ေမာင္ႏွင္းမုိး
ဆရာဦးသုခသုိ႔ တေလးတစားေပးပုိ႔ေသာစာသံုးေစာင္
ဆရာဦးသုခသုိ႔ တေလးတစားေပးပုိ႔ေသာစာသံုးေစာင္
မိမိကုိယ္တုိင္ အေကာင္းဆံုးဒါ႐ုိက္တာ အကယ္ဒမီ (၆)ဆု ရ႐ွိထားသူ၊ အေကာင္းဆံုးဇာတ္ကား အကယ္ဒမီ (၇)ဆုႏွင့္ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ေဆာင္ဇာတ္ပုိ႔ (၁၂)ေယာက္ကုိ အကယ္ဒမီ ရေအာင္ ႐ုိက္ကူး ခဲ့သူ ဒါ႐ုိက္တာ စာေရးဆရာ ဦးသုခကုိ ယခုေခတ္ ေနာက္ေပါက္ အႏုပညာ႐ွင္မ်ား ၾကားဖူး႐ံုမွ်သာ ႐ွိမည္ ျဖစ္ၿပီး ဆရာ ၏ ပညာ၊ ဆရာ၏ သိကၡာႏွင့္ ဆရာ၏ သီလ သမာဓိ ပညာမ်ားကုိေတာ့ သိ႐ွိနားလည္ႏိုင္ၾက မည္မဟုတ္ပါ။ ႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာေလာကတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၄-၅ ဆယ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳေနသူမ်ား သာ ဆရာ့ကုိ ေလးစားအားထားၾကပါသည္။
ဆရာသည္ က်ိဳက္လက္သား အမည္က သုခ၊ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကုိ လုပ္ႀကံသူမ်ားတြင္ က်ိဳက္လတ္သားသုခ အမည္တူ လူတစ္ဦးလည္း ပါ၀င္ခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ ဆရာ့ထံ ဆဲဆုိစာမ်ား ေရာက္႐ွိခဲ့ေၾကာင္းကုိလည္း ဆရာေျပာျပ၍ သိခဲ့ရပါသည္။ ေနာက္သည္ ဘယ္ေခတ္တြင္ အဆုိေတာ္သုခဟူ၍လည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ပါေသးသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သည္ေခတ္လူ ငယ္အႏုပညာသည္မ်ား ဆရာ့ကုိ မသိၾကျခင္းမွာ မဆန္းေတာ့ပါ။ အႏွီဆရာ ဤဆရာ ဦးသုခဆုိတာ၊ မည္ မွ်ေတာ္တတ္ နာမည္ႀကီးပါသနည္း၊ ဆရာဆီ အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳအႀကံေပးၾကသူ ထင္႐ွားေက်ာ္ၾကား လူ သိမ်ားသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား၏ ေပးစာ သံုးေဆာင္ကား ဆရာ့ဂုဏ္၊ ဆရာ့အႏုပညာမ်ားအတြက္ အားတက္ စရာျဖစ္ခဲ့သည္ ဆုိပါလွ်င္ လြန္အံမထင္ပါ။ ဦးစြာ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္႐ံုးအတြင္း၀န္ ဦးသန္႔ (ကမၻာ့ ကုလသမဂၢ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္း)က ဤသုိ႔ ေပးပုိ႔ခဲ့ပါသည္။
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္႐ံုး
ေန႔စဲြ၊ ႏုိ၀င္ဘာလ ၁ ရက္ ၁၉၅၄
၁ - ၀ခ (ဂ) ၅၄
ကုိသုခ ခင္ဗ်ား
၁၉၅၄ ခု ေအာက္တုိဘာ ၂၃ ရက္၊ စေနေန႔ ညတြင္ (ေၾသာ္ မိန္းမ) ဇာတ္ကားကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈၿပီးေနာက္ ထုိဇာတ္ကားသည္ အဆင့္အတန္းျမင့္၍ ပါ၀င္ဇာတ္ေဆာင္သူ တုိ႔မွာလည္း၊ အမူအရာ သဘာ၀က်ပါသည္ဟု ႏုိင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ခ်ီးက်ဴးပါသည္။ ဇာတ္လမ္းတြင္ မိန္းမမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ အျပစ္အဆာမ်ားကုိ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သ႐ုပ္ေဖာ္ထားသည့္ နည္းတူ ေယာက္်ားမ်ား၏ အျပစ္အဆာ မ်ားကုိလည္း သ႐ုပ္ေဖာ္ထားေသာ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကုိ ကုိသုခပင္ ႀကံစည္ စိတ္ကူး၍ ႐ုိက္ကူး ျပသပါလွ်င္ ေၾသာ္ မိန္းမဇာတ္ကားကဲ့သုိ႔ပင္ အဆင့္အတန္းျမင့္ေသာ ဇာတ္ကားေကာင္း တစ္ခု ေပၚထြက္ လာလိမ့္မည္ဟု ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ယံုၾကည္ပါသည္။ ထုိကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း မ်ားမၾကာမွီ ကုိသုခ ႏွင့္ ေဆြးေႏြးလုိေၾကာင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က အမိန္႔႐ွိပါသည္။
ေမာင္သန္႔
အတြင္း၀န္ (စီမံကိန္း)
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္႐ံုး
ကုိသုခ၊ စာေရးဆရာ
ၿဗိတိသွ်ဘားမား႐ုပ္႐ွင္ကုမၸဏီ
မွတဆင့္ ၇၉/၈၁ ပန္းဆုိးတန္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
အထက္ေဖာ္ျပပါ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၏ အႀကံေပးခ်က္ကုိ အေလးအနက္ထားသူ ဆရာသည္ ေၾသာ္ ေယာက္်ား ဇာတ္ကား ကုိ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ေက်ာ္ေဆြ၊ တင္တင္မူတုိ႔ျဖင့္ ၿဗိတိသွ်ဘားမား ႐ုပ္႐ွင္ကုမၸဏီမွပင္ ႐ုိက္ကူး ခဲ့ပါသည္။
ေနာက္တစ္ေစာင္ က လူထုဦးလွ မွ ဆရာဦးသုခ ေဆး႐ံု တက္ေနစဥ္ ေပးပုိ႔ခဲ့ေသာ စာျဖစ္ပါသည္။
ရက္စဲြ၊ ၃၀.၇.၅၇
ကုိသုခခင္ဗ်ား
မ်ားစြာ သတိရပါသည္။ အိႁႏၵိယကအျပန္ ေဆး႐ံုသုိ႔ မ၀င္ခဲ့ရသည့္အတြက္ စိတ္မေကာင္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေရးေသာ "ေလႏွင့္အတူ" ေပးပုိ႔လုိက္ပါသည္။ ေထာင္ထဲမွထြက္လာသူမုိ႔ ဇ၀နလုိ "ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား "မေရး ႏိုင္ပါ။ " ေထာင္သား " ပဲေရးႏုိင္တယ္ဗ်ာ။
ေမတၱာပုိ႔သလ်က္
(ေမာင္လွ)
ေနာက္တစ္ေစာင္ကေတာ့ နာမည္ႀကီး ဒါ႐ုိက္တာ ေ႐ႊဒံုးဘီေအာင္က ဆရာ ဦးသုခအကယ္ဒမီရသည့္ အတြက္ မုဒိတာျဖင့္ ေရးသားေပးပုိ႔ခဲ့ေသာ စာျဖစ္ပါသည္။
ေန႔စဲြ - ၁၃.၄ ၇၁
လူထူးႀကီး လူေတာ္ႀကီး ဦးသုခခင္ဗ်ား
ယမန္ေန႔က ထူးခၽြန္ဆုသဘင္ကုိ တက္ေရာက္ရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း (Hyper tension) ေၾကာင့္ ဦးေခါင္း ေနာက္ေန၍ မတက္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ တက္ႏုိင္ခဲ့လွ်င္ ဦးသုခႏွင့္တကြ ေမာင္၀င္းဦး ဗုိလ္မ ကုိ ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ တင္တင္ႏဲြ႕ အစ႐ွိေသာ ႐ုပ္႐ွင္ လူရည္ခၽြန္မ်ားအားလံုးအတြက္ ပစၥဳပၸန္က်က်ေယာနိေသာ မႏုႆီကာရ ျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ လက္ခုပ္ၾသဘာ ေထာပနာျပဳႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ယခုမူကား ဤစာျဖင့္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ဘ၀တူ စာေရးဆရာ ဒါ႐ုိက္တာျဖစ္ေသာ ဦးသုခတစ္ဦးတည္းကုိသာ ေကာက္ၿပီး ခ်ီးက်ဴး ေထာပနာ ျပဳနုိင္ပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေစတနာကုိ ဣဌာ႐ံုအျဖစ္ လက္ခံပါမည့္အေၾကာင္း ဦးသုခ ထူးျခားပံု မွာ ယခင္ကလည္း ပညာ႐ွိတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း၊ " အလကၤာ " ေက်ာ္စြာဘဲြ႕ ရ႐ွိျခင္းက ၄ ႀကိမ္ တုိင္တုိင္၊ ႐ုပ္႐ွင္ထူးခၽြန္ဆု (အကယ္ဒမီ) ရ႐ွိခဲ့သူျဖစ္ျပန္သျဖင့္ (တူႏုိင္မယ္မထင္ၾကနဲ႔ ကုိးဆယ္ဆကြာ လိမ့္မယ္) ဆုိသကဲ့ သုိ႔ "ကံေရာ-ပညာပါ" ၂ ပါးစလံုး ထူးျခားသူျဖစ္ပါသည္။ ထုိထူးျခားသူ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကုိ မခ်ီးက်ဴး ၾကလွ်င္၊ ေပါင္းျမက္ကဲ့သုိ႔ နာရီႏွင့္အမွ် ေန႔ညမျပတ္ ေပါက္ပြားေနေသာ အဘိဇၥ်ာ၊ ဗ်ာပါဒ ဣႆာ မိစၦရိယ စေသာ မေနာကံ ေဒါမနႆေတြေပၚလာတုိင္း ေပါက္ပြားလာတုိင္း ႏုိင္ေအာင္မသတ္ႏုိင္ ေသာ သူယုတ္မာသာျဖစ္ခ်ိမ့္မည္။
သုိ႔အတြက္ ခ်ီးက်ဴးထုိက္သူကုိ ခ်ီးက်ဴးရမည္ျဖစ္သည့္အတုိင္း၊ ဦးသုခအား " ျမန္မာ႐ုပ္႐ွင္၏ ပုဂၢလ-၀ိေသသ" အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေယာနိေသာမနႆီကာရ ေ႐ွ႕ထား၍ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ခ်ီးက်ဴး ပါေၾကာင္း။
ကၽြန္ေတာ္အားလည္း ဦးသုခက တုန္႔ျပန္ေသာ ေမတၱာျဖင့္ ဦးသုခကဲ့သုိ႔ လူထူးခၽြန္ တစ္ဦးျဖစ္ပါေစဟု ဆုမြန္ ေကာင္း ေတာင္းပါခင္ဗ်ား။
ပုဂၢလ ၀ိေသသတစ္ဦး ၏ ေမတၱာကုိ ခံယူလုိေသာ
ေ႐ႊဒံုးဘီေအာင္
ယင္းအခ်ိန္ကား ဆရာႀကီး ေ႐ႊဒံုးဘီေအာင္သည္လည္း ဆရာ ဦးသုခကဲ့သုိ႔ပင္ အလြန္ထင္႐ွားေက်ာ္ၾကား ေသာ ဇာတ္ကားေကာင္းမ်ားစြာ ႐ုိက္ကူးခဲ့သည့္ နံမည္ႀကီး စာေရးဆရာ ဒါ႐ုိက္တာႀကီး တစ္ဦး ျဖစ္ ပါသည္။ သုိ႔ကလုိ ပညာ႐ွိ၊ ပညာ႐ွင္ႀကီးမ်ားပီပီ (ပညာျခင္း၊ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ၾကသူခ်င္းပင္လွ်င္) မစၦရိယ စိတ္မထား၊ မုဒိတာပြားႏုိင္သည့္ ဆရာႀကီး ေ႐ႊဒံုးဘီေအာင္၏ စိတ္ဓာတ္ကား လြန္စြာမွ ဂုဏ္ယူ အားက် စရာ ေကာင္းလွ ပါသည္။
ယခုေခတ္ ေတာ္ၾက၊ ေက်ာ္ၾကသည့္ အႏုပညာရွင္မ်ား အားလံုး ေ႐ွးဆရာ၊ ဆရာႀကီးမ်ား၏ တစ္ဦးပညာ ကုိ တစ္ဦးက တေလးတစားျဖင့္ ဂုဏ္ယူ၀ံ့ႂကြားႏိုင္ၾကသည့္ စိတ္ထားကုိ အားက်လုိက္နာ အတုယူကာ က်င့္ သံုးၾကပါလွ်င္ အႏုပညာ ေလာကသည္ စိတ္ခ်မ္းသာေပ်ာ္႐ႊင္ဖြယ္ရာ ကမၻာေလာကတစ္ခု ျဖစ္ လာရမည္ သာမဟုတ္ပါလား။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ဆရာ ဦးသုခထံ စာေရးသားေပးပုိ႔ခဲ့ၾကေသာ ပညာ႐ွိပုဂၢိဳလ္ႀကီး သံုးေယာက္ ႏွင့္ ဆရာႀကီး ဦးသုခပါ မ႐ွိ႐ွာေတာ့ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ဤအဖုိးတန္ စာသံုးေစာင္ကေတာ့ အတုယူ လုိက္နာ က်င့္သံုး ဖြယ္ရာ ရာဇ၀င္တြင္ကာ က်န္ရစ္ခဲ့မည္သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
သုခိအတၱာနံ ပရိဟရႏၱဳ
ေမာင္ႏွင္းမုိး
ဆရာႀကီး ဦးသုခနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္
မႏၱေလးေမာင္ေအာင္ခင္
ဆရာႀကီး ဦးသုခ ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ (၇)တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ ၾကည့္ခဲ့ ရတဲ့ (ဂုဏ္ရည္တူ အသံထြက္ ဇာတ္ကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဂုဏ္ရည္မတူမွာ မွတ္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ ႏွစ္ဦး ကေတာ့ (ေပါက္စီနဲ႔--- )တုိ႔ပါ။
ဇာတ္လမ္းအရ ေမသစ္နဲ႔ သုခတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္က ေတာင္းပန္ရတဲ့ ေမာင္ႏွမ၊ ကားေမွာက္စိတ္ေႏွာက္ အတိတ္ေမ့ ဖာတလံုးခင္ေမာင္၊ တစ္ေန႔သူတုိ႔ေမာင္ႏွမ ထမင္း၀ုိင္းမွာ ဘာမသိညာမသိနဲ႔ စိတ္မႏံွ႔သူ ခင္ ေမာင္က ဇြတ္၀င္စားခဲ့ရာက သံေယာဇဥ္ျဖစ္၊ လက္ခံထားရာက ခင္ေမာင္ကုိ (မင္းနာမည္ ဘယ္သူလဲလုိ႔) အစ္ကုိ ျဖစ္သူ သုခကေမးေတာ့ မင္းသားခင္ေမာင္ စိတ္မႏွံ႔သူပီပီ မ်က္လံုးႀကီးျပဴးကလယ္ကလယ္လုပ္ စဥ္းစား ေနတုန္း ၿဗံဳးဆုိ သူတုိ႔အနီးကေန ေပါက္စီသယ္ တ႐ုတ္ႀကီးျဖတ္သြားရင္း " ေပါက္စီ "ဆုိၿပီး ဟစ္ လုိက္တဲ့အခ်ိန္ (အား ဟုတ္ပီ ေပါက္စီ ကၽြန္ေတာ့္ နာမည္ ေပါက္စီ ... ေပါက္စီ) လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္။
ဒီမွာတင္ အစ္ကုိျဖစ္သူ သုခႏွင့္ မယ္သံုတုိ႔ ေမာင္ႏွမတစ္ေယာက္က အင္း ေတာ္ပါေသးရဲ႕ ေပါက္စီ သယ္ ျဖစ္ သြားတာ ႏုိ႔မဟုတ္ပဲ ထုိးမုန္႔သည္မ်ား ျဖတ္သြားရင္ေတာ့ ဒုကၡဟူ၍ သုခကလည္း ညည္းလုိက္ေရာ ႐ုပ္ ႐ွင္႐ံု႐ံုမွာ ႐ွိၿပီး ၾကည့္ေနၾကတဲ့ ပရိသတ္တၿပံဳႀကီးလည္း -- က်သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားကစလုိ႔ ဆရာ ႀကီးက ဒါ႐ုိက္တာလုပ္တဲ့ (ဂုဏ္ရည္မတူ) ဇာတ္ကားဟာ ၀င္ --- ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္တဲ့အျပင္ ျပည္သူ ႀကိဳက္ေသာ စာျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
တစ္ႏုိင္ငံလံုးလဲ (ေပါက္စီ-မယ္သံု) လႊမ္းသြားခဲ့ရပါတယ္။ အထဲက ဆရာႀကီး ဦးသုခရဲ႕ အႏုပညာပါရမီက ထူးခၽြန္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္ ပရိသတ္စဲြမိတဲ့ စာကေတာ့ ဆရာႀကီး ရုိက္တဲ့ (သည္ ေဆာင္းေဟမန္) ဇာတ္ကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားမွာလည္း ဘေက်ာ္ေဆြနဲ႔ ေမသစ္တုိ႔ပါပဲ၊ ဇာတ္ လမ္းအရ ေက်ာ္ေဆြက ဒႏၵရားဆရာ အႏုပညာသမားဂီတ၀ုိင္းေခါင္းေဆာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး ေမသစ္က သူေဌးသမီးပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ညားၿပီး ကေလးတစ္ေယာက္ရမွ ေမသစ္မိဘမ်ားက မေက်နပ္၊ ဂီတအႏုပညာကုိ မျမတ္ႏုိး အထင္မႀကီးသူမ်ားမုိ႔ သမက္ကုိႏွင္ခ်၊ ဒီမွာတင္ ကုိသိန္းဟန္ (ေက်ာ္ေဆြ)စိတ္ ခ်ဥ္ ေပါက္ၿပီး အရက္ေသာက္ေပြရာကေန (ကာလသားေရာဂါ)ရၿပီး ကုိယ္ေရျပားေရာဂါ သည္ ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ ရပါတယ္။ လူငယ္မ်ား သင္ခန္းစာေပး ဇာတ္ကားတစ္ကားပါပဲ။ ဒီဇာတ္ကားမွာ နာမည္ႀကီး သြားတာ ဆရာ ႀကီးဦးသုခ ကုိယ္တုိင္ ေရးသားေပးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ (ဂုဏ္ဆုိတာ ေငြကုိ ေခၚတယ္) သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။
ဒီသီခ်င္းဟာ ေခတ္နဲ႔ အညီ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္တဲ့ စာသားေတြက (ဂုဏ္ဆုိတာ ေငြကုိေခၚ တယ္၊ လူမွာသာ ေငြမ႐ွိရင္ လင္ယူမိတာနာတယ္ထင္တယ္၊ ေယာကၡမ အိမ္တက္သမက္မွာ မ်က္ႏွာငယ္၊ မ်က္ႏွာငယ္) စတဲ့သီခ်င္း ျပည္သူ႔အသဲစဲြျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းကာလေတြမွာ က်ေတာ့ ဒီ သီခ်င္းနဲပ ပတ္သက္လုိ႔ လူငယ္ေလးေတြ အတုခုိးမွားခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ သူေနာင္တရမိေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ဆရာႀကီး ေဆာင္းပါး မွာ ဖတ္ၿပီးသိခဲ့ရပါတယ္။
ေနာက္တတိယေျမာက္ အမွတ္ရစရာေလးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕က တည္ေထာင္လုိက္တဲ့ မႏၱေလး႐ုပ္႐ွင္ စတင္႐ုိက္ကူးလုိက္တဲ့ (ဘ၀သံသရာ) အသံထြက္ဇာတ္ကား အသံထြက္ဇာတ္ကားႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကားမွာလည္း ဆရာႀကီး ဦးသုခနဲ႔ ေဒၚေမသစ္တုိ႔က ေမာင္ႏွမ ဦးသုခေက်ာင္းဆရာဘ၀ ညီမေလးကုိ ဘ၀သံသရာ႐ွည္လ်ားပံုေတြကုိ ဘ၀သံသရာ သီခ်င္းနဲ႔သ႐ုပ္ေဆာင္ျပသြားလုိက္တာ ႐ုပ္႐ွင္ ၾကည့္ ပရိသတ္ေတြဟာ တရားသေဘာေတြ ေပါက္ေရာက္သြားေစပါတယ္။
ဒီဘ၀သံသရာဇာတ္ကားမွာလည္း ဘ၀သံသရာသီခ်င္းဟာ ဂႏၳ၀င္ေျမာက္ က်န္ရစ္ျပန္တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဇာတ္ကားတုိင္းဟာ ဆရာႀကီး လူထု ဦးလွေျပာသလုိ (ဆင္သြားရင္ လမ္းျဖစ္တယ္)ဆုိစကား လုိ ပါရမီ႐ွင္ ဆရာႀကီး ဦးသုခကလည္း အႏုပညာအရာမွာ ထဖက္ကမ္းခတ္တတ္ေျမာက္သူတစ္ေယာက္ ဟု ဆုိလွ်င္ မွားအံ့မထင္ပါ။ ဒီအခ်ိန္ထိ ဆရာႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ လူကုိယ္တုိင္ မေတြ႕ႀကံဳဘူးေသးပါ။
ေနာက္ ၁၉၆၇ ႏွစ္ေလာက္မွ ဆရာႀကီး ဦးသုခနဲ႔ ဆရာသခင္ေက်ာ္စိန္တုိ႔ႏွစ္ဦး မႏၱေလးကုိ ေရာက္လာၾက ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အထက္ဗမာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာအသင္းက လူလတ္လူငယ္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခ်င္ပါ တယ္ဆုိလုိ႔ လူထုဦးလွ ေဒၚအမာ (ဦးေလးနဲ႔ေဒၚေဒၚ)တုိ႔က ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆရာ ေမာင္သာႏုိး တုိ႔ကုိ အဖိတ္ ခုိင္းၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ေတြ႕ဆံုပဲြေလး လုပ္ၾကပါတယ္။
ဒီေတြ႕ဆံုပဲြမွာ မႏၱေလးအထက္ဗမာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာ အသင္း၀င္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ လူႀကီးပုိင္းထဲက လူထုဦးလွ ေဒၚအမာ ဆရာ ဦးၾကည္ျမ၊ ဆရာေဒါက္တာ သန္းထြန္း၊ ေဒးအမာ ဆရာ ဦးၾကည္ျမ၊ ေဒါက္တာ ထြန္းေ႐ႊ။ လူလတ္ပုိင္းထဲကဆုိရင္ ကဗ်ာဆရာဒြါရာ၀တီ ဘုန္းလူ၊ ဂုစ္ထူးဦးသိန္းႏုိင္၊ ဆရာ သိန္းသန္းထြန္း၊ ဆရာကန္ၿမဲ နန္းျမင့္ႏြယ္။ ျမင္းၿခံေမာင္၀င္းေဖ၊ မင္းသားကုိၾကည္လင္၊ လူငယ္ပုိင္းထဲက ကၽြန္ေတာ္၊ ဆရာ မင္းသားႏုိး၊ ေမာင္ၿငိမ္းသူ၊ ေမာင္မ်က္႐ွင္တုိ႔တေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ က ဆရာႀကီး ဦးသုခကုိ လူကုိယ္တုိင္ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ဦးေလး (လူထုဦးလွ)က ဦးေဆာင္ၿပီး ဆရာႀကီး ႏွစ္ဦးကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူငယ္ေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။
ဒီမွာတင္ ကၽြန္ေတာ္ ၀တ္ဆင္သြားတာက အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္အသက္ (၂၂)ႏွစ္ပဲ႐ွိေသးေတာ့ ေနတက္ ထ႐ြန္စေတာပဲောင္ (ပန္းရဲေရာင္)နဲ႔ ေအာက္ခံပုဆုိးက ကခ်င္လံုခ်ည္အနက္စင္းကြက္နဲ႔ျဖစ္ရာ ကၽြန္ေတာ့္ ပံုစံက ကဗ်ာဆရာ႐ုပ္။ စာေရးေပါက္ပဲ။ ဇာတ္ေကာင္႐ုပ္ေပါက္ေနတယ္ထင္ပါရဲ႕၊ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ ေရာက္ လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ထမိတ္ဆက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာစုိက္ ၾကည့္ၿပီး " ေမာင္ရင္ က ဆရာနဲ႔မတူဘူး ႐ုပ္႐ွင္မင္းသားလုပ္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္" ဟု တုိက္ေရာ ဧည့္ခန္းတစ္ ခန္းလံုး ၀ါးကနဲ ပဲြက် သြားခဲ့ပါတယ္။
ဒီေနာက္ေတာ့ ဆရာႀကီး ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာေတြ တစ္ဖဲြ႕လံုး တၿပံဳးၿပံဳး စာေၾကာင္း ေပေၾကာင္း ေျပာဆုိၾက ဆရာႀကီးကလည္း ႐ုပ္႐ွင္အေတြ႕အႀကံဳေျပာၾက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က နား ေထာင္ ေပ်ာ္စရာ ေတြ႕ဆံုပဲြေလး ျဖစ္ခဲ့သည္။ အဲဒီပဲြေလးသိမ္းေတာ့မွ ဆရာႀကီး ဦးသုခက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၾကည့္ၿပီး "ေမာင္ရင္ ႐ုပ္႐ွင္ကုိ ၀ါသနာပါရင္ ဆရာ့ဆီလာခဲ့ေခၚပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ၀ါသနာေတာ့ ပါခဲ့ ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ ဆင္းၿပီး စြန္႔စြန္႔စားစား မလုပ္ရဲခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးဆီ မေရာက္ခဲ့ပါဘူး။
ဒါထက္ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္ပုိင္စာအုပ္တုိက္ ျမစိမ္းတုိက္ကုိေထာင္၊ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ လံုးခ်င္း၀တၳဳ ေတြ ၀ယ္ေတာ့မွ အဲဒီေခတ္မ်က္ႏွာဖံုးပံုႏွိပ္တုိက္ အႀကိဳက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ (ယမံုနာစာအုပ္တုိက္၊ ပံု ႏွိပ္တုိက္) ဦးဘုိးဟန ္ဆီ သြားရင္း ဆရာႀကီး ဦးသုခထံကုိ ၀င္ေရာက္ကန္ေတာ့ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ဆရာႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ဆံုျဖစ္တာကေတာ့ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ပထမဆံုးညီလာခံျဖစ္တဲ့ စာေပလုပ္သား ပထမအႀကိမ္ စာေပညီလာခံမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မႏၱေလး(၄)ၿမိဳ႕နယ္က စာေပညီလာခံ ကုိယ္စားလွယ္ေတြ တည္းခုိရမယ့္ အေဆာင္ကုိ ေရာက္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တည္းခုိၾကရတဲ့အေဆာင္ က ကမၻာေအးကုန္းေျမ မဟာပါသာဏ လိႈဏ္ဂူေတာ္ႀကီးနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္က ပုဗၺ၀ိေဒဟေဆာင္ ဆရာ ႀကီးဦးသုခ နဲ႔ ဆရာႀကီး ေ႐ႊဒံုးဘီေအာင္ (ဗုိလ္ေအာင္ဒင္ဒါ႐ုိက္တာ)တုိ႔ ႏွစ္ဦးက ၿပံဳး႐ႊင္စြာ ႀကိဳဆုိၾကပါ တယ္။ ဒီတုန္းက ဆရာႀကီးက ပင္နီစ႐ွမ္းတုိက္ပံု ႐ွမ္းေဘာင္းဘီ၀တ္နဲ႔ သြက္လက္ဖ်တ္လတ္စြာ ႐ွိသလုိ ဆရာႀကီး ဒါ႐ုိက္တာ ေ႐ႊဒံုးဘီေအာင္ကလည္း တုိက္ပံုအက်ႌနက္ျပာ၊ ပုိးထည္ပုဆုိးကြက္စိပ္ နဲ႔ အက်အန ထုိင္ေန ၾကပါတယ္။
လူငယ္လႈပ္႐ွားမႈအတြက္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက အသက္(၂၁)ႏွစ္ အ႐ြယ္ပဲ႐ွိေသးတဲ့ ကုိ ေအာင္ထြန္းေခၚ ဆရာမင္းသိခၤ က တာ၀န္ယူၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တည္းရမယ့္ အခန္းဆီကုိ လုိက္ပုိ႔ေပးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေျခတက်ပစၥည္းေတြ ခ်ထားၿပီး ျပန္ဆင္းလာေတာ့မွ ဆရာႀကီး ဦးသုခ ကၿပံဳးရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ထုိင္ဖုိ႔ေခၚရင္း ကုိလွ တုိ႔ မအမာတုိ႔ ေနေကာင္းၾကရဲ႕လား ေမးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း ဦးေလးတုိ႔ ေဒၚေဒၚ တုိ႔ ေနထုိင္ေကာင္းေၾကာင္း ေန႔စဥ္သတင္းစာအလုပ္နဲ႔မုိ႔ မအားလပ္လုိ႔ ဆရာ ႀကီးထံ စာမေရး ေၾကာင္းမွာ လုိက္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ဒီေနာက္ ညီလာခံ (၃)ရက္အၿပီးမွာ ျပန္ခါနီးႏႈတ္ဆက္၍ ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ ျမစိမ္းၿမိဳင္ စာအုပ္တုိက္က စာအုပ္ေတြကုိ ရန္ကုန္ဆင္းျဖန္႔ခ်ိရင္း ဦးေလးနဲ႔ ေဒၚေဒၚ (လူထုဦးလွ ေဒၚအမာ)တုိ႔က အမွတ္တရ ေပးဖုိ႔ ပါးလုိက္တဲ့ မႏၱေလးလက္ေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ထုိးမုန္႔၊ မလုိင္ ကေရကရာ၊ မာစကပ္မုန္႔မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ ယူေဆာင္သြားရင္း ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးဦးသုခထံ ဦးေလး ေဒၚေဒၚတုိ႔က လက္ေဆာင္ပုိ႔ခုိင္း၍ လာပုိ႔ရပါေၾကာင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ဆရာႀကီး ကုိ လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့ ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ဆရာႀကီး ဦးသုခနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ ကုိယ္တုိင္ေတြ႕ အမွတ္တရေလးမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဖက္ဖက္ က အသိထူးပါရမီထူး ဘ၀ဆက္ေကာင္းသူ အကယ္ဒမီဆုမ်ား႐ွင္ စာေရးဆရာဒါ႐ုိက္တာ ဆရာ ႀကီး ဦးသုခ အား ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ႐ုိေသျမတ္ႏုိးေလးျမတ္စြာ ဂါရ၀ျပဳလုိက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။
မႏၱေလးေမာင္ေအာင္ခင္
.
No comments:
Post a Comment