Wednesday, December 2, 2009

အေဖ လား၊ တေစၦ လား အခန္း (၁)

ဘာေျပာတယ္..ဘာေျပာလိုက္တယ္.. ငါ႔ အေဖက တေစၦ ..ဘာ...သရဲ..၊ မဟုတ္ဘူး..ငါ႔ အေဖ က သရဲ လည္း မဟုတ္ဘူး..တေစၦ လည္း မဟုတ္ဘူး။ ငါ႔ အေဖက ငါ႔ အေဖ ဘဲ..၊ ငါ ေသခ်ာမွတ္မိတယ္၊ ငါကို သိပ္ခ်စ္တယ္၊ ငါ ေတြ႕ဘူးတဲ႔ ငါ ႔႔ သူငယ္ခ်င္း အေဖ ေတြနဲ႕ နဲနဲ ေလးမွ မတူတဲ႔ အေဖ၊ အေဖ ကရုပ္လည္း ေခ်ာတယ္၊ ပညာလည္း တတ္တယ္၊ အဖြား ေျပာတာကေတာ႔ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးတဲ႔။

အဖြား ေျပာစမ္းပါ၊ အေဖ က ဘာျဖစ္တာလည္း၊ သား တို႔ ကိုမခ်စ္လို႕ အေဖ ေသသြားတာလား၊ အဖြားဘဲ ေျပာတယ္ မဟုတ္လား၊ သားတို႕ညီအကိုက အေဖ နဲ႔ သိပ္တူၿပီး သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္ဆို။ သား တုိ႕ညီအကို ကခ်စ္စရာ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ အေဖ ကဘာလုိ႔ ထားသြားတာလည္း။

အဖြားကို သူအၿမဲတန္း ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းေတြ။ အဖြား ျပန္ေျပာတာက သား ႀကီးလာေတာ႔ သိမွာပါတဲ႔။ က်ေနာ္ ႀကီးလာပါၿပီ အဖြား ရဲ႕၊ သိလည္းသိပါၿပီ၊ ဒါေပမဲ႔ သိလည္းမသိဘူး အဖြားရယ္။ ေျပာၾကစမ္းပါ၊ အေဖ ကဘာျဖစ္ သြားတာလည္း။

သူ တေယာက္ထဲ အိပ္ယာ ထဲမွာ မ်က္လံုးစံုမွိတ္ၿပီး သူတိုးတိုးေလး ေျပာေနၾက၊  မ်က္ေရ လား က်တာေပါ႔....အေဖ..အေဖ ျပန္လာပါ အေဖ ရယ္၊ အေဖ ဘာျဖစ္လို႕ သားတို႕ကို ထားသြားရတာလည္း၊ အခုလို ဘာလို႕ျဖစ္ေနတာလည္း။ အကို ကလည္း ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုျဖစ္တာလည္း၊ သူ ဥာဏ္မမွီေတာ႔ဘူး၊ သူ သိတာက အေဖ ျပန္မလာႏိုင္ေတာ႔ ဘူးဆိုရင္လည္း ေနပါေစေတာ႔၊ အကို ဒီလို ျဖစ္ေနတာေတာ႔ သူမႀကိဳက္ဘူး၊ အကို ကလည္းဘာျဖစ္ေနတာလည္း.....ဘာလို႕ အေဖအေၾကာင္းေတြ ေလွ်ာက္ေျပာ ေနတာလည္း။

သူ ငယ္ငယ္ က အဖြားတို႕နဲ႕ အတူေနတာဘဲ။ အကို ေရာ အေဖ ေရာေပါ႔၊ အင္း အေမ လည္းပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ မနက္ က်ေနာ္ အိပ္ယာထ တဲ႔ အခ်ိန္ဆိုရင္ အေမ မရွိေတာ႔ဘူး၊ ေစ်း ေရာင္းသြားၿပီ၊ က်ေနာ္ တို႔ ညီအကို နဲ႕ အေဖ နဲ႔ အဖြားဘဲက်န္တယ္၊ အကို ကို လည္း ခဏေန အေဖ က ေက်ာင္းလိုက္ပို႔တယ္။ က်ေနာ္ လား က်ေနာ္ က ေက်ာင္းမေနရေသးဘူးေလ၊ အဲဒီတုန္းက ငယ္ေသးတယ္။ က်ေနာ္ ေက်ာင္းေနေတာ႔ က်ေနာ္ တို႕ညီအကို ၂ေယာက္စလံုးကို အေဖ က ေက်ာင္းလိုက္ပို႔တယ္။

က်ေနာ္ က မူႀကိဳ ေက်ာင္းလည္း မေနဘူးဘူး၊ အေမ ေျပာသံေတာ႔ ၾကားဘူးတယ္၊ နင္ က ဘယ္မူႀကိဳ ေက်ာင္းမွ တက္မေနနဲ႔၊ နင္႔ အေဖ ပညာတတ္ႀကီးက သင္ေပးလိမ္႔မယ္၊ ကႀကီးခေကြးတဲ႔..ဟင္း..ဟင္း တဲ႔။ အေမ ရီသံကလည္း တမ်ဳိး၊ အေဖ ကို မေက်နပ္တဲ႔ ပံု၊ ဘာဘဲေျပာေျပာ အေဖ သင္ေပးလို႕ က်ေနာ္ က ေက်ာင္း တက္ေတာ႔ အတန္းထဲမွာ လက္ေရးလည္း အလွဆံုး၊ စာလည္း အေတာ္ဆံုး၊ အေဖ ကစာသင္တာ ေတာ္တယ္ ထင္တယ္။

က်ေနာ္႔ တို႕ အတန္းထဲက ဆရာမေတာင္ အေဖ ေလာက္ မသင္တတ္ဘူး ထင္တာဘဲ။ အတန္းထဲ က ေကာင္ေတြ ေရးတဲ႔ ၀လံုးက က်ေနာ္ ေလာက္မ၀ိုင္းဘူး၊ ကႀကီးခေကြးလည္း က်ေနာ္ ေရးသလို မဟုတ္ဘူး။ အေဖ သင္တာ ေတာ္လို႕ က်ေနာ္ ေတာ္တာေပါ႔။ အဲဒီလို ဘဲ အတန္းတိုင္းမွာ က်ေနာ္ ေတာ္ေနတာ အိမ္မွာ အေဖ ကစာသင္ေပးလို႔ေပါ႔။

က်ေနာ္ ေက်ာင္းတက္မိတာ မွားပါတယ္။ က်ေနာ္ ေက်ာင္းမတက္ရင္ အေဖ နဲ႔ အေမ ရန္ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာ၊  အခုေတာ႔ က်ေနာ္႔ အသက္က ေက်ာင္းတက္လို႔ ရၿပီဆိုၿပီး အေမ ကအတင္း ေက်ာင္းႀကီးမွာ လိုက္အပ္တယ္။ အေဖ ကိုလည္း ကေလး ဘမ္းျပၿပီး အိမ္မွာေနၿပီး အပ်င္းထူဘုိ႕ စဥ္းစားမေနနဲ႔ အလုပ္ေလး ဘာေလး ထြက္လုပ္အုန္းတဲ႔။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ ေက်ာင္းစတက္တဲ႔ အခ်ိန္ ကစၿပီးေတာ႔ အေဖ နဲ႔ အေမ ရဲ႕ ရန္ျဖစ္သံေတြက ညတိုင္းပါဘဲ။

အေမ ေစ်းကျပန္လာၿပီး၊ ေရမိုးခ်ဳိး အေဖ နဲ႕ အဖြား ခ်က္ျပဳတ္ထားတာေတြ စားၿပီးရင္ အေမ႔ ရဲ႕ က်ေနာ္တို႔ ညီအကို ဒါမွမဟုတ္ အေဖ တေယာက္ေယာက္ ကိုေတာ႔ အေမ က လွည္႔ၿပိး ရန္ရွာေနတာပါဘဲ၊..၊ ဘယ္သူ နဲ႔ ဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ အေဖ နဲ႔ အဆံုးသတ္ ေတာ႔တာဘဲ။ အေဖ ကို အတင္း အလုပ္ လုပ္ခိုင္းတယ္၊ သူတေယာက္ ထဲ မရွာႏိုင္ဘူးတဲ႔၊ အလုပ္ မလုပ္ရင္ ရွင္႔မိဘ အိမ္ျပန္ေနတဲ႔။ ရွင္ သြားရင္ ရွင္႔ နဲ႔ ေမြးထားတဲ႔ ၂ေယာက္စလံုးကိုပါေခၚသြားတဲ႔။

အေဖ ကလည္း ငါသြားမွာပါ။ မပူပါနဲ႔ တဲ႔၊ ငါ႔ သားေလး ေတြနဲ႔ ဝေအာင္ေန ေနတာ မင္းကို သိပ္ခ်စ္ ေနတယ္လို႔ မထင္နဲ႔ တဲ႔..၊ အေမ က ဝေအာင္ေနခ်င္ မေနနဲ႔ တခါထဲသာ ေခၚသြားတဲ႔။ အေဖ  က ရန္ျဖစ္တိုင္း အေမ ကို ဒီလိုသာ ျပန္ေျပာတာ၊ အေဖ တအား စိတ္ညစ္ေနတာ သားသိပါတယ္။ သား တို႔ ကို ေက်ာင္းလိုက္ပို႔ရင္ အခါတိုင္းဆို အေဖ ကစကားေတြ တအားေျပာတာ၊ အဲဒီ လို ရန္ျဖစ္တဲ႔ေန႔ ဆိုရင္ အေဖ ဘာစကားမွ ေတာင္ မေျပာႏိုင္ဘူး၊ အဲဒီလိုပါဘဲ အေမ ေစ်းသြားေနာက္ၾကရင္ အေဖ ကို ရန္လုပ္ လုပ္ၿပီးမွ သြားတာ၊ အေမ ေျပာသြားတိုင္းလည္း အေဖ ကအဲဒီလို တခြန္းႏွစ္ခြန္း ျပန္ေျပာၿပီး ငူငူႀကီး ျဖစ္ျဖစ္သြားတာ တေန႕ကုန္ ဘဲ။

အဖြားေျပာတာေတာ႔ မင္းအေဖ က မင္းအေမ ကိုသိပ္ခ်စ္တာတဲ႔၊ ဒါေၾကာင္႔ သူ႕မိဘေတြနဲ႔ အေမြျပတ္ခံၿပီး၊ မင္းအေမ ေနာက္လိုက္ေနတာ တဲ႔၊ အဲဒါဆို အေဖက ဘာလို႕ အလုပ္ မလုပ္ဘဲ အိမ္မွာ ေနတာလည္း လို႔ က်ေနာ္က ေမးေတာ႔... အဖြားက ဒါကေတာ႔ သူ႕ အေၾကာင္းနဲ႕သူ ေပါ႕ကြယ္ ငါ႔ေျမး တုိ႕ကို ခ်စ္တာလည္း ပါပါတယ္။ အရင္ တုန္းကေတာ႔ လုပ္ပါေသးတယ္ တဲ႔။ ငါ႔ ေျမးႀကီးလာေတာ႔ အားလံုး သိမွာပါတဲ႔။

က်ေနာ္ အဲဒီေန႔ ကိုေတာ႔ သိပါတယ္၊ က်ေနာ္ တို႕ ညီအကို အတြက္ ကမၻာပ်က္တဲ႔ ေန႔..၊ က်ေနာ္ မေမ႔ႏိုင္တဲ႔ ေန႔တေန႔ ေပါ႔..၊ အဲဒီေန႔ မနက္ဘက္ အေဖ က က်ေနာ္တို႕ ညီအကို ၂ေယာက္ကို ေက်ာင္းလိုက္ပုိ႕ တဲ႔ အခါ စကားတခြန္းမွ မေျပာဘူး..၊ အရင္ကဆိုရင္ ေက်ာင္းပို႕ရင္း နဲ႔ အေဖက စကားေတြ အမ်ားႀကီးေျပာတာ၊  အဲဒီေန႔ ကေတာ႔ ေက်ာင္းေပါက္ဝ နားေရာက္ေတာ႔ မွ စက္ဘီး ေပၚက ခ်ေပးရင္း ငါ့သား ၂ေယာက္ လိမ္လိမ္မာမာ ေနၾကတဲ႕..၊ အေဖ ငါ႔သားေတြကို သိပ္ခ်စ္တယ္လို႔ ေျပာၿပီး စက္ဘီးလွည္႕စီး ၿပီးျပန္ထြက္သြားတာ.၊ အခါတိုင္းဆိုရင္ က်ေနာ္ တို႕ ေက်ာင္းထဲေရာက္မွ အေဖ ျပန္တာ၊ အခုေတာ႔  ေျပာင္းျပန္..၊ က်ေနာ္ တို႕ ညီအကို က အေဖ ကိုေငးၾကည္႕ ရင္းနဲ႕ အေဖ႔ ကိုမျမင္ရေတာ႔ မွ ေက်ာင္းထဲ ဝင္ၾကတာ..။

အကို လည္းတမ်ဳိးခံစားရတယ္ထင္တယ္၊ အခါတိုင္းလို႕ ေက်ာင္းထဲေတာင္ ေျပးဝင္မသြားဘဲ နဲ႕  က်ေနာ္႔ကို လွည္႕ၾကည္႔၊ လွည္႕ၾကည္႕ နဲ႕ အတန္းထဲဝင္သြားတယ္။ က်ေနာ္ ေျပာဖို႕ ေမ႔သြားတယ္၊ အဲဒီ အခ်ိန္က က်ေနာ္က ၃တန္း ေရာက္ၿပီ၊ အကို က ၅တန္းတက္ေနတာ။ က်ေနာ္ တို႕ အခန္းနဲ႕ အကို႔ အခန္းက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္..။

က်ေနာ္ လည္း အတန္းထဲေရာက္ေတာ႔ စာေတြသင္ရင္း သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စကားေျပာရင္း ..ဆရာမ က်ေနာ္႔ နံမည္ ေခၚလိုက္မွ ေရာင္ေရာင္ကန္းကန္း နဲ႔ ဆရာမကို ၾကည္႔မိတယ္..။ ဆရာမ ေဘးနားမွာ မ်က္ႏွာ ငယ္ေလးနဲ႕ ရပ္ေနတဲ႔ အကို ကိုလည္းေတြ႕လိုက္ေတာ႔ က်ေနာ္ ဘာျဖစ္မွန္း မသိဘဲနဲကို မ်က္ေရေတြက်လာတယ္။

ဆရာမ ရဲ႕ သားပစၥည္းေတြ သိမ္းၿပီးေတာ႔ လြယ္အိပ္ ယူခဲ႔ ...အိမ္ျပန္ရမယ္ ဆိုတဲ႔ စကားကို က်ေနာ္ ဆံုးေအာင္ေတာင္ နားမေထာင္မိဘူး ထင္တယ္..၊ လြယ္အိပ္ လည္းမယူမိဘူး..၊ အကို ကိုေျပးဖက္ရင္း အကို အေဖ ဘာျဖစ္လို႔ လည္းလို႕ ေမးလိုက္မိတယ္။

က်ေနာ္႔ ဘဝ အတြက္ အေဖ ကအေရးႀကီးဆံုး..၊ က်ေနာ္ ဘဝရဲ႕ အားအကိုး ရဆံုး ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္ အခ်စ္ဆံုး အေဖ ေလ၊ အေဖ..အေဖ..ဘာျဖစ္တာလည္း..။

အခန္း (၂) ဆက္ရန္




1 comment:

ေမာင္သီဟ said...

ဝမ္းနည္းစရာၾကီးဗ်ာ