သုခ
ဖလင္ေပၚမွ ၀ိပႆနာ
ဖလင္ေပၚမွ ၀ိပႆနာ
ေဟ့ ေအာင္သိန္း
ငါက သီတင္း၀ါလကၽြတ္တဲ့ မင္းရဲ႕ ၁၆ ႏွစ္ေျမာက္မွာ ေဆာင္းပါးေရးေပးလုိက္တာကုိ မင္းက "သုခ ဘယ္လဲ" ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါး ေရးလုိက္ေတာ့ ငါက ျပန္ေျဖခ်င္တဲ့ အာသီသေပၚလာရတယ္။ ဒါဟာ မင္း ဥာဏ္ ဘဲ၊ မင္းက ငါ့ဆီက ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ ထပ္ရေအာင္ ကလိထုိးလုိက္တာပဲ။
ေအး သုခဘယ္လဲလုိ႔သာ မင္းကေျပာတယ္၊ သုခဘယ္လဲဆုိတာ မင္းကုိယ္တုိင္ေျဖၿပီးသား ျဖစ္ေနပါေပါ့ ကလား။ ကဲ အခု တစ္ပါတ္လဲ ငါက ေရးျပလုိက္အံုးမွ (ဒါေပမယ့္ လတုိင္းေတာ့ ေပးခ်င္မွ ေပးႏိုင္မွာေနာ္ မကလိ နဲ႔ ဟုတ္လား)
ေလာကမွာ လူေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိၾကတယ္။ အမ်ိဳးရယ္၊ အဆင့္အတန္းရယ္ ဘာသာရယ္ေပါ့ကြာ၊ ေအး အမ်ိဳး အစား ဘယ္ေလာက္ကဲြျပား ကဲြျပား၊ လူမ်ိဳးတစ္ရာ့တပါးလုိ႔ပဲ ဆုိခ်င္ဆုိ၊ တကယ္ကဲြတာကေတာ့ သတိလံုး လံုးမ႐ွိတဲ့ လူရယ္၊ သတိလံုးလံုး႐ွိသူရယ္၊ သတိမ႐ွိတ၀က္၊ ႐ွိတစ္၀က္ ျဖစ္ေနတဲ့လူရယ္ အဲသည့္ သံုးမ်ိဳးပဲ ႐ွိတယ္။
သဘာ၀က်က် ဓမၼအတုိင္း ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေလာက ရဲ႕ ဒုကၡဆုိတာေတြကုိ လံုးလံုးမသိတဲ့လူရယ္၊ ဒုကၡဆုိ တာေတြ ကုိ လံုးလံုးအၿမဲ သိေနတဲ့လူရယ္ မသိတစ္ခ်က္ သိတစ္ခ်က္ ျဖစ္ေနတဲ့လူရယ္၊ အဲဒါေပါ့ကြာ၊ ငါ ေျပာ တဲ့ စကားေတြ နဲနဲႀကီးက်ယ္ေနသလားေဟ့၊ ကဲ ဒါျဖင့္ မၿမဲတဲ့သေဘာတရားေတြလုိ႔ပဲ မွတ္ကြာေနာ္။
ကဲ ဖလင္ထဲက ေတြ႕ရတဲ့ ၀ိပႆနာဆုိတာကုိ ငါေျပာေတာ့မယ္။ မင္း ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ေနာ္၊ နားေထာင္ၿပီး ေတြးၾကည့္ ျမင္ဖူးတာ ေတြ႕ဖူးတာနဲ႔ စပ္ဟပ္ၾကည့္။ ဖလင္ေကာ္ျပားတစ္ေပမွာ အကြက္ ကေလး ေပါင္း ဘယ္ႏွစ္ကြက္႐ွိသလဲ၊ မင္းသိမွာေပါ့၊ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ကြက္ေလ (၃၅ မီလီမီတာ) တစ္ကြက္ နဲ႔ တစ္ကြက္ဟာ ေျပးလႊားလႈပ္႐ွားေနတဲ့ အ႐ုပ္ဆုိရင္ နဲနဲသိသိသာသာ ကဲြျပားျခားနား လာတယ္။
ထုိင္လ်က္ ရပ္လ်က္ စကားေျပာေနတာမ်ိဳးဆုိရင္ မသိမသာေလာက္ပဲ ကဲြျပားတယ္။ ေအး အဲဒီေကာ္ျပား ဖလင္ ကုိ တစ္မိနစ္လွ်င္ ေပကုိးဆယ္ႏႈန္းနဲ႔ စက္ထဲမွာ ထည့္ျပလုိက္ေတာ့ အကြက္ေပါင္း ၁၆+၉၀=၁၄၄၀ အဆက္ မျပတ္ ျမင္လုိက္ရတယ္။
ပိတ္ကားေပၚမွာ ေနာက္က ထုိးေပးတဲ့ မီးေရာင္ေၾကာင့္ အ႐ုပ္ကေလးေတြ ထင္ေနတာ။ လႈပ္႐ွားေနတာကုိ တစ္မိနစ္ ကုိ အကြက္ေပါင္း ၁၄၄၀ ျမင္ေနရေတာ့ တုိ႔တေတြဟာ အသက္၀င္ေနတယ္လုိ႔ မထင္ရဘူးလား။ ထင္ရတယ္ ေနာ္၊ စက္ရပ္သြားရင္ တန္းလန္းႀကီး ျဖစ္ေနမယ္ေနာ္၊ ကဲ အဲဒါဟာ အဆက္မျပတ္ သေဘာကုိ အာ႐ံုမွာ ႐ွိသလုိ ထင္ၿပီး ျမင္ေနရေတာ့ ၿမဲတယ္ထင္ၿပီး ရယ္ၾကငုိၾကတယ္၊ လက္ခုပ္တီးၾကတယ္၊ ၾသဘာ ေပးၾကတယ္။
ေနအံုး၊ ဒီၾကားထဲမွာ တစ္ခုေျပာလုိက္အံုးမယ္၊ အ႐ုပ္အကြက္ေလးေပါင္း ၁၄၄၀ကုိ မီး႐ုိး႐ုိးနဲ႔ျပၿပီး လွည့္ရင္ ဘာျမင္ ရလဲ သိသလား၊ မသဲမကဲြေသာ အေရာင္ေတြပဲ ျမင္ရမယ္။ ကားကြက္ ကေလးတစ္ကြက္နဲ႔တစ္ ကြက္ ေတြ႕ျမင္ရမယ္။ အဲဒါကုိ ဘယ္သူက ဖံုးေပးသလဲသိလား။ အေ႐ွ႕ဆံုးမ်ာ အခ်က္က်လည္ေပးရတဲ့ ပန္ကာ အ႐ြက္ကေလးက တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အကူးအေျပာင္းမွာ မ်က္စိ မွိတ္သလုိ မွိတ္ခနဲ မွိတ္ခနဲ ဖံုးေပး ရတာ။ ဒါမွ အေကာင္အထည္ဟာ ၾကားထဲမွာ ကြက္လပ္မ႐ွိဘူးလုိ႔ ထင္ရတယ္။
ဒါကုိ တရားလုိ ေျပာရရင္ (သကၤာ)လုိ႔ ေခၚတဲ့စိတ္ပဲ၊ သကၤာဆုိတာ ဟုတ္သလုိလုိ ထင္ရတဲ့စိတ္ပဲ နား လည္ၿပီလား၊ ဒါေၾကာင့္ တုိ႔တေတြ ေျပာေနတဲ့ စကားေတြထဲမွာ ဟုတ္သလုိလုိ မဟုတ္သလုိလုိ ယံုရမွာ လုိလုိ မယံုရဘူးလုိလုိ ၀ိ၀ါဒ ျဖစ္လာရင္ သကၤာ႐ွင္းၾကတယ္လုိ႔ ဆုိၾကတာေပါ့။ နားလည္ၿပီလား။
အဲသည္ သကၤာက ဖံုးေပးေတာ့မွ အၿမဲ႐ွိတယ္လုိ႔ ထင္မွားလာရတာ။ သေဘာေပါက္ၿပီလား။ အဲဒီေတာ့ ႐ုပ္႐ွင္ ေကာ္ျပား က အ႐ုပ္ကေလးေတြဟာ တစ္မိနစ္ကုိ အကြက္ေပါင္း ၁၄၄၀ ေလာက္သာ သကၤာနဲ႔ဖံုးၿပီး လွည့္ျပ တာကုိ တုိ႔က အသက္႐ွင္ေနတဲ့ အ႐ုပ္ပဲလုိ႔ ထင္ေနၾကေသးရင္ လက္ပစ္တတြတ္ (လက္ေဖ်ာက္ တစ္ခ်က္တီး) အခ်ိန္ကေလးမွာ ကုေဋတစ္သိန္း ျဖစ္တယ္။ ပ်က္တယ္ဆုိတဲ့ (အလ်င္)နဲ႔ ျမင္ ေနၾကရေတာ့ ဘယ္သူ က မၿမဲပါဘူးလုိ႔ ေျပာေနေန သေဘာတရား မေခါက္မိရင္ ဘယ္သူမွ မယံုခ်င္ၾကေတာ့ဘူး မဟုတ္လား ဟင္ မင္း စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။
ဒီေတာ့ ဘုရားက ေဟာတဲ့ ကုေဋ ေပါင္းတစ္သိန္း ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ပ်က္ေနပါတယ္ဆုိတာ ဖလင္ေကာ္ျပားကုိ ကုိင္ၾကည့္ ၿပီး တည္းျဖတ္မႈ အယ္ဒီတင္း လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဟုတ္မွာပဲ၊ မွန္လွခ်ည္ရဲ႕ မွန္လွခ်ည္ရဲ႕လုိ႔ ထခုန္ေတာ့ မေလာက္ သိရတယ္။ အံ့ၾသရတယ္။ ဘုရားကုိ ခ်ီးမြမ္းရတယ္။
အမယ္ခင္ဗ်ားက ဘုရားကုိ ခ်ီးမႊမ္းရတယ္လုိ႔ ေျပာရသလားဆုိၿပီး ေစာဒက မတက္ခ်င္နဲ႔ ဟန္မလုပ္ခ်င္နဲ႔ သိခ်င္ေယာင္ မေဆာင္ခ်င္နဲ႔၊ လူဆုိတာ တကယ္လက္ေတြ႕သိမွ ယံုရတာ အရသာႀကီး႐ွိတာ။ ဒါေတာင္ယံု လုိက္တုန္း ခနပဲ။ ေနာက္က်ေတာ့ ေမာဟက လႊမ္းသြားျပန္ေလေရာ။ ဖံုးသြားတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ မုိက္ၿမဲမုိက္၊ ေမ့ၿမဲေမ့ သြားျပန္ေလေရာ ကဲ ဟုတ္မဟုတ္ မင္းစဥ္းစား။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ တစ္ခု႐ွိေသးတယ္။ ဘယ္အရာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သတၱ၀ါျဖစ္ျဖစ္ ဓာတ္ခဲြၾကည့္လုိက္ရင္ တဲြ ေနတာ၊ ခဲြမရတာ အမ်ိဳးအစား႐ွစ္ခုပဲ စုေပါင္းေနၾကတာခ်ည့္ပဲတဲ့။ ပါဠိလုိဆုိရင္ အ၀ိနိေဗၻဂတဲ့ ဒါေတြဟာ ဘာေတြလဲ ဆုိေတာ့ အမာဓာတ္၊ အေရဓာတ္၊ အရသာ အႏွစ္ၾသဇာ ဒါေတြပဲ။ အ႒က ကလာပ္လုိ႔လဲ ေခၚၾက တာေပါ့။
ပါဠိကုိ ခက္တယ္ထင္ရင္ သေဘာသာ မွတ္ထားအံုးေပါ့ကြာ၊ ငါလဲ အက်ဥ္းဆံုးသာ ေျပာျပႏုိင္မယ္၊ ဆုိလုိ ဒါက အဲဒါေတြေၾကာင့္ ငျဖဴရယ္၊ ငနီရယ္လုိ႔ အမည္ကဲြေနၾကရတာလဲတဲ့၊ လူရယ္၊ ႏြားရယ္၊ ငွက္ရယ္လုိ႔လဲ ဘာျဖစ္ လုိ႔ သီးျခားၿပီး မွတ္မိေနၾကရသလဲတဲ့။
ကဲဒါကုိလည္း ဖလင္နဲ႔ ႐ွင္းျပမယ္ကြာ၊ (ငါသိသေလာက္ေနာ္) မင္းမယံုရင္စမ္းၾကည့္၊ ဖလင္ကြက္ထဲက ၀ါ၀ါ၀င္းေ႐ႊ ကုိ (ဥပမာေျပာတာေလ) နဂၢတစ္ကုိ (နဂၢတစ္ = အမွန္မဟုတ္ေသာ ေျပာင္းျပန္သေဘာတရား ဓာတ္ပံု ေဆးသား)ေအး အဓိပၸါယ္႐ွင္းရတာနဲ႔ စကားဆက္ျပတ္သြားတယ္။ အဲဒီ နဂၢတစ္ ကုိ ၾကည့္ရင္ အရပ္သား ႐ုိး႐ုိး က ၀ါ၀ါ၀င္းေ႐ႊ မွန္း မသိႏုိင္ၾကဘူး မဟုတ္လား။
ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ အျပင္ဖက္မွာ ျဖဴတာေတြက အားလံုးမည္းေနတာ၊ အျပင္ဖက္မွာ မည္းေနတာက ဓာတ္ပံု ေဆးသားေပၚမွာ အားလံုးျဖဴေနၾကတယ္ေလ၊ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား၊ ဥပမာ ဆံပင္ေတြက ဓာတ္ပံု ေကာ္ျပားေပၚမွာ ျဖဴေနၿပီး သြားေတြၾကေတာ့ အားလံုမည္းေနၾကတယ္ေလ၊ ဒီလုိေျပာင္းျပန္ ဆုိေတာ့ မ်က္စိလယ္ၿပီး ၀ါ၀ါ၀င္းေ႐ႊမွန္း မသိၾကေတာ့ဘူး။
ေအး တုိ႔တေတြက်ေတာ့ ဓာတ္ပံုေဆးသား ကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိကတည္းက တုိ႔စိတ္က ဘယ္လုိ ေ႐ွး႐ႈထား သလဲ၊ ကဲ ငါဓာတ္ပံုေဆးသားကုိ ၾကည့္ေတာ့မယ္၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဟုိအထဲက ျဖဴတာျမင္ရင္ ငါက မည္းတယ္ လုိ႔ မွတ္မွာ မည္းတယ္ျမင္ရင္ ငါကျဖဴတယ္လုိ႔ မွတ္ရမဟဲ့ လုိ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိ သတိေပးထားခဲ့ တာကုိးကြ၊ ဒီေတာ့ ၀ါ၀ါ၀င္းေ႐ႊ ရယ္ လုိ႔ တုိ႔ကသိလုိက္တာေပါ့။
ေဟ့ေကာင္ ငါေျပာတာေတြ မင္းနားလည္ရဲ႕လားလုိ႔ဆုိတာ ႐ွင္းရဲ႕လား၊ ငါ႐ွင္းေအာင္ေျပာႏိုင္ရဲ႕လားလုိ႔ ေမးတာ ပါကြာ၊ ငါကႀကိမ္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေနအံုး ငါတစ္ခု ေျပာအံုးမယ္။ အ႐ုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိတဲ့ အနက္က ဒါက ၀ါ၀ါ၀င္းေ႐ႊ၊ ဒါဟာ ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ ဒါဟာ ေဒစီေက်ာ္၀င္းလုိ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေ႐ြးနုိင္တာလဲဆုိ ေတာ့ အခုနေျပာတဲ့ ဓာတ္သေဘာ ႐ွစ္ပါးအနက္က ၀ဏၰဆုိတဲ့ ျမင္ကြက္ထဲမွာ မ်က္လံုးက သူမ်ားနဲ႔မတူလုိ႔ ႏွာတန္က သူမ်ားနဲ႔မတူလုိ႔ စသည္အားျဖင့္ ေပါ့ကြာ။ ဒါက တုိ႔သိထားတဲ့လူ၊ ရင္းႏွီးထားတဲ့လူဆုိေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူ မွတ္မိထားလုိ႔ေပါ့။
တကယ္လုိ႔ ႐ုပ္႐ွင္ဆုိရင္ တစ္ခါမွ မၾကည့္ဘူးတဲ့လူကုိ ျပၾကည့္ရင္ (နဂၢတစ္မဟုတ္ဘဲ ပံုမွန္ေပါ့စတစ္ပဲျပ ၾကည့္အံုး) ဒါဘယ္သူလဲေတာ့ မသိဘူး၊ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ပဲလုိ႔" သာ ေျဖၾကမွာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား၊ တုိ႔ကေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔ သိသလဲ၊ အဲဒါသိထားခဲ့ဖူးတဲ့ အမွတ္တရား "သညာ" ဆုိတဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အမွတ္သညာ မ႐ွိတဲ့အေကာင္လုိ႔ ေျပာတတ္ၾကတဲ့ ေ၀ါဟာရ႐ွိတာေပါ့ သိၿပီလား။
ကဲကဲ အမွတ္သညာ ႐ွိပါတယ္ဆုိတဲ့ တုိ႔႐ုပ္႐ွင္သမားေတြကုိပဲ အခ်က္တစ္ခုကုိ စမ္းၾကည့္ရေအာင္၊ ကဲ ၀ါ၀ါ ၀င္းေ႐ႊေရာ၊ ၾကည္ၾကည္ေဌးေရာ၊ ေဒစီေက်ာ္၀င္းေရာ အဲသည့္ဖလင္သံုးခုကုိ ထပ္ၾကည့္လုိက္စမ္းကြာ၊ အခု နေျပာတဲ့ ၀ဏၰဆုိတာေတြ အားလံုးဟာ အတူတူေပါင္းေနလုိက္ေတာ့ ဘယ္သူမွန္းမ် မသိႏုိင္တဲ့ ၀ဏၰျမင္ ကြင္းသာ ေတြ႕ရေပေတာ့မယ္ေဟ့။
ဒါဟာ ၀ါ၀ါ၀င္းေ႐ႊရယ္၊ ၾကည္ၾကည္ေဌးရယ္၊ ေဒစီေက်ာ္၀င္း ရယ္ သံုးခု ထပ္ထားတာဗ်ာလုိ႔ ေျပာႏုိင္တဲ့လူ ႐ွိရင္ ငါ့လည္ပင္းကုိ လာျဖတ္လွည့္ေတာ့၊ ကဲဒါေၾကာင့္ အ႒ကလာပ္႐ွစ္ပါးနဲ႔ ေ႐ြးခ်ယ္ေခၚေ၀ၚဆက္ဆံေန ၾကရတယ္ ဆုိတာ ထင္႐ွားၿပီ။ သညာ ဆုိတာလည္း ႐ွစ္ပါးစုတစ္ခုစီ ခဲြျခားျပႏုိင္မွ သိႏုိင္မယ္။
အသား အသားခ်င္းေပါင္း၊ အ႐ုိးအ႐ုိးခ်င္းေပါင္း၊ အေသြးအေသြးခ်င္းေပါင္း ေရာေႏွာထားလုိက္ရင္ သညာ မ႐ွိ၊ ႐ုပ္မ႐ွိ(၀ါ) ႐ုပ္မကဲြျပား၊ အားလံုးအားလံုး ဓာတ္သေဘာတရားခ်ည္းျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ငါေတာ့ ဖလင္ ေကာ္ျပားေပၚက ေတြ႕ခဲ့ရသဗ်ား။
ဒါေၾကာင့္ ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဖလင္ေပၚမွ ၀ိပႆနာ" လုိ႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး အက်ဥ္းဆံုး တတ္ႏုိင္သမွ် ႐ွင္းျပလုိက္ ရတယ္။ ငါ့ေဆာင္းပါးကုိ စိတ္မွ၀င္စားၾကပါ့မလား မင္းရဲ႕႐ုပ္႐ွင္ မ်က္မ်န္ ပရိသတ္ကုိ အကဲခတ္ၾကည့္၊ စိတ္ ၀င္စားတယ္ဆုိရင္ မိတ္ကပ္လုပ္ရင္း အုိေသေတာ့မယ့္ ပန္းခ်ီဆရာ ကုိဘသစ္တုိ႔ ပုိစတာ အ႐ုပ္ေတြဆဲြေနတဲ့ ပန္းခ်ီတင္လွတုိ႔ ၀တၳဳမ်က္ႏွာဖံုး အ႐ုပ္ကေလးလွလွ ႐ုိက္ေပးေနတဲ့ ကာလာ ေမာင္၀င္း တုိ႔ရဲ႕ အမွတ္တမဲ့ ေနေနၾကပံုကုိ ငါ ေသာက္တင္း ေျပာျပအံုးမယ္။
" အမယ္ ခင္ဗ်ားက ဘယ္ေလာက္မ်ား တတ္ေန သိေနၿပီလဲ" လုိ႔ ငါ့ကုိ ျပန္ေမးရင္ " ေအး လူမ်ားေလာက္ မတတ္၊ မသိေပမယ့္ မင္းတုိ႔ထက္ေတာ့ နဲနဲပုိသိတယ္ေဟ့" လုိ႔ ငါေျပာ၀ံ့တယ္ ယံုၿပီလား ဟား ဟား ဟား။
သုခိအတၱာနံ ပရိဟရႏၱဳ
သုခ
(ပန္းခ်ီကဲသာ၊ ကာတြန္းတြတ္တြတ္၊ ႐ွာေဖြတင္ျပသည္။)
အခန္း (၁)
၁၃၃၃ ခုႏွစ္ေလာက္ကဟု ထင္သည္။ လႏွင့္ရက္ကုိမူ မေျပာေတာ့ပါ။ မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ ေ႐ႊက်င္နိကာယ ဗဟုိဌာန မဟာတုိက္သစ္ သက္ေတာ္႐ွည္ေက်ာင္းေအာက္ထပ္တြင္ ျဖစ္၏။ သိကၡာ ၃-၀ါမွ်သာ ရေသးေသာ ရဟန္းငယ္ေလးတစ္ပါး ေ႐ႊက်င္သာသနာပုိင္ သက္ေတာ္႐ွည္ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီးအား အမည္ မမွတ္မိ ေတာ့ေသာ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ ဂ်ာနယ္ဟုထင္သည္)ပါ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကုိ ဖက္ျပသည္။
ေရးသူမွာ ဆရာႀကီး ဦးသုချဖစ္၏။ ေဆာင္းပါး ကုိ " အသက္တစ္ရာေက်ာ္ စံကင္းဆရာေတာ္၏ ခႏၶာ၀န္" ဟု အမည္တပ္ထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖတ္ျပေနျခင္းျဖစ္သည္။
သက္ေတာ္ (၁၀၀)ေက်ာ္ၿပီျဖစ္သည့္ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ဖူးျမင္ရသည့္ ဆရာႀကီး ဦးသုခသည္ ဘုရား ႐ွိခုိး တြင္ ပါ၀င္ေသာ "ခႏၶာ၀န္လက္စသိမ္း၍" ဟူသည့္ စကားရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူ၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ မ်ား ကုိ ေရးသားထားသည္ဟု မွတ္မိေနသည္။
ထုိစဥ္က မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ စာေရးဆရာသတင္းစာဆရာႀကီး လူထုဦးလွ၊ လူထုေဒၚအမာ တုိ႔ ႐ွိၾက ေသးသည္။ လူထု ဦးလွသည္ ေညာင္ေလးပင္ဇာတိျဖစ္၍ ၀ိသုဒၶိမဂ္အရသာ ကထိန္အရသာစသည့္ က်မ္းေပါင္း မ်ားစြာ ကုိျပဳစုေတာ္မူေသာ အဂၢ မဟာပ႑ိတ ေညာင္ေလးပင္ေတာရဆရာေတာ္ ဦးအရိယမဟာေထရ္ ၏ ညီ တစ္၀မ္းကဲြေတာ္စပ္သည္။ ေတာရဆရာေတာ္ႏွင့္ စပ္၍ ေ႐ႊက်င္ဂုိဏ္းႏွင့္ ဆက္မိၿပီး စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီး အား ၾကည္ညိဳဆည္းကပ္ေနသူျဖစ္သည္။
လူထုဦးလွ သည္ မႏၱေလးသုိ႔ ေရာက္လာေသာ ရပ္ေ၀း မိတ္ေဆြမ်ားကုိ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီးထံ ေခၚေခၚ လာတတ္၏။
ဆရာႀကီးသုခ သည္ လူထုဦးလွႏွင့္အတူ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီးထံ ႏွစ္ေခါက္ သံုးေခါက္ ေရာက္လာဖူး သည္။ ထုိေဆာင္းပါးေရးသည့္ အေခါက္၌ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သက္ေတာ္ ၁၀၀ ေက်ာ္၍ ၁၀၁ ႏွစ္အတြင္း သုိ႔ ေရာက္ေနၿပီ။
ထုိစဥ္က ဖူးျမင္ရေသာ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သူ႔အေတြး သူ႔ခံစားခ်က္မ်ားကုိ ေဆာင္းပါး ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဆာင္းပါးထဲတြင္ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ခုတင္ေပၚ၌ ၀မ္းလ်ားေမွာက္ ေနရာ ပုခံုးေတာ္ က ေက်ာျပင္ထက္ ျမင့္တက္ေနၿပီး ဦးေခါင္းေတာ္ မထူႏုိင္ေတာ့ဘဲ ကုသိနာ႐ံုျပခန္းမ်ား၌ ျမင္ေတြ႕ရသည့္ သူအုိ သူနာႀကီးပမာ ျဖစ္ေနသည္ဟု ေရးသားကာ ဓာတ္ပံုကုိပါ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပ ထားေလသည္။
စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အုိမင္းမစြမ္းျဖစ္ေနေသာ္လည္း သတိအလြန္ေကာင္းလွ်က္ ဆရာေတာ္ႀကီး ကုိယ္ေတာ္တုိင္ "ဒုိ႔အသက္တစ္ရာေက်ာ္လာေပမယ့္ သတိေကာင္းၿပီး အျပစ္ကင္းတဲ့ စကား ေျပာႏုိင္တာ ဟာ သာသနာေတာ္နဲ႔ သီလ သမာဓိရဲ႕ ေက်းဇူးျဖစ္လုိ႔ သိပ္ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ သာသနာႀကီးပဲ" ဟု မိန္႔ေတာ္မူ သည္ ဟုလည္း ေရးသားထားေလသည္။
ထုိ႔ျပင္ မဟာ၀ိသုဒၶါရံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေထ႐ုပၸတၱိျဖစ္ေသာ " မဟာ၀ိသုဒၶါ႐ံုရာမိကေထ႐ုပၸတၱိဒီပနီ" အမည္႐ွိ က်မ္းစာကုိ ၁၂၆၉ ခုႏွစ္ေလာက္က စာဆုိတန္း က၀ိမ်က္မွန္စာအုပ္တုိက္က ႐ုိက္ႏွိပ္သည္" ဟု သတိ ေကာင္းစြာျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ အံ့့ၾသရေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပထားေလသည္။
