Monday, May 27, 2013

တင္႕ဆန္း ၏ ငမိုးရိပ္မွ ငမုိးရိပ္သို႕, အပိုင္း (၈)

ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ခုခုကုိ လုပ္မိၿပီဆုိလွ်င္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆုိးသည္ျဖစ္ေစ၊ ဇြတ္ တရြတ္ပင္ စဲြစဲြၿမဲၿမလုပ္တတ္ေသာ အက်င့္ရွိခဲ့သည္။ ေလာင္းကစားႏွင့္ မူးယစ္ေသာက္စားျခင္းမ်ား မေကာင္း မွန္း ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ ဒါေပမယ့္ ထုိအလုပ္ကုိ မျဖတ္ဘဲဆက္၍ သာလုပ္ေနခဲ့ သည္။ ေနာက္ဆံုး တြင္ ဆုိင္တြင္အလုပ္လုပ္သူအား ဆုိင္ကုိ ၇၅ က်ပ္ႏွင့္ ေရာင္းပစ္လုိက္သည္။ ဤမွ် ေအာက္က်၍ လူအထင္ေသးေသာ အလုပ္မ်ိဳးကုိလည္း လုပ္မစားေတာ့ဟု စိတ္ကုိ ဆံုးျဖတ္ လုိက္ ေလသည္။ ကို ဆက္ဖတ္ရန္ ..........

အေဖႏွင့္ အဘြားေလးတို႔သည္ ခင္စန္းၾကည္ႏွင့္ သားငယ္ႏွစ္ေယာက္အား မငတ္ရုံသာ ေထာက္ပံ့ထားၾက သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုကား ေငြတစ္က်ပ္ပင္ မေပးၾကေလေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ လက္ပတ္ႀကိဳးႏွင့္ ၾကယ္သီးႀကိဳး ကို အေပါင္ဆိုင္မွ ေရြးၿပီး ေရာင္းပစ္လိုက္သည္။ ခင္စန္းၾကည္၏ လက္၀တ္လက္စားမ်ားကို အေဖက ေရြးၿပီး အဘြားေလးတို႔အား အပ္ႏွံထားသည္။ သူမကိုယ္၌ ၀တ္ဆင္ခြင့္ မေပးေလေတာ့။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ကစား၀ိုင္းႏွင့္ အရက္၀ိုင္းမ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္နီးပါးမွ် က်င္လည္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ထုိအလုပ္မ်ားကို စိတ္ကုန္ခန္း လာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အျပင္သို႔ပင္ မထြက္ေတာ့ဘဲ ရရာစာအုပ္မ်ားကို ရွာေဖြရင္း အိမ္၌သာ ေနခဲ့ျပန္သည္။ လူႀကီးမ်ားႏွင့္ ခင္စန္းၾကည္တုိ႔မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းမြန္ စြာေနသည္ ကို ျမင္ေတြ႕ရေသာ ေၾကာင့္ ၀မ္းသာၾကသည္။ ထို႔သို႔ရွိစဥ္ အဘြားေလးက ကၽြန္ေတာ့္အား မႏၱေလးသို႔ ဘုရားဖူးေခၚ ၍ သြားခဲံ ေလသည္။
မႏၱေလးက ျပန္လာၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ရြာ၌ လံုး၀ေနလိုစိတ္ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနမိျပန္သည္။

ရြာ၌ ေနရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္မွာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္း၍ လယ္သမားသာ ျဖစ္ရမည္ဟု ယံုၾကည္ထားသည္။ လယ္သမား မလုပ္ ၍ ကုန္သည္လုပ္ျပန္လွ်င္လည္း ရြာေၾကးရည္တက္ အျဖစ္ထက္ ပို၍ ႀကီးပြားစရာ အေၾကာင္းမရွိ ဟု တြက္ သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၿမိဳ႕အရပ္မ်ား၌ တုိက္ႏွင့္ ကားႏွင့္ ေနၾကသည္မ်ားကို အားက် မိသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ရြာမွ ထြက္ရမည့္ လမ္းစကို ရွာေနမိသည္။ အေဖသည္ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ထူေထာင္ၿပီး ကတည္းက စီးပြားေရး က်ဆင္းလာသည္။ ကၽြဲအုပ္ႏွင့္ စပါး၀မ္းစာေလာက္ရွိၿပီး လက္ထဲ တြင္ ေငြမရွိ ျဖစ္ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေဖ့ထံမွ အရင္းအႏွီး ေခ်းငွားရန္လည္း မျဖစ္ႏိုင္။ အဘြားေလး တို႔၌ ေငြေၾကး ရွိသည္။ သူတုိ႔သည္ ကုန္သည္မ်ားျဖစ္၍ ေငြျဖင့္ ေငြကိုတိုးပြားေအာင္ အလုပ္ လုပ္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ သူတို႔ထံမွလည္း ေငြရင္းႏွီးရႏိုင္မည္ မဟုတ္။ ၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ မွာ ေခတ္ပညာတတ္မဟုတ္ ေသာေၾကာင့္ ၿမဳိ႕အရပ္၌ လခစားအလုပ္ႏွင့္လည္း အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းဖို႔ ခက္ခဲ လွေပသည္။ ယင္းသို႔ ရွိေနစဥ္ သခင္တိုးဆုိင္၌ ပညာသင္ေနသူ ေမာင္ျမႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာ၌ ဆံပင္ညႇပ္ ဆုိင္ လာေရာက္ ဖြင့္ေလသည္။ သူသည္ စာဖတ္၀ါသနာပါ၍ ႀကီးပြား ခ်မ္းသာ လိုသူ ျဖစ္သည္။ ေခတ္ပညာလည္း ရွစ္တန္း အထိ သင္ခဲ့ဖူး၏။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ခင္မင္ခဲ့ၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္မွာ အလုပ္အားလပ္ေနသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေမာင္ျမႀကီးဆုိင္၌ပင္ အခ်ိန္ကုန္ေလ့ ရွိသည္။ သူ႔ ဆုိင္မွာလည္း အလုပ္ေကာင္းစြာ မရွိလွ။ သူလည္း စိတ္ပ်က္ပ်က္ႏွင့္ပင္ ေပ၍ လုပ္ေနသည္။ ထုိစဥ္၌ ဒုတိယကမၻာစစ္ သည္ ျမန္မာျပည္သို႔ က်ေရာက္လာခဲ့ေပသည္။ ဂ်ပန္မ်ား ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းပိုက္ လိုက္ ေလၿပီ။ အေျခအေန အနည္းငယ္ေအးေသာအခါ ေမာင္ျမႀကီးမွာ လွည္းကူးသို႔ ျပန္သြားသည္။

သူ႔ဆိုင္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အား ထက္၀က္စားျဖင့္ လုပ္ကိုင္ရန္ ေပးထားခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ စိတ္မပါ လွဘဲ ႏွင့့္ပင္ အလုပ္္ရွိၿပီးေရာ သေဘာမ်ိဳး လုပ္ကိုင္ေနခဲ့ေပသည္။

၂လခန္႔ၾကာရွိသည္တြင္ ေမာင္ျမႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေနေသာ ဆိုင္ကို လာသိမ္းသြားသည္။ သူသည္ လွည္းကူး ၌ ဆုိင္ဖြင့္ေလၿပီ။ အလုပ္မရွိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းမနည္းခဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္၌ ထုိရြာမွ မထြက္ခြာႏိုင္ သည္ကိုသာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနရသည္။ အလုပ္လက္မဲ့ဘ၀ႏွင့္ တစ္လေက်ာ္ခန္႔ေ နၿပီး ေသာ္ ေမာင္ျမႀကီးထံမွ စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာသည္။ သူ၏စာမွာ ကၽြန္ေတာ့္အား လွည္းကူးကဆုိင္၌ အလုပ္လုပ္ လိုက လာေရာက္ လုပ္ကိုင္ရန္ ျဖစ္ေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းသာလွ၏။ စာေရာက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စစ္လြယ္အိတ္တစ္လံုး၌ အ၀တ္မ်ား ထည့္ကာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရြာႏွင့္ ၁၇မုိင္ကြာေ၀းေသာ လွည္းကူးၿမိဳ႕သို႔ ေျခလ်င္ခရီးျဖင့္ ထြက္ခဲ့ပါ ေတာ့သည္။ ထုိအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္တြင္ သားႏွစ္ေယာက္သာမက သမီးငယ္ေလး တစ္ေယာက္ လည္း ရရွိ ေနေပၿပီ။
"ရွင္ ဟိုမွာ အေျခအေနေကာင္းရင္ ေကာင္းျခင္း အစန္းတို႔ကို လာေခၚေနာ္"

ခင္စန္းၾကည္သည္ သမီးငယ္ကို ေပြ႕ပိုက္ရင္း မ်က္ရည္ျပည့္ေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား မွာၾကား လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ္မေနခ်င္ေသာ ရြာမွ ထြက္ခြာခဲ့ရၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၀မ္းသာအားရ ရွိေန သည္။ ၁၇မိုင္ ခရီးကို ကုန္းေၾကာင္း ေျခလ်င္ ေလွ်ာက္ရေသာ္လည္း ပင္ပန္းရမွန္းမသိ ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ လွည္းကူး၌ တစ္လခန္႔ အလုပ္လုပ္မိ၍ အေျခက်ေသာအခါ အိမ္တစ္ခန္းငွား၍ ခင္စန္းၾကည္ႏွင့္ သမီးငယ္အား ျပန္ေခၚသည္။ သားႏွစ္ေယာက္မွာ အဘြားေလးတို႔ႏွင့္ ေနခဲ့ၾက၏။

ေမာင္ျမႀကီးမွာ ဆက္ဆံေရးေကာင္း၍ အေပါင္းမ်ားသူျဖစ္ေလရာ ဆုိင္မွာ အလုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ရ သည္။ ဆုိင္ တြင္ ဆံပင္ညႇပ္ခုံ ၃ခံု ရွိ၏။ ေမာင္ျမႀကီး၊ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေမာင္ျမႀကီးညီ ေမာင္ေအာင္သန္းတို႔ လုပ္ၾကသည္။ ေအာင္သန္းမွာ ေခတ္ပညာ ၇တန္းတတ္သူ ျဖစ္၏။ သူ႔၌ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္မ်ားရွိေနကာ လူမႈ ဆက္ဆံေရး တြင္ ဘုက်က် ဆက္ဆံတတ္ေလသည္။ သူသည္ ဂ်ပန္မ်ားကို မုန္း၏။ ဂ်ပန္ တုိ႔အား ေတာ္လွန္ေရး အတြက္ စိတ္အားထက္သန္ေနသည္။

အလုပ္ကို ပင္ပန္းစြာ လုပ္ရေသာ္လည္း တန္ဖိုးနည္းလွေသာ ဂ်ပန္ေငြစကၠဴမ်ားမွာ အသံုးမခံ ရွိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မွာ တစ္ေန႔ တစ္ဆယ္ဖုိး လုပ္ႏိုင္မွ ေငြငါးက်ပ္သာ ရ၏။ ထုိေငြငါးက်ပ္သည္ တစ္ေန႔စာ ပင္ ေကာင္းစြာျပန္၍ မရခဲ့ပါေခ်။
ေမာင္ျမႀကီး သည္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ညႇာတာပါ၏။ ထက္၀က္စားဘ၀ႏွင့္ မလံုေလာက္ရွိသည္ကို သိေသာ အခါ ငါးပံု သံုးပံုစားအျဖစ္ တိုးေပးသည္။

သို႔ေသာ္လည္း မေခ်ာင္လည္ခဲ့။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမွာ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔တက္၍ ေငြစကၠဴတန္ဖိုးက က်သထက္ က်ေနသည္ မဟုတ္ပါလား။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ မေနလို၍ ထြက္လာၿပီးေနာက္မွေတာ့ ရြာသို႔ မျပန္လို။ ျဖစ္ခ်င္္ရာျဖစ္၊ ေရွ႕သို႔သာ ဇြတ္တုိး ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အဖို႔ တစ္လတစ္လတြင္ အိမ္လခႏွင့္ စားစရိတ္တို႔ေလာက္သာ ရရွိ ၍ အ၀တ္အစားမ်ားကိုပင္ ဖဲ့၍ မ၀ယ္ႏိုင္။

ေတာ္ေသးသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္သားငယ္ ၂ေယာက္သည္ အဘြားေလးထံ၌ ရွိေနျခင္းအတြက္ စရိတ္ သက္သာႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ အဘိုးေလးမွာ စစ္ျဖစ္ခါနီးေလာက္မွာပင္ ေသဆံုးခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ္ ေစာေစာက ရြာမွထြက္ရန္ ၀န္ေလးသည္မွာ ဤအေၾကာင္းက တစ္ခ်က္ပါသည္။ ဟုတ္ပါ၏။ အဘြားေလး တြင္ အဘြားေလးႏွင့္ အဘြားေလး၏ သမီး မိန္းမသား ၂ေယာက္တည္း ရွိၾကေလရာ ကၽြန္ေတာ္ က သူတို႔ အား ေစာင့္ေရွာက္ေနရေတာ့သည္။ ေနာက္ပိုင္း၌ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ခ်လက္ခ် ထြက္လာခဲ့ျခင္းမွာ အဘြားေလးသမီးသည္ ကၽြန္ေတာ့ညီတစ္၀မ္းကြဲ ေမာင္အုန္းေမာင္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳသျဖင့္ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ သူတို႔အိမ္၌ မားမားမတ္မတ္ ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ပင္။
ခန္စန္းၾကည္မွာ သားသမီး ၃ေယာက္ ရခဲ့သည္တုိင္ မူမေျပာင္းခဲ့။

ကၽြန္ေတာ္ငွားေသာ အိမ္ႏွင့္ အလုပ္ဆိုင္ မွာ ၃ဖာလံုခန္႔ ကြာေ၀း၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ နံနက္အိပ္ရာမွ ၆နာရီတြင္ ထကာ ေရမိုးခ်ိဳးၿပီး ဆုိင္သို႔ လာခဲ့ သည္။ ေန႔လယ္ ၁၁နာရီေက်ာ္လွ်င္ အိမ္သို႔ နံနက္စာ ျပန္စားေလ့ ရွိ၏။ ခင္စန္းၾကည္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ လည္း အိပ္ရာက အတူမထတတ္။ ၿပီး နံနက္စာ ထမင္း ကိုလည္း အဆင္သင့္ မျဖစ္သည့္ရက္သာ မ်ားေန ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တစ္ပတ္လွ်င္ ၃ခါ ၄ခါ နံနက္စာ ကို စိတ္ဆိုးမာန္ဆုိးႏွင့္ စားေသာက္ရသည္။

ညေနက်ျပန္ေတာ့လည္း ၆နာရီ ဆုိင္သိမ္း၍ ျပန္သည့္တုိင္ ထမင္းဟင္း အဆင္သင့္ ရွိခ်င္မွ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္အပ်က္ဆံုးမွာ အ၀တ္မွန္မွန္မလဲရျခင္းဘဲ ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ေခတ္၌ ေနာက္ထပ္ အ၀တ္ မ၀ယ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း ရွိသမွ် စုတ္ၿပဲခဲ့ရာ ေနာက္ဆံုး အ၀တ္၃စုံသာ က်န္ရွိေလသည္။ ထို၃စုံ ကို မွန္မွန္ေလွ်ာ္ဖြတ္ မီးပူတုိက္ေပးမွ လည္မည္။ ဆံပင္ညႇပ္သမားဆိုသည္က တစ္ေန႔တစ္ထည္ လဲရ သည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ဆံပင္တိုမ်ားက စူး၍ မေနႏိုင္။

အ၀တ္ မလည္မႈေၾကာင့္ ခင္စန္းၾကည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ တက်က္က်က္ ရန္ျဖစ္ရသည္။ သူမသည္ အိမ္ကုိ လည္း ရႈပ္ပြေပေရ စြာထားသည္။ ၿမိဳ႕အိမ္မ်ားသည္ သန္႔ျပန္႔ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္က သူမ်ားနည္းတူ ေနခ်င္ သည္။ ဒါေပမယ့္ မေနခဲ့ရ။ ဖုံတည္းအမႈိက္တည္း၌သာ ေနခဲ့ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ငွားေနေသာ အိမ္မွာ ၄ေပ ၃ခန္း ျဖစ္သည္။ တစ္ဘက္ေသာ ႏွစ္ခန္း ၌လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ရွိသည္။

ထုိ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ အသက္၃၀ခန္႔ မုဆိုးမ ဦးစီးသည္။ ဆိုင္မွာ သူမပိုင္ ျဖစ္၏။ သူမ တြင္ အေမ တစ္ေယာက္ႏွင့္ အသက္၁၄ႏွစ္ခန္႔ ဆံရစ္ဆံေတာက္ႏွင့္ ညီမငယ္ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိလက္ဖက္ရည္ဆုိင္ မွ လူမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီး၏။ သူတို႔တြင္ ေယာက်္ားမရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ ကို ေမာင္ဖြား သဖြယ္ အားကိုးသည္။

လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ရွင္ အစ္မႀကီးသည္ ခင္စန္းၾကည္အား လင္၀တၱရားမပ်က္ဖို႔ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္ငးေနဖို႔ ဆံုးမ သည္။ ထုိအခါ ခင္စန္းၾကည္က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေပးစား၍ မၾကားတၾကားဆဲေလသည္။ လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္ရွင္ အစ္မႀကီး သည္ မဆံုးမရဲဘဲ လက္ေျမႇာက္လုိက္ေလသည္။

ခင္စန္းၾကည္သည္ ဟင္းကိုလည္း ဖန္ဖန္တီးတီး ခ်က္ျပဳတ္တတ္သူမဟုတ္။ လြယ္ရာက်ရာကိုသာ ၀ယ္၍ ခ်က္သည္။ ကဇြန္းရြက္ေၾကာ္ႏွင့္ ၀က္ဆီဖတ္တုိ႔သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေန႔စဥ္ဟင္းလ်ာမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ဖက္ခန္း မွ အစ္မႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အစားအေန ဆင္းရဲ႕မႈကိုၾကည့္ကာ သနားေလသည္။ အဘြားႀကီး ကလည္း သနားသည္။ ကေလးမသည္ ဟင္းေကာင္းကေလးမ်ားခ်က္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္အား လာ၍ ေပးတတ္၏။ ထုိသို႔ေပးလွ်င္ ခင္စန္းၾကည္က မႀကိဳက္။ ေစာင္းေျမာင္းေပးစား၍ ဆဲျပန္သည္။
"မယားထက္ပဲ သူတို႔က ျပဳစုခ်င္ၾကတယ္" ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ဟင္းေကၽြး အစားအေသာက္မ်ား မေပး၀ံ့ ၾကျပန္ေခ်။

ကၽြန္ေတာ္သာ ၾကားထဲက ငတ္မြတ္ခဲ့ရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် စီးပြားေရး ကို မည္သို႔ ေျပာင္းလဲရမည္နည္း။ မည္သည့္လုပ္ငန္းမ်ိဳးကို လုုပ္ရမည္နည္းဟု စဥ္းစားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ထဲ တြင္ အရင္းအႏွီးမရွိေသာ ဘ၀၌ ဘာကိုမွ် မလုပ္ႏိုင္။ ျဖစ္သလိုႏွင့္သာ ဘ၀ကို ရပ္တည္ေနခဲ့ ရ ေပသည္။

ကၽြန္ေတာ္ လွည္းကူး၌ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ၾကားေသာအခါ အေဖႏွင့္ အဘြားေလးတို႔က ရြာသို႔ ျပန္ေျပာင္းခဲ့ရန္ မွာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကား "ငုတ္မိသဲတုိင္၊ တက္ႏိုင္ဖ်ားေရာက္" ဆိုေသာ စကားကို လက္ကိုင္ ထားသူျဖစ္သျဖင့္ ျပန္မေျပာင္းဘဲ ေပကပ္ေနေသာေၾကာင့္ အေဖသည္ လွည္းႀကံဳႏွင့္ ဆန္မ်ား တင္ပို႔ေပး၏။ ပိတ္ျခင္ေထာင္ အသစ္ႀကီးတစ္ခုကို ဖ်က္၍ အက်ႌခ်ဳပ္၀တ္ရန္ ပို႔ေပး၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေဖ ၏ ႀကီးမားေသာ ေမတၱာကို အားရေက်နပ္ေနမိပါသည္။

စစ္အေျခအေနမွာ တစ္စထက္တစ္ ျပင္းထန္၍ လာေလၿပီ။ မဟာမိတ္ ေလယာဥ္မ်ား သည္ ျမန္မာ့ ေကာင္းကင္ျပင္ ၌ အုပ္လိုက္ခ်ီ၍ ပ်ံသန္းကာ မီးေလာင္ဗံုးမ်ား ကိုလည္း ျပင္းထန္စြာ ခ်လ်က္ ရွိေန သည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ခင္စန္းၾကည္တို႔ သားအမိအား လွည္းကူး၌ ထားရန္ စိတ္မခ်ျဖစ္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့ တြက္ကိန္းမွာ ဗံုးခ်ျခင္းခ်လွ်င္ ၿမိဳ႕မ်ားကိုသာ ခ်ေပမည္။ ေတာရြာမ်ားသည္ ဗံုးဒဏ္မွ လြတ္ကင္းလိမ့္မည္ဟု တြက္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔သားအမိအား ရြာသို႔ ျပန္ပို႔ထားလိုက္သည္။

ခင္စန္းၾကည္ မရွိေသာေနာက္၌ တစ္ဘက္ခန္းမွ လူမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေနခြင့္ရလာသည္။ ညီမငယ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အ၀တ္မ်ားကို ဇြတ္ယူ၍ ေလွ်ာ္ဖြတ္ေပးသည္။

မီးပူတိုက္ေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မွာ နံနက္စာကို ေစ်း၌စား၍ ညစာကို တစ္ဘက္ခန္း၌ စားရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မစားလို ၍ ျငင္းေသာ္လည္း မရ။
"မင္း မိန္းမ ေျပာေပါက္ဆိုေပါက္ ဆုိးလြန္းလို႔ပါကြယ္။ တို႔က မင္းကို အစားဆင္းရဲ အေနဆင္းရဲ ျမင္ရ ကတည္းက ျပဳစုခ်င္ေနတာ ၾကာပါၿပီ"

အဘြားႀကီးကေရာ အစ္မႀကီးကေရာ ေျပာသည္။ ညီမငယ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အား အစ္ကိုႀကီးသဖြယ္ ခင္မင္ ယုယရွာသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး လိုအပ္ေနေသာ အခ်က္တစ္ခု ျပည့္၀ေနသည္ဟု ထင္မွတ္ေနသည္။ မွန္ပါ၏။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘ၀တစ္သာတြင္ ခ်စ္သူက ကၽြန္ေတာ့္ အား ျပဳစုယုယျခင္းကို ခံရဖို႔ လိုအပ္ေနသည္။ ညီမငယ္အား ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူမအေပၚ ခ်စ္ေသာ အခ်စ္မွာ ရိုးသားသလား။ မရုိးသားသလား ခြဲျခား၍ မရႏိုင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ သည္ စိတ္ကို ထိန္း၍ ညီမသဖြယ္သာ ဆက္ဆံသည္။ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် သူမအား ကၽြန္ေတာ္က လက္ထပ္ေပါင္းသင္း ၍ လည္း မျဖစ္။ အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ လြတ္လပ္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဘိမူ ငယ္သည္ ႀကီးသည္မွာ အေၾကာင္း မဟုတ္ေပ။

ညီမငယ္မွာ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာ လွပသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိရုပ္ရည္မ်ိဳးကိုလည္း သေဘာ က်သည္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ သူမအား လက္မထပ္ႏိုင္။ သူမအား လက္ထပ္လို၍လည္း လက္ရွိ ဇနီး ကို ကြာရွင္းမပစ္လို။ ညီမငယ္၏ အယုအယကို ခံရ၍ ၾကည္ႏူးေနရသည့္ၾကားမွ အခ်စ္ႏွင့္ ပတ္သက္ သည့္ ေသာကစိတ္ မ်ားက ရႈပ္ေပြ၍ လာရျပန္ေခ်သည္။

အစ္မႀကီးႏွင့္ အေမႀကီးက ကၽြန္ေတာ့အား ခ်စ္ၾကသည္။ ညီမငယ္ႏွင့္လည္း စိတ္ခ်လက္ခ် လြတ္လပ္ စြာ ေနခြင့္ေပးထားသည္။ ညီမငယ္သည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္သည့္အရြယ္ မဟုတ္ေသး။ သူမ သည္ တဇြတ္ထုိး တေဇာက္ကန္းသာ ခ်စ္ေနရွာသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ရျခင္းေၾကာင့္ ပင္ပန္းလွ သည္။ ပင္ပန္းလြန္းအားႀကီးလာေသာအခါ ထုိအိမ္မွ ထြက္ေျပးဖို႔ စဥ္းစားလာသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အိမ္ေျပာင္းမည္ျပဳေသာအခါ အစ္မႀကီးက တားသည္။ အေမႀကီးက ကန္႔ကြက္သည္။ ညီမငယ္က ငိုရွာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာင္းျဖစ္ခဲ့။ ထုိအိမ္၌ပင္ ဆက္လက္ေနရ ျပန္ေတာ့သည္။

လွည္းကူးသို႔ မဟာမိတ္မ်ား ဗံုးခ်ေလရာ ၿမိဳ႕ပ်က္ေလသည္။ ေသသူေသ၍ က်န္လူမ်ား မေန၀ံ့။ အနီးအနား ရွိ ရြာမ်ား သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းၾကရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ လွည္းကူးအနီးရွိ အစ္မႀကီးတို႔၏ ဇာတိ ရြာကေလး သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့ၾကသည္။

အစ္မႀကီးတို႔က ေတာရြာအိမ္ကေလးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနခဲ့ၾကသည္။ ထုိအခ်ိန္၌ အစ္မႀကီးသည္ လူငယ္တစ္ေယာက္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီးစ ျဖစ္ေလသည္။ ညီမငယ္မွာ အစ္မ အိမ္ေထာင္ ျပဳသြားၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အနီး၌သာ တပူးကပ္ကပ္ ရွိေနကာ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုသာ ႏြဲ႕ဆိုးဆိုးလ်က္ ရွိေနေပေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ေတာရြာကေလးကို ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်ေနမိသည္။ ၿမိဳ႕၌ အေျခအေနေအး၍ အစ္မႀကီး တုိ႔ လင္မယားဆိုင္ ျပန္ဖြင့္ၾကေသာ္လည္း အေမႀကီး၊ ညီမငယ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေတာရြာအိမ္ကေလး၌ ပင္ ေနၾကၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ထုိအိမ္မွေန၍ အလုပ္ဆင္းသည္။ ညေနဘက္တြင္ ရရာ အစားအစာမ်ားကို ၀ယ္ျခမ္း လာကာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး စားေသာက္ၾကသည္။

ယင္းသို႔ ရွိေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာမွ လူမ်ား လွည္းကူးသို႔ ေျပးလာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရြာမွာ မီးေလာင္း ဗံုး အခ်ခံရသျဖင့္ ရြာလံုးျပဳတ္သြားၿပီဟု ေျပးလာသူမ်ားက ေျပာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ အေဖ၊ အဘြားေလးႏွင့္ ဇနီးသားသမီးမ်ားအတြက္ ေသာကေရာက္ရေလသည္။ ေနာက္ေန႔၌  အဘြားေလးတို႔ ေရာက္လာရာ အေဖႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီး သားသမီးမ်ားအား မေတြ႕ရဟု ဆုိေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းမီးေတာက္ရ၏။ ခ်က္ျခင္းပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ရြာသို႔ ထြက္ခြာခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္ မ်ားက ျမန္မာတို႔အား သတ္ျဖတ္ေနေသာေၾကာင့္ အားလံုးက တားၾကသည္။ ညီမငယ္က ငို၍ တားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မည္သူ႔စကားကိုမွ နားမေထာင္ ဇြတ္ပင္ ထြက္လာခဲ့သည္။
ရြာမွ လူအခ်ိဳ႕ ခုိလႈံေနရာ မခူေျမာင္ေတာသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ခင္စန္းၾကည္ႏွင့္ သားသမီးမ်ားကို ေတြ႕ရ၍ ၀မ္းသာရသည္။ သို႔ေသာ္ အေဖ့အတြက္ ၾကားရေသာ သတင္းမွာ ရင္ကို ဆို႔ေစေတာ့၏။

အေဖသည္ သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ ကၽြဲေပါက္ႀကီးအား ဂ်ပန္မ်ားက ယူသျဖင့္ ျပန္လည္ခုးယူရာတြင္ ဂ်ပန္မ်ား က ေသနတ္ႏွင့္ပစ္၍ သတ္လုိက္သည္ဟူသတည္း။
ကၽြန္တာ္သည္ အေဖ့အတြက္ စိတ္ရိွလက္ရွိ ငိုေၾကြးရုံမွတပါး ဘာမွ်မတတ္ႏိုင္ပါေခ်။

ခင္စန္းၾကည္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ရွိလာျခင္းအတြက္ အထူးတလည္ ၀မ္းသာေနသည္။ ကေလးမ်ားလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။ ေနာက္ေန႔၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ သားငယ္ကို ေက်ာပိုး၍ ခင္စန္းၾကည္ တို႔အားေခၚၿပီး လွည္းကူးသို႔ ျပန္လာခဲ့သည္။ ဤအခ်ိန္မွစ၍လည္း ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရႊံ႕ဗြက္ႏွင့္ ဖံုမ်ားထူထပ္လွေသာ ငမုိးရိပ္ကမ္းေျခရြာႏွင့္ သံေယာဇဥ္ကင္းျပတ္ခဲ့ရေလေတာ့သည္။ အဘြားသည္လည္း ဂ်ပန္ေခတ္ အလယ္ေလာက္က ေသဆံုးခဲ့ေပၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဂ်ပန္ေခတ္ကေနခဲ့ေသာ အိမ္မွာ အလုပ္ႏွင့္ေ၀းကြာေသာေၾကာင့္၎၊ ထုိအနီးအနား၌ မဟာမိတ္ စစ္သားမ်ားႏွင့္ ေစ်းသည္မ်ား ရႈပ္ရႈပ္ေပြေပြ ရွိလွေသာေၾကာင့္၎၊ ထုိအိမ္သို႔ ျပန္လည္ မေနလို ေတာ့ဘဲ အလုပ္ႏွင့္နီးရာ၌ အိမ္ခန္းငွားရန္ ရွာေဖြခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အိမ္ခန္းက ရွားပါးလွ၏။ ရြာမွလူမ်ား ဂ်ပန္ရန္ေၾကာက္၍ မဟာမိတ္တို႔က သိမ္းထားေသာ ၿမိဳ႕သို႔တက္ေနေသာေၾကာင့္လည္း ပို၍ အိမ္ငွား ရွားပါးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္မွာ ညီမငယ္မ်ား၏ ေနအိမ္ကေလး၌ ညီမငယ္မ်ား ႏွင့္အတူ ခင္စန္းၾကည္တို႔အား ထားကာေနခဲ့သည္။

ညီမငယ္သည္ ခင္စန္းၾကည္ ေရာက္လာေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ယခင္ကကဲ့သို႔ပင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေန ေလ သည္။ ခင္စန္းၾကည္သည္ ထုိသို႔ ညီမငယ္က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနသည္ကို မႀကိဳက္။ ကၽြန္ေတာ့္အား ညီမငယ္က ျပဳစုသည္ကို သေဘာမက်ျဖစ္ကာ ထုိအိမ္မွ အျမန္ေျပာင္းၾကဖို႔ ကိုသာ ေလာေဆာ္ေနေတာ့သည္။
"ေျပာင္းတာေပါ့ အစန္းရာ။ ဒါေပမယ့္ အိမ္တို႔ ဘာတို႔ကလည္း ရွာလို႔ ေဖြလို႔ လြယ္တာမဟုတ္လို႔ ေနတာပါ"

ကၽြန္ေတာ္က ဤသို႔ ေျပာေသာ္လည္း သူမက မေက်နပ္။ "ရွင္ဒီက မေျပာင္းႏိုင္ရင္ ရွင့္မယားေလးနဲ႔ပဲ ေနခဲ့။ ကၽြန္မေတာ့ ေဆြမ်ိဳးေတြဆီ ကေလးေတြနဲ႔ သြားေနေတာ့မယ္"
ခင္စန္းၾကည္သည္ ဤသုိ႔ေျပာကာ လွည္းကူးအနီးအနားရွိ သူမ ေဆြမ်ိဳးမ်ားရွိရာ အျခားရြာတစ္ရြာသို႔ ကေလးမ်ား အား ေခၚၿပီး ထြက္သြားေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ယခုအႀကိမ္၌ ခင္စန္းၾကည္၏ အေပၚတြင္ အႀကီး အက်ယ္ စိတ္ပ်က္ခဲ့သည္။ ဤမွ် စိတ္သေဘာထား ေသးသိမ္က်ဥ္းေျမာင္းသူ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ႏွင့္ လည္း ေရွ႕သို႔ ဆက္လက္ၿပီး ခရီးေဖာ္အျဖစ္ ခရီးမသြားလိုေတာ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ သည္ သူမအား လိုက္၍ မေခၚဘဲ ခပ္ေအးေအးပင္ ေနခဲ့ေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ စိတ္၌ ေထြျပားလွ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀၏ အဆင္မေျပပံုကို ေတြးမိတုိင္းလည္း ထင္ရာသာ စိုင္းပစ္ခ်င္စိတ္ေပါက္ေနခဲ့ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ၏ စီးပြားေရးမွာ ဂ်ပန္ေခတ္ႏွင့္မတူေတာ့ဘဲ အဆင္ေျပလာသည္။ တစ္ေန႔လွ်င္ အဂၤလိပ္ေငြ ရွစ္က်ပ္၊ တစ္ဆယ္ရသည္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေငြေၾကးစုေဆာင္းလိုစိတ္ မရွိ။ ရသမွ် အကုန္ သံုးပစ္ လုိက္သည္။

ဆယ္ရက္ခန္႔ၾကာေသာ္ ခင္စန္းၾကည္ ကေလးမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူမအား ဆုိးသည္။ ေကာင္းသည္ မေျပာဘဲ ေအးေအးသာ ေနခဲ့သည္။ ညီမငယ္မွာလည္း သူ႔အား မၾကည္ျဖဴေသာ္ လည္း ၀တၱရားမပ်က္ပင္ ဆက္ဆံေနထုိင္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ညီမငယ္ကို စိတ္ထဲမွ ခ်ီးက်ဴး မိ၏။ သူမသည္ လူငယ္သေလာက္ မ်ိဳသိပ္ႏိုင္ေသာ စိတ္ထား ရွိလွေပသည္တကား။
ခင္စန္းၾကည္ မွာ မေက်မနပ္ႏွင့္ပင္ ထုိအိမ္၌ ေနရျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း အိမ္ေျပာင္းၾက ဖို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် နားပူနားဆာ လုပ္ေနသည္။

ယင္းသို႔ ရွိစဥ္ခုိက္၀ယ္ ညီမငယ္သည္ ေကာက္ရသလို အျပငး္ဖ်ားပါေလေတာ့သည္။ သူမ ဖ်ားရျခင္း ေနပူ ထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရခ်ိဳးရန္အတြက္ ေရကန္မွ ေရခပ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိသည္။
"အစန္း၊ ညီမေလးကို ဂရုစိုက္ပါကြယ္။ သူဟာ တုိ႔အေပၚ ေကာင္းရွာပါတယ္" ကၽြန္ေတာ္က ညီမငယ္ အျပင္းဖ်ားေသာေၾကာင့္ စိုးရိမ္စြာ ေျပာမိသည္။

"ရွင့္ မယားေလး ရွင္ ဂရုစိုက္ေပါ့။ က်ဳပ္ေတာ့ ကေလးတစ္ဖက္ ဘာတစ္ဖက္နဲ႔ ဂရုမစုိက္ႏိုင္ပါဘူး"
ခင္စန္းၾကည္က အေငၚတူးလိုက္ေလရာ ကၽြန္ေတာ္မွာ ရင္ထဲ ေအာင့္ကနဲနာ၍ သြားေလသည္။

ဆက္ရန္
.

No comments: