Thursday, July 28, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၃ဝ)

ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုလို ခ်စ္ခင္ေလးစားေနရတဲ့ ဒါရိုက္တာ "ေမာင္ႏွင္းမုိး" ကၽြန္ေတာ့္ဆီကုိ ဖုန္းဆက္လာခဲ့ပါ တယ္။ မဆက္စဖူးဆက္တဲ့သူမုိ႔ ဘာအေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ႏိုင္မလဲဆိုတာ အျမန္ဆံုး စဥ္းစားေပမဲ့လည္း အေျဖ က ခ်က္ခ်င္းမရတာေၾကာင့္ "အစ္ကုိ ဘာမ်ား ခုိင္းစရာရွိလို႔လဲ (ေမးမယ့္သာ ေမးရတာပါ၊ အစ္ကို ႏွင္းမိုး က ရုပ္ရွင္ေတြ ဗီဒီယိုေတြ မရိုက္တာ အေတာ္ၾကာခဲ့ပါၿပီ) "ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္ေပးရမလဲ" လို႔ ဖုန္းထဲ ကေန ေမးလိုက္ရပါတယ္။ အစ္ကိုျပန္ေျဖလိုက္တဲ့ စကားၾကားလိုက္ရတာကျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ နားေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္ဗ်ာ။

အစ္ကိုႏွင္းမိုး က ေျပာပါတယ္။ "ဆရာ ခင္ေမာင္ႀကီး ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဆရာဘဘဦးသုခ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ အထိမ္းအမွတ္စာေစာင္ထုတ္မွာမို႔ ဆရာခင္ေမာင္ႀကီး ရဲ႕ စာမူေလးတစ္ပုဒ္ေလာက္ ခ်ီးျမႇင့္ ေပးပါရန္ ေလးစားစြာနဲ႔ စာမူေတာင္းရပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဦးသုခရဲ႕တပည့္ ေမာင္ႏွင္းမိုးေလးကို သနားၾကင္နာေသာ အားျဖင့္ ဆရာခင္ေမာင္ႀကီး ႏွစ္သက္ ရာ စိတ္ကူးတည့္ရာ စာမူေလးတစ္ပုဒ္ ေရးေပး ေစခ်င္ ပါတယ္ခင္ဗ်ာ" တဲ့။

အစ္ကို က တမင္တကာ အေငါ့တူးၿပီး ေျပာေနမွန္း သိပါရက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး အူျမဴး ေနမိကာ အမွန္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္လို ကေမ်ာက္ကေခ်ာက္ စာတိုေပစေလးေတြ ဟိုေရးဒီေရး မျဖစ္စေလာက္ ငနဲေလး ကို ဘဘဦးသုခ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ အထိမ္းအမွတ္စာအုပ္မွာ သတိတရနဲ႔ ေနရာေပး ေရးခုိင္းလာတဲ့ အတြက္ မတန္မရာေတြေတာ့ လုပ္ခုိင္းေနျပန္ၿပီဆိုတဲ့ အေတြးဟာလည္း ရင္ထဲကိန္းေအာင္း ေနခဲ့ရပါ တယ္။

ဘဘဦးသုခလို ဆရာႀကီးတစ္ဦးရဲ႕ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္စာအုပ္ဆိုမွျဖင့္ သဘာရင့္၀ါရင့္ ဆရာ့ဆရာႀကီးေတြ စုံစုံလင္လင္ ပါ၀င္ ေရးသားၾကမွာလဲ မလြဲဧကန္ေပါ့။ ဒီေတာ့က ကၽြန္ေတာ့္လို ဂီတသမားလိုလို၊ ရုပ္ရွင္ သမားလိုလို ေတာမေရာက္၊ ေတာင္မေရာက္ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီး "ဘဘဦးသုခ" နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ ႀကံဳေတြ႕ၾကားသိခဲ့ရတဲ့ မွတ္သားစရာ အေၾကာင္းေလးေတြကို ေရးျပပါရ ေစ။

အခု ကၽြန္ေတာ္ ေရးျပေျပာျပမဲ့ အေၾကာင္းအရာ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဘဘဦးသုခ ႏွစ္ေယာက္ဆံုၿပီး တကယ့္ျဖစ္ရပ္ေလးေတြပါသလို ဘဘရဲ႕ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ စာေပ အႏုပညာလုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေတြ မ်ားစြာထဲက မွတ္သားေလ့လာ အတုယူဖြယ္ အလြန္ေကာင္းတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကို တစ္ဆင့္စကား ၾကားဖူးခဲ့တာ ျပန္ေးျပမွာပါ။ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ၾကားဖူးသိဖူးၿပီးသား အေၾကာင္းအရာေတြလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ မၾကားဘူး၊ မသိဘူး၊ မဖတ္ဘူးၾကေသးတဲ့ စာဖတ္ ပရိသတ္မ်ားနဲ႔ မသိမွီလိုက္ တဲ့ လူငယ္လူရြယ္မ်ားအတြက္ ဗဟုသုတရဖြယ္ သခၤန္းစာအတုယူဖြယ္ အေၾကာင္းေလးေတြသာ ျဖစ္ပါ ေတာ့တယ္။

ဘဘဦးသုခ ရိုက္ကူးၿပီး အကယ္ဒမီရခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္တဲ့ "ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔လွပေတာ့ႏိုင္" ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားရိုက္ကူးစဥ္က ဘဘရဲ႕ရုပ္ရွင္ရုိက္ကြင္းမွာ သူလိုခ်င္တဲ့ အမူအယာ သရုပ္ေဆာင္မႈကို ဘယ္လိုရေအာင္ရိုက္ကူးသလဲ၊ အႏုပညာဥာဏ္ဘယ္လို ထုတ္သံုးခဲ့သလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖ ဦးျမင့္ေဆြ ျပန္ေျပာျပလို႔ သိခဲ့ရပံုေလးကို ပထမဦးဆံုး ေျပာျပပါရေစ။ ("ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔ လွပါေတာ့ႏိုင္" ဇာတ္ကား dubbing တီးတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ဦးကိုကိုတီး၀ိုင္းမွာ DRUM မတီးရေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ ဦးျမင့္ေဆြက DRUM နဲ႔ စီး၀ါးတီးတာ ျဖစ္ပါတယ္) အေဖ့ကို ဘဘဦးသုခက ေျပာျပလို႔ အေဖ က ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္ေျပာတာကေတာ့ …

ဇာတ္ကားထဲမွာ သရုပ္ေဆာင္ (ေဒၚ)တင္တင္လွကို ေျမြကိုက္တဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္း ပါပါတယ္။ အဲ့ဒီအခန္း ရုိက္မဲ့အခ်ိန္မွာ ဘဘဦးသုခဟာ ကင္မရာေဘးနားမွာ ရပ္ေနၿပီး တင္တင္လွက ကင္မရာ ေရွ႕တည့္တည့္နဲ႔ ကိုက္သံုးေလးဆယ္အကြာေလာက္မွာ ရပ္ေနရပါတယ္တဲ့၊ ဘဘဦးသုခဟာ ကင္မရာေဘးနားမွာ ရပ္ေန ရင္း လက္ထဲမွာ "၀ါးျခမ္းျပား" ေလးတစ္ေခ်ာင္းကို ကိုင္လို႔ ကင္မရာေဘးနဲ႔ အနီးတစ္၀ိုက္မွာ ရုပ္ရွင္ရိုက္ တာကို လာၾကည့္ေနၾကတဲ့ ေက်းရြာသူေက်းရြာသားမ်ားနဲ႔ ကေလးသူငယ္ေတြကို "ဟဲ့ ကေလးေတြ နည္းနည္းေနာက္ဆုတ္ ကင္မရာနား သိပ္မကပ္နဲ႔ ဟိုးကမင္းသမီး တင္တင္လွက တအားႀကီး ေျပးလာမွာ၊ ၀င္တိုက္မိၿပီး အနာတရ ျဖစ္ကုန္မယ္၊ ေနာက္နားနည္းနည္းဆုတ္ၾက" လုိ႔ ပါးစပ္ကလည္းေျပာ၊ ေျခသလံုး ေတြကို တို႔ကာတို႔ကာနဲ႔ ေျပာေနပါသတဲ့၊ 

မင္းသမီးတင္တင္လွကေတာ့ ဘဘ အခ်က္မေပးမခ်င္း အညာေႏြ ရဲ႕ ေနပူပူမ်ာ ဖိနပ္မပါပဲ၊ ကင္မရာနဲ႔ ကိုက္သံုးဆယ္ေလးဆယ္ေ၀းတဲ့ ေနရာမွာ ရပ္ေနရပါသတဲ့။ (ဖိနပ္ မပါပဲ အညာေႏြရဲ႕သဲပူပူမွာ ရပ္ေနရတဲ့ အတြက္ ေခၽြးတရႊဲရႊဲနဲ႔ အေတာ့္ကို အပူဒဏ္ခံေနရတယ္) အားလံုး အဆင့္သင့္ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္က်မွ ဘဘဦးသုခ က (ေအာ္လံ)နဲ႔ မင္းသမီးတင္တင္လွ ကို လွမ္းေအာ္ေျပာပါသတဲ့ "ငါကစေျပးလု႔ိ အခ်က္ေပး ေအာ္လိုက္တာ နဲ႔ ကင္မရာ ေရွ႕တည့္တည့္ကို တအားကုန္ေျပးလာခဲ့ရမယ္ေနာ္" လုိ႔ ေျပာၿပီး စေျပးလုိ႔ အခ်က္ေပးလိုက္တဲ့အခါ တင္တင္လွဟာ ေနပူပူ၊ သဲပူပူထဲမွာ ကင္မရာရွိရာကို တအား ကုန္ ေျပးပါ ေတာ့တယ္။

ကင္မရာနား ေရာက္လုေရာက္ခင္မွာေတာ့ တင္တင္လွရဲ႕ ညႇိဳ႕သခ်ီး (ေျခသလံုး) ကို ဘဘဦးသုခ ဟာ သူ႔လက္ထဲ က ၀ါးျခမ္းျပားနဲ႔ ဆက္ကနဲ ျဖတ္ရိုက္လိုက္ပါသတဲ့။ အဲ့ဒီအခါမွာ မင္းသမီး တင္တင္လွ တစ္ေယာက္ အေမာတေကာေျပးလာေနရာက မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေျခေထာက္ကို ၀ါးျခမ္းျပားနဲ႔ ျဖတ္ရိုက္ခံ လုိက္ရတဲ့ အတြက္ လန္႔သြားတာေရာ၊ နာတာေရာ၊ ေမာတာေတြပါ ေရာျပႊန္းၿပီး ဟက္ထုိးေမွာက္ ရက္ ဗိုင္းကနဲ လဲက်ပါေလေရာတဲ့ခင္ဗ်ာ၊ အဲ့ဒီလိုလဲက်သြားၿပီးတာနဲ႔ ဘဘဦးသုခရဲ႕ (ကဒ္)လို႔ ေအာ္လိုက္ တဲ့ အသံဟာလည္း တဆက္တည္း ထြက္ေပၚလာပါသတဲ့ (ကဒ္) ဆိုတာကေတာ့ ရိုက္ကူးလိုက္တဲ့ အခန္း ၿပီးဆံုးၿပီ ရၿပီ ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ျဖစ္ပါသတဲ့။ 

မင္းသမီးတင္တင္လွ ကိုလည္း အဖြဲ႕သူ၊ အဖြဲ႕သား ေတြက ၀ိုင္း၀န္းယပ္ခတ္ေပးၾက၊ ေရတုိက္ၾက၊ ရႈေဆး ရႈခုိင္းၾက နဲ႔ လုပ္ၾကရပါသတဲ့၊ ဘဘကေတာ့ "မိတင္လွေရ ငါ့ကိုေတာ့ စိတ္မဆိုးနဲ႔ဟာ အခုလို မေျပာမဆိုနဲ႔ ရိုက္လုိက္ မွ ငါလုိခ်င္တဲ့ အိုက္တင္အတုိင္း ဟတ္ထုိးလဲက်မွာဟ၊ ရုပ္ရွင္ဖလင္ကူးၿပီးလို႔ ေျမြကိုက္တဲ့ အရုပ္ နဲ႔ ဖလင္ဆက္ၿပီး ျပန္ၾကည့္ရင္ ေျမြကိုက္ခံရ လုိ႔ လန္႔ျဖန္႔ၿပီး လဲက်ေမာဟိုက္ေနတဲ့အခန္း ဘယ္ေလာက္ ပီပီျပင္ျပင္နဲ႔ သဘာ၀က်လိမ့္မယ္ဆိုတာ ညည္းေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္" လို႔ သူ႔ရဲ႕တပည့္မကို ႏွစ္သိမ့္အားေပး စကားေျပာခဲ့ရပါတယ္ လို႔ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ ဦးျမင့္ေဆြဆီက မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါတယ္။

အဲ့ဒီဇာတ္ကား (ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔ လွပါေတာ့ႏိုင္) ရဲ႕ ေနာက္ထပ္မွတ္သား အတုယူဖြယ္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ကေတာ့၊ ဇာတ္လမ္းသေဘာအရ စာတတ္ေျမာက္ေရး "အ" သံုးလံုး လုပ္အားေပး ဆရာမေတြ ၿမိဳ႕ကို ျပန္ၾကတဲ့ အခါမွာ ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီးက ဆရာမေတြကို သံေယာဇဥ္ျဖစ္ၿပီး က်န္ခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းကို ရုိက္ၾက ပါသတဲ့။ အဲ့ဒီအခါမွာ ဘဘဦးသုခက ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီး သရုပ္ေဆာင္တာကို သိပ္စိတ္တုိင္း မက်ေသးလို႔ ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္လုပ္ခုိင္းပါသတဲ့၊ ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီးကလည္း စပယ္ရွယ္အိုက္တင္ေတြနဲ႔ ျပန္လုပ္၊ ျပန္ရုိက္ပါတယ္။ ဘဘ က မႀကိဳက္ေသးဘူး ေနာက္တစ္ခါ ထပ္လုပ္အံုးလို႔ ဆိုျပန္ပါသတဲ့။

အဲဒီအခါမွာ ေတာ့ ဘဘဟာ ဘယ္တုန္းကမွ မေျပာဘူးတဲ့ စကားလံုးအၾကမ္းေတြနဲ႔ ကိုအံ့ေက်ာ္ကို ဆူပူ ေငါက္ငမ္းပါ သတဲ့ "ဘယ္လိုလဲကြ ဒါေလးေတာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘူးလား၊ မလုပ္တတ္ဘူးလား ေအးေလ မလုပ္တတ္ဆို လည္း မင္းလို လက္သီးထုိး ေသနတ္ပစ္တဲ့ လူၾကမ္းကိုမွ ငါကလည္း ၀မ္းနည္းပူေဆြးေသာကျဖစ္ေနတဲ့ အိုက္တင္ လုပ္ခုိင္းမိတာကိုးကြ၊ ကဲကဲ ဒီတစ္ခါ ေနာက္ဆံုး ျပန္ရိုက္ ၾကည့္မယ္၊ ေကာင္းလဲယူ၊ မေကာင္းလဲ ယူရေတာ့မွာေပါ့ကြာ" ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြ ေျပာၿပီး စိတ္ပ်က္တဲ့ အမူအယာ နဲ႔ ျပန္ရုိက္ပါသတဲ့၊ ဘဘက စိတ္ပ်က္ရုံ စိတ္ပ်က္တာျဖစ္ၿပီး ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီးမွာေတာ့ ဘဘ ဦးသုခ ကို ေၾကာက္တာေရာ၊ ဘဘ လို ဒါရိုက္တာတစ္ေယာက္နဲ႔ တြဲဖက္သရုပ္ေဆာင္ ရိုက္ခြင့္ရပါရက္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ အမူအရာ အိုက္တင္ေတြကို ဘဘက မႀကိဳက္တဲ့အျပင္ အင္မတန္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕တဲ့ စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းေတြ သာ ေျပာတတ္ဆိုတတ္တဲ့ ဘဘလို ဆရာသမား တစ္ေယာက္က အခုလို စကားလံုးၾကမ္းၾကမ္းေတြ သံုးၿပီး စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္  ျဖစ္ခဲ့ရတာေတြဟာျဖင့္ ငါညံ့လြန္း အားႀကီးလို႔ပဲဆိုၿပီး စိတ္ဓာတ္ေတြ က်သြားလိုက္ တာ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ဘ၀ကေနေတာင္ ထြက္ေျပး စြန္႔ခြာသြားခ်င္တဲ့အထိ ခံစားစိတ္ထိခုိက္ခဲ့ရပါသတဲ့။

ဒီလိုနဲ႔ ရိုက္ကြင္းကိုလဲ ဆက္မရုိက္ေတာ့ပဲ တစ္ပိုင္းတန္းလန္းနဲ႔ သိမ္းပစ္လုိက္ပါတယ္။ ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီး ကေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း စကားမေျပာေတာ့ပဲ တစ္ေယာက္တည္း ငူငူငိုင္ငိုင္နဲ႔ စိတ္ပ်က္ညႇိဳးႏြမ္းစြာ ခံစား ေနရပါသတဲ့၊ နာရီ၀က္ခန္႔အၾကာမွာေတာ့ ဘဘဦးသုခ ေရာက္လာၿပီး "ကဲ၊ အံ့ေက်ာ္ႀကီး ဒီအခန္းကလဲ အေရးႀကီးေနတယ္ကြ၊ ေနာက္ဆံုးတစ္ေခါက္ လုပ္ၾကည့္လိုက္ရေအာင္ကြာ၊ လုပ္မဲ့သာ လုပ္တာ ပါကြာ၊ မင္းလုပ္တတ္တာလဲ ဒါအကုန္ပါပဲ၊ ငါသင္လာခဲ့သမွ် သရုပ္ေဆာင္ေတြထဲမွာေတာ့ အေတာ္ခ်ာတူးလန္တဲ့ေကာင္ပဲ၊ မင္းကိုမွ ဒီအခန္းကို ေရြးခုိင္းမိတာ ငါ့အမွားပါကြာ၊ ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ၊ ရသေလာက္ေလးနဲ႔ပဲ ေက်နပ္ရေတာ့မွာေပါ့၊ ကဲလာလာ ေနာက္ဆံုးတစ္ေခါက္ ရိုက္ၾကည့္တာေပါ့"ဆိုတဲ့ ဘဘရဲ႕ စကားလံုးေတြဟာျဖင့္ ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီးအတြက္ ဘာဆိုဘာမွ မလုပ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ဓာတ္ က်စရာ စကားလံုးေတြပဲ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ 

ကိုအ့ံေက်ာ္ႀကီးလဲ အေၾကာက္ေၾကာက္အလန္႔လန္႔ စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္၊ လံုး၀စိတ္မပါစြာနဲ႔ပဲ အဲဒီဇာတ္၀င္ခန္းကို ရိုက္လိုက္ၾကရပါသတဲ့။
ရိုက္ကြင္း သိမ္းၿပီး ညဦးပိုင္း ထမင္းစားေသာက္ နားေနၾကတဲ့အခ်ိန္ေလာက္မွာ ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီး ကို တည္းခို နားေနတဲ့အခန္းကို ဘဘဦးသုခကုိယ္တုိင္ ေရာက္လာသတဲ့။ အဲဒီအခါမွာ ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီးက စိတ္ထဲ ကေန ေရရြတ္မိပါတယ္ …

"တစ္ေန႔လံုးလဲ ငါ့ကို ႏွိပ္စက္ထားၿပီးၿပီ၊ လက္သီးထုိး၊ ေသနတ္ပစ္၊ ဒိုင္ဗင္ထုိး သတ္ပုတ္ရတာကမွ လူပဲ ပင္ပန္းတာ၊ အခုေတာ့ တစ္ေနလံုး လက္သီးတစ္ခ်က္မထုိးရပဲ ပင္ပန္းလိုက္တဲ့စိတ္ေတြ၊ ဒါကိုအားမရေသး လို႔ ဘာမ်ား ထပ္ႏွိပ္စက္အံုးမယ္မသိဘူး" လို႔ စိတ္ထဲမွာ ေရရြတ္ေတြးေတာမိပါသတဲ့။ အဲ့ဒီအခါမွာ ဘဘ ဦးသုခ က ေျပာလာတာကေတာ့ …

"ငါ့တပည့္ကို လာေတာင္းပန္တာပါကြာ၊ မင္းကိုတေနကုန္ စိတ္ပင္ပန္းေအာင္ ငါလုပ္ခဲ့မိတယ္ အံ့ေက်ာ္ ရယ္၊ ငါ့ဘ၀ မွာ လူတစ္ေယာက္ကို စိတ္ေတြ ညစ္ညဴး၊ စိတ္ဓာတ္ေတြက်၊ မ်က္ႏွာႀကီးမသာမယာျဖစ္သြား ေအာင္ ဒီတစ္ခါပဲ လုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္ကြာ၊ အဲ့ဒါကလည္း ငါ့တပည့္အုိက္တင္မွန္ေအာင္ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ရတာပါ။

ဒီလိုမလုပ္ပဲ အံ့ေက်ာ္ေရ ဆရာမေတြ ၿမိဳ႕ျပန္မယ္ကြာ၊ မင္းက လြမ္းၿပီးက်န္ခဲ့တဲ့ အခန္းေပါ့။ လြမ္းခ်င္တုိင္း လြမ္းလိုက္စမ္းကြာ လို႔ဆုိလိုက္ရင္း မင္းကလည္း လူၾကမ္းလည္း လြမ္းတတ္ပါတယ္ဆုိၿပီး စြတ္တင္ ေတာ့ မွာကြာ၊ ငါလုိခ်င္ တဲ့ အိုက္တင္အမူအယာက မင္းညေနတုန္းက စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔ ငါဆူပူ ႀကိမ္းေမာင္း ထားတာ ကို စိတ္ဓာတ္ေတြက်ၿပီး မလုပ္ခ်င္လုပ္ခ်င္နဲ႔ လုပ္လုိက္တဲ့ အုိက္တင္ အမူအရာ သရုပ္ ေဆာင္ခ်က္ ေတြကမွ ကြက္တိပါပဲ ငါ့တပည့္ရယ္၊ ဒီအုိက္တင္ေတြရဖို႔ မင္းကို တစ္ေန႔လံုး ဆရာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္ကားျပၿပီးတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ မင္းအရမ္းကို စိတ္ခ်မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္ ရမွာပါ ငါ့တပည့္ရာလို႔ ေျပာပါသတဲ့၊ ကိုအံ့ေက်ာ္ႀကီး အဲ့ဒီဇာတ္ကားမွာ အဲ့ဒီဇာတ္၀င္ခန္း အပါအ၀င္ အကယ္ဒမီဆုကို လူၾကမ္းသရုပ္ေဆာင္ထဲက ပထမဦးဆံုး ရရွိတဲ့သူ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဘဘဦးသုခ ရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္အေပၚမွာ ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ သင္ၾကာင္းရမယ္ဆုိတဲ့ အတတ္ ပညာ တစ္ခု ျဖစ္ပါ ေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ ဘဘေျပာတာကို ၾကားနာခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကေတာ့ "ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလို႔" ဇာတ္ကား dubbing (ေနာက္ခံေတးဂီတ) အသံသြင္းစဥ္ အခါက ျဖ္စပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ဂီတလုလင္ ေမာင္ကိုကိုအဖြဲ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ DRUM တီးေနပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ့အေဖ ဦးျမင့္ေဆြက စည္း၀ါးတီးပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ခန္႔ကျဖစ္လုိ႔ dubbing ေနာက္ခံေတးဂီတ၊ တီးခတ္အသံသြင္းတဲ့စနစ္ဟာ မတိုးတက္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးတဲ့အတြက္ တစ္ေယာက္မွားတီးရင္ တစ္၀ိုင္းလံုး အကုန္ျပန္တီးရပါတယ္။ 

တီးတာ မႈတ္တာ၊ ဆိုတာေတြ အကုန္ေကာင္းၿပီး အမွားအယြင္း မရွိေသာ္လည္း၊ ထုိင္တဲ့ ကုလားထုိင္ကို မေတာ္ တဆတိုက္မိလို႔ ဂ်ေလာက္ ဂ်လက္ ျမည္သြားတာတို႔ ဟတ္ခ်ိဳးဆိုၿပီး ႏွာေခ်ာတဲ့အသံတုိ႔ အဟြတ္အဟြတ္ နဲ႔ ေခ်ာင္းဆိုးတဲ့အသံမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာရင္လညး္ အကုန္လံုး ျပန္ဆိုျပန္တီး ၾကရပါတယ္ ခင္ဗ်ား။ ေျပာခဲ့သလို "ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလို႔" ဇာတ္ကားႀကီး dubbing လုပ္ေနတုန္း ကၽြန္ေတာ့္ အေဖ ဟာ အသံသြင္းေနစဥ္ မွာပဲ သူ႔ပါးစပ္ကို လက္ကိုင္ပု၀ါနဲ႔ အတင္းဖိပိတ္၊ သူတီးရမဲ့ စည္းနဲ႔၀ါး ကို ကၽြန္ေတာ့္ တီးေနတဲ့ DRUMေပၚ အသံမျမည္ေအာင္ ျမန္ျမန္ တင္ေပးၿပီး  အသံဖမ္း မုိက္ကရိုဖုန္း ေတြ နဲ႔ ေ၀းရာကို အေျပးတစ္ပိုင္းနဲ႔ လစ္ပါ   ေတာ့တယ္။ သူ႔ေခ်ာင္းဆိုးသံေၾကာင့္ တစ္၀ိုင္းလံုး အစကေန ျပန္တီးရမွာကို စိုးရိမ္ လို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္က DRUM တီးရမဲ့ အပိုဒ္မွာ DRUMတီး၊ ျမန္မာသံတီးလံုးအပိုဒ္ေတြမွာ စည္း၀ါးကို တီး နဲ႔ ကာလီမန္နတ္ရုပ္မွာ လက္ေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနသလို ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲမွာ (DRUM Stick) ဒရမ္ တီးတဲ့ တုတ္ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ လက္ခတ္စည္း ရႈပ္ယွက္ကို ခပ္ေနပါေတာ့တယ္။ (ကၽြန္ေတာ္တို႔ DRUM တီးတဲ့ ေခတ္တုန္းက DRUMMER ေတြဟာ ျမန္မာစည္း၀ါးလည္း တီးတတ္ရပါတယ္။ 

စတီရီယို တီး၀ိုင္း အဖြဲ႕က DRUMMER မ်ားကို မဆုိလိုပါ။) ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း DRUM တီးလိုက္၊ စည္း၀ါး တီးလိုက္ နဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္ေနတာကို ၀ိုင္းဆရာ (ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကို)က လံုး၀ မသိမျမင္ပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဦးေလကို က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ေက်ာေပး ရုပ္ရွင္ပိတ္ကားကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ၾကည့္တီး ေနတာေၾကာင့္ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ အေပးအယူ လုပ္ၿပီး ဇာတ္ကား ဆံုးေအာင္ တီးခတ္ သြားတဲ့အျဖစ္ကို အစအဆံုး ျမင္ေတြ႕ေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိပါတယ္။

အဲ့ဒီသူကေတာ့ ဒါရိုက္တာ ဘဘဦးသုခ ျဖစ္ပါတယ္။ (အရင္တုန္းက ဒါရို္ကတာမ်ားဟာ dubbing ေနာက္ခံေတးဂီတ တီးေနတဲ့အခ်ိန္ မွာ အခ်ိန္ျပည့္လာၿပီး နားေထာင္ေလ့ ရွိပါတယ္။) ဘဘဦးသုခဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သားအဖရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ ကို အကုန္ျမင္ေနရတဲ့အတြက္ ဇာတ္ကားလဲ အသံသြင္းၿပီးေရာ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို လက္ခုပ္ထတီးပါေတာ့ တယ္။ (စတူဒီယိုႀကီး တစ္ခုလံုးမွာ ဘဘတစ္ေယာက္တည္းရဲ႕ တဖတ္ဖတ္နဲ႔ လက္ခုပ္သံေလးဟာ အေတာ္ ေလးေတာ့ ေၾကာင္စီစီ ႏိုင္လွပါတယ္ အမွန္တကယ္လည္း "ဦးေလးကို" ကိုယ္တိုင္ ဘဘဦးသုခရဲ႕ တဖတ္ဖတ္ လက္ခုပ္သံကို ၾကားလိုက္ရတဲ့အတြက္ နားမလည္ႏိုင္ တဲ့ အမူအယာ နဲ႔ ဘဘ ကို ေမးလိုက္ ပါတယ္။

"ဆရာ ဘာအေၾကာင္းနဲ႔ လက္ခုပ္ၾသဘာေတြ ေပးလိုက္တာလဲဆရာ" လို႔
"အခု အသံသြင္းၿပီးသြားတဲ့အခန္း ကို မင္းႀကိဳက္ရဲ႕လားကြ၊ တီးတာမႈတ္တာေတြ ေကာင္းရဲ႕လား မွန္ရဲ႕ လား" "မွန္ပါတယ္ ဆရာ ေကာင္းလည္း ေကာင္းပါတယ္၊ ဆရာ မႀကိဳက္လုိ႔လား၊ ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္သြင္းေပး ရမလား၊ ဆရာမႀကိဳက္ရင္ ျပန္တီးေပးမယ္ေလ" လုိ႔ဆိုတဲ့အခါမွာ ဘဘဦးသုခ က "ျပန္တီး စရာ မလိုပါဘူး၊ ေမာင္ကိုရာ ေကာင္းပါတယ္၊ ငါလည္း ႀကိဳက္ပါတယ္။

အခုလို ျပန္တီးစရာမလိုေအာင္ ေကာင္းသြားေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တာကေတာ့၊ ေဟာ့ဒီ ကေလးေၾကာင့္ ပဲကြ ေမာင္ကိုရဲ႕" လုိ႔ေျဖၿပီး ကၽြန္ေတာ္ပခံုးကို သိုင္းဖက္ လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးမွ ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္းစုံကို ဘဘဦးေလကို အစအဆံုး ေျပာျပပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ ဘဘကေျပာတာကေတာ့ …
"ငါ့စိတ္ထဲ မွာ အမွတ္မွားေနတာကြ၊ အဲ့ဒါဘာလဲဆိုေတာ့ အခုေခတ္တီးၾကမႈတ္ၾကတဲ့ကေလးေတြ၊ အထူး သျဖင့္ DRUM တီးတဲ့ကေလးေတြေပါ့ကြာ၊ ျမန္မာသံ၊ ျမန္မာ့ဟန္ေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ျမန္မာ့ စည္း၀ါးကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ တီးႏိုင္ၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ROCK ေတြ HOT ေတြပဲ တဒုန္းဒုန္း တဒိုင္းဒိုင္း တီးေနၾကေတာ့မွာပဲ အမွတ္မွား အထင္မွားခဲ့မိတာ၊ အခု ခင္ေမာင္ႀကီးနဲ႔ေတြ႕မွာပဲ DRUM လည္း တီးႏိုင္၊ စည္းနဲ႔၀ါးကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ေအာင္ တီးႏိုင္ေနတာကို ေတြ႕ရလို႔ ငါ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူး လိုက္ရတာ ေမာင္ကိုရယ္။ 

ေနာက္ၿပီး မင္းလုိ (ဦးေလးကိုအား ရည္ညႊန္းတာ ျဖစ္ပါတယ္) ျမန္မာ့သံကို ေမႊေႏွာက္ လွည့္ပတ္ နရီဟန္ထား အေလးအသြက္ မ်ိဳးစုံတီးတဲ့ စႏၵယားဆရာရဲ႕ အႀကိဳက္လိုက္ တီးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ စည္းတီး ၀ါးတီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ရုံျမန္မာသံ နားရွိရုံနဲ႔ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ ငါေကာင္းေကာင္း သိတယ္ေလ။ ငါ့သား ခင္ေမာင္ႀကီးကို ဘဘ ေသေသခ်ာခ်ာ တစ္ခုေျပာခဲ့မယ္။ ငါ့သား DRUMMER တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနေပမဲ့ ငါ့သား ရင္ထဲ အသည္းထဲမွာ ျမန္မာမႈ၊ ျမန္မာဟန္၊ ျမန္မာအသံေတြနဲ႔ ျပည့္ေန တယ္ဆိုတာ ဘဘသိေနသလို၊ ငါ့သားလည္း သိျမင္ ျမတ္ႏိုးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္ ဆိုတာပါပဲကြာ …"
 

ကၽြန္ေတာ္ ခင္ေမာင္ႀကီး ျမန္မာဆန္ေသာ ဇာတ္ကားႏွစ္ကားကို ျမန္မာဟန္၊ ျမန္မာသံမ်ားနဲ႔ ေခတ္ေပၚ တူရိယာမ်ား ေပါင္းစပ္လို႔ ႀကိဳးစားတီးခတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ အကယ္ဒမီဆု ႏွစ္ႀကိမ္ရခဲ့ပါတယ္။ dubbing (ေနာက္ခံေတးဂီတ) ဆိုတာ ဘယ္လို ဘယ္ပံု လုပ္ရကိုင္ရတယ္ဆိုတာေတြကို သင္ၾကားေပးသြားတဲ့ အေဖ ဦးျမင့္ေဆြ၊ ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကိုအျခား သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာအေပါင္းႏွင့္တစ္ကြ ကၽြန္ေတာ့္ ရဲ႕ "ငုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာသံခ်စ္စိတ္" ကို တစ္သက္စာ အစေဖာ္ေပးသြားတဲ့ ဆရာႀကီး ဘဘဦးသုခအား ဦးညြတ္ ပူေဇာ္၍ ဤစာစုကို ေရးပါသည္။

(ခင္ေမာင္ႀကီး)
၂၂.၈.၂၀၀၉
 
.

No comments: