Tuesday, December 29, 2009

ပန္းသတင္း (ဒီဇင္ဘာ ၅)

ထန္းသမား ေထႀကီး 
ေသာ္တာေဆြ

ထန္းသမား ေထၾကီး၏ ပထမဦးဆံုး ထူးျခားခ်က္ႏွစ္ရပ္ကို ေဖာ္ျပပါမူ .........
(၁) ထန္းသမားေတာ္ၾကီးသည္ ထန္းတက္သမားျဖစ္လ်က္ ထန္းရည္၊ အရက္ မေသာက္ျခင္း။
(၂) ေရခ်ိဳးေလ့မရွိျခင္း။
''ငါ့ခ်ီး…ေရခ်ိဳးလုိ႕ ေသတဲ့ မသာရွိတယ္၊ ေရမခ်ိဳးလုိ႕ ေသတဲ့ မသာ မရွိဘူးကြ"
သူ႕အား ေရမခ်ိဳးရေကာင္းလားဟု ေျပာသူမ်ားအား ေခ်ပေသာ လက္သံုးစကားတည္း။

"ကိုေထၾကီး…ခင္ဗ်ားကိုယ္က ေခ်းေတြ၊ ေညႇာ္ေတြနဲ႕ စီးထန္းမေနဘူးလား၊ မအီမသာ ျဖစ္မေန ဘူးလား…"
"ဟင့္အင္း…မေနဘူးကြ၊ ငါ့ဟာငါ ေနထိုင္ေကာင္းေနတာပဲ"

ယင္းကား သူ႕အဖို႕ သိဒၶိျပီးစီးျခင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕မွာ ေရခ်ဳိးခ်င္၍၊ သုိ႕မဟုတ္ ေရခ်ိဳးခ်ိန္ တန္၍ မခ်ိဳးရပါက မည္မွ် ဒုကၡေရာက္ၾကပါသနည္း။ ေထၾကီးကား ဤဒုကၡမွ ရာသက္ပန္ ကင္းေဝးလ်က္ ရွိေလျပီ။

အမ်ား မ်က္ျမင္အားျဖင့္ ေထၾကီးကိုယ္တိုင္မွာ ေခ်းကြက္ေတြ အထပ္ထပ္ျပီး၍ ရြံဘြယ္လိလိ ရွိဘိသည္။ မည္သူသည္ သူႏွင့္ ကိုယ္ခ်င္းထိေတြ႕ခ်င္ပါအံ့နည္း။ သို႕ေသာ္ သူ႕မွာ အမ်ားနည္းတူ သားမယားႏွင့္ ျဖစ္၏။ သာမေဏနသာမေဏာ ေဂါေနနေဂါေနာ ဆိုဘိသုိ႕ သူ႕မယားလည္း သူ႕လိုဘဲ ညစ္ပတ္ပါ၏။ အဲ…ဖေအေရာ - မေအေရာ ညစ္ပတ္ျပီဆိုေတာ့ သားသမီးမ်ား အထူး ေျပာဘြယ္ မရွိေတာ့ျပီ။ 

တစ္ရြာလံုးမွာ အညစ္ပတ္ဆံုး အိမ္ေထာင္ကို ျပပါဆိုေတ့ာ "ဒီရြာတင္ မကပါဘူးဗ်၊ တျခား ဘယ္ရြာေတြနဲ႕ ယွဥ္ယွဥ္၊ ေထၾကီးတုိ႕အိမ္က ပထမတန္း ထိပ္တင္ပါဘဲ" ဟု ေျဖရမည္သာ။
သူတုိ႕အိမ္ညစ္ပတ္သည္မွာ လူေတြသာမက အိပ္ရာ၊ ျခင္ေထာင္၊ ေစာင္၊ ေခါင္းအံုး၊ အ၀တ္အစား အေန အထား၊ ေရကျပင္၊ မီးဖိုေခ်ာင္၊ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ က အစ ညစ္ပတ္ၾက၏။

    ေထၾကီးသားသမီးေတြဆိုလွ်င္ အစဥ္သျဖင့္ ေခ်းလက္ေလးသစ္ႏွင့္ အရွက္လံုရံု ၀တ္ဆင္ သည္မ်ားလည္း အလြန္ညစ္ပတ္၏။ ေထၾကီးမိန္းမဆိုလွ်င္ အကႋ်၀တ္သည္ကို အလြန္ျမင္ရခဲ၏။ အစဥ္သျဖင့္ ထမီရင္လ်ား ႏွင့္သာ ဒူးေပၚရင္ပတ္ ေပၚေနေလ့ရွိ၏။ သည္ေတာ့ မိန္းမတစ္ေယာက္၊ အသက္ ၃၀ မေက်ာ္ေသးေသာ မိန္းမ တစ္ေယာက္၊ သည္လုိ ေျခသလံုးေပၚက ပခံုးေပၚ မေနသင့္ပါ ဘူးဟု မထင္ၾကပါလင့္။ သူတစ္ကိုယ္ လံုးတြင္ ရွိေသာ ေခ်းေညႇာ္မ်ားက အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ ထားပါ၏။ သူ႕ကိုယ္သည္ သည္ထက္ ပို၍ ေပၚေစဦး ေတာ့ နဘယံ ျဖစ္ပါ၏။

ယင္း၌ သူတို႕အိမ္သားဆင္ရဲလို႕လားဟု ေမးဖြယ္ရွိ၏။ မူလက မ်ိဳးရိုးအားျဖင့္ မြဲေတလွသည္ မွန္ေသာ္လည္း ေထၾကီး ဤရြာေရာက္၍ ထန္းတက္ရ ကတည္းက တစ္စတစ္စႏွင့္ တစ္ေန႕တျခား ေငြေၾကးမ်ား စုေဆာင္း မိ၍ ေနပါျပီ။

ေထၾကီး ပထမဦဆံုးႏွစ္ ထန္းစတက္စဥ္က ျခံရိုးလယ္စပ္တစ္ခုမွာ ထန္းရြက္တဲထိုး၍ ထန္းရည္ တဲႏွင့္ ေနခဲ့သည္။ မိုးဦးက်ေသာ္ ထိုထန္းရည္ရွည္တဲ ဖ်က္ပစ္၍ မူလအိမ္မွာ သူရင္းငွား၀င္လုပ္ လိုက္သည္။ လယ္ျပီး မိုးေႏွာင္း ေရာက္ေသာအခါ၌ က်ီ၀င္ဆက္မလုပ္ေတာ့ဘဲ ထန္းရည္တဲ ျပန္ေဆာက္ျပီး ထန္းရည္ အလုပ္သာ  တိုးခ်ဲ႕လုပ္ေတာ့သည္။ ထိုႏွစ္မွာ သူသည္ တစ္မိုးတြင္းလံုး ထန္းရည္ရသည့္ 'သီးရင့္'ပင္ေတြ မ်ားမ်ားကိုင္၍ မိုးဦးက်ေသာ္လည္း သူရင္းငွားျပန္မလုပ္ေတာ့ဘဲ ႏွစ္လံုးေပါက္ ထန္းတက္ေသာ အလုပ္ ကိုသာ လုပ္ေတာ့သည္။

သုိ႕ျဖင့္ တတိယေျမာက္ႏွစ္မွာ ရြာထဲတစ္ေနရာတြင္ ၅၀၀က်ပ္ ေပးရေသာ ျခံႏွင့္အိမ္ေလးတစ္လံုးကို ၀ယ္လိုက္ႏိုင္ေလသည္။

ဤသုိ႕ အိမ္ႏွင့္ျခံႏွင့္ ျဖစ္သြားေသာအခါ ေထၾကီးသည္ လူဇာတိရြာမွ သားမယားကို ျပန္ေခၚ ေလ၏။ ေရမခ်ိဳး ေသာ ေထၾကီးမယား ေရာက္လာျပီ ၾကားရေသာအခါ ဒီလိုညစ္ပတ္တဲ့ေကာင္ၾကီး မ်ား ဘယ္လို မိန္းမက ယူပါလိမ္…ဟု သြားေရာက္ၾကည့္ၾကသည့္၌ ရြာသူ, ရြာသားမ်ားသည္ သူတုိ႕ လင္မယား အား "ေအာင္မယ္ေလး…ေနနဲ႕လ…ေရႊနဲ႕ျမပါပဲ…"ဟု ျပံဳးကာမဲ့ကာ ခ်ီးမြမ္းၾသဘာ ျပဳၾကကုန္ေလ၏။ အေၾကာင္းမွာ ညစ္ပတ္ပံုခ်င္း တူညီလွေခ်စြတကား…..။

သုိ႕တေစ ညစ္ပတ္ေသာ ေထၾကီးတို႕အိမ္မွာ လူစည္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ထန္းရည္ေရာင္းျခင္း ေၾကာင့္ အေသာက္သမားမ်ား ေယာက္ယတ္ခတ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ အေၾကြးေသာက္သူမ်ားသည္ ေထၾကီးမိန္းမ ခိုင္းေစသည္မ်ားကို လုပ္ေပးၾကသည္။ ညစ္ပတ္ ေပေရေနေသာ ေထၾကီး၏ ကေလး မ်ားကို ခ်ီပိုးျခင္း၊ ေခ်ာ့ျမဴျခင္္း၊ ႏွပ္သုတ္ေပးျခင္းမ်ားကို ျပဳၾကသည္။ ေထၾကီးမိန္းမ အုန္းဆင့္အဖို႕ ဒီရြာေရာက္မွ ရတနာပံု ဆိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ေငြေၾကးမျပတ္ ကိုင္ေနရသည္။ ထန္းရည္ တစ္ပုလင္း တစ္မတ္ ေရာင္းရသည္။ အေၾကြး ေသာက္သူမ်ားအား စာရင္းမွတ္ရသည္။

မူလသူတုိ႕ဇာတိရြာတုန္းကမူ အဘယ္မွာလွ်င္ ဤသုိ႕ လူေမြးလူေတာင္ ေျပာင္လိမ့္အံ့နည္း။ ဆင္းရဲေသာ မိသားစု ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ အစာဆင္္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲျဖင့္ ယခုလုိ ကိုယ္ကေၾကြးမွတ္ဖို႕ မဆိုထားဘိ၊ ေၾကြးရွင္တုိ႕ မ်က္ေမွာက္မွာ မ်က္ႏွာငယ္ႏွင့္ ေနခဲ့ရေပသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
သူတုိ႕ မူလဇာတိရြာသည္ ျမိဳ႕မွ ရ-မိုင္ကြာေ၀း၏။ 'လသာကြင္းရြာ'ဟု ေခၚသည္။ ယခု သူတုိ႕ ပ၀တၱိရြာမွ ျမိဳ႕မွ 3-မိုင္ခန္႕ကြာ၍ ေပတစ္ရာလမ္းႏွင့္ ကပ္ေနသျဖင့္ 'တာကပ္ၾကီးရြာ'ဟုေခၚ၏။
တာကယ္ၾကီးရြာသည္ ၾကီး၏။ လယ္ပိုင္,ေျမပိုင္ႏွင့္ လူခ်မ္းသာမ်ားေပါ၏။ ဆန္စပါးအျပင္ အျခား သီးႏွံ စိုက္ပ်ိဳးျခင္း၊ ရက္ကန္းရက္ျခင္းတုိ႕ျဖင့္ ရြာသူ,ရြာသားမ်ား ေခ်ာင္လည္ၾကသည္။

လသာကြင္းရြာကား နာမည္လွေသာ္လည္း ျမိဳ႕ႏွင့္ေ၀း၍ လူဆိုး,သူခိုးမ်ားႏွင့္ အေတာ္ဗရုတ္က်၏။ ခ်မ္းသာ ေခ်ာင္လည္သူ နည္းပါး၍ ဆင္းရဲသားမ်ား၏။ ထန္းရည္အရက္ကား ေပါ၏။ ထန္းရည္ တက္ျခင္းအတတ္ကို ႏြားေက်ာင္းသားအရြယ္ကစ၍ တတ္ၾကကုန္၏။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ တက္ေသာက္ တတ္ၾက၏။ ေသာက္၍ ပိုသည္ကို ဆီဖိုး, ဆန္ဖိုးရေအာင္ ေရာင္းၾက၏။

သူတုိ႕ရြာသည္ ျမိဳ႕မွလာေသာ လမ္းဆံုးရာ တာဂြလမ္းဆံုႏွင့္နီး၍ အျခားေ၀းလံေသာရြာမ်ားမွ ျမိဳ႕ကို လာၾကကုန္ေသာ ခရီးသည္တုိ႕၏ လွည္းလမ္းဆံုရြာလည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထန္းရည္ေရာင္း ေကာင္းၾက၏။ ျမိဳ႕ႏွင့္ေ၀းကြာသျဖင့္ - လိုင္စင္စီႏွင့္ ဘံုဆိုင္မရွိသျဖင့္ မည္သူမဆို ထန္းပင္ရွိ ထန္းတက္ႏိုင္ ၾက၍ ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕မွာကိုယ္ ထန္းရြက္တဲကေလးထိုးကာ အျမဳပ္ကေလးတစ္စီစီႏွင့္ ထန္းရည္ပုလင္းေတြ ေထာင္ကာ ေရာင္းၾကသည္။ အျမည္းငါးေၾကာ္-အမဲေၾကာ္ႏွင့္ ေဆးလိပ္မ်ား လည္း ရွိသည္။ ထိုေနရာသည္ လမ္းဆံု,လူစံုျဖစ္၍ ေဆးေျခာက္၊ ကြမ္းပံု(ဘိန္း)မ်ားလည္း ရႏိုင္သည္။

ဤေဒသ၌ကား ေထႀကီးကို သတၱ၀ါသည္ ပြဲမတိုးႏိုင္ခဲ့ေပ။ ကိုယ္ပိုင္ထန္းပင္,ပင္ မတက္ႏိုင္ခဲ့။ အျခားသူ၏ ထန္းပင္ သူရင္းငွား တက္ခဲ့ရသည္။

ယင္းသို႕ ေထႀကီးသည္ လသာကြင္းရြာ၌ ဆင္းရဲမြဲေတေနစဥ္ ကံေကာင္း ေထာက္မခ်င္ေတာ့ အ ေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ တာကပ္ႀကီးရြာက သူႀကီးႏွင့္ဆက္မိ၍ သူႀကီးအိမ္ကို သူရင္းငွားအျဖစ္ႏွင့္ ေရာက္လာ ခဲ့ေလေတာ့သည္။

စေရာက္ေသာႏွစ္မွာပင္ သူႀကီးက ေထႀကီးအား "မင္း…ထန္းတက္ တတ္လား…"ဟု ေမး၏။ " လသာကြင္း သား ထန္းတက္တတ္လား" ေမးျခင္းသည္ "ငါးေရကူးတတ္လား…" ေမးျခင္းႏွင့္တူ၍ သူ ႀကီးက သူေသာက္ရန္ ထန္းတစ္ပင္ကို တက္ေစသည္။

တာကပ္ႀကီးရြာ၌ ျခံေတြမွာေရာ၊ လယ္ကြင္းေတြထဲမွာေရာ ထန္းပင္ေတြ အလြန္ေပါ၏။ သို႕ေသာ္ ထန္းတက္တတ္သူ အလြန္နည္း၍ တက္တတ္သူ ႏွစ္ဦးသံုးဦးမွာလည္း မိမိတို႕ေသာက္ဖို႕သာသာ လိုင္စင္စီရရံုေလာက္ တက္ၾကသည္။ တာကပ္ႀကီးရြာသည္ ျမိဳ႕ႏွင့္နီး၍ ထန္းရည္လိုင္စင္ ဧရိယာ အတြင္း က်ေရာက္သျဖင့္ ထန္းရည္တက္လိုလွ်င္ လိုင္စင္စီကို အခြန္အခ ေပးရသည္။ ေထႀကီးတက္ေသာ အပင္ကား တစ္ပင္တည္း၊ သူႀကီးဂုဏ္ရွိန္ႏွင့္မို႕ မေပးရေပ။

ယင္းသို႕လွ်င္ ေထႀကီးသည္ သူႀကီးအိမ္မွာ သူငွားရင္းလုပ္ရင္း ထန္းတစ္ပင္တက္ျခင္းျဖင့္ အမႈေတာ္ ထမ္းေနစဥ္ ေန႕စဥ္သူတက္ေသာ ထန္းပင္ေပၚမွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္၍ အနီးပတ္၀န္းက်င္ရွိ ထန္းပင္မ်ားကို ျမင္ရသည္၌ "သည္ထန္းပင္ေတြမ်ား ငါအားလံုးတက္လိုက္ရ၊ ဘယ္ေလာက္စီးပြား ျဖစ္လိမ့္မလဲ…"ဟု တြက္ဆမိ၏။

ရြာထဲ၌ ထန္းတက္သူ ေတာင္ပိုင္းတစ္ေယာက္၊ ေျမာက္ပိုင္းတစ္ေယာက္ရွိရာ သူတို႕သည္ တစ္ဦး လွ်င္ ႏွစ္ပင္ သံုးပင္မွ် အေပ်ာ္တက္ေလာက္ျဖစ္၍ ေရာင္းမေလာက္ေပ။ ေသာက္ခ်င္လ်က္နဲ႕ မေသာက္ရသူေတြ အနတကၠမ။ ေထႀကီးသည္ ယခုသူတစ္ပင္တည္းတက္၍ သူႀကီးေသာက္၍ ပို သမွ် ေရာင္းရသည္ႏွင့္ပင္ သူခပ္ျမက္ျမက္ ေတြ႕ေနေပၿပီ။ လသာကြင္းတုန္းက အိတ္ထဲပိုက္ဆံ မကပ္ခဲ့ရ။ ယခု ေန႕စဥ္၀င္ေငြ ရေနသည္… ဟီ…ဟီ…။

သို႕ျဖင့္ တစ္ေန႕သ၌ သူသည္သူႀကီးအား ထန္းပင္မ်ားမ်ား တက္လိုေၾကာင္း၊ သည္ရြာမွာ ထန္း တက္၍ စီးပြားျဖစ္ႏုိင္လိမ့္မည္ထင္ေၾကာင္း ေျပာျပရာ သူႀကီးသည္ သူ႕အား ခုိင္း၍ေစ၍ေကာင္း သျဖင့္ ခ်စ္ခင္ ရင္းစြဲရွိသည္ႏွင့္ "ေအး…မင္းအက်ိဳးရွိမယ္ထင္ရင္ လုပ္လကြာ၊ ငါတို႕ဆီမွာ သူရင္း ငွားေတာ့ မရွားပါဘူးဟု အခြင့္ေပးသည္ႏွင့္ အစ၌ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ေထႀကီးသည္ ပထမတစ္ ႏွစ္၊ တစ္ေဆာင္းႏွင့္တစ္ေႏြ စမ္းလိုက္သည္။ ဟန္သျဖင့္ ဒုတိယႏွစ္ကုန္ၿပီး တတိယႏွစ္ ေရာက္သည္၌ သူရင္းငွားအလုပ္ကို လံုး၀ စြန္႕ပစ္လိုက္ကာ ထန္းတက္ေသာ အလုပ္ တစ္ခုတည္းသာ ဖိလုပ္ေလေတာ့သည္။

ထန္းရည္နင္း
ေပါက္ကင္းတဲ့ လဲငံု။
ဇရက္ကယ္ သရကာနဲ႕
ေရာ္ရြက္၀ါတမာႏု
လြမ္းသူ႕ပူပံု။
စရိုက္ကယ္လႈံ
ပင္ျမံဳျမင့္ သိုက္နန္း။
ထြက္စီးငယ္ဝွန္
ေက်ာက္စက္ ေရတံခြန္နဲ႕
ေဟမဝန္ သာယာႏုပါဘိ
ယြန္းလုေႏြဆန္း။   ။

'ထန္းရည္ႏွင္း' ဆိုသည္၌ ဘယ့္ႏွယ္ ထန္းရည္ေတြတက္နင္းလို႕ ေျခေထာက္စိုကုန္မွာေပါ့ဟု ေျပာ စရာရွိ၏။ စင္စစ္ထန္းရည္ေတြကို တက္နင္းျခင္းမဆိုလိုေပ။ ထန္းရည္ ထြက္ေအာင္ ထန္းတက္ရာ ၌ ထန္းစအရင္းထိ ေပၚလာရန္ ထန္းလက္, ထန္းခြာေတြကို ေျခေထာက္ႏွင့္ နင္းခ်ရျခင္းကို ဆိုလို ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ဦးၾကင္ဥသည္ ဤေလးဆစ္ကို တပို႕တြဲလဘြဲ႕ဖြဲ႕သည္။ မွန္ပါ၏။ တပို႕တြဲလသည္ ထန္းလႈိင္လႈိင္ တက္ရေသာ လ ျဖစ္ပါ၏။ သို႕ေသာ္ ထန္းသမားမ်ားအဖုိ႕ ထန္းဦးမွာ နတ္ေတာ္လေလာက္က စ တက္ရ သည္။

ထန္းရည္သည္ သံုးမ်ိဳးမွ ရႏိုင္သည္။ ထန္းဖို၊ သီးႏု၊ သီးရင့္။
ပထမဦးဆံုး ကိုင္ရသည္မွာ ထန္းတစ္ပင္မွသီးေသာ သီးႏု၊ အသီးကေလးေတြျပဴစ၊ အခိုင္က်မွ ကိုင္ရသည္။ နတ္ေတာ္လ ထန္းဦးျဖစ္သည္။ ဒုတိယ ထန္းဖို ျပာသို၊ တပို႕တြဲလေလာက္မွာ ကိုင္ရသည္။ တတိယ ေနာက္ဆံုးမွာ သီးရင့္ျဖစ္သည္။ အသီးမ်ား လည္ရစ္၀င္၍ စားမျဖစ္ေအာင္ ရင့္ေသာကာလ၊ မုိးဦး က်ေလာက္ မွ စ ကိုင္ရသည္။

ထန္းရည္ထြက္ေအာင္လုပ္ရာ၌ ထန္းသမားအဖို႕ သီးရင့္သည္ အပင္ပန္းဆံုးျဖစ္၏။ အသီးရင့္ႀကီး ေတြနာၿပီး သူ႕အဆီအႏွစ္ေတြ အရိုးထဲ ျပန္၀င္သြားေအာင္ သီးလံုးေစ့ခ်က္ ညီညီ ထုရသည္။ ထန္းသမား မ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ကႀကီး-ခေကြးဆို၍ ထုၾကသည္။ ဥပမာ…အသီးတစ္လံုးကို တင္း ပုတ္ျဖင့္ (င)အထိ ၅-ခ်က္ထုလွ်င္ အလံုးတိုင္းသည္လိုဘဲ ခိုင္လံုးေစ့ထုရ၏။ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာထု၊ ေန႕တိုင္းထုရ၏။ သီးရင့္ သည္ လုပ္ရတာ ခက္ခဲ ၾကံ႕ၾကာသေလာက္ ထန္းရည္ ထြက္သက္ရွည္၏။ ထန္းဖို႕ ထန္းမတို႕သည္ (အရိုးစြဲေသာ တစ္ပင္တစ္စ ႏွစ္စေလာက္မွလြဲ၍) မိုးသံေလသံၾကားလွ်င္ ေျပးကုန္တတ္ၾကသည္။ သီးရင့္ ကား မိုးဦးက်ကဆုန္၊ နယုန္မွ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္မုန္း၊ နတ္ ေတာ္အထိ ထန္းကိုင္ ေကာင္းလ်င္ ေကာင္း သေလာက္ ေရရွည္ ထြက္ေလသည္။
ေထႀကီးသည္ သူတို႕ရြာမွ ထန္းတက္ပညာကို အကုန္တတ္ခဲ့သျဖင့္ ထန္းသံုးမ်ိဳးကို ႏွစ္လံုးေပါက္ ထန္းရည္ရေအာင္ တက္ႏိုင္ေလသည္။

တာကပ္ႀကီးရြာတြင္ ထန္းပင္ေပါရကား ေထႀကီးသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ထန္းပင္ ၅၀ တက္ႏိုင္သည္ဟု မဆိုပါ။ ထန္းဖို, ထန္းမ၊ သီးႏု သီးရင့္လိုက္၍ အခ်ိန္ရာသီျခားရပါသည္။ သို႕ေသာ္ သူသည္ တစ္ ေန႕ထဲကို အပင္ အစိတ္ သံုးဆယ္ေလာက္ေတာ့ တက္ရပါ၏။ ဤသည္ပင္ တာကပ္ႀကီးရြာက ရြာခံ ထန္းသမားမ်ား အံ့ၾသၾကရ၏။ တစ္ေန႕ထဲ ထန္းပင္အစိတ္တက္ျခင္းသည္ နည္းနည္းေႏွာေႏွာ တာ၀န္ႀကီးမဟုတ္ပါ။ ထန္းတစ္ပင္ ကို မနက္တစ္ခါ၊ ညေနတစ္ခါ၊ တက္ရ, လွီးရသည္။ သည္ေတာ့ ထန္းပင္အစိတ္သံုးဆယ္သည္ တစ္ေန႕ထဲကို အပင္ငါးဆယ္, ေျခာက္ဆယ္ရျခင္း ျဖစ္ေပေတာ့ သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ေထႀကီးသည္ နံနက္ေ၀လီေ၀လင္းမွသည္ ဆြမ္းခံျပန္ေလာက္အထိ တစ္ပင္ၿပီးတစ္ပင္ မနာတမ္းသြားရ၊ တက္ရ၊ ဆင္းရ၏။ တစ္ဖန္ ေန႕ခင္း ၂-နာရီေလာက္မွ မိုးခ်ဳပ္အထိ သူ႕မယားက ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ သားေလးက ေသာ္လည္းေကာင္း ေနာက္မွ ထန္းရည္ေကာက္လိုက္ရ၏။

ပုဂံရာဇ၀င္တြင္ ငေထြရူးသည္ ထန္းပင္ ၁၀၀-တက္သည္ဆို၏။ သူတို႕အညာမွာ ထန္းပင္ေတြက အစုလုိက္၊ အအုပ္လိုက္ေန၍ မဆင္းမတက္ဘဲ တစ္ပင္ႏွင့္တစ္ပင္ ထန္းလက္ခ်င္းယွက္၍ ကူးႏိုင္ သန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဟုတ္တန္ရာ၏ဟု ဆိုႏုိင္ေသာ္လည္း ယခုေထႀကီးတက္ရေသာ အရပ္ေဒသမွာ ျခံထဲ၊ လယ္ထဲေနရာအသီးသီး၌ အပင္ခ်င္းမနီးကပ္ပဲ တစ္ပင္ၿပီးတစ္ပင္ ကူးရ၊ သန္းရ၊ တက္ရ၊ ဆင္းရသျဖင့္ လူစြမ္းေကာင္း ငေထြရူးပင္ျဖစ္ေစကာမူ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် အပင္ ၁၀၀ေတာ့ တက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ေထႀကီး တစ္ေန႕လွ်င္ အပင္အစိတ္, သုံးဆယ္တက္ျခင္းပင္ အစြမ္ကုန္ပဲဟု ထန္းသမားမ်ားက ေျပာၾက၏ ။ ေထၾကီးအား'ႏွယ္ႏွယ္ရရ ေကာင္မဟုတ္ဘူး' ဟုလည္း ခ်ီးမြမ္းၾက၏ ။

မွန္ေပသည္။ ေထၾကီးသည္ ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္ေပ။ တစ္ခါက ထန္းပင္ေပၚကက်ဖူး၏ ။ ထန္းပင္ေပၚကက်၍ ဘာမွမျဖစ္သူတည္း။
"ငါကထန္းခြာေပၚက ေျခဖ၀ါးေခ်ာကနဲျဖစ္ျပီး ထန္းပင္ေပၚက က်ျပီဆုိတာသိလုိက္သကြ။ ဒီေတာ့ ေယာက်္ား ဘသား ဘုရား, တရားဆုိျပီး အံၾကိတ္ထားလုိက္တယ္။ ဟာ-ေျမျပင္ၾကီး ကငါ့ဆီေျပးလာျပီး ဒိတ္ကနဲ ေဆာင့္ေတာ့တာပဲေဟ့။ ငါဒူးေထာက္ရက္သားေလးဖက္ ေထာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ရုတ္တရက္ျဖစ္ အေၾကာ အျခင္ ေတြ ျပတ္သြားသလုိပဲေဟ့၊ ငါဘာမွမလုပ္ႏုိ္င္ဘူး၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာမွ ထလုိ႕ရသကြ..."

တစ္ေယာက္ေသာ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕လူက ေျပာျပသည္မွာ...
"ငါကသူ႕ထန္းပင္နဲ႕ ခပ္လွမ္းလွမ္းကလကြာ။ ပဲသီးဆြတ္ေနရင္း ေလမတိုက္ပဲနဲ႕ ထန္းရြက္ ျဖဳန္းကနဲ လႈပ္သံၾကားလုိ႕ လွမ္းၾကည္႕လုိက္တယ္။ လားလားေကာင္ၾကီး ထန္းလွီးဓားၾကီး ကုိင္လ်က္ တန္းလန္း မတ္တတ္ၾကီး က်လာလုိက္တာ ေအာက္ေရာက္ေတာ့ ဒုတ္ကနဲ အသံၾကားလုိက္တယ္။ ပြဲခ်င္းျပီး မေသေတာင္ က်ဳိးေရာ၊ ပဲ့ေရာေအာက္ေမ့တာ။ ငါ ကပ်ာကယာေျပးသြားေတာ့ ငတိၾကီးျပဳံးျပဳံးၾကီးနဲ႕ ျပန္ထျပီး ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးကြ။ အ့ံေရာေဟ့၊ သူအဲဒီထန္းပင္ေပၚမွာ ထန္းရည္ခ်မျပီးေသးေတာ့ ျပန္တက္သြား သကြ။ ငါ့စိတ္ထဲ ရုတ္တရက္ျဖင့္ ေသျပီးသရဲမ်ား ၀င္ပူးသြားသလားေတာင္ ေအာက္ေမ့မိတယ္။"

စင္စစ္ေထၾကီးသည္ သတိလည္းေကာင္း၏ ။ အက်လည္းေကာင္း၏ ။ သူ႕ကုိယ္လုံးကုိယ္ ထည္ကလည္း အလြန္ေတာင္းတင္းခုိင္မာ၏ ။ သူ႕အရပ္သည္ ၅-ေပေလာက္သာရွိ၍ ဂင္တုိလူပုျဖစ္၏ ။ သူ႕ကုိယ္ထည္မွာ သစ္တုံးကုိ ေထာင္ထားသည္ႏွင့္တူ၏ ။

အခ်ိဳ႕ေနာက္ေျပာင္တတ္သူမ်ားက ေျပာၾကသည္မွာ-
"ေထၾကီး ထန္းပင္ေပၚကက်လုိ႕ ဘာမွမျဖစ္တာဟာ သူေရမခ်ိဳးလုိ႕ကြ၊ သူ႕ကုိယ္ကေခ်း ေတြက သရုိး ကုိင္ထား သလုိမာေနတာ၊ အခုဓားေတာင္ပီးေနပလား မသိဘူး။ မွန္း... ေထၾကီး၊ ေက်ာကုန္း စမ္းခုတ္ ၾကည္႕ရေအာင္..."
"ေအာင္မေလး....မလုပ္ပါနဲ႕ အစ္ကုိရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ေသတာက အေရးမၾကီးဘူး။ အစ္ကုိ ေထာင္က် ေနပါဦးမယ္"
ေထၾကီးသည္ သေဘာသကာယလည္း ေကာင္းသူျဖစ္၏ ။ သူ႕လုိထန္းတက္အသက္ ေမြးသူသည္ သေဘာ မေကာင္းလုိ႕လည္း မျဖစ္ေပ။

"ငါ့ခ်ီး... ကိုယ္ကဘာမဆို ေအာက္က်ခံမွျဖစ္တာ၊ ကိုယ့္အလုပ္က လုမုန္းခံလို႕မျဖစ္ဘူး။ ည ထန္းပင္တက္၊ ထန္းစေတြ တက္ခုတ္ပစ္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ထန္းရည္က်ည္ေတာက္ ထဲမဟုတ္တာေတြ ထည့္သြားရင္ ငါလူသတ္မႈျဖစ္ႏိုင္တယ္ကြ"

    ေထႀကီးေျပာေ့လ့ရွိေသာ စကားျဖစ္၏။ မွန္၏။ မသိေအာင္ ထန္းပင္ေပၚတက္ၿပီး ရင္ဆြဲကို တဲတဲလုပ္ထားပါက ထန္းပင္လည္ဆစ္မွ ျပဳတ္က်ၿပီး ခါးက်ိဳးႏိုင္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ေထႀကီးသည္ ပိုက္ဆံမပါလို႕ မေရာင္းႏိုင္ဘူး။ အရင္အေႂကြးေတြ ဆပ္ပါ စသျဖင့္ မည္သည့္ အေသာက္သမားကိုမွ် တင္းတင္း မာမာ မေျပာ၀ံ့ေခ်။ တစ္ရြာသားလည္းျဖစ္ရကား အစစအရာရာ ေအာက္က်ေနာက္က် ခံရ၏။ ေသာက္ခ်င္ သမွ်ေရာင္း၍ ေပးသမွ် ပိုက္ဆံသာရရွာ၏။ ဓေထႀကီး ထန္းရည္ထြက္သမွ်သာ ပိုက္ဆံရ မည္ဆိုလွ်င္ ဘယ္မွာ ထားစရာရွိေတာ့မလဲဓဟု ေျပာၾက၏။

    ေက်းေတာရြာအေနျဖင့္ မွန္ေပသည္။ ေထႀကီးသည္ တစ္ႏွစ္လုံး ထန္းပင္အစိတ္သုံးဆယ္ ေက်ာ္တက္ ေလရာ ထန္းရည္သည္ ေန႕စဥ္ ပုလင္းရာခ်ီ၍ ရေလသည္။ ဤလိုထန္းပင္မ်ားမ်ား တက္သူအား ဘုံဆိုင္ လိုင္စင္စီသည္ ထန္းပင္ခႏွင့္ မခ်ေတာ့ေခ်။ ထြက္သမွ် ထန္းရည္မွန္းၿပီး တစ္ေန႕လွ်င္ သူ႕ဘုံဆိုင္ သို႕ မည္မွ် သြင္းရမည္ဟု စည္းကမ္း ခ်မွတ္၏ ထိုမွ ပိုသမွ် ေရာင္းစားခြင့္ ျပဳ၏။

    သို႕ျဖင့္ ဘုံဆိုင္ကလာယူ၍ ပိုေသာထန္းရည္မွာ ေထႀကီးအိမ္တြင္ အေသာက္သမားလာသမွ် မရဟူ၍ မရွိရ။ ထို႕ျပင္ ေထႀကီး ဘုံဆိုင္သြင္းရသည္မွာလည္း အလကားမဟုတ္ေခ်။ ပုလင္းတစ္ရာ ကို တစ္ဆယ္ ေစ်း ရေသး၏။

    သို႕ျဖင့္ေထႀကီးသည္ ဤရြာႀကီးမွာ တျဖည္းျဖည္း စီးပြားျဖစ္ထြန္းလာခဲ့သည္။ ေထႀကီး သည္ စုမိေသာ ေငြကို အလကားမထား၊ ၀က္လည္းေမြး၏ ႏြားလည္းေမြး၏။ ေထႀကီးတို႕လင္မယား သည္ အသုံးအစား လည္း အလြန္ဆင္ျခင္၏။ ဆင္ျခင္သည္ထက္ မစားတတ္၊ မ၀တ္တတ္ဆို သည္က ပို၍ မွန္ေပမည္။

    ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ေထႀကီးမိန္းမသည္ အက်ႌ၀တ္ခဲ၍ ထမီရင္လ်ားႏွင့္သာ ေနေလ့ရွိသည္။ ဤေနရာ၌ ေထႀကီး၏ ေန႕စဥ္ယူနီေဖာင္းကို ေဖာ္ျပရဦးမည္။ မည္သည့္ႏွစ္၊ မည္သည့္ေခတ္က မည္သို႕ ရထားသည္မသိ ကာကီေရာင္စစ္သား ၀တ္ေဘာင္းဘီတို ဇင္ဖ်င္ထူထူထစ္သည္၊ သူ႕ ဒူးေအာက္ ေရာက္ ေအာင္ရွည္သည္။ မူလအေရာင္ပ်က္၍ မြဲေအာက္ေအာက္ အဖာဗရပ်စ္ႏွင့္။ အက်ႌ မွာသာ၍ အံၾသဖြယ္ ေကာင္းသည္။ ဘာဘူကုလားေတြ ရွပ္အက်ႌ အေပၚမွ၀တ္ေသာ လက္ျပတ္ခါးျပတ္ မဲနက္ေသာ အက်ႌတို၊ သူ၏ႀကီးမားေသာ ကိုယ္လု့းကို မပတ္မိ၍ ၾကယ္သီးမတပ္ႏိုင္၊ ရင္ပတ္ ေဟာင္း ေလာင္း ႏွင့္ပဲ အၿမဲေန၏။

ဤကားေရလည္းမခ်ိဳး၊ ေန႕မခြၽတ္၊ ညမခြၽတ္၊ သူ႕ကိုယ္မွာ ထာ၀စဥ္ေနေသာ အ၀တ္အထည္ပါတည္း။ ဤယူနီေဖာင္းႏွင့္ အရပ္၅-ေပေလာက္ လူပုပု ဂင္တိုတို၊ ေခ်လက္ေလးသစ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာျပားျပား ႏွာေခါင္း ပိပိ၊ ႏႈတ္ခမ္းထူထူ၊ ပါးစပ္ၿပဲၿပဲ သြားက်ဲက်ဲႏွင့္ ေထႀကီး၏ပုံစံပုသ႑ာန္ကို မွန္းဆ၍ ၾကည့္ၾကပါကုန္။ သူ႕ဆံပင္ကား အရွည္လား၊ အတိုလား ေျပာရန္ခက္ပါသည္။ သူသည္ တစ္ႏွစ္မွ တစ္ခါ ပူအိုက္ေသာ ေႏြရာသီ တြင္ ေခါင္းရိတ္ပါသည္။ သူ႕ေခါင္းမွာေတာ့ ပုဆိုးစုတ္တစ္ထည္ အၿမဲပတ္ထားတတ္ပါသည္။ ဤပုဆိုးစုတ္ လည္း မေလွ်ာ္တမ္းယ မဖြပ္တမ္း ထန္းတက္ရင္း ေခြၽးသုတ္သည္။ ထမင္းစားၿပီး လက္သုတ္ သည္။ ေထႀကီး၌ အေပ်ာ္အပါးအေလာင္းအစားမရွိ ထန္းရည္အရက္မေသာက္၊ ေဆးလိပ ္မေသာက္၊ ကြမ္းလည္း မစား၊ အဲ-ေဆးရြက္ႀကီးေတာ့ ကိုက္ ကိုက္ၿပီး အားရပါးရငုံသဗ်။ သံဘူးႏွင့္ထည့္၍ သူ႕ေဘာင္းဘီ ခါးၾကားမွာ အၿမဲမျပတ္လိပ္ထား၏။

    သို႕ျဖင့္ ေထႀကီးသည္ေငြအရသာရွိၿပီး ကုန္က်စရိတ္ အလြန္နည္းေသာေၾကာင့္ သူ႕မွာ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ စီးပြားတက္ခဲ့သည္။ ထန္းတက္၍ ၅-ႏွစ္၊ ၆-ႏွစ္ေျမာက္၌ သူ႕မွာ ေငြေထာင္ခ်ီ၍ စုမိေလၿပီ။ ထိုေငြအျပင္ သူ႕အိမ္မွာ ႏြားမç မိသားစုႏွင့္ ခိုင္းႏြားတစ္ရွဥ္း၊ လွည္းတစ္စီးလည္း ရွိလာ၏။ ခိုင္းႏြားမ်ားကို လယ္ထြန္ခ်ိန္၊ ေကာက္လိႈင္းတိုက္ခ်ိန္တို႕၌ ငွား၍ ငွားခစပါးရေသး၏။ ႏြားမမိသားစုကိုကား တလင္းနယ္ ငွားျခင္းျဖင့္ သူတို႕မိုးတြင္းစားဖို႕ ေကာက္ရိုးရ၏။

    ေထႀကီးသည္ သူစုမိေသာ ေငြသားမ်ားကို သူ႕ေမြးစားဖခင္လိုျဖစ္ေနေသာ သူႀကီးထံအပ္ႏွံ ၍ထား၏ သူႀကီးကလည္း အစစအရာရာ ခိုင္းေစလို႕ေကာင္းေသာ ေထႀကီးအား ခ်စ္ခင္၍ ေထႀကီးေနာင္ေရးအတြက္ စဥ္းစား ေပး၏။

   ေထႀကီး၊ မင္း အခုအသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ
    ေထႀကီးသည္ သူ႕ေမြးေသာ သကၠရာဇ္ကို မသိေခ်။
    "ကြၽန္ေတာ့အသက္ ၄၀-ေလာက္ေတာ့ရွိမလား မသိဘူး"
"ေအး... မျပည့္ေတာင္ ၄၀-ေတာ့ နီးေရာ့မယ္၊ ဒီေတာ့မင္းႀကီးလာတဲ့အပိုင္းမွာ ဒီလိုထန္းပင္ေတြ မ်ားမ်ား တက္ႏိုင္ ေတာ့မယ္ မဟုတ္ဘူး"
  "ဟုတ္တယ္ အဘရဲ႕၊ အခုေတာင္ ကြၽန္ေတာ္ကလို မေပါ့ပါးခ်င္ေတာ့ဘူး.."
    "အဲဒီေတာ့ မင္းေနာင္ေရးအတြက္ စုမိတဲ့ေငြနဲ႕ ရသမွ်လယ္၀ယ္ထားေလကြာ..."
    "ဟုတ္ကဲ့... အဘပဲ ၾကည့္ၿပီးစီမံေပးပါေတာ့.."
    သို႕ေသာ္ သူႀကီးဦးေရႊသီးသည္ ေထႀကီးအတြက္ လယ္မ၀ယ္ေပးရမီ ၉၆-ပါးေသာေရာက္ ျဖင့္ အနိစၥသေဘာ ကိစၥေခ်ာသြားေလသတည္း။
    ယင္းသည္ပင္ ေထႀကီး၏ဘ၀လမ္းေျပာင္းဖို႕ဖန္ေလသည္။ အေၾကာင္းမွာ ထိုေခတ္သည္ "ဆိုက္ကား သမားပင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ႏိုင္မည္" ဆိုေသာ ကာလျဖစ္၍ ေနာက္သူႀကီး တစ္ေယာက္ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ရမည္ဆိုေသာအခါ၌ ေထႀကီး၏ေဖာက္သည္ အေသာက္သမားတို႕သည္ ေထႀကီးအား ေမြးစားဖခင္ ဦးေရႊသီး ၏ေနရာကို ဆက္ခံရန္ ပင့္ထိုးပင့္ေကာ္ လုပ္ၾကေလသတည္း။
  "ဒို႕ေထႀကီးက ဘာမျဖစ္ႏိုင္စရာရွိေလကြ... ဒီမိုကေရစီေခတ္ပဲ မဲရႏိုင္တာဘဲ..."
    "ဟုတ္တယ္... ဒို႕အပိုင္းအတြက္ေတာ့ ဒို႕တာ၀န္ထားလိုက္..."
    "ႏို႕ၿပီး သူႀကီးအလုပ္ဆို ဒီရြာမွာ ေထႀကီးေလာက္နားလည္တာ ဘယ္သူရွိအုံးမလဲ.. သူႀကီးရဲ႕ ေမြးစားသားကြာ.... သူႀကီးအိမ္မွာ သုံးႏွစ္သုံးမိုး ေနလာခဲ့တာကြ၊ ေနာက္လဲ သူႀကီးက သူ႕ကိစၥေတြ ေထႀကီး ကိုပဲ ေခၚေခၚခိုင္းေနတာ တစ္ရြာလုံးကအသိ..."
    "ေအး... ဟုတ္တယ္-မွန္တယ္၊ ကိုေထႀကီးကလည္း သူႀကီးအလုပ္တာ၀န္ဆို အကုန္နားလည္ၿပီးသား မဟုတ္လား"
    ေထႀကီးလည္း ၀ိုင္းအတြန္းေကာင္းသျဖင့္ စိတ္ပါေနၿပီျဖစ္၍ ၿပဳံးက်ဲက်ဲႀကီးျဖင့္...
    " ႏို႕... အဘကိစၥေတြဆို က်ဳပ္ပဲအစစအရာရာ ေဆာင္ရြက္ေနတာပဲ..." မွန္၏။ ထိုေခတ္က ေက်းရြာ သမ၀ါယမ အသင္းေငြကို သူႀကီးကကိုင္၍ ရြာအတြက္ ခြဲတန္းက်ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ၿမိဳ႕းသြားၿပီး ၿမိဳ႕ထဲမွာပဲ ေဖာက္သည္ ေတြဆီေရာင္းခ်ရာ၌ ေထႀကီးပင္ သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ခဲ့ရ၏။ ဒီသူႀကီးပိုင္နက္က ဒီေန႕စပါး တင္းေရ မည္မွ်ေရာင္းႏိုင္သည္ဟု အထက္ကအမိန္႕လာသည္၌ ခပ္လွမ္းလွမ္းကရြာေတြ အခ်ိန္မီ ေရာက္ မလာႏိုင္ေအာင္ ပညာသားပါပါသြား၍ ေဆာ္ၾသၾကသူမွာ ေထႀကီးဘဲျဖစ္ပါ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ေထႀကီးက သူႀကီး အလုပ္ အားလုံး နားလည္ေနသည္ဟုဆို၏။
    ထိုေခတ္က ေက်းရြာသားေတြ စပါးေရာင္းခြင့္ရဖို႕ကို သူႀကီးေထာက္ခံစာပါမွ ျဖစ္ေသာ ဗ-တ-လ-စ ေခတ္ျဖစ္၍ ေက်းရြာကသူႀကီးေတြ အလြန္စားသာၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေထႀကီးလည္း သူႀကီးအလုပ္ကို မက္ေမာျခင္းျဖစ္၏။
    ယင္းသို႕ထန္းေတာေပ်ာ္ အေသာက္သမားတို႕ ၀ိုင္း၀န္းတိုက္တြန္းၾကျခင္းျဖင့္ ေထႀကီးသည္ သူႀကီး အေရြးခံေတာ့မည္ဟု စိတ္ပိုင္းျဖတ္လိုက္ေသာ အခါ၌...
   "ကဲ... ေထႀကီး၊ မင္းဒီလိုဆိုရင္ သူႀကီးေလာင္းအေနနဲ႕ တစ္ေန႕လုံး ထန္းတက္ေနလို႕လည္း မျဖစ္ဘူး၊ ေရမခ်ိဳးဘဲေနလို႕လည္းမျဖစ္ဘူး။ ဒီေဘာင္းဘီစုတ္နဲ႕ ဘာဘူခါးျပတ္ အက်ႌ၀တ္ေနလို႕လည္း မျဖစ္ဘူး၊ ကိုယ့္ပိုက္ဆံရွိေနတာပဲ... ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ç သစ္သစ္လြင္လြင္ ၀တ္ရလိမ့္မယ္..."
    ထို႕ေၾကာင့္ ေထႀကီးသည္ သူ႕ကိုယ္စား ထန္းတက္ရန္ သူ႕ဇာတိရြာမွ လူႏွစ္ေယာက္ကို လူလႊတ္ေခၚ လိုက္ေလသည္။
  "ငါသူႀကီးျဖစ္ရင္ ဒီထန္းတက္တဲ့အလုပ္ကို မင္းတို႕ပဲ လုပ္စားၾကေပေတာ့..."

    ေထႀကီး ထန္းတက္ျခင္းအလုပ္ကို ရပ္စဲၿပီး ေစ်းမွ လုံးခ်ည္သစ္၊ အက်ႌသစ္မ်ား၀ယ္ယူလာ ကာ ေရခ်ိဳးၿပီး အ၀တ္လဲေတာ့မည္ဆိုေသာေန႕၌ သူ႕အိမ္မွာ လူအလြန္စည္ေလသည္။ ေျမႇာက္ေပးၾကေသာ အေသာက္ သမား ေတြႏွင့္ အတြင္းက်ိတ္ရယ္ရင္း ေထႀကီးအား လာၾကည့္ၾကသူေတြႏွင့္ ပြဲကေလး တစ္ခုပါေပ။

    ေထႀကီးသည္ ေရခ်ိဳးေတာ့မည္ဟု ေခါင္းေပါင္းပုဆိုးစုတ္ကို ေျဖလိုက္ေသာအခါ၌ အလာ့လား ... သူ႕ေခါင္းမွာ ဗိုလ္ေက အသစ္က်ပ္ခြၽတ္ႏွင့္ပါတကား။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ပရိတ္သတ္ပြဲက်ေလရာ ေထႀကီး ေရခ်ိဳးၿပီး ဘန္ေကာက္လုံခ်ည္ႏွင့္ ရွပ္အက်ႌခ်ဳပ္ရိုးသစ္ကို ၀တ္ၿပီးသည္အထိ ေထႀကီးမွာ အႀကံေပးç အခါေပး ဆရာလည္းရွိေလရာ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ႏွစ္ပတ္မွ် လိုေတာ့သျဖင့္ ထိုေန႕မွစ၍ ထန္းရည္ကို အလကား ေသာက္ၾကရမည္။ ယခင္ကထန္းရည္ ေၾကြးေဟာင္းမ်ားကို ေလ်ာ္ပစ္သည္ဟု ေၾကညာ လိုက္ေလ၏။

    ေထႀကီးသည္ ဤရက္အတြင္းမွာ အိမ္က ဝက္ႏွစ္ေကာင္ကိုသတ္၍ ဘုန္းႀကီးဆြမ္းေကြၽးျခင္း၊ တစ္ရြာလုံးကို ထမင္းစားဖိတ္ျခင္းမ်ား ျပဳေသး၏ အိမ္ေရွ႕မ႑ပ္ကႏၷားဖ်င္းထိုးလ်က္ စားရ ၊ ေသာက္ရ ေအာင္ လာလိုက္ၾကတဲ့လူေတြ ေသာက္ေသာက္လဲ။ ေထႀကီး၏အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ လက္ရင္းလူေတြကား ေန႕စဥ္မျပတ္ ၾကက္၊ ၀က္၊ ဘဲ၊ အမဲ ဟင္းလ်ာေတြႏွင့္ေပါ့...။ ေထႀကီးတစ္သက္လုံး ၿခိဳးၿခံခဲ့သမွ် ပစ္ခတ္သုံး လိုက္ျခင္းပင္။

ျပိဳင္၍ေရြးရမည္မွာ အျခားႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ သူႀကီးေလာင္းသုံးဦး။ ထိုေခတ္ အေလ်ာက္ မဲပြဲစား၊ မဲဆြယ္၊ မဲ၀ယ္ေတြႏွင့္ေပါ့။ ေထႀကီးသည္ ရိွသမွ်ေငြကို ပစ္ခတ္သုံးလိုက္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ေန႕မွာ သူ႕အိမ္တြင္ စတုဒိသာ ေကၽြးရန္ ၀က္တစ္ေကာင္ႏွင့္ ႏြားမတန္းတစ္ေကာင္ ေပၚေလ သည္။

ဤသူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲမွာ တာကပ္ရြာႀကီးသာမက အနီးပတ္၀န္းက်င္က ရြာငယ္ေလးငါးရြာ လည္း ပါသျဖင့္ သူ႕ဘက္, ငါ့ဘက္က မဲေခၚတဲ့လွည္းေတြ ဖုံးတစ္ေထာင္းေထာင္းႏွင့္၊ အေသာက္သမား အမူးသမား ေတြတညံညံျဖင့္.....။

ထိုေရြးေကာက္ပဲြျပီးသည္၌ ေထႀကီးသည္ ဤရြာတြင္ တစ္လတာမွ် ႀကာေအာင္မေနေတာ့ဘဲ တစ္ရြာလုံးကို ဆဲေရးျပီး သားမယားကိုေခၚကာ အျပီးအပိုင္ ထြက္ခြာသြားေလေတာ့၏ ။

ႀကည့္စမ္း........အားလုံး မဲသုံးေထာင္ေက်ာ္ရိွသည့္ အနက္ သူမဲသုံးဆယ္မွ် ျပည့္ေအာင္ မရေခ်တကား.....။


ၿပီးပါၿပီ

ေန႔စဥ္ ဖတ္တဲ႔ ထဲက မေတြ႕လို႕ (က်ေနာ္ ႀကိဳက္တဲ႔ မဂၢဇင္း၊ စာအုပ္ ေတြကလည္း သိပ္မထြက္ေသးဘူး) စိန္စိန္ တင္မယ္လုပ္ေတာ႔ လည္း စာအုပ္က ရွာမေတြ႔ေတာ႔ဘူး......

အခု ေသာ္တာေဆြ တပုဒ္ တင္ေပးလိုက္တယ္..ႀကိဳက္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္.....
.

No comments: