ကၽြႏု္ပ္ တို႔ ငယ္စဥ္ စာေရးျခင္းအလုပ္ တစ္ခုတည္းျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳႏိုင္သူမွာ စာေရးဆရာ သာဓု ႏွင့္ စာေရးဆရာသုခ ႏွစ္ဦးသာ ရွိသည္ဟု ဖတ္ရဖူး၏။ ထုိစဥ္က ထုိစာေရး ဆရာႀကီး ႏွစ္ဦးေရးေသာ ႏွစ္က်ပ္တန္ လံုးခ်င္း၀တၳဳ မ်ား အထြက္မ်ား၏။ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းမ်ား၌ လည္း ထုိဆရာႀကီး ႏွစ္ဦး ၀တၳဳတို/ရွည္ မ်ား လစဥ္လို ပါရွိ၏။ ဆရာႀကီးသုခက မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ တြင္ "လူ၀င္လူထြက္ ျပႆနာ" ဟု ဟာသ၀တၳဳတို ေလးတစ္ပုဒ္ ေရးသားလုိက္သည္။
ယင္း၀တၳဳ တိုမွာ ဟာသေျမာက္လွ၏။ ဟာသေျမာက္ဆိုေသာ္လည္း ၀ါးလံုးကြဲ ရယ္ရေသာ ဟာသမ်ိဳးမဟုတ္၊ တစ္စိမ့္စိမ့္ၿပံဳး၍ အရသာခံရေသာ ဟာသမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။ ၀တၳဳပါဇာတ္ေကာင္တို႔၏ အမည္မ်ား ကိုကား မမွတ္မိ ေတာ့ပါ။ ဇာတ္လမ္းအခ်ဳပ္ႏွင့္ စာေရးဆရာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုကား ကၽြႏ္ုပ္ေသ သည္အထိ မွတ္မိ ေနမည္ ထင္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းမွာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလး ျဖစ္၏။ ေအာက္တန္း စာေရးကေလးတစ္ေယာက္၏ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ေအာက္တန္းစာေရးေလးသည္ စာေရး အလုပ္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာလွ်င္ သူ႔ခ်စ္သူႏွင့္ လက္ထပ္လုိက္၏။ ခ်စ္သူက အသက္(၃၀)ေက်ာ္ အပ်ိဳႀကီး ျဖစ္သည္။ သူမ ၌ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသူ အပ်ိဳေလး ညီမ တစ္ေယာက္ လည္း ရွိသည္။
ေအာက္တန္းစာေရးကေလး ၏ အပ်ိဳႀကီးသည္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာလွ်င္ ေအာက္တန္းစာေရးေလး ကို ကႏြဲ႕ကယ ေျပာၿပီးအပူကပ္ေတာ့၏။ "ေမာင္ရယ္၊ ကိုယ့္မွာလည္း ညီမေလးတစ္ေယာက္တည္း ရွိတယ္။ မိဘ ေတြလည္း ေက်ာင္းထားေပးႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး၊ မိဘမ်ားက ဆင္းရဲရွာၾကပါတယ္။ မမက ညီမေလးကို အိမ္ ေခၚထားၿပီး ေက်ာင္းထားေပးခ်င္တယ္။ ေမာင္ကေလး သေဘာတူမယ္ မဟုတ္လား"။
ေအာက္တန္းစာေရးကေလး၏ ဇနီးသည္ စာေရးေလးထက္ ၄-၅-၆ ႏွစ္ခန္႔ ႀကီးသည္။ ကေလးမုန္႔ေပး ႀကိဳက္သည့္ သေဘာလည္း ပါေကာင္းပါပါလိမ့္မည္။ အပ်ိဳႀကီးဇနီး အခၽြဲေကာင္း သျဖင့္ ေအာက္တန္း စာေရးေလး သည္ အပ်ိဳႀကီး ညီမေလး ကို အိမ္ေနခြင့္ျပဳလုိက္ရ၏။ က်ဴရွင္လခ၊ ေက်ာင္းလခ အကုန္ခံ၍ ေက်ာင္းထား ေပးလိုက္ရ၏။ ေအာက္တန္းစာေရး လစာ၀င္ေငြေလးျဖင့္ ၃-ေယာက္စားအုိး၊ ခယ္မ၏ ေက်ာင္း စရိတ္ လစဥ္ကုန္ေနသျဖင့္ ေငြေရးေၾကးေရး အက်ပ္အတည္း ေတြ႕လာရေတာ့၏။ ခယ္မကို အိမ္မွာ မထားပါႏွင့္၊ ေက်ာင္းမထားပါႏွင့္ ဟုေျပာလွ်င္ ေယာက်္ား မပီသရာ ေရာက္မည္။ သ၀န္တိုရာ ေရာက္မည္။
