ဆရာႀကီး ဦးသုခႏွင့္
သူ၏ထုတ္ေ၀သူႏွစ္ဦး
ေက်ာ္ဦး(ပါရမီစာေပ)
သူ၏ထုတ္ေ၀သူႏွစ္ဦး
ေက်ာ္ဦး(ပါရမီစာေပ)
ဆရာႀကီး ဦးသုခ ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုစည္းခဲ့ျခင္း၏ အနီးကပ္အေၾကာင္းမွာ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းအခ်ိန္ သည္ ျပင္ပသုိ႔ ထြက္ရန္မသင့္၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ လမ္းထိပ္အုတ္ခံုတြင္ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြ တစ္စု ၀ုိင္းဖဲြ႕ထုိင္၍ ေထြရာေလးပါး ေျပာေလ့႐ွိၾကသည္။ ဆရာႀကီး၏ အိမ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လမ္းထိပ္၏ ဟုိဘက္တြင္ ႐ွိ၍ ဆရာႀကီးသည္ အေဖာ္တစ္ဦး ႏွင့္ ပါရမီလမ္းကုိ ျဖတ္ကူးကာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စကား၀ုိင္း တြင္ ၀င္ပါေလ့႐ွိသည္။
တစ္ႀကိမ္တြင္ စကားစပ္မိရင္း အမရပူရမဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္အေၾကာင္း ေရာက္သြားသည္။ ဆရာႀကီး သည္ အမရပူရမဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ကုိ အလြန္ၾကည္ညိဳသူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ---- ကုိ မဖူးျမင္ လုိက္ရ ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ စာမ်ား၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ ဖတ္ရသျဖင့္ ျပည့္လွသည္။ ဤ သည္ကုိ သိသည္ႏွင့္ ဆရာႀကီးက "ကုိေက်ာ္ဦး၊ ဒီတစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေပါင္းလုိ႔ ရၿပီဗ်ာ" ဟု ဆုိကာ သူ႔အိမ္ကုိ မၾကာခဏေခၚ၍ စကားေျပာၾကရင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာႀကီး၏ တပည့္မ်ား ထဲတြင္ တစ္ဦး အပါအ၀င္ ျဖစ္လာသည္။ အသက္အ႐ြယ္ ကြာျခားလွေသာ္လည္း ဆရာႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အား ကုိေက်ာ္ဦး၊ ခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ စသည္ျဖင့္ ေခၚေ၀ၚသည္။
ထုိအခ်ိန္ တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၀န္ထမ္းဘ၀မွ ႏႈတ္ထြက္ကာ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရးလုပ္ငန္းကုိ--ေနၿပီ။ သိၾက သည့္အတုိင္း ဆရာႀကီး၏ စာေပလက္ရာမ်ားမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစဥ္ေတာက္ေနမည့္ စာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဆရာႀကီး၏ စာမ်ားကုိ ပါရမီစာေပမွ ထုတ္ေ၀လုိလွသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိသုိ႔ ထုတ္ေ၀ လုိေၾကာင္း ဆရာ ႀကီးကုိ မပူဆာခဲ့ပါ။ အေၾကာင္းမွာ ထုိအခ်ိန္က ဆရာႀကီး၏စာမ်ားကုိ ဥာဏ္လင္း စာေပ မွ ဦးေအာင္က ထုတ္ေ၀ေနသည္။ ဥာဏ္လင္း ဦးေအာင္သည္ ဆရာႀကီးကုိ အေဖကဲ့သုိ႔ ႐ုိေသစြာ ဆက္ဆံၿပီး ဆရာႀကီး၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးသူျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးကလည္း ဦးေအာင္ ကုိ သား တစ္ေယာက္ ကဲ့သုိ႔ ခ်စ္ခင္အားကုိးသည္။
ထုတ္ေ၀သူတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ အစဥ္အၿမဲက်င့္သံုးခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ခံယူခ်က္မ်ားအနက္ တစ္ခုမွာ မည္မွ်ပင္ လူႀကိဳက္မ်ားေရာင္းေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ စာေရးဆရာတစ္ဦးသည္ အျခားထုတ္ေ၀သူတစ္ဦးႏွင့္ အဆင္ေျပေနလွ်င္ သူ႔စာမ်ားကုိ ပါရမီစာေပမွ ထုတ္ရန္ ခ်ဥ္းကပ္ေျပာဆုိဖုိ႔ မႀကိဳးစားပါ။
စာေရးသူႏွင့္ ထုတ္ေ၀သူတစ္ဦးအေနႏွင့္ မဟုတ္ဘဲၾကည္ညိဳေလးစားရမည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအေနႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီးထံသုိ႔ တစ္ပတ္တစ္ေခါက္သြားသည္။ ဆရာႀကီး၏ ဓမၼေရးရာ အယူအဆမ်ား၊ သူ၏ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကုိ နာယူရန္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးထံမွ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တန္ဖုိး႐ွိလွေသာ စကား မ်ားကုိ နာယူရသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တဟာအခြင့္အေရးႀကီးတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။
တစ္ေန႔တြင္ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာသည္။ "ကုိေက်ာ္ဦး၊ ခင္ဗ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ထုတ္ဖုိ႔ ခြင့္ျပဳမယ္၊ ကုိေအာင္ ထုတ္ေနတဲ့စာေတြကုိေတာ့ ျပန္ေတာင္းလုိ႔ မျဖစ္ဘူး၊ သူမထုတ္ရေသးတဲ့ စာေတြထဲ မွာ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္း မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့တဲ့စာေတြကုိ ခင္ဗ်ား ထုတ္ခ်င္ရင္ထုတ္ပါ" ဤသုိ႔ျဖင့္ ပါရမီ စာေပမွ ပထမဦးဆံုးထုတ္ေ၀ေသာ ဆရာႀကီး၏ စာအျဖစ္ "ခ်ယ္ရီအလွ စာအလွ" ထြက္ေပၚ လာသည္။
ယင္းစာအုပ္ ထုတ္ေ၀မႈ အေပၚ ေက်နပ္သျဖင့္ ဥာဏ္လင္းစာေပမွ မထုတ္ရေသးေသာ "သုခမွတ္စု" ကုိ လည္း ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ထုတ္ေ၀ခြင့္ျပဳခဲ့ပါသည္။
ထုိစဥ္ ဥာဏ္လင္း ဦးေအာင္လင္းသည္ ျပည္ပသုိ႔ ထြက္၍ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ကုိင္ရန္ ရည္႐ြယ္ သျဖင့္ သူ ထုတ္ေ၀ေနေသာ ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏စာမ်ားကုိ ထုတ္ေ၀ရန္သင့္ေတာ္မည့္ သူတစ္ဦးကုိ လဲႊေပး ဖုိ႔ စဥ္းစားေနခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ သူမ်ားအေနႏွင့္ ေတြးလွ်င္ေတာ့ ဦးေအာင္သည္ ဆရာႀကီးအား အက်ိဳး အေၾကာင္း ေျပာျပၿပီး မိမိမလုပ္ေတာ့ေသာ အလုပ္ကုိ ဆက္မလုပ္ေတာ့႐ံုသာျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဦးေအာင္သည္ ထုိသုိ မလုပ္ပါ၊ ဆရာႀကီး၏ စာမ်ားကုိ သူထုတ္သကဲ့သုိ႔ ေလးေလးစားစား မွန္မွန္ကန္ကန္ ထုတ္မည့္သူ ကုိ ေပးခဲ့လုိသည္။ ဆရာႀကီး ဦးသုခကလည္း ဦးေအာင္စီမံမည့္အတုိင္း ေခါင္းညိတ္မည္သာ ျဖစ္သည္။ ဦးေအာင္လဲႊေပးဖုိ႔ စဥ္းစားသည့္ ထုတ္ေ၀သူမ်ားထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္လည္းပါသည္။ ဤအေၾကာင္း တုိ႔ကုိ ဆရာႀကီးႏွင့္ ဦးေအာင္တုိ႔ေျပာ၍ ကၽြန္ေတာ္ေနာက္မွ သိရသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ဦးေအာင္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာသည္။ "ကုိေက်ာ္ဦး ကၽြန္ေတာ္က ျပည္ပသြားေတာ့မွာမုိ႔လုိ႔ ဆရာ့ စာေတြကုိ ဆက္မထုတ္ေတာ့ဘူး၊ ဆက္ထုတ္ဖုိ႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးလူကုိ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားကုိပဲ ေတြ႕လုိ႔ ခင္ဗ်ားကုိလဲႊ ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္လုိက္တယ္ "
ယင္းကိစၥတြင္ ဆရာႀကီးႏွင့္ ဥာဏ္လင္း ဦးေအာင္တုိ႔၏ ဆက္ဆံေရးကုိ ေတြ႕ႏုိင္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးသည္ စာေရးသူ ထုတ္ေ၀သူ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သားအဖ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳးျဖစ္သည္။ အျခားအျခားေသာ ကိစၥမ်ား သာမက ဦးေအာင္သည္ ဆရာႀကီးအား စင္ကာပူ႐ွိ နာမည္ႀကီးေဆး႐ံုတစ္႐ံုသုိ႔ တင္ကာ ေငြ ေျမာက္ျမားစြာ အကုန္ခံ၍ က်န္းမာေရးေစာင့္ေ႐ွာက္မႈကုိ ေပးခဲ့သည္။ ဦးေအာင္ က သူ႔အေပၚ မည္မွ် ဂ႐ုစုိက္ေၾကာင္း၊ ဦးေအာင္၏ ေက်းဇူးႀကီးလွေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေျပာဖူးသည္။ သူ႔စာ ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ဦးေအာင္ကုိသာ လံုးလံုး လ်ားလ်ား ပံုအပ္ထားသည္။ ဦးေအာင္စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရး ဆက္မလုပ္ေတာ့ ၍ လဲႊမည့္သူကုိ ႐ွာေသာအခါတြင္လည္း ဦးေအာင္စီမံသည့္ အတုိင္းပင္ လုိက္ေလ်ာ သည္။
ယင္းတုိ႔ျဖင့္ ဆရာႀကီး၏စာမ်ားကုိ ပါရမီစာေပမွ ထုတ္ေ၀ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ဆရာႀကီးႏွင့္ ဦးေအာင္တုိ႔၏ ဆက္ဆံေရး ကုိ ၾကည့္၍ ဦးေအာင္၏ေျခရာကုိ နင္းရန္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားသည္။ မီႏုိင္မည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။
ႀကိဳးစားရင္း ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီး ၏ ယံုၾကည္ကုိးစားမႈကုိ ရတန္သေလာက္ရခဲ့ပါသည္။ သူ႔စာ မ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ဘယ္လုိလုပ္ခ်င္သည္ဟု ေျပာသည့္အခါတုိင္း ၾကည္ျဖဴစြာ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ယခင္က စာအုပ္အျဖစ္ မထုတ္ခဲ့သည့္ ဆရာႀကီး၏စာမ်ားကုိ စာအုပ္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ ကံ ကံ၏ အက်ိဳး၊ သုခႏွင့္သုခ၊ သုတရသ ဓမၼစာစံု၊ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကဘ၀သံသရာ၊ အေမ၊ ေတဘုမၼာ၊ ေဇယ်တု သေဗၺမဂၤလံ စသည္တုိ႔မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ထြက္ေပၚခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာသည္။ "ထုတ္ေ၀သူတစ္ဦး ကၽြန္ေတာ့္ဆီ မေန႔က လာၿပီး ဆရာ့ စာအုပ္ေတြ ကုိ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထုတ္ခ်င္လုိ႔ ခြင့္ျပဳလုိ႔ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ျငင္းတယ္၊ သူက အႀကိမ္ႀကိမ္ ထပ္ၿပီး နားပူတယ္၊ ေနာက္ဆံုး ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ား သုခစာအုပ္ေတြ ဒီေလာက္ ထုတ္ခ်င္ ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ ခြင့္ျပဳလုိ႔မရဘူး၊ ကုိေက်ာ္ဦးဆီ သြားေျပာ၊ သူသေဘာတူရင္ ထုတ္လုိ႔ ေျပာလုိက္မွပဲ ျပန္ သြား ေတာ့တယ္ "
ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ ရာျပည့္တြင္ အျခားသူမ်ားက ၀ုိင္း၍ ေရးၾကသည့္အတြက္ ဆရာႀကီးအေၾကာင္း အေတာ္စံုစံုလင္လင္ သိၾကရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာႀကီးႏွင့္ သူ႔ထုတ္ေ၀သူႏွစ္ဦးတုိ႔၏ ဆက္ဆံေရး အေၾကာင္း ပါႏုိင္မည္မဟုတ္သျဖင့္ ဥာဏ္လင္းဦးေအာင္၏ ကုိယ္စားေရာ ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္ပါ တင္ျပ၍ ကြက္လပ္မဟာေစရန္ ျဖည့္ဆည္းေပးလုိက္ပါသည္။
ေက်ာ္ဦး (ပါရမီစာေပ)
ဘ၀သံသရာ
ေတးဆုိ - ဦးသုခ
သံစဥ္ - ဦးဘသိန္း
ေတးဆုိ - ဦးသုခ
သံစဥ္ - ဦးဘသိန္း
(ဘ၀သံသရာ႐ွည္လ်ားေထြျပား၊
မေနမနား တသြားထဲသြားၾကတာ)၂
ခရီးပန္းတုိင္ မေရာက္မခ်င္း၊
တေယာက္ဆင္း တေယာက္တက္၊
ဆက္လက္ ထြက္ခြာလာ
[(ေလာဘရယ္၊ ေဒါသရယ္၊ ေမာဟရယ္၊
အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာတဲ့)၂
ငုိလုိက္၊ ရီလုိက္၊ ေပ်ာ္ကာ႐ႊင္ကာ၊
ဘယ္ဟာမတည္ၿမဲ၊ ေဖာက္လဲႊ ေဖာက္ျပန္၊
အေၾကာင္းခံ၊ ကမၼသကာ]၂
ေတြ႕ႀကံဳဆံုကဲြ၊ ခရီးထဲ၊ ၀မ္းနည္း ၀မ္းသာ
၀ိပၸလႅာ၊ ျဖစ္ခ်င္တာလဲ မျဖစ္ရပါ၊ မျဖစ္ခ်င္ပါလဲ
ျဖစ္ရမွာ၊ ၃၁ ဘံု ၀ဋ္အတြင္းေရာက္လုိ႔၊ က႐ြတ္
ကင္းေ႐ွာက္တဲ့ေတးဘုမၼာ၊ (အဲဒါ)၃ ဘ၀သံသရာ။
မွတ္ခ်က္။ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လကၤာႀကီးကုိ ဆရာဦးသုခမွ ရထားဘီးမ်ားကုိ ၾကည့္၍ ျပဳျပင္စပ္ဆုိထားပါသည္။
ဆရာႀကီးဦးသုခ၏ဘ၀သံသရာဓမၼေတး၊
ဂႏၳ၀င္႐ုပ္႐ွင္ကား ႏွင့္
စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ားကုိ ျဖန္႔ၾကက္ခံစားမိျခင္း
ေအာင္ေက်ာ္ခ်မ္းေအး(မႏၱေလး)
အထက္တန္းေက်ာင္းသူေလး ေမသစ္တစ္ေယာက္ကား ႐ွမ္းျပည္နယ္သုိ႔ ဦးတည္ခုတ္ေမာင္းေနသည့္ မီးရထားႀကီးေပၚ၌ လုိက္ပါလာရင္း မိမိ၏ မၾကာမီက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ ျပန္ေတြးမိၿပီး စိတ္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ျဖစ္ေနလ်က္႐ွိသည္။ သူလုိက္ပါစီးနင္းေနသည့္ ဘ၀သံသရာမီးရထားႀကီးကား တတူတူ ဥၾသ ဆဲြလ်က္ မီးခုိးတလူလူျဖင့္ အ႐ွိန္ျပင္းစြာ ခုတ္ေမာင္းေနလ်က္႐ွိသည္။ အျဖစ္အပ်က္ကား ၁၉၅၀-ျပည့္ ႏွစ္လြန္ကျဖစ္၏။
" ဘ၀သံသရာ ... ႐ွည္လ်ားေထြျပား၊ မေနမနား၊ တစ္သြားထဲသြားၾကတာ ... ခရီးပန္းတုိင္ ... မေရာက္ မခ်င္း၊ တစ္ေယာက္ဆင္း တစ္ေယာက္တက္ ဆက္လက္ထြက္ခြာလာ" အစခ်ီေသာ ဘ၀သံသရာ ဂႏၱ၀င္ ဓမၼေတး သီခ်င္းႀကီးသည္ ေက်ာင္းသူ ေမသစ္၏ အေတြးေရယာဥ္ေၾကာႏွင့္အတူ ေနာက္ခံေတးအျဖစ္ ေပၚ ထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘ၀သံသရာဇာတ္ကားကုိ စြယ္စံုအႏုပညာ႐ွင္ ဆရာႀကီး ဦးသုခက ဤသုိ႔ ဇာတ္ လမ္း ႏွင့္ ဖြင့္လွစ္လုိက္ျခင္းသည္ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္သူ အေပါင္း၏ အာ႐ံုကုိ ညိႇဳ႕ယူဖမ္းစားကာ ဇာတ္လမ္းၿပီးဆံုး သည္အထိ ေခၚေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္မွာ ဆရာႀကီး၏ အႏုပညာ စြမ္းရည္ တစ္ရပ္ ပင္ျဖစ္သည္။
ဘ၀သံသရာဓမၼေတးႏွင့္ ဘ၀သံသရာဂႏၱ၀င္႐ုပ္႐ွင္ကားသည္ စြယ္စံုအႏုပညာ႐ွင္ ဆရာႀကီး ဦးသုခ ၏ အႏု ပညာစြမ္းရည္ကုိ အႏုပညာခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူတုိင္း ဂါရ၀ျပဳ ေလးစားတန္ဖုိးထားၾကေပသည္။ ၁၉၅၆-ခုႏွစ္၊ လြန္ ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေက်ာ္က ႐ုိက္ကူးခဲ့သည့္ ဘ၀သံသရာသည္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္႐ွင္ကား၊ အေကာင္းဆံုးဒါ႐ုိက္တာဆု၊ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသား႐ုပ္႐ွင္ပညာသည္ဆု စသည္ျဖင့္ အကယ္ဒမီဆု မ်ားကုိ ဆြတ္ခူးႏုိင္ခဲ့သည္ကုိ ႐ုပ္႐ွင္သမုိင္းေၾကာင္းအရ သိ႐ွိၾကရေပသည္။
ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ေမာင္မယ္တုိ႔ကား "ဘ၀သံသရာသီခ်င္း"ကုိ ၾကားဖူးေကာင္း ၾကားဖူးၾကေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ဘ၀သံသရာဂႏၳ၀င္႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားႀကီးကုိ ၾကည့္ဖူးၾကမည္မထင္။ အသက္အ႐ြယ္အရ ေျပာရ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါ ျပန္ၾကည့္ႏိုင္ဖုိ႔ အလြန္ခက္ခဲလွေပသည္။ ဘ၀သံသရာ႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္ကားဖလင္ ေကာ္ပီ မ်ား ပ်က္စီးသြားခဲ့သည္ဟု ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ စိန္ရတု႐ုပ္႐ွင္စာတမ္းက ဆုိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဘ၀သံသရာ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္ႏွင့္ ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ က်ရာဇာတ္႐ုပ္ကုိ ပီျပင္စြာ သ႐ုပ္ ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္ကုိမူ ၾကည့္ဖူးသူတုိင္း သိခြင့္ရၾကပါသည္။ တသသလည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကရပါသည္။ ထုိ စဥ္က ဘ၀သံသရာ႐ုပ္႐ွင္ကားတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကသည့္ ဒါ႐ုိက္တာဦးသုခ၊ မင္းသားႀကီးေဇယ်၊ ေအးၾကဴ ႏွင့္ ေမသစ္တုိ႔သည္ အႏုပညာ၀မ္းစာျပည့္ၾကသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားက ထင္႐ွားလွေပ သည္။
" ဘ၀သံသရာ ကား ဘာလုိ႔ေကာင္းတာတုန္း" ဟုေမးလွ်င္ ေျဖဆုိပါက ၿပီးျပည့္စံုႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ကုိယ္ တုိင္ ၾကည့္၍ ေလာကအျမင္၊ ဓမၼအျမင္မ်ားႏွင့္ေပါင္းစပ္ကာ သေဘာေပါက္နားလည္ခြင့္ရပါက ထုိ႐ုပ္႐ွင္ ကားႀကီးသည္ ပုိ၍ပုိ၍ ေလးနက္လာေစမည္ျဖစ္သည္။ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္သူမ်ားက မိမိတုိ႔၏ ဇာတ္ရုပ္ကုိ အပုိင္ပီျပင္ေစႏုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ား၊ အၾကမ္းဖ်ဥ္းမွ်ေ၀ခံစား ႏုိင္ရန္ အလုိ႔ငွာ တင္ျပလုိေပသည္။
ဇာတ္လမ္းက ဤသုိ႔ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းဆရာ ကုိေသာ္က (ဦးသုခ)သည္ ႏွမျဖစ္သူ အထက္တန္းေက်ာင္း သူ ေမသစ္၊ အေဒၚျဖစ္သူ ေဒၚေအး (ေဒၚဂ်မ္းစိန္)တုိ႔ႏွင့္ အတူတကြ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ေနထုိင္ၾကသည္။ အထက္တန္းေက်ာင္းသူ ေမသစ္သည္ စက္ဘီးစီး၍ ေက်ာင္းအျပန္လမ္းတြင္ ဗုိလ္ႀကီးေအးၾကဴ၏ ဂ်စ္ကား ျဖင့္ တုိက္မိသျဖင့္ ေျခေထာက္တြင္ ဒဏ္ရာအနည္းငယ္ရခဲ့သည္။ ဗုိလ္ႀကီးေအးၾကဴက ဒဏ္ရာကုိ ေန႔စဥ္ အနည္းငယ္ရခဲ့သည္။ ဗုိလ္ႀကီးေအးၾကဴက ဒဏ္ရာကုိ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ဆုိသလုိ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈေမး ျမန္းရင္း ေမသစ္ႏွင့္ညိကာ ခ်စ္ႀကိဳက္မိၾကသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ဗုိလ္ႀကီးေအးၾကဴတာ၀န္ျဖင့္ ခရီးထြက္ခဲ့ သည္မွာ လအေတာ္တန္ၾကာသြားခဲ့သည္။ အထက္တန္း ေက်ာင္းသူေလး ေမသစ္မွာ ဗုိလ္ႀကီးေအးၾကဴႏွင့္ အခ်စ္နယ္ကၽြံရင္း ကုိယ္၀န္ရလာခဲ့သည္။ အကုိျဖစ္သူ ကုိေသာ္က (ဦးသုခ)အား ေၾကာက္လန္႔သျဖင့္ အိမ္မွ ထြက္ေျပးလာခဲ့ရာ ဘ၀ကုိ ဇာတ္ျမႇဳပ္ၿပီး ျမင္းလွည္းေမာင္းေနသည့္ ဆရာ၀န္လုိင္စင္ ျပဳတ္လူပ်ိဳႀကီး ေဇယ်ႏွင့္ေတြ႕ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေဇယ်က ေမသစ္အား ေမာင္ႏွမအရင္းသဖြယ္ျပဳစု ေစာင့္ေ႐ွာက္ထားသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ေမသစ္သည္ တည္းခုိေနသည့္ ေဇယ် အိမ္ခန္းကုိ႐ွင္းရာ ေခြးေျခေပၚမွ လိမ့္က်သျဖင့္ ကုိယ္ ၀န္ပ်က္က်သြားသည္။ ေဇယ်က ေမသစ္အား က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္သည္အထိ ျပဳစုေစာင့္ေ႐ွာက္ထား ကာ ႏွစ္သိမ့္အားေပးရင္း သူ၏ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ ေျပာျပသည္။ ေဆးေကာလိပ္ ေက်ာင္းဆရာဘ၀၊ ခ်စ္ သူေဟာင္း ႏဲြ႕ႏဲြ႕ေအးကုိ သူပမိဘက ေငြေၾကး ခ်မ္းသာသူႏွင့္ေပးစား၍ ကဲြကြာခဲ့ရပံု၊ ေက်ာင္းဆရာ ဘ၀မွ ႏႈတ္ထြက္၍ ေဆးခန္းဖြင့္ထားရာ ႏဲြ႕ႏဲြ႕ေအး မၾကာခဏ ေရာက္လာတတ္ပံု၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏဲြ႕ႏဲြ႕ေအး ေယာက္်ားက အထင္လဲြ၍ ေဆးေကာင္စီသုိ႔ တုိင္သျဖင့္ လုိင္စင္သိမ္းခံရပံု၊ ယခု ျမင္းလွည္း ေမာင္း ရပံုတုိ႔ကုိ ဇာတ္ေၾကာင္း႐ွင္းလင္းျပရာ ေမသစ္တစ္ေယာက္ သိခြင့္ရ၍ ေဇယ်အေပၚ သနားက႐ုဏာ သက္ခဲ့ ရေပသည္။
ေမသစ္ က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီးေနာက္ ေဇယ်ႏွင့္အတူ ေမသစ္လုိက္ကာ ႐ွမ္းျပည္နယ္၊ ခ်င္းျပည္နယ္ မ်ား သုိ႔ ေစတနာ ျဖင့္ လုိက္လံေဆးကုသ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ေတာတြင္းတစ္ေနရာ ႐ြက္ဖ်င္တဲျဖင့္ တည္းခုိ အိပ္ေနၾက စဥ္ တဲ အတြင္း က်ားသစ္ေပါက္တစ္ေကာင္၀င္လာသျဖင့္ ေမသစ္ေၾကာက္လန္႔ကာ ေဇယ်အား ဖက္တြယ္ရင္း အကူအညီေတာင္းခဲ့ရာမွ ခ်စ္သူဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ သူတို႔ဘ၀ကို စိတ္သစ္၊ လူသစ္၊ ဘ၀သစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ တာ၀န္ၿပီးဆံုး၍ စုံစမ္းေရာက္ရွိလာသည့္ ဗိုလ္ႀကီးေအးၾကဴသည္ ရြတ္ဖ်င္တဲ၌ ေမသစ္ကို ေတြ႕ေတာ့သည္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး စြပ္စြဲ ေျပာဆိုၿပီး ကားေပၚသို႔ ဆြဲတင္ကာ အတင္း ကားေမာင္းေျပးသည္။ ကားေမွာက္သျဖင့္ ဗိုလ္ႀကီးေအးၾကဴ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆံုးသည္။ ေမသစ္မွာ ဒဏ္ရာ ရရွိသြားသည္။ သတင္းၾကား၍ ျပည္မသို႔ျပန္ရန္ လက္မွတ္၀ယ္ထြက္ သြားေသာ ေဇယ် ကားတစ္စီးျဖင့္ ေနာက္မွ အေျပး လိုက္ခဲ့သည္။ ေမသစ္အား ျပန္ေခၚ၍ မီးရထားျဖင့္ ျပည္မသို႔ ျပန္လာခဲ့ျခင္းျဖင့္ ဇာတ္လမ္းကို အဆံုးသတ္ ၿပီးဆံုး ခဲ့သည္။
ဘ၀သံသရာဇာတ္ကားသည္ အမည္ႏွင့္ လိုက္ဖက္ေအာင္ လူ႔ဘ၀တြင္ မလြဲမေသြႀကံဳေတြ႕ၾကရသည့္ ငိုၾကရျခင္း၊ ရယ္ၾကရျခင္း၊ ၀မ္းသာရျခင္း၊ ၀မ္းနည္းရျခင္း စေသာ လူဘံုလူဘ၀ႀကီး၌ ျဖစ္တတ္ပ်က္တတ္ သည့္ သေဘာ သဘာ၀၊ ေဖာက္လႊဲ၊ ေဖာက္ျပန္ျဖစ္တတ္သည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖင့္ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ ကို ခင္းက်င္းထားသည္။ သံသရာႏွင့္တူသည့္ မီးရထားႀကီးသည္ ကာမဘံုအတြင္း ဆင္ျခင္ ႏွလံုးသြင္း ပါက သံေ၀ဂရဖြယ္ပင္ ျဖစ္၏။ ထုိရည္ရြယ္ခ်က္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ ဒါရိုက္တာ ဦးသုခ၏ အႏုပညာ ေျမာက္ ခင္းက်င္းႏိုင္မႈ စီစဥ္ညႊန္ၾကားႏိုင္မႈ၊ သရုပ္ေဆာင္ၾကသူမ်ား၏ မိမိတို႔၏ က်ရာဇာတ္ရုပ္ ကို ပီျပင္ပိုင္ႏိုင္စြာ သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္၏ ႏွလံုးကို ဆြဲယူဖမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္း၊ တုန္ခါေစျခင္း၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္မွ ရသေစာတနာကို ေပးစြမ္းႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဘ၀သံသရာဇာတ္လမ္းသည္ ေမတၱာဘြဲ႕အခ်စ္ဇာတ္လမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း မည္ကာမတၱအခ်စ္ဇာတ္လမ္း မ်ိဳး မဟုတ္၊ ေပးလိုသည့္ေစတနာရသို ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္အား ထဲထဲ၀င္၀င္ စူးနစ္ထိရွစြာ ေပးလိုက္ ႏိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ သုခႏွင့္ ေမသစ္တို႔၏ ေမာင္ခ်စ္ႏွမခ်စ္မွ ခ်စ္သူဘ၀ အခ်စ္၊ ေမသစ္၏ တည္တည္ ၿငိမ္ၿငိမ္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းသြားတက္ေလးႏွင့္ မ်က္ႏွာေပးအလွတို႔မွာ ဇာတ္ရုပ္ကုိ ပိုင္ႏိုင္ပီျပင္ေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း လြန္ခဲ့ေသာ ရာစုႏွစ္၀က္ ႏွစ္ေပါင္း၅၀ေက်ာ္ကပင္လွ်င္ အကယ္ဒမီဆုမ်ားအျဖစ္ အေကာင္းဆံုး႐ုပ္႐ွင္ကားဆု၊ အေကာင္းဆံုးဒါ႐ုိက္တာဆု (ဦးသုခ)၊ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသား႐ုပ္႐ွင္ပညာသည္ဆု (ေဇယ်)တုိ႔က အသီးသီး ဆြတ္ခူးရ႐ွိခဲ့ေၾကာင္း ယေန႔ လူငယ္ မ်ား ျမန္မာ့ ႐ုပ္ ႐ွင္၏ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားမႈကုိ အႁမြတ္မွ် တင္ျပရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
အလားတူပင္ စြယ္စံုအႏုပညာ႐ွင္ႀကီး ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ ႏွလံုးသားမွ မီး႐ွဴးသန္႔စင္ဖြားျမင္ေပးခဲ့သည့္ ဓမၼ ကထာ ဘ၀သံသရာေတးသီခ်င္းမွာလည္း လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္မွ ယေန႔တုိင္ မ႐ုိးႏုိင္၊ မအီႏုိင္ ေသာ ဂႏၳ၀င္ေတးအျဖစ္ အထပ္ထပ္၊ အခါခါ၊ အႀကိမ္ႀကိမ္၊ အဖန္တလဲ ေက်ာ့၍ေက်ာ့၍ မၿပီးဆံုး ႏုိင္ေအာင္ သီဆုိက်ဴးရင့္ေနၾကတုန္းပင္ျဖစ္သည္။ အ႐ုိးဆံုးေသာ သီခ်င္းကား အဆန္းက်ယ္ဆံုးေသာ သီခ်င္း ျဖစ္ေန သည္ကုိ မွတ္တမ္းတင္ရမည္ျဖစ္ေနေလသည္။
ဓမၼကထာ ဘ၀သံသရာေတးႀကီး ျဖစ္ေပၚလာပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ဆရာႀကီး ဦးသုခ အမိန္႔႐ွိခဲ့ဖူးသည္ ကုိ ထပ္ဆင့္သိ႐ွိခဲ့ရေပသည္။ မံု႐ြာၿမိဳ႕ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ဒီပနီလကၤာသစ္ ႀကီးကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သုိ႔ မီးရထားျဖင့္ ႂကြစဥ္ မီးရထားေပၚ၌ ယင္းက်မ္းကုိ ေရးသားျခင္းျဖင့္ သာသနာျပဳခဲ့ သည္ ဆုိ၏။ ပဋိပစၥသမုပၸါယ္ဒီပနီႀကီးကုိ ဆရာႀကီး ဦးသုခ ဖတ္ၾကားနာယူၿပီးေနာက္ ဘ၀သံသရာ ဇာတ္ကား ႏွင့္ ဇာတ္၀င္ေတးအျဖစ္ အသံုးခ်လွ်င္ ေကာင္းေလစြဟု အာ႐ံုေပၚသည္ ဟု ဆုိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘ၀သံသ ရာႏွင့္ပတ္သက္၍ သီခ်င္းစာသားကုိ ဆရာႀကီး ဦးသုခေရးသည္။
သံစဥ္ကုိ ဂီတမွဴး ဦးဘသိန္း(မႏၱေလး)က ထည့္ေပး၍ ႏုိင္ငံေက်ာ္ဆုိင္း ႐ြာစား စိန္လွၿမိဳင္၊ ဂီတေအ၀မ္း စုိးျမင့္ တုိ႔ႏွင့္ တဲြဖက္ကာ ေအာင္က်က္သေရ ဓာတ္ျပားကုမၸဏီတြင္ အသံသြင္းထုတ္လုပ္သည္ဟု သိရသည္။ သီခ်င္းကုိ ဆရာႀကီး ဦးသုခကုိယ္တုိင္ သီဆုိသည္။ ဘ၀သံသရာ သီခ်င္းအတီးပုိဒ္၌ ဆရာႀကီး က သူဖဲြ႕စည္းေရးသားထားသည့္ သီခ်င္းစာသားကုိ ဓမၼသံေ၀ဂရရန္ စကားေျပာထည့္ထားသည္။ ထုိသုိ႔ သံေ၀ဂ ဥာဏ္ျဖင့္ စကားေျပာျခင္းသည္ တရားဓာတ္ခံ အကိန္းဓာတ္မ႐ွိပါက အသံေကာင္းတုိင္း၊ အဆုိေကာင္းတုိင္း စကားေျပာႏုိင္မည္မဟုတ္ပါေခ်။
စင္စစ္တြင္မူ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဒီပနီကုိ ဖတ္ၾကားနားယူ၍ သံေ၀ဂဥာဏ္ရခဲ့ ေသာ ဆရာႀကီး ဦးသုခသည္ (၃၁)ဘံု႐ွိ ကာမသုဂတိဘံုမွ လူသားေတြ၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မွ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏစသည့္ မလဲႊေ႐ွာင္သာသည့္ သဘာ၀နိယာမျဖစ္စဥ္ တရားမ်ားအျပင္ စုိးရိမ္ျခင္း(ေသာက)၊ ငုိေႂကြး ျခင္း(ပရိေဒ၀)၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း (ဒုကၡ)၊ စိတ္ႏွလံုးမသာယာျခင္း (ေဒါမနႆ)၊ ျပင္းစြာပူပင္ျခင္း (ဥပါယာသ) ဟူေသာ "ေစတသိကဒုကၡ"၊ "ကာယိကဒုကၡ" အစ႐ွိေသာ ပဋိစၥ အပါဒ္ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ ဗဟုိ ခ်က္မ အျဖစ္ယူကာ ဘ၀သံသရာ ဓမၼေတးသီခ်င္းျဖင့္ လူေတြအား သံေ၀ဂဥာဏ္ရင့္သန္ေစရန္ ႐ုပ္႐ွင္ ကား ျဖင့္ သတိေပးႏႈိးေဆာ္ခဲ့သည္ဟုဆုိရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ေလးစားဂုဏ္ယူထုိက္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘံုခန္း၀ါ၏ သံသရာစက္ရဟတ္ႀကီးကဲ့သုိ႔ အဆက္မျပတ္ လည္ေနသည့္ သံုးဆယ္တစ္ဘံု၊ ကာမ ဘံုသား လူသားေတြသည္ စုိးရိမ္ျခင္း၊ ငုိေႂကြးျခင္း၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းမ်ား႐ွိေနသ၍ ကာလပတ္လံုး ဘ၀သံသရာ႐ုပ္႐ွင္ကားႏွင့္ ေတးတုိ႔သည္လည္း ဓမၼေ႐ွ႕ေဆာင္လမ္းျပ အႏုပညာေျမာက္ တင္ဆက္မႈ အျဖစ္ ႐ွိေနဦးမည္မွာ ဧ၀ကန္အမွန္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
သုိ႔ဆုိလွ်င္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ကင္းေအာင္ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမအတုိင္း လုိက္နာက်င့္ႀကံအားထုတ္႐ံုမွ တစ္ပါး အျခားမ႐ွိေတာ့ျဖစ္၏။ လာမည့္ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၁၀၊ ဇန္န၀ါရီ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ဆရာႀကီး ဦးသုခ သက္႐ွိ ထင္႐ွား ႐ွိမည္ဆုိပါက အသက္(၁၀၀)တင္းတင္းျပည့္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး ဦးသုခသည္ ဘာသာ တရား ကုိ အလြန္ကုိင္း႐ိႈင္းေလးစားသူျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း အစိေႏၱယ်ႀကီး ဘုရား႐ွိခုိး၊ ေမတၱသုတ္၊ မဂၤလသုတ္၊ ရတနသုတ္ စေသာ ပရိတ္ေဒသနာေတာ္မ်ား၊ မိဘေက်းဇူး၊ ဆရာသမား ေက်းဇူးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာေပေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေရးသားခဲ့သည္။
ထုိ႔အျပင္ အသက္အ႐ြယ္အုိမင္းလာ သည့္တုိင္ေအာင္ ရဟန္းစားရေသာ၊ မစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္၊ တစ္ပါးသီလ၊ သီလ၀ိသုဒၶိ စေသာ ႐ုပ္ျမင္ သံၾကားထုတ္လုပ္ေရးအတြက္ ဇာတ္လမ္းမ်ား ေရးသားေပးျခင္းမ်ား႐ွိခဲ့သည့္အျပင္ သာသနာႏွင့္အႏုပညာ၊ ေဇယ်တုသဗၺမဂၤလံ၊ အေမစားရေသာ ထမင္းတစ္နပ္၊ အေမေန႔ စေသာ ေဟာေျပာပဲြမ်ားကုိလည္း အသက္ အ႐ြယ္ႏွင့္မမွ်ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ဆံုး အင္အားျဖင့္ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာေတာ္အတြက္ ဆရာႀကီး သတိ၊ အသိျဖင့္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ ခဲ့ ေပသည္။
ထူးျခားသည္မွာ ဆရာႀကီး ဦးသုခသည္ ေက်ာင္းသား အ႐ြယ္ကပင္ မဟာဇနကၠဇာတ္ေတာ္၊ မေဟာ္သဓာ ဇာတ္ေတာ္၊ ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္ေတာ္ အစ႐ွိေသာ ဇာတ္ႀကီး ဆယ္ဘဲြ႕ထံမွ မွတ္ဖြယ္၊ မွတ္ရာမ်ားကုိ မွတ္စု တြင္ထုတ္ေရးခဲ့သည့္ အစဥ္အလာ ႐ွိခဲ့သည္။ ထုိမွတ္စုသည္ ေနာက္အခါတြင္ သုခမွတ္စုဟူ၍ စာေပ သမုိင္း မွတ္တုိင္ စုိက္ထူခဲ့ေပသည္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခသည္ ႐ုပ္႐ွင္အႏုပညာ မုိးေကာင္းကင္၌ ထာ၀ရလင္းလက္ေနသည့္ အထင္ကရ ဓူ၀ံၾကယ္ႀကီး ပင္ျဖစ္သည္။ ၁၉၅၇-ခုႏွစ္တြင္ အလကၤာေက်ာ္စြာဘဲြ႕၊ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ မဟာ သဒၶမၼေဇာတိက ဓဇဘဲြ႕၊ လူမႈထူးခၽြန္ပထမဆင့္၊ ၁၉၉၅ -ခုႏွစ္တြင္ အာဆီယံယဥ္ေက်းမႈေရးရာဆု၊ ၂၀၀၁ - ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္မွ ဂုဏ္ထူးေဆာင္စာေပပါရဂူဘဲြ႕ (Doctor of Literature)၊ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္ ၀ိဇၨာ ပညာထူးခၽြန္ဆု ပထမဆင့္တုိ႔ကုိ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ရခဲ့သည္မ်ားမွာ ဆရာႀကီး၏ တန္ဖုိး မျဖတ္ႏုိင္ေသာ စြမ္းရည္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးသည္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာႏွင့္ လူမႈေရးလုပ္ငန္း မ်ား တြင္ ဘ၀ကုိ ႏွစ္ျမႇဳပ္ေပးဆပ္ခဲ့သည့္ ပုဂၢိဳလ္ထူး၊ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး၏ ပညာ၊ ဆႏၵ၊ စိတ္ဓာတ္၊ ၀ီရိယ အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေရးမည္ဆုိပါက မကုန္ဆံုးႏုိင္ပါေခ်။ ဆရာႀကီးကား ပညာ႐ွင္ ပါရမီ႐ွင္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။
စြယ္စံုအႏုပညာ႐ွင္ ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ စာအုပ္တုိင္း၌ အၿပီးတြင္ စာဖတ္ပရိသတ္တုိ႔အတြက္ ဆုေတာင္း ေပးပုိ႔ခဲ့ပါသည္။ "သုခအတၱာနံပရိဟရႏၱဳ" ဆုိသည့္ ပါဠိစကားရပ္အရ အဓိပၸါယ္မွာ မိမိကုိယ္ကုိယ္ မိမိတုိ႔ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏုိင္ၾကပါေစ သတည္းဟူေသာ ဆုေတာင္းေမတၱာပုိ႔သသည့္အတုိင္း အားလံုး မွ်ေ၀ ခံစားႏုိင္ၾကရန္အလုိ႔ငွာ ဆႏၵျပဳတင္ျပလုိက္ရေပေတာ့သည္။
ေအာင္ေက်ာ္ခ်မ္းေအး(မႏၱေလး)
.
1 comment:
Post a Comment