Friday, February 10, 2012

ေမာင္တင္ဆင္႔ ၏ ရထားေပၚက ကင္ဆာတေစၦ, အပိုင္း (၈)

ဓာတ္ေရာင္ျခည္ မုတ္ဆိတ္.. ႏႈတ္ခမ္း... ပါးသိုင္းေမႊး
ႏွင့္ 
ပတ္၀န္းက်င္ - ၁

ပထမပိုင္း ရက္သတၱပတ္မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိမိကိုယ္ကို အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခ်ထားလိုက္သလို ခ်ထား လိုက္သည္။ မနက္ဆို ဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္ရန္ မနီးမေ၀းရွိ ေဆးရံုသြား။ (ေဆရံုမွာေစာင့္ရင္း မနက္ပိုင္းကုန္ဆံုး သြားတာမ်ားပါသည္။ ေဆးရံုက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ကူျပီးအခ်ိန္ျဖဳန္းေပးသည့္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ ရေသးသည္။) ျပီးလွ်င္ ေန႔ခင္း ၁၁နာရီခန္႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း အေဆာင္ကိုျပန္လာ။ ခဏ နားျပီး ေန႔လယ္စာစား။ ခဏနားျပီး တေရးတေမာ ၾကိဳးစားအိပ္။ အိပ္လုိ႔မရတာက မ်ားသည္။ ေရခဲေသတၱာ ထဲ ထည့္ထားသလို ေအးစက္ေသာျမိဳ႕ရဲ႕ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ေအာက္ထပ္ အေဆာင္္မွာ ေက်ာက္ဂူ တစ္ခုႏွင့္မ်ား တူေနသလား မသိ။ အေႏြးထည္ ေခါင္းစြပ္ႏွင့္ ဂြမ္းေစာင္ ႏွစ္ထပ္ျခံဳ အိပ္ေသာ္ လည္း ေအးစက္မႈ ထြက္ခြာမသြား။ တစ္နာရီခန္႔ အနားယူျပီး မွတ္တမ္း ေရး၊စာဖတ္။ ျပီးလွ်င္ လမ္းေလွ်ာက္။ ေက်ာင္းေရွ႕ဘက္ထြက္သြားလွ်င္ေတာ့ ေနေရာင္ျခည္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့မွာ ေႏြးေထြးမႈရသည္။

ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္မွာ မနက္ဆြမ္းစားခ်ိန္မွာ စတင္ကာ ေက်ာင္းေရွ႕ ေနေရာင္ျခည္ရွိ ရာမွာ ခံုတန္းလ်ားခ်။ ေစာင္ထူထူခင္းကာ တစ္ေန႔လံုးလို ထိုင္လိုက္လဲွလိုက္ႏွင့္  ေနစာလႈံ ေနတတ္သည္။ ဆရာေတာ္ မွာ သက္ေတာ္ ၈၀ေက်ာ္ရိွျပီး ဘြဲ႕မည္မွာ ဦးတိကၡသိႏၶိျဖစ္ သည္။ ဆရာေတာ္မွာ ေရာဂါ ေၾကာင့္ လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္။ ၀ီွးလ္ခ်ဲ ႏွင့္ သြားလာရ၏။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ေန႕လယ္ေန႕ခင္း တရားထိုင္ ၿပီးခ်ိန္မွာ နာရီဝက္ခန္႕ လမ္းေလွ်ာက္ေနတတ္သည္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ေတာ့ အေဆာင္ေရွ႕(သို႕) ကုဋီေရွ႕ စႀကႍေလွ်ာက္တတ္သည္။ တစ္ခါတရံ ရႈာသီဥတု သိပ္ေအးေနလွ်င္ ေနေရာင္ျခည္ ရွိရာ ေက်ာင္းအေရွ႕ပိုင္းအထိ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရွ႕ ဝင္းတံခါးမႀကီးေပါက္ဝ မွာ ရပ္ခါ စဝ္စံထြန္းေဈး လမ္းေပၚသြားလာေနေသာ ကား၊ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား/သူ မ်ားကို ေငး၊ ေဈးဘက္လွမ္းေငး။ အေဝးမွာ ျမင္ေနရေသာ တိုက္တာ အေဆာက္အဦး ႏွင့္ မႈိင္းျပာေနေသာ ေတာင္းတန္းႀကီးကိုေငး၊ အေရွ႕ဘက္ ေတာင္မႈိင္းျပာေပၚမွာ ေစတီေလးမ်ား၊ တိုက္တာ အေဆာက္အဦမ်ား၊ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ တစ္ခါခါ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲထဲ ေရာက္ေနတယ္ ထင္မိသည္.။

တစ္ခါတစ္ရံ ေတာ့ ေက်ာင္းဝင္းတံခါးမႀကီး မုခ္တိုင္ထိပ္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္က ေဇာ္ဂ်ီ ေတာင္ေမႊး ထမ္း ရုပ္ထု မ်ား ေရွ႕ဘက္ အုတ္ဝင္းထရံအျပည့္ ႀကီးမားေသာ ေရႊေမာင္းႀကီး၊ ေရႊေၾကးစည္ႀကီးမ်ား ထုလုပ္ ထားပံု ကို ရပ္ၾကည့္ေနမိေသးသည္။ ဝင္ေပါက္ေဘး တစ္ဘက္တစ္ခ်က္က ထင္းရႈးပင္ႏွစ္ပင္ကေတာ့ အေတာ္လွပ၏။ ဝင္ေပါက္ဘက္ လွည့္ထားေသာ ပိဋကတ္သံုးပံု တင္ေဆာင္ထားေသာ ဆင္ျဖဴေတာ္ ရုပ္တု (တကယ္႕ ဆင္ေလာက္ႀကီးသည္) ဆင္ေဘးက ျမင္း ရုပ္တု။

ျမင္းေပၚမွာ မင္းညီမင္းသားတစ္ပါး၊ သံလ်က္ကိုင္္လ်က္၊ ျမင္းေဘးမွာ ႏြားလားဥႆဘ။ ႏြားရုပ္ထု ေဘးမွာ ပဥၥ႐ူပေခၚမလား၊ ျမင္းကိုယ္ ငွက္ေတာင္ပံ၊ နဂါး သို႕မဟုတ္ ျခေသၤ့လည္တိုင္၊ ႏႈတ္သီး၊ ဆင္ႏွာေမာင္း၊ သမင္ခ်ိဳ(ဂ်ိဳ) သတၱဝါတစ္ေကာင္လည္း ထုလုပ္ထားသည္။ ရုပ္တုေတြက တကယ္ျမင္း ႏြားေတြေလာက္ ႀကီးမားသည္။ ေနာက္ရွိေသးသည္။ ဆင္ျဖဴေတာ္ သည္ဘက္ေဘးမွာ အန္းကုန္းရုပ္တု၊ ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္ရုပ္တု လည္း တစ္ဖက္မွာ ရွိသည္။ အလွဴခံပံု။ ေရႊေရာင္ သုတ္လိမ္းထားသာ မဟာသစ္ကြင္းႀကီး ကို သံႀကိဳး ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ အျခားသစ္ကြင္းေလးငါးခုလည္း ခ်ိတ္ထားသည္။ သဘာဝ အတိုင္း သစက ေလးေထာင့္အတိုင္း ကြင္းျဖစ္ေနတာ ထူးျခားပါသည္။ ေနာက္ ပန္းအိုး ၾကာကလပ္ ေပၚတင္ထားေသာ ပစ္တိုင္းေထာင္ရုပ္လည္း ေတြ႕ရသည္.။ ၾကာပန္း၊ သစ္ခြပန္း၊ ဂမုန္းပန္းမ်ိဳးစံု၊ ကၽြန္ေတာ္ ေနပူစာလႈံရင္း မၾကာခဏ ေငးေမာေတြးေတာေနတတ္သည္။

အမွန္ေတာ့ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္ ေရာဂါသည္မွာ ေနစာမလႈံရပါ။ သို႕တိုင္ ရာသီဥတု ေအးလြန္းသည့္အခါ လႈံမိသည္။ ႏိုဝင္ဘာလထဲမွာ အေအးက ပိုသည္းလာေလသည္။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ နံရံေတြေပၚ၊ ထုတ္တန္းေတြေပၚရွီ အလွဴရွင္ ကမၺည္းစာတန္းေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာ္ဖတ္ေနတတ္သည္။ ကမၺည္းစာေတြက တစ္ေက်ာင္းလံုး ေနရာတကာမွာရွိသည္။ ထူးျခားတာက ဥပမာ အလွဴရွင္ မည္သူမည္ဝါက ၅၀၀၀က်ပ္ လွဴသည့္စာတန္း ဆိုပါေတာ့။ ၅၀၀၀ က်ပ္ဟု ရိုးရိုးေရးမထား။ ၅၀၀၀ တစ္မတ္ ဟု ေရးထိုးထားသည္။ ဥပမာ ၃၀၀၀၀ တမတ္၊ ၂၅၀၀၀ တစ္မတ္ စသည့္ျဖင့္။ တစ္ခါေတာ့ ဆရာေတာ္ က ဝွီးလ္ခ်ဲ ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူနာေဆာင္ေတြဘက္လာရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ရွင္းျပသည္။ "ဥပမာ တစ္ေသာင္း၊ တစ္မတ္ဆိုပါေတာ့ တစ္မတ္ဆိုတာက မတ္ေအာင္ ေထာင္ေအာင္ ထည့္ေပး ထားတာ။ နိမိတ္ယူထည့္ထားတာ" ဟုေျပာပါသည္။ ကမၺည္းစာေတြကေတာ့ ကုဋီ၊ ေရစက္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေဆာင္၊ တီဗီ အေပၚစက္ေအာက္စက္မွာ ကားဂိုေဒါင္မွာ ေနရာတကာေတြ႕ရပါသည္။ သည္ေက်ာင္းထဲ ဝင္သြား လွ်င္ လူေတြလွဴခ်င္တန္းခ်င္စိတ္္ေပၚလာေအာင္ တြန္းအားေပးေနတာဆိုမလား။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဆးရံုသို႕သြားေသာအခါ ျဖတ္လမ္းမွပဲ အသြားအျပန္ လုပ္ခဲ့သည္မွာ ျပန္သည္ ထိ ဟု ဆိုရမည္။ တစ္ခါတစ္ရံမွသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း(ၿမိဳ႕လယ္) လမ္းမႀကီးက သြားေတာ့သည္။
ထိုျဖတ္လမ္းမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႏွင့္ ေက်ာင္းေဘးအေနာက္ဘက္အရပ္ရွိ စဝ္စံထြန္းေဈးၾကားက လမ္းမွ သြားရသည္။ ထိုလမ္းမွသြားၿပီး ေဈးလြန္ေတာ့ ေခ်ာက္ရပ္ကြက္ (ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေနာက္ဘက္)ထဲ ဆင္းသြား ရသည္။ ေခ်ာက္ရပ္ကြက္ကို ေက်ာ္လြန္သြာသည္ႏွင့္ ေဆးရံုဝင္းထဲ ေရာက္သြားေတာ့သည္။ ဆရာဝန္ႀကီးမ်ား အိမ္ရာ၊ မူးယစ္ေဆးစြဲ ကုသေဆာင္၊ ထိုမွ စႀကႍလမ္းအတိုင္း ကုန္းမို႔မို႔ေလးအတိုင္း ေလွ်ာက္သြား လွ်င္ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ေဆးကုသေဆာင္ကို ေရာက္သြားေလသည္။

ေတာင္ႀကီးၿမိဳကတြင္ အထက္ေဈးႀကီးႏွင့္ ေအာက္ေဈးေခၚ စဝ္စံထြန္းေဈးႏွစ္ေဈး ရွိသည္။ စဝ္စံထြန္း ေဈးေျမ၏ မူလက သခႋ်ဳင္းကုန္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဟုိယခင္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္က သည္ေနရာ ၿမိဳ႕စြန္ လူေနႀကဲပါးပံုရသည္။ ေနာက္ေတာ့ စည္ပင္သာယာက သခႋ်ဳင္းေပၚမွာ ေဈးေဆာက္လိုက္သည္။ သခႋ်ဳင္း ဘယ္ေျပာင္းသြားလဲ ကၽြန္ေတာ္မသိ။ ေဈးမွာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ လတ္ဆတ္သည္။ ၾကက္သား ပံုတိုက္ ေရာင္းတာ ေတြ႕ရသည္။ ငါးေတြလည္း အံ့ၾသစရာ အစံုအလင္ရွိသည္။ ငါးသေလာက္၊ ငါးၾကင္း ငါးခူ၊ ငါးရံ႕၊ ငါးျမစ္ခ်င္း ပင္ရွိသည္။ ငါးျမစ္ခ်င္း၊ ငါးၾကင္း က ေဈးေကာင္းသည္။ ၾကက္သား ေဈးထက္ ပိုသည္။ ငါးပိငါးေျခာက္ ေျမျပန္႕ ကုန္ေတြ အကုန္ရွိသည္။ ကန္းစြန္းရြက္၊ ကင္ပြန္းခ်ဥ္က အစရွိသည္။ လူသံုးကုန္ ပစၥည္း ယိုးဒယား၊ တရုတ္ပစၥည္းစစ္စစ္ေတြ႕ရသည္။ တာခ်ီလိတ္ဘက္က ဝင္တာဟုဆိုသည္။

တာခ်ီလိတ္က ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၄၀၀ ေလာက္ ေဝးသည္ဟု ဆိုိသည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕က ေရခဲသတၱာ ထဲ ထည့္ထားသည့္ ၿမိဳ႕ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ အေႏြးထည္ေတြ ဂြမ္းေစာင္၊ ဂြမ္းကပ္ေစာင္ေတြ ေရာင္းသူမ်ားသည္။ ဝယ္သူလည္း မ်ားပံုရသည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ၄၇၁၂ ေပျမင့္သည္.။ ေျမျပန္ကသြားေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေရမခ်ိဳးႏိုင္။ တန္ေဆာင္တိုင္ မီးပံုပ်ံပြဲအၿပီးမွာ အေအးဓာတ္ ပိုကဲလာသည္။ ဇနီးမွာ တစ္ပတ္မွ တစ္ႀကိမ္ေလာက္ပဲ ႀကိတ္မွိတ္ေရခ်ိဳးရသည္။ ေရေႏြးအားကိုး ရေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေႏြးထည္ႏွစ္ထပ္သံုးထပ္ တစ္ေန႕လံုး မခၽြတ္ရ။ ေတာင္ႀကီး ႏွင့္ ေအးသာယာပင္ မတူ။ ေအးသာယာက ေတာင္ေျခမွာ အေအးေပါ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေရမခ်ိဳးရလည္း ျပႆနာမရွိ။ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္သူမွာ ေရာင္ျခည္ထိသည့္ ဝန္းက်င္ေရ မထိရ။ ပထမဆံုးရက္ ေဆးရံုစာအုပ္ လုပ္ကတည္းက သူနာျပဳဆရႈာမေလးက ေရမထိဖို႕ အေသအခ်ာေျပာသည္။ မာကင္ျဖစ္ေပးေသာ ေဒါက္တာကလည္း ေျပသည္။ ေရထိလွ်င္ အဖုမ်ား(မီးေလာင္ ဖုလို) ေပါက္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ယားယံလွ်င္လည္း ဓာတ္ကင္သည့္ တစ္ေလွ်ာက္ မကုတ္မိေစဖို႕ေျပာသည္။ ကုတ္လွ်င္အသား(အေရခြံ) လွန္သါားႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ သို႕ေၾကာင့္လည္း ဓာတ္မကင္မီ ေရခ်ိဳးစရာရွိ ခ်ိဳးထားဖို႕။ မုတ္ဆိတ္ေမႊး၊ ႏႈတ္ခမ္း၊ ပါးသိုင္းေမႊးမ်ား ရိတ္ပယ္ရွင္းလင္းထားဖို႕ ႀကိဳတင္ေျပာထားၿပီးျဖစ္သည္။ သို႕ႏွင့္ ဓာတ္မကင္မီတစ္ရက္(တနဂၤေႏြေန႕) ကတည္းက ေရခ်ိဳးေခါင္းေလွ်ာ္၊ မုတ္ဆိတ္၊ ႏႈတ္ခမ္း၊ ပါးသိုင္းေမႊးမ်ား ရွင္းလင္းရိတ္ပယ္ထားရသည္။ သို႕တိုင္ခါတိုင္း၊ တစ္ရက္၊တစ္ရက္ျခား ရိိတ္ပယ္ရေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္ေသာ ရက္ေတြ တြင္ မရိတ္ဘဲ ထားလိုက္ရသည္။

မနက္ ေဆးရံုဓာတ္ေရာင္ျခည္ဌာနေရာက္လွ်င္ ဦးတင္ဆင့္ ေရာက္ပါၿပီဆိုတာ ေရာင္ျခည္ကင္ခန္းက တာဝန္ခံႏ်င့္ အကူမ်ားကို သတင္းပို႕လိုက္ရသည္။ သည္အခါ သူတို႕က ကၽြန္ေတာ့္အမည္ဖိုင္ကို ေရာက္ျခည္ ကင္လာေရာက္သူ ဖိုင္မွာ စီထပ္ေပးလိုက္သည္။ အျခားလူနာေတြလည္း သည္လိုပင္ စာရင္းေပး ရသည္။ (ကီမိုေဆးသြင္းတာက မ်ားေသာအားျဖင့္ စေန၊ တနဂၤေႏြ ပိတ္ရက္ေတြမွာ သြင္းတာ ရွိသည္။ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္၊ တစ္လတစ္ႀကိမ္သြင္းရတာရွိသည္။ သက္ဆိုင္ရာ ကိုယ့္အပ္ႏွံထားသည့္ စပယ္ရွယ္လစ္ ဆရာဝန္ထိုင္ေသာ အထူးေဆးခန္းမွာ သြင္းၾကတာမ်ားသည္) ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကံေကာင္း သည္။ ေဆးမသြင္းရ။ ေမးၾကည့္ေတာ့ ေဆးသြင္းစရာမလိုပါဟု ဆိုသည္။

သည္လိုေဆးမသါင္းရတာ ကၽြန္ေတာ္ဓာတ္ကင္ေနသည့္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္ လူနာေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္အပါအဝင္ သံုးဦးပဲ ရွိခဲ့တာေတြ႕သိရသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ ကင္ဆာလူနာေတြမွာ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ ကင္တာေရာ၊ ေဆးသြင္း ကုသတာေရာ လုပ္ၾကရသည္။ ဆရာမိုးဟိန္းလည္း ကင္ဆာ ဆိုတာသိရွိၿပီးေနာ္ ပထမဆံုး ေတာင္ႀကီးသြား ဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္စဥ္က ေဆးမသြင္းရပါ။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေရာဂါခ်င္းဆင္သည္။ ေနရာလႊဲသြားသည္။ ဆရာက Squamous Cell Carcinoma. (left pharyngeal wass)ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က Squamous Cell Carcinoma(Rt vocalcord)ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က အသံအိုးမွာ လက္သည္းခံြေလာက္ အနာ၊ ဆရာက လည္ပင္းဝဲဘက္နံရံ(အသား)မွာ အနာ ျဖစ္တာျဖစ္သည္။ ဆရာဟိန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တူတာက Squamous Cell Carcinoma ဆိုတာတူသည္။ (ဆရာမိုးဟိန္း၏ ကၽြန္ေတာ့္ႏွင့္ ကင္ဆာေဆာင္းပါး(၁)မွ ဒါေၾကာင့္လည္း ပထမဦးဆံုး ကုသစဥ္က ဆရာမိုးဟိန္း ကီမိုေဆး မသြင္းခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။

သို႕တိုင္ ဆရာက ၄လ အၾကာမွာ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္ေပၚခဲ့သည္။ (ကၽြန္ေတာ္သည္ စာေရးေနခ်ိန္မွာ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ႏွင့္ ကုသၿပီး ၂ လျပည့္ရန္ တစ္ပတ္အလိုမွာ ျဖစ္သည္)။ ဒါေၾကာင့္မ်ား ဆရာက Cancer is a death sentence (ကင္ဆာသည္ ေသမိန္႕)လို႕ ထည့္သြင္းခံတာလား။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္ၿပီး မေသေသးဘဲ ၅ႏွစ္၊ ၆ႏွစ္၊ ၁၅ႏွစ္ ရွိၿပီးျဖစ္သူမ်ားကို ေတြ႕ဖူး စကားေျပာဖူး ထားပါသည္။ ကင္ဆာျဖစ္သူတိုင္း မေသပါဟု ကၽြန္ေတာ္ယူဆသည္။ ေရာဂါအေပ်ာ့အျပင္းႏွင့္ ကုသိုလ္ကံ၊ တိုက္ပြဲဝင္စိတ္ဓာတ္တို႕ လိုသည္ထင္ပါသည္။ ကင္ဆာကို တိုက္ပြဲဝင္ရမည္။ စီးခ်င္း ထိုးရမည္။ ေၾကာက္စရာမဟုတ္။ တန္ဖိုးကေတာ့ အသက္လုဖို႕ျဖစ္သည္။ သူေသ ကိုယ္ရွင္ တိုက္ရမည္။

ေရာက္ေၾကာင္း အမည္ေျပာၿပီးေနာက္ လူနာနားေနခန္းက်ယ္က ခံုတန္းလ်ားေတြမွာ ထိုင္ေစာင့္ရ၏။ အနည္းေလး တစ္နာရီ တစ္နာရီခြဲ (သို႕) တစ္ခါတစ္ရံ ႏွစ္နာရီခန္႕ၾကာေအာင္ ကိုယ့္အလွည့္ကို ေစာင့္ေနရသည္။ သည္လို ဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္ဖို႕ ေစာင့္ဆိုင္းရင္း အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ေရာက္ လာေသာ လူနာခ်င္း ရင္းႏွီးသြားၾကတတ္သည္။ သူ႕အေျခအေန၊ အႀကံဥာဏ္ ယူၾကရသည္။ တခ်ိဳ႕ ေရာက္စ လူနာရွင္ေတြမွာ ထိတ္လန္႕ေနတတ္ၾကသည္။ ဓာတ္ကင္လွ်င္ ေသတတ္သည္ ဆိုေသာ အယူအဆ ကလည္း လူအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ထဲ၊ စိတ္ထဲကို ဝင္ေရာက္မီး႐ႈိ႕ေနတတ္တာလည္း ပါမည္။

ရင္ေခါင္း အေပၚပိုင္းသမား(လည္ေခ်ာင္းေအာက္၊ အလယ္၊ ေမးေအာက္ ပါးေစာင္၊ လွ်ာေအာက္၊ ႏွာေခါင္း  စသည့္ျဖင့္)အထက္ပိုင္းဟုလည္းေခၚသည္။ ေနရာေတာ္စံုစံုမွာ ကင္ဆာျဖစ္တတ္တာေတြ႕ရ၏။ ျဖစ္တတ္ေသာေနရာ ၃၀ေက်ာ္တာ နံရံကေၾကာ္ျငာစာရြက္တြင္ ေတြ႕ရတတ္သည္။ အေပၚပိုင္းကေတာ့ မာကင္(မွင္ျခစ္) ထင္ထင္ရွားရွား (ပရဲထိုးထားသလို) ေတြ႕ရသျဖင့္ ဘယ္လူနာ ဘယ္ေနရာမွာ ကင္ဆာ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာ ၾကည့္တာႏွင့္ လူနာခ်င္းသိေနပါသည္။
လူနာခ်င္းရင္းႏွီးမႈလည္း လြယ္ကူသည္။ ဘဝတူခ်င္း အားကိုခ်င္စိတ္လားေတာ့ မသိ။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းလည္း ေျပာတတ္ၾကသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားပင္ ရင္သား၊ သားအိမ္စသည့္ေနရာ ကင္ဆာျဖစ္ေနတာကိုပင္ ေသြးရင္းသားရင္းလို ဖြင့္ေျပာႏိုင္သည္။ အႀကံဥာဏ္ေတာင္းသည္။ တစ္ဦး အေျခအေန ေကာင္းသြားလွ်င္ တစ္ဦးက ဝမ္းသာသည္။ ေဆးကုသ၊ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္ သတ္မွတ္ရက္ ျပည့္လို႕ ျပန္ေတာ့မယ္ဆိုလွ်င္ ေထာင္က လြတ္ေျမာက္မည့္သူလို က်န္လူေတြက ဝမ္းသာ အဲလဲ ႏႈတ္ဆက္တတ္ၾကသည္။

ကင္ဆာေရာဂါသည္ တကယ္ေတာ့ ေသမိန္႕က်သလို ထိတ္လန္႕ဖြယ္ရာေရာဂါ တစ္ခုေတာ့ ျဖစ္သည္။ ေရႊျပည္သာၿမိဳ႕နယ္မွ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ဆရာဝန္တစ္ဦးေျပာ နားေထာင္ၾကည့္ပါ။  တကယ္လို႕ မျဖစ္မေန ကင္ဆာနဲ႕ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေရာဂါႏွ္ခုထဲက တစ္ခုခုေရြးပါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေရာဂါကိုပဲ ေရြယ္မယ္ဟုဆိုပါသည္။ သူေျပာတာလည္း မလြန္လွ။ ကင္ဆာေရာဂါက ေနရာ တစ္ေနရာတည္းျဖစ္သူ ႏွစ္ဦးရွိလွ်င္ႏွစ္ဦးမတူ၊ သံုးဦးရွိလွ်င္ သံုးဦးမတူ။ ေရာဂါျဖစ္ပံု၊ ကုသပံုမတူ။ ကၽြန္ေတာ့္ လို အသံအိုးမွာ ကင္ဆာျဖစ္သူ ႏွစ္ဦးကို ကၽြန္ေတာ္ေမးၾကည့္သည္။

တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမတူၾက။ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွ လာေရာက္ကုသေနေသာ အသက္ ၆၇ ႏွစ္ရွိ ဦးေအးေဆာင္ႏွင့္ မႏၱေလးမွ လာေရာက္ကုသေနေသာ အသက္ ၂၉ ႏွစ္ရွိ ေဇာ္လတ္ဆိုသူတို႕မွာ အသံအိုးတြင္ ကင္ဆာျဖစ္ၾကတာခ်င္း တူသည္။ သို႕တိုင္ ေဇာ္လတ္ဆိုေသာ လူငယ္က ပိုျပင္းထန္သည္။ သူ အသံအုိး မွာ ကင္ဆာဖုေလးေတြ ၁၂ ဖု ေပၚေပါက္လာၿပီး အသံုပင္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ့သည္ ဦးေအးေဆာင္လည္း အသံအိုးမွာ ကင္ဆာဖုေလးေတြျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ သိပ္မမ်ား။ အသံလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္း မရွိ။ ကၽြန္ေတာ္က လက္သည္းခံြေလာက္အနာ။ အဖုေလးေတြ မဟုတ္။ အသံမေပ်ာက္။ ကၽြန္ေတာ္က ေဆးမသြင္းရ။ ဦးေအးေဆာင္ က ေဆး၆ လံုးသြင္းရမည္။ ေဇာ္လတ္က ၁၂လံုးသြင္းရမည္။ ဒါေတာင္ သူက ငယ္ရြယ္သူမို႕ ခံႏိုင္ရည္ရွိသည္။

ေဇာ္လတ္က ကၽြန္ေတာ္တို႕အရင္ ေဆးသြင္း၊ ဓာတ္ကင္ကုသမႈ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့သည္။ ဝဝၿဖိဳးၿဖိဳး ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ ျပန္သြားႏိုင္သည္.။ သူက ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႕ၿပီးသူျဖစ္သည္။ သူက သီခ်င္းဆိုခ်င္သည့္ ပိုးကေလးလည္းရွိသည္။ သို႕တုိင္ ပရိုဖက္ရွင္နယ္ မျဖစ္။ ေနာက္တစ္ခါ ျပည္ပအလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းကို မိတ္ေဆြတစ္ဦးႏွင့္ပူးေပါင္းလုပ္ၾကည့္သည္။ အဆင္မေျပ။ စကားေျပာသင္တန္းကို ႏိုင္ငံျခားသူႏွင့္ လိုက္လုပ္ေသးသည္ဟု ဆိုသည္။ သည္အတြင္း အသံအိုးမွာ ကင္ဆာဖုေလးေတြထြက္လာ၊ အသံအိုးေယာင္ရမ္းၿပီး အသံေပ်ာက္သြားခဲ့တာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ အစားအစာ စားမရ။ ေသာက္မရ၊ အသက္ရွဴမဝလို႕ လည္ပင္းေဖာက္ခါ အသံအိုး ခြြဲစိတ္ထုတ္ ရေတာ့မလိုျဖစ္ၿပီး ေဆးသြင္း၊ ဓာတ္ကင္လုပ္လိုက္မွ သံုးပတ္ေျမာက္မွာ အသံျပန္ထြက္လာသည္ဟု ဆိုသည္။
သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္က သူ ေဆးသြင္းဓာတ္ေရာင္ျခည္ကင္တာ ရက္ေပါင္း ၃၀ (ရက္သတၱေျခာက္ပတ္၊ တစ္ပတ္ ၅ရက္ ကင္ရသည္) ျပည့္လုနီးတစ္ပတ္အလိုေလာက္က်မွ ခင္မင္သြားကာ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ ကင္ရန္ ေစာင့္ရင္း စကားစျမည္ ေျပာျဖစ္ၾကသည္။

သို႕ႏွင့္ သူ႕အေၾကာင္း သူ႕ေရာဂါျဖစ္ပံု၊ ကုသပံုေတြကို သိလာရသည္။ သူ႕မွာ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရခဲ့ေသာ္လည္း ခုထိ ဘာအလုပ္လုပ္ရမယ္ ေသခ်ာမဆံုးျဖတ္ရေသးဟု ဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မင္း ဝါသနာ ပါရာ တစ္ခုခုကို ရည္ရြယ္ၿပီး စိုက္လိုက္မတ္တတ္လုပ္သင့္တယ္ဟု အႀကံေပးေသာ္လည္း သူ႔ ဘာ ဝါသနာပါမွန္း ေသခ်ာမသိေသးဟု ဆိုသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတာ့ "ဦးေလးက စာေရးဆရာဆို"ဟု ေမးသည္။ ဘာေတြေရးသလဲဟုေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ႀကံဳတုန္းသူ႕ကို အင္တာဗ်ဴး လုပ္ၾကည့္သည္။ ေရာဂါအေၾကာင္းအရႈာ အေျခအေနေတြက ေျပာၿပီးျဖစ္သည္။ ယခု ဗ်ဴးျဖစ္သည္က လူမႈေရး ဆိုပါေတာ့ နားေထာင္ၾကည့္ပါ။

"မင္းက မႏၱေလး ဘယ္မွာေနလဲ"
"ေအာင္ေတာ္မူရပ္မွာ.... "
ေအာင္ေတာ္မူရပ္ဘယ္မွာရွိတယ္ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္ မသိ။ ဒါႏွင့္..
"လူထုေဒၚအမာရဲ႕ လူထုတိုက္ႏွင့္ ဘယ္ေလာက္ေဝးလဲ"
ဆိုေတာ့
"အေဝးႀကီးပဲ"တဲ့။
"မင္း မႏၱေလးက ဘယ္စာေရးဆရာေတြနဲ႕ သိလဲ"
"မသိဘူး"
ဟု ဆိုပါသည္။

ညီပုေလး သိလား ... ဟင့္အင္း။ ညိဳထြန္းလူ သိလား၊ ဟင့္အင္း။ ဆူးငွက္.. ေခါင္းခါသည္။ ကိုၿငိမ္း (မႏၱေလး) မၾကားဖူးဘူး။ ေနဝင္းျမင့္.. ႏိုးမသိပါ။ ခင္ခင္ထူး.. ဟင့္အင္း မသိဘူး။ သည္ေတာ့္ ကၽြန္ေတာ္ က ေျပာရသည္။ အဲသည္လူေတြမွ မသိရင္ မင္းငါ့လည္း သိမွာ မဟုတ္ပါဘူးဟု။ (ထိုဆရာေတြ ယခု ကၽြန္ေတာ္ ေရးျပတာ ဖတ္ရလွ်င္ က်ံဳးထဲဆင္း အဆံုးမစီရင္လိုက္ဖို႕ ေတာင္းပန္လိုက္ပါသည္)
"ကၽြန္ေတာ္က ဝတၳဳေတြ ဘာေတြ မဖတ္ဘူး။ ကာတြန္းပဲ ဖတ္တာ"
"ဟုတ္ၿပီ။ ဒါဆို ကံခၽြန္သိလား"
"ဟာ .. ကံခၽြန္ မွ မသိရင္ ေသသြားမွာေပါ့.. "
ဟု ကိုယ္ကို ယိမ္းလႈပ္ၿပီးၿပံဳးကာ ေျပာသည္။

"ကံခၽြန္ ကြယ္လြန္သြားၿပီေနာ္"
ဆိုေတာ့ ကံခၽြန္ဆံုးပါးတာ သူ မသိ။ ဆရာကံခၽြန္လည္း ကင္ဆာႏွင့္ ဆံုးပါခဲ့တယ္လို႕ သူ႕ကို မေျပာ ျဖစ္ေတာ့။ ဒီကေလးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းေမာသြားသည္။ သူ႕အေဖက တစ္ခ်ိန္က ေလာ္ပန္ ဟုဆိုသည္။ ဖားကန္႕ဘက္မွ မႏၱေလးေရႊ႕ေျပာင္းလာၿပီး သူ႕အေဖ ဆံုးပါသြားသည္။ သည္ေတာ့ သား ၄ ေယာက္ႏွင့္ သူ႕မိခင္ ထိုင္စားလာရာ ရွိတာ ကုန္သေလာက္ရွိၿပီဟု ဆိုသည္။ ဒါေတာင္ သူက ေတာင္ႀကီးေဆးလာကုတာ ဆိုင္ကယ္ပါ ယူလာသည္။ (ကားေပၚတင္လာသည္္) ေဆးသြင္း ဓာတ္ကင္တာ နားတဲ့ရက္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ႏွင့္ ဘုရားဖူးထြက္သတဲ့။ မနက္ဖန္ခါ ပိတ္ရက္တြင္ ပင္းဒယလိုဏ္ဂူ ဘုရားသြားဖူး မလို႕တဲ့။ တကယ့္ေကာင္။ ကၽြန္ေတာ္က ဆက္အင္တာဗ်ဴးသည္။

"လူထုဦးလွ လူထုေဒၚအမာေရာ သိလား"
"ဟာ ဒါေတာ့ သိတာေပါ့"
"မင္း.... ဝတၳဳထဲက ဘယ္စာအုပ္ဖတ္ဖူးလဲ"
"ကၽြန္ေတာ္ ဝတၳဳတိုတစ္အုပ္ေတာ့ ဖတ္ဖူးတယ္"
"ဟုတ္လား။ (ဒီေကာင္ အေပ်ာ္ဖတ္ဝတၳဳလား၊ ဂမၻီရဝတၳဳလား၊ ဟာသဝတၳဳ မ်ားလားေပါ့ေလ။) ဟုတ္လား ဘယ္ဝတၳဳ ဖတ္ဖူးလဲ"
"လမ္းသစ္ ႏွင့္ အျခားဝတၳဳတိုေတြ ဆိုတာ။ ဘာသာျပန္ထင္ရဲ႕"

ကၽြန္ေတာ္ ပက္လက္လန္သြားသည္။ မဖတ္ဖူး၊ မဖတ္ဖူးႏွင့္ ဖယ္မယ့္ဖတ္ေတာ့လည္း ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ နာမည္ေက်ာ္ ဘာသာျပန္ ကမၻာဝတၳဳတိုမ်ား၊ တကယ့္ ဟဲဗီးကိုမွ ကိုင္တာ.။
"ဦး ေျပာသလို ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခု လုပ္ရမယ္။ ဟုတ္တယ္၊ ျပန္သြားမွ စာဖတ္ရဦးမယ္။ ဦးကေလာင္ နာမည္ ဘယ္လိုေခၚသလဲ"

ဆက္ရန္
.

No comments: