ အမည္ကို ယူကာ''ခင္ေလးခင္''ဟု အမည္ေပးခဲ႕ေသာ္လည္း ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးက အဖိုး၏အဘြား အမည္ကိုယူလွ်င္ ရိုင္းရာက်သည္ဟုယူဆ၍ ''ခင္ခင္ေလး''ဟု အမည္ေျပာင္းခဲ႕။
ပညာေရး - ''ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႕၊ ခုနစ္တန္းျမန္မာစာသင္ေက်ာင္းတြင္ ေလးတန္း အထိ လည္းေကာင္း၊ မေကြးျမိဳ႕ အဂၤလိပ္ခုနစ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ငါးတန္းအထိလည္းေကာင္း၊ ေရႊဘိုေက်ာင္း တြင္ ခုနစ္တန္းအထိလည္း ေကာင္းပညာဆည္းပူးခဲ႕။
၁၉၁၆ - ''သူရိယမဂၢဇင္း ၀တၳဳတိုျပိဳင္ပဲြတြင္ ''ႏြဲ႕ႏြဲ႕''ဟူေသာ၀တၳဳတိုကေလးစတင္ေရးပို႕ရာ အေကာင္းဆံုး ၀တၳဳအ ျဖစ္ေရြးခ်ယ္ခံရ။
၁၉၁၇ - ''သူရိယမဂၢဇင္း-အတဲြ(၁) အမွတ္(၆)တြင္ ''ႏြဲ႕ႏြဲ႕''၀တၳဳေဖာ္ျပခဲ႕။ ဆက္လက္၍ ''ရွင္မင္းညိဳ''၊ ရဲလွ်င္မင္း ျဖစ္''၀တၳဳတိုမ်ား ေရးသား။
၁၉၂၀ - ''ျပည္႕ႏွစ္မွစ၍-ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္၀တၳဳမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသား။ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ကေလာင္အ မည္ခံယူ။
၁၉၂၁ - ''မႏၱေလးျမိဳ႕၌''ၾကည္ေတာ္ဆက္'' ္၀တၳဳမဂၢဇင္းကို တည္းျဖတ္ထုတ္ေ၀ခဲ႕။ (၁၅ ရက္တစ္ၾကိမ္ ထုတ္ျဖစ္ ၍ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး စာေရးဆရာမ်ား ဦးစီးထုတ္ေ၀ေသာ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ အေစာဆံုး ျဖစ္သည္တစ္ဖန္ ''ေနရွင္ နယ္''ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ ထုတ္ေ၀ရန္ တာ၀န္ခံအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ရန္ စုိင္ျပင္း၊ အေျခအေနအရ မထုတ္ျဖစ္ဘဲ၊ ရပ္ ဆိုင္းလိုက္ရ။ ျမန္မာအေဆြ ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီအတြက္ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ညႊန္းမ်ားေရးသား ''ျမားနတ္ေမာင္''၊ ''ရီးစားဓား ျပ'' ရုပ္ရွင္တို႕သည္ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး၏ ဇာတ္ညႊန္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ပံုမွန္ေရး သား၊ ''ကိုကိုေလး'' အမည္ျဖင္႕ ''ေမွာ္ဆရာမွတ္တမ္း''၀တၳဳမ်ား ေရးသားသည္႕အျပင္ ''ရတနာပံုထိပ္တင္လိႈင္'' ဟူ ေသာ ကေလာင္ အမည္ျဖင္႕ ဒဂုန္မဂၢဇင္း''ယု၀တီစကၡဳ''က႑တြင္ အမိ်ဳးသမီးေရးရာေဆာင္းပါးမ်ား၊ ျမန္မာမႈ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားသည္။ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး စာအုပ္တိုက္ကို တည္ေထာင္၍ စာအုပ္မ်ားထုတ္ေ၀။
၁၉၃၃ - ''နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႕က်င္ေရး၀တၳဳ''ေရႊစြန္ညိဳ'' ကိုေရးသားထုတ္ေ၀ခဲ႕။ ပထမ အိမ္ေထာင္ႏွင္႕ စိတ္သေဘာထား ခ်င္း မတိုက္ဆိုင္၍ ကြာရွင္းခဲ႕။ ထို႕ေနာက္-နဂါးနီ စာအုပ္တိုက္ မန္ေနဂ်ာ ဦးအုန္းခင္ႏွင္႕ လက္ထပ္။
၁၉၃၉ - ''တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္ တည္ေထာင္ျပီး ၀တၳဳမ်ားအဆက္မျပတ္ ေရးသားထုတ္ေ၀။ စစ္ကာလအ တြင္းတြင္ ''စစ္ေရာင္ျခည္''္၀တၳဳႏွင္႕ ''ကမၻာ႕ရန္သူ'' ၀တၳဳတို႕ကို ေရးသားျပဳထုတ္ေ၀ခဲ႕။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ အစိုးရက ထုတ္ေ၀ေသာ ''ဗမာ႕ေခတ္'' သတင္းစာကိုလက္ခံပံုႏွိပ္ေပးရာမွ စစ္ျပီးေသာအခါ ''ဗမာ႕ေခတ္''သတင္းစာကို မိမိ၏ ''တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ''ပံုႏွိပ္တိုက္က ပခုံုးေျပာင္းယူျပီး ကိုယ္ပိုင္သတင္းစာအျဖစ္ ဆက္လက္ထုတ္ေ၀သည္။
၁၉၄၅ - ''ေအာက္တိုဘာလတြင္ ယု၀တီဂ်ာနယ္ကို ဦးစီးထုတ္ေ၀ခဲ႕။ ''ဗမာ႕ေခတ္'' သတင္းစာ တြင္လည္း ''ယု၀တီဂ်ာနယ္က႑'' ဖြင္႕လွစ္ကာ၊ အမ်ိဳးသမီးကေလာင္ရွင္မ်ားကို''ယု၀တီကေလာင္ရွင္''ဘဲြ႕၊ ''ယု၀တီ''ဘဲြ႕မ်ား ေပး အပ္ကာ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးခဲ႕သည္။
၁၉၅၁ - သီေပါမင္းလက္ထက္နန္းတြင္းသရုပ္ကို ေနာက္ခံျပဳ''စာဆိုေတာ္'' ၀တၳဳထြက္။ အမ်ိဳးသမီး ကေလာင္ ရွင္အဖဲြ႕ကိုတည္ေထာင္၍ ဥကၠဌအျဖစ္ တာ၀န္ယူခဲ႕သည္႕အျပင္ စာေရးဆရာ အသင္း၏ အမႈေဆာင္ အျဖစ္လည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ေဆာင္ရြက္ခဲ႕။
၁၉၆၁ - ''ယု၀တီ သတင္းစာ''ကုိ ဦးစီးထုတ္ေ၀ခဲ႕။ ကမၻာလွည္႕ခရီးကိုလည္း(၂)ၾကိမ္သြားေရာက္ခဲ႕။ ဒဂုန္ခင္ခင္ ေလးသည္၀တၳဳရွည္(၃၀)ေက်ာ္။ ၀တၳဳတို(၅၀)ေက်ာ္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြား ေဆာင္းပါး မ်ားႏွင္႕ အေထြေထြ ေဆာင္းပါး အေျမာက္အျမားေရးခဲ႕။ ''ေရႊစြန္ညိဳ''၀တၳဳကုိ မူလက ေရႊစြန္ညိဳ၊ သားေရႊစြန္ညိဳ-ဟုႏွစ္တဲြခဲြထုတ္ေ၀ခဲ႕ျပီး ေရႊစြန္ညိဳ ဇာတ္လမ္းကို(ရီးစားဓျမ)အမည္ျဖင္႕ ရုပ္ရွင္ရုိက္ခဲ႕။ (ပထမအၾကိမ္ရိုက္စဥ္က သီေပါပါေတာ္မူခန္းကို ျဗိတိသွ်အစိုးရက ခြင္႕မျပဳခဲ႕။ စစ္ျပီးေခတ္တြင္ ဒုတိယ အၾကိမ္ ရိုက္ကူးျပခဲ႕သည္။) ပါးလ္ဘတ္၏ TheGood Earth ၀တၳဳကို ''ေျမပေဒသာ'' အမည္ျဖင္႕ ျမန္မာျပန္ခဲ႕။ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိအျဖစ္''ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္''ကိုေရးခဲ႕။ ထို႕ျပင္ ၀တၳဳတိုညြန္႕ေပါင္းမ်ား၊ ကမၻာ လွည္႕ ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္ ''ကြၽန္းဦးတည္႕သံလ်က္ခံု'' ခရီးသြားေဆာင္းပါး စာအုပ္မ်ားေရးခဲ႕။ ''စာဆိုေတာ္'' ၀တၳဳမွာ မူလက ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္ ၀တၳဳတိုမ်ားသဖြယ္ေရးခဲ႕ျပီး ေနာက္ပိုင္းျဖည္႕စြက္ ကာ (၃)တဲြခဲြ၍ ထုတ္ေ၀ခဲ႕။
၁၉၈၁ - ဇြန္လ(၂၃)ရက္၊ အဂၤါေန႕တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ႕။
''ထင္ရွားေသာ စာအုပ္အခ်ိဳ႕''
၁။စာဆိုေတာ္ ၀တၳဳၾကီး(၃)တဲြ
၂။ေရႊစြန္ညိဳ
၃။သားေရႊစြန္ညိဳ
၄။ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္(ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိ)
၅။ ကမၻာလွည္႕ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္
၆။ကြၽန္းဦးတည္႕ သံလ်က္ခံု( ခရီးသြားေဆာင္းပါးမ်ား)
၇။ေျမပေဒသာ (ဘာသာျပန္)
၈။ျမိဳင္ယံဘြား
၉။ဂုဏ္ျမင္႕သူ
၁၀။ဂုဏ္နိမ္႕သူ
၁၁။ကြၽန္းညိဳညိဳ
၁၂။စစ္ေရာင္ျခည္
၁၃။ ကမၻာ႕ရန္သူ
၁၄။၀တၳဳတိုညြန္႕ေပါင္းမ်ား
၁၅။ေမွာ္ဆရာမွတ္တမ္းမ်ား( ကိုကိုေလး-အမည္ျဖင္႕)
မ်ိဳးႏြယ္ - အဖိုးျဖစ္သူ ၀က္မစြတ္ျမိဳ႕စားမင္းက ေျမးျဖစ္သူကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည္႕အတြက္ မိမိအဖြားျဖစ္သူ၏ အမည္ကို ယူကာ''ခင္ေလးခင္''ဟု အမည္ေပးခဲ႕ေသာ္လည္း ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးက အဖိုး၏အဘြား အမည္ကိုယူလွ်င္ ရိုင္းရာက်သည္ဟုယူဆ၍ ''ခင္ခင္ေလး''ဟု အမည္ေျပာင္းခဲ႕။
ပညာေရး - ''ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႕၊ ခုနစ္တန္းျမန္မာစာသင္ေက်ာင္းတြင္ ေလးတန္း အထိ လည္းေကာင္း၊ မေကြးျမိဳ႕ အဂၤလိပ္ခုနစ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ငါးတန္းအထိလည္းေကာင္း၊ ေရႊဘိုေက်ာင္း တြင္ ခုနစ္တန္းအထိလည္း ေကာင္းပညာဆည္းပူးခဲ႕။
၁၉၁၆ - ''သူရိယမဂၢဇင္း ၀တၳဳတိုျပိဳင္ပဲြတြင္ ''ႏြဲ႕ႏြဲ႕''ဟူေသာ၀တၳဳတိုကေလးစတင္ေရးပို႕ရာ အေကာင္းဆံုး ၀တၳဳအ ျဖစ္ေရြးခ်ယ္ခံရ။
၁၉၁၇ - ''သူရိယမဂၢဇင္း-အတဲြ(၁) အမွတ္(၆)တြင္ ''ႏြဲ႕ႏြဲ႕''၀တၳဳေဖာ္ျပခဲ႕။ ဆက္လက္၍ ''ရွင္မင္းညိဳ''၊ ရဲလွ်င္မင္း ျဖစ္''၀တၳဳတိုမ်ား ေရးသား။
၁၉၂၀ - ''ျပည္႕ႏွစ္မွစ၍-ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္၀တၳဳမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသား။ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ကေလာင္အ မည္ခံယူ။
၁၉၂၁ - ''မႏၱေလးျမိဳ႕၌''ၾကည္ေတာ္ဆက္'' ္၀တၳဳမဂၢဇင္းကို တည္းျဖတ္ထုတ္ေ၀ခဲ႕။ (၁၅ ရက္တစ္ၾကိမ္ ထုတ္ျဖစ္ ၍ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး စာေရးဆရာမ်ား ဦးစီးထုတ္ေ၀ေသာ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ အေစာဆံုး ျဖစ္သည္တစ္ဖန္ ''ေနရွင္ နယ္''ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ ထုတ္ေ၀ရန္ တာ၀န္ခံအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ရန္ စုိင္ျပင္း၊ အေျခအေနအရ မထုတ္ျဖစ္ဘဲ၊ ရပ္ ဆိုင္းလိုက္ရ။ ျမန္မာအေဆြ ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီအတြက္ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ညႊန္းမ်ားေရးသား ''ျမားနတ္ေမာင္''၊ ''ရီးစားဓား ျပ'' ရုပ္ရွင္တို႕သည္ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး၏ ဇာတ္ညႊန္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ပံုမွန္ေရး သား၊ ''ကိုကိုေလး'' အမည္ျဖင္႕ ''ေမွာ္ဆရာမွတ္တမ္း''၀တၳဳမ်ား ေရးသားသည္႕အျပင္ ''ရတနာပံုထိပ္တင္လိႈင္'' ဟူ ေသာ ကေလာင္ အမည္ျဖင္႕ ဒဂုန္မဂၢဇင္း''ယု၀တီစကၡဳ''က႑တြင္ အမိ်ဳးသမီးေရးရာေဆာင္းပါးမ်ား၊ ျမန္မာမႈ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားသည္။ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး စာအုပ္တိုက္ကို တည္ေထာင္၍ စာအုပ္မ်ားထုတ္ေ၀။
၁၉၃၃ - ''နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႕က်င္ေရး၀တၳဳ''ေရႊစြန္ညိဳ'' ကိုေရးသားထုတ္ေ၀ခဲ႕။ ပထမ အိမ္ေထာင္ႏွင္႕ စိတ္သေဘာထား ခ်င္း မတိုက္ဆိုင္၍ ကြာရွင္းခဲ႕။ ထို႕ေနာက္-နဂါးနီ စာအုပ္တိုက္ မန္ေနဂ်ာ ဦးအုန္းခင္ႏွင္႕ လက္ထပ္။
၁၉၃၉ - ''တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ ပံုႏွိပ္တိုက္ တည္ေထာင္ျပီး ၀တၳဳမ်ားအဆက္မျပတ္ ေရးသားထုတ္ေ၀။ စစ္ကာလအ တြင္းတြင္ ''စစ္ေရာင္ျခည္''္၀တၳဳႏွင္႕ ''ကမၻာ႕ရန္သူ'' ၀တၳဳတို႕ကို ေရးသားျပဳထုတ္ေ၀ခဲ႕။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ အစိုးရက ထုတ္ေ၀ေသာ ''ဗမာ႕ေခတ္'' သတင္းစာကိုလက္ခံပံုႏွိပ္ေပးရာမွ စစ္ျပီးေသာအခါ ''ဗမာ႕ေခတ္''သတင္းစာကို မိမိ၏ ''တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ''ပံုႏွိပ္တိုက္က ပခုံုးေျပာင္းယူျပီး ကိုယ္ပိုင္သတင္းစာအျဖစ္ ဆက္လက္ထုတ္ေ၀သည္။
၁၉၄၅ - ''ေအာက္တိုဘာလတြင္ ယု၀တီဂ်ာနယ္ကို ဦးစီးထုတ္ေ၀ခဲ႕။ ''ဗမာ႕ေခတ္'' သတင္းစာ တြင္လည္း ''ယု၀တီဂ်ာနယ္က႑'' ဖြင္႕လွစ္ကာ၊ အမ်ိဳးသမီးကေလာင္ရွင္မ်ားကို''ယု၀တီကေလာင္ရွင္''ဘဲြ႕၊ ''ယု၀တီ''ဘဲြ႕မ်ား ေပး အပ္ကာ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးခဲ႕သည္။
၁၉၅၁ - သီေပါမင္းလက္ထက္နန္းတြင္းသရုပ္ကို ေနာက္ခံျပဳ''စာဆိုေတာ္'' ၀တၳဳထြက္။ အမ်ိဳးသမီး ကေလာင္ ရွင္အဖဲြ႕ကိုတည္ေထာင္၍ ဥကၠဌအျဖစ္ တာ၀န္ယူခဲ႕သည္႕အျပင္ စာေရးဆရာ အသင္း၏ အမႈေဆာင္ အျဖစ္လည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ေဆာင္ရြက္ခဲ႕။
၁၉၆၁ - ''ယု၀တီ သတင္းစာ''ကုိ ဦးစီးထုတ္ေ၀ခဲ႕။ ကမၻာလွည္႕ခရီးကိုလည္း(၂)ၾကိမ္သြားေရာက္ခဲ႕။ ဒဂုန္ခင္ခင္ ေလးသည္၀တၳဳရွည္(၃၀)ေက်ာ္။ ၀တၳဳတို(၅၀)ေက်ာ္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြား ေဆာင္းပါး မ်ားႏွင္႕ အေထြေထြ ေဆာင္းပါး အေျမာက္အျမားေရးခဲ႕။ ''ေရႊစြန္ညိဳ''၀တၳဳကုိ မူလက ေရႊစြန္ညိဳ၊ သားေရႊစြန္ညိဳ-ဟုႏွစ္တဲြခဲြထုတ္ေ၀ခဲ႕ျပီး ေရႊစြန္ညိဳ ဇာတ္လမ္းကို(ရီးစားဓျမ)အမည္ျဖင္႕ ရုပ္ရွင္ရုိက္ခဲ႕။ (ပထမအၾကိမ္ရိုက္စဥ္က သီေပါပါေတာ္မူခန္းကို ျဗိတိသွ်အစိုးရက ခြင္႕မျပဳခဲ႕။ စစ္ျပီးေခတ္တြင္ ဒုတိယ အၾကိမ္ ရိုက္ကူးျပခဲ႕သည္။) ပါးလ္ဘတ္၏ TheGood Earth ၀တၳဳကို ''ေျမပေဒသာ'' အမည္ျဖင္႕ ျမန္မာျပန္ခဲ႕။ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိအျဖစ္''ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္''ကိုေရးခဲ႕။ ထို႕ျပင္ ၀တၳဳတိုညြန္႕ေပါင္းမ်ား၊ ကမၻာ လွည္႕ ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္ ''ကြၽန္းဦးတည္႕သံလ်က္ခံု'' ခရီးသြားေဆာင္းပါး စာအုပ္မ်ားေရးခဲ႕။ ''စာဆိုေတာ္'' ၀တၳဳမွာ မူလက ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္ ၀တၳဳတိုမ်ားသဖြယ္ေရးခဲ႕ျပီး ေနာက္ပိုင္းျဖည္႕စြက္ ကာ (၃)တဲြခဲြ၍ ထုတ္ေ၀ခဲ႕။
၁၉၈၁ - ဇြန္လ(၂၃)ရက္၊ အဂၤါေန႕တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ႕။
''ထင္ရွားေသာ စာအုပ္အခ်ိဳ႕''
၁။စာဆိုေတာ္ ၀တၳဳၾကီး(၃)တဲြ
၂။ေရႊစြန္ညိဳ
၃။သားေရႊစြန္ညိဳ
၄။ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္(ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိ)
၅။ ကမၻာလွည္႕ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္
၆။ကြၽန္းဦးတည္႕ သံလ်က္ခံု( ခရီးသြားေဆာင္းပါးမ်ား)
၇။ေျမပေဒသာ (ဘာသာျပန္)
၈။ျမိဳင္ယံဘြား
၉။ဂုဏ္ျမင္႕သူ
၁၀။ဂုဏ္နိမ္႕သူ
၁၁။ကြၽန္းညိဳညိဳ
၁၂။စစ္ေရာင္ျခည္
၁၃။ ကမၻာ႕ရန္သူ
၁၄။၀တၳဳတိုညြန္႕ေပါင္းမ်ား
၁၅။ေမွာ္ဆရာမွတ္တမ္းမ်ား( ကိုကိုေလး-အမည္ျဖင္႕)
က်ေနာ္ ရဲ႕ ဘေလာ႔ မွာ က်ေနာ္ ႀကိဳက္တဲ႔ စာအုပ္ ေတြကို ေဖာ္ျပေပးသြား ဘို႕ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္..၊ အခု ျမန္မာ ရာဇဝင္ ေတြထဲမွာ က်ေနာ္ အႀကိဳက္ဆံုး ျဖစ္တဲ႔ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ရဲ႕ စာဆုိေတာ္ ကို တတိယ ေျမာက္ အျဖစ္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
အလုပ္ မ်ားေနတဲ႔ က်ေနာ္႔ သမီး မ်ားကို ကိုယ္ခ်င္းမစာနာ ဘဲ တပူပူနဲ႔ က်ေနာ္ စာေတြကို ရုိက္ေပးဘို႕ နားပူေနရင္း customer တဘက္ က်ေနာ္ တဘက္ နဲ႔ ဗ်ာမ်ားေနၾကတဲ႔ သမီး မ်ားကို အရင္ဆံုး ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားရင္း စာခ်စ္သူမ်ား အတြက္ စာဆိုေတာ္ ဝတၳဳ ကို အခန္းဆက္ အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပေပး လိုက္ပါတယ္။
ရုိက္လို႕ အဆင္မေျပတဲ႔ အခ်ိန္ဆိုရင္ေတာ႔ pdf အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပေပးပါမယ္..။ ယခု စာဆိုေတာ္ စာအုပ္နဲ႔ တၿပိဳင္တည္း အေထာက္ေတာ္ လွေအာင္ ဘာသာျပန္တဲ႔ စူဇီၤေ၀ါင္း ဝတၳဳ ကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးပါမယ္.၊ စတုတၳ စာအုပ္ အျဖစ္ေပါ႔...။
ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ဘာသာျပန္တဲ႔ အေမရိကန္ စာေရးဆရာမ ပါးဘတ္(စ) ရဲ႕ ေျမပေဒသာ စာအုပ္ ကိုလည္း စာခ်စ္သူမ်ား ဖတ္ေစ ခ်င္ပါေသးတယ္..၊ စာအုပ္ ရွာမရေသးတဲ႔ အတြက္ ယခု စူဇီေဝါင္း ကို အရင္ တင္ေပး လိုက္ရပါတယ္..။ ဖတ္ၿပီးသား စာခ်စ္သူ မ်ားအတြက္ေတာ႔ sorry ပါဘဲေနာ္..။
က်ေနာ္ အခုလို ဘေလာ႔ မွာ တင္မထားရင္ လည္း က်ေနာ္႔ စာအုပ္ ေတြ စာေဖ်ာက္...အဲ ခ်စ္ သူ မ်ားဒဏ္ နဲ႔ စာအုပ္စင္ တက္တက္ေျပာင္သြားရင္ လို႕ စိတ္ကူးမိတဲ႔ အတြက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္..။ ကဲ စာအုပ္ငွားခ်င္သူ မ်ား ဘေလာ႔ ထဲ မွာ အပိုင္ငွားလို႕ ရပါတယ္..အားေပးၾကပါ..။
ဆရာမႀကီး ေဒၚဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွင္႔ ဆရာ အေထာက္ေတာ္ လွေအာင္ တို႕၏ စာေပ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေအာင္႔ ေမ႔ လွ်က္..။
ေရႊစင္ဦး
(Author Biography ကို ျမန္မာ book shop မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)
.
အခန္း(၁)
ေနာင္ဒိုင္းဟု ႏွစ္ခ်က္ဆင့္ႏွက္လိုက္ေသာ ပဟိုရ္ စည္ေတာ္သံႀကီးမွာ ရတနာပုံ ေနျပည္ေတာ္ႀကီး တစ္ခုလုံး တုန္ဟီးလ်က္ က်က္သေရမဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စုံေစရန္၊ အသံၾသဇာျဖင့္ ျဖန္႕ခ်ီ ေပးေ၀ဘိသကဲ့သို႕ ရွိေလ၏။
အခ်ိန္ကား လင္းအားႀကီးၿပီျဖစ္၍ ေနမင္း၏ ေရွ႕ေတာ္ေျပးျဖစ္ေသာ ေရာင္နီတန္း မွာ အေရွ႕ဘက္ ရွမ္းရိုးမေတာင္တန္းႀကီးေပၚမွ ေပၚလြင္ထင္ရွား၊ အလင္းအားကို ေဆာင္ေစေတာ့၏။
ရတနာပုံ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ ၾကည္လင္ ၿငိမ္သက္ၾကာမ်ိဳး ငါးပါးႏွင့္ ျပည့္ႏွက္သည့္ က်ဳံးေတာ္ႀကီး ေလးဘက္ အလယ္တြင္ ျမင့္မတ္ေသာ ၿမိဳ႕ရိုးႏွင့္ျပအိုး ပစၥင္တို႕ ဒုပိကာထိပ္ဖ်ားမွ တခၽြင္ခၽြင္ျပည္ေသာ ဆည္းလည္းသံ ကေလးမ်ားျဖင့္ သာယာၾကည္ႏူးဖြယ္ျဖစ္ေနစဥ္၊ မင္းတုန္းမင္းဘုရင္ မင္းတရားႀကီးဘုရား၏ အမိန္႕ေတာ္ ျမတ္အရ၊ ျပအုိးတစ္တစ္ခုလွ်င္ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္ ေၾကးစည္ငယ္ စိတ္ပုတီးတုိ႕ ျဖင့္ ပရိတ္ႀကီးကအစ ဓမၼစၾကာသုတ္၊ အနတၱလကၡဏာသုတ္ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မ်ားကို ဘုရားရွိခိုးအၿပီးက လင္းအားႀကီးအထိ ရြတ္ဆိုရေသာ ရိကၡာေတာ္စား လူသူေတာ္မ်ားမွာ ေနေရာင္ ေနေရာင္ျခည္ လာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း အသီးသီး ျပအိုးထိပ္တို႕မွ ေၾကးစည္သံအခ်က္ေပးကာ ဥပေဒတယံ အစခ်ီေသာ ေမာရသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ ႀကီးကို သံၿပိဳင္ညီညာ၊ ရြတ္ဆို ကာျဖင့္၊ အာရုဏ္တက္ အခ်ိန္၏ သာယာျခင္းကို ေဆာင္လ်က္ ရွိေလသည္။
မ်ားမၾကာမီ သူရိယာဖလ္ေန၀န္းသည္ အေရွ႕ဥဒည္းစြန္းမွ ေပၚထြန္းျပဴထြက္၍ ၾကက္ပ်ံ မက်စည္ကား လွေသာ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး တစ္ခုလုံးမွာလည္း၊ ဆူညံ လႈပ္ရွား လ်က္ အသက္၀င္၍ လာဘိသကဲ့သို႕ရွိကာ၊ ၿမိဳ႕တြင္း, ၿမိဳ႕ျပင္မ်ားတြင္ ၀ါ၀ါထိန္ထိန္၊ သာမက ရဟန္းတို႕၏ သကၤန္းေရာင္ရွိန္သည္၊ နိစၥဘတ္၊ ၀ိ႑ပါတ္ ဆြမ္းေလာင္း ေသာ အိမ္တိုင္းေစ့ ေရွ႕မ်က္ႏွာစာတြင္၊ ရႈပ္ရွက္ခတ္သြားလာ ကူးသန္းလ်က္ ရွိျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္၏ အေရာင္အ၀ါသည္ အေရွ႕ေလာကဓာတ္မွ တက္သစ္စ ေန၀န္းႏွင့္ အၿပဳိင္အဆိုင္၊ အႏိုင္လု လ်က္ရွိေၾကာင္း ထင္ရွားေလေတာ့သတည္း။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ေျခာက္စေထာင္၊ ေရႊပိန္းခ် စာဥေရာင္ ႏြားလား ဥႆဘတစ္စုံက ေသာ လွည္းယာဥ္ တစ္စီးမွာ၊ တံခါးနီ အျပင္လမ္းမွ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးကို ပမ္း၍၊ နန္းဦးမွန္စီ ေက်ာင္းေတာ္ရွိရာသို႕ ေရွ႕ရႈေမာင္းႏွင္ လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ၿပီး လွည္းေပၚတြင္ အသက္သုံးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္နီးပါး အသားျဖဴျဖဴ အထက္တန္းက်ေသာ နန္းေတာ္သူ တစ္ပါးသည္ ႏွစ္ပတ္ရစ္ထိပ္ဆံခ် ဆံထုံးႏွင့္ ပုလဲစစ္တစ္ကုံးကို ဆြဲကာ ပုသိန္ပါစမၸယ္ ႀကဲကို ေလာဘက္တင္ ေဒ၀ီၿခဳံၿခဳံ လ်က္ စစ္ကိုင္းခ်ိပ္ႀကိဳး ထဘီကို၀တ္ခါ၊ ၿငိမ္သက္တည္ၾကည္စြာ လိုက္ပါလာၿပီးလွ်င္ လွည့္းေရွ႕ပိုင္းတြင္ ဆြမ္းအုပ္တစ္ခုကို တင္လ်က္ လွည္းေနာက္ၿပီးတြင္ ေနာက္လိုက္ အပ်ိဳေတာ္ငယ္ႏွစ္ဦး ဒူးပုဆစ္တုပ္ ရိုေသစြာထိုင္လ်က္ပါရွိ၍ လွည္းေအာက္တြင္ ေျခက်င္ခရီးျဖင့္ ေရႊထီးတစ္လက္မိုး၍လည္း လူငယ္တစ္ေယာက္က လိုက္လာျခင္း အားျဖင့္လည္း၊ မင္းမိဖုရား တစ္ပါးျဖစ္သည္ကို သိသာႏိုင္ေလ၏။
ထို႕ေနာက္အဆိုပါ လွည္းယာဥ္သည္ နန္းဦးစံေက်ာင္းအနီးတြင္ ရပ္လ်က္ အပ်ိဳေတာ္ငယ္တို႕က ဆြမ္းအုပ္ကိုပိုက္ခါ သခင္မေနာက္ပါးမွ ေက်ာင္းေပၚ ေရာက္လိုက္ပါ သြားၾကလွ်င္ စံေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဘုရားကား နန္းေတာ္တြင္းသို႕ ႀကြသြားေတာ္မူခိုက္ ျဖစ္၍ ေက်ာင္းေပၚရွိ ကပၸိယႏွင့္ ေက်ာင္းသား တစ္စုတို႕လည္း "ေလာင္းရွည္ မိဖုရား ထြက္ေတာ္မူလာတယ္၊ ဆရာေတာ္ဘုရားလဲ မရွိဘူး"ဟု အခ်င္းခ်င္း တီးတိုးေျပာလ်က္ ဖ်ာသင္ျဖဴးတို႕ကို ထြက္၍ခင္းသူကခင္း၊ ေက်ာင္းတြင္း သို႕ ၀င္ၿပီး ရွင္သာမေဏ ျဖစ္ေသာ သားေတာ္သီေပါမင္းသားကို မယ္ေတာ္ ၾကြလာေၾကာင္း သံေတာ္ဦးတင္သူကတင္သျဖင့္ မိခင္ ေလာင္းရွည္ ၿမိဳ႕စား မိဖုရားႏွင့္ သားေတာ္ ရွင္သာမေဏ သီေပါမင္းသားတို႕ ေက်ာင္းေရွ႕ေဆာင္တြင္ ေတြ႕ဆုံ ေတာ္မူၾကေလ၏။
မယ္ေတာ္မွာ သားေတာ္အနည္းငယ္ ပိန္ခ်ဳံးေနသည္ကိုၾကည့္၍ မ်က္ႏွာေတာ္ပ်က္ လ်က္၊ သားေတာ္ ကလည္း အေၿခြအရံအနည္းငယ္ႏွင့္ ညိႈးညိႈးငယ္ငယ္ ထြက္ေတာ္မူလာေသာ မယ္ေတာ္ကိုၾကည့္ကာ၊ မ်က္ႏွာေတာ္ မသာမယာရွိေလ၏။ သား၊ မယ္ေတာ္ႏွစ္ပါး လုံးပင္ တစ္ဦး၏အတြင္းစိတ္ကို တစ္ဦးက အတတ္သိဘိ အလား၊ သက္ျပင္းမ်ား တစ္ခ်က္စီ ခ်လိုက္ကာ
"ေမာင္ရင္လည္း အင္မတန္ အေညာင္းမခံေတာ္မူနဲ႕ဣရိယာပုတ္ မမွ်ေတာ့လည္း ေ၀ဒနာရေတာ္မူဦးမယ္ အခုေတာင္ မ်က္ႏွာနည္းနည္းေခ်ာင္ေနၿပီ"
"သားေတာ္အတြက္ စိုးရိမ္ေတာ္မမူပါႏွင့္ မယ္မယ္ဖ်ား။ အေႁခြအရံအနည္းအပါးႏွင့္ ထြက္ေတာ္ မူလာတာ လည္း သားေတာ္ စိတ္မေကာင္းပါ၊ အစစအရာရာ သားေတာ္ေမာင္ အတြက္ စိတ္ခ်ေတာ္မူပါ၊ ဆရာေတာ္ ဘုရားကလည္း ေနာင္ေတာ္သာမေဏမ်ားႏွင့္အတူ မ်ားစြာ အေရးယူေတာ္မူပါတယ္"
"ေၾသာ္... မယ္မယ္ထြက္ေတာ္မူလာတာ၊ သိမ္သိမ္ငယ္ငယ္ရွိတယ္ထင္ေတာ္မူ လို႕လား၊ ေလာကဓံတရား အရွိသားပဲေမာင္ရင္။ ယေသာ၊ အယေသာတဲ့ အေႁခြအရံနည္း သည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ၊ မယ္မယ္ ဘုရားမွာ မိဖုရား၊ မိဖုရားပါပဲ၊ ေရႊနန္းရွင္ ဘုရားမွာလည္း ေျမွာက္စားရမယ့္ သူေတြကမ်ားေတာ့ ပညာရွိ သတိ ျဖစ္ခဲဆိုသလို ေမ့ေတာ္မူတဲ့ အလွည့္လဲ ရွိဦးမေပါ့၊ ဒါႏွင့္ခု မယ္မယ္မ်ား ထြက္ေတာ္မူ လာတဲ့ အေၾကာင္း ကေတာ့ ေမာင့္ရင့္ကို ေတြ႕ျမင္ခ်င္တာတစ္ေၾကာင္း၊ မယ္မယ္ကိုယ္တိုင္လုပ္တဲ့ ဓႏုထုပ္ ခႏုံပြင့္ႏွင့္ ၀က္သားၾကာလိပ္ေၾကာ္ကေလးကို ဆရာေတာ္ဘုရားလည္း ဘုန္းေပးဖို႕ ကပ္ခ်င္ ေမာင္ရင္ကိုလဲ ေကၽြးခ်င္တာတစ္ေၾကာင္း၊ တျခား သတင္းေကာင္းကေလးတစ္ခု ကို ေမာင္ရင္သိေအာင္ ေျပာခ်င္တာ လည္း တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ မယ္မယ္ကိုယ္တိုင္ ထြက္ေတာ္မူခဲ့တယ္။"
"ဘယ္လိုသတင္းေကာင္းမ်ား မိန္႕ေတာ္မူပါရန္ ပါပါသလဲ မယ္မယ္ဖ်ား"
"ေမာင္ရင္၊ ေရွ႕လာမဲ့ နယုန္လ စာျပန္ပြဲမွာ၊ ၀င္ႏႊဲေျဖဆိုေတာ္ မူမယ္ဆိုလို႕၊ ေမာင့္ခမည္းေတာ္ ဘုရားက အင္မတန္မွ အားရေတာ္မူေနတယ္။ ငါ့သားေတာ္ဟာ ဘုန္းကံပါရမီရင့္သန္တဲ့ သားေတာ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သာမေဏျပဳ၍ တစ္ႏွစ္မွ်အၾကာမွာ ယခုလိုပထမျပန္၀င္ႏႊဲႏိုင္ေပတယ္လို႕ ဘုန္းေတာ္ႀကီး လွေသာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ညီလာခံမွာ မိန္႕ေတာ္မူတဲ့အျပင္ ငါ၏သားေတာ္ကို ဘုန္းကံပါရမီႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ သားျမတ္ရတနာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေအာင္ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူတို႕ေရွ႕၊ သုဓမၼာဇရပ္ ေတာ္မွာ ပထမျပန္ဆိုေစရမယ္လို႕ အမိန္႕ေတာ္ရွိတယ္၊
အဲ...ဒီအခါမွာ ေမာင္ရင့္ကို ေခတၱ လူ၀တ္ လဲလွယ္ၿပီး အခမ္းအနား ႀကီးက်ယ္စြာ စီစဥ္ခင္းက်င္း ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူလိမ့္မယ္တဲ့၊ မယ္မယ္ျဖင့္ ေမာင္ရင့္ အတြက္ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ေတာ္မူမိတယ္၊ ေမာင့္ခမည္းေတာ္ဟာ သာသနာေတာ္ေရးႏွင့္ စပ္ဆုိင္ သမွ်မွာ မ်ားစြာလုိလားႏွစ္သက္ေတာ္မူတဲ့ စိ္တ္ေတာ္ရင္း ရွိေတာ္မူရာမွာ သားေတာ္တစ္ပါးက ထြန္းထြန္း ကားကား ယခုလုိပထမျပန္ဆုိေတာ္မူႏုိင္ တဲ့အတြက္ တစ္မ်ိဳးအားတက္ျပီး ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ေတာ္မူလုိ႕ မဆုံးႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေတာ္မူေနတယ္၊ သားေတာ္ၾကီးေတြ အသီးသီးခ်ီးျမွင့္ေျမာက္စားေတာ္မူထားတဲ့အနက္ က ျမင္ကြန္းစားတုိ႕ညီအစ္ကုိ ေဖာက္ျပန္ပစ္မွားသြားၾကတဲ့အတြက္ က်န္တဲ့သားေတာ္ၾကီး မ်ားကုိ စိတ္လက္ခ်ေတာ္မူ၊ မည္သူကုိမွ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ မေျမာက္စားဘဲေနခဲ့ေတာ့ ေမာင့္ရင္မွာလည္း သက္ေတာ္တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္မွ် ရွိေသးတဲ့အတြက္ အထက္ေနာင္ ေတာ္ၾကီးမ်ားလုိ ရုတ္တရက္ မေျမွာက္မစား 'ပုိေနျမဲ၊ က်ားေနျမဲ' ဆုိသလုိ အမွတ္မထင္ ထားေတာ္မူခဲ့ရာမွ ယခုေတာ့ေမာင္ရင့္ ဘုန္းပါရမီ က ႏုိးၾကားထၾကြ၊ ဘုရားေရႊစိတ္ေတာ္ အၾကိဳက္ႏွင့္အလုိက္သင့္ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ ေရွ႕အဖုိ႕ မယ္မယ့္ သားေတာ္မွာ မ်က္ႏွာေတာ္ ပြင့္လန္း၊ ဘုန္းပန္းညႊန္႕တလူလူႏွင့္ ခမည္းေတာ္ဘုရား၏ ၾကည္ျဖဴေျမွာက္စားျခင္းခံရခ်ိန္ ေရာက္လာျပီ၊ ၾကိဳးစားေတာ္မူရင္ မယ္မယ့္သား တစ္ေန႕မွာ မုခ် ထြန္းကား ရမယ္၊ ယခုလည္း ဘုန္းစြမ္းနဲ႕ လူစ၊ ျပဖုိ႕အခ်ိန္အခါ နီးလာျပီ ေမာင္ရင္၊ မယ္မယ္ဘုရား ဒီအေၾကာင္းေတြ မိန္႕ေတာ္မူခ်င္လြန္းလုိ႕၊ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ထြက္ေတာ္မူလာတာကလား"
"ခမည္းေတာ္ဘုရားက ေျမွာက္စားေတာ္မူမယ္ဆုိတဲ့သတင္းကုိ ၾကားရတဲ့အတြက္ ႏွစ္သက္ ၀မ္းေျမာက္ လွပါတယ္၊ သားေတာ္လည္းသာသနာ့ေဘာင္မွာ စိတ္ပါလက္ပါ ေပ်ာ္ေမြ႕စြာေနႏုိင္တဲ့အတြက္ ရုတ္တရက္ လူ၀တ္လဲရမွာကုိပင္ ခပ္ခက္ခက္ျဖစ္ေနပါတယ္ ခမည္းေတာ္ဘုရားမွာ သားေတာ္ၾကီး ေတြကလည္း အမ်ားအျပား၊ ျခားနားတဲ့ တူေတာ္မ်ား ကလဲ တစ္ဖုံမုိ႕၊ ေရႊဘုံေရႊနန္းေပၚ ေခၚယူေျမွာက္စား ေစဦး၊ တစ္သက္လုံးစိတ္ေအးရမယ္ လုိ႕မထင္ပါ၊ ယခုလုိေအးျမသာယာတဲ့ သာသနာေတာ္ အရိပ္ေအာက္ မွာဆုိေတာ့ အေႏွာင့္အယွက္မရွိလုိ႕ တစ္သက္နဲ႕တစ္ကုိယ္၊ ခုိ၀င္ေတာ့မယ္လုိ႕ပင္ ရည္ရြယ္မိပါေတာ့ တယ္"
"မင္းညီမင္းသားတန္မဲ့ မဟန္တဲ့အေတြးမ်ိဳးကုိ မေတြးပါေလနဲ႕ေမာင္ရင္၊ ေမာင္ေန ခ်င္ေပမဲ့ ခမည္းေတာ္ဘုရားကလည္း တစ္သက္လုံး ရဟန္းေဘာင္မွာ ထားခ်င္မွထား ေတာ္မူမွာပါ"
"သာသနာျပဳ မင္းတစ္ပါးပဲ မယ္မယ္၊ သီရိဓမၼေသာကမင္းၾကီးက သားေတာ္မဟိႏၵ ႏွင့္ သမီးေတာ္သကၤမိတၱာတုိ႕ေတာင္ ရဟန္းေဘာင္ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါေသးတယ္" သားေတာ္ ကေလွ်ာက္လွ်င္ မယ္ေတာ္ေလာင္းရွည္ဘုရားလည္း ငယ္စဥ္ကပင္ နားေအးေအးေနတတ္ ေသာ သားေတာ္ သီေပါမင္းအား အေၾကာင္းကုိ သိေတာ္မူသျဖင့္ ေနာက္ဆုံး၌ သားေတာ္ အလုိသုိ႕လုိက္ခါ-
"ကုိင္းေလ... ေမာင္ရင္စိတ္ခ်မ္းသာသလုိ ေနေပေတာ့၊ သုိ႕ေသာ္မယ္မယ္ တစ္ခု သတိေပးခ်င္တာက တကယ္လုိ႕ ေမာင္ရင့္ခမည္းေတာ္က ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူတဲ့ အရာမွန္လွ်င္ ဘာမွ မျငင္းဆန္ နဲ႕ေနာ္၊ မယ္မယ္က ေမာင္ရင္ေကာင္းစား ေစခ်င္လြန္းလုိ႕ မိန္႕ေတာ္မူတာ၊ မေတာ္တဆ အမိန္႕ေတာ္ကုိ ဖီဆန္လုိက္ရင္ သူလည္းအာဂသား ပါကလားလုိ႕ အထင္မွား ေတာ္မူသြားမယ္၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီး လွေသာ ဘုရားမွာသားေတာ္ၾကီးေတြ သားေတာ္ငယ္ ေတြအေျမာက္အျမားမုိ႕ ဘယ္သား မုိက္တယ္၊ ဘယ္သားလိမၼာတယ္ဆိုတာ ေရႊကဲ ေက်ာက္ကဲခတ္သလုိ အကဲခတ္ေနေတာ္မူတုန္း ရွိေသး တယ္"
မိန္႕ေတာ္မူေနစဥ္ ဆရာေတာ္ဘုရား ၾကြေတာ္မူလာသျဖင့္ ၀တ္ျပဳကန္ေတာ့ ေနေလသတည္း။
မနက္ျဖန္ အခန္း (၂)
.
3 comments:
wayyyyyyyyyyyyyyyy,,
ama....
thanks for sharing. I miss that book.
I love that one.
When I was 6th, student 11 yrs old. I start to read this book.
Thanks again and again.
Now I just read ur intro.
I will read after I go back home. really thanks, ama gyi.
most of books r already read. but like to read again and again.
Thanks again.
Ta kae kyay zuu tin tae.
momiji
အမ..ေက်းဇူး။
ေရႊစြန္ညိဳလည္း ၾကိဳက္တာပဲ။ စာအုပ္က ၀င္းဦးနဲ့ခင္သန္းႏုပံုေတာင္ ျမင္လာပီ။
အမစာေတြပီးသြားရင္ ပီဒီအက္ဖ္ နဲ့ သိမ္းမယ္။
အမ..စာဆိုေတာ္က အထူၾကီးရယ္..ေနာ္..။
အၾကာၾကီး ရိုက္ရမွာပဲ။
အဲ့စာအုပ္က ေႏြေက်ာင္းပိတ္တိုင္း ဖတ္ေနက် ၾကိဳက္လြန္းလို႔ .
၀တၱဳဖတ္ခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္ ပထမဆံုးဖတ္ခြင့္ရတဲ့ စာအုပ္ဗ်။
အရမ္းေပ်ာ္တာပဲ။ အမကို ေက်းဇူးအရမ္းကိုတင္တယ္ေနာ္။
မိုမိဂ်ိ
ညီမေရ
အမ က အေျခအေနေပးေနလို႔ တင္ေပးလိုက္တာပါ ကေလးေတြ မရုိက္ႏိုင္ေတာ႔ တဲ႔ အခ်ိန္ၾကရင္ pdf အေနနဲ႔ တင္ေပးမွာပါ..
စိတ္ခ်ေနာ္ ညီမေလး
အျမဲတန္း အမ အားတက္ ေနေအာင္ မန္႔ၿပီး အားေပးေနတဲ႔ အတြက္ တအားေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္
ေရႊစင္ဦး
Post a Comment