ဆရာ ဦးသုခ၏ သီခ်င္းျဖစ္ေသာ " ဘ၀သံသရာ " သီခ်င္းစာသားႏွင့္ပတ္သက္၍ " သာသနာ ျပဳတာပဲကြယ္" ဟု သာဓုေခၚေတာ္မူေၾကာင္းလည္း ပါ႐ွိေသး၏။
ထုိစဥ္က စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကိးအား ဆရာ ဦးသုခ၏ ေဆာင္းပါးကုိ ဖတ္ျပေသာ ရဟန္းငယ္ ေလး မွာ ဤေဆာင္းပါး႐ွင္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။
အခန္း (၂)
မိမိတုိ႔ ငယ္စဥ္က ဓမၼဂီတသီခ်င္းမ်ား ေခတ္စားသည္။ ေဒၚေမ႐ွင္ သီဆုိေသာ ေအာင္ျခင္း႐ွစ္ပါး ျပည့္လွ ေဖ၏ "သီ၀လိ" ဦးသုခ ၏ " ဘ၀သံသရာ" စသည္တုိ႔ျဖစ္သည္။
ထုိစဥ္က အလွဴအတန္းမ်ားတြင္ အသံခ်ဲ႕စက္ဖြင့္လွ်င္ " ဘ၀သံသရာ " သီခ်င္းဖြင့္ဖုိ႔ ေတာင္းဆုိသူမ်ားလွ သည္။ လူတုိင္း ကုိ ရၾက၊ ဆုိၾက၏။ ထုိသီခ်င္းသည္ " ဘ၀သံသရာ" ဇာတ္ကားမွ ---- ျဖစ္၏။ ဇာတ္ကားမွာ ေတာ႐ြာမ်ား ၌ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုမ႐ွိေသာေၾကာင့္ သီခ်င္းေလာက္ေခတ္စားမည္မဟုတ္ သီခ်င္းမွာမူ ေတာေရာ ၿမိဳ႕ပါ လူႀကိဳက္မ်ားလွ၏။
" ဘ၀သံသရာ" သီခ်င္းကုိ ေရးသားသီဆုိသူမွာ ဆရာ ဦးသုခ ျဖစ္သည္ကုိ အ႐ြယ္မွ မိမိသိရပါသည္။ (သံစဥ္ ကုိ သဂၤဟ ဦးဘသိန္း(ေခၚ)မႏၱေလး ဦးဘသိန္းက ထည့္ေပးသည္ဟု ေနာင္တြင္ သိရသည္) မိမိသည္ ကေလးဘ၀ထဲ က ဆရာ ဦးသုခ ႏွင့္ အႏုပညာအရ ဆက္စပ္ခဲ့ပါတကားဟု ေတြးမိေလသည္။
မိမိသည္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ၀ါသနာအရ စာအုပ္မ်ား ဖတ္႐ႈျဖစ္လာသည္။ ထုိအခါ ဆရာ ဦးသုခ ၏ ေဆာင္းပါး မ်ား စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ကၽြမ္း၀င္ရင္းႏွီးရေလေတာ့သည္။
ဆရာသုခ ငယ္စဥ္ကေရးခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားကုိ မိမိမမွီလုိက္ပါ။ ဆရာႀကီး အ႐ြယ္ရမွ ေရးေသာ စာအုပ္ မ်ား ကုိသာ သိမွီပါသည္။ ဆရာႀကီး ငယ္စဥ္ကေရးခဲ့၍ ျပန္လည္ထုတ္ေ၀ေသာ " သုခ၀တၱတုိမ်ား" ကုိ ေတာ့ ဖတ္ဖူးပါသည္။
" ရာမာခရစ္႐ွနား၏ သုတၱန္ပံုျပင္မ်ား" စာအုပ္လည္း ဖတ္ဖူးသည္။ " သုခမွတ္စု" ကုိ ဗဟုသုတ မ်ားစြာ ရေသာေၾကာင့္ သေဘာက်သည္။ " ေလာကနီတိ" မွာ ငယ္စဥ္ထဲက သင္ခဲ့ရ၍ အစဥ္းသိျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာႀကီး ၏ ျပန္လည္ တင္ျပခ်က္က ေကာင္းမြန္ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ရျပန္သည္။
" အေက်ာ္ေဒးယ် ဗုဒၶသမီးေတာ္မ်ား" မွာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတုိ႔အတြက္ မ႐ွိမျဖစ္ ႐ွိရမည့္ စာအုပ္ ဟု ယူဆ မိ၏။ " မဂၤလသုတ္" " ေမတၱသုတ္" " ရတနသုတ္" စာအုပ္မ်ားမွာ လူငယ္လူ႐ြယ္တုိ႔ အတြက္ ဓမၼမ်က္စိ ဖြင့္လွစ္ ေပးေသာ စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။
" ဓမၼကထာ စာပေဒသာ" " သုတရသဓမၼစာစု" " ခ်ယ္ရီအလွ စာအလွ" " ဓမၼရသ အလွမ်ိဳးစံု" ႏွင့္ " စိတ္ ဆုိေသာစိတ္" စာအုပ္မ်ားသည္ ပရိသတ္အား ဓမၼအသိေ၀ငွ၍ ဓမၼဗဟုသုတႂကြယ္၀ေစေပသည္။
(စိတ္ဆုိေသာစိတ္သည္) ဓမၼပဒ စဟိတၱ၀ဂ္လာ ဗုဒၶေဒသနာမ်ားကုိ ဆရာက ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ပရိသတ္ ႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။)
ေနတၱိပါဠိေတာ္ အ႒ကထာမွ ထုတ္ႏုတ္၍ ပထမေ႐ႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ျပဳစုေတာ္မူခဲ့ေသာ က်မ္း စာကုိ ဆရာႀကီး ဦးသုခက ေခတ္ပရိသတ္ႏွင့္ ျပန္လည္မိတ္ဆက္႐ွင္းလင္း တင္ျပသည့္ "၀ၪၥနာဒီပနီ"မွာ အဆင့္ျမင့္ က်မ္းစာျဖစ္ရာ လူႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား အထူးႏွစ္သက္ၾက၏။ " ကံ ကံ၏ အက်ိဳး ၀တၳဳတုိမ်ား" တြင္လည္း ဓမၼ႐ႈေထာင့္မွ ေရးဖဲြ႕ထားသည္က မ်ားေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
အခန္း (၃)
ေနာက္ပုိင္းတြင္ " သုခႏွင့္သုခ "ဆုိေသာ စာအုပ္ထြက္လာရာ "အသက္တစ္ရာေက်ာ္ စံကင္းဆရာေတာ္၏ ခႏၶာ၀န္" ေခါင္းစဥ္တပ္ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္ေတြ႕ရ၏။
မိမိမွာ ငယ္စဥ္က အလြန္ခင္မင္ေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကုိ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ရသည့္ ပမာခံစားရပါ သည္။ (ထုတ္ေ၀ေသာ ပါရမီစာေပကုိ ေက်းဇူးတင္ပါ၏။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိေဆာင္းပါးပါ႐ွိသည့္ ဂ်ာနယ္အမည္ ႏွင့္ ထုတ္ေ၀သည့္ ရက္စဲြမပါ႐ွိသျဖင့္ အားမလုိ အားမရျဖစ္ရသည္ ထုတ္ေ၀သူမ်ား သတိျပဳၾက ေစျခင္သည္)
စံကင္း ဆရာေတာ္ႀကီးအား မိမိကုိယ္တုိင္ ဖတ္ျပခဲ့ရသည့္ ေဆာင္းပါးမုိ႔လားမသိ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါပင္ ျပန္ ဖတ္မိ ပါေတာ့သည္။
ေဆာင္းပါးမွာ ဆရာႀကီး၏ မိတ္ေဆြ "ကုိဒါန" အမည္႐ွိ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိဟန္ ေရးထားျခင္းျဖစ္ သည္။
မိမိႏွစ္သက္မိေသာ စာပုဒ္ကေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပခ်င္ပါေသးသည္။ ေအာက္တြင္႐ႈပါ။
" တစ္ခါတစ္ခါ ဆရာေတာ္ႀကီးအနားမွာ ႐ွိၾကတဲ့ ကုိရင္ေတြကုိ "ကုိရင္တုိ႔၊ သူအုိ သူနာ သူေသ ရဟန္းဆုိတဲ့ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကုိ ေတြ႕ရလုိ႔ ဒုိ႔ဘုရားေလာင္းဟာ ေတာထဲထြက္သြားၿပီး ဘယ္သူနဲ႔မွ စကား မေျပာဘဲ တရားအားထုတ္တယ္ဆုိတာ ၾကားဖူးၾကရဲ႕လားကြယ့္" လုိ႔ ေမးေတာ္မူသတဲ့။
" ၾကားဖူးပါတယ္ဘုရား "လုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကေတာ့ " ဒါျဖင့္ သူအုိဆုိတာ ဘယ္လုိဟာလဲ "လုိ႔ ေမးေတာ္မူျပန္ တယ္။ ကုိရင္ေတြက ျမန္ျမန္မေလွ်ာက္ၾကေတာ့ "သူအုိႀကီးကုိ ျမင္သြားလုိ႔ ဘုရားေလာင္းေတာထြက္ေတာ္ မူသြားတာ၊ ကုိရင္ တုိ႔လဲ ဘုန္းႀကီးအုိႀကီးကုိၾကည့္ၿပီး ေၾကာက္လန္႔တဲ့စိတ္ မျဖစ္ဖူးလား၊ ေတာမထြက္ခ်င္ ဘူးလား၊ ေၾကာက္လန္႔တဲ့စိတ္ျဖစ္တာကုိ သံေ၀ဂ တရားလုိ႔ေခၚတယ္" အဲသလုိ မၾကာမၾကာ လက္ေတြ႕ တရား ေဟာေတာ္မူတတ္သတဲ့။
" အင္း ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း အၿမဲသံေ၀ဂ ယူေနပံုရတယ္ေနာ္ "
ဤတြင္ မိမိႏွစ္သက္မိေသာ ဆရာ ဦးသုခ၏ မွတ္ခ်က္ကေလးမွာ -
" သတိၿမဲေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ သူတစ္ပါးကုိျမင္လဲ ဆင္ျခင္တယ္၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလဲ သံုးသပ္လ်က္႐ွိေပမေပါ့ ခင္ဗ်ာ ... " ဟု ျဖစ္၏။
မိမိမွာ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အနီးေနတပည့္ (သဒၶိ---- )ျဖစ္၏။
ဆရာေတာ္ႀကီး သည္ သတိလည္းအလြန္ေကာင္း၍ ေခၚရဓမၼကုိလည္း အၿမဲႏွလံုးသြင္းေတာ္မူေနေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေၾကာင္း မိမိကုိယ္ေတြ႕ျဖစ္သည္။
ဆရာေတာ္ ဦးသုခ၏ မွတ္ခ်က္သည္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သဘာ၀ႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ်က်ေနေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ သက္မိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သူတစ္ပါးကုိ ျမင္လွ်င္ ဆင္ျခင္၍ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း သံုးသပ္ျခင္းမွာ သူေတာ္စင္တုိ႔၏ သဘာ၀ ေပတည္း။
ထုိေဆာင္းပါး တြင္ မိမိႏွစ္သက္ေသာ ေနာက္ထပ္စာပုဒ္တစ္ခု႐ွိပါေသးသည္။
ထုိစာပုဒ္မွာ ...
" ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ကုိယ့္ခႏၶာကုိယ္သယ္ႏုိင္တုန္း ထထႂကြႂကြသြားတယ္။ လာတယ္။ ခုန္တယ္။ ေပါက္တယ္။ စိတ္ေနာက္ကုိယ္ပါ ေနရာတကာမွာ ဘယ္ဟာမွ် ပင္ပန္းဆင္းရဲတယ္ မထင္ၾကဘူး။ မိမိခႏၶာ ကုိ မိမိ ပုိင္တယ္။ ႏုိင္တယ္။ ---- တယ္ ။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပဲလုိ႔ ထင္ခဲ့ၾကတာမုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေတြ ကုိ စာေတြ နဲ႔ အမွတ္မထင္ ေပါ့ေပါ့ဆဆပဲ --- ၾကတယ္။ ႀကိမ္းၾက ၀ါးၾက ဘယ္သူကုိမွ ထီမထင္ တြင္က်ယ္ ရၿပီဆုိတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ေ႐ြ႕လ်ားေနခဲ့ၾကတယ္ေနာ။
ေဟာ ... အခု ဆရာေတာ္ႀကီးဆုိရင္ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ဒုကၡေရာက္သမွ် ျဖစ္သမွ် အခ်ိန္တစ္ရာမက ၀န္ထုပ္ ၀န္ပုိးႀကီးကုိ --- ေသမင္းရဲ႕ တုိက္စစ္ကုိ အကာအကြယ္မဲ့ ေစာင့္ေနရတာ မတူေပဘူးလား။
ခႏၶာ၀န္ႀကီးကုိ ပင္ပန္းလွတယ္။ ဆင္းရဲလွတယ္ဆုိတဲ့ သမားက်တဲ့စိတ္နဲ႔ ပစ္ခြာစြန္႔ခြာခ်င္ဦး။ အခ်ိန္မက် မျခင္း ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးႀကီးကုိ မႏုိင့္တႏုိင္ထမ္းေနပံုဟာ ဇရာရဲ႕ မင္းမူတာကုိ ေခါင္းငံု႔ခံေနရတာလုိ႔ ေတြးယူစရာမေကာင္းေပဘူးလား။
ေလာကမွာ အသက္တစ္ရာ ႐ွည္ေစေသာ၀္လုိ႔ ဆုေတာင္းျပဳေပးတာ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္ေပမဲ့ ၀ဋ္ဒုကၡ ကုိ ၾကာၾကာ --- ေတာင့္တတာနဲ႔ မတူေပဘူးလား" ဟု ျဖစ္ပါ၏။
ဓမၼအျမင္ ရင့္က်က္သူတုိ႔ ႏွစ္သက္ၾကလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခ အ႐ြယ္ရမွေရးေသာ စာအုပ္မ်ားသည္ ဗုဒၶဓမၼ႐ႈေထာင့္မွ ႐ႈျမင္သံုးသပ္သည့္ စာမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳမိေပသည္။
ဆရာ ဦးသုခသည္ သူၾကည္ညိဳေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာေတာ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဓမၼစာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ျပဳစုသြားခဲ့ေပသည္။
ထုိစာအုပ္မ်ားသည္ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားစြာ၏ အသိစိတ္ထဲသုိ႔ ဓမၼဗဟုသုတ ဓမၼအျမင္ ဓမၼရသမ်ားကုိ နက္ ႐ိႈင္းက်ယ္ျပန္႔စြာ စိမ့္၀င္ခုိင္ခံ့ေစခဲ့သည္ဟု ယံုၾကည္မိေပသည္။
အခန္း (၄)
ဤေနရာတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဓမၼရတနာမ်ားကုိ စာအုပ္စာတန္းမ်ား ေရးသားျပဳစုသြားၾကေသာ ေလာကီ စာေရး ဆရာႀကီး မ်ားကုိ သတိရမိသည္။ ငယ္႐ြယ္စဥ္က ေလာကီ၀တၳဳမ်ားကုိ ေရးသားခဲ့ၾက၍ ႀကီးရင့္ လာေသာ အခါ ဓမၼစာေပမ်ား ျပဳစုၾကသည့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားကုိ ဆုိလုိပါသည္။
ပထမဆံုးသတိျပဳမိသူမွာ " ဆရာႀကီး ေ႐ႊဥေဒါင္း " ျဖစ္၏။ ဆရာႀကီးသည္ ငယ္႐ြယ္စဥ္က " ရန္ႀကီးေအာင္ "၊ " ရတနာပံု " စေသာ ၀တၳဳမ်ားေရးသားခဲ့၍ ႀကီးရင့္လာေသာအခါ "ဒိ႒ ဒိ႒မတၱံ လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္" "ကၽြႏ္ုပ္ေတြ႕ေသာ စိတ္သဘာ၀" " ဘာသာေရးခံယူခ်က္မ်ား" " ေမတၱာ၀ါဒ႐ႈေထာင့္" "ဗုဒၶ၀ါဒ႐ႈေထာင့္" စသည္ျဖင့္ ဓမၼစာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေရးသားျပဳစုခဲ့ေလသည္။
ဒုတိယ သတိရမိသူမွာ " ဆရာႀကီး ေငြဥေဒါင္း " ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာႀကီး ေ႐ႊဥေဒါင္း၏ တပည့္ႀကီးပီပီ "ဗုဒၶစာပန္းခ်ီ" အမည္ျဖင့္ ဒမၼစာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ အဆက္မျပတ္ ေရးသားျပဳစုသြားခဲ့ေပသည္။
တတိယ သတိျပဳမိသူကား လူငယ္ လူ႐ြယ္အျဖစ္ျဖင့္ပင္ ဓမၼစာေပမ်ားကုိ ျပဳစုခဲ့သူ " ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ" ျဖစ္ ပါသည္။
" ကမၻာတစ္သိန္း "ႏွင့္ " ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ၀တၳဳေပါင္းခ်ဳပ္" စသည့္ ထင္႐ွားေသာ ဓမၼစာေပမ်ားကုိ ျပဳစု ခဲ့သည္။ တစ္ေခတ္က ထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္ ဘာသာေရးစာေစာင္မ်ားမွာ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ၏ လက္ရာမ်ား မပါ လွ်င္ မျဖစ္ ဟုဆုိရေလာက္ေအာင္ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ပါသည္။
တစ္ပုဒ္စ၊ ႏွစ္ပုဒ္စ၊ တစ္အုပ္စ၊ ႏွစ္အုပ္စ စသည္ျဖင့္ ေရးသားၾကေသာ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား႐ွိၾကသည္ကုိ သတိျပဳမိေသာ္လည္း ယခုေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဆရာႀကီးမ်ားမွာ တစုိက္မက္မက္ ေရးသားသူမ်ားျဖစ္၍
ယခု ဆရာႀကီးမ်ား၏ လက္ရာစာအုပ္မ်ားသည္ အေရအတြက္အားျဖင့္လည္း မ်ားျပား၍ စာဖတ္ပရိသတ္ အတြင္း ျပန္႔ႏွံ႔ျခင္း၌လည္း ထဲထဲ၀င္၀င္ ထူးထူးျခားျခား ႐ွိလွေသာေၾကာင့္ သတိရမိျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ လက္ရာ ဓမၼစာေပစာအုပ္မ်ားမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ႐ုိက္ႏွိပ္ရသည့္တုိင္ေအာင္ လူႀကိဳက္မ်ားလွေပသည္။ (ဥပမာ ေမတၱသုတ္) ဆရာႀကီး၏ ဓမၼစာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ဖတ္ရေသာအခါ ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ သက္ေတာ္႐ွည္ စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက " ဘ၀သံသရာ" သီခ်င္းစာသား ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း ၍ ဦးသုခအား မိန္႔ၾကားခဲ့ေသာ စကားေတာ္ကုိ ျပန္လည္ သတိရမိသည္။
" သာသနာျပဳတာပဲကြယ္" ဟူေသာ စကားျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕သည္ ရိပ္သာမ်ားဖြင့္လွစ္၍ ကမၼ႒ာန္းနည္း ျပသ လွ်က္ သာသနာျပဳၾကသည္။
အခ်ိဳ႕မွာ ပရိယတၱိစာေပပုိ႔ခ်လ်က္ သာသနာျပဳၾကသည္။ အခ်ိဳ႕မွာမူ တရားေဟာလ်က္ သာသနာ ျပဳၾကေလသည္။ အခ်ိဳ႕ကား စာေပက်မ္းဂန္မ်ား ျပဳစုေရးသားျဖန္႔ခ်ိလ်က္ သာသနာျပဳၾက၏။ ဆရာႀကီး ဦးသုခ သည္ စာေပက်မ္းဂန္ျပဳစုေရးသားျဖန္႔ခ်ိလ်က္ သာသနာျပဳသြားသည္ဟု ဆုိနုိင္ေပသည္။
ထုိမွ်သာေလာ မကေသးေပ။
မိဘေက်းဇူးကုိ သတိျပဳမိၾကေစရန္ႏွင့္ မိဘမ်ားကုိ ႐ုိေသေလးစားၾကေစရန္ "အေမေန႔" ျဖစ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ေရးသားလႈံ႕ေဆာ္ခဲ့ပါေသးသည္။ ၂၀.၃.၇၀ေန႔ ထုတ္လုပ္သား ျပည္သူ႔ေန႔စဥ္ သတင္းစာႀကီးတြင္ "ထုိတစ္ေန႔" ေဆာင္းပါး ကုိ ေရးသားလႈံ႕ေဆာ္ခဲ့သည္။
ထုိေဆာင္းပါး တြင္ သတိထားမွတ္သားသင့္ေသာ ဆရာႀကီး ဦးသုခ၏ အဆုိအမိန္႔တစ္ရပ္ကုိ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပခ်င္ပါေသးသည္။
" ဒီမွာ မိတ္ေဆြ၊ ေလာကမွာ အေမကုိမွ မခ်စ္ဘူး မသိတတ္ဘူး ဆုိတဲ့လူဟာေလ သူကုိယ္တုိင္ ဘယ္သူ႕ကုိမွခ်စ္လိမ့္မယ္မထင္နဲ႔ တုိင္းျပည္ကုိလည္း မခ်စ္ဘူး၊ ဘယ္သူ႔ကုိမွလဲ ႐ုိေသမွာမဟ္ုတ္ဘူး၊ ဘယ္သူ႕ ေက်းဇူး ကုိ မွလဲ သိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ စိတ္သာခ်၊ ဒိ႒ဒိ႒ အမွန္ပါပဲဗ်ာ" ဟု ျဖစ္ေလသည္။
ေရးသား႐ံုမွ်မကပဲ လက္ေတြ႕ စည္း႐ံုးႀကိဳးပမ္းခဲ့ရာ ၁၃၅၈ ခုႏွစ္၊ ျပာသုိလျပည့္ေန႔တြင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕၌ "အေမေန႔" အခမ္းအနားႀကီးကုိ ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္ခဲ့ေပသည္။ ယခုတုိင္ မပ်က္မကြက္ က်င္းပ ေနဆဲ ပင္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ မိဘေက်းဇူးကုိ အထူးပင္ေဟာေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ (မဂၤလသုတ္၊ ေမတၱသုတ္၊ မာတုေပါသကသုတ္ စသည္ကုိ ၾကည့္ပါ၊ အျခားေဟာၾကားခ်က္မ်ားလည္း မ်ားစြာ ႐ွိေသးသည္)
ေဟာ႐ံုမွ် မက တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သုိ႔ ႂကြေတာ္မူကာ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ေတာ္ႀကီးကုိ ေဟာၾကားေတာ္ မူျခင္း ျဖင့္ အေမ့ေက်းဇူးကုိ လက္ေတြ႕ဆပ္ျပခဲ့ပါေပသည္။
မိဘတုိ႔ကုိ ႐ုိေသေလးစားရမွန္းမသိၾကသူ လူဆုိး လူမုိက္ လူရမ္းကား လူယုတ္မာမ်ား တစ္စတစ္စ မ်ား ျပား လာသည့္ ယခုလုိ အခါမ်ိဳးတြင္ အေမ့ေက်းဇူးကုိ အထူးပင္ ထုတ္ေဖာ္သင့္ၾကေပသည္။
( မၾကာမီက မႏၱေလးတုိင္း မတၱရာၿမိဳ႕နယ္႐ွိ ႐ုိးရာပန္းဆယ္မ်ိဳးတြင္ တစ္ပါးပါ၀င္သည့္ ပန္းတစ္ပြင့္ေၾကာင့္ ထင္႐ွားေသာ ႐ြာႀကီးတစ္႐ြာ၌ အရက္မူး႐ူးေနေသာ သားျဖစ္သူက ဖခင္အား " မုိက္ရင္ထြက္ခဲ့ က်ဳပ္က ၂၁ ရာစု အဇာတသတ္ဗ်" ဟု စိန္ေခၚေနသံကုိ ၾကားခဲ့ရေလသည္။ ထုိလူရမ္းကား၏ ဘ၀နိဂံုးသည္ မည္သုိ႔ အဆံုးသတ္ ႐ွာေလမည္နည္းဟု ေတြးမိကာ သံေ၀ဂ ရခဲ့မိေပသည္။)
ဆရာႀကီး ဦးသုခ ခ်ျပသြားေသာနည္းကုိ ယခုေခတ္ ထူးခၽြန္ေသာ စာေရးဆရာ၊ ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ုိက္တာ၊ ဇာတ္ သဘင္ႏွင့္ ႐ုပ္႐ွင္အႏုပညာသည္မ်ားက ဆက္လက္ႀကိဳးစားၾကပါဟု တုိက္တြန္းလုိေပသည္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခသည္ အေမေန႔ က်င္းပျဖစ္ေစရန္ ေရးသားလံႈ႕ေဆာ္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖင့္လည္း သာသနာျပဳ သြားခဲ့ ပါေပသည္။
ဆရာႀကီး ဦးသုခကုိ ထူးခၽြန္ေသာ စာေရးဆရာႀကီး၊ ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ုိက္တာႀကီးအျဖစ္ အျခားသူမ်ားက သတ္မွတ္ ၾကေပသည္။
ထုိမွ်ျဖင့္ ျပည့္စံုၿပီဟု မယူဆပါ။ ဆရာႀကီး ဦးသုခ ေရးသား႐ုိက္ကူးေဆာင္႐ြက္သြားခဲ့သမွ် တစ္သက္တာ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမမ်ား (တုိက္႐ုိက္ဆုိရေသာ္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီး) ျပန္႔ပြားထြန္းကားေရး အတြက္ ေဆာင္႐ြက္သြားျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ေတာ္႐ွည္ စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စကားေတာ္အရ ဆရာႀကီး ဦးသုခ ကုိ " သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး" ဟု မိမိအေနျဖင့္ ေမာ္ကြန္းတင္ ဂုဏ္ျပဳလုိပါသတည္း။
ဇယေမဒနီ အ႐ွင္နႏၵိယ
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment