( " စံုေထာက္ ၀တၳဳအေၾကာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ စာေပေရးရာ၊ အႏုပညာေရးရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေနာက္တုိင္း ဘက္က ဖတ္႐ႈျမင္ေတြ႕ ၾကားနာဖူးတာေတြကုိ ေရးရင္ ျမန္မာဘက္မွာေကာ ဒါမ်ိဳးေတြ မ႐ွိ ဘူးလား၊ ႐ွိပါတယ္။ အဲဒါေတြ မထုတ္ေဖာ္ဘူးလား အစ႐ွိသည္ျဖင့္ ေျပာၾကတယ္။ ဘယ္သေဘာနဲ႔ ေျပာၾက တာလဲ မသိပါဘူး။ အဲသလုိဆုိရင္ ျမန္မာစာကုိ ျမတ္ႏုိးတယ္ဆုိတဲ့ သူေတြ ကုိယ့္ဆီ လာၾကစမ္းပါ။ ဦးပုည ေတးထပ္ေတြ၊ ဇာတ္စကားေတြ၊ ကုိးခန္းပ်ိဳ႕ထဲက စာပုဒ္ေတြ၊ ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း ေလးခ်ိဳးေတြ ဘယ္ေလာက္ မ်ား ႏႈတ္အာ႐ြ႐ြ ႐ြတ္ႏုိင္ၾကသလဲ။ ကုိယ္နဲ႔ ၿပိဳင္႐ြတ္ၾကရေအာင္။)
စာဆုိတာ ဘယ္စာျဖစ္ျဖစ္ အျဖည့္ခံေတြခ်ည္းပဲ။ တစ္ဦး ေရးထားတာကုိ ေနာက္တစ္ဦးက ထပ္ေကာင္း ေအာင္၊ ျပည့္စံုေအာင္၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ထဲမွာကုိလည္း ျဖည့္စြက္ေပးၾကရတာပဲ။ ေနာက္ေခတ္အဆက္ ဆက္ လည္း ျဖည့္သြားၾကရမွာပဲ။
ဒီေတာ့ ကုိယ္ ေရးေနတာေတြ လုိေနေသးတယ္ (လုိမွာပဲ) ဆုိရင္ ျဖည့္ႏုိင္တဲ့သူေတြ ျဖည့္ၾက႐ံု ႐ွိတာပဲ။ ဘယ္ အရာမဆုိ "မျပည့္တဲ့အုိး "အခ်င္းခ်င္း ေဘာင္ဘင္ခတ္မေနဘဲ တည့္တည့္သြားၾကရတာေပါ့။ ဒီလုိနဲ႔ပဲ ရသေလာက္ ရသြားၾကတာပဲ။ ျပည့္စံုတယ္လုိ႔ေတာ့ ဘယ္႐ွိမလဲ။ ဒီေတာ့ ဘယ္သူ ေရးေနတာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါထက္ ေကာင္းေအာင္ ထပ္ေရးႏုိင္ၾကေသးရင္ ေရးၾက႐ံုပဲ၊ ဒါထက္ ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္ေပးႏုိင္ ၾကလည္း ေပးၾကေပါ့။
ဒီစကားကုိ ေျပာရတာ ဆရာသမားရဲ႕ အစဥ္အလာ အဆံုးအမကုိ ယူၿပီး ေျပာရတာပါ။ ဆရာ မင္းသု၀ဏ္ က ေျပာဖူးပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ႐ွိတ္စပီးယားျပဇာတ္ ဘာသာျပန္ၿပီး အခန္းဆက္ထဲ ထည့္ေနတုန္း ေျပာဖူး ပါတယ္။ "မခင္ျမေရ ... ဆရာေတာ့ တတ္အားသေရြ႕ လုပ္ထားတာပဲ။ ေနာက္လူေတြ ဒါထက္ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ ႏုိင္ရင္ လုပ္ၾကဖုိ႔ပါပဲ။ မခင္ျမ ဖတ္ရဲ႕မဟုတ္လား၊ အျမင္မေတာ္တာမ်ား ေတြ႕ရင္ ေျပာေနာ္ ... " တဲ့။
ဆရာ က ကုိယ့္တပည့္ကုိ ခုလုိ ေျပာေတာ့ အေတာ္ပဲ စိတ္ထဲ ထိခုိက္သြားမိပါတယ္။ ဒါဟာ ဆရာက ငါ့ကုိ ဒီလုိ စိတ္ထားတတ္ေအာင္ သင္ေပးတာပဲ ... လုိ႔ ႏွလံုးသြင္းလုိက္ရပါတယ္။
အခုလည္း ကုိယ္ ေရးေနတာေတြ လုိေနေသးရင္ ထပ္ျဖည့္ၿပီး ေရးၾကပါ။ စာဖက္႐ႈမွာ အဆိပ္အေတာက္ ျဖစ္ အက်ိဳးမဲ့တယ္ ဆုိရင္လည္း ေျပာၾကပါ။ ကုိယ္ကေတာ့ တက္သေ႐ြ႕ ေရးေနတာပဲ။ ဟာေနတာ၊ လုိေနတာ ေတြ ႐ွိရင္ ျပည့္ေအာင္ ျဖည့္ၿပီး ထပ္ေရးၾကပါလုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္ "
" ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြရဲ႕ အေရးအသားအေပၚမွာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" ဒီေခတ္လူငယ္ေတြ ရဲ႕ အေရးအသားေတြ လက္လွမ္းမီသေ႐ြ႕ ဖတ္ပါတယ္။ အတိအက်ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေယဘုယ်ေျပာရရင္ ေကာင္းစရာ႐ွိလည္း သိပ္ေကာင္းတာပဲ ညံ့စရာ႐ွိလည္း သိပ္ညံ့တာပဲ။ ဒီလုိ ေျပာရ တာက ကုိယ့္ရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေတာ္ အယူအဆျဖစ္ပါတယ္။
သိပ္ေကာင္း တဲ့ လူငယ္စာေရးဆရာတခ်ိဳ႕ကုိ နာမည္ထုတ္ေျပာရရင္ ခ်စ္ဦးညိဳ မုိးမုိး (အင္းလ်ား)၊ မစႏၵာ၊ သာယာ၀တီစမ္းစမ္းႏဲြ႕၊ သုေမာင္၊ ဂ်ဴး ... ၿပီးေတာ့လည္း ဒါ့ျပင္ ႐ွိၾကဦးမွာပါပဲ။ ဒါက လူလတ္ပုိင္းကုိ တမင္ခ်န္ ထားပါတယ္။ လူငယ္ေလးေတြခ်ည္း ကြက္ေျပာတာပါ။
တစ္ခုေတာ့ ႀကံဳတုန္း တရား၀င္ ေျပာလုိက္ရဦးမယ္။ အခု လူငယ္ စာေရးဆရာေတြဟာ အသက္အ႐ြယ္နဲ႔ ပုိင္းၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္ေျပာရရင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ သူတုိ႔အ႐ြယ္တုန္းက သူတုိ႔ေလာက္ မေတာ္ဘူး။ သူတုိ႔လုိ အေတြး မရဲဘူး၊ အေရး မရဲဘူး၊ စိတ္ကူးလည္း မႂကြယ္ဘူး အ႐ြယ္ အပုိင္းအျခားအရဆုိရင္ သူတုိ႔ဟာ ကုိယ့္ ထက္ သာပါေပတယ္"
" ဆရာမႀကီး ေရးခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္၀တၳဳတုိေလးေတြထဲမွာ ႐ုပ္ေသးနဲ႔ ပတ္သက္တာ ႏွစ္ပုဒ္ ဖတ္ရပါတယ္။ တစ္ပုဒ္ကဆုိရင္ Horizon မဂၢဇင္းက ဆုေတာင္ ရခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ႐ုပ္ေသးပညာဟာ တိမ္ေကာ ပေပ်ာက္လုမတတ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဆရာမႀကီး ဘယ္လုိ ခံစားမိပါသလဲ "
" ႐ုပ္ေသးပညာ တိမ္ေကာလုလု ျဖစ္ေနတာေတာ့ ႏွေျမာစရာပါပဲ။ ဒီပညာဟာ ထိန္းသိမ္းထားသင့္ ထားထုိက္ တဲ့ ပညာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္ တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကုိ ဒီပညာကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့ ၀တၳဳ ေဆာင္းပါး ေတြပဲ ေရးေနတာေပါ့။ ကုိယ္ တတ္အားသေ႐ြ႕ လုပ္ေနတာပဲ။ ဒီထက္ တတ္ ႏုိင္ၾကရင္လည္း လုပ္ၾက ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္"
" ဆရာမႀကီးက အေ႐ွ႕၊ အေနာက္ စာေပေတြကုိ ႏွံ႔စပ္သူဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္တာ တစ္ခု ေမးခ်င္ ပါ ေသးတယ္။ သူတုိ႔ မဂၢဇင္းေတြမွာ အင္တာဗ်ဴးေတြ ပါသလုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီက မဂၢဇင္းေတြမွာလည္း အင္တာဗ်ဴး ေတြ ထည့္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ ေရးေနတဲ့ အင္တာဗ်ဴးေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရးေနၾကတဲ့ အင္တာဗ်ဴး ေတြ ဘယ္လုိမ်ား ျခားနားပါသလဲ"
" အင္တာဗ်ဴးဆုိတာ တစ္ဦးေသာ ပုဂၢိဳလ္ဆီမွာ လူအမ်ား စိတ္၀င္စားေအာင္ စကားေျပာစရာ ႐ွိတယ္ ဆုိၿပီး အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကုိ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းၾကတာပဲ။ အမ်ားအားျဖင့္ လူပရိသတ္အလယ္ နာမည္တစ္လံုးနဲ႔ ထင္႐ွား သူေတြကုိ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ၾကတယ္။ ဒါလည္း တရားေသ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါ တစ္ခါ လူထဲက သာမန္ကုိလည္း အင္တာဗ်ဴး လုပ္ၾကပါေသးတယ္။ ဥပမာ - ေစ်းျခင္းေတာင္း ကုိင္ၿပီး ေစ်း၀ယ္လာတဲ့ အိမ္႐ွင္မ တစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕ဆံုေပးရင္ လူေတြ စိတ္၀င္စားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ထြက္လာမယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အင္တာဗ်ဴး တစ္ခု ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က အၾကမ္းဖ်င္း တခ်ိဳ႕ကုိ ခ်ႏုိင္ပါတယ္။
(၁) စာဖတ္သူေတြအဖုိ႔ ဗဟုသုတ ျဖစ္ရမယ္။
(၂) စာဖတ္သူရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ တက္ႂကြတဲ့စိတ္၊ ႀကိဳးစားခ်င္တဲ့စိတ္မ်ိဳး ႏိႈးဆြေပးရမယ္။
(၃) အေတြးအေခၚ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ ျဖန္႔ေပးရမယ္၊ ျမင္စရာ သိစရာေတြ လမ္းဖြင့္ေပးရမယ္။
(၄) တစ္ခုခုေသာ ပညာနယ္ သုတနယ္ကုိ ၀င္ၿပီး က်က္စားလုိတဲ့ စိတ္မ်ိဳး ႏုိးၾကားေစရမယ္။
(၅) လူလူခ်င္း နားလည္မႈ၊ ေမတၱာထားမႈကုိ ေ႐ွး႐ႈရမယ္ "
" ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာမႀကီး။ စာေရးသက္ ႏွစ္ ၅၀ ႐ွိတဲ့ ဆရာမႀကီးအေနနဲ႔ ဒီေန႔ ျမန္မာ့စာေပေလာကကုိ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" စာေရးတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ျပည့္ေတာ့ စာေပေလာကကုိ ဘယ္လုိ ျမင္သလဲဆုိတာေတာ့ ေျဖရရင္ ဘာမွ ဆန္းဆန္းျပားျပား မ႐ွိလွပါဘူး။ လူ႔ေလာကထဲမွာ ေနတာ ၾကာလာေလေလ ဘာမွ မထူးဆန္းဘူးဆုိတာ သိလာေလပါပဲ။ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္အခါ၊ ဘယ္ကာလ၊ ဘယ္ေနရာမွာမဆုိ ဒီလုိပဲ လူေတြဟာ လႈပ္႐ွား ေနၾကတာပဲ။
ေမတၱာတရား ႐ွိၾကသလုိ ေဒါသတရားေတြလည္း ႐ွိၾကတယ္။ ဥာဏ္ပညာဆင္ျခင္တံုတရား ႐ွိၾကသလုိ မုိက္မဲတာ ေတြလည္း ႐ွိၾကတယ္။
၀ိသမေလာဘ ေတြနဲ႔ အငမ္းမရ ျဖစ္ေနၾကသလုိ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈလည္း ႐ွိတယ္။
တစ္ဖက္သားအေပၚမွာ မညႇာမတာ မသဒၶါေရစာ ျဖစ္ၾကသလုိ ရက္ေရာ ေပးကမ္းကူညီမႈေတြလည္း ႐ွိၾက တယ္။
သူတစ္ပါး ေကာင္းစားႀကီးပြားတာကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ၾကသလုိ မ႐ႈဆိတ္ မနာလုိၿပီး ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီး ေၾကာင္း ေျပာဆုိႀကံစည္ လုပ္ကုိင္တာေတြလည္း ႐ွိၾကတယ္။
အဲဒီ သေဘာတရားေတြဟာ အေကာင္းနဲ႔အဆုိး၊ ဘတစ္ျပန္ က်ားတစ္ျပန္ ျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ။ စာေပေလာက မွာလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ဒီေတာ့ ဘာမွ မဆန္းပါဘူးလုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္"
" ဆရာမႀကီးတုိ႔ ေခတ္က အေရးအသားနဲ႔ ဒီေန႔ လူငယ္စာေရးဆရာေတြရဲ႕ အေရးအသား ဘယ္လုိ ကြာျခား ပါသလဲ"
" ဒီေမးခြန္း က အလြန္က်ယ္၀န္းပါတယ္။ က်က်နန သုေတသနလုပ္ၿပီး စာတမ္းတစ္ခု ျပဳစုၿပီး ေမးခြန္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေျဖဘဲ ထားလုိက္ပါရေစ"
" ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကေမးစရာ ကုန္ပါၿပီ။ ဆရာမႀကီး ထပ္ေျပာခ်င္ေသးတာမ်ား ႐ွိရင္ ... "
" ခုလုိ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးရတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒီလုိအခါမ်ိဳး ကုိယ္ ေျပာခ်င္တာေျပာဖုိ႔ အခြင့္ရတုန္း ေတာ့ နိဂံုးခ်ဳပ္အျဖစ္ နဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