သေဘာထားမႀကီးရာ ေရာက္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးေလးသည္ သူ႔ဇနီးကိုယ္တုိင္က ခယ္မကို အိမ္၌ မထားခ်င္ ေအာင္ ပရိယာယ္ မာယာ ၾကြယ္ရေတာ့၏။ လခထုတ္သည့္ေန႔၌ သူ႔ခယ္မအတြက္ ေရေမႊးပုလင္း ကေလးက အစ လက္ကိုင္ပ၀ါေလးအစ ၀ယ္လာၿပီး သူ႔ဇနီးေရွ႕တြင္ လက္ေဆာင္ေပးေတာ့၏။ အဖိုးမတန္ သည့္ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေလးကစၿပီး လၾကာလာသည့္အခါ အဖိုးတန္သည့္ အက်ႌစ၊ ထမီစ စသည္ တုိ႔ ကိုလည္း ၀ယ္ေပးတတ္၏။ လက္ေဆာင္ေပးတုိင္း သူ႔ဇနီးေရွ႕တြင္ ခ်ည္းေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ လခထုတ္မည့္ တစ္ရက္ တြင္ကား သူ႔ခယ္မကို ဇနီးေရွ႕တြင္ ေခၚၿပီး "ညီမေလး၊ ဒီေန႔ ကိုေလး လခထုတ္မယ္၊ ညီမေလး အတြက္ ဘာ၀ယ္ခဲ့ရမလဲ၊ ညီမေလး ႀကိဳက္တာေျပာ၊ အစ္ကိုေလး ၀ယ္ခဲ့မယ္" ဟု ေျပာလိုက္၏။
ေအာက္တန္းစာေရးေလး၏ ဇနီးေခ်ာသည္ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့၊ စာေရးေလးရုံတက္သြား ေနစဥ္ သူ႔ညီမကို မိဘအိမ္ သို႔ ျပန္ပုိ႔လိုကေလသည္။
ဆရာသုခသည္ အထက္ပါဇာတ္လမ္းကို သူ႔ဘ၀တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအျဖစ္ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕ ထားသည္ဟု ယူဆရပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူငယ္ပိုင္း စာဖတ္သူမ်ားက လူ၀င္လူထြက္ ျပႆနာ ႀကံဳလာရင္ေတာ့ ဆရာသုခ နည္းယူၿပီး သံုးရမွဘဲေဟ့ဟု ေနာက္ေျပာင္ ေျပာေလ့ရွိၾက၏။
ယင္း၀တၳဳ တိုမွာ ဟာသေျမာက္လွ၏။ ဟာသေျမာက္ဆိုေသာ္လည္း ၀ါးလံုးကြဲ ရယ္ရေသာ ဟာသမ်ိဳးမဟုတ္၊ တစ္စိမ့္စိမ့္ၿပံဳး၍ အရသာခံရေသာ ဟာသမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။ ၀တၳဳပါဇာတ္ေကာင္တို႔၏ အမည္မ်ား ကိုကား မမွတ္မိ ေတာ့ပါ။ ဇာတ္လမ္းအခ်ဳပ္ႏွင့္ စာေရးဆရာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုကား ကၽြႏ္ုပ္ေသ သည္အထိ မွတ္မိ ေနမည္ ထင္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းမွာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလး ျဖစ္၏။ ေအာက္တန္း စာေရးကေလးတစ္ေယာက္၏ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ေအာက္တန္းစာေရးေလးသည္ စာေရး အလုပ္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာလွ်င္ သူ႔ခ်စ္သူႏွင့္ လက္ထပ္လုိက္၏။ ခ်စ္သူက အသက္(၃၀)ေက်ာ္ အပ်ိဳႀကီး ျဖစ္သည္။ သူမ ၌ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသူ အပ်ိဳေလး ညီမ တစ္ေယာက္ လည္း ရွိသည္။
ေအာက္တန္းစာေရးကေလး ၏ အပ်ိဳႀကီးသည္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာလွ်င္ ေအာက္တန္းစာေရးေလး ကို ကႏြဲ႕ကယ ေျပာၿပီးအပူကပ္ေတာ့၏။ "ေမာင္ရယ္၊ ကိုယ့္မွာလည္း ညီမေလးတစ္ေယာက္တည္း ရွိတယ္။ မိဘ ေတြလည္း ေက်ာင္းထားေပးႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး၊ မိဘမ်ားက ဆင္းရဲရွာၾကပါတယ္။ မမက ညီမေလးကို အိမ္ ေခၚထားၿပီး ေက်ာင္းထားေပးခ်င္တယ္။ ေမာင္ကေလး သေဘာတူမယ္ မဟုတ္လား"။
ေအာက္တန္းစာေရးကေလး၏ ဇနီးသည္ စာေရးေလးထက္ ၄-၅-၆ ႏွစ္ခန္႔ ႀကီးသည္။ ကေလးမုန္႔ေပး ႀကိဳက္သည့္ သေဘာလည္း ပါေကာင္းပါပါလိမ့္မည္။ အပ်ိဳႀကီးဇနီး အခၽြဲေကာင္း သျဖင့္ ေအာက္တန္း စာေရးေလး သည္ အပ်ိဳႀကီး ညီမေလး ကို အိမ္ေနခြင့္ျပဳလုိက္ရ၏။ က်ဴရွင္လခ၊ ေက်ာင္းလခ အကုန္ခံ၍ ေက်ာင္းထား ေပးလိုက္ရ၏။ ေအာက္တန္းစာေရး လစာ၀င္ေငြေလးျဖင့္ ၃-ေယာက္စားအုိး၊ ခယ္မ၏ ေက်ာင္း စရိတ္ လစဥ္ကုန္ေနသျဖင့္ ေငြေရးေၾကးေရး အက်ပ္အတည္း ေတြ႕လာရေတာ့၏။ ခယ္မကို အိမ္မွာ မထားပါႏွင့္၊ ေက်ာင္းမထားပါႏွင့္ ဟုေျပာလွ်င္ ေယာက်္ား မပီသရာ ေရာက္မည္။ သ၀န္တိုရာ ေရာက္မည္။
သေဘာထားမႀကီးရာ ေရာက္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးေလးသည္ သူ႔ဇနီးကိုယ္တုိင္က ခယ္မကို အိမ္၌ မထားခ်င္ ေအာင္ ပရိယာယ္ မာယာ ၾကြယ္ရေတာ့၏။ လခထုတ္သည့္ေန႔၌ သူ႔ခယ္မအတြက္ ေရေမႊးပုလင္း ကေလးက အစ လက္ကိုင္ပ၀ါေလးအစ ၀ယ္လာၿပီး သူ႔ဇနီးေရွ႕တြင္ လက္ေဆာင္ေပးေတာ့၏။ အဖိုးမတန္ သည့္ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေလးကစၿပီး လၾကာလာသည့္အခါ အဖိုးတန္သည့္ အက်ႌစ၊ ထမီစ စသည္ တုိ႔ ကိုလည္း ၀ယ္ေပးတတ္၏။ လက္ေဆာင္ေပးတုိင္း သူ႔ဇနီးေရွ႕တြင္ ခ်ည္းေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ လခထုတ္မည့္ တစ္ရက္ တြင္ကား သူ႔ခယ္မကို ဇနီးေရွ႕တြင္ ေခၚၿပီး "ညီမေလး၊ ဒီေန႔ ကိုေလး လခထုတ္မယ္၊ ညီမေလး အတြက္ ဘာ၀ယ္ခဲ့ရမလဲ၊ ညီမေလး ႀကိဳက္တာေျပာ၊ အစ္ကိုေလး ၀ယ္ခဲ့မယ္" ဟု ေျပာလိုက္၏။
ေအာက္တန္းစာေရးေလး၏ ဇနီးေခ်ာသည္ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့၊ စာေရးေလးရုံတက္သြား ေနစဥ္ သူ႔ညီမကို မိဘအိမ္ သို႔ ျပန္ပုိ႔လိုကေလသည္။
ဆရာသုခသည္ အထက္ပါဇာတ္လမ္းကို သူ႔ဘ၀တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအျဖစ္ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕ ထားသည္ဟု ယူဆရပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူငယ္ပိုင္း စာဖတ္သူမ်ားက လူ၀င္လူထြက္ ျပႆနာ ႀကံဳလာရင္ေတာ့ ဆရာသုခ နည္းယူၿပီး သံုးရမွဘဲေဟ့ဟု ေနာက္ေျပာင္ ေျပာေလ့ရွိၾက၏။
ႏွစ္ေယာက္တည္းေနခ်င္တယ္
ဆရာသုခတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံမွာ သားသမီးမ်ား ရွိၾကေသာ္လည္း အတူမေနၾက၊ အခ်ိဳ႕က ႏိုင္ငံျခားမွာ အခ်ိဳ႕က တစ္ျခားရပ္ကြက္မွာ ေနၾကသည္။ တျခားရပ္ကြက္ေနသူ သားသမီးမ်ားက ခဏတစ္ျဖဳတ္ အိမ္အလည္ လာတတ္ေသာ္လည္း ရက္ရွည္လမ်ား အိမ္မေနၾက၊ ႏိုင္ငံျခားေနသူ သားသမီးမ်ားကလည္း ရက္တစ္ပတ္ ႏွစ္ပတ္အလည္လာၿပီး ႏိုင္ငံျခားျပန္ သြားၾကသည္။ အဖိုးႀကီး အဖြားႀကီး ႏွစ္ဦးသာ ရွိသည္။ အတူေနၿပီး မိဘျပဳစုမည့္ သားသမီးမရွိ၊ တစ္ေန႔တြင္ ဆရာကေတာ္ က ညည္းေတာ့သည္။ "သားသမီးမ်ား ေမြးထားရၿပီး တစ္ေယာက္မွ အတူမေနၾက" ဟု ညည္းေတာ့ သည္။ သည္တြင္ ဆရာသုခက "မင္းဘဲ ငယ္စဥ္တုန္းကေတာ့ ႏွစ္ေယာက္တည္း ေနခ်င္တယ္ဆို" ဟု အရႊန္းေဖာက္လုိက္၏။ ဆရာကေတာ္က "အဖိုးႀကီးနာလံထ ေနျပန္ၿပီ" ဟု ျပန္ရႊန္းလိုက္သည္။ အိမ္တြင္ အဖိုးႀကီး အဖြားႀကီး ႏွစ္ဦးတည္းရွိ၍ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ အပ်င္းေျဖၾကရဟန္ တူပါသည္။
ကိုလွ ေထာင္ထဲေရာက္တာ ေနာက္က်တယ္
ထူထုဦးလွ ဖဆပလေခတ္က မႏၱေလးေထာင္တြင္ အေတာ္ၾကာၾကာက်ဖူး၏။ ထုိစဥ္က မႏၱေလးေထာင္မွာ စံျပေထာင္ ျဖစ္သည္။ စံျပေထာင္ဟူသည္ အက်ဥ္းမ်ားကို အျခားေထာင္မ်ား ထက္ လြတ္လပ္ခြင့္ေပး၏။ အထိမ္းအမွတ္ ေန႔ႀကီးရက္ႀကီးမ်ား၌ ေထာင္ထဲတြင္ ျပဇာတ္ကလိုက ကႏိုင္သည္။ စာေရးဆရာမ်ား ဖိတ္ၾကားၿပီး စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား ျပဳလုပ္လုိက ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ဘုန္းႀကီးပင့္ၿပီး တရားနာလိုက နာႏိုင္သည္။ ဟိုအခန္း ဒီအခန္း ဟိုအေဆာင္ ဒီအေဆာင္ သြား၍ စကားလက္ဆံုက်လိုက က်ႏိုင္သည္။ လူထုဦးလွလွ ထုိစဥ္က ေထာင္ထဲတြင္ ၄-၅-၆ ႏွစ္ၾကာသည္ ဟု ထင္ပါသည္။ ေထာင္ကထြက္လာသည့္အခါ "ေထာင္ႏွင့္ လူသား" "ေလႏွင့္အတူ" စေသာ အက်ဥ္းသူအက်ဥ္းသားမ်ား၏ ေဟာတစ္အုပ္ ေဟာတစ္အုပ္ ထြက္ လာသည္။
ထြက္သမွ် စာအုပ္ မ်ားလည္း လက္က မခ်ႏိုင္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိလွ၏။ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း အတၳဳပၸတၱိ ေလး မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ အမွန္အတိုင္း တင္ျပထားသျဖင့္ ဖတ္၍ ေကာင္းျခင္း ျဖစ္၏။ လူထုဦးလွ သည္ ထြက္သမွ် စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ဆရာသုခထံ ပို႔ေပး၏။ ဆရာသုခကလည္း ပို႔သမွ်စာအုပ္ ကို ဖတ္၏။ တစ္ေန႔တြင္ သတင္းစာတည္းကေလာ၊ မဂၢဇင္းတည္းကေလာ မေျပာတတ္၊ "ကိုလွ ေထာင္ထဲေရာက္တာ ေနာက္က်တယ္" ဟု ေခါင္းစည္းတပ္ၿပီး ေဆာင္းပါးေရးလိုက္သည္။ ေဆာင္းပါးအဆံုး၌ ေစာေစာစီးစီး ေထာင္ထဲေရာက္ပါက စာေကာင္းေပေကာင္းမ်ား ေစာေစာ ဖတ္ရမည္ဟု အဆံုးသတ္လိုက္၏။
ပံုေျပာေခ်ာ့သိပ္ "အမာ"အိပ္
လူထုဦးလွ၏ ပံုျပင္စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ဆရာသုခက စာေပေဟာေျပာပြဲ တစ္ခုတြင္ ဟာသ ေႏွာ၍ ေျပာဆိုခဲ့ဘူး၏။ ထုိစာေပေဟာေျပာပြဲ၌ လူထုဦးလွလည္း ေဟာေျပာ၏။ ေဒၚအမာလည္း ေဟာေျပာ၏။ ေဒၚအမာက ပထမ ေဟာေျပာေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ လူထုဦးလွ ေဟာေျပာ၏။ လူထုဦးလွက နိဂံုးခ်ဳပ္ တြင္ "ဆရာသုခက သဘာ၀က်က် သူေတာင္းစား လုပ္ျပၿပီး ေဟာေျပာပါလိမ့္မယ္" ဟု အဆံုးသတ္ လိုက္သည္။ ဂုဏ္ရည္မတူ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွ ဆရာသုခ သူေတာင္းစား လုပ္ေတာငး္သည္ကို ရည္ညႊန္း၍ ဟာသ လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဆရာသုခ က ေဟာေျပာလွ်င္ စလွ်င္စျခင္း "ကိုလွက (ဆရာသုခသည္ လူထုဦးလွထက္ ၇-ရက္ခန္႔သာ ႀကီး၏။ ရုိေသေသာအားျဖင့္ ကိုလ ွဟု သံုးႏႈန္းဟန္တူသည္) သူ႔ပံုျပင္ စာအုပ္မိတ္ဆက္နိဒါန္းေတြမွာ ပံုျပင္ မ်ားကို ဘယ္လိုႀကိဳးစား ရွာေဖြရေၾကာင္း ေရးသာထားတယ္၊ တကယ္က ဘာမွ ရွာေဖြေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ညည အမာအိပ္မေပ်ာ္တုိင္း ပံုေျပာၿပီး ေခ်ာ့သိပ္ရလို႔ ပံုျပင္စာအုပ္ေတြ ျဖစ္လာတာ၊ မယံုရင္အမာကို ေမးၾကည့္ၾက" ဟု ေဒၚအမာ့ဘက္လွည့္ၿပီး ၿပံဳးေျပာလိုက္သည္။ ပရိသတ္မွာ တေ၀ါေ၀ါ ရယ္ၾကရ၏။
လူထုဦးလွႏွင့္ ဆရာသုခတို႔ ဆံုမိလွ်င္ တစ္ခါတစ္ရံ ဆရာသုခ က အျငင္းသန္တတ္၏။ လူထုဦးလွက ဆရာသုခ ႏွင့္ ၿပိဳင္မျငင္းဘဲ "ကုိယ္ထက္ႀကီးသူေတြဆိုေတာ့ ေျပာဆိုရခက္တယ္" ဟု ေလသံေပ်ာ့ေလးနဲ႔ ညည္းတတ္၏။ သည္တြင္ ဆရာသုခက "ကုိယ္က ၇-ရက္တည္းႀကီးတာ ပါကြာ" ဟု ေလွ်ာခ်တတ္၏။
"၀ါ" ပရိုမုိးရွင္း
ဆရာသုခ တို႔ အသက္(၂၀)ေက်ာ္ခန္႔က က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕ ပစၦိမာရုံ ေရႊက်င္ေက်ာင္းတြင္ ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္ၾက၏။ သံေ၀ဂရ၍ ၀တ္ျခင္းကား ဟုတ္ဟန္မတူ၊ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု အပန္းေျဖ အနားယူသည့္ သေဘာျဖင့္ ၀တ္ၾကဟန္ တူ၏။ ထုိအထဲတြင္ ပစၦိမာရုံေက်ာင္းဒကာသားမ်ား လည္းပါသည္။ ေက်ာင္းဒကာ သား အႀကီးဆံုး ဒုလႅဘရဟန္းသည္ တစ္ညတြင္ နာရီ၀က္ခန္႔ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ၀တ္ျဖည့္ေပးၿပီး ဒုလႅဘရဟန္း မ်ား၏ စကား၀ိုင္းသို႔ လာထုိင္သည္။
"ဦးဇင္းတို႔ တပည့္ေတာ္ ကို ဆရာေတာ္ႀကီးက ေက်ာင္းဒကာ သားအႀကီးဆံုးျဖစ္လို႔ "၀ါ-ပရိုမုိးရွင္း" ေပးလိုက္ တယ္။ ကေန႔က စၿပီး "ခုႏွစ္၀ါ" တဲ့၊ ဦးဇင္းတို႔ တပည့္ေတာ္ကို ၀တ္ခ်ၾက" ဟု အတည္ေပါက္ေျပာလိုက္သည္။
ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္အားလံုး အံ့အားသင့္သြားၾကသည္။ ဒုလႅဘဦးဇင္း ဦးသုခက ေက်ာင္းဒကာသားအႀကီးဆံုး ဒုလႅဘရဟန္း ကို ျပန္ေျပာလိုက္သည္။
"ဦးဇင္းႏွယ္ ရာထူးသာ ပရိုမုိးရွင္းေပးလို႔ ရမွာေပါ။ "၀ါ-ပုရိုမိုးရွင္း" ေပးလို႔ အလကား ရပါ့ မလား၊ ၀ါတြင္းသံုးလ ေစ့ေအာင္ေနမွ တစ္၀ါရမွာ၊ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ခုႏွစ္၀ါထိ ခ်က္ခ်င္းတိုးလို႔ မရဘူး"။
ဆရာသုခ၏ အေမေန႔
ဆရာသုခသည္ အေမေန႔ကို တစ္တုိင္းတစ္ျပည္လံုး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ က်င္းပေစခ်င္၏။ မႏၱေလးၿမိဳ႕၌ အေမေန႔ ပဌမအႀကိမ္ က်င္းပစဥ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို နံနက္ခင္း ဆြမ္းပင့္ေကၽြးၿပီး မိဘ ေက်းဇူးမ်ားမ်ား ေဟာေပးဘို႔ ေလွ်ာက္ထားသည္။
ကၽြႏ္ုပ္က "ဆရာႀကီး၊ ဦးဇင္းလဲပဲ မိဘေက်းဇူးဆိုၿပီး "မာတုေပါကသကသုတၱန္နဲ႔ ေကဒါရဇာတ္ေဟာတယ္၊ ဦးဇင္း က စာေရးဆရာလဲ မဟုတ္၊ ဒါရုိက္တာလဲ မဟုတ္ေတာ့ တရားနာ ပရိသတ္က သိပ္မရွိဘူး" ဟု ျပန္ေျပာ လိုက္တယ္။
"ဆရာေတာ္ တရားနာပရိသတ္ ရွိရွိမရွိရွိ ေဟာပါ ဘုရား၊ တရားနာပရိသတ္ထဲက မိဘ ေက်းဇူးတစ္ေယာက္ သိသြားရင္ တပည့္ေတာ္တို႔အဖို႔ အျမတ္ထြက္တာပါဘဲ၊ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြ တပည့္ေတာ္ို အသက္ႀကီးမွ ေနာင္တမရေစခ်င္ဘူး၊ တပည့္ေတာ္ လူလတ္ပိုင္း အရြယ္တုန္းက မိဘကို ေကၽြးေမြးထားႏိုင္တဲ့ ေငြေၾကး အင္အား ရွိတယ္ဘုရာ့၊ မေကၽြးျဖစ္ခဲ့ဘူး၊ အသက္အေတာ္ေလးရလို႔ အေမ့ကို အိမ္မွာ ေခၚထားၿပီး ေကၽြးေမြး ျပဳစုထားပါတယ္။ အေမက တပည့္ေတာ္အိမ္မွာ ၾကာၾကာမေနလိုက္ရဘူး၊ ခုႏွစ္ရက္ေလာက္ေနၿပီး ေသဆံုး သြားတယ္ ဘုရာ့၊ ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ဟာ မိဘကို အားရေအာင္ မျပဳစုလိုက္ရဘူး လို႔ ေနာင္တ ရေနပါတယ္ ဘုရာ့၊ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ တပည့္ေတာ္လုိ ႀကီးမွ ေနာင္တမရေစခ်င္ပါဘူး"။
အရွင္ရာဇဓမၼဘိ၀ံသ
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္၊ မႏၱေလး။
.
No comments:
Post a Comment