လူ ဆုိတာ ကုိယ္ပုိင္အယူအဆ၊ ထင္ျမင္ခ်က္ ကုိယ္စီ ႐ွိၾကတယ္။ လြတ္လပ္စြာ ထင္ျမင္ယူဆႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတစ္ပါး ကုိ ငါ ယူဆသလုိ ယူဆရမယ္။ ငါ့အယူအဆ အမွန္ဆုိၿပီး သူတစ္ပါးရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကုိ မက်ဴးေက်ာ္ သင့္ဘူး။
လူလူခ်င္း အယူအဆခ်င္း မတူေပမယ့္ ေလာကႀကီးဟာ အက်ယ္ႀကီးပါပဲ။ ေနစရာ ရပ္တည္စရာေတြ အက်ယ္ႀကီး ႐ွိပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကုိမွ တြန္းထုိးပစ္ေနစရာ မလုိပါဘူး။ သူတစ္ပါးအေပၚ တရားမဲ့ မက်ဴးေက်ာ္ ဖို႔ပါဘဲ။
အေမရိကန္ျပည္ ၁၈၀၁ မွ ၁၈၀၅ အထိ ဒုသမၼတ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ (အာ႐ြန္ဘား) A-- Burr ဆုိတဲ့သူဟာ တစ္ခါေတာ့ သူနဲ႔ ရန္ျဖစ္တဲ့သူ နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ေသနတ္ခ်င္းၿပိဳင္ပစ္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ဟုိလူ ေသသြား တယ္။ အဲဒီေခတ္ က သေဘာတူ ၿပိဳင္ပစ္ သတ္တာမ်ိဳး တရား၀င္တယ္။ လူသတ္မႈမျဖစ္ဘူး။
ေနာက္ ဘား အသက္ႀကီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီကိစၥကုိ သူ ေနာင္တရတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ တစ္ခါေတာ့ သူ ေနတဲ့ အခန္းထဲ ကုိ ယင္ေကာင္ ၀င္လာတယ္။ ဦးဆံုး ယင္႐ုိက္တဲ့ တုတ္ႀကီးနဲ႔ ႐ုိက္သတ္မယ္လုပ္ၿပီးမွ ျပတင္းေပါက္ ဖြင့္ၿပီး ယင္ ကုိ ထုတ္ပစ္လုိက္သတဲ့။ သူ႔ပါးစပ္က ေျပာလုိက္ေသးတယ္။
" မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ေနစရာ ေလာကႀကီးက အက်ယ္ႀကီးပါကြာ "
အဲဒီ အျဖစ္အပ်က္ဟာ အေတာ္ပဲ မွတ္သား ႏွလံုးသြင္းဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ ပညာဗဟုသုတဆုိတာ ဘယ္ေတာ့ မွ ေလ့လာလုိ႔ မကုန္ႏုိင္ပါဘူး။
သိပၸံဆရာႀကီး Newton (နယူတန္)က ေျပာဖူးပါတယ္။ ေလာကမွာ သိစရာေတြဟာ မဟာသမုဒၵရာ ျပင္က်ယ္ႀကီး ေလာက္ က်ယ္ပါသတဲ့။ သူ သိတာက ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ သူငယ္ကေလး ေက်ာက္စရစ္ခဲ ေကာက္ ေနသေလာက္ပဲ႐ွိပါသတဲ့။
ဒီေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကုိယ္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ရင္ -
" ငါ ဘာမွ မသိေသးပါကလား၊ ငါ မသိတာေတြ မ်ားလွပါကလား "ဆုိတာပါပဲ။ အဲဒီ အမွန္တရား သစၥာစကား နဲ႔ ပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ"
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ နယူတန္လုိ ပုဂၢိဳလ္က ပင္လယ္ကမ္းေျမွာ ေက်ာက္စရစ္ခဲ ေကာက္ သေလာက္ပဲ သိပါေသးတယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူငယ္ေတြက ပင္လယ္သမုဒၵရာကုိ မျမင္ဖူးေသးတဲ့ ကုန္းေခါင္ေခါင္ က လူေတြပဲ ျဖစ္ပါဦးမယ္။
ဆရာမႀကီး လုိ စာေရးသက္ ႏွစ္ ၅၀ ႐ွိတဲ့ ဆရာမႀကီးက "ဘာမွ မသိေသးပါကလား" လုိ႔ ေရ႐ြတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔က ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိတဲ့အဆင့္မွာ ႐ွိၾကပါလိမ့္မယ္။ ဆရာမႀကီးကုိ ဥပမာထားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ဆက္ၿပီး ႀကိဳးစားၾကပါဦးမယ္။
ေ႐ႊရတု ဆင္ႏဲႊႏုိင္တဲ့အတြက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ႐ွိရသလုိ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့လည္း "ခင္မ်ိဳးခ်စ္" ဆုိတဲ့ ကေလာင္အမည္ နဲ႔ အညီ တုိင္းျပည္အက်ိဳး စာေပနဲ႔ သယ္ပုိးႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳခဲ့ပါတယ္"
ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၃၃၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ၊ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္။
ဒီေတာ့ ကုိယ္ ေရးေနတာေတြ လုိေနေသးတယ္ (လုိမွာပဲ) ဆုိရင္ ျဖည့္ႏုိင္တဲ့သူေတြ ျဖည့္ၾက႐ံု ႐ွိတာပဲ။ ဘယ္ အရာမဆုိ "မျပည့္တဲ့အုိး "အခ်င္းခ်င္း ေဘာင္ဘင္ခတ္မေနဘဲ တည့္တည့္သြားၾကရတာေပါ့။ ဒီလုိနဲ႔ပဲ ရသေလာက္ ရသြားၾကတာပဲ။ ျပည့္စံုတယ္လုိ႔ေတာ့ ဘယ္႐ွိမလဲ။ ဒီေတာ့ ဘယ္သူ ေရးေနတာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါထက္ ေကာင္းေအာင္ ထပ္ေရးႏုိင္ၾကေသးရင္ ေရးၾက႐ံုပဲ၊ ဒါထက္ ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္ေပးႏုိင္ ၾကလည္း ေပးၾကေပါ့။
ဒီစကားကုိ ေျပာရတာ ဆရာသမားရဲ႕ အစဥ္အလာ အဆံုးအမကုိ ယူၿပီး ေျပာရတာပါ။ ဆရာ မင္းသု၀ဏ္ က ေျပာဖူးပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ႐ွိတ္စပီးယားျပဇာတ္ ဘာသာျပန္ၿပီး အခန္းဆက္ထဲ ထည့္ေနတုန္း ေျပာဖူး ပါတယ္။ "မခင္ျမေရ ... ဆရာေတာ့ တတ္အားသေရြ႕ လုပ္ထားတာပဲ။ ေနာက္လူေတြ ဒါထက္ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ ႏုိင္ရင္ လုပ္ၾကဖုိ႔ပါပဲ။ မခင္ျမ ဖတ္ရဲ႕မဟုတ္လား၊ အျမင္မေတာ္တာမ်ား ေတြ႕ရင္ ေျပာေနာ္ ... " တဲ့။
ဆရာ က ကုိယ့္တပည့္ကုိ ခုလုိ ေျပာေတာ့ အေတာ္ပဲ စိတ္ထဲ ထိခုိက္သြားမိပါတယ္။ ဒါဟာ ဆရာက ငါ့ကုိ ဒီလုိ စိတ္ထားတတ္ေအာင္ သင္ေပးတာပဲ ... လုိ႔ ႏွလံုးသြင္းလုိက္ရပါတယ္။
အခုလည္း ကုိယ္ ေရးေနတာေတြ လုိေနေသးရင္ ထပ္ျဖည့္ၿပီး ေရးၾကပါ။ စာဖက္႐ႈမွာ အဆိပ္အေတာက္ ျဖစ္ အက်ိဳးမဲ့တယ္ ဆုိရင္လည္း ေျပာၾကပါ။ ကုိယ္ကေတာ့ တက္သေ႐ြ႕ ေရးေနတာပဲ။ ဟာေနတာ၊ လုိေနတာ ေတြ ႐ွိရင္ ျပည့္ေအာင္ ျဖည့္ၿပီး ထပ္ေရးၾကပါလုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္ "
" ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြရဲ႕ အေရးအသားအေပၚမွာ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" ဒီေခတ္လူငယ္ေတြ ရဲ႕ အေရးအသားေတြ လက္လွမ္းမီသေ႐ြ႕ ဖတ္ပါတယ္။ အတိအက်ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေယဘုယ်ေျပာရရင္ ေကာင္းစရာ႐ွိလည္း သိပ္ေကာင္းတာပဲ ညံ့စရာ႐ွိလည္း သိပ္ညံ့တာပဲ။ ဒီလုိ ေျပာရ တာက ကုိယ့္ရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေတာ္ အယူအဆျဖစ္ပါတယ္။
သိပ္ေကာင္း တဲ့ လူငယ္စာေရးဆရာတခ်ိဳ႕ကုိ နာမည္ထုတ္ေျပာရရင္ ခ်စ္ဦးညိဳ မုိးမုိး (အင္းလ်ား)၊ မစႏၵာ၊ သာယာ၀တီစမ္းစမ္းႏဲြ႕၊ သုေမာင္၊ ဂ်ဴး ... ၿပီးေတာ့လည္း ဒါ့ျပင္ ႐ွိၾကဦးမွာပါပဲ။ ဒါက လူလတ္ပုိင္းကုိ တမင္ခ်န္ ထားပါတယ္။ လူငယ္ေလးေတြခ်ည္း ကြက္ေျပာတာပါ။
တစ္ခုေတာ့ ႀကံဳတုန္း တရား၀င္ ေျပာလုိက္ရဦးမယ္။ အခု လူငယ္ စာေရးဆရာေတြဟာ အသက္အ႐ြယ္နဲ႔ ပုိင္းၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္ေျပာရရင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ သူတုိ႔အ႐ြယ္တုန္းက သူတုိ႔ေလာက္ မေတာ္ဘူး။ သူတုိ႔လုိ အေတြး မရဲဘူး၊ အေရး မရဲဘူး၊ စိတ္ကူးလည္း မႂကြယ္ဘူး အ႐ြယ္ အပုိင္းအျခားအရဆုိရင္ သူတုိ႔ဟာ ကုိယ့္ ထက္ သာပါေပတယ္"
" ဆရာမႀကီး ေရးခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္၀တၳဳတုိေလးေတြထဲမွာ ႐ုပ္ေသးနဲ႔ ပတ္သက္တာ ႏွစ္ပုဒ္ ဖတ္ရပါတယ္။ တစ္ပုဒ္ကဆုိရင္ Horizon မဂၢဇင္းက ဆုေတာင္ ရခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ႐ုပ္ေသးပညာဟာ တိမ္ေကာ ပေပ်ာက္လုမတတ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဆရာမႀကီး ဘယ္လုိ ခံစားမိပါသလဲ "
" ႐ုပ္ေသးပညာ တိမ္ေကာလုလု ျဖစ္ေနတာေတာ့ ႏွေျမာစရာပါပဲ။ ဒီပညာဟာ ထိန္းသိမ္းထားသင့္ ထားထုိက္ တဲ့ ပညာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္ တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကုိ ဒီပညာကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့ ၀တၳဳ ေဆာင္းပါး ေတြပဲ ေရးေနတာေပါ့။ ကုိယ္ တတ္အားသေ႐ြ႕ လုပ္ေနတာပဲ။ ဒီထက္ တတ္ ႏုိင္ၾကရင္လည္း လုပ္ၾက ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္"
" ဆရာမႀကီးက အေ႐ွ႕၊ အေနာက္ စာေပေတြကုိ ႏွံ႔စပ္သူဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္တာ တစ္ခု ေမးခ်င္ ပါ ေသးတယ္။ သူတုိ႔ မဂၢဇင္းေတြမွာ အင္တာဗ်ဴးေတြ ပါသလုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီက မဂၢဇင္းေတြမွာလည္း အင္တာဗ်ဴး ေတြ ထည့္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ ေရးေနတဲ့ အင္တာဗ်ဴးေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရးေနၾကတဲ့ အင္တာဗ်ဴး ေတြ ဘယ္လုိမ်ား ျခားနားပါသလဲ"
" အင္တာဗ်ဴးဆုိတာ တစ္ဦးေသာ ပုဂၢိဳလ္ဆီမွာ လူအမ်ား စိတ္၀င္စားေအာင္ စကားေျပာစရာ ႐ွိတယ္ ဆုိၿပီး အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကုိ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းၾကတာပဲ။ အမ်ားအားျဖင့္ လူပရိသတ္အလယ္ နာမည္တစ္လံုးနဲ႔ ထင္႐ွား သူေတြကုိ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ၾကတယ္။ ဒါလည္း တရားေသ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါ တစ္ခါ လူထဲက သာမန္ကုိလည္း အင္တာဗ်ဴး လုပ္ၾကပါေသးတယ္။ ဥပမာ - ေစ်းျခင္းေတာင္း ကုိင္ၿပီး ေစ်း၀ယ္လာတဲ့ အိမ္႐ွင္မ တစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕ဆံုေပးရင္ လူေတြ စိတ္၀င္စားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ထြက္လာမယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အင္တာဗ်ဴး တစ္ခု ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က အၾကမ္းဖ်င္း တခ်ိဳ႕ကုိ ခ်ႏုိင္ပါတယ္။
(၁) စာဖတ္သူေတြအဖုိ႔ ဗဟုသုတ ျဖစ္ရမယ္။
(၂) စာဖတ္သူရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ တက္ႂကြတဲ့စိတ္၊ ႀကိဳးစားခ်င္တဲ့စိတ္မ်ိဳး ႏိႈးဆြေပးရမယ္။
(၃) အေတြးအေခၚ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ ျဖန္႔ေပးရမယ္၊ ျမင္စရာ သိစရာေတြ လမ္းဖြင့္ေပးရမယ္။
(၄) တစ္ခုခုေသာ ပညာနယ္ သုတနယ္ကုိ ၀င္ၿပီး က်က္စားလုိတဲ့ စိတ္မ်ိဳး ႏုိးၾကားေစရမယ္။
(၅) လူလူခ်င္း နားလည္မႈ၊ ေမတၱာထားမႈကုိ ေ႐ွး႐ႈရမယ္ "
" ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာမႀကီး။ စာေရးသက္ ႏွစ္ ၅၀ ႐ွိတဲ့ ဆရာမႀကီးအေနနဲ႔ ဒီေန႔ ျမန္မာ့စာေပေလာကကုိ ဘယ္လုိ ျမင္ပါသလဲ "
" စာေရးတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ျပည့္ေတာ့ စာေပေလာကကုိ ဘယ္လုိ ျမင္သလဲဆုိတာေတာ့ ေျဖရရင္ ဘာမွ ဆန္းဆန္းျပားျပား မ႐ွိလွပါဘူး။ လူ႔ေလာကထဲမွာ ေနတာ ၾကာလာေလေလ ဘာမွ မထူးဆန္းဘူးဆုိတာ သိလာေလပါပဲ။ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္အခါ၊ ဘယ္ကာလ၊ ဘယ္ေနရာမွာမဆုိ ဒီလုိပဲ လူေတြဟာ လႈပ္႐ွား ေနၾကတာပဲ။
ေမတၱာတရား ႐ွိၾကသလုိ ေဒါသတရားေတြလည္း ႐ွိၾကတယ္။ ဥာဏ္ပညာဆင္ျခင္တံုတရား ႐ွိၾကသလုိ မုိက္မဲတာ ေတြလည္း ႐ွိၾကတယ္။
၀ိသမေလာဘ ေတြနဲ႔ အငမ္းမရ ျဖစ္ေနၾကသလုိ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈလည္း ႐ွိတယ္။
တစ္ဖက္သားအေပၚမွာ မညႇာမတာ မသဒၶါေရစာ ျဖစ္ၾကသလုိ ရက္ေရာ ေပးကမ္းကူညီမႈေတြလည္း ႐ွိၾက တယ္။
သူတစ္ပါး ေကာင္းစားႀကီးပြားတာကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ၾကသလုိ မ႐ႈဆိတ္ မနာလုိၿပီး ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီး ေၾကာင္း ေျပာဆုိႀကံစည္ လုပ္ကုိင္တာေတြလည္း ႐ွိၾကတယ္။
အဲဒီ သေဘာတရားေတြဟာ အေကာင္းနဲ႔အဆုိး၊ ဘတစ္ျပန္ က်ားတစ္ျပန္ ျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ။ စာေပေလာက မွာလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ဒီေတာ့ ဘာမွ မဆန္းပါဘူးလုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္"
" ဆရာမႀကီးတုိ႔ ေခတ္က အေရးအသားနဲ႔ ဒီေန႔ လူငယ္စာေရးဆရာေတြရဲ႕ အေရးအသား ဘယ္လုိ ကြာျခား ပါသလဲ"
" ဒီေမးခြန္း က အလြန္က်ယ္၀န္းပါတယ္။ က်က်နန သုေတသနလုပ္ၿပီး စာတမ္းတစ္ခု ျပဳစုၿပီး ေမးခြန္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေျဖဘဲ ထားလုိက္ပါရေစ"
" ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကေမးစရာ ကုန္ပါၿပီ။ ဆရာမႀကီး ထပ္ေျပာခ်င္ေသးတာမ်ား ႐ွိရင္ ... "
" ခုလုိ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးရတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒီလုိအခါမ်ိဳး ကုိယ္ ေျပာခ်င္တာေျပာဖုိ႔ အခြင့္ရတုန္း ေတာ့ နိဂံုးခ်ဳပ္အျဖစ္ နဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
လူ ဆုိတာ ကုိယ္ပုိင္အယူအဆ၊ ထင္ျမင္ခ်က္ ကုိယ္စီ ႐ွိၾကတယ္။ လြတ္လပ္စြာ ထင္ျမင္ယူဆႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတစ္ပါး ကုိ ငါ ယူဆသလုိ ယူဆရမယ္။ ငါ့အယူအဆ အမွန္ဆုိၿပီး သူတစ္ပါးရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကုိ မက်ဴးေက်ာ္ သင့္ဘူး။
လူလူခ်င္း အယူအဆခ်င္း မတူေပမယ့္ ေလာကႀကီးဟာ အက်ယ္ႀကီးပါပဲ။ ေနစရာ ရပ္တည္စရာေတြ အက်ယ္ႀကီး ႐ွိပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကုိမွ တြန္းထုိးပစ္ေနစရာ မလုိပါဘူး။ သူတစ္ပါးအေပၚ တရားမဲ့ မက်ဴးေက်ာ္ ဖို႔ပါဘဲ။
အေမရိကန္ျပည္ ၁၈၀၁ မွ ၁၈၀၅ အထိ ဒုသမၼတ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ (အာ႐ြန္ဘား) A-- Burr ဆုိတဲ့သူဟာ တစ္ခါေတာ့ သူနဲ႔ ရန္ျဖစ္တဲ့သူ နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ေသနတ္ခ်င္းၿပိဳင္ပစ္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ဟုိလူ ေသသြား တယ္။ အဲဒီေခတ္ က သေဘာတူ ၿပိဳင္ပစ္ သတ္တာမ်ိဳး တရား၀င္တယ္။ လူသတ္မႈမျဖစ္ဘူး။
ေနာက္ ဘား အသက္ႀကီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီကိစၥကုိ သူ ေနာင္တရတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ တစ္ခါေတာ့ သူ ေနတဲ့ အခန္းထဲ ကုိ ယင္ေကာင္ ၀င္လာတယ္။ ဦးဆံုး ယင္႐ုိက္တဲ့ တုတ္ႀကီးနဲ႔ ႐ုိက္သတ္မယ္လုပ္ၿပီးမွ ျပတင္းေပါက္ ဖြင့္ၿပီး ယင္ ကုိ ထုတ္ပစ္လုိက္သတဲ့။ သူ႔ပါးစပ္က ေျပာလုိက္ေသးတယ္။
" မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ေနစရာ ေလာကႀကီးက အက်ယ္ႀကီးပါကြာ "
အဲဒီ အျဖစ္အပ်က္ဟာ အေတာ္ပဲ မွတ္သား ႏွလံုးသြင္းဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ ပညာဗဟုသုတဆုိတာ ဘယ္ေတာ့ မွ ေလ့လာလုိ႔ မကုန္ႏုိင္ပါဘူး။
သိပၸံဆရာႀကီး Newton (နယူတန္)က ေျပာဖူးပါတယ္။ ေလာကမွာ သိစရာေတြဟာ မဟာသမုဒၵရာ ျပင္က်ယ္ႀကီး ေလာက္ က်ယ္ပါသတဲ့။ သူ သိတာက ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ သူငယ္ကေလး ေက်ာက္စရစ္ခဲ ေကာက္ ေနသေလာက္ပဲ႐ွိပါသတဲ့။
ဒီေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကုိယ္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ရင္ -
" ငါ ဘာမွ မသိေသးပါကလား၊ ငါ မသိတာေတြ မ်ားလွပါကလား "ဆုိတာပါပဲ။ အဲဒီ အမွန္တရား သစၥာစကား နဲ႔ ပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ"
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ နယူတန္လုိ ပုဂၢိဳလ္က ပင္လယ္ကမ္းေျမွာ ေက်ာက္စရစ္ခဲ ေကာက္ သေလာက္ပဲ သိပါေသးတယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူငယ္ေတြက ပင္လယ္သမုဒၵရာကုိ မျမင္ဖူးေသးတဲ့ ကုန္းေခါင္ေခါင္ က လူေတြပဲ ျဖစ္ပါဦးမယ္။
ဆရာမႀကီး လုိ စာေရးသက္ ႏွစ္ ၅၀ ႐ွိတဲ့ ဆရာမႀကီးက "ဘာမွ မသိေသးပါကလား" လုိ႔ ေရ႐ြတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔က ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိတဲ့အဆင့္မွာ ႐ွိၾကပါလိမ့္မယ္။ ဆရာမႀကီးကုိ ဥပမာထားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ဆက္ၿပီး ႀကိဳးစားၾကပါဦးမယ္။
ေ႐ႊရတု ဆင္ႏဲႊႏုိင္တဲ့အတြက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ႐ွိရသလုိ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့လည္း "ခင္မ်ိဳးခ်စ္" ဆုိတဲ့ ကေလာင္အမည္ နဲ႔ အညီ တုိင္းျပည္အက်ိဳး စာေပနဲ႔ သယ္ပုိးႏုိင္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳခဲ့ပါတယ္"
ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၃၃၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ၊ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္။
.
2 comments:
buy tramadol with cod tramadol cod money order - buy tramadol without rx
cheap phentermine online buy phentermine michigan - how to buy phentermine online
Post a Comment